Tadic reageert op geruchten: 'Zal Turkije niet verlaten, tenzij Fenerbahçe zegt dat ik moet gaan'

door Bart Veenstra 100

Bron Aksam

Tadic reageert op geruchten: 'Zal Turkije niet verlaten, tenzij Fenerbahçe zegt dat ik moet gaan'

door Bart Veenstra 100

Bron Aksam

Laatst geüpdatet

Dusan Tadic is niet van plan om Fenerbahçe in de komende zomer te verlaten. De Servische aanvaller zou in de zomer mogelijk kunnen terugkeren bij Ajax, maar of het van een terugkeer in Amsterdam komt, is uiterst onzeker.

Bij Fenerbahçe beschikt Tadic op dit moment over een aflopend contract. Het gonst dan ook van de geruchten over een vertrek bij de topclub uit Istanbul. Er zou interesse zijn vanuit Dubai, Saudi-Arabië en ook van Ajax. Het Turkse medium Aksam heeft Tadic gevraagd naar die geruchten en een mogelijk vertrek bij Fenerbahçe.

De oud-speler van Ajax reageerde kort op die vraag, maar duidelijk is het antwoord wel. 'Ik zal Turkije niet verlaten, tenzij Fenerbahçe mij zegt dat ik moet gaan', aldus de Serviër. De prioriteit van Tadic lijkt dan ook bij Fenerbahçe te liggen, al is het nog onduidelijk of de Turkse club wel verder met hem wil. Op dit moment loopt zijn contract af en zodoende is het afwachten of Tadic gaat verlengen in Istanbul of dat hij alsnog gaat vertrekken.

Beslissing Tadic laat voorlopig op zich wachten

Een beslissing over de toekomst van Tadic laat voorlopig nog op zich wachten. De speler en club focussen zich op het huidige seizoen en volgens Aksam gaan beide partijen pas na deze jaargang met elkaar in gesprek.

Tekst gaat verder onder de foto.

Tadic reageert op geruchten: 'Zal Turkije niet verlaten, tenzij Fenerbahçe zegt dat ik moet gaan'
Dusan Tadic zal niet zomaar vertrekken bij Fenerbahçe: 'Tenzij ze zeggen dat ik moet gaan.'

Fenerbahçe maakt nog kans op de Turkse landstitel dit seizoen, al gaat dat niet makkelijk worden. De ploeg van Tadic en trainer José Mourinho staat tweede met een achterstand van zeven punten op koploper Galatasaray. Wel heeft Fenerbahçe een duel minder gespeeld, waardoor het gat nog verkleind kan worden tot vier punten. Beide ploegen treffen elkaar dit seizoen niet meer in de competitie.

Dat gaat wel gebeuren in de kwartfinale van het Turkse bekertoernooi. Op 1 april treffen beide topclubs uit Istanbul elkaar in de strijd om een plek in de halve finale. Fenerbahçe speelt ook nog in de Europa League. Na de 1-3 thuisnederlaag tegen Rangers FC in de achtste finales lijkt uitschakeling echter nabij. Donderdag wacht in Schotland de return. Tadic zelf speelde dit seizoen 41 keer mee bij Fenerbahçe, waarin hij 11 keer scoorde en 15 assists gaf.

Tadic over mogelijke terugkeer bij Ajax 

Eind 2024 sprak Tadic tegenover Ajax Life nog over zijn toekomst. Daarbij kwam ook een mogelijke terugkeer bij Ajax ter sprake. 'Ik beslis pas in 2025, denk ik. Ik wil niets overhaast doen', zei de aanvaller. 'Voor mij is het cruciaal dat ik volgend seizoen bij een club speel waarmee ik prijzen kan winnen. Geld speelt geen rol. Nee, ik ben nog niet gebeld door Alex Kroes. Ik krijg wel vaak berichtjes van mensen die vinden dat ik terug moet komen, omdat ze me missen. Als Alex Kroes belt, zal ik zeker naar het verhaal luisteren.'

Dat Tadic nog eens terugkeert bij Ajax lijkt niet onrealistisch. Als het niet als speler is, dan misschien wel als trainer. 'Ik wil zeker nog een paar jaar spelen. Misschien drie jaar', gaf Tadic destijds aan. 'Fysiek kan ik het nog langer, denk ik. Maar als ik trainer wil worden, wil ik niet te oud beginnen. Ik kijk ook naar dat aspect. Ooit word ik trainer van Ajax 1. Dat is geen droom, dat is écht een doel.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Petrov +148

Dus als Tadic moet vertrekken, dan zou Ajax hem terug moeten nemen. Ben je een beetje gek of niet?
Een speler die al lang zijn beste tijd gehad heeft, die misschien bij zijn club overbodig wordt, terwijl je als club al twee linksbuitens hebt, wat moet je dan met Tadic? Laten we deze speler maar gewoon vergeten. En als hij graag trainer wil worden, laat hem dan maar eerst bij een andere club beginnen om zich daar te bewijzen en te laten zien wat hij in zijn mars heeft.

11-03-2025 19:27

Evil-phantoom +1028

Tadic nooit meer halen.

11-03-2025 18:41

Kale +1206

Wat moet ie terug in Nederland mensen. Daar krijgt die ouwe Balkan-reus bakken respect en adoratie van een temperamentvol publiek. Hier mag 'ie na iedere wedstrijd weer een liter azijn in z'n gezicht verwachten van Mike Verweij en z'n andere debiele vrienden.

11-03-2025 16:42

Balgevoel +31631

Ajax en Tadic hadden het leuk samen, maar aan alles komt een eind. Wens 'm een mooie herfst van z'n carrière toe en z'n statistieken zijn ook bij Fener ronduit indrukwekkend, maar Ajax moet door. Vasthouden aan oude glorie heeft geen zin. Daarnaast is bij mij blijven hangen dat-ie wel héél snel in Turkije tekende na de ontbinding van z'n contract 'in goed overleg'. Had best een transfersommetje mogen opleveren nog. Daarnaast wil ik 'm ook niet zien aftakelen, daarvoor is hij een te grote legende.

11-03-2025 14:42

cantharel +3530

Ga waar je heen wil als het maar niet naar Ajax is want je wist niet hoe snel het zinkende schip te verlaten.

11-03-2025 14:35

FrancescosRavioli +15482

Heeft daar echt niks mee te maken. Mislintst heeft zelf een open gesprek met Tadic gevoerd. Tadic zag dat (terecht) achteraf niet zitten

11-03-2025 19:02

Qajax +794

Nog een jaartje met Tadic CL in vind ik geen gek idee hoor, om daarna meteen door te schuiven naar de technische staf.

11-03-2025 03:03

TeringHenkie +28866

Nog een linksbuiten erbij?

11-03-2025 19:04

Ferd +38683

Kroes, wees een kerel en trek de aanbieding onmiddellijk in

11-03-2025 02:25

PH2BOT +40642

Tadic gaat logischerwijs voor 'pak kassa'.

10-03-2025 23:26

Dirk +7083

Blijf lekker daar , nog wat poen scheppen ...
En kom terug als je trainer plannen hebt

10-03-2025 22:48

Ferd +38683

Nah, laat hem dan ook maar daar blijven.

11-03-2025 02:23

Dirk +7083

Misschien is dat nog het beste een kapitein die zijn schip verlaat..

11-03-2025 08:49

WeirdAJAX +12575

I need to pak Lira.

10-03-2025 21:55

WeirdAJAX +12575

Showing true colors. Fans pleasen met mooie woorden. Het Turkse geld is goed.
Doet niks af aan zijn prestaties hier overigens.

10-03-2025 21:46

Robertini +40175

Ik vind hem een klasbak, maar Ajax moet niet afhankelijk zijn van een speler van 36, hem terughalen zou een enorm zwaktebod zijn.

10-03-2025 19:58

WeirdAJAX +12575

Dat dat überhaupt onderwerp van gesprek zou zijn...

10-03-2025 21:47

Lekkerhoor +3387

De man doet altijd zijn best om te laten merken dat Ajax zijn liefde is. Als dat echt zo was dan had hij wel meer zijn best gedaan om terug te komen lijkt me. Hij speelt nu bij een club die tweede staat achter Galatasaray die onlangs flink klop kreeg door Nederlandse clubs. Je zou zeggen dat Tadic ook terug wilt naar Ajax om weer "pak schaal" te spelen. Clubliefde bestaat niet.

10-03-2025 19:55

gi0vanni +7385

Zijn liefde is Ajax maar deels want hij vindt zichzelf veel belangrijker als Ajax. Daarom heeft hij het zinkend schip verlaten zonder transfersom.

10-03-2025 20:47

RepoocElad +9980

Haha, iedereen hieronder meteen zijn knickers weer in a twist omdat Tadic zegt dat hij bij Fener wil blijven tegen een turks (!) medium. Wat denk je dan dat hij daar gaat zeggen? "Nee ik ga weg bij Fener want ik wil naar Ajax?" Kom op mensen, neem het allemaal niet zo serieus.

10-03-2025 19:09

Ferd +38683

Hij kan ook zeggen ‘na het seizoen ga ik beslissen’, dan hou je het lekker neutraal. Nu is het duidelijk dat Ajax slechts 2de keuze is, of nog lager.

11-03-2025 02:25

RepoocElad +9980

Ja, en dan krijgt hij op Fenerbahce Showtime het verwijt dat hij weg wil bij Fener en niet duidelijk zijn liefde voor de club uitspreekt. Denk nou ff na, joh.

11-03-2025 11:37

Ferd +38683

Nee, dan houdt hij het neutraal

11-03-2025 13:56

Professor +11290

Hij wil helemaal niet terug.
En als hij daar niet bij kan tekenen en dan toch maar naar Ajax wil komen, niet doen.

10-03-2025 18:40

Odysseus +14485

Ach daar hebben we hem weer, de man die zooooo ontzettend veel van Ajax houdt. Schei toch uit.

10-03-2025 18:24

AFCACBS1900 +2499

Mensen vergeten volgens mij alweer wat Tadic betekent heeft voor Ajax. Tadic is altijd welkom en is altijd een aanwinst voor de hele sport- en clubcultuur bij Ajax.

10-03-2025 17:17

Ferd +38683

En jij vergeet wat Ajax voor Tadic betekent heeft. Hij moet de club op z'n blote knieën danken voor de miljoenen die ze naar hem hebben overgemaakt, en dat Ajax zo coulant was om hem transfervrij te laten vertrekken ondanks een contract.

11-03-2025 05:21

AFCACBS1900 +2499

Waar lees jij dat ie ondankbaar zou zijn dan?

11-03-2025 19:00

TeringHenkie +28866

Maar voor die miljoenen heeft hij toch ook veel geleverd?

11-03-2025 19:07

Ferd +38683

wie heeft het over ondankbaar? Jij vergeet dat Ajax voor Tadic belangrijker is geweest dan Tadic voor Ajax. Ajax haalde hem weg bij een Engelse middenmotor waar hij het niet geweldig deed, zonder Ajax had hij weggezonken op dat niveau Dankzij Ajax kon hij CL spelen en prijzen winnen.

12-03-2025 06:43

AFCACBS1900 +2499

En hij heeft ons dubbel en dwars terugbetaald toch?

12-03-2025 20:50

Ferd +38683

En Ajax heeft hem dubbel en dwars betaald, dus waarom zou Ajax hem dan dankbaar moeten zijn?

13-03-2025 03:13

AFCACBS1900 +2499

Voetbal is meer dan salaris. Wees zuinig op je clubiconen.

13-03-2025 07:56

Tommyshelby +130601

11 goals en 15 assists dit seizoen. Jammer dat ie een hekel heeft aan rouleren, anders had ik hem zo erbij gehaald. Ik zou zo afscheid nemen van Berghuis, Klaassen en Weghorst om ruimte te maken voor hem.

10-03-2025 16:35

Noam +4138

Tuurlijk verlaat ie die Turken niet nu hij weet dat wij Godts en Edwardson op LB hebben.

10-03-2025 16:32

Le Canard +1281

Tadic komt in 2028 terug bij Ajax en tekent dan een contract voor 4 jaar als speler met daarna een optie voor 3 jaar als trainer. Dit schrijft het Turkse medium GELÜL.

10-03-2025 15:13

Noam +4138

Met AI gegenereerde knieen zeker?

10-03-2025 16:33

Le Canard +1281

Klopt. En twee enkels uit de 3d-printer.

10-03-2025 17:03

Dolblij +45845

Dan moet Tadic vooral in Turkije blijven zolang hij dat wil en Fener hem onder contract wenst te houden. De herinneringen aan zijn tijd bij Ajax zijn geweldig. Een terugkeer wellicht niet.

10-03-2025 14:54

Harold +10594

Lekker in Turkije blijven dan. Ajax komt zeker alleen in beeld als je nergens meer terecht kan!?!

10-03-2025 14:44

DeHeerVanDeMeer +25219

Heeft een miljoenen salaris, is al 36 jaar, en gaat Godts en Edvardsen in de weg zitten, prima dat hij daar blijft en een prima politiek antwoord voor een Turkse krant.
Ik zie Tadic na zijn carriere graag als assistent (jeugd)trainer bij Ajax of wat hem goed ligt.
Is toch iemand die wat peper in de kont van spelers kan stoppen.

10-03-2025 13:50

Voetbalpraat +19

Laat hem daar mooi zijn prachtige carrière afsluiten. Daarna van harte welkom op de toekomst om zijn trainers papieren te halen.

10-03-2025 13:34

Petrov +148

Ajax heeft Tadic helemaal niet nodig, ik ken ook geen enkele reden bedenken waarom hij nog een toegevoegde waarde in dit elftal zou hebben? Ook heeft hij Ajax verlaten toen de club sportief gezien op een dieptepunt zat, dit terwijl Ajax hem toen echt nodig had. Dus wat die clubliefde betreft, valt dat ook wel mee of tegen. Verder was ie in zijn beste jaren echt waardevol voor Ajax, maar die tijd is al lang voorbij.

10-03-2025 13:01

koenos1 +7978

Alleen als coach/trainer

10-03-2025 13:33

Popper +597

Wat een korte termijn geheugen hebben de meesten hier.

De grootste Ajacied volgens velen hier, ging uit rancune naar de aartsrivaal om ze vervolgens kampioen te maken.

10-03-2025 12:58

trodat4030 +97503

Korte termijn geheugen? Je haalt een zaak aan van meer(!) dan 40 jaar geleden?

10-03-2025 13:04

Ferd +38683

Die werd dan ook door het bestuur genaaid, Tadic kreeg van het bestuur een transfervrij vertrek waardoor hij een extra tekenbonus kon vangen. Groot verschil.

11-03-2025 02:28

TeringHenkie +28866

Mooi weten we dat ook. Ben er zelfs blij om.

10-03-2025 12:56

ajaxfan83 +3631

Nou de Tadic van seizoen 22/23 hoef ik niet meer bij Ajax te zien , hij trok iedere speler met zich mee met dat gerol over het veld , het enige goede punt van hem vond ik dat hij Schreuder op zn plek deed zetten bij Volendam uit, Tadic werd zo rond de 75ste minuut gewisseld door Schreuder en Tadic ging gelijk langs de lijn staan coachen wat Schreuder absoluut niet fijn vond . En in die rol wil ik Tadic wel terug zien

10-03-2025 12:46

Baco123 +7078

Nou dan blijft je lekker daar
Had hem sowieso niet terug gehaald als speler, genoeg nu op de linksbuiten positie

10-03-2025 12:39

Aspers73 +3247

Als Tadic komt moeten Godts en Edvardsen van hun positie af, dat moeten we niet willen.

10-03-2025 12:38

AFCA-Driebergen +22434

Bedankt voor alles, maar je hoeft dan ook niet meer terug te komen. Misschien ooit als je wat bewezen hebt, maar zeker niet als onervaren in welke functie ook.

10-03-2025 12:32

Freddy +11567

Kan toch ook zo zijn dat hij bij Ajax alleen terug kan komen als wissel speler en bij Fener wel mogelijkheden heeft op een basisplaats.

10-03-2025 12:38

AFCA-Driebergen +22434

Garantie op een basisplaats heb je nergens. Als je goed genoeg presteert sta je er in. Doe je het slecht of minder dan een ander, sta je er naast

10-03-2025 12:44

Freddy +11567

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Er wordt een plaatje geschets. Ajax is een club die het moet hebben van de verkoop van spelers. Dan is het belangrijk dat Godts zich doorontwikkeld en niet op de bank komt te zitten achter Tadic

10-03-2025 12:47

AFCA-Driebergen +22434

Tadic kan op 4 posities uit de voeten. Het hoeft niet per se ten koste te gaan van Godts ;)

10-03-2025 13:00

Freddy +11567

Tadic kan in het Ajax systeem alleen op linksbuiten en in de spits eventueel.

10-03-2025 14:20

AFCA-Driebergen +22434

Dan staat hij Godts dus niet in de weg als hij in de spits staat ;)

10-03-2025 14:30

Akpom +897

Dit is gewoon een nietszeggend antwoord. Kan ook weinig anders zeggen op dit moment natuurlijk. Mocht het wel zo zijn dat hij afwacht wat Fener wil en die willen niet verlengen evt dan hoef ik hem niet bin Ajax. Hij is transfervrij dus de keus is aan Tadic. Of Ajax o f Fener.

10-03-2025 12:23

TheSpecialOne +8995

Wanneer gaan jullie eens snappen dat voetballers alleen liefde hebben voor hun bankrekening?
Tadic geniet in Turkije een topsalaris die hij hier nooit meer zal krijgen en bovendien is hij een opportunist van het zuiverste water. Tadic zegt wat Ajax supporters graag willen horen, maar meent er helemaal niets van. Ik ben geen voorstander om oud-spelers terug te halen. Zover ik weet was Rijkaard de enige teruggekeerde speler die aantoonbaar echte toegevoegde waarde had voor Ajax.

10-03-2025 14:27

makaveli +957

Geweldig wat hij voor Ajax heeft gedaan en ik waardeer hem er enorm voor.
Maar daar komt de maaar.. en waarschijnlijk krijg ik van de meesten een shitload aan haat comments .
Destijds heeft hij een contract voor het leven getekend en Ajax was zogenaamd zn droomclub. Toen het slecht ging en hij merkte dat mislintat niet de visie had die bij Ajax paste. Toen heeft de kapitein het schip verlaten. Als clubicoon als echte Ajacied en als aanvoerder vind ik dat je op dat moment dan moet strijden. Waar je voor staat en niet snel het zinkende schip moet verlaten. Er was op dat moment geen reden om te denken dat hij niet zal spelen of onenigheid met de trainer zal komen zoals bij blind en Klaassen..
Nu heeft hij de kans om in een goed geleid Ajax terug te keren naar zoals hij zegt zijn droomclub. En dan blijft ie liever in Turkije.
Prima eigen keuze en ik waardeer hem er niet minder om voor wat hij heeft gedaan. Wel laat het mij zien dat hij misschien niet zo'n Ajacied in hart en nieren was en is als een blind of Klaassen die een moord doen voor het Ajax shirt.
Na hun carrière komt Ajax dan vaak meteen weer in beeld om op.hangende poten terug te gaan. Want de club was geweldig. Blijf dan in dit geval ook bij Fenerbahçe en haal daar je trainers diploma.

10-03-2025 12:20

ProperFootball +14774

Natuurlijk is dat ook niet zo. Tadic is geen jongen van de club, Blind en Klaassen wel. Daar is niets mis mee maar ik snap niet dat daar überhaupt discussie over is.

10-03-2025 20:48

makaveli +957

Het is meer dat hij doet alsofAjax voor hem het ultime is. Net zoals voor de supporters Ajax het ultime is. Dan hoef je niemand te vertellen wat de club Ajax met je doet. Dan vind ik zoals Tadic het gedaan heeft en doet niet bij zijn uitspraken passen.

10-03-2025 21:57

AN34. +5005

Tadic gaat gewoon voetballen tot ze 40ste

10-03-2025 12:20

trodat4030 +97503

Dus dat gerucht over dat zogenaamde aanbod van Kroes is gewoon verzonnen, hoe onverwacht! Nee grappie natuurlijk, dat heb ik steeds gezegd, Turkse bronnen zijn erg betrouwbaar, als in: je weet dat het nagenoeg altijd leugens zijn..

10-03-2025 12:19

HansKraayJr +684

Zou bijna denken dat de Telegraaf ook alleen Turkse bronnen gebruikt.

10-03-2025 12:35

trodat4030 +97503

Nee, dat gaat inmiddels niet meer op. Dat is alleen nog in hun columns en podcasts, zodra ze zelf gaan nadenken. 'Ik denk dat blabla' 'Ik verwacht dat blabla' enz. Maar als ze aangeven iets te hebben gehoord van bronnen binnen de club, hebben ze het heel vaak bij het juiste eind. En niet geheel toevallig is die kentering weer gekomen toen de nieuwe bestuursraad werd geinstalleerd. Denk dat je dan ook niet heel ver hoeft te zoeken als je gaat zoeken naar het lek binnen de club, die zit in mijn ogen hoogstwaarschijnlijk daar..

10-03-2025 12:50

AFCA2211 +1072

Voor altijd een held.

Maar hij liet ons in de steek toen we hem nodig hadden. Lekker doorschakelen nu.

Later altijd welkom voor een trainerscursus oid wat mij betreft.

10-03-2025 12:07

xstaniox +15330

Mensen hier Tadic gelijk weer afzeiken.

Man man man
Dit is toch gewoon een professioneel antwoord?

Hoe zouden wij het vinden als Henderson zou zeggen: "Ik verlaat Ajax niet, tenzij het voor Liverpool of Sunderland is."?

Dan zou de wereld te klein zijn.

10-03-2025 12:06

trodat4030 +97503

Nee hoor, ik zou hem wel begrijpen.

10-03-2025 12:20

xstaniox +15330

De rest van de aanhang niet

10-03-2025 12:21

trodat4030 +97503

Jawel hoor, meer genoeg Ajacieden die niet enorm kortzichtig zijn en empathie hebben, die kunnen zich vaak prima inleven in een ander. Ik denk zelfs veel meer dan de mensen die dat (nog) niet kunnen. Verhoudingen schat ik zelfs rond de 85%-15%.. En misschien zijn het er nog wel meer.

Niet alles aan jezelf spiegelen ;-)

10-03-2025 12:31

xstaniox +15330

Dat je achteraf zou zeggen dat je blij bent weer terug op je oude nest te zijn is een ander verhaal. Daar kan ik me wel in vinden.

Maar als Henderson nu al (in maart dus) zou zeggen dat hij zonder na te denken direct Ajax zou inruilen voor Liverpool of Sunderland, zou mij het idee geven dat hij niet committed is, zeker als je zoiets uitspreekt terwijl je nog bij Ajax zit.

Idem nu met Tadic. In zijn hart zal hij ongetwijfeld graag terug naar Ajax willen, maar dit zal hij nooit hardop zeggen, zolang hij nog bij Fenerbahce speelt. Dan heeft hij daarna problemen met de fans en mogelijk ook met de staf

10-03-2025 12:33

trodat4030 +97503

Het zit niet in de inborst van een Brit om zoiets te zeggen, dat zijn juist pleasers, maar juist in Nederland, waar directheid een specifiek kenmerk is van de Nederlander (nota bene onze hele taal is daarnaar ingericht) wordt directheid zeer gewaardeerd. In het buitenland staan we dan ook bekend als 'grof' (rude) omdat wij graag gewoon zeggen waar het op staat, ook als het negatief is. Wij beseffen dan dat we direct weten waar we aan toe zijn, dat vinden we erg efficient en nemen we vaak ook niet op als grof, maar als eerlijk, veel andere landen willen liever niet een ander voor de schenen schoppen en brengen kritiek of negativiteit doorgaans subtiel of draaien er keihard omheen.

Maar als Hendo zou aangeven van: ja ik blijf graag hier, maar als L'pool of S'land komt, ga ik daar toch wel heel diep over nadenken (zo praat een Brit doorgaans, die zegt niet dat hij zonder nadenken vertrekt, ook als dat wel zo zou zijn), zou ik dat helemaal geen enkel probleem vinden. En ik denk vele met mij.

10-03-2025 12:42

xstaniox +15330

Snap ik, maar Tadic is geen Nederlander, dus mag je dit ook niet van hem verwachten.

En ze zijn bij Fenerbahce echt super fanatiek, dus doe je er ook beter aan om niet zomaar te zeggen dat je een club (Ajax) boven Fenerbahce zou kiezen.

Maar goed, dat is mijn mening.

Misschien meent Tadic ook wel wat hij zegt, maar ik denk van niet

10-03-2025 12:45

trodat4030 +97503

Ik heb het helemaal niet over Tadic, ik had het over Hendo en hoe wij erop zouden reageren als hij dat zou aangeven.

10-03-2025 12:55

xstaniox +15330

Ja maar het begint met de uitspraak van Tadic dat hij niet weg wil bij Fenerbahce en dat mensen hier vinden dat Tadic had moeten zeggen dat hij graag terug wil naar Ajax (ook al is hij gewoon nog speler van Fenerbahce).

Hendo was puur een voorbeeld. Het had net zo goed over Sutalo en Dinamo Zagreb of Matheus en Braga kunnen gaan

10-03-2025 12:57

Ferd +38683

Een professioneel antwoord is ‘na dit seizoen ga ik evalueren en dan een beslissing nemen, nu focus ik me op Fenerbache en ga voor de Turkse titel’.

11-03-2025 02:30

Boegroe +5917

Reactie van een echte Ajacied!!

10-03-2025 11:58

AjaxDordt +14207

Aldus de man die Ajax in z'n hart had en zijn carrière bij Ajax wilde afsluiten om er vervolgens als trainer aan de slag te gaan!

10-03-2025 11:49

MarcoB1971 +4790

precies wat ik dacht

10-03-2025 11:50

Amp +38326

Prima en door, pak geld!

10-03-2025 11:42

johanisajax +8844

Tadic is veel te oud om in aanmerking te komen voor een rol als speler bij Ajax. Als dit de beoogde spelers zijn van Kroes dan gaat het niks worden. Ga eens goed scouten naar jonge talenten.

10-03-2025 11:42

stopperspil +11264

Niet hier blijven zeuren om Tadic, hij verkiest geld en Fenerbahçe boven Ajax, duidelijk.

10-03-2025 11:39

Asociaal +2805

Voor mijn part zou hij welkom zijn om als speler terug te keren zolang hij genoegen neemt met een kleinere rol in het team. Hem kennende zal die dat zeker niet accepteren, dus uiteindelijk zullen we hem ook niet terugzien als speler. En zouden we waarschijnlijk ook niet moeten willen.

10-03-2025 11:37

Berghuis +14475

Niet meer aan beginnen als speler zijne. Word 37 dit jaar. Direct opnemen als assistent zou nog wel kunnen. Kan die langzaam z'n papieren halen.

10-03-2025 11:35

trodat4030 +97503

Nee dat moet toch echt andersom. Frans Hoek, nota bene medebedenker van de keeperstrainer cursus vd KNVB, mag niet bij H'veen op de bank zitten omdat hij zelf dat papiertje niet heeft, dus een assistent mag ook niet zonder papieren op de bank zitten. Die moet echt gewoon in de jeugd beginnen en de TC 1, 2 en 3 diploma's halen op zn minst.

10-03-2025 12:23

Lunsdale +6453

Terugkeer van deze held zal waarschijnlijk afbraak doen aan zijn status. Hij gaat nooit evenaren wat hij de club gebracht heeft terwijl de verwachtingen hoog zullen zijn.

10-03-2025 11:25

noppenkoning +41680

Wordt in November alweer 37 dus niet meer aan beginnen.

10-03-2025 11:25

Cohiba +2338

Ik had gehoopt dat hij graag terug had willen komen om mee te bouwen naar succes. Dat was volgens mij ook de reden dat hij ons verliet. Gebrek aan visie en topsport mentaliteit. Maar als ik dit zo lees dan heeft hij die wens niet meer bij Ajax. Hij zal altijd een held blijven dus misschien maar beter dat hij niet als speler terugkomt.

10-03-2025 11:24

Koningtoto +60978

Wat ik al zei. Clubliefde voor de bühne.

Dan is het wel klaar nu mag ik hopen.

10-03-2025 11:24

401Middenweg401 +6083

Hij zegt precies niks. Waarschijnlijk weet hij allang of Fener verder wil of niet. En dus ook of hij uit Turkije weggaat of niet. Handige gozer.

10-03-2025 11:25

Lunsdale +6453

Hij laat zijn fatsoen spreken. Niet meer dan normaal dat hij nu met zijn gedachte bij zijn huidige club is.

Zijn liefde voor Ajax is wel duidelijk lijkt me.

10-03-2025 11:26

Koningtoto +60978

Zijn liefde voor Ajax vind ik inmiddels behoorlijk twijfelachtig worden.

Weglopen als je het niet eens bent met het beleid en dan uitgebreid vertellen in den media vind ik niet bepaald getuigen van clubliefde, maar goed ik ben ook redelijk zwart-wit ingesteld haha.

10-03-2025 11:33

P.Russo +6389

Met dat weglopen zit ik zelf niet zozeer. Klaassen vertrok na Tadic ook op deadline day en heeft daarna ook van alles verteld over de standaardwaarden bijv. die binnen de club werden gesteld. Desondanks wordt Klaassen ook weer op handen gedragen.

10-03-2025 11:52

Lunsdale +6453

Ik werk ook niet graag bij een werkgever waar de sfeer niet goed is en al helemaal niet waar beleid wordt gevoerd waar ik niet achter sta. Als je dan niet het gevoel heb daar invloed op te kunnen hebben is het tijd om te vertrekken. Dat snap ik wel, heb ik immers zelf ook al eens meegemaakt.

10-03-2025 12:38

LasseQ +221

Als jongen van 22 jaar is Tadic mijn favoriete Ajacied die ik heb zien spelen. Desalniettemin, moet je hier niet aan willen beginnen. Succes in het verleden geeft geen garanties voor het heden. Ik hoop van harte dat Dusan ooit terugkeert bij Ajax, niet als speler maar als onderdeel van de technische staf. Dat zou wat mij betreft het perfecte scenario zijn.

10-03-2025 11:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.