Ajax bevestigt komst Bounida: toptalent tekent tot medio 2025

door Thijs Zwagerman 53

Ajax bevestigt komst Bounida: toptalent tekent tot medio 2025

door Thijs Zwagerman 53

Laatst geüpdatet

Ajax heeft de komst van Rayane Bounida bevestigd middels de officiële kanalen. Het Belgische toptalent met Marokkaanse roots komt komende zomer over van RSC Anderlecht en heeft bij Ajax een contract tot medio 2025 getekend.

De Amsterdammers waren al lange tijd geïnteresseerd in Bounida, maar kenden ook veel concurrentie in de strijd om de handtekening van de felbegeerde middenvelder. Onder meer Paris Saint-Germain en Manchester City toonden concrete belangstelling voor Bounida.

De zestienjarige middenvelder heeft er echter voor gekozen om zijn carrière te vervolgen bij Ajax. In Amsterdam zal Bounida komende zomer starten bij Ajax O17. Bounida staat al jarenlang te boek als megatalent en wordt geroemd om zijn uitmuntende techniek en spelinzicht.

Kweekvijver over Bounida

In de nieuwste Kweekvijver ging Ajax Showtime maandag eerder al in op de langverwachte komst van Bounida. Er wordt beschreven hoe Ajax erin is geslaagd om Bounida te overtuigen van een overstap naar Amsterdam en welk traject de club met Bounida voor ogen heeft. De middenvelder is groot fan van Abdelhak Nouri, iets wat ook heeft meegespeeld in zijn keuze voor Ajax.

Foto: Ajax

Lees meer over:
Plaats reactie

Berghuis +14359

Gaat hij debuteren dit weekend? Ik lees zo veel over dit mannetje dat het echt lijkt alsof we de nieuwe Iniesta hebben binnen gehaald... Is een enorme hype op vooral sociale media maar als ik de filmpjes is bekijk vind ik het allemaal best mee vallen en snap ik dat Anderlecht niet is meegegaan in zijn krankzinnige eisen. A fijn ik laat me graag verassen uiteraard, maar op deze manier kan het enkel tegenvallen. Is 16 maar nog geen 1e elftal materiaal, dan kan de stempel wonderboy er na mijn mening wel af.

10-03-2022 12:18

Ferd +38490

ja, want als je op je 16de nog geen basisspeler bent bij Ajax dan ben je geen talent maar een ongetalenteerde nietsnut he.

waar speelde Berghuis op z'n 16de?

10-03-2022 12:26

Joko +5063

Kan ie als ie doorbreekt op zijn 19de transfervrij naar barca.
Of het wordt een andersson, rits, fischer, giovannie verhaal.

09-03-2022 13:43

brullie +7035

Rayane, nu al benieuwd naar de eerste meters in Ajax 1. Heb gekeken naar wat filmpjes maar die zegen niet alles. Enkel het beste materiaal komt op Youtube. Maar het ziet veelbelovend uit! Leuk weer een parel in de gelederen te hebben. Hopelijk kan hij de verwachtingen aan.

09-03-2022 06:50

RobbertB +2187

Welkom Rayane!!!

09-03-2022 00:05

Harrier Du Bois +38880

Groot talent, klein ventje. Vaak niet een beste combi, maar Messi bewees t tegendeel. Hopelijk kan hij zijn dromen waarmaken.

08-03-2022 15:28

FGLJN +3889

Zit nu het interview met hem te kijken, zo die jongen komt voor zijn leeftijd echt best volwassen en rustig over, en ook gewoon heel eerlijk en vrij. Leuk om te zien. Succes!

07-03-2022 21:03

Intec2.0 +12427

Hoop heisa om een knul van 16. Gigantische weg te gaan. Dat is voor weinige weg gelegd. Jeppe Kjear kwam ook als de Noorse Messi. Zie en hoor je ook amper wat van. Eerst allemaal maar zien of het wat wordt

07-03-2022 20:37

tmvde +2833

Weten we zeker dat ie 16 is, als ze 12 hadden gezegd, dan had ik het ook geloofd. Echt een broekie nog.

07-03-2022 20:09

Flaco +19583

Welkom Rayane, en toch heb ik ook wel wat gemengde gevoelens. Aan de kant blij met zo een creatieve middenvelder en aan de andere kant balen dat wij dit soort creatieve middenvelders niet zelf kunnen opleiden. Met types als Klaassen, Van de Beek, Ekkelenkamp, Dani de Wit en Siem de Jong heb ik persoonlijk niks. Ik snap niet waarom wij dit type wel kunnen opleiden en geen types als Sneijder en Van de Vaart.

07-03-2022 20:01

AFCAjax +17839

categorie Nouri en Ünüvar hebben we het hier over denk ik.

07-03-2022 20:14

Intec2.0 +12427

En welk categorie is dat precies?? Unuvar is nog mijlenver van Ajax 1 verwijderd. Het is maar voor weinige weg gelegd.

07-03-2022 20:42

Lazell +16989

Mijlenver? Is al een half jaar de absolute uitblinker in JA, mocht in de beker meedoen... Die zit er dicht tegenaan.

07-03-2022 22:56

NeeI +107768

Op basis waarvan is Unuvar "mijlenver van Ajax 1 verwijderd" ? Omdat ie fysiek niet de grootste is?

08-03-2022 04:40

Oxxer +164095 moderator

Als een beperkte voetballer zoals Ekkelenkamp Ajax1 kan halen is er nog hoop voor de Unuvars en Bounida's van deze wereld.

08-03-2022 10:31

Ans B +19832

De vraag is of dat realistisch is. Volgens mij klopt jouw insteek niet helemaal: creatieve voetballers worden vooral geboren. In de opleiding kun je creativiteit wel aanmoedigen (door b.v. niet alleen één keer raken te eisen) en faciliteren door b.v. inzicht-verschaffende oefeningen), maar dat talent om het vervolgens in de praktijk te brengen, ook onder druk, dat is aangeboren. En dat (top)talent is relatief schaars.

Ben het wel met je eens dat bepaalde accenten in de opleiding verkeerd kunnen uitpakken.

07-03-2022 20:33

Simon1 +2959

Als talent is het ook zeker beter om naar Ajax te gaan dan naar City en PSG. Als je echt zo goed bent dat je bij hun kan spelen komt dat toch wel.

07-03-2022 19:56

JaapStam +137088

Nog Brobbey nieuws??? Is hij weer beschikbaar tegen Benfica volgende week???

07-03-2022 19:27

JaapStam +137088

Dit zegt ook ook veel waar Anderlecht op dit moment staat!!! Wat zijn zij afgegleden zeg in Europa!!!

07-03-2022 19:26

NoPants +7489

Zijn zij afgegleden of zijn wij enorm gegroeid?

07-03-2022 19:35

AFCAjax +17839

ik duckduckgo'de net even op de stand van de belgische competitie om te zien waar ze nu staan (4e) omdat ze vorig jaar ofzo en jaar ervoor ofzo heel laag eindigde (geen europees voetbal etc.) en dus weldegelijk afgegleden.
Maar wat me opviel is dat er een club waar ik nog nooit van gehoord had fier aan kop staat (7 punten voorsprong op nummer 2) die club is schijnbaar aan zijn eerste seizoen op het hoogste niveau in belgie bezig sinds 48 jaar.

07-03-2022 20:23

Martano +231

Ja, vooral de jaren ‘80…

07-03-2022 21:37

Oxxer +164095 moderator

@ Duif 63

Mee eens, Anderlecht met Rensenbrink onder eigenaar bierbrouwer Constant van den Stockwas een serieuze club, het gouden Ajax van jaren 70, en deels het Ajax onder LvG komt nooit meer terug. Het grote geld maakt het onmogelijk dat een NL club zo kan domineren.

07-03-2022 22:13

Amsterdamnoord +6055

Mooie Brusselse club Saint Gilles, zou prachtig zijn als ze kampioen worden

08-03-2022 22:12

Schip +23455

Goed dat het aantrekken van jeugdtalenten geen last lijkt te hebben van het feit dat we geen TD hebben. Helemaal mooi als ze de regionale scouting nog verbeteren.

07-03-2022 19:22

3*stars*3 +23437

Moest ik net ook aan denken, toen ik het presentatie filmpje zag.
Tuurlijk heeft hij wat mediatraining gehad maar hij kwam toch volwassen en open over in z’n antwoorden.

Hoop dat het geen hype blijft en het er echt uit komt.
Kan mij nog die toptalent van AC Milan herinneren (Marokkaanse jongen die later ff bij PEC was).
Daar hoor je niets meer van.
Werd bestempeld als de nieuwe Cristiano Ronaldo.

07-03-2022 19:39

Schip +23455

Mastour. Die hype was enorm opgebouwd inderdaad.

07-03-2022 19:46

3*stars*3 +23437

Mastour idd.
Volgens mij zat hij toen bij Raiola en kwam hij daardoor ook bij PEC terecht maar wist het daar ook niet te maken.
Jammer en zo zie je dat (social) media extra druk legt op jonkies.
Waren grote talenten voor tijdperk van social media, die niet met druk om konden gaan, dus laat staan hoe het nu is.

Daarom verrast die Xavi Simmons mij toch wel.
Is er zeker nog niet maar hij is toch wel aangehaakt bij het 1e van PSG.

07-03-2022 21:15

Schip +23455

Ja, al blijft het wat gissen voor mij hoe goed hij echt is. Bij Jong vind ik hem goed, maar geen buitencategorie. Misschien wat vaker kijken.

07-03-2022 21:24

Sjonnie +18814

Welkom Rayane!!
Hij moet het nog wel laten zien uiteraard maar ik wens hem daar veel succes bij.
Een vrolijk kereltje en een waanzinnig balgevoel. Men zegt dat hij ook over veel spelinzicht beschikt. We gaan het zien.
Maar vind het een goed teken dat een dergelijk groot talent voor Ajax kiest in plaats van andere grote namen in Europa.

07-03-2022 19:18

aschja +20588

Ik zie berichten over dat over 2 jaar als hij 18 jaar is met nog 2 jaar bijtekent. Die jongen is een paar dagen 16jaar. Dan ligt ie toch langer vast dan 3 jaar?

07-03-2022 19:17

NoPants +7489

Waar zie je die berichten?

07-03-2022 19:35

3*stars*3 +23437

In NL mag je vanaf je 16e tekenen en dan is het Max 3.
Volgens mij mag je nu zelfs vanaf je 15e tekenen in NL.

07-03-2022 19:40

aschja +20588

Ja. Maar dan geeft nog geen antwoord op mijn vraag. Hij lijkt langer vast te liggen.

07-03-2022 20:08

Prutser +2933

Moeten ze mee oppassen, volgens mij heeft Labyad bij PSV een dergelijke constructie met goed gevolg aangevochten. Ben erg benieuwd hoe dit ingestoken is. Wat hierboven gezegd wordt klopt. Onder de 18 maximaal 3 jaar contract.

08-03-2022 13:00

Ajax1969 +4163

Wat wel mag is elk jaar verlengen. Dus als hij straks 17 is er een jaar bij, dan heeft hij nog 2 jaar te gaan als hij 18 is.

08-03-2022 22:26

Psychevore +21186

Nee, dat mag gewoon niet. Als Ajax het wel gedaan heeft zijn ze echt helemaal de weg kwijt. PSV heeft dit vroeger eens geprobeerd bij Ladyad. De rechter veegde het contract van tafel en Labyad ging transfervrij de deur uit.

08-03-2022 15:02

AFCAjaxMidNineties +12753

En als hij zo dadelijk over 3 jaar uit zijn contract loopt en net lekker wat gebald heeft in het eerste loopt hij zo transfervrij weer het deurtje uit..

07-03-2022 19:16

NoPants +7489

Beter maar geen talenten onder de 18 meer vastleggen?

07-03-2022 19:36

JariJari +15251

Ze moeten langere contracten voor jongeren toestaan. Gewoon zo lang als je wil.

07-03-2022 19:50

Slang +14994

Daar zal de arbeidswet blij mee zijn. Wurgcontracten voor minderjarige

07-03-2022 19:57

NoPants +7489

Omdat dat ajax in dit geval goed uitkomt maar even de hele wetgeving op de schop. Top idee.

07-03-2022 21:31

Lazell +16989

Misschien, maar als het echt een broodvoetballer was had hij betere opties om zijn eerste contract te tekenen.

07-03-2022 22:59

DrFootball +15144

Welkom! Gewoon lekker voetballen, hard werken, luisteren naar de coaches en dan komt de rest vanzelf wel.

07-03-2022 19:13

afca85meer4ever +2955

We hadden het nummer van Nouri nooit meer moeten gebruiken. Al helemaal niet geven aan een 15 jarige die echt alles nog te bewijzen heeft.

07-03-2022 19:11

aschja +20588

Volgens mij is die jongen best goed met de Nouri’s.

07-03-2022 19:18

Lazell +16989

Krijgt hij dit nummer of is het een eerbetoon? Toen Nouri nog bij Ajax in de jeugd rondliep was Bounida al fan van hem. Zijn ook bizar veel gelijkenissen tussen die 2.

07-03-2022 23:00

Altijdindestraat +40152

Ligt Brobbey op schema voor Benfica?

07-03-2022 19:05

Altijdindestraat +40152

Welkom bij de mooiste club van deze aardkloot.

07-03-2022 19:04

nightgoat +31026

Zolang 'ie binnenkort maar mee mag doen tegen Benfica, vind ik het allang best.

07-03-2022 19:02

Rikkie66 +22823

Hopelijk dat zijn omgeving hem ook als jong talent beschouwd en niet als een product wat van club naar club Hopt. Ben niet naïef en blij met ieder talent wat naar Ajax komt maar in dit geval voel ik wel een beetje mee met Anderlecht.

07-03-2022 18:53

Ozymandias +159568

Ik ben persoonlijk niet bang dat Bounida als 19 jarige alweer vertrekt. Ik verwacht dat hij dan nog niet eens is doorgebroken (spelers met zo'n fysiek breken zelden voor hun negentiende al door) en als hij nu voor Ajax kiest lijkt het me realistisch om te verwachten dat hij dat over twee jaar (wanneer Ajax zijn contact wil verlengen) weer zal doen.

07-03-2022 18:41

Soccerskins v2 +43325

Ik geloof ook niet dat hij met Ajax puur voor het geld heeft gekozen. Hij lijkt van buitenaf wel een band met Ajax te hebben en er zouden zeker clubs zijn geweest die meer hebben geboden.

07-03-2022 18:44

Ozymandias +159568

De vader van Bounida schijnt geen domme man te zijn en die zal wel inzien dat zijn zoon maar bij bepaalde clubs goed tot zijn recht zal komen.

07-03-2022 18:46

XRaY +18970

Weinig zin om hierover te speculeren. Zo jong nog de tijd zal het leren.

07-03-2022 18:49

Musica Merlo +8207

Uiteraard weet dit jonge kereltje nu nog niet wat hij over 3 jaar wil of wat Ajax wil met hem. Hij zit nog volop in zijn ontwikkeling.

07-03-2022 18:51

Ozymandias +159568

Over twee jaar (Ajax zal hem als 18 jarige al proberen te verlengen als hij zich bij Ajax naar behoren blijft ontwikkelen), dat is op die leeftijd voorbij voordat hij er uberhaubt bij stil heeft gestaan.

07-03-2022 18:53

aschja +20588

Ik lees berichten dat ie op zn 18de verjaardag voor 2 jaar bijtekent.

07-03-2022 19:19

XRaY +18970

Leuk dat zo een jongen voor Ajax kiest. Maak er wat moois van jongen!

07-03-2022 18:40

Musica Merlo +8207

3 jaar is maximaal en je kunt nooit het zo voor elkaar krijgen dat een speler of jeugdspeler na een bepaalde tijd van 3 jaar of langer niet transfervrij de deur uit gaat. Vergeet dat het hoort bij het voetbal zolang de Uefa deze regels hanteert en spelers zoveel mogelijk geld uit hun transfer willen halen. Een club moet dus al een jaar voordat het contract afloopt alles uit de kast halen om deze te behouden of er nog wat geld aan verdienen. Het positieve met de jaren zeventig en tachtig is dat ze toen nog sneller vertrokken maar dat was omdat Ajax veel lagere salarissen kon uitgeven dan nu. Een van de beste voetballers die Ajax ooit had was Marco van Basten die ging vrijwel voor een appel en een ei de deur uit naar AC Milan.

07-03-2022 18:39

Musica Merlo +8207

De "nieuwe" Nouri. hopelijk gaat hij een mooie toekomst tegemoet bij Ajax. En dat Ajax zuinig op hem mag zijn maar daar ga ik wel vanuit. Zag op de beelden dat hij supersnel is en zeer technisch met een goed spelinzicht. Deed me een beetje aan Jesper Olsen denken. Stiekem droom ik nog dat Ajax een tweede Jesper Olsen ergens vandaan tovert.

07-03-2022 18:31

appiehappie +3047

Hahaha, laat mij raden die walgelijke minkunkel/pizzabakker als zaakwaarnemer zeker ??
16 jaar, 3 jaar contract. Stop er maar veel energie in Ajax. Over 3 jaar zegt hij bye bye, zwaai zwaai en loopt gratis en voor niets de tent uit dan is hij 19 jaar en heeft hij zijn debuut in Ajax 1 net gemaakt.
Waarom maar 3 jaar en geen 5 jaar ?

07-03-2022 18:31

jjlncua33 +403

Is 3 jaar niet het maximum voor iemand van zijn leeftijd?

07-03-2022 18:33

sucre +15178

Jij snapt er weinig van he Appie? Je mag op je 16e max 3 jr tekenen!! Lees je even in voordat je zoveel onzin schrijft...

07-03-2022 20:01

AjaxDaniel +14526

Voor de mensen die zich afvragen hoe het zit met zijn 'korte' contract. Nergens in de wet is verboden dat een 16-jarige maximaal 3 jaar mag tekenen, althans voor zover ik weet. Niet in het BW in ieder geval.

Maar de KNVB heeft hier wel nadere regels over gesteld, welke volgen uit het 'KNVB Uitvoeringsbesluit– Het sluiten van een arbeidsovereenkomst met een jeugdspeler van 15 jaar'. Eerst moest een speler minimaal 16 zijn voordat hij een profcontract kon tekenen. Dat is nu verlaagd naar 15. Maar de regels mbt minderjarigen zijn nog geldig.

Specifieker in artikel 53, lid 3, van dit Besluit: "Het is niet toegestaan met een speler jonger dan 18 jaar een spelerscontract te sluiten met een looptijd langer dan drie jaar. Ieder beding waarin een langere periode is overeengekomen, is nietig."

Risico is dus wel dat hij wellicht niet verlengt na 3 jaar. Maar het is volgens de regels van de KNVB dus niet mogelijk om een speler van onder de 18 langer dan 3 jaar vast te leggen.

07-03-2022 18:28

OviMivO +1761

Kansloos, KNVB remt het voetbal in NL dus weer eens af.

Ik dacht dat die regel kwam vanuit de UEFA, maar dit is nog triester. Gezien NL als opleidingsland afhankelijk is van goede transfers

07-03-2022 18:35

JantjeBeton +2987

Hopelijk geen nieuwe Fresdy Adu, maar die Tikkie Takka Touzani aflevering met hem van een klein tijdje geleden zag er in ieder geval veelbelovend uit. :-) Had totaal niet verwacht dat hij voor Ajax zou kiezen, omdat Anderlecht ook een fantastische jeugdopleiding heeft, en ook een heel mooi gebaar dat hij Nouri's rugnummer kiest!

07-03-2022 18:27

AFCA-1983 +17723

Laten we hopen dat hij na de 3 jaar ook bij Ajax blijft spelen, zodat hij naar Ajax 1 kan. Iets in mij zegt dat hij dan alweer pleite is.

07-03-2022 18:21

Ajax2020 +167

Dit soort supertalenten tekenen dus maar tot hun 19e?

Is dit gebruikelijk? Het is uiteindelijk altijd een gok of een jongen doorbreekt of niet maar in 2025 is hij pas 19 en dan alweer transfervrij? Ik ken deze jongen niet, zal geweldig zijn en ik wens hem veel succes bij ons

07-03-2022 18:20

El Pacino +3609

Kan dacht ik wettelijk gezien niet anders.

07-03-2022 18:22

036AFCA97 +146682

Mag op die leeftijd maximaal 3 jaar tekenen, toch?

07-03-2022 18:22

AFCA-pride +17351

Mag op deze leeftijd maar max 3 jaar.

07-03-2022 18:22

Mocrodammerr +23048

na 3 jaar automatische verlenging van 2 jaar. hij tekent dus 5 jaar ipv 3

07-03-2022 18:28

Lazell +16989

Lijkt me onzin, als het contract automatisch wordt verlengd is het technisch gezien gewoon een 5-jarig contract.

07-03-2022 23:04

JC4ever14 +341

Veel kinderen uit groep 8 zijn al langer dan deze Belgische kabouter. De kwaliteiten moeten echt uitzonderlijk zijn, wil deze knaap in de top slagen. Ik moet het allemaal nog zien.

07-03-2022 18:16

Ajax.A +0

Ik las dat hij op zijn 18e zijn contract met nog eens 2 jaar verlengt. iemand meer info? Dat zou wel lekker zijn

07-03-2022 18:16

Wouter.H +11161

Fijn dat hij Nouri's dromen wellicht wel kan realiseren met zijn rugnummer. Weer een klein marokkaans toptalent.. Unuvar had dat toen ook toen die vrije trap vroeg net zoals appie.. Ach wat mis je dat joch toch..

07-03-2022 18:12

jjlncua33 +403

Ik bedoel als hij ooit het eerste haalt zal hij niet met 34 spelen

07-03-2022 18:29

NeeI +107768

Veel goeds over hem gehoord en gezien. Mooi dat hij voor Ajax kiest.

Hopelijk wordt hij niet de zoveelste creatieveling die op de flank weggestopt wordt.

07-03-2022 18:09

b.hulshof +3754

Voorspelling, twee invalbeurten bij ajax 1 en hij vindt dat hij toe is aan een stap naar een grotere competitie.

07-03-2022 18:09

JantjeBeton +2987

Moet vast een bijzonder prettig bestaan opleveren zo'n mooie roze bril, ouwe zwartkijkert! ;-)

Al schittert deze ruwe diamant slechts twee jaren in Ajax 1, net als Anthony (naar ik verwacht) en nu ook bij Haaland bij Dortmund, dan nog maakt mij dat enorm trots. Het grote geld van die koop- en hebzuchtige klote clubs houd je als grote club in een relatief kleine competitie uiteindelijk toch niet tegen helaas...

07-03-2022 18:35

JordanAFCA +22481

Heel groot talent die snel kan doorbreken in Ajax 1

07-03-2022 18:01

Harold +10572

Ik ben bang dat hij voor die tijd alweer een transfer heeft gemaakt

07-03-2022 18:03

JordanAFCA +22481

Ja idd… maar hopelijk is hij verstandig en blijft hij zich net zo lang door ontwikkelen om uiteindelijk een grote transfer te kunnen maken

07-03-2022 18:07

afcasven1995 +6981

Keek net even op z’n Instagram en zag dat Appie hem volgt, wat betekend dat die hem al heel lang kent dus.

Welkom Rayane en maak Appie trots!

07-03-2022 18:00

Ajax4proud +10860

Ik weet niet hoe serieus ik dit kan nemen maar toch even een link:
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/398536/spektakel-op-komst-ajax-wil-suarez-terughalen-naar-amsterdam/.
Suárez mag van mij terug komen, probleem is dat alleen The Sun en de Daily Mail dit melden..
1. Zijn salaris zal al een probleem vormen.
2. Denk dat de leidersrol van Tadic ook door Suárez in geding komt en dan is Tadic waarschijnlijk weg..

07-03-2022 18:00

UwSchipper +5612

Tadic gaat niet weg.
Tadic gaan we tzt in de Johan Cruijff ArenA begraven.

07-03-2022 18:02

Ajax4proud +10860

Ja Tadic is king man!

07-03-2022 18:03

Noxin +15520

Ik denk dat hij naar Miami gaat, maar Suarez is altijd welkom.

07-03-2022 18:06

Jeugd +24780

Als nou blijkt dat deze jongen echt meer kan dan straatvoetbal en zaalvoetbal dan is het niet te hopen dat hij over 3 jaar weer kriebels krijgt om uit te vliegen.

07-03-2022 18:00

Ajacio (de echt +311

Ik heb gelezen dat er nog een optie bijzit dat er nog 2 jaar bij kan komen Welke constructie dat is zou ik niet weten
Anders zou hij na 2 jaar alweer verkocht moeten worden om nog wat van het geld terug te zien
En dat zie ik echt niet gebeuren, daar dekt Ajax zich tegen in

07-03-2022 18:10

036AFCA97 +146682

Vind het wel lastig om zo’n stap te beoordelen. Kan er op veel manieren naar kijken.

Als een jeugdspeler van ons dit had gedaan waren we allemaal gek worden, alleen ik vind een stap naar Ajax nog anders dan naar City of Chelsea. Hier ligt een deel van de focus nog op talenten en de jeugd en bij Chelsea en City ben je handelswaar.

Tuurlijk heeft Anderlecht ook een prima opleiding en kan je stellen dat hij alleen voor geld naar Ajax is gekomen, maar misschien houd z’n familie wel van Ajax? Misschien is Ziyech wel een idool en is die gek op Nouri? Misschien heeft Ajax wel een beter plan met hem. Die jongen heeft Frenkie, Matthijs, Ziyech en Donny stappen zien maken die je vanaf Anderlecht niet maakt.

Ik hoop vooral dat die gaat vlammen! Welkom Rayane!

07-03-2022 18:00

DT10 +366

Concrete belangstelling van Manchester City? Dat is fake news Thijs Zwagerman van Ajaxshowtime. Een zestienjarige Belg mag dankzij Brexit helemaal geen contract tekenen in Engeland.

07-03-2022 17:56

Libero +19165

Hij zei in de podcast ook dat dat wat ingewikkelder zou worden dan voor andere geïnteresseerde clubs.

07-03-2022 18:49

☆☆☆AfcARules☆☆☆ +2878

Succes!!
Hoelaat word die keeper gepresenteerd?Of is ie nog aan het stucadoren?

07-03-2022 17:56

wijzijndebeste123 +163949

het plafond is bijna af. stuur m zo jullie kant op. schat een uurtje.

07-03-2022 18:12

Ozymandias +159568

Gelukkig dat Verweij dit ons al had kunnen vermelden want anders hadden we dit nooit zien aankomen...

07-03-2022 17:48

Libero +19165

Over twee jaar weet Verweij te melden dat Bounida bekend staat als een groot talent.

07-03-2022 18:46

thajax +7423

Beter die Belgische parels dan die Deense.

Althans, een nieuwe Eriksen is ook welkom, maar blijkt allemaal een beetje slappe hap

07-03-2022 17:46

Nick14 +25889

Vertrouw dit mannetje niet.

07-03-2022 17:45

Qifesh +24917

Nick14 is jaloers en vooral 14

07-03-2022 17:54

Nick14 +25889

14 staat voor Cruijff, B*rber.

Het feit dat jij en die 9 koekenbakkers die je bericht liken dat niet snappen vat meteen de staat van de Ajacied anno 2022 samen.
Ga lekker naar Alvarez kijken.

07-03-2022 18:31

SAE +4167

Is Berber een scheldwoord dat je dat met een sterretje typt?

07-03-2022 22:36

Qifesh +24917

maar toegegeven Nick weet best veel voor een 14 jarige

07-03-2022 23:45

KBouter +4122

Nick vriend..laat je niet opnaaien door die gasten uit het Rifgebergte.

07-03-2022 23:52

JOHANisGOD +18498

Je vertrouwt een jongen van 16 niet.

Aangezien jij volgens mij ook een jaar of 14/15/16 bent, zul jij er best kijk op hebben.

07-03-2022 18:00

Nick14 +25889

"Volgens mij"

Laat jij denken nu maar aan anderen over.

07-03-2022 18:29

JOHANisGOD +18498

Enorm technisch, maar wel een vlo.

07-03-2022 17:44

Slang +14994

Wel jammer voor Anderlecht. Gun die club het toch wel om succes te hebben

07-03-2022 17:44

Indy073 +8967

Ze hebben magallan toch in ruil gekregen haha

07-03-2022 17:45

Libero +19165

Scoorde laatst nog in de beker.

07-03-2022 18:41

rsvh88 +5478

Mooie foto met nummer 34! Succes jongen

07-03-2022 17:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.