Rensch weet dat het zijn seizoen moet worden: 'Moet laten zien dat ik er klaar voor ben'

door NielsOpdam 89

Bron Ajax TV

Rensch weet dat het zijn seizoen moet worden: 'Moet laten zien dat ik er klaar voor ben'

door NielsOpdam 89

Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Devyne Rensch weet dat dit zijn seizoen moet worden, zo vertelt de Ajax-verdediger in gesprek met Ajax TV. Rensch en de internationals kwamen woensdag terug na hun zomervakantie. Verder komen Davy Klaassen, Jurriën Timber en Kenneth Taylor aan het woord. Aanvoerder Dusan Tadić spreekt zijn doelen voor komend seizoen uit. 'Ik wil alle prijzen winnen en een goed team hebben.'

Rensch krijgt de vraag of dit zijn seizoen moet worden. 'Veel mensen vragen dat en het is raar als ik er "nee" op zeg. Hoe ik deze voorbereiding heb meegemaakt en hoe ik er nu insta, moet het wel mijn seizoen worden.' Nu Noussair Mazraoui is vertrokken, is het moment voor Rensch aangebroken. 'Het moet eigenlijk altijd het moment zijn, ook al was hij (Mazraoui, red.) er. Vooral nu hij weg is moet ik er staan en moet ik gewoon laten zien dat ik er klaar voor ben.'

Ook Taylor heeft duidelijke doelen voor aankomend seizoen. 'Mijn doel is om basisspeler te worden. Ik wil kampioen worden, de beker winnen en zover mogelijk komen in de Champions League.' Timber kijkt ernaar uit om zijn teamgenoten weer te zien, te trainen en wedstrijden te spelen. 'Ik heb wel wat doorgetraind. Vooral in de gym, een beetje rekken en strekken, losjes blijven. Dat is iets wat er wel bij hoort. Vooral met mijn lichaam is het denk ik wel belangrijk om in de vakantie een beetje bezig te blijven.'

Klaassen: 'Voel me prima, dus testen komen wel goed'

Klaassen vertelt dat er woensdag wat testen op het programma stonden voor de internationals. 'Ik voel me prima, dus dat komt wel goed.' De Ajax-middenvelder vond het lekker om even vrij te zijn. 'Zeker na zo'n lang seizoen, maar na drie weken is het ook wel weer lekker om te beginnen.' Of hij zijn teamgenoten gemist heeft? 'Sommigen wel, sommigen niet. Ik ga geen namen noemen, haha', grapt Klaassen.

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10244

Rensch is meer een centrale verdediger en moet je in de oefenwedstrijden naast Timber zetten. Dus tussen Klaiber en Wijndal in de achterhoede met Gorter erachter. Let wel, in oefenwedstrijden. Voldoet hij niet, kan je altijd nog een goedkope linkerverdediger, 20 miljoen o.i.d.m erbij kopen. Houd je altijd nog 110 miljoen over van verkoop Anthony Martinez.

08-07-2022 09:26

Sjaakie +5809

Ik zeg het nog maar een keer: Rensch is geen verdediger en wordt in die hoedanigheid geen basisspeler. Komt daar kwalitatief en mentaal veel te veel voor tekort.

07-07-2022 23:12

vandenhaas4 +15080

Ik zou hem zeker niet afschrijven, maar ik ben ook nog niet bepaald overtuigd dat hij het niveau dat Ajax nastreeft aankan. Gelukkig zijn Regeer en Klaiber er ook nog, dus ik hoop maar dat er een komt bovendrijven.

07-07-2022 16:38

Jake the Snake +17349

Rensch was twee seizoenen geleden het beste als centrale verdediger of linksback. Op rechts liet hij het afgelopen seizoen slechts sporadisch zien, maar vooral ook afweten. Wat ik een beetje mis is plezier en drive bij hem. Loopt er bij alsof hij het allemaal niet zo heel leuk meer vind. Zonde, want voetballen kan hij wel.

07-07-2022 15:41

Ajax27 +19158

We gaan het zien... Rensch of Regeer. Zal een mooie concurrentiestrijd worden. Ik hoop dat ze het beste in elkaar naar boven halen. Let the best man win.

07-07-2022 11:18

Freddy +11412

Of Klaiber. Die is er ook nog.

07-07-2022 13:40

Kuningast +5079

Rensch en Taylor gaan vlammen komend seizoen, samen met Mo!

07-07-2022 09:56

Carrerdecasp +8167

Rensch is verder dan Nous op die leeftijd. Heeft al een heel hoog niveau laten zien. En inderdaad ook een laag niveau, maar dat is jonge spelers eigen. Komt goed!

07-07-2022 08:48

De Stift +7065

Er is veel scepsis met betrekking tot Rensch. Ik zie in juist een prima opvolger van Mazraoui. Natuurlijk is Mazraoui een paar stappen verder, dus kiezen voor Rensch is ook kiezen voor zijn ontwikkeling. En ja, daar horen fouten bij. Maar investeren in de jeugd hoort bij Ajax. En Rensch is een ingeslepen diamant. Snel, explosief, behendig, tweebenig, fysiek redelijk. Aanvallen kan hij direct toevoegen, verdedigend moet hij sterker en slimmer worden. Als hij zich goed ontwikkelt, is het een geweldige back waar we nog jaren plezier van het hebben. Nu een ander kopen is zijn carrière verpieteren. Kortom: Ajax wees Ajax en investeer in de jeugd. Met Regeer en Klaiber zijn er ook concurrenten in huis.

07-07-2022 07:46

TJHooker +3938

Begrijp wel een beetje wat er staat. Hij kwam heel snel en er werd veel over zijn talent gezegd en geschreven. Daarna is er eigenlijk weinig ontwikkeling zichtbaar geweest. Dat hij dit jaar stappen moet maken in zijn ontwikkeling is denk ik wel helder want stilstand is geen optie meer bij Ajax. Een verhuur en elke week spelen is, indien hij bij Ajax onvoldoende minuten krijgt, misschien een goede optie.
Als je hem ziet dan heeft hij enorme potentie, hoop dat het er uit komt.

07-07-2022 07:00

Dapperestrijders81 +2107

Ik mag hopen dat klaassen een grapje maakt. Gezeik in het team willen we niet hebben.

07-07-2022 06:15

duinen +417

"grapt Klaassen" staat er direct achter in het artikel

07-07-2022 08:17

Carrerdecasp +8167

Haha wtf 😂😂

07-07-2022 08:50

ShiekTakTiek +5913

Zoals het er nu naar uitziet verwacht ik het volgende:

- Martinez maakt de stap naar United voor +/-50.
- Antony blijft nog 1 jaar omdat 70/80 miljoen te gortig is voor United, rekening houden met de andere targets die ze willen halen.
- Wijndal vast op LB
- Daley Blind LCV en Rensch en Regeer die het uitvechten op RB
- Bij afwezigheid/vormdip van Wijndal/Blind zal Rensch 1 van die plekken overnemen en Regeer op RB gaan spelen.
- Rensch die Blind er geleidelijk aan uit gaat spelen op LCV en Regeer vaste RB omdat Rensch centraal beter uit de voeten komt.

Ben zeer benieuwd naar Rensch op LCV, komt aan de linkerkant sowieso beter uit de voeten, is van nature zijn sterke kant. Ook is hij nagenoeg tweebenig, met zijn speelstijl is hij ook beter vanuit de linkerzone, type speler die graag indribbelt en makkelijk kan wenden en keren. Zulke spelers komen beter uit de voeten aan hun “slechte” kant. Kijk naar een Cancelo bv, top op rechtsback, wereldtop op linksback terwijl het een rechtspoot is.

Geef hem het vertrouwen, het talent is er overduidelijk. Mensen vergeten dat hij pas 19 is en heel veel kwaliteiten bezit. Deze jongen kan op alle posities achterin uit de voeten + bij nood ook op 6 spelen. Voetballend uitstekend, verdedigend ook goed, snel, alleen tactisch moet hij sterker worden. Maar dit leert hij door vlieguren te maken naast de intelligente Timber die haast geen overtredingen hoeft te maken vanwege zijn inzicht.

Van Gaal heeft niet voor niks een hele hoge pet op van Devyne.

07-07-2022 01:52

vandenhaas4 +15080

Jij denkt dat Rensch komend seizoen Blind uit de basis speelt? Of over twee of drie jaar?

07-07-2022 16:40

ShiekTakTiek +5913

Als hij de kans krijgt speelt hij Blind er komend seizoen uit. Ik hoop niet dat hij 2/3 seizoenen moet wachten en al helemaal niet op Blind. Blind is verleden tijd daar moet je eigenlijk gewoon afscheid van nemen. Te goed voor de bank maar niet goed genoeg als steunpilaar of in de basis bij ons. In een goed draaiend Ajax kan hij mee in de eredivisie, maar tegen snelle/sterke/handige buitenspelers heb je niks aan hem.

07-07-2022 21:57

Lagasj +2905

Ik zie niets in Rensch.

07-07-2022 01:24

ShiekTakTiek +5913

Gelukkig ben jij geen scout of trainer bij Ajax!

07-07-2022 02:25

Simpelishetmoeilijkst +25209

Hopelijk redden beiden het, Taylor en Rensch, want wat is er nou fijner dan eigen jeugd in het eerste te zien? Niets. Hopelijk verrassen anderen ons ook nog, zoals Unuvar, Regeer/Baas en Hansen bijvoorbeeld.

07-07-2022 00:59

godezoonronnie +3535

Ik denk dat een duo Timber en Rensch best wel kan werken centraal. Allebei redelijk snel, fel, opbouwend en voetballen goed. Rensch moet nog een beetje werken aan het positioneren en dan denk (hoop) ik hij het wel waar kan maken. Op linksback wijndal lijkt mij duidelijk. Maar wie ga je op rechtsback positioneren? Alleen Regeer lijkt mij nog wat mager alhoewel ik wel ben overtuigd van zijn talent.

En het ook is interessant wat er met Blind gaat gebeuren, gaat hij terug naar de as op CV of zelfs als CvM? Of toch linksback. Ik denk dat iedereen om zijn voetballende kwaliteiten wel graag inde basis ziet staan. CVM of CV zou best goed werken met Blind. Zeker in de ED, maar hiermee kan je in de CL wel in de problemen komen.

Dat maakt het voorseizoen zo leuk, enorm interessant wat schreuder met de opstelling gaat doen met al deze mogelijkheden.

07-07-2022 00:26

gi0vanni +7227

Volgens mij leef je in het verleden. De reden dat Blind niet meer op CV staat is omdat hij 2 seizoenen terug liet zien zelfs in de ED geen betrouwbare CV te zijn. Aan de bal is Blind geweldig maar bij balverlies is hij vaak waardeloos. Kon je laatst nog in Oranje zien toen hij even centraal moest verdedigen deed hij niets als achteruit lopen waardoor de tegenstander zo kon scoren maar ook in de ED ging het zeer vaak mis. Zowel over de grond als door de lucht.

07-07-2022 00:56

godezoonronnie +3535

Ja klopt, daarom dat ik er ook mijn vraagtekens bij zet. Maar ik ben wel van mening dat een speler met de opbouwende kwaliteiten van Blind in de basis hoort. Op welke positie durft niemand te zeggen momenteel.

07-07-2022 01:03

4-3-3 +3512

Ik wel hoor! ;)
Blind kan, naar mijn bescheiden mening, eigenlijk alleen nog maar op 6, in de punt naar achteren. Voor de posities achterin mist hij de snelheid, kop- en duelkracht.
Daar kan hij door slim positie te kiezen verdedigend ook nog wat betekenen en heeft hij echte verdedigers achter zich om hem de, broodnodige, rugdekking te geven. Voetballend kan hij daar ook zijn ei kwijt en gebruik je hem naar zijn kwaliteiten.
Maar we gaan zien tot welke opstelling de goedbetaalde professional, die door Ajax is aangesteld, gaat komen. Ik denk dat het wel even puzzelen gaat worden, vooral wat betreft het middenveld. Schreuder is echter een sterk tacticus, dus daar heb ik wel vertrouwen in.

07-07-2022 01:34

ShiekTakTiek +5913

Aan de bal ook niet geweldig meer hoor. Martinez was afgelopen seizoen geweldig aan de bal. Blind heeft een uitstekend inzicht, goede trap en techniek en is tactisch sterk, dat is de enige reden waarom hij al jaren meekan.

Maar op een gegeven moment kan hij ook niet meet uitblinken omdat hij nog wat trager word, minder sterk is, minder fel etc. En daar lijden zijn sterke punten ook onder.

07-07-2022 02:27

Artemio +31977

Blind staat positioneel vaak verkeerd. Dit in combinatie met zijn gebrek aan snelheid zal dodelijk zijn bij elke counter mogelijkheid van de tegenstander.
Ik herinner mij nog een doelpunt van Duvan Zapata in de wedstrijd Atalanta-Ajax (2-2). Waarbij Blind vanwege zijn gebrek aan snelheid plus verkeerde positie hem verplichtte een andere lijn te lopen waardoor Zapata na een run van 15 meter de kans zag om te schieten zonder enige inmenging van Blind wat resulteerde in een goal.

07-07-2022 07:02

Artemio +31977

Ik twijfel een beetje. Ik vond Rensch als rb vooral positioneel niet sterk. Dat zul je wel nodig hebben als CV.
Een centrum met Timber/Blind is verre van ideaal. Het wordt Rensch of een aankoop.

07-07-2022 00:00

ShiekTakTiek +5913

Dat komt omdat RB niet zijn beste positie is. Hij komt beter tot zijn recht centraal. Een Timber is positioneel beter op rechtsback, maar aanvallend veel minder op rb als Rensch. Deze twee zouden elkaar goed aanvullen centraal verwacht ik.

07-07-2022 01:55

Slang +14994

Mensen die een dit jaar 19 jarige verdediger afschrijven door een positie waar hij niet is opgeleid. Hem langer rechtsback zetten zal zijn carriere verpesten. Speler met zijn tweebenigheid en indribbelen hoort in de as

06-07-2022 23:34

ShiekTakTiek +5913

Perfect verwoord! Iedere minuut die Rensch maakt op een positie die van nature niet zijn sterkste is, zal nadelig werken in zijn carriereverloop. Rensch is geen Mazraoui en bezit andere kwaliteiten. Hoop dat Schreuder dit inziet maar ben bang dat ze Blind niet durven te slachtofferen, althans niet vanaf het begin.

07-07-2022 01:56

Velibor30370 +4155

Als Rensch de goede focus te pakken krijgt zie ik m dit seizoen zichzelf wel in de ploeg terugknokken. Liefst als vervanger van Martinez. Na z’n goede debuut (halve)seizoen was die focus even weg naar mijn idee. Heeft toen ook wat aan z’n tandjes laten doen vlgs mij en wellicht ff iets teveel bezig met randzaken. Niet gek voor een jong talent maar nu volle bak weer focus op voetballen en groei in ontwikkeling. Niet de weg van z’n vader bewandelen. Jongen bulkt van het talent, laten we er een beetje vertrouwen in houden en niet meteen dit jaar als het jaar vd waarheid bestempelen met z’n 19 jaar.

06-07-2022 23:27

Amoaxeldongenn +3586

Ik zie in Rensch wel de opvolger van Licha. Laat het in de voorbereiding maar zien. Hij was rustig de beste lcv van Nederland een jaar boven z’n lichting. Als die jongen zich nu volledig focust op het verder ontwikkelen én volwasse worden op deze positie, zie ik geen probleem

06-07-2022 23:24

Hetzijnmaar +5453

Rensch is een prima speler Een verdediger die op dat niveau al zoveel minuten heeft gemaakt kunnen er weinig navertellen
Wel allemaal vertrouwen in Bergwijn die buiten de Eredivisie nog niks heeft laten zien buiten n paar nikszeggende potjes in Oranje om nog nooit 1 Europese goal heeft gescoord
Die had ons wel langs Benfica geloodst jaja
Maar n echte Ajacied wordt met de grond gelijk gemaakt op 19 jarige leeftijd

06-07-2022 23:18

Nr.10 +111100

Zelfs hier de gelegenheid te baat nemen om Bergwijn af te zeiken. Het zit je wel diep he?

07-07-2022 00:33

DePitbull +2718

wijndal, timber, schuurs, rensch.. hmmmmm

06-07-2022 23:12

ajax4perez +9538

Wijndal blind Timber rensch

06-07-2022 23:20

Intec2.0 +12425

Mager mag hopen als Martinez vertrekt er per direct een waardige vervanger komt.

07-07-2022 00:23

Nr.10 +111100

Natuurlijk. Waarom zou je in hemelsnaam niks doen als een van je beste verdedigers gaat en je krijgt 50 miljoen?

07-07-2022 00:33

ajax4perez +9538

Natuurlijk moet je wel iets doen qua verdediging alleen het bericht waarop ik reageer is dat ik een andere basislinie voor me zie.

07-07-2022 17:31

VoorAltijdNummer14 +25356

Ik lees hier een paar reacties over dat ie weinig gif zou hebben. Zijn we allemaal de 2e seizoenshelft van 20/21 vergeten toen ie zich in de ploeg speelde?

Hij werd toen juist geprezen om zijn felheid en doorzettingsvermogen ten opzichte van een kwakkelende Nous. Maar ook om het enorm hoge niveau wat hij op een voor hem nieuwe positie haalde.

Zo'n kwakkelseizoen strooit kennelijk zand in de ogen, want Rensch is nog altijd een waanzinnig groot talent. Hij is enkel niet zo uitzonderlijk mentaal weerbaar zoals Timber dat is. Maar aanvankelijk was Rensch juist degene met meer bravoure en lef dan Timber!

Ik denk dat een uitgeruste Devyne deze voorbereiding de schroom van zich af gaat gooien! Zij het als rechtsback of als linker centrale verdediger.

06-07-2022 23:02

ajaxwestland09 +28948

Hij kan mooi de concurrentie strijd aan gaan met Klaiber voor rb

06-07-2022 22:47

Tommyshelby +128874

Ik denk helaas niet dat hij het structureel gaat maken. Als het team goed draait, zal Rensch ook wel een leuk niveau halen. Maar op rechtsback toch te weinig echte specifieke eigenschappen. Hij kan alles wel, maar blinkt niet echt uit.

Schuurs verkopen en intern vervangen met Rensch en bij verkoop Martinez in het begin testen of hij en Timber een goed duo zijn. Ik denk wel eens dat dat behoorlijk kan werken (maar Martinez is een gigant)

06-07-2022 22:39

DankzijCruijff +48712

Ik ben het vaak met je eens, maar denk dat je Rensch behoorlijk onderschat. Laten we voor ons beiden hopen dat ik gelijk krijg en jij niet ;-)

06-07-2022 22:40

Tommyshelby +128874

Ik vind Rensch een toptalent hoor, staat al op 50+ wedstrijden en is nog een tiener. Maar als rechtsback.. iedereen is minder dan Nous maar ik vind Regeer al een betere optie bijvoorbeeld. Rensch is nooit middenvelder geweest volgens mij. En inderdaad, laten we hopen dat hij 3 jaar basis staat bij ons. Een van de grootste 2003 talenten wereldwijd, die moet doorbreken.

06-07-2022 22:41

SAE +4167

Rensch heeft in de jeugd toch vooral als verdedigende middenvelder en als (linker) centrale verdediger gespeeld?

06-07-2022 22:47

Tommyshelby +128874

6 inderdaad wel ja. En LCB is zijn echte positie. Alleen daar gaat nu pas ruimte vrijkomen. Ik vond hem trouwens best goed op linksback, de keren dat ie daar speelde. Ideale backup wel om te hebben.

06-07-2022 22:49

SAE +4167

Ja zou hem in deze voorbereiden wel op 6 en/of als lcv willen zien. Speelde inderdaad best goed als linksback, met als hoogtepunt de thuiswedstrijd tegen ADO het seizoen hiervoor.

06-07-2022 22:52

Tommyshelby +128874

Als enkele '6' zou ik het een best leuk experiment vinden. Van Gaal vond hem al heel sterk in de 4 'hoofdmomenten', anders had ie hem niet die keren opgeroepen. De switch van balbezit naar balverlies heeft ie blijkbaar aardig onder de knie. Hopelijk ziet Schreuder dit ook.

06-07-2022 22:53

ShiekTakTiek +5913

Heel fel op de bal inderdaad en heeft een uitstekende tackle. Snoept vaak de bal af van aanvallers die denken de bal goed af te schermen, ook Timber bezit dit goed. Martinez idem.

07-07-2022 01:59

Nick14 +25889

Als cv kan het een topper worden.

Als back is hij ongeschikt, mist de dynamiek voor die rol.

06-07-2022 22:29

wijzijndebeste123 +163850

voetbaltalent in overvloed maar er is geen enkel gif bij m te bespeuren. tis allemaal zo vrijblijvend en dromerig. beetje type riedewald urby etc. hopelijk kan hij de knop omzetten.

06-07-2022 22:28

ShiekTakTiek +5913

Rensch heeft zoals ieder talent haast heeft, een vormdip gehad na een sterk begin. Deze jongen speelt al jaren boven zijn eigen lichting omdat hij bulkt van het talent. In de jeugd een absolute topper, waar clubs zoals Barca, Bayern etc. maar al te goed van op de hoogte waren. Echter zijn ze bij Ajax ooit op het idee gekomen om hem om te turnen tot rechtsback en vlieguren te laten maken in het profvoetbal (KKD). Zelfs op een positie waar hij pas 2 jaar speelt (amper) heeft hij een debuut in het Nederlands Elftal afgedwongen. Daarna is zijn opa die heel dierbaar was voor hem ook overleden en is het wat minder gegaan.

Rensch vind ik vergelijkbaar met Marquinhos van PSG, beide redelijk snel, technisch goed onderlegt, verdedigend sterk, fel, fysiek niet de grootste of sterkste. Tuurlijk is een Marquinhos wel een van de beste CV’s ter wereld, maar zet je hem op RB dan is het ook niet die Marquinhos die men kent. En het grappige is, Marquinhos werd ook eerst op RB gezet vanwege zijn fysiek. Als je kijkt naar Marquinhos die doorbrak in Europa bij AS Roma, zie je veel gelijkenissen met de Rensch van nu. Hoop dat Ajax inziet dat hij ons grootste talent voor LCV is en hem daar ook neerzet.

07-07-2022 02:06

Keizer +30080

Heb alle vertrouwen in hem. Denk dat ie de gebruikelijke talentendip inmiddels achter de rug heeft en volgend seizoen gaat vlammen!

06-07-2022 22:25

Cello +52947 moderator

Zou zomaar kunnen zijn dat idd Rensch de kans gaat krijgen bij een vertrek van Martinez. Ik zeg niet dat dit de juiste keuze is èn dat er dus geen vervanger gehaald moet worden. Echter..... als het goed is is LCV wel zijn eigenlijke positie en niet de rechtervleugelverdediger waarvoor hij tot op heden gebruikt is.
Ik denk verder ook dat veel zal afhangen wat Schreuder denkt en wil mbt Rensch bijv. Daar zal veel van afhangen òf en wie er dan gehaald wordt mocht Martinez vertrekken.

06-07-2022 22:21

Oxxer +163926 moderator

Op 19 jarige leeftijd hier al worden afgeschreven door een paar, hoe dan?

06-07-2022 22:14

ajaxwestland09 +28948

Vind dat wel heel erg vroeg geef hem de tijd

06-07-2022 22:15

Oxxer +163926 moderator

Heb vaker geschreven er wordt met verschillende maten gemeten op AS. Bepaalden spelers mogen jaren aanklooien en moeten kansen blijven krijgen en Rensch die net komt kijken wordt als ongeschikt gezien.

Heel bijzonder.

06-07-2022 22:19

Cello +52947 moderator

@oxxer

Dat heet nu 'de gun-factor'.
Een EtH had dat niet, ondanks dat ie statisch gezien één van de beste, zoniet de beste trainer was in de geschiedenis van de club (als je Europese prijzen buiten beschouwing laat) . Een Haller had het niet, zelfs niet als ie topscorer ED werd en zoveel scoorde in de CL. Een Gravenberch had het wel al zijn de goede wedstrijden van hem op 1 hand te tellen na 2 bijna 3 seizoenen basis. Een Kudus teert nog steeds op een handvol wedstrijden vlak na zijn komst en voor zijn blessure....en ja die heeft die gun-factor ook.

06-07-2022 22:43

LL +1299

Hoop dat Rensch meedogenlozer wordt... dan moet ie toch door moeten kunnen breken.

06-07-2022 22:10

insectenverdelg +23434

Als hij verdedigd doet hij me meer en meer aan van Rhijn denken. En dat is geen positief punt.

06-07-2022 22:13

Slang +14994

Zal vast niets met uiterlijke kenmerken te maken hebben zeker

06-07-2022 23:36

Jeugd +24779

Ik heb wel vertrouwen in Rensch. Heeft een periode gehad dat hij in vorm was toen hij nog maar 17 was en toen zag je dingen die echt top waren.
Als hij vorm en vertrouwen krijgt hebben we denk ik een topper.

06-07-2022 22:02

036AFCA97 +146646

Ik zou Timber - Rensch weleens als duo willen zien! Allebei voetballend sterk, snel. Benieuwd of Rensch verdedigend goed genoeg is voor die positie.

06-07-2022 21:55

WantAmsterdam +116101

Lijkt me geen complementair duo, Rensch zou het beste met iemand als de ligt naast hem zijn.

06-07-2022 22:15

AjaxDordt +14042

Ik heb mijn twijfels, dit seizoen erg matig

06-07-2022 21:55

mokum_1980 +728

Rensch helaas een gevalletje net niet ben ik bang, kan leuk mee voetballen als het loopt maar dat is dan ook wel weer..

06-07-2022 21:44

Robbie78 +3792

Precies, teveel een dromer. Niet scherp en meedogenloos genoeg. In het begin lijkt het heel wat, maar het komt er niet / nooit uit. Gevalletje Riedewald / Maduro..

06-07-2022 22:06

mokum_1980 +728

Gevalletje J.Kluivert, al een te hoge dunk van zichzelf etc ...

06-07-2022 22:08

ShiekTakTiek +5913

Waar is dit op gebaseerd? Een Rensch is nooit naast zijn schoenen gaan lopen of heeft nooit arrogante uitspraken gedaan. Hij is juist (te) vroeg voor de leeuwen gegooid op een positie die voor hem vreemd was én tegelijkertijd moest hij de stap naar het profvoetbal maken. Alleen al het laatste gaat met vallen en opstaan bij jonge talenten, hij moest ook nog eens wennen en aanpassen aan een nieuwe positie. Rensch was op jonge leeftijd al extreem goed en heeft ook aardig wat wedstrijden gespeeld al voor een 19 jarige verdediger bij Ajax. Vergeet niet, er word bij ons veel gevraagd als verdediger. Je moet kunnen verdedigen, aanvallen, met ruimte in je rug kunnen spelen, als een extra man op het middenveld kunnen fungeren, indribbelen etc. Al deze dingen beheerst Rensch op 19 jarige leeftijd al in de basis, bepaalde elementen goed, sommige minder.

Hij word imo ten onrechte afgeschreven door sommigen. Maar waarschijnlijk zijn dit ook de mensen die de komst van Ihattaren absoluut niet zagen zitten door al het gezeik om hem heen. Vergeet niet dat dit jonge jongens zijn die de wereld aan hun voeten hebben, slechts een enkeling is mentaal al zo sterk op jonge leeftijd dat ze stabiel kunnen blijven (zie Timber)

07-07-2022 02:16

Danish_dynamite +1581

Mocht Martinez vertrekken hoop ik dat hij zijn kans op LCV krijgt en pakt. Daar kan die echt gaan shinen als het er uitkomt en denk ook een mooi duo met Timber. Maar hoop uiteraard dat Martinez nog een jaartje behouden kan blijven.

06-07-2022 21:43

Chrismokum020 +16404

Ik lees dit vaker, maar wat maakt Rensch zo'n goede CV? Op de back heeft hij laten zien dat hij daar van waarde kan zijn, zelfs even Mazraoui doen vergeten in de tweede seizoenshelft van het eerste coronajaar. Fysiek is hij niet sterk, dus al niet te vergelijken met een Martinez en Timber die wel hun mannetje staan

06-07-2022 21:49

Puntertje +1620

Als ik het zo inschat maakt hij zeker kans om lcv te worden. Mooi koppeltje met Timber. Echter denk ik dat door de onervarenheid je dit wel punten kan gaan kosten. De as van het veld zal zo goed als verdwenen zijn met Martinez en Haller. Dit zal echt wel even wennen worden.
Het zal voor Schreuder best wel even puzzelen worden om de juiste opstelling te vinden.

06-07-2022 21:43

DankzijCruijff +48712

Rensch
is
een
LCV.

Wanneer gaan we hem de kans geven op zijn echte positie?

06-07-2022 21:40

Petterson +25035

Ben heeeeeeeel benieuwd. Vond hem toen in zijn eerste seizoen in Ajax 1 echt wel sterk spelen als stand-in van Nous. Vorig seizoen in de weinige kansen die hij kreeg niet overtuigend. Hoop eigenlijk stiekem dat hij samen met Timber een koppeltje gaat vormen centraal als Licha dan toch moet worden verkocht.

06-07-2022 21:36

Asociaal +2790

Mocht Martinez daadwerkelijk weg zijn, dan is dit inderdaad het duo dat ik graag zou willen zien. En vorig seizoen gooi ik het gewoon op het bekende terugslag waar bijna elk talent mee te maken krijgt. Dan helpt het ook niet dat je weinig en onregelmatig speeltijd krijgt. Mocht dit daadwerkelijk het duo worden, dan moeten mensen hem echter niet met Timber vergelijken ondanks het generatie genoten zijn. Timber is logischerwijs gewoon al een stuk verder in zijn ontwikkeling en was afgelopen seizoen een vaste kracht. Van Rensch zouden we dat nog niet mogen verwachten

06-07-2022 21:46

ShiekTakTiek +5913

Timber is van 2001 en Rensch van 2003. Timber is anderhalf jaar ouder dan Rensch. Timber heeft altijd op zijn beste positie gespeeld in alle elftallen (RCV) en zich daarom goed ontwikkeld. Tuurlijk is hij buitencategorie en mentaal ijzersterk, maar dit is zijn ontwikkeling wel ten goede gekomen. Rensch is op het belangrijkste moment van zijn nog prille carriere, omgeturned. Hadden ze dat bij Timber gedaan dan was het ook zeker niet de Timber die zo fantastisch is momenteel.

07-07-2022 02:22

thepower1990 +35726

Laatste kans voor Rensch dit seizoen maar ik ben absoluut nog niet enthousiast.

06-07-2022 21:34

Prutser +2933

Laatste kans?
Hij is 19. Net 1 seizoen volledig bij het eerste. Hij heeft in die tijd genoeg flarden van een enorm talent laten zien.
Rustig aan, niet ieder talent is op zijn 19e onomstreden..eerlijk gezegd, de meeste niet.

06-07-2022 21:36

thepower1990 +35726

Ik vindt het gewoon niks tot nu toe. Beetje teveel de mooiboy die zich altijd als eerste laat afbluffen in de duels en als hem een scheet dwars zit meldt ie zich al geblesseerd af. Dus nee, ik ben absoluut nog niet enthousiast.

06-07-2022 21:39

Berghuis4ever +1248

Ongesteld?!

06-07-2022 21:42

BillSplate +9697

Ik denk dat je persoonlijke aversie je dwars zit en daarom niet objectief bent. Teveel mooiboy? Waar heb je het over? Of hij nou lijkt op Dani of Bakircioglu. Zolang hij maar weer gaat presteren. Het talent is er.

06-07-2022 21:57

thepower1990 +35726

Moet ik nou echt gaan uitleggen waarom ik hem teveel een mooiboy vindt? Neem nou afgelopen seizoen, of hij was geblesseerd en de wedstrijden dat hij wel de kans kreeg en ik noem er even 2 uit mijn hoofd Heracles uit en AZ uit verzoop hij in de duels, op geen enkele manier de diepgang die Nous wel heeft en toen de kampioenswedstrijd er was, was hij wel de eerste om met een kek kapsel even mooie sier te maken om de titel te vieren. Je mag van mij je haar paars verven of met een dikke hanenkam rondlopen als je een steady seizoen hebt gespeeld maar na het seizoen van Rensch schoot me dat idd even in het verkeerde keelgat. Die jongen moet beseffen dat hij nu eens moet laten zien dat hij heeft wat er nodig is om bij Ajax een basisspeler te zijn en al die andere fratsen moet je lekker doen als je een onbetwiste basisspeler bent.

06-07-2022 22:11

Prutser +2933

Hey ieder zijn mening.
Ik heb in zijn eerste seizoen dat hij in viel voor Nous, heel mooie dingen gezien. Ook in de jeugd. Ik vind dat hij eigenlijk ook centraal moet komen te spelen en niet op de vleugel. Wat betreft diepgang heb je gelijk en is hij geen Nous. Maar centraal kan hij echt uitblinken, zeker in de opbouw.
Ik geef hem zeker dit seizoen nog de kans om door te groeien..volgend seizoen is weer een ander verhaal.

06-07-2022 22:20

thepower1990 +35726

Want ik dan niet begrijp he, ik heb hier idd al van meerdere gelezen dat Rensch centraal moet spelen omdat dat zijn beste positie is. Ten Hag heeft hem daar nooit laten spelen, zijn assistenten hebben hem kennelijk nooit op dat idee gebracht en ook Schreuder lijkt hem toch weer als een rechtsback te zien. Zijn al die trainers dan knettergek dat ze hem op de verkeerde positie gebruiken?

06-07-2022 22:32

Ozymandias +159568

"Zijn al die trainers dan knettergek dat ze hem op de verkeerde positie gebruiken?"

Of gebruiken ze hem op een positie waarop hij nodig was aangezien hij op de positie waar hij is opgeleid met Blind en Martínez twee concurrenten heeft die hoger in de pikorde staan?

06-07-2022 23:13

thepower1990 +35726

Maar dan krijg je dus de vraag en krijg ik ook de kritiek dat ik te kritisch ben op Rensch omdat hij maar niet op zijn beste positie mag spelen. Ik zou persoonlijk Rensch nu wel eens een heel seizoen op zijn van nature sterkste positie willen zien spelen om eindelijk eens een goed te kunnen bepalen of hij basismateriaal is voor Ajax of niet.

06-07-2022 23:19

Link134 +880

Ben heel erg benieuwd!

06-07-2022 21:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.