Ajax bevestigt: Forbs vertrekt op huurbasis naar Wolverhampton Wanderers

door Timo Suur 383

Bron Ajax.nl

Ajax bevestigt: Forbs vertrekt op huurbasis naar Wolverhampton Wanderers

door Timo Suur 383

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Ajax en Wolverhampton Wanderers hebben een akkoord bereikt over een huurdeal van Carlos Forbs, zo valt te lezen op Ajax.nl. Er is een optie tot koop opgenomen in de huurdeal tussen beide clubs.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Forbs werd in de zomer van 2023 door Ajax voor zo'n veertien miljoen euro over van Manchester City. De Portugees maakte zijn debuut in dienst van de Amsterdammers tijdens de wedstrijd tussen Ajax - Heracles Almelo (4-1). Tot dusver kwam de snelle buitenspeler tot 38 officiële duels in de hoofdmacht, waarin hij goed was voor drie doelpunten en vijf assists. Bij Ajax wist Forbs nooit een onbetwiste basisspeler te worden.

In gesprek met de clubkanalen heeft technisch directeur Alex Kroes tekst en uitleg gegeven over de huurdeal van Forbs. 'Om de sportieve en financiële balans van Ajax te herstellen, hebben we ervoor gekozen om Carlos Forbs te laten gaan naar de Premier League, de competitie van zijn dromen', zo vertelt hij. 'We wensen hem heel veel succes toe.'

Matt Hobbs, sportief directeur van Wolves, is erg blij met de komst van Forbs. 'Carlos was een speler die we afgelopen seizoen al wilden halen, maar toen deed Ajax een geweldig bod en maakte hij de overstap naar een grote club. Nu hebben we de kans gekregen om hem binnen te halen', vertelt Hobbs op de clubkanalen van Wolves. 'Dat Forbs aan het einde van de transferperiode nog beschikbaar was, heeft ons waarschijnlijk geholpen om een deal te sluiten.'

Bij tien basisplaatsen van Forbs verplichte koopoptie

Eerder kwam De Telegraaf met het nieuws naar buiten dat de koopoptie in de huurdeal verplicht gelicht moet worden zodra Forbs minimaal tien officiële duels in de basis begint. In dat geval zullen de Amsterdammers een bedrag van 13,5 miljoen euro ontvangen. Daarnaast betaalt Wolves een huursom van 2,5 miljoen euro aan Ajax en nemen de Engelsen het salaris van Forbs - 1,5 miljoen euro - voor hun rekening.

Naast Wolves was ook Olympique Lyon concreet in de markt voor de diensten van Forbs, maar de linkspoot had niet de voorkeur voor de club uit Frankrijk. Nadat de Engelsen hun interesse kenbaar maakten, liet Forbs weten dat hij terug wilde keren naar Engeland, waar hij eerder speelde in dienst van Manchester City. Bij Wolves hoopt Forbs zijn carrière een nieuw leven in te blazen.

Lees meer over:
Plaats reactie

RijkdeGooier +2883

En Feijenooit heeft Hwang binnen! Nog niet eens voor een hoofdprijs en wij blijven maar wachten op wonderen om een creatieve middenvelder te kunnen halen...

01-09-2024 15:50

AjaxNr1 +1685

Feyenoord heeft Ajax inmiddels afgetroefd voor een creatieve middenvelder en PSV heeft weer een toptalent binnen. En in. amsterdam slapen we gewoon door . En Kroes wordt de hemel in geprezen. Terwijl we het lachertje van de eredivisie worden met dit elftal. PSV wordt met gemak kampioen. En Ajax gaat wederom op zijn best strijden om de 3 of 4e plek.
De creativiteit in het binnen halen van pareltjes zoals Overmars dat kon. Mis je in alles met het huidige beleid.
De Neressen zoals we vroeger binnenhaalde en parels als Tagliafico dat soort spelers waar je nog nooit van gehoord had en parels bleken te zijn. Mis je bij de huidige beleidsbepalers . Zo jammer dit. Waar is de creativiteit binnen. Ajax.

01-09-2024 15:43

Steffenhagen +38250

Deze topreactie is te stom voor woorden . Als je dat echt denkt dan wordt het straks hard wakker worden . Er zijn hier te veel blinde romantici die alweer vergeten zijn dat we er vrij kansloos afgingen tegen nac omdat we niks kunnen creëren . Berghuis weer minimaal een maand out en wat roept die eikel van een Kroes : we doen pas wat als Tahirovic weggaat . Nee , goede transferperiode , echt goed

01-09-2024 14:52

AjaxNr1 +1685

Komt er nog een creatieve middenvelder.
Anders vind ik transferwindow echt niet geslaagd

01-09-2024 11:48

JanMolby +1747

C'mon, Kroes. Dat Forbs nu naar Wolves gaat heeft niks met 'competitie van zn dromen ' te maken. Alsof je hem een cadeau geeft. Hij wilde zelf niet naar Lyon, terwijl die - kennelijk -bereid waren meteen te kopen. Wat Ajax natuurlijk veel liever was geweest.

01-09-2024 09:49

Patje2011AJAX +2124

Prima deal, 4 miljoen besparing dit seizoen, Ajax heeft dat nodig, het is niet anders.

01-09-2024 06:30

Henkjanklaas +20684

Je zult mij niet horen zeggen dat het eenvoudig is al die ‘ Mislintat spelers ‘ te slijten maar Kroes die met veel bombarie is binnen gehaald, heeft met Beuker toch behoorlijk onder gepresteerd.
Alleen veel moeite doen is domweg niet voldoende. Al die verhuurtransacties zijn niet bepaald structureel qua oplossing en qua inkopen op cruciale posities zie ik duidelijk een min . Zeer teleurstellend dus. De trainer probeert er met al zijn inzet nog wat van te brouwen maar als je dan zo’n NAC vanavond ziet tegen Hveen …. En te bedenken dat wij daarvan verloren hebben …..gaat er nog een wonder gebeuren voor dinsdag ..

01-09-2024 03:09

Sentinel +9100

Depay is trouwens beschikbaar. Maar moeten we dat willen.

31-08-2024 20:05

3sterren +20205

Als je iedere wedstrijd zit te wachten op een fashion statement, ja dan wel, maar wil je voetbal bewonderen dan …

01-09-2024 10:35

SanMarco +46

Nee, want we hebben al 4 spitsen.

01-09-2024 12:03

Amp +38245

Homegrown en Portugese roots. Daar had je bij de wolves meer uit moeten kunnen halen

31-08-2024 19:16

3sterren +20205

Nee, misschien was dat ooit zo.
Maar als je de artikelen op AS omtrent deze specifieke transfer goed had gelezen, dan had je ongetwijfeld begrepen dat de bomen bij The Wolves ook niet meer tot in de hemel reiken.

“Ornstein meldt dat het voor Wolves lastig wordt om de deal op tijd rond te krijgen. Het transferbudget van de Premier League-club zou gelimiteerd zijn door de financiële regels in de Premier League.”

Ik heb bovenstaand citaat voor jou bijgevoegd. Spaart zoektijd, zie het maar als service van de zaak …
; )

01-09-2024 10:55

Amp +38245

Slechte zaak dan. Dezelfde nacht kopen ze ff voor 20 miljoen een Braziliaan van een Braziliaanse club. Als je een clausule voor pas volgend jaar afsluit had je geen rekening hoeven houden met het budget van dit jaar. Kannje lekker bijdehand lopen doen, maar neem dan alle context mee dat relevant kan zijn

01-09-2024 13:21

Simpelishetmoeilijkst +25499

Misschien kan Kroes van Ajax een spelers verhuur bedrijf maken.

31-08-2024 17:23

vanreenen +10360

Ik zal wel niet bij d3 eerste 100 reacties zijn van supporters die hiervan niets begrijpen. Olympische Lyon biedt 15M euro en dat wordt van tafel geveegd, zegt men.
Nu gaat Forbs op huurbasis voor ern appel en een ei de deur uit!! Nog minder dan ern Alvert Cuypprijs.
Kan iemand mij dit uitleggen?

31-08-2024 16:11

AjaxMadrileen +783

Forbs wilde niet naar Lyon, dan houdt het op…

31-08-2024 16:37

debarbaar +8257

Forbs wilde blijkbaar niet naar: OL, Everton en Leicester. Dus gaan we akkoord met een huur. Huren is altijd verliezen. Voldoet ie niet krijg je 'm onverkoopbaar terug en voldoet ie wel dan wordt het een Conceiçao. Dan verkopen ze hem gelijk door en steken zij de winst in de zak. Everton en OL konden wel kopen.

31-08-2024 16:41

Koekepeer +1467

2,5 + 13,5 > 15 edit salaris weggehaald

31-08-2024 17:11

3sterren +20205

Koekepeer ik volg je post en rekenvoorbeeld niet helemaal. 2,5 + 13,5 > 15 Moet dat niet 16 zijn ?

In het artikel valt het volgende te lezen:

“de Amsterdammers een bedrag van 13,5 miljoen euro ontvangen. Daarnaast betaalt Wolves een huursom van 2,5 miljoen euro aan Ajax en nemen de Engelsen het salaris van Forbs - 1,5 miljoen euro - voor hun rekening.”

2,5 + 1,5 + 13,5 = 17,5.

Er vanuitgaande dat Carlos zich zal gaan bewijzen en dat hij het vooraf bepaalde aantal wedstrijden ook daadwerkelijk zal gaan spelen …

01-09-2024 11:08

Koekepeer +1467

Ook bij een verkoop aan OL had je die 1,5 miljoen salaris niet

03-09-2024 08:31

Condor +32

@vanreenen loon wordt overgenomen plus 2,5 miljoen. 10 basisplaatsen is niet zoveel... Bij overname 13,5 miljoen. 13,5 +2,5 is 16 miljoen. Je kan klagen over Kroes, die mocht kiezen tussen niks en een miljoen meer over een jaar en nu alvast minder loon en alvast 2, 5 miljoen..
Laten we zeggen dat het de situatie van het huidige Ajax typeert dat geen CL speelt en 2 seizoenen niet bepaald gegloreerd heeft.

01-09-2024 00:33

stopperspil +11264

De zomerse transferwindow sluit op maandag 2 september om 23.59 uur in Nederland

31-08-2024 15:23

Turg +1176

Kroes noemde Mislintat een 'oplichter', maar komt er nu zelf achter dat spelers kopen of verkopen best ingewikkeld is... De beste stuurlui staan aan wal. Snel een technisch directeur aanstellen en Kroes tot algemeen directeur oid maken.

31-08-2024 14:48

Simpelishetmoeilijkst +25499

Sorry, gewoon Menno Geelen als AD behouden. Doet het prima. Is niet zo rustig geweest bijnAjax in jaren.

31-08-2024 17:25

Ajax-Amsterdam +4209

Dat komt niet door Menno Geelen. Voor de Buhne is het misschien rustgevend. Maar we hebben totaal geen inkijk hoe hij de functies van een AD oppakt momenteel. Je mag de credits meer schuiven naar Beuker en Farioli en in mindere mate ook Kroes omdat de samenwerking tussen hun vooralsnog prima verloopt.

31-08-2024 18:49

Simpelishetmoeilijkst +25499

Wat je schrijft, Ajax-Amsterdam zou kunnen, maar vsn wat ik ervan geleerd heb is Geelen wel de persoon, die zorgt voor het juiste werkklimaat, wasr8n anderen goed mkunnrn presteren. Hij laat ieder zijn werk doen, en bemoeit zich niet teveel met de specialisten. Hij weet hoe dit te managen, en ik heb zelf ook wel wat ervaring met dit soort zaken na een heel leven in het bedrijfsleven, en nu met pensioen.

31-08-2024 21:59

Ajax-Amsterdam +4209

Daar heb je een goed punt Simpelishetmoeilijks en zo zie ik de rol van een CEO ook het liefst ingevuld worden. Anderen in hun kracht zetten door het juiste werkklimaat te creeeren. Ik heb net als jou geen twijfels over het functioneren van Menno Geelen, want die loopt al een tijd bij Ajax en heeft elke rol zo ver we weten uitstekend opgepakt. Deze promotie - hoewel hij dat niet permanent wil vervullen omdat hij liever een voetbalman ziet als CEO wat hem weer siert - is logisch en zeer terecht.

Mede hierom kunnen o.a. Beuker, De Lange en Kroes hun werk doen. Mijn punt was meer dat zij wel de uitvoerende krachten zijn die het moeten doen. Menno bepaalt dat allemaal niet maar overziet het. Dat is verder uitstekend, want zo moet dat ook. De mensen met de expertise en kennis hun werk laten doen.

Het vertrouwen in hun is er en hierdoor keer de rust terug. Dat begint al bij het gewaagde keuze om Farioli aan te stellen, de vele jeugdspelers weten te behouden door ze contracten te geven of deze te verlengen en de scouting opnieuw in te richten. Er wordt hard gewerkt om vorm te geven aan het nieuwe Ajax.

Ik wilde hiermee eigenlijk indirect reageren op Turg die erg kritisch is op Kroes met een argument die ik verder niet veelzeggends vind. De situatie is anders dan die van Mislintat en dat maakt het stukken lastiger om te kopen en verkopen. En omdat hij als TD dan zou falen moet hij wel AD worden? Dat zou ook onlogisch zijn.

01-09-2024 11:42

Ajax-Amsterdam +4209

Verkopen is altijd lastiger dan kopen.

Mislintat had een betere uitgangspositie toen hij de spelers verkocht. De clubs waren toen nog niet zo behouden tijdens de transfermarkt. Ajax eindigde dat seizoen slechts 3e en had nog kwalitatieve spelers als Kudus en Alvarez.

Als je dan behoorlijk wat geld binnenharkt is het makkelijker om te kopen. Mislintat onderhandelde niet eens over de prijs, kijk maar naar het verhaal van Overmars over Avila.

Ik zeg nu niet dat Kroes dat een top TD is, maar ik probeer wel wat nuance in jouw verhaal te brengen.

31-08-2024 18:48

Tommyshelby +130460

Wolves speelt vandaag tegen een concurrent, jammer dat Forbs dat net niet gaat redden.
Hoop echt dat ie die 10 basisplekken haalt.

31-08-2024 13:36

stopperspil +11264

Ajax heeft tot dusver deze zomer 33,5 miljoen euro uit uitgaande transfers ontvangen.

31-08-2024 13:27

TontoKarnaggel +42615

Vind het ondanks al het geschreeuw hier helemaal niet zo'n verkeerde deal. In financieel moeilijke tijden 4 miljoen vangen/besparen om een speler die niemand goed genoeg vind een jaartje te moeten missen. Daarna mischien een kleine 14 miljoen vangen of de speler gewoon weer tot je beschikking krijgen. En nogmaals... dat voor een speler die vrijwel niemand hier vind voldoen,ik snap deze deal wel...

31-08-2024 12:59

kakhoofd3 +4182

Veel mensen klagen hier ook alleen om maar te kunnen klagen.

31-08-2024 13:31

SpartakAmsterdam +5525

Je zou bijna denken het Nederland is hier…

31-08-2024 14:15

Copier +172

Ik vind 'm goed genoeg, kan nog veel beter worden en veel toevoegen aan het huidige elftal. Domme verhuur. (doen we iets met dat geld?)

01-09-2024 15:10

Oeroeboeroe +18579

Opvolger van Forbs hebben we toch al in huis. Ik hoorde dat Sjaak zijn kicksen weer heeft opgepoetst.

31-08-2024 12:54

HeldenVanAFCA +904

Betekend dit geld voor een goeie, creatieve middenvelder? :-)

31-08-2024 12:44

ProperFootball +14753

"Bij Wolves hoopt Forbs zijn carrière een nieuw leven in te blazen."

Dat vind ik een beetje een misplaatste typering. Kwam van het tweede elftal van City, en heeft uiteindelijk toch aardig wat minuten gemaakt bij Ajax. Dat is toch niet verkeerd. Lijkt me niet dat er "geen leven" meer in zijn carrière zat.

Succes daar, Carlos, en misschien tot ziens.

31-08-2024 12:35

Simpelishetmoeilijkst +25499

Moet eerst de dozen eens vsn zijn schoenen afhalen; misschien dat het dan nog wat wordt met deze jongen. Anders beresterk de nieuwe Usain Bolt proberen te worden.

31-08-2024 17:28

Francesco +6015

Forbs gaat vermoedelijk 10 basisplaatsen krijgen - en dus verkocht worden.
En dan? 14 miljoen weer terug...?.,

Al met al, vind ik dit onverstandig -omdat hij je enige buitenspeler is die de bal in de diepte echt kan krijgen op snelheid, en zelfs de snelste verdedigers ter wereld het moeilijk kan maken.

Anderzijds zal dit wel afweging zijn - geld/ Forbs die bang is dat Bergwijn, Godts, Traore, Berghuis meer krediet zullen krijgen - dat hij zelf naar Engeland wil...

Jammer. Ik had het idee dat Faroli hem beter aan het maken is en dat zag je ook.
Hij is wel echt een buitenspeler. Al heeft hij veel te leren nog.
Maar als je hem elke dag 1 uur laat trainen met Vanenburg zeg maar....
wordt hij beter...want iedereen wordt daar beter van.

31-08-2024 12:21

Amp +38245

Is vanenburg al vervangen door iemand? Twee techniektrainers weg maar niks gehoord van opvolging.

31-08-2024 14:23

Francesco +6015

ja indeed.

Beter haal je hem terug. Iemand die spelers beter maakt.

31-08-2024 16:03

Amp +38245

Hij wilde zelf weg toch want niey eens met t beleid

31-08-2024 16:59

Noroja +712

Als onze trainer Bergwijn aan het voetballen krijgt dan hebben we een aanval en verdediging die ons CL gaat opleveren.

Wél zorgen over het middenveld, we hebben een tweede Berghuis erbij nodig .

31-08-2024 11:48

MarkP +21852

Niemand krijgt dik trom aan het voetballen, keep on dreaming.

31-08-2024 12:10

Simpelishetmoeilijkst +25499

Ik denk dat er een goede kans is dat Bergwijn nu wel gaat presteren, omdat Farioli je anders vervangt.

31-08-2024 17:29

BackInBlack +14696

Adam Nagalo naar Psv.

Maar as seizoen lopen er meen ik zeven spelers uit hun contract bij Psv.

Oa
Boscagli
Mauro
Luuk
Etc

31-08-2024 11:44

SpartakAmsterdam +5525

En het jaar erna o.a. Veerman en Bakayoko

31-08-2024 14:16

BackInBlack +14696

Yup

En de doorbraak van Babadi en Land laat op zich wachten.

31-08-2024 15:40

afct +9026

Ik denk dat onze trainer Bergwijn fit en gemotiveerd gaat krijgen. Tot nu dacht Farioli alleen dat Bergwijn toch weg zou gaan.

31-08-2024 11:42

ajaxwestland09 +29202

# met deze selectie gaan we het doen

31-08-2024 11:30

Baco123 +7066

Prima toch
Hup Ajax 💪❌❌❌

31-08-2024 11:56

GNBL +90653 moderator

Benieuwd naar de creativiteit die Rugani gaat brengen op het middenveld en Weghorst staat er om bekend wel een mannetje te kunnen passeren op rechtsbuiten.

31-08-2024 11:27

BackInBlack +14696

Ajax is groeiende

Er ontstaat iets moois

31-08-2024 11:44

Simpelishetmoeilijkst +25499

Geef het tot het volgende seizoen. Denk dat we veel jeugd gaan zien.

31-08-2024 17:31

eenAjaxfan +20422

Beetje zure cynische opmerking, moderator...

31-08-2024 12:05

Aurelius1 +19736

Bosz heeft uiteindelijk z'n verdediger gekregen. Hij is ontzettend verwend geweest door Brandts.

31-08-2024 11:24

BackInBlack +14696

Maar as seizoen lopen er meen ik zeven spelers uit hun contract bij Psv.

Oa
Boscagli
Mauro
Luuk
Etc

31-08-2024 11:45

Robertini +40049

Dus in totaal "verdienen" we er dan 17 mil aan. Ik blijf het karig vinden.

31-08-2024 11:19

KarimB +11976

Als Forbs volgend jaar terug komt staat zijn salaris tot 2028 nog steeds in de boeken. Dat staat het wss nu nog steeds natuurlijk. Erg veel ruimte geeft zo'n verhuur dan (nog) ook niet voor de lange termijn.

Ik lees het inmiddels zo. En Kroes kan aan deze situatie niet veel doen. Maar de situatie is zo nijpend dat we blij zijn met 1 jaar niet Forbs zijn salaris moeten uit betalen. Daar schrik ik wel van hoor

31-08-2024 11:06

Robertini +40049

Het is echt belachelijk dat we vorig seizoen in de winterstop nog een salaris van 4,7 miljoen + bonussen hebben neergelegd voor Henderson. Prima speler hoor, maar hoe konden we dat vorige winter neerleggen terwijl we nu opeens elk dubbeltje moeten omdraaien?

31-08-2024 11:14

KarimB +11976

Al sla je mij dood... Er is geen pijl te trekken op t beleid.

31-08-2024 11:18

Robertini +40049

En dat vind ik toch wel echt de verantwoordelijkheid van Lenderink, een financieel directeur moet toch wel voor een periode van 1 financieel jaar een consistent beleid kunnen neerleggen?

31-08-2024 11:22

ZlatDen +1976

Vol gegokt op plek 3 (wat toen nog realistisch was).

31-08-2024 11:23

Aurelius1 +19736

"hoe konden we dat vorige winter neerleggen terwijl we nu opeens elk dubbeltje moeten omdraaien?"

Omdat alle supporters riepen "De Lange komt goed over in de media en er zit een goede kop op, ik heb er vertrouwen in", waarna de Lange zich samen met Beuker liet fotograferen, buigend over een paar velletjes papier, moeilijk naar het blad kijkend, en vervolgens in interviews een paar open deuren intrapte over "visie" en "proces", waarna iedereen zei: 'Laat de Lange maar z'n ding doen, er zit nu tenminste een plan achter'. En vervolgend kwam Henderson tegen een exorbitant salaris. Dat was 'het plan'.

31-08-2024 11:28

Robertini +40049

Yep, dus de afgelopen 2,5 seizoenen hebben deze karakters het transferbeleid gevoerd: 1. Omhooggevallen Technisch Manager, 2. AD die dacht het er wel even bij te kunnen doen, 3, een omhooggevallen scout, 4. Een hoofdscout, 5. Een zaakwaarnemer.

Misschien moeten we gewoon eens een echte TD aanstellen?

31-08-2024 12:09

luisternaarmij +646

Omdat hij transfer vrij was …

31-08-2024 13:00

Robertini +40049

De salariskosten zijn juist het probleem.

31-08-2024 13:05

Simpelishetmoeilijkst +25499

Robertini, Henderson is op dit moment een enorme meerwaarde voor Ajax met al die jonkies, betaalt zich wel uit..

31-08-2024 17:32

Robertini +40049

Nee, Simpel, hij verdient bijna een kwart van wat de hele selectie in 18/19 verdiende. Dat breekt je salarishuis op en zelfs al was het Messi, kan dat zich niet uitbetalen in de Eredivisie. Dit soort contracten zijn funest voor een gezond financieel beleid van een club als Ajax.

Zo kom je elk jaar dat je Champions League misloopt financieel in de problemen.

31-08-2024 17:46

Aurelius1 +19736

Denk dat er één man blij is dat Kroes zo min mogelijk kan uitgeven, en dat is Van Praag. Die ziet Kroes het liefst zo snel mogelijk afgaan en alle schuld krijgen. Anderzijds is zijn baantje ook afhankelijk van goede resultaten.

31-08-2024 10:48

twynestar +28777

Misschien dat Van Praag een beetje moet gniffelen dat Kroes geen florisante transferwindow meemaakt die meteen alle eer en glorie op hem leggen.

Maar ondanks de antipathie weet Van Praag inderdaad dat zijn succes nu toch is verbonden aan het succes van Ajax en dus van Kroes. Een lijn opwaarts is in ieders belang en Van Praag houdt toch wel rekening met de lange termijn, getuige ook zijn knieval om Kroes terug in de armen te nemen.

Ik denk dat de hoop dat Kroes het goed doet inmiddels dus toch de boventoon bij hem voert.

31-08-2024 11:10

Aurelius1 +19736

Zou kunnen ja. Ik denk dat je gelijk hebt.

31-08-2024 11:13

twynestar +28777

Als het gruwelijk mis gaat het komend half jaar dan zie ik van Praag wel haantje de voorste zijn om Kroes te slachtofferen, dan kan hij het gooien op het aanstellen van een onervaren trainer. Maar op de transferperiode qua spelers kan hij hem niet aanpakken denk ik, rondom Ajax is te algemeen bekend wat de situatie is rondom financien en beperkingen.

31-08-2024 11:20

ZlatDen +1976

Hoef beide voorlopig niet aan te horen!

31-08-2024 11:24

ajax4ever001 +18750

Ajax kan nog spelers halen tot maandag, de europese buitenlandse transferdeadline is klaar.. voor de Nederlandse clubs is een ander verhaal.

31-08-2024 10:43

Baco123 +7066

Zie ik niks meer bijkomen

31-08-2024 11:05

Copier +172

Heel jammer dit. Farioli zag het in hem zitten en ik weet zeker dat hij bij ons nog enorm had kunnen verbeteren (en dus ook meer waard had kunnen worden). Het blijft toch een beetje merkwaardig. Drie volwaardige spitsen, en vrijwel geen echte vleugelspelers.

31-08-2024 10:40

4EVERAJAX +8454

Ik mag aannemen dat ze nu iets gaan doen voor de rechterflank, anders deel ik absoluut je mening.

31-08-2024 10:50

gaalmeister +952

Gaat niks meer gebeuren. Traore en Berghuis moeten het gaan doen. Eventueel Bergwijn of Godts bij hoge nood.

31-08-2024 11:34

Simpelishetmoeilijkst +25499

Nee, ik denk dat Farioli al naar de jeugd aan het kijken is voor toevoegingen.

31-08-2024 17:35

LukaLitmanen +82586

Had graag de huiveringwekkend matige Boomen en Hlynsson willen zien vertrekken

31-08-2024 10:40

AFCA-pride +17541

Branco ja, Hlynsson verhuren

31-08-2024 10:42

KarimB +11976

Liefst verhuur ik er een stuk of 15 waarvan ik denk in 2019 had dit de selectie niet eens gehaald... Maar dat is natuurlijk niet mogelijk

31-08-2024 11:07

Mitchjo +6244

Iemand die het snapt, lat ligt gewoon ontzettend laag.

31-08-2024 17:48

Aurelius1 +19736

Zowel Ajax, PSV als Feyenoord heeft een moeilijke transferzomer betreft het aantrekken van spelers. Kroes heeft niet per se slecht gepresteerd, maar hij heeft ook niet zozeer bovengemiddeld gepresteerd.

31-08-2024 10:38

ZlatDen +1976

Had gewoon zijn grote mond moeten houden, dan was alles acceptabel.

31-08-2024 11:25

Simpelishetmoeilijkst +25499

Hij heeft een ding uitstekend gedaan, een trainer met talent gehaald, en daar mogen we best dankbaar voor zijn ,na zulke sterren als Schreuder, Heitinga en Steijn.

31-08-2024 17:37

Steffenhagen +38250

Ik zou morgen even kijken naar wat Feyenoord en psv gaan presenteren . Dan is er maar een verliezer en dat is ons aller Ajax en vooral die nietsnut van een kroes

01-09-2024 14:44

AFCA-pride +17541

Dus uitgaand:

Vos /Unuvar/Forbs/Sanchez/Mikautadze/Medic/Chico/Gooijer/Aertssen/Rulli/Sosa/Milovanovic/Martha/Misehouy

Wijndal?
Tahirovic?
Gorter?
Rasmussen?

31-08-2024 10:38

Libero +19292

Lijkt me niet zo makkelijk hoor, die 10 basisplaatsen voor Forbs.
Europese (kwalificatie)wedstrijden niet meegerekend, want die spelen ze niet, heeft hij bij ons slechts 9 basisplaatsen gehad. Waarom zou hij in de EPL en bekertoernooien meer kansen krijgen?
Wij hadden aan hem nog een miljoenenaankoop die aanvankelijk redelijk wat speeltijd kreeg en vervolgens steeds vaker op de bank gehouden werd
Bij Wolves is ie 'maar' een huurling en zal zich niet onwaarschijnlijk in de basis of zelfs maar roulatie moeten spelen.
Fingers crossed.

31-08-2024 10:37

AFCA-pride +17541

Komt goed, is huur omdat Wolves niet gelijk kon aftikken. Maar willen hem graag hebben, dus gaat spelen.

31-08-2024 10:39

Libero +19292

Als hij enigszins speelt zoals afgelopen seizoen bij ons, tja.
Maar als hij zo vaak op zijn eigen positie en op rij opgesteld zou zijn als Bergwijn had ie het vast een stuk beter gedaan, hopelijk krijgt hij ook echt een eerlijke kans om zich te bewijzen.

31-08-2024 10:42

Baco123 +7066

Jo gap....ga je een uitwedstrijd eu?
Ik pak sowieso Slavia en Sociedad uit
Andere 2 mmmm kijk ik nog wel ff hahahha

31-08-2024 11:58

AFCA-pride +17541

Ja, die had ik ook op mijn lijstje staan! Data zijn alleen nog niet bekend. Andere 2 zijn ver en redelijk prijzig. Praag en Sociedad kan ik eventueel nog met de auto doen. Schijnt vanmiddag info te komen over de data.

31-08-2024 12:01

Baco123 +7066

Klopt, speeldatums zou vandaag bekend gaan worden, houden contact
Praag gaan we met de auto
Spanje denk gewoon vliegen

31-08-2024 14:12

AFCA-pride +17541

San Sebastian hebben we een hotel voor 4 man geboekt. Woensdag t/m vrijdag. .Met de auto gaan we. Praag zijn we al met kaarten bezig (neutraal vak).

01-09-2024 00:12

KarimB +11976

Hopen dat ze ver komen in de League cup. Is voor PL teams nog wel is een oefen speeltuin tot de kwart/halve finales. als je daar zo 4 basisplekkies kan pakken schiet t al een stuk op

31-08-2024 11:08

Libero +19292

Idd, de kans om tegen veel mindere goden te spelen is vrij groot en dan lijkt het ook nog wat.

31-08-2024 11:13

Aram +18288

Al die huurdeals verschuiven het probleem alleen maar. Volgende zomer moet dit allemaal opnieuw. Plus de spelers die niet eens verhuurd zijn. En dan hebben we nog niet eens het salarisprobleem aangepakt want de gehaalde spelers hebben allemaal hoge salarissen. Plus een selectie die totaal uit balans is met te weinig spelers 24-28 en overbezet op sommige en omderbezet op andere posities.

De hoop van Kroes is denk ik dat hij er dan niet meer is om de problemen die hij veroorzaakt op te lossen.

31-08-2024 10:35

Aurelius1 +19736

Als clubs niet willen kopen, krijg je ze niet verkocht. Dat heeft niets met onderhandelen te maken, maar met de marktsituatie aan de vraagkant. Kroes als notoire bluffer dacht het allemaal van zijn geweldige onderhandelingskwaliteiten afhing, alsof je zomaar de markt kunt manipuleren door babbeltjes. Maar de markt is de markt, en die trekt zich niets aan van Kroes.

31-08-2024 10:41

Ajax23071973 +546

Zijn ze nog bezig met aankopen in Amsterdam of ligt Alex uit te slapen in zijn bedje?

31-08-2024 10:29

MosesD +14730

‘vertrek Forbs is is goed voor de sportieve em financiële balans’, aldus Kroes….

31-08-2024 10:28

twynestar +28777

is het ook. geen basismateriaal en nu levert hij 2,5 mil op ipv 1,5 kosten, en minder waard worden dan bij ons op de bank is ook lastig

31-08-2024 10:39

MosesD +14730

Ik denk dat hij wel degelijk nog van waarde was geweest bij ons. De sportieve balans begrijp ik niet zo, want we hebben nu 3 buitenspelers.

31-08-2024 10:41

Yeshyeshyall +11021

Pfff tot nu toe zeer matig resultaat. Het is ook lastig. Onvoorstelbaar vorig jaar 100 miljoen uitgegeven en alleen Sutalo en Ramaj hadden basisspeler kunnen zijn in het nieuwe Ajax en niemand wil de aankopen hebben. Wel echt teleurstellend. Denk dat Kroes er ook niet heel veel aan kan doen maar ja, hij zit er wel voor natuurlijk. Desondanks heb ik er redelijk goed gevoel over. Farioli lijkt me een prima trainer en ik vond de laatste wedstrijd veelbelovend. Hopelijk kopen of huren we nog 1 of 2 creatievere spelers. Als dat lukt zijn we echt op de weg terug

31-08-2024 10:27

Suk Hyun-Jun +6287

Ik vond dit altijd een positieve gozer die er i.t.t. een aantal van zijn teamgenoten altijd de nodige energie in stak, ondanks dat het misschien niet helemaal liep zoals hij en wij wilden.

Wens hem het allerbeste toe bij de Wolves. Als Carlos daar goed presteert dan zet dat Ajax hopelijk ook weer in een positiever daglicht.

Boa sorte Carlos!

31-08-2024 10:24

ZuenAFCA +2110

Haal Kroes zijn Ajax DNA even uit je ogen als je dit een goede deal vindt

31-08-2024 10:18

twynestar +28777

niet de ideale deal, wel een goede deal tov hem hier houden, wat je enige optie nog was.

op voorhand mensen met een andere mening beledigen gaat je niets brengen, tijd om volwassen te worden

31-08-2024 10:40

Nummer8 +856

Het ga je goed beetlejuice

31-08-2024 10:17

johanisajax +8844

Ok, Forbs genoeg over gezegd. We hebben er nu 2,5 miljoen bij. Afkoopsom Hwang is 7 miljoen, of evt een aanvallende middenvelder huren (iets bij Chelsea of andere PL-club etc) voor zo’n zelfde huursom en je bent er ook.

Dat Ajax pas in actie komt als Tahirovic weg is lijkt me erg dom. Tahirovic is een 6, terwijl we een aanvallende impuls nodig hebben. Dus die rekensom gaat bij mij niet op. Ja, er is te weinig geld, maar investeer nou eens in 1 gerichte aankoop/huur waarmee je niet zo afhankelijk bent van Berghuis. Of willen ze Tahirovic op 8 zetten 😂 gaat weer nergens over, rode cijfers schrijven we toch wel - ga voor de CL-plek dan is je probleem al grotendeels opgelost.

31-08-2024 10:12

Picasso +6807

Hwang kopen en Tresor huren zou top zijn.

31-08-2024 10:18

Danielson +50655

We hebben er geen 2,5M bij. Die kun je wegstrepen tegen de afschrijving voor plm hetzelfde bedrag.

31-08-2024 10:20

johanisajax +8844

wat bedoel je met plm?

31-08-2024 10:22

AFCA-pride +17541

Plus minus

31-08-2024 10:26

johanisajax +8844

thanks, ja ik ben geen accountant maar zoals ik al zei, beter 10 miljoen dieper in het rood en CL halen dan andersom - maar dat is mijn mening.

31-08-2024 10:27

Scherpschutter +1885

Die stond al in de boeken net als zijn salaris. Dus netto P&L impact als gevolg van deze deal is 4 miljoen positief voor dit boekjaar.

31-08-2024 11:24

Henkje +3643

Wat een slechte deal die gaat nooit 10 wedstrijden basis starten daarvoor is hij veel te ligt

31-08-2024 10:09

mickey2602 +4800

Dat denk ik nou niet. Ten eerste,ze wilden hem schijnbaar vorig jaar al hebben dus speelt ie echt wel. Ten tweede, in Engeland speelt een club ongeveer 40 wedstrijden per seizoen,daarin gaat ie echt wel 10 x starten. En opgeteld levert hij 16 miljoen op.

31-08-2024 10:12

johanisajax +8844

Ja ik denk dat ie dat ook wel haalt Mickey mits ie niet geblesseerd raakt

31-08-2024 10:13

Hollister +12628

40 wedstrijden? Tel daar maar minimaal 10 bij

31-08-2024 10:16

mickey2602 +4800

Ik twijfelde al over 40 of 50 wedstrijden. Competitie zijn 38 wedstrijden en dan hebben ze in Engeland geloof ik nog 2 competities ernaast(bekerwedstrijden). Dus ja,50 zou ook heel goed kunnen.

31-08-2024 10:26

mickey2602 +4800

@johanisajax,wat ik daarbij wel even over het hoofd gezien heb is 10 basisplaatsen. 10 wedstrijden zal hij wel spelen maar dat kan ook als invaller zijn. En dan vervalt de optie.

31-08-2024 10:28

JariHeijden +5629

De Ligt? Die speelt bij ManUtd. 😋

Ik weet niet of hij te licht is. The Wolves spelen echt countervoetbal en het is geen hoogvlieger. De afgelopen jaren zijn ze als 13e, 10e, 13e en vorig seizoen als 14e geëindigd. De competitie is zwaarder, maar het voetbal dat ze spelen ligt hem beter en het niveau van de ploeg is ook niet briljant.

31-08-2024 10:16

jerryisthename +32159

Zou uiteindelijk een goede deal kunnen zijn, maar voor nu is het een beetje teleurstellend, omdat je niet meteen het geld 'hebt'.
En let maar op, dan speelt hij straks 9 wedstrijden in de basis zeker....veel wedstrijden valt hij dan in, waarbij ze dan een andere speler steeds opofferen.
En na een teleurstellend seizoen mag hij weer terug naar Amsterdam. 😂

31-08-2024 10:06

AFCA-1983 +17813

Klassieker woensdag 30 oktober 18.00 uur

https://x.com/espnnl/status/1829791240512291283?s=46&t=auU1Awch4CzaDXTqaV8mQw

31-08-2024 10:05

litmanen_ajax +570

Lekker is dat, 3 dagen voor Ajax-PSV...

31-08-2024 10:07

AFCA-1983 +17813

Jaa bizar.

Andersom geld voor feye utrecht en az

31-08-2024 10:08

AFCAjax_1988 +3840

Zelfde geldt voor Feyenoord. Zij krijgen 3 dagen later Az en ervoor Utrecht. Psvs voordeel dus...

31-08-2024 10:08

Juichtoon +32949

Competitievervalsing noemde Slot dat vorig seizoen...
Gaat Ajax akkoord hiermee? Tuurlijk die bukken zo ver mogelijk voorover.

31-08-2024 10:09

stopperspil +11264

Tresor niet naar Nice..

31-08-2024 10:05

Multi +33562

Mensen wacht nu gewoon eens de gehele transferperiode af voordat je begint met oordelen. Het kan voor Ajax nog wel eens een voordeel zijn dat de grote landen nu klaar zijn. Want sommige teams hebben nog steeds mensen rondlopen waar ze vanaf willen. De komende dagen zijn voor hun ook de laatste kans om van die mensen af te komen en ze weten dat ze niet meer de hoofdprijs kunnen vragen.

Het is gewoon begrijpelijk dat er amper iemand interesse had in Ajax spelers, daar hebben we het zelf naar gemaakt. Kan je komende dagen toch nog wat kwijt raken (b.v. Tahirovic, Wijndal) en zelf vooral een creatieve middenvelder/rechtsbuiten halen dan heb je het qua versterken van je team helemaal niet slecht gedaan. En misschien overweegt een Bergwijn nu bijvoorbeeld wel een Qatar nu de top 5 niks meer kan kopen.

Wacht rustig af, wij weten nog niet eens de helft van wat er speelt.

31-08-2024 10:05

MarcelvTol1971 +15551

Precies, er speelt veel meer, er zijn allerlei factoren en belangen. Een hoop mensen denken dat het net zo makkelijk gaat als in FIFA 24 .........
Ben wel bang dat we met Wijndal blijven zitten

31-08-2024 10:07

Multi +33562

Tja die kans zit er ook in ja. Zou hem zelf ook niet willen kopen....

31-08-2024 10:09

MarcelvTol1971 +15551

Moet je ermee, in je tuin zetten 😁

31-08-2024 10:18

Multi +33562

Het huis poetsen en als tuinman fungeren. Kan die alles tenminste rustig aan doen op zijn tempo.

31-08-2024 10:21

AFCA-pride +17541

Ik had toch wel graag Akpom kwijtgeraakt, die kans is nu heel klein. Misschien ook verhuren

31-08-2024 10:29

mark_cornelissen +126

Wellicht komen united en Eriksen wel een ontbinding van het contract overeen. ….. kun je hem transfervrij ophalen…

31-08-2024 10:39

Indy2 +15262

Ajax staat er in meerdere opzichten vele malen beter voor dan vorig seizoen.

31-08-2024 10:04

Johanist +3629

Off: we spelen 30-10 tegen Feyenoord en 02-11 tegen PSV. Zijn we lekker genaaid mee!

31-08-2024 10:02

jerryisthename +32159

Ja, dat is wel klote ja...zo vlak achter elkaar. Pfff..
Politie bedankt! 👎🏼

31-08-2024 10:08

Leo8604 +2073

of misschien wel 6 punten rijker in 4 dagen tijd....

31-08-2024 10:09

Baco123 +7066

Voetballen en winnen, zou toch gespeeld moeten worden
En sowieso een wedstrijd in de 3 dagen blijft je lekker in ritme

31-08-2024 11:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.