Kudus ontbreekt ook op tweede trainingsdag wegens lichte klachten; Bergwijn traint apart

door Timo Suur 226

Bron Ajax Showtime

Kudus ontbreekt ook op tweede trainingsdag wegens lichte klachten; Bergwijn traint apart

door Timo Suur 226

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Mohammed Kudus is de grote afwezige bij Ajax tijdens de tweede trainingsdag op de Adidas World of Sports campus. De Ghanees ontbrak ook tijdens de oefenwedstrijd tegen SpVgg Unterhaching en is nog altijd niet volledig hersteld. Hij wordt door de medische staf van de Amsterdammers behandeld aan zijn lichte kwetsuur.

Dinsdagochtend, op de eerste dag van het trainingskamp, was Kudus de opvallende afwezige bij Ajax en een dag later is dit nog altijd het geval. Uit navraag bij Ajax blijkt dat het nog altijd gaat om fysieke ongemakken en hij wordt behandeld door de medische staf. De middenvelder annex aanvaller wordt regelmatig in verband gebracht met een vertrek uit Amsterdam, maar zijn afwezigheid heeft (vooralsnog) niks te maken met transferperikelen.

Kudus begon goed aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen, maar hij krijgt nu te maken met een kleine tegenslag. Hij kwam, net als de meeste internationals, voor het eerst in actie in de oefenwedstrijd tegen Shakhtar Donetsk. Dit duel werd met 3-0 gewonnen door de Amsterdammers en de Ghanees had een groot aandeel in deze overwinning met twee doelpunten en één assist. Daarnaast speelde Kudus tegen RSC Anderlecht (3-0 nederlaag) de gehele wedstrijd mee bij de Amsterdammers. Het is vooralsnog onbekend of hij aankomende zaterdag mee kan doen in de oefenwedstrijd tegen FC Augsburg.

Fitz-Jim en Jermoumi doen mee met de groep; Bergwijn traint apart

Daarnaast trainden Kian Fitz-Jim en Diyae Jermoumi apart van de rest van de selectie van Ajax op de eerste trainingsdag van het trainingskamp in Duitsland. Eerstgenoemde is herstellende van een langdurige blessure, maar hoopt zaterdag zijn eerste minuten te maken van de voorbereiding in het oefenduel met FC Augsburg. Deze wedstrijd is de afsluiting van de trainingsweek in Duitsland. Op woensdag deden ze allebei de gehele training mee met de rest van de groep. Steven Bergwijn trainde apart van de groep.

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Mijnclub33x +9855

Denk dat Kudus al bijna weg is. Deed hij vorig jaar ook dat muiten

27-07-2023 01:20

Mijnclub33x +9855

Last van transfer klachten, dat zal het zijn.

27-07-2023 01:33

Di Vedaci +1765

Typisch weer voor dit soort spelers. Geen enkel respect voor de werkgever. Dollartekens in de ogen en schijt aan de wereld. Met die mentaliteit ben ik ze liever kwijt dan rijk. Tuurlijk mag je graag weg willen, maar geef mij maar de Tagliafico's van deze wereld. Ondanks zijn vertrekwens altijd op komen dagen met de volle 100% inzet. Dat is pas mentaliteit.

26-07-2023 17:24

seerseker +858

Donder alsjeblieft op, Kudus

26-07-2023 17:02

SamW +1443

Kudus valt in de categorie waar spelers in zitten als Davinson Sanchez en Antony. Ze zijn in armoede opgegroeid en voetballen uitsluitend voor zichzelf en hun familie. Ajax is op dit moment een werkgever waar hij zich niet op het hoogste niveau kan laten zien. Dat zou direct invloed kunnen hebben op inkomsten in de toekomst. En dus wil hij weg.

26-07-2023 16:55

DeMeer1976 +3095

Kudus Kudus Kudus toch hij wil graag weg maar komt er wel een bod op hem?

26-07-2023 15:23

Ndisdenaam +465

Meestal zijn dit soort smoesjes de voorbode van een aanstaande transfer. Beetje tempo graag Sven!

26-07-2023 15:19

Rob1976 +9467

Hoe gaat het eigenlijk met Kaplan? Daar zien en horen we te weinig van, veel belangrijker nieuws

26-07-2023 14:49

Rob1976 +9467

Lichte klachten Kudus, flikker toch op man met dat geneuzel

26-07-2023 14:29

RSM +3918

Verkopen omdat hij te vaak geblesseerd is.

26-07-2023 13:47

Gert Tolenaars +507

Schiet gvd op met Sutalo (Fiorentina heeft geboden) + een extra rcv, een rechtsback, Spertysan en een spits. De competitie start verdomme over een paar weken.

26-07-2023 13:32

4bier +31367

Josip Sutalo komt niet. Wil naar Fiorentina.

26-07-2023 13:16

Ndisdenaam +465

Zijn rechter duim.

26-07-2023 15:22

Sander31 +7691

Goede grap

26-07-2023 15:58

Brinky086 +1008

Ik snap de paniek hier niet zo.
De 2 aankopen die Sven heeft gedaan (Branco, Tahirovic) lijken vooralsnog een schot in de roos. En als je kijkt wat er gister allemaal in het veld kwam in de 2e helft aan talent dan snap ik dat ze het even rustig aan doen met de aankopen. Als je 2 a 3 gerichte aankopen doet met een beetje ervaring dan gaan we echt wel een mooi seizoen tegemoet. Gister al een beetje genoten van Godts, Hlysson en de rest. Heb een beetje vertrouwen.

26-07-2023 13:15

4bier +31367

Je bent niet goed. Deze selectie speelt voor top 5 Eredivisie, niets meer niets minder.

26-07-2023 13:16

Brinky086 +1008

Ik word liever 5e met veel eigen jeugd dan 3e met die kneuzen die ze de laatste tijd hebben gekocht. Weg met de Bassey’s en Wijndals.

26-07-2023 13:19

thepower1990 +35726

Vrees dat je jezelf iets teveel hoop geeft op basis van een tweede helft tegen een derdeklasser met de tong op de schoenen. Met de huidige selectie mag je met enige vrees uitkijken naar de potjes tegen Augsburg en Dortmund

26-07-2023 13:21

Brinky086 +1008

Het kan aan mij liggen, maar ik zeg toch heel duidelijk dat er 2 tot 3 gerichte aankopen bij moeten die leiding kunnen geven aan de talenten? Dan doe je echt wel mee voor de bovenste plekken en kan je later doorgroeien. Ik vind dat we de laatste jaren na dat mooie seizoen 18/19 iets te ver doorslaan qua kopen en te weinig in de jeugd rondkijken.

26-07-2023 13:25

thepower1990 +35726

Nou Steijn heeft afgelopen weekend gezegd ( en die geloof ik toch iets meer) dat er nog minstens 4/5 versterkingen moeten komen als Ajax mee wil doen voor de titel. Meedoen voor de titel he, dus niet de titelfavoriet zoals sommige optimisten beweren dat we zelfs met de huidige selectie de favoriet zijn. 2 tot 3 gerichte aankopen is veels te weinig of het moet zo zijn dat het gewoon niet kan financieel maar dan ga je echt gewoon meedoen voor een plekje bij de eerste 5.

26-07-2023 13:29

Brinky086 +1008

Stel dat Kudus en Alvarez nog weggaan.
Dan speel je met deze opstelling toch wel mee voor de bovenste plekken.
Rulli
Rensch, Aankoop, Hato, Aankoop
Branco, Tahirovic, Berghuis
Godts(of aankoop) Brobbey, Bergwijn

En dan kan je tegen de mindere goden nog genoeg rouleren voorin en op het middenveld.

26-07-2023 13:43

thepower1990 +35726

Er moeten sowieso 2 verdedigers bij, als Kudus gaat zeker een rechtsbuiten en absoluut een spits. Brobbey is op dit moment je enige optie voor de spitspositie, dat kan gewoon niet.

26-07-2023 13:45

TheSpecialOne +8889

Gelukkig zit jij niet in de technische staf van Ajax. Mijn hemel!

26-07-2023 13:51

TheSpecialOne +8889

En wat als de basisspelers geblesseerd raken? Je zag in de oefenwedstrijd tegen Unterhaching dat de reservespelers nog lang niet het niveau hebben voor Ajax 1.

26-07-2023 13:53

Ndisdenaam +465

Ajax moet de beste zijn, kampioen worden. Met die mentaliteit; liever 5e met eigen jeugd, is dan ook kansloos.

26-07-2023 15:23

Brinky086 +1008

Dus qua aankopen op een spits na zeg je precies hetzelfde met heel erg veel woorden? Paniekzaaier.

26-07-2023 15:47

Brinky086 +1008

Natuurlijk moeten we voor het kampioenschap gaan dat snap ik ook. Ik maakte deze puur om aan te tonen dat ik tegen teveel aankopen ben. We staam bekend om onze jeugd, laten we daar dan ook eerst is ff kijken.

26-07-2023 15:48

Concrete +3163

Hangt van je aankopen af

26-07-2023 22:47

OwenStevenDalberg +27486

Nou maar hopen dat onze TD er niet zo over denkt. Met deze verdediging het seizoen ingaan, is hetzelfde als een huis bouwen op drijfzand.

26-07-2023 13:25

Brinky086 +1008

Daarom zeg ik ook dat er wel 2 a 3 gerichte aankopen nodig zijn. Voorin en het middenveld maak ik me vooralsnog niet druk over. Achterin ben je wel paar versterkingen nodig.

26-07-2023 13:28

godezoonronnie +3535

Snap echt niet dat velen hier denken dat je 5e of 6e wordt met deze selectie.. ben het helemaal met je eens. Schreeuwen om spelers te kopen heeft geen nut. Dat deden we vorig jaar ook en we hebben gezien wat dat gebracht heeft.

Met wat er nu staat moet je gewoon 1e of 2e kunnen worden, kampioen wordt je niet zomaar. Maar 5e plek slaat natuurlijk nergens op😂😂

26-07-2023 14:39

Brinky086 +1008

Precies.Er moet natuurlijk nog wel iets gebeuren en dat gaat ook wel gebeuren.
Maar eerst is fatsoenlijk kijken wat er in de jeugd rondloopt en dan pas een deurtje verder kijken. Maja de “nieuwe” fans zijn een beetje verwend en denken dat ze fifa spelen, kopen,kopen kopen.

26-07-2023 15:45

MarcelvTol1971 +15319

Off topic : Willen we dit .....

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/07/donny-van-de-beek-hakt-knoop-door-en-zet-zinnen-op-terugkeer-bij-ajax

26-07-2023 13:15

Rolo +13676

Niet voor de 23 miljoen die United ervoor wil hebben. De helft zou ik er over na gaan denken. Echter is Donny de creatieve 10 die je zoekt? Daarentegen.... een lopende Donny en de passing van Branco....

26-07-2023 13:23

Dolblij +45030

veel te duur en gepasseerd station. Nee.

26-07-2023 13:57

Richard van W +1255

Het is pas echt concreet zodra Fabrizio Romano er iets of Twittert. Zolang dat niet het geval is dan is het allemaal pure speculatie en geruchten.

26-07-2023 13:13

Andronixos.c +8144

Als Kudus wordt verkocht en er geen vervanger wordt gehaald, dan is het alarmfase 1 in Amsterdam

26-07-2023 13:10

10Sneijder10 +3031

Dat is het al. Over 2,5 week begint de competitie al en we hebben alleen Aertssen voor de RCV...

26-07-2023 13:24

YungInternet +3866

Vanaf vrijdag zit ik in Bretagne zonder goed mobiel internet. Boeken lezen, zwemmen en puzzelen 2 weken lang. Even losgetrokken van dit constante gedoe

26-07-2023 13:04

YRGI +32928

Allemaal zielige, emo reacties van supporters hier. Ik vind het gewoon jammer dat onze beste speler vertrekt.

26-07-2023 13:04

Bjorn +12418

Kudus geblesseerd of transfer naar Chelsea?

26-07-2023 13:02

freak31 +5676

Dat laatste, duidelijk toch.

26-07-2023 13:16

Ajaxmentalitaaa +1640

Ziyech>Kudus
Van de beek> klaassen
Sutalo>Bassey
Tweede spits>Alvarez
Wijndal verpatsen
Dan nog een rechter en linker centrale verdediger en een linksback erbij zo moeilijk is het toch allemaal niet jongens😉

26-07-2023 12:59

OwenStevenDalberg +27486

Als je van de Beek gaat halen, kun je even goed Klaassen houden. Pure kapitaal vernietiging. Die gasten zijn (tegenwoordig) zo'n beetje gelijkwaardig.

26-07-2023 13:14

Dennis129 +11883

de ajax mentalitaaa is niet kopen kopen kopen. dat is de psv mentaliteit

26-07-2023 13:17

Ajaxmentalitaaa +1640

Wat is dan wel de ajax mentalitaaa volgens jou? Je hele team verkopen en met een verdediging van gemiddeld 18 spelen zeker

26-07-2023 13:22

Dennis129 +11883

Nee maar er is een groot verschil tussen 4-5 gerichte aankopen doen in een zomer en daarnaast jeugd de kans geven of een stuk of 10 aankopen zoals jij zou willen.

26-07-2023 13:54

10Sneijder10 +3031

Dan nog even dit, dan nog even dat. Ondertussen gebeurt er helemaal niets.

26-07-2023 13:26

MarcelvTol1971 +15319

Zyech salaris gaat Ajax niet betalen

26-07-2023 13:28

Ajaxmentalitaaa +1640

Je zou zeggen dat er ten eerste veel salaris budget vrij is gekomen na het vertrek van veel grootverdieners als tadic,timber,Bassey (mogelijk),stekelenburg en Kudus tegen die tijd en ten tweede als je kudus in de deal met ziyech betrekt kan hem goedkoper oppikken dan dat je hem los zou kopen van chelsea misschien kan je het salaris wat compenseren met tekengeld? Maar dit is allemaal koffiedik kijken zo lang we niet weten wat er financieel allemaal mogelijk is binnen ajax.

26-07-2023 13:39

manvanglas +1336

Laat dit aub geen soap worden. Verkoop die jongen voor 40-50 miljoen en doorpakken voor het nieuwe team: kwaliteitspelers mèt een goede mentaliteit en dito fitheid

26-07-2023 12:59

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25351

Geen klachten maar contract onderhandelingen. Niet liegen Steijn.

26-07-2023 12:57

glenn_020 +1078

Wanneer kudus ook nog vertrekt had steijn bij sparta gewoon een betere selectie dan die nu heeft. Waarom veel mensen zoveel vertrouwen blijven houden in mislintat is mij echt een raadsel. Weken gaan voorbij en er gebeurt gewoon helemaal niks. Wie weet gebeurt het allemaal in de komende 2 weken, maar dat zou me echt verbazen.

26-07-2023 12:57

Richard van W +1255

Kritiek op Mislintat mag hier niet. Om de een of andere bizarre en onduidelijke reden is er een ongelimiteerd vertrouwen in Svennemans..

26-07-2023 13:06

FreeThulli +6029

Welke gefundeerde kritiek wens jij hier te etaleren dan? Doe eens een poging zou ik zeggen. Als jouw kritiek geen hout snijdt, heb je inderdaad de kans dat mensen een andere mening zijn toegedaan.

Dat jij dat opvat alsof 'men geen kritiek mag hebben' zegt meer iets over jouw vermogen je eigen standpunten te onderbouwen, vermoed ik.

26-07-2023 13:17

Danielson +50300

We zullen eerst einde transferperiode moeten afwachten.

26-07-2023 13:47

Brinky086 +1008

De 2 aankopen die Sven heeft gedaan (Branco, Tahirovic) lijken vooralsnog een schot in de roos. En als je kijkt wat er gister allemaal in het veld kwam in de 2e helft aan talent dan snap ik dat ze het even rustig aan doen met de aankopen. Als je 2 a 3 gerichte aankopen doet met een beetje ervaring dan gaan we echt wel een mooi seizoen tegemoet. Gister al een beetje genoten van Godts, Hlysson en de rest. Heb een beetje vertrouwen.

26-07-2023 13:15

Zwaan1975 +3589

Pffff ik word gek van mezelf… het is rustig op werk. Volgende week pas vakantie en wat doe je dan??? Juist Ajax showtime checken refreshen en elke keer hetzelfde lezen en af en toe een van jullie comments… je moet toch wat

Blij als er een paar verdedigers bijkomen.!! Want qua voetbal ben ik positief gestemd, kan zeker beter maar basis is goed. Alleen verdedigen is een drama.

Kortom kopen die gasten, dan ben ik meer gerustgesteld en heb ik wat te lezen voordat mijn vakantie begint!

Fijne vakantie dappre strijders❌❌❌

26-07-2023 12:55

PetervanAmsterdam +2086

Zit nu naar Bayern München-Manchester City te kijken. Voor Gravenberch lijkt het in het nieuwe seizoen nog moeilijker te worden om basisspeler te worden dan in de vorige jaargang. De nieuwe aankoop Laimer lijkt, op het middenveld links naast Kimmich, een typische Tuchel-speler.

26-07-2023 12:49

manvanglas +1336

Gravenberch is een prachtig voorbeeld voor de andere huidige talenten bij ons, hoe het precies niet moet

26-07-2023 12:56

LukaLitmanen +81998

Ik zou het jammer vinden als Kudus vertrekt.

Zijn dribbels waren absolute top

Tegelijkertijd wordt zijn meerwaarde vaak wat overschat;

Qua assists, key passes, voorzetten, gecreëerde kansen en progressieve passing scoort hij stuk slechter vorig seizoen dan bijvoorbeeld Tadic, Bergwijn, Berghuis en ook Taylor.

Ik snap daarom wel beter waarom hij geen middenveld staat maar vrije rol als rechtsbuiten

Bron: https://eredivisie.nl/competitie/clubs/ajax/#statistics en SofaScore

26-07-2023 12:48

RaAjax +2862

Kudus gaat niet meer voor ons spelen denk ik zomaar. Benieuwd of we deze week nog wat kunnen verwachten betreft aankopen

26-07-2023 12:47

Pingelaar +13254

Mocht Kudus daadwerkelijk verkocht zijn aan Chelsea, verwacht ik deze week nog vuurwerk (grote aankopen)

Sven, here we go!

26-07-2023 12:46

Richard van W +1255

Precies hetzelfde commentaar lezen we nu al wekenlang hier op AS, gerelateerd aan de Timber transfer, de Alvarez transfer, de Bassey transfer, en nu de Kudus transfer.

En de komende 2 weken idem dito.

26-07-2023 13:09

Pingelaar +13254

Tot nu toe is alleen de transfer van Timber officieel afgerond. De rest volgt nog.

26-07-2023 13:10

PaulEast +7872

Sinds Kudus bij Ajax actief is is zijn blessure gevoeligheid een rode draad. Dit hoeft dus niet te betekenen dat dit met zijn vertrek wens te maken heeft. Als er echt iets speelt kan Ajax gezien zijn track record extra voorzichtig zijn om een transfer niet door een blessure te laten knallen.

26-07-2023 12:43

DannyAdam2 +3386

Die is dus weg. Doei Kudus!
Jammer dat je nooit een heel seizoen kon knallen!

26-07-2023 12:34

AjaxFinest +3466

Engelse media melden dat Ajax akkoord is voor 40 miljoen.

26-07-2023 12:33

Ricoteb +53174

Laat het maar snel rond zijn

26-07-2023 12:34

thepower1990 +35726

Had gehoopt op minstens 50 maar net als met Timber zitten we op dit moment in een situatie dat we maar moeten pakken wat we kunnen

26-07-2023 12:36

Richard van W +1255

Het is 40 miljoen GBP dus circa 46 miljoen euro

26-07-2023 12:38

thepower1990 +35726

Ah oké, dat lijkt er al meer op dan

26-07-2023 12:40

Pingelaar +13254

Dit is geen verkeerd bedrag zeg. Kan Sven eindelijk eens wat meer uitgeven.

26-07-2023 12:47

wijzijndebeste123 +163598

Welke media melden het? Links?

26-07-2023 12:44

AjaxFinest +3466

Onder andere Football Insider. Ik weet niet hoe betrouwbaar de bron is.

26-07-2023 12:57

PalFischerArmy +2617

Wie meldt dat? Vind wel artikelen dat chelsea een streepje voor heeft op arsenal. Niet dat Ajax akkoord is.

26-07-2023 12:47

RuffRhythim +24837

Denk niet dat Kudus nog gaat trainen in een Ajaxshirt...

26-07-2023 12:31

brancoo +6228

Opstelling
Rulli
Aankoop-aankoop-kaplan-hato
Vd boomen- tarihovic
Aankoop
Aankoop-aankoop-bergwijn

26-07-2023 12:24

YungInternet +3866

5 aankopen voor de basis? Bro… 😂

26-07-2023 12:26

Ricoteb +53174

Het gaat niet gebeuren, maar is eigenlijk wel nodig. Eigenlijk zou 6 geen overbodige luxe zijn hoor

26-07-2023 12:28

Ajaxlee +5560

Ga maar uit van:
Rulli
Rensch- aankoop- Hato- ASE
Tahirovic- Branco
Aankoop
Aankoop- Brobbey- bergwijn
Als die 3 aankopen van topniveau zijn A la Sutalo, Lukébakio/Nuamah en Spertsyan, dan ben ik al tevreden. Hopelijk aangevuld met een aantal verassingsaankopen, maar wie weet.

26-07-2023 12:32

Ricoteb +53174

Verdediging is nog steeds uitermate zwak, zelfs met Sutalo

26-07-2023 12:35

JJFajax +3547

Ga er maar vanuit dat Berghuis basis staat en dat 1 aankoop doorgestreept wordt wat ik overigens terecht vind

26-07-2023 12:36

sucre +15133

Op basis waarvan staat Kaplan basis...?

26-07-2023 12:31

Rolo +13676

Berghuis op 10?

En mocht dit zo blijven zou ik gewoon Godts voor de leeuwen gooien en Bergwijn naar rechts. Godts heeft flair en bravoure genoeg.

26-07-2023 12:31

YRGI +32928

Bergwijn weer naar rechts waar hij er niks van bakt?

26-07-2023 12:46

Rolo +13676

Betere optie? Chico die het wel heeft of het nog niet laat zien? Godts op rechts? Berghuis rechts en Klaassen 10?

26-07-2023 12:54

LukaLitmanen +81998

Berghuis staat al 2 seizoenen op 10.

Laat hem daar gewoon staan

26-07-2023 14:03

Rolo +13676

Precies. Ik snap ook niet zo goed waarom een hoop hem hier gewoon op de bank willen zetten..... Naar aanleiding van vorig seizoen? Dan kunnen we beter een deel van de fluwelen stoeltjes verwijderen en daar de rest van de selectie ook neerzetten.

26-07-2023 14:04

Jake the Snake +17349

Niemand weet of Kaplan kan voetballen. Laten we dat aub geen zekerheidje maken in de opstelling. Verder eens, al durf ik Berguis op 10 nog wel aan.

26-07-2023 12:33

Jutter1 +4314

Als de technische mensen bij Ajax de hele matige Rensch zelfs tot aanvoerder aanwijzen geeft dat exact weer in welke staat Ajax zich momenteel bevind. En dat is tegelijkertijd een groot brevet van onvermogen van Steijn cs! Een trainer die gezien de huidige staat waarin Ajax zich beweegt geen lang leven beschoren lijkt bij Ajax, waar het een janboel van jewelste is en de verwachtingen vrijwel tot het nulpunt zijn gedaald. Zowel nationaal als internationaal!. Het is om te huilen als je de recente ontwikkelingen bij de club ziet!!

26-07-2023 12:16

WantAmsterdam +116101

God man, het is een oefenwedstrijd waar Rensch dè speler was die het langst in Ajax 1 speelde. Maak je daarover niet zo druk.

26-07-2023 12:18

DUDE92 +3018

Rulli
Rensch - aankoop - Hato - Salah-Eddine
Tahirovic - aankoop - Branco
aankoop - Brobbey - Bergwijn

Bank: Gorter, Gooijer, Aertssen, Kaplan, Wijndal
Berghuis, Vos, Misehouy, Hlynsson, Taylor
Chico, Rasmussen, Godts, Amo, Kalokoh

Ervan uitgaande dat Klaassen, Alvarez, en Kudus vertrekken.

Erg jong allemaal, al helemaal de bank. Er moeten nog minimaal drie basiswaardige spelers bij, maar wellicht ook spelers voor een bredere bank. Ik zie in vrijwel alle jonkies op de bank genoeg potentie, maar ze zijn veelal te licht voor een basisplaats, mochten er blessures optreden.

26-07-2023 12:12

Richard van W +1255

Nog zo'n eentje die ASE als basisspeler ziet....kappen nou man. Die gast is totaal niet Ajax-1 basiswaardig. Als dat het nieuwe verwachtingspatroon is dan spelen we de komende jaren in de Conference League.

26-07-2023 12:14

DUDE92 +3018

Dit is mijn verwachte opstelling, niet wat ik zelf zou willen zien.

26-07-2023 12:20

NipeB +15793

Hato vind ik ook niet basis. Je hebt gewoon 2 ervaren CVs nodig. Backs maar even wel zo laten. Creatieve 10 erbij en een eerste spits. Aan de zijkanten niet deze transferperiode. Eerst maar eens een ervaren as aantrekken en van daaruit jeugd laten aanhaken en ontwikkelen.

26-07-2023 12:17

Ajaxlee +5560

Hato geen basisspeler? Uit welk tijdperk kom jij? Hato naast een ervaren cv zou top zijn (Sutalo). Vergeet eigen jeugd niet. Denk aan De Ligt met Blind/Martinez.

26-07-2023 12:38

NipeB +15793

Uit een tijdperk waarin Cruijff nog speelde. Ik heb er heel veel zien komen en gaan. Hato is een jong talent dat nog helemaal niet is getest tegen serieuze tegenstanders. We zijn er heel goed is spelers veel te snel op te hemelen. Ik vind Hato het aardig doen maar ook iemand die nog heel veel moet leren qua positionering en duel kracht bijv. Dat is logisch en dat kan het best als er een ervaren RCV/LCV voor je hebt waar je van kunt leren. Dat is juist zorgen voor een goede doorstroming en spelers die zich ontwikkelen olv een staf en meer ervaren spelers. De Ligt vond ik een stuk sterker dan Hato. Meer een leider, groot, sterk opbouwend en positioneel. Hato is veel meer timide. Echt wel minuten laten maken maar niet in de basis. Hiërarchie is ook goed. Ajax heeft een paar nieuwe leiders nodig. Dat is voor de groep heel belangrijk zodat Godts, Conceicao, Vos, Misehouy, Hato maar ook Rensch en ASE, Taylor en Brobbey kunnen leren en ook fouten mogen maken.

26-07-2023 12:45

Ajaxlee +5560

Realistische gozer ben jij. Zou mooi zijn als er nog een ervaren spits bij komt. Hopelijk brengen de aankopen de nodige ervaring. Denken dat Sutalo, Spertsyan en Lukébakio die ervaring wel kunnen brengen. Voor in de spits zat ik te denken aan Fabio Silva, goede voetballende spits, erg talentvol, maar ben bang dat die te duur is. Hopelijk komen daar nog een aantal verassingen bij als: Boselli, Vitik, Jelert, Barco, Alejo Veliz.

26-07-2023 12:37

4bier +31367

Grote stroom geruchten waarin terugkeer Donny van de Beek wordt aangekondigd.

26-07-2023 12:11

FWAjacied +3864

Voor 20 miljoen pond. Vriendelijk voor bedanken.

26-07-2023 12:12

WantAmsterdam +116101

Dat gaat Sven echt never nooit doen als 15 miljoen euro voor Spertsyan, een jongere speler die de laatste jaren wel fit was een veel speelde, al teveel is.

26-07-2023 12:22

Ricoteb +53174

En Spertsyan heeft ook nog specifiekere kwaliteiten dus ons kunnen helpen

26-07-2023 12:31

barry1988 +24005

Kudus echt geblesseerd of uit voorzorg ivm transfer?

26-07-2023 12:09

Rolo +13676

Ik denk dat Kudus zelf geen risico wil lopen. Lees her en der dat hij bijna persoonlijk rond zou zijn met Chelsea.

26-07-2023 12:13

Richard van W +1255

Kudus die is dus gewoon zo goed als weg. Alvarez daarentegen zie ik helemaal nergens naar toe gaan.

Het is een bijzondere transfer periode tot nu toe, eigenlijk al gestart met de aanstelling van Steijn als trainer door Mislintat. Want Sven ziet het allemaal beter dan iedereen en Steijn is eigenlijk een toptrainer.

Stel je eens voor dat je als zaakwaarnemer van potentiele aankoop van Ajax in contact bent met Mislintat, en dan aan (virtuele) onderhandelingstafel zit met zo'n kleine fatsige Duitser met de uitstraling van een 18-jarige surfdude. Die je dan ook nog verteld dat de aanstaande trainer de absolute NOBODY Maurice Steijn is, en dat,...ohja, de club ook geen CL speelt.

Dan blijft er voor 80% vd spelers maar weinig reden over om voor Ajax te kiezen. Historie en grote enzo is een bonus,maar als het verder een zooitje is, dan kiest een speler altijd voor zijn eigen ontwikkeling.

Tadic zijn besluit sprak boekdelen, Dat is een intelligente kerel, veel ervaring in de Internationale voetbalwereld, veel contact gehad met TD's en zaakwaarnemers en die had dus totaal GEEN vertrouwen in Mislintat.

Want dat is het gewoon, Tadic is vertrokken door Mislintat. Die heeft Sven gewoon gered van een karaktermoord door dat niet hardop te zeggen(dat volgt wellicht nog tot na de transfer periode) dat hij Mislintat eigenlijk maar een prutser vond.

Wat ook bijzonder is dat het een totaal eigen leven is gaan leiden dat Ajax zogenaamd geen geld heeft voor aankopen. Op basis WAARVAN zeggen mensen dat? Want als dat echt zo is dan kan Ajax en Mislintat ook gewoon zo communiceren ("we moeten eerst verkopen om te kunnen kopen") want dat beschermt Mislintat weer van de nodige kritiek.

Conclusie: we hebben het technische beleid van onze mooie club volledig in de handen gelegd van een omhoog gevallen chief scouting, een absolute nobody in de harde wereld van TD's en zaakwaarnemers.

Maar volgens velen hier is Mislintat "goed bezig".

DREAM ON.

26-07-2023 12:02

FWAjacied +3864

'We moeten budget generen om het team te versterken', stelt Mislintat. 'We hebben geen Champions League-inkomsten en daar moeten we mee omgaan. Vorig seizoen heeft ons pijn gedaan op dat gebied.'

26-07-2023 12:04

Richard van W +1255

Ja "in between the lines" maar niet gewoon een duidelijke communicatie lijn door zowel TD als directie: WIJ MOETEN EERST VERKOPEN VOORDAT WE KOPEN".

26-07-2023 12:05

FWAjacied +3864

Hoeveel duidelijker wil je het hebben dan in bovenstaande zin?

26-07-2023 12:07

TeringHenkie +28317

Pim ben jij dit?

26-07-2023 12:46

DankzijCruijff +48711

Ha Mike, leuk dat je in de pauze even komt buurten hier. Waren de bitterballen op?

26-07-2023 12:04

Richard van W +1255

Ja je kunt er geintjes over maken natuurlijk. Maar de ondergrens van wat we mogen hebben als verwachtingspatroon van Ajax is wel echt ENORM omlaag gegaan met de aanstelling van Mislintat en Steijn, EN transfervrije aankopen als vdB die hier wordt neergezet als de volgende Pirlo op basis van 3 oefenwedstrijden tegen matige tegenstanders.

26-07-2023 12:08

DankzijCruijff +48711

Klopt. Mislintat en Steijn zeiden eigenlijk vanaf het begin al dat ze niet zo veel hebben met presteren op top niveau. Sven zei bij zijn aanstelling dat hij op Maurice uit is gekomen zodat de lat dan omlaag kan. Steijns lengte helpt daarin ook goed mee.

26-07-2023 12:10

WantAmsterdam +116101

Misschien heeft het niks met ondergrens te maken maar met het feit dat we dit seizoen veel minder te besteden hebben dan de laatste jaren?

26-07-2023 12:17

DankzijCruijff +48711

Ik denk dat het geld er wel is maar dat Sven het verstopt in zijn pakhuis zodat hij een oceaan aan geld heeft liggen waar hij dagelijks op kan surfen. Die Duitser saboteert de boel voor eigen gewin.

26-07-2023 12:21

WantAmsterdam +116101

Wordt gewoon door Feyenoord, de Telegraaf en Putin betaalt om Ajax te saboteren. Kan niet anders.
Het geld (nadat hij uitgesurfd is) wordt dan ook mooi met de Camorra gedeeld waar die ook contacten mee heeft.

26-07-2023 12:31

TeringHenkie +28317

Werk jij voor de telegraaf? Stond nog een leuk stukje over die kutkrant in de media.

https://www.powned.tv/artikel/ajax-moet-schijt-hebben-aan-goedkope-hetze-te

26-07-2023 12:47

Slang3 +45827

langer dan gemiddeld haar = surf dude

26-07-2023 12:08

Richard van W +1255

Heb je gezien hoe hij zich verder kleed?

26-07-2023 12:09

Slang3 +45827

oh oh, de modepolitie is ook aanwezig zo te zien

26-07-2023 12:10

FWAjacied +3864

Er zijn collega's van 50+ op mijn werk die zich avontuurlijker kleden dan wat ik van Mislintat tot nu toe heb gezien.

26-07-2023 12:12

Richard van W +1255

Echt bizar hoe figuren zoals jij meegaan in het naar beneden trekken van het verwachtingspatroon van een ieder die Ajax vertegenwoordigd. Danwel speler, danwel TD.

26-07-2023 12:12

Oxxer +163915 moderator

@Slang3

Was gister een reaguurder die moeite had met Sven Stealth in sportkleding tijdens een trainingskamp, echt ziek, wordt steeds gekker op AS.

26-07-2023 12:14

WantAmsterdam +116101

Echt man, die aversie tegen lang haar hier. Johan had ook lang(er) haar.
Zijn al die mannen hier dan zo onzeker?

26-07-2023 12:16

FWAjacied +3864

Surfdude gespot.

26-07-2023 12:17

DankzijCruijff +48711

Moet je eens terugkijken hoe er werd gereageerd bij een aantal Fitz-Jim topics. Te gênant voor woorden.

26-07-2023 12:22

Richard van W +1255

Lekker belangrijk "lang haar" als je verder dik, klein en lelijk bent.

26-07-2023 12:24

WantAmsterdam +116101

Ja, Dankzij, die reacties over FJ zijn ook tenenkrommend.

LOL, dik, klein en lelijk? Dan denk ik eerder aan Overmars.
Ben jij dan zo knap?

26-07-2023 12:28

MarLuuk76 +3557

Vislip door het net geglipt denk ik. Zijn alter ego Richard W is geboren. Ook Pim de Klager zit in zijn hoofd. En waarschijnlijk nog wel een paar.

26-07-2023 12:42

NipeB +15793

We komen van een TD die graag iets anders in handen had en dat ook erg graag liet zien aan dames dus dat is alvast een vooruitgang. Er is op Twitter een uitstekende volger J Berden die de financiële situatie rond Ajax altijd prima kan duiden. Daaruit is glashelder dat Ajax eerst moet verkopen en ook geen groot transferbudget heeft deze transferperiode. Van der Sar heeft daar ook keurig over gecommuniceerd en Mislintat heeft dat bevestigd. Het loopt niet zoals gepland, omdat Ajax in de eredivisie speelt en geen CL. De eredivisie is sowieso al geen magneet voor spelers. Zonder CL heb je al helemaal niks meer te bieden. Doordat we Alvarez en ook Kudus moeilijk kwijt raken, kan onze TD ook niks. Tadic kan gewoon in Turkije basis spelen en veel geld verdienen. Die is vertrokken, deels ook omdat zijn eigen verwachtingen niet erg realistisch zijn. Ajax is geen Europese grootmacht en kan niet zulke spelers binnenhalen. Vorig jaar hielp zijn zaakwaarnemer en dat leverde niks goeds op. Deze transferperiode gaat het erg moeizaam. Ik kan niet inschatten wie welke rol daar in speelt. Als er op 12 augustus geen goed team staat, kan je dat Mislintat en de RvC wel aanrekenen vind ik. Dus tot 12 augustus wacht ik nog wel met mijn oordeel.

26-07-2023 12:15

Rolo +13676

Zo... azijnfles weer leeg? Kunnen we verder met de dag.

26-07-2023 12:16

ReconditeNL +6480

En wat Tadic vindt is relevant omdat? Hij vond Schreuder de beste trainer die hij ooit heeft meegemaakt. Hij is een top prof en prima voetballer maar dat wil niet betekenen dat hij ook enige visie heeft voor het beleid van een voetbal club als Ajax.

Overigens is een veel geloofwaardiger scenario is dat Tadic weg wilde gaan omdat zijn rol anders zou worden dan voorgaande seizoenen en hij wilde nog steeds gegarandeerd basisspeler zijn. Anders gaat ie niet naar zo'n visieloze club als Fenerbahçe. Dat dat de privé situatie die werd aangehaald tijdens het interview met Mislintat.

De feiten zijn dat de 2 versterkingen tot nu toe top lijken, met Vd Boomen al meteen als beste speler van je elftal waarschijnlijk. En die kreeg je gratis. Knap gedaan van Sven.

Er moet natuurlijk veel meer bij nog, maar het lijkt me al duidelijk dat Sven niet koopt om het kopen, maar zorgvuldig op zoek gaat naar spelers die het team beter maken. Vergeleken met vorig jaar is dat voor mij een verademing. Ik maak pas een oordeel over hoe hij het gedaan heeft mbt de selectie rondmaken voor komend seizoen zodra de window voorbij is. Maar de versterkingen die tot nu toe kwamen geven mij genoeg hoop dat het goedkomt

26-07-2023 12:22

Psychevore +21186

Dit soort drek past perfect in de Telegraaf. Misschien leuk voor jou om te solliciteren.

26-07-2023 12:30

YRGI +32928

Achterlijke reactie van je Mike. Tadic was wel tevreden vorig jaar toen z'n zaakwaarnemertje met allemaal prutsers aan kwam zetten zeker?

26-07-2023 12:49

YungInternet +3866

Wat vonden jullie van Misehouy? Ik had hem graag in de tweede helft met dat team willen zien spelen. Heel goed schot en eindelijk een middenvelder met een heerlijke steek bal. Ik zou het toejuichen als we geen 10 halen maar met hem in de basis aan het seizoen beginnen. Het is een middenvelder zoals ik ze graag zie

26-07-2023 11:59

EuforischeRealist +15533

Heeeeeeeel veel potentie, maar nog te licht voor een basisplek. Lekker veel minuten laten maken in Jong en dan van tijd tot tijd laten invallen bij het eerste!

26-07-2023 12:00

Dirigent +6860

Ik vind Misehouy een topper in wording! Ik denk dat hij nu al heel dicht tegen de basis aan zit. Sterke jongen, scorend vermogen, goed schot, goede strakke pass... kan zomaar de verassing van het jaar gaan worden zoals Hato vorig seizoen.

26-07-2023 12:01

WantAmsterdam +116101

Basisplaats komt nog duidelijk te vroeg. Eerst maar eens de beste worden in jong en rustig gebracht worden.
Wel enorme potentie.

26-07-2023 12:03

Soccerskins v2 +43282

Je ziet dat hij veel kwaliteit heeft maar ik vond hem in de eindfase heel matig. Hij miste een 100% kans door over de bal heen te maaien en had de kans om Brobbey met een vrij simpele pass 1 op 1 te zetten maar liet ook dat na.

26-07-2023 12:04

Ricoteb +53174

Ik vind het een groot talent met zeker potentie, maar nog veel te licht voor een basisplek. Laat hem maar eens een periode lang uitblinken in Jong, want daar speelde hij echt nog niet fantastisch. We kunnen beter met een Spertsyan en Berghuis als 10’en het seizoen in gaan, en dan volgend jaar zomer Berghuis doorselecteren en Misehouy doorschuiven. Als je Misehouy nu doorschuift, krijg je een Taylor verhaal. Een getalenteerde gozer die te vroeg een matig team moet dragen en daardoor al het vertrouwen in zichzelf en van het publiek verliest

26-07-2023 12:05

WantAmsterdam +116101

Spijker op zijn kop.

26-07-2023 12:06

Balgevoel +30849

Haha, dat arme jong moest het doen met Taylor en Klaassen achter zich, ik vond het gewoon bijna zielig voor 'm... 🥲

26-07-2023 12:11

Jeffsajax +1895

Ga ik een lans voor Kudus bereken, nee. Maar een objectieve blik kan ook geen kwaad. Hij is consequent verkeerd neergezet en gebruikt. Hij heeft meer balgevoel in zijn linker teen dan 99% van de selectie. Hij voelt zich niet serieus genomen als Klaasen en desnoods Tadic op 10 werden geplaatst, hij loopt in een verloren selectie rond en hij heeft al regelmatig aangegeven een transfer te willen maken.
Ik denk oprecht dat hij ongelukkig is en het spelplezier niet meer gaat vinden in Amsterdam, eeuwig zonde en volledig aan onze trainers en technische staf te danken.

26-07-2023 11:55

Oxxer +163915 moderator

Ik zou mij geen enkele illusie maken over een langer verblijf van Kudus bij Ajax, wat voor moeite denk jij nog te willen doen voor een speler die heel graag naar de PL wil? Hij gaat daar veel meer verdienen en gaat spelen in de beste competitie op deze planeet.

26-07-2023 12:03

Jeffsajax +1895

Daar pleit ik ook niet voor, hij gaat vertrekken. Maar hij wordt op AS regelmatig als een judas afgeschilderd, persoonlijk zie ik het anders en heb ik genoten van zijn kwaliteiten.

26-07-2023 12:32

Oxxer +163915 moderator

Dat van Judas zijn mensen die teveel meegaan in de emotie, clubliefde zoals fans ervaren voelen spelers niet. Spelers zien Ajax alleen als springplank naar de grote pot met geld, degene die roepen, hij kan bij Ajax ook veel verdienen zitten niet in de positie. Ik neem spelers nooit kwalijk als zij willen vertrekken, heb wel moeite met spelers die transfervrij vertrekken, middelvinger, opsteken en Ajax geen transfersom gunnen.

26-07-2023 12:40

YRGI +32928

Gaat ook helemaal nergens over. Ze voetballen voor hun werk. Als ze hogerop kunnen, doen ze dat. Ook Tadic gaat weg, omdat hij meer kan verdienen. Logisch. Kudus is ons al helemaal niks verschuldigd. Bij een Onana kun je nog zeggen: die heeft Ajax genaaid.

26-07-2023 12:57

WantAmsterdam +116101

Toeval is logisch (met de geruchten rondom zijn vertrek). Die staat dus klaar om te vertrekken. Beste vor alle partijen gezien Kudus nog maar 2 jaar contract heeft, wij de poen nodig hebben en een spelers die graag weg wil niet meer de motivatie kan opbrengen.
Hopelijk meer dan 40 miljoen, dat is dan een mooi bedrag voor Kudus en daarmee kunnen we verder.
Als Kudus vertrekt zou een nieuwe goeie rechtsbuiten wel niet misstaan. Maar ja, we hebben ook nog Berghuis, Godts (was gisteren fantastisch op RB en is een mega talent) en in minder mate Conceição.

26-07-2023 11:47

insectenverdelg +23430

van Axel Dongen kan ook op beide vleugels.

Toch hoop ik op aanvallende versterking. mag ook een hele goede nr. 10 zijn.

26-07-2023 11:51

WantAmsterdam +116101

Van Axel Dongen is echt letterlijk meer geblesseerd dan fit, daarop kunnen we sws niet bouwen.

26-07-2023 11:53

insectenverdelg +23430

Als hij fot blijft is het imo hetvgrootste talent.

26-07-2023 12:06

WantAmsterdam +116101

Ja, maar dat is helaas een gigantisch ALS. Ik ben inmiddels niet meer zo hoopvol daarover.

26-07-2023 12:38

DankzijCruijff +48711

Daramy lozen, Nuamah halen voor rechts en Godts vaste stand-in voor zowel Bergwijn als Nuamah maken.

26-07-2023 11:56

WantAmsterdam +116101

Perfect plan, ik weet alleen niet of het realiseerbaar is. Al lijkt me Daramy lozen niet onmogelijk gezien dat hij een goed seizoen bij Kopenhagen achter zich heeft.
Nuamah staat alleen wel interesse van meer clubs die hem zowel financieel als ook sportief meer kunnen bieden.

26-07-2023 11:58

DankzijCruijff +48711

Ik denk inderdaad ook dat Nuamah volstrekt onhaalbaar is, maar ik post de laatste dagen wel wat meer dingen tegen beter weten in -_-‘

Sutalo en Nuamah zien we op bijna elk wensenlijstje hier op AS, maar die gaan beiden niet komen. Niet omdat we ze niet willen, maar omdat er te veel voor hen aantrekkelijkere clubs achter ze aan zitten.

26-07-2023 11:59

Altijdindestraat +40027

Hij is helemaal niet geblesseerd dit heeft hij eerder gedaan toen hij een transfer wilde forceren.

26-07-2023 11:46

Erik20 +7365

Moet zeggen dat ik ook gelijk dezelfde gedachte had, helemaal nu met dat gerucht over Chelsea.

26-07-2023 12:01

Concrete +3163

Die is weg

26-07-2023 11:45

noppenkoning +41209

Zou ik ook wel een keer willen hebben, de geldgriep

26-07-2023 11:41

Rob.C +8408

Stuur hem gewoon terug naar Amsterdam....
Stoorzender in de groep..

26-07-2023 11:27

AFCAMM +11341

Kudus schijnt Engelse koorts te hebben.

26-07-2023 11:27

EuforischeRealist +15533

Het prioriteitenlijst met posities waar we versterkingen nodig hebben wordt zo wel langer en langer. Ik probeer het altijd positief in te zien, maar dat wordt er niet makkelijker op met het uitblijven van aanwinsten en de geruchten rond spelers die heel graag weg willen.

Het lijkt er sterk op dat we straks blijven zitten met jeugd en spelers die niet meer kunnen, das een angstig vooruitzicht!

26-07-2023 11:24

Keizer +30053

Bergwijn heeft zich voor het eerst 100 procent ingezet gister. Dan krijg je dit 😂

26-07-2023 11:24

Slang3 +45827

Als Fitz Jim straks ook nog fit raakt, dan mag Klaassen nooit meer minuten krijgen dan Mishouy, Hlynsson en FJ

26-07-2023 11:23

AjaxPositivo +6958

Offtopic: wat een heftige Adidas-reclame is dit trainingskamp. Alle beelden die Ajax van Adidas-borden en Adidas-fietsen. En zo'n complex in beeld brengen alsof dat het walhalla van voetbal is...

Zou Ajax hier goed voor betaald krijgen? Anders volgende keer gewoon weer naar Twente/Oostenrijk?

26-07-2023 11:23

Jeffsajax +1895

Ze zijn op het mondiale HQ van adidas. Ik ben daar regelmatig te vinden, dit soort campussen net zoals in ons Hilversum (Nike). Indoctrineren de medewerkers, overal waar je kijkt zie je het logo, de sport helden, de geschiedenis. Kortom een prachtige sport omgeving om te zijn, te werken en te sporten.

26-07-2023 11:52

AjaxPositivo +6958

Lekker positivo! Dat mag ik wel! Maar als tegenprestatie voor al die reclame zou ik wel een verbeterd thuisshirt willen zien

26-07-2023 12:31

Saudara +7061

Werkt Verweij bij AS 😂😂?

26-07-2023 11:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.