Timber: 'Als we wereldkampioen worden, dan geloof ik dat God daar een grote rol in speelt'

door Cristian de Jong 255

Bron De Telegraaf

Timber: 'Als we wereldkampioen worden, dan geloof ik dat God daar een grote rol in speelt'

door Cristian de Jong 255

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Jurriën Timber heeft aangegeven dat hij veel kracht haalt uit zijn geloof. De verdediger reist dinsdag af naar Qatar voor het WK en neemt zijn bijbel mee. In gesprek met De Telegraaf vertelt de Ajacied over zijn geloof en waarom het hem kracht geeft.

Timber staat bekend als een verdediger die de rust als geen ander kan bewaren. 'Mensen vragen hoe ik onder alle omstandigheden zo rustig blijf in het veld. Dat komt deels door de persoon die ik ben. En gedeeltelijk door het geloof en de kracht die en het vertrouwen dat ik daaruit put.' De Ajacied vertelt vervolgens dat zijn geloof hem kalmeert. 'Onder druk ervaar ik dankzij God gewoon niet zo veel stress. Hij zorgt ook op moeilijke momenten voor rust in mijn hoofd.'

'Ik probeer zeker één keer in de week naar de kerk, de Best Life Church in Zuilen, te gaan. Als ik uit de kerk kom, heb ik altijd nieuwe energie.' Toch lukt dit niet altijd. 'Midden in het seizoen – met twee wedstrijden in de week – is dat lastig. Onlangs speelden we op zondagavond om 20.00 uur tegen Excelsior en toen zat ik in de ochtenduren lekker in de kerk. Als het kan, pak ik hem mee. Lukt het niet, dan stuurt mijn moeder de preek door', vertelt Timber.

WK in Qatar

In Qatar zal Timber weinig tijd hebben om de kerk te bezoeken. Daarom zal de international gebruik maken van zijn bijbel. 'Ik probeer elke dag in de ochtend én avond een moment voor het geloof te pakken. Ik bid als ik opsta en ga slapen. Ik dank God voor wat er gaat komen en voor de dag die is geweest', vervolgt de talentvolle verdediger. Bij Oranje praat Timber veel met PSV-aanvaller Cody Gakpo. 'Ik praat met Cody vaak over God. Hij is ook heel gelovig. De laatste tijd stuurt hij me Bijbelse teksten en we zijn van plan binnenkort samen naar de kerk te gaan. We zijn goed met elkaar en het geloof triggert ons om elkaar nog beter te leren kennen.'

Nederland zal alles uit de kast moeten halen als het Qatar wil verlaten als wereldkampioen, maar onmogelijk is het niet. Timber vertelt daarom dat hij niet naar Qatar gaat om vakantie te vieren. 'Als we wereldkampioen worden, dan geloof ik dat God daar een grote rol in speelt. Honderd procent. De kans is er. We gaan het zien', aldus Timber.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax '69 +3840

Ja, want God is tegen alle andere mensen en is wél alleen voor jou. Ik krijg echt de kriebels van mensen die de verantwoordelijkheid voor alles dat goed en met name ook fout gaat bij anderen, of zelfs een mythe leggen.

17-11-2022 19:42

gi0vanni +7227

Juist ja. Een God die Oranje helpt kampioen te maken. Wat een onzin vraag me af hoe ze daar bij komen. Religie en sport hebben helemaal niets met elkaar te maken. 🤷😂😂

16-11-2022 12:29

ElimelechN777Ring +91

Mensen vragen zich ook om de haverklap af waarom God zo'n "WREDE" God is met allemaal oorlogen geweld en doodslag und so weiter! Jesiaja 55:8 (HSV) Want Mijn gedachten zijn niet uw gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE. (Notie: God heeft Zijn EnigGeboren Zoon=Jezus Christus laten LIJDEN a h kruis!! Weten jullie wel hoe dat aanvoelt om en dus verschrikkelijk is om gekruisigd te worden!! AL Jezus Zijn apostelen/discipelen, behalve Johannes=alleen gemarteld, zijn gemarteld en uiteindelijk een VERSCHRIKKELIJKE dood gestorven!!. En wat dachten jullie vd zowat eerste Christenen op aarde die door de wrede Keizer Nero verscheurd werden door de leeuwen in de arena's onder het genot v noem maar op in die tijd voor de toeschouwers toendertijd?!!!!).

16-11-2022 12:07

ElimelechN777Ring +91

En tegenwoordig worden nog steeds vooral in Afrika, oa Nigeria(waar zijn de BLM-freaks om hier EINDELIJK OOK tegen te protesteren-etc, deze mensen zijn OOK zwart!!), en oa ook het Midden Oosten, naar de eeuwige jachtvelden geholpen gewoon omdat ze Christenen zijn mensen!! Lukas 21:17 (HSV) En u zult omwille van Mijn Naam door allen gehaat worden. (De Bijbel=God's-Woord is dus GEEN sprookje mensen!! Volgens eens wat Bijbel-studies v Ware Christenen op YT zou ik zeggen mensen!).

16-11-2022 12:16

ElimelechN777Ring +91

Korrektie: Jesaja 55:8 , want straks gaan jullie nog de verkeerde Bijbel-teksten lezen, en of kunnen deze Bijbel-vers helemaal niet vinden!

16-11-2022 12:26

ElimelechN777Ring +91

En Cruijffie heb alweer gelijk met zn ieder nadeel heb zn voordeel. Ik bedoel de oudjes onder ons, waaronder ik, ik zat toen net op de MAVO, hebben namelijk meegemaakt dat AJAX 3x achter mekaar de Europa-Cup1=nu Champions-legue won begin jaren 70! Dat zie ik de huidige generatie met het AJAX van nu helaas niet meemaken, en al helemaal niet 3x achter mekaar! Een reden al om dus jaloers te zijn op degenen die AJAX 3x achter mekaar de CL hebben zien winnen mensen!

16-11-2022 11:56

ElimelechN777Ring +91

Zelfs moslims zijn over het algemeen veeeeel Geloviger dan blanken! Alleen geloven zij jammer genoeg in een andere god, dit ook omdat ze geloven dat Jezus (is voor hun Isa) alleen maar een profeet is en NIET de Zoon van God, net zoiets als de (orthodoxe)-Joden dus. Vandaar dat zij, net zoals de Joden geen varkensvlees (mogen) eten! Messiaanse-Joden die Geloven wel in Jezus=Yeshua HamaShiach, dat Hij dus de Messias is, de Zoon van God, maar zijn wel de minderheid ervan in Israel en wereldwijd in Amerika bijvoorbeeld.

16-11-2022 11:42

RobDAZ +2726

Veel lieden begrijpen God niet. Dat is voor te stellen, maar je kunt er zelf ook over lezen en leren.

God in het christendom is verpersoonlijkt in Zijn Zoon Jezus Christus, tastbaar.
Voorts wordt God gezien in de natuur, in het Licht, het leven, het goede, ook geluk.
Dat mensen ic Timber hieruit kracht putten is heel begrijpelijk.

Daar tegenover staan duistere machten.
Zowel het goede als kwade zien we dagelijks om ons heen. Fact of life.
Zelf zet ik daarom vraagtekens achter mensen die hun geloof enkel uit eigen ego halen.

16-11-2022 11:41

gi0vanni +7227

Dan wat meer lezen. Geloof en voetbal hebben niets met elkaar te maken. En als Timber denkt dat dat wel zo is is dat triest. Hij moet het zelf doen.

16-11-2022 12:33

ElimelechN777Ring +91

Jurien Timber moet dus tijdens het NL-volkslied zingen: Wilhelmus v Nassau ben ik NIET v Duitschen bloed etc etc, en de Koning v Spanje heb ik altijd NIET geeerd, want dan liegt hij dus en je mag als Ware Gelovige niet liegen=Exodus 20:16 (HSV)! Dit omdat het NL-se volkslied met tekst is geschreven eigenlijk voor de ECHTE NL-ers=europeanen-etc, omdat surinamers/antillianen/molukkers-etc toendertijd nog helemaal niet in NL waren/woonden! En als J Timber toch meezingt denk ik dat hij dit doet om niet associaal over te komen, en dus v Gaal&co tevreden te stellen en te houden, je zou maar hierdoor niet opgesteld worden mensen!

16-11-2022 11:35

AlexIbarra +19250

Wat een kansloos stukje gelul..
Heb je hier nou speciaal een account gemaakt om dit hersenspinsel te delen?
Er zijn wel meer gelovige zangers, acteurs, etc. die de teksten van een ander uitspreken omdat dat nou eenmaal bij het lied of hun rol hoort.

Net alsof gelovige Henkie eerst moet denken dat hij zelf Willem van Oranje is voor hij het volkslied mag zingen, terwijl ongelovige Thomas denkt: "Ik lieg dat ik barst, ik ben Willem van Oranje helemaal niet. Maar dat mag ik doen, want ik geloof toch niet in God."

Ik geloof niet in het bestaan van SuperJoden maar roep het best vaak.
Moet ik nu ook allemaal morele bezwaren voelen omdat ik mezelf verder als een realistisch persoon beschouw?

Als Timber wel op zondag voetbalt, lijkt het me sterk dat hij het volkslied niet aankan.

16-11-2022 11:58

ElimelechN777Ring +91

Donkere/gekleurde mensen zijn over het algemeen veel geloviger dan blanken!! Jezus was zelf niet blank, Midden-Oosten iemand/kleur=getint-etc, en zijn discipelen dus ook al niet sommigen waren zelfs heel donker, en bijvoorbeeld de mensen uit Ethiopie waren oa ook ongeveer de eerste Christenen=Volgers v Jezus, op aarde! Ik denk dat ik weet waarom gekleurde mensen over het algemeen veel Geloviger zijn, is omdat ze in Zwarte-kunst geloven, of zelf praktiseren, en weten dus dat er Kwade-Evil-geesten bestaan die ook macht hebben! En het tegenovergestelde hiervan is de Goede Geest-Macht, die v God=Jezus is!! Blanke mensen zijn wat dat betreft veeeeeels te nuchter om ZK und so weiter te geloven, en dus ook of er uberhaupt een God bestaat!

16-11-2022 11:26

ElimelechN777Ring +91

En die Goede-Geest-Macht van God=Jezus, is veeeeeel wonderbaarlijker, almachtiger dan die Kwade-Evil-geest, dus die v oa Zwarte-kunst, dus v satan!!

16-11-2022 11:45

ElimelechN777Ring +91

Je bent een geest, je leeft in een lichaam, en je hebt een ziel. God is een Geest die wij moeten aanbieden in geest en waarheid Johannes 4:24 (HSV). Er zijn genoeg mensen die schijndood zijn geweest(zie oa YouTube), bv tijdens een operatie in een ziekenhuis, een vertelden dat hun geest boven het plafond zweefde en toen weer teugkeerden naar hun lichaam omdat het door de operatie weer functioneerde! Dus als je dood bent functioneert je lichaam niet meer, je geest treedt dan uit en je zult op een dag God=Jezus in het vlees=als mens=oa Kolossenzen 1:15, en moet verantwoording afleggen wat je allemaal uitgespookt hebt op aarde=het Laatste OORDEEL=Openbaringen 20:11-15, en tenzij je je Bekeert(Lukas 13:3)=een ENKELTJE HEL mensen=dus NIET v mij=v God's-Woord=de Bijbel!!

16-11-2022 11:19

Martano +231

Mijn amateurclub werd afgelopen seizoen kampioen, ook dankzij de Heer. Soms denk ik wel eens: kunt U Uw tijd niet beter besteden dan aan het verdelen van kampioenschappen. Iets met de wereldvrede….

16-11-2022 09:59

Weloveajaxxx +1204

Wellicht schop ik nu tegen schenen.

Ik denk dat de kerk etc. Eigenlijk gewoon ooit is begonnen om de macht naar zich toe te trekken. Mensen zijn makkelijk te beinvloeden als er wordt verteld, dat je anders gestraft word door iets wat je niet kan zien of aanraken.
Het vele geld wat met kerken is verdiend heeft er voor gezorgd dat ze erg veel invloed hebben gekregen. het vaticaan als voorbeeld.

16-11-2022 08:22

Henk de Vries +11133

Dat krijgt zelf een god niet voor elkaar...

16-11-2022 07:45

Geus +4759

Als we dit jaar kampioen worden van de eredivisie dan geloof ik dat God daar ook een grote rol in heeft gespeeld. Amen.

15-11-2022 23:16

PH2BOT +40287

Zo'n uitspraak impliceert dan dus ook dat wanneer Timber slecht of goed speelt dat direct met zijn god te maken heeft. Speelt hij goed dan had hij zijn god naast hem maar wat zeg je dan wanneer Timber slecht speelt? Dat zijn geloof in zijn god onvoldoende was? Tja...geloof. ...het blijft lastig. Vooral wanneer je gelooft in een god die door mensen eerst zelf is bedacht en waaraan vervolgens allerhande kwaliteiten worden toegedicht. God houdt van je...behalve wanneer je niet doet wat de god zegt je te doen: dan ga je naar de hel ( in Christendom). Maar god houdt wèl van je....tja lastig hoor dat geloof.

15-11-2022 21:38

AFCAHOOLIGAN +990

Als er een God bestaat dan word Schreuder ontslagen

15-11-2022 20:37

JesusZoonVanGod +5826

Ik zal een goed woordje doen.

15-11-2022 20:41

AFCAHOOLIGAN +990

🤣🤣🤣

16-11-2022 12:12

PH2BOT +40287

...dan moet Schreuder(t) natuurlijk wel in diezelfde god geloven anders werkt het niet.

15-11-2022 21:46

RobDAZ +2726

Blijf me verbazen hoeveel lieden elk woordje letterlijk nemen. T is antwoord op cancel-cultuur. Wat niet voegt in eigen bekrompen geest is 'fout'

Wees vooral niet bang jezelf eerlijk uit te spreken. Timber geeft goede voorbeeld.

15-11-2022 19:24

Rikkie66 +22815

Als dat gebeurt laat ik me dopen, besnijden en ga ik de hele dag aan de hosties en wijn! Al moet ik bekennen dat de wijn al een grote rol in mijn geloof speelt.

15-11-2022 19:21

Danielson +50330

Als Schreuder deze week nog wordt ontslagen, dan moet dat wel de hand van God zijn.
Van Sarretje moeten we het niet hebben namelijk.

15-11-2022 18:47

Cruijffthebest +13411

Ja Timber, want dat zou een wonder zijn!

15-11-2022 18:45

b.hulshof +3754

Waarom zal god Nederland voortrekken, wat een dom gelul. Als er een god bestaat dan zou hij niet willen dat een voetballer per week meer verdiend dan een arbeider in een jaar.

15-11-2022 18:39

AFCA1996L +15887

Er is geen god. We leven in een simulatie.

15-11-2022 18:28

AlexIbarra +19250

Zelf ben ik altijd atheist geweest maar deze jongen is ongeveer half mijn leeftijd, loopt lekker te knallen, heeft dingen gepresteerd waarvan ik alleen maar kan dromen en is multimiljonair.
Vertoont ook geen achterlijk gedrag in tegenstelling tot veel van zijn vakgenoten.

Weinig reden om te roepen dat het beter zou zijn als hij op mijn manier in het leven zou staan.
Ieder zijn ding.

15-11-2022 17:43

CruijffLegend +4976

En God laat de rest dan verliezen? Lekkere God heb jij Jurrien.. En waar is hij voor de slachtoffers in Qatar? Belangrijk hoor dat voetbal..

15-11-2022 17:34

Wouter.H +11160

Je doet het toch echt zelf vriend

15-11-2022 17:08

AFCA020! +6117

God... Alias: Louis van Gaal?

15-11-2022 17:03

Henkjanklaas +20625

Dan heeft God geen hoge pet op van Ajax…

15-11-2022 16:59

Jeugd +24779

Ik denk dat Louis dat helemala met hem eens is😅

15-11-2022 16:56

Hetzijnmaar +5453

Ik geloof het ook anders kan je met deze selectie nooit wereldkampioen worden
Of was het toch Louis die ik in Lissabon vorig jaar boven op die berg vlakbij die brug over de Taag zag staan

15-11-2022 16:48

Stamhoofd +11534

Tja. Maar wat als de tegenstander ook voor God bidt? Ik kan het mis hebben, maar ik kan in de bijbel niet vinden dat God Nederlander is of bekend stond als een oranje supporter..

Dus daar hebben we niks aan.

15-11-2022 16:22

Qifesh +24917

Lol "Nederland" God heeft niks met landsgrenzen denk ik.. ook niet met lebensraum oid..

16-11-2022 11:12

Gouda +2035

Ik ben ook gelovig, maar vind dit wel apart. Waarom zou God ons het wereldkampioenschap meer gunnen dan de andere teams, als Hij onvoorwaardelijk, even veel, houdt van Zijn kinderen?

15-11-2022 16:22

Modric36 +8224

Religieuze mensen hebben meestal een lager IQ dan seculiere/agnostische mensen.

15-11-2022 15:28

MarcHogervorst +35302

Klopt, iedereen die niet zo denkt als ik, die is dom! Moet gewoon wel zo zijn, anders zouden ze het niet met me oneens zijn.

15-11-2022 16:12

Gouda +2035

Hiervan zou ik wel eens bronnen willen zien. In mijn persoonlijke omgeving zie ik hele andere voorbeelden. Vooral in reformatorische kringen zitten heel veel hoog opgeleide mensen met vaak goede banen.

15-11-2022 16:23

Modric36 +8224

https://www.hpdetijd.nl/2017-05-15/atheist-intelligenter/

Hoogopgeleid is niet hetzelfde als een hoog IQ

15-11-2022 16:53

Gouda +2035

True, maar voor een hoger niveau qua studie, heb je vaak wel een hoger iq nodig over het algemeen. Interessant! Ook grappig dat sociale en creatieve intelligentie buiten beschouwing gelaten zijn. Gevoelsmatig zijn deze mensen juist op dat vlak weer verder ontwikkeld. Zonde om dit weg te laten.

15-11-2022 17:05

MarcHogervorst +35302

Ligt er aan welke studie! (En sorry geen hoge pet op van sociale wetenschappen.)

15-11-2022 17:20

Kingoffdatoilet +17161

Leuk dat je dit artikel er bij pakt waar het voornamelijk over hoogopgeleide mensen gaat en niet over IQ.

15-11-2022 17:29

Kingoffdatoilet +17161

Dit is ook bullshit. Studeren heeft meer met welvaart te maken dan met IQ.

15-11-2022 17:30

Qifesh +24917

Daar zég je wat king

16-11-2022 11:13

Hetzijnmaar +5453

Je neus groeit Modric je vertelt nu sprookjes

15-11-2022 16:45

Jeugd +24779

Religie en IQ hebben niks met elkaar te maken.
Religie viert hoogtij in geval van uitzichtloosheid en armoede, vaak gepaard met gebrek aan educatie.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die dat heeft religieus is en de rest niet.
Je krijgt het soms ook van generatie op generatie mee en soms hebben mensen simpelweg de behoefte aan spiritualiteit.

15-11-2022 17:02

Kingoffdatoilet +17161

Dit is bullshit

15-11-2022 17:29

RememberLitmanen +950

Van gaal is het eens met timber en deelt zichzelf ook een grote rol toe…

15-11-2022 14:49

Afcajelle91 +1438

Ik geloof dat de Godenzonen daar een rol in spelen💪⬜️🟥⬜️

15-11-2022 14:41

Wodan +1399

Maar wat als ze hem daar betrappen met een Bijbel?

15-11-2022 14:35

MarcHogervorst +35302

Ja vroeg ik me ook af, maar hoewel kerken en zo in het naburige Saudi Arabië inderdaad verboden zijn, is er in Qatar wel meer godsdienstvrijheid.

15-11-2022 15:11

4Ever14 +6612

In landen als Dubai, Qatar en Bahrain is dat volgens mij niet echt een probleem, daar heb je nog enigzins vrijheid zolang je niet rare dingen gaat doen.

15-11-2022 16:11

AlexIbarra +19250

1/3 van de inwoners van Qatar is niet-moslim dus ik denk dat Timber en zijn bijbeltje het ook wel een paar weken overleven.

15-11-2022 17:23

AFCAwerkendam +26

En zo niet is het allemaal de schuld van de Duivel

15-11-2022 14:31

MarcHogervorst +35302

Van Schreuder dus!!!

15-11-2022 15:11

komop +2145

Het is prima als je ergens kracht uit haalt. Dat kan ieder op een andere manier doen. Totaal niks mis mee.
Ik heb moet wel zeggen dat ik niet geloof dat er een 'opperwezen' is dat zich met sport wedstrijden bezig houdt... En daarbij ook nog eens bepaalde 'goede' sporters / teams zou helpen.
Dus dat stukje volg ik niet.
Als ik van daaruit zou verder redenen zouden 'slechte' sporters/teams tegengewerkt worden.
Dan is er veel werk aan de winkel. Meer dan een dagtaak daarboven...

15-11-2022 14:26

AFCA. +3274

Als Oranje wereldkampioen wordt dan ga ik denk ik toch ook geloven dat er meer is. Want het lijkt mij een wonder.

15-11-2022 14:21

Heimwee +6706

Als Jurrien de Bijbel goed leest zal het hem duidelijk worden dat God zich niet inlaat met deze corrupte op geld gebaseerde sport. Het is een gruwel in Zijn ogen.

15-11-2022 14:12

RobDAZ +2726

@Heimwee
Dat lees je nergens in de Bijbel, zelfs geen associatie.

15-11-2022 15:04

MarcHogervorst +35302

@RobDAZ, staat er niks over gokken en dobbelen en kansspelen in de Bijbel? Ik kan me voorstellen dat er daarover wel iets staat. Tenslotte deden ze dat rond de tijd van Jezus ook wel.

15-11-2022 16:18

Kingoffdatoilet +17161

Daar staat zeker wat over in de bijbel. Over voetbal niet. Dat bestond toen niet.

15-11-2022 17:35

Dolblij +45073

In de bijbel is de "tempelreiniging" te lezen, waarin Jezus de geldwisselaars, spelers en handelaars (al naar evangelie) uit de tempel verjoeg om er weer een "normaal" gebedshuis van te maken. In overdrachtelijke zin zou dit kunnen passen bij wat Marc Hogervorst hier vraagt.

15-11-2022 18:55

Heimwee +6706

Pak de Bijbel en lees maar wat God over geld zegtLaat uw leven niet beheersen door geldzucht, neem genoegen met wat u hebt. Hij heeft immers zelf gezegd: ‘Nooit zal Ik u afvallen, nooit zal Ik u verlaten.’
Hebreeën 13:5
In de schoot geworpen rijkdom is weer snel verdwenen,
gestage groei maakt rijk.
Spreuken 13:11
Wie rijk wil worden, staat bloot aan verleiding, raakt in een valstrik en valt ten prooi aan allerlei dwaze en schadelijke begeerten die een mens in het verderf storten en ten onder doen gaan.
1 Timoteüs 6:9
Alleen de zegen van de HEER maakt rijk,
zwoegen voegt daar niets aan toe.
Spreuken 10:22
Tob jezelf niet af om rijk te worden,
zet dat plan opzij.
Spreuken 23:4
Wie van geld houdt, kan er niet genoeg van krijgen. Wie verzot op rijkdom is, is altijd op meer gewin belust. Ook dat is enkel leegte.
Prediker 5:9
Eer de HEER met al je rijkdom,
met het beste van de oogst.
Spreuken 3:9
Beter een schamel bezit en ontzag voor de HEER
dan grote rijkdom en veel onrust.
Spreuken 15:16
Hij zei tegen hen: ‘Pas op, hoed je voor iedere vorm van hebzucht. Want ook al heeft een mens nog zoveel, zijn leven bezit hij niet.’
Lucas 12:15
Waar je schat is, daar zal ook je hart zijn.
Matteüs 6:21
Geef iedereen wat hem toekomt: belasting aan wie u belasting verschuldigd bent, accijns aan wie u accijns verschuldigd bent, ontzag aan wie ontzag toekomt, eerbied aan wie eerbied toekomt.
Romeinen 13:7
Hoeveel beter is het wijsheid te verwerven dan goud,
hoezeer is inzicht te verkiezen boven zilver.
Spreuken 16:16
Wat ben ik, en wat is mijn volk, dat wij in staat zijn gebleken zoveel kostbaarheden af te staan? Alles is van U afkomstig, en wat wij U schenken komt uit uw hand.
1 Kronieken 29:14
Draag de rijken van deze wereld op niet hoogmoedig te zijn en hun hoop niet in zoiets onzekers als rijkdom te stellen, maar op God, die ons rijkelijk van alles voorziet om ervan te genieten.
1 Timoteüs 6:17
Zijn heer zei tegen hem: “Voortreffelijk, je bent een goede en betrouwbare dienaar. Omdat je betrouwbaar was in het beheer van een klein bedrag, zal ik je over veel meer aanstellen. Wees welkom bij het feestmaal van je heer.”
Matteüs 25:21
Houd me ver van leugen en bedrog.
Maak me niet arm, maar ook niet rijk,
voed me slechts met wat ik nodig heb.
Spreuken 30:8
Trouw is voor de mens het hoogste goed,
je kunt beter arm dan onbetrouwbaar zijn.
Spreuken 19:22
Want de wortel van alle kwaad is geldzucht. Door zich daaraan over te geven zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben ze zichzelf veel leed berokkend.
1 Timoteüs 6:10
Beter het weinige dat een rechtvaardige heeft
dan de rijkdom van talloze zondaars.
De macht van de zondaars wordt gebroken,
maar de HEER zal de rechtvaardigen steunen.
Psalm 37:16-17
Want in een oogwenk is je geld verdwenen:
het krijgt vleugels en vliegt weg als een arend.
Spreuken 23:5
Een goede naam is te verkiezen boven grote rijkdom,
waardering boven zilver en goud.
Spreuken 22:1
Daarom betaalt u ook belasting en staat wie belasting int in dienst van God.
Romeinen 13:6
Oneerlijk verkregen rijkdom baat je niet,
rechtvaardigheid redt van de dood.
Spreuken 10:2
Rijkdom helpt je niet op de dag van Gods toorn,
rechtvaardigheid redt van de dood.
Spreuken 11:4
Een rijkaard denkt dat zijn bezit een vesting is,
achter een muur waant hij zich veilig.
Spreuken 18:11

15-11-2022 19:18

AlexIbarra +19250

@Heimwee Schud je dat zo even uit je mouw? ;)

15-11-2022 20:47

Heimwee +6706

nee hoor dat staat in de Bijbel.

15-11-2022 21:20

Psychevore +21186

Tsja, maar dit figuur houdt er dan ook hele bijzondere meningen op na. Wist je bijvoorbeeld dat je geen kleding mag dragen die uit meer dan één stof bestaat? Ik zou maar even snel de embleempjes van je kleding bekijken, voordat straks het hele dorp/de stad uit moet lopen om jou te stenigen.

15-11-2022 15:37

MarcHogervorst +35302

Ik dacht toch echt gelezen te hebben dat God zelf gek is op voetbal en het liefst in de spits speelt. Zijn zoon JC kan zowel in de aanval als op het middenveld uit de voeten. De nieuwe Amsterdamse vertaling. Handelingen 14.14, op zeker.

15-11-2022 16:15

Breuk +25158

Dan moet jij niet meedoen jurrien

15-11-2022 14:02

Ajax The Best +16518

Werkelijk??? Denken we er aan dat we wereldkampioen kunnen worden? Lachwekkend.

15-11-2022 13:52

AlexIbarra +19250

Het is meer geloven dan denken. ;)

15-11-2022 17:25

Ajax The Best +16518

Waar gelooft iemand in als je dat geloofd?

15-11-2022 20:20

AlexIbarra +19250

Het onmogelijke.
Maar goed, Griekenland EK 2004...

15-11-2022 20:49

WeirdAJAX +12194

En als je het dan niet wordt, dan ook?

15-11-2022 13:43

RobDAZ +2726

Timber haalt eigen kracht en positieve energie uit God, denkt hier als team en haalt dat aan. Mooi.. Niks mis mee.

15-11-2022 13:38

Rodsje +14723

Laten we hopen dat God Alfred er vandaag nog uit gooit

15-11-2022 13:36

DeWijsneus +25717

Waarom denk je dat ze grote landen altijd winnen? Meer inwoners = meer biddende mensjes. Facts.

15-11-2022 13:36

Nr.10 +111107

Zo zullen enige Duitsers, Argentijnen en Brazilianen dat ook wel geloven. Als er iets als een God zou zijn, dan mag ik toch hopen dat ie zich niet al teveel voor een WK voetbal interesseert, of er überhaupt wat aan had gedaan dat al die armelui zich dood gewerkt hebben om die stadions te bouwen. Maar goed, er zijn veel betere verklaringen voor het bestaan van de idee ‘God’ dan een daadwerkelijk bestaan.

15-11-2022 13:36

Psychevore +21186

Echt waanzin dit soort teksten. Alsof zo'n god niks beters te doen heeft dan Nederland/Timber wereldkampioen maken. Dat er elke 30 seconden o.i.d. een kind onder de 3 sterft van de honger is niet belangrijk, maar het WK voetbal daar houdt ie zich wel even mee bezig.

Waanzin.

15-11-2022 13:34

4Ever14 +6612

Je slaat wel erg hard door lol, hij heeft het puur erover dat hij zijn energie en rust uit zijn geloof haalt en dus als ze het wk winnen dat god dus indirect een rol hierbij speelt. Nergens in dit stuk zegt hij dat god een besluit maakt (als een mens) om bijvoorbeeld Nederland te laten winnen.

15-11-2022 16:16

Pizzapunt20 +9996

Als Nederland het WK wint verdient Schreuder alle credits, niet god.

15-11-2022 13:09

louis60 +11472

Als er 1 iemand voor kan zorgen dat Oranje WK kampioen wordt, is dat Louis. Maar voor de slechtste trainer ooit, die 7 internationals uit vorm heeft gekregen, zal er geen enkele credit zijn.

15-11-2022 13:25

MarcHogervorst +35302

Juist omgekeerd. Met een selectie met veel spelers van Ajax waarmee Schreuder niet van Emmen kan winnen, zou van Gaal wereldkampioen worden. Het zou Schreuders onvermogen des te meer aantonen.

15-11-2022 13:29

Pizzapunt20 +9996

Als Dumfries inderdaad geblesseerd lijkt, denk ik dat hij zomaar als rechtback kan komen te spelen. zou ik interessant vinden ook met het oog op Ajax. In zijn huidige vorm en de matige optredens van rensch en sanchez is Timber op rechtsback, en daarmee Kaplan centraal proberen (rechtspoot) ook een optie?

15-11-2022 13:08

Harrier Du Bois +38764

Ik vind dit altijd wel eng gedrag.

15-11-2022 13:04

MichelBoerebach +29181

Nee, joh. Niet dit. Pas wanneer er mensen om worden omgebracht.

15-11-2022 13:07

Harrier Du Bois +38764

Oh alleen dan pas. Tja

15-11-2022 13:13

RobDAZ +2726

Het wordt pas eng als men geen onderscheid meer maakt tussen goed en kwaad, licht, duisternis..

En het IS doodeng, gelovig of niet, dat 95% hier plots met muilkorf rondloopt na 440 jr Nederland en 4,5 miljard jr bestaan aarde.

15-11-2022 13:23

Nr.10 +111107

Haha dude… is dit nou nog niet afgelopen? De najaarsgolf is alweer voorbij, het is endemisch. Niemand vraagt om mondkapjes. Get over yourself.

15-11-2022 13:38

Qifesh +24917

Iedereen eiste dat wel hoor men vergeet niet

16-11-2022 11:24

Altijdindestraat +40078

Overigens is er iets voor te zeggen om niet eerste te worden in onze poule... dan ontloop je waarschijnlijk Argentinië, Duitsland of Brazilië

15-11-2022 13:03

MichelBoerebach +29181

Dat moeten ze dus een van die wedstrijden gaan muiten. Ook daar zijn onze jongen inmiddels goed op ingesteld!

15-11-2022 13:08

MarcHogervorst +35302

Volgens mij is dat toch traditie in Oranje. Eerste drie wedstrijden in de poel winnen en daarna er direct uit?

15-11-2022 13:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.