'Ajax en Bounida naderen akkoord; toptalent wijst het grote geld af'

door Jesse ter Haar 448

Bron Voetbal International

'Ajax en Bounida naderen akkoord; toptalent wijst het grote geld af'

door Jesse ter Haar 448

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax en Rayane Bounida naderen elkaar inzake een akkoord over een nieuw contract, zo schrijft Voetbal International donderdagmiddag. Het toptalent kon al op jonge leeftijd voor het grote geld kiezen, maar gaat uiteindelijk voor het sportieve plan van Ajax. Bounida lijkt voor minstens drie jaar te gaan tekenen in Amsterdam.

De onderhandelingen tussen club en speler lopen al enige tijd. Aanvankelijk was er vooral sprake van geheimzinnigheid, zeker toen Bounida zei: 'Mijn management is nu bezig met een club een daar houd ik het bij. Met Ajax, met de club bedoelde ik. En daar houd ik het bij. Of ze spreken over een verlenging? Zoals ik net zei, ik wil het daarbij houden. Ze zijn ermee bezig.'

De onderhandelingen liepen inderdaad, maar aanvankelijk kwamen beide partijen niet tot een akkoord. De Belg zou sinds zijn komst naar Ajax al een behoorlijk salaris opstrijken en gezien de nieuwe realiteit van de Amsterdamse club zou het moeilijk zijn geweest dat op te waarderen. Daartegenover stond dat Ajax de begaafde voetballer een plek in de A-selectie in de voorbereiding op het volgende seizoen beloofde, maar zelfs dat leek hem aanvankelijk niet te overtuigen.

Tekst gaat verder onder de foto.

rayane bounida jong ajax
Even leek Rayane Bounida de club in de winter te gaan verlaten, maar hij lijkt nu toch trouw te blijven aan Ajax.

Een vertrek van Bounida bij Ajax in de winterse transferperiode lag dan ook even voor de hand. Zijn contract loopt immers af in de zomer en verkochten de Amsterdammers niet, dan zou de club definitief niets meer aan de Belg verdienen. Uiteindelijk maakte Bounida toch geen transfer in de winter en inmiddels lijkt er goed nieuws aanstaande over een nieuw contract van de rechtspoot bij de recordkampioen van Nederland.

Het plan van Ajax

'Ajax heeft Bounida een sportief plan voorgeschoteld waar de speler wel oren naar heeft en daarom gaat het nu nog om de puntjes op de i', zo is donderdag te lezen. 'Ajax legt Bounida het liefst langdurig vast, maar de verwachting is dat hij in ieder geval voor drie jaar bijtekent. Er wordt nog gesproken over details, zoals bijvoorbeeld een extra optiejaar.'

Bounida kon naast Ajax ook voor meerdere andere clubs kiezen. Omdat hij over een aflopend contract beschikt, was er aan interesse namelijk geen gebrek. Te lezen valt dat hij op achttienjarige leeftijd al voor het grote geld kon kiezen, maar die verleiding wist hij te weerstaan. Het sportieve plan van Ajax gaf de doorslag. De afgelopen tijd wordt Bounida meer betrokken bij Ajax 1, het team waarbij hij normaal gesproken in de voorbereiding op het nieuwe seizoen definitief zal aansluiten.

Bounida aan het woord

Het naderende akkoord tussen club en speler kwam inmiddels niet helemaal meer uit de lucht vallen. Bounida vertelde zelf ook al te hopen op een langer verblijf bij Ajax en wel om de volgende reden: 'Ik wil Appies doel waarmaken. Daarom wil ik óók blijven. Ik hoop dat dat gebeurt. Ik kon naar veel meer clubs, maar Appie was ook zeker een reden voor Ajax te kiezen.'

In dienst van Ajax kent Bounida een meer dan overtuigend seizoen. Hij begon de jaargang nog als speler van Ajax O19, maar sinds kort is hij steevast speler van Jong Ajax. De technische voetballer speelde zeven wedstrijden voor de beloftenploeg en wist daarin vijf doelpunten te maken en één assist te leveren. Tijdens De Klassieker van 2 februari (2-1 winst) behoorde Bounida zelfs al tot de wedstrijdselectie van Ajax 1.

Lees meer over:
Plaats reactie

Hollister +12628

Dolberg iets voor volgend jaar... Kluivert zou zelf graag naar Ajax willen, maar die zal onbetaalbaar zijn... zowel qua salaris als transfer

13-02-2025 18:37

Hollister +12628

Je kan nu echt voor volgend jaar gerust 12 tot 14 namen van jonge talenten opnoemen die allemaal nog wel wat stapjes moeten maken maar die allemaal wel potentie hebben om Ajax 1 te halen.... een aantal speelt natuurlijk al in Ajax 1 en een aantal zijn uitgeleend om daar stappen te maken. Ajax doet er idd verstandig aan dit beleid verder uit te diepen. Doelstelling 1 moet weer zijn.. de beste opleiding van Nederland / Europa worden en dan blijven. Dan komen de resultaten van zelf

13-02-2025 18:35

Amp +38189

Geldwolf! Enzo...

13-02-2025 18:06

Dolblij +45767

Klinkt veelbelovend. Met zo'n naar verluidt hebberige entourage zeker niet makkelijk.

13-02-2025 17:35

Sportvolgert +41023

Dat valt dus blijkbaar wel mee.

13-02-2025 17:52

Dolblij +45767

Wellicht hebben ze een aandelenpakket gekregen. De koers is lekker laag, dus groei is zeker mogelijk.

13-02-2025 17:59

Techno303 +2669

Nou het valt dus niet mee, want ze moesten het onderste uit de kan hebben. Waarom duurt het anders zo lang?!

15-02-2025 09:37

Sportvolgert +41023

Moeten ze dan direct ja en bedankt zeggen. Waarschijnlijk kan hij ergens anders een heel mooi bedrag krijgen aan tekengeld en salaris. Ze kiezen nu toch bewust voor ajax. Het is allemaal makkelijker roepen van de zijlijn.

15-02-2025 10:04

MarcelvTol1971 +15539

Vroeger gingen spelers op de knieen om voor AJAX te mogen spelen maar tegenwoordig moet je je als club in allerlei bochten wringen om zaakwaarnemers, ouders en de rest van de familie over de streep te trekken.

13-02-2025 17:22

GAjax31 +16369

Ben niet heel overtuigd van de aankopen die Kroes heeft gedaan. Voor mijn gevoel veelal breedte aankopen. Maar met het verlengen van Alders en Bounida ben ik blij.

13-02-2025 17:06

MarcelvTol1971 +15539

Wat had Kroes dan volgens jou moeten halen ?
Graag realistisch en betaalbaar

13-02-2025 17:20

GAjax31 +16369

Waarom vraag je dat aan mij? Als ik dat zo even in m'n vrije tijd kon beantwoorden was ik wel scout geworden..

13-02-2025 17:25

Suavimani +12131

Dit zie ik zo vaak gebeuren en het is elke keer weer een even grote dooddoener. Ben je geen professioneel scout, dan kun je deze vraag nooit fatsoenlijk beantwoorden. Maar het betekent nog niet, dat je aankopen die daadwerkelijk gedaan worden, niet op geschiktheid zou kunnen beoordelen.

Het is niet aan ons om alternatieven aan te dragen voor aankopen die op een zeker moment objectief als niet goed genoeg beoordeeld kunnen worden.

13-02-2025 17:39

GAjax31 +16369

Precies.. ik kan wel wat namen gaan noemen van spelers die ik goed vind maar hoe moet ik weten of ze betaalbaar/realistisch zijn? Ik kan onmogelijk raden wat de vraagprijs een club hanteert en welke salariseisen een speler heeft.

Nog los van dat ik gewoon af en toe naar een wedstrijd kijk en niet zozeer een speler langdurig in de gaten ga beoordelen.. laat staan van allerlei andere clubs uit buitenlandse competities. Dan was ik wel scout geworden als ik daar talent voor had.

Ik geef alleen mijn mening over de spelers die zijn gehaald, en daarin zie ik voornamelijk spelers voor de bank. En ik geef Kroes een compliment met het verlengen van belangrijke talenten.

13-02-2025 17:46

MarcelvTol1971 +15539

Dus je hebt wel voldoende verstand van voetbal om je twijfels te hebben over de aankopen maar beschikbare realitisch haalbare alternatieven aanwijzen, daar ben je dan net weer niet genoeg scout voor .....
Lekker makkelijk, het is gewoon de standaard anti Kroes roeptoeter papegaai stand waar sommige heel goed in zijn.

13-02-2025 18:13

Godenzoon444 +18

Hahahahahahah

13-02-2025 18:22

GAjax31 +16369

Waar slaat het op dat je met betaalbare alternatieven moet komen voordat je een mening mag vormen over de spelers die zijn gehaald? Dat is het werk van een scout, niet van een supporter.

En nogmaals: je kunt toch als fan nooit weten welke vraagprijzen een club hanteert en welke salariseisen een speler heeft? Hoe moet je dan met 'betaalbare' alternatieven komen?

En nee, ik ben ook niet anti Kroes. Ik zeg zelfs letterlijk dat ik blij ben met het verlengen van contracten van belangrijke talenten.

14-02-2025 11:20

Nozempie +711

Is hij echt zó goed? Ik bedoel het niet negatief, maar er zijn genoeg talenten die al jonger debuteren. Het is ook niet dat onze aanvallers overlopen van kwaliteit. Een TOPTALENT had toch allang een aantal keer mogen invallen of zelfs beginnen?

Hij wordt 3 maart 19 jaar, 4 dagen later wordt Hato 19 jaar. Hato heeft al 144 wedstrijden voor Ajax 1 gespeeld. De laatste 3 jaar lopen we in elke linie nou niet over van goede spelers.

13-02-2025 16:46

Cesc88 +6222

Ja hij is echt zo goed. Was een lange tijd veel te klein, soort Unuvar.. Maar hij staat nu ook nog is sterk op zijn benen en wordt niet makkelijk meer afgetroefd in de duels.

13-02-2025 16:49

Nozempie +711

Ik ben benieuwd. Als je geniaal bent dan kun je ook als je licht bent nog steeds de sterren van de hemel spelen hoor :). Ik hoop dat hij ons positief gaat verrassen, want aanvallend kan het véél beter.

13-02-2025 16:51

koenos1 +7978

Vooral de laatste maanden heeft hij zich stormachtig ontwikkeld.

13-02-2025 16:49

Sportvolgert +41023

Hijnis echt zo goed. Hij heeft het afgelopen jaar een enorme groei doorgemaakt fysiek. Het talent was er al. Frenkie was een stuk ouder toen hij doorbrak. Appie was ook nog niet zover.

13-02-2025 16:50

koenos1 +7978

Appie was 20 jaar in de voorbereiding tegen Werder Bremen. Sowieso al ruim een jaar ouder dan Bounida. Ik denk dat Rayane het ver kan schoppen

13-02-2025 16:52

Suavimani +12131

Bij Nouri waren er gewoon grote vraagtekens bij zijn fysiek. Of dat genoeg zou zijn om zich staande te houden in het moderne, fysieke voetbal. Of hij dat zou kunnen compenseren met anticipatie en inzicht. Technisch was hij een heerlijke voetballer. Maar hoeveel technische voetballers redden het tegenwoordig nog?

Het is daarom bijzonder pijnlijk dat we het antwoord nooit zullen weten.

13-02-2025 17:43

FrancescosRavioli +15454

Frenkie debuteerde pas met z'n 19e.

13-02-2025 16:56

Suavimani +12131

Dit is altijd zo'n zinloze vergelijking. Er is geen wetmatigheid tussen leeftijd van doorbreken en hoe goed een voetballer kan worden. Je hebt vroegbloeiers, laatbloeiers, dubbelbloeiers, langbloeiers en nooitbloeiers. Elk geval is uniek en moet op zichzelf bezien worden. Iets als ontwikkeling kun je niet in een altijd kloppend schema met scenarios plotten.

13-02-2025 17:45

Odysseus +14441

Als het uiteindelijk rond komt, maakt mij dat zeer blij. Net als een debuut in Ajax1 en daarna een basisplaats. Wanneer dat zal zijn, zal de tijd leren.

13-02-2025 16:38

Ajax412 +1334

Zou lekker zijn als hij voor het weekend nog tekent en hij zijn basis debuut zondag op gras tegen Heracles kan maken!

13-02-2025 16:33

LukaLitmanen +82518

Kom net erachter dat Bounida ouder is dan Hato...

13-02-2025 16:24

Breuk +25523

Hato is uitzonderlijk. Een echt Toptalent

13-02-2025 16:50

Danielson +50645

En fysiek verder op jongere leeftijd. Zoals eerder De Ligt en nu Mokio.

13-02-2025 17:57

EeuwigeBankzitter +1557

Zo snel mogelijk minuten laten maken in het eerste. Volgend jaar moet je weer aan tafel, of verkopen, dus dan moet hij wat hebben laten zien.

13-02-2025 16:11

Tommyshelby +130423

Over groot geld gesproken.

"Antony eist 363 duizend euro van Ajax. De club legde dat bedrag op aan boetes toen hij in de aanloop naar zijn transfer naar Manchester United drie groepstrainingen miste. De KNVB-arbitragecommissie geeft de Braziliaan deels gelijk, maar om vast te stellen welk boetebedrag redelijk is, wil de arbitragecommissie weten of hij toestemming had van toenmalig trainer Alfred Schreuder."

13-02-2025 16:11

JohnDylan +23218

Antony verdient meer dan 12 miljoen per jaar. Het verbaast me dat hij überhaupt heeft opgemerkt dat er 363 duizend te weinig op zijn rekening staat.

13-02-2025 16:12

Tommyshelby +130423

Hij eist ook een beloning van 3 miljoen na zijn transfer richting Man Utd. De rest kan ik niet lezen.

https://www.vi.nl/pro/arbitragecommissie-ajax-legde-antony-bovenmatige-boetes-op

13-02-2025 16:14

LukaLitmanen +82518

Als ik iets heb meegrekregen in mijn leven is het dat tussen rijkdom en gierigheid wel degelijk een correlatie bestaat...

13-02-2025 16:26

Oeroeboeroe +18570

Koppel daar ook maar "hufterigheid" aan

13-02-2025 16:32

LichaTheButcher +3884

Wat een 🐀

13-02-2025 16:22

Danielson +50645

Kan Lafred ons 'postuum' nog een keer naaien...

13-02-2025 17:59

Kaatje +4836

Mooi nieuws, nu nog de krabbel en de volgende kan onder de loep worden genomen.

Kan mij voorstellen dat zijn aanwezigheid bij de selectie tijdens Ajax-Feyenoord, en de hele ambiance en sfeer die hij meemaakte, zomaar een extra duw heeft gegeven om dit ook te willen meemaken.

13-02-2025 16:04

Babangida83 +24004

En dit is dus de reden waarom we niet te veel aankopen moeten doen.

13-02-2025 16:02

JanMolby +1730

Er was veel interesse voor die jongen, zal best maar dat zegt mij nog niks over die bergen goud die op hem lagen of liggen te wachten. Welke clubs ging t om?

13-02-2025 16:02

JohnDylan +23218

Welke club heeft er geen interesse getoond vraag ik me af. Als ik eigenaar was van een rijke club die hem niet heeft proberen aan te trekken zou ik direct afscheid nemen van mijn directie.

13-02-2025 16:10

Patrick020 +22550

Anderlecht bood 1mil+ per jaar.

13-02-2025 16:13

Juan62 +46779

'' Toptalent wijst het grote geld af''''

Weer zo'n kop waarvan je denkt; Watte????

Bounida verdient al '' het grote geld '' of is volgens AS een half miljoen perjaar voor een speler uit Jong Ajax , peanuts blijkbaar

Al bij de bekendmaking van zijn salaris las je op verschillende sites wat andere Ajax jeugdspelers hiervan vonden ( geen verrassing zij wilde ook meer $$$

En niet vergeten,hij heeft nog helemaal niks bewezen.leuk/goed spelen bij Jong Ajax
is geen garantie op succes bij de senioren

13-02-2025 16:02

Squadron11 +2478

Verder gaat alles goed met je?

13-02-2025 16:08

Oeroeboeroe +18570

In alle realiteit heeft hij gewoon gelijk. Of vind jij een half miljoen per jaar voor een jeugdspeler bij Ajax de gewoonste zaak ter wereld?

13-02-2025 16:35

Brooklyn +4155

Mooi, het nieuwe salarishuis van Ajax beschouwende (geen 'exorbitante' salarissen meer).

Blijft spannend als contractduur (3 jaar) inderdaad klopt en als het doorgaat. Spannend voor Ajax met de onzekerheid of hij bijtekent als hij doorbreekt. Spannend voor Bounida die geen zware blessure wil oplopen bij deze relatief korte contractduur.

Benieuwd of een percentage van de toekomstige transfersom deel uitmaakt van de deal is. Of dat er bijvoorbeeld sprake is van een gelimiteerde transfersom. Denk het niet bij drie-jarig contract.

Overigens best benieuwd wat 'het beleid' van Kroes/Ajax is bij transfers. Overmars weelde en dealde erop los natuurlijk.

13-02-2025 15:59

AINIESTA +45657

Gooi 'm maar gelijk voor de leeuwen, helemaal met zo'n kort contract. Frenkie hebben we ook maar 2 jaar van kunnen genieten bij Ajax 1 omdat Bosz 'm bijna compleet negeerde. Fitz heeft het niet en Klaassen al jaren niet. Hoop dat Farioli Bounida als middenvelder ziet en ook zo gebruikt. Of zal ie teveel risico nemen in de ogen van Farioli?

13-02-2025 15:53

EeuwigeBankzitter +1557

Waar komt die anti Fitz stemming nou vandaan? Was in het begin van onze EL campagne met afstand onze beste man. Volledig in de lijn der verwachting dat een jonge speler dan een keer een terugval heeft. Vind hem sowieso meer indruk maken dan Taylor in zijn eerste seizoenen, en die is toch ook nog aardig gaan ballen.

13-02-2025 16:10

DanieldaCruz +1055

Prima voetballer idd voor Twente maar toch geen Ajax CL niveau of wel?!

13-02-2025 16:11

AINIESTA +45657

Geen anti Fitz. Oh ik had erbij moeten zetten heeft het nu niet ipv heeft het niet. Fitz in vorm, met zelfvertrouwen en als ie z'n dag heeft kan ik echt wel van genieten, ook bijna de enige die snapt hoe je positiespel speelt. Maar is helaas erg wisselvallig. Lijkt alleen in de Arena echt goed te kunnen spelen. Wedstrijden tegen PSV en Maccabi waren erg hoopgevend. Maar is idd nog relatief jong.

13-02-2025 16:18

Odysseus +14441

Nu nog niet. Maar ik zie wel de potentie. Pas eerste echte seizoen. Zelfde leeftijd als Frenkie destijds. Dus te vroeg om hem af te schrijven.

13-02-2025 16:42

Clubliefde34 +6275

Iets zegt me door zijn houding dat als hij een halfjaat leuk speelt in ajax 1 en een club komt met een zak geld.. dat hij ook gelijk weer weg is. Maargoed als die punten pakt en ons geld opleverd voorruit dan maar.

13-02-2025 15:49

JohnDylan +23218

Als hij een half seizoen leuk speelt in Ajax 1 moet Ajax de club zijn die met een zak geld bij hem aanklopt.

13-02-2025 15:51

Clubliefde34 +6275

Als we die hebben zeker ja.

13-02-2025 16:29

Cesc88 +6222

Jaa zou kunnen maar ik vind het al een zegen dat deze jongen aan onze club verbonden blijft, ik heb echt zelden zo'n groot talent gezien die nu al zo veel kwaliteiten beheerst.
En ja ik heb er zat met eigen ogen gezien, Eriksen was voor mij ook zo'n uitschieter. Enige waar ik me echt compleet in vergist had was Lucas Andersen, vond ik ook geweldig maar is er nooit uitgekomen.

13-02-2025 15:53

Breuk +25523

Fischer

13-02-2025 16:54

ajaxfan83 +3575

Hou oud is bounida eigenlijk, ik las ergens 17 maar weet niet of dat klopt, maar dan is het wel begrijpelijk waarom ze maar een 3 jarig contract geven omdat je op die leeftijd geen langere contracten dan 3 jaar mag aanbieden

13-02-2025 15:48

JohnDylan +23218

Hij viert 3 maart zijn 19de verjaardag.

13-02-2025 15:50

ajaxfan83 +3575

Zo hoor je nog wel eens wat , en dan zie je wel dat je niet alles moet geloven wat er bij bepaalde media platforms geschreven staat

13-02-2025 16:14

FlorisStempel +573

Hoe doen Zinhagel en de broertje De Koning het eigenlijk bij Feyenoord?

13-02-2025 15:44

kukuuuu +1125

Aardig, zinhagel zelfs al doorgeschoven naar de 019

13-02-2025 15:49

koenos1 +7978

Die stap snap ik nog steeds niet

13-02-2025 16:34

Cesc88 +6222

Pff.. jongens ik zie ineens echt een '' gouden '' lichting aankomen. Misschien ben ik iets te enthousiast maar ik ben echt lyrisch over een paar jeugdspelers en dan met name in de manier van voetballen, een manier waar Ajax voor staat!
Godts / Konadu / Faberski
Bounida
Mokio Steur

Alleen dit middenveld en aanval al heerlijk..

13-02-2025 15:42

JBxxx +563

Janse kan ook nog zomaar de nieuwe Botman/de Ligt worden. Ook veel potentie.

13-02-2025 15:44

Aeter +6710

Doe maar oude de Ligt die nog snel en wendbaar was. Botman is nooit goed genoeg geweest.

13-02-2025 16:07

FlorisStempel +573

Dan zou je toch wel iets meer van deze jongens verwachten in de KKD.

13-02-2025 15:44

Ajaxlee +5597

Daarachter: Jetten, Janse, Bouwman, Ogwu/Alders

13-02-2025 16:40

Starring +4708

De zoveelste bijna-akkoord bericht. Ik wacht vooralsnog het contractnieuws af via de officiële Ajax-kanalen.

13-02-2025 15:39

NW23 +5083

Samen here. Berichten zijn bemoedigend, maar we hebben in het verleden te veel van dit soort gevallen gehad. Er is maar 1 bericht dat telt.

13-02-2025 15:50

Leonardo +304

Deze jongen krijgt m.i. iets teveel aandacht. Leg Tadic nou maar gewoon vast.

13-02-2025 15:32

JohnDylan +23218

Weet je wel van welke club je een fan bent? Het bij de club houden van de grootste talenten hoort dé prioriteit van elke Ajax te zijn. Natuurlijk krijgt dat dus ook zoveel aandacht.

13-02-2025 15:34

Aeter +6710

Tadic moet je benaderen voor na zijn voetbalcarrière zodat hij hier kan werken en diploma's kan halen. Als voetballer lekker laten zitten en jeugd door laten stromen.

13-02-2025 16:10

JohnDylan +23218

De fouten om Akpom al voor de klassieker te verhuren en Edvardsen niet op tijd aan te trekken om voor de klassieker in te schrijven hebben er misschien wel toe geleid dat Bounida toch bij de club blijft. Wat zei Cruijff ook alweer?

13-02-2025 15:27

31xAjax +8015

Ja ik denk echt dat dat de reden is.....

13-02-2025 15:40

JohnDylan +23218

Jij denkt niet dat Bounida is beïnvloed door de klassieker?

13-02-2025 15:42

31xAjax +8015

Je schrijft dat hij bij wil gaan tekenen door de fouten die Ajax gemaakt met het verhuren van Akpom en het te laat inschrijven van Edwardsen. Ik denk dat dat geen rol heeft gespeeld.

Nu suggereer je dat de klassieker een rol heeft gespeeld, ook dat denk ik niet....

13-02-2025 16:46

JohnDylan +23218

Door die fouten werd Bounida bij de spelersgroep voor de klassieker gehaald (ik dacht dat iedereen die connectie zelf wel kon maken). Tot dat moment leek Bounida te vertrekken en sinds dat moment lijkt hij te blijven.

13-02-2025 17:05

31xAjax +8015

Denk je nu echt dat ik die connectie niet gemaakt heb. Ik geloof er alleen niet in omdat bij partijen elkaar al naderden voordat die fouten werden gemaakt....

13-02-2025 17:52

TresEquis +378

Top! Komt zeker weten door het van dichtbij meemaken van de Klassieker en daar met de grote jongens zijn.

13-02-2025 15:15

Magic1963 +490

YES! een van de grootste talenten in het land gaat bijtekenen. Dat is goed gedaan door Kroes en consorten. Complimenten naar Alex Kroes!

13-02-2025 15:12

Ajax23071973 +546

Ale is dat de broer van Alex soms?

13-02-2025 15:13

Magic1963 +490

Aangepast!!

13-02-2025 15:14

Brooklyn +4155

Juich niet te vroeS.

13-02-2025 16:01

Ajax23071973 +546

Hij wijst het grote geld af. Hahahahaha wat een grap. Ajax legt hem toch tot 2028 vast dus ze kunnen volgend seizoen weer met hem om tafel voor een nieuw (lees: verhoogd) contract. Slim...not.

13-02-2025 15:10

The "O" +786

Waarom is dat niet slim volgens jou?

13-02-2025 15:59

afct +9025

Aub snel tekenen als het kan met optie voor langer. En knallen bij het eerste. Vanavond mee beginnen graag.

13-02-2025 15:09

Jebale +90

Ja, debuteren op een knollenveld?

13-02-2025 15:10

afct +9025

Europees debuteren niks mis mee.

13-02-2025 15:16

Geus +4777

Nee, Europees debuteren is niets mis mee. Maar heb jij het veld gezien waar dat dan op moet gebeuren?

13-02-2025 15:27

afct +9025

Willen jullie niemand opstellen vanavond?

13-02-2025 15:33

Jebale +90

Zeker, maar niet zo'n jonge debutant met toch al een enorm verwachtingspatroon op z'n schouders. Lekker in een volle arena debuteren lijkt me dan een heel stuk fijner.

13-02-2025 17:37

JohnDylan +23218

Dé grote vooruitgang die Ajax onder deze technische beleidsbepalers heeft gemaakt is de begeleiding die talenten krijgen nadat ze de jeugdopleiding uitkomen. Ik weet uit eerste hand dat Ouaali zich ergerde aan het feit dat zijn team talenten met een duidelijk (opgeschreven) plan (met daarin vastgelegd wat ze moesten verbeteren, waar hun trainers op moesten letten, etc.) de jeugdopleiding uit stuurden en er vervolgens niets meer met dat plan werd gedaan terwijl er ook geen nieuw plan werd gemaakt. Vaak kwamen talenten bij Jong Ajax ook opeens op andere posities te spelen zonder dat daar een plan achter zat.

We hebben nu al meerdere keren spelers en talenten horen spreken over de individuele begeleiding die ze nu bij het eerste (van Team Farioli) en Jong Ajax krijgen. Tot recent bestond die individuele begeleiding niet.

13-02-2025 15:08

MaxPower +2720

Laten we het hopen JohnDylan. Blijkbaar werd Farioli van bovenaf gevraagd om meer talenten te laten doorstromen. Het feit dat er sindsdien tsteeds vaker jonkies op de bank zitten is een goed teken. Maar behalve Mokio krijgen ze voorlopig nog geen echte speeltijd. Het is in ieder geval al positief dat de talenten voelen dat er kansen zijn.

13-02-2025 15:48

Laudrup10 +17209

Ben al blij met drie jaar. Hopelijk krijgt hij kansen en in het geval hij die direct pakt zou ik proberen een jaar te verlengen en hem alsnog dat eerste elftal salaris bieden.

13-02-2025 15:04

Ajaxcbs123 +1266

1 jaar knallen en dan verkopen wordt het scenario ben ik bang..

13-02-2025 15:08

afct +9025

Na een jaar knallen onderhandelen over een volwassen contract en gewoon weer bijtekenen.

13-02-2025 15:27

Lazell +17017

Lijkt een beetje het omgekeerde beleid. Eerst werden royale contracten uitgedeeld en gingen spelers regelmatig weg vanwege 'het plan'. Nu bleef pas geleden de leegloop uit en tekent Bounida ook vanwege 'het plan'. Goed dat hier eindelijk in geïnvesteerd is door Ajax.

13-02-2025 14:59

Jeroen90 +1682

Tagliafico vertrekt transfervrij bij Lyon.

13-02-2025 14:59

JohnDylan +23218

Tagliafico verliet de club als bankzitter en is inmiddels minder dan toen.

13-02-2025 15:01

Rockanje23 +37214

Mja, maar Ajax is ook een stuk minder dan toen. Als je Wijndal in de zomer kan slijten en kan vervangen door Tagliafico zou ik het altijd doen. Idem Blind ipv vd Boomen. Als Ajax zich écht gaat plaatsen voor de CL hebben we meer kwaliteit nodig dan we nu hebben. Wel opletten dat Ajax geen ouwe mannen huis wordt en jongens als Hato en Taylor nog minimaal een jaar blijven.

13-02-2025 15:21

JohnDylan +23218

Ajax wil toch weer terug naar de subtop van Europa? Dan moeten ze niet spelers die dat niveau voor hun vertrek al niet meer aankonden terughalen. Er is ook geen nieuwe linksback nodig, zelfs niet als Wijndal wordt verkocht. Ajax heeft met Kaplan, Baas, Janse, Hato, Mokio en hopelijk vanaf de zomer ook Jetten voldoende opties voor de twee posities links in de verdediging. Zelfs als Kaplan vertrekt acht ik het niet nodig om daar iemand aan toe te voegen. Als Hato vertrekt (ik zou hem niet laten gaan) moet er iemand van een veel hoger kaliber dan Tagliafico voor linksback worden aangetrokken.

13-02-2025 15:23

Jeroen90 +1682

Ik zie niet veel van de Franse competitie, dus kan niets zeggen over het niveau dat Nico nu heeft. Maar ik vind het niet helemaal eerlijk om hem af te rekenen op het feit dat hij in zijn laatste seizoen bij ons op de bank zat. Blind speelde toen op zijn positie en een linksback van dat niveau hebben we nu niet. Hato komt het meest in de buurt, maar zal na dit seizoen waarschijnlijk vertrekken.

Ik ben het wel met je eens dat de linksback positie ook met een eventueel vertrek van Hato voldoende bezet is, dus het lijkt me voor nu ook geen goed idee om Nico terug te halen.

13-02-2025 15:36

JohnDylan +23218

Ik reken Tagliafico niet af op de tijd dat hij de op bank zat maar om zijn spel in het 1.5 seizoen voordat hij eindelijk zeer terecht op de bank terecht kwam. Hij was geweldig in 2018/19 maar daarna werd het steeds minder en het laatste 1.5 voordat hij op de bank terecht kwam speelde hij slecht.

13-02-2025 15:40

Goudhaantje89 +5458

3 jaar ???? Matig onderhandeld

13-02-2025 14:57

noppenkoning +41636

Naja beter dan transfervrij weg na jaren investeren. Misschien nog optie voor 1 jaar erbij lees ik her en der.

13-02-2025 14:59

JohnDylan +23218

Ajax wil hem geen Ajax 1 salaris geven en Bounida zal natuurlijk niet voor langer tekenen zonder zo’n salaris. In dat opzicht lijkt me dit dus de logische uitkomst. Ik ben blij dat het ze het is gelukt om hem bij de club te houden. Als hij doorbreekt kunnen ze hem direct een nieuw contract met een hoger salaris aanbieden.

13-02-2025 15:00

Rolo +13842

Dat soort comments als matig nemen we toch niet serieus... dat is redeneren zonder even na te denken.

13-02-2025 15:19

Lazell +17017

Weet jij helemaal niks vanaf. Clubs staan in de rij, ook clubs die wel een sportief plan hebben. Als Bounida zegt 3 jaar of 0 jaar, kan je de beste onderhandelaar ter wereld zijn maar dan gaat hij gewoon weg.

13-02-2025 15:01

fascino +1303

Hahahah realisme hier op AS. Wonder dat Ajax in deze tijd met de financiële middelen en nog altijd geen zekerheid van CL-geld hem alsnog sportief weet te overtuigen en jij vindt 3 jaar matig. Hopelijk vaste plek volgend seizoen en 3 jaar genieten en gratis de deur uit of 2 jaar en nog wat aan hem verdienen. Gaat om een uniek talent. Hij gaat ook niet langer dan die jaren voor ons spelen als hij zich blijft ontwikkelen. Wees daar blij mee.

13-02-2025 15:02

Ajax23071973 +546

Supermatig onderhandeld. Ik vermoed dat Alex er geen reet van kan.

13-02-2025 15:14

AFCAViper +4706

Dat zou puike werk zijn van Kroes en Beuker. Daar gaan we veel plezier aan beleven en hopelijk ook flink wat miljoenen in de toekomst.

13-02-2025 14:54

Altijdindestraat +40396

Echt enorm slecht beleid van Kroes zo laat pas… 🙃

13-02-2025 14:53

AFCAjaxMidNineties +12819

Waarom kan psv Pepsi tot 2030 binden En Ajax Bounida maar tot 2028,?...

13-02-2025 14:52

Koscar +5415

Omdat je appels met peren vergelijkt?

13-02-2025 14:54

AFCAjaxMidNineties +12819

Nee. Dat is beleid maken. Levert ze tien miljoen meer op. Minimaal als die jongen zo doorgaat. Kan Ajax ook doen. Als hij echt top is is hij toch na drie jaar zeker weg. Kan je ook onderling afspreken wn twee jaar in optie erbij nemen bijvoorbeeld zodat je een veeeel sterkere onderhandelingspositie hebt.

13-02-2025 14:56

AINIESTA +45657

Waarom zou Bounida akkoord gaan met een eenzijdige optie(voor Ajax) van 2 jaar?

13-02-2025 15:46

AFCAjaxMidNineties +12819

Omdat dat ook voor Ajax goed is en omdat je afspreekt dat hij dan sowieso mag gaan mocht hij willen. Vang je veel meer.

13-02-2025 16:25

mvdk +44600 moderator

Misschien wil de speler zelf niet langer om zo een sterke onderhandelingspositie te behouden. Hij wil blijven, maar die familie is uit op geld.

13-02-2025 14:54

AFCAjaxMidNineties +12819

Ja vrees het wel ja.

13-02-2025 14:56

AFCAViper +4706

Omdat ze bij Ajax Coca-cola hebben.

13-02-2025 14:55

leeke +10411

Omdat een speler zelf ook wat te vertellen heeft natuurlijk.

13-02-2025 14:55

AFCAjaxMidNineties +12819

Jammer dat ze hem niet kunnen overhalen dan. Maar wat bezielt Pepsi dan in hemelsnaam? Tot 2030. Bij die grafclub..

13-02-2025 14:57

1337manen +148

PSV heeft Earnest Stewart als TD, die heeft een goede connectie met Amerikaanse spelers.

13-02-2025 15:03

fascino +1303

Pepi en Bounida vergelijken…

13-02-2025 15:03

AFCAjaxMidNineties +12819

Wat is daar zo anders aan? Je wil je kapitaal toch vastleggen? Pepsi is een kapitaal van psv. Die krijgen dat sneller voor elkaar altijd valt mij op. Dat verlengen.

13-02-2025 15:08

fascino +1303

Werkelijk alles is er verschillend aan, maar we zitten duidelijk niet op 1 lijn getuige jouw uitleg. Ik zie het vastleggen van Bounida niet primair als kapitaal. Jij wel. Bovendien is Bounida vooral ook met geld weggelokt als kind en heeft Ajax voor jeugdspelers (dat is hij nog altijd) absoluut een ander budget dan destijds. Pepi wordt als talentvolle spits gehaald als 2e keuze en doet het verrassend goed: is in marktwaarde aanzienlijk gestegen en had al een lang contract. Kortom, PSV heeft voor hem geen jeugdbudget + hij is zijn stijging in salaris al waard door stijging marktwaarde als volwaardig selectiespeler. Daarnaast is De Jong oud en gaat die wellicht volgende seizoen al minder spelen en Pepi meer. En misschien wel belangrijkste. Pepi heeft een aardig plafond, maar Bounida vele malen hoger. Godswonder als hij nog 2-3 jr voor Ajax kan spelen. Dus ja werkelijk erg onzinnige vergelijking imho. Letterlijke appels en peren.

13-02-2025 15:47

fascino +1303

Wordt het teveel inhoud voor je? Echt een calimero reactie dit. Begrijp het wel met je Pepi vergelijking 🤫

13-02-2025 19:39

AFCAjaxMidNineties +12819

Ja echt. Ik kan niet meer... Ik haak af.. jij bent veel te slim voor mij.......................

13-02-2025 19:43

fascino +1303

Weer een calimero reactie……………

13-02-2025 19:53

AFCAjaxMidNineties +12819

Ach meid.. wat jij wil.

13-02-2025 20:11

fascino +1303

Ach kuikentje tijdens Union-Ajax de moeite nemen om dit te typen (geen Ajacied dus) en nog werkelijk 0,0 inhoudelijk reageren. Laatste reactie, nooit weer.

13-02-2025 20:50

AFCAjaxMidNineties +12819

Doe de groetjes aan de meester als je morgen weer naar groep 6 mag.

13-02-2025 21:11

NeeI +108380

Uitstekend! Voor alle partijen de beste oplossing.

Soccerskins: Kroes nog steeds een patser met napoleon syndroom 😎

13-02-2025 14:52

Dusbaba +15444

Zeker weten dat de geluidsexplosie na de 2-1 van Taylor tegen Feyenoord hem over de streep heeft getrokken. Ik zag hem daarna helemaal geïntimideerd en met een verlegen glimlach door de Arena lopen.

13-02-2025 14:50

leeke +10411

Het enige dat hem over de streep heeft getrokken is dat hij nu regelmatig met 1 traint en bij de wedstrijd selectie zit. Sta er ook niks van te kijken dat hij deze maand nog zijn debuut gaat maken

13-02-2025 14:56

Amsterdamnoord +6208

Geweldig, beste nieuws van de transferperiode

13-02-2025 14:47

FelixGassenlicht +9021

Dat is mooi, het glas is voor nu halfvol. Maar 3 jaar.... Dat betekent 1 of max 2 jaar blijven. En hij is 18.

13-02-2025 14:46

AFCAjaxMidNineties +12819

Ja en zo'n psv bindt Pepsi gewoon even tot 2030...

13-02-2025 14:53

peterVKV +6478

Back-to-the-roots, de jeugdopleiding, waarom Ajax AJAX is.

13-02-2025 14:45

MrIvez +3516

Zou grappig zijn als Ajax verlengt en dan verkoopt aan city voor 20m (gaat niet gebeuren maar stel)

13-02-2025 14:44

SambaNeres +2301

Zal wel aan mij liggen maar ik snap de grap niet

13-02-2025 15:32

MrIvez +3516

Bedoel meer dat het een hele soap is dat Ajax concurreert met de grote salarissen en dan uiteindelijk hem overtuigt om bij te tekenen om vervolgens te verpatsen aan het grote geld.

13-02-2025 17:14

willem1958 +8919

Zou leuk zijn als hij de komende maanden als de stand het toelaat af en toe een invalbeurtje gaat krijgen om 'm nog meer te motiveren voor aankomend seizoen.
Zoals met Mokio nu dat gaat helemaal perfekt en het ziet er naar uit dat die komend seizoen een gewaardeerde kracht gaat worden.
Mooi dat Farioli de jeugd minuten geeft als ze er aan toen zijn.

13-02-2025 14:44

Lazell +17017

Zeker Mokio is ook wel een beetje bij gebrek aan beter. Maar het is ook aan Kroes om door de samenstelling van de selectie de trainer min of meer te forceren om voor eigen jeugd te kiezen. Geen 4 linksbacks of 3 spitsen, maar een jeugdspeler op de 3e plek van elke positie.

13-02-2025 15:06

Sportvolgert +41023

Over een ander talent gesproken, iemand die meer weet over hoe vos het in Milaan doet? Als ik naar milan futoro kijk in de serie c komt hij daar nauwelijks tot niet aan de bak.

13-02-2025 14:33

AFCACruijff14 +163157

https://www.transfermarkt.nl/silvano-vos/leistungsdaten/spieler/738476

't is niet veel nee.

13-02-2025 14:47

Matzet +5431

Mooi nieuws!

Ziet iemand Zinhagel en de Koning nog wel eens spelen bij Feyenoord? Afgaande op Transfermarkt.nl spelen ze allebei in de U17 en maken ze de nodige minuten. De Koning wordt vaak vroegtijdig gewisseld. Zinhagel speelt wel volledige wedstrijden, maar qua productiviteit val lt het tegen. 5 doelpunten (waarvan 2x tegen GAE en 2x tegen FCU) en 0 assists.

13-02-2025 14:27

AFCA22 +2514

Ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar. Volgens mij maken Idumbo en Misehouy ook bijzonder weinig minuten bij Sevilla en Girona. Met name Misehouy had veel minuten kunnen maken dit seizoen in 1.

13-02-2025 14:32

WeirdAJAX +12458

Seeing is believing.

13-02-2025 14:26

eros +4842

Laat de jongen tekenen en meteen debuteren als signaal naar de rest

13-02-2025 14:20

Masterdamxxx +922

3+2 contract graag!!! Optie twee seizoenen.

13-02-2025 14:14

PuurAjax +1175

Vrees dat hij dat niet wil en baat heeft bij een korter contract. 3+1 is prima. Mochten we goed door ontwikkelen komt het allemaal goed

13-02-2025 14:19

JariJari +15351

Zet er automatische salarisverhogingen in als hij echt speelt om hem te overtuigen.

13-02-2025 14:21

twynestar +28770

als hij echt speelt en goed speelt heeft hij zon optie niet nodig voor een beter contract

13-02-2025 14:28

JariJari +15351

Eens: maar om hem over de streep te trekken. Beloftes niet alleen zeggen maar op papier zetten en ondertekenen is toch een duidelijkere boodschap.

13-02-2025 14:29

NoPants +7536

Mwa, dan heeft ie geen reden om nig een keer te verlengen, want zn salaris is al meegegroeid met zn prestaties.

13-02-2025 14:47

JariJari +15351

Ja op een 5 jarig contract natuurlijk.

Nu gaat hij ook heus verlengen trouwens.

13-02-2025 15:49

profoff +8407

Het is geen snackbar.

13-02-2025 14:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.