Ziyech Eredivisie-speler met meeste keypasses

door Gino Haverkamp 37

Ziyech Eredivisie-speler met meeste keypasses

door Gino Haverkamp 37

Laatst geüpdatet

Hakim Ziyech is één van de belangrijkste spelers van Ajax. Dat is natuurlijk niet iets onbekends, maar Voetbal.com heeft dat in cijfers onderbouwd. De Ajacied heeft dit seizoen namelijk de meeste kansen gecreëerd middels een keypass.

De middenvelder heeft deze voetbaljaargang tachtig keypasses gegeven. Meer dan elke andere speler in de Eredivisie. Een keypass is een pass die ervoor zorgt dat een andere speler in scoringspositie komt. Ziyech heeft dus tachtig van dat soort ballen gegeven. Slechts elf daarvan werden ook daadwerkelijk omgezet in goals.

Niet alleen Ziyech is dit seizoen een garantie op veel kansen. Ook Steven Berghuis (76), Younes Namli (67) en Martin Ødegaard (62) waren belangrijk voor hun club met een keypass. Zij volgen op gepaste afstand van de Marokkaans international.

Kijkend naar enkel het kalenderjaar 2019, dan is Ziyech niet de speler die de meeste kansen creëert. Dat is Martin Ødegaard van Vitesse. Hij heeft dit seizoen 25 potentieel beslissende passes verstuurd. Ziyech en De Graafschap-speler Youssef El Jebli volgen de Noor op de voet met 24 keypasses.

Lees meer over:
Plaats reactie

Sunny +9553

Als je niet schiet kan je niet scoren!

De voetballer Ziyech is een lust voor het oog en een speler die vrijwel altijd voor iets bijzonders zorgt waardoor ik bij hem altijd even iets meer op het puntje van mijn stoel ga zitten.
Werkt daarnaast ook keihard in het druk zetten en heeft op beslissende aspecten gewoon goede stats.
Natuurlijk is hij niet perfect en maakt veel (onnodige) fouten maar dat is inherent aan zijn manier van spelen dat ons geen windeieren legt
Ik snap de kritiek op hem dan ook niet zo goed want je kan niet en een degelijke, sobere bijna foutloze speler zijn en tevens beslissend op zoveel essentiële aspecten.

02-03-2019 12:39

Ozymandias +159568

Ziyech is by far mijn favoriete voetballer op de Nederlandse velden. Natuurlijk klopt het dat hij te vaak balverlies lijdt maar ik kijk naar voetbal voor twee redenen. De eerste is dat ik enorm kan genieten van de tactische kant van het voetbal en de tweede reden is dat in enorm kan genieten van momenten van pure creativiteit uitgevoerd met flair. Ziyech heeft meer van dat soort momenten dan de rest van de Eredivisie samen.

01-03-2019 22:19

vijfennegentig +278

Belachelijk dat mensen steeds het negatieve belichten.

Gewoon accepteren dat ie niet voor Oranje koos en move on zou ik zeggen.

Dit moet de enige reden zijn.

01-03-2019 17:29

mercurius3 +0

We leven in Nederland, inmiddels is elke speler van Ajax de revue gepasseerd, ook lievelingetje De Jong is aangepakt. In Nederland wordt simpelweg het negatieve belicht. Niet alleen bij Zyiech.

01-03-2019 20:57

Mocrodammerr +23007

ach ja.. maar na 1x balverlies moet hij volgens velen hier oprotten hahah. ik roep het hier al een hele lange tijd. Zonder ziyech is ajax geen porrem..niet om aan te gluren. hij brengt iets speciaals. ja natuurlijk, hij lijdt balverlies maar dat is omdat hij de enige is die risico legt in zn passing. Naast een uitstekende voetballer, ook een geweldig mens.

01-03-2019 17:25

X-RaY +3

Niemand zegt hier dat hij moet oprotten. Jij creëert je eigen waarheid blijkbaar.
Weergaloze voetballer en idd onmisbaar voor dit Ajax maar je mag toch een kanttekening plaatsen of niet?

Ziyech kan veel beter nog ALS hij leert te doseren. Maar ik vraag me af of hij dat ooit zal oppakken maar dat is mijn bescheiden mening.

01-03-2019 17:39

Mocrodammerr +23007

nee, ik vermeld enkel feiten. tijdens de livetopics word hij hier afgemaakt en zodra hij scoort zie je de hypocrieten hier als eerste juichen. daar baal ik van. als frenkie 85 waard is.. is ziyech het dubbele waard.

01-03-2019 17:52

Ajax#1900 +1

Dat laatste slaat helemaal nergens op. Hij speelt op z'n 26e eredivisie omdat het een momentenvoetballer is. Wel een goede speler, maar overduidelijk iemand voor de subtop

01-03-2019 18:10

Barra +5529

Elke speler wordt afgemaakt tijdens live topics, omdat de meesten die reageren zomaar wat weg schreeuwen. Ziyech is een hele goede speler, maar dat betekent niet dat hij een vrijbrief moet krijgen. Je kunt ook belangrijk zijn en minder onnodig balverlies lijden.

01-03-2019 18:37

vijfennegentig +278

Gap dat is omdat ie niet voor NL koos, dat is nog steeds moeilijk te accepteren voor n paar. Weet je nog van Basten toen? Diezelfde emotie hebben sommigen grappig genoeg nog.

01-03-2019 19:27

Lane 8 +2

Lolol, dus al die jaren zijn alle topclubs helemaal gek? Leuke momentenvoetballer, maar dat werkt alleen als hij de man is waar alles om draait.. Ga maar eens bij Barcelona zo vaak foute passjes geven..

02-03-2019 00:52

Aad82 +1688

Kijk ze eens zeiken met z'n allen.

Stelletje stumpers.

Nep supporters.

01-03-2019 17:21

Barra +5529

Knap die vele keypasses, maar ze zeggen natuurlijk tot op bepaalde hoogte wat over een speler. De tegenhanger is het balverlies en daarin scoort hij ook heel hoog, dus je moet het wel tegen elkaar afzetten.

01-03-2019 16:24

Schwalbino +11

Tegenhanger van balverlies lijkt me balverovering.

01-03-2019 16:56

Barra +5529

Ja als je heel precies wilt zijn dan heb je gelijk ja, maar volgens mij spreekt het voor zich wat ik bedoel toch?

01-03-2019 18:24

Schwalbino +11

Dat je zijn balverlies tegenover zijn keypasses zet, begrijp ik maar breng dan ook de balveroveringen in mindering op zijn balverlies.

01-03-2019 21:55

marrene +154

En veruit het meeste balverlies. Iedere wedstrijd weer tientallen keren. Tegen Den Haag ben ik gestopt met tellen na 5 minuten. Het waren er al 3.
Als ik elke bal met risico geef komen er altijd wel een paar goed aan.

01-03-2019 16:08

Schwalbino +11

Iedere wedstrijd tientallen keren lijkt me wel wat overdreven.

01-03-2019 16:59

Bazenvan95 +31

ga maar eens een paar wedstrijden zonder hem spelen, dan gaan mensen huilen om hem

01-03-2019 17:11

Pauw +2223

Maar ook:
Ziyech technisch meest vaardige speler met het meeste onnodige balverlies / 'unforced errors'.

01-03-2019 15:30

BrandjeXL +81

Tsja, een Ajacied geniet van zijn geniale momenten, doelpunten en assists. Een zeikerd let op zijn balverlies

01-03-2019 15:51

N-ajax +0

Ja want mensen met terechte kritiek zijn minder Ajacied dan jij bent.

01-03-2019 16:07

Bazenvan95 +31

Ik denk dat iedere Ajacied blij is dat na jaren zonder zichtbare spelvreugde je weer eens kan genieten van technisch vaardige spelers met risico in het spel (sinds Bosz) die ook nog eens zeer bepalend zijn. Dan maar balverlies... Zonder Ziyech waren we nergens dat weet ik zeker. Die gast werkt ook nog eens hard. Sterker nog hij 'mag' balverlies lijden wat mij betreft, zodat hij vrijuit kan spelen.. anders krijg je al die goals en assists niet. denk je dat iemand over 3 jaar nog over zijn balverlies praat als je die statistieken ziet. hahahah

01-03-2019 17:18

Ajacied33 +36706

Echt he..

01-03-2019 16:07

marrene +154

Wat een lulverhaal. Na ieder balverlies moet het hele elftal weer in de achteruit. Dat kost energie die opeen andere manier kan worden gebruikt.

01-03-2019 16:09

X-RaY +3

Wat de een zeiken noemt noemt de ander terechte kritiek.
Dan ben je dus automatisch geen Ajacied.

Welterusten Brandje...

01-03-2019 17:17

BrandjeXL +81

Helaas ontgaat het punt je volledig. Kijk een wedstrijd van Barça hoe vaak die kleine Messi balverlies heeft. Ronaldo bij Madrid ook regelmatig maar daar koesteren ze hun spelers. Als Hakim vier keer scoort dan nog zeikt men hier over zijn balverlies. Dat is mijn punt.

01-03-2019 18:18

Barra +5529

Zodra je als voorbeeld Messi en Ronaldo erbij haalt gaat je vergelijking niet op natuurlijk. 2 Spelers die heel andere statistieken overleggen dan Ziyech en daarbij hebben die spelers ook echt minder balverlies dan Ziyech. Hij blijft gewoon een hele goede speler voor ons, maar heeft ook zijn mankement.

01-03-2019 18:29

31xAjax +7910

Technisch meest vaardig zeker niet. Zijn aanname is matig waardoor hij vaak te lang nodig heeft. Daarom worden zijn schoten zo vaak geblokt en heeft hij zo enorm veel balverlies, dat uiteraard gecombineerd met zijn drang om vaak onmogelijke dingen te doen.

of zoals Cruijff zei, voor een slechte voetballer heeft hij een goede techniek maar voor een goede voetballer heeft hij een slechte techniek....

01-03-2019 17:19

Klasseman +2

Gewoon de hand van Ten Hag

01-03-2019 14:59

Schwalbino +11

Ajax speelt ook vaak tegen gesloten verdedigingen. Dat maakt het net lastiger.

01-03-2019 14:50

GrandMasterFlex +980

Zei het al eerder, maar Ajax moet absoluut een poging doen voor Odegaard. Nog jong en kan bij ons weer een stap zetten in zijn ontwikkeling naar de top. Bijzonder talent en zeker geen hype.

01-03-2019 14:40

Sunny +9553

Ik zie wel wat in Odegaard als versterking volgend jaar

01-03-2019 14:40

Ajacied33 +36706

Zeker mee eens. Prachtige linkerpoot, mooie dribbel en behoudt het overzicht. Effe babbelen met Real..

01-03-2019 14:45

BrandjeXL +81

Ik niet. Te flegmatiek. Denk dat Ajax sowieso, op de echte uitzonderingen na en grote talenten, de ED links moeten laten liggen qua scouting.

01-03-2019 15:19

Labrador +10

Op een voorwaarde. Een minimaal salaris. Meneer dacht bij Real wel aan spelen toe te komen. Die krabt zichzelf wel even achter de oren

01-03-2019 15:48

Sanalologo +1

Een corner is ook een keypass.

01-03-2019 14:39
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.