Ten Hag: 'Denk dat we een heel goede selectie hebben, die net compleet is'

door NickOoms 19

Bron De Telegraaf

Ten Hag: 'Denk dat we een heel goede selectie hebben, die net compleet is'

door NickOoms 19

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag is zeer content met de huidige spelersgroep van Ajax. Recentelijk bereikten de Amsterdammers een overeenstemming met FC Kopenhagen om Mohamed Daramy over te nemen. Met de komst van de negentienjarige aanvaller bevat het elftal van Ajax volgens Ten Hag voldoende spelers.

'Ik denk dat we een heel goede selectie hebben, die net compleet is', citeert De Telegraaf de 51-jarige trainer op de conference call. 'Ik ben heel tevreden. Er zijn wel erg veel aanvallers, dus moeten we kijken of er voor alle spelers perspectief is. Er staan in elk geval wedstrijden in de Champions League op mijn netvlies, waarin David (Neres, red.) van grote waarde was.

Ajax wist vorige week een overeenstemming te bereiken met FC Kopenhagen om Mohamed Daramy voor een bedrag van rond de dertien miljoen euro over te nemen. Naar verluidt zal de Deen op korte termijn worden gepresenteerd. Volgens Ten Hag moeten we Daramy de tijd geven. 'Maar hij is er nu nog niet eens en moet worden ingepast. Antony was later terug van de Spelen en Edson Alvarez van de Gold Cup. De puzzel zal bij ons nog in elkaar moeten vallen. In de competitie zetten we de voorbereiding voort en het moet beter dan zondag tegen FC Twente.'

Lees meer over:
Plaats reactie

DeMeer1976 +3095

Beetje late constatering van Ten Hag paar dagen voor de transferdeadlines.

27-08-2021 18:34

AjaxajA +7

Cruijff zei ooit: "heb je wereldspits? Speel dan met een diepe spits. Heb je geen wereldspits? Speel dan met een ruit op het middenveld."

De ruit zoals Cruijff die bedoelde (zie https://www.youtube.com/watch?v=QNI_2cll13U) was eigenlijk met een hangende spits. Wij zijn zo begonnen aan de wedstrijd Ajax - Liverpool, toen Kudus geblesseerd raakte, en speelde echt goed toen.

Daarom in de CL (mits fit):

Je beste Keeper
Maza Timber Blind/Martínez Nico
Blind/Martínez
Klaassen Gravenberch
Kudus
Antony Tadic

Blind achterin afhankelijk van de tegenstander. Martínez is gewoon de betere versie van Alvarez: zelfde agressie en grinta maar de betere voetballer. Kudus niet fit, dan Tadic hangende spits en Daramy/Neres op links.

27-08-2021 12:43

Babangida83 +23808

Dat is precies wat Cruijff zelf in het begin van zijn trainerscarriere fout deed. Hij leerde daar echter van en kwam toen met aanpassingen op zijn tactiek. Jammer dat we nu weer dezelfde fout maken.

27-08-2021 12:49

AjaxajA +7

Doel je er dan op dat hoe ik het hierboven zeg dus niet juist is, of dat dit juist is nadat Cruijff ervan geleerd had?

27-08-2021 13:58

Spelverdeler +4633

Nog niet zo lang terufg hadden we echt topspelers op het middenveld rondlopen. Met Frenkie, Ziyech en Van de Beek. En dan had je Schöne nog achter de hand. In mijn ogen voldoet op dit moment geen enkele voetballer om op CL niveau mee te kunnen. Klaassen is echt bruikbaar voor in de EL of de Eredivisie. Met Alvarez op het middenveld kan je zeker goed georganiseerd staan tegen subtoppers als Sporting en Dortmund, maar dominant spelen zal er niet inzitten. Gravenberch groot talent, maar zeker Europees moet hij zich kunnen optrekken aan één of twee steunpilaren naast hem. Misschien wat rigoureus, maar ik zal voor een totaal ander middenveld gaan: Berghuis of Tadic op de 10, Lobatka (speelt zelden bij Napoli, wendbare speler met overzicht) en Martinez.

27-08-2021 12:23

Harrie.S +427

Kan Ajax Götze niet halen? Wij spelen CL.

27-08-2021 11:53

Harrie.S +427

Ten Hag is gek, deze selectie is zo onstabiel als maar kan dat heeft PSV en Twente wel bewezen.
Als Ajax daar Blind voor is gaat het een horror scenario beleven dit seisoen.
Ajax moet nog 2 spelers halen een verdediger en een middenvelder. Dat is brood nodig. En dan moet onana weer gaan kepen anders heb je ook nog een 1e keeper nodig.

27-08-2021 11:46

AFCA-pride +17304

Verdediger waar?

27-08-2021 12:08

Ajax95Duivendrecht +24072

Bij een team dat al een half jaar in min of meer dezelfde basiself samenspeelt, kun je niet meer spreken van 'de puzzel moet in elkaar vallen'. Dan is het gewoon een teken aan de wand als je zo slecht speelt tegen Twente.

Tegen elke ploeg die gedoseerd drukzet, ben je gewoon de sjaak met deze as. Dat was vorig jaar op momenten ook al zichtbaar (Heracles-uit, PSV-uit, eerste helft Utrecht-thuis, eerste helft Emmen-thuis), alleen zaten de resultaten toen elke keer mee. Maar als dat laatste niet gebeurt, zie je pas echt hoe stroperig Ajax voetbalt om zulke teams kapot te spelen.

27-08-2021 11:13

Eurysaces +29498

Vorig seizoen speelde we met Alvarez en Klaassen op het middenveld, daarmee lagen alle stukjes verkeerd, dus het is inderdaad ene flinke puzzel nog. Al is het niet zo ingewikkeld, voetballers in de as en je bent klaar

27-08-2021 12:43

Steffenhagen +37688

Helemaal eens ! Ajax speelde langzaam en lui , vooral in uitwedstrijden . De gebreken kwamen toen al duidelijk aan het licht . En daar hebben ze precies niks aan gedaan. Lui management dus

27-08-2021 12:51

Been +12421

Dan heeft Ten Hag het waarschijnlijk ook op zijn netvlies staan dat hij Neres al 2 jaar niet meer aan de praat krijgt…

27-08-2021 10:37

JOHANisGOD +18498

Misschien kan Neres ook proberen om wat beter te gaan voetballen.

27-08-2021 10:51

Soccerskins v2 +43192

“De puzzel zal bij ons nog in elkaar moeten vallen.“

Hopelijk betekent dit dat Ten Hag iets aan de opstelling gaat doen. Ik zie ons niet ver komen met de namen die tegen Twente op het veld stonden.

27-08-2021 09:48

Harrie.S +427

Dan zullen ze toch dit weekend moeten winnen van vitesse anders is het na 3 wedstrijden al klaar met kampioenschap.

27-08-2021 11:50

AFCA-pride +17304

Pfff paniekzaaier

27-08-2021 12:11

JariJari +15038

lol met je klaar haha

27-08-2021 13:14

louis60 +11472

Achilleshiel blijft nu voor Europese wedstrijden: keeper en echt stevige CV.

27-08-2021 09:40

HsvHoek +2834

Type Sanchez dus, had er allang moeten wezen idd. Keepers voldoende vind ik.

27-08-2021 11:02

Ferd +38293

ja, laten we nog een speler opstellen die het van hardheid en fysiek moet hebben ipv voetballend vermogen…….. we zijn verdomme Feyenoord of PSV niet.

27-08-2021 11:25

AFCA-pride +17304

We hebben Magallan;-). Eaarom een stevige verdediger? We hebben met Timber en Martinez prima verdedigers

27-08-2021 12:12

louis60 +11472

Mallejan is een enorme miskoop. Net als Labyad, Pasveer en Klaiber.

27-08-2021 14:13

Babangida83 +23808

Nu Nico weer terug is en weer fit, verwacht ik toch dat Blind op cvm komt te spelen. Dan wordt het een mooi seizoen.

Overigens wat een luxe dat Overmars voor Ten Hag nog even last-minuten een 15de aanvaller haalt van 13 miljoen. Terwijl er voor Keizer destijds niet eens een aanvallende back kon worden gehaald voor de basis. Daar zie je aan dat er politiek toch ook wel meespeelt.

27-08-2021 09:37

Dennis129 +11865

Wat dacht je van geld

27-08-2021 09:45

Cello +52796 moderator

@Dennis129

Idd. Sinds 2017 toen Keizer er nog was is er zeker financieel wel het één en ander veranderd.

27-08-2021 09:50

Babangida83 +23808

We hadden op dat moment net Sanchez voor 40 miljoen verkocht en best veel poen uit de EL opgehaald door de finaleplek en bijbehorende commerciële inkomsten vanwege alle aandacht. Dus dat vind ik geen reden om geen back te gaan halen, die overigens ook gewoon beloofd was bij zijn aanstelling. Maar dat terzijde.

27-08-2021 12:52

Ajax27 +19054

Ja zodat ons middenveld weer overhoop gelopen wordt? We hebben toch allemaal gezien dat blind als middenvelder niet meer kan. Of wou je hem op de positie van Gravenberch zetten zodat die moet banken? Alvarez of Klaassen dient op 6 te staan omdat je gewoon iemand nodig hebt die het loopvermogen en de kracht heeft om veel vuile meters te maken en een heleboel op te ruimen.

Ik opteer echt nog voor een creatieve aanvallende middenvelder. Een nummer 10 ala Ziyech die meerdere trucjes in huis heeft om een wedstrijd open te breken en zelf ook een goal kan maken. Kudus is zo iemand maar loopt (ongelukkig) van de ene naar de andere blessure. Eriksen is zo iemand maar blijkt onhaalbaar. Ihattarren is zo iemand... maar... Raiola? te moeilijk mannetje? Of wellicht zit er nog ergens iemand van het kaliber Götze ergens op de bank waarvan we dachten dat een dergelijke speler noooooooittt naar de eredivisie zou komen. Daar heb ik echter geen overzicht van.

27-08-2021 10:33

Simpelishetmoeilijkst +25079

Fitz-Jim erbij, wordt een fantastische speler voor ons.

27-08-2021 10:51

Zwaan +325

Over het kaliber Gotze: toevallig las ik deze week een artikel over Jack Wilshere.
Voormalig toptalent, maar door blessures afgezakt en nu zonder club. ALS zo'n jongen weer fit wordt, zou het misschien iets kunnen worden. Alleen heb je niet zoveel aan ALS, Kudus is ook een topper ALS ie fit kan blijven..

Zou toch iets proberen met Eriksen. Die gaat toch nog wel ergens heen voor einde transfermarkt als ie anders een hele tijd niet mag spelen in Italie?

27-08-2021 11:14

AlexIbarra +19210

Een vriend van me begon een paar dagen geleden ook over Wilshere.
Zou met zijn technische kwaliteiten mooi complementair zijn aan Alvarez RVM of Klaassen op 10, en met zijn ervaring ook iets anders brengen dan Kudus.

Maar wel wat verdacht dat niet 1 andere club dit (fysieke) risico aandurft.

27-08-2021 12:28

Koscar +5384

Klaassen, Kudus en Labyad zijn je enige aanvallende middenvelders. Fijn dat er nu iemand is voor de diepte hoor, maar er moeten ook spelers zijn die een diepe bal kunnen geven. Onbegrijpelijk dat er geen aanvallende middenvelder wordt gehaald en onbegrijpelijk dat er geen enkele journalist is die daar naar vraagt.

27-08-2021 09:24

Dennis129 +11865

3 spelers voor 1 positie is toch wel genoeg? En dan loopt de eveneens overbodige Jensen ook nog en was Ekkelenamp er ook nog. ALs er 1 positie overbezet is..

27-08-2021 09:46

Koscar +5384

In feite heb je nu namelijk met Gravenberch en Kudus maar twee voetballende en enigszins middenvelders, dat is veel te beperkt. Labyad en Ekkelenkamp (die weg gaat) zijn niet goed genoeg. Met Kudus uit de roulatie zie je al hoe ontzettend voetballend beperkt dit middenveld is

27-08-2021 09:58

Dennis129 +11865

Je had het over aanvallende middenvelders. Nu heb je het over het gehele middenveld.

27-08-2021 10:19

Markopantelic007 +3893

Wat zou het toch lekker zijn om een creatieve middenvelder te hebben die Neres met fijne steekballen weer kan laten opbloeien en het team doet draaien. Kunnen we Alvarez niet voor iemand inruilen?

27-08-2021 09:04

tyzinho +1295

Kijk liever naar een aanvallende middenvelder die en normale pass in de diepte kan geven. We hebben geen creatieve passer op de middenveld.

27-08-2021 09:42

Hugoboss92 +1986

Berghuis op 10

27-08-2021 10:07

NeeI +107608

"In de competitie zetten we de voorbereiding voort.."

Dit proces duurt normaliter enkele maanden bij Ten Hag. Ergens in december, wanneer we zo goed als uitgeschakeld zijn in de CL, komt hij toevalligerwijs met de beste elf op de proppen.

27-08-2021 08:56

oudzuid2 +7292

we gaan het eerst 4 maanden met Labyad op tien proberen

27-08-2021 09:09

NeeI +107608

Nee, die tijd is geweest.

We zitten nu vast in het betonnen as tijdperk: Stekelenburg, Alvarez, Klaassen, Haller.

27-08-2021 09:26

Juichtoon +32205

Het elftal zal op natuurlijke wijze ontstaan. Ik dacht altijd dat de coach dit deed.....-:).

27-08-2021 09:48

Brooklyn +4132

Wat Ajax (nog) mist is een goede aanvoerder. Tadic heeft wel enige eigenschappen van een goede aanvoerder maar niet genoeg. Met Berghuis erbij hebben we de sleutel in huis denk ik hier. Benieuwd of TH dat ook zo ziet. Meestal gaat zo’n proces vanzelf. Natuurlijk moet hij een paar degelijke potten spelen. Ik denk dat binnen drie maanden het pleit betwist is. Denk ook dat Tadic het niet erg vind. Wordt ook wat ouder en kan zich zo meer op zichzelf richten. Berghuis is 29. En heeft de ervaring.

27-08-2021 08:53

Ron403 +6470

Moet niet gekker worden haha. Sarcasme toch? Ben nog niet helemaal wakker..

27-08-2021 08:54

afcas +3748

Berghuis aanvoerder? Wat maakt hem geschikt als aanvoerder?

27-08-2021 08:55

Nr.10 +110893

Tadic is een geboren aanvoerder door het voorbeeld wat hij stelt. Hij is de belangrijkste speler, en alle jonge spelers noemen hem als eerste als hen wordt gevraagd van wie ze dingen leren.

27-08-2021 09:04

SR83 +1765

Ok man. (Niet okay, eigenlijk😂)

27-08-2021 10:07

Dave +5812

Als je een goede selectie hebt Meneer Ten Hag dan moet je ook makelijk van Twente kunnen winnen

27-08-2021 08:51

Nr.10 +110893

@Meneer Dave, dat is Meneer Ten Hag helemaal met jou eens.

27-08-2021 09:05

Jortjuh14 +2986

Dit jaar kunnen we wel verwachten dat we een keer overwinteren toch? 3 maal scheepsrecht.

27-08-2021 08:43

Nr.10 +110893

Als je naar de loting kijkt moet het kunnen. We moeten goed voor de dag komen, maar dit is denk ik de beste loting in de afgelopen drie jaar.

27-08-2021 09:06

louis60 +11472

Je bedoelt hopelijk wel in de CL. EL zou ik op dit moment jammer vinden.

27-08-2021 09:43

Ajax95Duivendrecht +24072

Als Ten Hag snel een logische basiself met meer voetbal in de as opstelt, wel ja.

Helaas leert de ervaring van de afgelopen jaren dat Ten Hag hier meestal 4 maanden over doet.

27-08-2021 11:16

Multi +33105

Mag toch echt hopen dat er nog een creatieve middenvelder komt. Neres mag je laten gaan voor 25 miljoen en dan kan je met dat bedrag ook nog wat leuks. Het zou helemaal top zijn als je op een of andere manier Magallan en Labyad zou kunnen verkopen.

Een creatieve middenvelder lijkt me dan sowieso nog een must. Het zou het team namelijk zoveel dynamischer en sterker maken. Mocht je Labyad dus ook nog kunnen verkopen, dan zouden een tweede extra middenvelder ook geen overbodige luxe zijn. Al zou ik dan wel een jong talent halen in plaats van Labyad. Persoonlijk ben ik wel erg gecharmeerd van Kozlowski. Speelde al een paar keer heel sterk in het eerste elftal van Polen en heeft nog maar een 1 jarig contract.

Uiteraard is de keeper ook nog een vraagteken, maar wat mij betreft mag je er lekker Gorter neer zetten. Mocht je goede optie voor een leuke prijs meer binnen kunnen halen. Ook Onana stond er ook onverwachts in één keer. En hij kan ook alleen maar groeien door vertrouwen te krijgen.

27-08-2021 08:41

oudzuid2 +7292

alsof je elftal zonder Antony en Alvarez helemaal niks voorstelt. ben benieuwd hoe lang we volgens Ten Hag nog in de voorbereiding blijven zitten

27-08-2021 08:32

AlexIbarra +19210

Je mist ook Kudus en Steek, je vriend Labyad, Nico heeft van de laatste 270 minuten er 38 gespeeld, Martinez later aangesloten, Klaassen lijkt nog niet fit, enz.
Allemaal geen excuus om 1-1 te spelen tegen Twente maar dat we nog niet op volle oorlogssterkte zijn (geweest) lijkt me duidelijk.

De 'voorbereiding' is voorbij wanneer we de eerste groepswedstrijd spelen.

27-08-2021 12:37

Cruijffthebest +13301

TH bedoelt eigenlijk een goede selectie ( niet heel goed ) die niet compleet is ( niet net compleet is )
We missen een creatieve middenvelder en een topkeeper, dat gaat ons in de CL opbreken, reken maar!

27-08-2021 08:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.