'Bounida en Ajax komen er niet meer uit; Belg lijkt Ajax deze winter nog te gaan verlaten'

door Bart Veenstra 133

Bron Fabrizio Romano

'Bounida en Ajax komen er niet meer uit; Belg lijkt Ajax deze winter nog te gaan verlaten'

door Bart Veenstra 133

Bron Fabrizio Romano

Rayane Bounida lijkt er niet uit te gaan komen met Ajax aangaande een nieuw contract, zo meldt de doorgaans goed ingevoerde transferjournalist Fabrizio Romano via X. Het lijkt er dan ook steeds meer op dat het Belgische talent Ajax nog deze transferperiode gaat verlaten.

Bounida beschikt bij Ajax over een aflopend contract en omdat Ajax het salarishuis aan het herstructureren is, was er financieel slecht nieuws voor de Belg tijdens de onderhandelingen. Bij een contractverlenging zou hij niet meer, maar juist minder gaan verdienen. De club kon hem geen verbeterde aanbieding doen, terwijl hij de laatste periode juist steeds vaker op de deur klopt.

De Belg begon het seizoen bij Ajax O19, maar doet de laatste tijd steeds vaker mee bij Jong Ajax en is inmiddels ook officieel overgeheveld naar het belofteteam. In zes duels - voornamelijk invalbeurten - was hij al vier keer trefzeker.

Tekst gaat verder onder onderstaand X-bericht.

Tijdens de contractonderhandelingen zou Bounida een plek in de A-selectie in de voorbereiding op het komende seizoen toegezegd hebben gekregen, zo schreef Voetbal International eerder. 'Het probleem is dat de tijden zijn veranderd in Amsterdam en Ajax financieel niet tot het uiterste kan en wil gaan', werd ook geschreven.

De aanbieding die Bounida zou hebben gekregen zou passen binnen de nieuwe realiteit van Ajax. Dit houdt in dat de Belg minder zou gaan verdienen dan dat hij nu doet. Bounida op zijn beurt zou een salaris hebben gevraagd dat vergelijkbaar is met dat van spelers uit het eerste elftal en dat is voor Ajax weer te gortig. Afgaande op de berichtgeving van Romano lijken de onderhandelingen - in ieder geval voor nu - te zijn afgebroken.

Hoe kijkt men in België naar Bounida?

Ajax Showtime sprak eerder met de Belgische journalist Jürgen Geril van Het Nieuwsblad over de Belgen bij Ajax en logischerwijs ging het ook over de toekomst van Bounida. Ook bij onze zuiderburen is Bounida namelijk onderwerp van gesprek. ‘Als hij niet bij Ajax blijft en kiest voor een nieuw avontuur moet hij oppassen dat mensen niet zeggen: hij kiest wederom voor een groot contract', zei Geril. 'Dat is wel wat in België leeft. Kiest hij voor zijn carrière en standvastigheid? Bij Ajax zit hij goed. Hij krijgt er ongetwijfeld kansen. En als je je daar bewijst, komen de grote clubs later vanzelf.’

bounida jongajax 2425
Rayane Bounida was al vier keer trefzeker voor Jong Ajax.
Lees meer over:
Plaats reactie

ajaxfan83 +3110

Heeft bounida dat zelf gevraagd of zn zaakwaarnemer(s) die alleen maar aan centen denkt ipv aan xe toekomst van een speler

29-01-2025 20:10

ajaxamsterdamajax +665

Voor creativiteit moet je niet bij een boekhouder zijn.

29-01-2025 18:29

Copa077 +2738

Kroes out!

29-01-2025 18:21

AlmightyAjax +5802

Wat een beleid oude bejaarde Berghuis straks verlengen voor paar miljoen en dan laat een toptalent gaan omdat hij een half miljoen eist.

29-01-2025 14:50

PH2BOT +39118

Hij krijgt nu al 500K per jaar.....maar 18 jarig pikkie wil méér. Snel.wegwezen.

29-01-2025 21:37

WillemvH +1559

Sorry, als je 500.000 verdient als je pas 18 bent, en dan zeiken dat je meer wilt? Gelijk aan bv Berghuis? Ben geen fan van Berghuis, begrijp eigenlijk niet dat er met twee jaar verlengd is, maar laten we even nuchter blijven. Dan is daar de uitgang Bounida.

29-01-2025 13:57

Litti100 +223

Is dat al verlengd? Berghuis , dat had ik gemist er moesten nog wat punten op de I worden gezet toch?

29-01-2025 16:08

Ans B +19698

Ooit maakte de TD van Feyenoord een levensgrote fout toen hij Jong Feyenoord vanwege geldproblemen niet liet deelnemen in de voetbalpiramide. Nog steeds draagt Feyenoord de gevolgen daarvan, in de zin dat jonge Feyenoord-talenten zich niet in het mannenvoetbal kunnen meten.
Ergens is er een grens tussen waar je wel en waar je niet investeert in zwaar weer. Oftewel waar leg je je prioriteiten?

Het is voor mij altijd lastig discussiëren/oordelen als je niet alle details en (on)mogelijkheden kent, maar feit is wel dat b.v. Berghuis die al twee seizoenen kampt met blessures en vorm, gewoon 2 jaar kan bijtekenen. Feit is ook dat Weghorst werd gehaald terwijl er al twee spitsen waren. Dat er een back wordt verkocht en een middenvelder gehaald (niets ten nadele van Regeer, want ik ben blij met zijn komst), terwijl een linkerspits de prioriteit had.

Het gebrek aan creativiteit is al drie jaar een groot probleem bij Ajax, maar intussen zijn jonge spelers die dat in grote mate hebben verdwenen of dreigen te verdwijnen: Misehouy, Ünüvar, Bounida. Zonder dat ze ooit een fatsoenlijke kans hebben gehad in één. En dat was niet eens altijd (alléén) een geldkwestie. Het geeft wel te denken.

29-01-2025 12:52

Jan Doedel +4202

Ach wat verrassend

29-01-2025 12:42

trodat4030 +95424

Heel duidelijk en goed signaal naar de rest vd jeugd. Stel dat Bounida een nieuw contract tekent van een milj p/j (dan zit hij meteen in de bovenste helft van je spelerssalarishuis van het 1e! Volstrekte waanzin voor een speler die pas een handvol potjes presteert in Jong, Jong! Niet eens in 1..) en hij speelt niet een Godts (of liever op het middenveld, maar ala) eruit, hoe verkoop je dan volgend jaar aan een Steur dat hij voor 2,5 ton p/j met 5 jaar moet verlengen? Die is misschien nog wel bijzonderder dan Bounida. Die speelde al langere tijd basis in Jong en is 2 lichtingen jonger. Of als een Alders zich in het eerste speelt, wat me niet onmogelijk lijkt gezien wat er nu rondloopt, die plek ligt voor het oprapen. Die voelen zich dan ook 'bijzonder' en willen ook een 'uitzondering' zijn (zeker als zij in de basis van 1 staan en Bounida niet) en dan is het hek weer van de dam. Ik zou ook mn poot stijf houden en dan maar afscheid nemen van zo'n jongen die het duidelijk te hoog in de bol heeft (al denk ik dat het niet eens echt bij hemzelf ligt, maar laat ik maar niet teveel speculeren). Je verliest dan een groot talent, maar maakt wel korte metten met wilde gedachtes bij veel jeugdige talenten voor de aankomende jaren. Voor de lange termijn is dat ook een veel gezondere situatie, clubbreed gezien. Die miljoenencontracten komen wel als je je vast in het 1e hebt gespeeld en daar duidelijk een meerwaarde bent, zoals een Hato nu. Jammer van Bounida, maar veel beter voor Ajax en Ajax is meer dan alleen Bounida. Bounida gaat ooit weg, Ajax blijft altijd.

29-01-2025 12:16

023Haarlem +3067

Zou de TD van Excelsior niet wat voor Ajax kunnen zijn??

Kijk naar de uitgaande transfers:
Couhaib Driouech, die voor 3,5 miljoen euro naar PSV vertrok. Op de tweede plek staat Thijs Dallinga, die voor 2,5 miljoen euro naar Toulouse ging. Hatenboer volgt vlak daarachter, afhankelijk van de bonussen. Jerdy Schouten staat op plek vier met zijn transfer naar Bologna voor 2,2 miljoen euro.

29-01-2025 11:29

Danielson +48762

Is dat niet die ex voetballer die tegen ons nog een keer scoorde? Ben z'n naam even kwijt. Maar is zeker een goede vent!

29-01-2025 13:47

debetweter +10012

Mark Netto. Die weet hoe je moet besparen. Ajax lijkt op het moment te bezuinigen alsof het een gierige Hollander bij de plaatselijke voetbalclub. We zijn wel ajax he, roekeloos hoeft niet. Maar winnen moeten we wel.

29-01-2025 11:02

Hebbendiekip +4607

Wat een wanbeleid zeg.. echt ongelofelijk kortzichtig

29-01-2025 10:58

023Haarlem +3067

Ajax geeft gewoon verkeerd geld uit.

Rugani onzinnige huur transfer
Weghorst een overbodige transfer
Regeer daar hebben we al 12 spelers van lopen.

4 miljoen voor een transfer van Youri Regeer is heel gek.
Half jaar geleden ging hij voor 9 ton naar Twente.

Steek gewoon de miljoenen van Regeer in de jeugd opleiding.

29-01-2025 10:46

AINIESTA +42614

Regeer ging in 2023 naar Twente. Voor de rest eens.

Met het weinige geld dat er is gaan we er bizar slecht mee om.

Weghorst transfersom 2,5-3 miljoen + salaris van 2,5 miljoen. Hoe verzin je het als je amper wat te besteden hebt. Een derde spits/breekijzer. Een soort Bulykin krijgt betaald alsof ie 1 van de sterspelers is.

29-01-2025 10:49

Robertini +38216

Het is gewoon erg jammer, maar een gevolg van het overbetalen van jeugdspelers in het verleden. Als hij op 16jarige leeftijd niet zo'n bizar hoog salaris gekregen had, hadden we nu dit probleem niet.

29-01-2025 10:45

trodat4030 +95424

Inderdaad want dan was hij nooit op 16 jarige leeftijd naar Ajax gekomen. Die had dan toen al voor een andere deal gekozen, want Ajax was vérre van de enige geinteresseerde.

29-01-2025 12:18

Robertini +38216

En dat zou prima geweest zijn. Een miljoen bespaard en een andere jeugdspeler de kans gehad, een jeugdspeler die hopelijk wel het geduld op zou kunnen brengen om een carrière te bouwen.

29-01-2025 18:59

linksbuiten14 +513

Zal wel weer opduiken bij PSV...dichter bij België en PSV heeft gewoon wat meer te spenderen. Voor Bounida dus een makkelijke keuze ;)

29-01-2025 10:40

Suavimani +11605

“Bounida op zijn beurt zou een salaris hebben gevraagd dat vergelijkbaar is met dat van spelers uit het eerste elftal”

Iedereen valt hier nu wel over, maar de nuance mist compleet. Wil hij net zo veel verdienen als een Brobbey of een Taylor? Ja, dan is dat idioot en is hij los van de realiteit. Wil hij net zo veel verdienen als Rasmussen en Hlynsson, dan snap ik dat wel. Die hebben uitgebreid bewezen het niveau van Ajax niet aan te kunnen.

Dus voordat we die jongen allerlei verwijten gaan maken, is het wel goed om alle feiten te kennen.

29-01-2025 10:36

Robertini +38216

Hlynsson is al basisspeler geweest, dus hoort meer te verdienen. Rasmussen is overbetaald, dat weten we.

29-01-2025 10:46

Suavimani +11605

Ik snap wat je zegt. Maar de discussie gaat om de mate waarin de looneis van Bounida redelijk is. Mijn punt is dat het allemaal een stuk genuanceerder en redelijker kan zijn dan hoe het nu in de media gebracht wordt. Wie heeft er het grootste belang bij om Bounida en zijn zaakwaarnemers als geldwolven af te schilderen? Ajax zet zelf net zo veel pressie naar beneden als het team van Bounida omhoog. Een goede onderhandelaar vindt een creatieve middenweg, in plaats van simpelweg de hakken in het zand te zetten en te wijzen op het beleid, terwijl de speler in de media zwart gemaakt wordt.

Voor zo'n club zou ik - als ik Bounida was - uiteindelijk niet eens meer willen tekenen, al zouden ze me uiteindelijk geven waar ik om vroeg. Dit is de manier waarop vertrouwensbreuken ontstaan.

29-01-2025 10:56

AjaxAmsterdamnn +4101

Hlynsson (en Godts bijv.) verdient minder dan Bounida nu doet? Dus het is waanzinnig om Bounida nog meer te gaan laten verdienen terwijl die amper in Jong mee kan.

29-01-2025 13:18

OwenStevenDalberg +27044

Amper in Jong mee kan? Heb je z'n rendement gezien?

W6 G4 A1 233' (minuten)

Vergelijk dat eens met elke andere aanvaller en middenvelder bij Jong.

29-01-2025 13:23

AjaxAmsterdamnn +4101

Hij heeft een paar keer een goede goal gemaakt, waaraan je kan zien dat hij een goede trap techniek heeft, maar hij is echt nog niet klaar voor elke week 90min in jong meespelen, laat staan in Ajax 1. Rendement erbij pakken heeft ook geen nut, want dat kan ik ook:

Zivkovic: W40 G27
Unuvar: W33 G16 A12
Cassiera: W46 G29 A12

envz enzv. en die waren verre van ready voor Ajax 1

29-01-2025 13:29

Suavimani +11605

Godts is onlangs opgewaardeerd en verlengd, dus dat kan ik me niet voorstellen.

29-01-2025 14:54

AjaxAmsterdamnn +4101

Volgens mij zat Godts op 200k (net als Hlynsson) en toen is het opgewaardeerd naar 350/500k (van wat ik kan vinden). Dus dat zet wel in perspectief denk ik dat Bounida gewoon te veel vraagt voor Ajax op het moment.

29-01-2025 17:00

noppenkoning +40529

In de KKD vlammen tegen een Jong Utrecht is wel wat anders dan in een volle Arena vlammen. Ze hadden hem beter afgelopen 2 maanden kunnen testen in Eredivisie duels. Als dat goed was gegaan had je hem een goed contract kunnen aanbieden. Nu weten we niet of hij Eredivisie aankan en snap ik dat ze geen Ajax 1 salaris geven.

29-01-2025 10:21

HertogH +15641

https://www.ad.nl/voetbal/waarom-rayane-bounida-zich-richting-uitgang-van-ajax-begeeft-club-wil-beleid-niet-omgooien-voor-toptalent~ae7e4fb9/

Verhelderend stuk.

'Omdat Bounida als parel wordt beschouwd, strekte Kroes zich financieel nog iets verder. Ondertussen werd de aanvaller permanent overgeheveld naar Jong Ajax en, samen met nog een handvol beloften, ook vast een plek in de selectie in de voorbereiding op het nieuwe seizoen in het verschiet gesteld.

Dat is voor het kamp Bounida (het talent wordt onder andere vertegenwoordigd door zijn broer) niet voldoende. Zij eisen een salaris dat in Kroes’ nieuwe huishouding is toebedeeld aan basisspeler van het eerste elftal en onmiddellijke trainingsuren met de hoofdmacht ook.

In gesprekken heeft de club geprobeerd uit te leggen aan de familie dat die wensen een kwestie van tijd zullen zijn als ze het plan van de club volgen. Maar het grote talent houdt voet bij stuk. En Ajax is niet van plan om het hele beleid om te gooien voor Bounida.'

29-01-2025 10:13

Robertini +38216

Gewoon terecht dat Ajax niet zo ver gaat voor een speler die nog niet gedebuteerd is.

29-01-2025 10:47

AINIESTA +42614

Hetzelfde beleid gaat dadelijk Berghuis verlengen voor 1,5-2 miljoen per jaar. Dat beleid geeft Weghorst een salaris van 2,5 miljoen per jaar. Welk fucking beleid.

29-01-2025 10:51

OwenStevenDalberg +27044

Precies dit!

29-01-2025 12:23

tijssenajax +13537

Als klap op de vuurpijl wordt Klaassen nog een jaar verlengd.

29-01-2025 14:06

Invincibles +4980

De andere talenten kijken ook met een schuin oog naar deze situatie en ik zie ze echt niet blijven als we ze proberen voor een habbekrats te verlengen. Dat is niet realistisch in deze tijden. Mooi punt heb je dan gemaakt als club waar je bekend staat voor het brengen van jong talent.

29-01-2025 14:53

Babangida83 +23628

Je kunt veel zeggen van Kroes, maar hij is wel een solide basis aan het creëren voor de komende jaren. Net zoals hij bij GAE ook deed. Waarbij hij wel iemand als Bosvelt had ernaast nog. Het zou ideaal zijn als Huntelaar op part time basis Kroes een beetje kan helpen. Maar geen idee wat de status van Klaas Jan is.

Ik vind het wel erg jammer van Bounida. Dat is echt een supertalent. But that's the price of slecht management van de afgelopen jaren.

29-01-2025 10:04

AINIESTA +42614

Door oa Klaas Jan zitten we in deze shit. Het is een wonder dat ie nog op de loonlijst staat.

Solide basis met dadelijk een elftal met een gemiddelde leeftijd van 30 jaar en nul restwaarde.

29-01-2025 10:07

Babangida83 +23628

Klaas Jan heeft een boekhouder nodig. Oog voor talent had hij wel. Ken jij nog een goede boekhouder met een voetbalachtergrond?

Wat betreft je laatste zin: dat komt meer van Farioli. Kroes wil juist jeugd doorschuiven. En als je de pantelic podcast mag geloven, iets te geforceerd naar de voorkeur van Farioli.

29-01-2025 10:13

AINIESTA +42614

Waaruit blijkt het dat Klaas Jan oog voor talent heeft? Ocampos als rechtsbuiten is compleet gestoord. 10 miljoen voor Wijndal ook. 31 miljoen voor Bergwijn....

Had net als Hamstra ontslagen moeten worden.

Traore, Rugani, Weghorst, Klaassen. Berghuis dadelijk verlengen. Hij is niet echt bezig met restwaarde te creëeren.

29-01-2025 10:17

Babangida83 +23628

Waaruit blijkt dat Ocampus uit de koker van stagiair Klaas Jan kwam? Om maar ergens te beginnen.

Op een gegeven moment werd Klaas Jan verantwoordelijk voor Jong Ajax en haalde Mika Godts. Hij zorgde er ook voor - samen met Heitinga - dat Jong Ajax op elke positie een speler had lopen die klaargestoomd werd voor Ajax 1. En dat lukt hem erg aardig. Jammer dat Mislintat toen Conceicao verkocht.

29-01-2025 10:51

AINIESTA +42614

Algemeen bekend. H2 zag het zitten in Ocampos. https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/10849278/ajax-huurt-ocampos-na-zeer-chaotische-transferdag-toch-van-sevilla

29-01-2025 10:54

Babangida83 +23628

Dat staat er niet.

29-01-2025 10:59

AINIESTA +42614

Huntelaar en Hamstra hebben Ocampos beide naar Ajax gehaald. Dan zag toch ook Huntelaar het in 'm zitten?

29-01-2025 11:00

Babangida83 +23628

Hij kwam uit de koker van Schreuder zijn zaakwaarnemer en Schreuder wilde hem hebben. Op basis daarvan en bij het gebrek aan alternatieven heeft H2 de transfer goedgekeurd. Daar is dus de situatie ook erg belangrijk. Waarbij wij niet weten hoe H2 opereerde onderling. Maar Harmstra was de verantwoordelijke, niet Huntelaar.

29-01-2025 11:08

AINIESTA +42614

Huntelaar was volgens van der Sar diegene die het ging doen samen met Hamstra in de zomer van 2022.

Maar oké, waaruit blijkt dat Huntelaar wel oog heeft voor talent?

29-01-2025 11:11

Jake the Snake +17164

Gast, Huntelaar was nog net geen stagiair. Gaat wat ver om hem zo verantwoordelijk te houden. De mensen die Huntelaar laten zwemmen zijn dat wel.

29-01-2025 12:14

jake1972 +493

solide basis dooe van Ajax een definitieve middenmotor te maken. Met spelers als Regeer en Weghorst. Creativiteit 0.0.

29-01-2025 14:58

Babangida83 +23628

Daar moet zeker nog creativiteit aan toegevoegd worden. Eens. Steur komt eraan, maar dit is niet genoeg.

29-01-2025 15:15

AINIESTA +42614

Als we echt op salarissen willen besparen dan begin je toch bij een Henderson, Berghuis, Brobbey?

Bounida die niet akkoord gaat met een loonsverlaging is toch niet gek ofzo?

Kroes geeft een Weghorst ook doodleuk 2,5 miljoen per jaar. Terwijl we zogenaamd in zwaar weer zitten. Het rijmt totaal niet.

29-01-2025 10:01

Holadieje +5740

Ouasim Bouy 2.0, lekker optyfen hond

29-01-2025 09:59

Kritisch +630

“ Bounida op zijn beurt zou een salaris hebben gevraagd dat vergelijkbaar is met dat van spelers uit het eerste elftal”

Dan ben je serieus alle realiteit uit het oog verloren. Niets maar dan ook serieus niets bewezen en dan zulke salarissen willen opstrijken, ongelooflijk.

Succes met je carrière waarvan ik hoop dat het in een no-time voorbij is en je weer met beide poten op de grond staat

29-01-2025 09:53

ck69 +12944

Gaat nu eerst naar een (sub)topclub voor 1,5 miljoen per jaar om vanuit daar gelijk verhuurd te worden naar een B-league. 5 jaar later sluit ie weer aan bij Anderlecht, alleen daar weet ie dan ook geen potten te breken en gaat dan naar een nog kleinere club. Veel geld verdiend, maar een absolute ruk carriere gehad. Maar de zaakwaarnemer zag dat het goed was.. ca-ching..

29-01-2025 09:58

Jeroen90 +993

Je slaat de halte Eindhoven over...

29-01-2025 10:08

johanisajax +8688

Als je je grootste talenten niet kan behouden voordat ze uberhaupt in Ajax 1 komen, dan zie ik het heel somber in voor onze club. Daarnaast wordt er wel dik geld betaald voor bijv. een Berghuis, Henderson etc.

Dit is niet het Ajax wat ik ken.

29-01-2025 09:43

ck69 +12944

Deze jongen is een enorme geldwolf, zou me niet verbazen als ie minimaal 1M wil verdienen. Lijkt niet veel, maar realiseer je even dat Van Axel Dongen en Unuvar dit ook krijgen/kregen en uiteindelijk 0 terugleveren.

29-01-2025 09:53

johanisajax +8688

dat is het risico van het vak, je hebt misschien 5 van deze talenten per lichting, als er 1 echt doorbreekt haal je een dikke transfersom binnen en dekt dat de kosten voor degenen die het niet halen.

29-01-2025 09:59

ck69 +12944

Vooralsnog heb je:
VAD: 1M per jaar
Unuvar: 1M per jaar
Bounida: 600K per jaar
Rijkhoff: 550K per jaar
Faberski: 500K per jaar

En een dikke transfersom moet wel echt heel dik zijn wil je alle kosten terug kunnen verdienen. Zie een Brobbey die evt voor 30 miljoen weggaat: Heel die transfersoap heeft rond de 18 miljoen gekost en Brobbey vangt nu 3,5 miljoen salaris. De winst gaat echt nagenoeg 0 zijn. En dat is nog maar als hij nu weggaat. In de zomer als ie 30 wedstrijden heeft gespeeld en op 2 goals in de Eredivisie staat gaat geen enkele club nog 30 miljoen voor hem betalen.

29-01-2025 10:12

johanisajax +8688

Brobbey is een slecht voorbeeld. Je houdt je jeugd binnen en als ze gaan, gaan ze. Ik had Brobbey never en nooit teruggehaald, idem Rijkhof.

29-01-2025 10:16

bas.v55 +625

Dat doet hij al. Hij zit al op 1 milj.

29-01-2025 11:15

jjdd +3358

Ik zie allemaal "verstandige" reacties hieronder.

Ajax zit financieel aan de grond, de slarissen zijn de pan uit gerezen, de kosyten moeten drastisch omlaag.

En dan moet Kroes een jeugspeler die zich nog niet heeft bewezen een miljoen per jaar gaan betalen (contratc 5 jaar = dus 5 miljoen)?

Zo is het voorheen juist mis gegaan. Voor je het weet zit je weer aan langlopende miljoenen contracten vast. Niet iedere jeugdspeler breekt door, 0 garantie, behalve dat je gegarandeerd 5 miljoen uitgeeft.

29-01-2025 09:37

burwatti +13905

Precies!

Geef je Bounida nu een dik contract kan je erop wachten tot volgend jaar de andere jeugdspelers die het goed doen aankloppen voor zo een monster contract.

Door nu een lijn te trekken denk je juist aan de toekomst van de club, hoe k.u.t het op dit moment ook is want ik kan mij niet voorstellen dat de directie blij is met het aankomende vertrek van Bounida..

29-01-2025 09:46

AINIESTA +42614

Kroes geeft spits nr 3 Weghorst ook gerust 2,5 miljoen salaris.

29-01-2025 09:56

jjdd +3358

Los van dat ik daar ook mijn twijfels over heb, kan je dit niet met Bounida vergelijken. Weghorst heeft zichzelf bewezen, en oa op een WK gespeeld (en gescoord). Bounida's prestaties beperken zich tot Jong Ajax. Contractduur zal ook verschillen (en daarmee de totale salarislast). En ik vermoed ook dat Weghorst is gehaald met oog op verkoop Akpom (of Brobbey). Helaas loopt die verkoop niet soepel, maar wellicht gaat Akpom alsnog weg, dan heb je alsnog 2 spitsen, die je ook nodig zal hebben.

29-01-2025 10:15

AINIESTA +42614

Maar het rijmt gewoon niet. Waarom besparen we op een paar ton als bij Ajax 1 nog steeds vette contracten worden uitgedeeld? Aan een breekijzer? Trek die bezuinigingen dan ook door naar Ajax 1. Daar valt het meeste te besparen. Niet op 3 ton per jaar voor een Bounida.

29-01-2025 10:39

Invincibles +4980

Tevens verwacht je bij talenten als Bounida die voor een veelvoud te verkopen, terwijl er bij een speler als Weghorst geen restwaarde aan zit. Visie =/= korte termijngedachte.

29-01-2025 14:56

Danielson +48762

Ajax zit financieel aan de grond?
Ik zou zeggen: lees de jaarstukken eens alvorens zulke nonsens uit te kramen.
Het voorgaande doet niet af aan het feit dat de handelwijze van Ajax inzake Bounida juist is.

29-01-2025 10:20

jjdd +3358

Je hebt gelijk dat ze (nog) niet aan de grond zitten, dat was niet juist geformuleerd. Echter, wat wel speelt: met de huidige verhouding tussen inkomsten en vaste lasten zitten ze, zonder verandering, binnen enkele jaren wel aan de grond. Ik ben blij dat ze dat met voorzichter beleid nu proberen te voorkomen.

Operationele verliezen van rond de 10 en 40 miljoen (zie de jaarcijfers van Ajax zelf) kan je niet jarenlang volhouden, als je niet iedere keer CL haalt, of fors verkoopt. Hoe de nieuwe transfer regels gaan verlopen is ook nog niet geheel duidelijk, dus toekomstige transfersommen onzeker. Het EV is idd hoog, dus het klopt wat je zegt dat Ajax nog niet aan de grond zit. Maar ze balanceren op een dun koordje de komende jaren.

29-01-2025 10:42

MrIvez +3444

Evt 6 maanden verlengen tegen dezelfde voorwaarden en kleine tekenbonus laten we zeggen 150k en dan in de zomer weer om de tafel met mogelijke verlenging (in de hoop dat je CL gelden hebt?)

29-01-2025 09:33

vanreenen +10088

Schandalig van Ajax. Als al die overbetaalde directeuren nnoh eens een ton zakken in salaris, kan Bounida behouden blijven.
Waaraan is die 20M besteed die Ajax vorig jaar geleend heeft bij de ABNA? Inderdaad, Berghuis krijgt nieuw contract en met Bounida komt Ajax er niet uit!! Zou jij salaris inleveren bij je huidige baas?

29-01-2025 09:32

Dave +5732

💰💰💰💰💰

29-01-2025 08:56

Godenzoon46 +344

Het is wel de grote shitshow deze week. Wanneer krijgen we nou eens een positief bericht binnen?

29-01-2025 08:41

eros +4749

Dit is echt een speler die behouden moet blijven, maar soms is het lastig. Kan je hem voor 5 jaar verlengen, verwacht ik dat hij straks voor 30+ de deur uit loopt.

29-01-2025 08:38

AjaxAficionado +1424

Gebasseerd op niks, als we het bij de feiten houden is hij al jaren een overhyped talent die sinds dit jaar pas fysiek mee kan, hij speelde vorig jaar als 18 jarige(!!) mee met de 017 en kon hier niet eens mee komen. Iedereen is laaiend over hem op basis van een paar goede potjes in jong ajax, je hoorde niks van hem vorig jaar en het jaar ervoor omdat het simpelweg te licht was toen, hem nu een miljoen (!!) per jaar geven zou een tik in het gezicht zijn van jongens die het wel laten zien op deze leeftijd in het eerste team: mika godts 350k per jaar. Laat Kroes zn werk doen, hij geeft geen geld uit omdat we dat niet hebben, trust the proces

29-01-2025 09:01

Patrick.L +2535

Zowaar eens een genuanceerde reactie op AS, helemaal mee eens!

29-01-2025 09:38

Amp +36783

Feiten? Van waar heb jij het feit dat hij 1 miljoen per jaar wil dan?

29-01-2025 11:11

ck69 +12944

Net als Van Axel Dongen en Unuvar zeker? Deze 2 samen kosten in 5 jaar tijd zo'n 10 miljoen euro en leveren 0,0 op.

29-01-2025 09:59

mtrules +612

Vandaag nog één poging wagen, Alex! Salaris hetzelfde houden en automatisch verdubbelen bij 20 wedstrijden in Ajax 1.

29-01-2025 08:31

1Zlatan +4857

Ja zoiets inderdaad, er zijn zo ontzettend veel smaken hierin. Maar creatief of doortastend zijn we niet meer. We gaan liever voor Berghuis verlengen, Regeer optie lichten, Klaassen contractje optekenen want die is er al etc etc.

29-01-2025 08:35

Been +12049

Gasten zijn niet achterlijk lijkt me, blijkbaar liggen de partijen veel te ver uit elkaar. Misschien vraagt dat binkie wel 1,5 miljoen, weten wij veel?
Vergelijking met Berghuis vind ik trouwens opportunisme ten top. Berghuis heeft zich ruimschoots bewezen in de top, maar speelt nu al een tijdje matig tot slecht (op top niveau). Bounida heeft nog helemaal niets bewezen maar speelt nu een paar potjes aardig (op kkd niveau).

29-01-2025 09:31

Akpom +386

Weet je wat lekker creatief en doortastend was? Al die lekkere vette contracten die Overmars H2 en Mislintat gaven! Lekker. Daar zitten we nu mee. Nou nou wat lekker. Spelers die we niet kwijtraken ( niet omdat er geen clubs komen maar ondat ze liever hier niks doen voor miljoenen per jaar). Lekker de schuld geven aan de mensen die nou die teringzooi mogen opruimen. Lekker.

29-01-2025 09:46

debalisrond95 +2318

Tsja niet de eerste keer dat dit gebeurd en zal ook niet de laatste keer zijn. Goed dat Ajax gewoon een grens trekt. Als je een carrière wilt opbouwen als talent is toch wel gebleken dat het beste is om bij een oleidingsclub in vertrouwde omgeving te groeien zoals een Ajax, Anderlecht etc. Kijk naar Mishehouy. Als die niet zo eigenwijs was geweest had hij waarschijnlijk nu gewoon bij Ajax op 10 gespeeld. In plaats daarvan verpieterd hij nu in zn eentje in Girona.

29-01-2025 08:26

ElSandrini +17388

We moeten ook grenzen trekken in het verlengen van contracten van spelers als Berghuis en het een contract aanbieden van types als Klaassen

29-01-2025 08:45

Nr.10 +109366

Weer gefaald

29-01-2025 08:23

Baco123 +5275

Geweldig talent, jammer dat ze er niet uitkomen, had hem graag zien verlengen

29-01-2025 08:22

sucre +15018

5 ton voor een groot talent van 18 is toch niet veel? Dat hij dat kreeg toen hij 16 was is absurd, maar dat is het verleden. Nu is hij doorgebroken en klopt op de deur van 1, dan kan je hem toch geen contractverlaging aanbieden? Biedt hem 6 ton en een plaats in de selectie. Als je een Braziliaan van 18 haalt denken ze dat ze die dan voor 6 ton krijgen? Laat Berghuis gaan en ga voor de jeugd!

29-01-2025 08:12

emieltjuhh +17441

Hij wilt in de miljoen zitten

29-01-2025 08:20

patje0527 +1301

Geen update dit

29-01-2025 08:11

emieltjuhh +17441

5 ton voor 18 jarige is ook absurt

29-01-2025 08:00

Freddy +11264

16jarige destijds

29-01-2025 08:01

emieltjuhh +17441

Nog erger..😤

29-01-2025 08:10

Henk de Vries +11057

Ja, maar je kunt ook niet zeggen: Je gaat nu naar de betaald voetbal elftallen, we willen je graag behouden, dus daarom moet je nu salaris inleveren...

Daar zou toch nooit iemand mee akkoord gaan???

29-01-2025 08:12

emieltjuhh +17441

Naja ik snap je punt.
Als ik een sollicitant heb van zijn leeftijd die komen ook niet voor het minium loon.
De jeugd heeft het te hoog in hun bol

29-01-2025 08:14

GNBL +89440 moderator

Wat hij eerst bij Anderlecht flikte, doet hij nu bij Ajax. Totaal geen verrassing dus. Weg ermee.

29-01-2025 07:59

Laudrup10 +16816

Wat een onzin, het is Ajax die zijn salaris wil verlagen terwijl houten Wout en straks Berghuis 5 keer zoveel verdienen. Geef die jongen 8 ton en hij levert je straks miljoenen op. Wat zou jij doen als je elders 5 x zoveel kan verdienen en je bij je huidige werk salaris in moet leveren terwijl collegas die er niks van bakken veel en veel meer verdienen?

29-01-2025 08:19

debalisrond95 +2318

Beetje kromme vergelijking. Ik krijg op mijn werk als 29jarige en begin van mijn carrière ook niet zo veel betaald als iemand van 60 jaar richting het einde van zijn carriere voor hetzelfde werk. Dat zijn gewoon loonschalen.

Daarnaast wat definieert een toptalent en wie zegt dat hij het sws gaat maken. Unuvar liet ook gestoorde dingen zien in Jong, maar komt toch ook tekort voor de top. Je weet het nooit.

Als laatste, stel je zou meegaan in zijn eisen, dan wilt Damian vd vaart dat bijvoorbeeld ook, en Alders ook. Moet je dan elk talent een volatallig ajax 1 salaris geven op basis van potentie? Lijkt me kwalijke zaak.

29-01-2025 08:31

suarezfan1 +928

8 ton (misschien wel meer) voor een jongen die een paar invalbeurten heeft gehad bij Jong Ajax. Dit terwijl Ajax grote financiële uitdagingen heeft. Vrij logisch dat Ajax machteloos is. Zonde

29-01-2025 08:31

GNBL +89440 moderator

Ajax deed Bounida een aanbieding die past binnen die nieuwe realiteit en dus onder zijn huidige contract, dat in de zomer afloopt. Bounida zou op zijn beurt een salaris hebben gevraagd dat vergelijkbaar is met dat van spelers uit het eerste elftal en dat is voor de club te gortig. Daar wringt de schoen.

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-en-toptalent-bounida-komen-er-nog-niet-uit

29-01-2025 08:32

Odysseus +14102

In een prestatiegerichte organisatie krijg jij als 29 jarige zeker wel hetzelfde of meer dan een 60 jarige, als je meer presteert.

29-01-2025 09:32

Laudrup10 +16816

Maar een Mansverk, tshirovic verdienen 6/7 ton. Dat zijn eerste elftal spelers. Het zou oerdom zijn om deze jongen te laten lopen omdat je niet bereid bent 6/7 ton te betalen.

29-01-2025 10:26

emieltjuhh +17441

Lekker man een Pampers reclame op AS🤣🥳

29-01-2025 07:57

VichoWazig +3362

Hahaha, is obv je cookies he ;). Gefeliciteerd met de kleine!

29-01-2025 08:01

emieltjuhh +17441

Die periode heb ik al gehad 🤣

29-01-2025 08:10

FCDuivendrecht +5431

Ik zou nooit akkoord gaan met een loonsverlaging omdat m'n werkgever er op alle fronten er een puinhoop van maakt. Ik geef Bounida groot gelijk.

29-01-2025 07:57

patje0527 +1301

Neem ff mee dat je al jaren een veel te hoog salaris verdient

29-01-2025 08:11

Elayais +4948

En nou even meenemen dat je als 16-jarige een salaris verdient dat 95% van de mensen nooit in zijn leven zal verdienen en dat je als 18-jarige nog steeds een contract voorgeschoteld krijgt met een salaris waar menig 60-jarige nog jaloers op is.

Met daarbij ook nog meegenomen dat als je echt zo goed bent als je kennelijk zelf denkt, je met een beetje goede carriere keuzes, je binnen no-time op meerdere miljoenen per jaar zit. Beetje korte termijn vs. lange termijn.

29-01-2025 09:44

Sportvolgert +39005

Logisch dat hij in ieder geval niet minder wil verdienen. Lijkt me overigens ook prima uit te leggen aan andere zaakwaarnemers van jeugdspelers. Snap dus totaal niet het probleem dat geschetst word dat hiermee een precedent zou worden gesteld.

29-01-2025 07:40

Nr.10 +109366

We zijn veel te krampachtig en rigide bezig met die financiën. Dat krijg je met een boekhouder als TD.

29-01-2025 08:25

vandenhaas4 +14927

Geen enkele werknemer zou een salarisverlaging accepteren als hij goed presteert, promoveert (naar hogere elftallen in dit geval) en ook daar weer goed bezig is.

29-01-2025 07:40

Waldo1988 +715

Zeer begrijpelijk dat hij geen verlaagde aanbieding accepteert. Dat zou niemand doen, ook in het dagelijkse leven. Maar dat snapt de heer Kroes blijkbaar niet. Als je hem echt zo goed vindt, biedt hem dan bijvoorbeeld hetzelfde en x% van toekomstige transfersom. Een lager salaris neerleggen en ‘het Ajax verhaal’ is gewoon kansloos.

29-01-2025 07:37

vandenhaas4 +14927

Denk wel dat Kroes dat begrijpt eerlijk gezegd.

29-01-2025 07:40

Belnaarhuis +4812

Is gewoon een keuze die Ajax maakt, en daar kan je het mee oneens zijn :)

29-01-2025 07:54

Waldo1988 +715

Waarom bied je hem dan een lager salaris aan?

29-01-2025 07:55

Lunsdale +6083

Omdat Ajax niet meer zwemt in het geld...

29-01-2025 08:01

vandenhaas4 +14927

Het was gewoon niet slim een jeugdspeler aan te trekken en hem zoveel salaris te geven als je weet dat zijn contract afloopt als hij 18 is. Normaal krijg je er iedere keer wat bij, maar dat maakt je jezelf onmogelijk.

29-01-2025 08:04

Waldo1988 +715

Ja dat snap ik, maar aan andere kant bied je wel miljoenen salarissen aan weghorst, berghuis en rugani. Dan had toch een aanbieding van pakweg 10% erbij met toekomstig deel van de transfersom wel gekund? De eerste 3 hebben 0 restwaarde, deze jongen is nu al 5M waard in potentie. Als hij dan niet tekent, dan zij het zo. Maar lager aanbieden slaat natuurlijk nergens op voor een talent in opkomst.

29-01-2025 08:06

vandenhaas4 +14927

Ik weet de precieze bedragen niet, maar ik lees dat hij evenveel wil verdienen als spelers uit het eerste. Berghuis, Rugani en Weghorst staan hoger in de pikorde, dat lijkt me ook normaal. Bounida doet net een paar wedstrijden mee in het tweede. Op potentie alleen kun je iemand niet op hetzelfde niveau zetten, want zoveel spelers met potentie redden het toch niet. Paar maanden geleden wilde iedereen Faberski zien, maar die staat nog steeds onder Rasmussen in de pikorde.

29-01-2025 08:19

Waldo1988 +715

Ben het met je eens, maar stel hij verdient 500k en wil 900k, dan is een lagere aanbieding die Kroes blijkbaar heeft gedaan van pakweg 400k natuurlijk kansloos. Mijn punt is als je dan een creatieve aanbieding doet van pakweg 550k en een deel van toekomstige transfersom dan heb je in ieder geval alles gedaan wat je kunt doen. Lager aanbieden gaat hem natuurlijk nooit worden, zonde van de moeite. Dan had je hem vanaf 1 januari meteen in de verkoop kunnen zetten.

29-01-2025 08:31

XXX +242

Rugani hebben ze dit seizoen gehuurd, dus in "de nieuwe realiteit". Nou hoorde ik dat hij meer dan vier miljoen per jaar vangt. En dan zou Bounida akkoord moeten gaan met een een verlaging zodat je een tiende van je teamgenoot gaat verdienen? Ik geloof ook nooit dat het salaris van Berghuis onder de twee miljoen uit gaat komen

29-01-2025 09:18

ck69 +12944

Tja, zo is ie ook bij ons binnengekomen. Dat mannetje wordt echt helemaal gesloopt door z'n zaakwaarnemer.

29-01-2025 07:36

DeWijsneus +25462

Verrassend. Ik wist dat al toen hij bij ons tekende.

En ook verassend: Kroes die wel iets voor elkaar krijgt.

29-01-2025 07:35

bas.v55 +625

Die eindigt binnen no time in de zandbak. Type speler zonder clubliefde, enkel maar geld , geld, geld. Meteen afscheid van nemen. Dit soort spelers gaan je er niet doorheen slepen zodra het tegenzit.

29-01-2025 07:34

vak114 +5442

En straks een creatieve middenvelder kopen voor 10 miljoen.

29-01-2025 07:33

Rob1706 +1668

Niet willen tekenen? De groeten en daar is de uitgang.

29-01-2025 07:31

Jake the Snake +17164

Romano is het sletje van zaakwaarnemers en clubs. Waaronder die van Bounida, maar ook van Ajax wanneer het uitkomt.

Hoop dat die soap snel klaar is. Enkeltje Inter of iets dergelijks deze winter. Publiekelijk spel ben ik niet van gediend.

29-01-2025 07:26

JoltTrommels +599

Wat is dit nou weer? Romano brengt gewoon nieuws, maar is toch niet verantwoordelijk voor de keuzes van Bounida? Wonderlijk om hem zomaar een sneer te geven.

29-01-2025 07:33

401Middenweg401 +5692

Dit is geen nieuws hé? Dit wisten we vorige week al. Dit is olie op het vuur gooien en zeker geen "update" zoals de titel suggereert.

29-01-2025 08:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.