Ajax laat KNVB weten niet akkoord te gaan met nieuwe datum Klassieker

door Jesse ter Haar 391

Bron Ajax

Ajax laat KNVB weten niet akkoord te gaan met nieuwe datum Klassieker

door Jesse ter Haar 391

Bron Ajax

Laatst geüpdatet

Ajax heeft de KNVB laten weten niet akkoord te gaan met de nieuwe datum voor De Klassieker, zo brengt de club naar buiten via Ajax.nl. De ontmoeting tussen Ajax en Feyenoord werd zondagmiddag gestaakt en het restant van het duel zou op woensdagmiddag worden uitgespeeld.

'Het wangedrag dat tot het staken van de Klassieker heeft geleid keurt Ajax af. Veel voetballiefhebbers waren hier de dupe van', brengt de club naar buiten. 'Vanwege nationale en internationale duels is het eerst mogelijke moment om Ajax - Feyenoord uit te spelen vanuit Ajax' oogpunt de eerste week van november. Dan wordt een bekerronde gespeeld waar Ajax en Feyenoord niet aan deelnemen. FC Volendam wel.'

De Amsterdamse club baalt ervan dat met het huidige idee de programma's van vier Eredivisie-clubs worden aangepast. Dat alles vanwege het uitspelen van de bij een 0-3 stand gestaakte Klassieker. Volgens Ajax zijn bij een Klassieker op woensdag niet alleen de vier clubs, maar ook de supporters de dupe. Blijft het duel op woensdagmiddag om 14.00 uur staan, dan overweegt Ajax juridische stappen, zo laat het weten.

De inzet van Ajax lijkt dus om het restant van De Klassieker uit te spelen in de eerste week van november. Zoals benoemd spelen Ajax en Feyenoord niet tijdens die bekerronde, terwijl FC Volendam op dinsdag 31 oktober tegen Excelsior Maassluis speelt. De overgebleven minuten van Ajax - Feyenoord zouden dan tussen duels van Ajax met PSV (29 oktober) en sc Heerenveen (4 november) in worden afgewerkt.

Het besluit om De Klassieker op woensdag uit te spelen, werd gemaakt voor het competitiebestuur betaald voetbal. Hieronder vallen de KNVB, ECV en CED. Daarnaast werd ook de gemeente Amsterdam meegenomen in de keuze. Het tijdstip om Ajax - Feyenoord uit te laten spelen werd immers in overleg met de gemeente vastgesteld. Verder liet de KNVB weten een gestaakte wedstrijd altijd zo spoedig mogelijk tot een einde te willen brengen.

Standpunt FC Volendam

Niet alleen Ajax, maar ook FC Volendam is het niet eens met de verschuiving van Ajax - Feyenoord en daarmee ook de ontmoeting tussen Ajax en FC Volendam. Jan Smit, voorzitter van de club uit Volendam, reageert: 'De KNVB heeft zojuist besloten dat de wedstrijd Ajax - Feyenoord woensdagmiddag wordt uitgespeeld. Dat betekent dat de geplande wedstrijd Ajax - FC Volendam woensdagavond komt te vervallen. Zonder overleg! Dat is pas competitievervalsing. Zowel Ajax als FC Volendam zijn niet akkoord met dit belachelijke besluit', zo valt te lezen op zijn Instagramkanaal.

Lees meer over:
Plaats reactie

DEELM +11891

Ajax schaam je!

Dat Volendam het er niet mee eens is terecht, maar Ajax moet gewoon even nederig zijn.

26-09-2023 08:58

Patje2011AJAX +2111

Nog even voor de zekerheid want ik heb naar gedroomd, Jan van Halst is toch niet echt de baas van Ajax?

26-09-2023 08:54

afct +8919

We gaan toch niet serieus door met steijn mag ik hopen ? Moeten we dan echt eerst tegen volendam of rkc punten verspelen.

26-09-2023 08:28

nightgoat +30833

Goedemorgen ofzo,

Op een mooie dag vroeg meneer Romario op het trainingsveld van FC Barcelona aan meester Cruijff of hij de training eerder mocht verlaten omdat hij graag naar het carnaval in Brazilië wilde.
Johan Cruijff reageerde meteen;
"Als jij er morgen tegen Real Madrid 2 inlegt, mag jij naar het carnaval".

In het grote vuur van het gevecht maakte Romario de volgende dag binnen 20 minuten moeiteloos 2 doelpunten tegen de 'Koninklijke' en vroeg daarna kalm en beleefd om een wissel want z'n vliegtuig vertrok binnen een uur.
En zo geschiedde.

Dat was het.

26-09-2023 02:20

nightgoat +30833

Al met al wel een fijn gevoel dat Jantje van Halst ten tijde van rampspoed de boel blijft "managen".

25-09-2023 23:51

Talentje020 +19867

In Jantje we trust Haha!

26-09-2023 00:08

Henkje Netherlands +10195

Er komt nu eigenlijk ook een bijna onmogelijk schema aan…. Zonder een paar makkelijkere wedstrijden om iets van een vorm te krijgen.

RKC uit
Az thuis
Utrecht uit
PSV uit

+ nog Europese wedstrijden. Ik ben bang dat er niet veel punten gepakt gaan worden en dan sta je na 9 wedstrijden nog met 5 punten en een achterstand van 22 punten op de nummer 1.

25-09-2023 22:49

ÁlvaroRecoba +13695

Een puntje in Waalwijk is niet diréct uitgesloten, mag ik hopen, maar AEK- en PSV-uit zullen we regelrechte drama's worden.

25-09-2023 23:30

FissaDeGekste +3368

Juist AEK heb ik wel vertrouwen in. De rest wat minder.

26-09-2023 07:29

Andronixos.c +8126

Die hebben van Brighton gewonnen

26-09-2023 08:15

FissaDeGekste +3368

Oh oeps, ik was aan het verdrinken in zelfmedelijden en heb dat helemaal niet mee gekregen

26-09-2023 10:27

AFCRick +11585

Met incapabele Steijn als trainer kan je je opmaken voor degradatievoetbal. Zelfs van Halst, als interim AD, moet dat zien. Echter van Halst is bang om een beslissing te nemen, laat staan capabel genoeg om een nieuwe trainer in dienst te nemen.

26-09-2023 04:14

Spectre +2269

Net als bij Schreuder zullen ze nu met Steijn ook weer te laat ingrijpen

26-09-2023 07:42

NipeB +15786

Wat maakt het nog uit? Ik lees net dat Falentijn als spreekbuis van die mormels van de F-side zegt dat ze alle wedstrijden van Ajax verstoren totdat de RvC weg is. Halsema zegt gelukkig dat ze de vergunning anders wijzigt om Ajax te dwingen de F-side leeg te laten, maar ik vind het veel te stil bij Ajax en de KNVB. Grijp nou eens echt in. We hebben altijd een slechte ledenraad, RvC, zolang ik me kan heugen. Prima selecties, kampioenschappen etc. De vorige RvC wachtte idioot lang met aanstelling TD en keurde 33 miljoen aan zaakwaarnemers onder Overmars ook gewoon goed. Het waren immers de zaakwaarnemers van eigen directie en spelers. We hebben nu eenmaal altijd een slechte RvC, altijd gedonder met de structuur. Technisch hart werkte niet, de scouting kan bij ons jaren niet met elkaar praten. Het zal allemaal wel. We hebben nu Ajax 1 in de degradatiezone en Jong Ajax onderaan. De sportieve crisis is het enige dat er echt toe doet dus trap eerst eens die staf eruit met Steijn. Stel een normale, buitenlandse trainer aan die goed is in het opbouwen van een team en duidelijke keuzes maakt. Ajax 1 is onder Steijn niet eens een team. Steijn stimuleert dat ook met zijn rare keuzes. Die vent moet zsm weg, hij maakt Ajax kapot. Een nieuwe RvC lost niks op. Daar zal de kritiek weer net zo groot op zijn. Jammer dat men nog steeds vasthoudt aan de waanzin van een zaakwaarnemer als directeur die in maart begint. We leveren de club uit aan dat zaakwaarnemers gajes.

26-09-2023 07:39

RuffRhythim +24837

Kan je voor mij het woord "makkelijk" definiëren?

26-09-2023 07:43

MarcHogervorst +35302

Nou ja, zo'n wedstrijd als PSV uit, die verlies je zelfs nog vaak als je in vorm bent, dus dan maakt het niet uit. Beter een paar ingecalculeerde nederlagen nu we uit vorm zijn, dan zeg gelijke spelen tegen RKC Volendam enzovoort, wat je op het eind van de streep toch ook twee punten per gelijkspel kost.

26-09-2023 10:34

Sentinel +8770

Lekker wrijven in de vlek.

25-09-2023 22:20

Juichtoon +32312

Wat vinden Psv en AZ eigenlijk? Dat zijn toch de concurrenten van Fnoord.

25-09-2023 22:10

Koekepeer +1452

Ja laten we die ook nog even om een mening vragen. En de concurrentie van Volendam ook

26-09-2023 08:56

DEELM +11891

Pijnlijk maar allemaal waar.

26-09-2023 09:02

Bruno04 +15719

Ajax had gewoon ja moeten zeggen tegen die 0-3. Feyenoord was het er mee eens.

Gewoon moeten accepteren en klaar er mee.

25-09-2023 21:54

Henk de Vries +11119

Dat bepalen Feyenoord en Ajax gelukkig niet

25-09-2023 21:55

BasseyAdriaan33 +13604

Hou toch op met deze achterlijke onzin. Gewoon uitspelen!

25-09-2023 22:23

Indy2 +15254

Een wedstrijd duurt nu eenmaal 2 x 45 minuten

25-09-2023 22:34

DEELM +11891

Dat had alleen gekund als het nog niet eerder was gebeurd.

26-09-2023 09:02

Berghuis +14292

Alsof we nog enig kans maken. Schrap die pot gewoon, hou t bij 0-3 zij wat t is.

25-09-2023 21:43

DEELM +11891

En dan zitten we de volgende keer als ze het anders oplossen en dat voor Ajax niet gunstig is te zeiken dat de Knvb niet rechtlijnig is.

26-09-2023 09:03

Voetballover +3083

Na zo een zwarte dag gewoon gauw woensdag uitspelen en verder gaan.

25-09-2023 21:14

Nogmaals +796

Misschien is dit het moment om gewoon ja te knikken en je mond te houden. Het was een totale blamage zondag en op allerlei manieren een van de slechtste dagen die we als supporters meegemaakt hebben. Het kan mij op dit moment geen ene fuck schelen wie waarmee akkoord gaat. Ze moeten zich kapot schamen.

25-09-2023 21:09

AFCAjaxMidNineties +12621

Het zou Ajax sieren als ze zeggen, geef Feyenoord die 0:3 maar en die 3 punten. Lijkt me ook verstandiger voor het nog 0:4, 0:5 wordt!!

25-09-2023 20:54

Ajaxbrl +13630

Precies, ik snap hier dan ook niks van, wat ajax nog kan doen is woensdag niet op komen dagen..

25-09-2023 21:00

Ajax1204 +37953

Dat kan dus niet. Want in het betaald voetbal gaat het niet alleen om de belangen van Ajax en Feyenoord, maar ook om die van de concurrenten. Hoe denk je dat wij zouden reageren als psv- Twente wordt gestaakt bij een 2-0 voorsprong in de 60e minuut? Dan willen wij ook dat deze wordt uitgespeeld. Kan dat psv mogelijk punten gaat verliezen is dan nog steeds aanwezig(nu snap ik dat psv geen concurrent is atm maar you get the point) En bovendien laat je de hooligans op deze manier een uitslag bepalen. Dat is geen doen. Nu weet ik 100% dat t een Ajacied was, maar god weet wat voor gekken dit aantrekt op je eigen tribune. Geldt neit alleen voor Ajax maar juist voor de clubs die kaarten praktisch bij een pakje boter cadeau geven. Makkelijk om dan'undercover' te gaan.

25-09-2023 21:04

Georginho14 +1294

Alles of niets voor de 3-3

25-09-2023 22:19

4EVERAJAX +8363

4-3 dan maar doen?

25-09-2023 23:14

Georginho14 +1294

Doen we hehe

26-09-2023 08:28

Dude125 +1183

Een rechter kijkt naar het algemeen belang. Het spelen van Ajax-Volendam heeft iemand in Maastricht (behalve tientallen Ajax supporters) niks aan, zeker niet na zondag. En als (weer) puntverlies wil tegen Volendam. Vooral naar de rechter stappen.

25-09-2023 20:40

Petterson +24833

Gewoon stadion niet beschikbaar stellen. En s avonds lekker een oefenpotje spelen tegen Volendam voor publiek dat al een kaartje heeft 😁😁

25-09-2023 20:36

Vluimscherp +1636

Eerst goed meewerken en de wedstrijd staken en nu moeilijk doen met deze datum? KNVB ga je schamen!!

25-09-2023 20:21

Therealist2021 +2696

Ajax heeft niks te vertellen , Ajax heeft hier door onkunde en zelf voor gezorgd dat de wedstrijd is gestaakt. Gewoon 3 punten naar Feyenoord of woensdag spelen (binnen 72 uur)

25-09-2023 20:19

Juichtoon +32312

Die 72 uur staat nergens...

25-09-2023 21:53

Juichtoon +32312

Nee hoor. Er zijn heel veel Europese midweekse duels waardoor gestaakte wedstrijden in het weekend niet binnen 72u kunnen worden gespeeld.
Dus regel bestaat niet. Knvb neemt geen onuitvoerbare verplichte regel op. Het is hoogstens een aanbeveling.

26-09-2023 11:40

Josey Wales +11633

Niet akkoord ,betekend we laten die bus van hun niet naar binnen?

25-09-2023 20:02

Ajax_013 +681

Wie is de vierde club eigenlijk? Gaat toch om Ajax, Feyenoord en Volendam. Of mis ik iets?

25-09-2023 19:57

afcsja +2451

De beker wedstrijd van Volendam, geen idee wie ze hebben geloot

25-09-2023 20:00

Ajax_013 +681

In het artikel staat Excelsior Maassluis, maar er staat ook 4 eredivisieclubs. Dus geen idee wie dat dan is

25-09-2023 20:05

mickey2602 +4746

In mijn ogen doet de KNVB hier zichzelf de das om. Het schijnt zo te zijn(ik ken de regels van de KNVB niet,ik vraag me zelfs af of ze die zelf wel kennen)dat een gestaakte wedstrijd binnen 72 uur uitgespeeld moet worden.
Dan heb je de mogelijkheid om het vandaag uit te spelen en dan kan Ajax-Volendam woensdag gewoon doorgaan.
Je kan het morgen uitspelen en ook dan kan,in mijn ogen omdat het hier niet gaat om een volledige wedstrijd maar om ruim een half uur,de wedstrijd van woensdag gewoon doorgaan. Desnoods nog de wedstrijd van woensdag naar donderdag,enige wat je dan hebt is toch de supporters van beide clubs.
Maar nee,Feyenoord zal dat niet willen en we weten allemaal dat bij de KNVB de regel geldt,de wil van Feyenoord is wet. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

25-09-2023 19:43

Terugnaardemeer +10644

Woensdagmiddag 14:00 tot 14:40 is binnen 72 uur na staking.

25-09-2023 19:50

mickey2602 +4746

Dat snap ik wel maar dan heb je dus het gedoe met de wedstrijd die gepland staat voor woensdagavond. Met mijn mogelijkheden had je dat niet gehad.

25-09-2023 19:52

Mosquito +4263

Ajax.

Gewoon niet komen opdagen. (Wel van te voren kenbaar maken bij Feyenoord, scheelt hen reizen, milieubewust Enzo)

Winnen ze reglementair met 0-3, scheelt een verdere afgang.
Krijgen we een boete, die mag Sven betalen. Zijn schuld. Vind ik. Geef de Duitser de schuld. Whatever.

Doe niet moeilijk.. gewoon accepteren en in de avond tegen Volendam spelen. Hop hop. Werken voor je centen.

25-09-2023 19:40

VakM +2166

En nou heb ik gvd via resale mn Volendam tickets niet meer. Andere dag kan ik zeker want ik ga altijd, behalve deze woensdag dus

25-09-2023 19:38

Ajacied33 +36629

Wat een ellende en vrees dat het einde nog niet in zicht is. Denk serieus dat we zondag tegen RKC niet eens de volle buit gaan pakken. Wat zijn we enorm afgegleden zeg

25-09-2023 19:33

Juichtoon +32312

Ajax zou schadevergoeding van Fnoord moeten eisen. Het is toch echt hun goede spel wat de boel deed ontsporen..
Is dat niet strafbaar?

25-09-2023 19:27

AjaxHoorn +32989

Hun goede spel. Juist.

25-09-2023 19:31

Ajacied33 +36629

Haha sarcasme..

25-09-2023 19:31

Talentje020 +19867

Hopelijk komt hier gauw duidelijkheid over, ik denk echter pas morgenochtend, had naar mijn mening in November gekund, alleen Feyenoord is weer bang dat wij dan de weg omhoog gevonden hebben, wat mij betreft komt Ajax op hun standpunt over uitspelen terug en geven ze Feyenoord die 0-3

25-09-2023 18:59

Joelveltman123 +4637

Gestaakte wedstrijden “moeten” binnen 72 uur ingehaald worden.
“Om alle omstandigheden tussen Ajax en Feyenoord gelijk tegen houden”
Aldus de KNVB

Over 2 maanden kan je met volledig andere opstellingen op het veld staan door blessures. Tussenstand is geen criterium.

25-09-2023 19:25

Talentje020 +19867

KNVB is weer eens verstrikt in hun eigen regeltjes, ze denken niet in oplossingen maar in problemen,

25-09-2023 19:31

VakM +2166

Ik begrijp die regel wel, is redelijk. Anders kunnen die hooligans de wedstrijd saboteren omdat Bergwijn ineens een ontstoken verstandskies heeft. Wat zorgt die goser eigenlijk slecht voor zn lichaam dat ie dat laat gebeuren. Begin idd te geloven dat hij vaste klant is bij de drive through Burger King

25-09-2023 19:35

afct +8919

En er moet 48 uur rust zitten tussen wedstrijden. Dus de regels en het programma van de knvb spreken elkaar tegen.

25-09-2023 19:37

slowmow +1028

Ok. Dan een compromis. We garanderen dat Steijn nog steeds hoofdtrainer op 1 november. Een royaal gebaar, al zeg ik het zelf

25-09-2023 19:42

Joelveltman123 +4637

Bij 90 minuten voetballen hè niet bij 55 minuten

25-09-2023 19:45

Dude125 +1183

Ik gok dat Steijn zondagochtend al geen trainer meer is

25-09-2023 21:02

Wambertoho +1072

Uitzondering was de bekerwedstrijd tegen AZ toen gekke Wesley Esteban aanviel. Die werd integraal overgespeeld zodat Ajax zijn 1-0 voorsprong en Esteban zijn (absurde) rode kaart kwijt waren.

25-09-2023 21:44

Therealist2021 +2696

Feyenoord is voor ajax volgens mij helemaal niet bang , dat was gisteren niet te zien in ieder geval.

25-09-2023 20:27

ajaxwestland09 +28905

Ik vind zo KNVB zo domme organisatie, Marian van Leeuwen zit daar waarop gebaseerd omdat ze een vrouw is. Dick van Egmond ook zo 1 die nooit wat heeft gepresenteerd in de top. Scheidsrechters die hun eigen wedstrijd fluiten maar daar zegt meneer niks van! Dat bekertjes verhaal dan gelijk het veld af wie verzint dit. Gestaakte wedstrijden tegen Groningen kon het wel op een maandag en vandaag niet. Het is allemaal hoe hun het uitkomt. Ga is je energie in steken in je organisatie KNVB in betere opleiding voor scheidsrechters en straffen als ze niet volgens de regels fluiten.
Als het waar is dat er geen overleg is geweest met Volendam moet deze organisatie zich kapot schamen!

25-09-2023 18:39

Amsterdam1900 +723

Echt he, ze maken de regels gaande weg zonder na te denken en inconsistent tussen de clubs. De een krijgt een andere behandeling dan de andere. Geen touw aan vast te knopen.

25-09-2023 20:01

Musica Merlo +8191

Tegen Volendam kunnen we misschien wat puntjes vergaren, wel belangrijk voor de degradatie strijd (je weet het maar nooit)

25-09-2023 18:16

chino +1172

KNVB is bang voor Feyenoord en danst dus naar de pijpen van de club uit Rotterdam.
Het benadeelt voornamelijk Volendam (beste kans ooit om van ajax te winnen) en zijn supporters (die wellicht al een vrije dag hiervoor hebben opgenomen). Ook Ajax wordt benadeeld doordat je de wedstrijd tegen de zwakste broeder niet speelt en dus de beste kans op punten en vertrouwen misloopt om vervolgens in het weekend weer een lastige uitwedstrijd te spelen.
Die 0-3 wordt sowieso nooit meer 3-3 of je het nu speelt of over anderhalve maand. Dus snap dat gejank van Feyenoord niet.

25-09-2023 18:15

MarcHogervorst +35302

Ik ken genoeg wedstrijden die van 0-3 naar 3-3 gingen hoor.

Haarlem - Ajax 1983
Den Haag - Ajax 2004
AC Milan - Liverpool 2005

25-09-2023 18:21

Ajacied33 +36629

Niet zo heel lang geleden stond ene AZ zelfs bij rust met 0-3 voor in Bosnië...

25-09-2023 18:58

Joelveltman123 +4637

Een wedstrijd binnen 72 uur uitspelen is niet voor niets in het regelement opgenomen.

Stel deze wedstrijd staat 0-1 en wordt in november ingehaald en Feyenoord of Ajax mist zijn sterspeler waardoor ze veel minder kans hebben op een resultaat is pure competitievervalsing.

Binnen 72 uur inhalen voorkom je in ieder geval dat er met een andere opstelling wordt gespeeld

25-09-2023 18:33

Jozef14 +544

Juist en laten we er in hemelsnaam niet over zeiken zeg.

Voor een keertje nederigheid tonen, het boetekleed aantrekken en accepteren.
Wat een gelul lees ik hier zeg. We moeten ons de ogen uit onze kop schamen om hetgeen die lulhannessen gisteren gedaan hebben.

25-09-2023 20:40

Juan62 +46108

Als het straks misgaat in Europa kunnen we weer Europees uitgesloten worden zoals in 90/91
Het bestuur (van Praag) zijn oplossing was om kopjes thee met het tuig te gaan drinken , en te onderhandelen....

Ik hoop nu op een krachtige reactie, diegene die niet op camera zijn betrapt andere plekken toewijzen.
De rest die gisteren wel op camera stonden een levenslang stadion verbod,
kunnen de mensen die op de wachtlijst staan ook naar binnen
Opsplitsing vh vak lijkt me een goed begin, als je ze uit elkaar haalt durven ze niks, de lafbekken.
Er moet nu gelijk flink worden ingegrepen en het niet laten etteren zoals in de eind jaren 80

Ik wil normaal naar een wedstrijd gaan zonder me druk te hoeven maken over veiligheid voor mij en mijn dierbare

Ps ik ben zo kwaad dat ik dit 2 x hier heb geplaatst, al kan het ook aan mijn flinke joint liggen

25-09-2023 18:14

Jozef14 +544

Laat je maar lekker gaan, want het is terecht.

Alle klootzakken die gisteren tijdens en na de wedstrijd fout zaten voor altijd een stadionverbod geven. Wat een gigantische hufters.

25-09-2023 20:43

Joelveltman123 +4637

November uitspelen zou gewoon belachelijk zijn dan kan je door blessures 2 hele verschillende opstelling hebben dat lijkt mij uitgesloten. Dat is pure competitievervalsing

Woensdag spelen of je verlies pakken zijn de 2 opties lijkt mij

25-09-2023 18:07

Juichtoon +32312

Fnoord en de arbitrage is al jarenlang competitievervalsing...:-).
Derde optie gewoon later uitspelen
4e optie. Ajax wint reglementair aangezien Fnoord niet naar november wil en woensdag niet kan.
Jij hebt niet zo'n klein beetje een Fnoord bril hè Joel...:-).

25-09-2023 19:03

Jozef14 +544

Hou op man, waar zit die ene hersencel van je?

Als je hem gevonden hebt, gebruik hem dan.

25-09-2023 20:44

Juan62 +46108

Stel dat het straks weer misgaat in Europa, krijgen we weer één seizoen uitsluiting Europees voetbal.
Laatste keer 90/91
Toen ging het toenmalig bestuur kopjes thee met Het Tuig drinken.
Ik hoop dat ze er nu uitgeflikkerd worden
Zijn genoeg mensen op de wachtlijst die zich wel normaal kunnen gedragen
De gene uit het vak die niet op camera zijn betrapt, andere plaatsen in het stadion geven
spreiding zal helpen, alleen durven deze types namelijk niets , dan zijn het lafbekken

25-09-2023 18:05

Joelveltman123 +4637

In hoeverre is het een harde eis dat een gestaakte wedstrijd binnen 72 uur uitgespeeld moet worden?

Lijkt mij wel de meest eerlijke oplossing aangezien je over 2 maanden door blessures 2 hele andere opstellingen kan hebben want in mijn ogen wel naar competitievervalsing ruikt

25-09-2023 18:02

Jozef14 +544

Of het een harde eis is, is eigenlijk niet belangrijk.

Ajax heeft niks te willen hier en moet dit accepteren. Vervolgens alles in het werk stellen om alle eikels die fout zaten tijdens en na de wedstrijd op te sporen en een levenslang stadionverbod geven. Eigenlijk zou met pek en veren de stad uitjagen de mooiste oplossing zijn. De hufters.

25-09-2023 20:46

ajaxwestland09 +28905

Had het vanmiddag gedaan en de wedstrijd tegen volendam op donderdagavond gespeeld

25-09-2023 17:58

Rockanje23 +36940

Kan niet want zaterdagavond moeten we naar RKC. Dan zou ook die wedstrijd weer uitgesteld moeten worden

25-09-2023 18:56

Amp +37411

Laat ze zich lekker druk maken over hoe ze dit gaan voorkomen. Niet de eerste keer dat gedoe met vuurwerk of zooi op t veld. Als ze besluiten netten te plaatsen, dan moet ook iedereen gewoon stil zijn en accepteren, want enige correctie op het schorem is er toch niet. Vraag me ook af of stadionverboden voor deze groepen ook wel helpt. Kan me niet voorstellen dat ze geen vriendjes hebben die ze toch wel binnen sluizen.

25-09-2023 17:55

Jozef14 +544

Gebeurt inderdaad. Gewoon identificatieplicht invoeren voor elk stoeltje.

25-09-2023 20:49

Amp +37411

maar wie moet die IDs controleren? De stewards e.d. Laat die arme mensen nou precies niet opgewassen zijn tegen dat terror-tuig

25-09-2023 20:54

Raymond.V +2711

Slot heeft erop aangedrongen bij de KNVB dat Ajax in dezelfde opstelling start als in de 1e helft. Dat is wel zo eerlijk. KNVB is hiermee akkoord gegaan omdat de Feyenoord supporters zich altijd zo voorbeeldig gedragen.

25-09-2023 17:53

Jozef14 +544

Slot heeft gewoon gelijk.

Effe niet wijzen naar Feyenoord. Het probleem ligt bij Ajax.

25-09-2023 20:49

Raymond.V +2711

Was maar een grap 😃

25-09-2023 23:18

Dolblij +44838

Normaalgesproken is het zo dat degene die zijn billen brandt op de blaren moet zitten..........

25-09-2023 17:53

Aankoper +1778

Accepteer die 0-3 en ga lekker met een schone lei tegen volendam voetballen, niet zo lastig gaan doen. De club heeft al genoeg gezeik.

25-09-2023 17:47

Am*dammer +3179

ze hadden em gewoon gisteravond moeten uitspelen toen iedereen rond de ArenA was weg gemept..

25-09-2023 17:47

RvhC74 +5371

SCHAAM JE KAPOT

Hendriks, Van Halst en RvC

Des te meer reden om jullie per direct te ontslaan

25-09-2023 17:42

Jarikoning +7201

Andere scheids krijg je dan toch?

25-09-2023 17:42

afcsja +2451

Sjaak Swart gaat hen fluiten

25-09-2023 18:10

Strawb Choco +1643

Laat me raden.. Jan fucking van Halst zit hierachter.

25-09-2023 17:42

Dude125 +1183

Wie anders? Maar aangezien het anders Kroes zou zijn, die geconfronteerd wordt met geddogde fakkelsmokkel, verkleedspandoeken, etc. Ga er maar aan staan

25-09-2023 21:06

Henk de Vries +11119

Had het lekker dinsdag gedaan, kun je woensdag gewoon tegen Volendam... Watjes...

25-09-2023 17:40

AFCAViper +4657

Ik zie veel reacties die roepen om de 0-3 te laten staan en de wedstrijd niet meer uit te spelen? Hoezo? Elke wedstrijd die vorig jaar en dit jaar gestaakt is, is uiteindelijk gewoon uitgespeeld. Zelfs Sparta kon terug komen naar Arnhem voor 1 minuut. We gaan toch geen precedenten scheppen voor notabene Feyenoord. Deden wij vorig jaar ook niet.

25-09-2023 17:38

Jozef14 +544

Prima, maar dan wel gewoon even dimmen en zonder zeiken doen wat de KNVB beslist.

25-09-2023 20:51

MVG +16469

Lijkt me niet echt het moment om moeilijk te gaan doen

25-09-2023 17:38

BBAFCA +9741

Het staken van de wedstrijden is sws een domme regel, dan krijg je dit soort gezeik en geef je hooligans macht. Zorg ervoor dat de daders gepakt worden en een levenslang stadionverbod krijgen en doe dit na de wedstrijd om gezeik te voorkomen. Overal zijn camera's dus het identificeren lijkt me gewoon mogelijk, ook na de wedstrijd.

25-09-2023 17:37

Simpelishetmoeilijkst +25096

Wat dacht je Vsn automatische gevangenis straf van bijvoorbeeld 1 jaar of meer? Zal wel niet mogen in het paradijs voor criminelen.

25-09-2023 17:50

Josey Wales +11633

Heel goed ,Ajax laat zich elke keer besodemieteren door die kutknvb.
Een keer goed van je afbijten zal zeer heilzaam zijn.

25-09-2023 17:36

Jozef14 +544

schei toch uit man.

25-09-2023 20:52

afct +8919

Ajax heeft wel zeker iets te willen. En ook volendam. Wat een onzin hier allemaal. Het zou eens andersom moeten zijn dan is Nederland te klein.

25-09-2023 17:36

Jozef14 +544

We moeten gvd eens accepteren dat de fout bij Ajax en bij de malloten bij de F-side lag.

Niet naar een ander kijken, maar naar Ajax.

25-09-2023 20:54

Breuk +25029

Wij zijn Ajax , de grootste club, wij bepalen!

25-09-2023 17:36

AFCA2211 +1040

Haha zo werkt het niet

25-09-2023 17:39

Breuk +25029

Kan het proberen.

25-09-2023 17:44

layanx +5610

Ajax het lachertje van de Eredivisie.

Bedankt van halst ! Chapeau voor je kwaliteiten.

25-09-2023 17:35

Josey Wales +11633

Veel kakkerlakjes hier de laatste dagen ,of niet.

25-09-2023 19:50

Jozef14 +544

Ik ben al 50 jaar fanatiek Ajax-supporter en ik schaam me de ogen uit mijn kop voor hetgeen er gisteren gebeurd is en voor het bestuurlijke gedrag van Ajax in deze.

Walgelijk.

25-09-2023 20:55

Ajax14AMS +25205

Dit is gewoon een belachelijk besluit van de KNVB, puur genomen met in het achterhoofd dat wij in November er hoogstwaarschijnlijk beter voor staan.

Hou Volendam lekker op woensdag en speel de rest uit in November, verliezen doen we toch wel.

25-09-2023 17:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.