'Rosenborg BK en Malmö FF in de markt voor Jensen en doen eerste bod'

door Terrence Riepma 19

Bron Tipsbladet

'Rosenborg BK en Malmö FF in de markt voor Jensen en doen eerste bod'

door Terrence Riepma 19

Bron Tipsbladet

Laatst geüpdatet

Victor Jensen kan Ajax deze transferperiode mogelijk verlaten. De aanvallende middenvelder staat volgens Tipsbladet in de belangstelling van zowel Rosenborg BK als Malmö FF. De twee clubs zouden zelfs al een eerste bod hebben gedaan.

Jensen hoeft bij Ajax niet te rekenen op speeltijd en maakt zijn minuten dan ook voornamelijk bij Jong Ajax. De Deen wil echter graag meer minuten krijgen bij het eerste van de Amsterdamse club, zo gaf hij in november vorig jaar aan. De kans dat hij die krijgt van trainer Erik ten Hag, lijkt daarentegen minimaal.

'Ik sta een beetje achteraan in de rij. Dat is niet wat ik wil. Ik heb ambities en wil meer spelen, ik doe wat ik kan en train goed, maar het is lastig', zei Jensen vorig jaar nog over zijn gebrek aan speeltijd in Amsterdam. Hij voegde toe dat een vertrek in januari, gezien een transfer in de zomerse transferperiode niet lukte, een mogelijkheid zou zijn.

'Rosenborg en Malmö doen eerste bod op Jensen'

Rosenborg en Malmö lijken de 21-jarige middenvelder nu uit de brand te willen helpen. Tipsbladet meldt dat de clubs uit respectievelijk Noorwegen en Zweden een eerste bod op Jensen zouden hebben gedaan. Om welk bedrag het gaat, is niet bekend. Het gerucht gaat tevens dat Jensen woensdagmiddag niet op de training op het trainingskamp in Portugal aanwezig was, om een transfer af te ronden. Eerdere berichtgeving zei juist dat het zou kunnen gaan om klachten of een mogelijke coronabesmetting, al is dit nieuws niet bevestigd.

Lees meer over:
Plaats reactie

Stefansuarez +19013

Offtopic:

Wie denken jullie welke jeugdspelers het 1e gaan halen.

Ik denk zelf

* regeer
* axel van dongen
* unuvar.

Word tijd dat ajax weer zelf een spits opleid

07-01-2022 12:33

PytarJohanson +1678

Komt er dan ruimte voor een andere Deen?

07-01-2022 09:39

DrFootball +15141

Jensen wordt in februari 22. Dan had je normaal gezien toch wel in het 1e van Ajax moeten spelen. Sterker nog, de echte talenten maken voor hun 22e een overstap naar een topclub in het buitenland. Begrijpelijk dat Ajax hem verkoopt nu hij geen basis is en ook niet de potentie heeft om dat te worden.

06-01-2022 18:32

Freddy +11377

Welke kansen krijgen jonge spelers nog? Een Klaassen zit met 3,5 miljoen salaris op de bank en die moet spelen. Daarna komt de aankoop Kudus van 8 miljoen. Jensen draaide een hele goede voorbereiding dacht vorig jaar maar kansen zijn er niet (en ook niet voor Taylor).

06-01-2022 19:41

Yeshyeshyall +10931

Er zijn denk ik minder kansen doordat de selectie breder is nu maar dat neemt niet weg dat talent nog steeds de kans krijgt. Taylor maakt wel minuten, Rensch ook. Het is minder frequent en dat is wel jammer maar uiteindelijk is Ajax juist daardoor beter geworden: we zijn minder afhankelijk van een talent dat nog tijd nodig heeft. Vind dat we er goed op moeten blijven letten maar denk wel dat er genoeg oog is voor talent

07-01-2022 00:12

fc Barcelona_ke +19239

wel best voor hem! hij is goede talentvolle speler, maar zie em toch niet slagen bij ons. hoopt dat de transfer rondkomt. alleen wel zonde dat Ajax veel heeft betaald voor em!

06-01-2022 18:27

Mokumnorth +356

Zou mooi zijn als het rondkomt, dan staat ie grotere talenten niet in de weg bij Jong Ajax. Dan kan Naci gewoon op 10 bij JA

06-01-2022 17:47

DeHeerVanDeMeer +25173

Geen idee wat zijn kansen zijn op de lange termijn, zijn die er dan zou ik hem 1 seizoen aan die clubs verhuren, maakt hij geen kans dan zou ik hem verkopen en een ander podium gunnen..

06-01-2022 17:27

mvdk +43807 moderator

Het niveau van Ajax is exorbitant gegroeid, dus is het logisch dat het instapniveau ook aanzienlijk hoger ligt. Een speler als Jensen had 10 jaar geleden misschien wel meerdere minuten gekregen, zoals legendes als Ebecilio en gouden aanvoerder Boilesen ook kregen. Jensen heeft best talent hoor, maar dan meer richting het niveau van een Kopenhagen en dat is natuurlijk geen schande. Talenten komen en gaan en meestal zal dat een 'gaan' zijn, want wij zijn niet meer van het niveau PSV(Veerman). Dat zijn we alleen nog op basis van mentaliteit, want als die goed was zouden we nu 10 punten voorsprong hebben, getuige het doelsaldo.

06-01-2022 16:49

Oxxer +163876 moderator

99 van de 100 talenten red het niet ongeacht ik welk land ze opgroeien, de ontwikkeling van spelers loopt niet synchroon. In het kampioensjaar '90 had Ajax 3 spelers voor achter de spits positie, Jonk, Ron Willems en de 18/ 19 jarige Bergkamp. Die laatste dreigde buiten de boot te vallen net zoals Jensen nu. Er waren zelfs berichten dat Feyenoord hem wilde halen. Hij bleef en de rest is geschiedenis. Over diezelfde Bergkamp zei RdB ooit, wij, zijn twin en volgens mij Michel Kreek, Vink en Witschge speelde in de A1 en Bergkamp in de A2. RdB vond dat Bergkamp vooral hard kon rennen met de bal als rechtsbuiten. Hij werd pas een grote speler toen hij centraal ging spelen. Zijn ontwikkeling verbaasde RdB.

06-01-2022 13:53

Juichtoon +32406

Johan had gelukkig Bergkamp heel hoog zitten en liet hem vanuit de A2 debuteren thuis tegen Malmö. De rest is geschiedenis.

06-01-2022 14:12

Oxxer +163876 moderator

Johan zette Bergkamp op rechtsbuiten daar was hij niet bijzonder.

06-01-2022 14:15

Juichtoon +32406

Links stond Roy al ...je moet wat ..was voor de ontwikkeling van Dennis naar een meer centrale positie uiteindelijk niet verkeerd. Weet niet of Cruijff diit ook zo bedoelde. Maar opeens was Dennis centraal ook heel goed en scoorde hij 10 competitie wedstrijden op rij.

06-01-2022 14:17

Oxxer +163876 moderator

Ik weet het niet, ik twijfel, laten jij en ik Johan de credits geven😂

06-01-2022 14:21

Juichtoon +32406

Zeker haha.

06-01-2022 14:26

Oxxer +163876 moderator

Jij noemde net Bryan Roy, hoe is het met hem? Is behoorlijk de weg kwijt.

06-01-2022 14:29

Juichtoon +32406

Ja dat kun je wel stellen ....

06-01-2022 14:48

Johan4ever +10914

@oxxer
Die berichten over feyenoord dat ze Bergkamp wilden halen zijn onzin.En ook Ronald de Boer heeft heeft nooit die woorden gebruikt over Bergkamp.En zonder Johan Cruijff hadden we Bergkamp nooit in Ajax 1 zien schitteren,hier ben ik Cruijff altijd dankbaar voor.

06-01-2022 21:57

Oxxer +163876 moderator

Ik heb dat gelezen als jij dat onzin vind, prima beste man. Ik ga dat niet lopen verzinnen. Ben jij een insider of ben jij x speler?

06-01-2022 22:00

Oxxer +163876 moderator

@ Johan4ever
Ik heb het opgezocht want ik kan er slecht tegen als mensen mij gaan beschuldigen van onzin. Succes met lezen, mijn versie komt aardig in de buurt met wat er in dit artikel staat over wat RdB zei over Bergkamp. Dat wat ik schreef staat vast in een ander stuk.

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=233521

Met goed zoeken is Bergkamp en Feyenoord ook te vinden.

06-01-2022 22:19

Johan4ever +10914

Hij zegt hier alleen dat hij niet de meest getalenteerde was meer niet.En dus niet dat hij alleen maar hard kon rennen.En dat hij niet getalenteerd was zag Ronald dus weer helemaal verkeerd en Cruijff gelukkig niet,wat natuurlijk logisch is!En dat verhaal over feyenoord is ook een fabeltje succes met zoeken.

06-01-2022 22:35

Oxxer +163876 moderator

😂😂😂

Wat zielig dit.

06-01-2022 22:40

Johan4ever +10914

Heb je het al gevonden!

06-01-2022 22:41

Ferd +38429

zonder Cruijff was Bergkamp weggestuurd bij Ajax.

07-01-2022 04:59

Rockpotje +9550

Beide leuke clubs voor hem. Snap het wel als hij daar liever speelt dan bijvoorbeeld een Heerenveen in Nederland. Malmö is ook nog eens lekker dicht bij Kopenhagen waar hij volgens mij vandaan komt. Schappelijke prijs met een flink doorverkoop percentage is denk de beste manier om nog wat terug te verdienen.

06-01-2022 13:32

Jeugd +24672

Ik zou het goed vinden voor hem. Heeft nu de leeftijd om volle bak te gaan spelen op eredivisie niveau of de hier voorgetselde clubs. Te lang blijven hangen in Jong zonder perspectief naar het 1e is zinloos.
Ik volg hem al jaren. Het probleem is dat hij nergens echt in uitblinkt voor het niveau Ajax 1.

06-01-2022 13:12

Msc +14160

3,5 miljoen voor betaald destijds best fors

06-01-2022 12:18

Ozymandias +159568

Ajax moet ophouden met talenten van onder de achttien uit het buitenland te halen. De kans dat talenten van onder de achttien in het buitenland DIRECT stil komen te staan in hun ontwikkeling is enorm. Zelfs bij clubs als Ajax slagen by far de meeste talenten die voor hun achttiende uit het buitenland naar Ajax komen niet. Er loopt genoeg talent in Nederland rond om de jeugdopleiding mee te vullen. Ik begrijp dat de hoop voor de volgende Eriksen groot is maar Ajax moeten niet meedoen aan het verpesten van de ontwikkeling van vele talenten in de hoop dat er af en toe een Eriksen tussen zit. Kijk naar Bounida, die speelt bij misschien wel de beste jeugdopleiding ter wereld met zeker de beste hoofd jeugdopleiding ter wereld. Hij wil alleen vertrekken omdat hij ergens anders meer kan verdienen. Daar moet Ajax niet aan meedoen. In plaats daarvan moet Ajax het soort club zijn wat Bounida aanraadt om voor zijn ontwikkeling bij Anderlecht te blijven.

06-01-2022 13:06

Ferd +38429

Het gaat niet alleen om het 'vullen van de jeugdopleiding'. Het gaat om de kwaliteit omhoog krijgen van de jeugdopleiding.

06-01-2022 13:22

Ozymandias +159568

De kwaliteit van de jeugdopleiding gaat volgens mij niet omhoog door de talenten die uit het buitenland worden gehaald. Daarvoor is het aantal van buitenlandse talenten wat daadwerkelijk bij de best spelende/trainende talenten van Ajax hoort veel te klein.

06-01-2022 13:32

RobbertB +2187

Toen Jensen gescout werd, was het niveau van Ajax op het niveau van Jensen. Toen goed gescout. Maar komt nu tekort voor het Ajax van nu.

06-01-2022 13:36

AjaxDaniel +14523

Maar 3,5 miljoen voor een jeugdspeler die nog niks heeft bewezen met het niveau van het Ajax van toen, is alsnog behoorlijk fors.

06-01-2022 13:40

Ozymandias +159568

Jensen ontwikkelde zich in Denemarken explosief maar die ontwikkeling stokte direct toen hij bij Ajax kwam. Hetzelfde zag je direct met Kjær gebeuren. Trouwens gaf Ajax geen 3.5 miljoen aan een 16 jarige speler uit omdat ze dachten dat hij geschikt zou worden voor het niveau wat Ajax toen had. Ze dachten dat hij dat niveau zou ontgroeien. Alleen gaat het mij dus niet om de scouting. Je kan talenten van die leeftijd niet scouten op of ze na een transfer stil in zijn ontwikkeling zal komen te staan.

06-01-2022 13:58

Msc +14160

Kopen en verhuren kan ook interessant zijn mits alle partijen daar mee eens zijn

06-01-2022 14:00

Slang +14994

@RobbertB Ajax haalt geen speler uit het buitenland om niveau Ajax van die tijd te halen, maar om door te verkopen naar de Europese top. Dan zou het niet moeten uit maken dat Ajax nu van een ander niveau is

06-01-2022 14:09

DrFootball +15141

Ben het op zich wel met je eens. Bijvoorbeeld 70% van alle toptalenten in Nederland moet gehaald worden door Ajax. De rest heeft last van clubliefde of wil niet in een gastgezin wonen. Echter je zou bij het halen van buitenlandse jeugdspelers naast de voetbalkwaliteiten ook wat meer moet kijken/testen op hoe zij omgaan met verandering en hun mentale weerbaarheid. Je moet als jonge jongen nogal een stap maken vanuit je ouderlijk huis, naar een gastgezin in een vreemd land.

06-01-2022 18:40

Yeshyeshyall +10931

Kjaer is misschien nog te vroeg om wat van te vinden. Maar eens dat het vaak niet echt een goed traject blijkt

06-01-2022 19:43

Ferd +38429

de kwaliteit van de jeugdopleiding gaat omhoog door de beste spelers te hebben, en als een buitenlands talent beter is dan een Nederlands talent dan stijgt het niveau als je hem haalt

07-01-2022 05:01

Jeugd +24672

Ajax moet gewoon doorgaan met het scouten van buitenlandse talenten. Het is nu eenmaal een feit dat je heel veel talenten op moet leiden om een keer dat ene succes te behalen. Gelukkig zijn er genoeg succesvolle voorbeelden in de geschiedenis van Ajax en er zullen er evenveel volgen.
Hoe talentvol iemand ook lijkt, of iemand het gaat redden weet je pas als iemand echt doorbreekt. Unuvar, om maar een voorbeeld van een extreem talent te benomen, leek een zekerheid maar ik zou er nu geen geld op durven zetten.
Talentjes die extern gescout worden gewoon blijven doen. Er volgt vanzelf weer een keer een parel.

06-01-2022 13:16

j0rnnn +5099

Mee eens. Spelers als Cerny, Fischer, Eriksen en Onana waren gewoon goed gescout.

06-01-2022 17:08

Ajaxfan1980 +44

Half jaar verhuren in de Eredivisie. En dan verkopen als hij nog niet Ajax waardig is. zowel Malmö als Rosenborg BK hebben veel middenvelders. Kans is groot dat het daar ook banken word voor hem.

06-01-2022 12:16

Oxxer +163876 moderator

Bij Jensen mis ik de agressie die ik alleen bij Lerby en Poulsen zag van de Ajax Denen. Stel dat Jensen net zoals Luis Suarez was opgegroeid in Uruguay had hij het met zijn talent misschein wel gered. Op 16 jarige leeftijd gaf Suarez de scheids een kopstoot omdat hij het niet eens was met een rode kaart. Een journalist zei later over dat incident dat Surez ''per ongeluk'' met zijn hoofd tegen dat van de scheids aankwam.

06-01-2022 12:16

De Stift +7045

Gun die jongen een transfer. Die moet lekker spelen, maar op lager niveau. Wie weet waar hij met voldoende speeltijd over twee of drie jaar staat. De hoogte van de transfersom mag het probleem niet zijn. De relatie met clubs als Rosenborg en Malmö is voor Ajax ook belangrijk. Liever een behoorlijk doorverkooppercentage bedwingen.

06-01-2022 12:09

Oxxer +163876 moderator

John de Jong heeft de naam van Jensen alvast in zijn boekje geschreven.

06-01-2022 11:54

noppenkoning +41146

Bijna 22 jaar alweer, tijd om ergens te gaan spelen, wel zonde, lijkt beetje op Lucas Andersen, je ziet dat ze talent hebben maar komt er niet genoeg uit.

06-01-2022 11:53

Oxxer +163876 moderator

Wat net terecht werd gezegd meer grinta zou een hoop schelen.

06-01-2022 11:55

pro14 +785

Is toch wel zonde dat hij niet veel beter is geworden in al die jaren. Lijkt zijn durf/bluf kwijt te zijn geraakt. Hopelijk kan hij dat daar terug vinden. En sterker terug komen.

06-01-2022 11:49

Freddy +11377

Ik ben wel fan van hem en het is jammer dat zulke jongens zo weinig minuten krijgen in Ajax 1 om zich te laten zien. Voor een goed bedrag dan maar laten gaan met misschien een terugkoopoptie.

06-01-2022 11:43

Ajaxfan1980 +44

Met je eens. Denk dat een verhuur in de Eredivisie ook een goede optie zou zijn. En helpt dat niet, dan verkopen in de zomer

06-01-2022 12:19

Grouster +1347

Een half jaar verhuren in de eredivisie, hopen dat hij een goede indruk maakt en dan verkopen! Ik vind het een goede voetballer, maar mist een beetje gif.

06-01-2022 11:10

thajax +7423

Of Kopenhagen oid? Het zou mooi zijn als hij zich ook Europees nog wat kan bewijzen? Ik vraag me af of enkele goals bij Heerenveen/Groningen/Willem II gaan zorgen dat Jensen miljoenen oplevert... Evt Vitesse in de Conference League?

06-01-2022 11:40

Grouster +1347

dat is de vraag, Botman Matisuwa, Sierhuis hebben via die clubs wel de interesse gewekt en zijn ook voor mooie bedragen vertrokken

06-01-2022 11:57

thajax +7423

Goed moment om te vertrekken. Maar zou mooi zijn als hij wat opbrengt. Nu, via doorverkooppercentage of anders via waardevermeerdering na verhuur. Kostte toch ook weer 3,5 mln

06-01-2022 11:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.