Van Bommel lovend over samenwerking met Ávila: 'Fantastisch om mee te werken'

door Jon van Dam 119

Bron Voetbal International

Van Bommel lovend over samenwerking met Ávila: 'Fantastisch om mee te werken'

door Jon van Dam 119

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Mark van Bommel is van mening dat Ajacied Gastón Ávila een fantastische jongen is om mee te werken. Dat laat de oefenmeester van Royal Antwerp weten in gesprek met Voetbal International. Verder gaat Van Bommel in op zijn band met Marc Overmars.

Van Bommel werkte twee seizoenen samen met Ávila in Antwerpen. Samen wisten ze afgelopen seizoen kampioen te worden in België. Van Bommel geeft aan dat de Argentijn, die Ajax mogelijk verlaat in januari, bij Royal Antwerp ook niet gelijk van waarde was. 'Hij kwam uit Argentinië, moest wennen aan het Europese voetbal door een andere manier van voetballen en trainen. In Argentinië krijg je als verdediger meer tijd dan in Europa. We hebben hem een half jaar in het tweede laten spelen om hem te laten wennen. Hij was daarna als linksback van grote waarde in de strijd om de titel, fantastische jongen om mee te werken.'

Marc Overmars

Van Bommel werd ontslagen bij PSV en later ook bij het Duitse VfL Wolfsburg. De oud-middenvelder van de Eindhovenaren zou daarna niet meer zomaar instappen in een club. Bij Royal Antwerp was Van Bommel wel bereid om te luisteren, mede door Ajax' voormalig directeur voetbalzaken Marc Overmars. 'Hij vroeg of ik zin had in een voetbalgesprek. We spraken af en ik had meteen een goed gevoel. Marc en ik hebben samengespeeld en hielden altijd wel contact. Toen ik ’m weer eens tegenkwam, zei ik: Ik zou graag een keer met je willen werken. Daar kwam hij op terug tijdens onze gesprekken.'

'Zonder Marc was ik nooit trainer geworden van Antwerp FC", legt Van Bommel verder uit. De ex-international van Oranje is blij met het vertrouwen dat hij krijgt van Overmars. 'Hij heeft zelf gevoetbald en als technisch directeur lang bij Ajax gewerkt. Marc weet wat nodig is om een elftal op te bouwen. Hij wéét dat het tijd kost en ik wist dat ik op hem kon bouwen. Voor een trainer is zulke steun onontbeerlijk, heb ik eerder gemerkt bij PSV en VfL Wolfsburg.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Clubliefde34 +6094

De enige winnaar is deze situatie was onze Marcie!

02-01-2024 00:55

Noxin +15475

Zo fantastisch dat Overmars het eerste bod meteen accepteerde.

01-01-2024 19:00

Spielmacher +10695

Ze mogen hem terugkopen voor de helft van de prijs. Hebben ze toch nog zes miljoen verdiend en kan deze geweldige speler zich onder de vleugels van Van Bommel verder ontwikkelen.

01-01-2024 18:32

Marloes3011 +348

Precies dat, sosa terug sturen.
En haal onze Argentijnse linksback weer terug

02-01-2024 07:43

Japie27 +1720

Denk dat deze jongen echt niet zo slecht is. Hij heeft geen spelritme en de meeste ajacieden verwachten meteen wonders van de aankopen. Organiseer een keer besloten oefenwedstrijd zoals onder Ten Hag. Het verdwijnen van zulk soort dingen zegt genoeg over de topsport mentaliteit in de organistie...

01-01-2024 16:29

PetrusKeizer +10739

Spelritme 🤣 hoe spel je dat? 😝

02-01-2024 19:05

Japie27 +1720

grammarnazi

02-01-2024 19:41

DeHeerVanDeMeer +25173

Als je zelfs niet kan profileren tegen Hercules dan kan je nog zó goed samenwerken, maar dan ben je allesbehalve een strijder en goede back.

01-01-2024 13:45

Dolblij +45019

Een grasmaaimachine is ook fantastisch om mee te werken.

01-01-2024 13:36

Heimwee +6698

Sinds Avila weg is draait het bij Antwerp niet meer, heel snel terugkopen dus.

01-01-2024 12:29

Hans Verhagen +14115

Er heerst ook wel een cultuur hier in Nederland.. Voorheen was het tot in de treuren laten wennen aan het Ajaxspel en dan zat zo´n speler al die tijd op de bank. Nu zijn deze jongens volledig na de klote bekritiseerd en direct voor de leeuwen gegooid en ook opgevreten.. Daramy en Lucca leven helemaal op maar bij mijn cluppie werden ze vooral gebruikt als voetveeg en pispaal. Martinez en Edson waren tijdenlang bankzitters en de rest is geschiedenis. Er gaat vooral heel veel mis bij ons criticasters en de media.

01-01-2024 12:10

Manov +8581

Ja fantastische jongen om mee te werken, het gaat toch wel over voetbal

01-01-2024 10:27

Ajax14AMS +25205

Je mag hem terug?

01-01-2024 02:32

Standby +9892

Het is makkelijk om deze jongen af te branden, maar hij is ook slachtoffer van de onrustige situatie bij Ajax. Bovendien is hij onder een waardeloze trainer gestart.

Maar voor hem is het misschien ook beter om te vertrekken en naar een stabiele club te gaan.

31-12-2023 20:50

Heimwee +6698

Heb jij niet gezien wat hij aan het doen was tegen 4de niveau amateurs? Dat heeft niets maar dan ook totaal niets met een slechte trainer te maken.

01-01-2024 12:31

Standby +9892

Ik vermoed dat hij niet geweldig in zijn vel zit, dat kan je prestaties best beïnvloeden. Het is naïef om te denken dat je binnen komt bij een club dat in brand staat, waar de trainer niets met je te maken wou hebben en dat een speler dan zijn gebruikelijke niveau gaat halen.

Ik weet ook niet waar zijn niveau ligt, maar hij was basisspeler bij de Belgische kampioen. Dan ben je echt wel beter dan dat. Daarom denk ik dat hij bij een frisse start best weer kan opbloeien.

01-01-2024 17:31

PetrusKeizer +10739

Ja, hoor 😂 heb je gezien hoe hij tegen dat Hercules als n totale debiel die rechtsbuiten probeerde te torpederen? Zelfs dat kan die klojo niet 🤣

02-01-2024 19:08

Tommyshelby +128565

Hij mag hem best terug hebben. Ruildealtje met Vermeeren en dan leggen we er nog 15M bij ;)

31-12-2023 20:37

Ajaxfan31183 +16391

Ik dacht net te horen dat Overmars zei tegen van Bommel dat hij zn mond moet houden voordat Avila terug wil naar antwerp

31-12-2023 20:22

Odysseus +14246

Volgens mij moet Mark leren tellen. Hij is sinds mei 2022trainer bij Antwerp. Dus volgens mij heeft hij Avila 1 seizoen onder zijn hoede gehad, waarvan dus een half jaar dat Avila in het tweede heeft gespeeld. Lekkere autoverkoper is het.

31-12-2023 19:10

AFCA-Driebergen +22153

Je mag hem terug.

31-12-2023 17:43

Vluimscherp +1640

Bij FC Antwerp speelde Avila in een team dat hem naar een hoger niveau trok.

31-12-2023 17:24

PetrusKeizer +10739

HAHAHAAHAAAAA 🤣🤣🤣

02-01-2024 19:12

Robertini +39111

Ik blijf erbij dat we beter gewoon Wijndal hadden kunnen houden. Hij is niet minder dan Ávila, ook al speelde hij niet best.

31-12-2023 17:15

OdjePils +6316

Gewoon allebei niet

31-12-2023 18:36

Robertini +39111

Dat nog liever natuurlijk.

31-12-2023 19:38

ajax4perez +9534

Tagliafico had je moeten halen

31-12-2024 23:34

AjaxHoorn +32989

Het zijn beiden dramatische spelers.

01-01-2024 11:47

VanOranjeNassau +1304

Haha, je kunt zeggen wat je wil; Van Bommel heb je er graag bij in je ploeg en nu ook buiten het veld nog heerlijk doorgaan met gallen.

31-12-2023 16:53

DrFootball +15141

Je zou ook kunnen zeggen. Ga met de spelers die je hebt aan de slag als Ajax zijnde. Ik heb een heleboel jongens nog niet opgegeven. Met geduld en vertrouwen valt er nog een hele hoop uit te halen. Martinez en Alvarez waren ook niet gelijk een sensatie. Sterker nog zij werden al snel afgeschreven. En zij kwamen nog in een elftal terecht waar wat oudere spelers hen op sleeptouw namen. Wie weet nog dat Chivu 2 rode kaarten kreeg in no time? Dat was ook een miskoop volgens velen. Zlatan idem dito. Laat Avila, Mannsverk, Forbs en Tahirovic maar een tijdje spelen in Jong. En breng ze van daaruit weer rustig naar het 1e elftal. Kaplan heeft, noodgedwongen, dezelfde weg bewandeld. Die lijkt nu op de deur van het 1e te kloppen. Hetzelfde geldt voor Ramaj. Die wedstrijden in Jong hebben hem goed gedaan. Net zoals Hlynsson, Vos, Godts en Misehouy die wedstrijden nodig hebben gehad.

31-12-2023 15:47

Aram +17895

Gaaei speelde ook even in Jong.
Daar was ie sterk, eigenlijk te goed voor dat team. Maar dat is toch prima, gewoon even de tijd geven.

31-12-2023 20:44

UwSchipper +5591

Ach ja, onze Chivu.
Altijd een goed en relaxed gevoel met Chivu achterin.
En die rode kaarten?
Onterecht volgens mij... (maar ja ik ben een Chivu adept).

31-12-2023 20:45

ElSandrini +18092

Een mooi Ajax was dat eigenlijk, met veel meer beperkte middelen als nu.....

Trabelsie, Maxwell, Chivu, Galasek en de doorbraak van Nigel de Jong, Maduro, Sneijder en Vd Vaart....... En daarnaast ibracadabra en Mido.
Was een leuk Ajax destijds.
Ook aanvullingen met Soetaers, Sonck en Sikora hahaha

01-01-2024 02:11

Wendy.H +6799

Chivu kreeg rood in zijn eerste wedstrijd en in zn eerste CLWedstrijd. Ik herinner me dat nog heel goed, geweldige speler

01-01-2024 16:30

Breuk +25089

Je moet die jongen gewoon erbij houden. Komt nog wel eens van pas. Martha en ASE verhuren .

31-12-2023 15:20

Web +178830

Snel terugkopen dan en het mag ook voor een miljoen minder Mark

31-12-2023 14:34

Chalana1984 +4468

Eerlijk gezegd had ik altijd een enorme hekel aan van Bommel. Bloedirrirant om tegen te moeten spelen. Het doet pijn, maar het is echter nu wel precies het type voetballer dat wij goed zouden kunnen gebruiken.

31-12-2023 14:24

Jan Doedel +4281

Een misbaksel was het haha. Ik was toen ook al een groot fan. Want bloedfanatiek en ook best een goede voetballer. Had m graag bij Ajax gezien.

01-01-2024 16:13

Wendy.H +6799

Wij hadden Davids

01-01-2024 16:32

Jan Doedel +4281

Ook een goeie maar van Bommel was in de Nederlandse competitie echt een geweldenaar. Die had een geweldige instelling, scorend vermogen, tactisch inzicht en een echte leider in het veld.

01-01-2024 18:25

barry1988 +24000

Als de samenwerking zo goed beviel dan mag hij hem wel terug kopen! Speciale vriendenprijs voor Mark van Bommel......€12 miljoen.

31-12-2023 14:00

PaulEast +7865

Ziyech speelde aanvankelijk bij Ajax niet goed. Werd vaak uitgefloten door eigen supporters. Uiteindelijk kreeg ten Hag hem aan het voetballen als rechtsbuiten. Daarna wist hij niet door te breken in Engeland. Sommige voetballers halen hun intrinsieke motivatie uit een trainer. Dat maakt hún kwetsbaar bij transfers naar andere clubs. Eén selectiecriteria op zich lijkt mij.

31-12-2023 13:46

Slang3 +45794

Ajax wilde hem vorige zomer al hebben als vervanger voor Martinez, dus je zou zeggen dat de scouting hun zaken ook buiten het veld op orde heeft in hun rapportages

31-12-2023 14:20

BillSplate +9690

Je bent op de hoogte dat Ziyech voor Ten Hag te maken had met Bosz en Keizer toch? Onder Bosz en Ten Hag heeft hij gewoon geëxcelleerd, maar onder Ten Hag was hij op z’n best.

31-12-2023 18:31

ijzerchef +3136

Blind werd volledig afgeschreven en staat nu gedeeld bovenaan in La Liga. Je kan de prestaties van een speler nooit los zien van de team en tactiek.

31-12-2023 19:34

PaulEast +7865

In de VI staat een prachtige rapportage over al die zogenaamde Ajax miskopen die het nu heel goed doen. Ajax is ziek … heel ziek.

31-12-2023 22:47

w86 +9385

Blijft toch bijzonder dat deze jongen in België gewoon back was en dat bij Ajax niet lijkt te willen.

31-12-2023 13:40

Slang3 +45794

Misschien dat het ook aan de enorm matige trainers ligt.. Een goede trainer maakt spelers beter. Wieffer gaat niet van een half jaar Excelsior naar Oranje omdat ze bij de KNVB lagen te slapen in zijn KKD wedstrijden, dat komt door Slot. Hoeveel AZ spelers waren er in Slot zijn tijd wel niet naar de top gepraat, maar na een transfer verbleken ze (Boadu, Wijndal, Stengs) dat komt door de trainer.

Creer een duidelijk en goed systeem, dat is sterker dan 11 goede individuen

31-12-2023 13:37

Johan4ever +10914

@Slang

Slot is een goede trainer maar nog geen toptrainer daarvoor moet hij eerst bij een topclub presteren ! Boadu, Wijndal en Stengs zijn geen topvoetballers en overhyped bij az, Stengs is ook bij feyenoord wisselvallig...!

31-12-2023 14:16

Craain +4953

Het heeft simpelweg te maken met trainers, een goede trainer kan de spelers en team opbouwen om ze beter te laten renderen, voorbeeld:

- Zegt de naam je Idrissi? Bij Ajax bakte hij er niks van en bij Feyenoord deed hij behoorlijk aardig.
- Schone als middenvelder bakte hij onder de Boer niks van en bij Bosz rendeert hij behoorlijk goed.

Van het Schip, Maduro en Steijn maakt Forbs als rechtervleugel of linkervleugel verdediger want ik zie hem meer als RCV of LCV voetballen dan als rechtsbuiten en of linksbuiten... Deze trainers maken de kwaliteit van de spelers en team simpelweg niet goed gebruik van.

Steijn, Maduro, Heitinga en van het Schip kon ik al zien dat ze niet geschikt zijn als trainer. Totaal geen niveau van van Gaal, Guardiola, Adriaanse, Bosz, Slot. Ze zullen het ook nooit worden.

Van het Schip is een geweldige persoonlijkheid, heel fijn persoon in omgang maar als trainer vraagt wel meer dan dat alleen.

Mijn advies voor Ajax is om alvast een goede trainer te zoeken met eigen assistent trainer. Want alle Ajax-DNA als assistent trainer zijn meestal stoorzender want ze denken beter te weten. Elke trainer moet onafhankelijk kunnen werken zie bv Slot en Bosz.

31-12-2023 12:39

musicradio +3893

he craain jij moeyt trainer worden jij weet het het allemaal zo goed

31-12-2023 13:08

jerryisthename +31737

Schöne moest heel erg wennen aan het niveauverschil tussen NEC en Ajax. Was toen zo traag als stront in het begin. Maar de techniek had hij wel, dus dat kwam uiteindelijk gewoon goed natuurlijk. Later toen hij ouder was, werd hij weer automatisch langzamer, dus had weer meer moeite met het Ajax-niveau. Allemaal heel logisch.
Als je zelf (op niveau vooral) hebt gevoetbald en je komt in een veel sterker team te spelen, dan merk je dat enorm. Maar door je techniek zul je op een gegeven moment vanzelf aanhaken.

31-12-2023 13:29

AFCCruyff +4043

Ja laten we Forbs op lcv zetten geniaal

31-12-2023 13:32

Johan4ever +10914

@craai

´Mijn advies voor Ajax is om alvast een goede trainer te zoeken met eigen assistent trainer. Want alle Ajax-DNA als assistent trainer zijn meestal stoorzender want ze denken beter te weten. Elke trainer moet onafhankelijk kunnen werken zie bv Slot en Bosz.´

Bij slot zit opperkakkerlak wolf in de staf en bij bosz schaars met boeren DNA. Bijna bij elke club zit iemand in de staf die het DNA v.d.club heeft...!

En als je denkt dat Forbs onder een goede trainer bij Ajax een succes wordt, moet je beter kijken want hij voetbalt vaak als een kip zonder kop ! Als het echt een groot talent zou zijn had Guardiola hem wel bij de selectie gehaald en nooit zo makkelijk naar Ajax laten gaan...!

31-12-2023 13:38

w86 +9385

Je hebt gelijk hoor, maar bij Forbs als rcv of lcv haak ik wel af..

Verder dat vergelijken met Guardiola.. Goede trainer, maar heeft altijd de duurste selecties gehad en daar langdurig mee kunnen werken. Is het dan echt zo knap om landskampioen te worden? Aantal Europese prijzen van hem valt me vies tegen in verhouding tot het aantal keren dat ze (top)favoriet waren.

31-12-2023 13:42

Craain +4953

Forbs zie ik meer op eigen helft rondlopen, he? Of was ik in slaap gevallen?

Guardiola haalt niet altijd een heel bekende namen, maar de kwaliteit van de spelers. Die maakt er goed gebruik van. Zo zag ik vrijwel iedere spelers hun niveau halen.

Dat heb ik onder Steijn, de Boer, Schip, Heitinga, Maduro helemaal niet gezien.

Slot en Bosz doen dat in een zeer korte tijd met allemaal nieuwe spelers.

31-12-2023 14:16

Johan4ever +10914

´Slot en Bosz doen dat in een zeer korte tijd met allemaal nieuwe spelers.´

Frank de Boer heeft in korte tijd meer kampioenschappen gewonnen dan deze 2 samen...! 🤣
Jammer dat die zogenaamde echte supporters hier op AS, dat zo snel vergeten...!😂

❌❌❌ 👊

31-12-2023 15:07

Craain +4953

Frank de Boer wint dankzij mindere concurrentie. Ajax speelde ook zeer dramatisch en is echt niets aan te zien. In het Europees nooit succes. Ik heb veel slaapverwekkende wedstrijden gezien, pfff. Ben ontzettend blij dat de Boer weg is. Langdradige balbezit en risicoloos voetbal, gemiddelde 3 doelpogingen per wedstijd.

Feit: welke spelers zijn onder de Boer beter geworden, geen enkele!! Iedere spelers moesten risicoloos voetballen en zeer behoudend! Een van de slechtste trainer ooit, deze Frank de Boer met veel geluk.

31-12-2023 17:12

JoeBlow +8170

Volgens mij had Ajax tot 2016 ook een salarisplafond van 1 miljoen bruto. Daar kreeg je ook een volledig ander kaliber spelers voor. Die selecties zagen er echt niet top uit, vergeleken met de succesjaren.

31-12-2023 19:00

El Grande Ghacied +1319

Tot een zekere hoogte helemaal waar, maar moet zeggen dat ik t voetbal in seizoen 2011/2012 echt nog wel schappelijk vind. Daarna stortte het niveau in door telkens je beste spelers te moeten verkopen, waar niks of heel jong voor terugkwam.
Eigenlijk beetje zoals nu met als grootste verschil dat we geen enkel fatsoenlijk resultaat halen. Toentertijd werd er goed gespaard met het geld waardoor we later de mogelijkheden kregen om echt te investeren waar het nu over de balk wordt gesmeten.

01-01-2024 10:34

BillSplate +9690

Het is Van ‘t Schip. Staat in letterlijk elk artikel over hem.

31-12-2023 18:32

Craain +4953

Het gaat toch over van Bommel dat hij goede ervaring heeft met Avilla. Dat Avilla nu bij Ajax niet lekker loopt, waarom bij van Bommel wel? Het heeft te maken met gebruik van de kwaliteiten van de spelers op de juiste posities. Waarom rendeert Avilla nog niet bij Ajax, geen goede balans? Geen goede medespelers naast of voor zich. Goede trainer weet hier wel raad mee en herkent de kwaliteiten van de spelers. Dat zie ik niet bij van het Schip, Maduro, Steijn...

31-12-2023 18:54

Aram +17895

Maduro na 2 wedstrijden al afschrijven als trainer? Dat linkt me niet terecht.

01-01-2024 12:38

Craain +4953

Inderdaad maar ik zag dat hij tactiek en opstelling verkeerd heeft gebruikt, en de manier waarop hij uitlegt hoe het moest is echt duidelijk hoe hij hierover denkt dan is het voor mij duidelijk dat hij niet geschikt is.

Hij zegt ook te weten op welke positie Ajax moet versterken, zo alsof hij alles wel weet wat er moest gebeuren! Dat kan echt niet en ook niet als interim trainer en als assistent trainer. Hij bemoeit ook heel veel. Als assistent trainer is hij echt het gezicht op de bank, dat vind ik echt niet horen.

Ook was hij als speler tactisch uitermate zwak.

01-01-2024 16:05

Aram +17895

Ik vond hem sls speler tactisch sterk. Volgens mij wordt ie een goeie trainer.

01-01-2024 19:53

Craain +4953

Als speler heb ik hem vaak gezien, qua positionering stond hij vaak verkeerd en is geen slimme speler. Soms stond hij ook te slapen. Ik hoop dat je nog kan herinneren.

Als hij graag trainer wilt worden dan kan hij beter bij een kleinere clubs beginnen om te ontwikkelen

Ook heb ik filmpje van Ajax.nl gezien dat Maduro Bergwijn zo belangrijk maakt. Juist deze Bergwijn heeft niet de kwaliteit om bij Ajax te slagen, want het is een counteraanvaller, die veel ruimte nodig heeft.

01-01-2024 20:26

Aram +17895

Ajax vangt nieuwe spelers extreem slecht op.
En daarna vallen ze tegen. Goh hoe zou dat komen?

31-12-2023 12:25

MarkP +21560

Overmars en v bommel krijgen nog steeds de slappe lach over de verkoop v avila aan ajax voor 12 miljoen.

31-12-2023 12:12

Dirk +7006

We zien Marc zijn werk elke week terug op het veld...
Dit is een van de slechte spelers ooit bij Ajax . Maar je de Belgische competitie...das een lachertje ook ....
Een ploeg die 30 jaar in de lagere afdelingen heeft vertoeft is nu Top Of BELGUIM...
En terecht ook nog ,wat stelt dan Anderlecht, Gent , Standaard...en voor

31-12-2023 12:04

Cohen67 +386

En daarom werd ie verkocht bommel

31-12-2023 12:04

Beachboy +2905

Geen enkele van deze spelers verdient het om afgeschreven te worden. De verantwoordelijkheid ligt volledig bij de AD, TD en trainer. En ook in die volgorde. Van beleid, vanuit de directie, was (en is) geen sprake, de TD krijgt een onmogelijke taak mee en gaat daar ook nog slecht mee om. De trainer (Steijn) presteert het om binnen de geringe mogelijkheden ook nog de meeste slechte keuzes te maken en het te ontberen aan elk niveau van inzicht, mensenkennis en spelintelligentie. Kraak dus de spelers niet af, maar als je schuldigen wilt aanwijzen kijk dan naar de organisatie. Ik ben nog steeds van mening, dat onder normale/andere omstandigheden de meeste van deze gekochte spelers meer dan prima zijn en dat er zelfs een aantal toppers tussen lopen.

31-12-2023 12:00

JanBiesbos +29033

Precies haal of huur drie ervaren krachten en laat de jonkies rijpen alles wordt met winst verkocht

31-12-2023 11:38

Dolblij +45019

Nou Bommel, wat let je, bij juist bedrag komt hij inclusief rood witte strik en een doosje leonidas bonbons als blijk van dank.

31-12-2023 11:33

JanBiesbos +29033

Reacties allemaal dat we miljoenen in de prullenbak moeten gooien? Dat geld is er niet …. De poen is op leeg weg foetsie basta

31-12-2023 11:33

arnold076 +1246

De fout die Ajax gemaakt heeft is dat ze alle jonge aankopen gelijk in het eerste hebben laten spelen, een paar maanden in jong zou beter geweest zijn, om te acclimatiseren dat had van Bommel goed gedaan. Er was geen leiding of ervaring en werd het een chaos.

Kijk naar Ramaj heeft enkele wedstrijden in jong gespeeld, leert de spelwijze kennen en doet het goed. Zeker Avila, Gaaei, Mannsverk, Forbs, Tahirovic hebben dat nodig. Denk als ze langzaam gebracht worden ze beter presteren. En niet allemaal tegelijk. Uiteraard had ervaring aangekocht moeten worden of Tadic als mentor dat was ook een grote miscalculatie.

Ook mede door Steijn is het niet allemaal goed verlopen.

31-12-2023 11:30

KingJames23 +11433

Probleem is dat het salarishuis omlaag moest en dat je dan moeilijk ervaren spelers die er meteen staan kan kopen.

31-12-2023 11:44

musicradio +3893

die tadic is zelf opgestapt

31-12-2023 13:10

AFCACruijff14 +161060

Nou kom hem maar snel ophalen. Geen 12 maar 8 miljoen. Dat is ook prima.

31-12-2023 11:26

Steffenhagen +37818

Nou ja dat Avila Ajax niet aankan is wel duidelijk; op een lager niveau kan hij misschien wel op de been blijven

31-12-2023 11:15

DatKanNiet +2125

Bewezen zelfs niet op amateurniveau te functioneren tegen Hercules...

31-12-2023 11:30

Dusbaba +15350

Mij staat de wedstrijd bij dat hij cv stond en toen vond ik hem heel behoorlijk. Ik zag zelfs potentie. Het zit er dus wel in ergens wat mij betreft.

31-12-2023 11:12

Polifinario +2095

Ben ik met je eens. Hij hief wel buitenspel op op een cruciaal moment door verkeerd positioneren. Met een goal als gevolg.

31-12-2023 13:44

afca1985 +21247

Je mag hem met speciale nieuwjaarskorting terughalen voor 10M👍.
Koopje toch voor zo'n geweldige jongen om mee te werken🤗

31-12-2023 11:06

Okocha078 +13751

Koop hem maar terug, voor 10M is hij weer van jullie. Zie dat Rangers Manhoef voor 2.5M wil binnenhalen. Zou hem als Ajax zijnde voor dat geld binnenhalen als back up van Berghuis. Als dan in de zomer Conceicao terug zou komen heb je Chico als 1e keuze en Manhoef als backup en kan de dure Berghuis verkocht worden.

31-12-2023 11:02

Ron403 +6470

Zelfs Martha speelde Manhoef uit de wedstrijd…

31-12-2023 11:06

Lunsdale +6301

Manhoeff wordt al jaren gezien als een groot talent en voor zijn leeftijd veel ervaring. Toch staat hij al jaren redelijk stil in zijn ontwikkeling. Nu zou het moment zijn voor hem om Vitesse bij de hand te nemen of niet mee te doen in malaise maar integendeel. Vitesse fans morren steeds meer op hem omdat hij de volgende stap in zijn ontwikkeling maar niet neemt en tijdens wedstrijden geregeld verzaakt.
Zo nu en dan laat hij zien waarom hij bestempeld werd/wordt als groot talent, maar te vaak is hij onzichtbaar. Hij is Vitesse nog steeds niet ontgroeid en ik denk dat hij nooit het Ajax niveau (wat we na moeten streven) zal halen.

31-12-2023 11:08

ST +23068

Manhoef zit tegenwoordig ook in een handel in tapeiten. Geen grap.

31-12-2023 12:00

Aurora +4549

Er is echt geen nieuws rond Ajax. Dan gaan we maar weer lopen zeiken op Steijn en Mislintat. Als dat nog niet genoeg was, komt van Bommel ook nog even langs. Kom op, AS. Dit kan beter.

31-12-2023 10:53

GinoAFCA +14794

Komt nog wel dat nieuws van Ajax

31-12-2023 11:10

musicradio +3893

as geeft die ajax haters liever alle ruimte doen ze liever dan de echte ajax fans

31-12-2023 13:13

VoorAltijdNummer14 +25322

Het zou enorm fijn zijn als Antwerp hem gewoon weer terughuurt en Avila aldaar de pannen van het dak speelt.

Gewoon weer een Daramy-scenario manifesteren ;)

31-12-2023 10:46

Ajax Mario +1599

Nou t niveau Bommeltje wordt hier ook gelijk weer bewezen …, maar je mag m terugkopen hoor Mark… 🙏🏻

31-12-2023 10:36

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25311

Zette hij de pionnen voor je klaar voor de training Olie B Bommel?

31-12-2023 10:30

Sluk +2585

Hebben we het bonnetje nog?

31-12-2023 10:29

Opperhoofd +12568

Jammer dat die niet kan voetballen.

31-12-2023 10:28

GinoAFCA +14794

Niks van te merken

31-12-2023 10:19

AFCRick +11609

Gezien de statistieken en hoe van Bommel Avila heeft gebruikt bij Antwerp zie je de totale ondeskundigheid bij Ajax afglopen zomer. Vooral als je ziet dat Antwerp hem gehaald heeft voor € 4,5 miljoen en wij hem een jaar later kopen voor € 12,5 miljoen. Wat is dan de toegevoegde waarde van een RvC of een Lenderink als je Mislintat zo zijn gang heb laten gaan!

31-12-2023 10:18

DeWijsneus +25689

Lenderink is er om de centen te letten, niet om inhoudelijk naar een speler te kijken.

31-12-2023 10:23

Kryptonite +76739

Lenderink valt idd het minste te verwijten, maar als zij idd heel halsstarrig vasthield aan de regel dat er eerst verkocht moest worden voordat er gekocht mag worden, terwijl het al heel duidelijk was dat bijv. een Kudus en/of Alvarez verkocht gingen worden, dan heeft zij ook een aandeel erin gehad. Zeker als we daardoor onze toptargets zijn misgelopen. Het domste wat je kunt doen is steeds aankloppen bij clubs terwijl je net een grote zak geld hebt gekregen. Dit nog los van het feit dat spelers niet voor onbepaalde tijd op je wachten en een andere club met ze aan de haal gaat.

31-12-2023 11:51

PaulEast +7865

lenderink is net zoveel aansprakelijk voor het gevoerde beleid als alle andere directieleden. Zij is eindverantwoordelijk daar waar het de financien betreft. Zij heeft Mislintat opgedragen om de afspraken m.b.t. vertrek wensen van Kudus en Alvarez na te komen gezien de financiele situatie van Ajax. Ajax had deze inkomsten nodig om het CL gat te dichten. Er moest eerst verkocht worden. Deze opdracht heeft desastreuze gevolgen gehad voor Ajax omdat de spelers pas vlak voor het sluiten voor de transfermarkt hun keuze bekend maakten. Daardoor kon Ajax op een veel te laat moment een selectie vormen met alle gevolgen van dien.

31-12-2023 14:13

Lazell +16988

Dat we in deze schijt zitten, heeft te maken met jarenlang falen van het technisch orgaan. De 1e RvC, het gekut rondom Blind, het aanstellen van Eringa/Van Halst, het aanstellen van H2, het aanstellen van Schreuder, Heitinga, Mislintat, Steijn en de falende scouting. Die hebben er direct of indirect voor gezorgd dat er stelselmatig te veel spelers werden verkocht, de verkeerde spelers werden aangetrokken, te dure salarissen werden betaald en te hoge transfersommen.

Dan kan je naar een FD wijzen, maar die zegt na al dit gekloot: nu is het een keer genoeg. En maar goed ook, anders kom je qua financiën weer in een 2010 situatie terecht.

01-01-2024 14:11

3sterren +20205

De RvC valt wel het één en ander te verwijten, maar een financieel directeur, in dit geval Lenderink, zit er om te beoordelen of aankopen verantwoord kunnen worden gedaan al dan niet in samenspraak met de RvC. Haar valt dus weinig tot niets kwalijk te nemen.
De toenmalig zittende Algemeen Directeur des te meer …

31-12-2023 10:55

AFCACruijff14 +161060

Volgens mij snappen sommige mensen echt niet het verschil tussen een td en een financieel directeur. Lenderink hoeft niet te beoordelen of hij een goed linkerbeen heeft of in een 433 team kan spelen.

31-12-2023 11:28

AFCRick +11609

Klopt, dat moet ze zeer zeker niet doen. Echter in geval van Avila hadden bij haar de alarmbellen moeten afgaan als je weet dat Antwerp hem een jaar eerder heeft gekocht voor € 4,5 miljoen en Mislintat de factuur bij haar neerlegt van € 12,5 miljoen. In zo een geval ga dit intern eerst onderzoeken voordat je groen licht geeft ( tenminste dat behoort een FD te doen)!

31-12-2023 15:30

Sampaoli +39169

Vond hem in Argentinië als centrale verdediger een zeer interessant talent, maar valt bij ons door de mand.

Met een jongen als Ávila kun je altijd een gokje wagen, zeker als hij nog uit Argentinië moet komen. Antwerp heeft 4m betaald, prima bedrag.

Ajax zou Ajax niet zijn om in plaats van zelf intensief te scouten in Argentinië 12,5(!) miljoen te betalen voor een linksback die zichzelf als centrale verdediger ziet.

31-12-2023 10:07

VoorAltijdNummer14 +25322

Dat argument over ‘zichzelf als lcv zien’ heeft Steijn ook enorm misbruikt. Al dan niet onbewust zoals dat bij Van ‘t Schip het geval is.

Dat Gaston zichzelf niet als overlappende wingback ziet, lijkt me niet meer dan logisch. Maar bij Antwerp speelde hij juist als inschuivende 5 die het ene moment buitenste cv en het andere moment controleur was.

Drie keer raden hoe Steijn zijn linksback wilde gebruiken…

31-12-2023 10:49

Lazell +16988

Bedankt voor de nuance. Heb me altijd afgevraagd hoe hij in een centralere rol is, hij mist kwaliteiten (net als Rensch) tegen de zijlijn te staan. Heeft de beste strakke inspeelpass van de centrale verdedigers. Maar hij is verdedigend te gammel om 1 van de 2 centrale verdedigers te zijn. En hij is niet wendbaar genoeg om in grote ruimtes aan de zijkant te spelen.

Je moet als coach wel heel goed alles op elkaar afstemmen om hem in zijn kracht te laten spelen. Misschien in de Blind rol op linksback. Maar ik zie het gewoon niet gebeuren.

01-01-2024 14:19
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.