'Mamelodi Sundowns wil Serero ophalen'

door BvdPloeg 89

'Mamelodi Sundowns wil Serero ophalen'

door BvdPloeg 89

Laatst geüpdatet

Mamelodi Sundowns zou er alles aan willen doen om Thulani Serero terug te halen naar Zuid-Afrika. De middenvelder, een product van Ajax Cape Town, komt niet in de plannen voor van Peter Bosz.

Serero heeft nog een contract tot de zomer van 2017 en dus wil Ajax hem graag verkopen. De club gaat daarin ver en gaf de kleine Afrikaan zelfs geen rugnummer meer. Bosz benadrukte al dat de manier waarop met Serero wordt omgegaan, buiten hem omgaat.

The Citizen weet nu dat Mamelodi Sundowns Serero uit zijn lijden wil verlossen. Coach Pitso Mosimane zou hebben aangegeven dat hij nog op zoek is naar aanvallende versterking en de Ajacied staat bovenaan het lijstje. De club werd vorig seizoen kampioen van de competitie. Serero speelt sinds 2011 voor Ajax, waar hij onder Frank de Boer uitgroeide tot vaste waarde. Hij speelde 88 wedstrijden in het eerste en scoorde daarin acht keer.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ellende +324

Wie zegt dat Serero niet boven de lat uit komt

19-08-2016 00:26

Daantje Makkes +1

Oke, ik ben geen fan van Ziyech maar als Serero inderdaad vertrekt, zie ik het liefst Ziyech komen

18-08-2016 12:21

mvdk +43964 moderator

Van mij mogen ze hem wel omruilen met Bazoer hoor. In Serero zit veel meer voetbal.

18-08-2016 01:47

Minsc +1520

Helaas geen voetbal van Ajax-niveau.

18-08-2016 14:39

Pettersson1963 +0

Grappige foto, het lijkt op een kuiken die voor het eerst uit zijn ei kruipt.

18-08-2016 00:37

Jim Wonk +0

Jammer dat het zo gaat, gun hem een waardig afscheid en mooie club.

17-08-2016 21:06

mcatarinob +0

Aan het einde van de vorige competitie stond hij z'n mannetje nog, jammer dat hij nu weg moet.
Daarnaast is het volgens mij een fijn mens. Het ga je goed Thuliani.

17-08-2016 19:17

rotynl +300

Nou, niet in de achterhoek.

19-08-2016 13:06

ajaxinho +13

Niet wegdoen!

Laat hem weer ritme opdoen in Jong Ajax, i.p.v. Clement.
Dan kan hij bij een blessure van Gudelj of Riedewald weer van betekenis zijn.

Zelfde verhaal als bij de spitsen vorig jaar.
Toen Milik en Sanogo geblesseerd waren, moesten we terugvallen op Hendriks.

17-08-2016 19:09

Raikkonen94 +641

Wel sneu voor hem, ik snap ook niet dat geen enkele (Eredivisie)club belangstelling voor hem toont. Op Ajax, Feyenoord en PSV na zou hij toch moeiteloos mee kunnen draaien.

17-08-2016 17:39

ambtenaar +23

Ben blijkbaar de enige hier die Sererro een matige voetballer vind. De man heeft al moeite om iemand over 5 meter in de voet te spelen. Geen fysiek en geen enkel scorend vermogen en nog nooit op een steekpass betrapt.

17-08-2016 17:33

BrandjeXL +81

Nee hoor ben het met je eens.

17-08-2016 17:44

Oliveira +0

Serero is ook een matige speler. Maar Gudelj en niet veel beter....., sterker nog ik denk dat Serero van de 2 beter is.

17-08-2016 18:12

lauw +50

Vind het ook maar een matige speler.

17-08-2016 18:41

pablofranka +0

Gudlej, die is pas matig, geen snelheid geen motoriek, scoort ook amper, en heeft amper een assist, geef mij dan maar Serero, hoog balhandelingssnelheid, altijd aanspeelbaar, en het gaat alleen stukken sneller dan die twee tanks op het middenveld. Het voetbal was bijna altijd al een stuk beter als Serero in de basis stond puur omdat er gewoon meer voetbal erin kwam, scoren moeten ze voorin doen en de diepste middenvelder. En als je steekballen wilt zien en goals.......... https://www.youtube.com/watch?v=nIByHA_yfDM

17-08-2016 19:40

Minsc +1520

Ze vinden kennelijk bijna allemaal dat het prima is dat 1 van de 3 middenvelders aanvallend helemaal niets kan. Al die wedstrijden tegen clubjes als De Graafschap hebben ons de laatste jaren geleerd dat je 3 voetballers op je middenveld nodig hebt, de Serero fans hebben maling aan feiten; als ware Rotterdammers zien ze liever hard werken dan goed voetbal.
Zelfs Frank de Boer had op een gegeven moment door dat het met Serero in het team niets zou gaan worden, Frank 'eigenwijs is ook wijs' de Boer! De fans van Serero snappen het nog steeds niet.

18-08-2016 14:49

TikkieTerugJaap +2

De kans is 1% natuurlijk, maar wat zou het mooi zijn als je hem in de deal kan betrekken met Ziyech. Serero samen met zijn landgenoot Mokotjo op het middenved zou heel leuk zijn. Denk niet dat we nog veel geld voor hem krijgen, kan je beter de prijs wat drukken.

17-08-2016 17:20

Tian1Sky +0

Ik snap nog steeds niet waarom Serero die nooit klaagt, al jaren goed speelt en ook daadwerkelijk geschikt is voor een positie die Ajax hoort te hanteren zo nodig weg moet, terwijl Gudelj "ik moet elke week zeggen dat ik een krijger ben en dat Ajax mij nodig heeft", die niet eens in een punt naar achteren systeem past, en Bazoer die er alleen staat voor zijn transfer waarde allebei spelen, terwijl het ook nog eens hetzelfde type spelers zijn.

17-08-2016 17:16

Milan95 +3582

Ik denk dat Serero moeiteloos in de middenmoot van de Premier League mee kan.

17-08-2016 17:14

JPC40 +3

Het nadeel van een nieuw coach, dat hij mag kiezen met welke speler hij verder wil gaan, en Serero ligt er uit, dan vind ik ook dat je de stekker uit CT moet trekken, dat heeft niks opgeleverd, En Lasse die zie ik ook wel vertrekken, hij speelt nauwelijks nog.
Diederick weg en joe Hart ophalen bij City, kun je Cillessen ook verkopen, voor de plaats van de Boer zou ik Onana neerzetten.

17-08-2016 16:45

afcas +3772

alleen de coach heeft zelf aangegeven niet mee te hebben mogen beslissen over desbetreffende speler...

17-08-2016 16:53

@Maar7en +1562

Vind het wel vreemd dat hij niet eens een rugnummer heeft gekregen. Serero is altijd een full prof geweest en valt niet over te klagen. Als stofzuiger en aanjager een goeie helaas is zijn lange pass niet zo best om over de schoten maar te zwijgen. Dat er geen plek meer is kan ik me voorstellen met de vele middenvelders, maar dat kan vast ook op een manier die wat meer chic is.

17-08-2016 16:45

Hillie99 +0

aanvallende versterking? bij speelde hij voornamelijk als 6

17-08-2016 16:42

TVD020 +0

Hij kan nieteens normaal schieten... was wel en hele goede 6

17-08-2016 17:06

jaripettersson +9511

Wat mij betreft de backup op 6, na Riedewald.

17-08-2016 16:30

Sulejmanibesteaankoopooit +2

Serero is nogsteeds onze beste 6, beweeglijk en kan een pass vooruit geven.

17-08-2016 16:30

dan300491 +1

En Sulejmani is de beste aankoop ooit.

17-08-2016 17:11

Minsc +1520

Kan een pass vooruit geven? Ha ha, goeie!

18-08-2016 14:51

korem +878

Heel raar dat hij gewoon totaal niet meer gebruikt word. Ik vraag me dan ook af wat er met spelers als schone gaat gebeuren want die zit nog bij de selectie maar lijkt me helemaal onnodig.

17-08-2016 16:28

JPC40 +3

Ook hij speelt nauwelijks nog, zal denk ik dan ook niet lang meer blijven.

17-08-2016 16:38

bramski +0

Van mij mag deze krijger blijven . In de grote wedstrijden zoals afgelopen jaar heeft hij het zeker laten zien . Aanvallend komt hij te kort . Vooral zijn schot is drama ,Maar als cvm heb ik van hem genoten, snelle bewegingen , zijn passie en zijn mentaliteit kunnen we nog goed gebruiken

17-08-2016 16:21

Minsc +1520

Op zoek naar aanvallende versterking en dan aan Serero denken! Hahahahahahahahahahahahaha

17-08-2016 16:08

RusselWestbrook +21

Zonde dat deze man niet speelt.

17-08-2016 16:01

pablofranka +0

hoop hem nog bij een club in Europa te zien, heerlijk verfijnde voetballer, heeft op het scoren na alles wat een ajax voetballer zou moeten zijn, verfijnde techniek , enorme motoriek, altijd aanspeelbaar en dus ideaal voor het positiespel, en daarnaast prima timing om een bal te onderscheppen, ik keek enorm graag naar hem , vond ajax ook een stuk leuker voetballen met hem maar goed Ajax is een andere weg ingeslagen en men ziet toch graag liever het typetje Gudelj en Klaassen in het elftal, twee jongens die een erbarmelijke balhandelingssnelheid hebben, maar wel lekker kunnen beuken, ideaal voor crosspasjes.

17-08-2016 15:55

Jornnn +5

Hij kan echt wel iets beters krijgen. Voor Ajax komt hij net iets te kort.

17-08-2016 15:51

TikkieTerugJaap +2

Hoop dat deze transfer, en die van Becker, rond komen. Ze zijn totaal onnodig, eigenlijk zou Schone ook nog moeten vertrekken.

17-08-2016 15:47

johnd +6

Kan bij elke Nederlandse subtopper goed mee, jammer als hij terug gaat.

17-08-2016 15:40

Raoul14 +3090

Gun hem het beste!

17-08-2016 15:39

eros +4787

Voor serero moeten we toch gewoon 5 miljoen vangen?
Anders zeg ik houden! Ik zie hem zeker als afjager in het systeem Bosz.
Maar we hebben zoveel middenvelders,...

17-08-2016 15:38

Oliveira +0

Om eerlijk te zijn heb ik liever Serero in het veld staan dan de combo Gudelj-bazoer, 1 van de 2 moet echt plaats maken voor een meer creatieve speler.

17-08-2016 14:59

PuurGeluk +4810

Gudelj speelde gisteren enkel omdat hij meer ervaring heeft dan bijvoorbeeld Van de Beek. Helaas maar waar.

17-08-2016 15:08

DaenerysTargaryen +1

Omdat hij meer heeft gekost*

17-08-2016 15:20

daniajax1 +4

Sinkgraven heeft nog meer gekost, stond er ook niet in toch.

17-08-2016 15:31

AjaxCitizen +2163

Gudelj speelde anders gewoon goed gisteren. Bazoer mag wel een tijdje banken.

17-08-2016 15:22

afcas +3772

inderdaad, serero in zijn eentje is beter dan die 2 samen.

17-08-2016 17:00

Oliveira +0

Moeilijk he, lezen....... 1 VAN DE 2....... Moet ik echt alles voorkauwen?????????

17-08-2016 17:54

afcas +3772

Ik zie ze net zo graag alle 2 gaan ipv Serero tbh. En aangezien we dan nog een plek over hebben mag vd Beek of Nouri er ook wel in.

17-08-2016 18:05

Bjorn2321 +2066

Komt hij nou niet in de plannen voor van Bosz, of is het geheel buiten Bosz om gegaan.
Dat zijn volgens mij twee dingen...
Zou raar zijn als Bosz hem zou willen, hij geen kans meer zou krijgen (en dan ook zou willen bijtekenen).

Edit: ik weet het antwoord wel (buiten Bosz om) maar pas het artikel dan ff aan...

17-08-2016 14:59

daniajax1 +4

Wat voor een waardeloze zaakwaarnemer heeft Serero?

17-08-2016 14:58

Ajax4life16 +4

Onze kleine strijder verdient dit gewoon niet. Hij is ook veel te goed om terug te gaan naar Zuid-Afrika

17-08-2016 14:57

Reckless +0

op toevoeging van mijn vorige post wil ik nog zeggen dat ik het idee krijg dat Bosz niets te zeggen heeft over een Bazoer/Gudelj/Klaassen. Deze jongens zullen 90% van alle wedstrijden gaan spelen dit seizoen because it's all about the €€€€.. Waar vroeger een trainer zijn eigen keuzes mocht maken zijn we nu (helaas) zo ver gezakt dat geld de hogere hand heeft.

17-08-2016 14:56

The "O" +784

Waarom speelde Tete gisteren dan niet? Jij denkt dat Overmars de ipstelling maakt?

17-08-2016 16:22

gusanito +5442

Het is eigenlijk niet waar dat Serero niet in de plannen van bos voorkwam. Bosz heeft in een interview letterlijk gezegd dat hij te horen kreeg dat Serero geen deel uitmaakte van de spelers waar hij uit kon kiezen om zijn selectie te vormen. Vreemde zaak eigenlijk.

17-08-2016 14:55

jvs +0

Zo vreemd is het niet, dat een trainer die net begint bij een club, nog maar weinig invloed heeft op het aan- en verkoopbeleid. Ik denk dat Bosz ook niks gevraagd is bij de transfer van Duarte. Die invloed moet natuurlijk wel groeien als hij hier wat langer zit.

17-08-2016 18:49

waynelove +2

zuid afrika???? lijkt haast alsof hij gefaald heeft hier?

17-08-2016 14:55

Reckless +0

respectloos dit.. deze man heeft altijd 120% gegeven. Iets wat je van een Bazoer niet kunt zeggen. Dit zijn de momenten waarop ik mij schaam om mezelf een Ajax supporter te noemen. Mede mogelijk gemaakt door het bestuur (rvc), en niet door Peter Bosz zoals in het artikel staat! Voordat Bosz aantrad als trainer werd er al gezegd dat hij niet zou beschikkin over Thulani. Overigens hoop ik dat hem een mooie club te wachten staat zoals Club Brugge. Waar ze alle spelers wèl met respect behandelen.

17-08-2016 14:53

DoorenAFCA +0

Verdient een mooi afscheid. Erg leuke voetballer, technisch en behendig. Heeft het beste arbeidsethos van de hele club. Helaas is hij veel te klein voor de 6 positie.

17-08-2016 14:46

Bjorn2321 +2066

Vurnon Anita 167 cm
Thulani Serero 168 cm

Tja Anita was misschien een geval apart (toen) maar was zelfs kleiner

17-08-2016 15:01

GvanderK +2747 moderator

Serero was eigenlijk helemaal geen 6 maar een soort schaduwspits... Bent het trouwens geheel met jou eens!

17-08-2016 18:13

AjaxCitizen +2163

Kunnen we Bazoer 25cm korter maken en die club wijs maken dat we ze Serero sturen?

Ondanks zijn kleine postuur is Serero erg fel in de duels. Technisch een van de betere middenvelders die we hebben. Goede mentaliteit. Zou het jammer vinden als zijn verblijf bij Ajax als een nachtkaars uitgaat.

17-08-2016 14:46

Fredschuit1 +1529

Hier begrijp ik niet zo veel van. Ik kan altijd wel genieten van dat klein Afrikaantje. Technisch, wendig, kan juist goed spelen in die kleine ruimtes. Betere speler als Schöne, Sinkgraven als je het mij vraagt. Ideale 13e man. Ik zou het jammer vinden als hij weg gaat en zeker naar zo'n club. Kan bij menig Europese subclup aan de slag.

17-08-2016 14:41

Redrum +96080

Ajax maakt weer hele goeie reclame voor zichzelf. Wat heeft deze jongen fout gedaan dat hij zo behandeld wordt?

17-08-2016 14:37

AIR-S +32

Zelfde verhaal als Boilesen neem ik aan. Niet bijtekenen = niet spelen.

17-08-2016 14:45

GeleenAjax +1657

Ik weet niet of hij zelf zou willen verlengen. Zou me niks verbazen als het wel zo is. Maar denk dat Ajax van hem af wil.

17-08-2016 14:56

AIR-S +32

Waar baseer je dat op?

Volgens mij is er nergens iets naar buiten gekomen welke partij van wie af wil.

17-08-2016 14:58

Ferd +38478

Nee! Als er geen aanbod is kan je ook niet bijtekenen hè! Groot verschil met boilessen.

Het is daarom vreemd dat Schone wel en Serero niet bij de selectie zit

17-08-2016 14:57

AIR-S +32

Ik weet niet of er een aanbieding is. Dat is namelijk nergens naar buiten gekomen, hè! ;)

17-08-2016 15:22

GvanderK +2747 moderator

Serero is denk wel wat meer waard. Er zullen vast clubs in Europa zijn die hem graag zouden willen contracteren. Hij word aardig onderschat.

17-08-2016 14:36

Minsc +1520

Hij word niet onderschat, hij wordt overschat. Kan er niet veel van, een middenvelder moet ook aanvallend iets kunnen: Serero kan aanvallend helemaal niets.

17-08-2016 16:15

GvanderK +2747 moderator

Voor Ajax is hij overschat (geworden), maar om direct terug naar Afrika te gaan is ook weer overdreven. Hij kan veel beter krijgen voor zijn kunde.

17-08-2016 16:20

Causio +0

Schandalig, respectloos en o zo dom, international met uitzonderlijke kwaliteiten aan de kant schuiven. Boeh Ajax (technisch hart) ook voor Bosz.

17-08-2016 14:36

GeleenAjax +1657

UITZONDERLIJKE kwaliteiten is een beetje overdreven? Wat doet hij na al die jaren dan nog bij ons?

17-08-2016 14:58

Ajax91 +0

Goede voetballer. In mijn ideale beeld betrek je hem in de deal met een nieuwe middenvelder. Twente zou hem (bijvoorbeed!) goed kunnen gebruiken. Gisteren vond ik toch wel aardig duidelijk dat het team er niet op vooruit gaat met de wissels. Serero bracht ook altijd wel iets extra's maar als je wil groeien dan zou ik voor een speler met een hoger niveau gaan.

17-08-2016 14:35

AYounes11 +1

Pffff, sneu vind ik dit. Moet er zo omgegaan worden, met een speler die nooit openlijk klaagde en alles gaf voor het team.

17-08-2016 14:30

Ajax#1900 +1

Welkom bij een topclub, we zijn geen liefdadigheidsinstelling. Schone is ook een sympathieke gast maar mag ook weg.

17-08-2016 14:36

rastamario +65

Het probleem is topclub of niet elke ander voetballer hoort/leest dit ook en als het dan iets structureels is dan kiezen voetballers op een gegeven moment ook specifiek niet meer voor Ajax, waardoor we nog moeilijker spelers kunnen aanstellen. Zelf kom ik uit Amsterdam heb neefjes spelen bij Zeeburgia en andere goed aangeschreven clubs in Amsterdam. Een van mijn neefjes zijn hele team stond zowat in belangstelling van Ajax, Feyenooit en PSV willen allemaal niet naar Ajax om het gevoel wat ze van Ajax krijgen. Meten is natuurlijk weten maar ik hoor het wel bij 90% van die mensen die ik spreek.

17-08-2016 14:54

pablofranka +0

Topclub?????? Bij ons spelen types als Gudelj in de basis, dan is dit verre van een topclub hahahahah

17-08-2016 16:04

Ajax#1900 +1

Voor ed begrippen natuurlijk, dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.

17-08-2016 16:22

AFCAsphere +9

Bullshit argument. Dat je een topclub bent, betekend niet dat je respectloos met je spelers om hoeft te gaan.

17-08-2016 16:32

071Ajacied +0

kunnen ze cillesen ook niet ophalen. Marc heeft bevestigd dat Jasper gratis is op te halen in ruil voor een andere keeper.

17-08-2016 14:30

Leipeshitouwe +0

Was echt de ideale nummer 6 geweest voor Bosz zijn tactiek. Maar helaas..

17-08-2016 14:29

ram +7283

Jammer. Dan hebben we echt nog maar één '6'.

Ajax heeft echt geen idee van middenvelders: schokkend! Tegen grote ploegen is dit de ideale man en sowieso een prima back-up als controleur. Gewoon vertellen dat hij niet dichter dan 40 meter bij de vijandelijke goal mag komen en je hebt een geweldige stofzuiger.

Deze man onderschept alles, pakt alles af, draait snel weg van tegenstanders. Top. Schande voor Ajax.

17-08-2016 14:28

Lennardlourens +0

Hoppa een middenvelder minder ruimte voor een creatieve middenvelder.

17-08-2016 14:26

koeman1 +2

schaam je deze speler hoort in dit elftal zoals al gezegd de ideale 6 goed in de kleine ruimte en goed stofzuiger

17-08-2016 14:54

IboAFCA +16202

Dus ze zoeken een aanvallende versterking en dan komen ze uit bij een verdedigende middenvelder?

17-08-2016 14:26

BennJii020 +2

de werklust van Serero missen.sommige in t team nog... Wens hem t beste!!

17-08-2016 14:22

pablofranka +0

hadden ze maar 30 procent kwa snelheid in balhandelingssnelheid dat ontbreekt ze ook namelijk in het team.

17-08-2016 16:05

AsAjax +1

Wat een ge wel di ge club.....

17-08-2016 14:19

Keizer020 +1583

Zolang hij maar vertrekt

17-08-2016 14:19
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.