Verweij: 'Ajax heeft bod van 23 miljoen euro op Calvin Bassey afgewezen'

door Brent Tomassen 395

Bron De Telegraaf

Verweij: 'Ajax heeft bod van 23 miljoen euro op Calvin Bassey afgewezen'

door Brent Tomassen 395

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Sven Mislintat lijkt de selectie van Ajax voor komend seizoen flink op te gaan schudden, zo weet Mike Verweij. De verslaggever van De Telegraaf heeft daarnaast een gerucht gehoord over een afgewezen bod op Calvin Bassey.

'Ik heb begrepen dat Mislintat met een behoorlijke bezem door de selectie gaat', vertelt Verweij in de voetbalpodcast van De Telegraaf. 'Hij heeft intern wel aangegeven dat hij drie, vier, misschijn vijf basisspelers goed genoeg vindt voor volgend seizoen. Natuurlijk is dit wel afhankelijk van of Timber, Kudus en Álvarez blijven, maar daar gaat wel flink geveegd worden.'

Verweij vervolgt met een cynische knipoog: 'Dan moet je wel hopen dat hij (Mislintat, red.) het beter gaat doen dan de technische leiding afgelopen winter, want ik hoorde gisteren tot mijn stomme verbazing dat er een bod is binnengekomen van 23 miljoen euro op Calvin Bassey vanuit de Premier League, ik weet niet welke club, maar dat sommige mensen binnen de club dachten dat hij wel voor veertig miljoen weg zou kunnen.'

De Ajax-watcher nuanceert daarna de reactie op zijn eigen ongeloof en neemt het deels voor Bassey, die vaak bekritiseerd wordt, op. 'Aan de andere kant: er is heel veel aan te merken op Calvin Bassey en dan opbouwend, maar als je het verdedigend ziet, kan ik me best voorstellen dat er clubs geïnteresseerd zijn. Volgens mij is het voor Engelse clubs interessant om een Engelse speler aan te trekken vanwege de Homegrown-regels.' Deze houden in dat ploegen in Engeland verplicht zijn om een aantal spelers met een Engels paspoort in hun team te hebben.

Denk jij dat Ajax zondag de bekerfinale wint van PSV?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Tommyshelby +128563

Het was Brighton. En ik zie ze nog terugkeren ook.

29-04-2023 22:46

DEELM +11891

Afgelopen winter konden we hem niet verkopen omdat er anders simpelweg te weinig verdedigers over zouden blijven, maar als we komende zomer hetzelfde bedrag kunnen krijgen direct doen.

29-04-2023 17:38

CruijffiaansNouriaans +4450

Het is goed dat er interesse is. Dat drijft de prijs op. Je moet daarom nu nog geen deal zoeken, boot afhouden en prijs opvoeren. Mislinat, puntje erbij voor je.

29-04-2023 13:39

Gonzalez75 +5869

Strik erom heen en weg ermee.

29-04-2023 15:04

DEELM +11891

Serieus?

29-04-2023 17:37

Jos.L +105

Haha 23 miljoen misschien 2.3

29-04-2023 13:29

Joko +5063

Ben gestopt bij misschien 3,4,5 spelers goed genoeg. Wat een top journalist of watcher of hoe je het noemt.

29-04-2023 10:27

Omar +17166

Dat je hem in de winter niet verkoopt met zo weinig alternatieven op zijn positie snap ik, maar komende zomer meteen verkopen natuurlijk

29-04-2023 09:57

AFCAjaxMidNineties +12696

Bassey zou voor iedere PL- club buiten de top 5 een meerwaarde zijn. Als hij maar niet hoeft te voetballen van achteruit. Dat heeft Ajax gewoon onderschat. 30 miljoen kan je er wel voor vangen.

29-04-2023 09:53

Intec2.0 +12407

Mocht iemand een opening bod van 23M hebben gedaan komen ze ook terug voor bijv 27M. Een eerste bod word altijd afgewezen. Maar mocht de kans zich voordoen hem te verkopen gelijk doen.

Ik zou deze spelers weg doen van de zomer om ook geld genoeg te hebben om je selectie weer te kunnen versterken.

Kudus, Alvarez, Bassey, Klaassen, Berghuis, Daramy, Grillitsch, Wijndal,

29-04-2023 09:50

TheRiviera +5476

De hoeveelheid kwaliteit wat je hiermee inlevert ga je niet terug kunnen kopen met het geld wat je ervoor kan vangen en je kan het ook niet opvangen met de jeugd. Spelers die er DIRECT kunnen staan volgend seizoen en die op Champions League niveau kunnen speler zonder teveel aanpassingstijd nodig te hebben kosten al gauw 20 tot 30 miljoen euro per stuk

29-04-2023 10:11

Amsterdam4ever +2364

Denk dat je die ambitie helaas even moet parkeren. Timber, Alvarez en Kudus gaan normaal gezien vertrekken. Spelers van die kwaliteit spelen idealieter 100 potjes in Ajax 1, en daarna gaan ze door. Die blijven gewoon niet langer.

Grillitsch verdient naar verluid meer dan 3m, dat vind ik veel te veel voor wat die brengt, dus ook niet verlengen wmb. Stekelenburg ook klaar. Daarnaast zou ik Sanchez doorselecteren, en als er een mooie bieding op Bassey komt ook doen.
Met oa Blind en Magallan die al weg zijn, klapt het salarishuis met minimaal 30% omlaag. Plus wat Ajax bespaart op het niet betalen van kampioenschap en CL bonussen. Afschrijving gaat nog harder naar beneden.

Dat biedt ruimte voor investeringen, wat mij betreft haalt Ajax of max 6 spelers van gemiddeld 8m per stuk ervoor terug die echt goed gescout zijn. Ik denk dan aan RCV, rechtsback, een 6, een 10, rechtsbuiten en een spits. Daarbij vooral ook kijken naar grote kansen, zo'n Arda Guler met gelimiteerde afkoopsom van 5m, dat moeten we hebben. Nog een zomer een hoop hele dure spelers halen zou ik geen goed idee vinden.

29-04-2023 11:03

Amp +37589

We spelen geen champions league volgend seizoen, dus hoef je alleen te kijken naar spelers die iets goedkoper zijn en dus op eredivisie en EL of CoL niveau direct inzetbaar zijn met potentie om door te groeien

29-04-2023 13:18

Eyongtarkaenoh +2519

eens behalve Berghuis

29-04-2023 11:59

Intec2.0 +12407

Ben geen tegenstander van Berghuis verre van. Ik zou gewoon met een ander soort 10 spelen en op de rechtsbuiten positie zou ik een snelle behendige speler met diepte in zijn spel willen hebben. Berghuis op de bank vraag je om problemen en daarbij helemaal opnieuw beginnen lijkt me de juiste weg. Ook Berghuis een stap gunnen is ook voor hemzelf mooi.

29-04-2023 12:46

FrancescosRavioli +15188

Ook in de EL of CoL speel je 50 potten per jaar. Berghuis zou ook als roulatiespeler zo 30 a 35 wedstrijden spelen.

29-04-2023 18:23

twynestar +28236

Bassey verkoop je inderdaad zo weer voor 20 miljoen aan de premier league komend seizoen als hij bijvoorbeeld een verdedigend goede EL wedstrijd speelt. Engels, sterk, goed genoeg voor Southampon of Everton.

29-04-2023 09:39

Bram +2046

Mike verweij wil ook weer even aandacht

29-04-2023 09:19

DePitbull +2718

De pot Verweijt de ketel Bram

29-04-2023 09:28

VoorOnzePloeg +5132

Opzich wel logisch toch. Als je als Ajax zijnde volgend jaar weer een goed seizoen hebt waarin je kampioen wordt en de beker pakt met een trainer die Bassey aan het voetballen krijgt, is hij ineens 40m waard

29-04-2023 09:12

TheRiviera +5476

Dat is ook de reden waarom hij en vele andere spelers zijn gekocht. Spelers zoals Bassey kunnen mits ze een goed seizoen draaien veel meer waard worden.

29-04-2023 10:03

Sense of.H +5436

Van dat geld haal je Hans Hateboer en Mickey van de ven bijde 2 klasses beter en ook geen Communicatie error in de verdediging

29-04-2023 09:07

Martje +2928

Hateboer kan er geen pepernoot van

29-04-2023 09:27

Intec2.0 +12407

Van de Ven is onhaalbaar die moet met gemak 30+ kosten

29-04-2023 09:52

Amsterdam4ever +2364

40m denk ik, en die gaat naar top PL inderdaad.

29-04-2023 11:05

FrancescosRavioli +15188

Als je Hateboer gaat halen wil ik me nog wel de tering trainen deze zomer. Dan kan je mij net zo goed daar neerzetten.

Hou op zeg. Hateboer kan niks in een 4-3-3 systeem

29-04-2023 18:24

Odin2710 +2067

Ik geloof er helemaal niks van. Wat een onzin kraamt ie uit

29-04-2023 09:03

gwn_rj +3057

Logisch dat je hem niet verkoopt in de winter.... de spoeling is al enorm dun en in de zomer zal hij niet veel minder waard zijn... en door....

29-04-2023 09:03

Henkjanklaas +20608

Het gaat van kwaad tot erger. Luie Brobbey terughalen voor 18 en niet presterende Bassey voor 23 niet verkopen en hem halen voor eenzelfde bedrag.
Nog steeds zie ik geen beweging dat de leiding eruit wordt gegooid. Zit de RvC te pitten ?

29-04-2023 08:44

ProfessorX +19827

Jij gelooft Verweij 😂😂😂😂😂😂

Buiten dat je kan nu niet onderhandelen en gelijk accepteren is helemaal dom .

29-04-2023 11:00

Henkjanklaas +20608

Ja dit geval wel. Verweij is niet de enige bron en gezien de chaos lekt heel veel uit. En verbaast het je na dit wanbeleid bij onze club. Neen toch ?

29-04-2023 13:42

ProfessorX +19827

Nee nee maar handelen buiten transfer markt is niet mogelijk , wel animo zonder bedragen .

29-04-2023 15:14

Rinus M. +900

Die viskrant moet gevuld worden en dan komen de gebruikelijke verzinsels van Verweij altijd van pas.

29-04-2023 08:29

FelixGassenlicht +8948

Blablablabla, hij lult altijd maar wat. Ongelofelijk dat hier nog steeds berichtjes van die twee Jodokussen van De Telegraaf geplaatst worden.

29-04-2023 08:28

patrick37 +1746

Telegraaf heeft gewoon gelijk.
Alleen heel veel fans willen de waarheid niet aanhoren.
Danzij Flappie en die hele enge hendriks is het 1 grote tyfus bende bij ajax

29-04-2023 08:38

FelixGassenlicht +8948

Volgens Telegraaf gaat het altijd slecht, en inderdaad het is nu een tyfusbende. Maar hier gaat het over zogenaamde bod op Bassey.

29-04-2023 10:14

mickey2602 +4754

Gisteren kwam ik via Facebook een stukje tegen dat die Hendriks op dit moment bezig zou zijn om Edje eruit te werken omdat hij zelf op die plaats wil zitten. Ik weet niet meer welk medium met dat nieuws kwam maar ik lees het hier nog niet en over het algemeen ga ik uit van berichtgeving via hier,tenzij het bij geruchten staat natuurlijk.

29-04-2023 10:50

ProfessorX +19827

Geef eens een link !

29-04-2023 11:00

FrancescosRavioli +15188

Die rioolkrant riep ook dat Ajax er tegen Real kansloos uit zou gaan. En tegen Juve. En de groepsfase zou niet overleefd worden. En Ten Hag kon er geen kut van, want hij praat plat.

Het seizoen daarna zou Ajax ook niks kunnen, terwijl je Chelsea aan het afdrogen was tot 2 onterechte rode kaarten.

De TG is een wc rol waarmee iemand z'n reet afveegt en dan met een rietje erop probeert te schrijven. En dat noemt zichzelf een krant.

29-04-2023 18:28

Ajax14AMS +25205

Bassey kan gewoon van hele grote waarde worden voor ons, dus heel gek is het ook weer niet per see.

Wat WEL heel gek is is om hem op te stellen in een team met Alvarez en Klaassen. Daarmee kun je niet lekker voetballen.
Zet er goede passers omheen en ik denk dat Bassey ons positief kan verrassen.

29-04-2023 08:22

Rockanje23 +37016

Nee, dat gaat met Bassey echt niet werken. Die jongen is zo slecht

29-04-2023 08:27

Ajax14AMS +25205

Alsof Alvarez wat kan met een bal...

Er is genoeg waarde uit Bassey te halen buiten het voetballende gedeelte om, maar je moet de juiste mensen erom heen zetten.

29-04-2023 08:34

Henkjanklaas +20608

Kan gewoon niet voetballen en is een schande voor alles waar Ajax voor staat

29-04-2023 08:45

ProfessorX +19827

????? Natuurlijk ik snap het hij kan niet voetballen 😂😂😂

Glasgow , Nigeria ja die snappen er niets van , maar henkjanklaas wel ras voetballer wereldtop en zijn vrije tijd zit hij hier op AS .

Man stop hiermee je maak je belachelijk .
Zeg dan dat ze niet passen in het Ajax voetbal .

29-04-2023 11:04

Henkjanklaas +20608

Boos worden is altijd onmacht. Brilletje kopen. En ja ik heb hoog gevoetbald: geselecteerde jeugd A1 in een competitie metFeyenoord Sparta, ADO enz. Kun jij vast niet zeggen.

29-04-2023 13:41

AFCA-1983 +17723

Duitser krijgt het mega druk!

Om het allemaal te vervangen is er een hoop geld nodig zonder cl .. wordt het weer een tussen seizoen?
Cl komende seizoen is cruciaal!

29-04-2023 08:15

Ajaxfan31183 +16391

Was dat niet in de winter transfer periode dat ze toen dat bod kregen. Tenminste las toen dat Schreuder hem niet weg wilde hebben

29-04-2023 08:14

RadheAjax2021 +17874

Bassey is 1 tegen 1 sterk verdedigend daar ligt z’n kracht. Voetballend komt hij nog veel te kort en hij kan niet koppen. Dat dit soort bedragen nog wordt aangeboden ben ik wel blij mee. Champions League halen is een onmogelijke opgave geworden.

Verder ben ik wel benieuwd welke 3 tot 5 spelers door Mislintat wordt bedoeld dat ze goed genoeg zijn. Denk dat Timber, Alvarez en Kudus bezig zijn aan hun laatste wedstrijden. Er zal echt veel gehaald moeten worden. Krijg je weer veel individuen die aan elkaar moeten wennen om er een team van te maken. Dat gaat ook tijd kosten.

Pakken we de beker morgen dan zal Heitinga wel blijven als trainer. Ik hoop alsnog als we de beker pakken dat er een nieuwe trainer komt. Want nog zo een jaar is echt niet meer te verdragen.

29-04-2023 08:05

RSM +3918

Heitinga maakt de individu niet beter.

29-04-2023 08:12

jaripettersson +9454

Ik vind 5 basisspelers nog vrij veel. Rulli, Timber, Kudus en Tadic zouden goed kunnen meekomen als de andere 7 van beduidend hoger niveau zijn dan wat we nu hebben. De "sukkels" in de verdediging rond timber, het ambitieloze zwakke middenveld met Klaassen en Taylor mag in zijn geheel worden vervangen. Brobbey en Bergwijn hebben het volledig laten afweten. Berghuis kon met het fantastische ajax van een paar jaar geleden niet meekomen en is er niet beter op geworden. Het feit dat ie volgens sommigen de beste speler van het elftal is, zegt alles over de deplorabele staat van dit elftal. Anderen zien alvarez als de beste speler. Met alle respect, daar word ik toch een beetje verdrietig van

29-04-2023 07:48

LukaLitmanen +81964

Je weet dat Timber meer tegengoals veroorzaakt heeft dan de "sukkels naast hem"?

Als er één een dramatisch seizoen meegemaakt heeft, is het Timber.
Heb het toevallig hieronder op Ozymandias ook uitgebreid uitgelegd dus zal niet in herhaling treden.

Tadic en Kudus ben ik fan van, maar Tadic heb ik helaas ook zwak zien spelen vaak.
Kudus heeft prachtige dribbels maar viel ver terug de weken voor zijn blessure.

Ik weet dat jij fan bent van Berghuis en Alvarez, dat mag, maar die twee waren het hele seizoen wel het meest constant denk ik. Al is Berghuis in de 2e seizoenshelft wisselvallig; wisselt goede met zwakke wedstrijden af.

29-04-2023 08:51

jaripettersson +9454

Ik quote van Basten, maar dat wist je wel of niet? En lees verder ozymandias de les, doe je ding. En nou hop, verder likesjes scoren knullemans.

29-04-2023 10:29

LukaLitmanen +81964

Owh, ik kijk nooit naar Rondo

Ik vind jouw post overigens ook wel veel likes waardig hoor. (En nee, geef mijn mening gewoon die likes interesseren me niet zoveel)

Knullemans klinkt in ieder geval een stuk sympathieker dan gluiperd (:

29-04-2023 11:45

Jp777 +8774

Einde voor:

Wijndal
Bassey
Sanchez
Klaassen
Brobbey
Tadic
Taylor

29-04-2023 07:42

Ajax14AMS +25205

Brobbey wordt amper opgesteld.. Was begin dit seizoen gewoon een van de beste bij ons.

29-04-2023 08:25

Henkjanklaas +20608

Bergwijn , Conceicao, luca,

29-04-2023 08:48

WillyBrokamp +11117

Dat wordt een hele transformatie als we maar 3 - 5 basisspelers behouden. En wie zouden dat zijn ? Rulli.....

29-04-2023 07:24

Rock69 +8411

Ik lees hier lulletje rozenwaters, die echt denken dat deze nieuwe man Mislintat wacht tot dag 1 dat hij officieel in dienst is bij Ajax, om dan rustig es te gaan kijken wat er gebeuren moet met de selectie. Deze mannetjes moeten echt wel onder een enorme steen tevoorschijn gekomen zijn. Want deze Mislintat is al degelijk bezig met Ajax. En volgens mij is dit alleen maar goed voor Ajax! Want het is nu bagger! Waarom zou je dan nog ff gaan wachten met adviezen geven of achter de coulissen al een rol spelen.

29-04-2023 07:04

Bramble1988 +9251

Volgens Kraay wist die alle spelers uit de jeugd, iig U19 en JAJ, op te noemen. Dat was 1-2 weken geleden. Tuurlijk is hij allang volop bezig!

29-04-2023 07:45

WKtjee +692

Precies. Om de supporters rustig te houden en hem uit de wind te houden is hij officieel nog niet actief

29-04-2023 11:04

ajaxminimax +5435

Juist ja. Het is echt verbazingwekkend dat mensen dat denken. Mislintat is al weken bezig natuurlijk, zit ook al in het stadion bij de wedstrijden. Het schijnt dat hij de jeugd ook al kent en dan zeggen dat hij wacht tot dat ie officieel in dienst is.. wel humor opzich.

29-04-2023 08:02

Henkjanklaas +20608

Laten we hem gewoon op zijn daden en resultaten beoordelen. Niemand weet nu nog of hij deze enorme klus aan kan

29-04-2023 08:50

mvdk +43807 moderator

Dat komt waarschijnlijk omdat het hun eigen werkwijze is. Maargoed, voor je bij de Albert Heijn als chef achterpad gaat beginnen hoef je alleen de soorten zuivel te kunnen onderscheiden en zelfs dan hebben ze nog een collega nodig omdat ze geen idee hebben waar ze überhaupt mee bezig zijn.

29-04-2023 10:12

Amp +37589

Hij gaf zelf al aan al twee maand ofzo druk te zijn met wedstrijden kijken, dus heeft allang van alles in kaart gebracht en zal idd zeker adviezen hebben gegeven. Enige waar die mensen misschien gelijk in hebben is dat hij nog niks kan aftekenen oid omdat hij nog geen officiële inspraak kan hebben ivm zn contract. Maar daar valt altijd wel een mouw aan te passen idd

29-04-2023 13:26

ArnoAjax +1680

Dat had iedereen al kunnen aangeven! Ik vind het ergste dat er iemand zonder enig Ajax gevoel gaat beslissen over de spelers

29-04-2023 06:22

Wamberto +2968

Ik heb liever een capabele TD, dan iemand met Ajax-gevoel.
Huntelaar heeft veel Ajax-gevoel, maar is wel medeverantwoordelijk voor de huidige zwakke selectie.

29-04-2023 08:01

j0rnnn +5099

Dat ze een stagiaire verantwoordelijk maakte, is een dure fout van de AD.

29-04-2023 08:06

Amp +37589

Wie bedoel je? Hamstra die al weg is? Heitinga? Van der Sar?

29-04-2023 13:27

PetrusKeizer +10739

We krijgen nu natuurlijk duizenden postings over aan te trekken spelers en trainer. Totaal zinloos. Herr Misluktdat, vielen Spass!

// (trainer: der Bernd)

29-04-2023 06:02

PetrusKeizer +10739

Ajax zou 40 mio willen voor die sympathieke stuntelaar? Ik raad iedereen aan zn aandelen in Disney Co te verkopen en t geld in Ajax te investeren.

29-04-2023 05:58

HallelujahAmsterdam +10640

Verwey (en Driessen) hebben nog geen bericht en/of gerucht bij het juiste einde gehad , en nu moeten we , temidden van alle chaotische en vooral negatieve berichten rond de club , Bassey's en Hendriks verhaal serieus nemen.

29-04-2023 02:04

Ozymandias +159568

Bassey voor minimaal 20 miljoen euro verkopen en Ito (door Mislintat naar Stuttgart gehaald en qua speelstijl en niveau vergelijkbaar met Wöber) voor maximaal 10 miljoen euro voor hem in de plaats halen. Dan gaat Ajax er zowel financieel als sportief op vooruit. Ito en Timber zouden een complimentair duo vormen waarbij beide in hun kracht kunnen spelen (iets wat Timber dit seizoen niet kan met Álvarez of Bassey naast hem).

29-04-2023 01:38

Tommyshelby +128563

Ozy, ken jij Endo een beetje? Zou dat een goede '6' kunnen zijn? Ik heb de vergelijking met Anita al eens langs zien komen. Qua leeftijd ook een prima toevoeging. Mislintat heeft hem als rechtsback gescout in België hoorde ik in een podcast.

Was bij Groningen ook redelijk gecharmeerd van Itakura, veel lengte en snelheid ook. Kan een opvolger zijn voor JT.

29-04-2023 01:50

Ozymandias +159568

Dit schreef ik twee weken geleden over Endo: "Inderdaad, Endo doet me erg aan Anita denken met zijn absurd hoge voetbal IQ gekoppelt aan een enorme felheid in zo'n klein lichaampje (Endo is dan wel zo'n tien centimeter langer maar tussen al die Duitsers lijkt hij op het veld net zo klein). Verdedigend moster die Endo en in balbezit geweldig in de korte passing (net als Anita). Net als Anita is hij ook een tijd (in België) als back misbruikt en geheel tot bloei gekomen toen hij op het middenveld werd gezet (bij Stuttgart doordat Mislintat hem nog uit Japan kende)."

Als Ajax op de Japanse tour wil zou ook Hatate van Celtic een goede optie zijn. Endo als '6', Hatate als '8' plus Kudus als '10' zou een goed middenveld voor een Europese subtopper zijn.

29-04-2023 01:53

Tommyshelby +128563

Tof! Aangezien hij Mavropanos van zijn oude club naar zijn nieuwe club heeft gehaald verwacht ik sowieso 1 Stuttgart aankoop. Dan hoop ik dat het Endo is.

29-04-2023 01:59

Ozymandias +159568

Als ik er één moet uitzoeken zou het Ito zijn omdat ik denk dat hij als (wanneer hij bij Ajax begint) 24 jarige het potentieel heeft om via Ajax de Europese top te halen. Als Stuttgart degradeert zou het me niet verbazen als Mislintat meerde van 'zijn aankopen' bij Stuttgart naar Ajax haalt. Een driehoekje met Ito en Timber centraal achterin en Endo daar als verdedigende middenvelder voor zou een enorme verbetering zijn ten opzichte van eentje met Bassey en Timber centraal en Álvarez daarvoor.

29-04-2023 02:03

WillyBrokamp +11117

Maar Timber wil toch naar de PL ?

29-04-2023 07:29

Wamberto +2968

Timber moet na dit seizoen misschien maar even geduld hebben met een top transfer.

29-04-2023 08:03

j0rnnn +5099

Maar toch niet naar de subtop.

29-04-2023 08:09

FTS95 +16031

Waarom niet gewoon Hato naast Timber?

29-04-2023 08:06

Rockanje23 +37016

Je hebt in ieder geval een kopper naast Timber nodig en dat is Hato ook niet.

29-04-2023 08:30

Ajax14AMS +25205

Leuk man! Dat we volgend jaar misschien Conference League spelen, wil nog niet zeggen dat we Conference League niveau aankopen moeten doen... Hou toch op.

29-04-2023 08:28

Henkjanklaas +20608

Goeiekeuze. Nu zien of dat haalbaar is en de speler wil.

29-04-2023 08:51

Ozymandias +159568

Ik zou proberen om Kudus en Timber langer bij de club te houden door ze mee te laten verdienen bij een toekomstige transfer. Ik zou ze een contract tot de zomer van 2028 aanbieden met een salaris van 4 miljoen euro, een verkoopclausule van 60 miljoen euro die in op 1 januari 2024 in werking treed en een transferbonus van 10% van de transfersom als deze verkoopclausule na 1 juli 2025 wordt gelicht, een transferbonus van 15% van de transfersom als deze verkoopclausule na 1 juli 2026 wordt gelicht en een transferbonus van 20% van de transfersom deze verkoopclausule na 1 juli 2027 wordt gelicht. Met zo'n regeling kunnen Kudus en Timber mits een club in deze periode hun verkoopclausule zou lichten 7 miljoen euro per seizoen verdienen door tot ten minste de zomer van 2025 bij Ajax te blijven. Ik betwijfel dat ze ergens anders meer kunnen verdienen in deze periode.

29-04-2023 01:21

Ajax1114 +19393

Stop maar. Hoeveel zakelijke deals heb jij gesloten in je leven ?

29-04-2023 01:31

Ozymandias +159568

Redelijk veel, onder andere als advocaat.

29-04-2023 01:31

Ajax1114 +19393

Oh ok, nou dat vind ik dan wel weer leuk om te horen :-).

29-04-2023 01:33

Ozymandias +159568

Waarom zou Ajax niet kunnen doen wat clubs als PSV doen?

29-04-2023 01:33

Mikee +6403

Zulke constructies in deals worden meer dan zat gesloten. Waarom gelijk op de man?

29-04-2023 01:34

Henkjanklaas +20608

Wel op je spelling letten -:)

29-04-2023 08:54

Amp +37589

Deed ajax dit juist al niet eerder bij wat spelers? De Ligt, Nico of martinez/antony?

29-04-2023 13:31

Intec2.0 +12407

Ik zou Kudus zeker verkopen. En Timber alles eraan doen om hem te houden. Er moet geld binnenkomen om te kunnen kopen. Alvarez en Kudus brengen je dat geld op.

29-04-2023 01:31

Ozymandias +159568

Waarom zou je Kudus verkopen? Ajax heeft nog voldoende geld in kas door de verkoop van Antony en Kudus zal in een beter team zijn marktwaarde enorm kunnen verhogen.

29-04-2023 01:32

j0rnnn +5099

Dat lijkt me niet onmogelijk. Een speler met grinta en wat voetballende kwaliteiten is echt wel te vinden.

29-04-2023 08:11

YungInternet +3866

Als ik nog 1x het woord grinta moet lezen super smash ik m’n telefoon kapot. Wat een achterlijke trend is dat man. Meer nog dan alle falende beleidsbepalers acht ik het woord ‘grinta’ als de grootste boosdoener in het verval van Ajax.

29-04-2023 08:48

Amp +37589

Grinta lijkt bij een aantal idd hét toverwoord en centraal te moeten staan. Terwijl het juist een basiscapaciteit moet zijn of een goede plús naast goede voetballende kwaliteiten. Dus zoals bij Nico en Martinez onlangs bijvoorbeeld, die over een goede voetballende basis beschikten en daarbovenop mooi die grinta toevoegden. Maarjah, de afgelopen twee seizoenen draaide het steeds meer om de prijzen waardoor men steeds minder zag dat het voetballend aftakelde, met als resultaat dit jaar: de grinta warriors worden nu helemaal belangrijk doordat er helemaal geen voetbal te bekennen is

29-04-2023 13:35

LukaLitmanen +81964

Verbijsterend dat Timber hier zoveel krediet heeft eerlijk gezegd.

Timber is zo'n matige verdediger dit seizoen. Hij laat zich zo makkelijk aftroeven en met name in de lucht. Kijk alleen al naar recent Gimenez en De Jong.
Maar ook 7 goals in de CL.
Dat zijn allemaal persoonlijke fouten en daar hebben Alvarez en Bassey geen invloed.

Daarnaast heeft Timber van die kamikaze dribbels en passt dan heel knullig de bal in de tegenstander' voeten, zie Vitesse thuis 2 tegengoals door hem.

Vorig seizoen werd hij omringd door Martinez en Mazraoui die het verbloemen.
Maar ook toen al zwak in de duels.
Ajax-Benfica bijvoorbeeld

Zie hem ook niet als klassieke verdediger.

Maar Timber is atm meest overschatte Ajacied.

29-04-2023 05:20

BryanAFC1 +3465

Mee eens, hij is het type speler dat (vooralsnog) enkel goed speelt in een team dat lekker draait.

Maar ook betwijfel ik of CV wel zijn beste positie is. Je ziet dat hij van nature liever passes geeft, kapt, dribbelt, draait... en daarbij soms ook nog wat defensieve raken uitvoert. Ik zou hem nog weleens op de 6 positie willen zien, met daarachter een voetballende verdediger (zoiets als Blind of Martinez) en een sloper met een goede lang pass (zoiets als de Ligt of Alderweireld). Dan is het in de as achterin bij Ajax in ieder geval eindelijk weer in orde.

29-04-2023 07:10

Ozymandias +159568

Ben jij het vorige seizoen vergeten of zo? En het seizoen daarvoor? Een speler haalt echt geen wereldtop niveau omdat hij naast een andere goede speler speelt. Dat niveau moet hij zelf uiteindelijk nog halen.

29-04-2023 11:15

LukaLitmanen +81964

Ozymandias, wat heeft het vorige seizoen ermee te maken? Als jij veel persoonlijke fouten heeft, maakt dat toch niet uit wie jouw medespelers zijn?

Als jij duels verliest met De Jong en Gimenez, dan hebben zijn collega-middenvelders daar geen invloed op.

29-04-2023 11:47

Mijnclub33x +9813

Hendriks is een mannetje met een oorlogs trauma, van Indonesise afkomst die zijn jeugdtrauma wil omzetten in: 'kijk ik ben de beste' maar tegelijkertijd is het met hem terug naar een dictatoriaal regime. Oppassen dus met hem want de dochter (die hokey speelde in het Nederlands team) van mijn vriendin heeft hem meegemaakt op de Olympische spelen en dat waren geen leuke berichten die ze vertelde

29-04-2023 00:48

Redrum +96035

Dit zijn het soort figuren dat je ver weg bij onze mooie club wil houden ja. Zonder verhalen kan ik ook zo wel zien dat dit een verschrikkelijk naar mannetje is.

29-04-2023 00:53

Ajax1114 +19393

Ik geloof je meteen , een hele nare man. Ajax heeft er wel patent op om zulke figuren telkens aan te trekken, Rutger Arisz, Sturkenboom, Henri vd Aat.

29-04-2023 00:57

AFCACruijff14 +161060

Maar toch he...de man zit alweer een tijdje bij Ajax en los van wat ongefundeerde kreten van die 2 losers van de TG hoor of lees ik nergens negatieve dingen over Hendriks bij Ajax. Kan ook gewoon overdreven worden miaschien.

29-04-2023 01:02

FCDuivendrecht +5467

Hééééééél eng mannetje.

29-04-2023 01:37

jerryisthename +31737

Ik hoop oprecht dat VdS eruit geflikkerd wordt binnenkort, maar tegelijkertijd hoop ik dat deze nare man hem niet opvolgt (wat hij maar al te graag zou willen) en het liefst zsm. opdondert bij onze mooie club, want dit is weer typisch zo'n arrogant eikeltje van een bobo die je niet bij Ajax wil hebben.
Ik vertrouw hem sinds dag 1 al niet hier - is een gevoel als ik naar die man kijk met zijn uitstraling. Bij NOC*NSF was het al een klojo eersteklas. Zal me niet verbazen als hij idd. op die plek aast van AD en stiekem al aan het zagen is aan de poten van onze Flappie.
Dus als VdS opgedonderd is, graag of een andere ex-Ajacied - desnoods iemand van een andere topclub zijn - die wél capabel is voor de functie of iemand die gewoon een kanjer van een AD zou kunnen zijn met hart voor de club/zaak. Geen ego-klojo dus. Maar wie dit zou moeten zijn...?
Goeie vraag...😅

29-04-2023 06:04

Redrum +96035

Over Bassey gesproken: hij heeft echt wel zijn kwaliteiten, maar het is geen speler die bij Ajax past. Het is niet ondenkbaar dat een club hem nog overneemt in de zomer voor een leuk prijsje. Dit is een jongen die in staat is een goed slot op de deur te zijn. Met zijn fysiek en lengte kan hij veel wegwerken en onderscheppen. Bij Bassey is het alleen wel belangrijk dat dit zijn enige opdracht is. Als hij zich daar op focust en zijn beast modus aan zet dan heeft menig aanvaller een slechte middag als ze tegen hem spelen. Alleen bij Ajax wordt er van Bassey verlangd dat hij opbouwt van achteruit. Daadwerkelijk een rol spelen in het aanvallende voetbal, waarbij de verdediging ook een rol speelt. Tenminste, wel bij Ajax. Dat kan Bassey dus niet. Een beetje fatsoenlijke scout van een Premier League club ziet hier gewoon een defensieve versterking in voor zijn hotseknotsebegonia kick and rush voetbalclub.

29-04-2023 00:38

JanBiesbos +29033

Zijn er wel meer die weggaan en het elders beter doen dan bij Ajax zoals Botman, schuurs, Veltman , dijks, doeki

29-04-2023 01:09

Hziyech15 +2197

Bassey heeft gewoon goede voetballers om zich heen nodig en vertrouwen. Hij heeft alleen timber naast zich die kan voetballen. Wijndal bakt er niks van. Taylor, klaassen zijn een drama en Alvarez is ook niet de beste voetballer. Had hij de blind van 2018/19 naast zich en frenkie en schone van 2018/19 voor zich, dan was hij 100% een beast geweest.

29-04-2023 02:01

WantAmsterdam +116039

Bassey overtuigt tot nu toe allerminst maar heeft imo wel de potentie voor een degelijke speler in middenmoot/onderkant PL.
Maak me meer zorgen over Bergwijn en Brobbey, daar krijgen we het bedrag zo snel niet meer terug, en of ze die transfersom in prestaties terugbetalen twijfel ik ook heel erg aan.

29-04-2023 00:35

Redrum +96035

Precies ja, over Bassey maak ik me financieel gezien ook geen zorgen. Bergwijn en Brobbey, dat zijn wel twee zeer zorgwekkende gevallen. Daar gaan we echt dik verlies op maken. Het meest trieste is nog wel dat dit spelers zijn die we zelf hebben leren voetballen. Ajax moet hier echt lering uit trekken en nooit meer dit soort belachelijke transfers doen.

29-04-2023 00:40

WantAmsterdam +116039

Precies haha. Brobbey spant echt de kroon. De slechtste deal in de geschiedenis van Ajax Imo.
Allebei totaal geen topsport lichaam, ik heb nog meer conditie.

29-04-2023 00:47

Redrum +96035

Ik kan helaas niet zeggen dat ik een betere conditie heb dan deze twee, maar het is inderdaad zeer slecht gesteld met hun conditie. Dat Brobbey nog steeds geen hele wedstrijden kan spelen is lachwekkend. Bergwijn kan wel hele wedstrijden spelen, maar komt geen lantaarnpaal meer voorbij sinds november vorig jaar. Daar lijkt mentaal het één en ander goed mis te zijn.

29-04-2023 00:50

WKtjee +692

Stress en druk doet wat met je conditie

29-04-2023 11:16

ajaxminimax +5435

Toch schrijf ik Bergwijn nog niet helemaal af, die heeft al wel laten zien dat ie kan voetballen. Hij begon ook goed bij Ajax, maar bij hem heb ik het idee dat ie zo mentaal geknakt is onder Schreuder dat hij er nou nog last van heeft.

29-04-2023 08:16

Mijnclub33x +9813

Welke zot wil 23 mile betalen. Zou hem vandaag nog verkopen maar dit lijkt mij een broodje aap verhaal

29-04-2023 00:33

Redrum +96035

Je hebt informatie of je hebt het niet. Als je de informatie hebt, dan weet je ook precies om welke club het gaat. Mike Verweij heeft de informatie duidelijk niet. Maar ja, hij werkt dan ook voor de Telegraaf. Niks verrassends dus aan dit 'gerucht'.

29-04-2023 00:22

Ajax1114 +19393

Bassey ga je echt wel die 23 M voor terug krijgen maar Bergwijn krijg je echt geen 30 M voor terug.

29-04-2023 00:04

Kingoffdatoilet +17137

Als je Bassey verkoopt voor 25-30 miljoen heb je het prima gedaan

29-04-2023 00:00

Kingoffdatoilet +17137

Ik geloof best dat Mislintat maar 5 spelers goed genoeg vind voor de basis. Ik kom met moeite tot 5 dus dit is best een aardige gok van Verweij

28-04-2023 23:59

Hziyech15 +2197

Rulli, Timber, Alvarez, Kudus, Tadic. Verder kom ik ook niet.

29-04-2023 02:02

LukaLitmanen +81964

Berghuis ipv Timber.

Die laatste heeft een dramatisch seizoen

29-04-2023 05:13

Bc te P +22130

Dus Klaassen, sanchez, bassey, lucca en grillitsch mogen gelukkig wel blijven

28-04-2023 23:01

Redrum +96035

Dat moet onze basis worden voor het nieuwe succesteam. Deze vijf moeten als eerste op het wedstrijdformulier volgend seizoen.

29-04-2023 00:00

Bc te P +22130

Hype hype!

29-04-2023 00:11

Mijnclub33x +9813

Bassey niet

29-04-2023 00:35

Litmanen85 +4602

Ik had mijn verlies gepakt...

28-04-2023 22:58

Drummer4ever +1372

Tot mijn stomme verbazing denkt Verweij nog steeds dat hij er verstand van heeft...

28-04-2023 22:55

Redrum +96035

Verweij doet gewoon braaf wat de baas hem opdraagt. Onzin verkopen dus.

29-04-2023 00:00

Hunkelaars +3365

Na de onthulling dat er een bod van 23 miljoen euro is binnen gekomen op Calvin Bassey kwam Mike Verweij in de podcast van De Telegraaf met nog meer nieuws. De Ajax-watcher weet te melden dat Maurits Hendriks, Chief Sports Officer, serieus bezig is met het naar buiten werken van algemeen directeur Edwin van der Sar.

Na het vertrek van Gerry Hamstra, Saïd Ouaali, Michael Reiziger, Henk Veldmate en Gerald Vanenburg lijkt Edwin van der Sar de volgende te zijn die naar de uitgang gedirigeerd wordt. 'De manier waarop Maurits Hendriks zich profileert. Ja, je hoort steeds meer dat hij maar op één ding uit is. En dat is Van der Sar eruit en zelf op die positie gaan zitten. Omdat hij na NOC*NSF ook Ajax achter zijn naam wil hebben', denkt Verweij te weten. Hendriks werkte in het verleden als technisch directeur en chef de mission bij de sportkoepel.

De onrust is groot binnen de Amsterdamse club en de kans is zeer reëel dat er nog vele koppen gaan rollen. Verweij, die doorgaans goed ingelicht is, ziet het gebeuren dat Van de Sar de volgende is en dat Hendriks het stokje wil overnemen van de oud-doelman. 'Iedereen heeft heel erg het gevoel dat hij op de positie van algemeen directeur aast', voegt Verweij daaraan toe. 'Ik heb Van der Sar daar zelf niet over gesproken. Maar de mensen die je binnen Ajax spreekt hoor je steeds vaker roepen dat Van der Sar zegt dat hij helemaal alleen staat. En dat is natuurlijk wel tekenend', sluit Verweij zijn verhaal af.

28-04-2023 22:54

Ajax1812 +9046

Dit was echt al 2 weken geleden bekend. Mensen hier wilden er toen niks over horen.

28-04-2023 22:57

pietvanvliet +4414

Wil ik nog steeds niet. Die man is de ultieme bobo. Nòg erger dan Kesler, Van Oostveen en Gudde bij elkaar. Hendriks aan het roer is terug naar de tijd van Jaakke of Harmsen. Wàt een nachtmerrie.

Sar doet het momenteel ronduit beroerd, daar zal je me echt niet over horen. Ik zeg wèl dat Hendriks als hoogste baas nog veel schadelijker kan zijn.

28-04-2023 23:19

Ajax1812 +9046

Snap eigenlijk de reactie niet zo goed. Ik zei toen dat Hendriks op moest zouten, ik werd voor gek verklaard.

29-04-2023 00:16

CruijffLegend +4976

Als hij 3-5 spelers goed genoeg vindt voor volgend seizoen stemt mij dat wel positief, want dan vindt hij de rest dus niet goed genoeg.

Neem aan dat twee van de drie in elk geval Kudus en Timber zijn. Dan wellicht Tadic, Berghuis, Rulli en Taylor. Hopelijk schaart hij Bergwijn en Alvarez daar niet onder.

Edit:
Voor de duidelijkheid, ik vind alleen Kudus en Timber goed genoeg, de rest mag van mij pleite.

28-04-2023 22:42

wijzijndebeste123 +163417

Ik hoop juist dat hij Taylor daar niet onder schaart. Ja als roulatiespeler maar niet als basisspeler.

28-04-2023 22:43

CruijffLegend +4976

Dat hoop ik ook, maar heb het gevoel dat Taylor er goed op staat.

28-04-2023 22:48

wijzijndebeste123 +163417

Misschien dat Brobbey wel n slechte invloed op m heeft. Zijn beste maatjes en Brobbey zn mentaliteit is dit hele seizoen bagger dus daar kan je best in meegezogen worden. Ik zie Taylor zoals hij dit seizoen speelt iig absoluut niet als basisspeler volgend seizoen.

28-04-2023 22:49

CruijffLegend +4976

Eens, ik hoop dat bijvoorbeeld een Liverpool dom genoeg is om hem voor veel geld op te halen.

28-04-2023 22:50

wijzijndebeste123 +163417

Ik ook. En dat Ten Hag nog net zo gek is als vorige zomer toen hij interesse in Brobbey had. Man Utd zoekt deze zomer 2 spitsen. Hopen dat hij weer bij Brobbey uitkomt.

28-04-2023 22:51

CruijffLegend +4976

Dat zou echt perfect zijn.

28-04-2023 22:52

CruijffLegend +4976

En om even verder te dromen: dat Ten Hag ook denkt dat hij Bergwijn aan de praat krijgt. Package deal: Bergwijn en Brobbey voor 50-60 miljoen en ik ben dik tevreden.

28-04-2023 22:55

wijzijndebeste123 +163417

Pfff. Absoluut droomscenario. Man Utd zoekt iig nog wel aanvallers. Martial zal ook wel vertrekken daar. Weghorst zullen ze niet inlijven. Maar misschien dat Ten Hag niet teveel spelers uit de Eredivisie wil halen. En als n AC Milan/Roma Bergwijn wil overnemen voor n goede prijs vind ik t ook geweldig. Alles vanaf de 25 miljoen zou ik met ogen dicht doen.

28-04-2023 22:59

RijkdeGooier +2875

Wie nu nog durft te beweren dat Taylor goed genoeg is voor Ajax1 heeft stront in z'n ogen

28-04-2023 23:17

CruijffLegend +4976

Wordt ook niet beweerd he

29-04-2023 00:33

ajax4perez +9534

Hoop dat hij Tadic voor volgend seizoen niet meer als basisspeler ziet en hopelijk een Alvarez wel.

28-04-2023 23:02

CruijffLegend +4976

Ik hoop ook dat de selectie dusdanig wordt verbeterd dat Tadic geen basis meer is. En met Alvarez blijft het dikke stroop, die hoort gewoon niet op een Ajax middenveld thuis.

28-04-2023 23:08

LukaLitmanen +81964

Timber??

Heb jij wel gezien hoe ontzettend matige verdediger is?

Bizar hoe makkelijk hij zich laat aftroeven zeg.

Bizar ook hoeveel credits hij hier heeft tov andere spelers.

Timber heeft meer tegengoals veroorzaakt dan Alvarez hè

29-04-2023 00:10

CruijffLegend +4976

Timber heeft wel laten zien dat hij kwaliteiten heeft zowel naast Martinez als in het NL elftal, zowel verdedigend als aan de bal.

29-04-2023 00:35

Rodsje +14702

Dat copy paste van jou begint wel aardig irritant te worden

29-04-2023 02:43

LukaLitmanen +81964

Ik verzet me tegen onwaarheden of vooroordelen. Niets bijzonders.
Of Achterhaalde conclusies

29-04-2023 05:22

LukaLitmanen +81964

Verbijsterend dat Timber hier zoveel krediet heeft eerlijk gezegd.

Timber is zo'n matige verdediger dit seizoen. Hij laat zich zo makkelijk aftroeven en met name in de lucht. Kijk alleen al naar recent Gimenez en De Jong.
Maar ook 7 goals in de CL.
Dat zijn allemaal persoonlijke fouten en daar hebben Alvarez en Bassey geen invloed.

Daarnaast heeft Timber van die kamikaze dribbels en passt dan heel knullig de bal in de tegenstander' voeten, zie Vitesse thuis 2 tegengoals door hem.

Vorig seizoen werd hij omringd door Martinez en Mazraoui die het verbloemen.
Maar ook toen al zwak in de duels.
Ajax-Benfica bijvoorbeeld

Zie hem ook niet als klassieke verdediger.
Meest overschatte Ajacied atm

(Stuurde hetzelfde naar Ozymandias)

29-04-2023 05:24

Mijnclub33x +9813

Wel ja, verkoop het hele elftal.

29-04-2023 00:52

Aurora +4549

Ik geloof werkelijk niets wat Verweij en Driessen in die grafkrant verkondigen over Ajax. Ze hebben geen ingang bij Ajax en zijn alleen maar onzin aan het verspreiden om meer clickbaits te scoren. Ergerlijk dat AS dit hier dan ook plaatst. Misschien ook voor de clickbaits?

28-04-2023 22:34

PH2BOT +40155

Misschien komt er binnenkort wel een bod uit Griekenland op Bassey Emmentaler.....

28-04-2023 22:21

AvBfafi +1103

Ben zo bang dat een groot deel van die vijf spelers die goed genoeg zijn weggaan (Timber, Alvarez, Kudus). Dan heb je alleen Rulli nog over, en wellicht Berghuis.

28-04-2023 22:18

Barra +5529

Zie veel reacties die dit soort geruchten allemaal als waarheid aanneme, van Verweij notabene.

28-04-2023 22:13

Rockanje23 +37016

Je hebt Verweij toch niet nodig om te zien dat 80% van deze selectie Ajax onwaardig is ? Due conclusie kan iedereen trekken, als je Ajax ziet spelen

28-04-2023 22:49

Barra +5529

Daar heb ik het toch ook helemaal niet over. Ik geloof niet dat ze nu al een bod van ruim 20 miljoen hebben afgewezen op Bassey. Het gaat slecht met Ajax en dan komen de wildste verhalen bovendrijven, die de wereld ingeslingerd worden door een stel journalisten die nergens op gebaseerd zijn.

29-04-2023 07:42

PH2BOT +40155

Pierke durft AD Edje duidelijk niet uit diens functie te ontslaan. Het is allemaal 4 handen op 1 buik, koetje likt eigen kalfje in het 'ons kent ons' netwerk. Ze zijn knetter wanneer ze zo'n bod tijdens het afgelopen wintertransferwindow hebben geweigerd (als het allemaal waar is natuurlijk want wie Mike kent....). Dan hebben Schreuder en Edje dat bod dus geweigerd en waren ze blijkbaar niet van plan nog in een èchte centrumverdediger te gaan investeren. Wàt een incompetente bende is het bij ons management zeg!!

28-04-2023 22:10

GinoAFCA +14794

Waarom niet gedaan jammer

28-04-2023 22:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.