NB: 'Tadić vanaf links heel mager'

door Jesse ter Haar 21

NB: 'Tadić vanaf links heel mager'

door Jesse ter Haar 21

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: de wedstrijd in Den Haag met twee totaal verschillende helften. Ditmaal met adjunct-hoofdredacteur en Jong Ajax-watcher Finn Dekker. Lees hier zijn blik op de wedstrijd en praat mee.

Stelling: het niveau in de tweede helft was de ondergrens van dit Ajax.
'Zeker. Je speelt een totaal verschillende tweede helft. Over het algemeen was het in de eerste helft een hele leuke, open wedstrijd. Door legio fouten wordt het na rust een bijzonder saaie wedstrijd zonder kansen. Je staat op 0-1 in Den Haag. Het is een beetje cliché, maar je weet dat het lastig kan worden tijdens het Haags Kwartiertje met het publiek erachter en op het kunstgras. Het is belangrijk dat je gewoon die tweede maakt.'

Wie was jouw Man of the Match?
'Hakim Ziyech in de eerste helft, Daley Blind in de tweede. Blind was voor mij het enige lichtpuntje in de tweede helft bij Ajax. Ziyech was op twee momenten zeer belangrijk met zijn creatieve spel. Hij lanceert twee mensen. Zonder zijn kwaliteiten denk ik dat je hier gelijkspeelt. Blind had heel veel rust en controle aan de bal op het moment dat het echt nodig was. Hij was een rots in de branding in de verdediging, waardoor er na rust vanuit de kant van ADO weinig gevaar was naar het doel van Onana.'

Klaas-Jan Huntelaar mocht in de spits beginnen, terwijl Dusan Tadić vanaf links kwam. Hoe vond je dat gaan?
'Ik vond Huntelaar op zijn goal na heel erg onzichtbaar. Hij heeft weinig ballen vastgehouden. Tadić vanaf de linkerkant vond ik ook heel mager. Misschien was het wel zijn slechtste wedstrijd van het seizoen. Hij was totaal onzichtbaar, maakte verkeerde keuzes en verrichte weinig arbeid. Als je met deze aanval het meeste arbeid ziet van Ziyech, dan zegt dat denk ik wel genoeg.'

Donny van de Beek speelde meer vanuit de controle op het middenveld. Zie jij daarin een toegevoegde waarde?
'Donny speelde uiteindelijk meer als een extra aanvallende middenvelder dan als een controlerende. Dat moet ook kunnen tegen dit soort ploegen. Hij had alsnog veel diepgang, was vaak voorin te vinden. Maar ik denk dat het vandaag ook prima met Álvarez had gekund. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik denk ook nog steeds dat Van de Beek veel meer kan brengen vanaf de tien-positie. Vandaag speelde Promes ook helemaal geen goede wedstrijd. Op zo’n cruciale positie deed hij in mijn ogen te weinig.'

Voor David Neres was er opnieuw een plek op de bank. Vind jij het een gevaar?
'Je moet hem niet uit angst dat hij gaat mokken opstellen. Promes speelde wel een ongelukkige wedstrijd en ik had daarom graag gezien dat Neres eerder werd gebracht door Ten Hag. Met het spel in de tweede helft vind ik dat je veel eerder moet wisselen. Achteraf is het makkelijk praten omdat hij scoort, maar je ziet wat hij brengt met zijn diepgang. ADO ging op een gegeven moment één-op-één spelen achterin, dus was het heel logisch om Neres te brengen. Maar die keuze werd wel te laat gemaakt. Gezien het recente verleden van Promes snap ik overigens wel dat hij speelde.'

Ajax liet in de eerste helft na meer van de vele kansen af te maken. Wijt je dat aan scherpte?
'Dest heeft twee keer op goal kunnen schieten. Hij is niet gewend om in die positie te komen en het leek dan ook alsof hij schrok van zijn positie. Ziyech had een keertje moeten scoren en de twee-tegen-één-situatie van Promes en Ziyech werd heel erg slecht uitgespeeld. Goed dat Promes in zo’n situatie niet egoïstisch is, maar de bal die hij vervolgens op Ziyech geeft, had veel beter gemoeten. Ik denk dat het niet egoïstisch was geweest als Promes voor zijn eigen kans was gegaan. Je kunt de gemiste kansen wel wijten aan scherpte, ja.'

Na rust kwamen de kansen - die voor rust wel ontstonden - er nog maar amper. Wat zag jij anders gaan?
'Er ontstonden veel slordigheden in balbezit. De vele overtredingen haalden ook het tempo uit het spel. Ik denk dat ADO het niet erg vond om zo lang op 0-1 achter te staan. Dan weten zij dat ze richting de slotfase misschien nog iets kunnen forceren. Als het dan wat sneller 0-2 wordt, dan is de wedstrijd voor hen uiteindelijk wel verloren.'

Nicolás Tagliafico pakte - op een volstrekt onnodig moment - alweer een gele kaart en is nu geschorst. Moet de Argentijn er niet eens van gaan leren?
'Het wordt bij Tagliafico wel meer getolereerd. Bij andere spelers, zoals Veltman, hoor ik anderen veel sneller klagen. Het is wel een minpuntje in Tagliafico zijn spel. Hij pakt vrijwel altijd een gele kaart. Dat je nu al geschorst bent, is vrij idioot als je bij een team als Ajax speelt. Het is wel lekker dat hij tegen Feyenoord nu sowieso gaat spelen. Maar ik denk niet dat hij het bewust heeft gedaan om er dan bij te zijn.

Het is interessant om te kijken wie die positie op linksback in gaat nemen. Je hebt geen vaste stand-in achter hem staan. Juan Castillo van Jong Ajax zit pas net weer bij Ajax en doet het verdienstelijk, maar het is niet zo dat hij al tegen Ajax 1 aan zit. Dan heb je een paar opties die eigenlijk centraal horen te staan in Blind en Pierie, maar ik denk niet dat zij linksback komen te staan. In de voorbereiding heeft Dest op linksback gestaan toen Tagliafico er niet bij was, dus ik ben benieuwd hoe Ten Hag het gaat oplossen.'

De ADO-supporters steunden de Ajax-fans door voor een deel weg te blijven tot minuut twaalf. Hoe kijk jij tegen de situatie aan?
'Het is natuurlijk onzinnig dat Ajax-supporters nog steeds niet welkom zijn. Dat de fans dan vervolgens twaalf minuten wegblijven, vind ik nobel. Het is goed dat ze het eens zijn met de supporters van Ajax. Ik denk echter niet dat dit de situatie gaat veranderen. Een statement is wel altijd beter dan geen statement. Het is wel een beetje dubbelop dat de ADO-supporters vervolgens negen van de tien liederen tegen Ajax gaan richten en niet achter hun eigen club gaan staan. Je kunt de tegenstander gek maken met wat nummers om ze een beetje uit hun spel te halen, maar om dan ziektes en moeders erbij te halen... Blijf dan gewoon lekker helemaal weg.'

Tot slot: de interlandperiode is begonnen na het duel tegen ADO Den Haag. Hoe kijk jij aan tegen het ‘tweede blok’?
'Je hebt alles gewonnen op PSV-uit na, dat is natuurlijk heel goed. Tegen de kleine tegenstanders heb je gedaan wat je moest doen en op vandaag na heb je gewerkt aan het doelsaldo. Valencia-uit heb je gewonnen en uit bij PSV had er misschien wel meer ingezeten, maar als je je onderlinge wedstrijd thuis wint, dan haal je vier punten uit de twee duels met PSV. Dat is hartstikke goed. Ajax verkeert nu in een vrij ideale positie. Het is lekker dat Ajax weer eens een seizoen van het begin af aan goed bezig is.'

Jesse ter Haar (E-mail: j.terhaar97@hotmail.com)

Alle Nabeschouwingen seizoen 2019/2020:
#ajapsv: 'Schuurs en Martínez complementair aan elkaar'
#vitaja: 'Dolberg brengt helemaal niks'
#paoaja: 'Denk dat Mazraoui uitgroeit tot gedroomde 6'
#ajaemm: 'Waarom zou je Tadic niet als eerste spits zien?'
#ajapao: 'Hoop niet dat Veltman-Martinez hét centrum wordt.'
#vvvaja: 'Hoop dat Alvarez ontbrekende puzzelstukje is'
#apoaja: 'Marin afschrijven gaat wel heel ver'
#ajaapo: 'Dest haalde een absurd hoog niveau'
#spaaja: 'Martínez totaal andere speler op het middenveld'
#ajahee: 'Goed om De Jong achter de hand te hebben'
#ajalil: 'Critici met bek vol tanden na masterclass Martínez'
#psvaja: 'Ajax wordt makkelijk kampioen van Nederland'
#ajafor: 'Neres zal wel het slachtoffer worden'
#ajagro: '8-positie ideale plek Van de Beek'
#valaja: 'Zie Ajax eerste eindigen in groep'

Lees meer over:
Plaats reactie

N-ajax +0

Ik snap echt niet dat mensen Tadic op andere plekken willen zien dan de spits. Buiten de spits is hij echt niet zo geweldig.

08-10-2019 05:49

N-ajax +0

Ik snap echt niet dat mensen Tadic op andere plekken willen zien dan de spits. Buiten de spits is hij echt niet zo geweldig.

08-10-2019 05:49

FWAjacied +3899

Kan er misschien uitgelegd worden door de geïnterviewde waarom het volgens hem opvallend is dat Ziyech het meeste arbeid verricht van de aanvallers? Of is het eerder opvallend dat hij nu pas ziet hoeveel Ziyech in een wedstrijd doet, zowel verdedigend als aanvallend?

07-10-2019 12:36

Rentokill +4610

Hij bedoeld dat normaal gesproken Tadic (want daar ging zn antwoord over) degene is die het hardst werkt.

Mijn verklaring daarop bestaat uit 2 woorden: Plastic rietjes.

07-10-2019 14:00

Aspers73 +3247

vd Beek hoort op 10 en Promes hoort op de vleugels.

07-10-2019 09:36

Simon1 +2959

Maar dan wel met de punt naar achteren, waardoor de competenties van Van de Beek nog meer tot uiting kunnen komen. Probleem is dan wel dat we een vacuüm hebben op te vullen daar we geen geschikte '8 hebben als we met de punt naar achteren gaan spelen.

07-10-2019 09:43

LezDeBoer +566

Ziyech en Van de Beek zouden prima als aanvallende middenvelders kunnen spelen als je met de punt naar achter speelt. Hebben ze 2 seizoenen geleden ook gedaan. Ik neem aan dat ze nu lichtjaren verder zijn als toen. Moet kunnen

07-10-2019 11:08

Rentokill +4610

Eens. Tadic misschien?

07-10-2019 14:03

ajax4perez +9598

Ben sowieso van mening dat je snelle spelers op de flanken moet hebben en dat Tadic niet snel is maar wel controlerend. Ziyech promes en Neres moeten daar gewoon de dienst uitmaken.

Denk wel dat het slim is van Nico om hier zijn zoveelste gele kaart te pakken.
Meest logische is denk ik om Blind naar links te verplaatsen en martinez LCV te zetten.
Castillo tegen RKC aan de eredivisie laten ruiken is ook niet verkeerd, uiteraard volle focus op die wedstrijd maar zie het wel als een beker wedstrijdje.

07-10-2019 07:24

vincent_DV +107

Ik wil deze nog wel iets verder trekken. Je kan in een elftal maar 1 speler hebben op de flank die de bal telkens komt halen, naar binnen trekt en een vrije rol heeft(Tadic en Ziyech) Aan de andere kant moet er dan altijd iemand staan met diepgang in zijn spel(Neres en Promes) Dus eigenlijk vind ik dat Tadic en Ziyech aan de zijkanten te veel is. Dan creeer je namelijk dat je minder oplossingen bied omdat niemand in de dieptes duikt, je maakt het van de Beek lastig omdat die constant wordt geconfronteerd met drukte omdat iedereen naar binnen staat dus ook de tegenstander.

Over het tweede stuk. Ik zou juist eenmalig Martinez linksback zetten, kan tegen RKC toch geen kwaad en dan Gravenberch op de plek van Martinez, die heeft dat namelijk meer als verdiend en zo hoef je maar 2 posities te wijzigen.

07-10-2019 10:20

ajax4perez +9598

Kan ik mij ook prima in vinden

07-10-2019 14:05

brullie +7063

Neres op links geeft dreiging dus tijd voor Neres weer in de basis....

07-10-2019 06:52

LezDeBoer +566

Viel in op rechts en was gelijk weer effectief. “Toevallig” maakt ie dit seizoen letterlijk al zijn doelpunten en assist vanaf de rechterkant of wanneer hij daar positie kiest.
Ziyech ging naar 10 toen Neres erin kwam. Het liefst zie die twee zo samen spelen

07-10-2019 07:48

ETM +3

Waarom is het veelzeggend dat Ziyech het meeste arbeid levert? Dat is namelijk bijna altijd zo. 
Ik vind dat Promes veel goed gedaan heeft de afgelopen periode en ik vind het goedkoop om hem op basis van deze pot naar beneden te schrijven, maar ik blijf ermee zitten dat als DAT de keuze is, dat je dan voor Neres moet kiezen. Bovendien zag ik Neres juist iedere wedstrijd groeien. En ook als je momenteel voor Promes in de basis kiest snap ik niet dat je Neres grotendeels achterwege laat, juist in een pot tegen ADO. En al helemaal niet dat je hem pas zo laat nog brengt. Dan wordt gezegd; zn snelheid voor de omschakeling, maar Neres is volgens mij helemaal niet veel snelller dan Promes, evengoed een speler voor op de counter. Bovendien is snelheid niet zn voornaamste kwaliteit. Neres is gewoon creatiever dan Promes.

Tadic geen beste pot, klopt. Maar wat ik hier en daar toch weer lees.. Tadic is dit seizoen in bloedvorm. Cruciaal voor het dynamische aanvalsspel van Ajax. Hoe verzinnen mensen het dat hij 'sowieso minder' is.

Ajax speelde tegen ADO matig en zelfs slecht in de 2de helft. Je kunt dit onmogelijk los zien van de CL wedstrijd. Het verschil in motivatie tussen ADO en Ajax is ook heel groot. En dit beinvloed echt het spel. -doe maar een peer naar voren, iemand beslist straks toch de wedstrijd wel... Ajax leunt die 2de helft achteloos op haar defensie. En eigenlijk kan dat ook bijzonder makkelijk. Die Summerville (?) is het enige echte gevaar.

Ik vind het wel jammer dat Vd Beek zich steeds niet echt laat gelden spelend als halve 6. Tegelijkertijd laat hij zich enorm gelden op 10. Dat kun je dan positief bekijken.
Ik zeg niet dat Donny daar niets goed doet, maar hij is geen spil in de opbouw van achteruit en dat is wel wat Ajax zoekt.

07-10-2019 04:12

OdjePils +6330

Alsof Tadic vanaf rechts ineens heel dik is...

07-10-2019 00:48

Cupmetgroteoren +5

Vind hem soms slap in zijn passing. Verliest nogal eens de bal. Hij doet het goed qua cijfers, maar zijn spel is niet altijd top. Als Ajax echt pressing zet en het combinatiespel verloopt vloeiend, dan doet Tadic het meestal wel goed. Gaat het wat minder en wordt de ruimte tussen de linies groter omdat de tegenstander de bal heeft, dan heeft ie some moeite om de bal in bezit te houden. Vanaf links moet je 'm sowieso nooit laten starten, daar speelt hij altijd slecht. Moet wel zeggen dat ie technisch goed is en dat Ajax moeilijk een betere spits zou kunnen hebben dan Tadic.

07-10-2019 00:06

ETM +3

Tadic is geregeld de grootste factor waardoor het aanvalsspel loopt. Ook in moeilijke wedstrijden. Maar idd kan hij zn stempel altijd meer drukken vanuit de as van het veld.
Tadic op de flank kan wel, in het eerste kwart van vorig seizoen deed hij het uitstekend, maar al met al is het minder voor dit Ajax. Daarbij speelde Ajax een groot deel zonder gedegen opbouw, dan zijn de voorste 3 een beetje kansloos. Het was al met al een matig tot slechte wedstrijd.

07-10-2019 03:21

blessure +2

Tadic in de spits, lijkt mij het beste.

07-10-2019 11:55

Aad82 +1688

Tadic hoort dicht in de buurt te spelen van Ziyech, dan krijg je magie.

Altijd opstellen als een valse 9, of op de 10. Ten Hag maakt nu zelfs Promes belangrijker dan Tadic, de omgekeerde wereld en eigenlijk schandalig. Sowieso zou ik Neres altijd verkiezen boven Promes.

06-10-2019 22:38

Simon1 +2959

Als er toch een aanvaller naar het middenveld moet om de '10 positie te bemannen, waarom speelt Tadic daar dan niet? Kan hij mooi om Huntelaar heen speen en kunnen Ziyech en Neres de vleugels bemannen. Tadic is ook goed in de kleine ruimte en kan de bal goed bij zich houden zodat de rest kan aanschuiven.

06-10-2019 22:34

ETM +3

Je kunt beter spelers om Tadic heen laten spelen dan andersom. Daarnaast bemand Tadic als valse 9 natuurlijk vaak de 10- positie. Tadic als valse 9 is cruciaal voor dit Ajax. Maar tegen ADO zou dat niet zo moeten zijn. Ajax speelde opbouwend, afgezien van enkele fases in de eerste helft absoluut een slechte pot.

07-10-2019 03:25

Simon1 +2959

Helemaal mee eens, maar als Ten Hag graag met Huntelaar wilt spelen, dan moet er toch ergens een keuze worden gemaakt.

Verder denk ik dat Tadic best eens wat rust mag krijgen. Vorig jaar was lang en de zomerstop wordt in het voetbal steeds korter. Dit zie je dit seizoen wel terug aan zijn prestaties.

07-10-2019 09:36

ETM +3

Ik vind hem gemiddeld genomen dit seizoen zelfs beter dan vorig seizoen. Bijna alle wedstrijden haalde hij een heel hoog niveau.

07-10-2019 10:05

vincent_DV +107

De schorsing van Tagliafico lijkt mij het ideale moment om Gravenberch de kans te geven. Martinez voor 1 keer naar linksback en Gravenberch op het middenveld.

Nu we toch al wat wedstrijdjes onderweg zijn kunnen we toch ook wel een balans opmaken. Voorin staat alles als een huis, verdedigend in mijn ogen niet echt wat vooral komt door te weinig snelheid en ook het voetbal van achteruit komt toch wat moeizaam op gang in mijn ogen. Ik zou daarom in januari graag een RVM zien komen en een linker centrale verdediger of linksback als back up, of Castillo moet zich enorm ontwikkelen de komende maanden. Dan krijg je dit;
Onana/Varela
Dest/Mazraoui, Veltman/Alvarez/Schuurs, Blind, Tagliafico/Castillo of aankoop
Aankoop/Van de Beek/Alvarez Martinez/ Gravenberch
Ziyech/Jensen(Dat vind ik een groot talent), Promes/van de Beek, Neres/Lang, Tadic/Huntelaar

Eigenlijk zou een aanvaller extra alvast voor volgend jaar ook wel fijn zijn, iemand als Antony bijvoorbeeld. Dan kunnen in de winterstop Labyad en Siem de Jong vertrekken zodat er in principe net zo veel plek voor de eigen jeugd is. Ook zou ik Marin verhuren. Niet perse omdat ik hem afschrijf maar ik denk dat het hem goed zou doen als hij ergens een half jaar lekker kan voetballen, want nu heeft ie totaal geen vertrouwen en hij is ook vrijwel niet in beeld bij ten Hag voor mijn gevoel. Een half jaartje Vitesse, FC Groningen, Club Brugge of Racing Genk bijvoorbeeld zou hem goed doen denk ik.

06-10-2019 21:22

makaveli +957

tadic vind ik dit seizoen sws mager..

06-10-2019 20:03

ElPistolero9 +628

Jij bent echt niet goed. Is namelijk samen met Ziyech onze beste speler dit seizoen met een bizar rendement

07-10-2019 14:51

Lewis Hamilton +1

Waarom moet alles dan ook steeds gewisseld worden voorin? Laat je beste spelers op hun beste positie spelen.

Het begon al met dat gezeik met Blind op het middenveld en kijk hem nu spelen achterin.

06-10-2019 18:00

DeWijsneus +25813

Ten Hag, sorry, maar er klopte geen ene hout van. Tweede helft veel eerder moeten ingrijpen. Koppig zijn hoort overigens wel bij een Ajax trainer. Promes was echt ondermaats en Huntelaar geen toegevoegde waarde. Eerder om moeten zetten. Punten zijn in ieder geval binnen.

06-10-2019 17:52

Web +178830

Weet je wie de slechtste was Tadic
Altijd de mindere spelers aan pakken, en mag het een keer minder zijn?
Dit team is nog ongeslagen

06-10-2019 18:18

DeWijsneus +25813

Tadic was ook slecht ja. Maar waarom dan ook opeens weer als linksbuiten... Hielden geen bal vast. Maar mag toch overigens wel m'n mening geven in de nabeschouwing?

06-10-2019 19:47

Web +178830

Natuurlijk mag dat, maar je hebt in een team altijd mindere spelers
Promes heeft gescoord de laatste twee CL en tegen PSV, ik vind nogal
Huntelaar zou ik alleen in thuis wedstrijden in de spits zetten, behalve tegen PSV en AZ niet

06-10-2019 21:18

Cruijff72 +0

Die gele kaart pakte Nico echt wel bewust. Een minuut daarvoor maakte hij ook hij zo een overtreding die niet nodig was waar je normaal geel voor krijgt.

06-10-2019 17:07

b.hulshof +3798

Tadic had een snipperdag vandaag en Huntelaar was overal te laat. Ten Hag had hun rond de zestigste minuut moeten vervangen voor Traore en Neres.
Ook irritant opvallend vond ik vandaag de mouwtjes over de handen bij Dest en Ziyech, ik vindt dat echt geen pan. Het komt bij mij over als het tegenovergestelde van de mouwen opstropen.

06-10-2019 16:55

Dondy +1879

Maak je je dáár echt druk om?

07-10-2019 09:53

HStorm +3184

Linksachter kan Martinez Nico prima vervangen.

06-10-2019 16:41

Schip +23626

Lijkt me ook. En dan Alvarez op de positie van Martinez. Laat Gravenberch of Eiting maar spelen.

06-10-2019 16:47

mickey2602 +4800

Dan heb je een persoon op linksback staan die daar,bij AJax welte verstaan,geen enkele minuut heeft gemaakt. En het middenveld wordt weer gewijzigd.
Aan de andere kant kun je stellen dat dat tegen RKC moet kunnen maar ik ben toch voorstander van zo min mogelijk wijzigen.
Dan moet Dest linksback en Mazraoui rechtsback.

06-10-2019 17:13

gi0vanni +7377

Zie wat minder problemen. Martinez is alvast gehaald als opvolger van Tagliafico en heeft in de voorbereiding al op de back positie gespeeld. Prima speler die Martinez.

07-10-2019 17:17

afcas +3820

Hij is niet gehaald als de opvolger van nico... Ff serieus...

07-10-2019 20:29

Schwalbino +11

Belangrijke punten, onbelangrijke wedstrijd.

06-10-2019 16:21

HStorm +3184

3 punten, snel de bus in.

06-10-2019 16:42

Schip +23626

Dat noem je een contradictio in terminus.

06-10-2019 16:46

Schwalbino +11

Ik bedoel deze wedstrijd analyseren heeft weinig nut want dit is zo'n wedstrijd die niemand graag speelt. Uit, in de regen op plastic, zonder publiek, na een CL wedstrijd. Niemand gaat tot het uiterste, iedereen calculeert en wil zo snel mogelijk naar huis.

07-10-2019 22:31

JanBiesbos +29400

Heeft mindere periode laat ander wel beter spelen en scoren

06-10-2019 15:47

PJK54 +1

Ten Hag moet ophouden met dat gehussel voorin zet een vaste basis neer dat geeft spelers ook meer vertrouwen

06-10-2019 15:34

Ajax-Amsterdam +4204

Wat een onzin. Ten Hag moet juist rouleren, zodat spelers minder blessures krijgen en altijd topfit zijn. Deze jongens moeten nog wennen aan de verschillende posities en verder nog iets beter op elkaar ingespeeld zijn. Dan komt het echt wel goed en gaan we wordt het weer een mooi seizoen.

06-10-2019 15:40

JanBiesbos +29400

Onzin, dit team kan op elke manier goed spelen. Vorig jaar ook gedaan. Van Valencia naar ADO gatverdamme, en dat kut veld....

06-10-2019 15:48

Klaasforever +0

En vergeet dat kut schoppende en zuigende ADO niet, hoop dat ze er uit vliegen.

07-10-2019 13:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.