'Ajax aast op ster van Al-Hilal'

door Ajax Showtime 58

'Ajax aast op ster van Al-Hilal'

door Ajax Showtime 58

Laatst geüpdatet

Ajax hoopt voor het volgende seizoen Osama Hawsawi aan te trekken, weet de Telegraaf. De 25-jarige verdediger maakt op dit moment indruk in de laatste lijn bij Al-Hilal en het Saoedische nationale elftal. Naast de Amsterdammers zou ook Anderlecht geïnteresseerd zijn in de speler.

Trainer Eric Gerets heeft lovende verhalen over Hawsawi. ‘Hij is de enige die een transfer naar Europa zou verdienen.’ Toch peinst de oud-trainer van PSV er niet zijn beste speler te laten vertrekken. ‘Dat zou mijn ploeg dusdanig verzwakken, dat ik er zelf aan zou denken om op te stappen.’(Tekst: Sportweek)

Lees meer over:
Plaats reactie

Alhilah +0

Ik ben een grote fan van Ajax en ik ben uit Saoedi-Arabië. Ik hoorde over Ajax is geïnteresseerd om Osama Hawsawi Alhilal Club-speler te krijgen en ik wil deze video met u allen delen.

middelen commentaar in het Engels.

http://www.youtube.com/watch?v=pHERwWggqLk&feature=related

10-02-2010 04:44

RafaelvdVaart +0

En daar maak jij speciaal een acountje voor?

10-02-2010 12:01

Maniche +0

voor zowel oleguer als
de rest van ajax geld dat ze ook tegen de mindere moeten laten zien dat ze onoverwinnelijk zijn!

09-02-2010 14:00

Daneman +1387

Als je hem erbij haalt, mag je zeker af van oleguer, wielaert. Als ie tenminste niet blessure gevoelig is. Anders oleguer zeker niet wegdoen. Oleguer is door zijn ervaring belngrijker dan alderwereild.

09-02-2010 12:39

V12 +867

We hebben Danny Blind nog, in Jong-Ajax staan nog verdedigers en Rob Wielaert staat voorlopig ook nog wel bij ons onder contract. Zal deze speler zoveel beter zijn dan Wielaert en Olegeur? Ik betwijvel het sterk. Bovendien vindt ik Olegeur momenteel ijzersterk spelen. Kortom, wat mij betreft investeren we in andere zaken.

09-02-2010 00:28

linksback +0

Heb liever Boulah of Braafheid. Nederlanders met ervaring.

08-02-2010 20:24

WinstonWeed +2

Osama Bin-laden.

08-02-2010 20:24

Chronic +0

je kon er op wachten...

08-02-2010 22:05

ajaxbril1 +0

We gaan toch zeker niet aan de belangen van Gerets denken?!

08-02-2010 18:17

theAFCAboy +0

intressant...

Kan hij ook op linksback?

08-02-2010 17:41

ambtenaar +23

Deze speler zou ik laten gaan tenzij het een goeie linksback.

08-02-2010 17:22

ajaxbril1 +0

Je zou hem al laten gaan terwijl je niet eens weet op welke positie hij speelt.
Je bent zelfs ongeschikt als ambtenaar

08-02-2010 18:16

Chronic +0

ik heb een hekel aan mensen die hun zien niet af.

08-02-2010 22:06

ambtenaar +23

Het spijt me heel erg, ik ga nu met grote schaamte door het leven.

09-02-2010 07:21

gusanito +5454

haha zo'n grap kan ik echt heel erg

09-02-2010 16:16

reaguurder +0

het is toch niet het geval dat leef jij in een ander?

09-02-2010 16:26

nawithan99 +0

ik zou eerst wel zien wat hij allemaal kan

08-02-2010 17:11

Richard Witsche +0

Je schat Gabri beter in als centrale verdediger dan Lindgren?????????
Hoe kom je daarbij?Gabri is idd een loper met dynamiek en werklust.Dat zijn geen geschiokste eigenschappen voor een centrale verdediger.
En Lindgren heeft bij Ajax al een paar keer centraal achterin gestaan en deed dat zeer verdienstelijk.Is een speler die positioneel goed is redelijk kopsterk en inzicht heeft daar kom je al wat verder meej

08-02-2010 16:57

grotesmurf +4

Osama komt ons leren hoe je bommen gooit op Rotterdam..

08-02-2010 15:42

theAFCAboy +0

pfff hehehehehhe

08-02-2010 18:30

Jodekoek +0

ik ben wel benieuwd naar de verdediging zaterdag. want die pot is net zo belangrijk om te winnen .En Heerenveen begint weer vertrouwen te tanken .We moeten winnen want Twente moet naar Arnhem en ik denk niet dat die daar gaan winnen dus zelfde instelling tonen en die friezen kapot spelen anders zijn we weer bij begin af aan.

08-02-2010 15:36

djaxax1 +0

Als Vd Boog wat geld heeft lukt dat wel..

08-02-2010 15:31

jarenfan +5

boulah,die naam valt wel erg vaak hier,
wat moet ajax met deze blessure gevoelige houthakker ?

08-02-2010 14:40

dvdw1986 +0

Knap, zonder geld

08-02-2010 14:09

RobertoStrife +2

Verdedigers kunnen we wel gebruiken! Zaterdag moeten we nu wielaert gaan opstellen..

08-02-2010 14:04

RamboAjax +0

moet niks:P Lindgren gaat denken naast Oleguer spelen.

08-02-2010 15:21

djaxax1 +0

Lindgren een linie naar achter, samen met Oleguer het centrale duo. Heeft Lindren vaker gedaan.

08-02-2010 15:32

ajaxkampioen09 +0

of gabri, schat ik beter in dan lindgren..

08-02-2010 15:56

afcas +3820

gabri is anders gabri is net als de zeeuw goed in de omschakeling lindgren speelt meer in dienst van het team de bal veroveren en dan inleveren

08-02-2010 16:13

Rockslide +0

Gabri is geen centrale verdediger. Hij moet het echt van zijn werklust en loopvermogen hebben. Lindgren lijkt mij dus beter, maar stiekem verwacht ik Wielaert.

08-02-2010 16:23

mr1060 +1

Ik denk dat Wielaert gaat spelen ja.

08-02-2010 18:33

ajaxJodin +0

Nou ik dacht het niet,die is afgewerkt bij ajax!

08-02-2010 20:35

Nick88 +1

Wie wil je er dan neer zetten?
want ik kan me niet zo gauw iemand bedenken?

08-02-2010 21:21

mr1060 +1

Nou er zijn maar paar keuzes hoor

Vd wiel - Oleguer - Lindgren - Anita
Vd wiel - Olegeur - Wieleart - Anita ( Lindgren op middeveld ).
Meer keuzes kon ik zo ff niet bedenken.

08-02-2010 21:30

RafaelvdVaart +0

En eventueel;
Ogararu - vd Wiel - Oleguer - Anita
Gabri - vd Wiel - Oleguer - Anita

Heeft hij bij Barcelona ook best vaak gespeeld, zal hij toch niet verleerd zijn? Al kreeg hij dan nooit met echte buitenspelers als Assaidi en Beerens te maken. Of een Henrique ofzo. En vd Wiel is in principe als centrale verdediger bij Ajax 1 begonnen. Maar dan schuif je op teveel posities vind ik. Ik zou gewoon die draak van een Wielaert maar een wedstrijdje opstellen.

Maar er zijn natuurlijk nog meer opties. Van Basten flikte het vorig jaar zelfs Anita tegenover Sibon te zetten in de thuiswedstrijd. Een lachtertje, zag er echt niet uit. Sibon hoefde niet eens te springen om een kopduel te winnen. Maar dit zullen we hopenlijk niet terugzien komend weekend.

09-02-2010 00:36

mr1060 +1

Ochja Ogararu hebbe we ook nog. Ja maar ik zou idd Gabri niet als back zetten vind ik beetje risco vol, die trek denk ik naar voren toe. En Vd Wiel is ook aanvallend ingestelde speler dus krijg je Oleguer en Anita alleen in de verdediging, want je houd Vd WIel niet tegen denk ik.

09-02-2010 22:05

theAFCAboy +0

Wie? nog nooit van gehoord! :D

weg met die knakker

08-02-2010 23:25

RobertoStrife +2

Dat is waar, zou een goede oplossing zijn, toen in de play-offs deed Rasmus dat weergaloos.

08-02-2010 19:11

Richard Witsche +0

Die Akram van Twente was de beste speler van het Midden-Oosten werd gezegd toch?En dat vind ik toch niet zoveel,vandaar dat ik ook mn twijfels heb over deze jongen.Zowiezo omdat ik hem niet ken natuurlijk maar ook het niveau verschil die Akram ook niet lijkt aan te kunnen.

En Boulah heb iik eigenlijk ook altijd graag bij Ajax gezien.
Maar die zit nu gewoon te lang en al bij teveel clubs op de bank.Ik denk niet dat een speler die nooit speelt bij Stuttgart een meerwaarde gaat zijn voor ons Ajax.
Je ziet dat spelers van Barcelona daar al moeite mee hebben.En die speelde zelfs nog regelmatig.

08-02-2010 13:30

RamboAjax +0

Laat die speler lekker zitten, investeer maar in de jeugdopleiding, Ajax moet weer met trots kunnen kijken naar de talenten die er rondlopen en geen dure buitenlandse spelers meer halen, en nog wat overbodig troep verkopen van het zomer. Geen Geld= Creatief met eigen spelers bezig zijn.

08-02-2010 13:18

shoedinho +0

Precies! Hulde voor the comment. We moeten terug naar de basis. Veel eigen jeugd en alleen spelers kopen die ook echt een verbetering zijn (lees: suarez, de zeeuw), anders niet. En kijk verder eens hoe Blind het bij Fc Groningen doet! Dat soort jongens moeten het in de toekomst voor Ajax gaan doen. Eigen jongens met een relatief laag salaris.

08-02-2010 15:38

preme +2

Zou mooi zijn als Ajax over een of twee jaar een keer 11 zelf opgeleide spelers op het veld heeft staan. (Wanneer Suarez/De Zeeuw gewisseld worden of geschorst zijn).

08-02-2010 13:11

Rijkaard +0

Ajax heeft geen geld voor grote aankopen. Kleine, slimme aankopen zullen wel mogelijk zijn. Ajax heeft in de eigen jeugd geen centrale verdedigers die nu al in aanmerking voor het eerste. Gerets is in ieder geval erg postief over deze speler.

08-02-2010 12:27

Pannekoek020 +0

25 jaar....

08-02-2010 12:16

milansu +0

Die zal toch geen misselijk salaris verdienen neem ik aan daar in het midden oosten. laat gewoon de eigen jeugd nou eens doorstromen, met al die aankopen de laatste tien jaar zijn we niet echt veel opgeschoten.

08-02-2010 12:15

preme +2

Gerets haat Ajax dus dat was te verwachten. Laat hem maar lekker ontslag nemen en haal die gast op, al is het alleen maar om hem te fucken die sneue belg.

08-02-2010 12:10

wilyha +2

hajasi van sbs is goed koper

08-02-2010 11:45

barrehhafca +0

De berichten dat er geen geld in de kas is en dat we het met de jeugd moeten doenn worden ook steeds ongeloofwaardiger?

Je zou maar Osama heten...

08-02-2010 11:30

SalvaRey +0

Wat je zegt! Geen geld in de kas en de nadruk op de jeugd leggen, maar dan een 25 jarige speler halen. Misschien goed voor de commerciele belangen, maar zo iemand kost veel centjes. Dus een beetje vreemd.

08-02-2010 11:33

Dico +54

Ik denk als ajax CL haalt, ze wel weer spelers gaan halen. Dus ze kijken vast vooruit? Vraag me ook af of Ajax nog van real geld krijgt (ivm prestatie contract huntelaar).

08-02-2010 11:36

Frey +0

Mmm vraag me af waar dit nieuws vandaan komt? Het staat zowel in de Telegraaf als op vi.nl, dus waarschijnlijk zit er wel een kern van waarheid in. Alleen zeer opmerkelijk dat er nu zo'n bericht verschijnt terwijl de transferperiode net is afgelopen. Daarnaast heeft Ajax geen geld. Ten derde een heel vreemd land om te shoppen. Ten vierde als je je dan voor de zomer wil versterken, haal dan Boula. Maargoed dan is het WK inmiddels al geweest en heeft ie waarschijnlijk geen trek meer in Ajax.

08-02-2010 10:42

Harmhc +3

onzin, ajax heeft geen geld. En dan zou ik nog steeds eerder voor boula gaan in de zomer!

08-02-2010 10:33

jarenfan +5

als er geen geld is,kun je toch ook niets kopen ?

08-02-2010 10:10

mr1060 +1

Hmm kan Ajax die wel financieren? En is ie daadwerkelijk zo goed?

08-02-2010 09:48

YID +165

Hebben we nou echt niks in de jeugd lopen? Waar blijft die ze eduardo?

08-02-2010 09:14

masterrr +1

Denk niet dat deze markt interessant is...

08-02-2010 08:40

RafaelvdVaart +0

En waarom niet? Als hij kan voetballen maakt het niet uit waar hij vandaan komt. Tuurlijk moet je niet specifiek in dat soort landen scouten, maar kom je er toevallig iemand tegen die van waarde kan zijn voor Ajax waarom niet? Hij moet er dan ook wel direct staan en van meerwaarde zijn, anders hoort de jeugd de voorkeur te krijgen.

08-02-2010 10:26

Zantman +8

die mannen verdienen in saoudi arabie een gods vermogen, dus ik vraag me af of ajax zich wel moet richten op zulke spelers

08-02-2010 08:39
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.