Wielaert: Ajax heeft goed bod gedaan

door Aad van Toor 43

Wielaert: Ajax heeft goed bod gedaan

door Aad van Toor 43

Laatst geüpdatet

Afgelopen zomer leek Rob Wielaert naar Ajax te vertrekken, maar uiteindelijk kwam het niet van een transfer. De verdediger van FC Twente zag het afketsen van de overgang als een teleurstelling, maar is ook blij dat het achter de rug is.

'Ik leefde in een bepaalde onzekerheid. Hoewel ik besloten had me ervoor af te sluiten totdat het rond was, merkte ik dat ik ’s avonds toch wat langer wakker lag. En dat ik vaker op mijn telefoon keek. Wat dat betreft is het goed dat het nu voorbij is. Ajax heeft in mijn ogen een heel goed bod gedaan', aldus Wielaert in ELF Voetbal.

Omdat hij met Twente de voorronde van de Champions League moest spelen miste hij afgelopen zomer ook nog eens de Olympische Spelen. 'Het was wel vreemd toen ik op tv zag hoe die jongens zich voorbereidden op de Spelen...

Lees meer over:
Plaats reactie

dionp +0

http://www.rpgcrime.net/bestmaffiagame

probeer dat spel is uit..
k vind het zeer goed ;-)
en ook erg leuk en je kan er altijd op je kan je er eigenlijk niet op vervelen vooral niet als e VIP neemt

12-10-2008 18:48

harmen312 +18

jaja anders was je nu al bij ajax

12-10-2008 11:55

carina +0

dus toch pure slavenhandel!mensen hebben niets te zeggen!

12-10-2008 10:55

geronimo +4

Denk dat jij zo ook wel slaaf wil zijn.

12-10-2008 13:25

xxxamsterdamxxx +0

het probleem waar Ajax nu mee loopt. Hoewel ik wel fan ben van deze jongen (lees paar pagina's terug onder dit artikel)

10-10-2008 16:01

edjeajax +0

Ik vind zijn manier van lopen en spelen erg op Blind lijken. Okee, hij mag zijn veters nog niet strikken maar hij heeft er wel wat van weg.

10-10-2008 16:22

ST +23098

Zet Vermaelen linksback in plaats van Urby en zet Wielaert op zijn plek. Maar alleen als hij niet meer dan 3 miljoen euro kost.

10-10-2008 15:08

rosumohan +1

misschien tijdens de winterstop...

10-10-2008 14:50

Maniche +0

ach kom op die had meegedeelt de de malaise hoor...die had er niet bovenuit gestoken..degelijk maar niet goed..we hebben een echte kuitenbuiter nodig enoh en dan nog verdedigender..

10-10-2008 14:46

rosumohan +1

ja die enoh is echt een goede...de beste aankoop van dit seizoen.

10-10-2008 14:53

ArieB +1

ik denk nog steeds dat het een aanwinst zou zijn. maarja nu is het te laat daarvoor

kijk maar eens naar wedstrijden van twente en let dan speciaal op wielaert. dan zie je dat hij wel degelijk een verschil zou maken in onze verdediging

10-10-2008 14:43

xxxamsterdamxxx +0

Ach zulke jongens zijn altijd welkom, maar niet echt nodig. Wacht maar af als de ideale elf spelen, je weet niet wat je ziet. Dit seizoen maar op 1 of 2 spelers na 1x gebeurd! Eerste helft Arsenal (zonder Sulejmani zelfs.....)

10-10-2008 14:39

chollie +0

Ik kan het niet beter schrijven.

Als Wielaart wel was gekomen en hij speelt 2 k*t wedstrijden, dan loopt men hem hier weer af te kraken als miskoop.

10-10-2008 14:40

wilyhamer +0

maar ik denk wel dat wielaert een slimme verdidiger is met veel ervaring en wat ontbrak er zondag ook aan

10-10-2008 14:45

Maniche +0

slim in het overzicht..maar niet sterk en niet snel..hij speelt nu al puur op zijn spelinzicht..en hij is niet al te groot..oleguer is niet minder, maar als nederlander ben je natuurlijk wel een stapje verder wb coachen..wielaert heeft ervaring bij nec heh! niet vergeten..dus wat wil je onder ervaring scharen?...

10-10-2008 14:49

Maniche +0

slim in het overzicht..maar niet sterk en niet snel..hij speelt nu al puur op zijn spelinzicht..en hij is niet al te groot..oleguer is niet minder, maar als nederlander ben je natuurlijk wel een stapje verder wb coachen..wielaert heeft ervaring bij nec heh! niet vergeten..dus wat wil je onder ervaring scharen?...

10-10-2008 15:04

foensai +0

uhm heer wielaert heeft meer ervaring ook redelijk wat voor pisvee gespeeld. tevens internationaal voor pisvee

10-10-2008 15:12

xxxamsterdamxxx +0

Hoor ze weer over ervaring hoor.. Pff.. Oleguer heeft ervaring: CL winst (zelf meegespeelt in Finale) Spaanse competitie (meerdere malen kampioen) en dagelijks trainen met de voormalig beste voetballer van de wereld en nog vele andere sterren. Daarnaast hebben we Gabri, Huntelaar ( die heeft op 24 jarige leeftijd nog meer meegemaakt) en Steek kan je ook in dat rijtje toevoegen. Volwassen kerel geworden!

10-10-2008 15:18

edjeajax +0

Gabri en Huntelaar zet je niet in de verdediging. Bovendien is Gabri al even geblesseerd (geweest). Waarom gokt toch iedereen hier op een paard? We hebben die en die... alsof niemand tegen een schorsing of blessure aan kan lopen. Het zijn danwel Godenzonen maar blijven kwetsbaar!

10-10-2008 15:43

xxxamsterdamxxx +0

Nee dan heb jij niet begrepen wat ik bedoel.. Ajax mist tegen Heerenveen 5/6 basisspelers. Zou Ajax met volle sterkte spelen heb je het daar al lastig laat staan met 5/6 vervangingen. Ik vind het probleem helemaal niet in de verdediging liggen! Lekker kortzichtig wanneer je denkt van wel. Natuurlijk was de verdediging niet sterk zondag maar nog dramatischer was het middenveld!

10-10-2008 15:50

edjeajax +0

Alsjeblieft...

10-10-2008 15:50

xxxamsterdamxxx +0

Ja dat begrijp ik. Jij zegt : we hebben huntelaar toch? Wat wil je daar mee zeggen?

10-10-2008 15:51

xxxamsterdamxxx +0

Afgelopen zondag bij Heerenveen op oorlogssterkte ontbrak het aan : STEEK,OLEGUER,SULEJMANI,GABRI,AISSATI.

10-10-2008 15:16

edjeajax +0

Maar we hebben Huntelaar toch??? (zijn je eigen woorden!)

10-10-2008 15:44

xxxamsterdamxxx +0

Haha mijn eigen woorden? 100% zeker niet. Kom AUB met een voorbeeld!! Mij hoor je niet over ERVARING! Het gaat mij om goede voetballers! En die waren er zondag niet genoeg! 5/6 niet om precies te zijn, beter lezen knul.

10-10-2008 15:46

edjeajax +0

Klopt verder wat je zegt. En dat is precies het punt waar ik al maanden over 'klaag'. De meesten hier (ik zal niet iedereen over een kam scheren) hebben een leuke basiself maar verder...? Toen ik Wielaert al eens als optie gaf (gaan we wel een paar maanden terug) riep het overgrote deel 'Waarom? We hebben Van de Wiel, Vertonghen, Vermaelen, Silva en nu Oleguer...

De rest van het verhaal hebben we afgelopen weken gezien.

10-10-2008 15:53

xxxamsterdamxxx +0

Jah maar dan richt je je weer op de verdediging. Wanneer wij Sulejmani - Huntelaar - Suarez voorin hebben lopen speelt een elftal meteen met minimaal 4 man achterin. Stel je Sarpong/Cvitanich op maar 3 (Back kwam keer op keer mee op omdat Cvitanich Huntelaar in de weg loopt ipv veld breed houden) Daarnaast is Enoh een leuke speler maar Gabri is gewoon onvervangbaar voor Ajax (moet je me eens zijn?) Vertonghen heel gauw weer linksback want Urby is verdediging dramatisch. Lindgren links mid en een goede creatieve 10 (in mijn ogen aissati, bij alle goede trainers in zijn carriere (Hiddink,Rutten) gespeeld, bij de slechte (koeman,vergoossen) niet.) Dan krijg je al een hele andere tegenstander en ligt niet de druk van 6 a 7 man van Heerenveen of welke normale tegenstander dan ook op onze 1,5 verdediger. Daarnaast is Silva ernstig uit vorm. Maakte me afgelopen seizoen in de play-offs al zorgen maar nu al helemaal. Komt er op neer dat dit lange lul verhaal dat Wielaert geen oplossing is voor

10-10-2008 16:00

edjeajax +0

Ik ben absoluut met je eens dat wanneer Ajax met een normale ploeg naar Heerenveen was gegaan, we een heel ander Ajax hadden gezien. Neemt niet weg dat we redelijke alternatieven hebben op het middenveld (tenzij drie man tegelijk wegvalt wat zelden voorkomt) en voorin. Maar achter heb je weinig alternatieven als er een wegvalt. Tuurlijk, wanneer je een goed middenveld hebt en een voorhoede die de bal vasthoudt is de achterhoede bijna overbodig en vallen de 'mindere goden' minder snel door de mand.

Denk dat we wel redelijk dezelfde kant opdenken.

10-10-2008 16:25

xxxamsterdamxxx +0

Dat ben ik ook zeker met je eens. Ik had ook liever nog een verdediger gezien.. maar reageerde niet zozeer op wielaert want die zie ik graag komen maar op mensen die meteen zo dramatisch doen over zondag. Natuurlijk deed het mij ook pijn maar je moet het wel juist zien natuurlijk. Dit elftal heeft marco ook niet gekocht/gekozen, al zijn aankopen op cvitanich na waren er niet. Dus afrekenen kan je hem niet op zondag. Maar een extra verdediger kunnen we prima gebruiken. Al met al een hoop werk aan de winkel maar ik zie het met vertrouwen tegemoet!

10-10-2008 16:55

DeftonesJP +4

Dat over die overbodige achterhoede ben ik niet met je eens. Misschien bedoel je dat geen goede verdedigers nodig heb als je goede voetballers achterin heb staan maar dan nog. Goed voetbal begint altijd achterin. Het is de linie die verruit het meeste balbezit heeft ook als je aanvallend voetbal speelt. Het Ajax beeld is een verdediging die de bal op de middenlijn rondspeelt om een gat te vinden in gesloten verdediging van de tegenstander. Over het wegvallen van middenvelders ben ik het echter wel met je eens dat is amper om te vangen.

10-10-2008 17:01

edjeajax +0

De verdediging begint juist voorin!

10-10-2008 17:06

xxxamsterdamxxx +0

Juist. De grootste successen en de allermooiste worden op die manier geboekt. Madrid,Barcelona,Manchester en niet te vergeten Ajax.

10-10-2008 17:09

Sualex +2

Bij balverlies collectief samen storen om de bal terug te veroveren!
Dat was de kracht in 95

10-10-2008 17:15

xxxamsterdamxxx +0

Inderdaad, maar dat lijkt me logisch..

10-10-2008 17:20

masterrr +1

Logisch lijkt wel het moeilijkst tegenwoordig ;)

Hoe simpel is het op papier wel niet om elkaar over 20 meter snel te passen. Hoe vaak gaat het in de praktijk wel niet mis.

Dat functionele mis ik nog heel erg bij Ajax.

10-10-2008 20:47

Grasmat +0

Reageer allemaal is keer op het bericht ipv die kutte off topic reacties

10-10-2008 20:55

xxxamsterdamxxx +0

Jij reageert hier toch ook off topic?

10-10-2008 23:09

xxxamsterdamxxx +0

Speel jij met Sulejmani-Huntelaar-Suarez krijg je geen backs eroverheen, speel jij met een echte creatieve 10 komen er geen 4 middenvelders in de 16. Etc etc. Conclusie: stuk makkelijker verdedigen. Daarnaast wil ik je er op wijzen dat wij met Jaap,Johnny,Grygera etc ook geen kampioen zijn geworden. Waren die ook zogenaamd niet goed genoeg voor Ajax?

10-10-2008 17:12

edjeajax +0

Zie je wel, we denken hetzelfde.

Of waren Reiziger en Bogarde echt geweldige spelers? Het enige wat zij voor hadden was dat zij (beter) hun beperkingen kenden. Maar met een Ronald de Boer en Davids voor je is het een stuk gemakkelijker spelen. Je kunt altijd de bal kwijt en voordat die bal weer eens die kant op kwam...

10-10-2008 17:54

wilyhamer +0

dat ook maar de meerdere factoren wat speelde

10-10-2008 16:45

tThye +0

Ja, maar het is al vaker gebleken dat spelers die uitlbinken bij subtoppers als Twente, Groningen en Heerenveen er bij Ajax niets van bakken. Vraag me af hoe het met Robbie zou zijn gegaan...

10-10-2008 14:36

wilyhamer +0

betere versterking dan de slome

10-10-2008 14:29

Emilioz +0

jammer dat hij niet gekomen is.
had duidelijk een versterking voor ajax geweest

10-10-2008 14:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.