Ajax bevestigt komst Matheus; doelman wordt rest van seizoen gehuurd van SC Braga

door Brent Tomassen 194

Bron AFC Ajax

Ajax bevestigt komst Matheus; doelman wordt rest van seizoen gehuurd van SC Braga

door Brent Tomassen 194

Bron AFC Ajax

Laatst geüpdatet

Matheus Lima Magalhães, spelend onder de naam 'Matheus', komt tot de zomer uit voor Ajax. De 32-jarige keeper wordt gehuurd van SC Braga, zo meldt Ajax via de officiële kanalen. In de huurdeal is een optie tot koop opgenomen. Matheus staat nog tot medio 2027 onder contract in Portugal.

De Braziliaan maakte in 2014 de overstap van América FC in zijn thuisland naar SC Braga. Inmiddels heeft Matheus al ruim tien jaar ervaring op het hoogste Portugese niveau. Dit seizoen keepte hij 31 wedstrijden in alle competities voor SC Braga, waarin hij twaalf keer de nul hield. Tegen Union Saint-Gilloise, Ajax' komende Europese tegenstander, kreeg de goalie recentelijk nog een rode kaart, waardoor hij de laatste wedstrijd in de competitiefase van de Europa League miste.

Tekst gaat verder onder de foto.

matheus braga
Matheus keepte de meeste wedstrijden voor SC Braga in de Europa League dit seizoen, maar miste de laatste wedstrijd vanwege een schorsing.

Matheus opvolger van naar Dortmund vertrokken Ramaj

Technisch directeur Alex Kroes is blij met de komst van Matheus, die de opvolger is van de naar Borussia Dortmund vertrokken Diant Ramaj. 'Met Matheus halen we een zeer ervaren keeper binnen die er indien nodig direct kan staan. Hij was toe aan een nieuwe uitdaging en met het vertrek van Diant Ramaj was er bij ons op die positie een plek vrijgekomen.' De Duitse keeper raakte afgelopen zomer zijn basisplaats kwijt aan Remko Pasveer en speelde dit seizoen slechts één duel voor Ajax. Dat was de met 1-0 gewonnen thuiswedstrijd tegen Willem II.

'We zijn blij dat we hem hebben kunnen huren met een optie tot koop. Zo zal hij niet alleen voor de korte termijn de vacante positie achter Remko Pasveer invullen, maar sluiten we een langer verblijf niet uit als het aan beide kanten prima bevalt', opent de Ajax-directeur de mogelijkheid tot meerdere jaren in Amsterdam voor de Braziliaan. 'We heten hem van harte welkom bij de mooiste club van Nederland.'

Lees meer over:
Plaats reactie

noppenkoning +41669

Was dit nou de basiskeeper of reserve keeper van Braga, lees overal wat anders....

05-02-2025 10:01

FrancescosRavioli +15465

Speelde dit seizoen 31 wedstrijden.
Het kan zijn dat Braga een nieuwe keeper heeft of de basiskeeper geblesseerd was en nu weer terug is.

05-02-2025 10:50

Ajax27 +19263

Gewoon even 1 minuut speuren op Transfermarkt en je komt er zelf achter:
https://www.transfermarkt.nl/matheus/leistungsdaten/spieler/177547

Hij was dus basiskeeper. De afgelopen 6 seizoenen nagenoeg alles gespeeld.

Basis bij een ploeg die qua financien groter is dan bijv AZ en Twente, maar wel bijna altijd op gepaste afstand van de traditionele top-3 in Portugal staat (Benfica, Porto, Sporting).

32, ervaren, maar kan nog genoeg jaren vooruit... prima backup achter Pasveer.

05-02-2025 11:06

HertogH +15939

We gaan het zien. Persoonlijk ben ik nog niet heel erg enthousiast.

05-02-2025 07:25

Hwb +1544

Ik snap dit niet. Je hebt Pasveer en Gorter. Twee doelmannen moet genoeg zijn voor Ajax 1, zeker voor een half jaar. Als er een blessure is, neem je een keeper van Jong Ajax mee.

05-02-2025 06:26

ouweman +5125

Nee, je hebt altijd 3 keepers.

05-02-2025 07:29

Ajax27 +19263

Iedere club heeft 3 keepers bij het eerste elftal, werkelijk iedere club.

05-02-2025 11:10

Hwb +1544

Ik snap dus niet waarom. De 3e keeper levert nooit enige bijdrage aan het eindresultaat van het seizoen. Dus waarom besteed je daar geld aan?

05-02-2025 16:02

Ajax27 +19263

Veldspelers op iedere positie dubbel. Mochten er dan toch onverhoopt 2 blessures plaatsvinden, kun je in de meeste gevallen eenvoudig schuiven met wat spelers.

Bij de blessure van een keeper zou je er in jouw geval dus nog maar 1 hebben. Stel dat ie nu direct geblesseerd raakt, speel je de belangrijke komende 4 maanden dus maar met 1 keeper. Uiteraard kun je doorschuiven vanuit Jong, maar dat is niet altijd gewenst.

05-02-2025 22:22

Hwb +1544

Dat is exact hoe clubs ook denken. En waarom ze dus geld besteden aan een derde keeper. Maar wat is er erg aan de komende belangrijke 4 maanden nog maar 1 keeper hebben? De kans dat die ook geblesseerd raakt is echt minimaal.
Ajax heeft al (minstens) een jaar of 20 3 keepers. Van al die gehaalde (ervaren) 3e keepers heeft er bijna niet 1 wedstrijden gespeeld. Dat is toch gewoon geld in een bodemloze put gooien?

Even een greep uit de gehaalde 3e keepers de afgelopen jaren:
Erik Heijblok
Jeroen Verhoeven (heeft in 10-11 6 wedstrijden gespeeld. 3x gewonnen. Zou Bizot het slechter hebben gedaan?)
Ronald Graafland
Kostas Lamprou
Bruno Varela (2 wedstrijden ED en EL, allebei verloren; gehaald als 2e keeper)

Overigens hebben we het ook seizoenen met maar 2 keepers gedaan: de jaren met Vermeer en Cillessen met name. Prima wat mij betreft.

06-02-2025 06:05

Hwb +1544

Nee, PSV heeft Benitez en Drommel. De derde keeper is Schiks, die van alle keepers bij Jong PSV verreweg de meeste wedstrijden heeft gekeept.

06-02-2025 06:05

Gaza +4434

Je snapt het inderdaad niet als je Gorter noemt.

05-02-2025 20:26

JohnDylan +23240

Het verkopen van Ramaj en het kopen van Regeer in plaats van een creatieve middenvelders vind ik de grootste fouten van deze transferperiode.

05-02-2025 00:55

Joodhannus73 +3579

Ramaij had je moeten houden en volgend seizoen in Ajax 1 moeten zetten. Of zelf verhuren. Dit is geld weggooien. Oliedom! Zijn motivatie was dit seizoen weg. Snap ik ook na vorig seizoen. Vond hem toen één van de weinige lichtpuntjes. En dan nu banken. Dan kan Farioli hem misschien minder vinden, maar zijn motivatie komt heus wel weer terug als hij speelt. Kroes had dit niet moeten doen, los wat er in zijn contract staat als we CL gaan voetballen. Het gaat ook.om kwaliteit, potentie en toekomstige verkoopwaarde. Onbegrijpelijk dit... Maar ik laat me positief verrassen door onze Braziliaan. Welkom iig!

05-02-2025 00:27

maarten0909 +6470

Blij dat we een 3e keeper erbij hebben, maar waarom verhuurd braga hun 1e keeper?🤣
Als speler ook, van elke week keeper naar een half jaar de bank warm houden en bidons vullen.

04-02-2025 23:38

JohnDylan +23240

Omdat hij (volgens Portugezen) al tijden slecht speelt en recent zijn basisplaats is verloren.

05-02-2025 01:35

ouweman +5125

https://www.transfermarkt.com/matheus/leistungsdaten/spieler/177547

Hij speelde dit seizoen gewoon elke wedstrijd, op de laatste na omdat waarschijnlijk toen de onderhandelingen al bezig waren.
Hij heeft elke pot in de basis gestaan, behalve 26 en 30 januari tegen Lazio. Thats it.

05-02-2025 07:29

Hwb +1544

Waarom blij met een 3e keeper? Die 3e keeper heb je zo weinig nodig. Ik snap nooit dat clubs geld over hebben voor een 3e keeper (tenzij Bijlow bij de eerste 2 zit). Dat geld kun je imo zo veel beter besteden. Het komt misschien 1x in de 10 jaar voor dat een 3e keeper punten voor je pakt die de keeper van Jong Ajax niet gepakt zou hebben. Ik denk zelfs minder vaak.

05-02-2025 06:28

ouweman +5125

Hij wordt toch gewoon tweede keeper, of misschien volgend jaar zelfs eerste (maar dat weet niemand nu).
En je MOET 3 keepers hebben he, en niet 2 met een jochie van 17 als derde optie.

05-02-2025 09:22

Hwb +1544

Waarom MOET je 3 keepers hebben? Van wie moet dat? Het is allemaal aangeprate onzin. Het is risico's uitsluiten. De 3e keeper levert (extreme uitzonderingen daargelaten) geen enkele bijdrage aan het eindresultaat van het seizoen. En het kost wel jaar op jaar salaris. Dat geld kun je echt wel op een manier besteden waarop het een grotere bijdrage aan het eindresultaat van het seizoen levert. Daarvan ben ik overtuigd.
Bovendien is het niet des Ajax'. Je haalt geen 3e keus op een positie extern. De derde keuze is een jeugdspeler.

En dat hij de tweede keeper wordt, dat zou kunnen. Met Weghorst werd ook een tweede spits gehaald. Maar op dat moment had je al twee spitsen. Je haalde dus een 3e spits (ook al werd hij de 2e in de pikorde). Met Pasveer en Gorter is de keeperspositie imo voldoende bezet voor de rest van dit seizoen. Zeker gezien de noodzaak te bezuinigen, snap ik niet waarom je geld uitgeeft voor een extra keeper.

05-02-2025 16:05

AFCAHoorn +22758

Ik zie eigenlijk het nut van deze transfer totaal niet.

04-02-2025 23:30

ouweman +5125

Keeper eruit, keeper erin. Ramaj had waarschijnlijk geen zin meer, das nou wel duidelijk.
Het is wat het is, laten we er nou geen drama van maken dat je 3e keeper verkocht wordt. Half AS gooit zich in een toeval om Ramaj, de tering. Leuk keepertje, maar meer ook niet, en geen enkele garantie voor de toekomst.

05-02-2025 07:32

AFCAViper +4711

Gelovige jongen zo te zien. Dan zit die bij de Godenzonen op de juiste plaats.

04-02-2025 23:29

Copa077 +2761

Voor deze prijzen goede versterkingen in de breedte. Gelukkig geen mislintat bedragen betaald voor deze spelers.

04-02-2025 23:25

Robertini +40070

Ik kijk even wat highlights, en vind ze niet overtuigend. Hij lijkt ok reflexen te hebben, maar wel heel slecht te klemmen. Ramaj had dat probleem ook een beetje, maar was wel acht jaar jonger, dan is dat vergeeflijker.

Ik laat me graag verrassen en hoop maar dat de highlights-filmpjes vertekenen.

Hij miste overigens de voorlaatste wedstrijd in Europa door z'n schorsing. De laatste wedstrijd werd hij gepasseerd voor Hornicek, maar zat hij wel op de bank.

04-02-2025 23:24

Amsterdamsetrots +4545

In dat opzicht een soort Pasveer dus. Voor een 2e keeper is dit echt meer dan prima hoor.

04-02-2025 23:33

Robertini +40070

Ja, maar is het nu direct beter dan Ramaj?

04-02-2025 23:37

Amsterdamsetrots +4545

Nee vind ik niet, gelijkwaardig wel. Al heeft Ramaj natuurlijk een veel groter potentieel. Jammer dat ze hem hebben verkocht, die komt er wel denk ik.

04-02-2025 23:42

Robertini +40070

Tja, als ze nu gelijkwaardig zijn, is het gewoon een foute beslissing. Qua salaris zal hij niet goedkoper zijn, en de vastgestelde koopsom zal niet lager zijn dan 5mil. Dan blijft het in kwaliteit dus hetzelfde, maar in potentie minder.

04-02-2025 23:45

Amsterdamsetrots +4545

Klopt. Het enige wat ik kan bedenken is dat Ramaj zelf weg wilde. Ik zie Pasveer namelijk - onder Farioli - volgend seizoen nog wel gewoon 1e keeper zijn.

04-02-2025 23:49

Robertini +40070

Ramaj mag best weg willen, maar met een contract tot 2029 moet je daar nee op zeggen. We hadden hem gewoon zelf moeten verhuren aan Kopenhagen voor een half of zelfs anderhalf jaar.

Maar nee, Kroes moest zo nodig Akpom voor een half jaar kwijt.

04-02-2025 23:52

Spelverdeler +4664

Farioli zag het gewoon echt niet zitten in Ramaj. Heel begrijpelijk dat die daarom verkast is naar een club die wel echt gelooft in zijn kwaliteiten.

04-02-2025 23:55

Robertini +40070

Contract tot 2029, Ajax had hem gewoon voor anderhalf jaar kunnen verhuren, en dan is Farioli waarschijnlijk wel weer weg.

05-02-2025 00:00

PH2BOT +40642

..er is een optie tot koop..geen verplichting. Dus: goedkoper dan Ramaj want die leverde nu tenminste nog 5M op ...èn voelde zich bovendien heel het seizoen al geen 2e keeper = onrust.

05-02-2025 02:03

Robertini +40070

Uiteindelijk is een vergelijkbare keeper gewoon veel duurder, en de koopoptie op Matheus waarschijnlijk ook.

05-02-2025 11:49

Gaza +4434

Wellicht gunstiger.

05-02-2025 20:29

Rikkie66 +22910

Keurig gedaan, Back, keeper en linksbuiten gehaald en afscheid genomen van wat dure en overbodige spelers. Zal voor sommigen lastig zijn om te lezen maar Kroes heeft het prima gedaan. Zeker als we naar de directe concurrenten kijken. Daar lijkt het op paniek voetbal. Psv is sowieso link bezig met een 34 jarige spits zonder back-up.

04-02-2025 23:21

Robertini +40070

Prima is wat overdreven, maar wel ok, als deze spelers ook fatsoenlijk blijken. Regeer en Edvardsen zullen hun waarde gaan hebben, maar de andere twee moet ik nog maar zien.

04-02-2025 23:30

Rikkie66 +22910

Absoluut, maar dat is altijd maar de vraag. Ook als je spelers van 20 tot 30 miljoen haalt.

04-02-2025 23:44

Robertini +40070

Klopt, maar flink scouten op kwaliteiten die je team verder helpen, voorkomt een beetje risico. Ik hoop dat dat gebeurt is, en heb best hoop op die Rosa.

Over de Matheus-transfer ben ik minder te spreken, hij lijkt me niet veel beter dan Ramaj, maar is wel een stuk ouder en lijkt me ook niet goedkoper. Dan is dat gewoon een fout.

04-02-2025 23:50

PH2BOT +40642

Matheus is voor een paar maanden gehuurd zonder verplichting tot koop. Hoezo risico?

05-02-2025 02:05

twynestar +28777

Ramaj wilde weg en ging voorlopig niet spelen. het is geen FM waar je poppetjes schuift he

05-02-2025 09:53

Hamstelaar +15447

Dit kan wel eens onze nieuwe eerste doelman worden.

04-02-2025 23:17

Robertini +40070

Bij Braga zat hij de laatste wedstrijden juist op de bank en kreeg Hornicek de voorkeur. Dat zou wel aan transferperikelen kunnen liggen natuurlijk, maar het valt op.

04-02-2025 23:31

ouweman +5125

Was alleen tegen Boavista en tegen Lazio, de laatste week van januari (26e en 30e). Zal dus wel vanwege de transfer zijn, want verder keepte hij alles de laatste 10 jaar daar.
https://www.transfermarkt.com/matheus/leistungsdaten/spieler/177547

05-02-2025 07:36

Pingelaar +13346

Breaking: Febo Mike maakt overstap naar Mora.

04-02-2025 23:16

DulceDesde +369

Nee Kwekkeboom

04-02-2025 23:41

PH2BOT +40642

Nee Van Dobben

05-02-2025 02:05

ouweman +5125

Kwekkeboom haakte af bij zijn eisen, en bij Van Dobben komt ie op de bank.

05-02-2025 07:36

Amsterdamnoord +6208

Tim van Duijn gaf aan dat Ramaj derde keeper was onder Farioli. Nog onder Gorter. Ben benieuwd naar de reden.

04-02-2025 23:16

Danielson +50662

Onzin opmerking.

04-02-2025 23:17

Amsterdamnoord +6208

Als Tim het zegt geloof ik het wel

04-02-2025 23:19

Danielson +50662

Bleek nergens uit

04-02-2025 23:19

Amsterdamnoord +6208

Dat Farioli hem zelfs niet tegen Telstar liet spelen is veelzeggend

04-02-2025 23:38

JohnDylan +23240

Waarom lieten ze Ramaj dan in Jong Ajax spelen en Gorter niet? Je wil je tweede doelman toch zo veel mogelijk wedstrijd ritme geven? Dit is gewoon Kroes die zijn straatje schoon probeert te vegen en “lekt” dat Gorter eigenlijk de tweede doelman was.

05-02-2025 01:03

Amsterdamnoord +6208

Zijn laatste wedstrijd in Jong stamt van 22 november. Hij heeft er maar 4 wedstrijden gespeeld. Daar spreekt wmb weinig vertrouwen uit. Ik vind het ook doodzonde dat Ramaj verkocht is (Reverson heeft nog wel even nodig om tot eerste keeper uit te groeien), maar ik denk wel degelijk dat het klopt dat Farioli het niet in hem zag zitten. Anders had hij echt wel meer speeltijd gekregen. En Farioli is toch een keeperstrainer. Als hij het niet in Ramaj ziet zitten, is het voor alle partijen beter dat hij ergens anders aan spelen toe komt.

05-02-2025 09:44

Sportvolgert +41161

Als je veel momenten terug kijkt van vorig seizoen dan zie je dat er naast heel veel knappe reflexen ook heel veel rare momenten bij zaten die je gewoon punten hebben gekost. Daarnaast erg stil in het veld

04-02-2025 23:26

Robertini +40070

Ja, vond hem dan ook nog geen topper, maar veel jonge keepers zijn onrustig, ik zie hem daarin wel groeien.

04-02-2025 23:32

PH2BOT +40642

De meeste acties van hem staan natuurlijk niet op internep dus het zegt allemaal niet zo veel. Wanneer ik alle blunders van bv De Steek op internep zet lijkt het ook niks...maar was gewoon onze beste keeper...eigenlijk ook beter dan Edje.

05-02-2025 02:10

PH2BOT +40642

Ramaj voelde zich nooit 2e keeper en wilde daarom weg. That's why. Dat geeft onrust en vandaar dat hij nu weg mocht voor een redelijke transfersom.

05-02-2025 02:07

Jeffrey.W72 +462

Blij verrast met de prestaties van kroes. Ik had niet verwacht dat hij iets zou klaar spelen deze winter. Misschien is er toch nog hoop voor hem.

04-02-2025 23:06

Danielson +50662

Kinderhand...

04-02-2025 23:17

LichaTheButcher +3887

Keepertje is wel goed hoor zeg mijn Portugese collega en supporter van Benfica. Zeer betrouwbaar en is op zijn beste dag niet te kloppen, voetballend kan het wel iets beter maar is voor de Eredivisie vooral als tweede keeper heel goed binnen gehaald.

Rosa, tja. Beetje mixed feelings, supporters van Real Val zijn echter lyrisch over hem. Dat die voetballend niet zo goed is enfin. Wel een bijter eerste klas. Kan zomaar een Nico verhaal worden en dan heb je mij niet gehoord.

04-02-2025 23:02

3*stars*3 +23711

Moest ook aan Nico denken en die heeft zich lekker doorontwikkeld en zelfs uitgegroeid tot publiekslieveling.
Laten we ook niet vergeten dat er toen ook vraagtekens waren mbt Nico.
Hij had al een mislukt avontuur in Europa en ging terug naar Argentinië.

Ben benieuwd!

04-02-2025 23:06

Danielson +50662

He Erik! Welkom terug!

04-02-2025 23:18

Spelverdeler +4664

Ruim een uur voor de sluiting van de transfermarkt. Heel netjes Kroes! Welkom Matheus en Lucas!

04-02-2025 23:00

Koekie87 +21032

Nu Forbs nog!!!

04-02-2025 23:02

Picasso +6835

https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-contracteert-lucas-rosa/

Hij is binnen!

04-02-2025 23:00

DS84 +1856

Leuke gast, alleen beetje jammer dat hij Ajax heeft opge"googled" van de week haha

04-02-2025 23:00

1Zlatan +5261

Lothar Matheus, Lothar Matheus enz enz, lijkt me een leuk liedje voor em.

04-02-2025 22:59

El Grande Ghacied +1380

Kan zeggen wat je wil, maar keepert is iig wel ervaren met 400+ potjes in de benen..

04-02-2025 22:59

Jeroen90 +1760

Ik vind het jammer van Ramaj, deed het vorig jaar wat mij betreft naar behoren, is nog jong en wordt nu voor minder dan de aankoopsom van de hand gedaan. Maar ik begrijp de beslissing wel, aangezien de trainer die met hem werkt het blijkbaar niet in hem zag zitten. De keuze voor Pasveer is dit seizoen veel beter uitgepakt dan we allemaal hadden verwacht, dus verdient de trainer ook in deze keuze zijn gelijk. Dan moet de TD daar iets mee, in het belang van zowel Ajax als Ramaj. En dan zit er helaas niets anders op dan hem van de hand te doen.

04-02-2025 22:58

Robertini +40070

Ik zou Ramaj liever verhuurd zien worden ipv verkocht, hij heeft vaak goed gekeept en is nog jong, verdiende nog een kans.

04-02-2025 23:33

Jeroen90 +1760

Ik ook, maar helaas mochten we geen spelers meer verhuren dit seizoen.

04-02-2025 23:43

Robertini +40070

En wiens fout is dat? Forbs en Akpom hadden gewoon niet verhuurd moeten worden.

04-02-2025 23:46

KarimB +11988

Bij de fc afkicken deadline show werd gemeld dat er maar 3 spelers Europees mogen worden ingeschreven.

Wie zouden jullie doen. Er vanuit gaande dat Klaassen 100% word ingeschreven

04-02-2025 22:58

kukuuuu +1125

Regeer mag op de b-lijst

04-02-2025 22:59

Been +12585

Regeer, Rosa, Edvardsen

04-02-2025 22:59

AINIESTA +45874

Van den Boomen uitschrijven. Maar zo werkt dat vast niet.

04-02-2025 22:59

Ajaxsupporter02 +14529

Volgens mij kan dat wel.

04-02-2025 23:01

AINIESTA +45874

Zou een mooi duidelijk signaal zijn.

04-02-2025 23:02

Breuk +25550

En Rasmussen

04-02-2025 23:03

De-King +20592

Kunnen alle 4 gewoon ingeschreven worden heb ik gelezen. Omdat Regeer nog op de B-lijst mag.

04-02-2025 23:00

DonGuan1982 +195

Klaassen en Regeer vallen onder zelf opgeleide spelers, toen Klaassen kwam was inschrijving voor Europees voetbal al voorbij!

04-02-2025 23:00

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Edvardsen, en Rosa. Een tweede keeper maakt veel minder uit dan een tweede rechtsback of linksbuiten, zeker met Farioli's gewissel. En als Klaassen al ingeschreven wordt dan hoef je Regeer niet meer in te schrijven, want dan heb je Henderson, Branco, Klaassen, Fitz-Jim, Taylor, Berghuis voor het middenveld. Ik zou zelf liever Regeer inschrijven dan Klaassen (wat jonger, wat multifunctioneler (kan ook op 6 en rechtsback)). Maar goed, ik ga er niet over.

04-02-2025 23:02

De-King +20592

Mooi Rosa ook binnen dus.

04-02-2025 22:58

Tommyshelby +130542

Backie komt. Klasse.

04-02-2025 22:58

MatthijsDeLigt020 +3079

2 miljoen voor Rosa? Erg goeie deal, eerlijk is eerlijk

04-02-2025 22:58

AFCACruijff14 +163313

ESPN meldt Rosa nu ook in de uitzending.

04-02-2025 22:57

Koningtoto +60948

Mooi bedtijd. Mooie?transferperiode boys.

04-02-2025 22:57

Breuk +25550

Hoe is het met je lever? 🤣

04-02-2025 23:03

Eyongtarkaenoh +2664

Varela 2.0 of wellicht toch met een visie als deze beste man het goed doet dan als opvolger van Pasveer al in huis. Gorter gaat nooit eerste man worden

04-02-2025 22:57

AFCACruijff14 +163313

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-heeft-met-rosa-nieuwe-vleugelverdediger-binnen

04-02-2025 22:57

AFCAViper +4711

Ik kan me voorstellen dat ze tegen deze gozer hebben gezegd dat die volgend jaar de eerste keeper gaat worden en dat Pasveer er misschien wel mee stopt.

04-02-2025 22:56

Danielson +50662

Misschien wel, misschien niet.

04-02-2025 22:56

JohnDylan +23240

Waarom zouden ze tegen iemand die zijn basisplaats bij Braga heeft verloren zeggen dat hij volgend jaar eerste keeper van Ajax zal worden?

04-02-2025 22:59

AjaxPositivo +6972

Omdat hij ongeveer getrouwd was met Braga en overtuigd moest worden.

04-02-2025 23:07

Amsterdamnoord +6208

Verlies van basisplaats had te maken met investeerders als eigenaren die een andere kerker wilden zien, schijnt. Zegt niet veel over zijn kwaliteit

04-02-2025 23:13

Talentje020 +20169

Rosa ook bevestigd via Ajax/ WhatsApp

04-02-2025 22:55

Danielson +50662

Ok. 2 spelers per half uur. Nog 4 te gaan.

04-02-2025 22:57

De-King +20592

Hij heeft wel een goede uitstraling hé.

04-02-2025 22:54

gusanito +5463

Dat had Laurent Delorge ook ;) xD

04-02-2025 22:56

De-King +20592

Vind je?

04-02-2025 22:57

gusanito +5463

Haha, nee was een flauw grapje hoor

04-02-2025 23:00

De-King +20592

Haha, geen probleem vriend.

04-02-2025 23:01

MarcelvTol1971 +15564

Nou gelukkig, het Noppert scenario is van de baan .....

04-02-2025 22:53

Koningtoto +60948

Nooit op de baan geweest.

04-02-2025 22:54

Koekie87 +21032

Afgelopen zomer wilde ze Gorter ruilen voor Gorter!!!

04-02-2025 22:55

Koningtoto +60948

Niet alles wat op internet staat is waar!!!!!!

04-02-2025 22:57

TeringHenkie +28820

v Gaal wou dat graag!

04-02-2025 22:57

Koekie87 +21032

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/gorter-zegt-heerenveen-af-ruildeal-met-noppert-staat-op-klappen

04-02-2025 22:59

Lunsdale +6450

Mooie deal is dat. Denk je Gorter kwijt te zijn, krijg je Gorter ervoor terug.

04-02-2025 23:04

MarcelvTol1971 +15564

Dat lijkt me sterk

04-02-2025 23:06

JD84 +2115

Gorter voor Gorter?? Je gelooft het niet...

04-02-2025 23:20

AFCACruijff14 +163313

Gaaf, een live gesprek met de trainer van FC Dordrecht!!!

04-02-2025 22:52

Koningtoto +60948

Echt he pfffff espn is echt een grote grap

04-02-2025 22:53

FWAjacied +3899

Ja die hebben ook gewoon een transferperiode.

04-02-2025 22:53

Danielson +50662

Met Aletha....🙄

04-02-2025 22:55

KarimB +11988

Poh andere clubs mogen ook gwn bestaan he

04-02-2025 22:57

AFCACruijff14 +163313

Behalve PSV dan.

04-02-2025 22:58

JohnDylan +23240

2024/25:
Saves per game 2.8 (71%)
Succ. runs out per game 0.6 (92%)

Goals prevented -1.13

2023/24:
Saves per game 2.3 (61%)
Succ. runs out per game 0.8 (87%)

Goals prevented -2.82

Sofascore: The 'Goals prevented' stat calculates the quality of goalkeeper's shot-stopping performance by subtracting the number of goals a GK has conceded from the number of goals a GK would be expected to concede based on the quality of the shots they faced (xGOT faced).

04-02-2025 22:51

AFCACruijff14 +163313

Seizoen 25-26? Da's wel knap.

04-02-2025 22:52

JohnDylan +23240

Haha, 2023/24 natuurlijk (aangepast).

04-02-2025 22:52

Odysseus +14485

Begrijp ik nou goed dat goals prevented stat in het ideale geval positief zou moeten zijn? En dat hij er dus meer heeft doorgelaten dan was verwacht?

04-02-2025 22:57

JohnDylan +23240

Ja, dat klopt. Ramaj 2023/24: Goals prevented 1.99

04-02-2025 22:57

Odysseus +14485

Geweldige aankoop!

04-02-2025 22:58

Rockpotje +9678

Als Pasveer gewoon fit blijft speelt deze man misschien geen wedstrijd voor Ajax. Maar het is wel heel fijn om een ervaren keeper die topfit is er bij te hebben als er iets mis gaat.

Ik hoop wel dat er richting volgend seizoen serieus nagedacht wordt over de toekomstige eerste keeper. Pasveer wordt ooit echt te oud. Gorter heeft nog niet kunnen laten zien dit niveau aan te kunnen en Matheus is net uit de basis gekeept bij Braga door een jongere keeper. Als ik comments van Braga supporters lees zijn er wel veel die hem over the hill vinden.

04-02-2025 22:51

AFCACruijff14 +163313

Wel mooi hoor, zit ik op dinsdagavond op ESPN live naar Robert Maaskant te kijken die wat van transfers mag vinden.

04-02-2025 22:49

YID +165

Daar zitten mij toch een potje derde rangs oud spelers en trainers slap te lullen

04-02-2025 22:50

AFCACruijff14 +163313

Ja ik kijk effe 10 minuten maar dit is wel treurig ja.

Er zit zelfs live publiek bij. Dat je dus op dinsdagavond naar Hilversum gaat om Robert Maaskant recht voor je neus over een huurtransfer van RKC te horen orakelen.

04-02-2025 22:51

YRGI +33019

Heb net Voetbal International op hun Youtube-kanaal aangezet met Freek. Wel lachen.

04-02-2025 23:02

ajaxfan83 +3626

Nu kan farioli hopelijk zonder angst de keepers wisselen

04-02-2025 22:49

SpursAjax +6773

Kan iemand mij vertellen waarom hij 2de keeper is geworden tijdens dit seizoen? Veel blunders? Of gewoon een geweldig talent als nieuwe eerste keeper?

04-02-2025 22:48

afca4eva +5985

Van wat ik gelezen heb is die 22-jarige knul een groot talent en willen ze kapitaal opbouwen.

Matheus heeft zijn strepen wel verdient hoor. Betrouwbare keeper met goede reflexen en sterk in de lucht. Met de bal aan de voeten is hij minder..

04-02-2025 22:51

Sies +4537

Welkom Matheus ❌️❌️❌️🤍❤️🤍

04-02-2025 22:48

Sies +4537

Een Braziliaanse keeper met de naam van een duitse wereldkampioen...bijnaam Lothar....maar tering wat is die gast groot...hoop dat hij inderdaad de Engelse taal snel machtig is zodat hij de verdediging van achter uit kan coachen....

04-02-2025 22:52

JeffreyAFCA2 +189

Ik vind 1,87 voor een keeper wel mee vallen qua grootte eigenlijk. Denk dat Alex dan zo’n klein mannetje is 😂

04-02-2025 22:55

Sies +4537

Ja echt 1.87 ....😂😂😂 is die Kroes echt zo klein....op dat filmpje lijkt wel hobbit 😂😂😂

04-02-2025 23:11

ajaxx123 +1999

Waarom komen ze bij een ervaren keeper uit? Mocht Pasveer geblesseerd raken dan staat er weer een oude keeper?

04-02-2025 22:47

AFCACruijff14 +163313

Wat een gezeur, hij is 32. Dat is niet oud.

04-02-2025 22:50

ajaxminimax +5497

32 is niet eens heel oud voor een keeper.

04-02-2025 22:52

afca4eva +5985

Laat hem dan op zijn minst de resterende bekerwedstrijden keepen..

Oh wacht 💀

04-02-2025 22:47

De-King +20592

Welkom Matheus Lima Magalhães. Geniet van onze mooie club en hopelijk heb je een positieve bijdrage.

04-02-2025 22:46

Ajax95Duivendrecht +24269

Hoppa... Nu die rechtsback nog, en dan ben ik alsnog best tevreden met deze transferperiode

04-02-2025 22:46

YID +165

https://x.com/andrehernan/status/1886889611894366313

Is allang rond

04-02-2025 22:47

Ajax95Duivendrecht +24269

Oh had ik even helemaal gemist

04-02-2025 22:57

YRGI +33019

De posities kloppen, maar we weten natuurlijk niet of de spelers daadwerkelijk goed genoeg zijn.

04-02-2025 23:06

Adam24 +39438

Je gaat voor dit geld niet een meer ervaren doelman kunnen halen waarvan je erop aankan dat hij er staat wanneer het nodig is. Hij kan ook nog wel even mee, hoewel hij voor het creëren van waarde op het veld wel echt te oud is en dat is toch de hoofd inkomstenbron van Ajax.

04-02-2025 22:45

Broodjebal44 +5727

Volgens mij is er naast Cillissen geen enkele keeper voor een eerlijk bedrag vertrokken. Of zie ik er eentje over het hoofd?

04-02-2025 23:01

Vincent.d +4237

Deze was belangrijkste...

04-02-2025 22:45

Adam24 +39438

Met het vertrek van Alders denk ik niet. Nu geen andere back meer in de selectie die fit is.

04-02-2025 22:45

AFCACruijff14 +163313

Gaaei en Regeer

Ik vind Rosa erbij prima maar zonder overleven we het ook wel.

04-02-2025 22:46

Adam24 +39438

Overleven doen we het sowieso wel maar als je basis rechtsback weggaat en er komt een middenvelder voor terug die daar ook wel kan spelen als het nodig is, dan ga je er natuurlijk niet op vooruit om het maar zacht uit te drukken.

04-02-2025 22:47

Been +12585

Ze willen m gewoon een halfjaartje bekijken dus en als t bevalt mag ie Pasveertig opvolgen.

04-02-2025 22:44

AFCACruijff14 +163313

Het is tegenwoordig al Remco Paseenenveertig.

04-02-2025 22:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.