[Update] 'Ajax en Sevilla completeren Idumbo Muzambo-deal; Amsterdammers ontvangen vier ton'

door Jesse ter Haar 162

Bron De Telegraaf

[Update] 'Ajax en Sevilla completeren Idumbo Muzambo-deal; Amsterdammers ontvangen vier ton'

door Jesse ter Haar 162

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax en Sevilla hebben op hoofdlijnen een akkoord bereikt over de transfersom van Stanis Idumbo Muzambo (18). Dat meldt De Telegraaf maandagmiddag op basis van bronnen rondom Sevilla. De Spaanse club moet zelf tot overeenstemming zien te komen met het talent uit België.

Idumbo Muzambo heeft bij Ajax een aflopend contract en daarom is de Amsterdamse club er veel aan gelegen om hem deze winter te verkopen. Volgens De Telegraaf ontvangt Ajax de gebruikelijke opleidingsvergoeding van ongeveer driehonderdduizend euro. Dat bedrag kan middels bonussen nog met enkele tonnen oplopen. Verder heeft Ajax een percentage van de transfersom bij doorverkoop bedongen.

Ajax nam Idumbo Muzambo in 2021 transfervrij over vanuit de jeugdopleiding van KAA Gent. De Belg kwam in Amsterdam niet verder dan Jong Ajax. Dit seizoen speelde hij elf keer voor Jong Ajax. In die elf wedstrijden was hij dit seizoen goed voor drie doelpunten. In totaal kwam Idumbo Muzambo tot 23 wedstrijden voor het belofteteam voor Ajax. Daarvoor speelde de Belg wedstrijden voor Ajax O18 en O17. Voor het O18-elftal speelde hij 33 duels, waarin hij goed was voor 13 goals en 17 assists.

'Idumbo Muzambo al persoonlijk akkoord met Sevilla'

Volgens Fabrizio Romano is Idumbo Muzambo al persoonlijk akkoord met het voorstel van Sevilla. Dat meldde de Italiaanse transferjournalist zondag al. Volgens Romano staat deze week de medische keuring op het programma. Waar eerder nog werd gedacht aan een zomerse transfer, lijkt alles nu weg te hebben van een directe overgang in de winterse transferperiode.

Update 23.35 (maandag 8 januari) - 'Ajax en Sevilla completeren Idumbo Muzambo-deal; Amsterdammers ontvangen vier ton'

Ajax en Sevilla hebben de deal rond Stanis Idumbo Muzambo afgerond, zo meldt Fabrizio Romano op X. Volgens de transferexpert zal het Belgische talent op woensdag een medische keuring ondergaan in Spanje, waarna er een contract tot medio 2028 voor hem klaarligt. Ajax zou volgens Romano een bedrag van vierhonderdduizend euro exclusief bonussen overhouden aan de transfer. 'Here we go', sluit de journalist zijn bericht op kenmerkende wijze af.

Lees meer over:
Plaats reactie

FelixGassenlicht +8934

What's in a name: I. Dumbo. Koekje van eigen deeg, en hadden wij wellicht kunnen vermoeden. 2 jaar terug bij Gent weggeplukt.

09-01-2024 16:51

gi0vanni +7123

Zolang ze hem maar niet terug halen is dit prima.

09-01-2024 14:17

Joodhannus73 +3579

Doodzonde en een slecht teken. Huntelaar zou zich richten op het verlengen van contracten csn toptalenten. Die is ziek nasr huis gegasn dn dit is het resultaat. Direct Misehouy nog en je twee grootste talenten zijn weg. Wederom door mismanagement! Echt ongelooflijk!

09-01-2024 13:58

Juan62 +46160

Alsof deze speler wel zou bijtekenen als Huntelaar niet ziek thuis zat.
I.Dumbo wilde gewoon sneller het nog grotere geld achterna

Heeft niets met mismanagement te maken, wel met ongeduld, geld en geen realistisch zelfbeeld van jonge spelers
Ze denken allemaal dat ze de nieuwe Messi zijn

09-01-2024 14:08

AjaxSoCal +1971

Deze speler is een Congolese jongen geboren in Frankrijk en opgegroeid in Belgie, ik denk niet dat hij ooit in een Ajax pyama geslapen heeft.

Sevilla is geen grote club als bijvoorbeeld Man City of Real Madrid. Hij zal ongetwijfeld kansen krijgen om zich te laten zien in de Sugunda B met Sevilla Atlético.

09-01-2024 16:54

Spuit11 +1281

Ik lees zijn naam met zoals een iPhone, iDumbo.

09-01-2024 12:28

1Zlatan +5120

oprotten

09-01-2024 12:06

Robertini +39044

Prima, mooi bedrag voor een speler die toch al weg gaat.

09-01-2024 12:02

Harrier Du Bois +38671

Idumbo-Tekenbonus, het is zijn goed recht. Succes dan maar

09-01-2024 11:23

Stamhoofd +11514

Vanaf Sevilla zit je sneller in de zandbak, dus mooie tussenstop!

09-01-2024 11:19

RJB1979 +25547

Zondag spelen we tegen Bobby Adekanye. Dat zou ik tegen alle jeugdspelers zeggen die overwegen te vertrekken.

09-01-2024 11:00

MosesD +14637

En het doorverkoop percentage?

09-01-2024 10:39

jerryisthename +31683

Dat vroeg ik mij dus ook al af; eerder benoemd in het artikel, maar Romano zegt er niets meer over.

09-01-2024 11:42

emieltjuhh +17803

Hup Ocampos terug

09-01-2024 09:30

ajaxdna +1536

Krijgt wel overdreven veel aandacht zeg, deze transfer

09-01-2024 09:15

Duggoutdennis +6302

Zijn niet zoveel andere transfers op het moment he...

09-01-2024 09:33

ajaxdna +1536

Pff helaas niet nee…

09-01-2024 13:53

Fanaat +241

Reageer dan niet

09-01-2024 11:12

ajaxdna +1536

Inderdaad

09-01-2024 13:51

Spielmacher +10682

Toch weer een maandje salaris voor Bergwijn.

09-01-2024 04:41

Dolblij +44903

Strik om zijn grote teen en de groeten.

09-01-2024 00:13

DeHeerVanDeMeer +25164

Is dat dan 4 ton Spaans goud..? 😁

09-01-2024 00:11

ajax4ever001 +18407

Ziyechhh Ziyecchhh Ziyecchhh

08-01-2024 21:31

jeffrey_van_der_sluis +30361

🧙‍♂️

08-01-2024 21:50

jake1972 +493

Daar horen we nooit meer iets van of over drie jaar bij Zwolle

08-01-2024 18:47

WillyBrokamp +11117

Ok doei !!

08-01-2024 18:30

Kryptonite +76738

Off: PSV heeft zich gemeld bij United voor Pellestri. Gaat om huur, onbekend of er ook een optie tot koop bij zit.

Wat liggen wij weer te slapen, ongelooflijk.

08-01-2024 18:25

Sportvolgert +40233

Hoeveel vleugelspelers willen die hebben joh.

08-01-2024 18:27

Kryptonite +76738

En dan ook nog eens kwaliteitsspelers. Lang, Bakayoko, Lozano en dan nog Pellestri. En wij moeten het doen met Banel.

Ik ben heel bang voor wat dit PSV gaat doen als het heel veel geld binnenharkt. Samen met die Brainfart bedrijven, die er niet vies van zijn om o.a. salarissen te dekken van grootverdieners, kunnen ze ons echt zwaar op achterstand zetten. Het is al een godswonder dat ze ons konden bijbenen toen ze jarenlang geen CL speelden en geen kampioen werden. Nu kunnen ze ons echt de genadeslag geven.

08-01-2024 18:45

Bky +56358

PSV dat veel geld binnenharkt is net zo gevaarlijk als Ajax dat veel geld binnenharkt een paar jaar terug.

Het maakt de scouting lui, de miskopen groter en de val harder.

08-01-2024 18:46

Patrick020 +22228

Zullen die Vertessen wel verkopen of verhuren dan, anders hebben ze echt te veel buitenspelers. Of bakayoko heeft een blessure opgelopen

08-01-2024 18:57

Kryptonite +76738

Tja, we gaan het meemaken Bky. Feit is wel dat ze ons jarenlang hebben kunnen bijbenen. Sterker nog: zelfs zonder kampioenschappen en CL hebben ze spelers als Götze en trainers als Schmidt kunnen halen. Ik heb het idee dat zij veel meer ongestoord hun gang kunnen gaan. Hun club iconen bemoeien zich niet met alles zoals bij ons. De media zijn heel mild naar ze toe en hun watcher is meer een groupie dan een onafhankelijke journalist. Het is politiek gezien een veel eenvoudigere club om te runnen. Ik ben er niet helemaal gerust op.

08-01-2024 19:03

WeirdAJAX +12112

Zo is het.

08-01-2024 19:07

Breuk +25046

Jumbo ( van Eerd) was natuurlijk een grote steun de afgelopen jaren met al het zwarte geld.

08-01-2024 19:16

Kryptonite +76738

@Breuk, zo is het. En ook de bedrijven daar in de regio, de wannabe silicon valley tech bedrijven. Die hebben bakken met geld en sponsoren de club maar al te graag. Verder is PSV niet vies van de constructies (doorverkooppercentages, gelimiteerde transfersommen, afstaan van deel transferopbrengst aan speler/makelaar, etc.). Identiteitsloze, zielloze club. Maar juist daarom super gevaarlijk, want ze kunnen gewoon ongestoord hun gang gaan en worden erbij geholpen.

08-01-2024 19:35

Artemio +31751

Die moet er mee stoppen.

08-01-2024 20:10

Aurora +4549

Beetje Calimero, toch?

08-01-2024 20:42

Kryptonite +76738

Wat is daar calimero aan?

08-01-2024 20:46

ajax4ever001 +18407

Maar je kan zeggen wat je wilt maat psv is wel daadkrachtiger qua aanpak dan Ajax die achterover leunt en denkt dat het vanzelf wel goedkomt

08-01-2024 21:34

ElSandrini +18084

ASML ook, Das een miljardenbedrijf

08-01-2024 23:48

TeringHenkie +28261

Het gaat erom..psv is wel bezig om zich te versterken. Wij gaan voor een junior FJ.

08-01-2024 23:49

AFCA-pride +17322

Toch nog maar eens onderzoeken of Lozano niet als dure vakkenvuller op de loonlijst staat bij Jumbo.

09-01-2024 10:17

Capocapo +12001

Zal wel loslopen, daar zit wel een td, een goeie trainer en een directeur die weet hoe het werkt

09-01-2024 12:18

WantAmsterdam +116001

Als het met optie tot koop is, dan slaan ze een grote slag. Zonder, tja is het vooral kort termijn beleid. Al zou ik een beetje kort termijn beleid om dit seizoen nog te redden bij ons niet raar vinden.

08-01-2024 20:02

Kryptonite +76738

Ook zonder optie. Zou bij ons een geweldige oplossing zijn op rechts. Van Banel naar Pellestri. Alsof je van Patty Brard naar Yolanthe gaat. Not bad, ook al is het tijdelijk.

08-01-2024 20:21

WantAmsterdam +116001

Haha ja, bijna gênant dat verschil. Echt, dat Banel überhaupt als optie wordt gezien is al pijnlijk genoeg. Net als Martha.

08-01-2024 20:46

nuff-said +1640

Vind em niet geweldig

08-01-2024 20:45

Kryptonite +76738

Mag je vinden maar hij is om en nabij de 600 klassen beter dan Banel, dus voor ons zou het sowieso een upgrade zijn.

08-01-2024 21:04

nuff-said +1640

Oh ja? Nou in alle wedstrijden die ik hem heb zien spelen, was et niet echt geweldig. Wordt makkelijk van de bal gelopen altijd. Ik zie wel graag mejbri Hannibal komen en zou em gebruiken als een 6. Hij is niet echt een 6 maar in de eredivisie zou et makkelijk werken. Maar als rechtsbuiten zou ik voor iemand gaan die niet makkelijk van de bal gelopen wordt. Diallo miss

08-01-2024 21:46

ajax4ever001 +18407

Lijkt wel of ze Ajax met opzet naar de klote aan het helpen zijn.. werkelijk niets maar dan ook niets is de directie aan het doen dan achterover blijvend hun eigen zakken vullen met Hendriks voorop.

08-01-2024 21:32

Tommyshelby +128441

Goede speler, maar kan voor geen meter schieten. Schat hem niet hoger in dan Conceicao iig. Maar wel een versterking voor hun bank, voor ons ook dus uiteraard.

08-01-2024 23:51

Indy2 +15254

Tja, PSV heeft geld, wij hebben Lenderink.

08-01-2024 23:59

Rolo +13602

Kunnen ze eindelijk al die gebakken lucht eens af gaan betalen. Al die lampen die klagen over het wel en wee van Barca met geldconstructies en leningen. PSV deed niet anders... alleen in het klein.

09-01-2024 08:14

patrick82 +1040

R.I.P. Franz

08-01-2024 17:55

LukaLitmanen +81960

Als Jan van Beveren niet was weggepest door Cruijff, dan waren wij wereldkampioen geworden ipv Beckenbauer en Duitsland

Jongbloed kon er geen reet van met zijn blote handeb

08-01-2024 17:49

musicradio +3893

geen oude koeien uit de sloot halen

08-01-2024 17:52

Artemio +31751

Het mooie was dat Jan van Beveren ook een geboren Amsterdammer was.

08-01-2024 17:53

FelixGassenlicht +8934

Jij was erbij? Jongbloed was precies de keeper die wij nodig hadden

08-01-2024 18:09

LukaLitmanen +81960

Elke analist weet.

Jongbloed keepte met handen. Mafketel haha

08-01-2024 18:33

Dit is mijn club +10104

Wat een gelul. Jongbloed kreeg tot aan de finale precies 1 goal tegen (eigen doelpunt van Krol). In de finale werd hij gepasseerd door een strafschop en die goal van Müller. Je kunt de “schuld” van de verloren finale beter geven aan het grote aantal gemiste kansen door Oranje en het feit dat ze vergaten door te drukken na die vroege 1-0. Jongbloed speelde gewoon een prima toernooi.

08-01-2024 18:26

Rockanje23 +36985

Prima dat je een mening hebt Luka, maar baseer die dan wel op de juiste feiten.
Van Beveren was in ‘74 zwaar geblesseerd en kon daarom niet naar het WK.
De ruzie met Cruijff ontstond bijna anderhalf jaar later. In oktober ‘75 in Polen bij een EK kwalificatiewedstrijd.
En ja, natuurlijk was van Beveren een veel betere keeper dan Jan Jongbloed.

08-01-2024 18:27

Oxxer +163834 moderator

@Rocky

Klopt helemaal, ik was er zelf niet bij😉 maar weet dat de Beef vanwege een blessure moest afhaken.

08-01-2024 18:33

LukaLitmanen +81960

Hij kreeg een conflict met Cruijff over ongelijke behandeling.

Hij raakte maanden daarvoor geblesseerd maar was niet de reden.

Wikipedia en vi (bron)

08-01-2024 18:39

Spielmacher +10682

Nee hoor Rockanje: Van Beveren was in de weken voor het toernooi al weer volop in training, toen begon dat gezeik met Cruyff over geld en Van Beveren zou de laatste wedstrijd van de voorbereiding voor het WK keepen, maar kreeg toen gezeik met Michels, waarschijnlijk onder invloed van Cruyff. Van Beveren had het wk van 1974 kunnen keepen. Trieste van dit conflict is dat Cruyff later Van Beveren de beste keeper van zijn generatie noemde. Er is een mooie Andere Tijden docu over. Van Beveren was zeker niet zwaar geblesseerd, maar net/bijna terug.

09-01-2024 04:52

WantAmsterdam +116001

Nederland had ook met Jongbloed wereldkampioen moeten worden. Probleem was onderschatting, teveel zelfzekerheid en arrogantie.

08-01-2024 20:01

MichelAngelo66 +22189

Joh, kom je weer aan met hetzelfde gewauwel. Zelfs als het in niets met een onderwerp te maken heeft. Heeft Jan je vrouw gedaan of zo?

08-01-2024 20:07

Ajaxfan31183 +16391

R.I.P beckenbauer . Wederom weer een groot voetbal legende die heen is gegaan

08-01-2024 17:48

Tommyshelby +128441

Succes daar!

08-01-2024 17:44

GvanderK +2743 moderator

Duitse legende Franz Beckenbauer overleden, weer een groot verlies.

08-01-2024 17:40

WantAmsterdam +116001

Wilde net schrijven. Is een vergelijkbaar verlies als Johan, zeker voor Duitsland. Ongelofelijke invloed had deze man. Wereldkampioen als trainer en speler. Een van de beste voetballers ooit en (waarschijnlijk) de beste libero ooit.
Was volgens mij ook, ondanks sportieve rivaliteit tussen Nederland en Duitsland, en goeie vriend van Johan.
Rust zacht, Franz.

08-01-2024 17:44

Oxxer +163834 moderator

@WantAmsterdam

Wilde net woorden van dezelfde strekking schrijven, bedankt hoef ik het niet meer te doen👍🏾

08-01-2024 17:53

Oxxer +163834 moderator

@Rajasanagara

Tegen wie heb jij het?

08-01-2024 18:51

Breuk +25046

Zou hij ook nog in deze tijd mee kunnen op zo'n hoog niveau? Serieuze vraag.

08-01-2024 19:19

WantAmsterdam +116001

Nee, maar dat zou geen speler uit de jaren 70 kunnen. Voetbal is echt enorm veranderd. Maar een speler met het talent van Beckenbauer en een moderne opleiding zou ook vandaag absolute wereldtop zijn.

08-01-2024 19:52

AFCAHoorn +22617

Hoezo is dit hoofdnieuws en het artikel over Fitz-Jim niet?

08-01-2024 17:39

ratje +3505

Mooi. Opgeruimd en een doorverkoop percentage bedongen. Goed voor mekaar. En nou weer door.

08-01-2024 17:33

LukaLitmanen +81960

Franz Beckenbauer overleden ..!!

08-01-2024 17:22

Cosey2 +6981

Ojee, was dement geloof ik he?

08-01-2024 17:26

WantAmsterdam +116001

Ja en had ook Parkinson, volgens bronnen.

08-01-2024 17:45

LukaLitmanen +81960

Als Jan van Beveren niet was weggepest door Cruijff, waren wiu wereldkampioen geworden.

Jongbloed was een kutkeeper mwt zijn blote handen

08-01-2024 17:47

musicradio +3893

lul niet zo dom vent

08-01-2024 17:53

Dolblij +44903

Ja, samen met nog een aantal andere onoverkomelijkheden. Beckenbauer werd in elk geval al een jaar of 5 zoveel mogelijk uit de media gehouden door de familie. Hij is ook vrijwel geheel buiten de commotie die is ontstaan over een mogelijke smeergeldaffaire rondom het WK2006 in DLD waar een bedrag van 6 Mio onverklaarbaar blijft, en Beckenbauer werd aangerekend, gehouden. Er onstond zowat een vrijwillig cordon van politici die voor Beckenbauer gingen staan om hem uit de wind te houden.

08-01-2024 18:03

Cosey2 +6981

Opvallend, Gerd Muller, Beckenbauer, de beide broertjes Charlton, Ruud Geels allen dementie , zou koppen toch niet zo goed zijn?

08-01-2024 18:20

JantjeBeton +2965

Nou, dat koppen schijnt op de lange termijn echt funest voor je cognitieve vaardigheden/hersenfuncties te zijn, blijkt uit vrij recente wetenschappelijke meeedere-jaren studies.

Enkele jaren terug is er aan precies dit thema/deze uitkomst in de NRC een paginagroot artikel gewijd, en was destijds echt groot nieuws - hoewel niet al te verrassend natuurlijk - in voetbal- en medisch-land.

Blijkbaar zijn er ook niet al te lang geleden enkele Nederlandse voetballers (eentje was een kopspecialist, die destijds geloof ik bij HFC voetbalde en rond zijn 65 de pijp aan Maarten heeft gegeven) die aan soortgelijke kwalen/symptomen zijn overleden.

In American Football, Rugby en boksen komen dit soort ziektebeelden (c.q. dementie en Parkinson) ook gemiddeld flink wat vaker voor dan in andere sporten waar de lichamelijke impact minder centraal staat.

Ik houd mijn hart vast voor Luc De Jong, maar vrees het ergste op den duur... :-(

08-01-2024 18:37

LukaLitmanen +81960

De waarheid mag niet gezegd wordene

08-01-2024 18:43

AFCAHoorn +22617

Requiescat in pace. 🙏🏻

08-01-2024 17:41

Balgevoel +30817

We kunnen overigens wel stellen dat hiermee de Ajacied met de allermooiste naam vertrekt: Stanis Idumbo Muzambo. Had dat graag in FIFA gehoord. Wie weet, komt dat er nog eens van. Succes daar!

08-01-2024 17:21

rodnet +10264

Gelukkig hebben we Amourricho van Axel Dongen nog!

08-01-2024 17:36

Breuk +25046

Precious Ugwu.

08-01-2024 19:21

behangdelul +32495

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenn opgerot!

BYEBYE!

08-01-2024 16:49

PaulEast +7840

Vertrekken bij Ajax is zo geregeld. Tenzij de spelers tot het laatste moment wachten met hun keuze. Aantrekken van spelers duurt een eeuwigheid.

08-01-2024 16:34

Juichtoon +32338

De creativiteitsteller van Ajax staat nog steeds op ....0

08-01-2024 17:33

Manov +8581

Over 2 jaar RKC

08-01-2024 16:17

ElSandrini +18084

Precies en Avila 2.0 bij Ajax.........
Over 2 jaar bij psv zou ik veel erger vinden. Of bij Real Madrid ofzo

08-01-2024 16:18

Cosey2 +6981

Nou, wees daar maar niet bang voor!

08-01-2024 17:29

Betuwe85 +20517

Die zien we over 4 jaar terug bij een fc Utrecht . Ik snap oprecht die gasten niet hoor noem tegen over de vele tegenvallers nu is recent een schot in de roos dat iemand daar slaagde

08-01-2024 16:15

Pinohelmond +5769

Toch een weeksalaris Bergwijn binnen geharkt!

08-01-2024 16:08

Sportvolgert +40233

Hij verdient veel te veel maar gelukkig geen 16 miljoen per jaar😉

08-01-2024 16:22

Hersenspinsel +7995

Als je de afschrijvingen meeneemt kom je aardig in de buurt.

08-01-2024 17:38

Balgevoel +30817

Da's helemaal niet verkeerd. Prima talent, begrijp me niet verkeerd, maar ergens sympathiek dat hij niet 'gewoon' het seizoen afmaakt en transfervrij vertrekt. En laten wij nou eens eerlijk zijn tegen en over onszelf: zo verschrikkelijk veel stelt onze opleiding al even niet meer voor, wat kan hij bij Sevilla niet leren dat hij bij Ajax wél had kunnen leren? Het is niet zo dat je in de KKD meer leert dan bij Sevilla B, lijkt me, en ik zie in hem nog geen speler die klaar is voor 1, zelfs nu niet.

08-01-2024 16:04

NoPants +7470

Daarom is het zo belangrijk dat jeugd kansen krijgt bij ons. Voor toptalenten is ajax interessant omdat je je op je 17/18e op het (normaliter) hoogste niveau kan laten zien. Er is hier bijna ieder seizoen weer een nieuwe 17 of 18 jarige die een reeks wedstrijden speelt.

Sevilla speelt juist met veel oude spelers. Laatst een elftal opgesteld met alleen maar 30+ers. Aan de ene kant een kans voor hem, want ze moeten verjongen. Aan de andere kant laat het zien waar ze waarde aan hechten.

08-01-2024 16:40

Balgevoel +30817

Sevilla beschouwt hem blijkbaar als buitenkansje en, dat zal niemand ooit hardop zeggen, voor hem hoeft het helemaal zo slecht niet te zijn als die club degradeert, qua speelminuten. Maar ik denk dat we bij Ajax met name een probleem hebben als het gaat om spelers van buitenaf, niet zozeer om eigen jeugd. Dan denk ik aan de blauwdruk van een toptransfer bij Ajax: Licha Martínez. Jong gekomen, even geduld moeten hebben, kansen gehad, kans gepakt, doorgegroeid en door de voordeur als topspeler verkocht aan een club die salarissen betaalt waardoor hij echt nooit meer hoeft te werken na z'n carrière (ik ga United geen topclub noemen, haha). Die categorie spelers gaan we niet meer kunnen halen als we iedere aankoop na een paar wedstrijden massaal kapot schrijven of gewoon niet meer opstellen...

08-01-2024 16:43

NoPants +7470

Ik denk juist met de talenten daaronder. Martinez was een buitenkansje en een voltreffer, maar dat is lastig om beleid op te voeren. Die speelde op z’n 22e bij, met alle respect, Defensa y Justicia in Argentinie.

Nee ik heb het juist over de talenten van 15-18, zowel die al bij ons spelen maar sneller gaan vertrekken als de talenten die nog een keuze moeten maken.

08-01-2024 21:10

MissAjax75 +3123

tot over een paar jaar bij Lommel

08-01-2024 15:57

Apoc9 +1663

Altijd jammer als er talent zo vroeg vertrek. Die zien we over 5 jaar wel weer opduiken bij PEC

08-01-2024 15:53

Ajax4proud +10808

Stanis Idumbo Muzambo, jammer dat zo'n talent weg gaat. Hij ziet de trein waarschijnlijk maar één keer langskomen.

08-01-2024 15:43

Gooseman +11853

Bouyend verhaal.

08-01-2024 15:41

Aram +17844

En misschien Misehouyend

08-01-2024 18:53

DamskoStrijderss +9622

Goede speler. Niet de juiste mentaliteit.

08-01-2024 15:34

Sampaoli +39155

Toptalent, dus extreem jammer dat hij gaat vertrekken. Met Misehouy voor zich in de pikorde en ook nog Speksnijder in de o18 op de nummer 10 positie is er bij Ajax genoeg vervanging. Toch blijft het pijnlijk om de MVP 22/23 van o18 en assist-koning 22/23 van gehele opleiding van vorig seizoen te moeten missen.

08-01-2024 15:30

Rockanje23 +36985

Toptalent ? Echt ?

08-01-2024 15:32

Sampaoli +39155

Wat mij betreft mogen we de top-5 van een generatie bij Ajax nog altijd bestempelen als toptalent en daar behoorde Idumbo Muzambo zeker toe. Was vorig jaar in o18 de beste speler van het team.

Qua generatiegenoten moet hij het opboksen tegen Godts, Misehouy en Vos dus is het wat moeilijker om hem de allerbeste te noemen. Die drie waren vorig jaar al (grotendeels) Jong Ajax-spelers.

08-01-2024 15:35

barry1988 +23997

Goede deal gezien het niet willen verlengen.

08-01-2024 15:27

ck69 +13061

Veel plezier bij de jeugd van Sevilla, tot over 5 jaar bij FC Zwolle.

08-01-2024 15:27

Ajax4proud +10808

Niet iedere talent komt bij Fc knudde terecht.

08-01-2024 15:42

Oeroeboeroe +18312

2027: "Ja, Sevilla was te hoog gegrepen, maar door de warmte van de mensen met wie ik gesproken heb, voel ik me nu bij PSV helemaal op mijn plaats".

08-01-2024 15:21

KarimB +11330

Denk dat je hem even moet aanpassen. "Via Lecce, Elche hoop ik nu mijn carrière weer een boost te geven bij Heerenveen.

08-01-2024 15:24

Oeroeboeroe +18312

Ik geef hem het voordeel van de twijfel. Hij is af en toe hier op AS bestempeld als de nieuwe Kevin 😝

08-01-2024 15:34

MrIvez +3501

Pak je als jeugdspeler ook teken geld als je transfer vrij bent eigenlijk?

08-01-2024 15:17

Freddy +11367

Hij is niet transfervrij maar wordt nu verkocht

08-01-2024 15:19

MrIvez +3501

Yes indd dat snap ik, bedoelde het meer in het algemeen

08-01-2024 16:42

BillSplate +9679

Je pakt juist veel meer tekengeld omdat je nieuwe club geen transfersom verschuldigd is dus meer aan de speler kan betalen.

08-01-2024 15:22

Qifesh +24917

Mensen doen altijd zo gekwetst over een talent dat niet wil verlengen.. misschien eens tijd om vaker gekwetst te doen over een TD die niet bestaat..

08-01-2024 15:12

Thaschja55 +1628

Weg er mee.

08-01-2024 15:11

DrFootball +15141

Mistte een plan waarschijnlijk ;)

08-01-2024 15:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.