[Update IV] H'veen rekent niet meer op Serero

door BvdPloeg 104

[Update IV] H'veen rekent niet meer op Serero

door BvdPloeg 104

Laatst geüpdatet

Marc Overmars heeft deze transferperiode niet meegewerkt aan een verhuur van Thulani Serero aan SC Heerenveen. De Friezen wilden de Zuid-Afrikaan graag tijdelijk overnemen, maar Overmars wil alleen verkopen.

Dat alles meldt Mike Verweij van De Telegraaf donderdagavond via Twitter. Serero komt bij Ajax amper aan spelen toe, maar Frank de Boer heeft tegelijkertijd niet heel veel opties als één of twee spelers wegvallen. Zo was de kleine middenvelder bijvoorbeeld belangrijk in de uitwedstrijd tegen PEC Zwolle, toen hij 0-2 maakte.

Serero kwam in 2011 naar Ajax en speelde sindsdien 115 wedstrijden, waarin hij tien keer scoorde. Dit seizoen kwam hij acht keer binnen de lijnen en maakte hij één treffer. De speler die ooit overkwam van Ajax Cape Town heeft in Amsterdam nog een contract tot de zomer van 2017.

Overigens had Verweij meer nieuws van Overmars: de geruchten over interesse van FC Twente in Nick Viergever en Richairo Zivkovic berusten vooralsnog niet op waarheden.

Update - 10.06 uur:
SC Heerenveen heeft inderdaad interesse getoond in Thulani Serero, zo bevestigt manager voetbalzaken Hans Vonk tegenover Voetbal International. 'Wij hebben ons breed georiënteerd in onze zoektocht naar een ervaren middenvelder. Daarbij is de naam van Thulani gepasseerd, maar van concrete onderhandelingen met de speler of Ajax is nog geen sprake. Het is voor ons zowel een optie om een speler te huren als te kopen', aldus Vonk.

Update II 13.02 uur:
Foppe de Haan, trainer van SC Heerenveen, heeft voorafgaand aan de wedstrijd tegen Cambuur Leeuwarden van aankomende zondag verteld te hopen op de komst van Serero. 'Vonk vroeg wat ik ervan zou vinden als hij komt en ik heb gezegd dat ik dat wel wil. Goed ventje ook. Maar hoe concreet het is, dat weet ik niet', tekent Omroep Fryslan op uit de mond van de oefenmeester.

Update III 9.30 uur (30-01):
Er is niet alleen belangstelling vanuit het noorden, ook een zuidelijkere club heeft zich volgens Het Parool gemeld in Amsterdam voor Serero. Standard Luik zou zich namelijk willen versterken met de kleine Zuid-Afrikaan. Vanwege onduidelijkheid over de blessure van Klaassen, zou Overmars gezegd hebben dat ze Serero momenteel liever niet kwijt willen.

Update IV 13.12 uur (01-02):
Thulani Serero lijkt niet meer te hoeven rekenen op een poging van SC Heerenveen om hem te huren. De Zuid-Afrikaan werd de laatste dagen veel in verband gebracht met de club, Foppe de Haan sprak zelfs openlijk over zijn komst, maar in de persoon van Hans Vonk wordt de zaak nu de kop ingedrukt. 'Ik kan me niet voorstellen dat er nog wat gebeurt', vertelt de manager voetbalzaken aan Omrop Fryslan.

Lees meer over:
Plaats reactie

Mokum31 +6195

Wij rekenen ook nergens op

01-02-2016 17:39

Ajax vandebeek nouri cerny +0

Hij mag weg maar hoeft niet het is wel een kleine kabouter alleen hij heeft wel dikke pace

01-02-2016 17:00

De natte dwijl +0

Als er iets komt dan zou het nu rond moeten zijn. Ergo er komt niemand. Misschien is dat maar beter ook. Een speler die nu nog ingepast moet worden heeft geen enkel effect. En gaan nu voor het 2e seizoen op rij voor de 2e plaats met hotseknots voetbal alles naar voren peren omdat we de basis vaardigheden missen. Het is een verschrikking.

01-02-2016 16:45

Superjood410 +2

Marcie Nettooo je hebt nog 7,5uur!!! Wakker worden aub. Je gaat ons toch niet voor de zoveelste keer teleurstellen?? Treedt anders aub af!!

01-02-2016 16:24

BaaszoeRoermond +1

Komt niks meer bij!!! weet nog 2 jaar geleden, toen we Zimling haalde een paar minuten van te voren....

01-02-2016 16:28

Superjood410 +2

Ja, ik voel me steeds meer in de steek gelaten door onze eens oh zo mooie club. Elk jaar maak ik 550 euro over maar ik zie ieder jaar het niveau dalen. Het doet me serieus pijn. Namen van spelers hadden allang klaar moeten liggen en dan kon je daarnaar handelen. Wat een onbenullen daar in hun kantoortjes

01-02-2016 16:40

luiszwaaris +0

of burak yilmaz ?

01-02-2016 15:49

luiszwaaris +0

waarom durft ajax niks gvd
haal gewoon Babel Huntelaar en Ziyech dat kunnen ze wel betalen maar willen niet..

Babel.- Huntelaar - El ghazi
Ziyech
Klaassen Bazoer
Dijks Jairo Joel Tete
Cillessen

met die voorhoede/middenveld 80% meer dreiging gegarandeerd

01-02-2016 15:48

flasher93 +0

drmic naar hsv

01-02-2016 15:34

Ajax0317 +0

Prima spits

01-02-2016 16:02

Ajax0317 +0

Prima spits

01-02-2016 16:02

TikkieTerugJaap +2

Er gaat helemaal niemand weg joh, zelfs Sanogo sturen ze niet naar Londen.

01-02-2016 14:04

Ajax#1900 +1

Ik hoor ook niks meer over Duarte. Zou wel bizar slecht zijn als er helemaal niemand vertrekt, vraag mij ook serieus af wat Overmars doet op zijn kantoor. Buiten het eindeloze vergaderen en koffie drinken om voegt hij gewoon niks toe.

01-02-2016 13:50

Ajaxvanweleer +6

Hij probeert op zijn stoel te klimmen.

01-02-2016 13:56

Ajaxvanweleer +6

En wij rekenen niet meer op de Boer!!

01-02-2016 13:40

laling +2331

Ziyech kopen en 4-4-2 gaan spelen.
Dan komt ook Milik beter tot zijn recht.
En we hebben toch niet voldoende goede aanvallers in de selectie.

Zo simpel is het

01-02-2016 13:38

A Cohen +1

We worden op z'n Hollands gezegd gewoon in de zeik genomen.
RVC heeft akkoord gegeven, er mag toch alsnog versterking worden gehaald.
Ik vermoed dat er een betonmixer is besteld voor morgen, voor het extra versterken met beton van de Arena.!!!!!!
Mogelijk wat beton op het nieuwe gras, weten iedereen zeker dat er beton voetbal gespeeld kan gaan worden.

We worden gewoon weer aan het lijntje gehouden.

Maandag a.s. interview met FdB:
We hebben echt om ons heen gekeken, maar niet kunnen vinden wat wij zochten.
Er zijn wel contacten geweest, we zijn er dichtbij geweest, even dacht ik het gaat lukken maar op het laatste moment kwam er een extra eis van de zaakwaarnemer waar wij absoluut niet op in konden gaan.
Met deze huidige groep moeten we het doen en gaan we voor het kampioenschap.
We hebben een goede groep en ik heb er alle vertrouwen in.
Aldus FdB in gesprek met een lokale journalist van AT5.

De ruim 40.000 seizoenkaarthouders zijn in januari 2016 wederom toch in hun winterslaap gesust.

31-01-2016 01:30

NR9 +0

Waar haalt Ajax van Perzië niet. Die wil weg uit Turkije. Maar ja Overmars is nog bezig met z'n winterslaap...

30-01-2016 22:57

samfromamsterdamxxx +0

Vanavond 12 uur gaat de wekker

01-02-2016 13:24

Nummer 9 +1205

Raar dat je de hele tijd loopt te verkondigen dat je eerst iets moet verkopen zodat er een nieuwe speler kan worden aangetrokken en dat je dan niks wil verkopen...

30-01-2016 21:57

TheTruth +0

Dit klinkt misschien raar maar zou Ajax niet heel goed 3-5-2 kunnen spelen? Eigenlijk een soort 3-2-1-2-2

.....El Ghazi Milik
Younes....Klaassen
.........Bazoer
....Serero. Gudelj
Dijks Veltman Tete
.......Cillessen

Omdat we toch teveel mids hebben zou dit goed uitkomen en Younes die linker aanvallende mid speelt lijkt me juist beter dan links buiten, want hij is goed in naar binnen bewegen en dan schieten en op linker am kan dat sneller. Lijkt me voor elke speler beter dit.

30-01-2016 16:11

AFCA. +3299

Het is inderdaad heel simpel. Mij lijkt het ook een goed idee. Ajax heeft inderdaad veel goede middenvelders. Milik is beter in een 2 spitsen systeem. En el ghazi vind ik ook meer een spits. Dan is het meest logische wat je kan doen een middenvelders erbij.

30-01-2016 16:24

jollie18 +9978

Dat zou dan volgend seizoen moeten. Tete doet dit seizoen bijna niet meer mee.

30-01-2016 16:56

@Maar7en +1590

Serero is een prima kracht en geeft altijd ziek en zaligheid in de wedstrijd. Dat je hem er goed bij kan hebben snap ik wel maar... hoeveel middenvelders wil je hebben/houden tov 1 spits en een halve (ja Sanogo). Als je voor een spits iemand moet verkopen, laat het dan een middenvelder zijn.. in dit geval Serero. Het Ajax beleid is onbegrijpelijk.

30-01-2016 14:58

TikkieTerugJaap +2

Altijd gunnen we transfers maar niet aan onze sympathieke Afrikaanse strijder, terwijl ie totaal onnodig is bij Ajax. Ook zolang Klaassen nog geblesseerd is. Ik snap hier weer helemaal niks van maarja, zo gaat dat bij Ajax. Boilesen en Duarte hoor je ook nog steeds niks over, wat kan Overmars eigenlijk wel.

30-01-2016 14:54

daniajax1 +4

Boilesen en Duarte willen er qua salaris niet op achteruit gaan. Tja, dan wordt het lastig. Er was wel interesse voor die gasten, maar als ze er qua salaris niet uitkomen dan kun je als Ajax zijnde weinig doen.

30-01-2016 15:38

talent020 +7

Vind het triest voor Serero, Die jongen verpietert gewoon bij Ajax, Nouri, Van De Beek en De Jong zouden zijn plek gewoon over kunnen nemen.

Ook een teken dat Overmars en De Boer blijkbaar een nieuwe spits niet noodzakelijk achten. Diep triest dit!

30-01-2016 14:34

Ajax27 +19263

Ik snap echt niet waarom ze Serero niet laten gaan...
Nu klaassen geblesseerd is heb je op het middenveld aanvallend de opties Sinkgraven/vd Beek/Fischer/Schöne/Nouri. Verdedigend zijn de opties Gudelj/Bazoer/(evt. vd Beek). Genoeg opties lijkt me zo, toch?

30-01-2016 13:35

pablofranka +0

Vorig jaar de beste speler van Ajax , en tot nu toe de dure aankopen het totaal niet waarmaken, dat is waarom ze hem niet laten gaan. Al hoop ik voor hem en tevens mijzelf dat hij naar een fijne club gaat waar hij in de basis gaat spelen zodat ik enorm kan gaan genieten van zijn motoriek en bewegelijkheid.

30-01-2016 14:26

Ajax27 +19263

alstublieft zeg... de beste speler van Ajax afgelopen jaar haha. Hetgene wat hij als de allerbeste kan is jagen jagen jagen en ballen afpakken. Maar vervolgens een mooie pass geven, het spel verleggen, kaatsen, aanvallend ook maar iets brengen, zichzelf goed positioneren zodat ie kan worden betrokken in het spel... dat lukte m allemaal niet goed of vaak gewoon slecht. En daarom gewoon terecht dat ie ernaast staat.

30-01-2016 20:59

Ajax27 +19263

alstublieft zeg... de beste speler van Ajax afgelopen jaar haha. Hetgene wat hij als de allerbeste kan is jagen jagen jagen en ballen afpakken. Maar vervolgens een mooie pass geven, het spel verleggen, kaatsen, aanvallend ook maar iets brengen, zichzelf goed positioneren zodat ie kan worden betrokken in het spel... dat lukte m allemaal niet goed of vaak gewoon slecht. En daarom gewoon terecht dat ie ernaast staat.

30-01-2016 20:59

ratje +3523

5 opties voor op 10 en 2 opties (evt 3) voor de 2 posities erachter is wat ik zie. Rare verhouding.

30-01-2016 16:37

Ajax27 +19263

Nee... bij Ajax spelen we op het middenveld met 2 aanvallend ingestelde middenvelders en 1 verdedigend ingestelde middenvelder. 5 mogelijke opties voor 2 posities en 2(-3) opties voor die 3e positie lijkt mij dus een prima verhouding. Serero zal 1 van de duurdere op de loonlijst zijn... weg ermee en hopen dat ze nog snel een aanvaller kunnen vinden.

30-01-2016 21:08

bromma13 +0

Overmars moet heel snel vervangen worden. Geef hem een baan als individueel trainer bij de jeugd. Dit seizoen lekker afmaken met wat je hebt. Misschien Zivkovic terughalen. Op de bank zitten kan hij bij Ajax ook. Voordeel met een nieuwe technisch directeur nu is dat hij alvast tijd heeft om een opvolger voor de Boer te zoeken en het elftal voor volgend seizoen op orde te brengen. Dat zou voor Ajax het beste zijn denk ik.

30-01-2016 13:12

ajaxtukker89 +0

volgens mij heeft marc geen zin om te werken lekker beetje niks doen telefoon opnemen
dat probleem van een spits zou zivkovic zoveel slechter wezen dan sanogo lijkt mij niet haal zivkovic lekker terug 2e spits maken

30-01-2016 12:58

Robinjo1988 +1

Laat Serero gewoon gaan man, hij speelt nooit!

30-01-2016 12:56

TikkieTerugJaap +2

Beste optie lijkt me nu Babel, mag weg bij Al Ain en wil zelf ook graag vertrekken.

30-01-2016 12:39

ST +23098

Aangenaam dit is Ryan Babel. Na de wedstrijd zit ik comfortabel. Lekker op de bank met m'n voeten op tafel. Mooie dames vinden mij net zo zoet als een wafel. Frank de Boer kennende zet hij Babel als CVM.

30-01-2016 12:50

TikkieTerugJaap +2

Hahaha is dit 1 van zn oude raps ofzo?

30-01-2016 12:58

mickey2602 +4800

Die laatste zin rijmt niet:P

30-01-2016 13:25

ajax4ever01 +13

Marc en en Frank moeten eens de deur gewezen worden

30-01-2016 11:36

Oliveira +0

En de RVC mag wel blijven terwijl hun alle touwtjes in handen hebben????

30-01-2016 14:31

jollie18 +9978

Ik vind dit echt onzin. Serero word nu niet eens opgesteld waarom mag hij niet vertrekken.

30-01-2016 11:19

daniajax1 +4

Ik zou Serero ook niet wegdoen. Zou hem een basisplaats geven in plaats van Gudelj.

30-01-2016 10:54

NouriVandeBeek +7

Ik snap dit echt niet. Dan krijg je de kans om een overbodige speler te slijten en dan doe je het niet.

30-01-2016 10:47

CHRISSSSZ +2

Met als gevolg dat je zelf ook geen aankopen meer kunt doen..

30-01-2016 11:25

JordyAjacied +19474

Niks verkopen, dat ze ook niet hoeven te falen, met aankopen..

30-01-2016 10:44

OntlastendeMiddenvelder +1987

We hebben genoeg middenvelders om een vertrek op te vangen, maar al die middenvelders moeten straks natuurlijk in de spits spelen.

30-01-2016 10:35

samfromamsterdamxxx +0

Marc, is Finnbogason misschien een optie voor in de spits?

30-01-2016 10:34

ZeeuwseAjacied +2

hahaha overmars kom op jonge, we hebben toch van Beek, Nouri, de Jong.

30-01-2016 10:29

Raikkonen94 +641

Inderdaad, ik snap hier niks van. Zelfs als Klaassen geblesseerd is speelt Serero nog niet en moet hij Sinkgraven en Donny voor zich dulden. Laat Thulani gewoon lekker gaan voor een marktconforme prijs.

30-01-2016 10:49

luciano24 +0

Helemaal mee eens. Enige verschil tussen Nouri/De Jong en Serero is dat Serero meer wedstrijden in het eerste heeft gespeeld. Kan me niet indenken dat Serero nou fysiek verder is dan Nouri.

30-01-2016 14:03

AFCA. +3299

Volgens mij wil overmars niemand verkopen. Dat zou namelijk beteken dat hij een nieuwe speler moet halen. Denk dat hij bang is dat hij opnieuw een miskoop doet.

30-01-2016 10:09

TotSpurs +0

Gun die jongen zijn transfer als hij hier niet veel speelt. Voor de bank heb je zat jonkies die ook op zijn plek uit de voeten kunnen. Onbegrijpelijk.

30-01-2016 10:02

The Kaiser +10

Marc Overmars... wat een minkukeltje is dat zeg! Laat die Serero toch gaan man! Alsof we niet genoeg middenvelders op de loonlijst hebben staan. En, alsof Davy Klaassen nou zo onvervangbaar is. Dit falende TH (en RvC) hyped spelers om zo hun eigen onvermogen te verbloemen. Er moet eerst iemand verkocht worden alvorens we iemand mogen aantrekken. Maar van Rhijn mag niet weg want er is geen alternatief achter van Rhijn als Tete geblesseerd is. Serero mag ook niet weg want er is geen alternatief voor het alternatief voor de nieuwe Bergkamp, Davy Klaassen. Het is om te janken hoe apathisch en amateuristische er gehandeld wordt de club. Investeringen in goede ervaren spelers is investeren in een kampioenschap. Een kampioenschap levert weer CL knaken op. Investering terug verdient en een tik uitgedeeld aan de concurrentie. Begrijp het niet...

30-01-2016 09:59

TheTruth +0

Ben ik de enige die van mening is dat Serero gewoon in de basis hoort? Speelt seizoen na seizoen in de basis, speelt CL al jaren als een baas. En nu ineens speelt hij niet meer.

30-01-2016 09:50

mcjc +2

Ik vind hem sowieso beter dan Gudelj.

30-01-2016 10:15

Barcelonajaxmessi +0

Precies, Serero blonk uit in de CL tegen clubs als Psg en Barcelona en Gudelj viel zwaar door het ijs in de EL tegen clubs als Molde en Celtic.

30-01-2016 19:05

mcjc +2

Dit slaat werkelijk nergens op. We hebben al een overschot aan middenvelders. Dit is dan ook weer een signaal dat ze nog geen vertrouwen hebben in Nouri en dejong.

30-01-2016 09:47

AFCZlatan +1

Wat een onbenul die Overmars, we hebben genoeg middenvelders om het op te vangen. Als ze hem verkopen, komt er geld vrij voor een spits. Volgens mij is dat juist het probleem, dat ze geen spits WILLEN kopen. Elke mogelijkheid om er een te halen, verpesten ze nu en ik begin zo langzamerhand te denken dat ze het expres doen.

30-01-2016 09:46

pablofranka +0

Goh wat mis ik ventje op het middenveld van Ajax, ik kan die vrachtwagen van een Gudelj niet aanzien op dat middenveld. Ik hoop voor Serero dat ie naar een leuke club gaat zodat ik nog wekelijks kan genieten van dat explosieve motoriek en beweegelijkheid waar het bij de rest van Ajax aan ontbreekt

29-01-2016 14:18

flasher93 +0

bij serero ontbreekt het helaas ook aan voldoende dingen

29-01-2016 17:54

NouriVandeBeek +7

Serero kan je gewoon verkopen. Van de Beek, Nouri en De Jong zijn niet minder

29-01-2016 14:04

Hillie99 +0

Eens, wat mij betreft mag serero weg. Maar vergelijk de jong en nouri niet met serero zeker voor de positie niet.
Serero had wel extra gif..

30-01-2016 10:04

daniajax1 +4

Je hebt natuurlijk nog geen idee hoe Nouri en De Jong het op een niveau hoger zullen doen. Serero heeft zich daarentegen wel al bewezen en vaak zijn beste wedstrijden op CL niveau gespeelt. Ook zie ik Nouri en De Jong, evenals Sinkgraven niet voor de positie van Gudelj. Serero wel. Sterker nog, ik zie graag een basisplaats voor Serero in plaats van Gudelj.

30-01-2016 10:16

luciano24 +0

Als Serero zich daadwerkelijk had "bewezen", had hij nu nog in de basis gestaan. Hij heeft alleen bewezen dat hij een nuttige speler is voor de breedte, maar die functie kunnen Nouri of De Jong ook invullen.

30-01-2016 14:05

MS22 +0

Deze persconferentie is nog saaier dan een wedstrijd van het eerste

29-01-2016 13:58

BaaszoeRoermond +1

Maar ik dacht dat er iemand mocht gehaald worden van het RVC en nu moet er weer verkocht worden, wat een stelletje sukkels daar.

29-01-2016 13:56

Ajax#1900 +1

Wel schattig dat mensen serieus op transfernieuws hoopten. Er komt niks en we gaan op deze manier verder. Tot we ook de el niet meer halen.

29-01-2016 13:56

Kupke +0

Er komt niemand dus, pfft zo kut dit

29-01-2016 13:54

BaaszoeRoermond +1

Duidelijk ook geen Ziyech. Doei kampioenschap.

29-01-2016 13:52

Gewoon Gijs +18455

Jammer van het kampioenschap.

Revolutie!?

29-01-2016 13:52

NouriVandeBeek +7

Frank de Boer lult heel veel onzin. Die heeft kennelijk nog nooit een goed scoutingsnetwerk gezien

29-01-2016 13:50

NouriVandeBeek +7

Je moet verkopen om een spits te halen maar niemand mag weg.

29-01-2016 13:48

BaaszoeRoermond +1

Oh, dus er moet nu weer verkocht worden. Gaat niet meer gebeuren dus.

29-01-2016 13:48

TikkieTerugJaap +2

Stream loopt elke x vast terwijl mn internet prima is, fuck dit. Zo amateuristisch dat ze niet eens kunnen stream gvd man

29-01-2016 13:44

serero97 +0

die van mij loopt gewoon perfect hoor

29-01-2016 13:45

TikkieTerugJaap +2

Hij heeft er lekker veel zin in ook, beetje chagrijnig gaan zitten daar.

29-01-2016 13:44
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.