NB: 'Het middenveld van Ajax werd na rust volledig overlopen'

door BadembaBarrie 173

Bron Ajax Showtime

NB: 'Het middenveld van Ajax werd na rust volledig overlopen'

door BadembaBarrie 173

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax weet goede eerste helft geen vervolg te geven en verliest voor het eerst in achttien jaar Klassieker in eigen huis. Ditmaal met hoofdredacteur Bart Veenstra. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: de nederlaag van Ajax tegen Feyenoord is meer een mentale dan een voetbaltechnische kwestie.

‘Ja, dat denk ik uiteindelijk wel. Daar wil ik de voetbaltechnische kwaliteiten van Feyenoord niet tekort mee doen, want zij hadden het zowel technisch als tactisch erg goed voor elkaar na rust. Ajax speelde een goede eerste helft. Ze vlogen er bovenop en lieten zien dat ze deze wedstrijd echt heel erg graag wilden winnen. Ze kwamen na een vroege achterstand uiteindelijk 2-1 voor en hadden misschien nog wel meer doelpunten moeten maken, maar na rust is daar eigenlijk helemaal niets meer van terug te zien. En dat heeft niet alleen met voetbaltechnische kwaliteiten te maken. Ajax heeft namelijk betere spelers dan Feyenoord. Maar hoe kan het in godsnaam dat je voor rust met zoveel bevlogenheid speelt en er na rust niets meer van terug te zien is? Dat is iets mentaals. Dat is niet alleen van vandaag, dat is vaker zo. Dat Ajax een goede eerste en een slechte tweede helft speelt, of andersom. Dat is echt een vraag die Ajax zichzelf enorm hard moet stellen, want deze tweede helft ging echt nergens over.’

In de eerste helft speelde Ajax nog behoorlijk, maar waar ging het mis in de rust?

‘Nou, bovenal miste ik de eerdergenoemde passie en bevlogenheid. Feyenoord begon de eerste tien minuten goed, maar daarna was Ajax beter, gedurende de eerste helft. Na rust had Feyenoord echter een antwoord op het voetbal van Ajax en daar had Ajax weer geen antwoord op, zowel tactisch, als qua mentaliteit niet. En het kan dat het een keer voetballend niet loopt, maar dan moet je er wel voor blijven vechten. Je zag nu vooral dat het middenveld werd overlopen. Als Rulli, of één van de verdedigers, de bal had, kwamen de middenvelders hem niet meer ophalen. Die stonden er met hun rug naartoe. Dat is ongekend, je moet altijd je taak blijven uitvoeren. Dat is als middenvelder bijvoorbeeld de bal ophalen en als speler honderd procent inzet tonen. En als dat niet wordt getoond, zo lijkt het tenminste, dan ga je tegen dit Feyenoord kopje onder.’

Welke Ajacied vond jij, ondanks de pijnlijke nederlaag, nog het beste spelen?

‘Na rust vond ik er eigenlijk weinig goed meer. Voor rust waren er wel een paar uitblinkers, maar na rust vind ik dat er niet één was die het stempel Man of the Match verdient. Na rust vond ik ze bijna allemaal door het ijs zakken. Wat mij betreft is dus eigenlijk niemand de man van de wedstrijd. Voor rust vond ik dat Timber en Álvarez zich lieten zien. Berghuis ook met een assist en een mooie voorassist. De aanvallers lieten zich ook zien, maar na rust allemaal niet meer. Dus een beste Ajacied kan ik eigenlijk niet opnoemen, als je als team zo’n slechte tweede helft speelt.’

Jorge Sánchez startte in plaats van de afwezige Devyne Rensch. Hoe vond je hem spelen?

‘Ik vond Sánchez niet slecht. Hij zat er een paar keer goed tussen, had een aantal goede slidings en intercepties. Zijn probleem is echter wel dat er makkelijk mensen weglopen uit zijn rug. Dat leverde een paar keer gevaar op. Ik denk echter niet dat het veel verschil heeft gemaakt dat Sánchez speelde, in plaats van Rensch. Ik vond Sánchez eigenlijk juist wel de passie uitstralen die je van iemand in een wedstrijd als deze verwacht. Ook hij kon echter niet het verschil maken.’

Geen Davy Klaassen, maar Kenneth Taylor in De Klassieker. Wat vond je van die keuze?

‘Ik denk dat je in een wedstrijd als De Klassieker een speler als Davy Klaassen heel goed kunt gebruiken. Hij weet als geen ander waar het om gaat, als ras-Ajacied. Die blijft rennen, werken en doorjagen en hij is iemand die opstaat in dit soort wedstrijden. Anderzijds snap ik de uitleg van Heitinga ook, dat hij met Taylor juist onder de druk van Feyenoord uit wilde voetballen. Dat lukte in de eerste helft ook wel, want op de eerste tien minuten na, kwam Ajax aan voetballen toe en daar was Taylor mede verantwoordelijk voor. Na rust was dat echter een stuk minder en leek het alsof er verstoppertje werd gespeeld. Het middenveld van Ajax werd overlopen en dan had ik Klaassen veel eerder gebracht dan een kwartier voor tijd. Na tien minuten in de tweede zie je al dat het niet loopt en dát is al het moment om in te grijpen.’

Hoe kijk je naar het wisselbeleid van John Heitinga deze wedstrijd?

‘Klaassen had in mijn ogen dus veel eerder gebracht moeten worden, om weer grip op het middenveld te krijgen, die in de tweede helft zo erg ontbrak en er voor rust zo lang wel was. Dan vind ik het kwalijk dat je Klaassen pas een kwartier voor tijd brengt, terwijl je na tien minuten al zag dat het met dit middenveld niet liep. Verder snapte ik niet dat Heitinga eerst Conceição bracht, in plaats van Klaassen. Door Conceição voor Wijndal te brengen, moest Heitinga bovendien gaan schuiven, waardoor Álvarez terugging naar de laatste linie. En als je al overlopen wordt op het middenveld, is het niet heel handig als je dan ook nog Álvarez daar vanaf haalt, want dan wordt het nog moeilijker. En als je Wijndal, die er niet goed uitzag bij de 2-2, dan wisselt, waarom dan niet één op één? Waarom breng je bijvoorbeeld Hato niet als linksback? Waarom moeten er voor één wissel drie à vier spelers een andere positie krijgen? Daar ben ik zelf geen fan van.’

De arbitrage had deze wedstrijd enkele belangrijke beslissingen te nemen. Hoe beoordeel jij het optreden?

‘De (potentiële) kaarten van Hartman en Idrissi waren, denk ik, de belangrijkste momenten. En op die twee momenten na heeft Makkelie wat mij betreft prima gefloten. Dat zijn echter wel twee momenten die cruciaal zijn voor de wedstrijd. Hartman had al geel en maakte daarna een overtreding die geel waard is, in mijn ogen. Dan moet je dus een tweede gele geven en de wedstrijd en het moment in de wedstrijd mogen daar geen rol in spelen. Slot gaf dat ook wel toe door Hartman eruit te halen, want hij wist ook: nog één keer en hij gaat eraf. Idrissi kreeg geel, maar je had mijns inziens ook rood kunnen geven voor die actie. Hij trapt vol op de bovenkant van de voet. En als daar rood voor wordt gegeven, staat Feyenoord met tien man en kan je een andere wedstrijd krijgen. Toch wil ik benadrukken dat Ajax de wedstrijd niet vanwege de arbitrage, maar puur vanwege de extreem povere tweede helft heeft verloren.’

Tot slot, is de titelstrijd in jouw ogen nu gestreden?’

‘Zeker. Het gat is nu zes punten en als je naar de beide programma’s kijkt, heeft Feyenoord het veel makkelijker. Ze spelen tegen geen enkele topclub meer, of je moet Sparta – dat momenteel vijfde staat – als zodanige meetellen. Als je het programma dan bij Ajax ziet: die moeten nog naar PSV, nog naar Twente en krijgen AZ nog thuis. Dan is mijn conclusie wel dat de titelstrijd gestreden is. Dan trek ik echter gelijk nog een conclusie: Ajax moet namelijk alle zeilen bijzetten om nog tweede te worden. Dat is een plek die ontzettend belangrijk is, met het oog op Champions League-voetbal. Ajax moet alle focus leggen op in ieder geval tweede worden, want dat kan ook nog wel eens een hele lastige opgave worden voor dit elftal. Er is nu weer geen topwedstrijd gewonnen en dat baart zorgen richting de wedstrijden tegen PSV en AZ. De titelaspiraties kunnen in de ijskast en Ajax moet zich nu vol richten op tweede worden.’

Jesse ter Haar (Twitter: @jesseterhaar | E-mail: j.terhaar@ajaxshowtime.com)

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)
Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Meer nabeschouwingen:

#ajapsv: 'Pasveer brengt nu de rust die Gorter nog niet brengt'

#foraja: 'Brobbey maakte duidelijk waarom hij zo snel mogelijk in de basis moet komen te staan'
#ajagro: 'De vraag is of Blind speelt omdat hij Blind is of omdat hij zo goed is'
#spaaja: 'Timber en Bassey kunnen een fantastisch centraal duo worden'
#utraja: 'Álvarez wordt nog steeds met de wedstrijd beter'
#ajacam: 'Taylor is in korte tijd een onmisbare speler voor Ajax geworden'
#ajaran: 'Het was mede de verdienste van Kudus dat Ajax zo dynamisch voetbalde'
#ajahee: 'Als Tadic dit vasthoudt, kan hij de oplossing zijn voor het vertrek van Antony'
#livaja: 'Ajax heeft aangetoond dat het weerstand kan bieden op wereldtopniveau'
#azaja: 'Het is zorgwekkend dat Ajax geen antwoord lijkt te hebben op hoge druk'
#ajagae: 'Veel valt of staat met hoe Ajax zich tegen Napoli weet te meten'
#ajanap: 'De komende week gaat cruciaal zijn voor Schreuders carrière bij Ajax'
#volaja: 'Ik zou graag Kudus als nummer tien achter Brobbey willen zien'
#napaja: 'Misschien is het voor dit Ajax wel beter om Europa League te spelen'
#ajaexc: 'Je merkt dat Wijndal voor Bergwijn op links toch prettiger is'
#rkcaja: 'Ajax heeft een middenveld van los zand, heb je Álvarez echt nodig?'
#ajaliv: 'Er komt een tegenslag en Ajax stort totaal in'
#ranaja: 'Berghuis ging eruit en Ajax ging meteen weer lange ballen spelen'
#ajapsv: 'Het lijkt wel alsof het bij Ajax alleen maar slechter wordt'
#ajavit: 'Het gemis van Blind is op dit moment zó ongelooflijk groot'
#emmaja: 'Het is tijd om aan het volgende Ajax te gaan bouwen'
#necaja: 'Conceição bracht de dynamiek die voor de winter zo vaak ontbrak'
#dboaja: 'Fitz-Jim na Conceição de beste man op het veld'
#ajatwe: 'Schreuder gaat dit elftal niet meer naar zijn hand zetten'
#feyaja: 'Dit was één van de slechtste Klassiekers in jaren'
#ajavol: 'Schreuder in november laten zitten is een grote inschattingsfout geweest'
#excaja: 'Dat Ajax zich in de wedstrijd herpakte, was het grootste teken van herstel'
#camaja: 'Heel Ajax was goed, maar Kudus was echt fenomenaal'
#tweaja: ‘Taylor ging voorop in het zenuwachtige spel van Ajax’
#ajarkc: 'Heitinga is een trainer die consequent en hard ingrijpt'
#ajaube: 'Ajax is heel goed weggekomen met dit gelijkspel'
#ajaspa: 'Tadic kan zijn rol vanuit de spits nu effectiever vervullen dan vanaf links'
#ubeaja: 'Het zat er echt in voor Ajax, dat maakt het extra zuur'
#vitaja: 'Hopelijk wijzigt Heitinga zijn basisopstelling op één of twee plekken'
#graaja: 'Bergwijn groeit door afspraken, vastigheden en automatismen'
#ajanec: 'Bassey voor de verdedigende balans pakte goed uit'

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10241

Ik ben ook van mening dat je Klaassen meteen na de rust had moeten brengen. Wijndal had dan wat langer onder de douche kunnen blijven staan. Taylor naar linksback en Klaassen ter versterking van het middenveld. Met Alvarez, Berghuis en Kudus. Deze meesterzet van Van Reenen zal wel nooit bewezen kunnen worden, alhoewel? Misschien in de bekerwedstrijd begin april.

20-03-2023 19:29

nlvcmn +5808

Ik vind dus niet dat Ajax betere voetballers heeft dan Feyenoord. De meerderheid van ons elftal is juist technisch zwakbegaafd. We verliezen niet voor niets twee keer van PSV, Union, Az en nu Feyenoord.

20-03-2023 19:07

vanreenen +10241

Nou, nou, wel één belangrijk verschil. Tegen PSV en AZ zat er een andere trainer op de bank en John begon met een achterstand in fitheid. De fitheid van onze spelers werd gisterenmiddag uitgebeeld in de 2e helft. Leek nergens op.

20-03-2023 19:34

diamanti +3194

Zitten helaas amper slimme voetballers in ons team.

20-03-2023 18:50

HarryHarHar +3018

Eigenlijk als je het gewoon eerlijk bekijkt dan is ons elftal gewoon niet goed genoeg om in Nederland de top te zijn laat staan in Europa.. en dan bedoel ik het hele elftal, pak daarbij een zwalkend bestuur die helemaal geen voetbal verstand hebben geen opvolger voor Overmars en een algemeen directeur die alleen aan zijn eigen bankrekening denkt, tjá dan krijg je vanzelf een keer de kous op je kop en dat is nu dit seizoen, de rekening van een te grote broek aantrekken en steeds maar je beste spelers verkopen, met veel geld op de bank word je echt geen kampioen hoor... dat zie je aan 010 met 1/3 uitgaven als Ajax zetten ze een heel nieuw elftal neer en dat zelfde elftal is ons (Ajax) helemaal de baas maar dan ook overal op het veld!, wat nu supporters.. laten we dit gewoon gebeuren?...

20-03-2023 14:53

Nr.10 +111040

We hebben wel vaker gezien, ook in de CL, dat onze middenvelders zich niet goed aanspeelbaar maken als het niveau omhoog gaat. Dan heb ik het met name over Taylor en Bergosso, die moeten dat doen. Je hebt daarbij ook wel het grote nadeel dat je backs ook waardeloos zijn aan de bal (met name lager op het veld). Het maakt nogal wat uit of je daar een Mazraoui kan inspelen, of een Blind een pass moet geven, of dat het, zoals nu, Sanchez of Wijndal is… tegelijkertijd heb je natuurlijk ook nog Martinez weggedaan, een cv die kon indribbelen en passen, én je best aanspeelbare middenvelder (Gravenberch) verkocht (want er was geen beleid afgelopen zomer). En je hebt óók nog je plan B weggegooid door Haller te verkopen, zodat je jezelf er niet uit kan redden met een lange bal (denk terug aan de wedstrijd tegen Liverpool bijvoorbeeld). Draagt allemaal bij aan hetzelfde probleem, en dat is dat wij helemaal niet aan voetbal toe komen tegen tegenstanders van enig niveau.

20-03-2023 14:27

Dit is mijn club +10176

Hoe slecht het ook was na rust van onze kant (en het was heel slecht), als Kudus hem maakt win je en sta je bovenaan. Ik wil alleen maar zeggen dat het ook allemaal heel dicht bij elkaar ligt. Vorig seizoen hebben we (en dat was echt niet des Ajax) nog een karrevracht aan punten binnen gesleept in de absolute slotfases van wedstrijden en dat bracht ons ternauwernood de titel. Nu valt het al het hele seizoen (denk aan die gelijke spelen onder Schreuder) net allemaal de verkeerde kant op.
Ik wil hier overigens niet het wanbeleid qua trainersaanstelling (Schreuder) en gedane (mislukte) transfers goedpraten, maar even aangeven dat het ook altijd beslist wordt op momenten. Dat is het mooie aan voetbal......... alleen nu even niet.

20-03-2023 14:23

MarkP +21671

Was bij tijd en wijlen een soort rondo waarbij ajax continue in het midden stond te knipperen met de ogen.

20-03-2023 13:40

Rommy5 +1169

Speler van 31 miljoen gehaald die er totaal niks van bakt.

20-03-2023 13:17

Dit is mijn club +10176

Bij elkaar spelers van 100+ miljoen gehaald die er allemaal niks van bakken.

20-03-2023 14:05

Nr.10 +111040

Dat komt omdat Ajax die spelers niet zelf gescout en gehaald heeft, maar het door een malafide zaakwaarnemer heeft laten doen, die natuurlijk zijn eigen belangen heeft.

20-03-2023 14:32

Daniii +246

Tijd dat de jeugd weer de kans krijgt want verzadigde spelers als: Klaassen, Grillitsch brengen je niet verder.

20-03-2023 12:54

AINIESTA +44615

Grillitsch heeft niet eens een fatsoenlijke kans gekregen.

20-03-2023 12:57

Daniii +246

Eens, ik kende hem voorheen niet en toen ik zijn HL"s op YouTube had gezien werd ik wel nieuwsgierig naar hem omdat het goed uitzag. Maar na zo'n jaar zal hij dat kunnen omdraaien?

20-03-2023 13:08

Ajaxfan31183 +16391

1 ding viel me wel op in de wedstrijd. Een beladen wedstrijd maar elkaar niet in de haren vliegen , want normaal als in zon wedstrijd een overtreding wordt gemaakt vliegen ze elkaar aan, was gister niet het geval.

20-03-2023 12:54

C14 +22377

Ajax heeft helemaal niet betere spelers.

Alleen Kudus is een stuk beter dan wat zij hebben, de rest is enigszins gelijkwaardig, in ieder geval ook qua effectiviteit. En Wijndal, Bassey, Sanchez en Alvarez zijn allemaal beduidend minder. Dat is je hele achterhoede en lagere middenveld. Dus ik durf te stellen dat Feijenoord ook een beter elftal heeft, en gebalanceerder.

Bij Feijenoord kunnen ze elkaar voorin en eigenlijk overal op het veld ook veel makkelijker vinden, durven ook meer en korter te combineren. Dynamischer en meer diepte, meer teamspel en drive.

20-03-2023 12:32

Dit is mijn club +10176

Maar met Slot voor onze (matige) spelersgroep was Ajax gewoon kampioen geworden.

20-03-2023 14:08

Nr.10 +111040

Natuurlijk. Als Ten Hag nog een jaar was gebleven ook. Wij hebben een veel betere selectie. Met alle respect, maar Slot werkt met jongens als Idrissi, Danilo, Q Timber, die bij ons gewoon zijn afgevallen. Zijn materiaal is veel minder, maar hij maakt spelers beter en haalt het maximale eruit.

20-03-2023 14:35

C14 +22377

Quinten Timber is afgevallen, en dan speelt Alvarez...

Danilo is inderdaad niet veel, maar Idrissi is best effectief. Ik schat Bergwijn beter en completer in, maar het komt er niet altijd uit. Het heeft ook met vorm te maken.

Maar je noemt dan ook de minsten, en de minsten van Ajax zijn er meer en die zijn nog veel minder (Sanchez, Wijndal, Bassey en Alvarez). En de rest is ook niet echt bijzonder.

Denk dat Ten Hag het niet gered had dit seizoen met dit materiaal. Met het veel betere materiaal vorig seizoen was het al uiterst moeizaam in de eredivisie, de jaren daarvoor ook wel. Zijn Ajax kon alleen excelleren tegen ploegen die relatief veel ruimte weggaven. Door zijn eenzijdige tactiek. Daar was is dit seizoen niet mee weggekomen. Hij moest het echt hebben van heel sterk opbouwende verdedigers om nog iets van een opbouw te hebben, dat ook alleen via de flanken ging. Met deze slecht opbouwende verdedigers, valt dat helemaal weg.

20-03-2023 18:16

C14 +22377

@Dit is mijn club.

Zou goed kunnen, zeker als Feijenoord dan ook zo'n slechte eerste seizoenshelft had gehad met een trainerswissel.

Maar blijf erbij dat het elftal van Feijenoord veel uitgebalanceerder is, en dus ook wel beter. De hele achterhoede en lagere middenveld van Ajax kan niet voetballen, los van Timber. Ronduit bizar, en dat bij Ajax.

20-03-2023 18:17

RJB1979 +25662

Na de 2-1 van Tadic zei ik dat we eens goed gingen zitten voor een 7-1 overwinning. Snap nog steeds niet wat er in de rust gebeurd is anders dan dat Johnny kennelijk tegen Bassey heeft gezegd de lijn van de eerste helft door te trekken.

20-03-2023 12:21

Danielson +50308

Ik neem Heitinga niets kwalijk, maar God, wat heeft die Alfredo er een ongelooflijke puinzooi van weten te maken in een half jaar tijd.
Normaliter hadden we deze wedstrijd nooit hoeven te winnen; nu wel door het sloop- en afbreekwerk van onze vorige 'trainer'.
Dat zijn naam tot in de eeuwigheid ongenoemd moge blijven!

20-03-2023 12:19

Redrum +96076

Ik zie trouwens op de bovenstaande foto Berghuis staan. Hij deed dus wel mee?

20-03-2023 12:11

Bowie +2377

Beetje flauw deze opmerking, hij speelde in de eerste helft gewoon goed.

20-03-2023 12:51

Nr.10 +111040

Hij was zelfs uitstekend in de eerste helft. Ook de voorassist op die 2-1 was genieten.

20-03-2023 14:36

Adam24 +39093

Het ergste, vind ik, is dat ik gisteren naar de omgekeerde wereld heb zitten kijken. Feyenoord was Ajax en Ajax was Feyenoord. In de eerste helft hebben wij Feyenoord overklast, niet op voetbalkwaliteit of door goed aan de bal te zijn, maar op inzet, werklust en strijd. In de tweede helft heb je kunnen zien welk team er beter aan de bal is en dat is zeer pijnlijk de noemen.

Overigens ben ik nog steeds van mening dat Ajax meer kwaliteit heeft, maar niet de juiste kwaliteiten die bij Ajax passen (en door de samenstelling en het seizoensverloop komt het er niet uit). Ajax heeft compleet, maar dan ook echt faliekant verkeerd ingekocht. Bassey, Sanchez, Rulli en Bergwijn zijn spelers die qua type niet bij Ajax passen (Wijndal past wel maar komt kwaliteit tekort). Ook Kudus als rechtsbuiten, ondanks al zijn kwaliteiten, is geen Ajax speler. Daar kun je er 1 of 2 van hebben maar het zijn er momenteel veel te veel.

Het gevolg is dat er nu een team staat dat voor Ajax begrippen nauwelijks waarden vertegenwoordigt. Zowel in het veld als daarbuiten. Ik hoop dat Ajax flink doorselecteert en weer echte Ajax voetballers de kans gaat geven, veelal uit eigen jeugd gemixt met een aantal GERICHTE aankopen. Maar ik ben bang dat er met de aanstelling van Ward en de lichte paniek die heerst bij Ajax er vooral heel veel geld voor heel veel spelers gaat worden betaald. Dat is voor mij het ultieme schrikbeeld: een heel duur vreemdelingen legioen. Dat pakt bij Feyenoord (hoewel niet zo duur) nu goed uit maar dat gaat vaker mis dan goed.

20-03-2023 12:04

Vik86 +42397

Ward is gespecialiseerd in het vinden van potentiële top spelers..Ik denk dat we heel veel onverwachte en goede aankopen gaan krijgen waar niet zoveel voor word betaald vergeleken met afgelopen zomer..

20-03-2023 12:16

Balgevoel +30849

Precies, het klinkt goed. Ward binnenhalen, een échte algemeen directeur aanstellen en Van der Sar desnoods een meer ceremoniële/commerciële rol geven en zo de boel weer op orde krijgen en bouwen aan een nieuw succesteam zoals '18/'19... Dromen mag, toch?

20-03-2023 12:21

Multi +33237

Tja het is een logisch gevolg van de tactische omzetting. De eerste helft kwamen we voetballend er goed door, vooral omdat Berghuis een paar prachtige passes had. Alvarez die ook een prima pot speelde stond verdedigend weer prima werk te leveren. De enige dissonant op het middenveld was Taylor, maar die blijft vervolgens de hele wedstrijd staan.

Dat je Klaassen brengt in de hoop dat er meer strijd komt dat kan, maar vervolgens miste je wel de stofzuiger Alvarez op het middenveld en werden we daar overlopen. Vervolgens brengt en Klaassen ook niks extra's , omdat hij voetballend daarin te beperkt is en wij amper tot de 16 kwamen. De plek waar Klaassen op zijn best is.

Het was veel logischer geweest om in ieder geval Grillitsch te brengen in plaats van Taylor, zodat je voetballend weer het overwicht kon krijgen. Hij had dan vervolgens uit kunnen zakken wanneer wij in balbezit zijn, zodat hij de opbouw kon verzorgen in plaats van Bassey.

20-03-2023 12:02

RBP +7700

Blijf het bizar vinden dat je als Ajax in een situatie zit waar zoveel spelers de bal niet willen, of gewoon voetballend/opbouwend niet sterk genoeg zijn. Zo goed als de hele verdediging + Alvarez (die overigens goed speelde, maar geen opbouwer/spelverdeler is). Als Taylor/Klaassen dan ook nog eens al maanden lopen kutten, Bergwijn ook, moet het dus komen van zo'n gering groepje. Dat kan gewoon niet.

20-03-2023 11:55

NeeI +107700

Samenstelling icm kwaliteit achterin doet je de das om.

Letterlijk alle aankopen achterin voldoen niet en passen totaal niet in de manier van Ajax-voetballen. Dan heb je daarnaast ook nog een matige Rensch, die nauwelijks een meerwaarde is, en je beste linksback loopt in Enschede. Dan blijft Timber over tussen alle ellende. En die beleeft nou niet bepaald een lekker seizoen.

Op het middenveld worden structureel de verkeerde keuzes gemaakt en is t daarom onnodig behelpen. We hebben met Alvarez een 6 die na 3.5 jaar nog steeds niets met een bal kan (speelde gister overigens aardig). Taylor speelt zijn eerste volledige seizoen, is daarom wisselvallig en soms te licht. Klaassen loopt er, als grootverdiener, voor spek en bonen bij. Voegt in balbezit niets toe. Berghuis is ver teruggevallen na een sterke eerste seizoenshelft. Grillitsch krijgt geen minuten. Idem Fitz-Jim. En tot slot Kudus, onze beste middenvelder, staat op de flank. Zoals alle creatievelingen bij Ajax de laatste jaren.

Dit alles in combinatie met elkaar maakt dat het niet klopt. Voetbaltechnisch niet maar ook de kwaliteit van de selectie niet. Tijd voor een hele grote schoonmaak.

20-03-2023 11:47

LukaLitmanen +81999

Ik vind Kudus al een paar wedstrijden heel zwak spelen voor zijn doen, eerlijk gezegd.

Gisteren was hij na Bassey de slechtste van de basisspelers helaas

20-03-2023 12:41

LukaLitmanen +81999

Alvarez en Berghuis waren de enige die echt de passie toonden om te winnen en die goals !!!!

Schandalig

20-03-2023 11:32

peterVKV +6445

Ben voor 3-4-3 om het middenveld te beheersen. Achterin Bassey - Timber - Sanchez (Rensch). Middenveld met Alvarez punt naar achter, Berghuis en Taylor rechts en links, Klaassen op 10. Veel betere hoge druk ook zo. Opportunistischer spel ook. Geen gedoe meer met dat rondtikken achterin. Gewoon niet de spelers voor dit Ajax spel. Jammer dan. Brobbey in de spits als aanspeelpunt (Tadic verliest elke langere bal en kan niet koppen). Bewegelijke Kudus en Bergwijn daaromheen ipv hangend aan de zijkant. Gaan met die banaan ipv dat geklungel.

20-03-2023 11:02

Adam24 +39093

Ik ben ook voor een 343 maar uiteraard met Tadic. Tadic eruit halen zou heel raar zijn. Is de enige speler die een (redelijk) constant niveau haalt en verreweg onze gevaarlijkste speler.

20-03-2023 11:50

peterVKV +6445

Eens voor bijna alle wedstrijden, maar niet tegen sterke tegenstanders waar de ruimtes groter zijn en het meer aankomt op loopvermogen, sprintvermogen en diepgang. Dan heb je veel meer aan Brobbey.

20-03-2023 12:07

Adam24 +39093

Heb jij Brobbey uberhaupt gezien in de bijna 20 minuten dat hij op het veld stond? Daarnaast moet je zeker met een 343 ervoor zorgen dat het veld niet lang wordt.

20-03-2023 12:08

willem1958 +8752

Ajax mag van geluk spreken dat ook AZ en psv punten lieten liggen want anders was de schade nog groter geweest en hadden ze derde gestaan.

In ieder geval als Timber waarschijnlijk verkocht wordt dan kan je meteen Wijndal, Sanchez en Bassey ook meeverkopen en opnieuw beginnen anders kom je volgend jaar weer in de problemen, zeker ook omdat Feyenoord het komende seizoen geld heeft om nog wat te versterken.

En dan zit Ajax ook nog met een aantal spelers die 4 miljoen of meer per jaar verdienen, dit wordt helemaal een probleem als Ajax ook nog het tweede CL ticket zou mislopen.

20-03-2023 10:16

GAjax31 +16073

Ik ben nog steeds wel teleurgesteld, maar ik heb het inmiddels ook wel geaccepteerd. Een paar maand geleden was ik nog een soort van 'blij' geweest met een 2e plek, omdat ik ons met Schreuder echt geen kampioen zag worden en CL gewoon heel belangrijk is. We hebben wat dat betreft echt geluk gehad dat PSV Gakpo en Madueke moest verkopen..

De laatste weken had ik weer hoop gekregen dat het alsnog goed kwam, maar realistisch gezien heeft onze selectie gewoon teveel zwakke plekken. En hoewel het onder Heitinga iets beter staat dan onder Schreuder, is hij natuurlijk nog lang niet zo ver als Slot. Feyenoord heeft dit jaar gewoon een prima selectie en een hele goede trainer.

Hopelijk winnen we wel de beker.. maar belangrijkste is die 2e plek behalen en dan volgend jaar hopen dat er goed wordt ingekocht door de nieuwe technische directeur en dat we een goede trainer halen.

20-03-2023 09:47

karlhof +4703

Conditioneel is Ajax zeer zwak. TH (vorig jaar) en Schreuder dit jaar hebben dat aspect zwaar onderschat. Geen wonder dat tegenstanders altijd terug in de wedstrijd komen. Ajax verliest de wedstrijd op conditie. Bovendien zijn sommige spelers niet wedstrijd fit. Bergwijn en Brobbey zijn te zwaar en conditionnel zeer zwak. Tadic kan het allemaal niet meer belopen en ook Wijndal, Taylor en Berghuis zijn niet in staat om 90 minuten vol gas te geven. v.d. Sar moet eerst maar de conditie trainer eruit gooien, zorgen dat Bergwijn en Brobbey wedstrijd fit worden (EUR 50 miljoen)

20-03-2023 08:57

hetje +2171

Gisteren had ik zo iets van het is nuets anders,maar de dag erna ben ik er nog zieker van man,what the fuck happened to us,je kan deze verliezen hoor maar de manier waarop,shit man
Totaal niks laten zien in de tweede helft pfffff,

20-03-2023 06:58

ricky10 +5887

Ik denk dat heitinga na tien minuten in de tweede helft misschien timber had moeten laten doorstappen in het middenveld om meer grip te krijgen dan had je bijvoorbeeld een grillitsch centraal achterin kunnen brengen voor meer rust in de opbouw. Grillitsch is geen verdediger, maar als je controlerend op 6 kan spelen kan je ook laatste man spelen wanneer je het middenveld in handen hebt.

20-03-2023 06:42

leeke +10398

Hij had gewoon bessy eruit moeten halen en Hato erin,en Grillitch voor Tayler ,om de grip op het middenveld terug te krijgen.Johnny is totaal nog niet bekwaam om trainer te zijn van Ajax.zijn wissels waren belachelijk,je beste man weg halen als controleur en je slechtste man laten staan

20-03-2023 07:50

Henk de Vries +11131

Ja joh, Timber naar het midden en een halfgare middenvelder naar achter. Logisch...

20-03-2023 08:41

tdecler +3309

Kan Grillitsch controlerend op 6?? Hebben hem nog amper zien spelen, terwijl ie nou toch al een poosje fit is.

20-03-2023 08:55

ricky10 +5887

Zolang je Alvarez op 6 laat spelen komt hij er ook niet in ben ik bang, Alvarez gisteren trouwens een van de betere, zeker 1e helft

20-03-2023 11:00

tdecler +3309

Klopt, behalve dat ie bij de 2-2 te snel op zijn kont zat, goed gespeeld.

20-03-2023 12:06

Intec2.0 +12414

Dat roep ik al maanden dat het middenveld voor geen meter klopt.

20-03-2023 06:40

Odin2710 +2067

Welke middenvelders...

20-03-2023 06:27

Mijnclub33x +9856

Jonge trainers

20-03-2023 04:30

Mijnclub33x +9856

Jonge trainers hebben nog een lange weg te gaan en zijn gewoon nog niet geschikt voor dit werk. Zie je ook bij van Nistelrooij. Trainer van een topclub, nou ja topclub, moeten minstens vijf jaar op eredivisie hebben gewerkt en 45+ zijn anders ben je nog te veel speler onder de spelers.

20-03-2023 04:37

Frans.M +341

Ik zou Taylor eens beter onder de loep nemen met de ballen van Basey naar voren toe om onder de druk uit te voetballen. Hij Taylor is bijna altijd te laat of is er helemaal niet. Het lijkt mij dat hier afspraken over gemaakt zijn. Taylor zijn balverlies bijna iedere keer weer lijd tot een verschrikkelijk moment naar het ajax doel toe en iedere keer houd ik dan mijn hart vast.
Timber vind ik ook een probleem met zijn naar voren gaan en keer op keer is de verdedeging dan compleet overompelt omdat hij dat niet meer kan belopen. Prima dat hij het ajax spelletje en opleiding zou wil uitvoeren maar in dit ajax met veel te veel nieuwe mensen is dit in mijn idee niet zo wenselijk.

20-03-2023 03:09

MichelAngelo66 +22256

Tweede helft was het middenveld er helemaal niet. Wat een gepruts aanvallend en verdedigend deden ze helemaal niks. Eens dat het gif van Klaassen veel eerder de tweede helft gebracht had moeten worden.
Ik schakelde pas de 2de helft in ( ben in Valencia) en wist gewoon niet wat ik zag zoveel onkunde.

20-03-2023 02:14

RSM +3918

Vergiffenis voor het slechte resultaat

20-03-2023 15:47

MichelAngelo66 +22256

Je kan hem niks vinden, maar hij is nu bij uitstek een speler die je in dit soort wedstrijden nodig hebt. Hij is geen wonder speler, maar wel een die ik juist tegen Feyenoord als eerste op zou schrijven. Onvermoeibaar, zweept de boel op als het nodig is en pikt soms doelpuntje mee. Aan een kwartier in een drama organisatie heb je niks aan hem inderdaad.

20-03-2023 16:01

RSM +3918

In zijn verhoudingen is iedereen wel goed. Ik probeer mijn beredenering vanuit de top ajax elftal weer te geven. Tuurlijk doet een ieder z'n best maar ik zelf vind dat niet goed genoeg. Wil ze een kwartfinale van de CL zien halen of een halve finale en het liefst winnen we hem. Maar dat gaat niet met zulke spelers. Dat is mijn perspectief. En dat Ajax niet verliest is zeker niet zijn schuld of van iemand het totale niveau is gewoon helaas te laag.

20-03-2023 17:06

godlike +3810

Als je geen CL haalt werkt dat als een vliegwiel in negatieve zin. Spelers willen weg en willen niet meer komen. Bij de concurrentie is het andersom. Dit kan nog wel eens grote gevolgen gaan hebben als ze nu niet oppassen.

20-03-2023 01:10

Intec2.0 +12414

Het draait allemaal om geld niet in welke competitie je speelt. Ajax blijft gewoon een grote naam. Één minder seizoen gaat daar geen verandering in brengen.

20-03-2023 06:59

EzraAjax95 +987

Dan maar gewoon als Feyenoord gerichte aankopen doen en er een echt team van smeden

20-03-2023 08:03

PH2BOT +40262

Toch wel bizar dat Pier Eringa het zo in Edje als AD ziet zitten...wat steekt daar achter....dat zaakje stinkt als Limburgse kaas.

20-03-2023 00:51

NegentigMinutenLang +1490

Eringa is er nog geen week, dan kan hij toch nog geen goed genoeg beeld hebben van de organisatie om meteen maar even de AD voor de prorail-trein te gooien? Einde seizoen zal vd Sar echt wel gaan hoor

20-03-2023 11:12

strakkevoorzet +4189

Voor volgend seizoen zou ik graag zien:
Rulli; Aankoop, Timber, Aankoop, Aankoop; Aankoop, Aankoop, Kudus; Aankoop, Aankoop/Tadic, Aankoop.

20-03-2023 00:41

PH2BOT +40262

Rulli op de bank als 2e keepert.

20-03-2023 00:43

LukaLitmanen +81999

Timber is zwaa overschat

20-03-2023 05:55

GNBL +89909 moderator

Men deed er lacherig over toen ik zei dat het middenveld van Feyenoord veel meer voetballend vermogen heeft dan dat van Ajax. Je verliest het vandaag gewoon omdat je in de tweede helft weigert op tijd te wisselen. Taylor had niet eens meer het veld op moeten komen in de tweede helft. Grillitsch of Fitz-Jim zijn allebei beter aan de bal dan Taylor. Je had ook Kudus een linie terug kunnen laten zakken en direct Chico erin kunnen zetten. Johnny gaat pas wisselen als het kwaad al geschiedt is.

20-03-2023 00:00

Balgevoel +30849

Je hebt ook gelijk. Niet omdat we de spelers niet hebben, maar omdat we ze niet opstellen en Kudus niet gewoon op 10 of 8 neerzetten...

20-03-2023 00:04

Vik86 +42397

Tja heitinga had grillitsch de afgelopen wedstrijden meer minuten moeten geven..

20-03-2023 00:26

Thor +4042

Oh, volgens mij werd jouw briljante oplossing gewoon toegepast toen het nog 2-2 stond.
Conceicao erbij en Kudus naar het middenveld.

Pakte prima uit.

20-03-2023 00:38

RSM +3918

Klaassen Taylor Berghuis allemaal te zwak op het middenveld en Kudus kan dit niet in zijn eentje. De bal ging te snel dan heb je snelle spelers nodig op het middenveld en geen tractoren zoals die drie.

20-03-2023 02:40

tdecler +3309

Maar daarnaast ging ook Alvarez naar achteren en Bassey naar links. Te veel omzettingen bij 1 wissel. En daarnaast had je Alvarez gewoon op het middenveld nodig en Bassey op links is ook niks.

Had dan gewoon Conceicao gedaan voor Taylor, Kudus naar middenveld en Hato voor Wijndal (of Bassey)

20-03-2023 09:01

MarkP +21671

Johnny is geen tactisch wonder, goede interim en hulptrainer maar geen garantie voor succes voor volgend seizoen.

19-03-2023 23:35

b.hulshof +3754

Berghuis eerste helft heel goed, tweede helft was hij de hoofdoorzaak dat het middenveld werd overlopen. Timber vergeet de laatste weken te verdedigen en holt maar naar vorenwar werkelijk niets oplevert.

19-03-2023 23:35

wijzijndebeste123 +163603

Je moet wel volslagen incompetent zijn om ruim 100 miljoen uit te geven en toch n selectie samen te stellen die totaal niet in balans is en op cruciale plekken enorm in kwaliteit tekort komt. Ongelofelijk.

19-03-2023 23:21

PH2BOT +40262

EDJE BEDANKT VOOR JE TROEPZOOI!!!

20-03-2023 00:45

Dizo +795

Gelukkig heeft PSV gelijkgespeeld en AZ verloren.

19-03-2023 23:12

ajax4ever001 +18419

Hopelijk krijgen de boys een straftraining morgen voor de wanprestatie

19-03-2023 23:17

Intec2.0 +12414

En wij gaan eraf tegen Az en PSV heb maar geen illusies want dit Ajax slaat helemaal nergens op. Zeg het de hele tijd. In de winterstop hebben ze zitten slapen om geen versterking te halen op alle 3 de linies

20-03-2023 07:03

Intec2.0 +12414

Het had zeker prioriteit een nieuwe keeper. Maar er had een leider achterin bij gemoeten. Het middenveld heeft gewoon leiderschap nodig. En we spelen zonder echte spits

20-03-2023 09:44

Juichtoon +32479

Waarom haasten Ajacieden zich toch zo om te zeggen dat Ajax niet door de arbitrage heeft verloren? Daar wil ik 2 dingen over zeggen. A blijf nu eens in het moment en maak van dit moment gebruik om de arbiter te bekritiseren. Het is nu al de 4e topper op rij dat Makkelie weigert om. Ajax voordeel te geven (2x PSV en 2x Fnoord). Als je wilt dat we de arbiter mee hebben (lees hij doet wat hij moet doen) zul je moeten beginnen hem die kant op te duwen door zijn speelruimte te verkleinen. Dat doe je door hem te bekritiseren.
En B als Fnoord na een klein half uur met 10 man verder moet verliest Ajax deze wedstrijd nooit meer. Dus dat Ajax niet door de arbitrage heeft verloren is gewoon feitelijk onjuist.

19-03-2023 23:02

duinen +417

Daarbij heeft de tegenstander van Ajax al bijna 2 jaar geen rode kaart gekregen in de Eredivisie. De laatste rode kaart was voor Feyenoord in april 2021!

20-03-2023 02:12

ajax4ever001 +18419

Enige 2 spelers die dit seizoen voldoen zijn Kudus en Berghuis.. de rest verzaakt keer op keer.

19-03-2023 22:58

AINIESTA +44615

Berghuis is zeer wisselvallig. Mooie diepte ballen vandaag maar ook weer een 'Berghuisje' met heel gevaarlijk balverlies in de opbouw. Blijf erbij dat dit geen echte middenvelder is, ondanks een paar mooie ballen in de diepte.

19-03-2023 23:03

ajax4ever001 +18419

Berghuis probeert het tenminste nog

19-03-2023 23:15

AINIESTA +44615

Sanchez ook. Bassey ook.

19-03-2023 23:17

LukaLitmanen +81999

Dat was letterlijk één keer deze wedstrijd, Iniesta.

Hoe vond je Kudus?

Die heb ik zelden zo slecht zien spelen als gisteren

20-03-2023 05:57

AINIESTA +44615

Eerste helft goed, 2de helft bagger.

Het is gewoon dom balverlies, werd niet eens echt onder druk gezet. Ook al is het 'maar' 1 keer.

20-03-2023 10:41

Krullen +8040

Alvarez en sinds de winterstop Tadic mogen daar ook wel bij. En Rulli heeft dan 1 pot wat ketsers gemaakt zondee gevolgen, verder prima. Wat de rest betreft eens.

19-03-2023 23:03

Ajaxfan31183 +16391

Het typische is gewoon dat de laatste weken echt maar een gedeelte van 1 helft geweldig wordt gevoetbald en de rest van de 90 minuten is dramatisch, niet om aan te zien. En dan zon wedstrijd als vandaag gewoon weer precies hetzelfde. Ik zie Emmen uit nog steeds voor me die dramatische 2de helft omdat ze Schreuder kots beu waren maar de tweede helft vandaag was niet veel beter

19-03-2023 22:52

LukaLitmanen +81999

Modric is 38 jaar en nog steeds fitter dan iemand van 28

Beste middenvelder die ik ooit zelf heb gezien met Pirlo en Iniesta

Zidane en Bergkamp was ik te jong voor.

19-03-2023 22:51

Kerntaak.K +294

Hoe kan het nou zo zijn dat we geen centrale verdedigers op de bank hebben met een beetje lengte? Is toch ongelooflijk. Wanbeleid.

19-03-2023 22:44

Sportvolgert +40403

Nou ja die turk is geblesseerd. Maar een schuurs was toch 3x beter dan een bassey

19-03-2023 22:47

Juichtoon +32479

Dit geeft de voetbalkennis binnen Ajax aan ..

19-03-2023 23:05

MarkP +21671

Met voortschrijdend inzicht was schuurs niveau beckenbauer in vergelijking met clown bassey.

19-03-2023 23:33

Kerntaak.K +294

Schuurs had je goed kunnen gebruiken. Timber kan daar naar rechtsback.

19-03-2023 23:47

Wobbo +11293

1. Stekelenburg Stopt
2. Pasveer lijkt mij een prima 2e keeper
3. Rulli is een prima keeper
4. Sanchez = totale miskoop
5. Wijndal = totale miskoop
6. Bassey = totale miskoop
7. Rensch = afscheid van nemen heeft het Ajax niveau niet
8. Timber = draait een slecht seizoen en heeft geen stabiele kompaan in het centrum
9. Kaplan = meestal geblesseerd
10. Alvarez = speelt vaak slecht en soms goed
11. Klaassen = wordt veels te houterig voor Ajax
12. Taylor = is er nog lang niet en heeft het Ajax niveau eigenlijk ook nog niet
13. Berghuis = draait een grillig seizoen waar hij het niveau te weinig aantikt
14. Kudus = onze beste speler, gevaarlijk maar snapt buitenspel niet maar heeft wel het niveau
15. Tadic = nog steeds belangrijk maar de slijt zit er enorm op en te traag. Kan niet alles in zijn 1tje.
16. Grillitsch = een weinig bijzonder speler, misschien ok voor op de bank
17. Brobbey = lijkt er geen reet aan te vinden en heeft het niveau nog niet
18. Bergwijn = lijkt er ook geen reet aan te vinden en haalt zijn niveau heel weinig
19. Conceiçao = heeft veel talent maar bijna geen rendement maar dat kan nog komen
20. Lucca = je je had net zo goed Henk Veerman kunnen nemen dan

Nou dit zijn zo'n beetje de spelers die het meeste aan spelen toekomen. En van de veldspelers zijn er misschien 3 die redelijk vaak een Ajax niveau aantikken, nog 3 die daar tegenaanhikken en de rest is gewoon middelmaat of totale miskoop. Nou dan heb je dus een elftal met 1 goede keeper, 3 goede Ajax spelers, 3 die redelijk zijn en de rest is kut.

Werk aan de winkel zou je zeggen maar helaaschh... Onze algemeen directeur is Edwin van der Sar. Een enorme nerd die toevallig goed kan keepen maar in helemaal niets een leider is gebleken, geen beslissingen durft te nemen, nooit ergens te bekennen is als het niet goed gaat bij de club.

19-03-2023 22:40

Sportvolgert +40403

Mooie en correcte ( en daardoor dieptriest) opsomming

19-03-2023 22:42

roodwit007 +14204

Nou dan moet men zeer zeker hun kop moeten houden over Johnny als je ziet waar die knul het mee moet doen , als je bassy laat spelen dan ben je een NUL als je voor hem een taylor neerzet ,maar er is niks anders alles verkocht weg ze hadden er 4 over moeten houden wat een onbenul die van der sar en de rvc

19-03-2023 22:44

Juichtoon +32479

Zet Schreuder een half jaar bij Fnoord voor de groep en je hebt hetzelfde. Dus enerzijds heb je voor nu gelijk maar het is ook een beetje scorebord journalistiek. Als iedereen zwak is ligt het zelden aan de spelers.

19-03-2023 23:08

roodwit007 +14204

Als je Johnny nu wilt inruilen voor een ander dan snap men helemaal niets van het voetbal ER IS GEEN ENE TRAINER DIE WILDE Zucht waas dankbaar dat Jonny die taak op zich heb genomen

19-03-2023 22:39

Wobbo +11293

Nee wie wilt er wel onder Flappie werken.

19-03-2023 22:42

Balgevoel +30849

Vandaag een paar tactische keuzes waar je gerust vraagtekens bij kunt stellen. Johns geschuif pakte vandaag slecht uit, net als de wissels.

19-03-2023 22:38

Sportvolgert +40403

Ja maar de opties zijn zo beperkt. Brobbey?word je niet beter van, conceicao? Erg licht nog. Klaassen? Lood om oud ijzer. Je mist gewoon kwaliteit. Weet je als je niks gekocht had afgelopen zomer dan had ik dat kunnen accepteren, maar met 100 miljoen verneukt is dat erg pijnlijk.

19-03-2023 22:41

Balgevoel +30849

Eens hoor, schandalige invalbeurt van Brobbey trouwens. Maar dat geschuif, Bassey linksback, Álvarez naar achter... Het pakte maar matig uit.

19-03-2023 22:45

Sportvolgert +40403

Nou ja toen kwam er wel iets meer evenwicht in de wedstrijd. Die eerste 20 minuten na rust waren echt heel pijnlijk.

19-03-2023 22:47

rondewaart +1841

Een nagenoeg mislukt seizoen dankzij het falend beleid, schande!!! Kijk alleen naar de bank. Bij Feijenoord zitten er vrijwel allemaal basisspelers en kijk naar Ajax, spelers die wekelijks het bij Jong Ajax laten afweten. Vanuit de jeugd breekt er ook weinig door

19-03-2023 22:37

roodwit007 +14204

Als je wint heb je vrienden !!!!!! (als je begrijp wat ik bedoel)

19-03-2023 22:36

Stefansuarez +19013

Volgend jaar zoiets




RULLI

AANKOOP-----TIMBER---AANKOOP---ASE


PROPER


KUDUS--- BERGHUIS


ZIYECH-------' AANKOOP------BERGWIJN

19-03-2023 22:35

Sportvolgert +40403

Proper krijgen we voor niks? Daarbij lijkt me dat wat vroeg om die een basisplek toe te dichten

19-03-2023 22:37

Rockanje23 +37025

Ik denk Timber volgend jaar ergens anders speelt. Ajax heeft geld nodig en Timber gaat nog wel aardig wat opbrengen.

19-03-2023 22:39

Vik86 +42397

Als ward word aangekondigd dan zul je alleen maar top talenten uit het buitenland gaan zien met uit zondering van misschien 1 a 2 ervaren spelers die worden gehaald

19-03-2023 22:41

Sportvolgert +40403

Prima toch, neem een simons. Die had toch bij ons moeten spelen.

19-03-2023 22:45

Stefansuarez +19013

Laten we het hopen

19-03-2023 22:49

roodwit007 +14204

welke keuze had Jonny gehad ? Klaasen ? een van de jongkies ?? er was niks op de bank dat is het resultaat als je meer dan een 11tal verkoopt en 2de keus binnen haalt .
Nee het ligt niet aan Johhny , er zijn nu al supporters die gillen weg er mee , maar als je als supporter eerlijk bent dan had je met een spandoek op de tribune moeten zitten en de van der sar en vooral de rvc moeten aanspreken het was niet Johhny die het liet liggen maar de rvc en van der sar ,maar de bonnus zal wel lekker zijn voor de heren , BESCHAMEND RVC EN BESCHAMEND VANDER SAR

19-03-2023 22:30

GNBL +89909 moderator

Grillitsch, Hato, Regeer? Allemaal beter dan wat er op dat moment in stond.

19-03-2023 22:31

roodwit007 +14204

Bij lange na niet , hato 16 jaar aan die roofdieren offeren??? Regeer komt van een blessure die is er nag lang niet ? Grillitsch Miskoop

19-03-2023 22:33

Balgevoel +30849

Al even geleden had-ie kunnen concluderen dat zo'n beetje alles beter is dan Rensch en Wijndal als back en op z'n minst een keer een middenveld met bijvoorbeeld Grillitsch, Fitz-Jim en Kudus kunnen proberen...

19-03-2023 22:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.