‘Ajax gaat het niet weggeven en heeft nog wat goed te maken tegen AZ’

door Bart Veenstra 123

Bron Ajax Showtime

‘Ajax gaat het niet weggeven en heeft nog wat goed te maken tegen AZ’

door Bart Veenstra 123

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Olaf Lindenbergh heeft vertrouwen in een goede afloop voor Ajax wat betreft het uitduel met AZ. De Amsterdammers gaan zondag op bezoek in het AFAS Stadion en Lindenbergh, die voor beide clubs speelde in zijn carrière, kijkt uit naar deze wedstrijd en gaat in gesprek met Ajax Showtime in op de vorm van Ajax en de kampioensdruk die mogelijk gaat toenemen richting de komende wedstrijden.

Het gaat goed met Lindenbergh, zo vertelt hij tijdens het telefoongesprek. De oud-Ajacied heeft een dochter van anderhalf jaar oud en voetbalt nog bij de Ajax-Veteranen. ‘Voorheen was ik trainer bij AZ, al is dat wel alweer van een tijdje terug. Later ben ik nog bij OFC assistent geweest en trainde ik het eerste elftal op zaterdag. Dat is nu zo’n twee tot drie jaar geleden. Of ik weer wat zou willen doen? Dat wel. Ik ben nu druk met die kleine, maar als er iets leuks komt, sta ik daar wel voor open’, zegt Lindenbergh. ‘Bij Ajax? Dat wil iedereen wel, haha. Dan moet je net het geluk hebben dat je daar tussenkomt. Ajax krijgt zoveel aanbiedingen van mensen die dat willen.’

Ajax boekt goede resultaten, maar spel is minder

Over Ajax gesproken: Lindenbergh volgt zijn oude club, waar hij speelde in de jeugdopleiding en tussen 2005 en 2007 in het eerste elftal, nog altijd op de voet. De voormalig middenvelder, die ook geregeld als linksback speelde, ziet dat Ajax in principe goede resultaten heeft geboekt in de tweede seizoenshelft. ‘Maar het spel is minder dan voor de winterstop. Hoe ik dat verklaar? De tegenstanders zijn misschien meer ingespeeld op hoe Ajax gaat spelen. Ajax mist ook Antony voorin, dan mis je een hoop creativiteit. Daarvoor speelde Berghuis op het middenveld en op rechtsbuiten vind ik hem een stuk minder. Of Ajax dan ook op twee plekken achteruit is gegaan? Ja, dat kun je wel zeggen.’

‘Andere spelers hebben ook niet hun vorm van voor de winterstop’, gaat Lindenbergh verder. ‘Dan gaat het moeizaam. Voor de winterstop kreeg Ajax ook amper tegendoelpunten. Nu komt het team vaak op achterstand en dan moet je je elke keer terugknokken. Zonder tegendoelpunt voetbalt het een stuk fijner: je weet dat je er vanzelf wel één gaat maken en dat je uiteindelijk de wedstrijd wint.’

Volgens Lindenbergh hebben mogelijke transfers van spelers van Ajax niet veel te maken met de prestaties op het veld. ‘Het zal altijd een beetje meespelen. Maar op het moment dat je aan het voetballen bent, denk ik niet dat je er als speler mee bezig bent. Het is meer iets voor doordeweeks. Als speler ben je eigenlijk altijd wel bezig met je toekomst. Ga je bijtekenen of komt er een andere mooie club?’

Ook de uitschakeling in de Champions League zou een rol kunnen spelen. Volgens Lindenbergh is zo’n Europees exit een domper, maar ‘je zet je er in principe snel overheen’. ‘De blessures hebben wel invloed gehad. Er zijn spelers die opgesteld worden die een tijdje niet hebben gespeeld en zij reageren net weer anders dan de spelers die daarvoor speelden. De automatismen zijn dan even weg. Aan de andere kant: ze trainen het hele jaar samen en als speler moet je wel weten wat je taken zijn.’

Wordt Ajax zondag al kampioen?

Afgelopen zaterdagavond boekte Ajax eindelijk weer eens een duidelijke overwinning. In de Johan Cruijff ArenA werd PEC Zwolle met 3-0 verslagen. Zeker in het laatste halfuur liet Ajax bij vlagen zien dat het heel goed kan voetballen. Zondag wacht de uitwedstrijd tegen AZ en het elftal van trainer Erik ten Hag hoopt daar die stijgende lijn door te zetten.

Makkelijk wordt dat echter niet. AZ zou nog vierde kunnen worden. In dat geval plaatsen de Alkmaarders zich voor de derde voorronde van de Conference League. Bij een vijfde plaats wachten de play-offs voor een ticket voor de tweede voorronde van datzelfde toernooi. ‘Dus AZ heeft wel iets om voor te spelen. Het gat met FC Twente is nu drie punten. Voor AZ is het tegen Ajax ook de wedstrijd van het jaar.’

AZ op zijn beurt kan een zeer gemotiveerd Ajax verwachten, zo stelt Lindenbergh. ‘Voor Ajax is het, met nog drie wedstrijden te gaan, een hele belangrijke wedstrijd. Zeker als je weet dat PSV later op de dag op bezoek gaat bij Feyenoord. Je kunt zondag al kampioen worden en anders kan het woensdag tegen Heerenveen.’

Als Lindenbergh zich moet wagen aan een voorspelling geeft hij aan dat hij verwacht dat Ajax wint. ‘AZ speelt ook moeizaam de laatste tijd. Zij winnen ook vaak op het laatste moment of verspelen de punten in de slotfase. Ajax verloor in Amsterdam van AZ, dus Ajax heeft nog wat goed te maken en Ajax moet de laatste punten binnenhalen voor het kampioenschap. Ik denk niet dat Ajax dat nog weg gaat geven.’

Hoe gaat Ajax om met de kampioensdruk?

Wat mee kan spelen in een titelstrijd is de toenemende druk. Zelf maakte Lindenbergh met Ajax een spannende titelstrijd in 2007 mee. Op de slotdag konden AZ, Ajax en PSV nog kampioen worden. ‘Wij hadden het toen niet in eigen hand. Met nog één speelronde te gaan stonden we tweede. De druk voor ons was om zoveel mogelijk goals te maken. We waren afhankelijk van de andere twee teams. De nummer één verloor, maar de nummer drie - PSV - maakte meer doelpunten, waardoor we uiteindelijk één doelpunt tekort kwamen.’

Lindenbergh denkt niet dat Ajax op dit moment veel last heeft van de druk die komt kijken bij een kampioenschap. ‘Ik denk dat de meeste spelers dit al eerder meegemaakt hebben. Ajax is de laatste jaren vaak kampioen geworden. Ze hebben genoeg ervaring om die druk een beetje weg te nemen, denk ik. En ze hebben een riante voorsprong. Het is niet dat je gelijk in punten staat.’

Welke speler van AZ zou goed genoeg zijn voor Ajax?

In het verleden maakten meerdere spelers van AZ de overstap naar Ajax, al is dat inmiddels al enkele jaren niet meer gebeurd. Toch rijst de vraag: welke spelers van het huidige AZ zouden een versterking zijn voor Ajax? ‘Ja, AZ wil het liefst niet aan Ajax verkopen. Maar het gaat al jaren over Wijndal. In mijn ogen is dat een hele goede linksback, ook voor Ajax. Voor de rest denk ik eigenlijk niemand. Karlsson is goed, maar ik denk dat hij net tekort komt. Midtsjö wordt ook weleens genoemd. Voor AZ is hij een goede speler, maar voor Ajax is hij net niet goed genoeg, denk ik.’

Het duel tussen AZ en Ajax begint zondagmiddag om 14.30 uur. Wanneer Ajax wint in Alkmaar en PSV verliest later op de dag bij Feyenoord zou Ajax zondag al kampioen zijn. Bij een zege van Ajax en een gelijkspel van PSV zijn de Amsterdammers officieus kampioen.

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

bollejan1 +2599

Nice one,

08-05-2022 17:04

oudzuid2 +7292

en bedankt hè Olaf

08-05-2022 16:10

Lagasj +2905

Met Taylor, Klaasen, Alvarez en Haller geef je dus alles weg!
Deze spelers horen niet in Ajax thuis.
Verschrikkelijk om aan te zien!
Dag landstitel. Stelletje klootzakken.

08-05-2022 15:56

YRGI +32921

Hoogmoed komt voor de val.

08-05-2022 13:35

PetrusKeizer +10739

Gevoel zegt: gelijkspel. Zou wel lekker zijn als Feyenoord net zo tekeer gaat in de Kuip als tegen de Fransozen. Die Lindenbergh was trouwens best n aardige speler. Niet goed genoeg voor het Ajax van nu.

08-05-2022 09:59

Thecooler1021 +1490

Off topic thuis tenue van volgend seizoen is gelekt:

https://www.footyheadlines.com/2022/03/ajax-22-23-home-kit.html

08-05-2022 02:15

DaNaRWaL +4306

Oei, gouden randjes. Dan gaat het meestal niet goed met een club

08-05-2022 09:02

UwSchipper +5592

Mooi gesproken.
Het roept bij mij herinneringen op over een stropdas met een 1 erop...

08-05-2022 14:06

HarryHarHar +3018

Het zal wel van eigenkracht moeten komen want die Rotterdammers hoeven niet zo nodig, hun 3e plaats is nagenoeg veilig met 5 punten voorsprong op Twente dus 110% geven (allemaal) tegen AZ

07-05-2022 23:12

Redrum +96058

We gaan morgen die Cheesy Bottocks volledig penetreren met ons hete Amsterdammertje.

07-05-2022 22:08

Red Devil +3604

Niet piepen over de blessures maar gewoon iedereen 2 stappen harder en smelten die kazen.
Dan is het alleen afwachten of ze in 010 hun sportieve plicht gaan doen of onder druk van die losers op de tribune PSV laten winnen.
Maar dan wordt het volgende week feest in de J.C.Arena.

07-05-2022 14:12

Champy95 +1511

Vreemde weken. Heb het gevoel dat het seizoen er echt al lang op zit.

07-05-2022 11:07

Snellejapie +11401

Komende zondag is cruciaal. Als we die winnen is het klaar.

06-05-2022 23:40

jerryisthename +31737

Als een finale CL benaderen.
Dan walsen we over AZ heen, laten we ze alle hoeken van het veld zien en weten ze niet wat ze overkomt, waar het ze overkomt, wanneer het ze overkomt en wie hun moeder ook alweer is aan wie ze zondag een bloemetje moeten geven na de wedstrijd zondagavond. 👊🏼😎❌❌❌

06-05-2022 18:47

Robertini +39141

Ik denk dat Ajax niet gaat winnen, maar PSV gaat verliezen, en dus kan Ajax woensdag kampioen worden. Lekker toch.

06-05-2022 18:47

tostao +468

Was even bang dat het een uitspraak van Aad de Mos was, maar gelukkig

06-05-2022 14:14

Mauro34 +12844

Wel top dat Nous kan spelen zondag.

06-05-2022 14:11

Pauw +2223

Ik kan iedereen mededelen dat ze hier in Arnhem nu al erg uitkijken naar het moment dat er een kans is Ajax op de laatste dag van de competitie van het kampioenschap af te houden.

Vitesse - dat nergens meer voor strijd - is goed genoeg om een zenuwachtig Ajax punten afhandig te maken.

06-05-2022 13:54

RN +14719

Zover mag het niet meer komen inderdaad. Het weekend moet er echt gewonnen worden. Anders krijg je een hele nare zenuwslopende week

06-05-2022 13:58

PH2BOT +40183

...tja...jezelf moed inspreken is 1 ding maar winnen in het kaasstadje is natuurlijk 2. Alhoewel... 1-2 zou wèl een lekkere uitslag zijn....zeker gezien een half basisteam aan absenties. " We gaan 't zien" zal Erik zeggen.

06-05-2022 13:51

fc Barcelona_ke +19239

gelijkspel gok ik!
zoveel redenen: Ajax speelt al maanden waardeloos, AZ laatst 3 weken niet top.
we missen veel belangrijke spelers.
Ten Hag gaat 4-3-3 terug tegen AZ, zeg mij toch minder vertrouwen in Ajax. 4-4-2 geloof ik eigenlijk bij winst!

06-05-2022 13:37

rambie +1078

2007, ik weet het nog als de dag van gisteren. Bij De Graafschap vond ik zelf erger maar man, 2007 is ook nog wel een littekentje.

06-05-2022 13:35

louis60 +11472

De uitwedstrijden tegen lampies, rotje knor en de kaasdragertjes zijn voor Ajax altijd de moeilijkste wedstrijden van het seizoen. En dan mis je ook nog hele rechterkant, de altijd goede Martinez en de eerste keeper Pasveer. Backup Schuurs, Klaiber en Labyad zijn ook niet inzetbaar. Daarbij is spits Haller uit vorm. En toch moeten de overblijvers goed genoeg zijn voor een overwinning of een gelijkspel. Rotterdam gaat Ajax zeker niet helpen. Lampies zijn uitgerust en weer op volle sterkte(Manueke en Kotse zijn ook weer terug). Rotje knor is moe en nog niet uitgefeest na finale plek Europa cup 3. Ajax moet gewoon winnen tegen kaasdragertjes en daarna de Schaal pakken in Arena tegen Jongetjesveen.

06-05-2022 13:24

TD-Ajacied +3731

Precies dat. We missen onze 4 beste spelers, plus wat backup, ze zijn uit vorm en Higler de feyenoorder fluit.
Feyenoord zal wel willen winnen tegen psv maar dat kunnen ze geen niet, psv is echt veel sterker dan Marseille
Dus het wordt heel lastig

06-05-2022 13:30

Libero +19108

Wel allemaal al gewonnen dit seizoen, AZ in de beker.

06-05-2022 13:33

Ajacied1995 +10789

Az-ajax 2-2
Feyenoord-psv 3-1

Thuis tegen heerenveen kampioen worden

06-05-2022 13:21

Redrum +96058

Ik ben er nog steeds niet 100 % van overtuigd dat Ajax het niet weg gaat geven. AZ uit is nooit een makkelijke wedstrijd en die zou je dus best kunnen verliezen. Als dat gebeurd zal de angst toch groot zijn om het weg te geven. Thuis tegen Heerenveen moet dan misschien nog wel lukken, maar als je op de laatste speeldag moet winnen dan weet ik het nog zo net niet. Kortom, je mag zondag sowieso niet verliezen. Psv pakt zondag die 3 punten wel namelijk, daar twijfel ik niet aan. De wedstrijd tegen Real Rotterdam komt voor hun op het juiste moment.

06-05-2022 12:53

aschja +20588

Het is goed dat er geen vrouwen mee doen hè.

06-05-2022 13:00

PH2BOT +40183

...en Openda mogelijk van Brugge naar PSV...die wil dan vast wel even tegen Ajax zijn beste beentje voor zetten. Nee...alles moet op winst tegen AZ worden gezet. Heerenveen wil eel meewerken aan een lekkere titelwedstrijd...Vitesse beslist niet.

06-05-2022 13:57

Redrum +96058

Openda, waar gaan ze dat nou weer van betalen? Of kost die jongen vrijwel niets?

06-05-2022 15:36

Pakschaal020 +2124

Ik verwacht een Ajax wat doorgaat op de flow van tegen pec. Gaat denk ik wel een leuke wedstrijd worden (Als Az in ieder geval geen schijtluizenvoetbal speelt zoals in Amsterdam).

06-05-2022 12:35

soewares +2502

Ja precies. Ik hoor iedereen zeggen dat AZ zo lekker aanvallend speelt tegen Ajax dus dat het een leuke wedstrijd moet worden. De thuis wedstrijd speelde az met 3 bussen achterin bijna

06-05-2022 13:11

Jeppe +209

Ik verwacht dat ze gemotiveerd en scherp zijn, AZ is natuurlijk niet ineens een wonderploeg. Het ligt aan Ajax zelf en niet aan de tegenstander zondag.

06-05-2022 12:26

Jeugd +24706

Off topic
Zeventien van de 20 Lique1 clubs leden afgelopen seizoen verlies.
PSG 225 miljoen
Lyon 107 miljoen
Marseille 76 miljoen (hoe is het mogelijk met zo'n matige ploeg)
Ik vraag me toch af waarom dit allemaal kan en hoe dit opgelost wordt. Volgens mij verbiedt financial fairplay toch onbeperkte steun?

06-05-2022 12:24

Sniperbooya +1128

Financial Fairplay bestaat toch al lang niet meer?

06-05-2022 12:25

Jeugd +24706

Tuurlijk wel

06-05-2022 12:27

trodat4030 +96468

Ligt er maar net aan hoe ze het de jaren ervoor hebben gedaan. Volgens mij is FFP zo dat je 1x in de 3 jaar zwarte cijfers moet schrijven? Of over een periode van 3 jaar gemiddeld kiet moet spelen? Verder, op basis waarvan hebben ze die verliezen? Enkel inkomende en uitgaande transfers of op basis van hun hele uitgaven en inkomsten, want inkomsten komen lang niet alleen maar uit uitgaande transfers natuurlijk..

06-05-2022 12:51

Libero +19108

Lege stadions misschien, tegenvallende transferperiodes, ook door Corona?

06-05-2022 13:09

MNJ7 +8671

De jongens moeten dit gewoon als de kampioenswedstrijd zien , als je deze wedstrijd wint ben je er en kan je het thuis met het publiek afmaken tegen Heerenveen!

06-05-2022 12:16

supporter sinds +7887

Natuurlijk geven we het niet weg tegen AZ !
Spelers weten dat Feyenoord na gisteravond niet voluit gaat tegen PSV. Alleen drie punten tellen aanstaande zondag

06-05-2022 11:57

036AFCA97 +146646

Hopelijk worden we kampioen. Dan is dit seizoen wat mij betreft gewoon een 6,5. Prima. Op naar een frisse wind!

06-05-2022 11:49

DankzijCruijff +48697

Haha, sommigen zijn de realiteit een beetje verloren. We hebben de poulefase van de CL overleefd (en hoe) en worden straks kampioen. Dan heb je echt wel wat meer dan een "6,5". Als je deze standaarden hanteert ben ik bang dat je nog heel vaak teleurgesteld gaat worden. Je bent hopelijk niet pas fan geworden sinds het seizoen '18-'19, dus je zou beter moeten weten.

Tenzij jouw cijfer wordt beinvloed door het dramatische spel van de afgelopen maanden, natuurlijk. Dan kan ik het wel begrijpen; dat overschaduwt de resultaten. Ik heb het puur over het resultaat, maar het is jammer dat we een paar maanden pure bagger voorgeschoteld krijgen. In dat opzicht heb je misschien wel weer gelijk eigenlijk, maar nu vul ik dingen voor je in.

06-05-2022 12:47

soewares +2502

Ben het deels met hem eens. De 2e seizoenshelft was gewoon bagger en echt niet leuk om naar te kijken. Tuurlijk hoef je niet elk jaar te schitteren in de CL maar het verval zorgde ervoor dat dit echt een matig seizoen werd

06-05-2022 13:13

DankzijCruijff +48697

Ja, klopt. Vandaar ook de nuancering in mijn tweede alinea.

06-05-2022 13:17

Telamon +9192

Ieder zijn realiteit.

Die CL poule was een veredelde EL poule, met Besiktas en Sporting, en beiden, met name Besiktas in onrustig vaarwater. Gaven ook ruimte weg, wat je tegen Ajax niet moet doen. Het slechtste Dortmund in vele jaren, dat ook door Rangers met 5-0 gepakt werd. Dus allemaal niet zo bijzonder. Allen gaven nogmaals ook veel ruimte weg.

In de eredivisie meteen volledig kansloos tegen laagvliegers en middenmoters, die compacter spelen. Ajax als one-trickpony en heel makkelijk te ontregelen. Zodoende bizar moeizame potten door totaal gebrek aan voetbal in het team, met name op het middenveld, en zo gewoon slecht, saai, kansloos voetbal.

Dat Ajax alsnog bovenaan staat is puur door individuele klasse voorin.

Het middenveld mijden zoals Ten Hag steevast doet staat ook totaal haaks op het Ajaxspel en principes. Het is ook veelal voorzetten aanvallend gezien, en niet uitgespeelde kansen creëren, en er is een totaal gebrek aan combinatiespel.
Ook geen enkele jeugdspeler die serieuze speeltijd heeft gekregen om door te ontwikkelen of zich te laten zien. Taylor die vanaf begin van dit seizoen al in de basis had kunnen staan.

Nee, wat mij betreft een 3,5, en puur omdat de open wedstrijden in de CL wel leuk waren om te kijken.

06-05-2022 13:21

DankzijCruijff +48697

Helemaal eens, behalve de laatste zin. En dat is omdat jij een stuk minder gewicht hangt aan resultaat, blijkbaar. Zonder resultaat komt de club niets verder. Die resultaten hebben we simpelweg nodig, ook om uiteindelijk wél goed voetbal te kunnen spelen. Kun je niet negeren.

06-05-2022 13:32

036AFCA97 +146646

Een 6,5 half is gewoon eerlijk voor mij. Het spel is een half seizoen niet om aan te zien. Er spelen veel spelers die ik totaal niet bij Ajax vind passen. Weinig jeugd krijgt de kans. We hebben de beker verloren. We wonnen in een veredelde Europa League poule 6x en dat was mooi met als hoogtepunt Dortmund thuis, maar als je er dan weer zo uitvliegt tegen Benfica is het al een stuk minder waard voor me. Dat Onana mocht opdraven en Gorter niet heeft me gestoord dit seizoen. Het gedoe met Overmars heeft me gestoord. Timber die nog niet verlengd is. Als ik alles optel en aftrek is een 6,5 bij een kampioenschap gewoon fair. Want als we geen kampioen worden is het seizoen wat mij betreft een 3,0.

Mijn cijfer is gebaseerd op het hele seizoen. Niet alleen op resultaten. Als je alleen naar resultaten kijkt is het een prima seizoen. Maar je moet ook kijken naar hoe je verliest van PSV in de beker en hoe je verliest van Benfica in de Champions League.

06-05-2022 13:35

036AFCA97 +146646

@Telamon

Ik lees nadat ik mn eigen reactie had geplaatst pas die van jou. Ben het er helemaal mee eens.

06-05-2022 13:36

DankzijCruijff +48697

Jep, fair enough.

06-05-2022 13:54

WantAmsterdam +116101

Ik denk menig Ajacied heeft astronomische verwachtingen nu.
Op 18/19 na is dit gewoon het beste seizoen, waarschijnlijk deze eeuw. Dus zou ik zegen dit is zeker een 7.5. En 18/19
Een 9-9.5 (Tottenham is een smetje ja).

06-05-2022 23:30

FlyingDutchMan +17311

Zo, dit is echt zo'n vergeten voetballer..

06-05-2022 11:44

frenkiedejong53 +9792

Mijn voorspelling, een duidelijke 0:3. Om even aan te tonen dat we ook in het afgebroken seizoen '19/'20 de terechte kampioen waren. Ze denken daar nog steeds dat men hun de titel afgepakt heeft.
Winnen= Schaal..!

06-05-2022 11:33

Burgie +4032

En daarna gauw dit klote seizoen vergeten

06-05-2022 11:36

Pakschaal020 +2124

Jaman bijna kampioen, bekerfinale en in de champions league vaak gewonnen... Kutseizoen!!(?) Wat een zeikerd ben jij zeg als je niets positiefs hebt kunnen halen uit dit seizoen, ga lekker een andere club supporten.

06-05-2022 11:40

Chrismokum020 +16400

Na de winterstop is het wel een hoop gedoe bij Ajax en teveel potten met de hakken over de sloot. Ik verlang ook naar de zomerstop; tijd voor een nieuwe wind en positiviteit na de schaal

06-05-2022 12:06

Pakschaal020 +2124

Zeker mee eens Chris, was af en toe billen knijpen. Maar is ook geen makkelijk seizoen geweest en veel pech gehad ook naar mijn mening (eigenlijk vooral het wegvallen van Pasveer en het ongelooflijk zwakke keeperswerk van Onana in de Champions League).

06-05-2022 12:31

trodat4030 +96468

De selecties van dit seizoen en van 19/20 hebben weinig met elkaar van doen. Zit 2 jaar aan ontwikkeling tussen, 2 jaar aan inkomende en uitgaande transfers, het zegt dus helemaal niets over 19/20. Je neemt in 2010 ook geen revanche op Brazilie van 1998. Slaat nergens op.

06-05-2022 12:48

LouisR +599

Ik hoop dat ten hag dezelfde elf kiest als tegen pec maar dan in 4-3-3 en met berghuis ipv graaf op zn oude plek en dan taylor links en klaasen rechts en kudus rechtsvoor en dan brobbey in de spits ipv haller en tadic op linksvoor en dan heb ik vertrouwen op winst tegen het kwakkelende Az

06-05-2022 11:24

thepower1990 +35726

Tadic nooit meer linksbuiten, die zij vorige week in het nieuwe systeem dat hij snakte om weer eens wat ruimte op het veld te hebben. Tadic is nog van grote waarde in de as maar wordt er op de flank door elke modale eredivisie back er uitgespeeld.

06-05-2022 11:41

frenkiedejong53 +9792

100% mee eens.

06-05-2022 11:58

trodat4030 +96468

Dat is dus helemaal niet dezelfde 11 als tegen PEC. Verre van haha!

06-05-2022 12:45

RN +14719

Als we met Nous - Timber - Blind en Nico kunnen starten scheelt al enorm. Blind is vanuit de as ook veel beter.

Middenveld met Taylor-Klaassen en Berghuis..

06-05-2022 11:04

ajax4ever001 +18416

Ten Hag gaat kiezen voor het bekende betonnen middenveld mark my words

06-05-2022 13:37

RFHK +12873

Mijn gevoel zegt dat Ajax hem gaat winnen dat Feyenoord en PSV gelijk spelen, wat ideaal zou zijn! Officieus kampioen, dus er kan niks meer fout gaan en het bier kan zondag al open. En toch speel je dan woensdag in een volle ArenA nog een officiële kampioenswedstrijd waar je de schaal krijgt.

06-05-2022 11:04

RN +14719

Dat zou zo verschrikkelijk lekker en een enorme opluchting. Ben ook wel echt klaar met dit kutseizoen hoor. Blij als het erop zit

06-05-2022 11:05

AFCACruijff14 +161156

Dit is totaal geen kutseizoen. Hoe oud ben je? Heb je wel eens echte kutseizoenen meegemaakt? Dan doel ik op jaren zonder titel, bekerfinale en overwintering in de CL met een recordaantal punten?

Ongelofelijk dit.

06-05-2022 11:09

RN +14719

Bedoel alle negatieviteit rondom de club. Schaal pakken, afsluiten en op naar meer positiviteit bij Aajx

06-05-2022 11:46

AjaxAddicted +2988

Haha, anders ik wel. Weg met die trainer. Op naar een fris en nieuw elftal. Ben nu al zenuwachtig voor zondag…pfff

06-05-2022 12:43

BxM +4079

Idd mooiste scenario

06-05-2022 12:25

tripleA +3882

Volgens mij loert AZ goed op snelle countertjes. Verdedigend is het niet zo veel, maar iedereen en zijn moeder zet tegenwoordig vroeg druk op Ajax en wij hebben niet meer de snelheid en het vertrouwen om er goed onderuit te voetballen. Denk een slijtageslag waarin AZ pas in de laatste 20 minuten inklapt.

06-05-2022 10:49

NeeI +107675

Niet belangrijk wat PSV bij Feyenoord doet. Zelf winnen is voldoende. Tevens is AZ al maanden de weg kwijt, dus we spelen niet tegen een geoliede machine.

Hopelijk doet Ten Hag normaal en stuurt hij de juiste mensen het veld in. Dat is nog wel eens een probleem gebleken de laatste maanden.

06-05-2022 10:29

AFCACruijff14 +161156

Mijn gevoel zegt zondag gelijk, maar Feyenoord wint van PSV. Is het gat 5 punten en is Heerenveen de kampioenspot. Maar we hebben ook nog kwaliteit genoeg om gewoon van AZ te winnen. Verliezen gaan we zeker niet.

06-05-2022 10:28

Burgie +4032

Denk dat jij dit goed verwoord hebt. Maar Feyenoord moet wel beter doen dan gisteren want dat was prut.

06-05-2022 11:38

jollie18 +9853

Zorgen dat je in ieders geval niet verliest

06-05-2022 10:23

Jariking +5445

Az is toch helemaal.niets? Vorig weekend tegen het sneue Sparta ging het al mis.

06-05-2022 10:18

jollie18 +9853

Tegen Ajax kan iedereen voetballen dat weet je toch

06-05-2022 10:23

Juichtoon +32431

Nou dan ga ik vertellen dat we zondagavond nog maar 1 punt voor staan...
Ik acht dit reëler dan dat we zondagavond 7 punten voor staan.
Laten we nu daar maar vanuit gaan dan weten de boys dat ze er alles aan moeten doen om dit te voorkomen...

06-05-2022 10:16

Jariking +5445

Als we zondag maar 1 punt voorstaan dan gaat het zeker mis. De druk is dan te groot tegen Heerenveen en evt nog Vitesse.
Ik ga uit van nog 4 punten verschil.

06-05-2022 10:19

AFCACruijff14 +161156

Waarom zou het dan mis gaan? Ajax speelt al 60 jaar met grote druk. Iedere pot weer moeten ze winnen. Alsof we van dit Heerenveen en Vitesse niet gewoon kunnen winnen.

06-05-2022 10:29

Jariking +5445

Jagen is makkelijker dan je voorsprong verdedigen. Clubs speler nog ergens voor.
Dus ik zie het dan misgaan. Prima dat jij het anders ziet.

06-05-2022 10:50

Jariking +5445

Benfica, Psv dit seizoen.
Atalanta, Valencia voorgaande jaren.
Graafschap nooit te vergeten.
Ajax kan juist niet met druk omgaan.
Daarom moet er zondag gewonnen worden of Feyenoord moet een handje helpen. Weet niet of die allemaal dronken zijn.

06-05-2022 11:49

trodat4030 +96468

35 titels, 15 mei 2011, 4 CL's een Uefa cup en een Europacup 2, 20 bekerfinales gewonnen... Nee, Ajax kan niet met druk omgaan hoor..

06-05-2022 12:41

Jariking +5445

Lees mijn rijtje even, stukje recenter.

06-05-2022 13:51

XRaY +18970

Lekker positief en wie is we? Ik ga er vanuit dat we een getergd Ajax gaan zien zondag. Die gasten weten echt wel wat er op het spel staat.

06-05-2022 10:22

ajaxcied4life +26045

Stekelenburg; Mazraoui, Timber, Blind, Tagliafico; Álvarez, Taylor, Berghuis, Klaassen; Tadic, Haller.

06-05-2022 10:10

Burgie +4032

Wel 4-3-3 graag

06-05-2022 11:39

ajaxcied4life +26045

Met een Tadic en Berghuis die tegenwoordig uiterst moeizaam hun passeren ja?

06-05-2022 11:52

Chrismokum020 +16400

Als je met Nico en Mazraoui speelt moet het kunnen. Blind en Tadic samen op links is als dikke stront door een trechter; dat moet je niet willen

06-05-2022 12:10

Altijdindestraat +39953

Is een soort van 433, nu we geen echte buitenspelers hebben

_________HALLER_______BROBBEY
_________________TADIC
_______BERGHUIS_______TAYLOR
________________KUDUS
___NICO_____BLIND____TIMBER___NOUS
____________STEKELENBURG

06-05-2022 09:59

12eman +5882

Winnen en in de Arena kampioen worden! Waar kan ik tekenen?

06-05-2022 09:51

Jeugd +24706

Ajax gaat het niet weggeven want er is nog wat recht te zetten. Wat een enorme grote onzin.
Je zult gewoon beter moeten zijn. Als je tegen Liverpool wat recht te zetten hebt dan heb je gewoon een probleem. Ajax moet winnen van AZ omdat ze een betere selectie hebben. Of je wint of verliest is afhankelijk van andere zaken zoals vorm en instelling op de dag zelf, verloop van een wedstrijd etc.
Ik heb goede hoop dat de vorm weer op de goede weg is. Ik verwacht dat Ajax sterker is maar de kansen zullen we dodelijk benut moeten worden verwacht ik.

06-05-2022 09:37

Harold +10572

En de scheids en var niet tegen hebben

06-05-2022 10:10

Jeugd +24706

Daar geloof ik niet in. Door de komst van een VAR is de wedstrijd eerlijker geworden. De fouten van de scheidsrechter worden grotendeels rechtgezet.
Je blijft altijd nog wat grensgevallen en dus wat te zeiken houden maar veel en veel minder dan zonder VAR.

06-05-2022 11:52

Burgie +4032

We zullen het zelf moeten doen want als Feyenoord zondag net als gisteren speelt dan gaan ze er hard af tegen die boeren, en die Arne Slot loopt nu al naar excuses te zoeken voor zondag omdat z'n ploeg "zo vreselijk tot op het tandvlees is moeten gaan tegen Marseille en ik weet niet of er nog 11 fitte spelers aan de aftrap staan". Ik neem die man ook niet meer al te serieus want we hebben allemaal kunnen zien dat het niveau én de intensiteit van die 90 minuten van lik me versje was.

Ik verwacht zondag geen mooie pot van Ajax maar wel een zakelijk sterk geconcentreerde ploeg met een missie: 1-3

06-05-2022 09:20

Starkoo +367

En ook ex super boer!

06-05-2022 09:16

Betuwe85 +20547

Laaste belangrijke potjes op 8 mei geven mij nog geen vertrouwen richting az

06-05-2022 09:01

Zwaan1975 +3582

Hé kom op man. Dat gelul over die club uit Rotterdam ben ik nu wel zat. Wij zijn Ajax en zondag hebben we een team Staan die az kan verslaan. Het voetbal was matig maar we hebben vanaf 27 februari in de competitie alles gewonnen!

Daarom staan we bovenaan en daarom worden we ook kampioen! En ik wil zondag winnen en dan woensdag de schaal pakken zonder hulp uit Rotterdam maar gewoon op eigen kracht!!!

06-05-2022 08:53

Puntertje +1620

Juist, en daarnaast staat die onruststoker niet meer op goal. Is jullie ook opgevallen dat we direct minder doelpunten tegen krijgen sinds hij niet meer tussen de palen staat. Daarnaast is het defensief een stuk rustiger.

06-05-2022 09:46

Redrum +96058

Alweer 2 keer op rij de nul met Stekelenburg tussen de palen. Dat is Onana niet gelukt.

06-05-2022 10:05

XRaY +18970

Dit zijn de teksten die je wil lezen. Gewoon uitgaan van eigen kracht. Dat is Ajax.

06-05-2022 10:24

MarcoB1971 +4779

Misschien niet helemaal een reactie op deze topic. Maar wat ik niet snap waarom door Ajax opgeleide spelers, die ook nog eens een keer uit Amsterdam komen zo vroeg al weg willen. Je speelt bij een club met de beste jeugdopleiding. Een club met spelers als Cruijff, Keizer, Van Basten, Rijkaard, Bergkamp e.d. En deze jongens willen dan allemaal naar Barcelona. Die vooral bekend is geworden jawel door Cruijff. Ik snap dus niet dat zo'n speler als Gravenberg dan al zo vroeg weg wil. Klaassen wordt vaak afgekraakt en hetzelfde voor Blind, maar zijn wel echt in het hart Ajax

06-05-2022 08:50

Tommyshelby +128586

Wij winnen, kakkies gelijkspel, wij kampioen in de Arena. Droomscenario!

06-05-2022 08:05

Gerard36 +1539

als wij winnen, en p.s.v wint word je het ook woensdag in de arena, dus gewoon zelf winnen is voldoende

06-05-2022 09:16

Opperhoofd +12571

Az zit momenteel ook in een slechte fase.

06-05-2022 07:51

Harold +10572

Ajax ook

06-05-2022 08:26

behangdelul +32550

Ajax laatste 6 wedstrijden gewonnen, AZ 2 van de laatste 6, maar blijf lekker geloven Harold.

06-05-2022 08:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.