Ajax bevestigt komst Mannsverk; Noorse middenvelder tekent tot medio 2028

door NielsOpdam 285

Bron Ajax

Ajax bevestigt komst Mannsverk; Noorse middenvelder tekent tot medio 2028

door NielsOpdam 285

Bron Ajax

Laatst geüpdatet

Ajax heeft de komst van Sivert Mannsverk via de officiële kanalen wereldkundig gemaakt. De Noorse middenvelder komt over van Molde FK en tekent een contract tot en met 30 juni 2028. Mannsverk had in Noorwegen nog een contract tot eind 2025.

Voetbal International schreef eerder dat Ajax een vaste transfersom van zes miljoen euro betaalt voor de middenvelder. Door middel van bonussen kan dat bedrag nog oplopen tot 8,5 miljoen euro. Ajax noemt zelf geen transfersom in het bericht. Mannsverk is een controlerende middenvelder en gaat bij Ajax de concurrentiestrijd aan met Benjamin Tahirović en Silvano Vos.

De twintigjarige Mannsverk doorliep de jeugdopleiding van Songdal. In 2021 stapte de jeugdinternational van Noorwegen over naar Molde FK. Met die club won de middenvelder in het seizoen 2021-2022 de dubbel in Noorwegen.

Mannsverk is elfde zomeraanwinst bij Ajax

Bij Ajax is Mannsverk de elfde zomeraanwinst van de nieuwe directeur voetbalzaken Sven Mislintat. De Duitser kocht Branco van den Boomen, Benjamin Tahirović, Diant Ramaj, Carlos Forbs, Jakov Medić, Anton Gaaei, Josip Sutalo, Chuba Akpom, Gastón Ávila en Georges Mikautadze al in een eerder stadium. Met de komst van Mannsverk is Ajax qua inkomende transfers klaar.

Denk jij dat Ajax en Fortuna Sittard gelijk staan in de rust, maar Ajax uiteindelijk wel wint? Zet in en krijg 4,90 keer je inzet terug!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

fc Barcelona_ke +19239

interniew van Mislintat: we hebben met tahirovic enig nummer 6, Taylor meer box en box, Branco is andere type speler. die noemt vos niet. gaat hij weg of hij is gewoon niet goed genoeg?

01-09-2023 15:46

BBAFCA +9756

Huh, we kopen net nog een linsback: https://www.voetbalzone.nl/nieuws/ajax-verrast-en-haalt-op-deadline-day-wederom-een-verdediger/423551

Exit ASE of Wijndal?

01-09-2023 14:15

AiasMaximus +6025

Velkommen Sivert!

Dus toch nog een Noor dit jaar. Ik had Skaarud verwacht. Prima speler dit.

01-09-2023 14:05

Lapzwans +1528

"Met de komst van Mannsverk is Ajax qua inkomende transfers klaar."

Hoezo klaar? Het is wel duidelijk dat we nog wat missen..

01-09-2023 13:47

Mokum2018 +2106

Ja kansen 😂

01-09-2023 14:14

letsvencook +13054

We hebben al geen deef meer op het middenveld en nu ook geen taylor meer hopelijk, schuif vos maar een plekje door. Achteraan in de rij beginnen voor taylor die pakt al maanden zijn kans niet..

01-09-2023 13:46

Sjonnie +18814

Welkom Silvert!!
Hij zou wel eens een van de missing links kunnen zijn.
Trouwens, ik dicht Molde (groep H) een grotere kans op Europese overwintering toe dan Ajax!

01-09-2023 13:43

wijzijndebeste123 +163586

Prima aankoop. Maar je mist n lichtvoetige creatieve 10 met n fluwelen techniek.

01-09-2023 13:43

Vik86 +42397

Ja die kosten ook wel wat

01-09-2023 13:48

behangdelul +32548

Unuvar terug

01-09-2023 13:59

Rockanje23 +37016

Bankzitter bij Twente, gaat die Ajax bij de hand nemen en naar een hoger niveau tillen ?
Idem Salah Eddine vorig seizoen. Kan zelfs in dit Ajax niet mee.

01-09-2023 14:14

Siemjo +7878

Taylor maar gelijk op de bank zetten

01-09-2023 13:41

Turbo +41897

Nou, voor het geval aankoop 1 en aankoop 2 op zijn positie een snipperdag opnemen hebben we nu toch maar mooi aankoop 3 achter de hand!

11 aankopen later. Nog steeds een enorm probleem op de backs, nog steeds geen press-bestendige opbouwende mid, nog steeds geen fatsoenlijke AM. Wel 12 controleurs, 17 spitsen en 23 linksbuitens. Gelukkig maar.

01-09-2023 13:41

Rockpotje +9552

Er zijn toch twee backs gekocht? Mannsverk is toch precies de middenvelder die jij beschrijft? We hebben Berghuis als nr. 10. Zeuren om het zeuren dit.

01-09-2023 13:51

Turbo +41897

Mannsverk is absoluut geen press-bestendige mid. En de backs heb ik grote twijfels bij. We hadden op die posities behoefte aan kwaliteitsimpulsen en hebben "projectjes" gekocht die qua type nauwelijks aansluiten op de speelstijl. Berghuis is ook meteen de enige AM in de hele selectie en een speler met een Eredivsie plafond.

01-09-2023 14:00

Rockpotje +9552

Nou jij je zin, Sosa er bij. Dat is echt een goede wingback. En waarom sluit Gaaei niet aan op de speelstijl? Lijkt mij in alles wat je van een rechtsback verwacht in een aanvullend team. Mannsverk overigens ook als controleur. Slimme speler met zeer functionele techniek. Waarom dat in jouw ogen geen press resistente speler is, is me een raadsel. Op zijn highlights zie je hem constant open draaien en met de bal aan de voet onder de druk uit dribbelen. Vergeet op 10 Hlynsson niet, die kan nog weleens gaan verrassen.

01-09-2023 15:14

Simpelishetmoeilijkst +25155

Er zit zeker een goede dose waarheid in wat je zegt. Veel linksbuitens, waaronder gigantische miskoop Bergwijn. Hoop dat de twee nieuwe backs zijn wat we nodig hebben zodat we Wijnbal en Rensch daar niet meer zien.

01-09-2023 14:02

GrandMasterFlex +980

Wanneer heb je ze allemaal zien spelen? Kan toch nog helemaal niet oordelen. Beetje snel dit.

01-09-2023 14:03

Turbo +41897

Tik de naam in op YouTube en je kan ze zien spelen.

Verder zijn 2 (3 als je heel kritisch bent) van de 4 aankopen die al wél in Ajax 1 spelen al niet basiswaardig. Dus niet echt een lekker begin.

01-09-2023 14:05

GrandMasterFlex +980

Dat bedoel ik niet en dat weet je denk ik ook wel. De spelers die gisteren op de tribune zaten zijn de belangrijkste aankopen. Medic, VD Boomen zijn niet goed genoeg voor de basis. Forbs moet echt nog stappen maken en alleen Tahirovic is een meerwaarde.

Niet echt een lekker begin, maar ik verwacht dat ze snel met Avila, Hato, Sutalo, Gaaei gaan spelen met daarvoor Tahirovic en Mannsverk en Akpom/BerghuisBergwijn links, Brobbey spits en Mikau/Berghuis op rechts. Forbs, Godtz en Misehouy zullen wel de 1e wissels worden.

Punt is dat er nu geen steunpilaren zijn die zorgen voor een ondergrens. En dus kan je pas beoordelen als alle beoogde basisspelers erin staan.

01-09-2023 14:23

maik88 +15

Hij lijkt een beetje op Siem de Jong haha

01-09-2023 13:41

RadheAjax2021 +17874

Hebben we weer een toerist erbij….

01-09-2023 13:41

036AFCA97 +146646

Ik eis een rechtsbuiten!

01-09-2023 13:40

Dubbelvla +8409

forbs - akpom - mikau
benji - vd boomen - mannsverk
avila - sutalo - medic - gaaei
damaj

een heel elftal aangekocht. ben benieuwd.

01-09-2023 13:27

Rockanje23 +37016

Geen 10, en geen rechtsbuiten.

01-09-2023 13:29

Dubbelvla +8409

het is een beetje sjoemelen, je snapt het idee.

01-09-2023 14:13

Arieajax +1153

Lekker!!! Precies wat we miste gister. Een Noor hadden we nog niet. Wie weet kan deze man wel een schot op doel lossen.

01-09-2023 13:23

Arieajax +1153

Is toch zo. Klopt niks van de selectie man.

01-09-2023 13:49

GrandMasterFlex +980

Lekker aan je Arie krabben jongen

01-09-2023 14:04

Arieajax +1153

Loop jij hand in hand kakkie?

01-09-2023 14:48

Sjakieson +621

Heb wel weer het idee dat team een groot gebrek aan creativiteit heeft. Berghuis is volgens mij de enige los van de nieuwelingen. Daarvan maar afwachten wat ze gaan brengen. Ik hoop dat jongens als Unuvar en Fitz-Jim zich goed gaan ontwikkelen tijdens hun verhuur periode en Misehouy in Jong Ajax.

01-09-2023 13:12

Rob1976 +9465

Ik begin een beetje te kotsen van mijn eigen geliefde club.

"Ajax for the future"
Het zwarte diamanten shirt
Alles is commercieel gericht op de groeibriljantjes van ajax waar ze in de toekomst mogelijk veel aan kunnen verdienen en de prestaties op kortere termijn incalculeren als minder belangrijk, wat in mijn ogen juist super belangrijk is. Deze koersvaring is de hoofdreden vh vertrek van Tadic en deze koersvaring zorgt nu al voor mega veel ergernissen. Maar hopelijk gaan we zsm met alle versterkingen overperformen😅

01-09-2023 13:10

BBAFCA +9756

WE HEBBEN 2 HELE ELFTALLEN VERKOCHT DE AFGELOPEN TWEE JAAR. WAT MOET JE DAN NU MET HEEL JONG AJAX GAAN SPELEN. PRAAT DIE MEDIA NIET ZO NA MAN, JE KUNT DIT NIET OPLOSSEN MET EIGEN SPELERS

01-09-2023 13:11

Arieajax +1153

Spelers aantrekken prima. Maar koop wat nuttigs. We hebben geen eens meer een rechtsbuiten in de selectie, geen creatieve middenvelder niks.

01-09-2023 13:24

Rockpotje +9552

Dit roep je alleen maar omdat je de nieuwe spelers niet kent. Goeie aankopen bestaan alleen achteraf.

01-09-2023 13:52

jaripettersson +9468

Schreeuw niet zo

01-09-2023 13:57

BBAFCA +9756

Ik bood al mn excuses aan voor de caps ;)

01-09-2023 14:05

GrandMasterFlex +980

Die gozer is geen Ajacied.

01-09-2023 14:05

BBAFCA +9756

Sorry voor de caps, maar ik begin er een beetje gek van te worden dat iedereen roept dat we met elf 19 jarige moeten gaan spelen

01-09-2023 13:12

Rob1976 +9465

Juist niet onze jeugd is nog erger. We hadden minder moeten verkopen en directe kwaliteit moeten kopen

01-09-2023 13:13

BBAFCA +9756

Het probleem is dat Overmars met allemaal spelers afspraken had. Nog 1 jaar erbij en dan mag je weg. Dat kwam nu allemaal op hetzelfde moment in een tijdsbestek van 12 maanden. Je moet dan wel aankopen doen helaas, maar dit is het gevolg van per se ieder jaar willen aanhaken in Europa en daar betalen we nu de rekening voor.

01-09-2023 13:14

BasseyAdriaan33 +13620

Minder moeten verkopen? Je hebt te maken met spelers die een veelvoud kunnen verdienen, die hou je niet tegen. Als je nooit meewerkt komt er helemaal niemand meer naar je club omdat ze weten dat ze nooit meer weg mogen!

01-09-2023 13:15

Hersenspinsel +8001

Die directe kwaliteit kost 100 miljoen als ze al naar Ajax willen. Helaas pindakaas, dus huidige aankopen van Sven zijn verklaarbaar.

01-09-2023 13:37

GrandMasterFlex +980

Volledig eens en als het puzzeltje in elkaar valt en er toch talenten tussen zitten die zich aan het niveau optrekken, dan zeggen ze allemaal: zie je wel onze talenten. De basis is niet goed genoeg voor talenten om in te ontwikkelen, die kunnen de kar niet trekken. Die moet je kopen! Als er zoveel van de basis weggaat, dan moet je die vervangen.

01-09-2023 14:07

STARK +856

Ga lekker kotsen dan jankbal

01-09-2023 13:16

Cruijffthebest +13358

Mooi, maar we hebben nu al een paar keer heel erg duidelijk gezien dat we een creatieve middenvelder en dito rechtsbuiten missen.
Hoe blind zijn ze dan eigenlijk bij Ajax?

01-09-2023 13:09

GiiaAfca +9070

Rechtsbuiten positie kunnen wel jongens spelen die daar eigenlijk van nature niet spelen, dachten ze afgelopen seizoen ook op die manier te doen pakte ook zo goed uit

01-09-2023 13:13

GrandMasterFlex +980

Die hebben we toch in de jeugd. Ze kopen nu spelers die op meerdere posities kunnen, zodat ze een Misehouy of Axel nog kunnen inpassen.

01-09-2023 14:09

oudzuid2 +7292

zal ook wel weer een maand duren voor ie speelgerechtigd is

01-09-2023 13:08

Ajax1969 +4162

Het is een Noor toch. Noorwegen is Schengen gebied.

01-09-2023 13:35

Julian +40

Koop dan 1 goede verdedigende middenvelder van 14,5 miljoen en zet Vos daarachter, in plaats van Tahirovic voor 8,5 miljoen en Mannsverk 5 miljoen.

01-09-2023 13:07

JP_Frost +1911

Ook goed voor de ontwikkeling van Vos natuurlijk om vooral op de bank te zitten...

01-09-2023 13:13

Bapinho +3413

Ja en ook fijn om te weten dat het dus afhangt van de afkoopsom hoe goed een speler is. Zou hij dat ook tegen bergwijn kunnen vertellen? Dan gaat ie misschien nog eens scoren

01-09-2023 13:50

GrandMasterFlex +980

Met deze spelers kan hij gewoon de concurrentie aangaan. Koop je een kanon van 25 miljoen, dan speelt die altijd. Zo werkt dat

01-09-2023 14:10

Godenzoon24 +15288

Tahirovic is een hele goede. Ik denk dat ze uiteindelijk ook samen gaan spelen. Tahirovic meer de 8 en Mannsverk de 6. Of dat goed is zullen we zien maar Steijn is gek van kracht, lengte en controle!

01-09-2023 13:14

GrandMasterFlex +980

Eens, Tahirovic is meer een spelverdeler dan een breker, wat hij overigens wel goed doet. Maar een echte stofzuiger die ook nog kan voetballen is wel een pre.

01-09-2023 14:11

supporter sinds +7887

Als Vos beter is zal Steijn hem wel opstellen

01-09-2023 13:37

AFCA22 +2452

Ik zie die Pepe van Arsenal hier de laatste tijd vaker langskomen, maar hier zijn verder geen geruchten oid over geweest toch?

01-09-2023 13:05

Gooseman +11860

Bied hem dan meteen een kopje koffie aan.

01-09-2023 13:08

GNBL +89881 moderator

Individueel zullen het allemaal goede spelers zijn met goede onderliggende stats. Alleen als ik dan vd Boomen zie in dit Ajax systeem zie ik een totale mismatch. Dat is in niks een Ajax speler. Ik hoop het echt, maar ik moet het nog maar allemaal zien met alle aankopen. En Forbs die gehaald wordt voor 19 miljoen terwijl je al zat spelers hebt voor linksbuiten dan vraag ik me af of er wel echt goed wordt gekeken naar wat het elftal nodig heeft. Daar wringt het voor Steijn ook denk ik. Die moet het maar doen met de spelers die hij krijgt, maar hij is wel de eerste die erop wordt afgerekend als het niet loopt.

01-09-2023 13:04

Godenzoon24 +15288

En Akpom is ook geen Ajax 10. Is ook gehaald als spits. En Mikautadze is gehaald als rechtsbuiten/10? En dat is nou juist een spits!

01-09-2023 13:15

Simpelishetmoeilijkst +25155

Ben het het helemaal met je eens.. Denk niet dat Branco goed past bij Ajax. V hopelijk lukt het Steijn hier een goed team van te bouwen, niet gemakkelijk. Ik wens hem succes, denk dat het tot de winterstop moeilijk zal blijven.

01-09-2023 14:12

GrandMasterFlex +980

VD Boomen, leuk voor erbij, maar niet de toekomst. Transfervrij prima, maar niet voor miljoenen.

01-09-2023 14:12

Rock69 +8411

Die rechtsvoor verwacht ik ook nog. Komt allemaal goed

01-09-2023 13:04

PalFischerArmy +2617

Hier heb ik wel vertrouwen in, net als Butera. Prima dag qua aankopen.

01-09-2023 13:03

Gooseman +11860

Sivert, ook al is ie klein.....

01-09-2023 13:03

jo1 +4584

Ik zie Steijn stralen op de foto https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-contracteert-sivert-heggheim-mannsverk/

01-09-2023 13:03

Dubbelvla +8409

je link bevat geen foto's van steijn

01-09-2023 13:26

jo1 +4584

dat is de clue ook

01-09-2023 13:28

Stefansuarez +19013

Nicolas Pepe / Lucas Moura / zomaar wat goedkope opties voor rechtsbuiten.

Voor de 10 in de winter kijken of we Almada of Spertsyan kunnen binnenhengelen.

Liefst brobbey en Bergwijn in de winter naar de zandbak

01-09-2023 13:00

mvdk +43830 moderator

Lucas Moura hebben sommigen nog een trauma van.

01-09-2023 13:01

Stefansuarez +19013

Wel diepgang haha

01-09-2023 13:01

mvdk +43830 moderator

Dat zeker. Maar wat kost hij? Zal een enorm salaris opstrijken.

01-09-2023 13:02

AFCAHoorn +22649

De naam Moura hoef ik hier niet te horen.

01-09-2023 13:01

MelleAfca +14306

Ik ben me er absoluut van bewust dat ik me aanstel maar ik speel liever een seizoen lang met 10 man dan met Lucas Moura.

01-09-2023 13:06

AmsterdamsTrots +1988

Lucas Moura, die scoort nooit!

01-09-2023 13:14

GrandMasterFlex +980

Als de basis stabiel is en dan heb ik het voornamelijk over de verdediging en het blok op het middenveld, dan kan je ook aanvallende talenten inpassen zoals Misehouy, Axel, Godtz etc. Die hoef je dan helemaal niet te kopen. Om ze er nu in te gooien is kapitaalvernietiging.

01-09-2023 14:18

V12 +867

Nou zal het wel goed komen. Deze man lost alles op. Ik heb me gisteren kapot zitten ergeren en die aankopen zijn tot nu toe zonde van het geld. Ik heb meer genoten van PSV deze week. Zij spelen wel Ajax voetbal of beter gezegd Cruijff voetbal. Bij ons is het helemaal niks.

01-09-2023 12:59

MisterAFCA +6415

Seizoenskaarten zijn nog niet uitverkocht in subsidiehoven.

01-09-2023 13:01

DankzijCruijff +48682

Zo goed speelt PSV nog lang niet. Uitslag tegen Rangers zwaar geflatteerd. Ze laten wel spelintenties zien die ik bij ons vooralsnog enorm mis. Dat wel.

01-09-2023 13:03

Rock69 +8411

Wanneer heb jij het nieuwe team gezien van Ajax? Heb ik vast gemist.

01-09-2023 13:06

Godenzoon24 +15288

Nou dat is het grootste probleem. Wij hadden gewoon Bosz moeten halen. Als die Psv kampioen maakt kunnen er hier een paar hun hok in dat hij nooit prijzen pakt! Psv hield nog niet over tot nu toe maar er zit wel een idee achter en progressie!

01-09-2023 13:18

AFCArjen +437

Bij ons zit er ook een idee achter, maar alles is zó laat rond dat er nog geen chocola van te maken is. Voor de supporters niet en voor de trainer ook nog niet. Pas ergens eind november of zo zal de ploeg echt 'staan'. Dat is rijkelijk laat.

Ajax neemt dus gigantische risico's m.b.t. kwalificatie CL volgend jaar. Maar dat heeft ook wel weer wat. Die Tod oder die Gladiole en zo.

01-09-2023 13:50

Godenzoon24 +15288

Kom gister stonden er maar 3 aankopen in. En onze aanvoerder is het grootste dieptepunt. Het was gvd Ludogorets he.

01-09-2023 14:05

AFCAHoorn +22649

Welkom Sivert!

01-09-2023 12:58

Hamstelaar +14987

Forbs Akpom Georges

Tahirovic van den Boomen Mannsverk

Avila Sutalo Medic Gaaei

Ramaj

Welke plek zou Sven z’n nieuw elftal aan aankopen opleveren?

01-09-2023 12:58

Henk de Vries +11128

3 doodsaaie middenvelders naast elkaar. Lekker man!

01-09-2023 13:00

Pas +1618

Dit zijn allemaal aankopen van Sven. Hamsteraar maakt er gewoon een elftalletje van.

01-09-2023 13:03

C14 +22341

Haha ja genieten, veel spel tussen de linies, versnelling, wegdraaien, mannetje passeren, alles zit erin

01-09-2023 13:03

Eriksen10 +4791

Met een beetje geluk het linker rijtje.

01-09-2023 13:08

Amsjes +169

Papu Gomez is gratis op te halen…. doen!!!!!

01-09-2023 12:54

S_020 +4104

Sven kan je iig niet verwijten dat ie niet doortastend is.

Hij heeft tot nu toe:

- Gesaneerd in salarissen van uitgaande grootverdieners ("verlies" gepakt op eventuele uitgaande transfersommen)

- Goed verkocht (omzet gegenereerd voor zichzelf)

- Een heel elftal teruggekocht voor minder dan er is binnengekomen aan uitgaande transfers waardoor de selectie numeriek op orde is en de misgelopen CL gelden (deels) lijken te zijn gecompenseerd.

Enige vraagteken is nog of hij het goed heeft gezien in de aankopen (kwalitatief). Daar komen we de komende weken\maanden achter.

01-09-2023 12:54

jaripettersson +9468

Een elftal kopen is niet per definitie doortastend. We zullen zien.

01-09-2023 12:57

debetweter +10062

Ik ben ook blij. Alleen jammer dat er niet een leuke 10 of rechtsbuiten bij is gekomen. Maarja niemand is perfect.

01-09-2023 12:57

jo1 +4584

S 020 jij denkt dat de nieuwe aankopen voor de Balkenende norm komen ballen of?

01-09-2023 13:00

S_020 +4104

Ik denk dat ze iig niet voor de Tadic- of Klaassen norm komen ballen.

01-09-2023 14:23

jo1 +4584

Dat kan maar ze zullen nog genoeg kosten

01-09-2023 14:29

S_020 +4104

Misschien moet jij op de plek van Sven gaan zitten, kan je spelers halen die voor noppes willen komen voetballen.

01-09-2023 15:45

jo1 +4584

Jij komt met je argument van de salarissen zijn naar beneden. Hoe kan je dat nu weten. We zien die contracten toch niet. Voor het zelfde geldt verdienen de meeste allemaal 2 miljoen plus

01-09-2023 16:39

bollejan1 +2599

Hij heeft echt een bijna onmogelijk opdracht aangenomen, eigenlijk kan je zeggen dat alleen Hato, Alvarez, Kudus en Timber spelers waren waar toekomst in zat en goed genoeg zijn. Daarvan was met 3 een afspraak dat ze weg mochten. Blijf je met een selectie over waarvan 1 speler goed genoeg is. Daarnaast mocht hij pas aankopen doen bij verkopen, dus de selectie is buiten zijn schuld om ook nog is veel te laat rond.

01-09-2023 13:07

Henk de Vries +11128

Een Noor, die hadden we nog niet! Hoera!

01-09-2023 12:54

TheSpecialOne +8874

Het lijkt wel alsof Sven totaal geen vertrouwen heeft in de jeugsspelers van Ajax met al deze aankopen voor de breedte. Volgens mij koopt hij deze spelers alleen maar omdat ze goed functioneerden bij hun vorige teams en niet omdat ze moeten passen in het systeem van Ajax.

01-09-2023 12:53

AJAXINMYHEART +21813

"Het lijkt wel alsof Sven totaal geen vertrouwen heeft in de jeugsspelers van Ajax"

Gelijk heeft hij, OP DIT MOMENT.

01-09-2023 12:58

TheSpecialOne +8874

Ben jij dat Sven?! Het is de taak van jou en je technische staf om deze jeugdspelers op het gewenste niveau te krijgen onder de paraplu van spelers die al de klappen van het profvoetbal kennen. Dit ga je niet bereiken met het veredeld jeugdteam dat je bijelkaar hebt gekocht.

01-09-2023 13:03

Nr.10 +111023

Je hebt vorig jaar kunnen zien hoe goed Rensch en Taylor presteren als ze geen concurrent hebben. Ik ben blij dat er concurrentie is gehaald nu.

01-09-2023 12:59

C14 +22341

Voor op 8 had Fitz-Jim de concurrentie voor Taylor moeten/kunnen zijn. Nu heb je alleen Berghuis die eventueel ook op 8 kan.

01-09-2023 13:04

Godenzoon24 +15288

Tahirovic en Vos kunnen dat ook!

01-09-2023 13:21

Rockanje23 +37016

Ja dat is ook niet zo gek. Jeugd die vorig seizoen niet opgewassen was tegen Dordt, Top Oss en Helmond Sport. Daar ga je de oorlog niet mee winnen.
Laten ze eerst maar eens een seizoen lang laten zien dat ze de KKD overhoop kunnen spelen. Dan maken ze kans in het eerste,
Voorlopig zijn ze dit seizoen weer geweldig begonnen met nul uit drie

01-09-2023 13:02

stopperspil +11174

Wat is het Ajax systeem? Traag loszand wandel voetbal de laatste twee jaar. Jong Ajax ook nul systeem.

01-09-2023 13:03

TheSpecialOne +8874

Weet je dat niet eens?! Het was toch de bedoeling dat Ajax weer zijn smoel terug zou krijgen?! Dat betekent dus spelers selecteren met een superieur overzicht, technisch en tactisch onderlegd zijn met een hoge handelingssnelheid.

01-09-2023 13:09

stopperspil +11174

Graag, maar welke spelers heb je op het oog dan?

01-09-2023 13:11

TheSpecialOne +8874

Daar heb ik nog niet over nagedacht maar dit zijn wel de competenties waar een "echte" Ajax speler over moet beschikken. In ieder geval de spelers in de as van je elftal.

01-09-2023 13:27

Redrum +96046

Sven heeft de boel goed geanalyseerd blijkbaar. Vos en Misehouy zijn interessant om er bij te houden en af en toe minuten te gunnen. Fitz-Jim had er wat mij betreft al bij gemogen, maar verder loopt er toch helemaal niets rond in de jeugd wat al in de buurt komt van Ajax 1? Het is een bizarre gang van zaken, die je juist bij Ajax niet wil zien, maar ik denk wel dat Sven weet wat hij aan het doen is. We zijn extreem die gezonken vorig jaar en daarom moest er ontzettend veel puin worden geruimd.

01-09-2023 13:05

TheSpecialOne +8874

Die spelers die je noemt krijgen toch helemaal geen echte kans? Fitz-Jim wordt zelfs met onmiddellijke ingang verhuurd. Dat wilde ik duidelijk maken met mijn betoog.

01-09-2023 15:03

C14 +22341

Ajax heeft in principe al 4 jaar (meteen na het successeizoen met nota bene 5 eigen jeugdspelers) geen vertrouwen meer in jeugdspelers. Door Overmars ingezet, die lijn wordt gewoon doorgetrokken. Dat is het gevaar van mensen hun eigen dingetje laten doen en geen clubbeleid en visie voeren en bewaken.

01-09-2023 13:05

TheSpecialOne +8874

Amen! De oplossing van Sven is niet specifiek op de situatie van Ajax gericht. Ajax srond en staat altijd bekend om hun eigenzinnigheid. Deze eigenzinnigheid is hun kracht maar tegelijkertijd ook meteen hun zwakte want het is zo verdomde moeilijk om altijd maar uniek te blijven.
Maar dat is nou eenmaal de norm bij Ajax en de supporters verwachten ook niets anders. Sven denkt de Ajax ziel te begrijpen maar hij slaat volgens mij de plank hier volledig mis.

01-09-2023 13:24

C14 +22341

Het zorgwekkende en sneue is in mijn ogen juist dat Ajax en de Ajax supporters dat helemaal niet meer zo verwachten. Ajaxsupporters zijn veelal al helemaal tevreden als het kampioenschap behaald wordt, dan kan een trainer niks fout doen, zie De Boer en Ten Hag, mocht je niks over zeggen, ondanks het spel dat in weinig tot niks des Ajax was.

Ook hier enorm veel mensen schrijven over meegaan in het 'moderne voetbal', het Ajaxspel kan niet meer, is te romantisch gedacht, fysiek is echt nodig, breken is nodig, jeugd is er volgens hen nooit klaar voor omdat trainers hen geen kans geven.

Nee, Ajax is echt de weg kwijt, en het zorgwekkende is dat supporters dat ook voor een groot deel zijn, dus niemand die straks meer opkomt voor Ajax.

Ook de voorkeur voor grinta, fysiek en mentaliteit boven creativiteit en flair en lef is ook een verschuiving die ik nogal jammer vind.

01-09-2023 13:52

TheSpecialOne +8874

Het voetbal is inderdaad veel fysieker geworden en dus zal je je tot op bepaalde hoogte dit in je spel moeten incorpereren. Ajax kan hierin een voortrekkersrol gaan spelen. De perfecte balans vinden tussen "fysiek" en flair. Dat is de ultieme opdracht aan de technische staf. Breng de innovatieve kracht van Ajax weer terug!

01-09-2023 15:13

Rock69 +8411

De verdediging staat. Nu de rest van de puzzel. Moet niet zo moeilijk zijn

01-09-2023 12:52

jaripettersson +9468

Op papier staat ie, fifa tijger!

01-09-2023 12:57

Rock69 +8411

Dankje voor het compliment. Hahahahaha

01-09-2023 13:02

fc Barcelona_ke +19239

nr6 is vrij voor hem voor morgen!
Klaassen exit

01-09-2023 12:52

036AFCA97 +146646

We missen creativiteit, lichtvoetigheid en snelheid voor m’n gevoel.

Het antwoord: Nicolas Pepe.

Mag weg bij Arsenal en Sven heeft hem daar ooit geadviseerd.

01-09-2023 12:49

Vik86 +42397

Voor paar miljoen verkoopt arsenal hem 100 procent garandeerd

01-09-2023 12:50

Slang3 +45802

bijna alle aankopen zijn onder 23 en kosten weinig salaris, dat is met een reden

01-09-2023 12:52

036AFCA97 +146646

Sutalo is een knaller. Daar hebben we er nog 1 van nodig.

01-09-2023 12:53

TheSpecialOne +8874

If you pay peanuts you get monkeys.

01-09-2023 12:59

AJAXINMYHEART +21813

Sangaré 35 miljoen inclusief bonussen.

Valt tegen.

Middenveld psv word zwakker.

Alleen de aanval is goed.

01-09-2023 12:48

DankzijCruijff +48682

Middenveld PSV wordt juist alleen maar beter als je Schouten op de plek van Sangare zet.

01-09-2023 12:49

AJAXINMYHEART +21813

Ze gaan stofzuiger Sangaré nog missen.

Zeker met hun verdediging.

01-09-2023 12:51

DankzijCruijff +48682

Daar heb je misschien gelijk in. Laten we het hopen, maar voetballend gaan ze er echt op vooruit.

01-09-2023 12:52

AJAXINMYHEART +21813

Voetballend zeker.

Veel voetbal op het middenveld en goede aanval.
Maar misschien te veel voetbal, gezien hun achterhoede.

Maar ze zullen nog wel wat halen vrees ik.

01-09-2023 12:54

Raoul14 +3090

En zo blijf je hoop houden he?

01-09-2023 12:50

Patrick020 +22228

Het is 35mil

Voetballend word het alleen maar beter en helaas komt vRanckx daar nog bij

01-09-2023 12:55

AJAXINMYHEART +21813

Fabrizio Romano

Nottingham Forest are closing in on deal to sign Ibrahim Sangaré from PSV! It’s close on €36/37m package add-ons included

01-09-2023 13:00

AJAXINMYHEART +21813

Rik Elfrink

Sangaré voor 35 miljoen euro (met bonussen) naar Nottingham Forest.

01-09-2023 13:01

AJAXINMYHEART +21813

Verdedigend wordt het alleen maar slechter.

01-09-2023 13:02

DankzijCruijff +48682

Leuk, nog een controleur op het middenveld zonder creativiteit. Hadden we echt behoefte aan.

-_-‘

01-09-2023 12:48

AJAXINMYHEART +21813

Zeker, wilde je het alleen met Tahirovic doen op 6?

01-09-2023 12:49

C14 +22341

Vos bestaat ook nog he. We hebben het ook over Ajax he

01-09-2023 13:06

DankzijCruijff +48682

En hopelijk zien we een keer in dat Branco naast Tahirovic funest is voor ons veldspel, waardoor Branco ook automatisch een optie zou moeten worden voor de 6, a la Schone. Concurreren met Tahirovic om één plek dus. Niet meer samen.

01-09-2023 13:07

Vik86 +42397

Jaa hebben we nodig met zoveel nieuwe spelers.. Maja jij ziet liever jeugdspelers die niet goed genoeg zijn..

01-09-2023 12:49

Vik86 +42397

Ga je me uitschelden.. Je laat je wel kennen hoor..

01-09-2023 12:55

Henk de Vries +11128

Liever jeugd die niet goed genoeg is dan aankopen die niet goed genoeg zijn

01-09-2023 12:55

DankzijCruijff +48682

Je moet niet zo triest lopen zuigen en mensen met een andere mening ridiculiseren door eerdere woorden te verdraaien. Dan ben je gewoon heel zielig bezig, ja. Als een zielig kneusje. Meer kan ik er niet van maken.

01-09-2023 12:56

Vik86 +42397

Ik heb toch gelijk dat je jeugdspelers in de basis wilt... En dan ga je zo reageren.. Beetje zielig hoor..

01-09-2023 12:57

DankzijCruijff +48682

Ik heb in meerdere topics gezegd dat ik de huidige bezetting op het middenveld dramatisch vind. We missen creativiteit, techniek en behendigheid aan de bal. Een enkele jeugdspeler is slechts een voorbeeld, maar van mijn part is dat een aankoop. Zolang die aankoop daar maar aan voldoet. En als je elkaar wilt blijven opzoeken dan moet je het me laten weten, dan kom ik vanaf nu ook gerust op elk strontbericht van jou reageren en jouw woorden verdraaien. Aan jou de keuze.

01-09-2023 12:59

C14 +22341

Tahirovic bezwijkt nog onder een beetje druk van Excelsior, dan ben je niet beter of verder dan Vos.

01-09-2023 13:07

Rock69 +8411

Heb je het nieuwe Ajax al gezien? Zonder Taylor

01-09-2023 12:50

GNBL +89881 moderator

Ik krijg een hoog FM gehalte bij al deze aankopen. Vraag me toch wel af of het allemaal wel bij elkaar gaat passen. En dat we zoveel aankopen hebben gedaan en geen enkele echte rechtsbuiten hebben baart me zorgen.

01-09-2023 12:48

Rockanje23 +37016

We hebben ook geen 10, en geen lcv. Hato kan je nog geen 45 wedstrijden in een seizoen laten spelen

01-09-2023 12:50

Slang3 +45802

Avila is een LCV, zo is hij opgeleid en Kaplan is bezig met herstel

01-09-2023 12:52

Rockanje23 +37016

En wie moet er dan linksback als Avila in het centrum moet spelen ? Weer Wijndal of ASE ?
En wat Kaplan kan weet niemand, of hij ooit nog 100% fit wordt ook niet.

01-09-2023 13:14

LukaLitmanen +81980

Dankjewel Sven, de Messias!!

Wat moeten we zonder jou?

Nu nog snel een rechtsbuiten, Sven.

Dat zou topprioriteit moeten zijn…

01-09-2023 12:47

Jortjuh14 +2993

Onbegrijpelijke aankoop dit. We missen echt zoveel creativiteit. En ook een rechtsbuiten

01-09-2023 12:47

Patrick78 +51820

‘ Onbegrijpelijke aankoop dit ‘

Aldus onze nieuwe algemeen directeur

01-09-2023 12:49

C14 +22341

Haha wat is daar onzin aan dan? Is een feit dat je creativiteit mist, en dan wordt er een 3e 6 gehaald, eigenlijk 4e, als je Fitz-Jim ook gewoon de kans had gegeven.

01-09-2023 13:32

036AFCA97 +146646

We moeten een specialist op rechtsbuiten hebben, Sven!

01-09-2023 12:46

Vik86 +42397

Hopen op Nicolas pepe..

01-09-2023 12:47

JordyAjacied +19181

Gorter of Ramaj

Gaaei - Sutalo - Hato - Avila

Mannsverk - Bergwijn- Tahirovic

Berghuis - Mikautadze - Forbs

Forbs kan het echt wel, wil dat gewoon op links zien, heeft alles wat Bergwijn mist, explosiviteit om er langs te gaan, Bergwijn op 10, dat deed hij de andere keren heel behoorlijk en zijn kwaliteiten komen daar meer tot zijn recht.

Rechtsbuiten, echt geen idee wie daar moet staan, dat zal dan toch Berghuis worden, ongelofelijk eigenlijk dat je 11 spelers koopt en geen pure rechtsbuiten.

Voor de rest, heel veel nieuwe namen slechter dan gister kan niet toch? Laat ze aub snel ingespeeld raken…

01-09-2023 12:45

RvhC74 +5371

Bergwijn op de bank zsm

01-09-2023 12:46

AjaxDaniel +14523

Liefst gewoon slijten en nog wat geld pakken, maar dat zit er niet in vrees ik

01-09-2023 12:47

JordyAjacied +19181

Zie ook liever Mikautadze daar, maar Bergwijn gaat nooit banken, die aanvoerder status draait dat de nek om.

01-09-2023 12:47

LukaLitmanen +81980

Bergwijn op 10 hahaha

01-09-2023 12:48

JordyAjacied +19181

Liever daar dan dat we vleugellam zijn met de 2 Stevens… Forbs en Conceicao zijn de enige die een mannetje voorbij kunnen, triest eigenlijk…

01-09-2023 12:49

TheSpecialOne +8874

Jouw opstelling is een waar vreemdelingenlegioen. Het lijkt City wel! Haha

01-09-2023 12:56

V12 +867

Bergwijn op 10? Hij verdedigd nauwelijks mee terug. Speel je dus eigenlijk maar met 2 middenvelders. Denk eens wat verder dan hier en daar een actie.

01-09-2023 13:03

Redrum +96046

Forbs - Akpom - Berghuis
Mikautadze
Mannsverk - Tahirovic
Avila - Hato - Sutalo - Gaaei
Ramaj

Het mogelijke nieuwe elftal van Ajax wanneer praktisch alle nieuwe aankopen gaan spelen. Geen idee hoe dat eruit gaat zien, maar het kan onmogelijk slechter zijn dan wat we gisteravond hebben gezien.

01-09-2023 12:45

Haarlemmer +20591

iK wIl D'n dEeF!!!!!!

01-09-2023 12:45

Redrum +96046

Deef is weg :(:(:(

01-09-2023 12:46

Terugnaardemeer +10644

Ook naar Eindhoven?

01-09-2023 12:49

JordyAjacied +19181

Deze opstelling gaat nooit plaatsvinden, Bergwijn gaat alles spelen, dan hopelijk op 10…

01-09-2023 12:47

Redrum +96046

Bergwijn is op linksbuiten wel op zijn best denk ik. Op 10 vind ik juist Mikautadze heel interessant. Lijkt op basis van de beelden die ik heb gezien een hele dynamische nummer 10 te kunnen zijn. Hij heeft de creativiteit, het schot, de techniek en de snelheid om de perfecte schakel te zijn tussen het controlerende middenveld en de aanval. Durft de bal te vragen en kan een succesvolle dribbel inzetten. Dat is precies wat wij al jaren missen op 10 denk ik.

01-09-2023 12:54

NoFX +1575

Sievert, ook al is die klein, kijk maar eens hoe goed een Noorse 6 kan zijn...Sievert is voor niemand bang, helpt ons aller Ajax waar hij kan.

01-09-2023 12:44

Danielson +50258

Hij is helemaal niet klein.

01-09-2023 12:49

NoFX +1575

Ja, maar dan klopt het liedje niet meer...

01-09-2023 12:53

Danielson +50258

Nu ook niet

01-09-2023 12:55

NeeI +107664

Het zal mij benieuwen.

Directe aanwinst of breedteaankoop?

01-09-2023 12:42

Vik86 +42397

Is een aanwinst..

01-09-2023 12:44

insectenverdelg +23422

Mij ook. Hij is wel een soort type die we niet schijnen te hebben. meer een soort Alvarez.

01-09-2023 12:44

YRGI +32921

Lijkt me direct, maar juist Tahirovic doet het prima. En volgens mij is Mannsverk een concurrent voor hem.

01-09-2023 12:44

AFCACruijff14 +161156

Gister gekeken?

Meteen een aanwinst dus haha.

Denk dat als hij balvast is en tempo maakt genoeg zal spelen.

01-09-2023 12:49

ArnoAjax +1680

Ik ben benieuwd. Van den Boomen werd ook binnengehaald als de super aankoop

01-09-2023 12:41

GNBL +89881 moderator

En die kan er geen klote van.

01-09-2023 12:42

Vik86 +42397

Oei ik ben het eens met jou, wat een slome gast.. Mja hij is met ajax shirt nu wel miljoenen waard..

01-09-2023 12:45

Danielson +50258

Kom kom. Dat moeten we nog zien. Vooralsnog doolt het gehele elftal zoals onder Schreuder.

01-09-2023 12:51

ArnoAjax +1680

Dat bedoel ik om over Medic maar te zwijgen

01-09-2023 13:34

YRGI +32921

Transfervrij.

01-09-2023 12:45

MarLuuk76 +3557

Klopt dus nu miljoenen waard voor Ajax.

01-09-2023 12:50

BungTahamata +1963

Super aankoop zelfs, was hij geen vrije transfer?

01-09-2023 12:46

AFCACruijff14 +161156

Vd Boomen is een prima selectiespeler maar gaat niet alles spelen.

01-09-2023 12:50

Thaschja +10242

Eindelijk Vakwerk 😉🥳

01-09-2023 12:41

Kruising +731

Welkom mann ja we hebben echte kerels nodig!

01-09-2023 12:41

WantAmsterdam +116101

Ken hem te weinig om iets zinnigs over te zeggen. Wel had ik liever een creatieve 10 zien komen, die hebben we imo harder nodig.

01-09-2023 12:40

LukaLitmanen +81980

Rechtsbuiten juist!

Misehouy berghuis en Georgiër zijn prima 10

01-09-2023 12:42

WantAmsterdam +116101

Misehouy is er nog niet klaar voor, Georgiër is meer een aanvaller, en Berghuis vind ik ook niet de ideale 10.

01-09-2023 12:45

LukaLitmanen +81980

Zit wat in, maar berghuis is wel beste 10 in de selectie

Enige basisspeler die over is gebleven na die legendarische Champions League groepsfase

01-09-2023 12:46

Vik86 +42397

Legendarisch was het geweest als het psg, city en barca waren geweest.. Nu waren het 3 teams genaamd sporting, dortmund en besiktsas en allen uit vorm..

01-09-2023 12:49

WantAmsterdam +116101

Ja, de beste in de selectie maar daarom had ik graag nog een andere 10 zien komen, dan waren we daar goed bezet.
RB had ook mooie geweest maar met Mikautadze, Forbs en Berghuis hebben we wel spelers die daar goed kunnen uit te voeten.

01-09-2023 12:49

valkl01 +2621

Dat weet je helemaal niet want je heb Akpom en Mikautadze nog niet gezien op 10.

01-09-2023 12:50
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.