NB: 'De lach en het vertrouwen zijn terug, Ajax oogt bevrijd'

door BadembaBarrie 225

Bron Ajax Showtime

NB: 'De lach en het vertrouwen zijn terug, Ajax oogt bevrijd'

door BadembaBarrie 225

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Heitinga zet honderd procent score door en coacht Ajax naar ruimste overwinning in vijf maanden. Ditmaal met redacteur Niels Opdam. Lees hier zijn blik op de wedstrijd en praat mee!

Stelling: John Heitinga heeft het vertrouwen en de lach weer teruggebracht bij Ajax.

‘Ja, eens. Dat zie je aan alles. Het shot aan het eind van de wedstrijd van de bank, met onder anderen Klaassen, Wijndal en Tadic die daar allemaal lachend zaten, was alleszeggend. Dat hebben we onder Schreuder eigenlijk alleen in het begin gezien. Je ziet inderdaad heel nadrukkelijk de lach en het vertrouwen, de spelers ogen bevrijd. Dat komt, denk ik, omdat de spelers merken dat Heitinga gewoon logische dingen doet. Hij zet de spelers op de juiste posities, wisselt poppetje voor poppetje en verschuift niet het halve elftal bij een wissel. Hij doet de dingen die je van een Ajax-trainer mag verwachten, maar onder Schreuder niet echt normaal waren. Heitinga doet het wel en je ziet wat het voor gevolgen heeft.’

Wie was tegen SC Cambuur de beste Ajacied, in jouw ogen?

‘Kudus. Ik vond meerdere spelers goed spelen. Berghuis was goed, Tadic was goed, Klaassen ook, zeker met die actie bij de 0-1. Heel Ajax was vandaag goed, maar Kudus was wel echt fenomenaal. Die actie bij de 0-2, dat is toch geweldig om naar te kijken? Je verwacht niet dat hij buitenom gaat, maar hij doet het wel en het lukt hem nog ook… echt geweldig. Verder oogt hij in zijn spel ook bevrijd. Als je hem nu zo ziet spelen in zijn vrije rol vanaf rechts, snap je eigenlijk niet dat hij een halfjaar lang zo wegkwijnde in de spits. Hij is écht een geweldige speler.’

Heitinga koos voor dezelfde basiself als tegen Excelsior. Edson Álvarez speelde dus weer als centrale verdediger. Hoe vind je hem in die rol ten opzichte van op het middenveld?

‘Ik snap wel dat Heitinga Álvarez daar neerzet. Tegen Excelsior kwam hij wel een paar keer in de problemen, toen hij er uitgelopen werd, maar dat kwam vooral doordat de restverdediging niet goed stond. Die stond nu wel goed en dan zie je ook meteen dat Álvarez een goede verdediger is. Voor de automatismen is het ook prettig dat de basiself hetzelfde bleef, maar ik ben wel benieuwd of het tegen Twente ook weer zo staat. Ik vraag me namelijk af of je in de topwedstrijden niet weer met Álvarez op het middenveld moet spelen. In dat soort wedstrijden denk ik dat een middenveld met Tayor, Klaassen en Berghuis nog wel eens overlopen kan worden. Als je Álvarez dan weer doorschuift, kun je met Bassey centraal spelen, dat is ook zijn beste positie.’

Tegen Excelsior was de restverdediging nog een ding. Hoe stond dat vandaag?

‘Dat stond dus goed. Dat had ook voor een groot deel met Taylor te maken. Die vond ik tegen Excelsior niet goed en tegen Cambuur vond ik hem ook niet heel sterk beginnen, maar hij groeide in de wedstrijd en in tactisch opzicht zag je vanaf het begin al dat hij meer achterin bleef hangen, om die restverdediging zo wat meer te bewaken. En als het Taylor niet was, was er bijna altijd wel iemand anders die die rol op zich nam. Heitinga zal daar afgelopen week op getraind hebben en dat was duidelijk terug te zien.

‘Dan is het natuurlijk makkelijk om iets te roepen als het zijn maar Cambuur en Excelsior, maar eerder dit seizoen speelde Ajax dit soort potjes tegen Vitesse, NEC en FC Emmen en speelden ze gelijk. Nu winnen ze ruim en overtuigend, dus dat zegt wel degelijk iets over de stijgende lijn die erin zit.’

Steven Bergwijn was heel nadrukkelijk op zoek naar een doelpunt. Scoren lukte hem niet, maar hoe vond je hem verder spelen?

‘Hij is nog een voorbeeld van een speler die bevrijd lijkt en weer met vertrouwen speelt. Ik denk dat er iets echt niet goed zat tussen hem en Schreuder en onder Heitinga lijkt hij weer een stuk gelukkiger. Hij is dan inderdaad wel duidelijk op zoek naar een goal en als hij die maakt, komt hij hopelijk nog meer los. Je ziet in zijn spel echter alweer flitsen van de Bergwijn die we begin dit seizoen gezien hebben. Ook de tandem met Wijndal begint weer beter te lopen en als dat echt goed gaat draaien, denk ik dat je een geweldige linkerkant hebt staan.

Miljoenenaankopen Calvin Bassey en Jorge Sánchez lijken voorlopig back-up centrale verdediger en derde rechtsback te zijn geworden. Wat vind je daarvan?

‘Dat vind ik logisch. Bassey vind ik geen linksback, dus dan is het logisch dat Heitinga hem nu als back-up centrale verdediger aanwijst en dat Hato op linksback invalt. En Sánchez vind ik eerlijk gezegd een onbegrijpelijke aankoop. Ik snapte best dat Ajax van de zomer op zoek was naar een rechtsback, maar dat had dan iemand moeten zijn die of een echte concurrent was voor Rensch of een talent die in die rol kon groeien. Sánchez is echter geen van beide. Regeer kan niet minder zijn dan hij en dat vindt Heitinga duidelijk ook niet, dus is Sánchez logischerwijs tot derde rechtsback "gedegradeerd".'

Brian Brobbey viel wel in en scoorde gelijk twee keer. Hoe zie je zijn rol in voor de rest van het seizoen?

‘Dat vind ik lastig. Tadic deed het goed in de spits, dus zou ik hem daar voorlopig laten staan. Dat betekent automatisch dat Brobbey dan op de bank zit. Hij heeft ook nog wel moeite om de negentig minuten vol te maken, wat een extra reden kan zijn om hem op de bank te laten starten. Als invaller vind ik hem bovendien juist dat extra’s brengen wat je van hem verwacht. Tadic is natuurlijk ook een spits die zich laat inzakken en daar moeten die verdedigers dan ruim een uur mee dealen. Dan komt Brobbey er ineens in en die gaat juist lekker diep en scoort vandaag dan ook nog twee keer. Die dynamiek is voor Ajax prettig. Ik zou het voorlopig dan ook zo laten staan.’

Ajax boekt de grootste en comfortabelste Eredivisie-overwinning sinds sc Heerenveen-thuis en loopt weer in op de concurrentie. Hoe zie jij de rest van het seizoen onder Heitinga in?

‘Ik denk dat Ajax kampioen wordt. Na de thuiswedstrijd tegen FC Twente zag ik geen aanknopingspunten meer onder Schreuder, maar onder Heitinga zie ik die wel weer. Het plezier en het vertrouwen lijken, zoals gezegd, dus terug. Daar komt dan ook nog bij dat de concurrentie veel punten laat liggen en dan heb ik er ineens een stuk meer vertrouwen in.’

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Krijg 2,37 keer je inzet terug als Ajax dit seizoen de landstitel pakt!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Meer nabeschouwingen:

#ajapsv: 'Pasveer brengt nu de rust die Gorter nog niet brengt'
#foraja: 'Brobbey maakte duidelijk waarom hij zo snel mogelijk in de basis moet komen te staan'
#ajagro: 'De vraag is of Blind speelt omdat hij Blind is of omdat hij zo goed is'
#spaaja: 'Timber en Bassey kunnen een fantastisch centraal duo worden'
#utraja: 'Álvarez wordt nog steeds met de wedstrijd beter'
#ajacam: 'Taylor is in korte tijd een onmisbare speler voor Ajax geworden'
#ajaran: 'Het was mede de verdienste van Kudus dat Ajax zo dynamisch voetbalde'
#ajahee: 'Als Tadic dit vasthoudt, kan hij de oplossing zijn voor het vertrek van Antony'
#livaja: 'Ajax heeft aangetoond dat het weerstand kan bieden op wereldtopniveau'
#azaja: 'Het is zorgwekkend dat Ajax geen antwoord lijkt te hebben op hoge druk'
#ajagae: 'Veel valt of staat met hoe Ajax zich tegen Napoli weet te meten'
#ajanap: 'De komende week gaat cruciaal zijn voor Schreuders carrière bij Ajax'
#volaja: 'Ik zou graag Kudus als nummer tien achter Brobbey willen zien'
#napaja: 'Misschien is het voor dit Ajax wel beter om Europa League te spelen'
#ajaexc: 'Je merkt dat Wijndal voor Bergwijn op links toch prettiger is'
#rkcaja: 'Ajax heeft een middenveld van los zand, heb je Álvarez echt nodig?'
#ajaliv: 'Er komt een tegenslag en Ajax stort totaal in'
#ranaja: 'Berghuis ging eruit en Ajax ging meteen weer lange ballen spelen'
#ajapsv: 'Het lijkt wel alsof het bij Ajax alleen maar slechter wordt'
#ajavit: 'Het gemis van Blind is op dit moment zó ongelooflijk groot'
#emmaja: 'Het is tijd om aan het volgende Ajax te gaan bouwen'
#necaja: 'Conceição bracht de dynamiek die voor de winter zo vaak ontbrak'
#dboaja: 'Fitz-Jim na Conceição de beste man op het veld'
#ajatwe: 'Schreuder gaat dit elftal niet meer naar zijn hand zetten'
#feyaja: 'Dit was één van de slechtste Klassiekers in jaren'
#ajavol: 'Schreuder in november laten zitten is een grote inschattingsfout geweest'
#excaja: 'Dat Ajax zich in de wedstrijd herpakte, was het grootste teken van herstel'

Lees meer over:
Plaats reactie

Soccerskins v2 +43608

Ik had Kudus bij Ajax eerlijk gezegd al afgeschreven. Hij had natuurlijk een vertrekwens en in tegenstelling tot Alvarez liep hij er enorm depressief bij. Ik denk dat alles er onder Heitinga een stuk beter uit ziet voor hem. De wisselwerking met Berghuis loopt fantastisch aan die rechterkant. Bonuspunten voor het feit dat Klaassen daardoor een stuk lager staat en niet alleen ballen afwacht in de spits.

Ik vond Taylor ook een stuk beter op 6 dan in de afgelopen wedstrijden, maar alsnog zou ik de voorkeur geven aan zowel Fitz-Jim als Grillitsch.

Achterin stond het ook een stukken beter, we hebben niks weggeven behalve het ‘Alvarez aan de bal moment’ waarvan je weet dat die gaat komen.

06-02-2023 11:08

Steeph +3871

Ik denk dat Schreuder toch wel in het rijtje slechtste trainers ooit kan, dat is wel duidelijk. Misschien wel dé slechtste ooit.

06-02-2023 11:07

FernandoRedondo +262

Eens, als je dit zo ziet is het ook echt kwalijk dat de beste man na Emmen uit niet eruit is gegooid.

06-02-2023 14:27

MarcHogervorst +35303

Kudus is goed, maar Deef is beter! Dat weet een meisje!

06-02-2023 10:35

Johan4ever +10914

Onderschat Leonne Stenler niet😂!

06-02-2023 11:25

MarcHogervorst +35303

Okay misschien is er een meisje die ook weet hoe goed de Deef is. Maar dat zijn uitzonderingen.

06-02-2023 11:35

Johan4ever +10914

En wat dacht je van Sarina Wiegman?Die is volgens Leonne zo goed dat ze wel trainer van Ajax kan worden🤣!

06-02-2023 12:26

MarcHogervorst +35303

Geen idee, wat is haar mening over d'n Deef? Ik hou dat niet zo bij, vrouwenvoetbal.

06-02-2023 12:41

Johan4ever +10914

Ik zou het niet weten?Ik kijk wel eens naar een film waarbij vrouwen met andere ballen spelen en dat is geen vrouwenvoetbal😍!

06-02-2023 12:59

Jan60 +293

Ook bij mij speelde dat al eens in mijn hoofd. Maar als Johnny het goed blijft doen dit seizoen, dan zou dat mijn voorkeur zijn voor de komende jaren. Met dan ook een goede technische directeur met Ajax dna en een trainersstaf samengesteld door die technische directeur en Johnny moeten we dan weer langdurig een herkenbaar Ajax te zien krijgen

06-02-2023 13:11

karlhof +4727

Grillitsch is weg na dit seizoen. taylor moet het volgendseizoen maar uitvechten met FJ. Vooralsnog is Taylor beter op die positie. Goede inspeelpas op Tadic en veel dynamischer.

06-02-2023 13:58

johanisajax +8844

Als je deze zomer doorselecteert en gerichte aankopen doet dan kun je een hele mooie selectie neerzetten. Even een beetje speculeren, maar als je evt Simons kan halen en een type Frenkie op 6, en je houdt Timber, Alvarez en Kudus…. Dan kan je een EU-top team neerzetten, iig waardig om de EL te winnen:

Bergwijn - Tadic/Brobbey - Kudus
——— Unuvar? —— Simons ———
————— Type Frenkie? ————-
Wijndal ———————— Wie o wie?
————- Timber - Alvarez ———-
———————- Rulli ———————

Wat je mist:
- een spelverdeler op 6
- een goede rechtsback
- een type Simons op 10, Klaassen back up
- Verder zou ik spelers als Berghuis doorselecteren, die kan je evt voor een miljoen of 10 kwijt en dat geld gebruiken voor een talent als Simons bijvoorbeeld - of iets in die categorie. Je kan ook Kudus daar neerzetten en Conceicao op rechtsbuiten.

Conclusie: op een paar plekken versterken en toppers houden en je bent een heel eind. Wel moet je kijken of je eventueel een internationale topcoach nodig hebt (Enrique?) en Heitinga als assistent / cultuurbewaker om jongens als Timber, Alvarez en Kudus binnenboord te houden.

06-02-2023 10:24

Janneman16 +449

Kudus vertrekt eind dit seizoen.

06-02-2023 10:48

johanisajax +8844

Hij heeft anders een contract bij Ajax. Zou hem niet voor minder dan 80 miljoen laten gaan...

06-02-2023 11:07

Johan4ever +10914

@Janneman16 Ajax moet hem gewoon de belangrijkste speler maken + een salarisverhoging!Dan wil hij misschien nog wel een jaartje blijven.Want eigenlijk heeft hij de laatste jaren nog nooit een heel seizoen gevoetbald wat je wel nodig hebt op deze leeftijd!En bij een grote club ben je niet altijd verzekerd van speeltijd en bij Ajax nu wel!Dus laten we hopen dat hij de juiste keuze maakt en nog minimaal 1 jaar blijft🤞!

06-02-2023 11:49

johanisajax +8844

Juist Johan, precies. Hij wilde weg onder Schreuder - wie niet? Zelf Tadic flirtte met Roma. Dus zo gek is dat niet. Nu is de situatie helemaal anders...

06-02-2023 12:36

Janneman16 +449

De tijd zal het leren of het nu beter gaat.
Dat het anders gaat is een ding wat zeker is.
Eén zwaluw........

06-02-2023 13:18

Ajaxdebeste35 +15598

Simons gaat niet komen ga ik je vertellen

06-02-2023 10:53

johanisajax +8844

dat zou goed kunnen, daarom zeg ik ook zijn type speler

06-02-2023 11:08

nelkboyzz +670

Todito van nice halen voor timber ze plek rb zou ik Tete halen als rensch goed blijft spelen laat je hem staan. Voor 6 zou ik Andre halen.

06-02-2023 12:12

johanisajax +8844

Dat zijn goede opties idd!

06-02-2023 12:15

Jan60 +293

Waarom al die namen noemen. De geschiedenis leert dat, op een uitzondering na, de beste spelers uit onze eigen jeugd komen. Zet vooral in op de eigen jeugd. Doe daar aankopen van buitenlandse spelers van 16 ‘a 17 jaar. Die zijn betaalbaar en haalbaar en die kun je dan in de jeugd een jaar of 2 inpassen in het Ajax systeem. Bij de jeugd moet dus het Ajax systeem bovenaan staan en niet het resultaat.

06-02-2023 13:16

Ferd +38681

Tete? Die kan net zo 'goed' voetballen als Sanchez.

07-02-2023 13:26

A-west +5768

Manman. Wat heeft Schreuder veel verpest. Iedereen hier op AS zag dat. Alleen hijzelf en Sar niet.
Sar stond gisteren als een lulletje rozenwater te kijken na de overwinning.Laten we hopen dat de schade op tijd hersteld is. Gelukkig kijken we nu vooruit. Alleen die wissels gisteren al.Wat een verademing.!!

06-02-2023 10:19

MV3 +2669

Ik wil ook een klein lansje breken voor Wijndal. Werd hier al afgeschreven en ik had ook mijn twijffels over die 10miljoen. Maar nu hij meer speeltijd krijgt zie je dat hij er ook veel beter in komt en hij oogt ook meteen fitter.

06-02-2023 09:24

caspervans +5351

Mee eens! Al wordt ie ook beter gebruikt nu. Niet als een speler die de opbouw moet verzorgen, maar een aanvallende back hoog op het veld met veel dynamiek. En wat stuurde Bergwijn hem af en toe heerlijk weg zeg!

06-02-2023 09:42

MV3 +2669

Eens ook Bergwijn zit een stuk beter en leuker in de wedstrijd. Je ziet hem lachen en oprecht balen dat hij niet scoort, maar hij creeert weer. De afgelopen wedstrijden liep hij met de ziel onder de arm. Wereld van verschil in positieve zin

06-02-2023 10:36

wladimir +3059

Blijft een waardeloze aankoop! Niet beter dan Blind, Selah-Eddine en Baas.

06-02-2023 10:36

Ajax27 +19263

De eerste tekenen zijn goed, zeer goed Johnny! Ik hoop zo voor 'm dat ie het momentum behoudt, dat ie donderdag wint van Twente, dan kunnen we echt stappen gaan maken en zal het vertrouwen enorm groeien. Dan win je zondag van RKC en stap je met flink wat bijgetankt vertrouwen op het veld tegen Union Berlin. Dat zal een hele zware worden tegen de nummer 2 uit de Bundesliga.

....haal je dan ook nog daar resultaat tegen, dan kan het nog eens een heel mooi eerste seizoen worden onder onze Johnny!

06-02-2023 09:13

nelkboyzz +670

Union Berlin krijgt bijna elke wedstrijd een doelpunt tegen dus verdedigend zit het hem daar niet top.

06-02-2023 12:15

Denswillegeon7 +1548

Kudus is lekker bezig maar nog steeds jammer dat hij niet meer de kudus van 20/21 is die op het heerlijke blok op het middenveld met Kudus Gravenberch en Klaassen op de 6 maar ja. Kijk eens als jullie tijd hebben even terug naar de samenvatting van Ajax Heerenveen 2020 de 5-0

06-02-2023 08:58

Andronixos.c +8222

2 gewonnen. Onze Johnny laat zien dat je logisch met Ajax kan winnen met de juiste opstelling.

06-02-2023 08:47

LukaLitmanen +82518

Brobbey is als invaller beter dan als basisspeler.

Dat is ook bij Ten Hag al zo

Laten we dan niet de fout maken om hem dan opeens basis te zetten want dan valt hij altijd tegen.

06-02-2023 08:15

Ajax27 +19263

Fijne invaller zo voor 19 miljoen.

06-02-2023 09:08

MarcHogervorst +35303

Als het je kampioen maakt! Ik herinner me nog zijn doelpunten begin 2022.

06-02-2023 10:34

LukaLitmanen +82518

Denk dat Haller en Tadic belangrijker waren voor het kampioenschap

06-02-2023 11:04

Qifesh +24917

Zekers, maar Haller was na Africa Cup niet erg productief en Tadic was ook niet denderend.. zonder Brian hadden we het kampioenschap ws niet gehaald.

06-02-2023 11:34

Ajax27 +19263

True, maar het is natuurlijk van de zotte dat ie wellicht de rest van het seizoen veelal bankzitter zal zijn. Het is niet des Ajax om 16-19 miljoen uit te geven met een salaris van 3 miljoen per jaar voor een breedte speler.

Als je als Ajax zijnde dergelijke bedragen uitgeeft moet je ontzettend zeker van je zaak zijn dat ie het maakt. Die zekerheid heb je bij een jong grillig talent nooit. Tel daarbij op dat ie blijkbaar niet in staat is om als 21-jarige jonge gast fit te blijven... en dan vind ik het nog aparter. Dat is gewoon niet des Ajax. Zo'n groot loon + transferbedrag past bij een gearriveerde speler, niet bij Brobbey. Ja ik zie het talent, maar dat talent had nooit meer dan 10 miljoen mogen kosten (ook nog van de zotte aangezien ie zelf opgeleid is) en die had max een salaris van 1 miljoen mogen krijgen. Nu is het een erg dure bankzitter.

En nee, je zult nooit van tevoren weten hoe iemand wel/niet past binnen het systeem, de groep, of ie rendeert... maar daarvoor zijn het jonge talenten. Die koop je goedkoop, geef je een aardig salaris om te starten en vanaf daar mogen ze groeien. Dat is des Ajax.

06-02-2023 12:00

LukaLitmanen +82518

Zonder Haller hadden we vorig jaar een hele tegenvallende CL gehad

06-02-2023 16:49

mickey2602 +4800

Ik kan me 2 wedstrijden direct na de winterstop herinneren waar Haller nog niet speelde en Brobbey 2x de volle 90 minuten speelde en dat was beide uit tegen Utrecht en PSV. Daarin heeft Brobbey het verschil gemaakt. Ja,ik weet het,dat is een jaar geleden en niet te vergelijken met de Brobbey van nu maar daarentegen kan jij dan niet zeggen,hij valt altijd tegen als hij basis staat.

06-02-2023 16:44

LukaLitmanen +82518

Dan heb je het over 2 goede wedstrijden...

Haller heeft tegen alle 4 CL clubs gescoord & PSV, Feyenoord, PEC, RKC, Cambuur, Twente, Heracles, AZ, Heerenveen, Groningen, Vitesse en NEC gescoord

06-02-2023 16:53

AlmightyAjax +5883

Wel jammer dat we hem na dit seizoen alweer kwijt zijn..

06-02-2023 08:11

Hans Verhagen +14222

Vanmorgen toen ik wakker werd dacht ik 'Schreuder out.....onee met 0-5 gewonnen onder Heitinga. Wat een verademing om dit te zien zeg! Wissels ook precies op tijd doorgevoerd en iedereen speelt ook gelijk beter en bijna allemaal lachende mensen op het veld en op de bank. Tegelijkertijd is het zonde dat het zolang geduurd heeft.

06-02-2023 07:38

burwatti +14407

Als je deze man maanden structureel op de bank houd, dan zouden ze je trainers licentie per direct ongeldig moeten verklaren

06-02-2023 07:03

Slang3 +46234

ga jij het ze vertellen in Manchester?

06-02-2023 11:21

LukaLitmanen +82518

Alfred Schreuder heeft Kudus meer minuten gegeven dan Ten Hag. Ook los van zijn blessure.

Zo oneerlijk dat Schreuder voornamelijk schuld krijgt.

Ten Hag Klaassen boven Kudus

06-02-2023 03:56

Opperhoofd +12767

Oneerlijk ?
Ben jij het Alfred ?

06-02-2023 04:48

DeWijsneus +25813

Wat is dat nou weer voor logica?

06-02-2023 07:12

Tommyshelby +130422

Schei uit met je oneerlijk, Schreuder verdient alle shit die hij nu krijgt.

Beoordeel Haggie gewoon los van Schreuder, hij heeft behoorlijk wat brainfarts gehad, na Martinez een half jaar banken is dit zijn grootste blunder.

06-02-2023 07:23

VOETBALisOORLOG +1872

Kan wel zijn, maar dan moet je Kudus wel op de juiste positie neerzetten

06-02-2023 09:33

Mijnclub33x +10151

Jongens: niet meer zeuren, we zijn dit weekend de grote winnaar. De concurrentie hebben allemaal punten laten liggen, staan nog maar drie punten achter Rotjeknor. Krijgen die kakkerlakken nog thuis en dan eens zien wie er kampioen wordt.

06-02-2023 00:46

VOETBALisOORLOG +1872

Ajax duidelijk kampioen, Rotjeknor 2e, Lampenstad 3e en AZ 4e

06-02-2023 09:36

MarcHogervorst +35303

Wij worden nog kampioen! Kunnen we Feyenoord dubbel uitlachen, na 7 punten achterstand ingehaald te hebben.

06-02-2023 10:51

Frankey78 +352

Laat Johnny maar gewoon lekker zitten nu tot einde van het seizoen. Jongen van de club kent de jeugdopleiding weet hoe het Ajaxvoetbal gespeeld moet worden. Het kan nog altijd beter valt nog genoeg te sleutelen, maar ik heb in 2 wedstrijden onder Heitinga al meer beleving en spelvreugde gezien dan in al de wedstrijden onder clowntje Schreuder. 3e plek nu en nog maar 3 punten achter op de aartsrivaal, dus alles is weer mogelijk. Daar waar menig analist Ajax al afschreef voor de landstitel.

05-02-2023 23:25

LukaLitmanen +82518

Ik wil nog niet meegaan met de euforie, want Cambuur en Excelsior zijn ploegen uit het rechterrijtje. Al ben ik erg tevreden over de opstelling en voornamelijk wissels.

Ik wacht nog even af tot de wedstrijden tegen Twente en Union Berlin.

05-02-2023 23:08

Dit is mijn club +10468

Euforie niet, maar een glimlach na het vertoonde spel in Leeuwarden is toch wel op zijn plaats.

05-02-2023 23:10

De-King +20592

Ik kan wel begrijpen dat ''Dit is mijn club'' een glimlach had na de wedstrijd. Na al die ellende die Schreuder heeft veroorzaakt.

Ik geniet tenminste weer een beetje van Ajax en ben blij om te zien dat het spelplezier weer terug is. Hopelijk is de weg na boven weer ingeslagen.

05-02-2023 23:45

Bobje99 +7294

Omdat het voor de afgelopen twee wedstrijden ieder weekend billen knijpen was, ongeacht de tegenstanders. Vandaag was het eindelijk weer eens fris en leuk om te kijken.

05-02-2023 23:46

tdecler +3331

@Vik86
Niet zo zuur, tuurlijk zal dit normaal moeten zijn. Maar dat was het dit seizoen. Dus dit de meeste al veel plezier en geeft de mensen al weer wat hoop dat we Union kunnen verslaan, dat was er afgelopen weken ook totaal niet.

06-02-2023 08:25

MichelKudus +4812

Wat is die Van der Vaart toch een oude zeur geworden. Je wordt er doodsongelukkig van als je naar hem luistert. De Jaap Rezema van de analisten....bah!🤮

05-02-2023 23:06

Mijnclub33x +10151

v.d. Vaart als analist, ach, ach. Waar is Theo Janssen die vond ik beter. Zeker naar Ziggo gegaan.

06-02-2023 00:53

JanBiesbos +29417

Hij is de beste en Alfred moet maar volleybal coach worden ofzo!!

05-02-2023 23:03

Mijnclub33x +10151

Alfred moet NERGENS meer coach worden want dat brengt ongeluk

06-02-2023 00:55

Mijnclub33x +10151

Zelfs als ballenjongen zou hij nog mislukken😖

06-02-2023 02:14

Bjorn2321 +2070

Als Heitinga Ajax kampioen maakt én verder komt in EL, moet hij dan niet gewoon de trainer blijven?
Wie zegt dat een Bosz of buitenlandse trainer het beter gaat doen?

05-02-2023 22:50

VOETBALisOORLOG +1872

Geen Bosz, hij heeft ook niet het gewenste materiaal in het elftal

06-02-2023 09:38

Het_Olympisch_Stadion +5631

Zo'n superjonge debutant in de eredivisie en geen enkele vermelding en geen enkel topic op AS. Echt jammer. Jeugd is 100% Ajax en per definitie hoofdnieuws.

05-02-2023 22:42

Allesreiniger +3361

Mooi om te zien dat ze weer met elkaar kunnen lachen op de bank ipv vloeken op de trainer!
Op naar donderdag, een iets serieuzere graadmeter.

05-02-2023 22:09

DePitbull +2718

Over 2w eken Feyenoord-AZ en Utrecht-PSV dus dan staan we, zoals ik vorige week al voorspelde, zeker bovenaan! Ajax thuis tegen rkc en sparta. makkie!

05-02-2023 21:52

RFHK +12903

Maar dan. Dan nog PSV, AZ, Twente en Utrecht achter elkaar in de laatste potjes.

05-02-2023 22:19

trodat4030 +97464

Waar je dus nog weken de tijd voor hebt om weer in vorm te raken (waar we al een heel eind mee op weg lijken) en het spel te finetunen. Perfect dat zij in de laatste potjes komen, lijkt me fijner dan dat je die nu op je bordje krijgt. En als je het een beetje goed doet, doen Utje en Twente er helemaal niet eens meer toe.

06-02-2023 09:33

4keeroprij +580

Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar Berghuis is dit seizoen echt stiekem onze beste speler. Voor het wk was hij wekelijks de enige die een beetje leek te voetballen en ook vandaag was ie echt wel heel erg goed.

05-02-2023 21:33

PietjePrecisie +1997

Ik ben geen fan van Berghuis want ik vind hem vaak onzichtbaar, maar vandaag was hij prima. Misschien is hij typisch een speler die alleen gedijt in een goedlopend team. Hij heeft natuurlijk kwaliteiten. Hopelijk gaat hij ook meer vrije trappen en corners nemen.

05-02-2023 21:53

BakkalBijter +11752

Compleet mee oneens. Zoals 4keeroprij zegt was hij voor de winterstop bijne elke wedstrijd onze beste speler terwijl het team totaal niet draaide. Vind hem juist een speler die eigenlijk nooit door de ondergrens zakt

05-02-2023 22:11

PietjePrecisie +1997

Ik heb dat vaker gehoord, dus misschien zie ik het gewoon niet. Ik erken wel zijn kwaliteiten (die hij ook in het verleden heeft laten zien), hopelijk blijft hij zo goed spelen als vandaag.

05-02-2023 23:06

tdecler +3331

Bij Feyenoord hadden ze ook niet bepaald een goedlopend team over het algemeen, daar draaide hij toch ook prima.

06-02-2023 08:27

PietjePrecisie +1997

Ik heb Feyenoord in die tijd weinig gezien,maar ik kreeg de indruk dat hij dat team vaak op sleeptouw nam. Bij Ajax heb ik dat eigenlijk niet of nauwelijks gezien. Maar hier kan hij ook niet alle ballen opeisen.

06-02-2023 10:29

LukaLitmanen +82518

@pietje, onzichtbaar?

Als er een de afgelopen maanden juist altijd balletjes opeist, is het berghuis wel.

Als je hem onzichtbaar vindt, wat vind je dan van Klaassen, Taylor, Tadic en Bergwijn de afgelopen maanden?

Berghuis is al jaren een van de beste spelers in de eredivisie

06-02-2023 11:15

PietjePrecisie +1997

Die vind ik ook onzichtbaar. Maar vergelijk het bijvoorbeeld met de impact van Kudus op het middenveld, dat is een groot verschil. Kudus neemt het team op sleeptouw op een manier die Berghuis denk ik niet kan (wat ik hem ook niet kwalijk neem). En Kudus is natuurlijk een bijzondere speler, maar ik verwacht dat Fitz-Jim het elftal ook meer vorm zal gaan geven dan Berghuis (die ik dus zeker niet slecht vind, alleen ik verwacht iets meer van een middenvelder).

06-02-2023 14:12

AFCACruijff14 +163155

Ajax heeft veel te lang gewacht met Schreuder eruit te gooien. Had na de 1-6 van mij al gemogen, maar sowieso na de 1e seizoenshelft en anders wel na die dramapotjes tegen Feyenoord en Twente. Zo'n Ajax-Volendam had Heitinga altijd gewonnen, doodzonde dat we daar nog 2 punten verspeelden. Maar de timing was slecht, maar hopelijk niet te laat. Het programma is gunstig voor ons, lekker trainen en een paar potjes tegen laagvliegers om weer ritme en vertrouwen te krijgen. Wel met de beker en de EL lastige potjes, maar alles moet wijken voor de titel. Dan is een historisch rampseizoen misschien nog om te draaien naar een historische titel.

En zo lastig is het niet, zet spelers op een normale positie en geef ze vrijheid en vertrouwen maar wel met verdedigende afspraken erbij. Heitinga zet het in een week gewoon goed om.

05-02-2023 21:31

NeeI +108377

Jup, eens. Schreuder had er van mij al maanden geleden uit gegooid mogen worden. Ernstige nalatigheid van Sar. Had, los van alle sentiment, Schreuder in de winterstop op straat moeten zetten. Dan had men voldoende tijd een nieuwe trainer te vinden (john), en de nieuwe trainer enige tijd kunnen geven zijn eigen visie en ideeën te implementeren.

05-02-2023 21:49

LukaLitmanen +82518

Leuk weetje:

Ozymandias zei van de week dat hij Grillitsch de beste middenvelder van Ajax vond 😂🤡.

Kudus en Berghuis zitten op tennis blijkbaar volgens hem.

05-02-2023 21:28

Ozymandias +159568

Ik vind Berghuis en Kudus geweldige middenvelders. Ik vind Grillitsch beter. Geen van de drie is meer dan Europese subtop niveau (al heeft Kudus wel het talent om dat te overtijgen). Hoe vaak heb jij hem voor Hoffenheim zien spelen? Ik denk dat als wanneer Grillitsch fit is Heitinga hem in de basis zet ten koste van Klaassen dit team naar een nog hoger niveau zal worden getild.

Mijn mening over of Grillitsch een betere middenvelder is dan Berghuis en Kudus wordt trouwens niet beinvloed door een wedstrijd tegen Cambuur. Ik heb Grillitsch dit niveau zien halen tegen clubs als Dortmund. Maar ik ben blij om te zien hoeveel waarde je hecht aan een goede wedstrijd tegen Cambuur. Toont aan hoe we als Ajax fans snakten naar weer een beetje leuk voetbal.

05-02-2023 21:36

Rockpotje +9653

Ik ben heel benieuwd naar Grillitsch. Als hij zo goed is als jij zegt kan hij zo maar het ontbrekende stukje zijn in de puzzel van Heitinga.

05-02-2023 22:34

Ozymandias +159568

@Rockpotje
Hij is een Europese subtop versie van Frenkie de Jong.

@Vik86
Inderdaad, ik zou liever de Europa League winnen dan kampioen worden. Het winnen van Europa League plaatst Ajax ook voor de Champions League, brengt Europees meer aanzien en het zou leuk zijn om weer eens een keertje een Eurpese prijs te winnen. Met bijvoorbeeld Rulli; Rensch, Álvarez, Timber, Wijndal; Berghuis, Grillitsch, Taylor; Kudus, Tadić en Bergwijn in de basis heeft Ajax op papier een beter elftal dan beide finalisten van de Europa League van vorig seizoen.

05-02-2023 22:48

LukaLitmanen +82518

Ho ho Ozymandias,

Ik baseer mijn mening helemaal NIET op de wedstrijd van Cambuur, maar op dit seizoen

Berghuis hoort al jaren tot de beste spelers van de eredivisie en Kudus kan uitgroeien tot een superspeler in het buitenland.

Bovendien zijn Kudus en Berghuis de enigen dit seizoen die hun niveau voor langere tijd haalden en imo de enige lichtpuntjes tot nu toe. Bijv in CL wedstrijden.

Grillitsch lukt het amper om in de basis te komen tot nu toe

Ik vind dat Grillitsch zeker een kans verdient als 6, ben erg benieuwd

Ben geen fan van Taylor op 6, dus het mag Grillitsch zijn of FJ.

Voor de duidelijkheid; ben het vaak met je analyses eens, maar Grillitsch beter vinden atm is natuurlijk pure opportunisme.

05-02-2023 23:01

Ozymandias +159568

"Grillitsch lukt het amper om in de basis te komen tot nu toe"

Omdat hij problemen heeft met zijn fitheid.

"Voor de duidelijkheid; ben het vaak met je analyses eens, maar Grillitsch beter vinden atm is natuurlijk pure opportunisme."

Ik vind het juist oppertunisme om te vinden dat Berghuis en Kudus beter zijn dan een speler die vier/vijf seizoenen bij de betere middenvelders (en verdedigers) van de Bundesliga hoorde. Grillitsch heeft het bewezen op een veel hoger niveau dan Berghuis en Kudus.

05-02-2023 23:03

LukaLitmanen +82518

Hoffenheim is een middenmoter in Duitsland.

Grillitsch heeft dus nog nooit CL gespeeld, terwijl Kudus en Berghuis hebben laten zien mee te kunnen op CL niveau.

05-02-2023 23:11

Ozymandias +159568

Wat maakt het uit dat Hoffenheim een middenmoter is? Spelen Hoffenheim in de Bundesliga tegen mindere tegenstanders dan Bayern en Dortmund?

"Grillitsch heeft dus nog nooit CL gespeeld, terwijl Kudus en Berghuis hebben laten zien mee te kunnen op CL niveau."

Berghuis is juist vaak een van de eerste die door de mand valt in topwedstrijden. Hij is voor Ajax in topwedstrijden vaker slecht dan goed geweest. Dit seizoen was hij alleen goed tegen Rangers in de Champions League en vorig seizoen begon hij goed tegen Sporting en Besiktas maar in de wedstrijden daarna hoorde hij bij de minste Ajacieden.

Wanneer heeft Kudus laten zien op Champions League niveau mee te kunnen?

05-02-2023 23:15

LukaLitmanen +82518

Nou, dat ik dus Grillitsch nog niet heb kunnen zien op CL niveau.

“Berghuis is juist vaak een van de eerste die door de mand valt in topwedstrijden. Hij is voor Ajax in topwedstrijden vaker slecht dan goed geweest.”

Dan heb je een slecht geheugen, want dit seizoen was hij met Kudus tegen Liverpool, Rangers en PSV de beste Ajacied.

Vorig seizoen was hij een van de betere Ajacieden tegen Sporting, Besiktas, Dortmund thuis, PSV thuis en Benfica uit.


Kudus heeft tegen Rangers en Liverpool laten zien op CL niveau mee te kunnen.

05-02-2023 23:25

Danish_dynamite +1595

Tegen Dortmund liet hij echt een masterclass middenvelder zijn zien hoor. Zeker thuis was Berghuis geniaal.

06-02-2023 07:30

tdecler +3331

@Ozy
Heb je enig idee wanneer hij fit is, zag hem op Ajax tv 2 seconden in beeld vrij fanatiek mee trainen. Maar hij zat nog niet bij de selectie.

06-02-2023 08:37

trodat4030 +97464

Hoffenheim speelde in 18/19 CL. Met Grillitsch.

06-02-2023 09:41

Dubbelvla +8549

@ozymandias, misschien zat alle voetbalkwaliteit in Grillitsch' haar?

Zonder grappen: nog steeds enorm benieuwd naar zijn kwaliteiten mits weer fit; maar maak me wel zorgen of dit nog gaat gebeuren voordat zijn contract afloopt en Ajax geen aanspraak doet op het potentiële extra jaar.

06-02-2023 10:23

mokum_1980 +728

Cambuur moet je altijd oprollen, op naar de volgende pot

05-02-2023 21:27

JesusZoonVanGod +5943

True, maar dat werd ook gezegd over onder andere Emmen, Volendam en NEC. Een ploeg zonder vertrouwen kan van iedereen verliezen.

05-02-2023 21:31

Redlum +1709

Eigenlijk is het zuur dat je nu tegen Twente speelt. Met een normale bekertegenstander had je nog even vertrouwen kunnen kweken in deze opstelling. Donderdag kun je zo maar verliezen, dan raak je wel momentum kwijt. Aan de andere kant, als het donderdag wel lukt, dan ben je wel weer echt terug in de titelrace! Het is weer leuk om Ajacied te zijn!

05-02-2023 21:23

PietjePrecisie +1997

Donderdag is voor de beker, dus dat is een reality-check op het goede moment.

05-02-2023 21:57

OwenStevenDalberg +27711

Van de week in de beker wel winnen van Twente, want anders kan het goede gevoel snel weer verdwijnen bij de spelers. Laat het de eerste overwinning in een 'topper' maar zijn dit seizoen.

05-02-2023 20:59

PH2BOT +40642

Is AD Edje inmiddels al met stille trom vertrokken?....je mag toch hopen van wèl zeg!!! Met in de kofferbak luizige Leendert en Hamsteraar. Opgeruimd staat netjes! " Je gaat 't pas zien als je 't doorhebt" zei onze voetbaprofeet terecht.

05-02-2023 20:52

4bier +31367

Een fitte Kudus op de juiste positie is de beste speler van de Eredivisie. Fact.

05-02-2023 20:50

Sportvolgert +41023

Met afstand inderdaad.

05-02-2023 21:23

LukaLitmanen +82518

Vergeet Tadic en Berghuis niet

05-02-2023 21:25

PietjePrecisie +1997

Zo lekker dat het weer de goede kant opgaat. Bergwijn liet mooie dingen zien, Kudus maakt nu al het verschil, Berghuis zat lekker in zijn vel en het dossier Tadic bezorgt geen hoofdpijn meer. Er was een combinatie in de tweede helft, die ging zo snel, een beetje een flipperkast, maar tegelijkertijd prachtig. Ik wil niet te vroeg juichen maar ik denk en hoop dat dit team doorgroeit naar de kampioensvorm. Tegen Twente kunnen we zien waar we nu staan.

05-02-2023 20:20

insectenverdelg +23600

Wijndal voelt vertrouwen en vooral het elftal schreeudlwde om duidelijkheid. Die krijgen ze nu.

05-02-2023 20:32

Tscheu62 +199

Dat roep ik al vanaf dag 1.
Kudus altijd in de basis.
Hij heeft af en toe nog z'n slordige momentjes, maar straalt kracht, vertrouwen en passie uit. Zorgt altijd voor gevaar, brengt anderen in scoringspositie en maakt veel vuile meters. Net als Berghuis trouwens. Moet alleen nog in dr afwerking beter worden.
Zit een goede kop op.

05-02-2023 20:20

Sportvolgert +41023

Feyenoord even punten laten liggen tegen Heerenveen volgende week,dan staan we over 14 dagen gewoon weer bovenaan. Kunnen we feyenoord thuis een mooi tikkie geven.

05-02-2023 20:16

PH2BOT +40642

Laat Szymanski en Bijlow maar lekker lang herstellen

05-02-2023 20:58

Johan.v62 +62

Johnny is 10 dagen bezig. Tuurlijk kunnen er altijd dingen beter, maar ik vermaak me nu al meer dan de laatste 6 maanden. Zie echt geen enkele reden om Johnny niet de kans te geven. Wat betere aankopen helpt denk ik mee dan een andere trainer. Althans, in ieder geval afgaande op de laatste 2 wedstrijden

05-02-2023 20:14

Simpelishetmoeilijkst +25487

Geef Johnny de tijd, en veel spelers Vsn Jong zullen in het eerste komen.

06-02-2023 02:30

Dmen10 +1775

Kudus altijd laten spelen ❌❌❌

05-02-2023 20:11

LukaLitmanen +82518

Die assist van Berghuis op Brobbey🥰🥰

Geweldige pass

05-02-2023 19:55

LukaLitmanen +82518

Heerlijk om Berghuis weer zo te zien swingen.

Heeft z’n vorm terug zoals voor de winterstop

Kudus en Berghuis zijn de beste spelers bij Ajax

05-02-2023 19:55

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Tadic is de beste

05-02-2023 20:07

LukaLitmanen +82518

Met z’n drieën.

05-02-2023 20:33

WillemvH +1651

Brobbey is verreweg het effectiefst als hij invalt. Hij lijkt dan extra gemotiveerd. In ieder geval scoort hij er dan op los. En niet alleen vandaag.
Tadic normaal gesproken in de spits. Het is aan Brobbey om het komende anderhalf (!) seizoen te laten zien dat hij meer in huis heeft dan Tadic.
Grappig trouwens om Niels Opdam net als Spaan opeens Kudus te horen bewieroken. Ook al had je Kudus vandaag niet zien spelen, dan weet je dat toch al twee jaar lang? Hoe dan ook, Ajax is weer op de goede weg. En ik kijk weer graag naar Studio Sport!

05-02-2023 19:50

Ajaxdebeste35 +15598

Ik krijg beetje Ajax 18/19 vibes met Tadic als valse spits/aanspeelpunt

Bijna niet te verdedigen als je Tadic inspeelt en daar omheen bewegende spelers en lopers. Zie dat maar eens te verdedigen

05-02-2023 19:34

guusvdajax +929

Heerlijk om iedereen nu zo te zien praten over Kudus, mooi om het eredivisiedebuut van Hato te zien maar ook dat 2 talenten uit "eigen jeugd" (Regeer, Fitz-Jim) gewoon nog een 10 minuten krijgen om mee te spelen. Dit is ook wat we willen zien als de wedstrijd zich ervoor laat, liever een Regeer dan een Sanchez. Nu hopen dat de rest van de jong spelers en daaronder dit zien en dat dit voelt als een extra motivatie omdat Heitinga laat zien dat ze minuten mogen maken.

05-02-2023 19:28

RvhC74 +5371

Na dit weekend kunnen we echt weer serieus meedenken over het kampioenschap. Waar het eerder leek dat dit ver weg is begint de achterstand minder te worden en ons spel wordt beter.

Als we deze lijn doortrekken kunnen we gewoon weer bovenaan staan na 34 wedstrijden.

WZAWZB

05-02-2023 19:26

Alexander40 +6114

Die Rulli is wel een verademing hoor. Goede reflexen maar vooral voetballend zo goed dat we ook weer goed kunnen opbouwen. Zijn ook andere redenen voor natuurlijk (Sánchez en Bassey op de bank) maar de invloed van Rulli is groot. Goede aankoop lijkt het vooralsnog.

05-02-2023 19:20

johanisajax +8844

mee eens, zeer goede aankoop van H2 / Ajax

05-02-2023 19:24

Altijdindestraat +40396

Bevalt me, krijg Onana vibes nog voor dat gedoe.

05-02-2023 19:29

MVG +16480

We worden wereldkampioen!!!

05-02-2023 19:16

S.Ajacied +5231

Kudus forceerde die 2-0 helemaal zelf. Dat was echt knap gedaan op de achterlijn. Topspeler!

05-02-2023 18:57

mickey2602 +4800

Ik hoop dat de supporters nog iets moois bedenken voor volgend weekend om zowel Heitinga als het elftal te laten zien dat de supporters achter ze staan. Spandoeken,toezingen,noem het maar.

05-02-2023 18:57

Web +178830

Ajax speelde weer zoals je van Ajax mag verwachten. Veel beweging en lopende mensen, veel positie wisselingen, spelers die elkaar goed aanvullen. Kudus met Berghuis, Tadic met Klaassen.
De afstemming tussen het middenveld en verdediging kan nog beter. Taylor deed dit al stukken beter, positionering was het tegen Excelsior onvoldoende, dat moet je coachen en ging vandag al veel beter, ik ben wel gecharmeerd van Taylor, best veelzijdig speler
Maar tactisch nog wel bij leren
Timber heeft de neiging om het in dribbelen te ver door de zetten, waardoor het afspelen lastig word
Kudus was vandaag niet goed, maar fenomenaal. Zijn beste wedstrijd voor Ajax
Hij speelt nu met plezier en vrijheid net als bij Ghana
Alles er aan doen om toch proberen te verlengen
Die jongen heeft er nu de smaak te pakken
De potentie komt er nu uit

05-02-2023 18:52

Sjonnie +18814

OFF
Ik hoop Naci nog te zien zo tegen Gala!
2e helft maar hij zit nog op de bank en het staat 1-1

Ik denk toch dat broertje Emre meer kans heeft om te slagen bij Ajax, maar goed.

05-02-2023 18:13

Robertini +40035

Juist in topwedstrijden moet je met voetballers spelen. Een topclub laat heel makkelijk een speler als Alvarez het spel verzorgen en dan ben je nergens, dat breekt heel je spel op. Wij zijn Ajax, van eigen kracht uitgaan.

05-02-2023 18:10

Web +178830

De kunst is om het beste uit een speler te halen en zijn min punten te onder drukken
Hij is in zijn verdedigen heel resoluut
Soms een slippertje, maar hoe lang heeft hij daar niet gespeeld? en zorgen dat hij de bal in kan leveren
Maar steekt soms ook verrassend goed het middenveld in, je moet het ook willen zien

05-02-2023 18:56

Robertini +40035

Als je alleen verdedigend belangrijk bent en midden 20, dan verwacht ik dat je geen stomme fouten maakt die de verdediging in gevaar brengen. Alvarez maakt elke wedstrijd 2 of 3 fouten en dus vind ik hem een liabiliteit.

Denk dus dat we het niet over hem eens worden, maar dat is ook prima. Ik ben allang blij dat hij niet meer op het middenveld speelt.

06-02-2023 09:37

AINIESTA +45657

Ik snap die logica ook niet. Juist door een voetballer van het middenveld af te halen maak je het je tegenstander makkelijker. Je bent makkelijker onder druk te zetten, kan de bal minder makkelijk rond laten gaan en je creëert minder makkelijk een man meer situatie of 1 op 1 situatie. Alvarez op 6 heeft tegen Napoli ook niet geholpen.

05-02-2023 18:57

Robertini +40035

Precies dit A! Hoop dat Heit dat ook ziet!

06-02-2023 09:38

Simpelishetmoeilijkst +25487

Edson doet het prima. Zet de azijn eens in de kast, aub.

06-02-2023 02:35

Betuwe85 +21154

Do alvarez op 6 tegen de top 5 met Taylor lijkt me zelfmoord

05-02-2023 18:06

Web +178830

Misschien
Taylor gaat met de week daar beter spelen, daar is Heitinga wel mee bezig

05-02-2023 18:57

Simpelishetmoeilijkst +25487

Uiteraard hebben de ouderen het door.

06-02-2023 02:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.