[Update] 'Terug te brengen tot hersendood'

door Finn Dekker 76

[Update] 'Terug te brengen tot hersendood'

door Finn Dekker 76

Laatst geüpdatet

Er komt een nieuwe transferperiode aan en dus moet Rafael van der Vaart weer vragen beantwoorden over een mogelijke terugkeer naar Ajax. Hoewel er nog niemand over heeft gesproken, stelt het Algemeen Dagblad toch de vraag.

Van der Vaart weet in ieder geval dat hij weggaat bij Real Betis Sevilla, waar hij op een zijspoor zit. 'Wat dacht je? Dat we over contractverlenging hebben gepraat?', grapt hij in het Algemeen Dagblad. 'Er is een nieuwe trainer, dus we gaan het zien. Ajax kleeft altijd aan me, maar dat is vorig jaar nooit heel concreet geworden. Ik had het wel leuk gevonden - en dat vind ik nog steeds - maar voorlopig is het niet zo ver gekomen.'

Als analist bij de NOS is Van der Vaart deze zomer terug te zien tijdens het EK. 'Ik heb niet zo'n hoge pet op van de Belgen, om eerlijk te zijn. Het is een hype. Natuurlijk, ze hebben geweldige spelers, maar zitten in een periode zoals wij dat met het Nederlands Elftal eerder zaten: individuele kwaliteit genoeg, maar maak daar maar eens een team van. Ik ben zelf half Spaans, dus heb ik sowieso meer met Spanje. Als je mij zou vragen wie het EK wint - wat overigens een verschrikkelijke vraag is - zeg ik Frankrijk, een heerlijke ploeg.'

Update - 09.20 uur (27 mei)
Het 'neerhalen' van de Belgische ploeg wordt Rafael van der Vaart niet in dank afgenomen. 'Vreemd misprijzen van een ooit begenadigde voetballer die tijdens het EK armoedig mag gaan schnabbelen als analist van de NOS. Zelf trapt hij geen deuk meer in een pakje boter', schrijft Hugo Camps, columnist van Het Laatste Nieuws.

Camps vergelijkt vervolgens de huidige situatie in België met die van een aantal jaar geleden in Nederland. 'Dat een Hollander de Rode Duivels een hype noemt, is terug te brengen tot hersendood. Wat dacht je anders van de hype Oranje? Dat was geen hype meer, dat was zwakzinnige terreur.'

Lees meer over:
Plaats reactie

De Stift +7068

Van der Vaart hoef ik ook echt niet meer te zien bij Ajax. Vorig seizoen was hét moment. Samen met maatje Johnny kon hij terugkeren. Een garantie op succes is het nooit, het is en blijft een risico. Maar toon dat je voor Ajax bent. En Raffie had echt wel zijn kunnen hebben afgelopen seizoen. Maar hij koos voor zichzelf, het geld, de zon. Allemaal prima natuurlijk. Echter is die deur nu definitief dicht.

Overigens vind ik dat Huntelaar nu in een vergelijkbare situatie zit. Hij is nu 33, speelt nog veel voor Schalke maar is duidelijk op retour. Komt hij komend seizoen terug, dan is er voor hem plek. Zo niet, dan is ook die deur definitief dicht.

Als KJH niet terugkeert, hoop ik dat Ajax Janssen koopt en alles op alles zet om Milik te behouden. Met Milik, Jansen, Dolberg en Zivkovic hebben we dan voor de komende jaren voldoende spitsen in de gelederen.

28-05-2016 12:08

RusselWestbrook +21

De Belgen hebben op dit moment gewoon recht van spreken, zo'n beetje het hele basisteam en veel van de wissels spelen wekelijks in topcompetities.

Het Nederlands elftal komt daar niet bij in de buurt.

En Raf moet lekker wegblijven.

27-05-2016 19:36

nap3000 +1

Wat zijn die arme Belgen toch gekwetst.

Wat loopt iedereen vd Vaart te dissen hier.

Ik denk dat hij makkelijk mee kan komen in de ED

27-05-2016 17:29

UltimateKaos +1

Ik hoorde dat ze bij lucky Ajax nog een goede spelverdeler zoeken, wat voor jou Rafael?

27-05-2016 16:23

Savastano +0

Die Belgen hebben een calimero complex tov Nederland, aandoenlijk.
Maarja forza Italiaaaa.

27-05-2016 15:51

DHNC +34

Vanwaar al dat negativisme hier? België heeft momenteel een prachtige lichting voetballers, niks mis mee toch? Ik hoop dat ze ver komen, simpelweg omdat ik het leuk vind dat ze veel sympathieke, voetballende en aanvallend ingestelde spelers hebben. Wat Van Der Vaart roept vind ik een beetje dommig, wat dat betreft sluit Camps mooi aan bij dat niveau.

27-05-2016 14:47

Ajacied1989 +350

Zeker vanwege de vele Belgen die in Nederland actief zijn geweest, en vanwege De Bruyne, ben ik wel een beetje voor België. Dat het bij een beetje blijft komt door de coach, Marc Wilmots. Hij was een mooie speler, maar als coach is hij onnavolgbaar.
Hij roept Vertonghen en Alderweireld wéér op als backs, net als in 2014, toen hij er echt een potje van maakte. Hij laat Chadli zelfs thuis, terwijl de 4 Belgen bij de Spurs toch een goed seizoen achter de rug hebben en op elkaar ingespeeld zijn. Dus van het Spurs viertal wordt er maar één meegenomen voor de positie waarop hij normaal gesproken speelt, dat is Dembele.
Hij heeft 4(!) spitsen meegenomen, waarvan Origi vermoedelijk zal worden misbruikt als rechtsbuiten. De Bruyne had hij ook bij de aanvallers neergezet, het zal me niets verbazen als hij die, net zoals in 2014, ook weer gaat misbruiken.
Van die 4 spitsen heeft hij niemand tot eerste spits benoemd, die onduidelijkheid werkt nooit bevorderend voor het teamproces op een toernooi.
Een onevenwichtige selectie, omdat veel spelers op voor hun relatief onbekende posities moeten gaan spelen, waarin er totaal geen duidelijkheid is wat betreft de spelopvatting heeft nog nooit goed gepresteerd op zo'n toernooi. Ik zou het dan ook een verrassing vinden als België de halve finale haalt, om over de finale of eventuele winst nog maar niet te spreken.

27-05-2016 15:13

De Nees +33

Belgie ligt dicht bij Eindhoven... verklaart alles toch?!

27-05-2016 14:00

Milan95 +3588

Ach, meneertje heeft een minderwaardigheidscomplex.

27-05-2016 13:48

mvdk +44020 moderator

Belgie wint het EK

27-05-2016 13:17

3sterren +20205

Sinds 1974 doet Oranje het meer dan goed op diverse toernooien.
42 jaar maar liefst, moet je Belg voor zijn om dat een hype te noemen...

27-05-2016 12:24

RusselWestbrook +21

Nederland mist ook nog wel eens een toernooitje.

27-05-2016 19:54

Reicer +0

Wat zou hij bedoelen met 'terug te brengen tot hersendood"?. Ik heb nog nooit van deze uitspraak/gezegde gehoord.

27-05-2016 11:40

ram +7283

Is ook vrij ongebruikelijk. Volgens mij noemt hij Van der Vaart gewoon brain dead; een heel dom iemand die niet weet wat ie zegt.

Redelijk hard maar de strekking snap ik wel. België is geen hype. Deze generatie zien we al jaren aankomen stormen. En ze hebben gewoon 30 topspelers. Ik verwacht een halve finale en misschien wel meer. Prachtige ploeg. Ook over twee jaar kunnen ze gewoon weer meedoen om de prijzen. Griekenland was een hype. Een eendagsvlieg. België niet.

27-05-2016 12:43

3*stars*3 +23445

Ik had lange tijd een zwak voor de Belgen maar vond het zwak van Kompany, om af te geven op NL, toen België zich kwalificeerde en België nr1 op de FIFA rankings kwam.

Een hype vind ik hun niet want ik zie ze wel als kanshebber.
Frankrijk heeft heel veel kwaliteit maar er komt natuurlijk ook veel druk op het thuisland.

27-05-2016 10:31

Rho1980 +1490

Belgie heeft gewoon last van Calimero gedrag. Tekenend dat ze dit soort gedrag vertonen... en laten we eerlijk zijn. De Belgen werden in een eerder stadium al sterk(er) geacht echter gaven iedere keer niet thuis. In de laatste sessies (WK dan enkel) heeft NL het beter gedaan dan Belgie en dat minder materiaal....waar vdVaart ook deel van uitmaakte. Dit Belgie heeft nog maar max 4jr en deze lichting is dan al op zn retour. Als zij willen oogsten moet het nu gebeuren!

27-05-2016 11:22

V12 +867

Gelukkig speelt Camps zelf nog de sterren van de hemel. Omdat VdVaart niet meer speelt mag hij niets meer zeggen volgens een journalist die nog nooit op niveau heeft gevoetbald of getraind. Daarnaast was Oranje inderdaad een hype en terecht. Onze prestaties in het voetbal zijn vele malen groter als die van de Belgen. Ook nu wordt het overigens niet veel. Eden Hazard en de Bruine zijn echt goed maar staan niet voorin. Voorin hebben ze te weinig topkwaliteit.

27-05-2016 10:17

suitie +74

Lukaku, Benteke, Carasco en Origi zijn topkwaliteit in mijn ogen. Spelen wekelijks in de topcompetities net als de meesten uit de selectie. Vind ze een kanshebber voor het EK. En ach..als wij zoveel kwaliteit in het Ned 11tal hadden, hadden we ook praatjes gehad. Hoort erbij..

27-05-2016 11:21

Jornnn +5

België heeft een goed team, maar ik zie ze niet zomaar het EK winnen. Terwijl ze zelf denken van wel. Wat dat betreft nemen ze het dikke nekken imago een beetje over.

27-05-2016 10:17

Ajaxamersfoort +138

ik ben lekker voor Sweden iedereen hemelt dat België maar op maar die lopen ook te juichen als we verliezen beetje 010 gedrag

27-05-2016 10:09

Sterretje73 +5246

Gevalletje "realiteit kwijt", geen zelfreflectie en zelfoverschatting gecombineerd in 1 voetballer. Lekker laten brallen. Bosz schat ik slim genoeg om hem links te laten liggen met wat politiek correcte opmerkingen.

27-05-2016 09:32

Cesc87 +0

Tien keer liever Siem de Jong

27-05-2016 09:31

Balgobind +1

hahahaha onder welke steen leef jij dan?

27-05-2016 13:35

nummer14 +4982

wegwezen hoor geldwolf!! Deze man kunnen wij echt niet meer gebruiken, zelfs bij Betis Sevilla niet mee kunnen komen.

27-05-2016 07:29

020bornraised +1262

Van mij mag het, nog steeds een goede voetballer

27-05-2016 03:41

AFCA_XXX_AMSTERDAM*** +0

Wat een grote voetballer was dit, sneu om hem zo te zien afglijden! Was mijn jeugdidool!

27-05-2016 00:12

Rockpotje +9560

Vorig jaar wilde ik hem nog heel graag terug zien keren, maar het is wel duidelijk dat het nu voorbij is. Toch zou ik het mooi vinden als hij hier nog een paar keer eeen kwartiertje in het wit-rood-wit zou spelen. Als hij geen hoog salaris zou vragen zou hij er best bij kunnen in de kleedkamer en na een seizoen de Heitinga route bewandelen. Maar helaas zal hij wel nog flink willen verdienen. Heitinga z'n terugkeer was natuurlijk totaal geen succes, maar toch was het nog heerlijk om hem een paar keer te zien spelen en hem toegezongen te horen worden. Ik stond ook recht achter het doel bij zijn doelpunt tegen De Graafschap, dat moment maakte zijn hele terugkeer al goed. Hoe ver ze ook zijn afgezakt of versleten, het blijft mooi als er een held terugkeert.

26-05-2016 23:36

michael28 +0

tuurlijk nou wil je wel, nou je niet speelt

26-05-2016 23:27

johnd +6

Te laat, niet doen, tenzij je hem voor minimumloon half als jeugdtrainer half als speler kunt laten werken.

26-05-2016 23:16

Arek Milik +598

God, en nu kan het ineens wel? Dag Raf, kans verspeeld..

26-05-2016 22:46

-Sirhc- +0

"het lijkt me wel leuk om bij Ajax te spelen.." zodra spelers zulke dingen zeggen moet je ze niet meer willen hebben.

26-05-2016 22:45

gusanito +5447

Als hij contributie betaalt mag hij van mij best mee ballen met Lucky Ajax.

26-05-2016 22:31

Yoyoyoyo +0

"Ik wil graag naar Ajax, ik houd de deur open, totdat er een andere club komt. Wil echt niemand me hebben, dan kom ik graag naar Amsterdam, maar ik stel die beslissing zo lang mogelijk uit, totdat ik niet anders meer kan."
Vorig jaar voorspeld dat ie dit weer ging doen zodra Betis zou degraderen.
Niet gebeurd, maar goed, VDV moet weg, dus gaat ie weer hengeltje uitgooien naar Ajax, zodat ie wat achter de hand heeft als niemand hem wil.
Supporters lopen achter hem aan, denken dat hij Ajax gaat leiden. (alsof ie dat gaat doen en kan)

Lekker de club aan het lijntje houden en en dan ineens hoppa...meneer tekent in de USA of Arabische Emiraten.
Pure broodvoetballer, veel te zwaar, nooit in vorm, dramaqueens achtervolgen hem.

Zo eentje moet je gratis nog niet eens meer willen hebben.

Van der Vaart: 'has-been.'

26-05-2016 21:26

footietsar +170

Helemaal mee eens.

Vorig jaar riep hij nog dat hij weinig zag in terugkeer naar een oude club omdat dat zelden een succes is, bij Hamburg is het ook niet geworden wat hij verwachtte. Op dat moment was Betis al concreet dus dat was zijn reden waarom hij niet voor Ajax had gekozen en nu lijkt het hem opeens wel leuk.

Ik denk dat het voor hem inderdaad het beste is om naar het woestijn te gaan, China of Amerika. Bij welke club hij ook terechtkomt in europa zal hij op de bank terechtkomen, ook bij Ajax. De laatste vier seizoenen was het gewoon matig tot niks, dat zal nu niet opeens anders zijn.

26-05-2016 21:52

marco1972mb +0

nooit fit, daar hebben we niks aan.

26-05-2016 21:17

Jaridebeste +2

Deze discussie speelt nu al een paar jaar. Vorig jaar leek Ajax het serieus te proberen om hem terug te halen. Ik hield toen al mijn hart vast en was in de winterstop erg opgelucht toen bij Ajax eindelijk het kwartje leek te zijn gevallen dat dit echt geen optie meer is. En nu lijkt het verdorie toch weer een item te zijn. Ik hoop dat het woord 'lijkt' ook het juiste is en het daarbij blijft. A.u.b. geen Van der Vaart meer. Ooit een hele goede voetballer maar helaas is dat al enkele jaren niet meer het geval. Als hij echt had gewild, had hij een paar jaar geleden terug moeten komen. Nu is ook Ajax inmiddels te hoog gegrepen.

26-05-2016 20:44

EVH +8

Het is nu te laat. Jammer

26-05-2016 20:42

ajax4ever01 +13

No thanks laat hem maar wegblijven te vaak geblesseerd

26-05-2016 19:51

GrandMasterFlex +980

Wat een grote schapenboerderij hier op Ajaxshowtime zeg. Ze blaten elkaar maar na en iedereen doet hier alsof hij het mannetje van de klas is. Wat een declass ondergaat de term Ajacied de laatste jaren. Vroeger was het iets om trots op te zijn, maar tegenwoordig zijn de meeste evengoed kleine calimero's en kakkerlakken. Gedraag je eens even met wat waardigheid zeg!

26-05-2016 19:42

AdK +1658

Hij is en blijft een held van Ajax, maar ik weet niet of hij nu van de juiste fysieke kwaliteit is dat nog rendabel gaat zijn voor de basis...
Hij zit daar ook niet voor niets...
Niet iedere 30+er heeft het fysiek van Zlatan helaas.

En om nou een tweede Heitinga binnen te halen voor de mentale rol (ondertussen knokkend voor de basis), denk niet dat RAF daar op gaat gokken.

26-05-2016 19:34

daniajax1 +4

Komt ie nu aanzetten. Als hij echt, maar dan ook echt geen andere opties meer heeft en niemand hem meer wil hebben dan wil meneer eventueel nog wel terug naar Ajax. Ja, daag. Vorig jaar was je al niet goed genoeg meer en nu al helemaal niet. Fantastische voetballer geweest en als hij wat meer voor z'n sport had geleefd had er meer ingezeten en was je nu misschien nog wel welkom geweest. Helaas Raf. Tijd om met pensioen te gaan.

26-05-2016 18:54

GrandMasterFlex +980

Wat een eersteklas bullshit reactie met aannames voor waarheden verkondigen. Geen opties, niemand wil hem hebben, niet goed genoeg, niet voor zijn sport geleefd... Waar haal je die inside information vandaan?

26-05-2016 19:20

daniajax1 +4

Vorig jaar werd al duidelijk dat Ajax voor hem wel echt de laatste optie was zo ongeveer. En nu lijkt het mij ook niet dat er nog überhaupt een club van een beetje niveau nog bij hem aan zal kloppen. Dat hij niet goed genoeg is heb ik aan zijn spel kunnen zien de laatste jaren, dus niet bepaald een aanname. Daarnaast ziet ook iedereen dat vaak een paar kilo te zwaar is, niet de conditie heeft om 90 minuten vol te maken, regelmatig in het uitgaansleven werd en wordt gespot. Als je een beetje nieuws volgt rondom Raffie dan weet je dat wel. Supporters van Betis waren nog boos dat hij vaak in het uitgaansleven was te vinden en te zwaar was. Daarnaast regelmatig geblesseerd.

Begrijp me niet verkeerd. Ben een grote fan van Raf, maar hij haalt echt al jaren zijn niveau niet meer. Vanaf z'n 30ste was het eigenlijk wel een beetje over.

26-05-2016 20:27

Ajacied1989 +350

Het is gewoon onzin wat je zegt.
VdV gaf aan dat hij geen besluit over zijn toekomst lopende het seizoen zou doen. De deadline van Ajax verliep voor het einde van het seizoen, dus VdV gaf aan sowieso niet voor die deadline een keuze te maken. Daardoor verviel die optie.

Verder raaskal je maar wat over zijn voetbalkwaliteiten. Ik durf te wedden dat je amper 5 wedstrijden van hem hebt gezien de afgelopen 3 jaar, anders kan je dit niet zeggen. In zijn eerste seizoen bij Hsv na zijn terugkeer speelde hij goed en creëerde de meeste kansen per wedstrijd in de Bundesliga. Zijn tweede seizoen was matig, net zoals heel Hsv, desondanks liep hij wel de meeste meters per wedstrijd van het hele team en was mvp.
Bij Betis heeft-ie geen kans gekregen en in de minuten dat ik hem heb zien spelen is hij voetballend nog steeds geweldig.
Ik zeg niet dat VdV een (absolute)versterking is, maar de onzin die ik op deze site rondom zijn persoon lees is echt overweldigend.

26-05-2016 21:16

Yoyoyoyo +0

Onzin.

Van der Vaart bleef zijn beslissing uitstellen. Ajax zag het al aankomen, stelt een deadline. VDV heeft weer wat weken nodig.
Intussen is zijn zaakwaarnemer koortsachtig bezig om hem onder te brengen bij een andere club zodat ie niets hoeft in te leveren.
En dat is gelukt.

Scenario: hij wil weer naar Ajax. Malaga oid komt, tekent ie ineens daar.
Volgend jaar is ie 34-35, moet ie daar weg.
"Ik zou graag ooit weer bij Ajax terug komen"

26-05-2016 21:30

Ajacied1989 +350

Het is helemaal geen onzin.
VdV heeft altijd aangegeven pas na het seizoen de aanbiedingen in overweging te nemen. Ajax stelde een deadline die nog voor het einde van het seizoen eindigde, dus VdV gaf aan daar sowieso niet aan te voldoen en toen was zijn komst van de baan. Hij heeft niets uitgesteld.
Voor wat het waard is: Afgelopen winter kwam hij met De Boer overeen Ajax op huurbasis te versterken, maar Overmars ging niet akkoord, aldus HP/De Tijd.

26-05-2016 21:40

Yoyoyoyo +0

En dat geloof je?

26-05-2016 21:44

Ajacied1989 +350

Zolang jij geen info hebt waaruit iets anders blijkt ben ik geneigd dat inderdaad te geloven. Of het waar is weet ik niet, maar voor wat jij beweert is helemaal geen bewijs, dus waarom zou ik dat geloven?

27-05-2016 00:17

Archy +0

Het schijnt dat Sander Huisman sterk voorstander is van de komst, de achterban staat als één blok achter de komst van VdV.

26-05-2016 18:40

BaaszoeRoermond +1

Hahah, zal wel niemand m meer willen hebben. Flikker op met m man.

26-05-2016 18:28

flasher93 +0

Je moest een paar jaar geleden terugkomen. Je kan niet mee in Spanje, niet mee in Engeland en niet mee in Duitsland. Je bent ervaren, niet 100% voor je sport geleefd, altijd maatje te veel, maar dat kon je altijd verbergen met je geniale linkerbeen. Nu je niet presteert, zijn zulke factoren ook belangrijk. Kwam maar 2-3 jaar geleden terug i.p.v. naar HSV. Toen hadden we wat aan je imo

26-05-2016 18:17

blessure +2

Wegblijven , s.v.p.

26-05-2016 17:56

BennJii020 +2

Nee toch.. Niet alweer..

26-05-2016 17:49

Daniii +246

Dan wel in de Ooijer rol en niet weer iemand mishandelen in de ''Heitinga rol'' die best respectloos was en geen minuten kreeg dan kunnen we hem beter niet nemen.

Niets voor de basis maar als standin zou het in mijn ogen oké zijn.

26-05-2016 17:30

brullie +7035

Je wilde toen niet want je voelde je te goed nog...haha...not...en nu wel omdat je alweer niet goed genoeg wordt bevonden? Nooit meer Ajax voor jou! Lekker heel ver weg blijven!!

26-05-2016 17:25

Damsco2008 +1

Nou, waar is de VdV lover hier op AS. Hij kan weer helemaal los...

26-05-2016 17:18

shota99 +1081

Van der Vaart als 'analist' bij de NOS??? Ik heb hem nooit kunnen betrappen op welk analytisch vermogen dan ook.

26-05-2016 17:17

EVH +8

Nee, daar heb je wel een punt inderdaad. Soort Gullit eigenlijk. Bij MOTD schieten ze vaak net niet in de lach en zit ie amper meer aan. Shearer daarentegen is enorm fan van Gullit.

26-05-2016 20:44

Jan Doedel +4302

Heitinga 2.0? Als ze niks meer kunnen willen ze opeens wel.....

26-05-2016 17:15

mvdk +44020 moderator

Tja, de oude vd Vaart is een geweldige speler, maar de huidige? Vroeger was ik echt een fan van hem, maar al dat gedoe er omheen heeft echt enorm afbreuk gedaan. Ook op sportief vlak.

Ik denk wel dat hij het in een aanvallend team 200% beter zou doen dan bij het verschrikkelijk saaie Betis, maar dan nog vraag ik me af of hij het langer dan een half uur vol zou houden. Met het huidig aantal talenten zitten we overvol in de middenvelders, al is ervaring natuurlijk enorm welkom. Er zijn voor en nadelen, maar ik ben bang dat er eerder meer nadelen zijn dan voordelen.

Ik zou de gok alleen durven te wagen als hij in een Babelrol zou komen. Gratis dus. Geen transferbedrag, geen tekengeld, geen salaris, en dus alleen eventuele prestatiebonussen plus een optie op een betaald contract. Mja, ik denk niet dat hij dat zou doen.

26-05-2016 17:00

gi0vanni +7243

Rafael van der Vaart anno 2016 is niet meer nodig nee. Hij had gewoon na Real terug moeten komen dan had hij Ajax weer als springplank kunnen gebruiken. Maar ja spelers kiezen natuurlijk voor de centjes.

ps: Velen vergeten wel dat hij in z'n eerste vormdip gelijk werd weggehoonden z'n ex hebben velen ook niet echt netjes behandeld. Verder is hij er door Ajax ook uitgewerkt (Als euroknaller.) omdat ze voor Ibrahimovic kozen. (Die op de laatste dag van de transfermarkt naar Juve ging.)

26-05-2016 18:19

altijdwelwat +7

"Moet je niet meer willen, Raffie loopt en neukt op zijn laatste benen , de echte scherpte is er al jaren niet meer" aldus Sylvie M....

26-05-2016 16:45

noppenkoning +41263

hakbal tegen Feyenoord, priceless

26-05-2016 16:32

Jessey1981 +0

voor mij hoeft het niet meer raffie.... zwaar over de top en geen echte Ajacied imo. vorig jaar voelde hij zich nog te goed voor ons Aller Ajax.. ga maar lekker in de zandbak of in China spelen.

26-05-2016 16:27

boris +0

Als Bosz met de 5 seconden regel wilt werken dan kan van der vaart na een kwartier gewisseld worden. Fantastische voetballer maar moet nu gewoon lekker 7 tegen 7 moeten gaan doen of met lucky Ajax meedoen. Voetballend altijd beter dan Sneijder maar Sneijder is explosiever en fitter.

26-05-2016 16:13

GrandMasterFlex +980

De meesten hier zijn zo jong dat ze VdV nooit hebben zien spelen bij Ajax en toch zo respectloos doen. Daarnaast vergeten jullie dat VdV met een middenveld naast zich bestaande uit: Klaassen, Gudelj en Bazoer in bijvoorbeeld een 343 opstelling helemaal geen meters hoeft maken. De bal krijgen, kijken, spelen is het enige met die lopende jongens. Verder natuurlijk ook gewoon scorend vermogen voor de goal en met vrije trappen. Ik zeg doen.

26-05-2016 16:11

Jornnn +5

Alleen heeft Raffie de bal niet binnen 5 seconde terug. Hij was een fantastische speler, maar niet meer geschikt voor waar we naar toe willen.

26-05-2016 17:15

GrandMasterFlex +980

Ja die hoeft ie helemaal niet zelf te pakken, maar druk zetten kan hij zeker wel in bijvoorbeeld 343.

26-05-2016 19:12

trodat4030 +96810

Heb hem zien komen en zien gaan en respect voor de Raffie van toen, maar ík leef in het heden, niet in het verleden.. Heb je dan niks geleerd van Johnny?

26-05-2016 18:58

GrandMasterFlex +980

Meest onzinnige vergelijking, want waar Johnny het voornamelijk van fysiek moet hebben om zich te kunnen onderscheiden, heeft VdV, zeker in de Eredivisie, alleen zijn techniek nodig. Zie hem als de maestro met Klaassen, Gudelj en Bazoer als zijn loopwonder, vuurvreter en maestro in spe

26-05-2016 19:11

trodat4030 +96810

In het honkbal had het gekund, dan slaat hij de homerun, hobbelt naar het 1e honk en een rookie loopt de laatste 3 honken zodat Raffie weer aan het zuurstof kan.. In het voetbal kan je niet 3(!) man slachtofferen om een 4e te laten renderen.. Kansloos idee. En dan heb ik het nog niet gehad over de 5 sec regel waar Bosz mee werkt.. Raffie niet aandoen, Ajax niet aandoen en ook de fans niet aandoen.

26-05-2016 19:23

PetrusKeizer +10739

waarom respect voor de raf van toen? ook respect voor de raf van nu. het grootste probleem met raf is al dat gekloot in zn prive-leven, dat is zn blinde vlek: die onzin moet je zelf niet willen als je topsporter bent. Maar om hem dat nou te verwijten... nee. Ik niet. Neem George Best, zelfde soort gekloot destijds in de nadagen van zn carriere. En dan ga je dus roepen 'ga maar in de 5e klasse zondag spelen, George!" . IMHO snap je dan iets heel erg niet.

27-05-2016 07:11

trodat4030 +96810

Volgens mij ben jij degene die iets niet snapt, mij interesseert zijn privéleven me helemaal niks, ik heb het púúr over de sportieve kant van vd Vaart. Dus je hele opmerking is totaal misplaatst in deze. Wat ik bedoel te zeggen is namelijk dat ik geen 33 jarige vd Vaart terug wilt zien omdat ie 10-16 jaar geleden goed was. Net zoals ik Johnny niet meer terug wilde omdat ie voor z'n vertrek naar atleti goed was. Mij gaat het erom wat hij nú nog toevoegt en imo is dat weinig tot niets. Privé? Pff, van mijn part laat ie zich elke dag nemen door z'n meisje zoals Postma indertijd, helemaal zijn eigen verkiezing.. Nostalgie is leuk, maar kijk even iets verder dan dat. Zie Maxwell graag terugkomen bijv, maar van hem weet je ook dat die nog prima meekan op topniveau, dat bewees ie wekelijks bij PSG.

27-05-2016 08:35

EVH +8

343 met Raf... tegen de De Graafschap ja.... Ow wacht..

26-05-2016 20:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.