Sosa: 'Als je bij Ajax bent, verwacht je dat je altijd bovenaan staat'

door NielsOpdam 96

Bron Ajax Life Podcast

Sosa: 'Als je bij Ajax bent, verwacht je dat je altijd bovenaan staat'

door NielsOpdam 96

Bron Ajax Life Podcast

Laatst geüpdatet

Borna Sosa wil in de tweede seizoenshelft winnen en de druk bij andere clubs leggen, zo vertelt de linksback in de Ajax Life Podcast. De Kroatisch international spreekt verder over zijn beginperiode bij Ajax en kijkt vooruit naar het Europese treffen met FK Bodø/Glimt.

Sosa weet dat het voor Ajax 'heel belangrijk' is om goed aan de tweede seizoenshelft te beginnen. 'We moeten punten pakken, die we in de eerste seizoenshelft hebben laten liggen', vertelt de vleugelverdediger. 'We moeten winnen, want dan leggen we de druk bij andere teams. Als je onder druk speelt, is het totaal anders... We hebben niks meer te verliezen, we kunnen alleen winnen. We willen veel beter zijn dan in de eerste seizoenshelft. Volgend seizoen willen we in de zo hoogst mogelijke Europese competitie spelen.'

De Kroaat kwam afgelopen zomer op de laatste dag van de transfermarkt naar Ajax. In Amsterdam moest Sosa wennen in een slecht draaiend elftal. 'Dat was erg moeilijk. Ik had het niet verwacht. Als je bij Ajax bent, verwacht je dat je altijd bovenaan staat. Het was moeilijk. Helemaal omdat er dingen zijn gebeurd, die in de laatste vijftig jaar niet waren gebeurd.'

'Moeilijker om op kunstgras te spelen'

In de Conference League speelt Ajax in februari twee keer tegen het Noorse FK Bodø/Glimt. Als de Amsterdammers naar Noorwegen afreizen, is het daar enorm koud, maar dat is niet het grootste probleem voor Sosa. 'Voor mij is het moeilijker om op kunstgras te spelen. Ik heb tien jaar niet op kunstgras gespeeld. In Nederland zijn er sommige clubs die het hebben, maar in Duitsland en Kroatië hebben ze het niet. Toen ik voor het laatst op kunstgras speelde, was ik een kind.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaxfan31183 +16391

Ik zou sosa wel een gewoon op de plek van Bergwijn willen zien, kan gewoon een prima linksbuiten worden met zijn fijne trap aangezien hij niet kan verdedigen, weet niet hoe het bij dat fifa 24 is of hoe het nu ook heet , maar bij fifa 23 staat er met koeienletters iig een LM achter zijn naam , dus dat kan verklaren dat het verdedigend niet echt geweldig is

11-01-2024 17:11

HendrikAjax +16833

Ik zou je mening niet op Fifa baseren

11-01-2024 17:41

Ajaxfan31183 +16391

Alle spelers welke ook ter wereld loopt graag met hun plaat of hoe je het ook noemt te poseren, pas geleden Brobbey nog omdat hij speler van de maand was in dat spel, dus neem aan dat er wel een kern van waarheid in zit

11-01-2024 21:34

HendrikAjax +16833

Dat spelers fifa en leuk spel vinden en het nog leuker vinden als ze op dat spel een leuk kaartje krijgen is natuurlijk nog steeds geen enkele reden om je mening op fifa te baseren.

12-01-2024 17:31

Ajaxfan31183 +16391

Dus je weet niet waar dat spel op gebaseerd is......

12-01-2024 18:10

Arjuna +3732

Hangende linksbuiten, best een goed id. Mist wel explosiviteit en pure snelheid maar dat was Tadic ook niet.

11-01-2024 19:46

noppenkoning +41218

Mijn buurman is Duits en kijkt alles van Bundesliga elke week en zegt dat Sosa jarenlang gewoon goed gespeeld heeft, alleen aan einde had hij motivatieproblemen en speelde hij wat slechter (waarschijnlijk om transfer af te dwingen ofzo)

11-01-2024 15:31

RonaldMcDonald +5072

Dus hij wil nu ook een transfer afdwingen?

11-01-2024 17:06

036AFCA97 +146646

Ik heb nog steeds vertrouwen in Sosa. Die won vorig seizoen in de Bundesliga verdedigend gewoon evenveel duels als Tagliafico bij Ajax deed en Sosa is voetballend nog beter ook. Levensgevaarlijke voorzet.

Ben ervan overtuigd dat Sutalo en Sosa allebei goede spelers gaan zijn wanneer ze tactische handvaten van een goede trainer krijgen en in een team spelen dat vertrouwen heeft.

11-01-2024 14:57

jerryisthename +31761

De jongen heeft een uitstekende voorzet en kan wel wat met de bal, maar het is een slechte verdediger. Mag ook wel meer inzet tonen hierin, ook met terug lopen. Komt bij mij over als een slapjanus, terwijl het een Kroaat is.aar goed, dat is Ávila nog meer. 😂 Hij moet echt meer zijn best doen; vechten voor elke m2 en meer trainen op verdedigen. Dan geloof ik dat hij wel een redelijke LB kan zijn voor Ajax. Maar het liefst zou ik een echte topper halen voor die plek (type Angeliño of Nico) en Sosa reserve houden. Sowieso Ávila en Salah Eddine weg dus.

11-01-2024 14:40

Oxxer +163915 moderator

@jerryisthename

Er zijn nu al betere , goedkopere en 10 jaar jongere Zuid Amerikanen dan Nico, koester wat hij was in zijn goede tijd bij Ajax maar kijk nu vooruit, vragen om Tagliafico is nostalgie.

11-01-2024 14:53

jerryisthename +31761

Oxxer, even goed lezen...
Ik zeg daarom ook: 'type Angeliño of Nico'...😉
Ik zeg niet dat we Nico moeten halen. Die is gewoon te duur en inmiddels idd flink op leeftijd.

11-01-2024 15:13

Oxxer +163915 moderator

My bad, er over heen gelezen, heb Angelino bij Leipzig en Hoffenheim gezien, net als Sosa heeft Angelino een fijne trap in zijn linker, verdedigend is het geen wereldwonder, waarom hem halen terwijl Sosa er is, ik zou de Kroaat een serie wedstrijden laten staan.

11-01-2024 15:22

jerryisthename +31761

Geen probleem. 👍🏼
Ik snap je punt wbt. Angeliño, maar ik vind dat hij wel degelijk beter is dan Sosa (ook verdedigend) - heeft meer energie, dreiging, felheid en passie lijkt wel. Bij Leipzig en Hoffenheim is hij imo niet op zijn plek gewoon. Weet zeker dat hij bij Ajax veel beter zou presteren.
En nogmaals; Sosa is een beetje een slapjanus.

11-01-2024 15:28

Oxxer +163915 moderator

NP Jerry my man, als Ajax dan nog Nico, Angelino, Dijks, Mitta Dijks ophaalt en wat JA doorschuift kan het een XI tal van linksbacks opstellen alleen de vraag wie gaat keepen.

11-01-2024 15:32

Standby +9918

Ik zie het wel zitten in Sosa. Zijn kwaliteiten zullen we steeds meer zien naar mate het als team beter gaat lopen.

11-01-2024 14:39

WheermolenFC5 +2080

Moet het nog maar zien; verdedigen kan Sosa helaas niet.

11-01-2024 13:56

trodat4030 +96593

'Als je bij Ajax bent, verwacht je dat je altijd bovenaan staat.'

Je vergeet dat je daar wel wat voor moet doen, het komt je niet aanwaaien... Dat lijkt hij te vergeten.

11-01-2024 11:49

B2tob4 +12078

Denk niet dat alleen Sosa dat lijkt te vergeten in die paar invalbeurten, lijkt geleidelijk aan meer op een dogmatische opvatting in het hele team dat ze denken met minimale inzet wedstrijden te kunnen winnen..!

11-01-2024 13:27

godenzonen56 +507

Zie toch liever Nico Tagliafico en Sosa volgend jaar in de verkoop, laat je Martha daar achter effe rijpen en groeien

11-01-2024 11:09

Juan62 +46179

Dat kunstgras is competitie vervalsing.
De enige reden dat Heracles constant in de Eredivisie speelt komt door dat vervloekte gras

Ik hoor zo vaak dat onze jongens angst hebben om daarop geblesseerd te raken, en dan speel je anders .
Wanneer wordt het nou echt aangepakt?

11-01-2024 10:50

wijzijndebeste123 +163637

Klopt. Is een heel ander spelletje. De bal rolt en stuitert simpelweg anders en de belasting op je gewrichten en spieren is ook anders. Heracles scoutte ook bewust op “kunstgras spelers”. De KNVB zat ook vol met Heraclieden als Smit en Hoogma die hier niks aan gedaan hebben. Ik vind dat als je profvoetbal wil spelen je natuurgras moet hebben. Gewoon onderdeel maken van de licentie. Net als bepaalde eisen aan t stadion dat al zijn. En dat dit niet te betalen zou zijn is onzin. Tis n keuze want clubs willen liever dat geld aan spelers uitgeven.

11-01-2024 10:53

wijzijndebeste123 +163637

Schandalig dat Schip een waardeloze speler als Martha meermaals de voorkeur gaf. Sosa zonder enig ritme rijgt de assists aaneen. Zegt veel over de trainer Schip.

11-01-2024 10:50

Wouter1989 +2238

Gezien de wedstrijden van afgelopen weekend lijkt Sosa nu wel nummer 1. Hoop alleen dat ze eens kappen met dat rouleren..

11-01-2024 11:47

trodat4030 +96593

'Rijgt de assists aaneen'....

4.. In 14 wedstrijden, nou nou wat een enorm aantal zeg! Daarbij is hij een verdediger, er zijn véél belangrijkere dingen om een verdediger op te toetsen dan assists.

11-01-2024 11:59

wijzijndebeste123 +163637

Haha. Knap staaltje getalsdemagogie. Het zijn namelijk verre van 14 volle wedstrijden maar slechts 753 minuten (8.3 volle wedstrijd). Als hij zo doorgaat komt hij op 10+ assists uit. Dat is voor n back uitstekend en vele malen beter dan Martha. Daarnaast is Sosa verdedigend ook beter dan Martha.

11-01-2024 12:02

GNBL +89924 moderator

Prima statistieken. Rensch heeft minder assists (3) maar wel bijna 2x zoveel minuten gespeeld (1.459). Martha heeft maar 1 assist in 1353 minuten.

11-01-2024 12:12

trodat4030 +96593

Het doet er weinig toe hoeveel het er zijn in hoeveel tijd, hij is verdediger. Dat hij met jarenlange ervaring als back beter kan verdedigen dan een knaapje van 20 die er net 4 maanden speelt is toch wel het minst dat je mag eisen van een aankoop van zo'n 8 milj? Ben wel benieuwd hoe dat over een jaar of 2 is als Martha die positie enigszins onder de knie heeft...

11-01-2024 12:13

B2tob4 +12078

trodat zegt@: @: over een jaar of 2 is als Martha die positie enigszins onder de knie heeft...

Martha is geen linksback, en zal dat na wat we hebben kunnen zien ook nooit gaan worden.

11-01-2024 13:32

Chalana1984 +4498

Je mag het verwachten maar het gaat niet vanzelf.

11-01-2024 09:06

Marcw1972 +16568

Allemaal leuk en aardig die praatjes allemaal- ook van Akpom deze week- maar laat het nou maar eens op het veld zien!! Zulke praatjes horen we vaak genoeg, om vervolgens te zien dat ze zondags weer als dametjes staan te voetballen.

11-01-2024 08:10

TheSpecialOne +8889

Hij praat inderdaad veel en graag, maar zijn prestaties blijven ver achter.

11-01-2024 08:17

Ajax27 +19140

Wat denk je? Dat ze allemaal zelf naar iedere media ding rennen om hopelijk erbij te komen? Denk je dat Sosa zit te wachten op zo'n ongelukkige Podcast. Die worden verplicht bij dat soort zaken aan te schuiven of een interview te geven. En daar zit ook weer iemand achter de schermen bij Ajax die dat allemaal coördineert.

En zo krijg je ineens meerdere berichten van Akpom te zien en nu een bericht van Sosa.

11-01-2024 09:20

RoelH +178

Correctie , als je Ajax bent moet je bovenaan staan .

11-01-2024 06:21

Michiel Kapteijns +5372

Zo'n verhaal is nou precies wat Tadic bedoelde met aankopen die er te gemakkelijk over denken. Die dachten hier in een gespreid bedje terecht te komen, mee te hobbelen en even kampioen te worden. Er wordt hier terecht geklaagd over het gebrek aan zelfreflectie bij Steijn, maar dat is evengoed het geval bij (een deel van de) aankopen. Niet genoeg zelfreflectie bij Sutalo, die zijn blunders 'niet goed, maar ook niet dramatiscch slecht' noemde. Geen zelfkennis bij Akpom, die van zichzelf denkt een echte Ajax-spits te zijn. En onderschatting bij Sosa, die wel even verwacht kampioen te worden omdat ie bij Ajax speelt.

11-01-2024 01:30

Hans Verhagen +14116

Had jij wel verwacht dat je onderaan zou komen te staan? Gelukkig is dat voorbij, maar dat was voor mij ook geheel nieuw en niet te voorspellen. Anders gesteld, had je verwacht dat wanneer er 11 spelers gehaald zijn, alleen de keeper voldoet aan deverwachtingen?

11-01-2024 06:34

jaripettersson +9510

Onderaan staan is wel het andere uiterste Hans. Beetje bipolaire reactie dit.

11-01-2024 06:47

twynestar +28304

Bipolair nog wel, omdat hij 'niet bovenaan staan' verbindt aan 'onderaan staan'. Op zich wel een goed cadeau, zo'n woord-van-de-dag-kalender.

11-01-2024 08:38

TheSpecialOne +8889

Ik ben bang dat je met deze jongens geen prijs gaat winnen dit jaar. In interviews hebben ze hun ware aard getoond. Ze denken dat ze heel goed zijn, terwijl ze in wekelijkheid niet eens doorhebben wat echt profvoetbal inhoudt. Om te winnen moet je naast voetbalkwaliteiten ook de absolute wil hebben om te winnen. Dit geldt ook bij Ajax Sosa!

11-01-2024 08:23

twynestar +28304

Alsof ervaren helden als Tadic en Blind wel bol staan van de zelfreflectie. Het zijn profs, daar vind je er gewoon geen van die in de media roepen dat ze er al een half jaar helemaal niets van bakken. Dat zou ook niets uithalen want dan krijg je weer het verwijt geen zelfvertrouwen te hebben, en ze moeten wel door.

11-01-2024 08:36

Michiel Kapteijns +5372

Tadic kwam hier niet met de instelling van: we worden wel even kampioen. Die man was altijd het 1e op de club, en ging het laatst naar huis. Hij was altijd fit. Door zijn mentaliteit trok hij andere spelers mee in het doen van extra trainingen. Blind heeft 2 x een hartstilstand gehad en ondanks dat ingebouwde kastje moet je toch behoorlijk sterk zijn die angst voor een nieuwe hartstilstand te overwinnen.

11-01-2024 14:48

Aram +17991

Bedoel je nou dat het juist goed is dat Ajax nieuwe spelers aan hun lot overlaat? “Daar worden ze hard van”.

Ik hoop dat ze zich bij Ajax doodschamen over hoe ze de nieuwe spelers hebben opgevangen. Kapitaalvernieting in de eerste plaats, en beter gaan ze er echt niet van spelen.

Dat doodschamen moet er dan wel toe leiden dat ze dit volgende keer professioneel doen. Zeg maar alsof ze een echt bedrijf zijn.

11-01-2024 10:48

Kingoffdatoilet +17155

Arme jongen ook. Denkt in het Bayern van Nederland terecht te komen en komt dan in deze teringzooi terecht. Dan wordt je ook nog eens uit de basis gehouden door spelers die er niks van kunnen. Het is toch niet eerlijk.

11-01-2024 00:26

Talentje020 +19889

Vind Sosa maar tegenvallen, lijkt de dynamiek met de buitenspeler voor hem totaal niet te hebben, Martha kan totaal niet verdedigen maar heeft dat dan weer wel

11-01-2024 00:21

Aram +17991

Positief verhaal. Weinig inhoud maar dat geeft ook niet, het geeft gewoon weer dat hij er zin in heeft. En dat hebben we ook nodig. Deze jongen kan veel beter dan wat we hebben gezien tot nu tie.

11-01-2024 00:20

Myriad +7073

Ja die tekst hadden we zelf ook al bedacht, maar wanneer gaat Sosa leren verdedigen?

11-01-2024 00:06

ajaxmastery +1439

Slechtste LB ooit.
Roger niet meegerekend.

10-01-2024 23:11

FrancescosRavioli +15205

Was Colin ook geen linksback? En Atouba? Daarbij is Avila ook minder.

10-01-2024 23:22

mvdk +43948 moderator

Jurgen Colin inderdaad.

10-01-2024 23:22

MosesD +14658

Dat was een rechtsback.

10-01-2024 23:45

Tony Emmanuel +524

Zag onlangs een shirt van hem op vinted. Ik dacht echt... Ben ik nu al zo oud :)

11-01-2024 06:31

FrancescosRavioli +15205

Fair. Maar post-injury Boilesen was ook slechter.

11-01-2024 07:32

Rockpotje +9560

Sosa is een prima back. Maar hij moet de vrijheid hebben om naar voren te kunnen. Zo'n wedstrijd als tegen AEK heb ik Juanfran en Atouba niet zien spelen.

10-01-2024 23:25

Ajax14AMS +25205

Ik word een beetje ongemakkelijk van dit soort teksten van Sosa en eerder ook Akpom.

Ze praten nu gewoon maar wat mensen na, maar hebben in werkelijkheid geen flauw idee hoe het nou echt is om voor Ajax te spelen. Dit seizoen zijn we namelijk een parodie op iets wat ooit de beste club van Nederland was, maar daar is helaas echt helemaal niks meer van over.

Focus je eens op je eigen spel in plaats van dit soort teksten om de fans te proberen te pleasen. Het is echt zo doorzichtig dat dit soort teksten weer tevoorschijn komen na de ZOVEELSTE blamage.

10-01-2024 23:04

mvdk +43948 moderator

Achja die jongens waren zelf ook verrast doordat Ajax kwam. Akpom en Sosa zullen vast hun best doen, maar zijn onder hele slechte omstandigheden gestart. Dat zal ook grotendeels meespelen. Ze willen natuurlijk een beetje de supporters naar de mond praten in de hoop wat steun te vinden... In de tweede seizoenshelft verwacht ik veel meer automatismen en Van 't Schip is een stuk duidelijker dan Steijn, dus hopelijk kunnen ze ons nog verrassen. Laten we er maar gewoon achter gaan staan. Met wat echte versterkingen erbij kunnen we best nog derde worden.

10-01-2024 23:09

Ajax14AMS +25205

Er gaan geen of nauwelijks versterkingen komen en we gaan helaas gewoon weer op dezelfde voet verder. Dit soort praatjes hoor ik nu al 1,5 jaar en er veranderd niks, en je gaat niet halverwege opeens het seizoen kunnen omgooien.

Volgend jaar beter. Zodra Kroes kan bouwen gaan we hopelijk weer de goede kant op.

11-01-2024 01:01

Michiel Kapteijns +5372

Zou Akpom dan bij Coventry, Nottingham, Brentford, Arsenal, Hull City en Brighton ook ook onder slechte omstandigheden gestart zijn? Want daar scoorde de échte Ajax-spits' in 101 wedstrijden precies 7 keer. Zijn 1e periode bij Middlesbrough was ook geen doorslaand succes: 40 wedstrijden, 5 goals, evenals zijn 2 periodes bij PAOK (29 goals in 131 wedstrijden). De enige keer dat hij kennelijk wel goed startte was tijdens zijn 2e periode bij Middlesbrough, waarna de club direct iets had van: direct verkopen, want zo'n jaar draait ie nooit meer.

11-01-2024 01:46

mvdk +43948 moderator

Dat klopt, maar kan soms een laatbloeier zijn. Maar hij is natuurlijk meer een pinchhitter geworden. Geen vaste kracht.

11-01-2024 09:03

Ajax14AMS +25205

Dure pinch hitter. Ik zeg verkopen en Rijkhoff terughalen.

Ajax moet terug naar de tijd dat we alleen kopen voor de basis, of zelf een basis-spits opleiden.

De enige uitzondering moet zijn: talenten kopen waarvan je (bijna) zeker weet, op basis van hun profiel, dat ze mee kunnen in het Ajax-spelletje en/of wat de trainer nodig denkt te hebben om met attractief voetbal wedstrijden te winnen. (Onana, Neres, Martinez, D. Sanchez, Alvarez, Antony, Frenkie, etc.)

11-01-2024 15:59

WheermolenFC5 +2080

Sosa mag eerst leren verdedigen.

10-01-2024 22:57

mvdk +43948 moderator

Tja, van Sosa en Sutalo had ik toch wel de grootste verwachtingen. Sosa was de flankengod, maar was volgens mij altijd al meer aanvallend dan verdedigend. Meer een linker middenvelder/wingback. Sutalo speelt nu veel verder naar voren en moet veel meer ruimte verdedigen dan bij Kroatië en Zagreb. Daar staat het veel compacter dan bij Ajax.

Je zou eigenlijk denken dat Ajax voor één keer in een ander systeem moet spelen. Even voor een half jaar.

Bijvoorbeeld 5-2-3, 3-5-2 of 5-3-2

__________Ramaj/Rulli
____Sutalo___Kaplan__Hato
Rensch___________________Sosa
_____Henderson__Martinelli
____________Berghuis
_____Brobbey______Akpom

Zwaar en zwaar onAjax, maar met de twee potentiele aankopen die rondzingen en het materiaal dat we nu hebben kun je aardig counteren. Op z'n Italiaans de boel dichthouden en toeslaan als de tegenstander even verkeerd staat. En dan kun je tijdens de wedstrijden tegen de kleintjes altijd nog 4-3-3 spelen.

___________Rulli
Rensch_Sutalo_Hato_Sosa
___Henderson__Martinelli
_________Taylor/Hlynsson
Berghuis__Brobbey___Bergwijn

10-01-2024 22:57

Ajax14AMS +25205

En die Mislintat wilde ook graag die trainer van Gladbach, Seoane...
Drie keer raden wat zijn favoriete opstelling is bij Gladbach: 3-5-2.

10-01-2024 23:07

mvdk +43948 moderator

De spelers zijn helemaal verkeerd gescout. Ze zijn helemaal niet gewend om 4-3-3 te spelen en al helemaal niet zoals wij dat normaal gesproken doen.

10-01-2024 23:13

JariJari +15220

In een andere timeline staan we bovenaan en is de waarde van Mikautadze op transfermarkt 80M.

Maar nee, van het bestuur moest er per sé een teringnederlander trainer worden. En Kroes is niet anders ...

10-01-2024 23:13

Ajax14AMS +25205

Heet die timeline van jou toevallig Fantasia?

10-01-2024 23:22

Ajax14AMS +25205

Daarom, en van de balans tussen ervaren spelers en jonge gasten klopt ook niks.
Klaassen, Alvarez, Timber en Tadic (de meest ervaren spelers die ook leiderstypes zijn) de deur uit, twee daarvan zelfs gratis, en geen enkel ervaren leidersfiguur ervoor terughalen. Ik wil niks horen over Akpom en van de Boomen, want die hebben nog nooit op hoog niveau gevoetbald.

Dan heb ik het nog niet eens over het niveau van de spelers. Veelal spelers uit de 2e competitie (Akpom, Branco, Mikautadze), spelers uit matige competities (Mannsverk, Sutalo) of het B-team van een club. (Ramaj, Tahirovic, Forbs). En allemaal passen ze qua type niet.

Je had bij wijze van spreke aan een rad kunnen draaien en de naam waarop hij stopt met draaien kunnen kopen, en je was er niet slechter op geworden dan we nu zijn. Bizar.

10-01-2024 23:23

Ajax1812 +9052

Branco kwam gewoon uit de ligue 1.

10-01-2024 23:23

Ajax14AMS +25205

Ja en daarvoor een jaar of 5 op het tweede niveau. Mijn punt is, Branco heeft nauwelijks ervaring op een hoog niveau. Hij is misschien qua persoonlijkheid een leiderschaps-type, maar als je niet of nauwelijks op hoog niveau hebt gevoetbald dan werkt dat niet.

10-01-2024 23:26

TheSpecialOne +8889

En hebben ook niet de voetbalintelligentie om zich aan te passen. Het zijn one trick pony's.

11-01-2024 08:28

MosesD +14658

Als Henderson komt, zal die Braziliaan niet gehaald worden, lijkt me.

10-01-2024 23:47

TeringHenkie +28345

Die komt niet!!

10-01-2024 23:52

MosesD +14658

Dan zijn we het daarover eens.

11-01-2024 10:35

Kingoffdatoilet +17155

Je moet overal kunnen voetballen. Ook op kunstgras.

10-01-2024 22:53

PaulEast +7873

De media geeft goedgelovige ajax supporters weer hoop. Maar het is zeer onwaarschijnlijk dat zo’n speler flink salaris gaat inleveren en spelen voor een club die midden in een enorme identiteit crisis zit en door een amateur club is uitgeschakeld in de beker.

10-01-2024 22:38

JariJari +15220

No-one cares about the beker

10-01-2024 23:14

Dolblij +45046

Nou, na die woorden een beetje meer intensiteit en het wordt nog wat.

10-01-2024 22:36

MarkP +21671

Ik zie niks speciaals in meneer sosa, hij werd groots aangekondigd door mislintat als flankengott maar tot nu toe is het een miskoop. Verdedigend zeer matig.

10-01-2024 22:35

AFCAHoorn +22669

Hij is ook Der Flankengott. Voorzet op Brobbey laatst tegen Hannover niet gezien? Zo zijn er nog wel een paar voorbeelden.

10-01-2024 22:51

TheSpecialOne +8889

Hij lijkt ook niet gemotiveerd.

11-01-2024 08:29

Breuk +25139

Onze Don Johnson

10-01-2024 22:34

Slang3 +45864

elke minuut van Martha is er 1 teveel

10-01-2024 22:33

strakkevoorzet +4189

Uitgeroepen tot man van de wedstrijd bij zijn debuut, goede en belangrijke assist tegen Athene.. ja hij moet verdedigend nog heel, heel veel stappen zetten maar dat hij hier dagelijks als pispaaltje wordt weggezet gaat werkelijk nergens over. Dit artikel gaat niet eens over Martha

10-01-2024 22:50

Slang3 +45864

moet ik hier echt op in gaan?

10-01-2024 22:59

TheSpecialOne +8889

Het zijn ook altijd de ''donkere'' jongens die het pispaaltje zijn hè.

11-01-2024 08:30

Rst +5242

Hopelijk is v/h Schip zo slim om wel de week van te voren op kunstgras te trainen.

10-01-2024 22:15

burwatti +14264

Henderson en Ziyech erbij en we gaan volgend jaar gewoon CL in 💪🏻😜

10-01-2024 22:04

GiannisAntetokounmpo +8389

Ramaj
Rensch - Sutalo - Hato - Sosa
Henderson - Branco
Hlynsson
Berghuis - Brobbey - Bergwijn.

Zeg het maar. Dit lijkt mij een prima team om de laatste maanden mee door te komen.

Daarna maximaal doorselecteren. Alle Mislintat rotzooi eruit.

10-01-2024 21:49

peterVKV +6450

Denk toch Taylor voor Hlynsson. Technisch veel beter en met Henderson erachter kan Taylor het wel vergeten alles veel te makkelijk op te nemen. Moet Henderson wel komen natuurlijk.

10-01-2024 21:54

LukaLitmanen +81999

Een nummer 10 hoort het spel te verleggen & kansen te creëeren en assists te geven.

Dus niét als een lopende speler fungeren als een 2e spits

Hlynsson heeft nul assists. Bizar als nummer 10.

We gaan toch niet weer op de Klaassen Ekkelenkamp De Wit en Donny tour?

11-01-2024 07:12

JoshuaSmits +9380

Gewoon een prima basiself zo. Als dat een tijdje samen kan spelen en automatismen kan creëren kun je daar behoorlijk mee voetballen.

10-01-2024 21:54

Nr.10 +111045

Ik zie wel relatief weinig spelers die kunnen passeren in dit elftal. Naar mijn mening heb je in een goed elftal toch twee a drie spelers nodig die relatief gemakkelijk een man passeren.

10-01-2024 22:40

gi0vanni +7188

Je kan dit een van de sterkste opstelling noemen maar nooit een prima team want dat is het niet. De laatste linie is het zwakst en de vleugels zijn ook niet top. Het middenveld is wat beter maar ook geen CL niveau.

10-01-2024 22:52

peterVKV +6450

Sosa, fantastische trap, goed inzicht, maar speelt met veel te lage intensiteit. Te slap in de duels, te weinig in volle sprint. Blijkbaar niemand die er wat van zegt. Een Henderson zou hem waarschijnlijk de huid vol schelden. Dan kan eruit komen wat er volgens mij wel in zou moeten zitten.

10-01-2024 21:49

Sprinter +2427

Eens, ik ben ervan overtuigd dat hij ons een hoop assists kan bezorgen. Ik heb alleen grote twijfels of dat z`n verdedigende gebreken voldoende compenseert.

11-01-2024 11:31

Koningtoto +60290

Dat is ons struikelblok. Omdat we Ajax zijn winnen we wel ff. Dat moet echt uit de club geramd worden. Speelt ons al jaren parten en heeft ons talloze titels gekost.

10-01-2024 21:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.