VI: 'Ajax aan stand verplicht te winnen in Eindhoven'

door DouwedeVries96 25

VI: 'Ajax aan stand verplicht te winnen in Eindhoven'

door DouwedeVries96 25

Laatst geüpdatet

Ajax is het aan zijn stand verplicht te winnen in Eindhoven van PSV. Dat stelt Voetbal International-journalist Marco Timmer vandaag in een opiniestuk. Hij zet op een heldere manier uiteen hoe Ajax de Eindhovenaren voorbij is gestreefd op in ieder geval financieel vlak.

Timmer haalt in zijn analyse een bekende spreuk van Cruijff tevoorschijn. 'De Eindhovenaren hebben een stuk minder te besteden dan Ajax, maar wonnen deze eeuw meer landstitels dan de club uit Amsterdam (tien om zeven). Komende zondag is de eerste Eredivisie-kraker van dit seizoen tussen beide clubs in Eindhoven. Na drie nederlagen in de Lichtstad, waarin Ajax geen enkele keer scoorde, is de kampioen nu aan zijn stand verplicht te winnen van PSV. Een zak geld, zoals Cruijff zei, maakt inderdaad geen doelpunt, maar het zorgt er wel voor dat je de beste spelers kunt kopen of behouden.'

De voetbaljournalist stelt dat een topclub geen kampioen wordt tegen de kleintjes in de Eredivisie. PSV-Ajax wordt een sleutelduel, en een wedstrijd die de Amsterdammers verplicht zijn te winnen, gezien hun financiële status. 'Die potjes winnen Ajax en PSV meestal wel, zelfs als ze slecht spelen. Het onderlinge resultaat kan heel goed beslissend zijn in de titelrace. En hoe leuk de uitspraak van Cruijff ook is, op de lange termijn betekenen de meeste munten toch echt de meeste punten.'

Lees meer over:
Plaats reactie

ambtenaar +23

Commentator heeft aandelen in ihataran ?

22-09-2019 18:10

HStorm +3140

En toen werd Leicester plotseling kampioen

20-09-2019 12:25

ETM +3

Ik denk op voorhand 1 van de meest boeiende PSV vs Ajax potten van de afgelopen jaren, los van de stand dan. Ja PSV won ruim vorig seizoen, maar dat vond ik een 'spookwedstrijd' en geflateerd. Ajax knakte toen echt.
Ik vond Ajax toen beduidend sterker dan PSV op voorhand. Nu vind ik PSV eigenlijk sterker dan vorig seizoen. Ik denk dat ze er met het vertrek van Lozano en Luuk voetballend op vooruit gegaan zijn , hoe gek dat ook klinkt. Ajax vind ik op papier ook iets sterker dan vorig seizoen. Toen bestond de Tadic-variant geloof ik nog niet? En die heeft Ajax wel echt veel sterker gemaakt. Ook deed de Ligt niet mee, en was er een Eiting die er duidelijk niet klaar voor was.

Ik denk dat Ajax minder lichtzinnig het duel aan gaat dan vorig seizoen, want ik proefde toen echt onderschatting. Persoonlijke fouten bij de vleet. Voor veel supporters was het de pot van Frenkie vs Luuk, maar ik vind dat men dat veel te veel uitvergroot heeft.

Ik kijk ernaar uit, een overwinning zou verdomd lekker smaken, en denk ook dat Ajax winnen gaat. Ziyech en Tadic zijn in vorm. Neres komt langzaam maar zeker op stoom. Tagliafico, Martinez en Alvarez gaan niet met zich laten sollen.
Bring it on.

20-09-2019 04:15

MM1974 +1438

Al 3 jaar niet gewonnen daar du gaat weer niet gebeuren helaas

20-09-2019 00:02

ajaxmachtig +810

Dat lijkt me geen graadmeter. Ik denk dat het lastig wordt, dat zeker. Maar Ajax moet de slag op het middenveld kunnen hebben. En dan maak je een grote kans om in ieder geval niet te verliezen.

20-09-2019 12:26

Ajaxxxisdebeste +6

Is altijd leuk als ze met geselecteerde statistieken komen, lekker makkelijk kijk maar sinds oprichting heeft Ajax (inter)nationaal 138 prijzen in de wacht gesleept, PiSV let op... 46. Ze zullen altijd kleinduimpje blijven.

19-09-2019 22:37

flyingsoccer +1

Ajax moet Malen afstoppen daar zit het grootste gevaar. Als de verdediging steken laat vallen ga je er aan .

19-09-2019 21:17

ajax4ever01 +13

Yes dat hebben we vorig seizoen gezien toen Matthijs geblesseerd was.. gelijk hele organisatie achterin weg.

19-09-2019 22:05

Ajaxbrl +13691

Hun moeten Tadic, Ziyech en Neres afstoppen met een verdediging van het niveau Heerenveen, zou dat geen groter probleem zijn?

19-09-2019 22:24

Schwalbino +11

Precies. Zolang je er 1 meer scoort sta je voor.

19-09-2019 22:36

vanreenen +10236

Als Sporting er al 2 kan maken......

20-09-2019 09:50

Labrador +10

Iedere keer dat wij denken kans te maken dan gaan we op ons bek. Statistisch gezien hebben wij het daar nooit makkelijk.

19-09-2019 20:16

ajax4ever01 +13

We zullen er tegen PSV vol op moeten klappen, proberen niet mee te gaan in het fysieke alleen op momenten als het moet. Ik maak mij echter wel zorgen over onze defensie die soms te gemakkelijk steekjes laat vallen.

19-09-2019 21:10

FreddyAX +0

Wat een flauwekul met dubbele bodem; als Ajax wint dan heeft Timmer het toch al gezegd en is dat niets bijzonders.
Als Ajax verliest dan is het een schande waar het Watergate schandaal bij in het niet valt, bij een gelijkspel eigenlijk ook.

Op deze manier kan Ajax het dus nooit goed genoeg doen, ik denk dat we een zware pot gaan krijgen die je zeker kunt verliezen, dat ik iets anders hoop lijkt me logisch maar ik ben supporter.

19-09-2019 18:12

RJB1979 +25548

Zullen we gewoon even afwachten hoe ze uit de wedstrijd vanavond komen? Blessures, uitslag, vermoeidheid gaan allemaal een factor worden die iets zeggen over zondag.

19-09-2019 17:56

edalm +4925

net nog 3÷1

19-09-2019 20:13

ST +23068

Onzin. Moet Bayern altijd bij Dortmund winnen?

19-09-2019 17:48

flyingsoccer +1

Punten blijven in Eindhoven tenzij wij een super dag hebben.

19-09-2019 17:13

ambtenaar +23

Op basis van wat roep je dit vraag ik mij af ?

19-09-2019 17:21

mvdk +43774 moderator

Het is dat je 'wij' zegt...

19-09-2019 17:49

off +26

Ik noem het 50 50. Hun kracht ligt precies bij onze achilleshiel. Het is maar net hoe het valt

19-09-2019 20:05

edalm +4925

En omgekeerd

19-09-2019 20:12

Ajacied33 +36706

Wij? Iemand die stellig beweert dat de punten in Ehv blijven kan never nooit een Ajacied zijn. Wie is dus wij voor jou?

19-09-2019 20:06

Bocarra +14

De afgunst in de media is ook in VI zichtbaar. Op een stupide manier probeert deze stukjes schrijver Ajax onder druk te zetten met niets zeggende en verdraaide statistiekjes.

-PSV is deze eeuw een periode rijker dan Ajax geweest.
-Het onderlinge resultaat leid niet altijd tot een kampioenschap.
-Ajax moet altijd van PSV winnen
Dat zo iemand zijn geld mag verdienen met zoveel onzin. Ongelooflijk.

19-09-2019 17:08

trodat4030 +96409

Wat heeft de rijkdom van PSV uit het verleden nou met aankomende zondag te maken? Volgens mij is PSV ook vaker kampioen geworden deze eeuw.

19-09-2019 17:13

trodat4030 +96409

Ze kunnen ook het doel van Onana volgooien met zakken geld, zie die bal dan maar eens over de lijn te krijgen..

Moet er overigens wel iemand zijn die ze in de rust naar het andere doel brengt natuurlijk... ;-)

19-09-2019 17:05

RuffRhythim +24837

Net zoals Real en Juve aan hun financiële stand verplicht waren om van Ajax te winnen?

19-09-2019 17:03

Spitz +0

Kun je je het voorstellen, dat deze clown voor Voetbal International werkt. Dan eisen ze blijkbaar niet veel als een dergelijk iemand solliciteert met een brevet van onvermogen. PSV en Ajax moeten gewoon es een ding gaan doen. Er een prachtige wedstrijd van maken samen en na dik 90 minuten zal dan blijken wie de sterkste is. Want vooraf voorspellen heeft totaal geen zin. Een ding weet ik wel. Ajax heeft Alvarez en Martinez op het middenveld. Es kijken wat PSV daar tegenover zet.

19-09-2019 17:02

Meerkoet +2

Onzin, dit is gewoon 1 van de 34 wedstrijden.
Zou natuurlijk wel lekker zijn om daar niet te verliezen.

19-09-2019 16:55

A'dam Oud-West +0

Ik zou zeggen dat hun aanval op dit moment in een iets betere vorm steekt dan die van ons. Tadic en Neres zijn absoluut nog niet in topvorm.

19-09-2019 16:45

Spitz +0

Vanavond gaan we zien hoe goed PSV is. En daarbij ook hun aanval. Komen er blessures door vlijmscherpe acties van de Portugezen. Want Ajax weet er alles van met Benfica vorig jaar.

19-09-2019 17:10

ram +7283

Onzin; PSV is ook gewoon een hele sterke ploeg. Kan alle kanten op.

19-09-2019 16:45

dianaajax +0

precies ONZIn

kan alle kanten iop -psv heeft gewoon erg goed team

19-09-2019 16:49

BrandjeXL +81

Wordt altijd zo simpel wanneer dingen, zoals de meeste titels deze eeuw, worden gebruikt in een opiniestuk. Als wij het aan onze stand verplicht zijn om daar te winnen dan spreek hij zichzelf hier al mee tegen aangezien PSV vaker kampioen is geweest in die periode. Ajax kan nog zo rijk worden en zullen wellicht in een iets duurdere categorie kunnen vissen maar de echte toppers/supertalenten komen toch niet naar Nederland.

19-09-2019 16:27

Redrum +96030

Ajax heeft met afstand het meeste geld verdiend deze eeuw ja, maar of ze ook meer hebben uitgegeven deze eeuw waag ik te betwijfelen.

19-09-2019 16:25

Schip +23381

Precies dezelfde tekst als vorig jaar. Beetje olie op het vuur, lekker voor de verkoop.

19-09-2019 16:15

jariafca020 +0

Wat een gelul dit zeg. Ajax verliest daar de laatste jaren gewoon heel vaak. Kan nu zomaar weer gebeuren en dat is helemaal geen schande.

19-09-2019 16:04

Tinus +10287

Verliezen is geen schande, de manier waarop weldegelijk. Afgelopen 2 seizoenen wist Ajax er niet eens een wedstrijd van te maken.

19-09-2019 16:34

4EVERAJAX +8371

druk vanuit VI hahahaha

19-09-2019 16:01

MK77 +6101

Ah nou dan heeft de heer Timmer zich meteen gediskwalificeerd als inhoudelijk deskundige.
Volgens zijn logica zijn we vorig jaar geen kampioen geworden want we verloren in Eindhoven.
Ze proberen je wel een complex aan te praten zeg. Is iemand hier er mee bezig dat we iets minder landstitels hebben dit decennium?

19-09-2019 16:00

Ballemabbe +155

Wat een gelul om Ajax elke keer in de favorieten rol te drukken zeg. Tuurlijk moeten we daar winnen, maar het is nou niet dat PSV niet kan voetballen.

Gewoon een van de lastige uitwedstrijden te samen met Feyenoord, Groningen en Utrecht

19-09-2019 16:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.