Ajax boekt nettowinst van 39 miljoen euro over boekjaar 2022/2023

door Jesse ter Haar 183

Bron Ajax.nl

Ajax boekt nettowinst van 39 miljoen euro over boekjaar 2022/2023

door Jesse ter Haar 183

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Ajax heeft een nettowinst van 39 miljoen euro geboekt over het afgelopen boekjaar, zo te lezen op Ajax.nl. Het gaat hierbij over de jaargang 2022/2023. Het betreft een stijging van 63,3 miljoen euro ten opzichte van de nettowinst van het voorgaande boekjaar.

De forse stijging van de nettowinst hangt voor een groot deel samen met enkele grote uitgaande transfers. Het gaat hierbij om de uitgaande transfers die in de zomer van 2022 werden afgerond. Tijdens die transferperiode trokken onder meer Antony, Lisandro Martínez, Ryan Gravenberch en Sébastien Haller de deur bij Ajax achter zich dicht. Het resultaat uit transfers bedraagt 113,3 miljoen euro.

Waar de Amsterdammers de nettowinst van 39 miljoen euro in ieder geval niet aan te danken hebben, zijn de sportieve prestaties. Ajax eindigde op de derde plek in de Champions League, waarna het in de eerstvolgende ronde van de Europa League werd uitgeschakeld door Union Berlin. In de Nederlandse competitie eindigde Ajax op de derde plek, waardoor er in het nieuwe seizoen play-offs om het spelen in de Europa League plaatsvonden.

De nettowinst, ook wel het resultaat, wordt door de club bij het eigen vermogen opgeteld. Dat komt daarmee te liggen op een totaal van 236,6 miljoen euro. Ook voor het komende boekjaar heeft Ajax weer goede hoop op zwarte cijfers. In de zomer van 2023 verlieten spelers als Jurriën Timber, Edson Álvarez en Mohammed Kudus de club immers voor forse transferbedragen.

Voordat de jaarrekening definitief te archieven in kan, moet deze nog worden vastgesteld tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders. Op die dag, wanneer ook Michael van Praag en Leo van Wijk worden voorgedragen als nieuwe leden van de Raad van Commissarissen, kunnen er nog vragen over de jaarcijfers worden gesteld. De eerstvolgende AVA heeft plaats op 17 november om 14.00 uur.

Onderzoek Mislintat

Tot slot gaat Ajax in op het onderzoek dat loopt naar Sven Mislintat. Het blijkt het bedrijf KPMG te zijn dat het uitvoert. 'KPMG verricht als forensisch accountant onderzoek naar de rol en de belangen van de vertrokken directeur voetbalzaken Sven Mislintat bij specifieke transacties gedurende de periode waarin hij bij Ajax in dienst was, onder de uiteindelijke verantwoordelijkheid van de RvC.' Welke transfers er precies worden onderzocht, wordt niet vermeld.

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10244

Volgens mij ook een nieuw Nederlands record voor een club die op dit moment 12e staat in de competitie. 12e En dan een netto winst van 39 miljoen euro kan geen club de komende decennia evenaren.

17-11-2023 18:47

Babangida83 +23906

Mooi, die 39 miljoen winst kun je mooi compenseren voor komend jaar. Dan kunnen we een keer eerder in actie komen en bovendien blijven bouwen. Misschien met een andere trainer. Maar het grote deel van het huidige team, daar zie ik wel brood in. En ik verwacht wel dat er een aantal van de aankopen van Mislintat nog gaan verassen. Met misschien nog 1 of 2 gerichte aankopen en verder jeugddoorstroming, kun je volgend jaar stappen gaan maken, naar mijn idee. Weer een hele tombola is sowieso een slecht idee en kan bovendien financieel niet eens.

02-10-2023 22:57

FrancescosRavioli +15227

Hij had ook ipv 120 miljoen ook roda jc leeg kunnen kopen. Want dat lijkt van een aantal spelers het nivo

01-10-2023 18:15

Ajax14AMS +25205

Mislintat krijgt gewoon weer de credits dit is echt niet te geloven...

Hij heeft slechte spelers voor veel te lang vastgelegd, daarmee ga je op lange termijn zoveel geld verliezen. De TD van RKC Waalwijk had Timber, Alvarez en Kudus ook wel kunnen verkopen en dus met winst eindigen. Ook komt hier nog CL-geld en de enorme spelersverkoop bovenop.

Die had waarschijnlijk nog beter ingekocht ook...

30-09-2023 15:55

Babangida83 +23906

Ik denk dat de balans van de aankopen verkeerd is. Maar hoe kun je nu zeggen dat het niveau van de spelers slecht is? De meesten hebben nog nauwelijks gespeeld. En degene die wel veel speelt - en net zo stroef begon als de rest - is Forbs en daar kun je nu al wel van zeggen dat het bijzonder talent is. Het nadeel is echter ook dat je er gelijk bij moet zeggen dat het nog een jonge gozer is en het seizoen nog lang is. Wat gelijk weer laat zien dat we een paar dragende spelers, zoals bijvoorbeeld Ziyech, missen.

02-10-2023 22:46

Hollister +12588

Conclusie mbt Mislintat is heel simpel: Als saneerder heeft hij voortreffelijk werk geleverd... spelers tegen hele mooie bedragen verkocht en het salarishuis drastisch verlaagd, met name door spelers als Klaassen, Tadic, ed laten vertrekken. Maar als TDer die ervoor moest zorgen dat er ondanks de vele verkopen toch een representatief selectie stond die mee kon gaan strijden om de titel, heeft hij hopeloos gefaald.... DAT onderscheid moeten we maken.

30-09-2023 09:48

Been +12488

Als 50% van de gehaalde spelers niet renderen en daarmee onverkoopbaar blijken, dan blijft er van die sanering weinig positiefs over vrees ik. Je zult die gasten toch moeten vervangen. Ja, hij heeft goed verkocht en de salarissen zijn lager, maar aan het eind vd rit is het dan lood om oud ijzer.

30-09-2023 10:02

Terugnaardemeer +10644

Hollister, de goede spelers zijn tegen elk aannemelijk bod verkocht en de matige spelers gingen voor wat een gek ervoor geeft. Hoe is dat goed verkopen. Ik zie niet hoe dat van Mislintat een goed saneerder maakt.

Een goede saneerder weet een slagaderlijke bloeding te stoppen. De oplossing van Mislintat was bij Ajax de keel dichtknijpen.

30-09-2023 11:32

Ajax14AMS +25205

Tadic en Klaassen gratis de deur uit... Dat is gewoon kansloos.

Beide zouden makkelijk basis staan in dit slechte Ajax

30-09-2023 15:58

DTM1970 +1506

Dit is heel zorgelijk.
De cijfers gaan over vorig seizoen waar er voor 200 miljoen is verkocht. Je hebt dat jaar ook flink in kwaliteit ingeboet op het veld en bent geen kampioen geworden.
Van de 200 miljoen is er maar 39 miljoen netto over. Dat is 20%.
Als je conform je afschrijvingen had geïnvesteerd had je ruim 100 miljoen netto overgehouden.

30-09-2023 07:17

DEELM +11891

De vlag kan uit!

29-09-2023 23:49

PH2BOT +40287

...is dit bedrag inclusief die onderhandse 5-7M aan Timber?

29-09-2023 22:52

Chalana1984 +4500

Allemaal mooi en prachtig, maar er moet gewonnen worden!

29-09-2023 22:24

RichardWitschge8 +5197

Met magere transferinkomsten komende tijd en geen CL ziet het er niet heel kleurrijk uit.

29-09-2023 20:39

RichardWitschge8 +5197

De uitgaven bedroegen 191,6 miljoen. Wat een enorme berg geld!

29-09-2023 20:38

Panna +5042

..... dat dan weer wel! En genieten dat het was!

29-09-2023 20:27

DonadoniR +168

Susan kan tevreden zijn. Vreemd wel het voorzorgsbeginsel geldt volgens mij bij het opmaken van de jaarrekening. Een voorziening voor toekonstige verliezen lijkt me geen overbodige luxe..

29-09-2023 20:26

Roels +1504

Verliezen gaan ten koste van het Ev. Voorzieningen neem je alleen als er claims zijn waarvan de verwachting is dat ze kansrijk zijn.

29-09-2023 20:35

Terugnaardemeer +10644

Voorzieningen neem je ook bij voorziene grote verliezen. Zie het als een spaarpotje die je tijdelijk buiten de winstcijfers houdt. Dat geeft je iets meer financiële bewegingsruimte ten opzichte van nu belasting betalen over de volledige winst en dan volgend jaar achteraf belasting terug krijgen.

29-09-2023 20:59

Roels +1504

Ja dit kan dus niet, een toekomstig verlies is geen verplichting en dus geen voorziening. Wel kan je het verlies fiscaal verrekenen met toekomstige winsten.

29-09-2023 21:51

Terugnaardemeer +10644

Roels, het is een grijs gebied. Ik beschouw de lopende spelerscontracten wel degelijk als toekomstige verplichting indien nu al met zekerheid te zeggen is dat, gezien de reeële operationele kosten die nodig zijn voor het verkrijgen van inkomsten, die salarisverplichtingen tijdelijk tot voorzien verlies gaan leiden. De organisatie heeft dan wel de verplichting maatregelen te treffen die zorgen dat het een tijdelijke situatie is. Bijvoorbeeld door de toekomstige salariskosten structureel naar beneden te brengen. Ook de ingevoerde omschakeling in het salarishuis naar basissalaris (verplichting) inclusief CL-bonus past perfect in dit plaatje.

30-09-2023 09:57

Dutch Schaefer +6114

Het is toch erg zorgelijk dat je slechts 39 miljoen euro winst maakt in een boekjaar met CL en gigantische spelersverkopen?

29-09-2023 20:00

GC +940

Benieuwd wat het volgend jaar wordt zonder CL inkomsten en Mislintat die nu in 1x betaald wordt vanwege ontslag???

29-09-2023 20:06

Sunny +9553

Het is zowel bestuurlijk als sportief al heel lang zorgelijk bij ons.
SOS dekt de lading beter

29-09-2023 20:13

Breuk +25158

Pff 152 pagina's telt het jaarverslag. Wat te doen van het weekend.

29-09-2023 19:42

DeHeerVanDeMeer +25187

Met die winsten kan je beter investeren in 3 toppers en 3 goede back ups ipv 12 op hoop van zegen spelers..
Al weet ik dat dat niet makkelijk is als je EL ipv CL speelt.

29-09-2023 19:36

Dutch Schaefer +6114

Met winst kun je niet investeren. Wel met cash.

29-09-2023 19:51

DeHeerVanDeMeer +25187

De winsten worden niet in kauwgumballen gestort op de rekening.

29-09-2023 21:29

Ozymandias +159568

"Vandaag laat Ajax weten dat KPMG die klus op zich neemt. "KPMG verricht als forensisch accountant onderzoek naar de rol en de belangen van de vertrokken directeur voetbalzaken Sven Mislintat bij specifieke transacties gedurende de periode waarin hij bij Ajax in dienst was, onder de uiteindelijke verantwoordelijkheid van de RvC.""

Waarom alleen specifieke transacties? Waarom niet alle transacties, ook die waar Nederlandse zaakwaarnemers aan mee hebben verdiend?

29-09-2023 19:35

JoeBlow +8182

De vraag ligt in wie de opdracht heeft geformuleerd. Is dat de directie of de RvC?

29-09-2023 19:51

goajaxgo +14127

Omdat Sven overal de schuld van moet krijgen. Want reken maar dat er de afgelopen decennia schimmige deals zijn gesloten met schimmige zaakwaarnemers.

29-09-2023 20:10

echtgras +804

Ze gaan zichzelf toch niet in de vingers snijden?

29-09-2023 20:35

Engeltje +7351

Ook op dit vlak is psv ons aan het inhalen, die hebben prima jaar cijfers en staan er nu gewoon goed voor, volgende seizoen zal de winst flink toenemen, terwijl het bij ons flink zal afnemen. In een paar jaar is alles flink aan het draaien in ons nadeel.

29-09-2023 19:34

Ozymandias +159568

PSV heeft ook grote schulden en maakt minder winst terwijl ze minder uitgeven. Leg eens uit hoe ze Ajax daarin inhalen?

29-09-2023 19:37

Redrum +96109

Wat doe je op deze site Rik Elfrink?

29-09-2023 22:48

Jarisuarez +1537

Toch nog iets "gewonnen" dit jaar!

29-09-2023 19:30

milan-jantje +2836

Gelukkig kunnen we iedergeval in de winter een goede rechtsbuiten kopen

29-09-2023 19:17

Zlaat +2418

Als je 39 miljoen winst maakt had je best een a twee spelers kunnen halen voordat je wat verkoopt, dat had wat meer rust gegeven....

29-09-2023 19:11

MarcelvTol1971 +15330

Da's mooi, je zit nu alleen met een selectie die vooralsnog geen waarde heeft. Dus die klap van de molen moet nog komen.

29-09-2023 19:05

Koningtoto +60332

We blijven wel Ajax he? Zelfs feyenoord ving miljoenen voor hun spelers toen ze niks klaar speelden.

En ik zie wel waarde in Sutalo en Forbs en Mikautadze en Soda en Akpom hoor. Het komt wel goed zodra er een trainer komt die van wanten weet.

29-09-2023 19:10

AFCA-pride +17350

Er is altijd waarde en je schrijft ook elk jaar af. Dus ook al zijn het allemaal miskopen, dan nog krijg je minimaal de helft terug.

29-09-2023 19:16

Oxxer +163926 moderator

@AFCA-pride

Ga jij morgennacht kijken?

29-09-2023 19:36

AFCA-pride +17350

@ oxxer Was ik wel van plan, nog niet verdiept waar het te zien is. Maar dat ga jij me vertellen😜

29-09-2023 19:56

Ajax14AMS +25205

Ja betalen de spelers ons om bij Ajax te voetballen?

Verklaard wel waarom ze zo slecht zijn, maar dat heeft Mislintat knap geregeld dan inderdaad.

30-09-2023 16:04

ReconditeNL +6480

We kregen afgelopen zomer 35 miljoen + bonussen voor Daramy en Bassey, spelers die nagenoeg waardeloos werden ingeschat door meeste ajacieden.

29-09-2023 19:17

Sunny +9553

Over de topreactie!

Als je een 1 jaar oude Ferrari Testarossa verkoopt en van het geld een 1 jaar oude Fiat Panda koopt hou je
1) veel geld over
2) betaal je minder wegenbelasting, benzine, kosten service etc. Allemaal winst hoor.

Daar staat tegenover dat je Panda beschikt over
1) minder kwaliteit
2) een lagere inruilwaarde.

Wat Mislintat heeft gedaan is onze beste spelers verkopen voor realistische prijzen (daar zat geen over de kop Antony transfer bij) en voor teveel geld een groot aantal relatief onbekende spelers gehaald.

Datzelfde had iedereen met een beetje netwerk en logisch verstaand ook kunnen presteren.
Mislintat had het pas goed gedaan als hij de onontdekte Ferrari die stond te versloffen in een schuur had gehaald voor een prijs onder de marktwaarde en onze oude Testarossa's voor meer dan de dagwaarde had verkocht.

Wij zijn toch zeker Ajax en het aan onze status verplicht om voor de Testarossa te gaan.
Jouw reactie is dus veel te kort door de bocht.

Aan iedere Mislintat fan de serieuze vraag; welke speler heeft laten zien een Testarossa te zijn? Niet op basis van alle bla bla bla hier maar om wat hij op het veld tot nu toe liet zien!

29-09-2023 19:04

Oeroeboeroe +18364

We zijn voor de Testastressa gegaan :-)

29-09-2023 19:06

Zlaat +2418

Forbs. Gaat ook krankzinnig hard, en is ook lastig te sturen.

29-09-2023 19:09

AFCA-pride +17350

Na 3/4 wedstrijden al te zien dat het allemaal Fiat panda’s zijn?

29-09-2023 19:17

Sunny +9553

Ja en zo'n beetje alle kenners beweren dat ook.

29-09-2023 20:02

AFCA-pride +17350

Knap… je gaat mij niet wijs maken dat 2 Kroatische internationals er ineens niets meer van kunnen.

29-09-2023 20:07

Sunny +9553

Op basis van hun status hou ik nog hoop maar zeker Sutalo valt tot nu toe op meerdere gebieden behoorlijk door de mand

29-09-2023 20:12

4Ever14 +6612

Heel die vergelijking slaat nergens op en bovendien hebben we in de laatste jaren geen enkele "testarossa" gehad of gekocht.
Je kunt onder deze trainer sowieso geen enkele aankoop beoordelen, want hij doet maar wat.

29-09-2023 20:20

Sunny +9553

Nou voor jou dan een Mercedes of een Tesla.

29-09-2023 20:43

AlmightyAjax +5838

Controversy, fan revolts & total IMPLOSION: The Fall of Ajax EXPLAINED:

https://m.youtube.com/watch?v=vpA0SZZ_X9w&pp=ygUEYWpheA%3D%3D

29-09-2023 18:58

Koningtoto +60332

Lol fan revolts? Dat is dus niet eens de moeite waard om te kijken.

29-09-2023 18:59

Nr.10 +111097

Keurig! Kunnen wij aankomende zomer weer flink de markt op.

29-09-2023 18:57

TheSpecialOne +8904

Ajax is gewoon een steenrijke club. De brandkast kan nauwelijks dicht.

29-09-2023 18:54

Erwin2004 +936

Dit niet door Mislintat maar door de voorgaande heren.

Pisvee is met geleend geld bezig, wij niet want wij hebben vermogen!!

29-09-2023 18:51

4bier +31367

Liever met geleend geld 1e en CL dan 14e met eigen vermogen.

29-09-2023 18:54

Erwin2004 +936

Ik blijf liever van eigen vermogen bestaan en groeien dan geld te lenen van een partij. Ajax is Ajax en op termijn zullen we door goed (financieel)beleid de eredivisie ontstijgen.

29-09-2023 19:16

bollejan1 +2599

Dat is goed geïnvesteerd dan, vanaf volgend seizoen krijgen ze daar 85 mil per jaar uit de CL

29-09-2023 18:59

Toramanggg +7169

85 miljoen uit de CL ? 🤣🤣

29-09-2023 19:11

Erwin2004 +936

Wat een verhaal dit…. Ieder gewonnen potje in de Champions League is goed voor 2,8 miljoen, een gelijkspel levert bijna een miljoen op.

29-09-2023 19:15

stefanwillem +12114

70 miljoen startgeld.

29-09-2023 19:36

4-3-3 +3512

Zou dat betekenen dat Ajax niet eerst zal hoeven te verkopen, voordat het versterking kan halen van de winter?

29-09-2023 18:49

Bjorn +12439

Nee, moeten nog steeds minimaal 2 klappers maken.

29-09-2023 19:03

DieNase +7170

Misschien heeft die met pek en veren besmeurde ‘data-Duitser’ dan toch best prima werk geleverd

29-09-2023 18:46

Nr.10 +111097

De verkopen waren prima. Met name Daramy en Bassey was netjes. Timber, Kudus en Alvarez hadden ook allemaal afspraken dat ze weg mochten, dus dan was rond de 40 miljoen prima, zeker na een zeer matig seizoen.

29-09-2023 18:58

AFCAViper +4680

1. Dit gaat over het boekjaar 2022-2023 toen Mislintat nog niet eens in dienst was.
2. De spelers die nu verkocht zijn had Vincent Bijlo ook nog wel voor dat geld kunnen verkopen.

29-09-2023 19:15

Intec2.0 +12425

Kern gezonde club. Financieel is het beleid gezond. Ook volgend seizoen ga je een kleine plus halen. Nou nog het goede beleid op het voetbal gebied.

29-09-2023 18:43

Dennis129 +11883

Noem het beleid maar gezond. Je moet elk jaar voor 60 miljoen in de plus staan op je transferbalans om de afschrijvingen te compenseren. Dat betekent dat je elk jaar je beste of 2 beste spelers moet verkopen. Je wordt dus elk jaar een stuk minder en dan maar hopen dat er een jeugdspeler of aankoop in de buurt kan komen van dat niveau. Ik vind het dramatisch beleid. Op financieel gebied is het echt waanzin om met deze begroting spelers salarissen van 4 of 5 of 6 miljoen te geven.

29-09-2023 19:25

ajaciedje90 +59955

EeN ZaK GeLd KaN GeEn DoElpUnt MaKeN.

Nu al focking moe van dit bericht

29-09-2023 18:37

debarbaar +8250

Klopt maar zonder geld weet je zeker dat je geen doelpunten genoeg maakt om een rol van betekenis te spelen. Laat Cruijff toch. De man is al jaren dood en zijn opvattingen reflecteren de jaren 1960 tot de vroege jaren 00. Zijn eigen Barcelona spendeeert miljarden en wij zouden terug moeten naar de tijd van de bal met de veter.

29-09-2023 18:47

Intec2.0 +12425

Was een vreemde opmerking je kan van geld wel spelers halen die scoren Suarez Huntelaar Haller

29-09-2023 18:48

Allegriadopovo +1119

Jaaaaaaa, spelers kopen!

29-09-2023 18:35

PetrusKeizer +10739

Je moet over het komend boekjaar heenkijken. Zoals de, zaken nu liggen wordt t plaatje dan al minder gunstig, m.n. door de hoge post afschrijvingen (Mislinstats casinobeleid van winst op aankopen op middellange termijn) en minder inkomsten uit Europees voetbal. Wellicht ook minder uit merchandise enz. Als t op verkoop jeugdspelers aankomt heb je nu eigenlijk alleen Hato, Taylor en op termijn evt Vos. Rensch en ASE tel ik niet mee, en Brobbey is afschrijving, want die is teruggekocht. Het is nu koffiedik kijken, maar mbt de aankopen blijf ik zeggen dat het gokwerk is geweest met die langlopende contracten. Lenderink had er meer bovenop moeten zitten.

29-09-2023 18:32

Intec2.0 +12425

Onder de streep ga je volgend seizoen gewoon weer winst halen niet zoveel als dit seizoen. Dure salarissen zijn weg weer plus in verkoop spelers enige wat eraf gaat is CL startgeld. Er is werkelijk financieel niks aan de hand dat is wel duidelijk en alle paniek van afgelopen zomer zijn met de grond gelijk gemaakt,

29-09-2023 18:52

Dennis129 +11883

De afschrijvingen zijn ongeveer gelijk aan het voorgaande jaar dus dat is onzin. Ook zijn de salariskosten flink omlaag gebracht dus het klopt niet echt wat je zegt. Het is alleen zaak voor Ajax om wel minimaal derde te worden en CL te halen, maar CL halen was altijd noodzakelijk. En de verdiensten in de CL gaan enorm omhoog met het nieuwe model. Ik meen zelfs 20 miljoen.
Dat er verkeerde spelers zijn gekocht is duidelijk maar daar heeft Lenderink natuurlijk 0,0 invloed op. Met kortere contracten gaan de jaarlijkse afschrijvingskosten juist flink omhoog. En genoeg jeugdig talent hoor Godts, Van Axel Dongen, verhuurde spelers als Unuvar en Conceicao. Er zullen altijd weer jeugdspelers op gaan staan.

29-09-2023 18:52

w86 +9396

En wat denk jij wat de oplossing is met je langlopende contracten? Spelers één- of tweejarige contracten geven? Zodat ze gelijk weer transfervrij de deur uitlopen na een paar goede wedstrijden..

Je moet spelers wel voor langere tijd binden omdat het verdienmodel in principe in de toenemende transferwaarde zit. En die benut je alleen met een vier of vijfjarig contract (wat volgens mij okk het langst mogelijke is in NL)

29-09-2023 18:56

Nr.10 +111097

De afschrijvingen zijn nauwelijks hoger dan voorgaande jaren (meen me te herinneren dat ze 2 miljoen meer zijn dan vorig jaar). Bovendien heb je praktisch geen afschrijvingen op spelers die je niet meer kan doorverkopen. Langlopende contracten zorgen trouwens ook voor lagere afschrijving per jaar.

29-09-2023 19:00

PetrusKeizer +10739

Het idee is dat de vraagprijs omhoog kan als er relatief vroeg in de contractperiode een speler gewild is op de transfermarkt. Dan moet wel a. Ajax als team aan blijven spreken dwz resultaten, b. de speler goed gepresteerd hebben. Het Bassey scenario gaat zich, maar dat is enkel mijn verwachting, niet 123 herhalen dwz Ajax draait minder maar de speler blijft gewild ondanks zn matige prestaties. Sven heeft ingezet op een flinke batterij spelers waarvan er dan voldoende positief in beeld komen in een goed presterend Ajax. Het argument van lagere afschrijvingen per jaar is een schijn argument. Want als de speler in zn 3e contract jaar onvoldoende oplevert heb je er niks aan, die relatief lagere afschrijving. als hij niet meewerkt aan verkoop, kan zijn wegens salarisverlaging elders dus dan hebben we t over een kneus, krijgen we dat scenario van in t meest negatieve geval zichzelf uit t contract laten lopen. Dat is n extreem voorbeeld, maar t punt was: veel langlopende contracten. De kans op zo'n scenario wordt dan wel wat groter.

29-09-2023 19:53

Nr.10 +111097

Tja we zijn nu 1,5 maand onderweg en ik heb nog nooit zo’n slecht Ajax gezien. Ik denk dat met een betere coach, die het een beetje aardig neerzet, een aantal spelers explosief in waarde gaat stijgen. Als ik een Forbs een paar keer acties zie maken, dat is een ruwe diamant, als die over twee jaar 50 miljoen oplevert kijk ik daar niet van op. De bedragen die voor de meeste spelers zijn betaald zijn zo laag, ik maak mij daar weinig zorgen om, het zijn ook allemaal hele jonge spelers. Wij verkopen jongens die bij ons weinig tot niets hebben laten zien, zoals Marin of Daramy, ook nog vrij goed door.

29-09-2023 22:41

PetrusKeizer +10739

Op zich heb je in dat laatste, Marin/Daramy, wel een goed punt. De tijd zal het, denk ik, snel leren. Want als dit zo doorgaat met het slechte spel wordt zeker 1/3 komende zomer geloosd. Als die keeper niet opgesteld blijft worden...

30-09-2023 01:02

Nr.10 +111097

Er komt binnenkort een nieuwe trainer, verwacht dat het dan wel beter wordt.

30-09-2023 08:42

PetrusKeizer +10739

Dachten we vorig seizoen met Heitinga ook. Na Maurice: Marcel?

30-09-2023 09:44

Nr.10 +111097

Denk dat iemand het seizoen komt afmaken en er dan een nieuwe trainer voor de lange termijn komt als er een maal een nieuwe TD is. Ik denk Frank de Boer.

30-09-2023 13:04

Sunny +9553

Ja zolang we ons tafelzilver met af en toe een gouden lepel verkopen is het nog te doen.
Zonder CL (waar het nu al heel erg op lijkt) gaan we naar de kloten.
Het nieuwe goud zie ik nog niet blinken op enkele zelfopgeleide spelers na.
Maar het orkest speelt door!
SOSSSSSSSS

29-09-2023 18:32

Intec2.0 +12425

Absoluut niet hoe komen je daarbij kunnen jullie niet rekenen. Salaris naar beneden weer winst op de transfermarkt enige je mis 45M aan startgeld je gaat volgend jaar gewoon een kleine winst maken als je geen spelers haalt in de winterstop. We bezitten 240M eigen vermogen kern gezond beleid.

29-09-2023 18:55

Intec2.0 +12425

We zullen het zien. Allemaal veel te vroeg om daar een mening over te hebben. In ieder geval genoeg vet op de botten

29-09-2023 22:47

goajaxgo +14127

By the way: SteijnOut#

29-09-2023 18:32

AFCACruijff14 +161448

Op de Ajax site lees ik dat de opbrengsten zo'n pakweg 194 miljoen zijn en de kosten rond de 191 miljoen.

Dat is gewoon op een verschrikkelijk gevaarlijke wijze werken, want je hebt niet elke zomer de transferjackpot zoals Ajax 2 jaar op een rij.

29-09-2023 18:32

Nr.10 +111097

Het is bekend dat Ajax elk seizoen wat moet verkopen. Dat levert tot nu toe geen problemen op, aangezien onze spelers jaarlijks de deur uitvliegen naar de Premier League. Meer risico nemen wat dat betreft, heeft jarenlang uitstekend uitgepakt, als de aankopen in de zomer 2022 beter waren geweest en je had een goede trainer aangesteld, net als dat we in de jaren daarvoor vrij goede aankopen hadden en goede trainers met Bosz en Ten Hag, was er niks aan de hand geweest.
Straks weer eens een goede technisch directeur voor de lange termijn aanstellen, en we gaan gewoon weer domineren.

29-09-2023 19:02

b.hulshof +3754

Dat is toch wel positief nieuws, in de winterstop hopelijk een topper kopen voor de rechtsbuiten positie, en misschien twee topspelers huren die nu bv bij City op de bank zitten.

29-09-2023 18:32

DeWijsneus +25717

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken. Een zak Febo van 30 miljoen ook amper.

29-09-2023 18:28

AFCAViper +4680

Heel mooi allemaal. Maar ik weet dat onze legende, nummer 14, altijd zei, ik heb een zak geld nog nooit een goal zien maken. Iets wat de huidige situatie treffend illustreert.

29-09-2023 18:27

S_020 +4104

Wat een feest.

29-09-2023 18:26

Thaschja +10242

Van Hanegem vind brobbey de beste spits van de wereld,🙈

29-09-2023 18:22

Dirigent +6868

Brobbey zou bij dit Feyenoord gewoon 30 goals maken in de Eredivisie...

29-09-2023 18:26

AFCAViper +4680

Zou die daar dan opeens wel een bal kunnen aannemen? Ik denk het niet.

29-09-2023 18:28

BlueDuke +4473

Nooit geweten dat er zo veel economen op Showtime zaten.

29-09-2023 18:21

Oxxer +163926 moderator

Wist jij dat niet , de meesten daarvan zijn ex Minister of ex Staatssecretaris van Financiën en Economie. Sterker nog een aantal zijn chirurg met als specialisme een naarstrakke diagnose zonder dossier kennis.

29-09-2023 18:23

Redrum +96109

Het is niet voor te stellen wat hier allemaal rondloopt eigenlijk. We hebben economen, technisch directeuren, algemeen directeuren, professionele trainers, meesterscouts, burgemeesters, hoofdcommissarissen en zaakwaarnemers. Het meest bizarre is dat er meerdere figuren rondlopen die al het bovenstaande zijn. Je verzint het gewoon niet.

29-09-2023 18:23

Breuk +25158

Corona experts

29-09-2023 19:27

Rockanje23 +37045

Er zitten hier specialisten op allerlei gebied. Van echte voetbalkenners en oorlogsdeskundigen tot politicologen en afgestudeerde taalkundigen.

29-09-2023 18:24

WTFPers +825

Maak je niet druk, hier zitten hobbyisten, die het gewoon leuk vinden om te speculeren, mee te denken, fantaseren, etc. Maakt toch niet uit? Het blijft een fansite.

29-09-2023 18:31

Ozymandias +159568

Wat hebben economen met bedrijfsfinanciën te maken?

29-09-2023 18:27

DeWijsneus +25717

Taalpuristen!

29-09-2023 18:28

Oeroeboeroe +18364

Alles, onder de kop Economie heb je o.a. Bedrijfseconomie en Bedrijfsadministratie. accountancy, waar jij op doelt, valt onder Bedrijfsadministratie.

29-09-2023 19:05

Dolblij +45073

Daarom snap ik ook niet dat Ajax zijn personeel niet onder de AS-leden recruteert. AS is een powerhouse van kennis, kunde en visie.

29-09-2023 18:33

Oeroeboeroe +18364

Toevallig heb ik economie gestudeerd :-D

29-09-2023 19:04

RuffRhythim +24837

He winst....
We hebben wat gewonnen....

🤪

29-09-2023 18:21

JB74 +579

Ik heb nog nooit een zak geld een goal zien maken.

29-09-2023 18:19

Redrum +96109

Nee, maar je schijnt er wel punten mee te kunnen kopen. Vraag maar aan Barcelona.

29-09-2023 18:21

Harrier Du Bois +38764

Juve joins the conversation

29-09-2023 18:29

ProfessorX +19827

Ik wel zie MC !

29-09-2023 18:21

Redrum +96109

En PSG. Die clubs wonnen nooit prijzen totdat ze een rijke eigenaar kregen.

29-09-2023 18:24

ProfessorX +19827

Red zullen we dan maar Barca en Real er ook bij doen 😂

29-09-2023 18:25

Redrum +96109

Zeker weten, die mogen natuurlijk niet ontbreken :) En je zou bijna Chelsea nog vergeten.

29-09-2023 18:26

ProfessorX +19827

Die ook allemaal zakken geld

29-09-2023 19:18

Rikkie66 +22815

Liever 39 punten bijgeschreven

29-09-2023 18:17

Ajaxfan16 +27419

Nou nog genoeg geld om Steijn zijn ontslagpremie mee te betalen.

29-09-2023 18:16

Dolblij +45073

Met andere woorden: voor de wederopbouw staat Ajax stevig genoeg op zijn grondvesten.

29-09-2023 18:16

Redrum +96109

Exactamundo!

29-09-2023 18:17

IboAFCA +16202

Viel er op het veld maar winst te behalen

29-09-2023 18:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.