Rondom Ajax: Vink uit waardering voor interim-trainer Van 't Schip

door Jesse ter Haar 196

Bron AS

Rondom Ajax: Vink uit waardering voor interim-trainer Van 't Schip

door Jesse ter Haar 196

Bron AS

Laatst geüpdatet

Tussen al het belangrijke nieuws en reacties rondom Ajax kun je in de loop van de week best het een en ander missen. Geen zorgen, want Ajax Showtime houdt je op de hoogte van de laatste kleine nieuwtjes en gebeurtenissen.

Zie hier de Rondom Ajax van vorige week!

Vink uit waardering voor interim-trainer Van 't Schip

Marciano Vink heeft grote waardering voor hetgeen John van 't Schip dit seizoen heeft neergezet met Ajax. De oefenmeester trof de Amsterdammers op de achttiende plaats aan en wist uiteindelijk Europees voetbal voor volgend seizoen veilig te stellen. 'De club stond in de brand en werd overal uitgelachen', aldus Vink bij Dit was het Weekend op ESPN. 'Spelers waren niet goed genoeg, spelers waren geblesseerd, maar toch haal je Europees voetbal. Met het aantal wedstrijden en punten eindig je op de derde plaats op de ranglijst. Het spel was thuis af en toe belachelijk slecht, maar ik heb er wel respect voor.'

Van der Sar krijgt persoonlijk afscheid in Johan Cruijff ArenA

Edwin van der Sar heeft maandag een persoonlijk afscheid gekregen in de Johan Cruijff ArenA, zo is te zien en lezen op Ajax.nl. De voormalig algemeen directeur van de club, die bijna elf jaar tot de directie van Ajax behoorde, nam afscheid in het bijzijn van zijn oud-collega's, familie en een aantal zakelijke relaties. Het afscheid werd begeleid met muziek en interim-directeur Menno Geelen had een speech voor de oud-Ajacied voorbereid. 'De hoofdpersoon nam zelf uiteraard ook nog het woord. In een emotionele speech keek Van der Sar terug op een fraaie, maar ook intense periode bij Ajax. Hij sprak ook de hoop uit dat Ajax de komende periode weer de weg omhoog gaat vinden', schrijft men verder.

Van Geel volgt Fledderus op als technisch manager bij Eredivisie CV

Martin van Geel, voormalig speler en directeur van Ajax, is de opvolger van Mark-Jan Fledderus als technisch manager bij de Eredivisie CV. Dat meldt men via de officiële kanalen. Van Geel is sinds 1995 directeur geweest bij Willem II, AZ, Ajax, Roda, Feyenoord en Willem II. 'Na 29 jaar stop ik dan wel als clubdirecteur, maar ik heb nog genoeg passie en energie om deze nieuwe uitdaging met heel veel plezier aan te gaan en mijn kennis en ervaring ten dienste te stellen aan het Nederlandse voetbal', zegt Van Geel.

Gebroeders De Boer hebben vertrouwen in hun deelname aan 'Het Jachtseizoen'

Frank en Ronald de Boer zijn aankomende donderdag te zien op televisie in het programma 'Het Jachtseizoen van StukTV. De gebroeders De Boer kruipen in het programma voor een keer in de huid van een voortvluchtige crimineel. De bekendste voetbaltweeling van Nederland gaat op de vlucht vanuit de Johan Cruijff Arena en moeten vervolgens proberen om vier uur lang uit handen te blijven van de de mannen van StukTV. Op dit filmpje is in ieder geval te zien dat de tweeling alle vertrouwen heeft in hun eigen kunnen.

Advocaat heeft groot vertrouwen in voorhoede Ajax

Dick Advocaat is van mening dat Ajax, mits alle spelers fit zijn, één van de beste voorhoedes van Europa heeft. Steven Bergwijn blonk uit tegen Almere City en als de manager van Curaçao het in Amsterdam voor het zeggen zou hebben, zou hij Bergwijn niet verkopen. 'Hij heeft geen goed seizoen gehad, maar dat soort spelers moet je eigenlijk houden. Hij is kwalitatief goed. Als je Brobbey, Bergwijn en Berghuis hebt, dan heb je één van de beste voorhoedes van Europa', vertelt hij maandagavond bij Veronica Offside.

Blank leidt Ajax' laatste Eredivisie-wedstrijd van het seizoen

Erwin Blank is de scheidsrechter tijdens Ajax' laatste wedstrijd van het seizoen, zo brengt de KNVB naar buiten via de eigen website. De Amsterdammers nemen het zondag om 14.30 uur op tegen Vitesse. Voor de club uit Arnhem betekent het (voorlopig) de laatste wedstrijd in de Eredivisie. Vitesse is gedegradeerd en verliest mogelijk zelfs nog haar proflicentie. Zondag treffen Ajax en Vitesse elkaar in Het Gelredome in ieder geval dus nog één keer. Voor Ajax staat er niets meer op het spel, want de vijfde plek is zeker en plek vier is niet langer haalbaar.

Bergwijn in Elftal van de Week van De Telegraaf

Steven Bergwijn is na zijn hattrick tegen Almere City opgenomen in het Elftal van de Week van De Telegraaf. Rapporteur Mario Been zegt het volgende in de krant: 'Steven Bergwijn maakte drie geweldige goals voor Ajax in de eerste helft. Die eerste in combinatie met Brian Brobbey; die tweede die hij in één keer op de pantoffel nam en die derde was natuurlijk geweldig, waarmee hij volgens mij vier man te kijk zet. Dit hadden ze daar natuurlijk veel vaker willen zien dit seizoen, maar zijn kwaliteiten staan buiten kijf.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Cocles +1842

Ja, ik weet het. Ik herhaal dit bericht bij verschillende items, maar dat boeit me eerlijk gezegd niet. Ik hoop zo dat meer Ajacieden dit zien. Je kan alles over hem zeggen, zijn capaciteiten, het leiden van trainingen, het sturen van het team tijdens wedstrijden, of het gebrek eraan…maar 1 twistpunt kan en mag er niet zijn. John is een Ajacied, net als wij.

https://x.com/anajaxfan/status/1792482094511280244?s=46&t=xqPMzqcZtevJHOBpqSjg1Y5pw4TX4aKmRYHrTUqHsm4

20-05-2024 18:25

Mijnclub33x +9765

Vink over Schip: Ach ja, vrienden voor het leven zullen elkaar niet snel afvallen.

20-05-2024 10:00

Dolblij +44773

Ideale functie voor John en Marciano op de Toekomst: John smeert broodjes ossenworst en Marciano braadt de slavinken.

20-05-2024 08:23

PetrusKeizer +10739

We weten t nou wel, van die ossenworst

22-05-2024 11:12

FysioPat020 +25571

Maar goed dat ook Vink niks doet bij Ajax

20-05-2024 08:01

Robocop5 +2065

Schip was zeker niet de beste trainer in onze geschiedenis, maar stapte wel in waar anderen aan de zijkant bleven staan zeiken.
Ik was in ieder geval al gruwelijk blij dat Steijn (wel veel te laat!) vervangen werd. Anders waren we echt in het rechterrijtje geëindigd.

Schip bedankt, tijd voor verwerking en vroegpensioen.

20-05-2024 00:41

GdlT +1004

Robocop5, mee eens behalve dan dat we ook in het linkerrijtje zijn geëindigd. Misschien even aanpassen.

20-05-2024 06:03

Robocop5 +2065

Ha, lekker scherp van me... krijg je van een zware zaterdagavond... bedankt.

20-05-2024 12:35

Rob1976 +9428

35 punten achter op PSV! In mijn ogen de allerslechtste ajax trainer ooit, op gelijke hoogte overigens met Schreuder en Steijn. Ik kan niks bedenken waarvoor ik vh Schip dankbaar ben. Het enige dat ik veel respect voor hem heb dat hij is ingestapt als trainer in een zeer moeilijke periode in zijn leven. En ondanks alles is hij persoonlijk knap overeind gebleven. Maar puur qua trainer beoordeel ik vh Schip als zeer onkundig.

20-05-2024 00:19

PetrusKeizer +10739

Zo zeg , die kan John in zn zak steken, hoor! 😂

22-05-2024 11:13

grapje +2335

We kunnen ondankbaar doen, omdat hij soms onnavolgbaar was in zijn selectiebeleid en om zijn fouten. Maar welke alternatief was er beschikbaar? We waren stuurloos, welke goede trainer wilt dan instappen? Daarom mooie woorden van Vink voor een echte Ajacied. John bedankt.

19-05-2024 23:17

Dolblij +44773

Vriendjes val je niet af.

19-05-2024 22:37

Breuk +25020

Blinde vink

19-05-2024 22:29

wijzijndebeste123 +162974

Schandalig slechte trainer. 1 vd meest incompetente uit de clubgeschiedenis. Zo vinden ze in Enschede, Zwolle en Mexico ook

19-05-2024 22:09

Breuk +25020

Nou maak je borst maar nat. Dit soort berichten als van Vink gaan we iedere dag krijgen.

19-05-2024 22:25

Mijnclub33x +9765

Wat is Marciano op een zebrapad? Een zebravink 🤣

20-05-2024 10:04

JantjeBeton +2953

@Mijnclub33:

... wauw ...

20-05-2024 12:09

Ajacied33 +36615

Hou toch op Vink. Een beetje trainer had gewoon 3e geworden met deze selectie. Ga me niet vertellen dat Twente en AZ beter materiaal hebben als ons. Schip is gewoon niet capabel genoeg. Waarom moeten we hem dankbaar zijn? Alsof niemand Ajax zou willen "doen". En van dat laatste staan is ook heel vertekend. Virtueel hebben we eigenlijk nooit laatste gestaan. We stonden daar 1 speeldag met een wedstrijd en op sommige ploegen zelfs 2 wedstrijden minder gespeeld

19-05-2024 22:01

Breuk +25020

Vandaag echt schandalig slecht. Breng Forbs, Rijkhoff, Godts in. Je moet toch gewoon die laatste wedstrijd winnen? Slappe hap.

19-05-2024 22:29

twynestar +28147

Doet dat nou niet Marciano, nu ben jij ook de gebeten hond.

19-05-2024 21:38

036AFCA97 +146646

Ons kent ons kliekje. Vink, Kieft en de rest zullen nooit echt kritisch zijn op Schip. Allemaal vriendjes van elkaar. Als Farioli in de winter was gekomen en dit had gepresteerd had ik de heren allemaal weleens willen horen.

19-05-2024 21:37

Nr.10 +110893

Die was tot op de grond afgefakkeld. Geen twijfel over.

19-05-2024 22:15

Slang3 +45677

bewaar dat soort praatjes als je met elkaar gaat padellen

19-05-2024 21:37

Nr.10 +110893

'Het spel was thuis af en toe belachelijk slecht, maar ik heb er wel respect voor.'

Dit zegt alles. Vink, ex-ploeggenoot van John van 't Schip bij Ajax en Genoa, kan moeilijk zeggen dat hij het goed heeft gedaan. Nee, het spel was belachelijk slecht. Maar ja, ik heb er wel respect voor. Haha, als dit iemand anders was geweest, dan had Vink hem gewoon afgefakkeld.

19-05-2024 21:29

Kaatje +4785

Het is hem van harte gegund en ik wens hem geluk en gezondheid voor nu en in de toekomst.

17-05-2024 15:33

PH2BOT +39902

Haggemans is met MU 8e geworden in de PL met een negatief doelsaldo van - 1 ( 57 voor en 58 tegen). Schippie van plek 16 naar plek 5 met deze selectie van kletsnat brandhout. Had beter gekund maar ook slechter zeker met al die blessures icm belangrijke wedstrijden. En dat allemaal temidden van de complete bestuursgekte bij Ajax en leren leven zonder steun en toeverlaat Daniëlle. Ik geef 't je maar te doen. Dus John...mijn bijzondere dank voor al jouw inzet in tijden van hoge nood voor ons aller Ajax. Meer dan plek 5 zat er met deze instabiele groep ongeregeld duidelijk niet in.

19-05-2024 21:34

Lekkerhoor +3357

Slimme keuze. Die weten ook wel wat een fluitconcert niet te voorkomen is. En dat terwijl Edwin zoveel toewijding aan de club heeft gegeven. Of dat nou het gewenste effect had doet er niet toe. En niet denken dat je het zelf ook wel had gedaan voor dat geld. AD van Ajax zijn is wel meer dan een 8 tot 5 baantje.

17-05-2024 13:18

jerryisthename +31621

Bedankt voor alle mooie jaren vóór de ellende van de laatste twee seizoenen, waar je verantwoordelijk voor was.
Lekker stronteigenwijs blijven en je club even behoorlijk naar de klote helpen. 😔
Het is maar goed dat zijn afscheid privé was.
Wat een stronteigenwijze klojo is het toch gebleken. Kolere...😅 Blij dat hij weg is!
Maar goed, als grote ex-Ajacied wens ik hem desondanks het beste in zijn leven toe met een goede gezondheid. 👍🏼

17-05-2024 11:18

Mijnclub33x +9765

Gelukkig dat we als supporter niet in een volle Arena dat hoeven mee te maken want ik denk dat het dan een hels fluitconcert zou worden. Hij is de hoofdverantwoordelijke voor twee jaar wanbeleid met als dieptepunt het aanstellen van Mislintat.

17-05-2024 00:10

afcaveenendaal +1966

Ik zal deze ras Ajacied uit respect nooit uitfluiten! Dan ben je ook gewoon zielig! Dit is iemand die onze laatste champions Leaque heeft gewonnen en ons in geschiedenis memorabele momenten heeft bezorgd. degene die hem aangesteld heeft tot algemeen directeur die moet je uitfluiten. !

17-05-2024 06:46

Ferd +38295

hij is ook de hoofdverantwoordelijke voor de mooie seizoenen.

20-05-2024 05:27

Ajaxbrl +13619

Bedanken kan alleen als voetballer, niet wat hij daarna heeft gedaan. Ik snap veel reacties hier niet. Zonder Overmars was hij niks meer en heeft hij de club verder kapot gemaakt door Bosz niet terug te halen en Mislintat aan te stellen. Deze man verdiend geen afscheid, zijn jullie wel lekker? Afgelopen 2 jaar even vergeten? Hebben voor de gehele wereld voor joker gestaan en niet zo’n beetje ook. Heb me nog nooit zo voor m’n club geschaamd als laatste tijd.

16-05-2024 22:48

afcaveenendaal +1966

Gewoon verdiend, niet zeuren verder past het beste, mooi afscheid gegund en door!

16-05-2024 22:08

Mijnclub33x +9765

Verdiend???? Hoe onnozel ben je. Ben je vergeten dat we door zijn wanbeleid 18de hebben gestaan😠

17-05-2024 00:14

afcaveenendaal +1966

Niet zo onnozel als jou antwoord, Verdiend als Ajacied, voor z’n inzet, we hebben hem zelf teruggehaald bij z’n oude liefde. Dat hij niet geschikt was voor deze functie is hem persoonlijk niet aan te rekenen en we hadden ook eerder kunnen(moeten) ingrijpen!

17-05-2024 06:44

Dapperestrijders +4536

En nu is het bij Ajax al twee jaar een klotezooi, heeft hij o.m. Bosz als trainer de deur gewezen en de verkeerde personen binnengehaald zoals Mislintat, Hendriks en v Halst. Als hoofdverantwoordelijke dien je daar je conclusies aan te verbinden. Of snap je het gewoon. Niet?

17-05-2024 08:43

Rockanje23 +36927

Als keeper de beste die Ajax ooit gehad heeft, als bestuurder tot het absolute nulpunt gedaald door zijn persoonlijk belang boven het belang van Ajax te stellen door de komst van Peter Bosz hoogstpersoonlijk tegen te houden en een paar weken later als een dief in de nacht te vertrekken. Een jaar eerder ook al in de fout gegaan door H2 aan te stellen ipv Alex Kroes en later Heitinga de voorkeur te geven boven Reiziger. Bovendien mede verantwoordelijk voor het ontluisterende vertrek van Daley Blind door zijn oren naar Alfred Schreuder te laten hangen.

16-05-2024 18:10

JanTa +15822

En terecht. Hij heeft fouten gemaakt maar ook goede dingen gedaan. Het ga je goed en veel gezondheid in de toekomst.

16-05-2024 17:28

Dapperestrijders +4536

Goede dingen??¿🤧

17-05-2024 03:53

JanTa +15822

Het is niet mijn probleem dat jou actieve geheugen je in de steek laat.

17-05-2024 09:09

Ans B +19809

Hele fijne man, verbinder, intern zeer geliefd, als Ajax-ambassadeur in het buitenland gezien en gerespecteerd, heeft lange tijd voldaan aan de wens een voetballer in de dagelijkse leiding te hebben.
Samen met anderen de grondlegger van de successen vanaf Bosz.
Is er door zijn menselijkheid in geslaagd het dossier Nouri in vrede af te sluiten ondanks de gigantische druk en de meningsverschillen met de familie Nouri.
Door Overmars in een crisis met Ajax terecht gekomen.
Heeft zijn verantwoordelijkheid genomen toen er niet direct een nieuwe TD kon worden aangesteld, en achteraf gezien hebben hij en H2 het helemaal niet zo slecht gedaan als hier vaak gesuggereerd wordt: Conceicao, Kaplan, Bergwijn, Brobbey, Grillitsch waren geen rare aankopen. Dat er ook minder gelukkige bijzitten, soit, dat overkomt elke TD.
Is geen goede crisismanager gebleken, maar heeft zich kapot gewerkt bij Ajax, met een burn out tot gevolg.
Is hier verguisd en de kop van Jut geworden: van alles beschuldigd dat fout is gegaan. Alsof hij een dictator was en alles in zijn eentje besliste en alleen-verantwoordelijk was.

Onder de streep:
Hele fijne man, verbinder, intern zeer geliefd, als Ajax-ambassadeur in het buitenland gezien en gerespecteerd, heeft lange tijd voldaan aan de wens een voetballer in de dagelijkse leiding te hebben.
Samen met anderen de grondlegger van de successen vanaf Bosz t/m TH.
Voor mij persoonlijk: ik accepteer zijn fouten en denk vooral aan die fijne man en verbinder die alles voor Ajax wilde doen. Ten koste zelfs van zijn gezondheid.

16-05-2024 17:26

Praagout +1255

Goed geschreven Ans.

16-05-2024 17:49

Danielson +50042

Zo lees ik het graag in plaats van hatelijke reacties van rancuneuze bekrompen postertjes!

16-05-2024 23:21

Bowie +2377

Off-topic:
Mislintat heeft Paulina, speler van Hercules naar Dortmund gehaald. Even een trap na, maar kan hier toch wel om lachen 😂

16-05-2024 17:19

Tommyshelby +128361

Waarom niet voor Almere-thuis dan, met fans?

16-05-2024 17:15

Ferd +38295

omdat een deel van de 'fans' neanderthalers zijn die 100% zeker met een fluitconcert waren gekomen.

20-05-2024 05:29

Dolblij +44773

De laatste 2 jaren waren allesbehalve glorieus, maar onder de streep heeft Sar heel veel voor Ajax betekend en had ik hem een mooi afscheid in een volle JCA van harte gegund.

16-05-2024 17:13

AFCACruijff14 +160721

Ik mis onze vriend Web hier trouwens. Reageert nog zelden, voorheen dagelijks. Laatste bericht van 5 mei. Als je dit leest Web, kom maar weer terug. Niet altijd met je eens, maar je brengt meer nuance dan een hoop schreeuwende, klagende users.

16-05-2024 16:50

Harrier Du Bois +38541

Hij is ziek las ik, ben vergeten wie contact met hem heeft, maargoed, we hebben liever Web terug inderdaad!

16-05-2024 16:51

AFCACruijff14 +160721

Ziek als griep of ernstig?

16-05-2024 16:52

Harrier Du Bois +38541

Als in, serieus genoeg om hier niet te kunnen zijn.

16-05-2024 16:53

AFCACruijff14 +160721

Ai. Naar te horen. Meer vraag ik niet, dat is ongetwijfeld privé. Beterschap Web!

16-05-2024 16:54

Ans B +19809

Hij heeft zelf al eens aangegeven dat hij hartproblemen heeft, dus ik ga er van uit dat dit ik dit mag delen.
Ik hoop van harte dat het goed komt.

16-05-2024 17:05

JaapStam +136517

@Web is 1 van de oudste users op dit platform, en zeer gewaardeerd bij velen onder ons!!! Laatst dacht ik er ook nog aan waar de oude veteraan is gebleven!!! Misschien een time break, of wat ik las van iemand dat hij ziek is!!! Bij deze van mij kant heel veel sterkte en beterschap gewenst @Web, kom snel terug ouwe reus!!!

16-05-2024 17:11

Ferd +38295

hij schijnt met z'n gezondheid te sukkelen

20-05-2024 05:29

Harrier Du Bois +38541

Voor het persoon Edwin heb ik erg veel respect, ook voor zijn rustige houding, hoe hij overkomt, een goed uithangbord en heeft goede zaken gedaan in die rol. Maar toen de rol groter werd door het falen van anderen zag je de mankementen, dat is eigenlijk ook jammer, want zonder andermans fouten, was hij nog steeds denk ik, een fantastische kerel en een goede directeur voor ons.

16-05-2024 16:44

WantAmsterdam +115912

Verdient veel respect, onze beste keeper ooit, heeft zich ook als bestuurder altijd 100% ingezet. Dat die voor zoveel verantwoordelijkheid niet opgewassen was en als bestuurder flink kwaliteit tekort kwam kan ie zelf niks aan doen.
Het ga je goed Edwin!

16-05-2024 16:36

AFCACruijff14 +160721

De man is geen boegbeeld omdat hij heel onhandig communiceert. Dat ging goed in tijden dat het wel liep en je ook trainers had die echt een boegbeeld waren zoals de Boer, Bosz en Hag. Maar in mindere tijden vielen zijn gebreken echt op. Maar ik zie hem graag nog eens terug in een minder zware rol binnen de club. Volgens mij kon het personeel goed met hem, net als de spelers en ook mensen in de voetballerij. Vd Sar is een wereldwijd gerespecteerde naam.

16-05-2024 16:52

WantAmsterdam +115912

Puur in een ambassadeur rol ofzo, zonder echte verantwoordelijkheid.
Hij was het niet als bestuurder, maar desondanks kunnen we dankbaar voor zijn inzet zijn.

16-05-2024 18:01

Heimwee +6649

Bedanken voor de amateuristische wijze hij de club ten gronde richtte? Nog nooit iemand gezien die zo'n wanprestatie leverde. Hij is gezakt voor het examen. Zwaar onvoldoende.

16-05-2024 15:56

Rolo +13590

Net zo onvoldoende als deze post...

16-05-2024 16:01

WantAmsterdam +115912

Klopt, maar hij deed dat niet opzichtig, gewoon incompetent, maar voor zijn persoon mag je wel respect hebben.

16-05-2024 16:37

AFCACruijff14 +160721

Hij is inderdaad 2 jaar te lang door gegaan. Neemt niet weg dat hij samen met Overmars, de Boer en Geelen Ajax ook weer groot maakte. Bosz en Ten Hag hadden veel meer middelen door goed beleid.

16-05-2024 16:38

gebakkenperen +3097

Waarom? Als voetballer zeer verdiend zijn afscheid gehad. Waarvoor moeten we hem bedanken?

16-05-2024 15:42

MarcelvTol1971 +15269

Hoop dat ze wel subtiel z'n sleutels hebben terug gevraagd ....
Grootste fout is nog niet eens Mislintat, maar het afwijzen van Peter Bosz en aanstellen van Steijn.
Met Bosz had het seizoen er anders uit gezien. Die had wel wat meer uit deze selectie gehaald.

16-05-2024 15:39

Rolo +13590

Mislintat op 14 juni 2023:

"Maurice is inmiddels grofweg twintig jaar als trainer actief in het betaalde voetbal, waarvan ruim twaalf jaar als hoofdtrainer. Hij heeft bij alle clubs waar hij werkzaam was veel betere resultaten behaald dan vooraf werd verwacht. Hij heeft dus meermaals met zijn teams aangetoond een echte overperformer te zijn. Hij is klaar voor de stap omhoog, daar ben ik van overtuigd. Verder zijn we de trainersstaf rondom Maurice zorgvuldig aan het samenstellen tot een complementair geheel.

Dus om nou de schuld volledig bij vd Sar in zijn schoenen te schuiven... Er zijn echt wel meer personen betrokken geweest bij de aanstelling van Steijn.

16-05-2024 16:04

MarcelvTol1971 +15269

@Rolo : 30-04-2023 Ajax weet genoeg en polst Bosz voor hoofdtrainer
en 29-12-2023 Ajax voerde kort na het vertrek van van der Sar gesprekken met Petr Bosz.
Als Bosz was gekomen dan was Steijn nooit in beeld gekomen.
Dus ik schuif de komst van Steijn wel volledig in de schoenen van van der Sar.

16-05-2024 16:34

Capocapo +12001

Landstitels, halve finale CL, finale Europa League, financieel voor de wind, jarenlang rust in de tent. Maar toch zijn er hier nog zo negatief over deze (ras)Ajacied. Ongelooflijk.

16-05-2024 15:31

Ricoteb +53174

Hij is enkel de hoofdreden van onze huidige crisis. Maar oh wee als je negatief over hem bent…

16-05-2024 15:36

Capocapo +12001

Liet hij z'n piemeltje zien dan?

16-05-2024 15:37

Ricoteb +53174

Het daarna herhaaldelijk aanstellen van eigen trainers, geen TD’s willen aanstellen, lang lopen treuzelen met elke beslissing, dat is ook allemaal de schuld van Overmars. Overmars is de onrust begonnen, Van der Sar heeft er een crisis van gemaakt.

16-05-2024 15:42

Capocapo +12001

Hij heeft zat fout gedaan. Maar onderaan de streep hebben we een geweldige periode gehad onder zijn leiding, de mooiste sinds '95. Dat wordt snel vergeten.

16-05-2024 15:49

Ricoteb +53174

En door zijn leiding ook de slechtste periode sinds de jaren 50.

16-05-2024 16:04

Rolo +13590

vd Sar was echt niet de enige in dit proces. Zou jij mij eens kunnen overtuigen dat alleen vd Sar verantwoordelijk was van het aanstellen van die trainers? Of het niet aanstellen van die TD's? Want om alle ellende alleen in de schoenen te schuiven van vd Sar is wel makkelijk. Maar goed, hij was het hoogste uithangbord van de club. Dus ook de kop van jut.

16-05-2024 16:06

Ricoteb +53174

Joh als ik mensen zoals jou nu moet overtuigen dat Van der Sar er een teringzooi van heeft gemaakt, ga lekker je gang met je dromenwereld. Laten we anders gewoon alles in de schoenen schuiven bij types Mislintat, Hendriks Hamstra en Eringa. Veel makkelijker.

16-05-2024 16:14

Capocapo +12001

Dat is ook een manier om je ongelijk niet toe te geven.

16-05-2024 16:19

Ricoteb +53174

Hoezo ongelijk? Het is gewoon mijn mening. Jij vindt hem een toppertje, prima. Ik niet. Er is inmiddels zoveel over de hele situatie geschreven, als je nog steeds van mening bent dat Van der Sar een goeie bestuurder is, ga ik je nu niet meer overtuigen. Dan kan ik wel een heel betoog gaan schrijven, jij bent het er toch niet mee eens.

16-05-2024 16:31

TheSpecialOne +8778

Maar uiteindelijk draagt toch echt de algemeen directeur de volledige verantwoordelijkheid voor alle genomen beslissingen. Hij en niemand anders.

17-05-2024 13:28

Juan62 +46061

En proberen te scoren met zogenaamd grappige opmerkingen zoals hier onder.

16-05-2024 15:36

Hijosdedioses +6536

Nu pas een afscheid?

16-05-2024 15:30

AFCACruijff14 +160721

Ik vind vd Sar best wel zwaar aangepakt hier. Hij heeft zeker de laatste 2 jaar van zijn tijd hier grote fouten gemaakt en Bosz niet willen halen neem ik hem zelfs persoonlijk kwalijk, maar laten we ook niet vergeten dat we onder Edwin 2 hele mooie periodes hebben meegemaakt met de Boer zijn 4 titels op een rij en zeg maar de periode van de EL finale tot aan half 2022. Daar zaten echt legendarische momenten tussen.

Ik hoop dat hij nog eens terugkeert binnen Ajax in een bepaalde functie. De man is echt een Ajacied, maar heeft ook enorm veel aanzien. Ik kan me bv inbeelden dat Geelen ooit definitief de AD van Ajax gaat worden, dan zou vd Sar een prima commercieel directeur kunnen zijn gezien zijn goede samenwerking met Geelen.

Overigens enorm droevig dat Overmars er niet bij was. Die man is zo keihard beschadigd door alles en iedereen dat hij zich niet meer bij Ajax durft te vertonen. Dat vind ik verdrietig. Overmars is voor mij ondanks zijn debiele seksuele misstappen een Ajax icoon en iemand waar we vreselijk veel aan te danken hebben.

16-05-2024 15:16

Nr.10 +110893

Okay ik deel veel van de kritiek op van der Sar, met name over hoe hij dingen aan heeft gepakt na het vertrek van Overmars.
Maar de man verdient wat mij betreft wel een afscheid in een vol stadion.

16-05-2024 15:09

ST +23060

Het bewijs dat een goede keeper nog geen goede CEO is. Net zoals een goed paard nog geen goede ruiter is.

16-05-2024 15:04

Capocapo +12001

Eens, aantal landstitels, Europese finale, halve finale CL, flink geld verdiend. Ging allemaal zo kut onder zijn leiding.

16-05-2024 15:26

Juan62 +46061

WTF!! Dat dit gebeurde zonder publiek is een gotspe en te danken aan de fluit-tokkies.

Ook hier druipt het disrespect/bijdehand zijn van sommige reacties af

Man heeft als speler en bestuurder /ambassadeur van Ajax zoveel voor ons betekend.

Ik schaam me diep voor een gedeelte van onze supporters.

We krijgen precies wat precies wat we verdienen als oud spelers weer eens bedanken voor een functie bij ons. #FrankRijkaard-ik heb geen zin in dat gezeik

16-05-2024 14:45

LukaLitmanen +81886

Sar was een absurd slechte bestuurder. Jammer dat jij de voetballer/mens Sar niet los kan zien van de bestuurder Sar

16-05-2024 15:04

AFCACruijff14 +160721

Echt grote onzin. Sar heeft grote fouten gemaakt maar heeft ook jaren voor totale rust gezorgd met Overmars.

Je moet echt wat minder rancuneus eens worden op mensen, Luka.

16-05-2024 15:17

Capocapo +12001

Eens, aantal landstitels, Europese finale, halve finale CL, flink geld verdiend. Ging allemaal zo kut onder zijn leiding.

16-05-2024 15:27

MarcelvTol1971 +15269

@AFCACruijff14 : die rust kwam door Overmars......

16-05-2024 15:27

Juan62 +46061

@Marcelvtof

Tuurlijk! Overmars was diegene die rust bracht, in plaats van Ajax totaal op ze kop zette met zijn gedrag en mede veranwoordelijk is voor de huidige situatie.
Hoe verzin je het

16-05-2024 15:38

Harrier Du Bois +38541

Het 1 sluit het ander niet uit, hij (Overmars) deed het geweldig, ging daarna geweldig de fout in.

16-05-2024 16:37

Juan62 +46061

Maar hier wordt al heel lang de complete schuld van onze neergang aan vd Sar gegeven.
Men vergeet lekker makkelijk dat het allemaal begon met Overmars en zijn gedrag.
Vanaf dat moment ging het fout

Voor die tijd waren Sar en Overmars beide mede verantwoordelijk voor zeer goede tijden
Ook dat vergeet men hier gemakshalve

16-05-2024 17:01

AFCAnieuwegein +567

Kappen met die shit!!!

16-05-2024 14:22

Jake the Snake +17314

Van der Sar, echt een Ajacied die deuren opent voor de club in het buitenland, maar zeker geen leider of visionair en daarmee CEO voor Ajax. Leek perfect op z’n plek als de man achter CEO Kinsbergen, maar helaas wilde men meer…

16-05-2024 14:10

Breuk +25020

'k Heb het goed gedaan
Maar ook zo fout gedaan
Als ik terugkijk in de tijd
Een lach met tranen
Zo voel ik mij vandaag
Geproefd van het leven
Zo veel vrienden, ongekend
Met bloed, zweet en tranen
Zei ik: "Rot hier nu maar op!"
Met bloed, zweet en tranen
Zei ik: "Vrienden, dag vrienden, de koek is op"

16-05-2024 14:03

Jeugd +24581

Heeft hij verdiend natuurlijk.
De man heeft veel goed werk verricht ook als bestuurder.
Heeft niet de credits gekregen voor de jaren dat het heel goed ging maar kreeg wel de schuld van alle ellende die is veroorzaakt door een TD die het niet kon laten foto's van zijn piemeltje naar vrouwelijke collega's te sturen.
Sar was niet sterk in de media en dat was soms ronduit tenenkrommend. Feit blijft wel dat hij lange periode eindverantwoordelijk is geweest in een tijd dat Ajax de mooiste successen beleefde sinds tientallen jaren.

16-05-2024 13:34

SwissAjaxFan +3972

Edwin, hartelijk bedankt voor alles, het gaat je goed, Ajacied en blijf gezond.

16-05-2024 13:30

ajaciedje90 +59677

1 ding moet je Ajax wel nageven. Ze hebben goed ingeschat dat ze dit afscheid niet op de middenstip tijdens een thuiswedstrijd moesten doen.

Los daarvan denk ik dat dit sowieso goed bij hem past, tussen de medewerkers van Ajax in. Van de verhalen die ik heb gehoord was hij erg geliefd onder de medewerkers van Ajax.

16-05-2024 13:28

champhead +14301

Goede man op de verkeerde plek. Goed dat hij weg is. Toch bedankt Erwin!

16-05-2024 13:26

AFCACruijff14 +160721

Erwin van de Looi, bedankt voor alles!

16-05-2024 15:18

LukaLitmanen +81886

Topkeeper, maar een absurd slechte bestuurder

16-05-2024 13:26

Wobbo +11145

Die gast is verantwoordelijk voor de chaos bij Ajax door zijn slappe weke soepstengel beleid. Wat een aanfluiting dit.

16-05-2024 13:25

Slang3 +45677

Hahha ja bedankt

16-05-2024 13:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.