'Ünüvar draait voorbereiding mee bij Ajax; volop interesse voor spelmaker'

door Bart Veenstra 270

Bron Voetbal International

'Ünüvar draait voorbereiding mee bij Ajax; volop interesse voor spelmaker'

door Bart Veenstra 270

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Naci Ünüvar draait de voorbereiding op het komende seizoen voorlopig mee bij Ajax. Dat meldt Tim van Duijn, verslaggever van Voetbal International, vrijdagmiddag via X. Voor de creatieve voetballer zouden meerdere clubs interesse hebben.

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

Ajax is vorige week begonnen aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen en dat deed de Amsterdamse club met enkele 'oude bekenden'. Zo was Ünüvar weer van de partij en dat gold ook voor spelers als Youri Baas en Owen Wijndal. Het drietal speelde vorig seizoen op huurbasis voor respectievelijk FC Twente, NEC en Royal Antwerp.

Voor Ünüvar zouden meerdere clubs interesse hebben, zo meldt Van Duijn. Hij zou onder meer naar NEC kunnen, al zou trainer Rogier Meijer voor die positie de voorkeur voor een andere speler hebben. 'Meer clubs willen Ünüvar, maar vooralsnog gewoon Ajax dus', aldus de journalist van Voetbal International.

Carrière Ünüvar

Ünüvar gold jarenlang als een grote belofte in de jeugdopleiding van Ajax. Haast niemand twijfelde eraan dat de spelmaker het zou gaan maken in het eerste elftal van de club. Toch wacht de speler met Turkse roots nog altijd op zijn definitieve doorbraak bij Ajax.

In de afgelopen seizoenen werd Ünüvar verhuurd aan het Turkse Trabzonspor en aan FC Twente. Bij beide clubs kon hij niet rekenen op een basisplaats. Bij FC Twente kwam Ünüvar in het afgelopen seizoen tot negentien wedstrijden. Daarin maakte hij 'slechts' 495 minuten. Wel was de creatieveling goed voor drie doelpunten en drie assists.

Bij Ajax is de concurrentie voor Ünüvar eveneens fors te noemen. Op 'tien' heeft hij onder meer te maken met spelers als Steven Berghuis, Kenneth Taylor en Kristian Hlynsson, terwijl hij op linksbuiten moet concurreren met spelers als Steven Bergwijn, Mika Godts en Carlos Forbs. Het is dan ook de vraag of Ünüvar nog toekomst heeft bij Ajax. Mogelijk kan hij zich tijdens de voorbereiding bewijzen tegenover trainer Francesco Farioli. Zelf zei hij onlangs het volgende: 'Ik hoop minuten te maken bij Ajax en als ik die kans krijg, pak ik die met beide handen aan.'

Zet nu in op de EK-wedstrijden! Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Matts +2124

Verdient een kans. Zo’n groot talent komt altijd wel ergens bovendrijven, mits zijn instelling goed is. Kan zomaar eens een laatbloeier worden.

29-06-2024 10:13

Dapperestrijders +4537

Vraag is wel waarom Unuvar zo weinig speelde, lastige jongen wellicht??

29-06-2024 09:25

Ajaxsupporter02 +13814

Trainers die het niet aandurven met zo’n type speler denk ik.

29-06-2024 12:14

Dapperestrijders +4537

Beter Unuvar behouden dan Forbs

29-06-2024 09:23

Spielmacher +10677

Het is "interesse in" en niet "interesse voor" Ünüvar.

29-06-2024 03:07

OwenStevenDalberg +27444

Het is echt slecht dat er ondanks de 2 waardeloze seizoenen zo ontzettend veel spelers geweest zijn die geen serieuze kans hebben gekregen. Onbegrijpelijk, omdat de spelers die zo slecht presterenden vaak gewoon mochten blijven staan. Heel wat jongens hadden een stuk verder kunnen zijn, wanneer zij een eerlijke kans hadden gekregen ten koste van andere eeuwig falende spelers. Geldt zowel voor jeugdspelers, als aankopen.

28-06-2024 22:21

Bky +56229

Natuurlijk verschrikkelijk om deze jongen op het middenveld te moeten hebben, misschien werd je wel gewoon 4de ofzo vorig seizoen, liever Hlynnson, Taylor of nog beter Akpom op 10, dan doen we het vast beter.

28-06-2024 21:54

Mokum10 +756

Gebruik hem als back up, hij is 2 benig dus probeer gewoon van alles, jaartje kan geen kwaad. Msg ziet Fariolo hem als extra ingredient in zijn italiaanse sausje wat hij aan het maken is.

28-06-2024 19:44

JTajax +10717

Ik vind ook dat er verkeerde keuzes voor hem zijn gemaakt wat betreft verhuurclubs. Besiktas was op die leeftijd een veel te grote stap, en Turkse clubs hechten vaak veel waarde aan ervaring.
Twente had meerdere goede eigen spelers op de positie van Unuvar.

Wanneer je een speler gaat verhuren (zeker 1 die je wil ontwikkelen) moet je een goede analyse maken van de speelkansen en ontwikkelmogelijkheden. Dat is hier denk ik niet gedaan.

28-06-2024 19:40

DatKanNiet +2125

Trabzonspor?

29-06-2024 01:54

JTajax +10717

Die ja haha

29-06-2024 07:01

JohnSnow +2862

aub gewoon een heel seizoen de kans geven en vertrouwen geven. Een heel jaar in 1 op 10 en je gaat nog jaren plezier aan hem beleven.

Deze jongen kan echt wel voetballen hoor. Gemaakt voor het Ajax spelletje. Ik kijk er niet van op dat dat er bij andere ploegen niet uit komt. Maar ik weet zeker dat als we weer voor jongens met gogme kiezen zoals Naci dat we bouwen aan een kleurrijke toekomst.

28-06-2024 19:38

linkshalf +935

Zou hem erbij houden.

28-06-2024 19:18

Professor +11112

Waarschijnlijk is er totaal geen nieuws want het is toch logisch dat hij de voorbereiding meedoet. Speler onder contract bij Ajax.

28-06-2024 19:16

peterVKV +6412

Unuvar heeft x-poten ipv o-benen.....Vandaar die waanzinnige ballen met buitenkantje rechts.

28-06-2024 19:04

HertogH +15836

Ik zou hem erbij houden dit seizoen. Eén van de weinige spelers die iets kan forceren in de kleine ruimte.

28-06-2024 19:03

FdJMdL +4505

veel beter dan hlynsson

28-06-2024 19:01

peterVKV +6412

Wie weet komt het er ineens uit.....dat is het leuke van de voorbereiding

28-06-2024 18:58

Ajaxfan31183 +16391

Unuvar werd gezien als een veel belovend talent in de categorie van Appie Nouri , maar het komt er maar niet uit bij deze jongen. Ik denk dat zijn broertje , die aan de lopende band de ene na de andere in het netje legde afgelopen seizoen, een grotere toekomst heeft dan naci

28-06-2024 18:39

JanTa +15823

Emre heeft een heel andere rol en positie dan zijn broer. De 1 staat centraal in de spits en de andere is meer de spelmaker die andere moet laten scoren.

28-06-2024 18:48

Ajaxfan31183 +16391

Ja dat weet iedereen maar wat is je punt eigenlijk daarmee , dat een spits altijd een grotere toekomst heeft?

28-06-2024 20:48

JanTa +15823

Begrijp je het niet of wil je het niet begrijpen. Beide zijn nog jong spelen op heel andere posities en heb geen idee wat de toekomst zal brengen, ik geloof niet zo in glazen bollen.

28-06-2024 21:52

JesperDeVlo +5410

Als je kijkt wie er nu traint onder Farioli plus de jongens die nog actief zijn op het EK en de Copa, dan heb je het over een groep van 34 man:

- Ramaj, Rulli, Pasveer, Gorter;

- Rensch, Gooijer, Gaaei, Sutalo, Medic, Kaplan, Mokio, Avila (gebl.), Hato, Baas, Sosa, Wijndal;

- Mannsverk, Vos, Tahirovic, Henderson, v/d Boomen, Hlynsson, Berghuis, Taylor, Fitz-Jim, Univar;

- Godts, Rasmussen, Brobbey, Akpom, Rijkhoff, Bergwijn, Forbs, van Axel Dongen.

En dan heeft Ajax interesse in een rechtsbuiten, Rosario en Weghorst. Dat is 37 spelers.

Ik denk dat ze snel met een verbouwingkje moeten beginnen van de kleedkamer in de Arena, want daar passen nu geen 37 man in, dan moeten ze bij elkaar op schoot zitten......

28-06-2024 18:35

fc Barcelona_ke +19239

ik las tijd geleden dat Farioli graag rond 25 man wil werken. Ajax wil zeker 5-7 aankopen doen dan moet 20 mensen weg

28-06-2024 18:37

Ajax2024 +2076

Ajax kan niks want er is geen geld.

29-06-2024 08:02

Bky +56229

Niets meer aan doen, plek 8 gegarandeerd. Lets goooo

28-06-2024 18:38

arufred +9700

Pasveer,Rensch,Gaaie,Sutalo,Sosa,Medic,Avila,Wijndal,Tahirovic,Rasmussen,Mannsverk,Forbs,Berghuis en Bergwijn kunnen m.i. allemaal weg.

28-06-2024 20:19

Skajhigh +2258

Unuvar hoort bij Ajax en verdient een kans in de selectie. Inderdaad, gebaseerd op zijn tijd als jeugdspeler. Technisch top, handelingssnelheid top, speelminuten geven a.u.b want hij is een prototype Ajax speler. Net als Fitz-Jim overigens, het zou zonde zijn om deze jongens te zien vertrekken..

P.s. gadverdamme wat een spuuglelijk RKC uittenue en bijbehorende trainingsspullen hebben we dit jaar. Ontsla degene die dat bedacht heeft per direct a.u.b.

28-06-2024 18:33

JohnSnow +2862

Is Hendo/mansverk + Fitz/taylor + Naci niet een leuk middenveld?

28-06-2024 19:40

Bruno04 +15718

Gewoon hetzelfde als met regeer doen. Verkopen aan een subtopper zoals voorheen Heerenveen, Vitesse, Groningen, Utrecht dat soort clubs. Terug koop optie van 5-8 mil.

Beste voor die jongen. Als die over 4 jaar de uitblinker is in de eredivisie en je hebt hem voor 7-8 mil terug is een dikke prima.

28-06-2024 18:08

DSanders +1806

Groningen, Vitesse subtoppers? Spelen beide KKD, als Vitesse volgend jaar nog bestaat😅.

28-06-2024 18:36

401Middenweg401 +5977

Kijk nog eens goed.. Ik denk dat je Groningen - Roda hebt gemist.

28-06-2024 18:57

Bruno04 +15718

Je snapt wat ik bedoel. Clubs die voorheen van dat kaliber waren en eigenlijk altijd een vaste subtop waren. Er staat toch voorheen bij.
Ik weet ook wel waar ze nu staan haha.

28-06-2024 20:40

DannyAdam2 +3386

Unuvar gaat gewoon op 10 bij Farioli. Hij is er klaar voor.

28-06-2024 18:04

Toni21 +3527

Dit kan je toch niet serieus menen hè?

28-06-2024 18:13

DannyAdam2 +3386

Precies de coach die hij nodig heeft. Ik denk het echt!

28-06-2024 18:15

Veli +1991

Ook Rasmussen is terug. Ik heb een zwak voor hem . Ik hoop ook dat Farioli hem aan de praat krijgt.
Nogmaals ik denk dat onze spelers zo slecht nog niet zijn.
Maar de meeste Nederlandse trainers zijn niet mee geëvolueerd en dat hebben we de laatste jaren kunnen zien. Kijk nu ook naar Koeman bij het Nederlandse elftal!

28-06-2024 17:33

Harrier Du Bois +38551

Had het ook beter gedaan dan menig ander op rechtsbuiten, van nature is hij dat namelijk, dat en spits/tien, snap echt niet dat alle rechtsbuitens weg werden gedaan.

28-06-2024 17:42

Ellende +324

Zoals Conceicao

28-06-2024 17:46

Harrier Du Bois +38551

Yup, ook hij was bruikbaar geweest, zeer bruikbaar zelfs.

28-06-2024 17:52

Alexander40 +6093

Koeman is old school. De enige reden waarom NL van Oostenrijk verloor is omdat ie tactisch afgetroefd werd door Ragnic. Had niets met onwil of onderschatting te maken

28-06-2024 17:52

Ajax2024 +2076

Heb je de wedstrijd goed gekeken. Er was geen passie. Anders had je gewoon gewonnen. Bij Ajax was er vorig seizoen ook geen passie. Naast gebrek aan kwaliteit en fitheid.

29-06-2024 08:04

PH2BOT +39917

Bij Twente geen basisplek weten af te dwingen. Dan ben je voor Ajax 1 ook niet echt geschikt lijkt me. Net als F-J trouwens.

28-06-2024 17:25

Lazell +16973

Te simpel beredeneerd. Dit zijn spelers die of makkelijk kunnen aanmaken als ze eenmaal een échte kans krijgen (Unuvar) of beter in een aanvallende speelstijl passen (Fitz-Jim).

Frenkie de Jong was ook geen basisspeler tijdens zijn verhuurperiode aan Willem 2.

28-06-2024 18:00

Jariebombarie +926

Maar Frenkie was volgens mij 17 tijdens zijn verhuurperiode aan Willem II. Ünüvar was 20. Is nu zelfs 21. Is van dezelfde lichting als Simons maar staat al jaren compleet stil in zijn ontwikkeling.

28-06-2024 18:15

Ajaxsupporter02 +13814

Alsnog brak Frenkie de Jong ook pas door op zijn 20e. Soms hebben spelers net iets langer nodig of de juiste trainer nodig, vooral dat laatste vaak.

28-06-2024 18:16

stopperspil +11147

Lijkt mij ook, beiden naar het krachthonk

28-06-2024 18:10

Ajaxsupporter02 +13814

FJ is fysiek een stuk sterker geworden afgelopen jaar.

28-06-2024 18:17

C14 +22310

Fitz-Jim hoeft helemaal niet naar het krachthonk, is minimaal zo fysiek als zijn leeftijdsgenoten, minimaal. Meer dan Baas, maar minder dan Vos.

Buiten dat heeft hij nooit hinder ondervonden aan zijn fysiek, integendeel.

Depay is alleen maar minder geworden door spiermassa te kweken.

28-06-2024 18:22

C14 +22310

Fitz-Jim had gewoon, na lang blessureleed, een basisplek afgedwongen, en dat zelfs op een positie waarop hij niet hoort.

Ünuvar heeft een gebrek aan loopvermogen, dat is alles. Voetballend de beste bij Twente, zag je ook steeds als hij erin kwam.

Een jonge speler gaan beoordelen op basis van wel of niet basis staan bij een andere club is kansloos. De speler kan niet in de tactiek passen, de trainer kan gewoon liever een ander type willen, of ervaring, etc.

28-06-2024 18:21

Breuk +25024

Dan hadden ze hem niet moeten huren

28-06-2024 19:28

C14 +22310

Clubs huren vaak ook voor de breedte.

De veel meer ervaren en prima speler Vlap hadden ze ook al lopen voor zijn rol.

En blessureleed Unuvar

28-06-2024 19:45

Harrier Du Bois +38551

Eens met het topcomment, liever Unuvar als back-up dan Hlynsson. Maar vele trainers willen naast technisch begaafde spelers ook lopers hebben met die baggage, het lopen is heel belangrijk in het spel van vele trainers hedendaags, de oude creatieve 10 ga je steeds minder zien, want er word steeds meer gevraagd positioneel, qua drukzetten en meeverdedigen. Het jammere is vaak wel bij Ajax, dat je een loper krijgt die technisch minder is, want als ze het beiden hebben, dan zijn de grote clubs gelijk attent natuurlijk. Maargoed, graag zie ik Naci, maar of hij het gaat redden hier is niet alleen aan hemzelf, maar ook aan Farioli een beetje, ziet hij er wat in dan blijft hij.

28-06-2024 17:19

Lazell +16973

Unuvar is qua inzicht en bereidheid ook prima in het drukzetten. Alleen jammer dat hij het zo kort volhoudt met zijn korte beentjes.

28-06-2024 18:01

C14 +22310

Helaas lijken het niet echt alleen zijn korte beentjes. Sommigen met korte benen hebben alsnog een prima loopvermogen. Het is ook zijn manier van lopen, met korte passjes en dergelijke.

Als ie echt niet 90 minuten vol kan houden op het middenveld of hangende buitenspeler, wordt het wat lastig, maar dan kan je hem inzetten als een soort van pinchhitter.

28-06-2024 18:24

Lazell +16973

Zal ook wel kloppen, maar Unuvar is écht klein he. Nog paar cm kleiner dan Messi en Iniesta.

Ik zou het altijd proberen. Als het lukt, kan het een sensatie worden en je hebt weinig te verliezen.

29-06-2024 00:23

thelordjoshua +10641

Snap niet waar iedereen vandaan haalt dat Hlynsson niet technisch, al zijn goals zijn schoonvoorbeelden. Een van de meest stille aannames die ik heb gezien bij Ajax in tijden, het is gewoon dat hij vrij incosistent is. Zal onder Farioli en een rustigere organisatie wel beter gaan.

28-06-2024 18:23

Harrier Du Bois +38551

Ik zeg ook niet dat hij niet technisch is, maar minder als Naci. Hlynsson of Naci, dan is toch echt Hlynsson de loper die een goede techniek heeft en Naci de techneut met minder loopvermogen.

28-06-2024 18:43

thelordjoshua +10641

Ze hebben een andere soort techniek. Een wat functioneler de ander wat meer in de dribbel. Hlynsson heeft dribbeltechniek ook wel, maar gebruikt m nooit, hij wordt heel erg beperkt in zijn kunde, vind dat wel zonde eigenlijk.

29-06-2024 02:45

FysioPat020 +25581

De Naci van nu zou in het Dream Team van '18/'19 geen enkele minuut gespeeld hebben.

28-06-2024 17:17

YugoVik +33028

In de dreamteam van Frank de boer ook niet..

28-06-2024 17:24

NeeI +107618

Dit geldt voor het gehele huidige elftal.

28-06-2024 17:25

hendo +4769

Brobbey, wel! Bergwijn in vorm ook

28-06-2024 18:02

Ferd +38295

Bergwijn is zijn vorm al kwijt sinds hij PSV verruilde voor Spurs

28-06-2024 18:07

Lazell +16973

Geen enkele minuut lijkt me overdreven. Toen hadden we ook geen grote bank, met o.a. Ekkelenkamp en De Wit. Denk dat alleen Brobbey tot een wedstrijd of 15 was gekomen als invaller. Misschien Bergwijn en Henderson.

28-06-2024 18:06

Aram +17835

Geef die jongen de tijd. Niet alles verpatsen, Kroes!

28-06-2024 17:14

FysioPat020 +25581

Ik kan met Ünüvar net zo weinig als met FJ en Hlynsson. Het zegt veel over hoe diep we gezonken zijn door steeds weer deze namen te horen.

28-06-2024 17:12

YugoVik +33028

Om verkocht te worden

28-06-2024 17:13

Arjuna +3732

Eerste grote talenten daarachter laten zich al zien. Straks onze bekerpotjes met tienerachterhoede Jetten Hato/Mokio Kaplan en Gooier ^^

28-06-2024 17:16

Ajaxsupporter02 +13814

Of jij schat ze niet op waarde? Ik ben zelf geen fan van Hlynsson overigens, maar die andere 2 hebben veel potentieel.

28-06-2024 17:50

DeWijsneus +25638

Waarom Hlysson wel en hij niet? Is het dan toch het mee verdedigen en/of loopvermogen?

28-06-2024 17:08

DankzijCruijff +48639

Dat is het triest genoeg 100%.

28-06-2024 17:11

ptjebel +2243

Ik ben overtuigd van de uitzonderlijke klasse van Unuvar.
Is er dan niemand die hem een beetje zelfverzekerd kan maken, een peper in z'n kont stopt.
Hij heeft zoveel klasse, zoveel techniek, souplesse!
En wij maar wachten, wachten, wachten tot het eruit komt.
Je hebt nog een paar weken om je mentaliteit te tonen.
Ga anders maar weg, dan kunnen we je echt niet gebruiken.
Kom op GVD Unuvar, je kan het!

28-06-2024 17:07

YugoVik +33028

Jij bent overtuigd bij Twente en ajax zijn ze niet overtuigd.. Waar gaat het mis?

28-06-2024 17:14

Ajaxsupporter02 +13814

Hij gaat een kans krijgen in de voorbereiding en we gaan wel zien hoe hij het doet.

Jij wil dus zeggen dat clubs altijd de beste keuze maken?

28-06-2024 17:52

Ajaxfan31183 +16391

Vik hij bedoeld ws zn broertje

28-06-2024 18:30

ptjebel +2243

Wisten we dat maar, Vik, dan was het opgelost.
Wie het weet mag het zeggen.

28-06-2024 19:35

ajax4perez +9512

En dan maakt zijn broertje wel zijn debuut in het eerste halverwege de KNVB beker 😏

28-06-2024 17:15

Bruno04 +15718

Unuvar heeft echt wel mentaliteit en klasse dat weet iedereen. Maar hij is gewoon echt klein en zijn natuurlijke limiet qua inhoud kweken lijkt gewoon laag te liggen.

28-06-2024 18:10

ptjebel +2243

We hebben wel meer kleinere spelers gehad, dus daar zal het niet aan liggen.

28-06-2024 19:37

YugoVik +33028

Die gaat verkocht worden net als baas en fitz jim

28-06-2024 17:06

Ajaxsupporter02 +13814

Kan ik je glazen bol overnemen?

28-06-2024 17:53

YugoVik +33028

Niet nodig

28-06-2024 18:04

Ferd +38295

het is een matglas bol, daar heb je niet veel aan

28-06-2024 18:08

Rondo64 +3332

Is dit niet precies het type speler dat we hebben gemist de afgelopen jaren? Waarom zouden we er dan van af willen? Berghuis is de enige andere die echte creativiteit uitstraalt in oa de passing, maar je wilt (hoop ik toch) meer dan één speler hebben die dat kan

28-06-2024 17:05

insectenverdelg +23368

Ik vind dat Farioli eerst keus heeft in deze.

28-06-2024 16:57

debetweter +10060

Ünüvar lekker hier houden. Totaal ander type dan Hlysson, Taylor en Berghuis die veel meer hetzelfde type zijn. Daarnaast komen Taylor en Berghuis ook nog voor een andere positie in aanmerking.

28-06-2024 16:52

Slang3 +45693

Wat maakt het uit of iemand op zijn 22e basisspeler wordt of op zijn 18e? Uiteindelijk zijn beide basisspeler. Financieel levert het minder op, maar zijn we een bank?

28-06-2024 16:48

insectenverdelg +23368

Hoeft ook niet. Frenkie was ook geen 18 toen hij basisspeler werd bij Sjsx. leverde 86 miljoen op

28-06-2024 17:01

Slang3 +45693

Kijk Leoni bij Anderlecht. Dit seizoen pas doorgebroken, maar wel meteen belangrijk. Liever dat dan op je 19 doorbreken en weinig toevoegen maar erbij zitten omdat je jong bent

28-06-2024 17:35

insectenverdelg +23368

Een grwvrnberch die van 17 tor 19 ana het leren is, er nog niet is, maar wel vindt dat hij uitgeleerd is in de eredivisie.

28-06-2024 18:16

Moooo +3955

Waarom komt Unuvar in Turkije en bij Fc Twente niet tot nauwelijks aan speelminuten toe.
Wat scheelt eraan?
Verdiepen jullie je daar wel eens in op deze site.

Waarom een Hlynsson een toekomstige subtopper aan het worden is. Soort kleine broertje van Eriksen.

En Unuvar tekort schiet voor het niveau van Ajax?

Nee aan zijn techniek ligt het zeker niet, maar de slimmigheid om uit de duels te blijven, acceleratie die hij niet heeft voor de linkerkant, het loopvermogen, conditioneel.

Unuvar kan zeker het niveau aan van Ajax aan, alleen moet voor het mondiale (top) profvoetbal nog vele stappen zetten..

28-06-2024 16:46

debetweter +10060

Unuvar is geen totaal voetballer. Bij de minuten die hij maakte bij Twente wel een paar leuke dingen laten zien in het aanvallende, creatieve spel. Iets wat we als supporters juist graag zien. Taylor en Hlysson daarintegen zijn saai, maar maken wel minuten.

28-06-2024 16:55

Ajaxsupporter02 +13814

Hij hoeft nog geen topspeler te zijn in Europa. Als hij nu al van waarde kan zijn voor Ajax is dat goed en ik vind hem veel meer potentie hebben dan Hlynsson.

Hlysson mag de veters nog niet eens strikken van Eriksen op zijn leeftijd. Hlynsson is meer een iets technischere Klaassen.

28-06-2024 16:55

Web +178830

De toekomst zal het uitwijzen
Ik heb een zwak voor het type Unuvar
Maar je zal het toch zelf moeten doen
Ik vergelijk het een beetje met Xavi bij Oranje, misschien in potentie wel de beste speler na Frenkie
Maar je moet het wel doen

28-06-2024 16:36

FTS95 +15937

Er is met Unuvar iets goed misgegaan Web. Laatste jaar KKD speelde hij weer geweldig. Had een shitload aan goals en assists en werd tot beste speler van de KKD verkozen. Hoe is het dan mogelijk dat hij richting Turkije gaat en geen kans krijgt bij 1? Ik snap dat absoluut niet. Daarna is hij ook nooit meer dezelfde geweest heb ik het idee. Heel jammer, ik hoop dat hij zich nog kan herpakken, maar ben bang dat het hem niet meer gaat worden met Naci.

28-06-2024 16:47

Moooo +3955

Xavi heeft acceleratie en heeft op jonge leeftijd al met grote sterren op het trainingsveld gestaan.
Je kan hem niet vergelijken met een Unuvar die deze ervaringen en acceleratie niet in de benen heeft.

28-06-2024 16:49

Sambavleugels +18681

Hlynsson zou nooit en te nimmer boven Unuvar verkozen mogen worden.

28-06-2024 16:31

Web +178830

Ja dit is ook wat?
Ik begrijp wat je bedoeld, maar de stelling gaat wel ver

28-06-2024 16:38

Danielson +50059

Sterker: gaat niet op.

28-06-2024 16:47

Eurysaces +29498

Forse concurrentie van Steven Berghuis, Kenneth Taylor en Kristian Hlynsson? 😂

28-06-2024 16:29

WTFPers +825

Ja, een echte goede nr. 10 is wat Ajax echt mist(en rechtsbuiten, rechtsback en linksback) . Die 3 hebben dat niveau ook niet, net als unuvar.

28-06-2024 16:47

JanBiesbos +28954

Taylor en berghuis op 10? Echt niet

28-06-2024 16:28

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Met de selectie die we op dit moment hebben zou ik hem erbij houden. Behalve Berghuis en Godts zie ik weinig echt creatieve spelers in de selectie.

28-06-2024 16:25

Ajaxsupporter02 +13814

En Fitz-Jim is een erg creatieve speler, maar dan houdt het wel op ja.

28-06-2024 16:39

Elayais +5043

Ik weet dat veel hier het idee hebben dat als je op je 17de/18de nog niet doorgebroken bent je niks kan. Maar juist bij een Unuvar, die fysiek later op gang is gekomen is het helemaal niet gek dat hij op zijn 21ste nog niet doorgebroken is.

Zou hem graag de kans zien krijgen als 13-15de man, om de komende jaren ook door te groeien. Denk dat als hij de top haalt, sowieso een laatbloeier zal blijken te zijn.

21 is gewoon echt nog heel jong en definitieve conclusies kun je op die leeftijd echt nog niet trekken. Natuurlijk ook heel ander type dan een Hlynsson bijvoorbeeld.

28-06-2024 16:12

Ajax412 +1324

Hier dacht ik ook aan. Op dit moment zou ik hem niet verhuren, dan breekt ie sowieso niet meer door bij Ajax. Het beste zou denk ik zijn om hem met de ervaring van de twee verhuurperiodes bij Ajax te houden en hem dan dit seizoen bij de selectie te zetten op de 13e-15e plek, zodat hij eventueel volgend seizoen klaar is en ingespeeld is op zijn medespelers en in het spelsysteem van Farioli, dan zou volgend jaar zomer zijn go/no-go moment moeten komen. Dit is een speler die je echt niet te vroeg van de hand wil doen, want hij kan geweldig voetballen.

28-06-2024 16:33

Elayais +5043

Zeker, en volgende zomer zou hij ook nog niet onbetwiste basisspeler hoeven te zijn, maar wel soort vaste roulatie speler. Kan me voorstellen dat je afhankelijk van tegenstander zou willen switchen tussen type Unuvar en type Hlynsson.

28-06-2024 17:47

Ajax412 +1324

Ja precies, die twee zouden perfect één positie op kunnen vullen in de roulatie. Beide hebben de spelinteligentie waar Beuker over spreekt, maar wel in een andere specialiteit.

29-06-2024 12:38

cabenb +1603

Ik hoop dat hij het gaat redden, maar ik ben bang dat hij fysiek te kort komt in het hedendaagse topvoetbal

⭐️⭐️⭐️

28-06-2024 16:08

Orangesoul +5979

Hoezo? Het hele Ajax elftal van vorig seizoen kwam tekort voor het topvoetbal.

28-06-2024 16:12

cabenb +1603

En dat is volgens jou de nieuwe norm?

28-06-2024 20:55

Orangesoul +5979

Yep de norm is dat Ajax geen topvoetbal meer speelt en dat Unuvar makkelijk kan aanhaken in het proces om Ajax weer topvoetbal te laten spelen! Simpel toch!

28-06-2024 21:55

cabenb +1603

Lijkt me een foute gedachte. Jjuist nu moet Ajax kiezen voor topspelers . Ik heb niet gezegd dat Ünüvar geen topspeler kan worden. Wel heb ik mijn twijfels uitgesproken gezien zijn fysiek.

29-06-2024 12:22

Orangesoul +5979

Newsflash er is geen geld voor topspelers.. Ajax gaat t doen met jonge spelers die tot topspelers opgeleid kunnen worden. Unuvar heeft prima bagage om zich te ontwikkelen tot een topspeler.

29-06-2024 13:42

cabenb +1603

Bijdehandje met je nieuwsflits 🤡Er komt echt wel geld als een flink deel van de miskomen wordt verkocht. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat Uünüvar slaagt.

⭐️⭐️⭐️

29-06-2024 14:50

Slang3 +45693

Maar dat weet je vanaf zijn 15e al? Waarom investeer je er als club dan tijd in.. dus schijnbaar heeft hij wel aspecten die hem goed maken voor profvoetba

28-06-2024 16:46

cabenb +1603

Laten we het hopen, maar met zijn fysiek moet je exceptioneel goed zijn om de echte top te halen.

⭐️⭐️⭐️

28-06-2024 20:56

Slang3 +45693

Ajax produceert geen spelers voor de echte top, dus dat lijkt me geen minimum

28-06-2024 20:57

Yeshyeshyall +10920

Was bij jong Ajax vrij sterk kan ik me herinneren, is wel het type dat onder Farioli mogelijk kan opbloeien

28-06-2024 16:06

AdK +1653

Waar baseer je dat op?

28-06-2024 16:09

Ajaxsupporter02 +13814

Op zijn talent en dat Farioli hopelijk van voetballen creativiteit uit gaat.

28-06-2024 16:17

Yeshyeshyall +10920

Dat ie bij jong Ajax vrij goed was heb ik gezien :) en dat ie onder Farioli weleens zou kunnen opbloeien baseer ik op het idee dat Farioli graag door het centrum opbouwt en Unuvar bijzonder behendig en slim is. Kan heel goed de ruimte vinden en ook zelf tussen de linies lopen. Daarnaast hebben we behoefte aan creativiteit maar weinig geld, dan kan Unuvar zo maar een optie worden, net als Rasmussen al acht ik die kans kleiner. Maar goed het is ook een beetje wishfull thinking, vond het altijd een leuk talent

28-06-2024 19:56

AdK +1653

Reëel antwoord met meer onderbouwing, tof van je dat je die geeft!
Je begrijpt dat er vele zomaar iets roepen, maar niet kunnen beargumenteren.

Ook ik was liefhebber, ook ik ben een hopeloze romanticus die het het talent van toen gunt om door te breken.
Maar ik moet het nog zien. Heb nog geen idee van wat onze nieuwe coach zoekt in zijn spelers, dus afwachten…

28-06-2024 23:47

Robertini +38950

Ik zou hem graag een kans zien krijgen bij Ajax. Als hij goed gebruikt wordt, zie ik hem belangrijk worden.

28-06-2024 15:51

DeMeer1976 +3095

Unüvar is al 21? En geen basisplaats bij FC Twente en Trab. Dan kan je concluderen dat hij niet goed genoeg is voor ajax ⚽️⚽️⚽️

28-06-2024 15:42

Redrum +95917

Dat zou je kunnen concluderen, je zou hem ook op zijn minst één seizoen een kans kunnen geven.

28-06-2024 15:50

Sterspeler93 +275

Frenkie brak ook pas rond die leeftijd door ?

28-06-2024 15:55

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25284

In een veeeeeeeeeel beter team.

28-06-2024 16:00

HendrikAjax +16830

Je doet net alsof 21 oud is?

28-06-2024 16:01

Ajaxsupporter02 +13814

Werkt niet altijd zo. Was bij Twente echt wel goed in de gegeven minuten met een goed rendement per gespeelde minuten. Als back-up ben ik er zeker van dat hij van waarde kan zijn met zijn creativiteit om wedstrijden open te breken.

28-06-2024 16:18

AjaxAddicted +2988

dat je je concurrenten Forbs en Hlynsson niet eens voor kan zijn...oeiii

28-06-2024 15:41

AlmightyAjax +5826

Niet goed genoeg voor Twente en Trabzonspor, dus niet goed genoeg voor Ajax.

28-06-2024 15:31

Redrum +95917

Ik vind verhuurperiodes van jeugdspelers altijd vrij zinloos, want de clubs waar ze aan verhuurd worden staan qua speelwijze vaak mijlenver van Ajax af. Het is totaal zinloos eigenlijk. Jong-Ajax is de leerschool voor Ajax-talenten en degene die zich daar laten zien horen een kans in het eerste te krijgen. Wel een serieuze kans, niet af en toe een invalbeurt van 8 minuten. Unuvar heeft nooit een serieuze kans gehad bij Ajax 1 en heeft zich zeker wel laten zien bij Jong-Ajax.

28-06-2024 15:36

AjaxHoorn +32989

En dat terwijl hij 2 jaar geleden al prima statistieken kon weerleggen.

28-06-2024 15:38

Redrum +95917

Precies, dat hij mislukt is bij Ajax vind ik daarom ook een veel te simpele en voorbarige conclusie. Hij heeft nooit een serieuze kans in Ajax 1 gehad, dus we kunnen hem nu nog niet afschrijven. Je gaat zo'n gozer toch niet 10 jaar lang opleiden om hem vervolgens te dumpen omdat hij bij Twente en Trabzonspor als huurspeler geen potten heeft weten te breken? Geef die jongen op zijn minst een paar wedstrijden de kans en als hij dan de stap niet blijkt te kunnen zetten kan je hem altijd nog met pijn in het hart laten gaan.

28-06-2024 15:52

linksbinnen +8060

Youri Baas heeft het bij NEC prima gedaan afgelopen seizoen.

28-06-2024 18:17

ZlatDen +1972

Ligt het aan mij of is het tot nu toe een wazige voorbereiding?

28-06-2024 15:27

Stamhoofd +11509

Ligt aan jou

28-06-2024 15:38

KJHuntelaar +3656

Haha ja vrij weinig te zien idd, ze spelen ook pas na 2.5 week trainen een eerste oefenwedstrijd. Maargoed Farioli zou er wel zijn gedachtes over hebben. Meen iets gelezen te hebben dat ze volle bak willen trainen en dan vanaf week 3 de speeltijd omhoog gaan gooien. Alleen jammer dat de Ajax socials mensen op vakantie lijken te zijn, zou ook wel wat meer willen zien..

28-06-2024 15:41

ZlatDen +1972

Ja precies dit.

28-06-2024 15:44

caspervans +5336

Tja, wel fijn dat 'ie de voorbereiding meedraait met Ajax, dan kan Farioli er ook zijn mening over vormen. Ben erg benieuwd welke spelers een rol (kunnen) gaan spelen.

Hoop dat we binnenkort wel wat meer gaan zien overigens, zowel qua beelden als concrete (transfer)nieuwtjes. Een bewuste invloed van Farioli, dat er wat minder ruimte is voor media en dergelijke tijdens deze eerste fase?

28-06-2024 15:25

GvanAchteren +868

Ik denk dat hij heel goed kan functioneren tegen ploegen die de bus parkeren, en dat zijn er heel wat.

28-06-2024 15:25

Ajaxsupporter02 +13814

Inderdaad. In de ED kan het een hele handige speler zijn dit seizoen.

28-06-2024 16:20

Amsterdamsetrots +4531

Wellicht als back-up achter een goede nr. 10. We hebben genoeg middenvelders, daar moeten er een paar van weg, maar op de 10 positie zijn we heel dun bezaaid. Van mij mag eerder Hlynsson vertrekken dan Unuvar.

28-06-2024 15:24

Ajaxsupporter02 +13814

Hlynsson zou ik lekker verhuren aan een Heerenveen of iets dergelijks.

28-06-2024 16:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.