Ajax en Mazraoui nog niet eens over nieuw contract, gesprekken met Gravenberch lopen nog niet

door Jesse ter Haar 47

Bron NOS

Ajax en Mazraoui nog niet eens over nieuw contract, gesprekken met Gravenberch lopen nog niet

door Jesse ter Haar 47

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Ajax en Noussair Mazraoui zijn het nog niet eens geworden over een nieuw contract, zo vertelt Mino Raiola zondagavond bij Studio Voetbal. De financiën zijn, zoals al enige tijd, nog steeds het grote struikelblok.

Voorlopig lijkt Ajax nog niet bang te zijn voor een vertrek van Mazraoui, maar de vraag is hoelang dat nog duurt. 'Ik denk dat Mazraoui in de winterstop niet weggaat', vertelt de zaakwaarnemer. Een contractverlenging lijkt er echter nog niet aan te komen. 'Het is een moeilijke situatie, maar niets is uitgesloten. Er zijn verschillen in mening over de financiële status.'

Eerder liet ook Mazraoui zelf zich al uit over de contractonderhandelingen met Ajax. De back liet weten blij te zijn in Amsterdam, maar hij sprak ook realistische teksten. 'Mensen zijn niet dom. Hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt', zei de Ajacied destijds.

Een winters vertrek lijkt er niet van te komen. FC Barcelona zou, net als Napoli, interesse hebben in Mazraoui, maar Ajax sluit een vertrek tijdens de komende maand uit. De verdediger moet erbij zijn tijdens het vervolg van de Champions League-campagne.

Blijft Gravenberch langer bij Ajax?

Niet alleen het contract van Mazraoui, maar ook de verbintenis van Ryan Gravenberch is al enige tijd onderwerp van gesprek. Zijn contract loopt af in de zomer van 2023. Toch meent Raiola dat er tussen hem en Ajax nog geen gesprekken lopen over de jonge middenvelder. 'Daar wordt op dit moment niet over gesproken', spreekt hij luid en duidelijk.

Lees meer over:
Plaats reactie

Babangida83 +23900

Hoezo wordt daar nog niet over gesproken? Dat zou echt bijzonder amateuristisch zijn. Overmars laat zich op nieuw in de luren leggen door Raiola. Gaan we Gravenberch over 1.5 jaar weer terugkopen bij Juventus ofzo omdat Ten Hag contact met hem gehouden heeft.

21-12-2021 21:44

Juichtoon +32505

Allebei verlengen graag ..

20-12-2021 16:54

ajax4perez +9536

Gravenberch alleen verlengen voor het geld.
Mazraoui ook voor de sportieve prestaties

20-12-2021 17:33

Oxxer +163926 moderator

Altijd gezeik met spelers van Mino.

Ik zag gister Xavi Simons spelen bij PSG. Interessante speler die einde seizoen transfervrij is, Helaas ook bij Mino.

20-12-2021 18:03

Hetzijnmaar +5453

Aanvallers verdienen meestal meer dan verdedigers, En Tadic met Mazraoui vergelijken gaat nergens over
Als spelers voor Raiola kiezen komt er geheid gezeik over geld
En het uitstellen van beslissingen nemen zodat de club nog niet kan doorpakken enzenz

20-12-2021 14:47

TheRiviera +5476

Dat aanvallers meer verdienen dan verdedigers is tegenwoordig onzin. Ik ben dan geen fan van Raiola maar hij sleept wel de beste deals voor zijn cliënten eruit. Kijk maar naar De Ligt als voorbeeld. Een jonge verdediger die sinds het vertrek van Ronaldo de best betaalde speler is in de selectie van Juventus.

Als Ajax bereid is om miljoenen te betalen aan spelers zoals Berghuis die pas dit seizoen zijn aangetrokken dan zal iemand zoals Mazraoui daar natuurlijk geïrriteerd over worden. Dat Mazraoui naar Raiola is gestapt om zijn zakenwaarnemer te worden heeft natuurlijk hiermee te maken.

20-12-2021 15:27

Babangida83 +23900

Hij houdt Overmars bezig met Nous, zodat Gravenberch ook ongemerkt uit zn contract loopt. Altijd verlengen als spelers nog 2 jaar contract hebben. Bij nog 1.5 jaar contract is de meeste transferwaarde van zo'n speler al vervlogen en is je onderhandelingspositie als club veel slechter.

21-12-2021 21:50

brullie +7035

Als ik Gravenberch zie spelen gisteren moet je helemaal niet meer om tafel gaan zitten. Zo vreselijk slecht zeg.

20-12-2021 14:31

Ozhan +1530

Makkelijk, opnemen in contract, voor elke wedstrijd dat je wegens blessure niet kan spelen, wordt je naar ratio die maand minder betaald

Dus als in maand januari, 9 wedstrijden gespeeld wordt, en hij voor 3 er van geblesseerd is, dan krijgt hij 30% minder salaris.

Dan mag die een jaar salaris van Tadic krijgen van mij betreft.

20-12-2021 13:50

LangeTermijn +611

Ik zie dubbele berichten van Ajax-fans:
- niet te veel salaris willen geven vanwege zijn blessure-verleden
- wel veel salaris willen geven vanwege zijn huidige kwaliteiten.

Een beetje water bij de wijn van beide kanten en dan is er een mooie overeenstemming toch?
Als je het puur financieel bekijkt is een speler gratis laten weglopen toch het minst aantrekkelijk?
En hoe dichter hij bij het punt komt dat hij gratis weg mag hoe meer salaris hij zal vragen.
Dus dan is het zaak om zijn contract snel te verlengen (met wat wishful thinking).

20-12-2021 13:50

Ricbun +275

Eigenlijk mooi dat Maz nu weer geblesseerd is. Kan Ajax naar wijzen in contract onderhandelingen als hij het gore lef heeft om even veel te vragen als een Tadic die bijna nog geen wedstrijd heeft gemist in de 4 jaar dat hij al bij ons is.

20-12-2021 13:47

frenkiedejong53 +9792

moet niet denken dat ie 3,5- 4 miljoen per jaar kan gaan verdienen..!
is niet Tadic die nooit geblesseerd is...
hij mist elk seizoen minstens 10 -15 wedstrijden

20-12-2021 13:06

RN +14719

Is zeer belangrijk voor ons..

20-12-2021 12:52

johanisajax +8836

Voor carriere Nous is nog 1 seizoen Ajax, contract tot 2024 het beste. Kan ie zomer 2023 voor een schappelijk bedrag weg naar een club die voor hem wilt betalen en hem dus belangrijk acht en niet als een extraatje ziet omdat ie gratis is... Komt ie ook als grote jongen binnen als ie dit of volgend jaar met Ajax in de finale CL staat of hem, misschien ook wel heeft gewonnen... Dit team heeft nog maar 1 of 2 kannonen nodig voor CL winst.

20-12-2021 11:49

Snellejapie +11401

Waar Raiola komt, komt.... Niet echt chique om op de TV te gaan vertellen waar het volgens jou allemaal aan ligt. Daarbij moet Mazraoui niet denken dat hij van het kaliber Tadic is. En dan ga je maar lekker naar Barcelona, moet je zien hoe ze daar met spelers omgaan. Dest die ook zo nodig bij Ajax weg moest en zou mag nu alweer vertrekken.

In deze hele structuur met zaakwaarnemers is de club de dupe. Ik ben blij om te zien dat Ajax zich begint te verzetten en tegenwicht gaat bieden tegen absurde eisen van zaakwaarnemers. Als spelers dan toch nog weg willen zou ik als Ajax de succesverhalen van al die spelers laten zien die zo vroeg mogelijk weg wilden en niet in zichzelf wilden investeren. Belachelijke salarissen kunnen gezien de pandemie gewoon niet meer betaald worden.

20-12-2021 11:47

TheRiviera +5476

Je praat over spelers die te snel wegwillen maar Mazraoui speelt sinds jongs af van bij Ajax en speelt daarnaast al sinds 2018 in de basis bij Ajax. Dus hij valt sowieso niet in de categorie van spelers die te vroeg of jonge leeftijd weggaan. Daarnaast is hij al 24 jaar oud. Normaal gesproken waren spelers rond deze leeftijd allang vertrokken bij Ajax.

Belachelijke salarissen kunnen wel betaald worden want Ajax betaald dat al aan spelers zoals Haller, Tadic en Berghuis. Daarnaast schijnt Mazraoui echt bar weinig te verdienen. Dus ook al vind ik niet dat Ajax een belachelijk salaris hoef te geven aan Mazraoui, kunnen ze dit wel doen.

20-12-2021 13:09

Snellejapie +11401

Nee, daar praat ik totaal niet over. Ik praat over de structuur waarin Ajax nu weinig te vertellen heeft en dat de macht bij zaakwaarnemers ligt die op TV vertellen wat de stand van zaken is bij onderhandelingen. Hoe gek wil je het hebben eigenlijk?

Daarbij dat spelers moeten gaan inzien dat zij vaak niet het niveau hebben dat bij sommige clubs wordt gevraagd. Vaak hebben die clubs voldoende financiële vermogen om een gok met een speler te wagen, en wie zijn dan de dupe als het niks wordt? Juist. Ajax en de speler. De zaakwaarnemer heeft nergens last van.

Belachelijke salarissen konden en kunnen niet meer worden betaald. Er is geen rijke sjeik die voor Ajax even de pompen wat harder aanzet zoals bij Manchester City of PSG het geval is. Spelers moeten gaan beseffen dat niet alles in geld hoeft te worden betaald maar een extra jaartje eredivisie jou naar een grotere club helpt.

20-12-2021 16:17

TheRiviera +5476

Dat is simpelweg niet hoe het voetbal momenteel werkt. Veel spelers zoeken waardering in de vorm van een salaris dat past bij hun status qua speler. En of deze spelers niet het niveau hebben om hoger op te gaan is niet iets wat jij of ik kan beantwoorden want het ligt heel erg aan in wat voor soort team je terecht komt.

En qua belachelijke salarissen praat ik over wat belachelijk zou zijn voor Ajax begrippen niet voor clubs die financiële steun ontvangen. In het geval voor Mazraoui is een jaartje extra Eredivisie niet iets wat hij nu nodig heeft. Hij heeft zichzelf al dusdanig bewezen in de ogen van andere clubs dat hij sowieso wel op verschillende lijstjes staat bij grotere clubs en dat komt ook deels door het succes wat Ajax heeft in de competitie en Champions League. Clubs weten dat Ajax goede spelers opleid waardoor er snel al gekeken word naar Ajax voor potentiele aankopen.

Op dit moment zoekt Mazraoui waardering in de vorm van een salaris dat gelijk staat en de betere betaalde spelers binnen de selectie. Ik verwacht niet dat Ajax hem in dezelfde salarisschaal zoals Tadic en Haller plaats maar je zou toch wel denken dat hij op zijn minst daaronder geplaats kunnen worden.

De beste bron die ik kan vinden qua salarissen is Salarysport en daaruit blijkt dat Mazroui niet eens meer dan een miljoen krijgt per jaar. Zover ik weet zijn dit bruto bedragen.

20-12-2021 16:42

Bounce77 +2468

One Trick Pony Riola, spelers uit contract laten lopen, ergens wegzetten, zakken vullen....next

*Laat een spoor van vernieling achter bij clubs en spelers*

Ben geen heilig boontje ofzo maar dat die man zelf nog in de spiegel kan kijken

20-12-2021 10:47

Robbie en de Kock +11170

Geef die man een vet contract!
Zonder Nous loopt het echt 50% minder bij Ajax. Raar maar waar.

20-12-2021 10:44

Mikee +6403

Het spel is weer bezig op volle toeren

20-12-2021 09:55

Sunny +9553

Ik hoop echt dat Overmars geleerd heeft van de afgelopen jaren en zelf opgeleide spelers niet meer gratis de deur uitlopen.
DE oplossing is m.i. een HARDE RODE LIJN trekken waarbij spelers al bij het tekenen van een contract duidelijk te horen krijgen dat ze nog voor het ingaan van het laatste contractjaar 3 keuzes krijgen
1: verlengen
2: transfer
3: trainen op een bijveld
Zo weet iedereen waar hij aan toe is en bespaar je jezelf dat zaakwaarnemers en spelers je maanden aan het lijntje houden.
Ik ben er van overtuigd dat spelers en zaakwaarnemers deze duidelijkheid zullen begrijpen en niet zullen aansturen op 1 jaar zonder wedstrijden.

20-12-2021 09:34

Snellejapie +11401

Nou in de jaren negentig bestond er een kleedkamer 2. Als je niet wilde bijtekenen of Ajax zag het niet meer in je zitten dan was dat je plek. Trainen op een ander veld.

Ik denk dat dat een hele goede ontwikkeling zou zijn. Nu zijn de zaakwaarnemers koning en hebben zij het met de spelers het voor het zeggen. Dat kan niet de bedoeling zijn. Niemand is groter dan Ajax.

20-12-2021 11:49

Sunny +9553

Dat dus. Helemaal niet zo moeilijk allemaal

20-12-2021 17:54

AjaxNr1 +1685

Die Mino Rioolrat, praat alles recht wat krom is. Hij heeft gewoon gefaald met Brobbey. Hij heeft die speler gewoon gek gemaakt met een dik salaris dat hij kon verdienen bij Red Bull.
Hij heeft totaal niet rekening gehouden of die jongen überhaupt zou gaan voetballen.
En nu verschuilen achter het verhaal dat de trainer weg ging. Iedereen zag aankomen dat Nagelsman naar Bayern zou gaan. En het gelul dat hij het beste met de speler voor heeft. Hoe staat het Bouy. Die jongen moet zo nodig naar Juventus en zit nu bij Pec Zwolle en speelt zelfs daar niet.
Die man maakt het hele voetbal kapot. Het is goed dat de Fifa dit soort gasten aanpakt.
Hij maakt clubs kapot. Heeft maar een belang - eigen belang. En Ajax heeft enorm veel last van dit soort zaakwaarnemers die voetballers alleen maar een zak geld voor houdt. We gaan zien hoe het met Nous en Gravenbergh gaat aflopen. Een speler als Gravenbergh kan nog zoveel leren bij Ajax voordat hij de overstap maakt.

20-12-2021 09:33

Multi +33242

Ik snap dat Mazraoui graag meer wil verdienen, maar aan de andere kant ga je ook geen topsalaris geven aan iemand die zo blessure gevoelig is. Wat mij betreft zou het sieren als Mazraoui inderdaad een salarisverhoging krijgt, maar deze niet zo fors is als hij zelf misschien zou willen.

Daarentegen krijgt hij wel een vrij lage afkoopsom in zijn clausule, waardoor hij toch Ajax wat geeft op het moment dat hij vertrekt. Op die manier laat je wat mij betreft echt zien dat je de club wat gunt. Transfervrij weglopen laat wat mij betreft gewoon zien dat je niks om de club geeft en dat geld je motivatie is.

20-12-2021 09:30

michaellaudrup +4660

Gevalletje Onana

20-12-2021 09:27

karlhof +4707

Gravenberch vergooit zijn toekomst als hij nu naar het buitenland gaat. Hij moet een onbetwiste basis speler in Ajax en Oranje zijn voordat het zin heeft om naar het buitenland te vetrekken, Anders gaat hij voor een club spelen die alleen maar aan Gravenberch wil verdienen om hem na een jaar te verkopen met uiteraaard een commissie voor Raiola.

Nous redt het niet in het buitenland. Blessure gevoelig en verdedigend kwetsbaar. In het Ajax systeem functioneert hij goed. Bij een Engelse of Spaanse club moet hij onder een ander systeem voetballen. Ook hier loert gevaar dat clubs hem na een jaar in de etalage zetten.

20-12-2021 09:24

Schip +23428

Ben het hiermee eens. Ryan moet in oranje de basis en en uitblinken. Maar dan zal hij echt anders moeten gaan spelen en meer moeten brengen. In de minst spectaculaire zones van het veld doet hij zijn ding, soms prima, meestal niet zo bijzonder. Als Frenkie het al niet redt, die vele malen spectaculairder en bepalender was in - min of meer - een vergelijkbare positie, gaat hij echt niet even bij Liverpool of Real in de basis staan.

Ik mag toch hopen dat ze een plan maken om hem bepalender te maken.

En laten ze bij Mazraoui inventief zijn en iets van een voorwaardelijke doorgroei mogelijk maken bij zoveel eredivisie en CL wedstrijden. Hij komt tekort voor de top in het buitenland, maar dat hij ook beter beloond moet worden als hij fit blijft en dit niveau blijft brengen is logisch.

20-12-2021 09:29

Spectre +2288

Beiden zitten bij Raiola en beiden zullen niet bijtekenen. In het geval van Gravenberch ben ik daar niet rouwig om

20-12-2021 09:07

Jariking +5445

Pak je verlies. Gozer is vaak geblesseerd. Straks in een zware competitie helemaal.
Ben geen fan van hem.

20-12-2021 08:25

oudzuid2 +7292

als ie topfit is is ie heel goed, maar inderdaad, man van glas

20-12-2021 09:22

Slang +14994

2 wedstrijden gemist door blessure dit seizoen

20-12-2021 12:01

Willem410 +3119

Raiola pleite gister ook nog even voor het helemaal afschaffen van transfersommen in het voetbal, dan weten we toch al helemaal hoe zo`n vent erin staat.
Hij nam volgens mij het voorbeeld van Mathijs de Ligt, een club moet nu nog 75 miljoen transfergeld betalen, als je dit nu afschaft dan kan een speler veel meer gaan verdienen omdat de kopende club die transfersom niet hoef te betalen.
Echt alle schaamte voorbij deze man, Ajax en ook andere Nederlandse clubs steken enorm veel tijd en geld in het opleiden van spelers, die lekker berooid achter laten en hij met zen cliënt het tekengeld in zijn zak steken.
Dit zal echt de genadeklap voor Ajax zijn als Europese (sub) topclub.
Maar het blijkt wel hoe hij er instaat en daarom twijfel ik er ook niet aan dat Ajax uiteindelijk zowel voor Mous als voor Ryan geen euro gaat vangen.

20-12-2021 08:23

Msc +14160

Ik denk dat het salaris an sich geen issue is maar raiola zal er wel een clausule aan willen hebben icm een kort lopend contract… daar heeft overmars dan niks aan.. het zijn vaak hele simpele rekensommetjes waarbij ook gekeken wordt naar de mogelijke waarde van een speler in de markt . Dit zag er bij Ziyech natuurlijk veel beter uit (creatief, assists, goals). Met alle respect maar wat wordt er echt betaald voor een rb? Wat is de kans dat hij voor veel meer dan 20 miljoen verkocht word? Stel dat hij 4 miljoen krijgt, maar raiola wil Max 2 jaar tekenen of 3 jaar maar met ene clausule van 10 miljoen.. wat schiet je er dan mee op? Ziyech ging voor 40 …

20-12-2021 08:07

FGLJN +3889

Wat ik me trouwens afvraag is wat voor financiele status Ajax Nous toedicht. Ik weet niet hoe beide partijen erin staan, maar ik zou het best logisch vinden als Nous in de laag onder Tadic zou komen. Die 3/4 miljoen per jaar verdient hij wel vind ik zelf. Zou ik het ook waard vinden om als club aan uit te geven. Zeker nu hij werkt aan zijn fysiek en gezondheid (zoals hij in interviews heeft aangegeven) waardoor hij duidelijk merkbaar nu minder geblesseerd is.

20-12-2021 07:34

Freddy +11409

3 a 4 miljoen? Je blaast dan je hele salarishuis op.

20-12-2021 08:10

FGLJN +3889

Daar moet je inderdaad op letten, maar voor een belangrijke en erg goed presterende basisspeler, die ook al lang bij de club is, is het toch niet zo gek? Ik denk niet dat je je salarishuis opblaast als je iemand een logische plek daarin geeft.

20-12-2021 08:55

Turbo +41939

De 3 miljoen die Klaassen, Neres en Nico verdienen terwijl ze geen fuck toevoegen vind je wél ok?

20-12-2021 11:27

Msc +14160

Ligt dat aan de genoemde spelers? Alle drie druk voor stuk hun waarde… ik zie hier heel veel mensen die ineens verstand hebben van HRM beleid en dan vooral vanuit Ajax benaderen..

20-12-2021 12:05

FGLJN +3889

Ja jongens okay, we weten allemaal al wel wat we van Raiola vinden. Wat interessanter is: wat zou een oplossing kunnen zijn voor dit situaties? Van spelers die ervoor kiezen om gewoon uit hun contract te lopen. Een van de voornaamste redenen daarvoor is de tekenbonus als transfersomloze speler. Is het dan mogelijk om iets in de contracten op te nemen over een financiele beloning voor spelers die de club een transfersom opleveren? En als dat een percentage van de transfersom is, zijn spelers ook gemotiveerd om die transfersom zo hoog mogelijk te laten zijn, want dat levert ook hen meer op.
Weet iemand wat er juridisch gezien mogelijk is qua dit soort beloningen?
Of zijn er ook nog andere mogelijkheden voor zoiets? Of andere beloningen, die niet financieel zijn?
Verder zitten er vast ook wel nadelen aan? Gaan spelers dan misschien sneller een tussentijdse transfer forceren als ze weg willen terwijl Ajax de speler wil behouden?

20-12-2021 07:31

Msc +14160

Zoals bij psv met oa malen en dumfries? Daar schiet je amper wat mee op… sometimes you win, sometimes you lose

20-12-2021 08:03

Nuance +52

Clubs moeten makelaars als Raiola bestrijden door spelers contracten te laten tekenen waarbij een ‘front’ en ‘back’ betalingsregeling is: in plaats van een 5-jarig contract van 2 miljoen per jaar krijg je in je eerste jaar 3 miljoen, in je tweede jaar 2.5m, vervolgens 2m, dan 1.5m en in je laatste jaar 1m. Dan wordt het voor spelers na jaar 2 of 3 interessanter om direct te vertrekken of te verlengen. Zo gebruik je de kracht van Raiola (the waiting game) juist tegen hem.

20-12-2021 09:02

afca85meer4ever +2955

We staan erbij en kijken er weer naar. Ajax laat zich telkens piepelen.

20-12-2021 07:21

ajaxcied4life +26047

Bij de les blijven mensen. 'Gesprekken lopen nog niet' zegt Mino. Dat zou heel goed kunnen, omdat Kamp Mino in dezen niet wilt dat de gesprekken lopen. Hetgeen natuurlijk niet wilt zeggen dat Ajax geen aanbieding heeft gedaan. En ik weet vrijwel zeker dat Ajax die wel heeft gedaan, want Overmars gaf dat onlangs aan die te zullen gaan doen tijdens een interview met Ajax TV. Die Raiola is een grote verwarring- en paniekzaaier met zijn woordspelletjes. Niet intrappen, Ajax heeft echt wel een formaal of informeel bod neergelegd bij Gravenberch. Ajax is niet helemaal gek om een van zijn grootste talenten niet te verlengen.

20-12-2021 05:39

FGLJN +3889

Hij heeft ook al geroepen dat Ajax veel te laat met Brobbey ging onderhandelen, waar sowieso ook al helemaal niks van klopt.

20-12-2021 07:26

Cello +52941 moderator

We kunnen speculeren wat we willen. maar zolang we niet precies weten, wat Ajax Mazraoui geboden heeft, is het weinig zinvol om te gaan oordelen.
Want net zo goed als sommigen hieronder negatief oordelen over Ajax, zou je dat ook omgekeerd kunnen doen over Mazraoui.
Voor 'hetzelfde geld' heeft Ajax hem wel een voortreffelijke aanbieding gedaan (kwa hierarchie binnen het salarishuis), maar wil Mazraoui meer dan dat.
Vergeet niet, dat Raiola via zijn buitenlandse contacten allang ingefluisterd heeft gekregen wat de salarismogelijkheden voor Mazraoui elders zullen zijn. Als de insteek dan gaat zijn, dat kamp Mazraoui (incl. Raiola) dat geëvenaard willen zien worden door Ajax.....dan mag het niet vreemd zijn, dat dat voor Ajax te gortig gaat zijn en er geen akkoord gaat komen.

20-12-2021 02:18

Amsterdam4ever +2364

Dit bericht sluit aan bij eerdere berichten; Mazraoui ziet zichzelf bij de belangrijkste spelers en wil graag ook op die wijze betaald worden. Dus in rijtje Haller, Tadic en Berghuis.

Ajax schijnt hem te zien in de categorie erachter, Klaassen, Gravenberch, Martinez, Blind, Alvarez, Neres, Onana, Tagliafico.

Schijnt nu in categorie Antony, Timber, Rensch, etc. te zitten.

Ik snap Ajax wel, ik zou hem ook in die middelste categorie plaatsen. Los gezien van welke bedragen daarbij horen.

20-12-2021 04:44

Golden Boy +3919

Hij mag toch best wel in het rijtje Berghuis, Blind en Klaassen neergezet worden?

20-12-2021 01:39

Ozymandias +159568

Inderdaad, als Ajax daar geen ruimte voor in het salarishuis heeft moeten ze maar afscheid nemen van Klaassen.

20-12-2021 01:48

Ferd +38479

nou, die zijn geen half seizoen per jaar geblesseerd. Ik snap best dat Ajax iets minder risico neemt met een speler met zo'n trackrecord aan blessures.

20-12-2021 04:28

Msc +14160

Speelt zeker mee.. hij begon dit jaar goed maar de blessure nu doet TH en overmars weer goed nadenken

20-12-2021 07:35

Amsterdam4ever +2364

Dat is ook wat Ajax aanbiedt toch? Maar ik begreep dat hij meer wil, dat hij meer richting Tadic en Haller wilt.

20-12-2021 04:45

AFCA-pride +17350

Raiola is een leugenaar. Er zijn al wel gesprekken over Graaf.

20-12-2021 01:08

1991 +7787

Ondertussen is de 1,5 miljard lening rond van Barcelona. Waarvan 900 miljoen voor de verbouwing, en 600 miljoen voor versterking van het team.

'Camp Nou biedt nu nog plaats aan bijna 100.000 toeschouwers en telt na de geplande verbouwing 110.000 zitplaatsen. Het zou jaarlijks gaan om een bedrag van 200 miljoen euro aan extra inkomsten. Met deze inkomsten hoopt de club de lening binnen 35 jaar te kunnen terugbetalen.' aldus Nu

20-12-2021 00:51

Qifesh +24917

Wow.. F die hele investeringsmaatschap

20-12-2021 06:14

Simpelishetmoeilijkst +25205

Nous is teveel geblesseerd, en dat heeft ook financiële gevolgen, dus de hoofdprijs zou ik hem maar niet betalen. We hebben genoeg vervangers voor rechtsbsck.

20-12-2021 00:50

LuisLitmanen +784

Helaas gaat Nous niet verlengen. Nous wil het liefst in de buurt van zijn vriend Ziyech spelen.

20-12-2021 00:47

marthoogland +1741

Ik snap het probleem bij Ajax niet zo. Nous heeft ondertussen toch wel bewezen hoe belangrijk hij voor Ajax is, ja tuurlijk hij is blessuregevoelig maar deze man is zo belangrijk. Als het puur een financiële kwestie is geef je hem toch 3 miljoen per jaar. Mazraoui wil gewoon het gevoel van waardering uit de club krijgen.

20-12-2021 00:32

Simpelishetmoeilijkst +25205

Mart hoogland, ik hoop dat jij een miljoentje van zo een salaris wil bijdragen om Nous te behouden. Vind het erg veel geld voor iemand die vaak in de ziekenboeg zit.

20-12-2021 00:52

marthoogland +1741

Volgens mij krijgt Tadic rond de 4 miljoen per jaar. Dus dan vind ik 3 miljoen niet onrealistisch, aangezien je er ook nog restwaarde aan over houdt.

20-12-2021 01:51

Ferd +38479

Tadic is nooit geblesseerd, met 3 miljoen voor Mazraoui is hij per gespeelde minuut duurder dan Tadic

20-12-2021 04:29

marthoogland +1741

Alsnog stel je verlengd mazraoui met 3 miljoen per jaar. Betaal je over de komende 1,5 jaar 4,5 miljoen aan hem. Dan verkoop je hem en verdien je er stukken meer aan dan dat die nu transfervrij de deur uitloopt.

20-12-2021 09:19

ck69 +13099

Of een volgende club wil niet de hoofdprijs voor iemand betalen die vaak geblesseerd is en je hebt een verlies-verlies situatie

20-12-2021 11:05

marthoogland +1741

Hoeft ook niet de hoofdprijs te zijn. Mazraoui kan je echt wel voor 10 miljoen verkopen stel dat er weinig interesse is.

20-12-2021 11:13

Nick14 +25889

Mazraoui is geen aankoop.
Dan had hij al op 3 miljoen netto gezeten.

Mazraoui is maar een boerenlul uit de eigen opleiding, die moeten van Marcje dankbaar zijn dat ze überhaupt worden opgesteld door Erikje en geen contributie hoeven te betalen.

20-12-2021 00:18

DeWijsneus +25717

Ho ho, bij iedere training wel een glaasje ranja en bij een eventueel kampioenschap een patatje in de kantine.

20-12-2021 06:39

Laudrup10 +17057

Dat zal de handelswijze van Riaola zijn. Zo lang het contract nog langer dan een jaar loopt voert die rat geen onderhandelingen. Bij een aflopend contract is de druk aan Ajax zijnde veel groter omdat kans op een transfervrij vertrek dreigt. Vervolgens bizarre eisen stellen, gaat Ajax er niet mee akkoord dan miepen in de media dat er geen waardering uit het aanbod van Ajax spreekt. Vervolgens transfervrij weg en dikke premie opstrijken.

20-12-2021 00:16

Turbo +41939

Waar wachten ze op bij Gravenberch?

En Nous moet gewoon 3 - 3,5 miljoen krijgen. Kan prima met het salaris wat vrij gaat komen rondom Tagliafico, Neres en Onana.

Blijf het frappant vinden dat Ajax met hoge bedragen smijt bij veelal povere aankopen, maar eigen jongens die er daadwerkelijk wat van kunnen afscheept met veel minder.

20-12-2021 00:09

Henkjanklaas +20623

Je weet helemaal niet hoe deze onderhandeling inhoudelijk gaat. We hebben geen enkele inzage in vraag en aanbieding. Dus hoe kun je dan conclusies trekken.

20-12-2021 00:11

Turbo +41939

Wat Nous verdient is bekend. Wat een groot deel van de aankopen verdienen ook. Wat spelers als Brobbey geboden hebben gekregen ook. De info ligt gewoon op straat.

20-12-2021 00:14

Libero +19125

Nou, hoeveel salaris en tekengeld heeft Overmars geboden? Want je snapt toch zelf wel dat dat het niet gaat om wat hij nu verdient, maar wat hij wil gaan verdienen, hè? En dat Raiola het antoniem van scrupules is? Die vroeg gewoon het absolute topsalaris voor een Kluivertje dat net kwam kijken.
3 à 3,5 ben ik zeker mee eens dat Nous dat verdient, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat niet in de buurt komt van wat Raiola eist.
Maar daar weet jij kennelijk het fijne van, roept u maar.

20-12-2021 07:24

Turbo +41939

- Nous verdient 7 ton.
- Brobbey heeft 1 miljoen per jaar geboden gekregen als "ultiem bod" toen het eigenlijk al te laat was.
- Daramy kwam binnen, kan er weinig van, zit al boven dat miljoen.
- Alvarez bij binnenkomst gelijk dik over het miljoen heen.
- Haller bij binnenkomst ruim 4 miljoen per jaar + 4.5 jarig contract.
- Berghuis bij binnenkomst direct bij de 4 best betaalde spelers.
- Bankzitters Nico, Neres en Klaassen zitten allen rond de 3 miljoen.
- Blind heeft ná zijn hartproblemen een opwaardering gekregen, dus dat "te blessuregevoelig" verhaal kan ook de prullenbak in.
- Ajax slaat bij jongens uit de opleiding zelden een echelon/categorie over qua salaris. De kans dat Nous meer dan 1 a 2 keer zijn huidige salaris aangeboden heeft gekregen is zeer klein.

20-12-2021 11:32

DonQ +6004

Prima cijfers Turbo, maar zoals Libero terecht aangeeft, heb je geen idee wat Mazraoui aangeboden krijgt tijdens de onderhandelingen. Dáár gaat het uiteindelijk om. Als blijkt dat hij inderdaad minder zou gaan verdienen dan een Neres of Klaassen, zitten Overmars en Ajax zeker fout.

20-12-2021 15:07

Henkjanklaas +20623

Fantasie want hoe weet je dit allemaal in detail. Werkt je broer op de boekhouding bij ajax ? -:)

20-12-2021 19:43

Turbo +41939

Dus omdat jij iets niet weet is het fantasie?

Die zaken lekken gewoon en zijn terug te vinden als je een beetje je best doet.

20-12-2021 20:27

Henkjanklaas +20623

Media spreken elkaar allemaal tegen als het om salarissen etc gaat.

20-12-2021 21:29

Mocrodammerr +23008

Precies. kind van de club. bijdrage geleverd aan de successen van afgelopen seizoenen. Hij heeft ook eerlijk toegegeven dat hij waardering wilt zien op basis van salaris. hij verdient het!!

20-12-2021 00:16

wolterx +6310

Ze wachten niet bij Gravenberch, dit is druk uitoefenen via media. Ben het met je eens dat Mazraoui onderschat is qua salaris al komt dat voort uit gebrek aan blessurevrije periodes. Mazraoui is een betere back dan Tagliafico, met flinke afstand imo zelfs, en mag best hoog inzetten.

20-12-2021 00:51

Simpelishetmoeilijkst +25205

Weet jij wat een opleiding bij Ajax wel niet waard is?

20-12-2021 00:54

Qifesh +24917

Zeg het eens.. is het meer als de transfer van tagliafico?

20-12-2021 06:23

Turbo +41939

Niet veel blijkbaar, als je miljoenen neertelt voor Klaiber terwijl je Mazraoui, Rensch en Timber rond hebt lopen.

20-12-2021 11:39

Simpelishetmoeilijkst +25205

Klopt wel, maar je moet ook kijken Nasr jongens als ?de Ligt.

20-12-2021 12:59

Spielmacher +10716

Goh, wat verrassend. Hoe zou dit aflopen? Echt geen idee.

20-12-2021 00:06

Slang +14994

Ondertussen heb je voor 5 miljoen een onnodige prutser als Klaiber binnen gehaald. Had je mooi 2 jaar Mazraoui van kunnen betalen. Nu moet je weer de markt op om een vervanger te halen en komt er niks binnen, tel uit je winst

Mazraoui heeft 2 contracten gehad. Eerste na amateur zijn bij de profs en de andere na zijn debuut jaar. Die zal rond 700k - 1 miljoen zitten. Gasten als Taglifico, Onana, Neres zitten op het dubbele of x3. Is het zo raar om Mazraoui dat ook te geven, lijkt me niet

20-12-2021 00:06

Ferd +38479

werd Klaiber niet gehaald omdat Mazraoui struktureel geblesseerd is en Ajax dus een backup nodig had?

20-12-2021 04:37

Libero +19125

Juist. Heeft zijn nut ook al bewezen als stand in van de stand in die gewoon de voorkeur boven hem kreeg, Rensch. Maar mensen bitchen liever door dan dat ze enigszins hun ongelijk toegeven. Het is natuurlijk wel triest en ironisch tegelijk dat hij afgelopen zomer zulk zwaar blessureleed te verduren kreeg.

20-12-2021 07:15

Been +12487

Haha scherp!! Wellicht kan Raiola wel Klaiber van Ajax kopen, iedereen blij!

20-12-2021 07:53

PH2BOT +40284

Schiet niet bepaald op wanneer we al onze talenten er via de achterdeur sneeky tussenuit te laten knijpen alleen omdat ene pizzabakker daar in het geniep een kopiesleutel van heeft laten maken. Nieuw slot op die achterdeur lijkt me dus wel essentieel.

20-12-2021 00:05

Qifesh +24917

Geen goedkoop slot dus..

20-12-2021 06:25

Been +12487

Raiola zal m in de categorie Berghuis, Blind, Haller, Tadic willen krijgen. Ergens ook wel terecht. Met zijn spel de afgelopen 4 maanden Is hij die 3 miljoen extra per jaar wel waard. Maar gezien zijn blessures snap ik Ajax ook als ze denken “gaan we niet betalen vriend”.

20-12-2021 00:05

Amsterdam4ever +2364

Blind ziet niet in de categorie, die zit in de categorie daaronder met Tagliafico, Martinez, Gravenberch, etc. Ik zou het terecht vinden als Mazraoui daar ook in geplaatst wordt, niet in de topcategorie met oa Tadic.

20-12-2021 04:55

fc Barcelona_ke +19246

Mazraoui wil dezelfde salaris als Ziyech (meer verdienen dan tadic). hij speelt geweldig tot nu, maar mag wel een categorie als ervaren kracht onder meer klaassen

20-12-2021 00:04

Henkjanklaas +20623

25% aftrek topsalaris vanwege het aantal blessures

20-12-2021 00:12

Qifesh +24917

Prima toch? Deden we ook bij litmanen toch?

20-12-2021 06:28

NeeI +107739

De volgende Raiola-telg die transfervrij vertrekt.

Doodzonde.

20-12-2021 00:04

Mocrodammerr +23008

Duidelijk. Ajax wilt hem niet betalen wat ie verdient. Nous is een belangrijke schakel binnen de speelwijze van Ajax. is van grote waarde geweest.

20-12-2021 00:01

Laudrup10 +17057

Wat nou als hij de best betaalde speler wil worden. Goeie speler voor ons hoor maar toch lang niet de beste van het team.

20-12-2021 00:12

Qifesh +24917

Lang niet? Wie is er veel beter?

20-12-2021 06:28

Laudrup10 +17057

Ik vind een Antony, Tadic, Timber, Martinez, Blind en Berghuis belangrijker om in je team te hebben dan een rechtsback die volgens mij op termijn prima kan worden vervangen door Rench. Begrijp me niet verkeerd, Mazraoui verdient een flinke salarisverhoging. Maar stel hij wil de best betaalde speler worden slaat dat natuurlijk nergens op. De beste man is nu in vorm maar heeft heel veel lamlendige wedstrijden gespeeld. Daarnaast de helft van de tijd geblesseerd.

20-12-2021 08:47

Henkjanklaas +20623

Weet u niets van de inhoud van de onderhandelingen. Puur speculeren

20-12-2021 00:13

Simpelishetmoeilijkst +25205

Hij is ook een belangrijke schakel in de ziekenboeg!

20-12-2021 00:56

Ferd +38479

Duidelijk. Mazraoui wil meer verdienen dan bij waard is.

20-12-2021 04:38

JordanAFCA +22481

Is toch elke keer geblesseerd dus heb je gewoon geen tering aan

20-12-2021 00:01

hakimziyech +18246

Wat een verrassing. Het gras is niet altijd groener aan de overkant Nous, maar het is jouw carriere. Succes wat je ook kiest. No hard feelings.

19-12-2021 23:59

Qifesh +24917

Gras is groener andere kant geld ook voor Ajax hé.. je kunt denken dat je een betere rechtsback voor minder krijgt.. maar ik betwijfel dat.

20-12-2021 06:30

jerryisthename +31767

Gewoon verkopen in januari en anders op de tribune rest van het seizoen. Ajax is groter dan een passant. Keep it simple. 👍🏼

19-12-2021 23:54

Turbo +41939

Simpel eruit tegen Benfica op die manier ja. We hebben straks een betere bank dan basis omdat we selectiebeleid voeren op basis van onderbuik ipv kwaliteit.

20-12-2021 00:12

Qifesh +24917

Als je Mazraoui nog steeds ziet als iemand die vaak geblesseerd is terwijl ie de meeste meters maakt en veel vies werk doet, aanvallend enorm veel brengt en zonder hem de wedstrijden echt minder zijn heb je poep in je ogen..

20-12-2021 06:31

Libero +19125

Alsof ten Hag zich daarmee bezig houdt of zich laat vertellen wie hij moet banken.

20-12-2021 07:06

jerryisthename +31767

Moet zo lachen om die reacties hier...🤭
Ik ben opgevoed met dankbaar zijn voor al het goeds wat je gekregen hebt. Het leven is geven en nemen. Onlosmakelijk met elkaar verbonden. En Ajax heeft heel veel gegeven. 😉 Mazraoui ook natuurlijk, maar niet zoveel als omgekeerd. Ondankbaar dus imo.
Maar ben het wel eens dat hij wel meer mag verdienen, dat weer wel. 😉 Hopelijk komen ze eruit en anders jammer maar helaas...
P.S. Benfica winnen we van, ook zonder Mazraoui. 👊🏼😎

20-12-2021 12:58

Intec2.0 +12421

Prima toch succes Mazraoui en dat geld voor Gravenberch net zo neem er afstand van. Snap ook niet hoe je bij Brobbey terugkomt vind dit echt droevig.

19-12-2021 23:54

kevinski94 +456

Nou dan doei Nous als je loopt te miepen om geld, rensch is vast blij met de basisplek volgend seizoen

19-12-2021 23:51
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.