Ajax in ware schiettent nipt voorbij Heracles

door SJvanveen 708

Ajax in ware schiettent nipt voorbij Heracles

door SJvanveen 708

Laatst geüpdatet

Ajax heeft in een ware schiettent nipt afgerekend met Heracles Almelo. David Neres werd matchwinner in een duel waarin Kasper Dolberg zijn rentree maakte na lang blessureleed: 1-0.

Maximilian Wöber stond gewoon in de basis, maar had zoals de hele Ajax-achterhoede weinig te doen. De equipe van Erik ten Hag stond goed en gaf nauwelijks tot geen kansen weg. Aan de overkant produceerden de Amsterdammers daarentegen legio kansen. Het vizier stond echter meermaals niet op scherp, anders was Ajax uitgelopen naar een monsterscore.

Voor rust raakte Ajax twee keer het houtwerk. In het begin van het duel was Donny van de Beek het eindstation, maar hij schoot op de paal. Ook Rasmus Nissen Kristensen raakte met een harde knal diezelfde plek. Tussendoor misten Neres en Kluivert in kansrijke posities kansen, maar het zag er niet naar uit dat Ajax punten ging verspelen.

Na rust was het spelbeeld hetzelfde en na dik een uur viel de bevrijdende eerste treffer. Hakim Ziyech, die een geweldige wedstrijd speelde, zette Neres alleen voor de keeper en de Braziliaan rondde prima af: 1-0. Vorig seizoen debuteerde de rechtsbuiten nog tegen de Heraclieden.

Na de 1-0 ging Ajax op dezelfde voet verder om de score uit te breiden. Dit leverde mogelijkheden op voor opnieuw Kluivert, maar de linksbuiten schoot in zeer kansrijke positie over en niet veel later vond hij Castro op zijn weg. De keeper van Heracles ontpopte zich gedurende het duel zo tot Man of the Match van de uitploeg.

Gescoord werd er in de laatste minuten niet meer, waardoor het enige hoogtepunt nog de rentree van Kasper Dolberg was. De Deen maakte nog geen minuten in de tweede seizoenshelft door een slepende voetblessure, maar mocht vlak voor tijd kort invallen van coach Ten Hag. Ajax – hoewel de stand anders doet vermoeden – boekte zo een simpele en verdiende zege. Volgende week wacht PSV-uit.

Opstelling Ajax: Onana; Kristensen (76' Siem de Jong), De Ligt, Wöber, Tagliafico; Schöne, Van de Beek, Ziyech; Neres (81' Mazraoui), Huntelaar (86' Dolberg), Kluivert.
Wissels:
Lamprou, Orejuela, Bakker, Eiting, Siem de Jong, Mazraoui, Dolberg, Cassierra.

Opstelling Heracles Almelo: Castro; Breukers, Droste, Wuytens, Baas; Van Ooijen (87' Vermeij), Monteiro, Duarte (81' Darri); Navratil, Gladon, Kuwas (65' Jakubiak).
Wissels:
Zeinstra, Brouwer, Van Hintum, Van den Buijs, Darri, Osman, Vermeij, Jakubiak, Leemhuis, Van de Berg.

Doelpunten:
1-0 David Neres (63')

Bijzonderheden:
- Kasper Dolberg maakt zijn rentree in de Ajaxselectie na ruim drie maanden afwezig geweest te zijn wegens blessureleed.
- Ook Max Wöber, die de voorbije week ziek was, behoort 'gewoon' tot de selectie van negentien Ajacieden.

Volg de wedstrijd via Twitter:



Lees meer over:
Plaats reactie

Minecraft +0

Kijk naar een ploeg als Feyenoord, die zijn 12x beter. Ajax kan daar echt wat van leren. Het kampioenschap kan wel de prullenbak in. Volgend jaar wordt Feyenoord ook gewoon weer kampioen, die hebben gewoon verreweg de beste ploeg.

09-04-2018 11:10

AlexIbarra +19250

Waar heb jij het nou over?

Bedoel je PSV ipv Feyenoord of heb je een heel unieke kijk op voetbal?

09-04-2018 15:07

Simon1 +2959

Bosz en Jonk terug aub en snel. Laat Overmars lekker zitten en vervang Van der Sar. Sinds Jonk weg is, is het dweilen met de kraan open bij de jeugd.

09-04-2018 09:32

michaellaudrup +4660

Je zou op het puntje van je stoel moeten zitten, of gewoon een leuke aantrekkelijke pot moeten zien. Dit is het hedendaagse Ajax, je hebt geld zat, je maakt nog steeds winst en je wint met klote potjes. Dit gaat zich vroeg of laat wreken op de kaarthouders en bezoekers,want er is nu echt geen ene reet aan.

09-04-2018 09:25

MortenOlsen +148

Mooi geschreven allemaal weer hoor, Ajax Showtime!! Echt heerlijk om te lezen.

Jammer alleen dat ik de wedstrijd totaal anders beleefd heb en nu definitief in tal van zaken heb teruggezien dat we tegenwoordig overgeleverd zijn aan een FC Utrecht trainer...

09-04-2018 06:42

MrPink +81853

https://www.voetbalinside.nl/spelerweek

Ziyech

09-04-2018 01:36

vsg +0

Bij de tafel van kees vandaag zat die man van Telstar dat is toch precies zoals Ronald de boer er over 15 jaar uit zal zien: gewoon creepy die gelijkenis

08-04-2018 23:55

Simon1 +2959

Iedereen kan wel weer roepen dat het vandaag een dominante pot was met veel kansen voor Ajax, maar het was gewoon een draak van een wedstrijd met een paar lichtpuntjes. Er zit absoluut geen dynamiek in dit elftal. Spelers staan allemaal op elkaar geklonterd. Er is geen diepte en dus ook geen breedte in het spel. Hoe kan je er dan dynamiek in proppen. De positionering was dus gewoon ruk. Het baltempo was te laag en doordat er geen dynamiek in het spel zat, op een paar momenten na, bleef de verdediging van Heracles in tact. Een aantal spelers leken net uien, tranentrekkers van de hoogste categorie. Kristensen, Schöne en Huntelaar, het was verschrikkelijk om naar hun te moeten kijken. Daarnaast zie ik absoluut niks van de visie van Ten Hag. Wat is nu zijn plan met Ajax 1? Dat ze de wereldbeker vrijbreien winnen of dat er dominant en attractief voetbal wordt gespeeld. Op dit moment lijkt het dat Ten Hag voor het eerste heeft gekozen. Ik ga niet roepen om Bosz, maar wel om een coach die het dominant en attractief voetbal weer in het DNA van Ajax 1 kan terugbrengen. Wij hadden allang de Bayern München van Nederland kunnen zijn.

08-04-2018 23:28

MosesD +14662

Eens. Maar qua Schöne ben ik het niet met je eens. Speelde juist goed, maar helaas gaat het in echte topwedstrijden te snel voor hem. Maar de veldbezetting was vaak om te huilen. En Kluivert speelt echt alleen voor zichzelf en heeft vandaag welgeteld 1 voorzet gegeven. Huntelaar was zeer matig, maar met zulke buitenspelers wordt het wel erg moeilijk voor hem.

09-04-2018 00:03

Simon1 +2959

Wat maakte het dat jij hem goed vond spelen? Niks ten nadelen van Schöne hoor, want hij is gewoon geen CVM. Zijn positionering is gewoon ruk. Hij weet niet hoe hij zich moet opstellen of waar hij met lopen om een goede schakel te zijn binnen het Ajax systeem. Doordat hij zich verkeerd positioneert, loopt hij gaten dicht waardoor je weer het breien krijgt. Dat Kluivert voor zichzelf speelde ben ik met je eens. Aan de andere kant had hij weinig spelers om zich heen met wie hij het spel kon maken.

09-04-2018 09:27

MosesD +14662

Schöne speelde gisteren voor zijn doen tamelijk agressief, veroverde veel ballen en verplaatste het spel goed. Van de middenvelders speelde van de Beek een mindere wedstrijd en voorin was eigenlijk alleen Neres die een redelijk niveau haalde. Ondanks dat een grote hoeveelheid kansen. De veldbezetting is inderdaad vaak heel matig, soort kluitjesvoetbal. Kristensen moet ik tot mijn grote spijt bekennen, daar ben ik gisteren (vooral verdedigend) van geschrokken. Geef Orejela nou gewoon eens een kans. Alles heeft te maken met vertrouwen. Ik vind ook dat Cassiera allang een kans had moeten krijgen. Voorlopig kan die Tukker mij nog absoluut niet bekoren.

09-04-2018 10:04

Bjorn +12519

We hebben er het hele jaar gestaan in toppers, dus dat moet onze houvast maar zijn volgende week.

Veltman op rechtsback, speelt vaak goed scherp in toppers. Kristensen kan écht niet verdedigen. Pijnlijk maar waar.

De competitie zal het niet meer spannend maken, tenzij er hele gekke dingen gebeuren, maar we kunnen die gasten écht niet kampioen laten worden tegen ons.

08-04-2018 23:23

Starkoo +367

Haha Studio voetbal wat een onzin. Beuvink Ajax wint gewoon ook in Eindhoven, Roda wint van PSV en Ado gelijk, wij winnen alles en geniepig kampioen!

08-04-2018 22:43

Jos1983 +2

Vind nooit dat je je moet aanpassen aan een tegenstander, maar Kristensen tegen Lozano lijkt me zelfmoord. Wat liet hij zich vandaag een paar keer doldraaien... Dan maar weer Veltman erbij op de rechterkant, een zuiger die weet wat er in zulke wedstrijden moet gebeuren, met altijd kansje op een rood kaartje

08-04-2018 21:57

Simon1 +2959

Vooral een zuiger tegen Lozano neerzetten. Sta je al vroeg met één man meer op het veld.

08-04-2018 23:18

Hagmag +9

Waarom zo weinig goede / bruikbare voorzetten van de zijkanten ?
MAG dat niet van ten Hag ?
Weer die Siem de Jong er in ????
Volgende week in Eindhoven moet het wel iets sneller hoor...

08-04-2018 21:32

Jeugdtrainer +1

Mocht ook niet van Keizer hoor. En zag je bij Bosz ook amper. We zijn goddomme geen PSV. Of moeten we een type Anastasiou weer uit de kast halen?

08-04-2018 21:58

kaashaas +4

Sorry David, dat je zo'n kansloze trainer hebt

08-04-2018 20:46

AFCAHOOLIGAN +992

NEC krijgt herkansing tegen Jong Ajax na blunder KNVB

De competitiewedstrijd Jong Ajax - NEC moet worden overgespeeld. Dat heeft het bestuur betaald voetbal van de KNVB vanavond besloten. Het duel staat nu weer gepland voor 16 april.

08-04-2018 20:42

Ajax95Duivendrecht +24122

Waar staat die datum precies vermeld?

08-04-2018 20:44

MrPink +81853

Volgens Nu.nl nog niet bekend.

08-04-2018 20:45

fanforeffer +4

En als NEC dan ook verliest ? moet het dan weer over gespeeld worden ? Is die datum al bekend ?

08-04-2018 21:58

Ajax95Duivendrecht +24122

OT: Jong Ajax - NEC gaat overgespeeld worden, heeft de KNVB besloten.

08-04-2018 20:40

AFCA. +3279

Ik heb het idee dat de spelersgroep ook totaal niet kan opschieten met Ten Hag.

08-04-2018 20:08

Jeugdtrainer +1

Als jij van je werkgever ook ineens dubbel zoveel uren moet maken, dan staat 'ie al direct 2-0 achter. Waar ik niet mee wil zeggen dat spelers niet hard(er) hoeven te werken, maar of het nou echt handig is? Zeker qua timing, nadat je vorig seizoen veel trainingen hebt gehad met een hoge intensiteit, maar ook veel minder lang (Verheijen methode) en een goed resultaat: EL finale.

En dan heb ik het nog niet eens over de manier van spelen, inderdaad.

08-04-2018 20:15

Ajacied33 +36715

Ik denk dat ze de helft niet eens begrijpen van wat ie zegt

08-04-2018 20:16

WillyBrokamp +11117

Wel fijn dat de vleugelspelers goed draaien. Hopelijk de Hunter volgende week ook.
Kristensen moet nog een hoop leren. Misschien volgende week Veltman ? Doet het meestal niet slecht in toppers...We gaan het zien

08-04-2018 19:29

michaellaudrup +4660

Helemaal mee eens, maar wat is die Kristensen een tegenvaller zeg, zei het al zet Mazraoui gewoon rechtsback is in alles gewoon vier stappen beter dan deze 2 matige backjes.

09-04-2018 08:59

altijdwelwat +7

Hebben we het bonnetje nog van Kristensen ?? Heeft deze jongen voor Ajax überhaupt wel eens gevoetbald ?

Wel weer zoals altijd genoten van de frisse invalbeurt van Siem de Jong, de tomeloze energie , de handelingssnelheid en de pure klasse die hij week in week uit laat zien zijn een lust voor het oog.

08-04-2018 19:15

WantAmsterdam +116147

Ja wat ben ik blij dat wij zo een technische, creatieve speler zoals Siem hebben...

08-04-2018 19:22

Red Devil +3604

Domme gele kaart van Tagliafico en totaal onnodig op die plek.
Wat sprongen ze dom met de kansen om dat Ajax. Ze moeten zich eens meer gaan beheersen ipv dat onbesuisde schieten op de goal.
Snel vergeten maar dit potje.

08-04-2018 19:11

Ozymandias +159568

Ze zijn onrustig bij het schieten en dat mag je verwachten van spelers met weinig ervaring als Neres, Vd Beek en Kluivert maar niet van Huntelaar en Ziyech.

08-04-2018 19:12

afcas +3787

inderdaad, al moet ik zeggen dat zo een kans die huntelaar richting het einde kreeg op 6 meter van de goal er op dit niveau gewoon in moet. op zijn minst op goal in ieder geval. zelfs bij niet selectievoetbal op 6e klasse niveau word je uitgelachen als je zo een bal niet op doel kan krijgen, maar het lukte huntelaar...

08-04-2018 19:18

Babangida83 +23913

Komt omdat het allemaal pielen is. Dan zit er nooit rust in de aanval en kom je steeds een halve stap te kort. Het staat ook steeds veel te vol. Niet alleen met mensen van de tegenstander, maar Ajax maakt het zichzelf ook onmogelijk.
Kluivert moet bijvoorbeeld altijd nog 13 man voorbij, voordat hij uberhaupt een voorzet kan geven. Kluivert moet aangespeeld worden op de hoogte van de laatste linie tegenstander, niet ten hoogte van de middelste linie tegenstander. Daar kan hij niks want de tegestander kan hem gegroepeerd een richting opduwen. En zo wordt Kluivertje voorspelbaar tenzij hij heel goed is in het uitspelen van 13 man.
Maar ook staat er altijd een verdediger of middenvelder in de weg als Kluivert zijn individuele actie wil maken. Neres is daar wat geschikter voor, maar ook die is beter met meer ruimte voor een individuele actie. Iedereen is beter met meer ruimte. Maar Ajax maakt de aanvallende ruimtes juist klein voor zichzelf.

08-04-2018 19:18

Babayaka +7

Je mag het verwachten bij amateurs, dit zijn goed betaalde jochies die al klaar zouden zijn voor de volgende stap. 35 schoten waarvan maar 8 op de goal.
27 schoten belande. Dus ergens anders. Wtf zeg.

08-04-2018 19:20

Yo +250

Hij heeft geen geel zei de commentator verkeerd

08-04-2018 19:13

afcas +3787

hoe kom je er bij dat nico geel pakte? let je dan echt helemaal niet op en roep je maar wat mensen op tv roepen na?

08-04-2018 19:14

MrPink +81853

Die gele kaart was voor Wöber.

08-04-2018 19:14

DavidFerr +3

Hahaha, jij hebt duidelijk de wedstrijd niet gezien :p

08-04-2018 19:32

Babangida83 +23913

Juist wel. Maar op de TV. De commentator ging in de fout. Zag niet dat het Wober was en zei dat het Tagliafico was.
Maar goed, dat maakt zijn punt niet minder to the point.

08-04-2018 22:34

WantAmsterdam +116147

Mazraoui op RB graag! Zou een beetje zoals bijvoorbeeld Roberto of Alaba zijn, niet kwa niveau natuurlijk maar op de manier hoe hij het in zou kunnen vullen...

08-04-2018 19:08

Ozymandias +159568

Opvallend dat veel van de mensen die hier (https://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/101090/live-1645u-fc-twente-ajax-0-0) schreven dat Bosz weg moest nu (al hoewel een paar inmiddels onder andere namen hier op AS actief zijn) het meest vokaal schreeuwen dat Ten Hag weg moet.

08-04-2018 19:08

Sampaoli +39201

Wat spreekt jou meer aan? De visie van Bosz of de visie van Ten Hag?

08-04-2018 19:12

Ozymandias +159568

De visie van Ten Hag maar die heb ik tot nu toe nog nauwelijks teruggezien in de speelstijl van Ajax. Ik denk alleen dat dit tijd nodig heeft omdat Ten Hag ze te veel nieuwe dingen probeert aan te leren waardoor ze veel dingen niet goed uitvoeren. Hij wil bijvoorbeeld meer variatie in de opbouw maar doordat de spelers de verschillende manieren van opbouwen nog niet onder de knie hebben zie je dat ze af en toe niet van elkaar weten wat ze gaan of moeten doen. Hetzelfde geld voor het drukzetten. Maar onder Bosz speelde Ajax in het eerste halve seizoen ook regelmatig slechte wedstrijden en het ging pas echt lopen toen de spelers de speelstijl meer onder de knie kregen. Ik vind dus dat Ten Hag net als Bosz de tijd verdient en vind eigenlijk dat Keizer die tijd ook had moeten krijgen. Steeds maar om nieuwe hoofdtrainers scheeuwen is belachelijk. Als een club zo'n beleid had zouden ze nooit iets berijken (kijk maar naar de clubs die zo'n beleid hebben).

08-04-2018 19:16

afcas +3787

laten we wel wezen, keizer had in principe het beste van beiden. meerdere opbouwvormen dan onder bosz en een veel aanvallendere gedachtegang dan ten hag.

08-04-2018 19:20

Dirkteur +0

Nee, lekker aan blijven modderen met een incapabele trainer is veel verstandiger dan een nieuwe voor de groep zetten.
Hou toch op. Als de coach niet presteert, opzouten en de volgende. Niks belachelijks aan.
Tot einde seizoen zien we het aan en dan is het 'mooi' geweest (wat mij betreft) met th.

08-04-2018 19:32

Djabber +8

Leuke info. Ik ben altijd een groot fan van Bosz geweest maar ben dat totaal niet van ten Hag. Ik welke categorie val ik?

08-04-2018 20:07

HsvHoek +2840

Het sfeertje wat tijdens deze wedstrijd voelbaar was: het komt wel goed, en dat is nu precies wat er allemaal mis is bij Ajax. Bij een heleboel wedstrijden voel je precies hetzelfde en daarom knallen we er nooit op, we denken dat het vanzelf wel komt. Net niet die scherpte/honger om die goal te willen maken. Het missen van een bepaalde mentaliteit is iets waar Overmars (of z'n vervanger) komende tijd echt aan de slag mee zal moeten gaan. Ik wil zo'n seizoen niet meer meemaken, de lat moet en zal omhoog wil je ooit nog eens kampioen worden.

08-04-2018 19:08

Jeugdtrainer +1

JAAAAAA MENTALITEIT! Daar is HsvHoek weer.

08-04-2018 19:09

Pauw +2225

Jaaaaa! Daar is Koennieee weer. Er als de kippen bij om de factor mentaliteit totaal buitenspel te zetten.

08-04-2018 19:16

Knalpot +3613

Ja daar is het jeugdtrainertje weer met z'n oogklepjes op.

08-04-2018 20:31

HsvHoek +2840

Jij vind het wel lekker gaan met al die ideale schoonzonen de laatste jaren gezien je reactie?
Mentaliteit is niet het belangrijkste natuurlijk, maar is nu iets wat wij te weinig hebben, voetballen kan elke Ajacied maar blijkbaar missen ze iets, ik noem dat mentaliteit. Dit kun je Overmars zeker kwalijk nemen.

08-04-2018 22:45

Babangida83 +23913

De we-gaan-de-tegenstander-kapotspelen-mentaliteit. Echter niet gestoeld op enig goed voetbal en het ook daadwerkelijk kapot spelen van de tegenstander.

08-04-2018 22:24

Jeugdtrainer +1

Als je lichtvoetig kunt verdedigen en spelinzicht hebt dan ben je al zó ver. À la Sinkgraven en Mazraoui. Maar als je die Kristensen en Dijks in het verleden op z'n poten ziet staan. Lachwekkend. Maar ga lekker door met scouten, kost maar bijna tien miljoen (plus salaris, scoutingkosten, etc.).

08-04-2018 19:06

ETM +3

Dijks is verdedigend een klasse beter dan wat Kristensen tot nog toe laat zien

08-04-2018 19:12

WantAmsterdam +116147

Mwah, dijks stond positioneel ook altijd fout...

08-04-2018 19:24

ETM +3

Dijks stond helemaal niet altijd fout. Net als dat Kristensen ook niet altijd fout stond. Dijks heeft verdedigend gewoon hele goede potten gespeeld hoor. Kristensen nog niet.
Kan nog komen natuurlijk. Leuk die drie minnetjes onder mn opmerking, maar argumenten ho maar..

09-04-2018 05:33

Bocarra +14

Wat een debiele reacties lees ik weer. Waarschijnlijk van Feyenoorders. Ajax- Heracles. Schoten 35-4. Schoten op doel. 8-0. 0 schoten op doel van Heracles! Bij Fox sports willen ze mij doen geloven dat Heracles een flink aantal kansen heeft gehad en dat Ajax gelukkig heeft gewonnen. Het is allemaal de schuld van ten Hag... :-)))) wat stelletje idioten.

08-04-2018 19:05

afca87 +0

Ik zie ind veel kansen
Ajax speelt toch aardig vandaag

08-04-2018 19:07

10Sneijder10 +3039

Ga jij je vooral maar lekker af zitten trekken op de statistieken.
Vond je het tegen ado thuis ook zo lekker gaan?
Het was vandaag toch weer niet om aan te gluren?

08-04-2018 19:08

Knalpot +3613

weer zo'n meeluller die niet snapt dat je voor een leuke pot voetbal 2 teams nodig hebt. Verdedigen is gewoon veel makkelijker dan aanvallen, je kan het 1000x hier tegen die botte koppies zeggen maar snappen ho maar.

08-04-2018 19:35

10Sneijder10 +3039

Er zijn zat tegenstanders die wel komen tegen Ajax maar daar laat Ajax het toch ook niet tegen zien? Groningen vorige week nog. Die hebben gewoon druk gezet.

08-04-2018 19:53

Redrum +96117

Ja en wie nog meer dan? Noem er nog maar 3 op.

08-04-2018 20:09

Sampaoli +39201

Jezus christus zeg. Heb je gekeken? Als je ziet hoe Ten Hag maar vol blijft houden aan een controlerende speelstijl en hoe verschrikkelijk hij wisselt, dan mag je toch kritisch zijn?

08-04-2018 19:09

Ozymandias +159568

Een controlerende speelstijl en toch 35 schoten waarvan 8 op doel?

08-04-2018 19:10

Sampaoli +39201

Woo-hooh! 35 schoten! Waarvan 15 geblokt en de overige 12 van 50 meter over geknald. 8 schoten op doel is voor Ajax begrippen tegen dit matige Heracles echt minimaal.

08-04-2018 19:14

Ozymandias +159568

Acht schoten op doel is voor Ajax begrippen echt minimaal? Vandaar dat Ajax onder Ten Hag minder 'expected goals' tegen en meer 'expected goals' voor heeft dan onder Bosz.

08-04-2018 19:20

michaellaudrup +4660

Zou dat dan de verkoop van de seizoenkaarten doen stijgen?

09-04-2018 09:19

Ajax4proud +10860

Hahaha XD lolz

08-04-2018 20:42

Bocarra +14

Heracles parkeert 2 bussen en schiet in 90 minuten 4 x de bal richting doel. Onana heeft niets te doen gehad. Lat en paal en de keeper stonden een normale uitslag van 5 of 6 nul in de weg. Met een beetje meer geluk en scherpte had dat heel normaal geweest.

08-04-2018 19:18

Ajax4proud +10860

Zo heeft Ajax merendeels zijn tegenstanders. Maakt het voetballen zo stroef, totdat wanneer het Ajax lukt om er 1 of 2 te scoren. Dan ziet de tegenstander in dat het naar de goal toe moet voetballen.

08-04-2018 20:45

Babangida83 +23913

Ik besef dat dit moeilijk uit te leggen is. Maar het parkeren van de bus, wordt door jou en door meerdere mensen als excuus gebruikt om met 1-0 van Heracles te kunnen winnen en dit super goed te vinden. Zo ga je het niet redden internationaal.

Als je verder gaat analyseren, dan zie je gewoon dat de kwaliteit van de kans niet goed was. Dat Ajax zelf de ruimtes klein hield. Dit hielp bepaalt niet. Als je in dit soort discussies belandt, dan is dat al een vooruitgang naar verbetering.

Maar dit wordt niet aangegrepen. Het is nu al een flink aantal wedstrijden op rij gewoon zeer moeizaam wat betreft het scoren. En als je het gaat analyseren, dan zie je dat de veldbezetting gewoon niet goed is en de buitenspelers allebei in een vormdip zitten hierdoor. De vraag is, waarom. Niet óf het zo is. Nog afgezien van het feit dat Ajax van een compact Heracles ook gewoon minimaal met 3 of 4-0 moet winnen.

Je kunt ook Keizer en Ten Hag nu mooi met elkaar vergelijken omdat ze vrijwel met dezelfde selectie hebben gewerkt en allebei ongeveer een even lange voorbereiding (geval Nouri meenemend):
17 wedstrijden, 51 doelpunten voor, 16 tegen: 3 doelpunten per wedstrijd.
13 wedstrijden, 29 doelpunten voor, 12 tegen. 2.23 doelpunten per wedstrijd.
Qua tegendoelpunten is het om het even.

Punt is dat Ten Hag gewoon meer moeite heeft te scoren. En heeft wel degelijk ook met de speelwijze te maken.

08-04-2018 22:11

MrPink +81853

Waarom liep het niet? Ja die vraag kan ik je niet beantwoorden, aldus Ten Hag.

08-04-2018 19:05

Sampaoli +39201

Heb tijdens de wedstrijd niet op AS gezeten, maar die overtreding van Kristensen op Kuwas was toch 100% een penalty? Wat kan die kerel slecht verdedigen zeg. Aanvallend vind ik het wel een prima back.

08-04-2018 19:00

3sterren +20205

Mijnheer Overmars, kan deze floptrainer niet heel snel een andere club weer terugbrengen naar de Europese flop?

08-04-2018 18:58

Babangida83 +23913

2 of 3 100% kansen tegen 1 100% kans van Heracles. Dus schiettent...dan weet ik niet welke wedstrijd je hebt gezien. Was puur een schijnoverwicht. Moet wel zeggen dat de restverdediging van Ajax vandaag goed stond, dat was echt goed.

Sowieso moet je dit met 4 a 5-0 winnen eigenlijk in eigen stadion en het is een trend onder Ten Hag dat we met geluk de 1-0 maken.

08-04-2018 18:54

DavidFerr +3

Jij hebt duidelijk niet opgelet.

Ajax had 35 schoten en dat waren de meeste schoten in een eredivisiewedstrijd sinds 2012.

08-04-2018 19:04

afca87 +0

Kijk nu de samenvatting
Man man wat den kansen
Kon het vandaag helaas njet zien

08-04-2018 19:05

Babangida83 +23913

Dat ontken ik ook niet. Maar het waren allemaal schoten vanuit moeilijke posities. Als Kluivert bijvoorbeeld met 2 man achter hem aan naar binnen ging, kon hij eigenlijk alleen nog in de rechterhoek schieten. Dat vond Castro heerlijk. Kristensen die een bal op de kruising schiet, noem ik geen 100% kans. Ten eerste is het een verdediger die schiet, dus is de kans al minder groot dat hij scoort dan dat een middenvelder of aanvaller dat zou doen. Ten tweede schoot hij vanuit een moeilijke positie en haalde hij er gewoon veel uit.

De goal van Neres was zelfs buitenspel. Het is geen toeval dat AJax moeilijk scoort. Er zit gewoon weinig verassing in en de schoten die gedaan worden zijn voor het gros vanuit moeilijke hoeken of vanuit wanhoop. Daarnaast is het steeds allemaal zo pielen in de kleine ruimte, dat degene die schiet ook nog eens onrustig is en dus is de kans dat hij faalt ook weer groter.

Het is overigens al wedstrijden lang zo dat Ajax moeilijk scoort. Dus degene die denkt dat dit nog steeds toeval is...

Je kunt dit ook uitleggen door te stellen dat de spelers nog op zoek zijn naar Ten Hag's ideeën en dat het daardoor tactisch nog niet helemaal klopt. (en dat daardoor de ruimtes zo klein zijn) Dan heb je nog een argument. Maar persoonlijk vind ik Ten Hag meer een beetje een wijsneus met mooie praatjes die gewoon FdB voetbal speelt. Want dat is echt niet zo anders.

08-04-2018 19:28

Knalpot +3613

castro pakt er alleen al een stuk 3 die tegen de meeste eredivisie keepers hadden gezeten.

08-04-2018 19:38

Babangida83 +23913

Omdat de hoek moeilijk was of omdat de verdedigers de andere hoek al afdekten. Niet omdat Castro zo heerlijk fantastisch keepte. Kijk maar eens terug en let er maar eens op.

08-04-2018 22:16

Knalpot +3613

Kijk jij die 2 van Kluivert nog maar ff na Bufonnetje.

09-04-2018 02:01

Sampaoli +39201

De positie van Erik ten Hag is echt onhoudbaar. Net zoals die van zijn vriendjes Overmars en Van der Sar. Spel is niet om aan te gluren, wisselbeleid is lachwekkend, selectiebeleid is lachwekkend. Tactisch klopt er écht helemaal niks van. Aankopen en jeugdspelers vallen door de mand, maar dat kan ook door de tactiek komen. Ik ben er goed ziek van.

08-04-2018 18:53

10Sneijder10 +3039

Het is echt een kunst dat het vorige seizoen zo snel teniet is gedaan door wanbeleid.
Beleidsbepalers bij Ajax runnen de club alsof het een speeltuin is.

08-04-2018 19:06

Freddy Al +11

Erg moeizame wedstrijd, als dit volgende week niet heel veel beter gaat worden we weggespeeld.
Besluiteloosheid ten top een Huntelaar die echt over de hill lijkt en een Schone die dat ook laat zien .
Geen frisheid, enthousiasme maar berekend spel (met daarbij de nodige pech dat er niet alsnog 4 invliegen).
Over heel de wedstrijd was Ajax veruit de beste maar dat leek de ploeg juist in slaap te sussen.
Eerlijkheidshalve hebben we dan ook het kampioenschap niet verdiend, maar laten we hopen dat PSV volgende week wel met het mes tussen de tanden bestreden wordt.

08-04-2018 18:52

Gooseman +11884

Gvd Naaihuis! Owww het is al afgelopen.

08-04-2018 18:50

Ajax#1900 +1

Het zit ook niet mee in zo'n wedstrijd. Daar kan Ten Hag weinig aan doen.

08-04-2018 18:50

vak114 +5538

Dag Ten Hag !

08-04-2018 18:48

Ozymandias +159568

Ik zou Veltman tegen PSV laten spelen en daarna Mazraoui op rechtsback zetten. Die voegt verdedigend, opbouwend en qua positiespel meer aan het spel toe dan Kristensen en zijn voorzet is misschien minder dan die van de Deen maar zeker niet slecht.

08-04-2018 18:48

Youri08 +23

Laat hem dan gewoon starten daar en aub geen Veltman. Zeker tegen Lozano, die draait hem dol en bezorgt hem kaarten

08-04-2018 18:51

Ozymandias +159568

Ik denk dat Lozano sneller rood zal krijgen tegen Veltman dan Veltman tegen Lozano.

08-04-2018 18:52

Youri08 +23

Tegen Veltman? Die grijpt nooit in, blokt geen voorzet. Waarom zou Lozano daar gefrustreerd over doen? Die pakt rode kaarten als hij kort en fel verdedigt wordt. Dus een jonge hond als Mazraoui die ook nog kan aanvallen. Lozano heeft er een pleuris hekel aan om achter zijn man aan te moeten.

08-04-2018 18:57

Ozymandias +159568

Kijk de wedstrijd van vorige seizoenshelft maar eens terug. Lozano had toen al rood kunnen/moeten krijgen door zijn frustratie richting Veltman.

08-04-2018 19:00

WantAmsterdam +116147

Ja denk ook dat hij een goeie rechtsback kan zijn! Beetje zoals sergi Roberto, want Kristensen kan niet voetballen én niet verdedigen...

08-04-2018 18:51

Ozymandias +159568

Ja want we moeten hem vooral op één voorzet beoordelen... Hij heeft vaak genoeg aangetoond een redelijke voorzet te hebben.

08-04-2018 18:59

hallo1 +0

Wordt het niet eens tijd voor Cassierra als Dolberg er niet is?

Ik heb een zwak voor Huntelaar, maar hij brengt voetballend niks in. Daarbij mist hij ook nog eens behoorlijk veel kansen voor zijn doen. Het beste, en misschien ook wel het goede, is er inmiddels wel een beetje af.

08-04-2018 18:48

Youri08 +23

Of Sierhuis

08-04-2018 18:49

hallo1 +0

Ik vind Cassierra wel wat verder dan Sierhuis. Daarbij heeft Cassierra het dit seizoen in Jong Ajax een stuk beter gedaan dan vorig seizoen. Ik weet niet of hij goed genoeg is voor Ajax 1, maar ik moet eerlijk zeggen dat Huntelaar dat wellicht ook niet meer is?

08-04-2018 18:52

Youri08 +23

Ja maar hij heeft niks met Cassiera blijkbaar anders bracht hij hem wel vaker. Vandaar dat ik Sierhuis noem.

08-04-2018 18:54

AjaxCitizen +2163

Zijn invalbeurt tegen Vitesse was uitstekend. Snap dan ook totaal niet dat hij daarna bijna geen minuten heeft mogen maken.

08-04-2018 18:58

Ajaxvooraltijd +2

Laat die depressieve jankerds maar weer de kast uit komen hier, laat ze maar weer kansloos smeken om Bosz en alles afzeiken wat met Ten hag te maken heeft en de directie. 321....

08-04-2018 18:47

hallo1 +0

Ben jij familie van Ten Hag?

Kom op zeg, we mogen hier toch wel zeggen dat hij er tot nu toe bar weinig van bakt? Vaak rare wissels, het spelniveau is niks verbeterd en ik vind het af en toe minder ogen dan een halfjaar terug. Daarbij is ook nog eens de achterstand op PSV alleen maar opgelopen... Bovendien suggereert Ten Hag zelf wel dat er allerlei nietszeggende dingen beter gaan zoals ''het aantal passes''.. Pfff, hoog tijd dat die man wat kritiek krijgt zou ik zeggen.

08-04-2018 18:51

GoodLuck +1

Idd, bij Fox wilde ze zelfs het kansen missen aan ten Hag toeschrijven. Het spel was idd niet best waar dat was onder Keizer ook niet. En vergeet niet dat vorig jaar tegen PSV Bosz niet door selecteerde maar na een zware wedstrijd met verlenging de zelfde 11 opstelde.

08-04-2018 18:54

AppieForever +0

Na de zomer pas oordelen over ETH. Misschien heeft het allemaal tijd nodig. Denk aan vorig seizoen. ETH stapte midden in het seizoen in, ook niet makkelijk.

08-04-2018 18:47

Thommy1234 +0

Kristensen vs Bergwijn volgende week dat wordt smullen, denk dat Kristensen alles afscheurd.

08-04-2018 18:47

PJK54 +1

Ik heb vandaag wel genoten van Ziyech was goed bezig doorzetten naar volgende week

08-04-2018 18:44

Ajaxvooraltijd +2

Met dank aan de KNVB en in het bijzonder Naaihuis missen we al jaren achtereen cruciale punten die de andere twee van de top 3 constant cadeau krijgen. Als we die punten wel hadden gehad en op 1 hadden gestaan had niemand het gehad over dat handje vol zaadwedstrijden.

08-04-2018 18:42

hallo1 +0

Vind dit veel te makkelijk.

Nijhuis is een waardeloze scheidsrechter voor ons, maar met de kwaliteit in onze selectie en de overvloed aan centen op de bank kun je niet wegkomen met 'Naaihuis en KNVB hebben schuld' als je al 5 jaar geen prijs meer hebt gepakt.

08-04-2018 18:45

Youri08 +23

Die 7 punten zijn dankzij Nijhuis?

08-04-2018 18:49

31xAjax +7929

En das niet eerlijk, oh nee.....

08-04-2018 18:53

Knalpot +3613

20 x paal en lat en een stuk of 6 penalties minder helpt ook niet mee.

08-04-2018 19:52

ETM +3

Aardige eerste helft, behalve dat enkele uitbraken niet goed verdedigd werden. Matige 2de helft met wederom voldoende kansen om er iig qua score wat moois van te maken. Negatief viel op Kristensen. Ik vind zn verdedigerswerk echt heel zorgelijk. Aan de bal matig.
Goede pot van Ziyech, die idd wel weer af en toe egoistisch was op verkeerde momenten. Uitblinkend Neres met zn contstante dreiging.

En ja hoor daar was Siem weer. Dat hij voor Kristensen zou komen had geloof ik niemand voorspelt.

08-04-2018 18:41

Beretta +5

In een alternatieve werkelijkheid wordt het 10-0 en dan loopt niemand hier te miepen.

08-04-2018 18:41

Minsc +1520

Hoe kunnen we hier nou miepen als er in een alternatieve werkelijkheid iets gebeurt?

08-04-2018 18:45

Youri08 +23

In jouw werkelijkheid heb je waarschijnlijk ook een andere trainer

08-04-2018 18:48

Beretta +5

Ik vind het dikke kak om Ten Hag af te vallen. Net zoals het onzin was om Keizer te ontslaan. Maar nog een trainer zo snel ontslaan zou onzinnig zijn. Gun hem 1 seizoen, hij heeft echt wel goede ideeen, of hij het aanpassingsvermogen heeft om ook bij Ajax te slagen moet nog blijken, dat wel.

08-04-2018 18:52

Youri08 +23

Over Keizer volledig eens maar ten Hag is niet beter, imo juist veel minder een Ajax trainer. Hij hoeft voor mij niet weg hoor maar ik heb er weinig fiducie in dat hij Ajax aan het voetballen krijgt. Compleet verkeerde aanstelling. En compleet verkeerd ontslag inderdaad.

08-04-2018 19:00

PJK54 +1

volgende week zullen ze uit een heel ander vaatje moeten tappen want met dit spel wordt het een giga pak slaag

08-04-2018 18:39

afcas +3787

nee, want het voornaamste probleem van ajax is dat psv er ook niks van bakt. hierdoor is het niet duidelijk genoeg voor onze directie dat er echt veel moet veranderen.

08-04-2018 18:42

PJK54 +1

dat is over volgend jaar?

08-04-2018 18:46

afcas +3787

is dat zo? het is psv de afgelopen jaren ook niet gelukt

08-04-2018 18:48

A-west +5711

Dit elftalletje heeft nergens recht op. Die Ten Hag al helemaal niet. Dan krijg je dit te zien. Wat slecht allemaal.

08-04-2018 18:38

Onpartijdig +4430

Redelijke wedstrijd, beter dan de 1 0 tegen Excelsior onderBosz bijv. Wissels worden wel met de week bizarrer, ongelofelijk

08-04-2018 18:38

hallo1 +0

Zullen we in de zomer maar afscheid nemen van Ten Hag?

Ik zie liever een andere trainer komen. Ten Hag krijgt er nu 4 maanden geen voetbal in, sterker nog ik heb af en toe het idee dat het slechter wordt. We zijn in ieder geval niets opgeschoten en bij Kristensen is het voor mij ook een raadsel waarom hij gehaald is. Turn dan Mazraoui maar om tot back, zoals hier al geopperd werd. Je gaat je na 5 jaar geen prijs, terwijl je veruit het meeste geld hebt en de beste selectie toch afvragen wat er allemaal misgaat en hoe dat in godsnaam kan?

08-04-2018 18:38

Ajaxvooraltijd +2

Laten we afscheid nemen van hallo1

08-04-2018 18:39

hallo1 +0

Dat gaat helaas niet.

08-04-2018 18:40

afcas +3787

nou helaas niet dan, aangezien hij zo beperkt is dat hij nog niet weet dat mazraoui altijd een rechtsback is geweest...

08-04-2018 18:47

Ozymandias +159568

Mazraoui is niet altijd een rechtsback geweest. Hij heeft een periode als rechtsback gespeeld in de bovenbouw maar daarvoor was hij een middenvelder.

08-04-2018 18:51

hallo1 +0

Mazraoui is zoals Ozymandias al aangeeft, eerst altijd middenvelder geweest. Om rechtsback te zijn voor Ajax 1 zal hij nog wat verdedigend bij moeten leren, maar hij heeft de potentie op die plek. Heb er meer vertrouwen in dan in Kristensen.

08-04-2018 18:54

Ajacied33 +36715

Mee eens

08-04-2018 18:42

Knalpot +3613

Leg ik iedere keer uit maar mensen kunnen niet lezen.

08-04-2018 20:02

Ajax95Duivendrecht +24122

Mazraoui vond ik echt positief invallen, ik zie in hem nog steeds potentie voor rechtsback.

Fel spelertje, goed spelinzicht en goede forechecking. Een beetje zoals Sinkgraven het vorig seizoen invulde op linksback.

08-04-2018 18:38

talent020 +7

speelde er vroeger al en vulde het ook vandaag goed in, ipv dat Ajax in zo,n jongen investeert, besluiten we gewoon om een Deen te halen voor wat miljoenen die tot op heden ook geen beste indruk maakt

08-04-2018 18:42

Wereld +1

hij is in ieder geval 6x wendbaarder dan Kristensen
hij trapte in de schijnbeweging van Darri, maar won alsnog het duel/pakte de bal af.
De meesten zijn dan gezien.

08-04-2018 18:49

Bertus2002 +0

*Schiet wakker.*

08-04-2018 18:37

lf87 +4

Iedereen wil een ajax shirtje

08-04-2018 18:37

NouridolbergNeres34 +1906

Ik ga er gelijk eentje halen met kristensen achterop, wat een weergaloze speler zeg!

08-04-2018 18:42

X-RaY +3

Typisch Ajax middagje...

08-04-2018 18:37

Dwergje48 +4

35 schoten, 8 op doel, 1 goal.


Ze moeten echt aan de effectiviteit werken.

08-04-2018 18:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.