NB: 'Ten Hag was laf en kon statement maken'

door Jesse ter Haar 59

NB: 'Ten Hag was laf en kon statement maken'

door Jesse ter Haar 59

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd in de Nabeschouwing. Vandaag: het debacle in De Kuip. Ditmaal met adjunct-hoofdredacteur en jeugd-watcher Bram van der Ploeg. Lees hier zijn blik op de wedstrijd en praat mee!

Stelling: met dit gebrek aan echte wil blijven de prijzen nog lang weg.
'Dat lijkt me duidelijk. Het is vandaag wel gebleken dat de wedstrijd tegen sc Heerenveen geen incident was. Iedereen heeft zijn onvrede geuit over Lamprou, maar vooral de mensen die al zeiden dat het verdedigend niet goed stond, krijgen gelijk. Je ziet al twee weken op rij precies dezelfde lakse instelling en fouten. Feyenoord heeft daar dankbaar gebruik van gemaakt.'

Dit had toch meer te maken met wil dan met kunde?
'Daar ben ik het volledig mee eens. Er waren er een stuk of drie die er nog een beetje voor wilden gaan, maar de rest trok het pootje steeds terug. Het was echt schandalig, je hebt Feyenoord zelf in de wedstrijd geholpen. Je begint goed en krijgt na de 0-1 nog de kans om de 0-2 te maken. Dan klinkt het een beetje cliché, maar dan krijg je een andere wedstrijd. Ajax begon met de juiste intentie aan de wedstrijd, maar na de 1-1 schakelde Feyenoord een tandje bij en leek Ajax er twee terug te schakelen. Ik begrijp niet wat er dan in de hoofden omgaat. De wedstrijd tegen sc Heerenveen had een eye-opener moeten zijn.'

Waar in het plan en spel zag jij het fout gaan?
'Het middenveld was nergens. Ik vond Donny van de Beek nog aardig, hij won ook nog wat duels en was behoorlijk fel. Frenkie de Jong en Schöne vond ik heel afwachtend, ze bleven uit de duels. Juist na de 1-1 had je pit nodig. Twee à drie schakels die je normaal bij de hand nemen, zakten nu gewoon volledig door het ijs. Dan blijft er weinig over van een ploeg met kwaliteit, waarin echt wel een paar spelers liepen die het wilden. Het werd echter een grote puinhoop.'

De organisatie bij Ajax was ver te zoeken. Vind je niet dat er meer naar de organisatie gekeken moet worden voordat je te aanvallend begint te voetballen?
'Je stuurt de spelers wel het veld in met een opdracht en ik vond dat het in de beginfase goed stond. Magallán won een paar kopduels en daardoor werd Van Persie prima in de mangel genomen. Ze begonnen dus wel met een bepaalde organisatie, maar na de 1-1 ontplofte Feyenoord en wist Ajax niet meer wat het moest doen. Blind liep heel vaak naar het centrum, waardoor de zijkant compleet openlag. De Ligt moest daarnaast constant twee man dekken, omdat Magallán niet in de zone verdedigde maar de hele tijd achter zijn man aan liep. Over Mazraoui hoeft niet eens gesproken te worden, want hij was veruit de slechtste Ajacied. Je moet als Ten Hag gewoon de ballen hebben om hem dan te wisselen. Kristensen deed het op zijn mispeer na prima tegen sc Heerenveen. Je hoeft als rechtsback echt niet uit te blinken, je moet gewoon duels aangaan en de bal naar de juiste kleur spelen.'

Iedereen heeft het altijd over de voortrekkersrol die Hakim Ziyech en Dusan Tadic vervullen, maar waar waren zij in een grote wedstrijd als deze?
'In de tang bij St. Juste en Verdonk. Verdonk is in mijn ogen echt een hele matige linksback, maar hij heeft zich net als veel andere Feyenoorders vastgebeten. Zij moesten in de wedstrijd groeien. Hoe meer duels zij wonnen, hoe meer ze er bleven winnen. Op die manier begon Feyenoord later in de wedstrijd gewoon zeven niveaus beter te voetballen dan in het begin. Ziyech was tijdens de 4-4 tegen sc Heerenveen ook al heel slecht. In de beker leek hij weer wat beterschap te tonen en er echt voor te willen gaan, maar dat was nu weer anders.

En over Tadic, wat moet je daar nog over zeggen? Laatst zei iemand tegen me: soms zie je Tadic een hele wedstrijd niet en dan staat hij tóch op het scoreformulier. Dat is een belangrijk iets, het altijd leveren van een assist of goal, maar als dat wegvalt zie je dat hij geen breed arsenaal aan acties heeft. Hij is ook niet heel snel, het is gewoon geen echte buitenspeler, maar een echte tien. Hij is wel sterk, maar daar had je ditmaal niets aan. Je had dynamisch, snel voetbal nodig en dan zakt een speler als Tadic ook hard door de ondergrens.'

Klinkt Tadic dan, in ieder geval in topwedstrijden, niet meer als een spits dan als een buitenspeler?
'In zo’n wedstrijd is hij inderdaad misschien beter als spits. Ten Hag zal echter ook niet verwacht hebben dat Ajax de mindere ploeg zou zijn. Feyenoord is geen Bayern München. Je gaat ervan uit dat je tegen Feyenoord zestig procent balbezit hebt en domineert. Dan is de keuze voor Dolberg in principe logisch. Aan hem vond ik het ook niet liggen, misschien was hij wel de beste Ajacied.'

Dan de wissel van Donny van de Beek. Vond je die opvallend?
'Ja. Vilhena en Toornstra speelden goed, Clasie was redelijk onopvallend. Dat kwam puur omdat Van de Beek zijn duels wel gewoon aanging en daarmee alleen al de minst slechte middenvelder was. Ten Hag moet zich achter zijn oren krabben, hij is op dat soort momenten gewoon laf. Hij wisselt altijd de spelers die het 'makkelijkst' te wisselen zijn. Hij haalt Dolberg eraf die in principe lekker aan het sleuren was en dan wil je Neres erin brengen en haal je Van de Beek eruit. Ik snapte zijn woede echt wel, al moet Van de Beek het niet zo doen. Als Ten Hag een statement wilde maken en echt de ballen had gehad, dan had hij in zo’n wedstrijd gewoon Frenkie de Jong eraf gehaald. Niet alleen in deze wedstrijd wisselde Ten Hag onlogisch. Er zijn bij hem gewoon spelers die ten allen tijde mogen blijven staan. Dat rotsvaste vertrouwen is goed, maar kan ook doorslaan. Van de Beek, Neres en Dolberg zijn vaak de slachtoffers.'

Zag jij gelijkenissen met de wedstrijd tegen PSV, de enige andere wedstrijd waarin Ajax ook echt werd afgetroefd?
'Ook toen werden we afgetroefd, maar dat was wel een hele andere wedstrijd. Bij PSV was de tactiek van Ten Hag heel slecht, waardoor Luuk de Jong alle ruimte kreeg bij lange ballen. Om die reden werden de spelers toen overlopen. Vandaag werden ze dat ook, maar lag het meer aan de spelers zelf. Je speelt al maanden in hetzelfde systeem, dan moet je je mouwen opstropen en gewoon aan de slag gaan.'

Vind jij dat er Ajacieden waren die wél hun niveau haalden?
'Ik vind dat De Ligt als enige van de vier verdedigers weinig kwalijk te nemen valt. Hij stond heel vaak tegen twee of drie man en maakt dan in de zestien soms net de verkeerde keuze door naar de verkeerde man te lopen. Hij probeert er, zelfs in de slotfase, nog iets van te maken. Ook hij speelde geen goede wedstrijd, maar hem neem ik het minst kwalijk. Hij, Van de Beek en Dolberg lieten in mijn ogen zien dat ze niet zomaar over zich heen lieten lopen, maar de rest zakte als een plumpudding in elkaar.

We hebben hem nog niet genoemd, maar Tagliafico lijkt ook vrij onmisbaar voor dit team. Hij brengt wél de pit en geeft Blind een bepaalde zekerheid. Ik zeg niet dat we het met hem wel hadden gehaald, maar er mag best even benadrukt worden hoe goed en belangrijk hij is voor Ajax.'

Tot slot: hoe staat er in jouw ogen voor in de titelrace?
'Voor de wedstrijd zei ik dat ik het voorbarig vond van De Telegraaf en dergelijke dat de titelstrijd zo goed als over zou zijn als Ajax verloor. Maar als je dan kijkt naar de wedstrijd en weet dat je tien goals in twee wedstrijden tegen hebt gekregen, dan vraag ik mij wel af of Ten Hag de ploeg volgende week ineens heel veel beter laat voetballen. Ook in de beker tegen sc Heerenveen kreeg je in de tweede helft nog best veel kansen tegen.

Voor de winterstop wist je elke keer dat je naar Ajax ging kijken, dat je ging winnen. Het stond goed, het was solide en iedereen was fel. Daardoor kwamen de individuele kwaliteiten bovendrijven. Nu zie je dat ook een selectie met heel goede spelers ongelooflijk kan worden afgemaakt als die arbeid en discipline niet geleverd wordt. Als dat niet verandert in de komende weken, en daar twijfel ik nu wel aan, dan ga je de komende weken nog meer morsen. In dat geval is de titelrace snel klaar.'

Jesse ter Haar (Twitter: @Jesseth0344 | e-mail: jitihi22@live.nl)

Bram van der Ploeg (Twitter: @BvdPloegg | e-mail: B.vanderploeg@ajaxshowtime.com)

Alle Nabeschouwingen seizoen 2018/2019:
#ajastu: 'Ajax onvoorspelbaar voor tegenstanders'
#stuaja: 'Hebben we na Trabelsi niet echt meer gezien'
#staaja: 'Schöne kan iets inbrengen als hij invalt'
#ajaher: 'Ten Hag heeft gegokt en verloren'
#ajasta: 'Hoop dat Ten Hag linkerkant intact laat'
#vvvaja: 'Geen Neres beïnvloedt spel negatief'
#ajadin: 'Nooit iemand gezien die zó goed omschakelt'
#ajaemm: 'Meer balans op middenveld wanneer hij speelt'
#dinaja: 'Blind speler die Ajax direct beter maakt'
#vitaja: 'Het zelfbeeld van de ploeg is veranderd'
#ajagro: 'Zou blok van Donny en Frenkie willen zien'
#ajaaek: 'Niet bang dat frustratie gaat ophopen'
#psvaja: 'Verdediging erg dunnetjes zonder De Ligt'
#foraja: 'Ziyech schreeuwt om Van de Beek'
#bayaja: 'Blind in die rol voor herhaling vatbaar'
#ajaaz: 'Dolberg net even wat sneller en explosiever'
#heeaja: 'Zo heb ik Schöne dit seizoen niet gezien'
#ajaben: 'Europa League-finale was geen incident'
#ajafey: 'Tadic in de wedstrijd behoorlijk laks'
#ajawil: 'Alsof senior Blind meedeed met junioren'
#benaja: 'Je hebt weinig aan Schöne bij versnellen spel'
#excaja: 'Schöne moet de vrije trappen opeisen'
#nacaja: 'Begin me zorgen te maken om Dolberg'
#ajaado: 'Sinkgraven interessant als invaller én vervanger'
#pecaja: 'Blind slordig toen de druk hoger werd'
#ajabay: 'Ajax in komende tien jaar niet meer zó sterk'
#ajagra: 'Dolberg had zeker aandeel in de winst'
#utraja: 'Tadic miste brutaliteit van Tagliafico'
#ajahee: 'De situatie met Lamprou is onbegrijpelijk'
#ajahee: 'Sluit toekomst Mazraoui op middenveld niet uit'

Lees meer over:
Plaats reactie

PJK54 +1

En zoals zo vaak dit seizoen: ze drinken een glas, doen een plas en alles blijft zoals het was!!

28-01-2019 16:38

Youri08 +23

Prima analyse. Pootje terug trekken, geen wil om te winnen, uit duels blijven, gewoon door de mand vallen, vreemde wissels/ geen plan B etc.

28-01-2019 14:22

witchmaster11 +4

Ik ben er nog steeds kapot er van , sliep pas om 3 uur snachts verdomde rotzooi en ik rekent dit ter hag aan ,deze week maar snel vergeten en vooral geen kranr deze week voor mij die flikker ik in de kattebak

28-01-2019 14:19

ajaxx123 +1982

Tadic Huntelaar Neres
De Jong Ziyech
Blind
Tagliafico - Wober - De Ligt - Mazraoui
Onana

Met Blind altijd de controle. Snap niet dat onze beste vriend Wober verkocht is...

28-01-2019 14:05

jeppas +3529

Achterom kijken is altijd makkelijk als het slecht gaat. Vergeet niet dat de eerste seizoenshelft super degelijk was en vrijwel niks weggaven zowel in competitie als CL verband.

Ik heb wel vertrouwen in Blind / de Ligt koppel. Het waren de mannen ernaast. De backs gaven gisteren niet thuis. We misten gisteren de spirit van Nico. Daarnaast was Maz totaal niet in vorm en leek wel te slaapwandelen.

Rigoureus ingrijpen kan, maar vergeet niet dat we met deze boys (ook) uitstekend hebben gespeeld het eerste seizoenshelft. De knop moet om en er moet weer gevochten worden voor de punten.

28-01-2019 14:12

Jappindo +0

Op het eerste kwartier na een bizar slechte wedstrijd van ons. Iedereen is boos en teleurgesteld. Echter vind ik het lachwekkend hoe sommige mensen hier reageren. Spelers als Dolberg worden hier gewoon standaard als zondebok gekozen. Hij speelt zeker niet goed de laatste 2 wedstrijden. Daarvoor was hij beslissend tegen Utrecht. En gisteren vond ik hem de eerste helft gewoon één van de betere ajacieden. Maar goed verder ben ik het 100% eens met het feit dat hij ver van z'n oude niveau zit. Maar tegelijkertijd heb ik als ik naar gisteren kijk veel meer mn bedenkingen bij de prestaties van onze vedettes als Tadic, Blind...

28-01-2019 13:46

rotynl +300

Ten Hag is tactisch niet laf, hooguit naief. Hij moet niet denken dat je in eindhoven en rotterdam de boel 90 min. vast kan zetten en beheersen. Zorg dan voor meer balans in je elftal, net als in de CL.
Je mist natuurlijk Nico, waardoor Blind niet op het middenveld kan spelen.

28-01-2019 12:53

Spitz +0

Ajax staat weer met beide beentjes op de grond. Dat Overmars Wober heeft verkocht is heel jammer en eigenlijk niet goed te praten. En voor een bedrag wat echt een aanfluiting is. Wober naast de Ligt werd eerder van gezegd dat er een goed klik was en Wober heel goed in positie kiezen was naast de Ligt. Dit had ook komend seizoen gekund met Magallan en Wober. De selectie is naar Florida geweest en er werd gemeld dat men met de restverdediging aan de gang ging. Dat zien we nu zeker. Flinke vooruitgang is er geboekt. Mijn motto is dat je nooit iets gaat veranderen middenin een lopend seizoen. Frenkie zei dat het elftal na de 0-1 iets heel anders ging doen in het veld. Dan moet Frenkie dit zeggen en herstellen in het veld, lijkt mij. Onana was woest op Mazraoui. Je zag Mazraoui reageren met zijn expressie in zijn gezicht. Was ook wel weer leuk om te zien. Transfers? Natuurlijk speelt dit in de koppies van bepaalde spelers. Is ook logisch toch. Je bent geen klomp ijs en ongevoelig. Niemand is dat! PSV zit met precies hetzelfde. Dat er getrokken wordt aan bepalende spelers. Dat laat het elftal niet koud. Wim Kieft zei het laatst al. Hoe reageert het elftal op Frenkie de Jong zijn transfer naar Barcelona. Ik had niemand verkocht in de afgelopen periode. Geen de Jong en geen Wober. Wober is helaas weg. Doodzonde. De Jong is nog in dromenland.

28-01-2019 12:50

PJK54 +1

Ik denk dat Wober door TH is weggestuurd die paste niet in het plaatje wat TH voor ogen heeft. Wober heeft zelf gezegd dat hij na een gesprek met TH tot de conclusie is gekomen weg te gaan.

28-01-2019 13:06

AjaxCitizen +2168

Verkopen van Wöber kan je Overmars moeilijk kwalijk nemen. Ten Hag zag het niet in hem en die jongen wou zelf voor de uitdaging bij Sevilla FC gaan.

28-01-2019 14:35

Ajaxxxisdebeste +6

Overigens kunnen we Adidas niet even boycotten als ze volgend jaar niet met een fatsoenlijk ontworpen uitshirt op de markt komen, want wat een grafshirt is dit... je staat al met 1-0 achter als je hierin moet voetballen totaal geen uitstraling dat bij Ajax hoort.

28-01-2019 12:38

tonny +0

hij wisselt gewoon de verkeerde
mazraoui, blind, tadic, de jong
allemaal wissel rijp
en mensen die de club in de steek hebben gelaten
en je kunt toch nagaan dat 010 alleen maar lopers heeft op twee man na

28-01-2019 12:31

Rommy +0

Mis ook een echte verdedigende middenvelder bij ons.
Misschien Mazraoui ?

28-01-2019 12:25

EricAjax1 +7602

Mazraoui leek wel.omgekocht. deed helemaal niks

28-01-2019 12:13

DeMeervanweleer +7590

Dat TH Mazraoui niet heeft gewisseld is zijn grootste fout een blinde zag dat die jongen een totale off-day had. . Die transferellende en alle onrust die dat veroorzaakt kan hij natuurlijk niets aan doen. Maar volgens mij moet Ajax stelling nemen door te zeggen dat er voortaan in het lopende seizoen geen transfers gemaakt meer worden.

28-01-2019 12:12

AlexIbarra +19352

Hij was volgens mij gewoon licht geblesseerd.
Viel donderdag na een half uur uit met een wat leek op een kuitblessure.

Van zijn gebruikelijke lichtvoetigheid was iig niets te zien.

28-01-2019 14:13

Jambalaja +0

Kwaliteit
Teamgeest ----

Chaos en paniekvoetbal na de eerste 20-25 minuten.
Ten Hag : maak er een team van en stuur labrat naar
jong ajax einde seizoen exit.

Leg een stormbaan aan op de Toekomst ! Leer ze voor
elkaar te werken !
Spelers moeten hun verantwoordelijkheid nemen en hun
rol adequaat invullen.

Wat echt duidelijk werd in de klassieker was dat Ajax een
CONTROLERENDE middenvelder nodig heeft !
Een type Enoh of Poulsen.

28-01-2019 11:14

Willem410 +3135

Daar heb je geen stormbaan voor nodig, gewoon ouderwets de lat er over.
Ik zal ze vanochtend om 8 uur op de club roepen en om 10 over 8 buiten staan in de regen.
Heel de dag lopen, tot het weer donker is, een stuk oud brood mee en een fles water en gaan, niet naar binnen.
Misschien dat er dan gedurende dag er is een kwartje gaat vallen bij die en de gene.

28-01-2019 11:40

Rommy +0

Louis van Gaal seizoen afmaken !

28-01-2019 11:00

VivaEspana +0

Mij lijkt dit weer een gevalletje van onderschatting. Tegen een Real, Barca, Bayern, lukt het wel om ze scherp te krijgen, maar tegen een Feyenoord niet. Lijkt mij tevens de schuld van de trainer. Dat roepen dat we wel even gaan winnen moet ook maar afgelopen zijn.

Transfer perikelen spelen ook mee. De Ligt kan weg, Donny op weg, belangstelling voor Ziyech, Onana etc.
Dan heb je nog de hopeloze uit vorm spelers als Dolberg, Sinkgraven en vandaag De Jong en Maz.

Dan heb je dus het ideale scenario voor een fikse nederlaag. Aangestuurd onder een ongeschikte coach een peleton aan spelers die er niet klaar voor zijn.

En nu is iedereen weer scherp, slecht geslapen en zal je zien dat we in de beker over ze heen lopen.

28-01-2019 10:34

Sampaoli +39374

Onderschatting. Kan ik nog inkomen tegen Heerenveen, maar tegen de aartsrivaal is er geen sprake van onderschatting.

28-01-2019 11:37

Ajax68 +10

Als zo'n ten Hag NIET eens in staat is , om in te kunnen schatten dat Feyenoord het alléén maar moet hebben van hard werken én véchtvoetbal , is hij ONGESCHIKT voor een topclub als ons aller Ajax , en dan zijn wissels ook he !
Want van Feyenoord kán en mág je ook niets anders verwachten !
Ik heb me kapot zitten ergeren aan menig speler, verwend als ze zijn, maar zéker ook aan onze vriend Tadic die te bang is om zijn poot erin te zetten, en maar JANKEN bij elk overtredinkje, en dan Zyech met zoveel balverlies, die verdediging was ook zoooo slecht weer, als je die Mazraoui toch zag, wat een brok ellende, was te lam om te werken, daar staan we dan met al onze miljoenen op het veld.
Om over die DROLBERG maar niet te spreken, wat een brok ellende, die komt er NOOIT meer.
KOOP een goeie SPITS voor KJH Overmars, want dit is een grote SCHANDE !!!
Je hebt geen topclub waardige Spits in huis man !

28-01-2019 10:23

lm +6

Dat roep ik al jaren maar een links back en een Back up rechts back zou ook geen luxe zijn en een vechter op het middenveld mag ook nog wel

28-01-2019 11:22

b.hulshof +3798

Een trainer die ajax 3 x in een jaar laat afgang tegen twee top drie clubs doet iets goed fout. Schone op 6 kan in topwedstrijden allang niet meer zet Frankie daar neer. Mazraoui was net als tegen psv uit dramatisch aan het verdedigen maar de trainer laat hem gewoon staan. Neres heeft prima wedstrijden voor ajax gespeeld maar ik kan me niet herinneren wanneer hij als invaller iets fatsoenlijks heeft laten zien. In de rust had Ten Hag Mazraoui kunnen wisselen voor Schone en Kristensen als back kunnen neerzetten. Hij had Tadic kunnen op het middenveld kunnen zetten voor Schone en Neres voorin. Maar tot ongeloof van iedereen doet hij in de rust niets, Mazraoui kan verder slapen als back En dan in de tweede helft de wissel Neres voor v.Beek waardoor de organisatie op het middenveld helemaal verdwenen is. Je speelt dan op rechts met de slapende Mazraoui, met Neres die er geen zin meer in heeft en met Ziyech die als het tegen zit voor zichzelf gaat lopen voetballen.

28-01-2019 10:18

scstan94 +1

In 2 wedstrijden weten ze het weer helemaal weg te geven. Die laatste goal van Feyenoord ook, De ligt blokt eerst het schot van ik dacht Jorgensen en is dan ook weer degene die met een sliding bijna het schot van Ayoub blokt en wat doen onze andere verdedigers/middenvelders.. helemaal niks. Ik zeg niet dat de ligt een hele goede wedstrijd speelde maar die ging z'n duels aan, en dat vond ik ook bij vd Beek en Dolberg.

Ik vind Kristensen absoluut niet goed genoeg voor de basis maar slechter dan Mazraoui gisteren kon gewoon niet. Blind stond ook constant lucht te dekken om het over de overige spelers maar niet te beginnen. Ook zo'n Sinkgraven komt erin en moet laten zien klaar te zijn voor een basisplek. Maar levert weer kinderlijk eenvoudig ballen in en maakt constant de verkeerde keuzes..

28-01-2019 10:08

fanforeffer +4

Dit verlies zag je aankomen ,ik zag het aankomen. na Amerika heb ik geschreven dat de arrogantie en gemakzucht er weer langzaam insloop. Roda,H,veen ,H,veen waren waarschuwingen .maar niemand de er iets mee deed. Ook gisteren niet ,Masroui en Schone hadden gewisseld moeten worden. Maar als niet durft in te grijpen ,krijg een keer een klap aan je kop.

28-01-2019 09:26

Jariiii +22400

Puike analyse, zeg.

28-01-2019 09:23

Ajaxvooraltijd +2

Ten Hag kon helemaal niets want onze verwende ballerina's waren lekker in gedachte hun geld aan het tellen bij hun aankomende wereldclub.

28-01-2019 09:02

PJK54 +1

Daar leek het wel op denk ook dat Barcelona zich nu ook achter de oren krabt over de aankoop van Frenkie de Jong want die was gisteren ook dramatisch. Ik denk ook dat de transferprijzen van de, wat jij zo mooi omschrijft, ballerina's aardig is gekelderd.

28-01-2019 09:23

Ajaxvooraltijd +2

Ik hoop dat als ten Hag onterecht sneuvelt, er iemand komt met een status ook als voetballer die ze op hun kloten kan geven en kan wisselen zonder grote bek. Zat te denken aan FdB ook gezien zijn mentaliteit. Het word tijd dat het weer een strafkamp word als je niet presteert.

28-01-2019 09:31

Freddy Al +11

Als je naar de goals van Bayern in de Arena kijkt , en naar de nederlaag tegen PSV en naar de wedstrijd tegen Heerenveen dan is de overeenkomst dat er teveel mensen voor de bal staan.
Er wordt te gehaast opgebouwd en bij balverlies zijn we het haasje.
De zekerheid die F.de Boer wilde inbouwen had een reden; we verliezen tegen betere tegenstanders de slag op het middenveld en lopende aanvallers van de tegenpartij krijgen zo ruimte en tijd.
Alleen als het hele elftal druk zet lukt dat en dan moet je er als groep voor zorgen dat je dat ook doet.
Dus ook die vuile meters maken en die overtreding op het middenveld bij balverlies,en op tijd terug zijn na een aanval die niet lukte.

Dat wil niet zeggen dat we dan maar de Gudeljes van deze wereld moeten opstellen maar wel dat er naast creativiteit ook keihard gewerkt moet worden.
Ajax wil mooi voetbal spelen en dat zie ik ook het liefste maar als het een keer niet lukt dan moet er voldoende venijn zijn om het tegenstanders moeilijk te maken.
De competitie is nog lang niet gespeeld maar als we als primadonna's blijven spelen dan is het nu al afgelopen.

28-01-2019 08:41

Knalpot +3661

Juist, bij Ajax moeten ze zich nu eens goed achter de oren moeten krabben in welke verhouding je aantrekkelijk voetbal wilt en ook prijzen. Alleen als je daar balans in vind en daarop je selectie op de juiste manier inricht maak je kans op beiden. Gisteren verlies je voornamelijk door het feit dat je teveel 'ideale schoonzonen' in je basiself hebt zitten. Als ze de tijd krijgen om te 'voetballen' dan is het leuk wordt er eens wat anders van ze gevraagd dan geven ze niet thuis.

28-01-2019 13:02

PJK54 +1

Niet om het een of ander maar Keizer is er voor veel minder uitgegooid dus waarom mag deze koekenbakker wel blijven zitten hij is hoe dan ook verantwoordelijk voor de selectie. Als je dan steeds weer Neres op de bank zet en Wober voor een appel en een ei laat vertrekken en vervolgens defensief de bietenbrug opgaat dan mag de conclusie duidelijk zijn...... wegwezen met die vent.

28-01-2019 08:35

grannig mokum1 +1

Ik denk dat al dat transfers ons ajax niet ten goede komt, kijk zoals frenkie die durft geen duels aan, is die bang dat die een blessure krijgt? of opdracht van zijn nieuwe werkgever? Zelfs schöne onder de maat en zoals JC het altijd zei het middenveld is het hart van je elftal.....

28-01-2019 08:25

Ajaxinhartennieren +228

Wat een schaamte na de wedstrijd van gisteren. Waar ik me bijna nog meer om schaam is het grote aantal hypocrieten hier.
Voor de winterstop werd geroepen dat Ajax bij het wegvallen van een CV geen goed materiaal had om het op te vangen. In de winterstop haalt Ajax dan eindelijk Magallan, hij speelt een prima wedstrijd tegen Heerenveen en iedereen is lovend.
Toen bekend werd dat Tagliafico ook geblesseerd was voor de klassieker riep iedereen dan ook dat TH een verdediging moest opstellen met Blind, Magallan, De Ligt en Mazraoui. Dat heeft TH dan ook gedaan en ook daarover heb ik voor de wedstrijd amper negatieve berichten gelezen. Na de wedstrijd is het echter opeens de schuld van TH ‘want hij had magallan niet in zo’n wedstrijd moeten laten spelen’.
Hoe hadden jullie het liever gezien? Mazraoui, Blind , de Ligt en Kristensen? Als we dan hadden verloren was het dan opeens niet de fout van Ten Hag?

Iedereen kijkt hier altijd alleen naar TH . We zetten een prachtige eerste seizoenshelft neer en iedereen is lovend over Ten Hag. Alle vooroordelen van zijn eerste halve seizoen zouden weer zijn weggetrokken.
Nu speelt Ajax 2 wedstrijden dramatisch en dan is het opeens de schuld van meneer TH?
Laten we eens gaan kijken naar de mentaliteit van onze spelersgroep. Dát is waar je je als topclub ook op moet onderscheiden. Het lijkt alsof onze jongens zich alleen voor de CL echt 110% weten te motiveren, daarbuiten is het erg duidelijk dat bijna alle verliespunten worden geleden door een gebrek aan instelling.
Die gasten uit 010 die vreten zich de hele week op en zijn tot op het bot gemotiveerd om ons eens even flink aan te pakken, die passie en die strijdlust is iets wat ik al jaren mis bij dit Ajax op de CL na.
Dit is ook de reden waarom Pisvee het al een aantal jaar beter doet. Ookal spelen ze kut, zij weten zich vaak nog wel te motiveren om toch nog 110% te geven.

Een aantal dingen is zeker; aan de kwaliteiten van de spelersgroep ligt het niet, wij hebben by far de beste selectie van de eredivisie. Aan TH ligt het ook niet, hij heeft al duidelijk laten zien dat hij dit team prachtig kan laten spelen. Tuurlijk heeft hij zijn vreemde trekjes en soms maakt hii rare beslissingen, maar niet zo dusdanig dat je hem hierop kan afrekenen.

Het enige wat ik mis is de echte collectieve drang en passie om die schaal weer terug te halen naar waar hij hoort. De strijdersmentaliteit die er alleen maar voor zorgt dat iedereen van elkaar nog gedrevener wordt. Als dat in deze selectie aanwezig is kun je pas dromen over het kampioenschap.

28-01-2019 08:14

PJK54 +1

Ten Hag is hoe dan ook verantwoordelijk voor deze selectie dus ook de man waar we naar mogen wijzen en die moet ook zijn verantwoordelijkheid nemen en niet met halfzachte verwarrende teksten komen over waar het fout ging. Waar het fout ging was de verhuur van Wober omdat die niet in het "plan" van TH voorkomt gevolg geen adequate verdedigers meer dus kopen we een Argentijn waar iedereen van riep waarom? Vervolgens worden alle spelers van Ajax gehypet in de media met gevolg dat die flink naast hun schoenen zijn gaan lopen en daarom gisteren door een 35 jarige!!!! van Persie compleet voor schut zijn gezet. Verder het steeds weer opstellen van spelers die alleen maar bezig zijn met een transfer, waarom zit Neres steeds op de bank terwijl er veel minderen mogen blijven ballen hebben die een beschermde status? Alles heeft geresulteerd in een flink pak slaag en daarom moet het management nu ook een statement maken.

28-01-2019 08:55

Knalpot +3661

Met Wober had je er ook finaal vanaf gegaan gisteren en wellicht nog wel dikker. En Neres zit op de bank omdat ie geen deuk in een pakje boter trapt in vergelijking met zijn concurrenten.

28-01-2019 13:07

Ajaxwtfbenjeaanhetdoen +0

TH>slappe zak 3.0! The Swedish Chef husselt ook van alles door elkaar met onverstaanbaar gebrabbel erbij. Nou zo iemand hebben wij nu ook als boegbeeld!

28-01-2019 07:33

ETM +3

Het ergste is niet eens het verlies en de val tov PSV. Het ergtse is de manier waarop. Schrikbarend. Rond uit schrikbarend. Feyenoord heeft nooit een code moeten kraken. De deur stond gewoon open. Echt potsierlijk hoe eenvoudig ze aan 6!!!! goals zijn gekomen. Dat valt voor mij eigenlijk niet eens te relativeren. Ik was het op punten niet eens met de opstelling. Kan ik nu best benoemen, maar in het bredere plaatje, kan ik daar eigenlijk ook niets mee. Hoe kan je er met welke 11 dan ook zo'n puinhoop van maken?
De eerste 10minuten ofzo waren zoals je de wedstrijd had mogen verwachten. Maar Feyenoord heeft t niet eens echt hoeven omdraaien. Het speelde tegen gebakken lucht.
Magallan lijkt de grootste boosdoener want die is 'nieuw'. Ik dacht ook dat daar de crux qua afstemming lag, en dat Feyenoord daar 'even' van profiteerde. Maar t bleek een nietig gegeven met het oog op het geheel. Ik ben verbijsterd. Kan niet anders zeggen. Ajax leek met 0 voorbereiding aan te treden. Dat je een lastige pot komt te spelen en her en der duels verliest tegen een opgepompt Feyenoord dat kan. Maar dit, dit wat ik gisteren zag, is onvoorstelbaar. Balen was niet eens aan de orde. Ajax was zo slecht dat ik eigenlijk een soort berusting voelde. En nu ben ik gewoon zuur. Relativeren lukt me niet. Hoe gaat Ajax dit nu 'draaien'.? (woordkeuze Ten Hag)
Dit Ajax zie ik alleen maar in de pan gehakt worden door Real. En dan wat achter PSV aanhobbelen om in de Arena vervolgens nog een keer door het ijs te zakken. Ben ik te somber? Ja wat moet ik er dan van maken. Een prachtige selectie, die als geheel niet meer deugt. Ik dacht op recht dat de wedstrijd tegen Heerenveen een positief kantelpunt kon zijn. De zogenaamde wakeup call. Ik zat er volkomen naast.
Ik vind de beoogde speelwijze nogsteeds niet verkeerd. Maar ze kunnen m niet meer uitvoeren. Ik vind dat Pietje ipv Jantje moet spelen, maar het lek zit veel dieper. Crisis beraad nu vereist. Ten Hag & Co moeten met een houdini-act komen. Anders is wat zo'n mooi seizoen leek te worden wederom een enorm klote seizoen. En ja, noem me een opportunist, dan wil ik een nieuwe kapitein.

28-01-2019 03:45

Dennis1964 +121

Spelers zijn bezig met transfers en kunnen zich niet 100% meer focussen. Dat is de enige reden die ik kan bedenken. Jammer Ajax.

28-01-2019 00:24

MPAjax +8475

niets over partijdige scheids gezegd zeker, laffe coach? laffe media en corrupte knvb

28-01-2019 00:20

ajax4ever01 +13

ik skip de komende dagen het Ajaxnieuws maar even om bij te komen van deze vernedering want ik ben helemaal klaar met die spelers en trainer.

27-01-2019 23:26

lm +6

Pff zit stadion voetbal te kijken wat worden ze in de hemel gepraat zegt eerste 15 minuten werd Feyenoord helemaal weg getikt tot dat de scheid ze de wedstrijd in floot want daar hoor je niks over

27-01-2019 23:17

niquedegraaff +5296

Je kan hem wel minnen, maar hij heeft wel gelijk. Feyenoord werd echt de wedstrijd in geholpen door de scheidsrechter. Vooral na de gelijkmaker kreeg Ajax helemaal niets. Geen vrije trappen niks. Maar bij ieder wissewasje floot hij wel voor vrije trappen voor Feyenoord.

En die van Hanegem maar zeiken dat Ajacieden liepen te zeuren bij de scheids. Nou sorry hoor maar Feyenoord ging echt over het randje. Ook Frenkie heeft een paar flinke trappen gehad!

27-01-2019 23:43

ditisdebeslissing +4229

27 februari keihard terug pakken. hun enige kans op een prijsje ontnemen. maar ja volgens mij zitten we dan ook weer tussen 2 wedstrijden real Madrid in. dus ik hoop dat de focus er komt. (knjb)

27-01-2019 23:50

lm +6

Hij floot bij de tegen doelpunten ook voor Feyenoord en daar door kwam de vlam in de pan je kon dat gewoon aan zien komen KNVB heeft meer vingers in de pap kwa uitkomst van de kampioenschappen en Beker hoor dan jullie denken

28-01-2019 00:25

DelPiero +1

Laffe trainer

27-01-2019 23:12

didierajax020 +2

Van Gaal waarschijnlijk naar Feyenoord? Een type als Louis is bij Ajax hard nodig.

27-01-2019 22:34

dianaajax +0

ratje van gaal
is wel wat voor hem

27-01-2019 23:47

BokkieBokstra +11372

Ik vind dat Ten Hag niet alles te verwijten is. Misschien had hij Magallan niet moeten laten spelen. Die man is er net. Dat transfergedoe heeft denk ik vooral geen goed gedaan. Gedoe, de schwung is weg. Bij de tweede goas stonden er 2 feyenoorders vrij in het strafschopgebied. Dat kan niet. Nou ja, het kan nog altijd.

27-01-2019 22:21

Mario65 +3

Laat Ajax maar eens een statement maken door een betere coach aan te trekken...
Eentje die geen Drolberg, Labyad, Eiting enz. opstelt, maar spelers die wel presteren.

27-01-2019 22:08

Noxin +15672

Zoals Frenkie de Jong, Ziyech en Tadic zeker? Die waren vandaag ook lekker bezig.

27-01-2019 22:55

Suarez16_ +9395

Hoe vaak stelt hij Eiting en Labyad op dan? Als je een punt wil maken doe het dan wel goed.

27-01-2019 23:49

Tufono +4195

Bij Ajax moet er een schoonmaak plaatsvinden, te beginnen met Labyad, dit is een miskoop van vriendje ten Hag, dan Kristensen, 2e miskoop, dan Sinkgraven, is niet meer op zijn oude niveau. Van mij had/mag Neres ook verkocht mogen worden.

27-01-2019 21:43

Knalpot +3661

Wat heeft labyad hiermee te maken dan? Een opruiming van de bank heeft weinig zin. Een elftal met een goed mix van klootzakken en schoonzoontjes begin daar eens mee. Die eerste categorie willen wij allemaal weg hebben hier omdat het vaak maar simpele lopertjes zijn en niet creatief genoeg. Nou wat simpele lopertjes kunnen, hebben we gisteren wel gezien. Ten Hag kijk eens wat meer naar kloppie in plaats van de reet van peppie.

28-01-2019 13:20

Hagmag +9

Het kostte mij wat moeite en tijd om mij er toe te zetten weer iets over Ajax te moeten gaan lezen.
Ik hoop dat de neuzen die omhoog in de wind liepen, nu weer een andere stand hebben.
Dit alles had te maken met focus, mentaliteit en inzet.
Het begin was goed. Na die 1-1 uit het niets, maar het was het eerste grote gat in de verdediging gooide 010 er nog een schep bovenop.
Mazraoui en Blind weigerden in de buurt van hun tegenstander te zijn, kregen zoveel ruimte.
De goal vlak na rust, de 4-2 was tekenend hiervoor en dan ook nog in het centrum de Ligt, die geen man had, weigerde 2 stappen naar voren te doen en Magallan die liet v. Persie gewoon simpel uit z'n rug lopen en intikken.
Onana had niet aan één goal schuld.
Magallan, maakte op mij overigens geen enkele indruk.
Het was een ware blamage c.q. grote afgang.
De schaal is weer buiten het gezichtsveld.

27-01-2019 21:34

Snellejapie +11401

Schandaal dit. Maar om TH hiervan de schuld te geven gaat wel ver. Nico werd zeer gemist. Moet snel anders worden en de mentaliteit moet echt beter worden.

En de kansen die je krijgt moet je gewoon maken. Doe je dat niet dan help je je tegenstander alleen maar.

27-01-2019 21:25

Mario65 +3

Ten Hag maakt de keuzes door niksnutten als Drolberg op te stellen maar dat vind jij niet zijn schuld???

27-01-2019 22:12

BvdPloeg +0 editor

Ik geef Ten Hag niet de schuld, ik zeg dat hij een statement had kunnen maken naar de spelers die Ajax dragen en van wie je meer mag verwachten. Niet altijd eerlijk, maar kan wel effect sorteren.

27-01-2019 22:55

Red Devil +3604

Met zo'n waardeloze instelling als vorige week in de 2e helft en de wedstrijd van vandaag win je zeker geen prijzen.
En bij Real liggen ze echt niet wakker van die verwaande ventjes van Ajax.

27-01-2019 21:25

Ajacied33 +36969

Real wordt met de week alweer beter. Maar dat hele CL boeit me niet heel erg veel omdat ik toch weet dat we de cup niet kunnen pakken. De titel is wat me erg boeit

27-01-2019 21:31

Schwalbino +11

Het is bizar. Ajax heeft de beste selectie maar er zijn wel een paar dingen goed fout.

Ten eerste moeten er prioriteiten worden gesteld. Welke prestatie jaag je het hardst na? De schaal of de schoonheidsprijs in de CL. Kies er eentje. Zet daar vol op in. De rest is bijzaak.

Ten tweede had de meeste ruis rondom de selectie en de transfersoaps vermeden moeten worden door wat minder persgeil gedrag. Het heeft echt wel een reden dat bijna alle clubs op dit gebied een terughoudend en zelfs ontwijkend communicatiebeleid voeren. Spelers en trainer worden geinstrueerd om niets los te laten. Bestuurders houden hun kaken opeen. Bij Ajax mag iedereen de media voeren zoveel hij wil. Dat is niet professioneel genoeg. Directie, staf en spelers moeten tijdens het seizoen met voetbal bezig zijn en niet met randzaken.

Als derde punt wil ik de poencultuur/handelscultuur noemen. Ik krijg de indruk dat het financiele succes de directie naar het hoofd is gestegen. Overmars is een prima td die bewezen heeft geld te kunnen maken maar het draait bij een voetbalclub niet alleen om geld maken en handelen. Het gaat om prijzen winnen.

Je hoeft niet naar buiten te brengen dat een bod op Neres overwogen wordt. Je hoeft niet te bevestigen dat er met Sevilla wordt onderhandeld over Wober, je hoeft de Telegraaf niet in te seinen als je een gesprek met PSG hebt over De Jong. Dat horen die andere potentiele kopers ook wel zonder de Telegraaf. Dat Frenkie 15 miljoen per jaar gaat verdienen hoort niet op dit moment naar buiten te komen. Je maakt daar een selectie gek mee.

Verder stoort het me dat er gedacht wordt dat met poen alles is op te lossen. We gaan even wat mutaties in de winterstop doorvoeren. Ook lees ik leuke verhalen in de pers over het openen van kantoren in andere werelddelen, over groei buiten Nederland. Allemaal leuk en aardig maar zo'n dingen dienen achter de schermen te gebeuren. Dit zijn allemaal randzaken.

27-01-2019 21:16

ajaxxcied4life +2

Goed dat je dit nu schrijft, want zodra het allemaal speelt ben je of trots of je denkt dat een journalist gewoon goed zijn werk doet, maar idd de communicatie van Ajax is belabberd nu ik hierover nadenk. Ze moeten gewoon hun kaak houden, goed of mooi nieuws komt uiteindelijk wel uit. Thnx Schwalbino. Ik had het zo nog niet bekeken.

27-01-2019 22:55

Caparzo +4259

Het is gewoon niet te geloven, dit. Toch is het zo. in twee potjes meer goals tegen als een complete seizoenshelft. Al het opgebouwde vertrouwen in één klap weg, het lijkt wel een grote boze droom. Geen mongool had dit 8 dagen geleden verzonnen, en had iemand het gezegd hadden we 112 gebeld, "dringend geval dokter, er wordt hier iemand zwaar gek". Onbegrijpelijk dit.

27-01-2019 21:13

BRAMHOUTEN +3813

de twitter van bert van marwijk....ik mag hopen dat dit een dries mertens wordt en dit keihard wordt afgestraft. ajax moet ff weer terug naar de basis. en weer naar het niveau van voor de winterstop

27-01-2019 20:53

Optimist87 +0

Dan staat in dit stuk dat ten Hag laf is omdat hij mazraoui en de jong niet wisselt.. mazraoui heeft naar mijn idee echt nog geen status en heeft nog genoeg te ontwikkelen voordat hij een bepalende rol vervult. De jong was echt niet zo uit zijn plaat gegaan als v.d. Beek. Laf slaat dus nergens op.

Dat op zijn wisselbeleid wat vraagtekens gezet kunnen worden is wat anders. Al haalde in deze wedstrijd niemand een voldoende vond ik.

27-01-2019 20:43

Web +178830

Van Beek en Dolberg goed, Jesse toch.
Donny speelde net als de rest erg zwak.
Dolberg begon goed ( hele team ) zakte erg ver weg, elke bal stuiterde van zijn voet
Voor de wedstrijd was de Telegraaf voorbarig, 90 minuten later vind Ter Haar dat ze gelijk hebben.
Wel heel erg waan van de dag.

Dit hebben ze nodig, beter 6-2 dan 3-2 al doet het zeer.
Weer doen waar ze goed in zijn, druk op de bal, terug naar de basis en niet met de kop in de wolken lopen. De ruimtes waren veel te groot. Dat loop je achterde feiten aan

27-01-2019 20:42

Schip +23632

Goed zo jongen. De 6-2 hebben ze nodig. Gewoon doorgaan met Ten Hag te verdedigen met onzinnige argumenten.

27-01-2019 21:16

BvdPloeg +0 editor

Jesse is slechts de interviewer ;-) Op voorhand leek Heerenveen een incident, kennelijk is dat het niet. Dolberg speelde een ijzersterke eerste helft, daar blijf ik bij.

27-01-2019 22:59

lm +6

Nou zag ik Amerika al dat dit geen incident was hoor

27-01-2019 23:37

mcatarinob +0

Wij hebben 5 punten in twee wedstrijden verloren, waar bijna niemand rekening mee had gehouden.
TOCH???????

27-01-2019 20:37

BobaAjax +705

Inderdaad , PSV krijgt nog uitwedstrijden naar Utrecht, Vitesse , az , Willem 2, Heerenveen en naar ons.
Ook Feyenoord komt kog op bezoek . Ik zie ze die echt niet allemaal winnen.

27-01-2019 20:30

Bramzel +3568

Utrecht laat het altijd lopen tegen PSV, Feyenoord gaat het laten lopen, want die moeten een paar dagen later tegen ons in de halve finale van de beker en Heerenveen heeft Lammers die natuurlijk geen bal gaat raken (let maar op) en ja AZ tegen een topclub moet ik daar nog iets over zeggen. Ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt.

Ik heb het idee als wij PSV met grote cijfers van de mat spelen in de Johan Cruijff Arena dat ze die wedstrijden daarna nog wel punten gaan verspelen, maar wij moeten eerst onze wedstrijden winnen tot aan die wedstrijd.

27-01-2019 20:34

charis +0

thusi tegen psv gaan we er op deze manier af, dat zijn counterspecialisten en die weten wel raad met ons naïef spel.

27-01-2019 20:35

charis +0

sta gewoon nog voor de volle 100 procent achter Erik, maar maak de eerst volgende wedstrijd die statement door Dolberg, Schone en Frenkie als de wiedeweergaa een doorverwijzing naar de bank te geven.

27-01-2019 20:22

fanatiekeling +0

slappe hap ten hag, durft geen jonge spelers op te stellen, laat hij blind weer linksback spelen, waarom niet het centrum laten staan zoals het voor de winter stond.
Ze laten wober gaan, maar in jong ajax staat toch ook een linksback, die staat nota bene in de eerste helft van de keuken competitie als enige ajaxied in het elftal van het eerste half jaar.
Tegen de graafschap staat het 8-0, je neemt jonge spelers mee ekkelenkamp en bij 8-0 laat je huntelaar invallen.
dan hoef je ook geen jonge spelers mee te nemen, veel spelers zijn zeer ontevreden van de beek, neres je ziet het aan de hele houding.ik hou mijn hart vast voor volgend jaar met ten hag!!!!

27-01-2019 20:12

trodat4030 +97442

Maar wel bij een kansloze 3-0 achterstand in Eindhoven Gravenberch in laten vallen zodat hij over 8 jaar kan zeggen: ‘Heb ík later debuteren als allerjongste Ajacied ooit, wat goed van mij he?’

28-01-2019 10:46

Knalpot +3661

Bakker opstellen tegen Feyenoord tuurlijk jongen.

28-01-2019 13:27

sebastiaan1900 +5395

Dit heeft niets met de trainer te maken maar met de spelers. Op vrijwel elke plek (behalve spits) staat een betere speler dan Feyenoord heeft. Kijk alleen maar hoeveel interesse er is voor Ajax-spelers tov Feyenoord-spelers. De markt liegt niet. Het had dus te maken met een slechte instelling en het laten afbluffen door een vastbijtend Feyenoord.

27-01-2019 19:56

Schip +23632

Maar jij moet jezelf toch ook de vraag stellen waarom de groep desintegreert en niet collectief druk zet. Dat kun je echt niet van de coach los zien. Het is een super belangrijke wedstrijd en het heilige vuur is er gewoon niet. Noem me een wedstrijd tegen Feyenoord onder Ten Hag waar dat wel was. Noem een wedstrijd tegen PSV waar dat wel was.

Er zit iets niet goed. Die gasten zijn niet geprepareerd.

Bovendien is het een drogreden: de spelers zijn beter, dus ligt het aan de spelers. Dan heb je bij een betere spelersgroep dus nooit een trainer nodig. Want je behoort dan te winnen. Nee, natuurlijk niet.

Een trainer moet uit een groep spelers meer maken dan de som der delen. En dat doet Ten Hag niet. Zo'n eerste helft tegen H'veen in de beker komt puur uit individuele kwaliteiten voort. Deze groep moet drukzetten, anders zijn ze rete kwetsbaar. Dat WEET je als je lichtgewichten als Frenkie en Schone op het middenveld neerzet. Je ZIET het vanaf het trainingskamp fout gaan.

GRIJP - DAN - IN.

Niemand die hier ook een kuthaar oplet en het trainingskamp op waarde schat. Het spel hoeft niet optimaal te zijn, maar patronen moet je herkennen. En het was belabberd. Maar dan krijg je enkel lauwe reacties hier als 'boeien, oefenwedstrijd'.

27-01-2019 20:19

Ajax#1900 +1

Lijkt mij sterk dat er iets niet goed zit in de groep wanneer je ongeslagen in de CL bent. Maar blijkbaar is de titel een soort trauma aan het worden. Vandaar ook dat gekut tijdens Heerenveen thuis. In de CL kunnen ze de druk wel aan. Toch vreemd.

27-01-2019 20:42

Web +178830

En dan wel presteren op een hoger nivaeu in de CL
Heel vreemd.
Instelling, kop in de wolken
Frenkie voor veel geld weg, rosé wolk, wekelijks komen de journalisten wie er allemaal vertrekken, dat werkt allemaal door.
Dit hebben ze nodig.

27-01-2019 20:48

Web +178830

Ander verhaal?
Net had je het over dat het in de groep niet goed zit

27-01-2019 20:53

Schip +23632

Aan jou valt niets uit te leggen, omdat je het verstand van een pinda hebt Web. Jij laat je niet overtuigen, omdat je in je tunnel al hebt besloten dat Ajax altijd gelijk heeft. En dus reageer je keer op keer op kritische posten. Meer kun je niet.

Een ander verhaal maak jij ervan. TH heeft een half seizoen lang geen enkele impact gehad op de groep, behalve een slechte. De groep was lusteloos, precies zoals nu. Met precies dezelfde oorwassing. Dat TH verkeerd met de groep omging hoorde je al van Tadic, Ziyech onlangs nog, Kluivert - maar wie gelooft hem he - en De Ligt.

De CL is een enorme motivatie en dat kan ervoor zorgen dat de ploeg het kan opbrengen te werken. Vergeet verder vooral dat Blind wel op 6 stond tegen Bayern, zodat er meer balans was.

Moet je dat niveau brengen in de eredivisie, waar de motivatie minder is, ga je er tegen PSV keihard af.

Een ploeg die zo speelt in de klassieker, waar Ajax altijd gemotiveerd voor is, daar is wat mis mee. En dat heeft alles met deze kwast te maken.

27-01-2019 21:24

Knalpot +3661

Schip sinds jij ontslagen bent ben je echt van het padje af. Deze jongens waren echt wel gemotiveerd alleen vechten voor iets zit niet in hun systeem, gisteren had ie nog beter de Wit en Matusiwa op kunnen stellen (als het had gekund) maar dan had ie helemaal verketterd geweest hier en zeker door jou. Het grootste gemis gisteren is duidelijk klootzakje Nico geweest met hem hadden we nog een kans gemaakt, hij motiveert zijn medespelers namelijk wel. Intrinsiek moet het ook uit de spelers komen en niet een of andere lul die met een kladblok voor een groep staat.

28-01-2019 13:37

3*stars*3 +23702

Gedeeltelijk mee eens want een trainer moet niet meten met 2 maten maar kwalitatief is Ajax zoveel beter dan Fey.
Net zoals Fey beter is dan PEC maar toch werd afgetroefd.
Weer duidelijk dat een zak geld niets zegt maar dat mentaliteit ook kwaliteit is.

27-01-2019 20:21

El-Dorado +6

Maar wacht even, 2x PSV weten we dat nog?

27-01-2019 19:50
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.