Politiebonden zijn niet van plan om te stoppen met acties: 'Kan ook bij de Champions League'

door Timo Suur 302

Politiebonden zijn niet van plan om te stoppen met acties: 'Kan ook bij de Champions League'

door Timo Suur 302

Laatst geüpdatet

De politie gaat door met actievoeren bij wedstrijden in de Eredivisie, maar er bestaat ook een kans dat ze duels buiten de competitie gaan gebruiken om een actie te organiseren. Zolang er geen akkoord is bereikt over de vroegpensioenregeling, zal de politie doorgaan met actievoeren.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

In gesprek met ESPN vertelt Maarten Brink, projectleider bij de acties van de politiebonden, dat er telkens voor 'het grootste affiche' wordt gekozen. 'Het heeft geen zin om een actie te organiseren waar maar twee agenten op een fiets aanwezig zijn', stelt hij.

Vervolgens voert Brink de druk op het kabinet op door te stellen dat er wellicht ook actie gevoerd gaat worden bij wedstrijden buiten de Eredivisie. 'Tot nu toe zijn het alleen Eredivisiewedstrijden. En we zeiden van tevoren: we pakken voetbal, evenementen en demonstraties', legt de projectleider uit. 'Voetbal is breed; het kunnen interlands zijn, het kan Champions League zijn en dat kunnen duels in de Keuken Kampioen Divisie zijn. Het kan alles zijn.'

Politie heeft gestaakt bij drie duels van Ajax

Van alle Nederlandse clubs heeft Ajax tot nu toe het meeste last gehad van de politiestakingen. De wedstrijd tussen NAC Breda en Ajax ging nog wel door ondanks de stakingen, maar De Klassieker en het duel tussen Ajax en FC Utrecht werden door de gemeentes afgelast. Volgens Brink is dit niet toevallig. 'Pak het speelschema van de Eredivisie er even bij en dan zie je direct welke wedstrijden relevant zijn. Was het PSV – Ajax geweest, hadden we die wedstrijd genomen. Nu is het Ajax – FC Utrecht. Het is even niet anders', doelt Brink op de 'grotere affiches'.

Brink betreurt de situatie en begrijpt dat het voetbal nu de dupe is van de stakingen, maar hij voelt zich niet verantwoordelijk voor de afgelaste duels. 'Het is ontzettend vervelend en raar dat wedstrijden alleen doorgang kunnen vinden als er politie aanwezig is', vertelt hij. 'Dat de wedstrijd wordt afgelast, is een eigen besluit van de lokale driehoek. Dat is niet wat wij als politievakbonden beogen.'

Weet jij de juiste winnaar van Nederland - Duitsland te voorspellen? Zet in en ontvang een odds boost van 50 of 100 keer je inzet! Alleen voor nieuwe spelers. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Muddy +2436

Snap dat ze voetbal uitkiezen, maar dit gaat het imago van de politie niet echt helpen. Sport van het volk gaan gebruiken terwijl ze bij de overheid moeten zijn.

12-09-2024 00:27

Dude125 +1183

Deze regering is toch ook gekozen door het proleten "volk", in al hun "wijsheid"?

12-09-2024 08:14

Muddy +2436

Dat de overheid er is voor het volk is lastig te verdedigen. Dat mensen blijven geloven wat politici in campagnetijd beloven zorgt er wel voor dat we elke keer met slechte leiders opgescheept zitten. Ga die maar eens lastigvallen en hun pleziertjes ontnemen. Of bedreigen, zoals de boeren, dat schijnt ook te werken.

12-09-2024 09:15

Heimwee +6691

Als het echt stoere mannen willen zijn staken ze tijdens prinsjesdag. Ik weet al wat voor mannen het zijn.

11-09-2024 19:11

3sterren +20205

”doelt Brink op de 'grotere affiches'.”

Nee, doelt Brink op de grootste club tegen de kleintjes ...

11-09-2024 17:11

Ajax34 +3988

Ze kunnen ook omscholen en een vak leren verdien je ook veel meer.

11-09-2024 12:35

Ajax34 +3988

Zou de politie het verschil tussen CL en EL weten?

11-09-2024 12:23

MickS +6232

Wat ik al eerder zei: toon dan echt ballen en staak een heel eredivisie weekend bij alle wedstrijden ipv alleen Ajax.
Prima hetgeen ze voor strijden, maar wees dan zelf ook zo redelijk niet elke keer dezelfde supporters n oor aan te naaien. Dan win je spontaan respect van alle supporters ipv dat nu één supporters groep aardig pissig begint te worden.

Als ze dit vaker alleen bij Ajax gaan doen de komende weken, dan voorzie ik met het kleine clubje idioten die wij in de gelederen hebben (net zoals elke andere club) een clash bij de eerste de beste wrijving die ontstaat.

11-09-2024 11:26

Ajax34 +3988

Misschien is dat laatste wel de bedoeling

11-09-2024 12:14

Hollister +12569

Wil je echt een statement maken .. pak dan Prinsjesdag of Koningsdag... maar dan zal vast de rechter ingrijpen.. zo n hypocriete rechtstaat hebben we dan wel weer

11-09-2024 10:59

Kaatje +4791

Blijkbaar vinden ze voetbalwedstrijden het beste podium of weten ze niks beters te verzinnen.
Je kan hoog en laag springen, maar als je de bron van het probleem niet aanpakt wordt het niks meneer agent.
Ga eens een bezoekje brengen aan Den Haag, Net als de boeren dat deden (en die jullie wilde tegenhouden).

11-09-2024 10:40

waayop +876

De agenten hielden de boeren juist niet tegen.

11-09-2024 11:24

Wobbo +11219

Ik heb geen enkele sympathie voor deze acties. Ik hoop dat het mislukt en ze niet krijgen waarvoor ze demonstreren.

11-09-2024 09:35

Jp777 +8774

Dus de politie zegt eigenlijk, geef ons wat we willen of we ondermijnen de Nederlandse rechtsstaat.

Sowieso wordt het hoog tijd dat ploegen zelf gaan betalen voor veiligheid rondom de stadions door veel en veel meer beveiliging in te zetten. Op dat moment worden clubs ook getriggerd om een zero tolerance beleid te voeren. Gebruik je geweld? Wat mij betreft direct levenslang stadionverbod

11-09-2024 09:28

Indurain +869

Laat de politie nu net een van de belangrijkste partijen en inhoudelijk adviseurs zijn in die driehoek. 😌

11-09-2024 08:32

Mosquito +4265

Waarom hebben de meeste die hieronder reageren een IQ van onder de 80?

10-09-2024 23:55

dani199 +246

Jij vind jezelf dus een heel.hoog iq hebben
En schilderd andere mensen af dat ze een laag iq hebben
Omdat ze een andere mening als.ou hebben
Leuke gast ben je in de omgang g

11-09-2024 07:36

Mosquito +4265

Nee, ik heb geen hoog IQ. ‘Hoog’ is namelijk relatief, voor de een kan ‘hoog’ een andere betekenis hebben dan voor de ander. Ik vind onder de 80 bijvoorbeeld wel laag, dat klopt.
Dit heeft overigens niks te maken met het feit dat ze een andere mening hebben dan ik. Gelukkig hebben we andere meningen en mogen we deze uiten zonder dat je daar een straf voor krijgt.

“Zie je wel dat je niks hebt aan die kut politie bij een serieuze melding komen ze al 9 vande 10 x niet En nu zeiken over meer pensioen Ratten zijn het”

Dit getuigd van weinig respect en begrip naar een groep mensen die ‘gewoon’ hun werk uitvoeren. Op dit moment zijn deze echter ontevreden en dat uiten zij, net zoals jij dat doet met deze zin. Ik hoop niet dat er ooit een moment komt dat je deze mensen keihard nodig hebt. Maar als het wel gebeurd, hoop ik dat je dan ook kan terugkomen op dit soort uitspraken.

11-09-2024 08:20

dani199 +246

Nee respect dwing je natuurlijk af door 1 club te benadelen ...
En niet 3 clubs ofzo
En idd als je ze nodig hebt komen ze meestal niet nee..
En zal die mensen niet zo snel bellen ,
Zijn nog banger dan het gemiddelde schaakclub je
Alleen op ouderen/kinderen met waterkanonnen durven ze wel en dan die klimaat gekken maar met fluwelen handschoen aanpakken maarja hoor aan alles dat jij zon voorstander bent van de politie

13-09-2024 07:04

Mosquito +4265

Je praat veel, maar je zegt heel weinig.

Denk je dat die politie werkelijk ook maar een schrijntje geeft om jou en jouw club. Het gaat hen om een vroegpensioen (waar ik de details niet van ken en mij ook niet interesseert).

Zij hebben het recht te staken of demonstreren. Als ze staken in een Christelijk dorp op een zondag heeft dat weinig impact, dus pakken ze (logischerwijs) de dag dat dit de meeste impact heeft. Zoals bijvoorbeeld voetbal, en ja, Ajax is de grootste dus meeste impact.

Ze doen het niet om jou te pesten, ze strijden voor zichzelf. Echt geloof mij, de wereld draait niet om jou heen.

Nee ik ben zeker geen voorstander van de politie, ik vind ze vaak provocerend en vervelend. Je moet alleen je persoonlijke belangen aan de kant kunnen zetten om een ander zijn perspectief te kunnen zien.

13-09-2024 08:52

CruijffiaansNouriaans +4450

Dit is hele slechte reclame voor de politie. Niet alleen voor de sympathie maar ook voor toekomstig personeel

10-09-2024 23:41

Kingoffdatoilet +17134

Ajax is de grootste dus staken we bij Ajax. Begrijpelijk maar erg vervelend. Nu is wel het moment om aan te tonen dat het zonder politie ook kan.

10-09-2024 23:21

Ellende +324

Politie moet dat vooral doen. Ze hebben al een lekkere reputatie op straat. Gaan ze ook nog andere grote ploegen in Nederland blokkeren. Terecht of niet, mensen gaan een grotere hekel aan ze krijgen.

10-09-2024 23:18

daslogisch1 +10106

Bij de CL wedstrijden van PisV gaat er dus gewoon gestaakt worden Lampje Maarten?! Ok, gaan we dat doen!

10-09-2024 22:53

MokumsParadijs +2258

Geef die mensen gewoon waar ze recht op hebben. Na 40 jaar tussen alle ellende die je in de maatschappij tegenkomt, is een paar jaartjes eerder afzwaaien meer dan verdiend.

10-09-2024 22:02

OuweDibbes +11829

Ze hebben recht op niks... ons politie apparaat functioneert niet ten opzichten van landen om ons heen.

10-09-2024 22:24

MickS +6232

@OuweDibbes: als in: in andere landen mogen agenten heel veel meer dan in ons watten-leg landje? Klopt, maar daar kunnen de agenten hier niets aan doen natuurlijk.

11-09-2024 11:30

OuweDibbes +11829

Maar dat neemt niet het recht om mensen te ontmoedigen om vooral geen aangifte te doen, en doen ze dat na lang zeuren wel, dan wordt er uiteindelijk maar 30 procent in behandeling genomen. En op basis van het afnemende aangiftes krijgen ze ook een bonus.

11-09-2024 14:54

Brooklyn +4136

Misschien in een paar grote steden een zwaar beroep. Beleid daarop aanpassen! Maar waarom moet de politieman in Velp ook eerder met pensioen?

10-09-2024 22:52

Eppo.R +1119

misschien moeten supportes eens gaan staken bij de politie

10-09-2024 22:00

Cello +52917 moderator

@Eppo.R

Hmmm.... supporters staken bij de politie??. Hoe had je dat voor je gezien??. Een politiebureau bezetten of zoiets?. Ik kan me er eigenlijk vrij weinig bij voorstellen... dus hoe zou dat dan moeten?.

10-09-2024 23:57

Moooo +3965

+1 jaar extra laten werken!

10-09-2024 21:44

OuweDibbes +11829

Complete chantage van de politie. Tijd voor de harde lijn, ga je staken kan je eruit.. Kijken of meneer agent ergens anders een baan vindt..

10-09-2024 21:01

AFCRick +11609

De politiebonden hebben een conflict met de regering, dus ik zou zeggen: Staak tijdens Prinsjesdag!

10-09-2024 20:45

Kingoffdatoilet +17134

Dit is eigenlijk een best wel sterk idee.

10-09-2024 23:23

Cello +52917 moderator

@Kingoffdatoilet

Idee is goed...of beter gezegd: leuk. Maar dat gaat niet gebeuren. Die staking gaat een rechter verbieden vrees ik.

10-09-2024 23:59

Kingoffdatoilet +17134

Dan moet de knvb de stakingen ook maar gaan aanvechten. Het is compleet belachelijk dat iets wat alleen maar symbolisch is voorrang zou krijgen op keiharde business. Dan sturen het verhaaltje maar lekker naar de krant.

12-09-2024 19:26

ratje +3505

'Champions League', lees: Europa League. Ze pakken de grootste evenementen en dat is altijd Ajax, de grootste van allemaal.

10-09-2024 20:42

☆☆☆AfcARules☆☆☆ +2867

Doe dan maar bij champions league 👌🏻en laat ons gewoon lekker ballen.

10-09-2024 20:38

AFCAViper +4679

Een suggestie. Politiebonden zijn niet van plan om te stoppen met acties: 'Kan ook bij Prinsjesdag'.

10-09-2024 20:31

Cello +52917 moderator

@AFCAViper

Dat gaat een rechter verbieden, gok ik zo. Dan zal de overheid in een kort geding oid eisen, dat de staking verboden wordt.

11-09-2024 00:02

Betuwe85 +20547

De 3 de dinsdag van sept kan je staken landelijk en wereld nieuws maar nee dan raken we de regering dat doen we niet we blijven het voetbal pakken . Want festivals etc zijner komende weekend gewoon present.

10-09-2024 20:30

Kingoffdatoilet +17134

Meeste festivals kunnen het prima af met alleen beveiliging.

10-09-2024 23:24

henkie58 +2041

Vroegpensioen! Rot op! De ambtenarij in dit land is doodziek. Ze maken alles kapot! Vreselijke mensen zijn dit! Zet ze allemaal maar met hun 55e op straat en opnieuw solliciteren naar een baan waarbij ze wel moeten werken.

10-09-2024 20:12

OuweDibbes +11829

Vroeger ging je bij de overheid voor baan zekerheid.. maar tegenwoordig bij een ministerie of bij een gemeente verdienen ze meer dan in het bedrijfsleven. Vinden ze gek dat er gekrompen moet worden.

10-09-2024 21:03

rommel +256

Wat denk je van al die vrije dagen 1 mei en 5 mei zijn ze vrj

10-09-2024 22:14

MPAjax +8397

daarom kunnen ze ook niet eerder stoppen

11-09-2024 16:28

MokumsParadijs +2258

Henkie heeft geen idee waar hij over praat maar het klinkt wel lekker stoer.

10-09-2024 22:04

debarbaar +8219

Het lijkt me heel ongezond voor de politie om zo door te gaan. Uiteindelijk ontploft er een supportergroep en richt de woede zich tegen de politie.

10-09-2024 20:10

litmanen_ajax +568

Daar is een staking niet voor nodig. Zie Utrecht een paar maanden geleden..

10-09-2024 20:18

MitsjollAjax +1235

Zoals dat zo'n beetje altijd gaat bedoel je? Lachwekkend hoe de meeste hier reageren omdat hun speeltje wordt afgepakt. Ik wil ook graag naar Ajax kijken maar de politie staat volkomen in zijn recht.
Simpele conclusie, wedstrijden van Ajax kunnen alleen gespeeld worden als er politie aanwezig is. Laten we dat is aanpakken en naar onszelf kijken. Vorig jaar de hoofdingang bestomeren als een stel beesten en nu jammeren dat wedstrijden niet gespeeld kunnen worden.

https://www.parool.nl/nederland/drie-jaar-celstraf-voor-ajaxsupporter-die-zware-vuurwerkbom-gooide-bij-arena~be1df058/

https://www.politie.nl/nieuws/2023/december/15/05-147-aanhoudingen-rond-ajax---aek-athene.html

https://nos.nl/artikel/2535049-agenten-naar-ziekenhuis-na-confrontatie-met-poolse-voetbalfans-op-de-dam

https://www.politie.nl/nieuws/2024/april/15/05-meerdere-agenten-gewond-na-voetbalwedstrijd-in-de-arena.html

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/325104/meerdere-agenten-lichtgewond-tijdens-grimmige-situatie-voorgaand-aan-ajax-marseille

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5409567/vijftien-aanhoudingen-voor-ongeregeldheden-na-klassieker

1 min zoeken en het zegt meer dan genoeg. Als wij voetbal zo belangrijk vinden als land en daar politie inzet bijhoort dan moeten we als land daar de portemonnee voor trekken. Geef de mensen die het verdienen een eerder pensioen en weer lekker voetballen!

10-09-2024 23:26

Quando425 +1262

Het is toch ook triest dat ze nu de normale burger pakken met hun acties die geen invloed heeft op wat ze eisen. Levert vast veel respect en goodwill op wat ze zo graag willen.

10-09-2024 20:10

rodnet +10264

Zoals al eerder opgemerkt: het is gewoon machtsmisbruik. Verreweg de meeste werknemers in dezelfde situatie hebben totaal geen mogelijkheid hun punt op dezelfde manier te maken. Vind je het vreemd dat de politie steeds meer respect verliest.

10-09-2024 20:09

henkie58 +2041

Vuile rattennnnnnnnnnn

10-09-2024 20:06

TontoKarnaggel +42448

Ik snap daar dus nooit ene klote van. Okay, je hebt dus ruzie of onenigheid met je werkgever/overheid, dan probeer je die toch te raken? Dan ga je je toch niet afreageren op mensen die er niks mee te maken hebben? Dit voelt als ruzie hebben met je kapper om vervolgens uit protest de ramen van je tandarts in te gooien.....

10-09-2024 20:02

DeHeerVanDeMeer +25169

Misschien moeten supporters dan politie bureaus bezetten net zoals de uni studenten doen, immers heeft iedereen dezelfde rechten op demonstratie toch...

10-09-2024 19:59

Altijdindestraat +39898

Staak nog een paar keer bij Feyenoord en psv svp.

10-09-2024 19:57

Hamstelaar +14975

Maarten probeert op X alles goed te praten en heeft snel al z’n PSV tweets en bio verwijderd.

10-09-2024 19:34

kesselcity +1287

Nederland het lachertje van Europa

10-09-2024 19:31

kesselcity +1287

Weten ze wel dat Ajax geen CL speelt?

10-09-2024 19:30

trodat4030 +96404

Van de lokale driehoek is de politie zelf 1 vd 3, dus wat nou 'hij voelt zich niet verantwoordelijk'? Das hetzelfde als lukraak iemand voor zn knar schieten en zeggen, 'Ja dat is niet mijn verantwoordelijkheid, hij ging zelf voor de loop staan!'

Schaamteloos!

10-09-2024 19:24

ouweman +4929

Staken bij de CL? 👍🏼 niks mis mee dit jaar. Ik zeg doen. En vaak ook.

10-09-2024 19:21

4EVERAJAX +8371

Ten koste van het voetbal. Prinsjesdag een idee. Of koningsdag

10-09-2024 19:00

Harold +10572

Of oud en nieuw

10-09-2024 19:21

Mark03 +657

Of bij de NAVO-top in Den Haag, volgend jaar

10-09-2024 19:55

MarcelS16 +1694

Haha nou geloof dat nu maar niet. Daar hebben ze het lef niet voor. Dat is echt bluf.

10-09-2024 18:59

nightgoat +30898

Ajax speelt thans geen Champions League.

Zo heb elk nadeel weer z'n voordeel.

Lekker puh😬

10-09-2024 18:59

trodat4030 +96404

Zullen de EL thuiswedstrijden tegen de 2 Turkse clubs niet als risicowedstrijd worden beschouwd? Het zou mij iig niet verbazen.. En dan pakken ze die ook gewoon.

10-09-2024 19:22

JJFajax +3547

Waarom moet het amusement van de mensen aangepakt worden, ze moeten de staat raken niet de mens die lekker naar een potje voetbal wilt kijken.

10-09-2024 18:56

maarten0909 +6364

Als het lekker een potje voetbal kijken was zou er geen politie aanwezig hoeven zijn.

10-09-2024 21:20

JJFajax +3547

Ohhh als ik thuis op de bank voetbal kijk is er bij mij ook politie aanwezig

11-09-2024 16:50

AmsterdamsTrots +1988

Vroegpensioen voor de zware beroepen… Vandaag staakte het streekvervoer! Buschauffeurs en kaartjesknippers een zwaar beroep noemen, man man man lik mijn reet.

10-09-2024 18:51

Vak425 +221

Ik zou zeggen, ga een tijdje op de bus zitten of als conducteur in de trein. Neem eens de tijd om met verschillende mensen te praten over wat ze meemaken met al die asocialen die in ons landje rondlopen. Overigens lijkt mij het likken van jouw reet een verschrikkelijk en zwaar beroep. Dan toch maar conducteur.

10-09-2024 19:50

Polifinario +2095

Het hele idee van vroegpensioen voor zware beroepen is gebaseerd op die beroepen waar mensen lichamelijk zijn versleten voordat ze hun pensioen kunnen halen. Daar hoort een bus chauffeur niet bij. Heel vaak zie je daar zelfs mensen die al pensioengerechtigd zijn werken.

10-09-2024 20:50

Vak425 +221

De regeling staat inmiddels in menig CAO, ook bij amtenaren.

10-09-2024 20:59

Redrum +96024

Allemaal mooie praatjes en straks gewoon weer Eagles uit en Besiktas thuis pakken.

10-09-2024 18:42

Runnerlex +1728

Wil het wel eens zien dat de champions league wedstrijden gaan verbieden, bij pisvee en feyenooit 😂Worden ze uit de competitie gehaald en lopen geld mis 🤣

10-09-2024 18:40

ach ja +5798

Dat gebeurt niet want maarten brink is een psv-er

10-09-2024 19:14

Rock69 +8411

Ga aan het werk stelletje lafbekken daar bij de politie. Wat denken jullie hiermee duidelijk te willen maken. Staak met werken in heel Nederland. Of mag dit weer niet van het kabinet. Ik heb zelf jaren bij de politie gewerkt. Zwaar werk? Ik lach me kapot. Eerder een stel viezerikken die iedere dag patat zitten te vreten en anderen het laten opruimen. Een gore bende was het iedere keer!

10-09-2024 18:38

JJFajax +3547

Ja dat is in de ziekenhuizen ook zo, klagen allemaal om de werkdruk. Zitten wel op iedere afdeling met 5a 6 man op hun hok.

10-09-2024 18:58

Vak425 +221

Je bent nog serieus ook he.

10-09-2024 19:51

JJFajax +3547

Jij ben ook zeker 1 van die 6 wat op dat hok zit en dan durft te beweren dat je het drukt hebt. Ja ik ben serieus.

10-09-2024 20:14

Polifinario +2095

Volgens mij hebben we hier een agent🙃.

10-09-2024 20:52

JJFajax +3547

Hey niet zo praten tegen je vader hè, anders vanavond op tijd naar bedje

11-09-2024 16:51

Vak425 +221

Je was schoonmaker?

10-09-2024 19:51

DonGuan1982 +189

De regering kan maar 1 ding doen gewoon iedereen maximaal weer tot 65 jaar werken. Zware beroepen 35/40 dienst jaren. Maar die 25 jaar in dienst is gewoon niet betaalbaar en je heb gewoon weg niet genoeg nieuwe mensen die bij de politie willen werken. Overal hebben ze al mensen te kort, dan kan je gewoon weg net stoppen met werken naar 25 dienst jaren (onmogelijk). En ga nou gewoon met Prinsjesdag protesteren, maar goed dan zwicht de overheid niet!

10-09-2024 18:37

w86 +9384

Sowieso iedereen 40 jaar laten werken. Mensen in de praktische beroepen beginnen vaak al jonger met werken, MBO kan je met 20 jaar klaar zijn. Dan werk je tot 60, lijkt me fair als je een zwaar beroep hebt.

En als jij er voor kiest (kan kiezen) om eerst 10 jaar te studeren en op je 28e te gaan werken, werk je tot je 68e. Dit zijn vaak toch geen stratenmakers of schoonmakers. Ook prima.

Als je 40 jaar hebt gewerkt, zou er ook genoeg in je pensioenpotje moeten zitten voor de jaren daarna!

10-09-2024 20:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.