Wijndal gaat in op geruchten omtrent Ajax: 'AZ kent mijn ambitie'

door Bart Veenstra 93

Bron NOS

Wijndal gaat in op geruchten omtrent Ajax: 'AZ kent mijn ambitie'

door Bart Veenstra 93

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Owen Wijndal wacht rustig af of Ajax en AZ eruit komen wat betreft een transfer. De linksback van de Alkmaarse club staat in de belangstelling van Ajax, maar van een akkoord is op dit moment nog geen sprake.

AZ, dat over een maand in actie komt in de tweede voorronde van de Conference League, is dinsdag begonnen aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Dat doet de Alkmaarse club met Wijndal nog altijd in gelederen. Tegenover de NOS gaat Wijndal in op de geruchten omtrent Ajax. 'Het antwoord is dat ik nog steeds bij AZ zit en zolang ik hier zit, focus ik mij op AZ.

'De club kent mijn ambitie', gaat Wijndal verder. 'Ik heb mijn contract verlengd en heb goede afspraken gemaakt om de club te helpen. Je weet nooit hoe het kan lopen, ik laat het rustig op me afkomen en ik zie het wel.'

Jansen ziet dat opvolgers voor Wijndal al klaarstaan 

Trainer Pascal Jansen is blij dat Wijndal nog op het trainingsveld staat, al weet de oefenmeester ook dat er vanzelf een dag komt dat de linksback vertrekt. 'Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wil. Vorig jaar zijn er vijf spelers vertrokken. Dat was toen onze realiteit. Als er nu spelers vertrekken, is dat onze realiteit.'

Jansen benadrukt dat AZ zijn huiswerk al gedaan heeft. 'De opvolgers staan al klaar. Mees de Wit stond vandaag al op het veld en Milos Kerkez heeft zich aardig gepresenteerd tijdens de play-offs. Op dit moment is Owen nog speler van ons en we wachten het rustig af.'

De Telegraaf schreef maandag nog dat Wijndal voor tien miljoen euro op te pikken is bij AZ. Bovendien weet men bij Ajax wat Wijndal wil verdienen. Het eerste salarisvoorstel van Ajax kwam daar niet bij in de buurt en volgens De Telegraaf heeft dat te maken met het feit dat Nicolás Tagliafico nog altijd Ajacied is. Voor de Argentijn is op dit moment (nog) geen concrete interesse.

Lees meer over:
Plaats reactie

Godenzoon24 +15406

Ik zie liever die van Feyenoord. Nog wat ongepolijster maar verdedigend beter en meer potentie.

22-06-2022 09:51

brullie +7063

Hopelijk blijft hij daar ook. Die arrogante kazen verdienen geen knaken van Ajax. Is ook geen speler voor ons. Tegen Ajax was hij nergens en maakte hij fout op fout. Geen CL waardige speler.

22-06-2022 07:09

JaapStam +137933

Ik ben nooit echt gecharmeerd geweest in Wijndal!!! Maar ach, ik laat mij graag verassen!!! Dat deden al zijn voorgangers ook uit Alkmaar naar Amsterdam!!! Geen 1 echt geslaagd ofzo!!! Dus ja!!!

22-06-2022 03:19

Ferd +38681

Dat zijn voorgangers niet imponeerde doet mij geen reet, de eerste Brazilianen bij Ajax faalden ook. Maar dat Wijndal niet goed genoeg is lijkt mij duidelijk.

Als hij nou Wijndalic!!! had geheten he Japie ;)

22-06-2022 03:42

GiannisAntetokounmpo +8430

Backposities gewoon opvullen met eigen jeugd, geen aankopen nodig.

Bespaar je je 10M voor Wijndal en investeer 4M in de transfer van Bergwijn, en overige 6M in een opwaardering van Antony, Timber en Martinez contracten !!

LB = Nico, Blind, ASE, Baas
RB = Regeer, Rensch, Klaiber

21-06-2022 22:49

Hetzijnmaar +5453

Geen 2 Wijn zijn allebei te duur max 5 miljoen waard,Geef Nico n mooie aanbieding en steek lekker 10 miljoen in een verbeterd contract voor Antony

21-06-2022 22:24

jo1 +4584

Heeft niks met salarisverhoging te malen, maar met ambitie. Na 4,5 jaar heb je de nl competitie wel gezien hoor. tagliafico verdient een nieuwe club in een topcompetitie

21-06-2022 22:28

NouridolbergNeres34 +1926

Vind Atletico echt een club voor Tagliafico, vreemd dat er zo weinig interesse in hem is. 4 miljoen is toch peanuts in de voetbalwereld.

21-06-2022 23:08

jo1 +4584

Idd snap ik ook niet echt een krijger

21-06-2022 23:25

4EVERAJAX +8456

Dus dan moet Bergwijn ook maar niet terugkomen?

21-06-2022 23:53

jo1 +4584

Als hij slim is doet hij dat niet nee. Zie hem graag bij Ajax, echter ben je gewoon mislukt in het buitenland. Bergwijn heeft de potentie om te slagen in het buitenland

22-06-2022 06:53

Jayq +3396

En Berghuis? Die speelt ook al veel meer dan 4 jaar in de Eredivisie. Maar is ook al een keer mislukt in het buitenland. Moet die het niet eigenlijk nog een keer in het buitenland proberen?

Wat dat betreft is Tagliafico ook al een keer mislukt in het buitenland. Heeft al eens een jaar in Spanje gespeeld, maar dat was geen doorslaand succes.

Zolang er geen (sub)topclubs uit een van de grote 4 competities interesse heeft is hij bij Ajax echt niet slechter af dan in de middenmoot van de grote competities.

22-06-2022 08:48

Robbie en de Kock +11309

Maar Ajax is ook buitenland voor Nederlandse begrippen.
We gaan een stap maken en aanhaken bij de Europese top met Bergwijn in de spits ipv Haller.

22-06-2022 12:10

jo1 +4584

Berghuis gaat wellicht over een jaar ook nog eens cashen in het buitenland. We zijn en zullen een springplank blijven. Kijk naar een Gravenbergh, heeft talent maar met alle respect makkelijk vervangbaar. ZUlke jongen zijn 20 en zijn al weg

22-06-2022 12:23

jo1 +4584

We zullen echt niet aanhaken bij de Europese top. Zet de verschillen er maar naast. De spelers van Ajax beginnen ze al te watertanden bij het salaris wat ze voorgeschoteld krijgen. Kijk naar Gravenbergh en Haller boven de 10 miljoen, daar kan je echt niet bij aanhaken hoor

22-06-2022 12:25

Godenzoon24 +15406

Bier is ook duur geworden anders!

22-06-2022 09:51

DeKenner +9406

Superleuk al die opmerkingen dat we het geld beter aan Nico kunnen spenderen, alleen zullen er hier dan toch een aantal uit hun droom moeten ontwaken. Nico is heel duidelijk geweest: hij vindt Ajax en het publiek fantastisch, maar hij is toe aan een nieuwe uitdaging. Die jongen wil nog gewoon graag enkele jaren in een grote competitie spelen en daar kunnen we hem geen ongelijk in geven. Daarbij is zijn transfersom ook erg laag voor een Argentijns international. De vraag is dus niet óf hij gaat, maar wanneer hij gaat. Ajax moet dus verder kijken. Ik zie in onze jeugdopleiding geen speler die klaar is voor een basisplaats op LB. Helemaal niet als je in gedachten houdt dat de RB waarschijnlijk al ingevuld gaat worden door een jeugdspeler. Je moet dan op LB wel enige zekerheid inbouwen. Wijndal is in de Eredivisie echt wel een zekerheidje, maar het probleem is dat hij voor CL-niveau wat te licht lijkt te zijn. Die twijfel merk je bij Ajax heel duidelijk. Ga je dan voor een 'zekerheidje' waarmee je in Nederland heel goed voor de dag kunt komen, of ga je uit een hele andere vijver vissen? Met het vertrek van Nico en misschien Martinez zou het helemaal niet verkeerd zijn om op LB een nieuwe gifkikker uit Zuid Amerika op te pikken. Ik hoop dat Ajax daar op mikt en dat Wijndal de noodoplossing wordt als de eerste optie niet lukt.

21-06-2022 22:23

Rogrando +4

Die clubs die je nooit mag je nooit in hetzelfde hokje als Ajax plaatsen

21-06-2022 21:47

Ozymandias +159568

Ik zie liever Gómez van Anderlecht komen die van hetzelfde kaliber is, ongeveer hetzelfde bedrag zou kosten en qua type misschien nog beter bij Ajax past. Gómez kan op meerdere posities spelen (hij is bij Barca opgeleid als '10' en heeft alleen de laatste twee seizoenen als linksback gespeeld) en waardoor hij in theorie niet de doorbraak van Salah-Eddine in de weg hoeft te staan. Daarbij zal Gómez waarschijnlijk een hogere marktwaarde hebben als hij zich bij Ajax tot een dragende speler ontwikkeld aangezien aangezien Barca hem dan vast en zeker per se terug zou willen kopen (om Alba op te volgen). Dat moet ook het verkooppraatje van Hamstra en Huntelaar aan Gómez zijn.

21-06-2022 21:40

GiannisAntetokounmpo +8430

Na het mislukken van Boadu en Stengs zou ik nog wel een keer extra nadenken om 10M neer te tellen voor een Linksback die je naar mijn mening hoe dan ook altijd zelf moet opleiden..

En bovendien, welke AZ aankoop van de laatste jaren was nou echt een succes? Het is gewoon allemaal middelmaat wat we hebben gehaald met Gudelj, Viergever, Moisander, Sigthorsson en ga maar door.

21-06-2022 21:34

36 +8746

Zolang Nico blijft, niet doen

21-06-2022 20:09

Ferd +38681

ook als Nico gaat, niet doen

22-06-2022 04:06

brullie +7063

@Ferd
Precies. Ik snap dat enthousiasme niet in deze jongen. Alles laat zien dat hij "net niet" materiaal is.

22-06-2022 07:11

Josey Wales +11745

Ik mag toch hopen dat ze nog meer opties gescout hebben,want in alkmaar willen ze altijd het dubbele hebben als Ajax zich meldt.

21-06-2022 19:56

DeHeerVanDeMeer +25213

Lekker op de Kaasboerderij laten!
Wijndal is te duur, 2e keus oranje en eigen jeugd backs zijn niet minder.
Geld voor Wijndal in contractverlenging Timber steken.
Als aankopen hebben we 2 centrumspitsen nodig en eventueel al 1 centrale verdediger om vertrek Martinez/Timber al voor te zijn.

21-06-2022 19:30

Cruijffthebest +13505

Geeft extra geld aan Nico en je hebt een veel betere speler die altijd wil winnen, waar en tegen wie dan ook.
Dat zie ik niet bij Wijndal, veel te lief en te soft!

21-06-2022 18:47

Cesc88 +6222

Nico zelf wil gewoon weg bij Ajax, waarom dit maar blijven roepen. Hij heeft duidelijk aangegeven dat hij een jongen is die na een aantal jaar een nieuwe omgeving/uitdaging nodig heeft. Het is dat hij een .... zaakwaarnemer heeft anders had hij allang bij een andere club gespeeld.

21-06-2022 18:50

Oxxer +165748 moderator

Is hetzelfde roepen, “‘Ajax moet Eriksen een contract aanbieden”

21-06-2022 19:00

Nr.10 +111790

@Cruijffthebest. Volgens mij wilde Wijndal tegen ons wel graag winnen dit jaar. Twee assists gegeven in twee wedstrijden, waaronder.... de winnende, in december.

21-06-2022 18:58

marcel112 +819

helemaal met je eens. Zoals hij het laatste half jaar speelde en/of inviel helemaal prima. geen domme rode kaarten en die passie was er weer. Echter als de speler zelf weg wil.... en ook is beloofd dat hij weg mag(voor 4 mil zou er toch wel iemand komen?)

21-06-2022 18:38

Nr.10 +111790

Als Wijndal een beetje een goeie racefiets heeft, dan moet het in zo'n 1,5 uur te doen zijn, Alkmaar naar de Arena.

21-06-2022 18:21

Oxxer +165748 moderator

😂😂😂, humor

21-06-2022 18:48

Ferd +38681

hij woont in Zaandam, dat is net 20km op de fiets naar de Arena. Op een racefiets doe je dat binnen een uur.

22-06-2022 04:08

Web +178830

Best bijzonder dat er nog geen belangstelling is voor Tagliafigo
4 miljoen is toch gezien de huidige bedragen niets

21-06-2022 16:37

Nr.10 +111790

Ik denk dat hij bij ons ook gewoon een best goed salaris krijgt. Waar zie jij hem nou in de basis staan, qua clubs uit de topcompetities die zijn salaris kunnen betalen?

21-06-2022 18:22

In Bassey we trust +15361

Atletico Madrid.

21-06-2022 18:29

Sampaoli +39408

Alle clubs uit de Premier League kunnen zijn salaris betalen. Net als linkerrijtje Serie A, Bundesliga en La Liga. Stap hoeft niet altijd een omhoog te zijn, Nico is toe aan iets anders en dan is een stap opzij ook interessant. Ik noem maar wat: Brentford, Southampton, Sassuolo, Lazio, Espanyol, Valencia, dat soort clubs.

21-06-2022 18:36

Nr.10 +111790

@antony39, ik denk eerlijk gezegd niet dat een club als Atletico belangstelling voor hem heeft. En die spelen toch met wingbacks? Daarvoor heeft hij aanvallend denk ik gewoon te weinig te brengen. Die spelen dan met Carrasco als linker wingback, of Renan Lodi. Daar zie ik Nico bijzonder weinig aan spelen toe komen.

21-06-2022 18:44

Nr.10 +111790

@sampaoli, nou ja, dan moeten die clubs dus wel belangstelling voor hem hebben, én inderdaad een behoorlijk salaris voor hem willen betalen. Want ja, die clubs keren aan sommige van hun spelers wel mooie salarissen uit, maar je moet het dan ook voor een linksback willen betalen. Verder weet ik niet wat die clubs momenteel rond hebben lopen op linksback. Maar ja, Nico moet dan inderdaad genoegen nemen met een mindere categorie clubs. En dan zou het mij niet verbazen als hij nog een jaar bij Ajax blijft, en dan transfervrij weggaat.

21-06-2022 18:47

Laudrup10 +17211

Hij heeft z’n fiets al uit het schuurtje gehaald.

21-06-2022 16:30

DePitbull +2718

Ok die komt

21-06-2022 16:15

Slang +14994

Laat ze daar in Alkmaar maar zweten, met hun dure bezetting op linksback zal hij weg moeten. Maar er is gewoon geen concrete interesse, want de prijs is bekend dus waarom is hij er nog?

21-06-2022 16:04

Ajax1114 +19393

Omdat ze in het buitenland wel zien dat hij niet goed genoeg is.

21-06-2022 16:19

NeeI +108422

Men wil Tagliafico behouden, terwijl Wijndal betere statistieken kan weerleggen. Aanvallend, verdedigend, maar ook voetballend.

21-06-2022 18:36

Ajax1114 +19393

Had Klaiber ook, zegt helemaal niets op het niveau waarop AZ acteert.

21-06-2022 18:40

Ferd +38681

op een lager niveau

22-06-2022 04:08

MarcelvTol1971 +15558

Alles in het werk stellen om Tagliafigo binnenboord te houden. Wil graag weg maar eris weinig interesse schijnt dus contract opwaarderen en nog een seizoen houden zodat we eigen jeugd kunnen inwerken

21-06-2022 16:01

DePitbull +2718

Zou prachtig zijn

21-06-2022 16:17

ajax4ever001 +18767

Nico wou met name weg omdat hij door die stronteigenwijze Ten Hag vaak op de bank werd gezet. Als Nico het nu slim aanpakt blijft het nog 1 seizoen om vervolgens zichzelf in de kijker te spelen zodat hij naar een gewenste topclub kan gaan.

21-06-2022 16:19

Oxxer +165748 moderator

Nee, Nico heeft al 2 jaar een vertrekwens, dat staat los van ETH, voor een Argentijn is Spanje een favoriete plek om te spelen,

21-06-2022 16:22

In Bassey we trust +15361

Dus omdat je niet speelt wil je weg? Je moet jezelf in de basis klokken.

21-06-2022 18:30

brullie +7063

@ajax4ever001
Ten Hag had volkomen gelijk om hem op de bank te zeten. In de periode dat zijn vrouw zwanger was en toen de kleine er was ging hij alleen maar minder voetballen, precies als Neres. Die kinderen doen kennelijk iets met deze spelers. Nico was in die periode gewoon matig.

22-06-2022 07:15

Murdoink +2058

We mogen ons daarmee gelukkig prijzen , dat Nico een hele slechte zaakwaarnemer heeft. Kwam vorig jaar ook niet verder dan wat vage interesse van Leeds.

21-06-2022 17:55

Nr.10 +111790

De vraag is natuurlijk wel of Nico zelf wil blijven. Zolang Blind en Martinez er nog zijn, is hij geen basisspeler. Dan kunnen mensen wel doen alsof dat aan Ten Hag ligt, maar 9 van de 10 trainers zouden dat zo doen. Bovendien wilde hij zelf ook een keer gaan, eigenlijk had hij vorig jaar zomer al moeten vertrekken, maar er kwam gewoon geen goede club. Ik denk dat als er nu weer de hele zomer geen interessante club voor hem komt, hij gewoon zijn contract uit gaat dienen en transfervrij weggaat. Dat lijkt me niet helemaal onaannemelijk trouwens, want er komt steeds maar geen goede club voor hem. Barcelona in januari was natuurlijk alleen maar een soort noodgreep, die komen nu ook niet meer voor hem terug he. Wat mij betreft zou het ook niet erg zijn als hij nog een jaar blijft en dan transfervrij gaat. We kunnen hem prima erbij hebben, en hij heeft weinig gekost en veel voor Ajax betekend.

21-06-2022 18:26

MarcelvTol1971 +15558

Tja zo zie ik het ook, maar Blind is wel een heilig huisje geworden die altijd zal moeten spelen.
Ik hoop dat Schreuder dit ook niet vanzelfsprekend gaat vinden maar iedereen een eerlijke kans geeft.

22-06-2022 00:36

Nr.10 +111790

Ten Hag en van Gaal zijn in elk geval geen slechte trainers. Ik vind Blind het beste op lcv, waar hij in eerste instantie trouwens ook speelde onder TH. Maar daar hebben we Martinez al he. Op het middenveld komt hij loopvermogen tekort, dan moet je dat teveel gaan compenseren met andere spelers.
En ja, Blind moet spelen, want hij is een van de beste passers van achteruit van heel Europa. Google maar even op ‘expected threat Daley Blind’

22-06-2022 00:38

Fredschuit1 +1542

Ki Jana hoever naar de lampies..

21-06-2022 16:01

Yaeron +6382

Prima, is echt niet top zoals iedereen denkt.

21-06-2022 16:14

ajax4ever001 +18767

Niet alles wat PSV haalt is slecht hoor daar mag men hier ook wel eens eerlijker in zijn.

21-06-2022 16:21

Yaeron +6382

Hij heeft helemaal niet veel gespeeld bij Wolves. Op basis van wat zou hij goed genoeg voor de Ajax basis moeten zijn?

21-06-2022 16:29

jjlncua33 +403

Over 3 jaar voor 30 miljoen naar Dortmund?

21-06-2022 18:45

AlexIbarra +19352

Dat zou mooi zijn voor de Wolves..

21-06-2022 19:04

jjlncua33 +403

O ja hele aal vergeten dat het een huurdeal was

21-06-2022 19:09

Eurysaces +29583

Als Alvarez verkocht wordt en Blind naar het middenveld zou doorschuiven, is dit nog enigszins te verantwoorden. Zo lang Blind op de back positie staat, heeft Wijndal niks bij Ajax te zoeken. Loopt dan echt het talent in de weg, zou erg zorgelijk zijn als Ajax de jeugd op deze manier zou passeren..

21-06-2022 16:01

Nr.10 +111790

Als Nico weggaat, dan heb je op lcv en lb alleen Martinez en Blind, en moet je verder gokken op spelers die alleen nog in de KKD hebben gespeeld. Dat is gewoon te weinig. Blind kan wel uitstekend de positie van Martinez overnemen als die er niet is (en die mist altijd wel wat door blessures en schorsingen), maar dan moet je dus ook een goede speler voor lb hebben ipv Blind. Drie spelers voor twee posities, met daarachter jeugd, dat moet de norm zijn. Zelfde voor de aanvallers voorin. Antony en Tadic was te weinig, dat is in de tweede seizoenshelft gebleken. Daarbij Bergwijn, dan heb je er drie voor twee posities, en dan komt er nog genoeg gelegenheid voor jeugdspelers. Als ze zich dan een keer echt laten zien wanneer ze nodig zijn, dan weet je dat je daar niemand hoeft te halen. Wat mij betreft hoeven we bijvoorbeeld geen rechtsback te halen, want Rensch en Regeer hebben wat mij betreft allebei laten zien dat ze in elk geval in de Eredivisie meekunnen, ook al heeft Rensch een terugval gehad vorig jaar. Zelfde voor de positie van Gravenberch: Taylor heeft zich daar aardig in de basis gespeeld einde vorig seizoen, dus daar hoef je ook niet per se iemand te halen.

21-06-2022 18:31

Nr.10 +111790

Nou ja, ik zie niet hoe dit een reactie is op wat ik zeg...? Je ziet toch ook wel dat de meeste spelers die in Jong hebben gespeeld, zich uiteindelijk niet ontwikkelen tot basisspeler in Ajax 1? De vraag is gewoon nog hoe goed Salaheddine en Baas het gaan doen. Dat weet jij niet. Die KKD is geen graadmeter, die schoten Cassierra en Danilo ook aan flarden, het is een grote stap naar het eerste. Als men daar bij Ajax heel zeker van is, dan kan je je voorstellen dat ze niemand halen. Misschien zijn ze niet zo zeker, en dat zou mij niets verbazen. Daarbij opgeteld het feit dat je eigenlijk geen stand-in hebt voor Martinez, maar in principe wil schuiven met Blind zodra Martinez niet mee kan doen, lijkt het mij gewoon vrij logisch om een linksbenige verdediger er bij te nemen. En als je dat doet, zou ik ook zeggen: neem dan een ander type, dus bijvoorbeeld juist een snelle linksback, die iets anders kan brengen dan Blind. Ik vind Wijndal daarom een heel logische optie.
Hier krijg ik soms teveel de indruk alsof het zou gaan om het succes van de carrière van individuele spelers. De technische directie moet gewoon zorgen dat er een zo sterk en competitief mogelijke selectie staat volgend seizoen. Zo goed mogelijk. Niet wat er 'nodig' is, niet bang zijn dat spelers ontevreden zijn omdat ze te weinig speeltijd zouden krijgen. Zo. goed. mogelijk.

21-06-2022 18:56

frenkiedejong53 +9792

En je blijft er ook zitten. Hoop ik.
Is geen Ajax -speler.
Desnoods ga ik zelf op linksback.

21-06-2022 15:58

BryanAFC1 +3465

Ik vind dit met alle respect toch een beetje de Alkmaarse Emanuelson. Kan leuk voetballen, maar staat in grote wedstrijden nooit echt zijn mannetje.

Zoals hier geopperd wordt een deel van die 10-15 miljoen beter in een riante contractverlenging voor Tagliafico steken.

21-06-2022 15:44

ajax4ever001 +18767

Die snoeiharde afstandschoten waarmee Urby regelmatig scoorde in wedstrijden waren wel geweldig.

21-06-2022 16:22

TJHooker +3938

Had ook een hele mooie sliding waarbij hij de bal weg wist te grissen en gelijk weer vol in de aanval ging. Ik had echt een zwak voor Urby, kwam ook onwijs sympathiek over.

21-06-2022 17:06

Ron403 +6514

Haha wat je ook van Emanuelson vindt, hij scoorde in heel veel topwedstrijden in de Eredivisie geweldige goals.

21-06-2022 16:26

Ajax1114 +19393

Ja en hief ook altijd buitenspel op in topwedstrijden. Wat een drama speler was dat zeg. Na zijn vertrek werden we prompt kampioen. Kon bijna geen toeval zijn.

21-06-2022 18:43

Ron403 +6514

Ah ja dat zal het zijn!

22-06-2022 09:56

BillSplate +9757

Heeft zich tegen Ajax toch gewoon altijd laten zien?

21-06-2022 17:46

Dennisthebeast +3556

Helemaal eens! Daarnaast vragen die kaasboeren altijd de jackpot aan Ajax. Absoluut geen zaken doen met DIrk Schurk Bank ….

21-06-2022 18:25

Nr.10 +111790

@bryanAFC1.
Haha in de grote wedstrijden staat hij niet zijn mannetje? In de twee wedstrijden tegen Ajax heeft hij twee assists gegeven man. In die 1-2 in de december afgelopen seizoen gaf hij de assist voor de winnende goal van Aboukhlal, en in die 2-2 tegen het einde van het seizoen gaf hij een ragfijne assist op Pavlidis voor de 1-1.
Dat zijn de topwedstrijden voor AZ hoor. Sommige mensen lullen echt maar wat, en iedereen lekker liken.

21-06-2022 18:35

Oxxer +165748 moderator

De Telegraaf heeft aandelen in Wijndal? die krant is al tijden bezig hem naar Ajax aan het schrijven, ik gun Wijndal een mooie club ver weg van Ajax.

21-06-2022 15:41

linda_nolta +2

10 miljoen us complete onzin van de televaag. AZ heeft vorige week al bod van 15 geweigerd van Everton.

21-06-2022 15:32

Nr.10 +111790

Nee dat klopt wel, komt ook niet alleen van de Telegraaf.

21-06-2022 18:36

Pinohelmond +5884

Afweging hier is ook financiël / alternatieven en wat wil je als club. Mijn eerste gedachte is dat 10 miljoen voor een back idioot is maar aan de andere kant kun je wellicht niet anders als je mee wilt doen met de subtop van Europa.
In de ideale situatie staat er een talent klaar wat in kan stromen maar dat is helaas niet altijd zo.
De spelersprijzen zijn nu eenmaal te idioot voor woorden, als je ziet wat Engelse clubs en de oliesjeikclubs maar neerleggen voor pure middelmaat.
In de ideale situatie verlengt Nico en staat ie er ook daadwerkelijk in bij Schreuder.

21-06-2022 15:28

wladimir +3059

Ik vind die 10 miljoen voor Wijndal veel hoger dan die 25 miljoen voor Bergwijn en 15 voor Brobbey. Hou Tagliafico gewoon aan zijn contract. Hij wil al drie jaar weg alleen niemand wil hem hebben. Ik weet zeker dat hij een heel dik salaris heeft.

21-06-2022 15:26

EuforischeRealist +15683

Lekker afwachten, 3 linksbacks drukt te zwaar op de salarispost bij AZ en wij hebben hem niet per se nodig. Je kan hem altijd nog in Augustus oppikken want zo goed ligt hij kennelijk niet in de markt. Prijsje kan nog wel iets oplaag, 7 miljoen is al veel

21-06-2022 15:21

linda_nolta +2

Jaja AZ heeft al een bod van 15 geweigerd. Als Ajax slim is haen ze Kerkez dat word echt een topper.

21-06-2022 15:34

EuforischeRealist +15683

Ajax kan hem voor 10 miljoen halen, maar ze hebben een bod van 15 miljoen al geweigerd? Dat lijkt me niet kloppen?

21-06-2022 15:37

Nr.10 +111790

Als Nico nog een jaar blijft vind ik dat ook prima, hoewel ik eerlijk gezegd denk dat Wijndal meer potentie heeft. Maar ik denk dat het voor iedereen beter is als Nico gaat, hij wil zelf ook een transfer.

21-06-2022 15:21

strakkevoorzet +4196

Wijndal mag blij zijn als hij ooit het niveau van Nico kan halen

21-06-2022 17:00

AFCAWormerveer +4464

Zo goed is Nico niet. Een strijder, en harde werker, maar ook n blinde draver die veel te veel kaarten pakt. Niet voor niets dat er geen interesse is voor hem.

21-06-2022 17:35

Nr.10 +111790

Ik vind hem niet minder dan Nico, en ik denk ook dat hij verder kan groeien als hij naar ons komt. Nico was in 18-19 heel goed, maar toen zat het hele team in een flow. Daarna is hij ook gewoon minder geworden. Aan de bal is hij een beperkte speler, hij zal nooit 10 assists geven zoals Wijndal afgelopen seizoen gedaan heeft. Hij is een vechter, en brengt vuur, en hij heeft af en toe een goed gevoel voor timing wat betreft de aansluiting naar voren. Qua wat hij voor Ajax betekend heeft, is hij voor mij een held, maar ik snap ook wel dat de clubs niet voor hem in de rij staan zoals voor enkele andere jongens.

21-06-2022 18:17

jjlncua33 +403

Nico Tagliafico de linksback die liever spits wilde worden

21-06-2022 18:52

HumbertoPan +1725

Hopelijk blijft hij daar ook. Niet nodig op dit moment en zeker niet zoveel ervoor betalen.

21-06-2022 15:20

thajax +7423

Ben benieuwd of dat nog doorgaat.
Eigenlijk zou ik wel liever een vervanger voor Nico zien komen dan het alleen met Blind en Baas/S-E te doen.
Wat mij betreft is Blind overal inzetbaar, maar heb je wel gewoon een goede back klaar staan met direct daarachter een van de twee jonge talenten. De ander verhuren

21-06-2022 15:16

MV3 +2669

Met andere woorden hij wilt dolgraag. Maar ajax onderneemt nog geen actie omdat Nico nog hier is

21-06-2022 15:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.