Romano: 'Aston Villa-middenvelder Bogarde hoog op zomerlijstje bij Ajax'

door Bart Veenstra 284

Bron Fabrizio Romano

Romano: 'Aston Villa-middenvelder Bogarde hoog op zomerlijstje bij Ajax'

door Bart Veenstra 284

Bron Fabrizio Romano

Laatst geüpdatet

Lamare Bogarde zou hoog op het lijstje staan bij Ajax. Dat meldt de doorgaans goed ingevoerde transferjournalist Fabrizio Romano. Bogarde speelt nu nog bij Aston Villa, waar zijn contract nog doorloopt tot de zomer van 2026.

Romano laat weten dat Bogarde hoog op de lijst staat bij Sevilla en Ajax voor de aankomende zomer. De geboren Rotterdammer, die als verdedigende middenvelder speelt, zou ook nog een nieuw contract bij Aston Villa kunnen ondertekenen.

Zijn manager Unai Emery was lovend over Bogarde na zijn optreden tegen Tottenham Hotspur. Dat duel werd door Aston Villa met 2-1 gewonnen. 'Lamare Bogarde speelde opnieuw goed in de FA Cup tegen Spurs. Hij laat zien dat hij constant kan zijn op het moment dat we hem nodig hebben', aldus de Spaanse manager.

Bogarde doorliep jeugdopleiding Feyenoord

Bogarde speelde eerder tussen 2011 en 2020 in de jeugdopleiding van Feyenoord, waarna hij op zijn zestiende de overstap maakte naar Aston Villa. De neef van oud-Ajacied Winston Bogarde, inmiddels 21 jaar oud, speelde dit seizoen vijf keer mee in de Premier League.

Onlangs maakte hij minuten tegen Arsenal (2-2) en tegen Wolverhampton Wanderers (2-0 verlies). De middenvelder speelde recentelijk ook in de Champions League tegen AS Monaco (1-0 verlies) en tegen Celtic (4-0 winst). Tegen de Schotten speelde hij de gehele wedstrijd mee. Tegen Tottenham Hotspur in de FA Cup kwam Bogarde in totaal 63 minuten in actie.

Tekst gaat verder onder onderstaand X-bericht.

Ajax op zoek naar nieuwe controleur?

In de zomer gaat Ajax mogelijk op zoek naar een nieuwe controlerende middenvelder. Benjamin Tahirovic werd al verkocht aan Brøndby IF, terwijl Sivert Mannsverk wordt verhuurd aan Cardiff City. Enkele media schreven onlangs dat Branco van den Boomen geen toekomst meer lijkt te hebben bij Ajax, terwijl het nog maar de vraag is of Jordan Henderson bij Ajax blijft.

De Engelsman werd onlangs gelinkt aan AS Monaco, maar van een transfer kwam het niet. Wel werd duidelijk dat Henderson het seizoen afmaakt in Amsterdam. De kans is dan ook aanwezig dat hij in de zomer wél vertrekt bij Ajax. Het contract van Henderson bij Ajax loopt nog tot de zomer van 2026.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ellende +324

Tete kan niets met een bal?

Presteert prima in de Premier League.
Hij is beter dan dat we hebben.

12-02-2025 16:07

TeringHenkie +28820

Hij kan er geen ene donder van!! Geen ene!!

12-02-2025 16:10

ElSandrini +18250

Off zag net beelden van Pereira da gama uit onze jeugd.... Tering wat een behendige linksback is dat.

11-02-2025 18:18

Ajaxafc1986 +1005

Ze hadden nóóit Silvano Vos moeten laten gaan! ❌️❌️❌️💪💪💪

11-02-2025 17:42

JohnDylan +23239

Daar ben ik het mee eens maar ik denk dat Vos niet geschikt is voor de rol van CVM. In de jeugd speelde hij voornamelijk in een double pivot en die rol paste hem een stuk beter.

11-02-2025 18:04

Multi +33571

Vos had zelf ook teveel haast om al er direct te mogen staan. En hetzelfde geldt voor Misehouy, hadden die iets meer geduld gehad, dan hadden ze beide nu al flink minuten in het eerste gemaakt.

11-02-2025 18:04

Richard.W +228

Zeker zonde. Vos nu in de serie C. Hij speelt gelukkig, maar of hij zichzelf daar nu beter kan ontwikkelen dat denk ik niet. En Misehouy is slechts bankzitter. Maakt amper minuten (gem. 31). Pas 1x basis. Had bij ons nu al veel meer kunnen spelen.

11-02-2025 18:32

Ajaciedachtig +470

Bij Vos had het niks met geduld te maken hij is eigenlijk gewoon weggepest

11-02-2025 20:36

CruijffiaansNouriaans +4457

Precies de enige reden dat Vos wegging is omdat hij een van de weinige spelers was die direct een goede transfer waarde hadden op dat moment. Want kroes moest en zou die clown binnen halen. Waarvan ik helaas moet concluderen dat hij ons al vaak erdoorheen heeft gesleept: maar iemand moet hem even op zijn plek zetten. Ajax speelt slechter als hij speelt, maar als we dan toch al slecht spelen is het een goede oplossing . Ofzo. Heel bijzonder.

13-02-2025 07:12

AjaxSoCal +2049

Welke clown?

18-03-2025 17:15

AjaxPositivo +6972

Was een van de beste verkopen van de laatste jaren.
Was talent met hoog salaris heb ik wel eens begrepen. En dan is hij samen met Unuvar en Van Axel Dongen een voorbeeld geweest voor jonge gasten voor hoge salarkssen.

Zeker veel talent, maar het kwam er nog niet voldoende uit.
5 mln voor een speler die bij Milan ook gewoon in het tweede landt

11-02-2025 23:48

Tommyshelby +130538

OT:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1257066/huntelaar-is-cht-ingestort-dat-komt-echt-door-dat-ajax-verhaal.html

11-02-2025 17:34

Delaney +14948

René van der Gijp is wel een van de laatste die ik geloof wat betreft dit soort geruchten.

11-02-2025 17:46

Jarikoning +7482

Dit verzin je niet mag ik hopen. Al zn sex verhalen zullen wel uit de duim zijn

11-02-2025 21:22

Ferd +38681

Gijp is wel ervaringsdeskundige, die loopt al decennia met psychische problemen rond

12-02-2025 05:38

afca1985 +21617

Er waren vanochtend al een paar reacties dat dit artikel over Klaas Jan zou gaan, verschrikkelijk voor die jongen mocht het kloppen.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1256926/grof-schandaal-bij-ggz-medewerkers-gluren-stiekem-in-dossier-van-ex-voetballer.html

11-02-2025 17:47

Aabd +451

Triest dat zulke sensatiezoekers bij GGZ werken…

11-02-2025 18:15

sexyajaxgirl +924

Even een serieuze vraag: Ihattaren speelde bijna niet bij Ajax door mentale problemen. Het kostte ons geld en we hebben niets aan hem gehad, integendeel. Tijd om het goed te maken door hem! Hij lijkt er nu weer bovenop. Zou hij niet gewoon moreel gezien nu gewoon naar Ajax moeten gaan die hem de kans gaf en die hij niet pakte en nu laten zien dat hij het wel kan, zoals toen de bedoeling was?

11-02-2025 17:00

Juan62 +46827

Hie zit dat ook al weer met die Ezel en die Steen?

11-02-2025 17:01

Sense of.H +5484

Hij speelt niet echt de pannen van de dak dat jij hem zo graag in Ajax shirt wilt zien presteren en o ja over dat laatste... Prestaties wegen hoger dan inzet, laat hem nou een jaartje extra inkomen en presteren op hoog niveau voor je hem weer voor de leeuwen gooit.

11-02-2025 17:17

twynestar +28777

dat moet hij niet en dat moeten wij niet willen

11-02-2025 17:26

Rolo +13843

Al wil hij dat wel.... moeten we niet aan beginnen.

11-02-2025 18:23

Aabd +451

Dan moet hij ook nog naar Italië en Tjechië karren om wat goed te maken 😉

11-02-2025 18:16

Ferd +38681

Ihattaren speelde niet door fysieke problemen omdat hij niet fit was. En Ajax wist waar het aan begon, dus Ihattaren is ons niets verschuldigd.

12-02-2025 05:40

AjaxSoCal +2049

Kan alleen als we met de punt naar voren zouden spelen of als rechtsvoor. Heeft (op het moment iig) niet het loopvermogen om bij Ajax op het middenveld te spelen. Laat altijd zijn man lopen.

18-03-2025 17:19

oudzuid2 +7294

nog maar heel even wachten tot 1 september en dan weten we of ie gelijk heeft..

11-02-2025 16:56

Gabritorre +122

Hahah wat een onzin dit.

11-02-2025 16:22

C14 +22538

Liever Verkuijl ook al erin dan deze Bogarde.

11-02-2025 16:06

Masterdamxxx +935

In de geschiedenis hervinden wij de toedracht

11-02-2025 16:02

Adam24 +39437

Hij kan ook op rechtsback... Just sayin'.

11-02-2025 16:02

C14 +22538

Zoals Rosario ook op rechtsback zou kunnen... NOT! :).

Op rechts ook al volledig bezet straks.

11-02-2025 16:05

C14 +22538

Ja hoor, weer het Farioli profiel, een verdediger die ook op 6 'kan', a la Rosario, Hato die hij noemde als optie. Houd eens op spelers te halen voor een trainer, een passant.

Neem eerst maar afscheid van Farioli in de zomer en schuif Fitz-Jim naar de 6 óf haal een meer ervaren sterk voetballende en opbouwende middenvelder voor tussen de jonkies. Dus a la Henderson maar dan voetballend en bewegend goed, en gewoon ergens in de twintig.
Proper van NEC is ook een goed type. Wat te weinig zien spelen om goed te beoordelen, maar zou ik qua type begrijpen.

Maar zoals ik al eerder opperde, die hele technische bende er weer uit. Als je profiel 'Alvarez' aanhoudt voor de 6 positie, clubbreed, dan snap je er echt helemaal niks van. Hoe haal je het in je hoofd?

11-02-2025 15:59

AJAXINMYHEART +22029

Helemaal geen afscheid nemen van Farioli!!!!!

11-02-2025 16:28

JohnDylan +23239

Farioli laat Ajax anti-voetbal spelen. Een klein groepje mensen hier op AS weet nog waar Ajax voor staat.

11-02-2025 17:04

Babangida83 +24004

Farioli speelt geen Ajax-voetbal. Hij voegt inmiddels wel jeugd in, dus dat is echt top.

Het aanvalsspel blijft echter bijzonder matig en ik zie ook niet dat Ajax daar ook maar kleine stapjes in maakt. Als je terugwilt naar Ajax-voetbal, en daar is volgend seizoen geen excuus meer voor, wat zou jij dat doen? Als je op deze manier in de CL voor de dag komt, dan verkwansel je je goede naam die je altijd hebt opgebouwd. En die is echt heel belangrijk. Anders zijn we niet veel anders dan een team als Atalanta.

11-02-2025 17:07

TeringHenkie +28820

"Farioli speelt geen Ajax-voetbal. Hij voegt inmiddels wel jeugd in, dus dat is echt top."

Dat doet hij wel!! Farioli gaat ervan uit minder tegendoelpungten te krijgen dan de tegenstander!!

Je moet juist meer DOELPUNTEN maken dan de tegenstander!! Op jacht naar goals met mooi drukzettend aanvallende ploeg!

11-02-2025 17:10

AJAXINMYHEART +22029

JohnDylan

"Een klein groepje ... "

Zozo.
Je voelt je nogal verheven boven de rest.

Hoe vaak zitten jullie in het stadion?

Farioli werd door de Ajax supporters toegezongen zondag.
Het was prachtig.

Volgens de zogenaamde kenners en analisten zou het zeker 5 jaar duren voordat Ajax er weer een beetje bovenop zou zijn.
Wat Farioli presteert is van grote klasse.

Het behalen van de CL is nu heilig. 💰💰💰
De rest is even bijzaak.

P.s. Zelfs de vaak "negatieve" Marco van Basten prijst Farioli.

11-02-2025 17:17

twynestar +28777

JohnDylan wil buitenkantje voet, rondootje in de warming up, alles naar de vleugels en over 5 jaar structureel meedoen om de 5e plek in de eredivisie

11-02-2025 17:30

Aabd +451

@AJAXINMYHEART, ja, maar Van Basten hoort niet bij het “klein groepje mensen hier op AS” hè 😜

11-02-2025 18:20

AJAXINMYHEART +22029

Juan62

Je hebt gelijk.

Ik vergat "negatieve " tussen aanhalingstekens te zetten.
Bjj deze gecorrigeerd.

11-02-2025 18:32

AJAXINMYHEART +22029

Aabd

Hahaha.
Nee.
Die hoort niet bij het kleine groepje "experts" van AS.

11-02-2025 18:33

C14 +22538

@Juan

Het is prima voor nu even, een stapje uit dat enorme dal maken. Daarna moet je weer beginnen met bouwen, en dat doe je op een goed fundament, een fundament dat des Ajax is.

Ik kijk verder dan de resultaten momenteel. Dat doet ie knap, ookal is de concurrentie minder dan vorig seizoen. Maar ik wil op termijn weer Ajaxvoetbal zien, en Ajaxvoetbal leidt uiteindelijk tot het meeste resultaat, is aantrekkelijk, en is des Ajax.

De kracht van het Ajax van 2018 (halve finale CL) was het voetballend sterke 6-en duo Frenkie en Schöne. Daarvoor onder Bosz was het relatief ook heel aantrekkelijk en succesvol, ook met Schöne, een echte, sterk voetballende middenvelder, een oud-10 op 6.

Nu gaat Ajax toch weer voor de breker of (halve) CV op 6, die inzakt tussen de CV's. Ik ben helemaal klaar met dat steeds maar weer afwijken van wat bij Ajax past en wat Ajax succesvol maakte.

Farioli is ook net wat meer voor fysiek en fitheid, dan techniek en creativiteit. Ook weer zo'n Mokio die op linksback mag spelen, terwijl dat een CV is, maar Jetten niet, die een echte linksback is.

Verder het algehele spel van lokken en dan snel eruit, wat eigenlijk een soort van reactievoetbal is (al gebeurt dat niet constant), en het veel inzakken en weinig drukzetten en hoog staan, is niet des Ajax.

Kan je deels bij het materiaal leggen, maar eigenlijk ook weer niet. Hij stond al bekend om deze speelwijze bij Nice.

Geld betalen om een contract af te kopen kan sportief veel meer opleveren dan een enkele speler kopen. De trainer en diens visie is enorm belangrijk.

11-02-2025 19:34

C14 +22538

@AJAXINMYHEART

Ik riep twee jaar terug al dat Ajax binnen no-time terug zou kunnen keren naar een goed niveau, dus scheer niet iedereen over één kam.

Of je in het stadion zit of niet, ik zie de relevantie niet.

Wat andere supporters, die ook Cruijff lieten vallen onder meer, het voetbal onder De Boer prima vonden zolang kampioenschapjes binnengehaald werden, Ten Hag een toptrainer vonden, zegt mij weinig.

Niemand ontkent wat Farioli presteert, maar dat is vooral teambuilding, motiveren, het heel degelijk en 'veilig' neerzetten, en resultaatgericht voetballen.

Dat is prima voor nu, maar je wil hierna weer stappen zetten, en vooral richting Ajaxvoetbal. Farioli heeft niet de Ajax-mindset, dat idealistische, het blijft een Italiaan met resultaat voorop. Onder meer.

Ook wat Van Basten vindt zegt mij weinig, die heb ik ook bizarre uitspraken horen doen. En denkt ook niet per se des Ajax.

11-02-2025 19:39

AjaxSoCal +2049

Farioli is een beetje vergelijkbaar met de jaren onder Frank de Boer. Kwamen toen ook uit een dal en hadden een selectie die niet Ajax waardig was. Die periode met De Boer als hoofdtrainer was wel het fundament onder de successen onder Bosz (enigszins..) en Ten Hag.

Dat gezegd hebbende.. Denk dat het ook onder Farioli een stuk attractiever wordt als hij de beschikking zou hebben over snelle en creatieve vleugelspelers.

18-03-2025 17:26

BackInBlack +14696

Jij bent af

11-02-2025 16:56

TheSpecialOne +8993

Simpelweg omdat kritisch denken niet meer lijkt te bestaan. Er zijn maar weinigen die objectief naar iets kunnen kijken omdat heel veel mensen ''informatie'' uit de media zonder een filter tot zich nemen met als gevolg ''uniforme'' meningen die nergens op gebaseerd zijn. Als je even doorvraagt waarop hun mening is gebaseerd staan ze met een mond vol tanden. Of nog beter er wordt dan meteen keihard op de man gespeeld om het het eigen onvermogen te verbloemen.

11-02-2025 17:40

NatteKrant +1793

Tijd voor de eigen jeugd!
En met CL in de pocket kun je ook meer mensen die je wil behouden, behouden.

11-02-2025 15:51

JoeBlow +8253

Een 20 jarige, bijna transfer-vrije speler die al flink wat minuten heeft gemaakt in de PL is echt totaal onhaalbaar voor Ajax.

Dit zijn echt onzinnige berichten.

11-02-2025 15:26

jeffrey_van_der_sluis +30596

Bericht is niet onzinnig. Wordt louter gemeld dat ie op een lijstje staat.

11-02-2025 15:31

Juan62 +46827

Dus als Yamal op ons lijstje staat is het niet onzinnig;)

11-02-2025 16:49

John.B45 +151

Dan is het lijstje onzinnig maar het bericht dat hij op een lijstje staat niet 😜

11-02-2025 16:54

JohnDylan +23239

Hij heeft als 21 jarige (sinds begin deze maand) in totaal pas 350 minuten in de Premier League gespeeld en wordt in Engeland niet als groot talent gezien. Hij verdient minder dan 500 duizend euro per seizoen en zou qua transfersom ook gemakkelijk betaalbaar zijn. Dat hij nu even wat speeltijd krijgt komt vooral doordat er vijf verdedigers van Villa geblesseerd zijn. Ik zie niet in waarom dit een onzinnig gerucht is.

11-02-2025 15:35

JoeBlow +8253

Ik zie het niet - maar we shall see.

11-02-2025 19:17

Lavie +2378

Met deze selectie worden we ook volgend seizoen kampioen:

Erik ten Hag (transfervrij)
Remko Pasveer | Jay Gorter | Charlie Setford
Joël Veltman (transfervrij) | Anton Gaaei | Lucas Rosa
Mathijs de Ligt (huur) | Aaron Bouwman | Nick Verschuren
Youri Baas | Daley Blind (transfervrij) | Dies Janse
Jorrel Hato | Jorthy Mokio | Lucas Jetten
Sivert Mannsverk | Gerald Alders | Julian Brandes
Youri Regeer | Davy Klaassen | Rayane Bounida
Christian Eriksen (transfervrij) Kian Fitz-Jim | Steven Berghuis | Sean Steur
Bertrand Traoré | Christian Rasmussen | Jan Faberski
Joshua Zirkzee (huur) | Wout Weghorst | Julian Rijkhoff
Oliver Edvardsen | Mika Godts | Amourricho van Axel Dongen

Francesco Farioli
Josip Sutalo
Daniele Rugani
Jakov Medic
Ahmetcan Kaplan
Borna Sosa
Owen Wijndal
Jordan Henderson
Branco van den Boomen
Kenneth Taylor
Carlos Forbs
Brian Brobbeu
Chuba Akpom

11-02-2025 14:59

TeringHenkie +28820

Wat in godsnaam moeten we volgend seizoen met Blind, Amourricho van Axel Dongen en Klaassen?

En Ten Hag...met die selectie mag je blij wezen wanneer je in de top 5 komt!!

Man man man.

11-02-2025 15:03

Lavie +2378

Veltman ipv Gaaei
de Ligt ipv Sutalo
Regeer ipv Henderson
Eriksen ipv Taylor
Zirkzee ipv Brobbey

Niet per se een verzwakking, toch? Sowieso veel ervaring in de selectie.

Blind is transfervrij en is in de breedte gewoon een versterking. Axel Dongen staat gewoon onder contract, verdient belachelijk veel dus die gaan we sowieso niet kwijtraken. Klaassen is al in Amsterdam, hè? Die wil heel graag voor Ajax voetballen en neemt genoegen met weinig. Prima speler voor de breedte.

11-02-2025 15:14

Chrismokum020 +16522

Klaassen moet je zsm lozen. Altijd dat argument dat het een echte Ajacied is en volle bak gaat. Hij loopt er zovaak als een kip zonder kop bij, wint weinig duels en is aan de bal helemaal dramatisch. Iedereen wil volgend jaar een attractiever Ajax zien, dan gaat dat niet samen met een speler als Klaassen lijkt me

11-02-2025 15:22

YugoVik +33426

🤣🤣🤣

11-02-2025 15:52

FTS95 +16161

Veltman was drama bij ons dankte god op mijn blote knieën dat hij weg was. Absoluut niet terughalen.

11-02-2025 15:56

DanieldaCruz +1055

Veltman, geen verbetering
Regeer ga je dik op achteruit. Zit echt nog wel groei in maar geen CL niveau
Zirkzee zou vooruitgang zijn tov Brobby maar we hebben een goalgetter nodig, geen lopende of zwervende spits.

11-02-2025 16:13

Belnaarhuis +5127

@Lavie Heb je iets meegekregen over hoe we er financieel gezien voor staan?

11-02-2025 16:36

Ferd +38681

Veltman was geen drama. Een grote groep supporters was drama en heeft Veltman de Arena uitgejaagd met hun hetze

12-02-2025 05:44

Lavie +2378

Heb je gezien hoeveel spelers er vertrekken. Brobbey, Sutalo en Taylor gaan een mooie transfersom opleveren. Henderson lozen betekent veel ruimte in het salarishuis. We spelen sowieso weer Champions League aankomend seizoen. Zet de transfersom van Brobbey op dit seizoen en we maken winst. Volgend jaar sowieso winst en dan zijn we rijker dan ooit ouwe!

12-02-2025 11:04

AFCA22 +2516

Veltman (3mln), De ligt (11mln), Eriksen (8mln), Zirkzee (6mln). Flink salarishuis wordt dat ook haha

11-02-2025 15:25

AFCA22 +2516

Blind verdient ook nog altijd 2 mln bij Girona zie ik. Totaal deze 5 spelers is een salaris van 30 miljoen. (evenveel als het volledige salarishuis van PSV en Feyenoord.)

Lijkt me heel sterk dus haha

11-02-2025 15:29

JohnDylan +23239

Eriksen moet (omdat hij dicht bij huis wil blijven) in de toekomst waarschijnlijk genoegen nemen met 2/3 miljoen per seizoen en 3 miljoen euro is het huidige salaris plafond dus Veltman zou nog wel haalbaar kunnen zijn maar Blind, De Ligt en Zirkzee niet.

11-02-2025 16:00

DanieldaCruz +1055

Je moet klep in je nek krijgen als je Veltman 3 mio gaat geven!

11-02-2025 16:15

Lavie +2378

Blind, Eriksen en Veltman zullen met minder genoegen nemen. De Ligt en Zirkzee zijn duur, maar daar staan Champions League inkomsten tegenover. Bouwman en Rijkhoff zullen nog een jaartje nodig hebben.

12-02-2025 11:05

Oogsten +128

Farioli is voor Ajax een fantastische manager. Die moeten we echt proberen in Amsterdam te houden.

11-02-2025 15:35

Lavie +2378

Farioli is een Italiaan. Als hij in Rome aan de slag kan dan doet hij dat. Ten Hag is beschikbaar en heeft het bij ons niet onaardig gedaan. Hij zal bij Ajax willen bewijzen dar de Ligt, Eriksen en Zirkzee fantastische spelers zijn.

12-02-2025 11:07

EeuwigeBankzitter +1557

Farioli weg? De wonderdokter waardoor Ajax kans maakt op de titel, met een zeer vergelijkbaar matige selectie die vorig jaar regelmatig werd vernederd op het veld? Jij spoort ECHT niet!

11-02-2025 15:42

Lavie +2378

Farioli gaat naar AS Roma en levert ons een aardige transfersom op. Je kunt niet iemand tegen zijn zin bij de club houden.

12-02-2025 11:08

C14 +22538

Ten Hag verzwakt je juist he? Door maandenlang puzzelen, zeer onlogische, slechte opstellingen en daar ook maanden aan vasthouden. Overwegend doodsaai en voorspelbaar voetbal, lange periodes van slechte of bizarre veldbezettingen en restverdedigingen.

Mensen zijn verblind door dat ene topjaar 2018, waarvan in de jaren daarna qua opvatting, mentaliteit en speelwijze niks meer terug te zien was, en het daarna qua resultaten relatief oké was, maar men vergeet dat hij veruit de duurste selecties had bij Ajax ooit.

11-02-2025 16:02

Lavie +2378

Ik zou liever Farioli houden, hè?! Die gaat naar AS Roma. Ik vind Erik ten Hag iets beter dan Frank de Boer en minder dan Peter Bosz. Wel realistischer.

12-02-2025 11:10

DanieldaCruz +1055

Interresant:
Keepers: drama ( Gorter slechtste keeper die er is)
Veltman: mooie gast , echte Ajacied. Dra-ma-tische voetballer en ook geen leider..
Blind….

Middenveld: geen CL niveau
Zirkzee, totaal niet reeeel.

Sorry maar hoop toch dat de lat wat hoger wordt gelegd.
Zijn geen Feienoord!

11-02-2025 16:11

Ferd +38681

ik weet zeker dat jij een slechtere keeper bent dan Gorter!
En Veltman is geen dramatische voetballer

Overdrijf toch niet zo, daar haal je jezelf alleen maar mee naar beneden.

12-02-2025 05:46

Lavie +2378

Veltman heeft meer ervaring dan Rensch en is in mijn optiek verdedigend toch net iets beter. Dat is Ajax niveau man. Heb je gezien wat voor rechtsbacks we hebben gehaald afgelopen seizoenen? Sutalo was peperduur en niet beter dan Veltman. Met hem in het centrum als opvolger van de Ligt overwinterde we bijna in de Champions League (uit bij Chelsea werden we echt genaaid).

12-02-2025 11:13

DanieldaCruz +1055

Ben het echt niet met je eens. Veltman hele veelte voetballer, ook geen inzicht. Draaicirkel van een vrachtwagen. Werd echt verfoeid bij Ajax.
Ik denk dat Sutalo binnen 3 jaar bij Europese topclub zit!

12-02-2025 21:03

Babangida83 +24004

Meer dan 3, echt maximaal 4 wisselingen in je basiselftal moet je eigenlijk niet willen. Dan zijn alle patronen weg en kun je weer helemaal opnieuw beginnen. Gewoon ieder jaar gericht versterken en doorschuiven en als je denkt dat je een potentieel CL-winnend elftal hebt, dat je dan De Ligt en Frenkie vraagt terug te komen om die te winnen voor je. Als je goed blijft doorselecteren en jeugd inpassen, dan kan dat over 3-5 jaar het geval zijn. Vóór die tijd zullen we het al wel goed doen in Europa, maar ieder jaar nadat je het goed doet, verlies je je beste spelers. Dus het zal met vallen en opstaan gaan.

Idealiter heb je eerst een goed Europa League seizoen en kom je daarin erg ver. De ervaring die die gasten daarin opdoen blijkt heel vaak goud waard in de jaren erna. Dat is in de jaren 90 bij Ajax zo geweest, bij Porto daarna nog en dan zie je wel vaker als de kern van zo'n elftal bij elkaar gehouden kan worden.

11-02-2025 16:59

Lavie +2378

Dit seizoen halen we de laatste 16 EL wel verwacht ik. Vorig seizoen haalde we laatste 16 Conference League. Aankomend seizoen spelen we Champions Leasgue en als we net als Feyenoord de tussenronde halen doen we het oké denk ik. Ajax gaat de Champions League nooit meer winnen.

Doelstelling is door LvG ooit omschreven als één in de vijf jaar een kwartfinale CL of en halve finale EL. Die lijkt me nog steeds SMART. Ik wil daar meedoen om de titel in de Eredivisie en KKD aan toevoegen. Met als strategisch doel (binnen 5 jaar) het Bayern van NL te zijn.

Ajacieden als Berghuis, Blind, Eriksen, Klaassen en Pasveer kunnen jonge spelers inspireren om de top te halen. Aankomend seizoen als eerste elftal speler. Later als trainer of een andere functie binnen Ajax. Ajax zal zich moeten blijven concentreren op de jeugdopleiding en een strategische partner(s) moeten vinden in de Eredivisie. Ik zou Almere City en/of Volendam logisch vinden.

12-02-2025 11:21

Babangida83 +24004

Ik denk dat je ook ambitie mag hebben. En nog niet zo lang geleden werd die op 5 seconden na, bewaarheid. Dat zou ik integreren in je strategische doel. Dus incidentele doelstelling (een serieuze gooi doen naar) en structurele doelstelling (Smart). Die eerste betekent dat je incidenteel, als alles klopt, uit je structurele doelstelling breekt. Daarin ben je in een voetbalbedrijf dus iets anders bezig, dan in een normaal bedrijf. Wat ook logisch is.

12-02-2025 14:10

Ferd +38681

Ten Hag, alsjeblieft niet. Dat gaat nooit een succes meer worden. En Manchester gaat De Ligt nooit verhuren, Alders is een rechtsback geen 6. Zirkzee gaat nooit op huurbasis naar Ajax komen.

Kortom: dikke kolder die natte droom van jou

12-02-2025 05:44

Lavie +2378

Bosz en Slot zijn het beste wat we te bieden hebben in NL. Jans is te oud. Trainertje van Twente heeft potentie, maar is te vroeg. Zelfde bij die jongen van AZ.

Ten Hag heeft het niet onverdienstelijk gedaan bij Ajax en Utrecht. Ook bij United is hij in die tweeëneenhalf jaar niet door het ijs gezakt. Als Farioli naar AS Roma gaat en daar ga ik wel vanuit dan is ten Hag de meest logische vervanger.

Hij kan de Ligt, Eriksen en Zirkzee overtuigen om een jaartje naar Ajax te komen. Met Berghuis, Blind, Klaassen, Pasveer en Veltman heeft hij eerder (goed) gewerkt.

12-02-2025 11:31

Ferd +38681

Die gozer van AZ, een Belg overigens, heeft niet veel potentie. Dick Schreuder vind ik een interessante trainer, die heeft alleen z'n achternaam niet mee.

Ten Hag heeft het niet onverdienstelijk gedaan nee, maar op één seizoen na was het qua voetbal niet om over naar huis te schrijven. En hij kan De Ligt en Zirkzee wellicht overtuigen, maar hij Manchester United overtuigen om ze te laten gaan en kan hij die spelers overtuigen om 80% van hun salaris in te leveren? Dat lijkt me heel erg sterk.

13-02-2025 04:36

JohnDylan +23239

In tijden dat Ajax veel te besteden heeft kunnen ze dit soort talenten als redelijk goedkope gokjes erbij halen maar momenteel lijkt het me onverstandig om in zo’n speler te investeren. Hatenboer had zowel qua transfersom als salaris maar zo’n 1/3 gekost en lijkt me een groter talent die qua type veel beter bij Ajax past.

11-02-2025 14:58

Artemio +32460

Nja klinkt aantrekkelijk, maar niet alles wat vanuit de premier League clubs komt heeft kwaliteit. Bovendien heeft Ajax eindelijk de kans om het middenveld grondig te veranderen. Ik zou daarvoor zeker kiezen en een voetballende 6 aantrekken. Daarnaast nog een dynamische middenvelder a la Timber als vervanger van Taylor.
Dan kun je Bounida en misschien Steur doorschuiven.

11-02-2025 14:48

Robertini +40066

Lijkt me onhaalbaar voor Ajax, hij begint daar nu door te breken.

11-02-2025 14:48

JohnDylan +23239

Aston Villa heeft momenteel veel blessures in de verdediging (vijf) waardoor Bogarde nodig is. Zodra die spelers weer fit zijn zal Bogarde weer tussen de tribune en bank schommelen.

11-02-2025 14:53

WeirdAJAX +12556

Ken hem niet. Onverzettelijkheid zit in de familie. Maar lijkt me sowieso ruim onbetaalbaar als opvolger van Hendo.

11-02-2025 14:31

JohnDylan +23239

Hoeveel denk je dat Bogarde zou kosten? Waarom denk je dat hij “ruim onbetaalbaar” zou zijn?

11-02-2025 14:46

WeirdAJAX +12556

Op basis van het salarisniveau bij Aston Villa. Ging me niet om transferbedrag.

11-02-2025 15:28

JohnDylan +23239

Hij verdient momenteel iets minder dan 500 duizend euro per seizoen bij Aston Villa. Dat is niet veel meer dan het gemiddelde salaris in de Eredivisie.

11-02-2025 15:33

WeirdAJAX +12556

Hoe weet je dat?

11-02-2025 15:43

JohnDylan +23239

Alle salarissen in de Premier League worden openbaar gemaakt dus ze zijn makkelijk op te zoeken. De beste site voor Premier League contracten is Spotrac. Die doen verder geloof ik alleen Amerikaanse sporten waar de salarissen ook openbaar worden gemaakt.

11-02-2025 15:48

WeirdAJAX +12556

Ah, thanks!

11-02-2025 17:43

Torcida +5835

"Onverzettelijkheid zit in de familie."

Het doel zal dus de reservebank van Chelsea zijn.

11-02-2025 15:00

wijwarendebesten +28

Okay ik volg jouw spoor hier even…
Als dat doel maar bereikt wordt via een Champions League Cup en Wereldbeker met Ajax dan teken ik ervoor 😉

11-02-2025 16:44

HertogH +15939

Geruchtje voor het rijk der fabelen.

11-02-2025 14:11

401Middenweg401 +6083

Is dat het zomerlijstje met "Spelers die te duur zijn voor ons", of het lijstje met "Teveel betalen voor te weinig"?

11-02-2025 14:02

JohnDylan +23239

Waarom zou hij te duur voor Ajax zijn? Mensen doen net alsof het of een of ander toptalent gaat in plaats van over een speler die vorig seizoen te kort kwam voor (of in ieder geval geen indruk maakte op) het derde Engelse niveau.

11-02-2025 14:10

Ajax27 +19263

Idd, verdient nu 400-500k per jaar, is misschien 1-2 miljoen waard en speelt amper bij Aston Villa. Is gewoon een haalbaar talent als we ernaar opzoek zijn.

11-02-2025 14:37

401Middenweg401 +6083

Dat is zo mijn inschatting met onze nieuwe financiele inzet. Ik snap ook wel dat hij niet net als Forbs 14-19 mio moet kosten, maar ik denk dat ze 'm in Engeland niet voor minder dan 6 laten gaan. En dat lijkt mij wat prijzig voor een jongen van 21 die nauwelijks speelt.

11-02-2025 14:41

JohnDylan +23239

Ahh, ja als je het zo bedoeld ben ik het met je eens.

11-02-2025 15:01

Saudara +7087

Onnodige aankoop met Mokio in de selectie.

11-02-2025 13:52

DankzijCruijff +48731

Onzinnige conclusie met Mokio in de selectie.

11-02-2025 14:09

Babangida83 +24004

Dit lijkt een soort bevestiging van dat Henderson aan zijn laatste wedstrijden bezig is.

11-02-2025 13:42

Aram +18288

Laat ie zijn oom dan ook maar meenemen.

11-02-2025 13:39

afca1985 +21617

Ik dacht dat deze jongen een rechtsback was. Voorlopig hebben we genoeg opties voor de VM positie, er moet nog heel wat gebeuren om van de rommel als Branco en co af te komen.

11-02-2025 13:35

Suavimani +12144

Haal liever Winston terug komende zomer als defensive coach, dat voegt veel meer toe. Dan kan hij zijn neef vervolgens overhalen, als je hem echt zo graag wil.

11-02-2025 13:35

Tommyshelby +130538

Is dit de Bogarde die naast Rensch stond toen Nederland het U17 EK won?

11-02-2025 13:30

willieovertoom +596

Nee dat is Melayro Bogarde. Was echt een fantastisch duo overigens.

11-02-2025 13:35

Tommyshelby +130538

Dank. En ja, ik weet nog dat ik die heel graag naar Ajax wilde toen hij besloot te vertrekken bij Feyenoord. Heel compleet centrum.

11-02-2025 13:38

Zollner +1598

Welnee, Bogarde wil een nieuw/beter contract

11-02-2025 13:30

VeelniksGasselich +329

Volgens mij staat hij hoog op het lijstje 😂

11-02-2025 13:29

hoonxxx +245

Jasje aan of jasje uit?

11-02-2025 13:14

Amsterdamnoord +6208

Type Alvarez of type Anita?

11-02-2025 13:12

PuntNaarAchterSVP +5523

Type Matusiwa?

11-02-2025 13:39

Amsterdamnoord +6208

Dat zou heerlijk zijn maar volgens mij is hij dat niet toch?

11-02-2025 14:34

Mark10 +1073

Deze speler , zou zeker wel een interessante speler zijn voor ons
Veel gezien in de jeugd , enkele minuten gezien in Engeland .. maar heeft kwa type voetballer en fysiek wel de juiste “potentie” voor goede 6

11-02-2025 13:09

Opperhoofd +12772

Doe maar eigen jeugd.

11-02-2025 12:54

leeke +10413

Idd,deze Bogarde komt toch niet,heeft Ajax al een paar keer geprobeerd

11-02-2025 13:20

Ajaxcbs123 +1266

Niet haalbaar.
Blijf het zeggen, categorie speler waar je volgend jaar naar moet kijken zijn;
Ihattaren
Halilovic
Veltman
Tete
Blind
Eriksen

En de war grotere talenten in de eredivisie/goed scouten. De tijd dat we rond de 10mil+ voor transfer uitgaven is voorbij.

11-02-2025 12:50

trodat4030 +97495

Alsjeblieft, streep meteen Halilovic en Tete weg. De een doet niks zonder bal, de ander kán niks mét een bal...

11-02-2025 12:52

Robertini +40066

Ik zag hem (Halilovic) van het weekend toch opeens een sliding maken, wist niet wat ik zag!

Maar inderdaad is hij niet bepaald een speler die 34 wedstrijden lang vol gedisciplineerd gaat spelen, misschien als wisselspeler voor het laatste half uur, maar dan kun je beter een gretige jonge jongen nemen.

11-02-2025 14:50

Godenzoon24 +15406

Jup maar maak dat Kroes wijs! Die selecteert op een wijze voor ons simpele zielen niet te begrijpen!

11-02-2025 20:27

Odin2710 +2143

Hou toch op met dat gehype over ihataren. Man man man. Leuk voor rkc of nac maar meer ook niet

11-02-2025 12:53

trodat4030 +97495

Je neemt een enorm risico, maar hij zou bij ons wel direct de beste speler zijn als Ajax het opnieuw zou aandurven. Maar ik denk dat Ajax het niet aandurft en dat is best begrijpelijk.

11-02-2025 12:57

Ajaxcbs123 +1266

Kijk liever naar Ihattaren dan naar Klaassen.
Maar ieder zo zijn mening he!

Mis in de Ajax selectie een speler aan de bal die met creativiteit een wedstrijd kan open breken. En dan denk ik aan de goedkopere opties als Ihattaren en Halilovic.

11-02-2025 13:03

Invincibles +5287

Levert ook niet de arbeid verdedigend die wel gevraagd is.

11-02-2025 13:18

JohnDylan +23239

Waarom is Bogarde volgens jou niet haalbaar? Ik verbaas me enorm over het imago wat wat Bogarde hier op AS lijkt te hebben. Kan iemand me uitleggen waarom er wordt gedacht dat Bogarde onhaalbaar voor Ajax zou zijn? Zowel sportief als financieel lijkt hij me verre van een onhaalbare target.

11-02-2025 12:55

JaapStam +137939

Ihattaren is van harte welkom als creatieve middenvelder met scorend vermogen. Daarnaast zou ik Tadić terughalen voor zijn ervaring en leiderschap, om de jonge spelers zoals Godts en Edvardsen te begeleiden als mentor. Hij hoeft niet persé in de basis komen te staan, maar kan die rol soms ook vervullen zoals hij bij Fenerbahçe doet.

11-02-2025 12:58

Ajaxcbs123 +1266

Ik vind Tadic ook niet gek!
Juist ervaring/talent/creativiteit moet je balans zijn aankomende zomer.

11-02-2025 13:04

TeringHenkie +28820

Tadic wil ALTIJD in de basis, dus krijg je veel problemen.

11-02-2025 13:06

leeke +10413

Veltman,Blind,Eriksen.......man,man we moeten toch geen veteranen elftal worden.

11-02-2025 13:19

Ajaxcbs123 +1266

Ga er vanuit dat Henderson vertrekt.
1 ervaren speler ervoor terug is een must!

11-02-2025 13:27

leeke +10413

Tja 1 of 3 is wel een groot verschil

11-02-2025 16:50

De Stift +7108

Ik hoop dat Kroes wekelijks een appje stuurt naar Ihattaren. Als hij dit kan doorzetten, kan hij alsnog de belofte invullen van enkele jaren geleden. Zou een buitenkansje zijn voor ons. Op rechtsbuiten of als 10. Ook Eriksen en Veltman en Blind zijn allemaal spelers die zonder afkoopsom op te halen zijn. Zullen wel allemaal mee moeten in het nieuwe salarishuis.

11-02-2025 14:27

JohnDylan +23239

Volgens mij is dit geen kwestie van een zaakwaarnemer die bezig is met onderhandelingen over een nieuw contract van een speler met zijn huidige club en daar het maximale uit probeert te slepen. Volgens mij is dit een kwestie van een zaakwaarnemer die heeft gehoord dat zijn client mag vertrekken en hem nu in the picture probeert te krijgen.

11-02-2025 12:48

trodat4030 +97495

Potetoes, potatoes ;-)

11-02-2025 12:53

Musica Merlo +8228

Veel te duur voor Ajax deze Bogarde, zal er eerst flink verkocht moeten worden en moet Bogarde flink wat salaris inleveren, gaat hij niet doen.

11-02-2025 12:31

ajax4ever001 +18771

Van de zomer heb je dat probleem minder bij plaatsing CL kerel

11-02-2025 12:41

trodat4030 +97495

Ook dan hou je dat probleem gewoon. Je moet terugkerende kosten niet gaan dekken met incidentele inkomsten. En zo staan die op papier, een salaris is een terugkerende kostenpost, het behalen van CL is een incidentele inkomst. Dat je denkt(!) dat je wel CL blíjft halen is waar je dan mis gaat, dat hebben we nou nét de voorbije jaren duidelijk gezien...

11-02-2025 12:51

Ajaxcbs123 +1266

Minder, maar Kroes gaat niet opeens 10mil+ voor een speler betalen.

11-02-2025 12:52

JohnDylan +23239

Alsof deze Bogarde een transfersom van 10 miljoen zou kosten. De helft daarvan zou erg veel voor hem zijn.

11-02-2025 12:58

Ajaxcbs123 +1266

Prem kennende, gaat er 10+ mil gevraagd worden.

11-02-2025 13:28

JohnDylan +23239

Ik denk dat ze blij zijn met elk miljoen wat ze voor een talent wat voor hun te kort komt kunnen krijgen.

11-02-2025 14:12

JohnDylan +23239

Bogarde verdient maar twee/drie ton meer dan het gemiddelde salaris van een Eredivisie speler. Als je de salarissen van Premier League spelers wil zien moet je Spotrac gebruiken, alle Premier League salarissen worden openbaar gemaakt en staan daarop. Bogarde verdient momenteel 415 duizend pond (bijna 500 duizend euro) per seizoen. Ik zie dus niet in hoe Bogarde salaris zou moeten inleveren om naar Ajax te komen. Ook de transfersom van Bogarde zal niet hoog liggen (enkele miljoenen). Mensen lijken te doen alsof we het over een talent hebben wat in Engeland hoog aangeschreven staat.

11-02-2025 12:41

TeringHenkie +28820

"Veel te duur voor Ajax deze Bogarde, zal er eerst flink verkocht moeten worden en moet Bogarde flink wat salaris inleveren, gaat hij niet doen."

En ik vermoed ook dat hij niet goed genoeg is.

Weet jij wat zijn marktwaarde is op transfermarkt?
Kijk daar maar eens gauw dan!

11-02-2025 13:09

Okocha078 +14282

Vond Verkuijl gisteren weer erg goed bij JA. Daarachter vind ik Johnson ook echt een toptalent, fysiek ook al ver. Deze jongen is dan niet echt nodig imo

11-02-2025 12:27

fluwelenlinker +12038

Daarom zou ik het niet erg vinden als Mannsverk uiteindelijk verkocht wordt. Ik zie niet zo heel veel progressiemarge in Sivert. Goeie kerel maar een ietwat vreemde motoriek. Zie in hem ook geen speler die het spel vanuit zijn positie makkelijk kan verdelen of versnellen.

11-02-2025 12:32

Okocha078 +14282

Ik zou er ook geen problemen mee hebben idd. Prima als de meeste back-ups uit de jeugd komen.

11-02-2025 12:36

Been +12585

Echt schandalig dit soort aankopen. En jantje van halst stond er bij en keek er naar.

11-02-2025 14:10

MarcoB1971 +4790

Onhaalbaar

11-02-2025 12:25

Okocha078 +14282

Ze zijn allang in gesprek om Rosario transfervrij binnen te halen.

11-02-2025 12:24

AINIESTA +45873

Vrees het ook.

11-02-2025 12:30

Invincibles +5287

Zijn echt weinig ex-PSVers van de afgelopen jaren die ik bij ons zou willen en Rosario is er niet bepaald een van…

11-02-2025 12:34

Denswillegeon7 +1557

Simons of gakpo zijn voor mij zeer welkom

11-02-2025 13:00

JBL +35

Op t bankje dan

11-02-2025 13:07

Petterson +25310

Gakpo zeker! Simons mehh

11-02-2025 13:59

Been +12585

koekoek

11-02-2025 14:11

Amsterdamnoord +6208

Heel fijn, een houthakker op 6. Het zou inderdaad best kunnen dat ze hem willen als opvolger van Hendo of Sutalo

11-02-2025 13:36

Dirk +7070

Kroes leert echt niks uit het verleden , zwijg nu in alle talen en op elk medium wat je wil .
Zwijg en werk eraan en slaag in je opzet ipv vooraf een grote bek optezetten en niets klaar te krijgen.

11-02-2025 12:23

InDeKolkendeJCA +478

Misschien komt dit wel van de ‘entourage’ van de speler.

11-02-2025 12:32

JohnDylan +23239

Als ze bij Ajax niet al een grote hoeveelheid aan talentvolle rechtercentrale verdedigers hadden zou ik Bogarde een interessant talent vinden om een jaar achter Sutalo klaar te stomen om de Kroaat op te volgen. Alleen heeft Ajax met Gooijer, Verschuren, Ugwu en Bouwman zelf al voldoende interessante talenten voor de RCV positie in huis.

11-02-2025 12:17

Jake the Snake +17394

Lees: zaakwaarnemer aan het werk voor een nieuw contract bij Villa. Twitter-bericht gekocht bij knipselbank Romano om directie onder druk te zetten.

11-02-2025 12:12

JohnDylan +23239

Als we Bogarde als CVM krijgen omdat Kroes te laat was om Hatenboer aan te trekken zou dat wel erg wrang zijn.

11-02-2025 12:10

JohnDylan +23239

Nee, het zou nog een stuk wranger dan een citroen zijn. Ik had graag een hele citroen opgegeten voor de komst van Hatenboer.

11-02-2025 12:19

trodat4030 +97495

Ben doorgaans geen fan van CV’s die zich omscholen tot zes, ik zie liever een (creatieve) AM zo’n ontwikkeling doormaken. Vaak is de mindset van een oud-CV niet gericht op voetballend vermogen, maar op verdedigende zekerheid. Not my cup of tea.. Leer Steur dan maar beter verdedigen en zijn aanvallende drang meer te beheersen.

11-02-2025 12:09

JohnDylan +23239

Beuker, Kroes en De Lang geilen op het type Álvarez (ook een omgetrainde centrale verdediger).

11-02-2025 12:22

AINIESTA +45873

Als vervanger van de Ligt was Alvarez gewoon een flop.

Onbegrijpelijk dat ze niet inzien dat een voetballende 6 bijna cruciaal is als je Ajax voetbal wil gaan spelen.

Farioli experimenteert de laatste tijd met Taylor op 6, er is nog hoop.

11-02-2025 12:33

Myriad +7182

Lijkt me onbetaalbaar.

11-02-2025 12:06

023Haarlem +3394

Dit gaat mogelijk ons elftal voor volgend seizoen worden:
( taylor, brobbey , hato en Henderson weg;

Setford;
Gaaei, Sutalo, Baas, Mokio;
Bogarde;
Meerveld , Bounida;
Edvarsen, Weghorst , Godts

Ihattaren, Moro , Meerveld , Bogarde halen.
En misschien een goede spits.

11-02-2025 12:00

sirfugy +540

Leuk man, volgend jaar strijden we voor het linkerrijtje dus?

11-02-2025 12:03

MidMid +5728

rechterrijtje, bedoel je...

11-02-2025 12:05

trodat4030 +97495

Nee, je strijd voor het linkerrijtje. Het rechterrijtje halen is niet zo moeilijk, dat kun je zittend en heb je 0 strijd voor nodig ;-)

11-02-2025 12:11

AINIESTA +45873

Je kan wel strijden om in het rechterrijtje te blijven en niet te degraderen 😉

11-02-2025 12:34

Kerel +1475

We willen toch in geen enkel rijtje staan.
We willen aan kop van een rijtje. Niet erin.😜

11-02-2025 12:56

Baco123 +7070

Denk dat pasveer nog een jaar gaat verlengen en basis blijft staan aankomend seizoen

11-02-2025 12:04

FrancescosRavioli +15465

Rustig aan. Het is geen fifa

11-02-2025 12:07

Saudara +7087

😂😂😂😂

11-02-2025 12:14

Nr.10 +111831

Mogelijk niet.

11-02-2025 12:30

JohnDylan +23239

Toen Mislintat nog directeur bij Ajax was hadden Driessen en Verweij het veelvuldig over de marktwaardes op Transfermarkt. Zou je ze daar tegenwoordig niet meer over horen omdat tot nu toe elke speler die Kroes heeft verkocht voor onder zijn Transfermarkt marktwaarde is verkocht?

11-02-2025 11:55

FrancescosRavioli +15465

Dat heeft er vooral mee te maken dat Kroes geen 120 miljoen te besteden heeft en Mislintat voornamelijk schroot naar binnen haalde.

11-02-2025 11:56

JohnDylan +23239

Dus marktwaardes zijn voor die twee “journalisten” alleen belangrijk wanneer spelers worden gekocht en niet wanneer ze worden verkocht? Want ze zeggen minder wanneer spelers worden verkocht dan gekocht?

11-02-2025 11:57

FrancescosRavioli +15465

Nou het zal meewegen. Kroes heeft zat dingen met name in de eerste Window verkloot. Maar na zo'n seizoen is hem niet te verwijten dat ie spelers onder de marktwaarde verkoopt.

Je speelt al 3 seizoenen geen CL. Dat doet ook wat met de waarde.

11-02-2025 12:00

JohnDylan +23239

Het feit dat Ajax een slecht seizoen had gedraaid was meegerekend in de marktwaarde van de spelers. Die was dus al een stuk lager dan normaal en Kroes heeft daar ook nog eens een korting op gegeven.

“Je speelt al 3 seizoenen geen CL. Dat doet ook wat met de waarde.”

Ja, dat was allemaal daarin opgenomen en toch verkocht Kroes ze vervolgens nog onder die nieuw lagere marktwaarde. We hebben het niet over de marktwaarde van toen ze werden gekocht maar de marktwaarde toen ze werden verkocht (die al een stuk lager lag dan toen ze werden gekocht). De heren van De Telegraaf houden Kroes een hand boven het hoofd. Als hij niet zoveel naar De Telegraaf zou lekken hadden ze al lang en breed vol de aanval ingezet.

11-02-2025 12:01

FrancescosRavioli +15465

Ja. Logisch toch? Als je goed presteert verkoop je je beste spelers boven de marktwaarde. Als je zwaar onderpresteert en 18e komt te staan, kijken mensen wie het veroorzaken. Die verkoop je niet meer voor de marktwaarde.

11-02-2025 12:03

JohnDylan +23239

De marktwaarde wordt bepaald op hoe goed iemand speelt. Als iemand goed speelt wordt hij niet zijn marktwaarde hoger. Als iemand slecht speelt wordt zijn marktwaarde lager. Dan verkoop je hem niet voor onder zijn marktwaarde, zijn marktwaarde is lager. Dat was dus allemaal al opgenomen in die lagere marktwaardes.

11-02-2025 12:05

FrancescosRavioli +15465

En wie bepaalt de marktwaarde. De AEX?
er is geen centraal orgaan. Het is allemaal speculatie.

Jij vind een speler meer waard dan ik. Daar ligt je probleem. Dus je probeert een speler te verkopen voor de marktwaarde. Laten we zeggen 10m. Ik zeg: dikke lul, ik koop hem, met een verplichte optie tot koop voor 7 miljoen en 1.5m bonussen.

Dan kan je wel nee zeggen, maar als je ruimte moet creëren en de speler moet weg, heb je geen keus

11-02-2025 12:06

JohnDylan +23239

Volgens jou is het speculatie maar Driessen en Verweij gebruiken ze constant als bron dus waarom nu opeens niet meer? Het is duidelijk dat De Telegraaf een totaal andere houding ten opzichte van Kroes heeft dan ten opzichte van een technisch directeur die niet constant informatie naar ze lekt.

“Jij vind een speler meer waard dan ik.”

Ik heb geen moment gezegd wat ik de spelers waard vind. Het gaat mij erom dat Driessen/Verweij normaliter een bepaalde bron gebruiken om hun mening over de marktwaardes van speler te bepalen en dat nu opeens niet meer doen.

11-02-2025 12:07

FrancescosRavioli +15465

Oh maar dat ontken ik helemaal niet. Een kapotte klok geeft 2x per dag de juiste tijd aan.

De manier waarop Was ik het niet mee eens, maar Mislintat is een charlatan gebleken.

Dat Kroes eeuwig in bescherming genomen LIJKT te worden (blijft speculatie), vind ik echter heel droevig. Daar mag de media wel wat kritischer tegenover zijn

11-02-2025 12:11

4Ever14 +6657

"maar Mislintat is een charlatan gebleken."

Kroes ook, alleen hebben velen het niet door. Elke keer weer hetzelfde verhaal dat hij geen middelen heeft, maar met de middelen die hij wel heeft bakt hij er ook niks van.

11-02-2025 12:29

Aabd +451

Idd, zo’n website als deze is wel grappig om eens op te kijken. Maar absoluut niet betrouwbaar. Als die journalisten die niet meer gebruiken als bron, doen ze daar goed aan

11-02-2025 13:06

FrancescosRavioli +15465

Ben ik het mee eens.
Of hij echt oog voor talent heeft moet blijken, maar z'n keuzes zijn vooral onlogisch. Hoewel Traote en Weghorst al wel een paar keer Ajax over de streep hebben getrokken, blijven het onlogische aankopen. De aankopen van december wacht ik af. Maar dst de TG zich anders opstelde naar Mislintat dan naar Kroes is duidelijk

11-02-2025 13:43

Nr.10 +111831

Het is duidelijk dat Kroes voor te weinig verkoopt. Dat geldt voor de Mislintat aankopen, Ramaj en Tahirovic, maar ook voor de andere spelers, Rulli, Rensch en Bergwijn.

11-02-2025 12:33

Jaap.D +312

Zo, gelijk alle andere clubs wakker gemaakt.

11-02-2025 11:50

eenAjaxfan +20425

Ja, die zaakwaarnemers van tegenwoordig zijn niet dom, hè...

11-02-2025 11:51

Mocrodammerr +23147

Ik heb hem 2 a 3 keer zien spelen. Hij deed het niet slecht. Tegen ideale voorwaarden zou ik hem er wel erbin nemen

11-02-2025 11:47

Oxxer +165749 moderator

De mensen die Mannsverk nu afschrijven zijn dezelfde die Sutalo en Gaaei graag zagen vertrekken. Vertrouwen en een goede trainer, Farioli, is wat jonge spelers nodig hebben om te ontwikkelen.

11-02-2025 11:47

AINIESTA +45873

En een TD die je niet verhuurt en uiteindelijk wil gaan verkopen.

11-02-2025 11:49

Oxxer +165749 moderator

Ik zou de komende weken een type Christoph Vivell of iemand met vergelijkbaar profiel aanstellen als Technisch Directeur. Kroes zou ik iets laten doen wat past bij zijn werkervaring en opleiding. Operationeel directeur, vergelijkbaar Rutger Arisz oid. Gaat helaas niet gebeuren, Menno is dikke maatjes met Kroes en de Bestuursraad stelt vriendschap boven het belang van Ajax.

11-02-2025 11:53

Rock69 +8411

Mannsverk mag bij Cardiff City minuten maken. Is een mooie voetballer. Heeft nog geen echt kans gehad door blessures. Zijn maatje voetbalt nu ook bij Ajax

11-02-2025 12:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.