Ajax bevestigt: Sosa vertrekt op huurbasis naar Torino

door Timo Suur 446

Bron Ajax.nl

Ajax bevestigt: Sosa vertrekt op huurbasis naar Torino

door Timo Suur 446

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Borna Sosa wordt dit seizoen verhuurd aan Torino, zo valt te lezen op Ajax.nl. Door de Italianen is een optie tot koop bedongen in de huurdeal. Sosa kwam bij Ajax niet voor in de plannen van Francesco Farioli en zodoende moest de vleugelverdediger op zoek naar een nieuwe werkgever.

Het is geen verrassing dat Sosa op weg was naar de uitgang bij Ajax. De geruchten wakkerden de laatste tijd nadrukkelijk aan en een vertrek was al aanstaande. Nu heeft zowel Ajax als Torino de (tijdelijke) transfer van Sosa wereldkundig gemaakt. Naar verluidt bedraagt de koopoptie in de huurdeal ongeveer acht miljoen euro.

Sosa wordt door Ajax tot het einde seizoen verhuurd aan Torino. De Amsterdammers wilden de Kroaat liever helemaal van de hand doen met een definitieve transfer, maar uiteindelijk heeft technisch directeur Alex Kroes ingestemd met een verhuurperiode. De Italianen betalen wel het salaris van de vleugelverdediger, die naar verluidt 2,5 miljoen euro per jaar verdient in Amsterdam.

In de zomer van 2023 werd Sosa door toenmalig directeur voetbalzaken Sven Mislintat naar Ajax gehaald. De Kroaat maakte voor acht miljoen euro de overstap van VfB Stuttgart naar Amsterdam, waar hij in zijn eerste seizoen nauwelijks wist te overtuigen. In 25 duels was Sosa goed voor vijf assists. Zijn contract in Amsterdam loopt nog door tot de zomer van 2028.

Sosa werd teruggezet naar Jong Ajax

Omdat Sosa niet meer voorkwam in de plannen van Farioli werd hij, net als Benjamin Tahirović, Silvano Vos, Owen Wijndal en Naci Ünüvar teruggezet naar Jong Ajax. Door de terugkeer van zowel Brian Brobbey en Steven Bergwijn werd de spelersgroep van Ajax te groot en zodoende besloot Farioli om het vijftal terug te zetten naar het beloftenelftal. Tahirović, Vos, Wijndal en Ünüvar staan nog op de nominatie om te vertrekken tijdens de laatste weken van de transferperiode.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

RijkdeGooier +2875

Vorig seizoen hoopte ik steeds dat hij eens liet zien wat hij echt in huis heeft, maar het bleef te vaak bij argeloos over het veld sjokken

18-08-2024 12:12

themons +728

Sosa zal over 2 jaar voor veel geld verkocht worden. Heeft verdedigend redelijke stats (ruim voldoende voor een wingback in een systeem met 5 verdedigers en heeft aanvallend een prima bijdrage. Dat stempel van lui en ongeïnteresseerd slaat echt nergens op.

18-08-2024 12:04

jo1974 +183

Blij dat hij weg is,een luie en niet geïnteresseerde voetballer ,pffff wat een rommel

18-08-2024 11:56

Adam24 +39063

Ik snap dat Sosa niet heeft gebracht wat er van hem verwacht werd en dat het salaris-technisch gezien allemaal wel een goede deal zal zijn maar toch vind ik dat Ajax zichzelf met een probleem aan het opzadelen is. De spoeling wordt links in de verdediging wel erg dun en vooral onvoorspelbaar. Ik blijf Hato heel matig vinden als linksback, ook al past deze rol (naar binnen komen) hem een stuk beter dan vorig seizoen (aan de buitenkant eroverheen). Baas laat veel potentie zien maar heeft ook een hele lage ondergrens zoals we afgelopen week hebben gezien. Dan zijn je backups Janse (absoluut geen back) en Kaplan. Je gaat nu dus van teveel linksbacks in je selectie naar misschien wel geen linksback (of maximaal een halve linksback). Daarnaast heb je drie spelers die wisselend zijn in niveau en een speler die dat minder is maar wel op een ‘verkeerde’ positie staat. Ik had Sosa behouden en hem dezelfde kansen gegeven als de andere spelers onder een nieuwe trainer. Nu moet je waarschijnlijk een aankoop gaan doen voor de linksback positie, zonder dat je daar daadwerkelijk een speler hebt verkocht.

18-08-2024 08:29

PaulEast +7816

Ook deze speler zal gekocht en doorverkocht worden. Sierlijke voetballer die in Italië beter tot zijn recht zal komen.

17-08-2024 22:30

Breuk +25029

Tenue vanavond van Torino lijkt wel veel op Ajax 3e

17-08-2024 21:22

lonzelot +173

Hoop dat het een verplichte koop optie betreft, dan kan ik het tenminste zien als verkoop met vertraagde betaling (maar alvast af van het salaris)
Als het een gewone koop optie is krijg je of te weinig als hij het goed doet of je krijgt hem alsnog terug. Dan had ik liever huur zonder koop optie, willen ze hem alsnog hebben na de huur periode kunnen ze hem alsnog kopen voor wat hij waard is.

17-08-2024 17:40

Ferd +38310

juist, dat zeg ik al jaren over een optie. Een optie is nooit in het voordeel van de verkopende club. Doet een speler het goed, dan ben je hem kwijt voor een lager bedrag dan je had kunnen krijgen. Doet een speler het slecht, dan krijg je hem terug.

Alleen een 'verplicht optie' (ik gruwel van deze term, want als iets verplicht is dan is het geen optie meer) kan ik begrijpen, dat is gewoon een boekhoudkundig trucje om een transfersom later te kunnen betalen

18-08-2024 06:05

fcbalophetdak14 +1326

Toch netjes, 8 miljoen er voor terug krijgen als ze het activeren

17-08-2024 16:36

OpaHooligan +3537

Op zich zeg ik, ja, maar zoiets dacht ik bij Mikautadze ook.

17-08-2024 16:38

papflapjes +7027

Mikautadze was onder het aankoopbedrag en dat is een jongere en spectaculairdere speler. Sosa heeft slechtere concurrentie en wist die concurrentiestrijd alsnog te verliezen.

17-08-2024 18:07

gi0vanni +7123

Mikautadze en Conceicao zijn voor te weinig verkocht.

17-08-2024 18:55

Bky +56260

Och jeetje, tis ook nooit goed hier he.

17-08-2024 22:55

Ajax '69 +3830

Achteraf de koe...

18-08-2024 01:08

OpaHooligan +3537

Dat ook, dat zeker..

19-08-2024 00:23

JohnDylan +21782

“We lieten toe dat de hoofdtrainer direct duidelijk maakte dat jou komst ongewenst was en onze nieuwe technisch directeur heeft voordat hij überhaupt officieel bij Ajax was aangesteld je periode bij Ajax extra moeilijk gemaakt door te beweren dat de oude technisch directeur de club had opgelicht door jou aan te trekken maar nu je vertrekt gebruiken we op social media je voornaam Borna om duidelijk te maken dat we een warme club zijn.”

Ik hoop dat hij daar in de warme Italiaanse cultuur terecht komt want zo’n periode bij Ajax is voor niemand leuk.

17-08-2024 14:55

MVG +16469

Heeft het zeker niet makkelijk gehad en kreeg al snel een stempel, maar daar waar anderen wel karakter toonden bij Ajax wilde Sosa vooral bewijzen dat men gelijk had.

17-08-2024 15:51

Godenzonen83 +999

Alsjeblieft het is topsport hij liep er zelf bij als een koekenbakker en blijkt geen match met Ajax. Die gasten verdien godsgruwelijk veel geld dan moeten ze ook de ballen hebben om de kar te trekken.

17-08-2024 15:52

Kryptonite +76738

Wat een non-argument dat "het is topsport". Dat kun je ook zeggen over grote organisaties waar je komt werken, bijvoorbeeld bij Google of Apple of op de Zuidas. Maar daar word je wel menselijk behandeld.

Dat hij niet presteerde en dat hij dientengevolge niet werd opgesteld en niet bepaald een publiekslieveling is á la. Maar dat hij het mikpunt is geworden van hoon en dat over zijn rug allerlei politieke spelletjes werden gespeeld, is onacceptabel. Hoe denk je dat onze reputatie inmiddels is bij Georgiërs en Kroaten? Je mag hopen dat Sutalo nog slaagt, zodat je de reputatieschade nog kunt beperken. Gewoon onnodig en heel dom dit.

17-08-2024 16:05

Godenzonen83 +999

Ook bij die organisaties vlieg je eruit als je niks presteert… hij staat wekelijks op het trainingsveld en in wedstrijden en liet zien totaal niet bij Ajax te passen. Dat het een chaos was bij Ajax mag duidelijk zijn maar Sosa mag zeker ook de hand in eigen boezem steken…

17-08-2024 18:14

Kryptonite +76738

Ik zeg niet dat je er dan niet uitvliegt. Ik heb het over de wijze waarop hij is behandeld.

17-08-2024 19:35

Ajax '69 +3830

Uh. Nee. Ik heb 15 jaar op de Zuidas gewerkt, als je niet presteerde vloog je er gewoon uit. En terecht. If you can't stand the heat...

18-08-2024 01:11

nightgoat +30833

Hoe kom je eraan
Hoe kom je ervan af ?

Nou, zo dan maar.

17-08-2024 14:54

henkie58 +2027

Olé! Volgende a.u.b.!!!!

17-08-2024 14:53

JanBiesbos +28965

Sosa huur / 7 milj
Conceicao 10,5 milj
Sanchez 3 milj
Rulli 4 milj
Mika 13 milj
Maza en de ligt 2 milj
-Subtotaal= 32,5 milj
Bereiken EL= 4,8 mil
Bereiken CL= 3,7 milj
Ongeveer 37 milj

17-08-2024 14:49

fluwelenlinker +11615

10 miljoen te besteden dus. Sergi, Rugani en Weghorst staan al in de startblokken.
Als ze Forbs kunnen verkopen voor pakweg 20 miljoen zit er nog een creatieve 10/rechtsbuiten aan te komen en dan zijn we klaar.

17-08-2024 15:02

trodat4030 +96403

Op de posities van die 3 is nog geen ruimte voor ze, zijn vooralsnog gewoon dubbel bezet. Dát is waar ze óók op moeten wachten.

17-08-2024 15:12

Ajax27 +19086

Precies, afgelopen jaar zaten we al met 3 spitsen wat totaal overbodig was. Wil je nu niet weer.

17-08-2024 17:37

Ferd +38310

nee, geen 10 miljoen te besteden dus. Je snapt duidelijk de woorden van Kroes niet. Kroes heeft niet gezegd dat 40% geherinvesteerd kan worden. Kroes zei "als we voor 100 miljoen verkopen kunnen we voor 40 miljoen kopen", dat is niet hetzelfde als "we kunnen 40% herinvesteren". Het is wel hetzelfde als "er is een gat van 60 miljoen dat we moeten dichten".

18-08-2024 06:08

Aldek +5080

En doorrrrr pfff

17-08-2024 14:46

kampioenenjood +5043

Ik vind koopopties in huurcontracten iets waarmee je alleen maar kunt verliezen. Mocht ie het heel goed doen is de prijs vaak te laag en loop je een paar miljoen mis. Mocht ie het niet goed doen krijg je hem weer terug en is ie wellicht nog verder in waarde gezakt.

17-08-2024 14:46

MVG +16469

Het is niet ideaal, maar soms heb je weinig keus. De selectie is gewoon veel te groot en te duur qua salaris.

17-08-2024 14:49

036AFCA97 +146646

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-moet-rekening-houden-met-vertrek-forbs

Forbsie

17-08-2024 14:45

Kuningaz +5283

Laat het aub waar zijn!

17-08-2024 14:48

burwatti +14190

Zag net Fabrizio ook 🐺👀 posten op een oud bericht van hem
M.b.t. forbs

17-08-2024 14:51

fluwelenlinker +11615

Samen met Kaplan en Bergwijn is Forbs ook zo'n speler waar je een goed bedrag voor kunt krijgen en geen sportieve aderlating veroorzaakt. Als ze 20 à 25 miljoen bieden, zou ik niet twijfelen.

17-08-2024 14:50

wijzijndebeste123 +163058

20-25 miljoen voor Forbs zou een wereld deal zijn. Maar denk dat je tevreden mag zijn met 15 miljoen vast en enkele bonussen

17-08-2024 14:52

fluwelenlinker +11615

15 vast oplopend tot 20 zou ik ook overwegen maar voor dit soort spelers zou 20 miljoen moeten kunnen als een Engelse club oprecht geïnteresseerd is.

17-08-2024 14:59

trodat4030 +96403

Nee, wel bonussen, maar zeer onwaarschijnlijk dat díe gehaald zijn...

17-08-2024 15:14

trodat4030 +96403

Klinkt veelbelovend, weer een afschrijfpost minder, wat liquide middelen in de broekzak en een milj uit je salarishuis.

17-08-2024 14:58

GNBL +89836 moderator

De meeste clubs weten niet eens welk type spelers ze willen. Er zijn meer clubs die alles via zaakwaarnemers doen dan dat ze zelf goed scouten. Daarom had ik ook gehoopt dat Kroes met zijn SEG makkelijker spelers zou kunnen verkopen dan nu het geval is.

17-08-2024 14:45

Dazoo +3060

Aanwakkerende geruchten @AS? Dat betekent niets, zero, zilch. Geruchten kunnen wel WORDEN aangewakkerd. You’re welcome. 😘

17-08-2024 14:43

Sprinter +2427

Ik vrees dat Kroes zijn ego en bijbehorende grootspraak uiteindelijk zijn ondergang gaan worden. Sinds november begon hij z’n voorganger en spelers neer te sabelen en deed hij zo’n beetje alles verkeerd wat een TD zou moeten doen. Tot nog toe heeft hij 1 goede transfer gemaakt: Farioli.

Ik heb een stille hoop dat Farioli met zijn eigen team met aanbevelingen voor spelers komt. Uit alles blijkt dat dit een man met een visie is met een open blik op de wereld.

17-08-2024 14:40

GNBL +89836 moderator

Deel je mening over Kroes, maar Rugani en Rosario lijken mij uit de koker van Farioli te komen en daar word ik ook niet vrolijk van.

17-08-2024 14:41

Sprinter +2427

Eens, de beelden (YouTube-samenvattingen) van Rugani en Rosario kunnen mij ook niet bekoren maar ik kan ook niet ontkennen dat de ingrepen binnen het elftal (Pasveer, Baas, Hato lb, Fritz Jim) stuk voor stuk goed uitpakken.

Farioli lijkt met hele duidelijke profielen per positie te werken en als hij deze spelers daarin vind vallen dan vertrouw ik daar meer op dan de inzichten van een Kroes.

17-08-2024 15:10

koreem +806

Wacht deze transfer zomer even af aub

17-08-2024 14:52

GNBL +89836 moderator

F-o-r-b-s

17-08-2024 14:39

JohnDylan +21782

De nieuwe Veldman en Antony. ;-)

17-08-2024 14:41

YungInternet +3866

Zijn dat de laatste geruchten? Zou liever Tete hebben ipv Veldman

17-08-2024 14:45

JohnDylan +21782

Nee, ik maakte een grap over dat al hun namen verkeerd worden gespeld door veel AS leden. Zoals de naam van VelTman. Maar waarom zou je liever Tete hebben dan Veltman? Tete is dramatisch in de opbouw, is positioneel dramatisch en voegt aanvallend niets toe. Veltman is lekkerlijk in elk aspect van het voetbal beter behalve dat Tete een geweldige sliding tackle heeft.

17-08-2024 14:48

MVG +16469

Kijk zo worden geruchten dus de wereld in geholpen. Hij bedoelt andere namen die altijd verkeerd gespeld worden.

17-08-2024 14:48

trodat4030 +96403

Maar weer liever Veltman dan Tete... Veldman is ook wat op leeftijd inmiddels. Veltman ook, maar Veldman.......?

17-08-2024 14:53

Ferd +38310

John Veldman is al een jaar of 30 gestopt met voetballen. En Tete heeft nooit echt gevoetbald, die stond wel op het veld maar is bang voor de bal

18-08-2024 06:10

Juichtoon +32310

John Veldman heeft nooit bij Ajax gevoetbald ..

18-08-2024 08:17

Rikkie66 +22800

Forbes richting Wolverhampton

17-08-2024 14:33

Ferd +38310

nu Forbs nog Rickie99

18-08-2024 06:10

Tommyshelby +128427

Fabrizio wijdt een tweetje aan Forbs... volgens mij komt alles in een stroomversnelling terecht. Heerlijk.

17-08-2024 14:32

wijzijndebeste123 +163058

Laat t aub niet verhuur met koopoptie zijn.

Vanaf 12 miljoen vind ik t n goede deal gezien zn homegrown status en reputatie in de City jeugd.

17-08-2024 14:36

fluwelenlinker +11615

Forbs is een speler die goed geld kan opleveren en tegelijkertijd sportief geen gat achterlaat. Voor 20 à 25 miljoen zou ik niet twijfelen. Kaplan is misschien ook te overwegen.

17-08-2024 14:53

AFCACruijff14 +160831

Doei. En blijf weg.

Een van de meest luie spelers die ik ooit bij Ajax heb gezien.

17-08-2024 14:32

Ricoteb +53174

Helaas hebben we er daar nog wel een paar van in de selectie.

17-08-2024 14:33

MarkP +21527

We zijn goede kappers in italie meneer sosa.

17-08-2024 14:24

BillSplate +9679

Daar gaat je eigen Messi.

17-08-2024 14:19

rodnet +10260

Als ik Salary Sport mag geloven zijn we met het vertrek van Rulli en Sosa ongeveer 4 miljoen salaris per jaar kwijt, ruim 10%. Als Bergwijn vertrekt zitten we op bijna 25%. Dus ook dan moeten we omdat er ook nog spelers bijkomen die niet alleen voor de eer voetballen nog de een of ander lozen om die 30% bezuiniging te halen. De verkoop van Van de Boomen, Akpom en Kaplan (samen 4 miljoen salaris) wordt zo wel iets logischer en louter cijfermatig zou je ook een verkoop van Brobbey kunnen begrijpen (verdient ook 4 miljoen).

17-08-2024 14:18

Ajax '69 +3830

Brobbey is een mooie vent, cool en grappig en als voetballer interessant, maar veel te duur want heel erg veel te weinig rendement. Met Weghorst gaan we er zeker tien goals op vooruit plus de Twentse 'grinta' (🤢) Voor 25 mio en meer wens ik Brian veel succes elders, hoe jammer ik het ook vind dat 'ie niet koelbloediger en voetbaltechnisch beter is geworden de afgelopen jaren. Het is te weinig voor nu. Dat hij over 2-5 jaar alsnog een topper zou kunnen worden, hebben we nu helaas niks aan...

18-08-2024 01:24

Ferd +38310

Weghorst scoort niet zoveel, kijk maar naar z'n statistieken. Je gaat er zeker geen tien goals op vooruit.

18-08-2024 06:11

Ajax '69 +3830

In Oranje scoorde hij er op het EK anders aardig op los, of telt dat niet? Een rendement per minuut waar Brobbey voorlopig alleen van kan dromen. Die mist structureel 70% van zijn kansen, en zelfs penalties 0 uit 2. Dat is echt een probleem voor een spits hoor.

18-08-2024 12:28

FdJMdL +4505

arne slut heeft al moeite met ipswich hahahah

17-08-2024 14:16

BillSplate +9679

Ben je vergeten hoe wij vorig seizoen presteerden? Beetje lafjes om Slot uit te lachen. De Premier League is de zwaarste competitie en Liverpool heeft juist een goede voorbereiding gedraaid.

17-08-2024 14:20

FdJMdL +4505

wat maakt het uit wat wij presteerden, ik vind slot gewoon een idioot en een kneus, hoop dat ie ontslagen wordt daar

17-08-2024 14:23

Oxxer +163797 moderator

@FdJMdL

Ik herinner een discussie van kort geleden waarin jij mengde en zei het belachelijk te vinden dat op AS spelers en trainers met denigrerende bijnamen worden weggezet.

Daarna gaf jij net als nu niet echt het goede voorbeeld, best hypocriet.

17-08-2024 15:56

BillSplate +9679

Heel erg hypocriet dan en wel heel geinig dat Slot toch toch weet te winnen. Ook onderstaande quote van Voetbalzone gooit dan nog wat zout in je wonden.

Direct een record! 🤩✅

➡️ Arne Slot leidde Liverpool zaterdag naar een zege bij Ipswich Town. Door die 0-2 overwinning is Slot de eerste Liverpool-manager deze eeuw die zijn openingswedstrijd met Liverpool winnend heeft besloten. Een prima begin! 😍 ⬅️

17-08-2024 16:02

FdJMdL +4505

voor Ajacieden gelden andere regels dan voor andere clubs, maar dat is mijn mening, wij maken Nijhuis toch ook belachelijk

17-08-2024 16:18

FdJMdL +4505

hartelijk gefeliciteerd ouwe slot fan

17-08-2024 16:21

Juichtoon +32310

@BillSplate
Hahaha. Op 14 augustus 21 won Liverpool haar 1e wedstrijd uit bij Norwich met 0-3.
Je bent af..
Voetbalzone wordt gerund door Fnoord fans...

18-08-2024 08:33

leeke +10377

Wauwww wat een reactie zeg.maar wel een st...e krijgen als hij trainer bij Ajax zo worden

17-08-2024 14:31

AFCACruijff14 +160831

Arne Slut. Echt, met dit niveau pas je beter op fr12.

17-08-2024 14:32

Juichtoon +32310

Dat zgn record klopt ook niet. Toen ik even zelf terugkeek. Liverpool won in 21 ook haar eerste PL duel..

18-08-2024 08:36

Mosquito +4263

Vroeger was er een salaris plafond van 1M.
Dit is toentertijd logischerwijs opgehoogd naar 2M, als je in deze tijd een beetje wilt meedoen.

Alleen voor bepalende spelers werd deze grens overschreden, lees spelers als Ziyech, Tadic, Blind, Tagliafico. Welke randdebiel heeft bedacht dat 2,5M voor Sosa verantwoord is?

17-08-2024 14:16

rodnet +10260

Het is nog erger: Mislintat heeft voor 115 miljoen spelers gekocht maar die spelers verdienen bij elkaar ruim 14 miljoen per jaar, en dat allemaal op langjarige contracten. Dat is dus ongeveer40% van de salarisbegroting voor spelers en daar zit je vijf (nu nog vier) jaar aan vast als je ze niet kwijtraakt. Die 115 krijg je misschien op termijn wel (grotendeels) terug, dat salaris ben je gewoon kwijt.

17-08-2024 14:26

JohnDylan +21782

De twaalf spelers die Mislintat heeft gekocht verdienen samen maar drie keer zoveel als Henderson en Bergwijn in hun eentje? Dan lijkt het me dat hij qua salarisuitgaven het niet slecht heeft gedaan. Dat soort salarissen raakt een goede technisch directeur makkelijk kwijt.

17-08-2024 14:45

Mosquito +4263

Ik heb toch liever nog meer kaliber Henderson, geen Bergwijn. Die laatste moeten we zsm van af.

Vergeet even niet dat we vorig seizoen 18e gestaan hebben. De spelers liggen niet zo heel goed in de markt, die raak je dus ook niet zomaar even kwijt. Iedereen kan zien dat de kwaliteit van die 12 spelers, nog niet eens in de buurt komt van 1 Henderson, Ziyech, Tadic, Blind, Nico etc.

17-08-2024 16:17

Ferd +38310

ik wil Mislintat niet verdedigen, want daarvoor heeft hij het te slecht gedaan, maar hij heeft juist bespaard op salarissen en heeft meer verkocht dan gekocht.

18-08-2024 06:13

Juichtoon +32310

Ja de diamanten van zijn voorgangers verkocht. Kudus, Timber en Alvarez. Dat had mijn oma ook gekund...

18-08-2024 08:21

Mosquito +4263

Als de data correct is, dat moet je dus even met een korrel zout nemen, maar zal vast een kern van waarheid hebben.
Salarissen Ajax per seizoen
2021/2022 44M - 1,5M per speler
2023/2024 42M - 1,25M per speler

https://www.capology.com/club/ajax/salaries/2023-2024/

Het ene jaar werden we kampioen en ongeslagen in de groepsfase CL (daarna was Benfica te sterk.
Het andere jaar stonden we 18e in de Eredivisie, werden we vijfde, en uitgelachen in de Confetti League.

Wat denk je dat onderaan de streep meer oplevert? (Een winst in de CL is al 2,5M waard?)

18-08-2024 10:52

leeke +10377

Tja dat weet je toch

17-08-2024 14:32

jeffrey_van_der_sluis +30336

Prima deal zolang er geen club geïnteresseerd is. 2,5 miljoen salaris overgenomen en hopen dat hij het waar maakt daar en alsnog de overstap maakt.

Next!

17-08-2024 14:13

wijzijndebeste123 +163058

Samengevat de mening van de “kenners” op AS:
Verhuur met koopoptie is een huzarenstukje. Als hij dit voor de rest van de spelers ook doet levert hij geweldig werk. T ligt allemaal aan de spelers en niet aan Kroes. Bekend verhaal trouwens. Vorig jaar lag t ook aan de spelers en niet aan Schip. Die haalde er zogenaamd (net als Kroes nu) t maximale uit. Farioli bewijst nu hun ongelijk.

Volgende voorspelbare stap: Kroes zijn aankopen Traore en straks Rugani en Rosario vallen enorm tegen.
AS: Kan Kroes niks aan doen. Niemand wil naar Ajax toe. Wederom een bekend verhaal. Vorig seizoen wilde zogenaamd ook niemand naar Ajax toe als trainer, op de hele aarde wilde alleen Schip t doen.

😂

17-08-2024 14:03

MVG +16469

Niemand zegt dat dit een huzarenstukje of zelfs maar een goede deal is. Ajax moet snijden in de kosten. Er zijn geen kopende clubs voor Sosa.
Dan is dit de uitkomst.
Niemand vond Schip hier een goede trainer.
Niemand vond Steijn een goede trainer.
Iedereen had liever een ander gezien als TD dan Kroes.

Beetje realiteitszin mag ook wel.

17-08-2024 14:06

ouweman +4929

Wijzijndebeste "de kenner" zijn mening die hij nonstop heel hard roept : Kroes kan er niks van, en elke debiel had Sosa voor 15 miljoen kunnen verkopen. Want een Kroatisch wonder en een Bundesliga ster.

Dat er gewoon geen enkele club een paar miljoen wil neerleggen snapt hij niet. Zodra er ook maar één club was geweest die wat geld voor die gozer neerlegt, had Kroes dat geaccepteerd.

17-08-2024 14:11

Marcw1972 +16464

Wijzijndebeste123 is nog steeds gefrustreerd dat zijn vriendje en wereldwonder Mikautadze is vertrokken. Dat zal hij Kroes nooit vergeven.

17-08-2024 14:15

wijzijndebeste123 +163058

Ouweman waar zeg ik dat Kroes Sosa voor 15 miljoen had moeten verkopen?

Laat me die post zien. Dat kan je niet. Dingen verzinnen. Tja.

17-08-2024 14:19

ouweman +4929

Die 15 miljoen is bij wijze van. En dat weet jij heel goed.

17-08-2024 22:04

wijzijndebeste123 +163058

Nee die "15 miljoen" zuig jij simpelweg uit je duim omdat je geen inhoudelijke argumenten hebt. Ik vind dat je voor een Kroatisch international met een uitstekende Bundesliga reputatie gewoon 7-8 miljoen moet kunnen beuren middels een directe verkoop en niet verhuur met een koopoptie.

17-08-2024 22:06

ouweman +4929

Nee jongetje. Die 15 miljoen was een voorbeeld. Ik had ook 10 of 8 kunnen zeggen.

Maar nogmaals : ALS er een club was geweest die die dit bedrag had willen betalen, dan was dit gelijk geaccepteerd.
Voor minder ook, want ik denk dat Kroes hem voor 5 ook had laten gaan.

Inhoudelijke argumenten heb ik niet nodig : niemand wil hem, punt. Het is wat het is, daar kan jij, ik of Kroes niks aan doen. Was hij wel zo geliefd als jij denkt, dan was ie toch al lang verkocht?
Tis allemaal niet zo moeilijk hoor.

17-08-2024 22:22

wijzijndebeste123 +163058

"ALS er een club was geweest die die dit bedrag had willen betalen, dan was dit gelijk geaccepteerd."

Gelijk het eerste bod accepteren is slecht onderhandelen. Technisch kan je t niet eens onderhandelen noemen.

"niemand wil hem, punt."
Je draait oorzaak en gevolg om. Als TD moet je je overbodige spelers aan de man brengen. Daar is Kroes idd niet in geslaagd waardoor deze belabberde deal overblijft.

17-08-2024 22:24

ouweman +4929

Nah ja, jij ziet blijkbaar iets in Sosa wat niemand anders in Europa ziet, behalve iemand bij Torino die wel heeeel voorzichtig een deal heeft gesloten (want eerst huren en niet direct kopen betekent gewoon dat ze twijfels hebben).

Maar goed, we gaan het zien.

Buiten dit soapje om (want who the fok is Sosa) is het trouwens overal muisstil in transferland. Niemand koopt of verkoopt wat. Zit je dan, met 10 man in de aanbieding.

17-08-2024 23:30

wijzijndebeste123 +163058

"want eerst huren en niet direct kopen betekent gewoon dat ze twijfels hebben"

Dit is gewoon de deal die je als club t meest zekerheid geeft. Hiermee sluit je alle risico's uit. Ongeacht of je twijfels hebt of niet is dat altijd de beste deal.

17-08-2024 23:32

ouweman +4929

Direct kopen geeft je uiteraard de meeste zekerheid.
Maar ik ben er klaar mee, onbenullig ja en nee spelletje waar niemand op zit te wachten.

17-08-2024 23:39

jeffrey_van_der_sluis +30336

Je haat tegen Kroes begint zielig te worden. Ik respecteer je stukjes, en ben het vaak met je eens, maar het is nu wel duidelijk...

17-08-2024 14:12

Ajaxsupporter02 +13822

Vreemd dat je “kenners” zegt, want de personen waarmee je hebt gecommuniceerd doen helemaal niet alsof ze kenners zijn. Verder benoem je ook allemaal dingen die helemaal niet gezegd zijn, niet eens in de buurt.

Je doet zelf meer alsof je een kenner bent, ook met die lach emoji alsof je de wijsheid in pacht hebt.

17-08-2024 14:15

AFCACruijff14 +160831

Ieder zijn mening maar misschien moet je niet elke dag dezelfde tirades plaatsen. Heeft AS niet zoveel aan.

17-08-2024 14:33

Aram +17840

Misschien is dit best een goede deal; ik zit er niet dicht genoeg op om dat te beoordelen.

Mijn probleem is dat Kroes een praatjesmaker is. Dat kan, maar hij maakt die praatjes niet waar. Dat is een erg slecht teken en in dat licht zie ik ook deze deal.

Kom op Alex, bewijs ons het tegendeel! Stap 1 lijkt al gezet: wegblijven uit de media.

17-08-2024 14:02

Tizo +1828

Next please!

17-08-2024 13:55

GDSR +2840

Begin het nu irritant te vinden dat er geen kwaliteit bij komt. Dit is de kans om weer mee te doen met plek 1 tot 3.

17-08-2024 13:54

OuweDibbes +11721

Ooit in mijn jeugd hoorde Torino en Genua tot de absolute top van Europa. Toen was de Uefa Cup ook een zwaardere beker om te halen dan de Europa cup 1.

17-08-2024 13:54

MVG +16469

Toch meer subtop Europa hoor. Maar speelden wel goed begin jaren 90

17-08-2024 13:56

OuweDibbes +11721

Ze gooide Real Madrid eruit in de halve finale, en kochten Martin Vazquez van Madrid wat 1 van hen betere spelers was. Ze verkochten ook nog Lentini wat toen de duurste transfer allertijden was.

17-08-2024 13:59

Odysseus +14243

Vasquez was een waterdrager

17-08-2024 20:59

Baco123 +6052

Jaren 90 inderdaad

17-08-2024 14:00

OuweDibbes +11721

Was ook het eerste jaar dat Liverpool weer mocht spelen naar de Europese ban.

17-08-2024 14:01

ouweman +4929

Koln, HSV, Bremen, Celtic, Anderlecht, Austria Wien, Panathinaikos.
Bordeaux zelfs nu failliet.

Tja, zo gaat het nou eenmaal.

17-08-2024 14:14

Odysseus +14243

Alsjeblieft zeg….

17-08-2024 20:58

JohnDylan +21782

Dat Kroes en SEG geen directe koper voor Sosa hebben kunnen vinden is een brevet van onvermogen.

17-08-2024 13:54

ouweman +4929

Dat er geen enkele club interesse toont in Sosa ligt toch echt aan Sosa. Had jij hem willen hebben dan? Als zeg bv Utrecht, Club Brugge, of Schalke?

17-08-2024 14:16

JohnDylan +21782

Als ik een club ben waar ze 3-5-2 spelen en Sosa als wingback komt te spelen zou ik hem zeker willen. Sosa heeft in Duitsland en bij Kroatië laten zien als wingback een hoog niveau te halen. Als ik het bij Atalanta voor het zeggen had zou ik Bakker graag vervangen door Sosa om een basiswaardige concurrent voor Ruggeri te hebben.

17-08-2024 14:34

ouweman +4929

Ok. En waarom is er dan werkelijk geen één club die (ik zeg maar wat) 6 miljoen biedt?
Waarom lezen we hier niet wekelijks berichten van Romano ' West Ham biedt 4 miljoen, Ajax slaat bod af' of 'HSV biedt 5 miljoen, Ajax start bespreking' , ' Sevilla overweegt Sosa, Kroes gesignaleerd op Schiphol' ?

Luister, ik zou ook wel willen dat het anders was, maar meer kunnen we er toch niet van maken?
Kan er ook niks aan doen, maar meer zit er blijkbaar niet in voor die gozer. Als dat wel zo was geweest, was hij nou niet aan Torino verhuurd.

17-08-2024 22:14

trodat4030 +96403

Heb jij vorig seizoen soms geen Ajax gekeken?

17-08-2024 14:22

JohnDylan +21782

Kom op trotdat4030, je volgt voetbal al lang genoeg om te weten dat bijna elke speler verkoopbaar is. Sosa is geen Magallán die het niveau in Europa gewoon niet aankon. Sosa heeft een voldoende staat van dienst om verkoopbaar te zijn.

17-08-2024 14:33

trodat4030 +96403

Halve seizoen op de bank bij het slechtste Ajax in de 124 jarige geschiedenis, gepasseerd omdat hij te lui is om volle bak terug te rennen en zijn primaire taak te volbrengen, verdedigen, en uit de basis gespeeld door een jeugdspeler die amper 4 maanden back was. Die 6 min op het EK in een uiterst beroerd Kroatie hebben m ook niet echt geholpen.... En jij denkt dat daar clubs voor in de rij staan? Ik heb jou nog nooit zo naief gezien en ik ken je inmiddels wel een jaar of 12 (ajaxnetwerk).

17-08-2024 14:47

JohnDylan +21782

Wie zegt dat ik denk dat de clubs voor hem in de rij zullen staan? Je hoeft maar één club te vinden en voor Sosa is die voor een goede technisch directeur of een goede zaakwaarnemer zeker vindbaar.

17-08-2024 14:49

trodat4030 +96403

Blijkbaar is er niet 1, niemand kan iets vinden dat niet bestaat.

17-08-2024 15:05

MVG +16469

Je kan niet een club vinden. Een club moet interesse hebben.

17-08-2024 15:25

JJFajax +3547

Mensen die roepen dat Kroes er niks van kan snappen het volgens mij echt niet. De rotzooi wat het afgelopen jaar gekocht is geworden duur misschien 3 jaar voordat die allemaal weg zijn. Denken jullie echt dat de spelers die vorig jaar voor veel geld zijn gehaald dat je daar ook nog winst op kan maken na een drama jaar; never nooit. Je mag blij zijn als ze voor hetzelfde geld of iets eronder verkocht gaan worden. En als spelers niet verkocht kunnen worden dan is verhuur prima. Op die manier bespaar je nog iets van salarissen.

Dus gun die Kroes gewoon de tijd

17-08-2024 13:51

wijzijndebeste123 +163058

Daramy werd voor 12 miljoen gehaald, speelde nooit bij ons en ging met winst weg. Dus daar gaat je verhaal

17-08-2024 13:52

MVG +16469

Speelde wel een prima seizoen bij Kopenhagen

17-08-2024 13:57

Toramanggg +7162

Dat was inderdaad een mooi bedrag maar jij weet ook dat het profiel Daramy best interessant is voor veel clubs.. Maar ik moet eerlijk bekennen dat dat ook geldt voor de speler Sosa, daar zou je meer mee moeten kunnen dan alleen verhuren omdat hij best een aardig cv heeft.. Misschien was zijn salaris een struikelblok voor clubs in combinatie met een transfersom dan van 8+ ?

17-08-2024 13:59

Baco123 +6052

Precies kerel

17-08-2024 14:00

Ajaxsupporter02 +13822

Daramy had een goed jaar bij Kopenhagen achter de rug. Werd Deens international en stond in de basis in de CL.

17-08-2024 14:04

JJFajax +3547

Kroes kan ook wachten tot de laatste dag voordat hij misschien 3 spelers verkocht krijgt voor het juiste bedrag wat jij voor ogen hebt, probleem is dan dat er niet genoeg tijd zal zijn om onze selectie te versterken. Als dat zou gebeuren ligt daar iedereen weer over te zeiken; waar blijven de versterkingen. Is toch nooit goed hoe iemand het aanpakt

17-08-2024 14:05

wijzijndebeste123 +163058

@MVG

Helemaal niet. De eerste seizoenshelft speelde hij waardeloos. De 2e seizoenshelft redelijk.

Daarnaast heb je t over de zwakke Deense competitie. In de NL competitie die ook niet hoog aangeschreven staat was hij een enorme flop.

Desondanks wist Mislintat hem met winst te verkopen.

17-08-2024 14:07

trodat4030 +96403

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/daramy-terug-in-amsterdam-afgelopen-seizoen-belangrijkste-wapen-van-fc-kopenhagen

Helemaal wel.

17-08-2024 14:25

wijzijndebeste123 +163058

Nee hoor. Dat hij t grootste wapen was is met name op basis van de 2e seizoenshelft. De eerste maanden bakte hij r niks van. Daarnaast is t de super zwakke Deense competitie. In de NL competitie die ook zwak staat aangeschreven flopte hij totaal. Toch wist Sven hem met winst te verkopen.

17-08-2024 14:29

JohnDylan +21782

Zoals ik toen schreef: “Het is mij door Denen verteld dat Daramy afgelopen seizoen totaal uit vorm bij FC Kopenhagen begon en het een tijd duurde voordat hij op dreef kwam maar dat hij een geweldige indruk maakte richting het einde van het seizoen.” Ik denk dus dat wijzijndebeste123 gelijk heeft dat hij slecht was in de eerste seizoenshelft maar dat zijn tweede seizoenshelft wel meer dan redelijk was (voor FC Kopenhagen).

17-08-2024 14:32

trodat4030 +96403

Haha, jij hebt óók al de Deense competitie gevolgd? Wie denk je nou voor de gek te houden behalve jezelf?

17-08-2024 14:34

wijzijndebeste123 +163058

Lol.

Hij was verhuurd door ons. Dus volgde ik de berichtgeving over hoe hij t deed. JohnDylan bevestigt mijn punt notabene obv zijn Deense kennissen die logischerwijs hem t beste gevolgd hebben.

Maar ik begrijp dat jij ondanks dat je m idd niet gevolgd hebt t toch beter weet dan de Denen die mijn punt bevestigen? 😂

17-08-2024 14:38

Baco123 +6052

Die tijd krijgt i ook

17-08-2024 14:00

ajax2004v2 +2013

Die zien we weer terug..

17-08-2024 13:47

SiegiEd14 +2219

Ben er ook bang voor, maar laten we hopen dat dit niet het geval is. Clubs willen eerst huren en daarna eventueel kopen, zeg je nee dan blijf je met spelers zitten en verhuur je ze, dan kun je moeilijk andere spelers halen want wat als die verhuurde periode weer voorbij is, dan kunnen spelers ook weer terugkomen.. Al met al een kut situatie!

17-08-2024 13:52

Myriad +7024

Goede deal gegeven de waardeloze onderhandelingspositie die Ajax heeft met Sosa.

Hij is 27, gaat nooit meer dan 8 miljoen opleveren, kost ook nog eens 2,5 miljoen per jaar en heeft geen drol gepresteerd afgelopen jaar. Is zelfs veelvuldig gepasseerd in het slechtste Ajax van de afgelopen 50 jaar.

Kroes was blij dat er überhaupt nog een club kwam om dat salaris een jaar over te nemen én de kans dat Sosa zich nu wel in de etalage kan spelen. Best case neemt Torino hem ook nog over voor het bedrag waarvoor Ajax hem gehaald heeft.

Sosa was Mislintat’s grootste miskoop. Hij paste op geen enkele manier bij Ajax, was veel te duur en had weinig restwaarde. En niet onbelangrijk, zijn houding zal niet bijgedragen hebben aan het topsport klimaat.

17-08-2024 13:41

DrFootball +15141

Denk dat de grootste miskoop Avila is geweest. Die was nog duurder en gaat minder opbrengen dan Sosa ben ik bang.

17-08-2024 13:46

Mitchjo +6168

Avila stond er in Argentinië eigenlijk best goed op, al betaalde Ajax natuurlijk wel erg veel voor hem.

17-08-2024 13:48

Myriad +7024

Die was ik even vergeten, ben bang dat je gelijk hebt.

17-08-2024 13:48

DrFootball +15141

Avila is net als Sosa geschikt voor een systeem met 5 verdedigers. Daarin kan hij dan als linker centrale verdediger spelen met een 'libero' in zijn rug.

17-08-2024 13:53

Yeshyeshyall +10920

Zullen we nog moeten zien. Avila maakte nog geen indruk maar was volgens mij de enige Mislintat aankoop die ook door Ajax was gescout. Wel te duur inderdaad maar dat zijn ze helaas allemaal

17-08-2024 14:03

Oxxer +163797 moderator

@Mitchjo

"Avila stond er in Argentinië eigenlijk best goed''

Dat valt reuze mee, hij was door Boca uitgedeeld aan Rosario Central waar hij vandaan komt , via die uitleenbeurt haalde Overmars hem naar Antwerp FC. Ik zeg niet slechte speler maar de grote ZA beloftes gaan niet naar de Belgische League.

17-08-2024 14:57

OuweDibbes +11721

ja en nee.. 8 miljoen is tegenwoordig ook niet zo n hoog bedrag meer, zeker niet voor een EK ganger. Maar kijk de transfermarkt, het is allemaal lauw.. We zitten ook in een economische crisis in Europa, waar we langzaam uitkomen.

17-08-2024 13:55

Johanveertien +535

Hoop dat die nooit meer terugkomt

17-08-2024 13:41

Odin2710 +2038

Je hebt geld nodig toch? Nou die dus..

17-08-2024 13:39

Lazell +16973

Dit gaat gewoon weer een tussenjaar worden. Ajax of de spelers moeten weer eerst een beetje presteren voor ze geld waard worden.

17-08-2024 13:48

MVG +16469

Volgens sommigen is dit een slechte deal en hadden we Sosa makkelijk kunnen verkopen want hij staat er volgens heb heel goed op in de Bundesliga. Dan vraag ik me toch af waar al die geïnteresseerde clubs zijn?
En als Sosa zo goed zou zijn (Kroatisch international, flankengott, bla, bla, bla…), waarom zouden we hem dan niet houden en waarom stelt Farioli hem dan niet op?
Niemand ziet het in hem zitten maar hij zou dan wel goed in de markt liggen.
Hij werd zelfs teruggezet naar JA!

17-08-2024 13:34

wijzijndebeste123 +163058

Kroes heeft met zn uitspraken de overbodige spelers geweldig in de markt gezet. “Iedereen mag weg, desnoods met verlies”

Dan krijg je dit.

17-08-2024 13:36

MVG +16469

Oké. Lekker simplistisch. Als er meerdere clubs uit de Bundesliga geïnteresseerd waren, dan gaat Sosa naar Torino met een huurdeal. Oh wacht….
De rest daar reageer je voor het gemak maar even niet op.

17-08-2024 13:37

Sti Jn +3101

Sosa past totaal niet in het systeem van Ajax. Steijn had geen systeem dus zo’n verkeerdeerde aankoop was het toen niet. Kortom goed en terecht dat hij weggaat, heeft zich ook niet weerbaar opgesteld zoals Sutalo het wel laat zien.

Wat betreft ontbreken van andere intresse zal je gelijk hebben. De voetbalwereld is opportunistisch. Niet zolang geleden stond Sosa er weldegelijk héél goed op.

Vergeet ook niet hoe stijl de voetbalperamide is. Kleine Nederlandse clubs geven bijv nauwelijks wat uit aan transfers en ook bij een Utrecht valt het allemaal bijzonder mee.

Terug naar Torino. Die kochten immobile voor 13.5M. Dan kevert Sosa echt geen 8 op.

17-08-2024 13:44

MVG +16469

@123 Reageer dan niet. Blijkbaar moet jij altijd meteen persoonlijk worden als iemand een andere mening heeft.

17-08-2024 13:44

fluwelenlinker +11615

Nogmaals, de uitspraken van Kroes hebben totaal geen invloed hierop. Alle clubs weten dat Ajax in slechte papieren zit en van spelers af wil. Daar hebben ze Kroes zijn uitspraken niet voor nodig. Geïnteresseerde clubs weten dat ze sterk staan en dat Ajax desperaat is dus dan kan je als Ajax zo hoog of laag gaan springen als je wil, de geïnteresseerde clubs bepalen.

17-08-2024 13:51

MVG +16469

Dit dus! En welke geïnteresseerde clubs na het rampseizoen van de eeuw?

17-08-2024 13:55

Odysseus +14243

@fluwelenlinker: te simpel geredeneerd . Ja, clubs weten dat Ajax spelers wil lozen. Maar om daarbij uitdrukkelijk te vertellen dat wij ze als brandhout zien en onder de aankoopprijs willen verkopen hoeven wij hen niet te vertellen.

17-08-2024 23:52

wijzijndebeste123 +163058

Exact. Deze mensen hierboven houden zich van de domme of zijn t simpelweg. Hoe kan je met droge ogen beweren dat de wetenschap dat Ajax meerdere spelers wil lozen gelijk staat aan dat onze TD deze spelers brandhout noemt die desnoods met verlies weg moeten?

Kroes had gewoon heel simpel kunnen zeggen dat de selectie idd te groot is en er dus spelers moeten vertrekken maar alleen tegen de juiste prijs. Echter vond Kroes het belangrijker om zichzelf te profileren middels zogenaamd stoere praat.

18-08-2024 00:00

NeeI +107618

Huur zonder verplichte optie vind ik een behoorlijk treurige deal. Als je een Kroatisch international met uitstekende Bundesliga-ervaring al niet kunt slijten, dan zie ik het somber in voor de rest van de deals.

17-08-2024 13:33

wijzijndebeste123 +163058

Precies mijn punt Neel. Volgens t gros op AS is dit echter een prima deal.

17-08-2024 13:36

Myriad +7024

Nee man, het is de beste deal gegeven de omstandigheden. Sosa is gewoon niks waard en high maintenance. Drukt zwaar op de salaris huishouding .

Als je hem niet weet te slijten deze weken ben je 2,5 miljoen verder mét een speler zonder speelminuten van 28 die helemaal niets meer waard is.

17-08-2024 13:54

wijzijndebeste123 +163058

“Sosa is niks waard.” 😂

Kroatisch international met een uitstekende Bundesliga reputatie

17-08-2024 13:54

Danielson +50149

Zeg ik ook al een tijdje. Brevet van onvermogen. Gewoon afwachten tot einde transferperiode als balletjes beginnen te rollen. Overhaast in de uitverkoop gedaan.

17-08-2024 13:45

Sti Jn +3101

We verkochten Schuurs voor 9,5M aan dezelfde club. Een duidelijk verschil is natuurlijk wel of je het overdraagt een nummer 2 of een tribuneklant hebt.

17-08-2024 13:45

fluwelenlinker +11615

Niet te vergelijken. Dat was in tijden dat Ajax geld genoeg had en in een bubbel leefde. Totaal andere uitgangspositie.

17-08-2024 13:53

Omar +17158

Deze "international" heeft 6 minuten gespeeld op het EK en zat bij Ajax op de bank achter Martha

17-08-2024 13:47

ouweman +4929

Voor de 3000e keer : NIEMAND wil die gozer kopen. En het is al bijna september.
Als er werkelijk ook maar één club was geweest die pakmbeet 5 miljoen direct wou betalen, had Kroes dat gedaan.
Wat snappen mensen niet dat er gewoon geen vraag naar is?

17-08-2024 13:49

fluwelenlinker +11615

Ajax heeft geen keuze. De onderhandelingspositie is slecht en geïnteresseerde clubs weten hoe desperaat Ajax is. Hou er maar rekening mee dat hetzelfde scenario zich zal afspelen voor alle andere spelers die weg mogen. Ik geef het Kroes te doen. Die kan geen kant op.

17-08-2024 13:55

Ewald +6671

Mensen maar zeuren over Kroes maar wat moet de vent anders dan?
Ajax heeft slechter dan slecht gepresteerd vorig jaar en de scouts bij andere clubs zijn ook niet gek.!
Lastig zat om overbodige spelers voor een klein prijsje te verkopen laat staan voor de hoofdprijs.

17-08-2024 13:33

Sti Jn +3101

Dit is natuurlijk wel waar, maar de opmerkingen van Kroes over de Ajax spelers, dat verhuur geen optie is, het getuigt niet allemaall van veel gogme. Een Kaplan zou toch gewoon voor een hoog bedrag aan een club uit Istanbul te slijten zijn? Een goede TD verrast net als een goede trainer verrast. Alleen de benoeming van Farioli schaar ik onder deze categorie.

17-08-2024 13:38

Myriad +7024

Precies, die scouts en td’s van andere clubs zijn ook niet gek. Als wij al kunnen zien dat Ajax een probleem heeft met Sosa, dan zien zij dat ook.

17-08-2024 13:43

DrFootball +15141

Je kan Kroes pas beoordelen na meerdere transferperioden.

17-08-2024 13:49

Aram +17840

Net als Mislintat?

17-08-2024 13:56

DrFootball +15141

Ja want van de Mislintat aankopen spelen er nog een paar bij ons. Net als bij Overmars maak je op bijna elke transfer verlies. Slechts enkele transfers zorgen voor de klappers die zorgen dat je winst maakt over een heel seizoen. Dit kan voor het seizoen Mislintat ook nog steeds gebeuren.

17-08-2024 14:00

GNBL +89836 moderator

Kroes die niet mag samenwerken met SEG, maar Sosa en Tahirovic zijn recentelijk overgestapt naar SEG om een transfer te maken. Lijkt me in iedergeval interessant om daar eens op in te zoomen.

17-08-2024 13:32

Myriad +7024

Niemand houd je tegen.

17-08-2024 13:44

DrFootball +15141

Daar zal Follow The Money, De Volkskrant of het NRC vast bovenop zitten. Kroes kan zich na zijn aandelenaankoop geen enkele misstap meer veroorloven.

17-08-2024 13:51

MarkP +21527

We missen een echte td

17-08-2024 13:24

wijzijndebeste123 +163058

Dit mag je zowel Kroes als Van Praag aanrekenen. Door Kroes zijn dommigheid met zn aandelen en Van Praag met zn power trip werd Kroes geen AD maar TD. Kroes wilde immers Vivell (die nu bij Man Utd zit) TD maken. Dat was een goede keuze geweest.

17-08-2024 13:25

Sti Jn +3101

Maar Vivell wilde zelf niet. Ik denk dat Kroes best wel kijk heeft op het spelletje, maar z’n lijst met fouten is wel erg lang voor de korte tijd dat hij bij Ajax zit. Kroes mag wel eens een Daramy verkoop laten zien: 15M voor Kaplan bijv.

17-08-2024 13:34

TeringHenkie +28242

Waarom moet je Kaplan verkopen? Dat is onze beste LCV.

17-08-2024 13:49

Belnaarhuis +4936

Kaplan moet echt blijven

17-08-2024 13:50

31xAjax +7863

Kroes ontpopt zich nog steeds niet als een goede deal maker, zeker als je eerst aangeeft dat verhuur geen optie is....

17-08-2024 13:16

DrFootball +15141

Dat is lastig te beoordelen als je de ins en outs niet kent.

17-08-2024 13:25

Sti Jn +3101

Dan moet je als kroes niet zeggen dat verhuur geen optie is, maar afhankelijk van ins en outs 🤡

Het gaat er om dat Kroes zelf z’n geloofwaardigheid te grabbel gooit.

17-08-2024 13:32

DrFootball +15141

1 vd doelstellingen is het terugbrengen van het salarishuis. Je zou kunnen aannemen dat dat in dit geval zwaarder heeft gewogen, omdat er geen kopers voor Sosa waren. We weten niet wat de overweging is geweest.

17-08-2024 13:45

Odin2710 +2038

Gewoon heel slecht onderhandeld...

17-08-2024 13:15

Myriad +7024

Met welke onderhandelingspositie ?

17-08-2024 13:29

ouweman +4929

Voor de 3000e keer : ER IS GEEN CLUB DIE HEM WIL HEBBEN

17-08-2024 13:51

Odin2710 +2038

Blijkbaar wel dus 😂

17-08-2024 13:59

ouweman +4929

Ja, huur met een optie tot koop. Thans it. Met andere woorden heel voorzichtig een poging wagen.

17-08-2024 14:06

Lazell +16973

Je hebt 2 partijen nodig. Als de ander nee blijft zeggen tegen een directe koop, kan je hoog en laag springen maar dan gebeurt er niks. En geef ze eens ongelijk, Sosa heeft zich nou niet echt laten zien. Zou het ook eerst willen afwachten zoals Torino. En als er geen andere clubs willen, of Sosa wil alleen naar Torino, ben je de klos. Dan is het dit of niks.

17-08-2024 13:52

MarcelvTol1971 +15285

Nou Sosa is een jaartje de deur uit, staat eind mei weer op de stoep.
Schiet lekker op met die uitgaande transfers

17-08-2024 13:13

sem +3326

Z'n eeuwig verhuur verhaal als toen met Mallejan. Zomer op zomer weer op de stoep staan bij de toekomst na een mislukt avontuur.

17-08-2024 13:25

MarcelvTol1971 +15285

Of Wijndal, ook zo'n succesverhaal.

17-08-2024 16:35

Patrick020 +22228

off:

Zo liverpool, ben benieuwd of je al een klein beetje Slotball ziet. Andere kant hutchinson basis, ben benieuwd wat oud ajax target kan vandaag.

Graafie basis, ook leuk. Sepp vd berg niet bij de selectie, zou die dan toch een stap maken?

17-08-2024 13:12

wijzijndebeste123 +163058

Hoop echt dat Slot t enorm goed gaat doen. Pre-season was erg indrukwekkend al. Ga zo ook zeker kijken!

17-08-2024 13:17

Patrick020 +22228

Jaa man zag er echt al goed uit, zou leuk zijn als Slot en Ten hag het beide fantastisch goed zouden doen. Mooi voor het Nederlandse voetbal.

17-08-2024 13:20

Myriad +7024

Seppie komt niet meer bij de selectie.

17-08-2024 13:45

stopperspil +11147

Wat een transfer-armoede toch bij het Bayern van Nederland

17-08-2024 13:11

MarkP +21527

Met een speler van sankt pauli

17-08-2024 13:25

TotalFootball +228

Opmerkelijk blijft toch dat er een perceptie bestaat dat de fiscale afschrijvingen die drukken op het resultaat "goed" moeten worden gemaakt door uitgaande transfers. Afschrijvingen op aangekochte spelers concorm lengte contract zijn geen cash-out items, puur winst (-maar ook belasting-) verlagend. Wat hier wordt vergeten is dat Ajax haar eigen jeugdspelers op nul waardeert en daarmee structueel de balanswaarde lager waardeert dan de marktwaarde. Zeker op korte termijn is een negatief fiscaal resultaat geen enkel probleen zolang de liquiditeitspositie gezond blijft. Op langer termijn loopt dit niet teveel uit elkaar gezien de regelmatige verkopen van spelers die op nul in de boeken staan.

17-08-2024 13:10

MichelBoerebach +29080

Ik begrijp hier geen reet van, maar ga er gemakshalve vanuit dat je helemaal gelijk hebt. Vam mij krijg je een 'thumbs up'!

17-08-2024 13:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.