Welke transfervrije aanvaller kan Ajax na afketsen Sulemana-transfer nog oppikken?

door Bart Veenstra 836

Bron Ajax Showtime

Welke transfervrije aanvaller kan Ajax na afketsen Sulemana-transfer nog oppikken?

door Bart Veenstra 836

Bron Ajax Showtime

Alex Kroes gaf het eerder deze week in een interview met Ajax TV al aan: mocht de transfer met Kamaldeen Sulemana afketsen, gaat Ajax mogelijk nog de markt op voor een transfervrije aanvaller. Woensdagavond kwam naar buiten dat de transfer van Sulemana inderdaad niet doorgaat en dus versterkt Ajax zich mogelijk nog met een op dit moment clubloze aanvaller. Ajax Showtime zet enkele interessante opties op een rij.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Afgelopen week sprak technisch directeur Kroes over de mogelijkheid om een transfervrije speler te halen. Tegenover Ajax TV zei hij: 'Er zijn nog clubloze spelers, soms met heel veel talent en kwaliteit. Wij zijn er nog naar aan het kijken of daar misschien iemand bij zit. Indien het met Kamaldeen Sulemana niet goed zou gaan (en dat ging het niet, red.) kunnen wij dat geld besteden aan een ander. Maar als we niet de juiste persoon vinden, houden we het geld op zak en doen we het met de huidige mannen die er zijn.'

Een eventueel nieuwe speler kan door Ajax niet meer ingeschreven worden voor de competitiefase van de Europa League. Wel is het nog mogelijk om een transfervrije speler in te schrijven voor de Eredivisie.

Memphis Depay

Love him or hate him: Memphis Depay (30). De voormalig speler van PSV, Manchester United, Olympique Lyon, FC Barcelona en Atlético Madrid is sinds de afgelopen zomer clubloos en wacht zijn opties af. Tijdens het afgelopen EK was hij nog onderdeel van het Oranje dat op het EK de halve finale wist te bereiken. Depay werd in de afgelopen dagen gelinkt aan een transfer naar Brazilië. Zo zou Corinthians hem op de korrel hebben. Depay speelt de laatste jaren vooral als spits of op de positie achter de spits, maar kan ook als linksbuiten uit de voeten. Nadeel: Depay is niet de speler die aan zijkant blijft hangen en de diepgang zoekt, maar vooral de bal in de voeten wil hebben.

memphis depay oranje euro 2024
Depay kan zowel op links als op tien spelen. 

Anthony Martial

Anthony Martial (28) is sinds zijn vertrek bij Manchester United clubloos. De Fransman wordt gelinkt aan Lille OSC, maar van een transfer is het nog niet gekomen. Martial is op zijn best in de spits, maar kan ook vanaf de linkerkant spelen. Nadeel voor Ajax: de oud-speler van Olympique Lyon, AS Monaco en Sevilla verdiende bij Manchester United een behoorlijk salaris. Naar verluidt streek hij bijna 12 miljoen euro per jaar op. Hij zal dan ook flink moeten inleveren wil hij bij Ajax aan de slag willen.

Alireza Jahanbakhsh

Alireza Jahanbakhsh (31) is in het verleden vaker dicht bij een transfer naar Ajax geweest. Als speler van Brighton & Hove Albion stond hij in de belangstelling van de Amsterdammers, maar koos hij voor een transfer naar Feyenoord. De oud-speler van NEC en AZ is nu transfervrij, al lonkt een mogelijke terugkeer bij Feyenoord. De Rotterdammers zijn nog op zoek naar een buitenspeler en zouden toch nog kunnen uitkomen bij de Iraniër. Nadeel: Jahanbakhsh is vooral een speler die op rechtsbuiten speelt, terwijl Ajax zoekt naar een speler op links.

Younes Namli

Hij werd deze zomer aangeboden bij Ajax, maar de Amsterdamse club zag toen af van zijn komst: Younes Namli (30). De aanvallend ingestelde speler vertrok in de zomer bij PEC Zwolle en heeft nog altijd geen nieuwe club gevonden. Voetbal International meldde in juli dat Ajax gesprekken heeft gevoerd met Namli, maar een transfer ketste toen af. Dit omdat Ajax de voorkeur gaf aan andere spelers. Mogelijk komt Namli, die wel vooral vanaf rechts speelt, nu toch weer in beeld. De Deen heeft in het verleden ook vanaf links gespeeld en zou dus een optie kunnen worden. Namli speelde in het verleden ook voor sc Heerenveen, Sparta Rotterdam, Krasnodar en Colorado.

younes namli pec zwolle
Younes Namli sprak in de zomer al eens met Ajax.

Ivan Perisic

Mocht Ajax ervaring zoeken, dan kan het mogelijk zaken doen met Ivan Perisic (35). De Kroaat kan vrijwel de gehele linkerkant bestrijken en is vooral bekend van het Kroatische elftal en zijn periodes bij Club Brugge, Borussia Dortmund, VfL Wolfsburg, Inter, Bayern München en Tottenham Hotspur. Bij die laatste club liep hij een zware knieblessure op. Eenmaal hersteld ging hij aan de slag bij Hajduk Split. Daar vertrok hij eind augustus, waardoor de ervaren Kroaat nu plots beschikbaar is op de markt.

Ivan Cavaleiro

Ivan Cavaleiro is een van de weinige échte linksbuitens in deze lijst. De voormalig speler van Benfica - hij genoot ook zijn opleiding bij de club uit Lissabon - is sinds zijn vertrek bij Lille OSC een transfervrije speler. Cavaleiro kwam in zijn loopbaan ook uit voor Deportivo La Coruña, AS Monaco, Wolverhampton Wanderers, Fulham en Alanyaspor. Cavaleiro is inmiddels 30 jaar en nog altijd op zoek naar een nieuwe club.

Carlos Vela

Carlos Vela was ooit aan van de grotere talenten bij Arsenal. Bij de Londense club deed hij het niet onaardig, maar een basisplaats veroveren zat er niet in. Dat lukte later wel bij Real Sociedad, waar hij een enorm belangrijke speler werd. In 250 duels voor Real Sociedad was hij 73 keer trefzeker en leverde hij 43 assists. De laatste jaren speelde hij bij Los Angeles FC. Daar kwam hij in 188 duels tot 93 goals en 54 assists. Voor het nationale elftal van Mexico kwam de aanvaller tot 72 interlands, waarin hij goed was voor 19 goals. Vela is dus een garantie voor doelpunten, al is hij wel 'al' 35 jaar oud.

Welke transfervrije aanvaller kan Ajax na afketsen Sulemana-transfer nog oppikken?
Carlos Vela is een garantie voor doelpunten. Wel is hij 'al' 35 jaar oud.

Jesé Rodríguez  

Jesé Rodriguez was ooit een grote belofte bij Real Madrid. De inmiddels 31-jarige Spanjaard kwam tot 94 duels voor Real Madrid. Daarna vertrok hij naar Paris Saint-Germain, maar een succes werd dat niet. Hij speelde vervolgens op huurbasis voor onder meer Las Palmas, Stoke City, Real Betis, Sporting Portugal om vervolgens definitief te vertrekken naar Las Palmas. Daarna stond hij nog onder contract bij Ankaragücü, Sampdoria en het Braziliaanse Coritiba FC. Sinds januari zit hij zonder club, waardoor hij niet bepaald een versterking lijkt voor de korte termijn gezien zijn beperkte wedstrijdritme.

Ahmed Musa

Ahmed Musa (31) is de volgende buitenspeler in deze lijst. Menigeen zal hem nog kennen van zijn tijd bij VVV-Venlo, waar hij een plaag was voor veel verdedigers in de Eredivisie. Hij zou daarna nog spelen voor CSKA Moskou, Leicester City en Al-Nassr. In de laatste jaren kwam hij in zijn geboorteland Nigeria nog uit voor de Kano Pillars, om vervolgens in Turkije te spelen voor Karagümrük en Sivasspor. Bij die laatste club vertrok hij eind februari en sindsdien is hij clubloos.

Adam Ounas

Adam Ounas is een 27-jarige Fransman, die in het verleden zijn meeste wedstrijden speelde voor Napoli. Daarnaast kwam hij onder meer uit voor Girondins de Bordeaux en Lille OSC. Bij die laatste club stond hij in het afgelopen seizoen onder contract. In zeventien duels, waarvan veel als invaller, scoorde hij slechts één keer.

Mbaye Niang

M'Baye Niang is een 29-jarige Frans-Senegalese aanvaller, die sinds zijn vertrek bij Empoli afgelopen zonder club zit. De international van Senegal stond jarenlang onder contract bij AC Milan, al werd hij toen wel geregeld verhuurd aan onder meer Montpellier, Genoa en Watford. Later speelde hij nog voor Torino, Stade Rennes, Al-Ahli, Bordeaux, AJ Auxerre en Adana Demirspor. De meeste duels speelde hij voor Stade Rennes. Voor die club kwam hij negentig keer uit en was hij goed voor 30 goals. Ook speelde hij 79 keer voor AC Milan. Niang is wel vooral een spits, die ook op de linkerflank kan spelen.

Samu Castillejo

Samu Castillejo is een 29-jarige Spaanse aanvaller die sinds zijn vertrek bij Valencia transfervrij is. Castillejo speelde in het verleden ook voor Malaga, Villarreal, AC Milan en Sassuolo. De aanvaller, die voornamelijk vanaf rechts speelt, maar ook vanaf links uit de voeten kan, speelde in het verleden ook interlands voor Spanje Onder 21. Voor het nationale elftal van Spanje speelde hij echter niet. Castillejo is opvallend genoeg sinds 30 augustus transfervrij.

Bart Veenstra (X: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Siemjo +7864

Ajax heeft ook interesse in de Rus Miranchuk, dan mogen ze wel opschieten want Feijenoord heeft ook interesse. Het zal aan Ajax zijde wel weer te lang duren zodat dit ook weer aan hun neus voorbij gaat.

07-09-2024 08:53

Berryhupajax +700

Haal gewoon die Rus van lokomotiv lekker voetballertje

06-09-2024 21:38

DeMeervanweleer +7565

Zou Kroes echt aan het kijken zijn of zou het gewoon gelul voor de bühne zijn?

06-09-2024 19:33

Man40 +1428

Gewoon gelul
Straks hoor je weer we doen het hiermee want we vonden niks interessants

06-09-2024 20:18

VakM +2168

Kroes zit in Spanje met vakantie . Blind ook vakantie. Gaat dus niks gebeuren . Perisic zou ik direct aannemen

06-09-2024 23:06

HsvHoek +2835

Kroes heeft de hele transferperiode niks gedaan dus waarom zou hij nu wel iets doen?

06-09-2024 23:17

Gabritorre +122

Dat laatste

07-09-2024 13:13

Amp +37531

Zo depay valt gelukkig weg, onderweg naar brazilie. Zou dat wel een sportief ambitieuze stap zijn trouwens?

06-09-2024 18:50

AjaxFinest +3462

Rabiot is een optie.

06-09-2024 11:40

Man40 +1428

Nee
Zijn moeder en tevens zaakwaarnemster vraagt veel ste veel zelfs barca vond dat te gortig

06-09-2024 20:17

fluwelenlinker +11653

Ivan Perisic is eigenlijk een no-brainer. Echte linksbuiten die enorm veel ervaring brengt waarvan Godts nog het één en ander kan leren en die ervoor zorgt dat Godts niet overbelast wordt. Gezien zijn leeftijd zou je hem voor 1 jaar kunnen vastleggen met een optie voor nog een jaar. Zou ook leuk zijn voor Sutalo.
Verder voor het middenveld lijkt die Miranchuk geen verkeerde speler in een interessante leeftijdscategorie. Echter, ik ben vooral benieuwd of Dele Alli onder de vleugels van Jordan zou kunnen openbloeien. Een risicootje maar als het lukt, is dat een geweldige speler voor Ajax.

06-09-2024 07:19

Okocha078 +13684

Inderdaad Perisic zou echt een goede zijn. Vooral icm met Weghorst, want Perisic heeft echt een goede voorzet. Ideaal toch, een speler met ervaring op topniveau die kan afwisselen met Godts. Is gisteren nog ingevallen bij Kroatie, dus fit is hij wel. Zsm vastleggen imo

06-09-2024 08:28

Artemio +31794

Het nadeel van transfervrije spelers is meestal dat zij een hoog salaris vragen. Al de bovengenoemde spelers zullen niet voor 1 a 2 miljoen per jaar komen behalve Namli.
Haal je 2 transfervrije spelers zal dat een dik effect hebben op je salarishuis. Ik denk dat het deels ook de afweging is/zou moeten zijn van Kroes.

06-09-2024 06:34

Dapperestrijders +4546

Alsjeblieft geen Memphis

06-09-2024 02:20

C14 +22326

Spelers als Faberski, Speksnijder en ook Vink versneld klaarstomen. Faberski is sowieso van toegevoegde waarde, zal binnen no-time een van je beste zo niet beste spelers zijn.

Speksnijder wat meer een type Berghuis, sneller en explosiever, maar niet die heel creatieve passing van Berghuis. Maar van het type dat je goed kan gebruiken.

Vink wellicht een optie als hangende linksbuiten, dus die wat meer centraal komt te spelen. Heeft in de jeugd al een tijdje op 10 gespeeld, en is van alle aanwezige spitsen de beste voetballende en creatieve spits. Wellicht kan hij wat betekenen op linksbuiten. Zal natuurlijk niet bepaald ideaal zijn, maar is het proberen waard. Je moet ook wat.

Al vind ik dat je Banel, die los van wat gebrek aan inzicht en vooruit denken, wel heel makkelijk voetbalt, snel is, en ook geregeld wel makkelijk passeert. Dan heb je al wel die man-meer-situatie.

Zij hoeven ook niet hele wedstrijden te spelen. Zij kunnen geregeld een helft spelen, of een half uur, zeker in gespeelde wedstrijden. Op die manier houd je spelers als Berghuis, Godts en Traoré ook fitter.

06-09-2024 00:58

DeWijsneus +25662

Ik denk niet dat Speksnijder het niveau gaat halen. Had grote hoop bij zijn komst maar lijkt niet de gewenste stappen te maken. Laat me graag verrassen. Overigens wel eens met jouw verhaal. Even roeien met de riemen die we hebben inderdaad.

06-09-2024 03:48

C14 +22326

Hoeft ook niet, het is een aanvulling, die je sowieso kan laten invallen om iemand als Berghuis rust te gunnen, en fit te houden. Kan sowieso als een wedstrijd gespeeld is, maar ook in de beker bijvoorbeeld.

En wie weet is hij een laatbloeier en zet hij die stappen alsnog. Kan natuurlijk een enorm motivator zijn als je zo'n kans krijgt.

06-09-2024 14:21

SpursAjax +6669

Speksnijder is fysiek nog niet eens klaar voor Jong Ajax laat staan voor Ajax 1! Zonde dat het zo een klein mannetje is gebleven!

06-09-2024 06:15

C14 +22326

Fysiek heb je helemaal niet nodig bij Ajax op het middenveld, alleen inhoud, maar hoeft niet 90 minuten te spelen, geregeld een half uurtje is ook goed, kan je Berghuis of wie dan ook meer rust gunnen en fit houden.

Nouri had je dus ook afgeschreven?

06-09-2024 14:19

Moooo +3962

Inderdaad Naci Unuvar komt tekort op LB en als CAM.
Dan wel met Speksnijder en jongens komen die eerst maar eens een basisplaats bij Jong moeten bemachtigen en iets laten zien..

06-09-2024 14:36

C14 +22326

Ünuvar heeft het loopvermogen niet, nogmaals. Dát is de reden dat hij niet doorbreekt.

Speksnijder heeft dat wél. En nogmaals, je hebt toch te weinig bezetting op het middenveld en buitenposities? Hoe wil jij dat oplossen dan? Hoe wil jij Berghuis fit houden door niet alles 90 minuten te laten spelen?

Die jongens kunnen puur als 3e backup ofzo dienen, dus alleen inbrengen als de wedstrijd gespeeld is bijvoorbeeld, of zo goed als, of in bekerwedstrijden.

Wat zegt het feit dat Ünuvar het niet redt over die andere jongens? En vaak zat in het verleden hebben talenten Jong Ajax overgeslagen, en speelde Jong Ajax niet eens betaald voetbal.

06-09-2024 14:40

Artemio +31794

Farioli zal Brobbey nog eerder linksbuiten zetten dan een Vink. Vink komt pas net om de hoek kijken bij jong. Laat hem daar maar eerst ontwikkelen.

06-09-2024 06:30

C14 +22326

Ook met Brobbey als linksbuiten zit je dun in de spelers, Brobbey is al blessuregevoelig, dat zal op linksbuiten alleen maar erger worden.

En Vink is veel beter op linksbuiten dan Brobbey, het gaat me er ook niet om wat Farioli zou doen.

Er zijn in het verleden vaak zat talenten geweest die Jong Ajax oversloegen. Niet lang geleden speelde Jong Ajax ook niet eens betaald voetbal.

En hij zou natuurlijk iets van derde backup zijn, hoeft niet bepaald veel te spelen als het meezit met Godts en Banel.

06-09-2024 14:23

Ajaxlee +5560

Jongens als Hansen, Unuvar en Vos waren in de jeugd veel grotere talenten dan de jongens die je nu opnoemt. Kijk waar die nu staan. Waarom zouden Faberski, Vink en Speksnijder het ineens wel redden? En waarom zouden die 3 nu niet bij het eerste zitten? Zeker als jij denkt dat Faberski gelijk een van je betere spelers is. Ik vraag me af waarop je dat baseert

06-09-2024 07:16

Ajaxsoul +3349

"Jongens als Hansen, Unuvar en Vos waren in de jeugd veel grotere talenten dan de jongens die je nu opnoemt".

Dat klopt. Die hebben hun kansen gekregen maar niet gegrepen. Jongens als Youri Baas en Dies Janse die ook minder getalenteerd zijn wel. De aanname dat Faberski, Vink en Speksnijder het niet zouden kunnen redden omdat Hansen, Unuvar en Vos dat ook niet geluk is vind ik een hele vreemde, als men bij de club ook zo zou denken zou men de 15 miljoen die jaarlijks in de opleiding wordt gestoken waarschijnlijk meteen in het afvoerputje dumpen. Je vergelijk tussen die 6 spelers gaat sowieso niet op omdat het allemaal verschillende spelers met verschillende karakters en competenties zijn. Alleen al omdat de eerste 3 hun kansen hebben gekregen bij de A selectie en die andere 3 niet. De vraag waarom Faberski, Vink en Speksnijder nog niet bij de selectie hebben gezeten laat zich kinderlijk eenvoudig beantwoorden. Dat is omdat de selectie overvol was. Farioli zou zichzelf natuurlijk onsterfelijk belachelijk gemaakt hebben als hij Unuvar, Vos, Tahirovic en Wijndal terug naar Jong gezet zou hebben omdat de selectie te vol was en vervolgens doodleuk 3 andere spelers erbij gehaald zou hebben. Die is veel te intelligent om zulke domme fouten te maken.

Maar sinds die spelers terug gezet zijn is er veel veranderd en zijn er diverse spelers verkocht. Daardoor is de situatie nu totaal anders en zijn er vacatures ontstaan op beide vleugels. Vink is een centrum spits die af en toe vanaf de linkervleugel mag opereren. Nog een vierde of vijfde spits erbij halen als je Rijkhoff mee rekent zou natuurlijk niet heel erg logisch zijn, dan kan je net zo goed 1 van de spitsen die er al zijn vanaf links laten spelen. Daarom zou het veel logischer zijn om David Kalokoh erbij te halen ipv Vink. Ook de keuze voor Speksnijder op 10 en Faberski op de rechtervleugel zou ik persoonlijk toejuichen. Ajax moet opnieuw opgebouwd worden en daarom is dit het geschikte moment om dit soort spelers in te passen. Ajax is sowieso nog niet klaar om kampioen te worden en ik denk ook niet dat er een weldenkend mens is die verwacht dat de club de Europa League zal gaan worden. Dit jaar zal voornamelijk in het teken van de wederopbouw staan en daarom is dit het juiste moment om talentvolle jeugd in te passen.

Ajax heeft zo weinig middelen dat ik me niet kan voorstellen dat daar betere spelers voor te halen zijn dan we al in huis hebben en omdat de spelers die transfervrij zijn in meerderheid spelers op leeftijd zijn moet je maar afwachten hoe fit ze zijn en in hoeverre ze flexibel genoeg zijn om in het systeem van Fariola ingepast te kunnen worden. Jonge talenten zijn wat dat betreft doorgaans veel flexibeler. Ik verbaas me sowieso vaak hooglijk over het gemak waarmee mensen maar aannemen dat de transfervrije speler van naam waarop hun keuze is gevallen het automatisch goed zou gaan doen als Ajax hem vast zal leggen. Terwijl de geschiedenis heeft geleerd dat dat vaker niet dan wel zo is, kijk alleen maar naar de batterij aan spelers van naam (Bojan, Luque, Oleguer, Cuenca, Gabrich, Juanfran, Urzaiz, Roger, Gabri) die vanuit Spanje naar NL zijn gekomen en van wie Gabri zo'n beetje de enige speler is die daarbij indruk heeft weten te maken.

06-09-2024 09:09

Ajaxlee +5560

Oké ik snap je verhaal en ben het met veel punten eens hoor, maar ik was meer ben naar wat de reden is dat mensen denken dat Faberski gelijk een van de beste spelers zou zijn in het eerste of dat Speksnijder of Vink ineens bij 1 zouden horen. Speksnijder en Vink zijn niet eens basisspelers bij jong en Faberski heeft net 4 wedstrijden in jong gespeeld, waarvan 1 heel goed tegen jong psv, maar ook 2 wedstrijden minder. Niet onvoldoende, maar wel minder.

06-09-2024 12:24

C14 +22326

@Ajaxlee

Dat zij als zodanig bekend stonden wil niet zeggen dat ze dat ook waren. Vos heeft veel op fysiek geteerd, heeft daardoor ook dingen niet aangeleerd die hij aan had moeten leren, dat valt de opleiding ook kwalijk te nemen, die zou namelijk nog staan in het teken van individuele ontwikkeling. Ünuvar is ook een prima speler, maar mist loopvermogen, dat is zijn euvel helaas. Hansen is ook een uitstekende speler, wordt niet op waarde geschat, maar Faberski wordt als groter talent gezien.

Faberski is een zekerheidje. Vink ook op termijn voor de spitspositie, ben ik van overtuigd. Speksnijder is sterk de vraag, maar ik zeg ook nergens dat zij basisspelers op korte termijn moeten worden. De situatie vraagt om oplossingen, om de bezetting op orde te hebben. Speksnijder kan geregeld een half uurtje invallen om bijvoorbeeld Berghuis te ontlasten en meer fit te houden, in een gespeelde wedstrijd.

06-09-2024 14:28

PH2BOT +40054

Beter maar wachten tot volgende transferwindow dan nu in paniek iets binnen te halen ...alaof we nog niet genoeg miskleunen hebben binnengehaald.

Maar hopen dat Berghuis redelijk snel weer wedstrijdfit zal zijn want we zullen hem hard nodig hebben om punten te kunnen sprokkelen...juist dit seizoen.

06-09-2024 00:40

Gouda +2031

4 weken herstel las ik en dan nog wedstrijd fit worden... Farioli is extra voorzichtig gebleken. Dus ga uit van totaal 6 weken.

06-09-2024 04:40

AjaxPositivo +6954

Ik denk dat we niemand halen. Ja, deze gasten zijn transfervrij. Maar meestal hebben ze een krasje en gasten als Perisic komen niet voor 1 mln voetballen. Dus dan schieten salarissen weer de lucht in en dat kan Kroes ook niet verkopen.
Eerst maar eens zorgen dat in de loop van het jaar ook gasten als Vd Boomen, Tahirovic en Wijndal vertrekken.

06-09-2024 00:17

Aurelius1 +19698

We zijn nu al vier dagen na het sluiten van de transfermarkt, en er is nog steeds niets gebeurd. Kroes bereidt zich volgens eigen zeggen al een jaar voor op z'n functioneren bij Ajax, hele grote woorden, alles zou veranderen, hij was een toponderhandelaar. En er was een visie. Waarover overigens nooit één concreet woord is gezegd, maar het is al voldoende tegenwoordig om een visie te hebben door te zeggen dat je een visie hebt.

Met het uiteindelijke resultaat... dit.

05-09-2024 23:25

Hersenspinsel +7996

Brobbey - Weghorst - Akpom
Taylor - Henderson - Berghuis
Hato - Baas - Sutalo - Rensch
- - - - - - - - Pasveer.

Zou Kroes denken dat dit een acceptabele opstelling is? Zo niet dan denk ik dat we nog een aanvaller er bij krijgen.
En o ja, Rensch heeft ook nog niet bijgetekend.

05-09-2024 23:07

Michael 1974 +21971

We gaan niet met godts spelen…?

05-09-2024 23:20

Hersenspinsel +7996

Jawel, maar Godts en Traoré kunnen wel eens uitvallen.
Wat dan?
Axel van Dongen en Rasmussen of...

05-09-2024 23:32

Michael 1974 +21971

Liefst vad als hij nog eens exht fit wordt. En berghuis of faberski op rechts, en fj links

06-09-2024 08:00

Dapperestrijders +4546

Farioli maakt de opstelling, niet Kries

06-09-2024 02:23

Hersenspinsel +7996

Crisis en Kries

06-09-2024 06:44

jordy888 +3157

Ik zou voor Perisic of Cavaleiro gaan. Kwalitatief gezien de beste opties denk ik.

Wat is die Jese diep gevallen zeg na zijn zware blessure bij real Madrid. Zo zie je maar dat als je pech hebt je nooit meer op niveau komt.

05-09-2024 23:06

Francesco +5454

Peresic is een klasbak. Doe dan hem maar...

Maar ik denk niet dat je perse iemand 'moet' halen nu.

05-09-2024 23:01

champhead +14309

Perisic lijkt me duidelijk. Net zien spelen bij Kroatie. Oogt nog zeer fit.

05-09-2024 22:43

AFCAjax_1988 +3752

Idd gewoon halen

05-09-2024 22:48

Goldmember +205

Ken je die mop van die linksbuiten die naar Ajax ging?

05-09-2024 22:41

Dapperestrijders +4546

Ja, hij kwam niet😂

06-09-2024 02:24

Patrick020 +22228

Eerst volgende wedstrijd ajax utrecht pfff, gelukkig wel thuis.

Anders zag ik het somber in.

05-09-2024 22:07

JJFajax +3547

Ik zie het rooskleurig in, wij hebben Fabrioli

05-09-2024 22:08

NouridolbergNeres34 +1899

Nac alweer vergeten…

05-09-2024 23:28

JJFajax +3547

Verleden

05-09-2024 23:38

wijzijndebeste123 +163208

Gaat ook thuis een lastige pot worden. Utrecht is sterk gestart.

05-09-2024 22:20

Ajacied33 +36682

Niet zo lang geleden nog maakte ik me alleen om Psv uit en Psv thuis wat zorgen. Nu zit ik met geen enkele tegenstander relaxed op de bank. Dat we zo ver zijn weggezakt zit me het meest dwars. Dieptepunt was vorig seizoen wel. Nec thuis, Fortuna thuis, vooraf was ik er al niet gerust op en het kwam uit ook. Gelijkspelen tegen dit soort ploegen, 2 a 3 seizoenen terug mochten ze kiezen, 4 , 5 of 6-0 verliezen

05-09-2024 22:30

Patrick020 +22228

we hebben inderdaad farioli, maar dat is ook wel t enige. Selectie is nog weer zwakker geworden.

ik moet het inderdaad thuis ook nog zien. Utrecht gaat 5e worden dit jaar denk, miss 4e

jup precies dat, in de goede tijd was t altijd chill zitten en afwachten hoeveel t precies werd.

05-09-2024 22:52

Copernicusstraat +17

Ergens is dit ook het mooie van Ajax. Dit is echt een hele slechte serie. Dit is echt niet normaal. Voor andere ploegen (buiten de top3) kan zo'n seizoen normaal zijn. Als je kan relativeren (ik kon het niet meer in het vorige seizoen), is dat wel een strohalm waar je aan vast kan houden ;P

05-09-2024 23:09

Michael 1974 +21971

Zwakker geworden? Niet eens. Sterker zijn we.

05-09-2024 23:21

Patrick020 +22228

op basis van?

hebben maar 1 rechtsbuiten is helemaal niet fit, godts nog een jeugdspeler onze enige linksbuiten. Die gaan dat nooit een half seizoen volhouden alleen. We hebben 3 spitsen, dat kan nog wel eens gedonder opleveren.

05-09-2024 23:37

JohnnyDoodle +2589

Je kan altijd twee kanten op redeneren, het is maar waar je voor kiest. We zijn sterker geworden door:
- een coach die weer vertrouwen heeft teruggebracht in de selectie
- een vast systeem waarin het team speelt
- conditioneel staan we er véél beter voor
- we hebben meer ervaring in de selectie (in de vorm van spelers maar ook de ervaring van vorig jaar neem je mee)
- spelers in vorm zijn zeker 30% beter, een team in vorm misschien wel 2 keer zo goed
- er breken nieuwe jeugdspelers door, daar staan we voor

We kunnen blijven focussen op wat we allemaal missen. En natuurlijk klopt er qua balans geen fuck van. Maar onder Farioli zie je steeds sterker terugkomen dat de spelers minder belangrijk zijn dan het systeem. Dat moet groeien, geef het tijd. Ik heb er vertrouwen in dat we CL voetbal gaan veiligstellen einde van het seizoen. En als dat lukt… dan zijn we duidelijk sterker geworden.

05-09-2024 23:55

kelvin_de_jong +1251

Elke speler die 5 september nog geen contract heeft is verdacht. Ajax moet helemaal niemand halen en gewoon een goede jeugdspeler als standin voor Godts inzetten.

05-09-2024 21:54

Wieno +9244

Come one Alex, ff doorpakken nu.

05-09-2024 21:54

ajax4ever001 +18407

Hahaha ain't gonna happen

05-09-2024 22:42

Wieno +9244

Come on, give me a break.... Hele zomer naar de kut hierdoor. Ff die laatste hoop op 2 goeie clubloze toppers probeer ik er nog ff uit te knijpen haha

05-09-2024 23:26

Evil-phantoom +868

Ik zie dat Sulemana niet eens in de Ghanese selectie zit.

05-09-2024 21:54

MaxPower +2583

Is geblesseerd

05-09-2024 22:20

Evil-phantoom +868

Dat wist ik niet oké.

06-09-2024 12:13

MaxPower +2583

Ajax had bijna een geblesseerde speler in huis gehaald die al 2 seizoenen weinig presteerde. Je weet nooit hoe het zou gelopen zijn maar de voortekenen waren niet fantastisch.

06-09-2024 12:43

ajax4ever001 +18407

Klopt die is pissig op Kroes en terecht

05-09-2024 22:42

FysioPat020 +25603

Off-topic

Depay serieus in de belangstelling van Corinthians Sao Paulo.
400.000 per maand.

05-09-2024 21:39

NouridolbergNeres34 +1899

Lekker laten gaan, dramaqueen. Niks voor Ajax, Bergwijn werd al met de grond gelijk gemaakt. Depay is nog 10x erger wat dat betreft, verveelde uitstraling en zijn vreemde maniertjes. Is een speler zonder diepgang, wil alles in de voeten. Wij hebben diepgang nodig.

05-09-2024 23:31

Tommyshelby +128461

Zou content zijn met Miranchuk. Mits ie geen 4 maanden nodig heeft om fit te worden, prima versterking.

05-09-2024 20:48

Tuimelkruid +6

Yusuf Yazici en Anton Miranchuk! En we doen weer mee!

05-09-2024 20:36

AFCA-1983 +17723

https://x.com/KamalGozo/status/1831727810148258249?t=IdjRSs5tYMiZYAyoikvezQ&s=08

Ajx schijnt een bod gedaan te hebben voor deze speler Yazici

05-09-2024 20:29

Ajacied33 +36682

Ik weet niet zo goed hoe dat werkt bij transfervrije spelers. Maar een bod kun je toch niet doen? De speler heeft immers geen club. Je belt zijn agent en bespreekt zijn salaris/tekengeld. Zoiets toch?

05-09-2024 20:37

OwenStevenDalberg +27481

Een aanbod bij de speler gedaan waarschijnlijk.

05-09-2024 20:41

GeleenAjax +1657

Your Englisch isn't so very well..?
"They made him an offer" = ze hebben hem een aanbod gedaan.

05-09-2024 20:41

wijzijndebeste123 +163208

Een (aan)bod aan de speler.

05-09-2024 20:41

GNBL +89859 moderator

an offer he can't refuse?

05-09-2024 20:41

FysioPat020 +25603

* English

05-09-2024 20:50

JanMolby +1452

Nou, ik lees dat hij aangeboden is aan ManU, en dat ook o.a. Aston Villa, Tottenham en Newcastle gecontacteerd zijn.

05-09-2024 20:37

JanMolby +1452

wel geinig. Stuurde Kroes een invitatie op LinkedIn, werd meteen geaccepteerd. Dus ff een berichtje gestuurd, waarvan ik betwijfel of hij dat leest. Maar gezien mijn alom gerespecteerde beroepsgroep weet je t maar nooit 😂 Tip van Johanisajax en mijzelf: kijk eens naar Bencharki, bel ff met Hakim . Zal je nog zien ook dat t deze keer zo gepiept is ! 😉

05-09-2024 20:19

JohanDW +656

Farioli zal toch wel met zijn vuist op tafel slaan nu?
Er moet wat bij!

05-09-2024 20:13

JohnDylan +21840

Ik vind het grappig dat sommige mensen vinden dat we geen Rus moeten contracteren terwijl zijn tweelingbroer sinds deze zomer voor Atlanta in de MLS speelt. Nederland is in dit conflict een proxy van de USA maar wij zouden als Nederlandse voetbalclubs heiliger dan de paus zijn?

05-09-2024 20:11

wijzijndebeste123 +163208

Ik vind t niet grappig. T zegt namelijk dat t gros vd mensen geen flauw benul heeft en maar wat roept

05-09-2024 20:14

JanMolby +1452

Oh. Nou weer de kop van Farioli gekozen? Jammer dat hij geen Kroeshaar heeft.

05-09-2024 20:39

Dazoo +3060

Het is AtAlanta, Atlanta ligt in Italië en AtlantIS op de bodem van de oceaan.
Russen kun je contracteren, met Russische clubs zaken doen, dat mag wettelijk niet.

05-09-2024 20:33

JohnDylan +21840

“Russen kun je contracteren, met Russische clubs zaken doen, dat mag wettelijk niet.”

Afgelopen seizoen heeft er nog een Eredivisie club een speler aan een Russische club verkocht. De clubs staan niet op de wettelijk verplichte boycott lijst.

“Het is AtAlanta, Atlanta ligt in Italië en AtlantIS op de bodem van de oceaan.”

Atlanta ligt in de VS. Atalanta is een Italiaanse voetbalclub uit Bergamo.

05-09-2024 20:34

GeleenAjax +1657

Atalanta is een club uit Italië.....

05-09-2024 20:43

Ajacied33 +36682

Atlanta (United) is een club uit de VS, ex club van F. De Boer. Atalanta komt juist uit Italië, Bergamo om precies te zijn

05-09-2024 20:45

Dazoo +3060

My bad, na 11 ijskoude biertjes in het middagzonnetje moet je niet bijdehand doen... Ik ga voor nummer 12, cheers guys!

05-09-2024 21:29

JohnDylan +21840

Geniet er van. Vergeet niet af en toe een glaasje water te drinken.

05-09-2024 21:30

MaxPower +2583

Het grappige is dat die Miranchuk voor zowel Atlanta utd. Als Atalanta Bergamo heeft gespeeld

05-09-2024 21:35

Dazoo +3060

Je maakt het er niet makkelijker voor me op in m’n huidige staat….

05-09-2024 22:37

Ferd +38338

ja hoor, Atlanta ligt in Italie ......... https://en.wikipedia.org/wiki/Atlanta

06-09-2024 04:52

Rommy5 +1169

Younes Namlli halen

05-09-2024 19:55

wijzijndebeste123 +163208

Ik ben er inmiddels ook uit. Ik zou Namli en Miranchuk halen.

05-09-2024 19:48

johanisajax +8825

Miranchuk zou idd een zeer goede optie zijn, die had ik nog even over het hoofd gezien. Kan als AM of hangend vanaf links. Speelt het best op de plek van Taylor maar kan ook op de plek van Berghuis of Godts. Godts kan ook op rechts dus mocht Traore niet goed spelen kan je van kant wisselen met Godts en Miranchuk brengen. Multifunctionele speler, goed in het tiki taka spelletje met zn passing.

Dat gezeur over dat het een Rus is, is natuurlijk onzin. Hij kan er niks aan doen dat zn land zo wordt geleid.

05-09-2024 19:38

wijzijndebeste123 +163208

*wordt geleid.

05-09-2024 19:49

johanisajax +8825

heb ik even aangepast voor je, verander jij dan ook even je profielfoto? 🙃

05-09-2024 19:52

wijzijndebeste123 +163208

Speciaal voor jou vriend!

05-09-2024 19:54

johanisajax +8825

jaaaaa, dat is een goede foto!

05-09-2024 20:17

JohnDylan +21840

Als een MLS club zijn tweelingbroer mag contracteren zou het vreemd zijn als een Nederlandse club zijn broer niet mag contracteren. Wij zijn toch alleen maar een USA proxy in dit conflict.

05-09-2024 20:07

DonAdam +2360

Dit is allemaal middelmaat, weggegooid geld. Er is maar één tranfervrije speler de moeite waard en dat is Rabiot en hij is geen linkervleugelspits.

05-09-2024 19:26

NouridolbergNeres34 +1899

Voor het middenveld zoeken we ook nog iemand dus, kom maar op met die Rabiot. Moet Kroes wel even zijn spaarrekening plunderen, dat heeft hij vast wel voor over toch na die mispeer van Sulemana.

05-09-2024 23:40

AjaxHato +4612

Welke speler zou daar interesse in hebben.
Je mist al 8 sfeervolle Europese wedstrijden.

05-09-2024 19:25

BarryJanssen +14106

Want andere clubs mogen nog wel spelers inschrijven?

05-09-2024 19:55

wijzijndebeste123 +163208

Yazici, Miranchuk en blijkbaar ook Cavaleiro worden aan ons gelinkt op Twitter en Namli doet een open sollicitatie.

Als je 2 spelers moest kiezen (1 voor t middenveld en 1 voor voorin) wie zou je dan kiezen en waarom?

05-09-2024 19:21

Koekie87 +20967

Namli, puur omdat hij in verhouding met die andere een lager salaris zal verdienen, verwachtingspatroon zal een stuk lager liggen bij hem en kent het Nederlands voetbal.

05-09-2024 19:25

ShiekTakTiek +5906

Yazici en Namli. Yazici meeste transferwaarde straks plus qua leeftijd op zijn top (27). Fijne linkspoot die als half, 10 en rechtsbuiten kan spelen. Technisch dik in orde. Namli doet me denken aan Schöne, technisch uitstekend en qua inzicht ook goed en komt van een subtopper vandaan. Typisch een speler die met betere speler om zich heen zich kan bewijzen.

Cavaleiro zou ik niet aan beginnen die heeft in zijn hele carriere niet veel laten zien en Miranchuk is niet het type die bij ons past.

Exit: Heb Miranchuk verward met een andere speler. Die zou uitstekend bij ons passen.

05-09-2024 19:27

Man40 +1428

Alle 3 plus namli dan kunnen ze ff vooruit 😋

05-09-2024 19:31

JohnnyDoodle +2589

Namli als back-up op rechts. Goedkope optie en wil graag. Bovendien schijnt hij behoorlijk fit te zijn.

Miranchuk op links. Mooie technische en praktisch tweebenige voetballer. Dat maakt hem onvoorspelbaarder dan Yacizi, die qua profiel enorm op Berghuis lijkt. Ervaring op beide flanken. Extra pluspunt: vrijetrappenspecialist.

Cavaleiro weet ik niet genoeg van.

05-09-2024 19:35

Artemio +31794

Cavaleiro en Yazici.

05-09-2024 19:52

Toni21 +3527

Ik zou ook voor Cavaleiro en Yazici gaan. Yacizi 1 op 1 vervanger van Berghuis mocht die geblesseerd zijn, en Cavaleiro voor diepte op de LB positie. Rechtsbuiten heb je Faberski die je de minuten achter Traoré kan geven.

05-09-2024 20:17

JoshuaSmits +9338

Farioli heeft met Cavaleiro gewerkt in Turkije én is transfervrij. Géén idee of het wat is overigens, maar ik las er op twitter wat geruchten over.

05-09-2024 19:20

Chris.L +437

Haal Namli maar op ! Prima toch ?

05-09-2024 19:19

GNBL +89859 moderator

Haal Miranchuk maar. Daar kun je geen buil aan vallen. Zo'n jongen zal graag de kans grijpen om buiten Rusland te spelen, dus hij zal niet te hoog in de boom gaan zitten qua salaris. Van wat ik heb gezien, is het bovendien een hele goede speler. Hij kan hangend vanaf links spelen, zoals Berghuis dat vanaf rechts doet, maar hij kan ook goed uit de voeten op het middenveld.

05-09-2024 19:19

Rinus M. +900

Genoeg spelers, laat Farioli het maar doen met deze selectie in plaats van nog een overschatte grootverdiener toe te voegen.

05-09-2024 19:13

wilbert.b +3103

x heeft interesse in Anton Miranchuk 🔥

In Nederland is de technische ondersteuning gesloten, maar spelers zonder contract kunnen wel getekend worden. Er is nog steeds een kans om in een Europese club terecht te komen 😎

05-09-2024 19:11

JaapStam +136680

''Yusuf Yazici is een zeer ervaren speler, met een indrukwekkend CV dat zijn kwaliteiten en veelzijdigheid onderstreept. Hij heeft zowel bij Lille OSC als Trabzonspor gespeeld, waar hij sterke prestaties leverde en zich een solide middenvelder toonde. Wat dit extra interessant maakt, is zijn connectie met Ajax' centrale verdediger Ahmetcan Kaplan, die hij goed kent van hun gezamenlijke tijd bij Trabzonspor. Daarnaast is Yazici geen onbekende voor Francesco Farioli, de huidige trainer van Ajax, omdat ze elkaar tegenkwamen in de Turkse competitie. Die connecties zouden de weg kunnen banen voor een snelle transfer.

Het lijkt bijna een kwestie van tijd voordat Yazici de overstap maakt naar Ajax. Met zijn ervaring in zowel de Franse als Turkse competities, en zijn affiniteit met personen binnen de club, zou hij een logische aanwinst kunnen zijn. De stap naar Ajax lijkt een formaliteit, en de komende dagen kunnen cruciaal zijn om de deal te bezegelen. 1+1=2; alles wijst erop dat dit rond gaat komen.''

Bron; Ahmed

05-09-2024 19:10

Ajaxlee +5560

Dit is fantastisch nieuws! Nu nog een linksbuiten

05-09-2024 19:44

jeffrey_van_der_sluis +30363

Betrouwbaar?

05-09-2024 22:58

Piet Henk Kippenhof +2711

Wie is Ahmed nou weer. 1 van je onzichtbare vrienden die ook altijd je comments liket?

06-09-2024 05:38

Ajacied33 +36682

Namli met een open sollicitatie op VP..... Grappig, wist niet dat hij een gesprek met Farioli heeft gehad. Was een aangenaam gesprek met Farioli en Kroes volgens Namli

05-09-2024 19:08

Popper +597

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar zou hij op een manier iets kunnen toevoegen?
We spelen tenslotte ook een heel seizoen tegen een rechterrijtje, kan hij tegen dat soort ploegen van toegevoegde waarde zijn, zodat Godts af en toe ook rust kan krijgen?
En is Namli dan beter dan Baas bijvoorbeeld, of Banel?

Ter overbrugging uiteraard. Want we moeten uiteindelijk hoger mikken.

05-09-2024 19:11

Raoul14 +3078

Haal nu aub niks meer.
Ze zijn niet voor niks clubloos.
Willen een topsalaris, omdat er geen transfersom is.
Zijn hoogstwaarschijnlijk niet in vorm en/of hebben zeker geen wedstrijdritme.
Kunnen niet meedoen in de EL.
Met of zonder worden we toch geen kampioen.

05-09-2024 19:07

Ajacied33 +36682

Kijk, dit zijn ambitieuze teksten...

05-09-2024 19:08

Raoul14 +3078

Keep on dreaming!

05-09-2024 19:57

Ajaxfan16 +27411

https://x.com/sportexpress/status/1831668804738252930?t=YJuDq9NiXoXANRo9Ho39ww&s=19

05-09-2024 19:00

wijzijndebeste123 +163208

Hmmmm.

Miranchuk en Yazici worden nu dus aan ons gelinkt. Hopelijk klopt t allebei.

05-09-2024 19:05

MaxPower +2583

Allebei lijkt me niet, wie zie je liever naar Ajax komen?

05-09-2024 19:14

wijzijndebeste123 +163208

Lastig. Waren beide altijd meer dan prima creatieve spelers. Maar heb beide al n tijdje niet gevolgd. Dus geen idee hoe ze er voor staan. Jij ze wel gevolgd?

05-09-2024 19:17

MaxPower +2583

Nee, gewoon wat highlight filmpjes gekeken op YouTube. Lijken me beiden redelijk vergelijkbaar qua kwaliteit en type. Beiden lijken me wel een toevoeging voor het Ajax middenveld

05-09-2024 20:00

MarcelvTol1971 +15302

Mooie link..... waar gaat het over ?
Deze tekens staan allemaal niet op mijn toetsenbord

05-09-2024 19:05

wijzijndebeste123 +163208

"Ajax" is interested in Anton Miranchuk 🔥

TO in the Netherlands is closed, but players without a contract can be signed. There's still a chance to get into the European club

05-09-2024 19:06

Heimdallr +655

Doe maar even geen Russische voetballers aub.

05-09-2024 19:06

DEELM +11891

Wat kan die jongen eraan doen dat hij Russisch is? Als ie maar tegen de oorlog is.

05-09-2024 19:15

Ajaxfan16 +27411

Die jongen is transfervrij, dus gaat geen geld die kant op. En omdat hij Russisch is, mag hij niet in Europa voetballen? Volgens mij doen de Russischie tennissers ook alweer aan alle grote toernooien mee. Je kan die gasten niet eeuwig straffen, omdat ze een debiel als president hebben.

05-09-2024 19:22

JohnDylan +21840

Zijn tweelingbroer speelt sinds dit seizoen in de MLS maar wij kunnen geen Rus vastleggen? Nederland is de proxy van de VS waar ze wel Russen vastleggen maar wij moeten heiliger dan de paus zijn?

05-09-2024 20:10

ijzerchef +3135

Er werken steeds meer Russen in Nederland. Beste manier om Rusland te pakken is om hun beste mensen te stelen. De Hongaren hebben door o.a. braindrain 5% van hun bevolking verloren sinds 2010. Cuban laatste jaren bijna 10%.

05-09-2024 20:26

Man40 +1428

Er komt tog niks meer bij want het is nog veel ste rustig en geen 1 gerucht

05-09-2024 19:00

Schöne82 +215

Wat zijn interlandonderbrekingen toch irritant

05-09-2024 18:57

wijzijndebeste123 +163208

Bencharki (en anders Namli) en Yazici zou een pleister op een grote wond zijn.

05-09-2024 18:57

Ajaxlee +5560

Ik heb alle vertrouwen in Farioli, maar zelfs hij gaat hier denk ik geen 2de mee worden. Het is maar te hopen dat Godts niet geblesseerd raakt of een dip krijgt en dat Traore fit blijft. Anders zien we ineens een voorhoede met Baas-Weghorst-Gaaei of gaan we 532 spelen. Zonde voor Farioli dat hij een selectie heeft gekregen die weer totaal uit balans is. Ben benieuwd wat hij eruit weer te halen

05-09-2024 18:54

jan_wolf +1250

Ken je die mop van Alex Kroes en die Ghanees?

05-09-2024 18:51

Sportvolgert +40256

Namli zou toch een no brainer moeten zijn om er voor een jaar bij te halen met wellicht een optie voor nog een jaar.

05-09-2024 18:48

NouridolbergNeres34 +1899

Handelingssnelheid veel te laag, Ajax is een paar niveautjes te hoog voor hem. Niveau Sana, Ebecilio.

05-09-2024 23:49

wilbert.b +3103

https://x.com/kamalgozo/status/1831727810148258249?s=46&t=zbeJuTRAQRTDbPQfvlv5nQ

05-09-2024 18:43

OwenStevenDalberg +27481

Is dit een betrouwbare account?

05-09-2024 18:46

nightgoat +30885

"Galatasaray rejected Yusuf Yazici"

Als het waar is, biedt dat misschien nog een versterkende mogelijkheid als Kroes & co er nu op tijd bij zijn.

05-09-2024 18:54

MaxPower +2583

Het lost het probleem van de linksbuiten niet op maar brengt wel creativiteit op het middenveld. Misschien wel de meest interessante transfervrije speler.

05-09-2024 18:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.