NB: 'Het was vooral een hele domme overtreding van Bergwijn'

door BadembaBarrie 146

Bron Ajax Showtime

NB: 'Het was vooral een hele domme overtreding van Bergwijn'

door BadembaBarrie 146

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. AjaxShowtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax komt niet langs Excelsior en lijdt zoveelste teleurstellende puntenverlies van het seizoen. Ditmaal met redacteur Timo . Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: dit Ajax hangt met plakband aan elkaar.

'Eens, dit Ajax moet het hebben van individuele bevliegingen - zoals de actie van Rensch voorafgaand aan de 2-2 - die ervoor moeten zorgen dat een wedstrijd opengebroken wordt. Er klopt tactisch weinig van en ook hebben de meeste spelers niet genoeg kwaliteit om in het Ajax-shirt te spelen. Daarnaast was het opmerkelijk om te zien hoe energieloos dit Ajax aan de aftrap kwam te staan na anderhalve week zonder wedstrijden.'

Was er een speler aan Ajax' zijde die je wel zijn niveau vond halen?

'Geen enkele speler aan Ajax’ kant haalde een normaal niveau en er was geen enkele speler die de ploeg op sleeptouw wist te nemen. Rensch was wel bij beide doelpunten betrokken met twee belangrijke acties. Voornamelijk de actie voorafgaand aan de tweede treffer verdient een compliment.'

John van 't Schip koos weer voor een 4-3-3 formatie en gaf aan daaraan vast te willen houden. Wat vind jij van die keuze?

'Het was niet meer dan logisch om vast te houden aan het 4-3-3 systeem na de goede tweede helft tegen FC Twente. In die wedstrijd wist Ajax het mede door de tactische omzetting van vijf verdedigers naar 4-3-3 de wedstrijd om te draaien en dus vond ik het een logische keuze om aan dat systeem vast te houden. Ook zou ik in het restant van het seizoen blijven spelen met die formatie, omdat ik in het systeem met vijf verdedigers geen aanknopingspunten heb gezien om verder te gaan. Je kan dus beter vasthouden aan 4-3-3.'

Het moment met Steven Bergwijn voor rust had een grote impact op de wedstrijd. Hoe beoordeel je dat moment?

'Het was gewoon een hele domme overtreding van Bergwijn, die overigens tot dat moment al een slechte indruk achterliet. Hij liep te laat mee met zijn man en er werd verkeerd doorgedekt door Kaplan en Hato. Bergwijn had geen enkele intentie om de bal te spelen en dus was een rode kaart op zijn plaats. Een hele domme actie, die je waarschijnlijk twee punten heeft gekost.'

Hoe vond je dat Ajax het oppakte na zijn rode kaart?

'Ajax had na de rode kaart voor het overgrote deel wel het balbezit, maar Akpom, Taylor en Godts wisten niet heel veel gevaar te creëren met zijn drieën. Taylor maakte sowieso een belabberde indruk. Ik heb hem weinig goede dingen zien doen. Godts was daarbij erg ongelukkig met zijn individuele acties. In de omschakeling lag er vaak veel ruimte voor Excelsior, maar daar wisten ze amper gebruik van te maken.'

Wat ging er mis bij de tegengoals?

'De 1-1 is weinig over te zeggen, want dat is een strafschop na de oliedomme overtreding van Bergwijn waar Rulli gewoon naar de verkeerde hoek wordt gestuurd. Bij de 1-2 wordt Hato erg makkelijk uitgespeeld aan de zijkant en vervolgens springt Rensch niet mee met zijn man en zodoende kwam Ajax mijns inziens enigszins onnodig op achterstand.'

Ajax speelt gelijk en heeft plek vijf zo niet meer in eigen hand. Waar eindigt Ajax dit seizoen?

'Met het resterende programma van Ajax tegen FC Volendam, Almere City en Vitesse zou je mogen verwachten dat Ajax weet te eindigen op de vijfde plek, maar niets is een zekerheid dit seizoen. Ajax heeft een gunstiger programma dan NEC, maar voorafgaand aan Excelsior-thuis had ik ook niet verwacht dat het zou eindigen in een gelijkspel. Het is vooral hopen dat Ajax het voor elkaar krijgt om op de vijfde plek te eindigen om zo Europa League-voetbal veilig te stellen.'

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: b.barrie@ajaxshowtime.com)

Lees meer van De Nabeschouwing van dit seizoen:

#ajaher: 'Brobbey speelde prima, maar het is goed als er een concurrent komt'

#excaja: 'Ajax moet de jongens die zich niet volledig op de club richting zo snel mogelijk van de hand doen'
#ludaja: 'Berghuis is de beste nummer tien die Ajax nu in de selectie heeft'
#ajalud: 'Steijn moet op het middenveld kiezen voor Taylor óf Van den Boomen'
#foraja: 'We moeten accepteren dat Ajax op dit moment in een traject zit'
#tweaja: 'Steijn lijkt nog geen idee te hebben hoe hij Ajax wil laten spelen'
#ajaom: 'Ajax kan voortborduren op het middenveld na rust'
#ajafey: 'Het is wel erg makkelijk om de positie van Steijn nu zó ter discussie te stellen'
#ajafey (restant): 'Er moet in alle geledingen van de club meer Ajax-DNA komen'
#aekaja: 'Dit Ajax lijdt aan een gebrek aan tactiek, houvast en vertrouwen'
#ajaaz: 'Dit seizoen is niet meer te redden en moet functioneren als een tussenjaar'
#utraja: 'Bizar als het na deze wedstrijd nog niet klaar is met Steijn'
#briaja: 'Totaal onrealistisch om van dit Ajax resultaat te verwachten tegen Brighton’
#psvaja: 'Cruciaal dat Maduro onder Van 't Schip voldoende inspraak houdt'
#ajavol: 'Martha deed als back een beetje aan Mazraoui denken'
#ajahee: 'Van 't Schip coacht meer langs de lijn en geeft de spelers echt vertrouwen'
#ajabri: 'Dit Ajax is kwalitatief nog niet goed genoeg om van Brighton te winnen'
#almaja: 'Ajax hing van toevalligheden aan elkaar en stichtte alleen gevaar via Brobbey'
#ajavit: 'Taylor is zeer terecht tot Man of the Match verkozen'
#omaja: 'Veel van Mislintats aankopen renderen niet; de selectie is totaal niet in balans'
#necaja: 'Als Ajax 3-5-2 gaat spelen, komen de meeste spelers het beste tot hun recht'
#ajaspa: 'Taylor is echt van toegevoegde waarde voor dit Ajax'
#ajaaek: 'Conference League kan belangrijk zijn voor Ajax’ zelfvertrouwen’
#ajapec: 'Kreeg een brok in mijn keel van het eerbetoon aan Van 't Schip'
#heraja: 'Als Ajacied vraag je je af wanneer deze nachtmerrie voorbij is'
#gaeaja: 'Ajax lijdt aan een gebrek aan kwaliteit en vertrouwen aan de bal'
#ajarkc: 'Goede hoop dat Ajax onder Van 't Schip derde kan worden'
#heraja: 'Hlynsson voegt ook zonder bal zóveel toe aan het spel van Ajax'
#ajapsv: 'Henderson stond negentig minuten aan, een geweldige aankoop'
#heeaja: 'Er kwam zonder Bergwijn geen enkele dreiging vanaf de linkerkant'
#ajabod: 'Van den Boomen gaat nog heel belangrijk zijn in Ajax' opbouw’
#ajanec: 'Ajax heeft behoefte aan een voetbalfreak die het tactisch goed neerzet'
#bodaja: 'Ajax is over twee wedstrijden feitelijk weggespeeld door Bodø/Glimt'
#azaja: 'Ajax moet de komende wedstrijden met Kaplan en Hato in het centrum starten'
#ajautr: 'Mannsverk heeft de potentie om vaste basisspeler in Ajax 1 te worden'
#ajavil: 'Ajax heeft met Kaplan een potentiële topper in huis'
#ajafor: 'Ajax heeft momenteel totaal geen tactisch plan'
#vilaja: 'Van 't Schip had Mannsverk in bescherming moeten nemen door hem te wisselen'
#spaaja: 'Godts bracht met zijn snelheid en creativiteit iets wat Ajax echt heeft gemist'
#pecaja: 'Tahirovic heeft mij positief verrast; zijn voorassist was echt een wereldbal'
#ajagae: 'Dit gelijkspel typeert dit Ajax; één moment en hij valt binnen'
#feyaja: 'Als Ajacied hoop je dat dit seizoen zo snel mogelijk voorbij is'
#ajatwe: 'Taylor was de enige bij Ajax die de hele wedstrijd volle bak ging'

Lees meer over:
Plaats reactie

Daneman +1384

Graag Bergwijn verkopen. Niet omdat hij niet heel goed kan voetballen. Maar omdat:
- heeft disbalans gebracht met zun dure aanschfprijs
- zit in negatieve spiraal. Kan ie zelf weinig aan doen. De verdediging van ajax afgelopen jaar matig, Dit komt dan oa vanwege dat Hato veel te jong is.

26-04-2024 11:18

Gonzalez75 +5862

Die oelewapper verdient het niet om nog ooit de aanvoerdersband te dragen. Hij is het helemaal niet waard.

26-04-2024 10:06

ArnoAjax +1663

Ik had al deze mening, maar nu helemaal tijd voor een echte aanvoerder!

26-04-2024 07:40

cantharel +3520

Het was Hato die gewoon de voorzet eruit had moeten halen maar liet zich kinderlijk eenvoudig uitspelen zonder enige felheid in zijn actie. Zie ik trouwens el vaker bij hem, een soort van arrogantie.

25-04-2024 17:16

Robertini +38950

En Kaplan die rond de middenlijn stond te niksen ook niet vergeten. Onze toptalenten hebben nog veel te leren.

25-04-2024 22:29

Jarikoning +7201

Mag je niet zeggen. Maar als je kijkt zie je hoe sloom die altijd reageert. Voorzetten niet eruit haalt. Laks en arrogant. Op basis van niks.

26-04-2024 06:52

7172AFCA7395 +10269

Domoor Bergwijn zo snel mogelijk verkopen. Gast kost je gewoon punten.

25-04-2024 17:02

komopajax777 +13141

Bergwijn kan beter vertrekken.Hij laat niets zien,is lui en suf.Het is te hopen dat de 30 miljoen terugverdiend gaat worden op deze mislukte Ajacied.

25-04-2024 16:29

Robertini +38950

We mogen met de helft al vrij blij zijn.

25-04-2024 22:30

Schip +23345

Na in De Kuip al aan rood te zijn ontsnapt.

Onze routiniers Berghuis en Bergwijn - je weet wel, spelers met wie wij volgens Berghuis blij moeten zijn en die het team dragen - blinken uit in een gebrek aan zelfdiscipline en beheersing.

Hoeveel rood / bijna rood hebben deze jongens al op hun conto, Europees inbegrepen? Bergwijn die slaat tegen die Duitse club, of bij opstootjes betrokken is, in de Kuip weer, nu weer een rode kaart die ons nekt, Berghuis rood tegen Olympique, geen leiding geeft etc?

Opzouten met deze ankers en kwaliteit aantrekken.

25-04-2024 16:25

Mijnclub33x +9767

Bergwijn: Gewoon een duel om de bal met armpjes in elkaar. Hij heeft die speler geen doodschop gegeven. Zou ik geel voor geven. En ja, zo'n speler laat zich dan makkelijk vallen.

25-04-2024 15:51

Hwb +1450

Jij zou geel geven, omdat het geen doodschop was. Dat betekent dat jij nooit zelfs maar in de buurt van dit niveau zou komen als scheidsrechter. Omdat de regels hier heel duidelijk over zijn. En als scheids gaat het er niet om wat je zelf wel een gepaste straf lijkt, maar om wat de regels zijn.

25-04-2024 16:13

Jeugd +24585

Rensch die totaal niet van de grond komt bij de 2e goal. Zo triest!

25-04-2024 15:28

Dolblij +44782

Bergwijn is in niets een ajax-waardige aanvoerder, in helemaal niets. Het enige wat Bergwijn kan aanvoeren is een karavaan kamelen, die sjokken ook.

25-04-2024 15:23

AjaxAdvocaat +12677

Hoop oprecht dat we gisteren naar de laatste wedstrijd van Bergwijn hebben gekeken.

Nog nooit zo'n zwakke captain gezien zeg, snap nu dat Tadic vorig jaar de voorkeur op links kreeg

25-04-2024 15:05

Dirk +7001

Hopelijk krijgt hij 4 weken en zien we hem niet meer terug ...

25-04-2024 15:28

AjaxAdvocaat +12677

De meeste dromen zijn bedrog.....

25-04-2024 15:28

Dirk +7001

Spijtig hé 😅😅

25-04-2024 15:30

Mijnclub33x +9767

Daar weet Bosato alles van😂

25-04-2024 15:53

Robertini +38950

Rensch was aanvallend best leuk, maar verdedigend had hij toch weer wat momenten hoor. Zo ook bij de 1-2, waar hij gewoon totaal niet springt.

25-04-2024 15:04

Dirk +7001

Ook bij de persconferentie weet hij niet hoe het komt dat Ajax zoveel tegengoals krijgt , als je zo verdedigt zoals hem , is dat een logisch gevolg. Hij was 2x betrokken bij de doelpunten maar toch mag je het punten verlies op zijn conto zetten

25-04-2024 15:27

Robertini +38950

'De 1-1 is weinig over te zeggen, want dat is een strafschop na de oliedomme overtreding van Bergwijn waar Rulli gewoon naar de verkeerde hoek wordt gestuurd.' Daar ben ik het niet mee eens, je moet juist kijken hoe het mogelijk is dat een aanvaller op die posities 1 op 1 met een tegenstander komt. Een linksbuiten moet rond de middenlijn verdedigen.

Ja, het is een domme overtreding, maar waar is Hato? Waar is Kaplan? Of zelfs Tahirovic of Mannsverk? Hato verliest op links makkelijk het duel, Sutalo wordt naar links getrokken omdat Kaplan nergens te bekennen is en dus gaat je linksbuiten in de eigen 16 verdedigen, dan krijg je dit soort fouten.

Het is een fout van Bergwijn, maar er gaan 10 fouten aan vooraf, als je die 10 fouten oplost, is een soortgelijke fout van je linksbuiten een vrije trap rond de middenlijn. Er staan op papier 4 spelers achter Bergwijn, dus hoe kan hij in hemelsnaam 1 op 1 komen in de eigen 16?

De grootste fout was derhalve van Kaplan, niet van Bergwijn, want waarom staat hij in hemelsnaam opgesteld als aanvallend middenvelder? En waarom duurt het zo lang voordat hij terug komt?

25-04-2024 14:39

Jeugd +24585

Gelul.
Alsof je gestudeerd moet hebben om te snappen dat als je iemand naar beneden gaat trekken in de 16 dat dit een strafschop is. Dat kan iedere lul begrijpen maar kennelijk Bergwijn niet. Gewoon stom.

Aan ieder doelpunt gaan fouten vooraf maar je hoeft niet iemand naar de grond te trekken. Al hebben 10 man daarvoor ook iets doms gedaan.
Strafschop komt gewoon op conto Bergwijn

25-04-2024 15:26

Robertini +38950

Lol, goed begin om een inhoudelijke discussie aan te gaan...

Ik zeg ook dat het een domme overtreding is, dus je spreekt me verder totaal niet tegen.

25-04-2024 15:58

cantharel +3520

Mee eens, waarom laat Hato die voorzet geven.

25-04-2024 17:19

Saudara +7061

Van een ervaren speler als Bergwijn verwacht ik deze domme overtreding niet. Middenveld met Mannsverk en Tahirovic droeg niet bij aan de defensie organisaties 2 spelers met de motoriek en draaicirkel van een tractor. En daarnaast positioneel nog onvoldoendede in staat om de belangrijke posities op middenveld in te vullen. Op termijn misschien, maar op alle fronten nu nog te licht. Overigens ben ik het eens met de onaanvaardbare invulling van de ik als aanvoerder van Bergwijn. Is geen leider. Verschrikkelijk.

25-04-2024 14:11

Robertini +38950

Aanvallers doen in de eigen 16 altijd domme dingen, daarom moet je zorgen dat ze daar nooit komen, behalve misschien bij hoekschoppen.

25-04-2024 14:42

JariLitmanen87 +7934

De titel moet anders: Het was vooral een overtreding van een hele domme Bergwijn.

25-04-2024 14:09

CruijffiaansNouriaans +4425

Bergwijn moet meer doen defensief - Hato idem dito. Soms met een stap eerder of meer en wat meer agressie haal je een pass eruit door er alleen maar te zijn. Helaas snapt dit Ajax dat niet.

Wat we nodig hebben is sneller terug verdedigen, meer voetbal in de as en betere counter pressing, afspraken en leiderschap. Gods die in zijn jeugdige onbezonnenheid gaat pingelen op 18 meter van zijn achterlijn, terwijl hij a niks kan winnen met zijn actie, maar ook de bal niet kwijt kan omdat ie niet geholpen wordt. Een echte leider straft dat af: die geeft iedereen op zijn flikker. Bergwijn maakt een domme overtreding omdat hij er gewoon echt geen flikker van snapt. Het verschil met dit Ajax en dat van 18/19. Intelligentie. De jong, de ligt, schone, allemaal slimme boys. Hier mis ik dat wel eens.

25-04-2024 13:53

Juan62 +46067

Ik blijf het vreemd vinden: voor een incorrecte schouderduw in het strafschopgebied kan je een pingel tegen krijgen, maar krijg je geen rood,
terwijl er ook geen enkele intentie is om de bal te spelen

Dit was spijkers zoeken op laag water

25-04-2024 13:37

CruijffiaansNouriaans +4425

Het was terecht rood, omdat hij geen intentie had de bal te spelen en een bewuste overtreding maakt. Normaal, bal in de buurt en een overtreding die voetballend gebeurt, is het panel + eventueel geel. Dit was rood juist omdat er geen bal intentie was en het een bewuste HELE FUCKINB DOMME overtreding was. Bijkomend voordeel. GEEN BERGWIJN VOLGENDE POT.

25-04-2024 13:55

ck69 +13050

Je linksbuiten die verdedigt in een voor de rest leeg 16 meter gebied is nog veel dommer denk ik. En dan bedoel ik dat iedereen hieraan bijdraagt en niet alleen onze vedette.

25-04-2024 13:32

Dennisvm +1745

Heel dom ja. Maar ik stoor me ook mateloos aan hoe makkelijk iedereen maar valt. Bij het minste geringste dat ze voelen liggen ze op de grond. Op het middenveld had ie gewoon doorgelopen en had er nooit gefloten geworden voor dit vergrijpje.

25-04-2024 13:08

Praagout +1255

Als Bergwijn volgend seizoen in de zandbak gaat spelen krijgt 'ie van mij persoonlijk een schepje en een paar taartvormpjes mee.
Droeftoeter.

25-04-2024 13:08

Dutch Schaefer +6097

Ik hoop dat we 5e worden maar dan vooral vanwege het feit dat de martelgang niet nog langer duurt.

25-04-2024 12:58

FysioPat020 +25581

Ik hoop itt vele anderen dat Bergwijn blijft. Die gaat onder een goeie trainer helemaal opbloeien als Henderson de aanvoerdersband krijgt.

25-04-2024 12:49

Lunsdale +6288

Uit wat blijkt dat? Als hij een trainer nodig heeft om een sprintje te trekken dan ligt het alsnog aan Bergwijn zelf.

Het is ook niet zo dat hij vorig seizoen een voldoende haalde, of het jaar daarvoor bij Spurs. Zijn laatste goede reeks wedstrijden zat hij nog bij PSV.

25-04-2024 23:51

vanreenen +10196

Zoals ik al eerder aangaf, ligt de fout bij Ajax en niet bij de spelers die straks moeten vertrekken.
Er zal ongetwijfeld één persoon zijn die zich zit af te rukken dat HIJ degene was die naar buiten bracht welke spelers zullen moeten vertrekken. Die spelers zijn totaal niet meer bezig met Ajax. De instelling die je tegen Twente zag in de 2e helft zal je niet meer zien. Men had daarmee toch ook naar buiten kunnen komen na de gigantisch moeilijke uitwedstrijd tegen Volendam? Nu wordt het inderdaad enorm zwaar na de blamage tegen Excelsior de resterende 3 wedstrijden met een overwinning af te sluiten. Excelsior die ik soms beter zag voetballen dan Ajax.

25-04-2024 12:44

Mv9494 +16610

Bergwijn echt de meest waardeloze aanvoerder ooit

25-04-2024 12:42

DanTheMan +554

Een aanvoerder hoort dit soort dingen sowieso niet te doen. En vooral niet op die plek

25-04-2024 12:39

FelixGassenlicht +8934

Maar wij wisten toch al lang dat hij het buskruit niet heeft uitgevonden. Miskoop van de eeuw.

25-04-2024 12:34

FysioPat020 +25581

Fout 1 van Steijn was om Bergwijn met de aanvoerdersband op te zadelen in de hoop dat verantwoordelijkheid zn veel te korte lontje langer zou maken. Een grote inschattingsfout.
Hij is een speler die je instinctief moet laten ballen zonder dat hij hoeft na te denken want daar ligt niet bepaald zijn sterke punt..
Steijn heeft er dus een handrem opgegooid en de eerste handeling vd nieuwe trainer zal moeten zijn hem van die aanvoerdersband te verlossen.
De pure frustratie spat er bij hem vanaf.

25-04-2024 12:25

Altijdindestraat +39799

Weet je wat dom is, een tattoo in de gezicht, oh wacht...

25-04-2024 12:23

Altijdindestraat +39799

Domme spelers, doen domme dingen, welkom bij deze selectie.

25-04-2024 12:22

Francisco81 +4280

Zeker een domme overtreding en terechte penalty. Maar rood veel te zwaar. Die regel zou anders kunnen.. Buiten de 16 een doorgebroken speler neerhalen kun je rood voor geven en binnen de 16 meter is straffen met een penalty al voldoende denk ik dan .

25-04-2024 12:20

w86 +9337

Eens, de regel is te zwaar. Deze overtreding is nergens op het veld zelfs geel waard. En omdat je nu een scoringskans ontneemt krijgen ze een penalty.

Maar goed, dat is nu niet de regel en dus moet je het daarmee doen. Had je hem beter kunnen neerschoppein de hoop de bal te raken. Maarja dan moet je met een vies broekje naar de febo na de wedstrijd..

25-04-2024 12:41

Hwb +1450

Nee, ze krijgen de penalty vanwege de overtreding in de 16, scoringskans of niet. De rode kaart is voor het ontnemen van de scoringskans, zonder poging de bal te spelen. Zegt dus niets over hoe zwaar de overtreding is.

25-04-2024 16:03

Bullmajor +305

Op zich is het een overtreding (een hele domme zelfs), echter wel een hele lichte. In meer dan 90% van de gevallen wordt hier niet voor gefloten.

25-04-2024 13:03

WZAWZDB14 +4620

Bergwijn na zijn schorsing maar een keer banken.

25-04-2024 12:20

Arjuna +3732

maar een keer? way overdue ffs

25-04-2024 12:51

Bobje99 +7031

Bergwijn maakt een domme overtreding. De vraag is meer waarom hij in de situatie komt daar die domme overtreding te maken. Klopt positioneel helemaal niks van. Tegen Excelsior..

25-04-2024 12:18

AFCAHoorn +22598

Maar Bergwijn is ook dom. Dus dan krijg je dat al gauw.

25-04-2024 12:12

Ajaxsupporter02 +13814

Er wordt specifiek benoemd dat Taylor belabberd was terwijl hij 1 van de enigen was waar nog gevaar vandaan kwam met Rensch. Had een prima assist op Rensch en kopte nog een bal tegen de lat. Ik kan er zo 8 opnoemen die veel slechter waren.

25-04-2024 12:07

Zuid2 +2523

Taylor zit nu eenmaal in de positie dat hij zich niet eens 1 a 2 fouten kan permitteren bij een bepaald deel van de fans.
Die iets te korte terugspeelbal blijft dan weer hangen in de hoofden terwijl hij inderdaad verder samen met Rensch (en Sutalo) de minst slechte was.

25-04-2024 12:22

w86 +9337

Zou zijn houding daar een rol in kunnen spelen? Na die kopbal op de lat ook, loopt hij te balen waardoor hij bij de volgende kans buitenspel staat.

Verder continu zijn houding van een vedette, terwijl hij eigenlijk het broekie is wat blij zou moeten zijn met elke minuut die hij krijgt. Dat laatste zegt vooral veel over de stand van de selectie.

25-04-2024 12:43

Ajaxsupporter02 +13814

Dat balen moet hij inderdaad niet zo lang doen, was een beetje dom daar. Dat hij 1 van de beteren is, is een probleem in de selectiesamenstelling. Daar kan hij niet veel aan doen, maar krijgt eigenlijk daardoor juist veel kritiek.

25-04-2024 12:46

Dennisvm +1745

Taylor hoort ook gewoon in een goed draaiend elftal mee te spelen. Nu wordt verwacht dat zo'n jochie de kar trekt maar zo'n speler is het gewoon niet. Helemaal niet erg. Maar hij moet gewoon een aantal volwassen spelers om zich heen hebben die hem kunnen sturen. En die hebben we dit seizoen niet.

25-04-2024 13:14

FysioPat020 +25581

Bergwijn staat dan ook niet bekend als een goocheme gozer..

25-04-2024 12:03

BokkieBokstra +11291

Een echte aanvallers overtreding, en als je lui bent had je nooit in het eigen strafschop gebied geweest. Blijft, een belachelijke rode kaart.

25-04-2024 11:58

Juichtoon +32277

Laatste wedstrijd is Nec Fnoord...een 1tje..
Zal ik het spellen waarom?

25-04-2024 11:45

BokkieBokstra +11291

Als we het daarvan moeten hebben dan zou het heel treurig zijn.

25-04-2024 11:59

Juichtoon +32277

Daarom heeft nec geen zwaar programma...verwacht ik .

25-04-2024 12:09

BokkieBokstra +11291

Dat weet ik niet, dat zou wel heel erg zijn maar Ajax heeft alle kansen gehad het op eigen kracht te redden. Wordt het playoff krijg je dat gezeik met de toppers weer.

25-04-2024 12:14

Torcida +5539

Zoals ik al dacht, door de bekerwinst van Feyenoord en de anderhalve week pauze zijn de Ajax-spelers volledig geparalyseerd. Taylor de ene wedstrijd goed en energiek, en dan gewoon weer drama. Brobbey uiteraard geblesseerd. Kaplan-effect is alweer uitgewerkt en Hato heeft z'n terugval...

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar deed Bergwijn het niet gewoon expres? Hij solliciteert al weken naar rood zodat hij maar niet op het veld hoeft te staan, krijg je het gevoel.

25-04-2024 11:41

Torcida +5539

Ik heb de samenvatting gezien. Rood veel te zwaar, maar ook gewoon dom van Bergwijn.

Kijk, als Rensch dat eerste doelpunt maakt, moeten ze niet zo slap vieren met elkaar, maar gewoon die bal uit het net pakken en richting middellijn sprinten.

Ik weiger mee te gaan in al het fatalistische gedoe. Bijna elke speler in deze selectie kan vele malen beter dan dit. Het zit gewoon mentaal verkeerd en dat los je alleen maar op met vastigheden. Dat is aan de trainer, en hopelijk komt er snel eentje die dat kan.

Een paar gerichte aankopen, mentaal de boel ombuigen, en Ajax speelt gewoon om de CL-plekken, en afhankelijk van de concurrentie, ook om het kampioenschap.

25-04-2024 12:13

Ajaxhartt +10702

Moet eerlijk zeggen dat die actie van Gaaei wel een terechte rode kaart had kunnen opleveren, maar scheids en VAR durfden dat kennelijk niet aan.

25-04-2024 09:35

Harrier Du Bois +38549

Ik vond het geen rood, been niet hoog, geen intentie om een overtreding te maken, gewoon ijverig, lomp en dom zoals hij als speler is.

25-04-2024 10:33

AFCAHoorn +22598

Gaaei is alles behalve "lomp en dom". Slap gelul dus.

25-04-2024 12:13

Ajaxhartt +10702

Ik vind Gaaei niet lomp, geen domme speler, maar inderdaad wel ijverig. Aan dat laatste kunnen veel anderen een voorbeeld nemen.
Overigens weet ik niet in hoeverre intentie een rol speelt in de beoordeling door scheidsrechters. Daarvoor ken ik de spelregels niet goed genoeg.

25-04-2024 15:12

Hwb +1450

In de regels gaat het bij mijn weten vooral over hoeveel risico je neemt bij het aangaan van de actie. Niet zozeer over intentie. De intentie kun je namelijk nooit zeker weten.

25-04-2024 16:06

JanBiesbos +28947

Onze spelers mogen gewoon zichtbaar in de rug gelopen worden in de 16 vd tegenstander en tegenstanders krijgen een pingel en rode kaart mee bij een zwalbe, bijt eens van je af man schip.

25-04-2024 09:32

Henk de Vries +11119

Hou toch op... Het was geen schwalbe, gewoon terechte strafschop. Over rood kun je discussiëren, maar dat is voetbal, de regels zijn niet altijd duidelijk en dus er viel ook voor rood best wat te zeggen. Daarnaast ontsnap je bij die actie van Gaaei aan een 2e rode kaart en speel je 90 minuten lang als een drol... Als je zo speelt als Ajax gisteren mag je nooit naar iets anders wijzen, dan moet je naar jezelf kijken. Ajax had helemaal nergens recht op gisteren..

25-04-2024 12:20

Balgevoel +30817

Tuurlijk moet-ie 'm gewoon laten gaan. Maar hij liep mee en ergens valt dat te prijzen. Meestal stellen we dat het niet aan de linksbuiten ligt als-ie tot op ongeveer de eigen achterlijn achter een tegenstander moet aanlopen, maar Bergwijn kan niets goed doen. De heersende frustratie is begrijpelijk hoor, 33 miljoen en zo, heeft z'n uitstraling niet helemaal mee, et cetera.

Maar vond dit een typische onhandige (dom mag ook hoor, maar bijna iedereen in onze selectie had 'm hier zo gemaakt) verdedigende actie van een aanvaller. Laat maar 1-op-1 komen, dan is het aan Rulli en zien we wel, maar tsja, wat verwachten we ook... Ajax heeft natuurlijk ook een intelligentie-impuls nodig. Nog wonderlijker blijft het om te zien dat er geen enkele vastigheid is. Daarvoor kijk ik niet meer naar de spelers, we weten allemaal dat bij Ajax trainen een soort veredeld schoolreisje is.

25-04-2024 09:23

StevenAFCA +3082

Probeer die smerige, luie aanvoerder van ons alsjeblieft niet te verdedigen. De man is een schande voor deze club.

Hij loopt nooit mee, en als die een keer meeloopt doet die zoiets doms. Deze man heeft heel het team gisteren in de steek gelaten. En hij laat de supporters al een jaar in de steek. De beste man komt geen lantaarnpaal voorbij en heeft het werk ethiek van frikandel.

25-04-2024 10:27

Balgevoel +30817

"Smerige". Geloof me, ik volg Ajax vanaf 1989 en toen was ik net 4. Ik heb nog nooit een eigen speler 'smerig' genoemd.

25-04-2024 10:30

StevenAFCA +3082

Nee dat snap ik als je de beste man zelfs nog probeert te verdedigen na de wedstrijd van gisteren.

25-04-2024 10:31

Balgevoel +30817

Mwah, hadden ook zo onze pispaaltjes. Mario Melchiot noemden we 'langpootmug' en bij ieder balcontact van Jan van Halst moesten we gewoon keihard janken. Maar er waren vaker perioden waarin de situatie van Ajax hopeloos leek. En steeds weer kwam het uiteindelijk een keer goed.

25-04-2024 10:36

StevenAFCA +3082

Ik geloof ook wel dat het uiteindelijk goed komt. Ik ben zelf in 1994 geboren, de mooie jaren in de '90 dus niet bewust meegemaakt. Vanaf 2001 ongeveer de eerste actieve herinneringen. Dus in totaliteit sowieso niet heel veel goede jaren meegemaakt persoonlijk. Maar in al die jaren heb ik nog nooit zo'n luie speler meegemaakt als Bergwijn. We hadden bijvoorbeeld in 2010 ook geen wereldselectie maar wel mannen die alles gaven voor het logo.

25-04-2024 11:05

Breuk +25024

Hij zal wel weer vader worden.

25-04-2024 09:19

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25284

Wat verwacht je anders van een speler met een IQ van50

25-04-2024 09:06

Andronixos.c +8126

Hij wou snel op vakantie gaan !

25-04-2024 09:04

GAjax31 +15988

Als geen enkele speler voor de zoveelste keer niet zijn normale niveau haalt, mag er wel eens kritischer naar de technische staf gekeken worden vind ik. Goede trainers zoals Bosz en Slot maken spelers beter, maar ons gebeurt het tegenovergestelde.

25-04-2024 09:04

Balgevoel +30817

Luid en duidelijk. Na Schreuder stelden we Heitinga aan, beste gozer, ik was trots (mede-Alphenaar), maar daarvan wisten we al: geen opbouwtrainer. Alle ballen op overleven en dat was te zien aan het spel. Na Steijn, de laatste die in staat is iets op te bouwen dat met Ajax te maken zou kunnen hebben, hebben we Skippy neergezet, die het vooral moet hebben van z'n medemenselijkheid en Hiddinkiaanse 'arm op schouders'. Dit Ajax is typisch een elftal waarvan de helft al weet: ik ga een deurtje verder kijken en de staf ook weet: dit uitzitten, lang leve Ibiza. Misschien niet te voorkomen, maar ik zie graag Vos en Maduro het stokje overnemen. Je moet wel in iets uitstralen dat het menens is... Skippy moet lekker op vakantie.

25-04-2024 09:29

GAjax31 +15988

Eens, het is wellicht lullig maar ik denk dat je inderdaad beter Vos en Maduro het seizoen had kunnen laten afmaken.

25-04-2024 09:33

Balgevoel +30817

Het gaat ook niet over Skippy, wat mij betreft. We wisten allemaal: wereldgozer, matige trainer, maar ergens had ik ook wel de hoop dat er iets van patronen ingesleten zouden worden. Dat leek ook even zo te zijn, tot na de winterstop het blik blessures werd opengetrokken en sindsdien is het zwabberen geweest. Maar: om spelers iets mee te geven, is ook een zekere wilskracht, uitstraling en 'ijzeren vuist' nodig. Dat heeft John momenteel niet.

25-04-2024 09:36

Pep01 +915

Maduro? Die heeft kennelijk ook niet veel tactisch benul. Hij is natuurlijk niet de baas nu, maar als hij goede ideeën had dan zouden we daar toch iets van hebben moeten zien zo langzamer hand.

25-04-2024 11:06

GAjax31 +15988

Vind ik lastig over te oordelen, maar ik denk dat Maduro niet zoveel te zeggen heeft. Dat Valkanis het uit bij die amateurs mocht overnemen ipv Maduro zegt genoeg over zijn plekje in de hierachy.

25-04-2024 11:09

Balgevoel +30817

Ik ook. Heb me toen erg verkeken op, bijvoorbeeld, Michael Reiziger. Vond het vreemd dat hij, als onderdeel van de staf van Schreuder, genoemd werd als mogelijke interim en dat er zoveel commentaar was op de aanstelling van Johnny. Later werd me duidelijk dat een tweede of derde assistent doorgaans niet zo heel veel in de melk te brokkelen heeft. Maduro en Vos deden tegen PSV en Brighton geen gekke dingen, in ieder geval.

25-04-2024 11:14

Juichtoon +32277

Maduro is al een bijzonder matige analist...dan hoef je van de praktijk helemaal niks te verwachten...

25-04-2024 11:48

Victor_Ajax +390

mischien een rare vraag en ik stel hem omdat ik het niet weet

Hoe zit het met die double punishment regel?
was het niet zo dat als er een penalty gegeven werd dat er dan geen rood gegeven werd als het geen zware overtreding is?

daarnaast heb ik het gevoel al het hele seizoen dat als de KNVB ons kan naaien dat ze dat heel graag doen en dat ESPN daar heel blij mee is als ze dat doen, maar ja ik hoop dat dit seizoen maar snel klaar is.
Het doet me vooral veel pijn om dit steeds weer te zien!

25-04-2024 09:03

GAjax31 +15988

Klopt, als het aan die commentator lag speelde we met 9 man.

25-04-2024 09:05

BokkieBokstra +11291

Die commentator, wat een idioot.

25-04-2024 12:06

Jayq +3337

Men had het altijd over triple punishment (Penalty + rode kaart + schorsing) als er een (kleine en/of ongelukkige) overtreding in het strafschopgebied werd gemaakt. Het teruggeven van de kans (geven penalty) zou dan volstaan, zonder dat het team met 10 verder moet en de speler een schorsing van 1 wedstrijd kreeg.

Je zou denken dat het gisteren ook van toepassing zou zijn, de scheids gaf in eerste instantie dan ook helemaal geen kaart volgens mij. Maar omdat de VAR van mening was dat Bergwijn maar één intentie had, het maken van een overtreding, moest er volgens de regels dus toch rood gegeven worden.

Ik denk dat werkelijk iedereen vrede had gehad met alleen een penalty en dat er ook na de wedstrijd er niet of nauwelijks gediscussieerd zou zijn of het ook rood was, maar de VAR moest toch maar eens zijn stempel drukken, totaal niet in de geest van de wedstrijd.

Buiten dat was de overtreding gewoon te dom voor woorden en aangezien ik allergisch voor domheid ben vind ik het prima dat Bergwijn rood krijgt.

25-04-2024 09:23

Juichtoon +32277

Precies zou er de afgelopen 3 seizoenen nooit eens zo een overtreding op een Ajax speler zijn gemaakt? Ajax krijgt namelijk al, op 3 wedstrijden na, 3 seizoenen geen rood mee..

25-04-2024 11:50

Victor_Ajax +390

ik begrijp niet wat je probeert te zeggen sorry

25-04-2024 18:57

TheMagicalLion +313

Ja dat punt had ik ook, ff opgezocht indien er een directe scorings kans ontnomen wordt kan er rood gegeven worden. Denk aan hands op de lijn.

Ook legt Fifa uit als er geen intentie is om de bal te spelen direct rood kan met penalty erbij.

Nu ff terug op de overtreding Bergwijn, er is contact door aan zijn arm te zitten, hiervoor wordt ergens anders op het veld geel gegeven. Nu kijken we naar de situatie is het een directe scoringskans. Ik vind van niet omdat ruli er nog geen 3 meter ervan af is.

Dan kan ik enkel concluderen dat er een penalty gegeven wordt en de overtreding gezien wordt als neerhalen door van een gebroken speler. Waar dus rood voor staat, echter gebeurt dit ook in het strafschop gebied. De intrenpatie van de regels leent zich wel hiervoor, penalty en rood. Het is een beetje tussen in regel.

Zelf ben ik van mening dat penalty en geel al zwaar genoeg was, omdat een rode kaart + penalty de totale wedstrijd beïnvloed. Maar hij kan hem geven en deed het.

25-04-2024 12:59

Hwb +1450

Het was geen poging van Bergwijn om de bal te spelen en wel het ontnemen van een scoringskans. Dan kán de scheids hem niet geven, hij móét hem geven. Dat zeggen de regels namelijk.

25-04-2024 16:11

trefzeker2024 +294

Hij had er van af min 1 al geen zin in
Zal me niets verbazen dat ie dit expres deed
Kijk maar naar zijn spel
Iemand met 2 benen in het gips loopt harder dan bergwijn

25-04-2024 09:01

Harrier Du Bois +38549

Ik hoef Bergwijn niet meer te zien in Ajax tenue, zelfs niet op de tribune, domme jongen en dan laat hij ook nog de 18 jarige Hato opdraven voor de camera, want meneer weigert een interview. Verkoop hem aan de zandbak, voor mijn part voor een schijntje, miskoop.

25-04-2024 09:00

rispetto1980 +123

33 miljoen maar

25-04-2024 09:12

Juichtoon +32277

Toen ie voor 18 was op te halen stak Lenderink er een stokje voor...

25-04-2024 11:51

StevenAFCA +3082

Een laffe hond is het. Als aanvoerder en veroorzaker van die penalty had die gewoon zijn verantwoordelijkheid moet nemen en voor de camera moeten verschijnen.

25-04-2024 10:29

afcaveenendaal +1966

Hele domme overtreding inderdaad, rood? Je zou zeggen van niet maar helaas heeft die scheidsrechter gewoon de regels gevolgd, en dat is rood, je aanvoerder kost je hier 2 punten en waarschijnlijk die ellendige play offs

25-04-2024 08:58

EricAjax1 +7470

Heb zelfs bij de amateurs niet meegemaakt dat een linksbuiten tot in zijn eigen 16 mee moet lopen met zijn tegenstander. Klopt gewoon niks van in verdedigend en tactisch opzicht. Dat hij vervolgens dan ook een domme overtreding maakt is extra slecht.

25-04-2024 08:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.