'Ajax laat Ünüvar op huurbasis naar Trabzonspor vertrekken'

door Jesse ter Haar 202

Bron De Telegraaf

'Ajax laat Ünüvar op huurbasis naar Trabzonspor vertrekken'

door Jesse ter Haar 202

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Naci Ünüvar vertrekt op huurbasis naar Trabzonspor, zo brengt De Telegraaf vrijdagavond laat naar buiten. Ajax en de kampioen van Turkije hebben een overeenstemming bereikt over een huurperiode van één seizoen. De Amsterdamse club hoopt dat de ontwikkeling van Ünüvar in Turkije een boost kan krijgen.

In Ajax 1 lijkt er vooralsnog geen ruimte voor Ünüvar. De technicus kan spelen als nummer tien en als linksbuiten, maar op beide posities heeft hij te maken met hevige concurrentie. Alleen al in de basiself heeft hij Steven Bergwijn en Dusan Tadic voor zich. Spelers als Steven Berghuis en Davy Klaassen staan daarnaast ook te trappelen om een kans in de hoofdmacht van de club te krijgen.

Zodoende komt Ünüvar dus ook niet in de plannen van Alfred Schreuder voor. Eerder maakte Erik ten Hag weinig tot geen gebruik van het toptalent, maar na zijn vertrek zal Ünüvar hoop hebben gehad op beterschap. Nu Schreuder hem ook niet kan gebruiken in de hoofdmacht, gaat hij voor speelminuten in het buitenland.

Begin juli verlengde Ünüvar zijn contract bij Ajax nog. Hij zette zijn handtekening onder een verbintenis die hem tot medio 2026 in Amsterdam moet houden. Hij sprak zijn wens om dit seizoen in Ajax 1 uit te komen. 'Ik ben er nu bijna. Nu moet ik de laatste stappen zetten. Mijn doel is in de jaren niet veranderd. Ik ben nog Ajacied', vertelde hij toen.

Ünüvar liet Eredivisie-clubs links liggen

Halverwege augustus kwam vervolgens naar buiten dat Ajax zijn talent wilde verhuren. Al snel werd er geïnformeerd door clubs uit de Eredivisie, waarbij bekend werd dat Ünüvar het niet zag zitten om op kunstgras te gaan spelen. Het zouden echter vooral degradatiekandidaten geweest zijn die zich meldden voor de begaafde voetballer en een dergelijke stap zag hij niet zitten. Bij Trabzonspor komt hij in de top van het Turkse voetbal te spelen én komt hij uit in de Europa League. Trabzonspor werd vrijdag ingedeeld in een groep met Rode Ster Belgrado, AS Monaco en Ferencvaros.

Bestel het nieuwe derde Ajax-tenue nu in de Ajaxshop!

Weet Steven Bergwijn opnieuw het openingsdoelpunt voor Ajax te maken?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

Schip +23638

Kans is groot dat zo'n jongen door een andere cultuur, beleving en status niet meer terug wil. We gaan het zien. Hoop sowieso dat hij stappen gaat zetten. Voor hem een mooi avontuur en denk ik bepalend voor zijn loopbaan.

28-08-2022 09:17

Db81na +162

Hij komt gewoon te kort. Dan is een verhuur prima om kapitaal te genereren. Die hele hype vanaf z’n 14e werd versterkt doordat hij in de voetsporen van Nouri moest treden. Dat was pas buiten categorie en zelfs daar waren er nog twijfels. Unuvar en omgeving hebben gewoon perfect geprofiteerd hiervan. Vader zaakwaarnemer, hij dik contract. Alle hulp van Ajax om de angst van een door de media gecreeerd toptalent kwijt te raken.

Die jongen is zo in zichzelf gaan geloven en sprak op z’n 16e al over kansen krijgen in het eerste. Gamen met Ziyech, chillen met Neres etc. Van der Vaart zat als grootste talent van Ajax gewoon nog in kleedkamer 2 na zijn debuut, reed niet op z’n 18e in een dikke mercedes. Randzaken, maar zegt genoeg over de echte wil om te slagen.

28-08-2022 07:21

gusanito +5454

Auw, dit lijkt me een hele grote vergissing. Had echt gehoopt dat Unuvar een leuke club in de eredivisie zou vinden. Ben bang dat hij nu in de vergetelheid zal verdwijnen.

28-08-2022 00:45

PuurGeluk +4821

Maar de keus om niet op kunstgras te willen spelen is mijn inziens een hele goede! En in Turkije zal die zich vast thuis voelen dus dan snap ik de keus nog beter.

28-08-2022 07:38

AlexLitmanen10 +14485

Veel succes unuvar. Vlammen!

27-08-2022 21:25

oudzuid2 +7294

we kopen te veel en verkopen te weinig. dat deze jongen vanwege Berghuis en Klaassen geen kans krijgt is diep treurig

27-08-2022 19:43

sebastiaan1900 +5395

Hopelijk doet die het goed. Lukt het vervolgens om aan te sluiten bij Ajax 1. Uitstekend. Zo niet, dan heeft hij de nodige meters gemaakt en kan hij zoals Botman verkocht worden.

27-08-2022 19:00

Zlaat +2419

Dat is wel ver weg. Hoop dat ze een heel kort en warm lijntje met hem houden.

27-08-2022 15:50

Ozymandias +159568

De kans dat Ünüvar daar meer dan een invaller is zal erg klein zijn. Trabzonspor is geen club die erom bekend staat talenten een kans te geven. Kaplan kreeg uit nood een kans, deed het goed maar werd vervolgens naar de bank verhuist toen in de voorbereiding de ervaren spelers beschikbaar waren. Als ze zelfs zo'n eigen talent naar de bank verhuizen zullen ze een gehuurd talent vast en zeker niet in de basis zetten. Maar een jaartje in het buitenland kan zelfs zonder een basisplaats de ontwikkeling van Ünüvar (met name mentaal) prikkelen.

27-08-2022 14:57

VoorAltijdNummer14 +25480

Ik denk eerlijk gezegd dat Ajax zo'n deal nooit door laat gaan zonder een toezegging op een bepaalde rol binnen de selectie en een terughaal optie, mocht eerstgenoemde geschonden worden.

Maar wat je zegt inderdaad, het kan echt best wel een hele goede mentale prikkel zijn voor Naci!

27-08-2022 15:12

Champy95 +1516

Dat soort afspraken maak je nooit hard. Je maakt namelijk het beleid van een andere club niet. Ik vind het gewoon slecht dat we hem verhuren aan een club die zo ver van huis is. Je had hem beter aan Anderlecht of Groningen kunnen verhuren, just to name a few.

28-08-2022 14:37

louis60 +11473

Die zien we hier nooit meer terug.

27-08-2022 14:49

nuff-said +1653

Nu kunnen we gaan zien of wat ik zeg en vele anderen of ie het lichamelijk en kwa kracht kan redden in een hoofd competitie. En vooral dat ie speelt in trabzonspor, een team dat speelt voor de prijzen maar dan in een mindere competitie dan de eredivisie, moet ie laten zien dat ie een dragende speler kan zijn voor dat team. Als ie alleen mee kan in et team dan laat je niet zien dat je bij ajax hoort te spelen

27-08-2022 13:39

Ajax95Duivendrecht +24251

Zo zonde (ben van mening dat je de best talenten uit je opleiding niet moet verhuren), maar helaas onvermijdelijk gezien de concurrentie die hij op linksbuiten en 10 bij het 1e nu heeft.

Of deze constructie een succes wordt, hangt grotendeels af van hoeveel speeltijd hij daar krijgt. Als hij daar veel mag invallen en ook met enige regelmaat basis staat, zou deze deal goed kunnen uitpakken. In dat geval heeft Ajax over 1 jaar een completere speler terug, die gewend is geraakt aan het tempo en fysiek van spelen op het hoogste niveau. Maar als hij daar vooral de bank gaat warmhouden, kom je van een koude kermis thuis.

Hopelijk is er goed nagedacht over zijn perspectief daar door zowel Ajax als Ünüvar zelf.

27-08-2022 11:57

Lazell +17016

Ligt eraan wat je bedoelt met de beste talenten. Je hebt talenten die op jonge leeftijd heel volwassen spelen, zoals De Ligt en Gravenberch. Die moet je inderdaad niet verhuren. Maar je hebt ook de talenten die ontzettend goed zijn op veel vlakken, maar op andere vlakken nog te grote minpunten te hebben. Zoals Unuvar en Fitz-Jim. Bij een andere club mogen ze af en toe verzaken en komen ze daar sterker uit. Die hebben speelminuten nodig om betrouwbaar genoeg te zijn voor Ajax1.

27-08-2022 13:21

Ozymandias +159568

Huurspelers krijgen over het algemeen juist minder kansen om te verzaken omdat de club geen incentive heeft om in ze te investeren. Kijk bijvoorbeeld naar Frenkie de Jong die als huurspeler bij Willem II geen speeltijd kreeg omdat hij in de omschakeling (toen nog) af en toe verzaakte. Een huurspeler die er niet direct staat zal snel uit de basis worden gehaald.

27-08-2022 13:31

Lazell +17016

Klopt, maar de lat ligt norma gesproken ook een stuk lager. En de constructies zoals bij Botman bijvoorbeeld dat Heerenveen een klein percentage van de transfer krijgt (met een max van 1 miljoen ofzo), zijn ook wel interessant.

27-08-2022 16:44

eros +4842

Jammer dat we hem op deze manier wat minder kunnen volgen dan bij een Twente bijvoorbeeld. Club van goed niveau, ik hoop dat hij zich in de basis weet te spelen. Ze wilden hem in ieder geval heel graag hebben.

Op 10 hebben ze Bardi en op linksbuiten hebben ze Trezeguet gehaald. Ik zie hem deze twee er niet snel uit spelen.

27-08-2022 11:35

Ajax95Duivendrecht +24251

Bardhi zou nog wel kunnen. En ook de andere opties op 10 zijn nou niet van zo'n niveau dat je zegt: die speelt hij er onmogelijk uit. Op basis van wat je van de wedstrijdverslagen ziet, wisselt hun trainer ook veel de twee aanvallende mids, wat erop kan duiden dat daar nog niet iemand onbetwist is.

Linksbuiten wordt wel een lastig verhaal met Trezeguet inderdaad. Dat is echt een goede speler, die staat daar gegarandeerd basis.

27-08-2022 12:07

Maikel +6862

Als je hem vergelijkt met leeftijdgenoten als Musiala, Pedri, Gavi dan ligt hij zo ontzettend veel achter qua alles wat je nodig hebt om een topper te worden.

27-08-2022 11:35

Lazell +17016

Klopt wel, maar Frenkie de Jong was bij Ajax ook geen basisspeler op de leeftijd van hun. Deze talenten zijn vroeg volwassen. Anderen hebben wat meer tijd nodig.

27-08-2022 13:23

Maikel +6862

Maar Frenkie had op die leeftijd wel kwaliteiten die niemand anders had.

27-08-2022 13:25

Lazell +17016

Unuvar ook.
- Bizar kort wegdraaien
- Beste inzicht/steekpass van de selectie
- Snelheid van denken

27-08-2022 13:27

WantAmsterdam +116307

Punt 1 en 3 vind ik eerlijk gezegd best meevallen, hij mist de explosiviteit om het kort wegdraaien echt uit te buiten, en kwa snelheid van denken hetzelfde, heb je niet zoveel aan als je dan traag in bewegen bent en je uitvoering tijd nodig heeft.

27-08-2022 15:53

Lazell +17016

Kijk die goal in de voorbereiding eens terug. Die sleep, bal ligt klaar. In een fractie besluit hij dat de beste optie is om om de keeper heen te gaan, waarbij hij tijdens de actie besluit dat een 2e kapbeweging ook nodig is. Dat zie ik er echt maar heel weinig doen.

Hij kan dat wegdraaien niet uitbuiten zoals De Jong die dan het halve veld oversteekt. Maar het is wel belangrijk om net die halve meter te krijgen voor een steekpass of schot.

27-08-2022 16:48

WantAmsterdam +116307

Die goal was echt heel leuk, al denk ik dat er ook in eerste instantie een beetje geluk bij zat, hoe die de bal meeneemt.
Maar ik baseer me vooral op het hele vorige seizoen in Jong, daar vond ik hem heel veel momentjes hebben waar die (misschien) wel heel snel dacht, zoals je aan zijn hoofd hebt kunnen zien, maar de uitvoering „ te laat“ kwam.

28-08-2022 05:16

Libero +19282

Heeft ook op een cruciale leeftijd een zware blessure gehad en lang nodig om weer op niveau te komen, helpt niet mee.

27-08-2022 13:32

WantAmsterdam +116307

Een zware blessure?
Kan me niet herinneren en vind er ook niks op transfermarkt. Zijn langste absentie door een blessure was volgens diezelfde site een knieblessure aan het einde van het seizoen 20/21, waar iets meer dan 2 maanden aan de kant stond, en 5 wedstrijden miste. Maar dat kan je imo echt geen zware blessure noemen waardoor je enorm stagneert in je ontwikkelen.
Probleem met Naci 20/21 was vooral dat zijn lichaam profniveau nauwelijks aankon.

27-08-2022 15:59

Libero +19282

Dat was kort voor de zomer, dat verklaart maar 5 wedstrijden, maar wel 75 dagen afwezig. Heeft daarna lang geduurd voor hij echt fit was en nog veel langer voor hij zijn vorm vond. Na zijn eerste invalbeurt in het volgende seizoen was hij meteen de volgende pot afwezig en zijn eerste basisplaats was pas eind augustus. Die knie is denk ik ook zijn reden om niet op kunstgras te willen spelen. Er lag toen in Eindhoven ook kunstgras
https://www.ajaxlife.nl/articles/2021/4-april-2021/ogenschijnlijk-zware-blessure-unuvar-overschaduwt-duel-met-fc-eindhoven

27-08-2022 16:10

WantAmsterdam +116307

I know, maar liever een iets langere blessure aan het einde van het seizoen dan tijdens een seizoen.
Dat die daarna moeilijk op gang kwam had (denk ik) vooral met zijn hele lichaam te maken, niet met een specifieke blessure. Zoals gezegd, Naci kon profvoetbal gewoon nauwelijks aan met zijn lichaam, heeft daarin wel stappen gezet gelukkig.

27-08-2022 16:23

Libero +19282

Want daar ging het over, wanneer het meer ideaal is om langdurig geblesseerd te zijn? Nee, je kwam met de suggestie dat hij niet lang geblesseerd is geweest.
Ook goed hoor, dat jij denkt dat het niets met die blessure te maken had dat hij daarna niet meer hetzelfde spel vertoonde als daarvoor. Heel toevallig. Je doet ook alsof hij nog groeistuipen had op zijn 18e...

27-08-2022 16:39

WantAmsterdam +116307

Als daarvoor?
Naci was heel zwak voor de blessure die hij opliep, hij was 21/22 echt 4 klassen beter dan 20/21, kijk dat seizoen nog eens terug, hij kon toen echt helemaal niet aanhaken.
Het ging er niet om wat meer ideaal is, maar wel dat hij door zijn blessure heel weinig wedstrijden miste.

28-08-2022 05:11

Libero +19282

Je hebt gelijk. Ik kwam er al niet uit met het tijdsbestek na zijn terugkeer vorig seizoen en het rendement wat hij toen toonde, maakte vrij snel toch veel goals en assists. Het was inderdaad een eerdere periode waarin hij vrij lang op zoek was naar zijn vorm en, zoals je zei, stoeide met zijn fysiek. Mea culpa mea culpa.

28-08-2022 08:52

Maikel +6862

Europa League deelnemer.
Ook daar gaat hij niet veel spelen.
Is em net niet. Letterlijk en figuurlijk gewogen en te licht bevonden.

27-08-2022 11:27

trodat4030 +97455

Nope, verloren van Kopenhagen in de voorondes vd CL. Spelen EL.

27-08-2022 11:53

Maikel +6862

Jij hebt gelijk. Mea Culpa.
Bedankt.

27-08-2022 12:08

PeterLarsson +13355

Nog een jaar Jong Ajax had hem niet verder geholpen. Interessante keuze Trabzonspor, vrees wel een beetje dat hij te weinig minuten gaat maken, maar ik laat mij graag positief verrassen.

27-08-2022 11:04

Jeffsajax +1895

We kunnen toch prima concluderen dat Una wellicht niet het niveu van ajax 1 heeft?
Beter worden en terug komen

27-08-2022 10:54

tijssenajax +14208

Kan hij wel laten zien wat hij waard is. Niet dat ik hem geen minuten had gegund in Ajax1.

27-08-2022 10:47

eenamsterdammer +173

Ünüvar zag het niet zag zitten om op kunstgras te gaan spelen. Dat zijn mooie en verstandige uitspraken van hem.
Hopen dat het bij die kunstgras clubs tot hun botte verstand doordringt om afscheid te nemen van dat kunstgras.

27-08-2022 10:25

trodat4030 +97455

In het team zitten slechts 2 andere tieners, beide 19 en hebben nog geen seconde gespeeld. Nou zijn ze pas 3 wedstrijden onderweg buiten de Europese voorrondes, toch zegt het wel iets. Hij heeft op linksbuiten 3 concurrenten van 27, 27 en 30 jaar (met daarbij hun duurste aankoop van deze transferperiode) en onlangs speelde ook een centrumspits op links, ook die is 27 jaar. Op 10 lijkt hij ook al 3 concurrenten te hebben van 23, 27 en 29 jaar (met daarbij hun op 1 na duurste aankoop van deze periode), dat biedt ook niet ontzettend veel hoop op veel speeltijd. Ik hoop van harte dat er bepaalde afspraken zijn gemaakt mbt speeltijd, anders is hij niet echt veel beter af dan in Amsterdam. Sterker, bij Ajax kan hij iig nog KKD spelen. Ik weet niet zo goed wat ik van deze verhuur moet vinden, de tijd moet het uitwijzen, maar ik vind het op voorhand maar een vreemde move.

Wel interessant om iig de EL wat scherper te gaan volgen al zal dat wel streamen geblazen zijn, want hier in NL gaan ze natuurlijk weer PSV en Feyenoord uitzenden..

27-08-2022 10:21

superajax +11627

Waarom niet gewoon lekker naar Heerenveen of Twente.

27-08-2022 10:19

Bruno04 +15850

Zullen zich niet gemeld hebben he

27-08-2022 11:05

Oldstar +5270

Verkeerde keuze. Naar Turkije ga je om je af te bouwen, niet om je om carrière een boost te geven. Voorbeelden ten over van Nederlandse spelers met Turkse roots die uiteindelijk in de KKD terecht kwamen of degradatievoetbal gingen spelen in de Eredivisie.

27-08-2022 10:05

ajax4perez +9614

Zie Sneijder en Babel

27-08-2022 10:13

RFHK +12903

En Van Persie

27-08-2022 11:15

Oldstar +5270

Thanks, weer wat geleerd. Wist echt niet dat Sneijder, Babel en van Persie Turkse roots hadden. Zo zie je maar nooit te oud om te leren. Zelf dacht ik meer aan Basacikoglu en Yildrim.

27-08-2022 11:37

Wamberto +2968

Ik was eerst sceptisch, maar vind het om een aantal redenen tóch een goede stap:
-Hij speelt bij een topclub, met de druk die daarbij hoort.
-Hij zal meer met dan zonder bal spelen, wat bij een ED-degradatiekandidaat heel anders zou zijn.
-Hij speelt Europees.
-Hij kent de taal en cultuur.
-Ja, Turkije is hectisch en ingewikkeld. Maar dat lijkt me juist erg leerzaam, zeker op deze leeftijd. Zie Brobbey (zelfs zonder spelen).
-Hij heeft inmiddels in Nederland al bijna het stempel van 'eeuwig talent', met alle verwachtingen die daarbij horen. Een jaartje van de radar. Een schone lei, kan hem zeer goed doen.
-We hebben tegenwoordig Huntelaar. Voorheen werden verhuurde spelers vaak vergeten en viel zo'n jongen in een gat. Huntelaar gaat hem bellen, appen, en een paar keer lekker naar Turkije. Op die manier zit hij niet te ver weg.

Kortom: ik denk dat het wel eens een heel goede move kan zijn. Zelfs met weinig speeltijd (wat ik niet verwacht) zal hij volgend jaar sterker en volwassener terugkomen dan na een jaartje Sparta of NEC.

27-08-2022 09:04

trodat4030 +97455

Deels eens, maar alles valt of staat bij speeltijd. Ik vind het een opmerkelijke move als je bedenkt dat Turkije vérre van bekend staat talent speeltijd te gunnen, die kopen liever 35 jarige voormalige toppers voor de basis. Nu speelde Kaplan ook bij Trab, dus dat hebben ze dan wel voor op menig andere Turkse club én zn maat Denswil zit in het team (ik verwacht dat Naci in eerste instantie zelfs bij hem intrekt, dat lijkt me verre van een slechte zet ook). Ik ben verder enorm benieuwd op welke positie hij daar komt te spelen, ik hoop vurig op het middenveld, maar de tijd zal het leren. Ik had echt verwacht dat dit een enorm lulverhaal zou zijn, maar ik moet mezelf corrigeren wat dat betreft, maar heel logisch vind ik het allemaal niet. Te veel onzekerheden in mijn ogen, maar misschien moet ik over 2-3 maanden ook die keutel intrekken (ik hoop het van harte!).

27-08-2022 09:50

Wamberto +2968

Ik ben ook erg benieuwd naar de situatie over 2-3 maanden, moet ook maar blijken. Ik vind het wel positief dat hij, meer dan bij een ED-laagvlieger, in ieder geval moet knokken voor zijn plek en toch een stuk meer kans op minuten heeft dan in Ajax 1.

27-08-2022 16:55

WantAmsterdam +116307

“ -Ja, Turkije is hectisch en ingewikkeld. Maar dat lijkt me juist erg leerzaam, zeker op deze leeftijd. Zie Brobbey (zelfs zonder spelen).”

Die situatie met Brobbey is helemaal niet te vergelijken, Duitsland (vooral Leipzig) en Turkije zijn twee heel verschillende dingen. Verder had Brobbey denk ik grotere stappen gemaakt als hij gewoon hij Ajax was gebleven inplaats een halfjaar RBL.

“ -Hij heeft inmiddels in Nederland al bijna het stempel van 'eeuwig talent', met alle verwachtingen die daarbij horen. Een jaartje van de radar. Een schone lei, kan hem zeer goed doen.”

Alleen is hij niet van de radar daar, daar heeft die ook de Ajax stempel en de verwachtingen in Turkije zijn immens, fans hebben weinig geduld en de media is sowieso het ergst, branden je snel helemaal af.


Voor de rest schrijf je zeker zinnige dingen, maar ik denk niet dat hij veel aan spelen toekomt, en dat is gewoon het belangrijkst op deze leeftijd. Je MOET spelen om echt stappen te zetten, ook al leer je ook zonder veel minuten iets, Dat is niet te vergelijken als echt speelt.

27-08-2022 16:12

Wamberto +2968

Ik denk dat een dergelijke ervaring ook zonder speeltijd heel leerzaam kan zijn. Hij krijgt in ieder geval met meer weerstand dan tot nu toe in de opleiding en Jong te maken, en zal daar mee om moeten leren gaan.
Andere cultuur en voetbalbeleving punt ie ook mee. Andere manier van trainen en spelen. Allemaal winst.
Maar ik denk dat hij wel aan spelen toekomt, hoor. Paar jaar geleden ging Kadioglu naar Fenerbahçe op jonge leeftijd en dacht ik ook: die speelt niks meer, maar hij kwam toch telkens aan behoorlijk wat wedstrijden. En ik schat Ünuvar toch hoger in dan Kadioglu.

27-08-2022 16:52

WantAmsterdam +116307

Kadioglu was verder dan Naci en was niet verhuurd maar verkocht, dat is een gigantisch verschil. Ferdi had het ook mogelijk in het begin, speelde niet enorm veel, maar zeker in zijn tweede seizoen heeft die zich in de ploeg geknokt.
Bij Naci zullen ze die geduld niet hebben, die moet NU een grote meerwaarde hebben, anders heeft het voor trabzonspor geen zin hem op te stellen.

27-08-2022 17:10

FelixGassenlicht +9021

Onbegrijpelijk, er moet toch wel een NL eredivisie club voor die jongen te vinden zijn met grote kans op speeltijd. Uit t oog, uit t hart.

27-08-2022 08:53

trodat4030 +97455

Blijkbaar alleen degradatiekandidaten en ik ben wel van mening dat Naci wel in een dominante ploeg moet spelen. Zoveel mogelijk aan de bal komen en zo weinig mogelijk er achteraan moeten hollen. Dat is niet zijn kracht en dan kiest een trainer, zeker een trainer die tegen degradatie knokt, al héél snel voor een speler die dat wel kan/beter in is. Zíjn hoofd ligt namelijk op het hakblok, niet die van een huurling. In dat kader snap ik wel dat hij zich niet aan een ED club laat verhuren.

27-08-2022 09:58

WantAmsterdam +116307

Het klopt wat je zegt, maar daar heb je natuurlijk weinig aan als hij bij die dominante ploeg nauwelijks speeltijd krijgt.

27-08-2022 16:15

pietvanvliet +4479

Ik heb veel te weinig zicht op de Turkse competitie om hier wat van te vinden, anders dat er toch vrij veel grote namen lijken te zitten.

Behalve dat ze EL spelen, hoe goed is dat Trabzon precies en heeft Naci een beetje zicht op speeltijd? Anders schiet het niet op.

27-08-2022 08:52

Ozhan +1532

Ünüvar wordt mvp van Turkije en EL dit seizoen. Mark my words.

27-08-2022 08:50

leverworst +1272

Ik vrees dat dit een enorm slecht keuze is. Had niet al te hoog in moeten zetten bij een Eredivisieclub. Zag hij niet zitten. Azarkan maakt een goede ontwikkeling en voor Naci had dat ook prima geweest.

27-08-2022 08:41

GinoAFCA +15048

Zal hem goed doen

27-08-2022 08:29

Sjonnie +18814

Ik denk dat Emre Ünüvar een grotere kans van slagen heeft bij Ajax dan z'n oudere broer.
Opvallend daarbij is dat hij bij de langere hoort in z'n elftal; het is zeker geen onderdeurtje.
Vorig seizoen al indruk gemaakt o.a. de hattrick tegen Vitesse O15. Ik stem op Emre.

27-08-2022 07:29

arigold +7888

Verhuren...
Zelden is het succesvol. Kijk nu weer naar Salah-Eddine bij Twente. Komt niet aan spelen toe. Doodzonde.

27-08-2022 07:19

14 +847

Snap zeker wat je bedoelt, maar het seizoen is nauwelijks begonnen en er zullen nog wel blessure en dergelijke voorkomen.
Om nu al een conclusie te trekken is wat voorbarig.

27-08-2022 07:26

Golden Boy +3919

Een stap in het diepe. Hoop dat hij aan veel minuten kan komen. Gevaar is natuurlijk dat hij daar op de bank komt en 10 minuten per wedstrijd speelt.

27-08-2022 06:31

RepoocElad +9980

Steven Berghuis en Davy Klaassen staan te trappen om een kans te krijgen? Wat, ballen? Of medespelers? Wat vindt Schreuder daar wel niet van, of de medische staf??

27-08-2022 04:45

Golden Boy +3919

Kudus moet gewoon op de plek van Antony.

27-08-2022 06:32

Intec2.0 +12442

Is geen rechtsbuiten maar een 8 / 10 misschien een keer linksback proberen.

27-08-2022 06:55

RayJordaan +6901

Die hoort op het middenveld

27-08-2022 09:45

Geus +4777

Sterker worden en volgend seizoen schitteren in Ajax1!!!!

27-08-2022 03:20

Bensco +7181

Ik vind dit echt wel een goede zet. Ik opper al langer dat Ajax actiever spelers moet gaan verhuren aan buitenlandse competities. Niet zoals City of Chelsea maar gewoon intensief gaan begeleiden en volgen. Een programma gebouwd om te ontwikkelen ipv verkopen

27-08-2022 02:37

Goldenlastra +1744

Ik denk eigenlijk een hele goede zet. Hij kon in NL niet bij een top 6 club verhuurd worden. Nu mag hij in een wat dominantere ploeg spelen. Hij krijgt daardoor een veel betere uitgangspositie. Denk dat dit voor ons heel positief kan uitpakken. Ben benieuwd

27-08-2022 02:31

Jarisuarez +1538

Past inderdaad bij de aanvallende speelstijl waar Ajax voor staat. Blijft wel altijd lastig voor de hurende club om tijd energie in de ontwikkeling van een "toch" maar gehuurde speler te steken.

Maar I hope that he will play f*cking good football as Erik would say

27-08-2022 09:39

Ajaxadam1 +31677

Ben bang dat het einde verhaal word voor hem hierna bij ons. Verhuren aan een club ver weg is meestal geen goed teken. Daarbij is het volgend jaar dan aanhaken of afhaken. De kans is klein dat hij na een naar bij trabzon meekan bij Ajax en wat doe je dan met m. En hoe zeker is het dat hij daar in de basis staat.

We hebben maar 1 echte linksbuiten in de selectie met Bergwijn. Tadic rekenen we dit seizoen als 10 of spits. Als hij maar in de buurt kwam van het niveau van Ajax 1 zou hij echt wel gehouden zijn bij de selectie. Ben bang dat de coaches die met hem werken het goed zien en het een eeuwig toptalent wordt.

Was zelf altijd de grootste Unuvar schreeuwer....

27-08-2022 01:56

Duif63 +10793

Ajax zit sowieso slecht in zijn aanvallers. Als je ziet wat er allemaal weg is, weg gaat, of niet beschikbaar is. Zowel kwalitatief als kwantitatief moeten er eigenlijk nog 2 of 3 aanvallers gekocht worden om de selectie op pijl te brengen

27-08-2022 05:21

HendrikAjax +16917

Jij wilt zeker een stuk of 22 reserves hebben bij Ajax? We hebben meer dan genoeg aanvallers en ook veel aanvallend talent dat er aan komt

27-08-2022 07:29

Duif63 +10793

Noem ze is op, ik kom niet verder dan Bergwijn, Tadic, Brobbey en de nieuwelingen Lucca en Conceicao. Van de laatste 2 moet je nog maar afwachten of ze de CL aankunnen. Dus één blessure en we hebben al een groot probleem.

27-08-2022 10:30

Ozymandias +159568

GVD… moet ik naar die verschrikkelijke competitie gaan kijken… Zijn niet veel competities met voetbal wat mij minder aanstaat.

27-08-2022 01:54

Squadron11 +2478

Achjoh, wij hebben ook weleens Europa League gespeeld. Het is even wennen maar PSV doet dat al jaren op rij.

27-08-2022 02:22

Ajax14AMS +25205

Hem naar Turkije sturen vind ik wel echt heel vaag, maar goed. Als hij daar veel minuten maakt is het super.

27-08-2022 01:26

jerryisthename +32155

Jammer, had hem liever in Nederland of misschien België zien spelen om hem vervolgens volgend jaar terug te halen. Maar goede zaak dat hij verhuurd wordt.

27-08-2022 01:25

Kingoffdatoilet +17296

Ik zou het echt geweldig vinden als hij alle potjes in de Europa league meepakt en daar ook veel indruk maakt.

27-08-2022 01:16

Brownfinger +2005

Lijkt me prima zet, laat hem nu maar eens bewijzen dat hij een hoger niveau aankan. Bij ons is daar ff geen plek voor...

27-08-2022 01:09

Henkjanklaas +20683

Geen garantie dat hij daar wel gaat spelen

27-08-2022 07:27

MrMalandro +1757

Wat een pessimisme en negativisme…. Er kleven natuurlijk risico’s aan, maar dit zou ook echt een win-win-win voor alle betrokken partijen kunnen worden.

Trabzonspor versterkt zich minimaal in de breedte met een groot talent en mogelijkerwijs met een nieuwe basisspeler. De selectie is sterk maar vrij smal. Met Unuvar creëren ze meerdere mogelijkheden met 1 talentvolle speler. Kans is groot dat ze hem nodig gaan hebben.

Ajax heeft zich verzekert van Unuvar tot en met 2026 en heeft dus alle tijd en mogelijkheid om hem te laten ontwikkelen en rijpen. In de huidige selectie is er simpelweg te weinig ruimte en in de Turkse competitie kan hij zich goed sterken, fysiek en weerstand ontwikkelen.

En voor Unuvar is dit een perfecte mix van uitdaging (club, competitie, weerstand, etc) en comfort (Turkse omgeving). Goede condities voor hem om te leren en zich te ontwikkelen. En ook nog eens het comfort en de beloning van een nog langlopend contract bij Ajax!!

Klaassen wordt dit seizoen uitgefaseerd en Berghuis heeft z’n lot helemaal in eigen handen, maar moet zichzelf wel echt herpakken, nu te ongeïnspireerd. Als Unuvar het dit seizoen bij Trabzonspor laat zien, heeft hij een enorme kans op een basisplaats in Ajax 1 volgend seizoen. Dan samen met Taylor en Kudus.

27-08-2022 01:00

Henkjanklaas +20683

Geloof ik niet. Deze geweldige technische speler mist voldoende power vrees ik.
Zou goed kunnen bij een Nederlandse club onder de top als een Utrecht, Groningen etc.

27-08-2022 07:30

WantAmsterdam +116307

Zonder optie tot koop?
Zeer interessante optie, maar weet niet of het ook de beste optie is. Turkije is niet het land waar jonge talenten zich rustig kunnen ontwikkelen, vooral bij grotere clubs niet. Er is enorm veel druk, fans hebben niet veel geduld, das ook de reden dat zelden jonge spelers doorbreken daar. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij kans op veel speelminuten maakt.

27-08-2022 00:55

Muddy +2444

Misschien dan juist een mooie test of hij klaar is voor het grote podium.

27-08-2022 07:33

Robertini +40031

Jammer vind hem echt een klasbak en als Antony weg gaat, dan hadden we hem goed kunnen gebruiken.

27-08-2022 00:15

willycicci +3815

Verhuren aan een club met drie aanvallende middenvelders waarvan er twee zowat onomstreden zijn. Ook de linksbuiten is daar onomstreden dus waar moet hij gaan spelen?

Lekker bezig hoor, waarom jarenlang laten sudderen bij Jong en ook nu weer zolang wachten met verhuren. Hij heeft nu geen voorbereiding daar meegemaakt, komt binnen als vierde optie, de competitie is al gestart etc

26-08-2022 23:58

Capocapo +12001

Het is ook zo’n eigen keuze. Maar jij bent vooral van het zeiken, ook leuk

27-08-2022 00:23

JariJari +15351

Als hij bij Trabzon geen basis speelt wat moet hij dan bij ons? Ga de concurrentie daar maar aan! En als hij faalt snapt hij ook waarom Ajax hem niet bij 1 de kans geeft.

Hoop dat hij iedereen verbaast!

27-08-2022 00:30

ProfessorX +19827

Dat is de reden dat jij hier zit en niet bij Ajax

27-08-2022 07:15

BackInBlack +14657

Gelukkig geen verkoop

26-08-2022 23:57

MrPink +82090

Gelukkig huur. Succes daar en laat het maar zien.

26-08-2022 23:48

roodwit007 +14222

goede zet en nex seizoen gelijk terug halen

26-08-2022 23:44

AvStern +5966

Lijkt me een uitstekende stap. Hoop alleen dat hij daar niet gelijk wordt overtuigd voor het Turkse elftal te spelen.

26-08-2022 23:40

fc Barcelona_ke +19255

Unuvar gaat daar schitteren hoop ik!

26-08-2022 23:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.