Kroes: 'Een aantal jongens heeft aangegeven te willen vertrekken'

door Jon van Dam 320

Bron Ziggo Sport

Kroes: 'Een aantal jongens heeft aangegeven te willen vertrekken'

door Jon van Dam 320

Bron Ziggo Sport

Laatst geüpdatet

Alex Kroes is volop bezig om de selectie van Ajax rond te krijgen voor dit seizoen. Tegenover Ziggo Sport benadrukt de technisch directeur dat de Amsterdammers eerst moeten verkopen voordat er inkomende transfers gedaan kunnen worden. Kroes legt verder uit dat een aantal Ajacieden een vertrekwens hebben ingediend.

Bestel het nieuwe Ajax-thuisshirt in de Ajaxshop!

'Helaas komt de boel nog niet echt op gang', vertelt Kroes, die herhaalt wat hij eerder tegen Ajax TV zei. 'Het is nog relatief rustig. Zoals bekend zal ik een aantal spelers van de hand moeten doen om in aantallen terug te gaan en ook in salarislasten die terug moeten. We zullen eerst daarin onze stappen moeten zetten en de markt komt nog niet helemaal los.'

Kroes geeft aan dat Ajax moet reduceren in het salarisbudget, iets dat volgens hem een lastig dilemma is. 'Je moet een balans zien te vinden tussen sportieve successen en het halen van de financiële doelstellingen. Dat is puzzelen. Je kunt niet zomaar zeggen: we gooien die drie of vier grootverdieners eruit. Dat gaat ten koste van je sportieve succes. Het is een balans die we moeten vinden met elkaar en dat komt wel goed.'

Tijdens de afgelopen weken wordt bij Ajax steeds meer duidelijk welke spelers de club omhoog willen helpen. Ook zijn er een aantal Ajacieden die hun carrière liever elders voortzetten, zo zegt Kroes. 'Er zijn wat spelers die zelf ook aangeven dat het misschien tijd is om een andere richting op te gaan. Er zijn ook spelers die aan hebben gegeven dat ze heel graag willen blijven en er zijn jongens die wij heel graag willen houden. Het is het bekende spel.'

'Als echte Ajacied kan je dat bijna niet over je lippen krijgen'

Voor Kroes is het van groot belang dat Ajax dit seizoen bij de bovenste drie eindigt in de Eredivisie. Toch voelt het onwennig om deze doelstelling uit te spreken. 'Intern heb ik afgesproken dat we minimaal derde moeten worden, maar als echte Ajacied kun je dat bijna niet over je lippen krijgen. Ajax is meer dan de derde plek.'

Lees meer over:
Plaats reactie

RFHK +12873

Feyenoord gaat zich hoogstwaarschijnlijk versterken met Buonanotte.. dat is een speler waar wij op dit moment alleen maar van kunnen dromen. Wat een ongekende kut tijd is dit zeg.

26-07-2024 14:48

barry1988 +23993

Als je uitgaat van de halfjaarcijfers dan heb je een totale salaris post van ongeveer €44,5 miljoen. Haal daar 35% van af..... betekent dat er plusminus €16-17 miljoen bezuinigd moet worden. Om op een break even of klein verlies uit te komen met EL voetbal.

Ook wordt er een beperkt netto resultaat verwacht. Laten we er even voor het gemak vanuit gaan dat dit een groter verlies is dan verwacht.

Ook moet je afgaande op de woorden van Kroes minimaal voor €60 miljoen verkopen want hij heeft het over transfer inkomsten en geen resultaat. En alles wat je uitgeeft komt daarbovenop.
Je hebt al voor ongeveer €30 miljoen verkocht+ doorverkoop percentages etc. Gezien de waarde van bepaalde spelers moet die extra €30-45 miljoen (bij 45 kun je ongeveer 15 investeren) wel op te halen zijn als nood aan de man komt.

Ik snap niet dat Ajax kosten wat kost gezien het eigen vermogen en de kredietwaardigheid zo star is? Je kunt de salaris en afschrijving reductie ook over 2 seizoenen verdelen en gecontroleerd inboeten op je EV en kredietwaardigheid. Hierdoor verklein je de kans op mislopen CL en al de inkomsten en positieve gevolgen die daarbij horen.

Dit zijn beleidsmatige keuzes om een bepaalde mate van risico te nemen. En terug te gaan naar een EL budget. Je kunt er ook net iets boven gaan zitten dit seizoen om het sportieve te borgen.

Als de situatie echt zo slecht was dan had je de grootverdieners er al geforceerd uitgewerkt nadat een bod was geaccepteerd. Zoals bij van der Meijden toen die naar Inter moest en nog net niet Arena uit gegooid werd.
Nu worden de grootverdieners/spelers waar je van af wilt nog bij het eerste betrokken waardoor ze willen blijven. Sleuren met die spelers tegen een voor beide partijen interessante prijs en bij een akkoord, terug zetten naar jong Ajax met de boodschap je moet weg en speelt geen seconden meer. Dan gaan ze vanzelf wel akkoord met een vertrek.

Ik heb het idee dat Ajax nu veelste star en zwaar in 1 keer bezuinigd. Een gedeelte nu en de rest wanneer de CL was veilig gesteld lijkt mij veel verstandiger. De tijd zal het leren of het huidige financiële beleid van Ajax beloond gaat worden of dat het je de kop gaat kosten.

26-07-2024 14:37

Web +178830

Er is zoveel verkeerd gegaan met aankopen de laatste 2 jaar, dat je van zelf achter de oren gaan krabben als je financieel directeur bent, zij is verantwoordelijk als het weer verkeerd gaat
Het wantrouwen is te groot
Vorig is er ook tegen Susan Lenderink gezegd
Ze zijn goed, geloof ons nou maar

26-07-2024 14:44

barry1988 +23993

Toen ik vanochtend dit zelfde verhaal alleen iets cryptischer vertelde werd ik helemaal afgemaakt. 😂

Na de transferperiode moet Lenderink er op staande voet uit! Zij maakt 3 jaar op rij de verkeerde keuzes. Zij lijkt het verschil tussen het bedrijfsleven en een voetbalclub maar niet te snappen.

26-07-2024 15:02

Ajax2024 +2084

Je begrijpt er niet veel van. Behoorlijke noodzaak om juist wel fors te bezuinigen. Salarissen konden we in de 2e seizoenshelft geen eens betalen. Moesten we voor lenen.

26-07-2024 14:57

barry1988 +23993

Een lening is geen doodzonde zolang je het maar kunt terug betalen. Dat had ook met liquide middelen te maken ipv alleen salaris. Ajax heeft een groot genoeg Eigen vermogen en nog transfergelden te goed dat je het makkelijk kan afdekken. Als je de ingekomen middelen niet weer in een keer uit geeft en transfers in termijnen betaald en zelf minder in termijnen verkoopt dan is er weinig aan de hand.

Het is alleen minder voor de targets van de directie en aandeelhouders.

26-07-2024 15:07

Ajax2024 +2084

Feyenoord haalt van alles en versterkt zich fors. En Ajax blijft maar aankloten. Het is wel eens anders geweest.

26-07-2024 14:29

AjaxAficionado +1453

Tijden veranderen, het begint op een goede tijd geleden te lijken alleen toen had niemand geld

26-07-2024 14:34

GAjax31 +16009

Versterkt zich fors? Misschien ligt het aan mij maar ik heb van de meeste van hun aankopen nog nooit gehoord. Ze hebben bijv. ene Chris-Kévin Nadje gehaald van FC Versailles dat op het derde niveau van Frankrijk speelt. Of je daar beter van wordt betwijfel ik, maar we zullen zien hoe sterk Feyenoord dit jaar is.

26-07-2024 14:36

RFHK +12873

Feyenoord gaat zich hoogstwaarschijnlijk versterken met Buonanotte.. dat is een speler waar wij op dit moment alleen maar van kunnen dromen.

26-07-2024 14:48

GAjax31 +16009

Hoogst waarschijnlijk? Het is toch alleen nog maar bekend dat Feyenoord hem probeert te huren? Dat ze daar dichtbij zouden zijn heb ik gemist dan. En ik denk dat het huren van zo'n talent voor Ajax ook niet onhaalbaar is maar ik heb meer het idee dat Ajax zich op hele andere, vooral ervaren, spelers richt.

26-07-2024 14:50

Ajax2024 +2084

Wieffer had ook niemand van gehoord. Gaat voor 30 miljoen weg. Bonus 5 miljoen plus doorverkoop. Er zijn er meer gehaald als Nadje. Selectie is stuk sterker dan Ajax. Het kan verkeren.

26-07-2024 14:59

GAjax31 +16009

Wieffer speelde bij Excelsior, die was toch gewoon bekend? Dat ie het goed heeft gedaan en voor weinig geld is gehaald klopt. Maar ik zie bij Feyenoord vooral veel goedkope gokjes.. ja, dat kan goed uitpakken maar ben er niet bepaald van onder de indruk.

26-07-2024 15:03

Breuk +25046

Inderdaad. Trauner en Hancko waren ook niet bekend, Althans bij mij niet,

26-07-2024 15:10

GAjax31 +16009

Klopt, ik zeg ook niet dat onbekende spelers niet goed kunnen zijn.. ik vind het alleen overdreven om te stellen dat Feyenoord zich fors aan het versterken is.

26-07-2024 15:13

Ajax2024 +2084

Nou dan zou ik maar eens beter kijken. Er breekt ook weer goede jeugd door. Carranza was 1 van de beste spitsen uit de MLS. Smal transfervrij. Mitchell zeer goede speler vanuit Copa. Feyenoord is zoveel verder dan Ajax. Dat is de huidige realiteit. Zeer pijnlijk.

26-07-2024 21:45

chriseverhard +3552

Wie hebben ze allemaal gehaald dan een spits uit de MLS?
En wie gaan er allemaal weg giminez hancko, geertruida,wiefer,trauner,

26-07-2024 14:58

Ajax2024 +2084

Feyenoord hoeft niet te verkopen. Alleen bij buitengewoon bod gaat er wat weg.

26-07-2024 21:46

Web +178830

Dat lijstje wat wil vertrekken word van zelf groter, als ze merken dat ze in eerste instantie niet voor de basis in aanmerking komen.
Bergwijn, Brobbey en Sutalo zullen nog het nodige opleveren
Maar ik zou Bergwijn en Brobbey er nog graag bij houden
Bovendien denk dat Bergwijn weer veel beter gaat spelen, en dan kun je het altijd volgend seizoen nog zien

Of Ajax moet met een goede buitenspeler komen

26-07-2024 14:14

Babangida83 +23821

Opzich positief, dan zijn die niet moeilijk van de hand te doen en zullen ze zelf ook meewerken. Het probleem ligt, denk ik, bij jongens als Wijndal. Sutalo wellicht ook, als die niet het gewenste niveau laat zien.

26-07-2024 14:03

Henkjanklaas +20599

Wie had ooit kunnen bevroeden dat psv en zelfd feye qua begroting in de buurt van ons zitten. Zo snel kan het dus gaan als je er intern een puinhoop van hebt gemaakt en de andere twee tegenwoordig wel de zaakjes op orde hebben. Nood breekt wet daarom pleitte ik al eerder voor een combi van een paar sterkhouders kopen na verkoop van een substantieel aantal spelers en talentvolle jonge spelers huren van topclubs. Dan vergroot je de kans aanzienlijk komend seizoen CL af te dwingen. En dat is pure noodzaak weten we allemaal.

26-07-2024 13:41

Danielson +50165

Hoe kom je daarbij? Wellicht door de incidentele CL inkomsten maar niet als je daarvan abstraheert.

26-07-2024 14:33

afct +8921

Begin maar eens gewoon met sosa Bergwijn en akpom.

26-07-2024 13:26

Web +178830

Bergwijn is in mindere vorm nog steeds beter dan Forbs en Godts
En de kwaliteit is al niet goed

26-07-2024 14:15

afct +8921

Ben ik zeker met je eens alleen we hebben geld nodig en salaris ruimte. Bergwijn heeft het gewoon niet laten zien er zitten er nu twee achter hem.

26-07-2024 14:30

Danielson +50165

Helaas blijken onze aankopen merendeels slechter dan de verkopen. En als je ziet welke namen nu circuleren zie ik dat onder Kroes niet anders worden.
Een uitzondering zou ik wel willen maken voor een verkoop van Akpom en aankoop van Weghorst. Daar houd je 10-15M aan over terwijl ik de kwaliteiten van Weghorst veel hoger inschat dan die van Akpom.

26-07-2024 14:36

Web +178830

Dat zijn allemaal namen waar ik van denk dat ze bij Farioli vandaan komen
Het is wel zo
Kun je Sutalo verkopen voor 20 miljoen en je haalt een vervanger voor rond de 5 of 6 miljoen, moet je er ernstig over na denken, vooral als de trainer het er ziet zitten

26-07-2024 14:41

pafo +1131

We zullen genoegen moeten nemen met plek 3
voorlopig zit er meer niet in.

26-07-2024 13:02

papflapjes +7053

slappe instelling, ga een andere club supporten dan

26-07-2024 13:59

Ajax2024 +2084

Hij heeft toch gelijk. Het is een matige selectie.

26-07-2024 14:07

ck69 +13053

Gewoon realistisch. Jij denkt dat we de Europa League winnen?

26-07-2024 14:35

Danielson +50165

Ach, alles is relatief. Als Farioli een trainer is die spelers beter maakt zoals Glibberslot, dan kan het er straks al heel anders uitzien. De selectie van Feyenoord oogde drie seizoenen geleden nu ook bepaald niet florissant.

26-07-2024 14:39

papflapjes +7053

Een derde plek is realistisch maar het gaat me er vooral om dat een hogere plek uitgesloten wordt door pafo. En de selectie is nog lang niet compleet. Zelfs als we geen transfers gaan maken ontbrak gisteren de volledige voorhoede.

26-07-2024 14:54

Babangida83 +23821

Na ja, minimaal inderdaad. Alles meer is jezelf voor de gek houden. Maar we hebben natuurlijk wel die ambitie en gaan er alles aan doen.

26-07-2024 14:04

Netniet1967 +235

Hemderson, Apkom, Berghuis, Bergwijn, Ramaij, Rulli sowieso weg. Voor de rest jeugd door laten stromen . Koop alleen een speler die werkelijk een toegevoegde waarde is voor de ploeg.

26-07-2024 13:02

konnie88 +18

Je zal wel linksom of rechtsom wat ervaring aan het team moeten gaan toevoegen dan. Anders kom je weer in een ontzettend leiderschapsvacuum terecht.

26-07-2024 13:54

trodat4030 +96403

Je middenveld is zo ongeschikt ingericht voor een PNA systeem, want eigenlijk heb je geen echte enkele 6 in huis. Al onze controleurs zijn dubbele pivot controleurs, allen beter met iemand naast zich. Tahirovic, Mannsverk, Branco, Henderson, ze missen allemaal wel een aantal wapens die ze weerhoudt van een goede enkele 6 in de opbouw, dan wel in het controleren. Een Vos zie ik, als hij een tijd bijgeschoold wordt in Jong, wel potentie hebben, heeft iig als 1 vd weinigen wel de dynamiek om die positie zich eigen te maken, maar dat zal wel wat tijd kosten. Verder heb je eigenlijk niemand. Je hebt een type(!!) Anita nodig, voetballend goed, verdedigend een kuitenbijter en vrij dynamisch om bij een tegenstander weg te kunnen draaien in de opbouw en de handelingssnelheid en het inzicht voor het juiste vervolg. De genoemde 4 hierboven zijn veelal te houterig en/of traag voor die rol. Je ziet dat Hendo het wel probeert, maar ook gewoon moeite heeft, het gaat te geforceerd. Misschien is dat dan inderdaad dan toch een Rosario. Dan heb je iig de juiste types om het spel snel beter uit te voeren, al moet dat van Rosario nog blijken (lang niet zien spelen, maar laten we maar vertrouwen op het oordeel van de trainer, die kent hem veel beter).

Voorin is het vooral wachten tot je compleet bent, Brobbey kan beter uitzakken en meedoen aan het positiespel dan Akpom, die is voor dit type spel ook gewoon ongeschikt, das een afmaker en moet gewoon in de 16 zijn ding doen (maar zo speel je tactisch niet). Bertje zou daar ook geschikter voor zijn denk ik, die zou ik zodoende dan ook zien als 2e optie als spits, hetgeen weer betekend dat de 2e (nog aan te trekken) rechtsbuiten ook goed genoeg moet zijn om in de basis te kunnen starten als Brobbey ontbreekt. Banel en ook Rasmussen zijn gewoon (nog) niet goed genoeg, maar helaas momenteel het enige dat je voor handen hebt.

Achterin heb je aan de linkerkant genoeg in huis, zelfs zoveel dat je spelers moet gaan teleurstellen met een rol als backup, aan de rechterkant daarentegen blijft het schipperen. Nou heeft Sutalo gisteren zo ongeveer meer ballen vooruit gespeeld dan heel 2023/24 én het EK samen, maar nog steeds blijf je de onzekerheid zien, veel van die ballen vooruit waren de diagonale ballen op de rechtsbuiten, veel te weinig zoekt hij imo de verticale ballen naar het middenveld. Nog steeds is de LCV zijn favo aanspeelpunt nu duidelijk dat ballen op Pasveer veelal uit den boze zijn.

Ik hoop van harte dat veel van die transferverzoeken in die groep spelers zit, de controleurs die gewoon geen enkele zessen zijn, want dat Sutalo daar niet bij zit is al duidelijk geworden. Al ben ik van mening dat ook een verkoop van Sutalo misschien wel gewoon broodnodig is om genoeg geld te genereren om de broodnodige puzzelstukjes aan te kunnen trekken, hij is gewoon relatief veel geld waard. Bergwijn, Sutalo, Tahirovic, Branco, Akpom en miss Mannsverk/Henderson (al zie ik bij Hendo nog wel de waarde van zijn leiderschap en ervaring in de selectie, maar idealiter niet basis en dan is hij wel erg duur), zouden een aardige duit kunnen opleveren én een grote hap uit je salarishuis kunnen nemen waar je dan een geschiktere 6, RCV en 2e rechtsbuiten van moet zien aan te schaffen. Ik denk dat dat je spel in ieder geval flink ten goede zal komen. En dan heb je nog een paar spelers die gewoon overbodig zijn, Sosa, Wijndal, Gorter miss (al schaar ik hem nog wel iets verder dan Setford, maar voor hoe lang nog?), zijn daar voorbeelden van. Een Medic in principe ook wel, maar je hebt wel een backup RCV nodig, Sutalo is daarvoor te duur en te veel waard. Zeker als je toch nog uitkomt bij een Sandler die nog nooit meer dan 28 wedstrijden (incl beker) p/s heeft gespeeld in zn carriere. Voetballend zou hij wel een verademing zijn, maar hij is helaas enorm broos. Misschien moet je ook dan zelfs een Medic van de hand doen en een betere backup aanschaffen voor die positie. Al met al is er nog veel werk aan de winkel voor Kroes..

26-07-2024 12:55

trodat4030 +96403

O ja, Rulli, die vergat ik nog (al zat ik ook aan de max vd leestekens van 1 post haha), het zal toch briljant zijn als die goud zou pakken op de OS. Dan heb je een geweldig verkooppraatje, wereldkampioen, Zuid-Amerikaans kampioen en Olympisch kampioen (wat een prijzenkast heeft die gozer straks joh!), genoeg ervaring, maar toch de juiste leeftijd om nog wat jaartjes mee te gaan en voor een rol als reserve is ook hij qua salaris domweg een dure jongen (2 milj+ p/j). Daar moet je toch nog een milj of 8-10 uit kunnen peuren?

26-07-2024 13:11

Henkjanklaas +20599

Vooral het middenveld is weinig daadkrachtig met spelers als Mansverk, Henderson, Tahorivic. Word je bepaald niet beter van.

26-07-2024 13:43

DankzijCruijff +48659

Zit geen woord Spaans bij, amice.

26-07-2024 13:56

MosesD +14637

Bijna geheel eens. Maar Mannsverk vind ik wel een echte 6. Een ander type dan het type Anita, maar hij leest het spel als geen ander, kan het ritme bepalen en is wat mij betreft de Haarlemmer olie vh elftal. Als je een Rosario zou aantrekken en die op plek Sutalo zet, dan zal deze regelmatig inschuiven en net wat meer body verzorgen naast Mannsverk. De laatste wordt door vele onderschat en ondergewaardeerd, mede omdat hij wat houterig oogt. Maar nogmaals, een zeer slimme speler.

26-07-2024 14:25

pafo +1131

1 er moeten spelers verkocht worden
2 het salaris huis van de spelers groep moet aangepast worden
3 van groot verdieners moet afscheid genomen worden
4 de organisatie zal structureel gereorganiseerd moeten worden of te
Wel er zullen zo’n 60-80 fte de dupe worden.
5 dan zal er weer een gezonde club staan.
6 van Praag zal nu echt moeten wijken want hij heeft ook gefaald als voorzitter van de RVC. Hij heeft niets gedaan alleen zijn stoel warm gehouden.
7 ga er maar aan staan wat een kut klus Kroes heeft met een lame duck bestuur.

Ajax is het; 1 voor 12
of 5 over 12 ?

26-07-2024 12:52

Ans B +19809

Duidelijk verhaal, en het is ook niet anders. Niemand kan ijzer met handen breken.
Ben wel blij dat hij het niet heeft over wie Ajax zelf liever loost. Dat moet je inderdaad binnenskamers houden.
Waar de verhalen vandaan komen dat Ajax specifieke spelers wél kwijt wil weet ik niet, ik hoop dat het pure speculaties zijn, maar ik ben er niet gerust op. Ik heb geen zin in eigen speculaties of insinuaties (negatieve speculaties houd ik ook liever voor mezelf trouwens áls ik ze heb).

Gokjes over wie wel of niet weg wie weg willen zijn vrijblijvend dus die ik doe ik wel.
Weg (persé of eventueel): Bergwijn, Sosa, Medic, misschien Tahirovic (krijgt weinig speeltijd), en ik vrees Brobbey
Misschien weg willen als blijkt dat ze geen speeltijd krijgen: Wijndal, misschien Ramaj
Graag blijven: Sutalo
Geen idee: Rensch
Ik vergeet vast wel iemand.....

26-07-2024 12:47

GNBL +89853 moderator

Ramaj verdient volgens Capology (dezelfde bron die Voetbalprimeur gebruikt) €420.000 per jaar. Kroes heeft in het interview laten weten dat het salarishuis met 30-35% moet krimpen. Stel je verkoopt Ramaj voor €20-25 miljoen, dan betekent dat dat je het geld dat overblijft niet eens kunt uitgeven, want je hebt geen ruimte in je salarishuis. Daarom heeft het ook totaal geen nut om hem te verkopen. Je zult eerst de grootverdieners moeten verkopen om ruimte te creëren in je salarishuis.

Van de Boomen, Sosa, Rulli, Akpom, en Henderson of Berghuis. Begin daar eens mee.

26-07-2024 12:40

Patrick020 +22228

benjamin tahirović staat als t goed is op de nominatie om verhuurd te worden, maar die verdient ook niet zoveel.

26-07-2024 12:43

GNBL +89853 moderator

Nee dat zet allemaal geen zoden aan de dijk. Je moet echt af van een aantal grootverdieners.

26-07-2024 12:46

Ans B +19809

Bergwijn mag ook op dat lijstje en wil zelf ook liever weg, is mijn indruk. Heeft misschien wel de hoogste transferwaarde van allemaal.
Berghuis alleen als je zeker weet dat je daar een creatieve middenvelder voor kunt terughalen. Omdat er sowieso enorm behoefte is aan creatieve spelers - zeker als Bergwijn ook vertrekt.

Ik heb vertrouwen in FJ op die plek, maar hij moet wel de concurrentie aan met c.q. back up krijgen van een andere creatieveling. Tahirovic zou creatief misschien kunnen, maar heeft wel een beperking qua wendbaarheid/snelheid e.d.

Puur (creatief) voetballend zijn de overige namen op jouw lijst ook daadwerkelijk vervangbaar naar mijn mening.

26-07-2024 12:54

GNBL +89853 moderator

Laat ik het zo zeggen: ik zie Bergwijn ook liever vertrekken, maar aan de andere kant, als er een aantal ervaren jongens worden aangetrokken waardoor er wat minder druk op Bergwijn komt te liggen, is het ook geen drama als hij nog een jaartje blijft. In vorm is hij natuurlijk nog steeds je beste buitenspeler. Ik denk wel dat het voor beide partijen het beste is als hij vertrekt.

26-07-2024 12:57

Ans B +19809

Ik denk er eigenlijk exact hetzelfde over, maar ga er al een tijdje van uit dat hij vertrekt omdat hij dat zelf ook heeft uitgesproken als mogelijkheid. Dat zegt mij genoeg.
Maar natuurlijk is het ook afwachten of er een goed bod komt c.q. dit alsnog kan worden uit-onderhandeld. Zo niet, dan zie ik hem ook liever blijven. Mijn absolute ondergrens ligt bij 20-25 miljoen, maar ik weet niet of dit realistisch is.

26-07-2024 13:02

papflapjes +7053

Om diezelfde reden zou het kunnen dat ze hem helemaal niet willen verkopen en je je zorgen maakt om niets.

26-07-2024 13:57

Ajax2024 +2084

Haha 20-25 miljoen voor Ramaj. Dat ga je nooit krijgen. Of geloof je nog in sprookjes.

26-07-2024 14:08

JoeBlow +8161

Alle salarissen boven 2.5M zijn niet realistisch mee en zijn dat eigenlijk ook nooit geweest. Je moet nu gewoon snel afscheid nemen van Henderson en Bergwijn, Rulli en Boomen en volgend jaar van Berghuis en Brobbey.

26-07-2024 15:24

Moonlight +2225

Mooi dat Branco scoorde dan is zijn marktwaarde weer wat omhoog gegaan. Verkopen nu.

26-07-2024 12:40

Rockanje23 +36948

Henderson verdient dus 4,68 miljoen per jaar. Verschrikkelijk veel geld, maar toch heel wat anders dan bedragen van 6, 7, 10 en zelfs 12 miljoen die ik hier de afgelopen maanden voorbij heb zien komen.

26-07-2024 12:22

TheRiviera +5476

Het salaris van Henderson zal hoogstwaarschijnlijk gebaseerd zijn op de kosten die Ajax bespaarde toen ze hem aantrokken. De club hoefde namelijk geen transfersom te betalen en dat kwam omdat Henderson miljoenen uit ze eigen zak trok om zijn contract af te kopen.

26-07-2024 12:28

Patrick020 +22228

Hij heeft sowieso een dikke tekenbonus gekregen om het contract in saudi af te kopen.

Een vd boomen heeft vast ook een tekenbonus gekregen, vandaar dat hij ook niet weg wit.

26-07-2024 12:36

TheRiviera +5476

Tekenbonus van Henderson schijnt op 1,5 miljoen te liggen dus dat valt wel mee.

26-07-2024 12:59

Ajax2024 +2084

Heel veel hoger.

26-07-2024 14:09

Omar +17163

Dat is exclusief tekenbonus neem ik aan

26-07-2024 12:33

TheRiviera +5476

Het kan zijn dat de tekenbonus erbij word gerekend. Maar iets wat vele mensen ook vergeten is dat een deel van Hendersons contract prestatie gericht is. Het wel of niet behalen van Champions League voetbal schijnt voor 1/3 van invloed te zijn op zijn salaris.

Daarnaast schijnt er ook een individuele prestatie bonus te zijn die ingaat in zijn laatste contract jaar. Dus ik denk dat als Ajax de komende 2 seizoenen Champions League voetbal behaald en Henderson voldoet aan de eisen voor zijn individuele prestatie bonus dan zal hij de miljoenen die hij heeft gebruikt terug hebben verdiend.

26-07-2024 12:41

leeke +10378

Vergeet zijn tekengeld niet

26-07-2024 12:37

Sportvolgert +40226

Je vergeet de bonus lijkt me.

26-07-2024 12:37

Redrum +95938

Benieuwd wie er weg willen, maar ik hoop op Akpom, Forbs, Rensch, Sosa, Wijndal en Mannsverk.

26-07-2024 12:16

AFCA-pride +17322

Op Voetbalprimeur staan de salarissen. En Ajax moet zo’n 13mio bezuinigen, met onderstaande heb je dat bij elkaar. Zijn ook al spelers weg zoals Sanchez, Chico en Mikautadze.

Bergwijn (4,6)
Branco (2,35)
Rulli (2,16)
Sosa (1,96)
Akpom (1,66)
Wijndal (1)

Puur voor het salaris zou het Ajax ook een stuk gezonder maken als je Henderson (4,8), Berghuis (4,4) en Amo (0,8!) zou kwijtraken. Maar moet wel iets overblijven aan ervaring natuurlijk

26-07-2024 11:49

papflapjes +7053

"Je kunt niet zomaar zeggen: we gooien die drie of vier grootverdieners eruit."
nee, doe er maar zes

26-07-2024 11:54

AFCA-pride +17322

Niet zomaar… maar je kan er wel hard aan werken in het belang van Ajax. Zoiets is volgens mij aan Branco ook al meegedeeld. Akpom heeft ook een vrijgeleide na tweeluik met Vojvodina.

26-07-2024 12:04

GAjax31 +16009

Las het ook net inderdaad. Ook gewoon Henderson tot 2026 vastleggen met een salaris van 4,68 miljoen per jaar en dan een half jaar later enorm op het salarishuis moeten bezuinigen. Zitten sowieso wel aantal opmerkelijke salarissen tussen als je dat artikel leest.

26-07-2024 11:54

trodat4030 +96403

Het lijkt me duidelijk dat men met het aantrekken van Hendo nog heel graag een gooi wilde doen naar een CL plek, maar dat is gewoon niet gelukt. Ik ga er dan ook vanuit dat een groot deel van zijn bonus van 2.6 milj gebaseerd is op het halen daarvan, dus hoef je dat nu ook niet uit te keren. Misschien een deel, omdat je wel EL speelt, al moeten we ons nog steeds wel zien te plaatsen voor het hoofdtoernooi. Had je wel CL bereikt, dan had je genoeg cashflow om zijn forse salaris en bonus gewoon te kunnen betalen, nu dat is mislukt zit je een beetje op het randje. Dat lijkt me een gecalculeerd risico te zijn geweest.

26-07-2024 13:28

Rockanje23 +36948

Leuk als de veelverdieners weggaan, maar nieuwe spelers komen ook niet voor een appel en een ei voetballen hè. Zeker als ze ook nog een beetje kwaliteit moeten hebben.

26-07-2024 12:23

PuntNaarAchterSVP +5243

De vraag is denk ik vooral welke andere clubs een gelijk of hoger salaris zou willen betalen aan deze spelers. Ik denk dat dat er niet veel zijn

26-07-2024 12:27

TheRiviera +5476

Dus VP komt met een lijst van salarissen aan waarin staat dat Henderson 4,68 verdiend en Berghuis 4 miljoen maar jij maakt er 4,8 en 4,4 van? Op basis van wat precies?

26-07-2024 12:35

AFCA-pride +17322

Oh sorry, verkeerd overgenomen dan. Ben aan vakantie toe. Woensdag is het gelukkig zo ver.

26-07-2024 13:04

leeke +10378

Ach weet niet dat het allemaal klopt hoor. Branco 2,35 terwijl we vorig seizoen al zijn gaan bezuinigen op salarissen

26-07-2024 12:39

AFCA-pride +17322

Zou goed kunnen, was transfervrij namelijk.

26-07-2024 13:04

Baco123 +6138

We gaan het zien wie er nog weg gaat en wie er nog bij gaan komen de komende weken
Dat er wat bij moet is zeker ja aan creativiteit en ervaring

26-07-2024 11:44

Moonlight +2225

Jammer dat ze niet allemaal hebben aangegeven weg te willen.

26-07-2024 11:43

Jan Doedel +4281

Hoop zo dat er een club komt die opperslapjanus Rensch wil kopen. Mag wat mij betreft ook gratis. Altijd hoop praatjes maar altijd weer die slappe instelling en dat is zeer besmettelijk zo blijkt.

26-07-2024 11:26

konnie88 +18

De mensen die dat verzoek in hebben gediend niet meer opstellen en direct gehoor geven aan dit verzoek. Niet lelijk bedoelt, maar je hebt nu de kans op met een schone lei te beginnen, dus dan altijd doen!

26-07-2024 11:25

LukaLitmanen +81939

Bergwijn Sosa Boomen Akpom?

Maar denk Brobbey wellicht ook..

26-07-2024 11:01

roodwit007 +14203

Verkoop NOOIT oude schoenen voor dat je nieuwe heeft zei eens mijn Oma 65 jaar geleden nu ben ik er 73 en railzeer mij hoe zei de waarheid zei dit om even na te denken

26-07-2024 11:00

BogusOperandi +323

Deze man is best vol van zichzelf. En doet rare uitspraken. En dat voor een uit nood geboren TD.

26-07-2024 10:57

TheSpecialOne +8830

Kroes is gewoon een praatjesmaker. Hij mist echte inhoud.

26-07-2024 12:16

KennethVermeer69 +1895

Alle tyfuszooi er uit

26-07-2024 10:54

papflapjes +7053

En dan 20 paniekaankopen doen die pas over een jaar zijn ingespeeld, mooi plan

26-07-2024 13:04

Johanveertien +537

Nou lekker laten gaan en oonieuw gaan bouwen, dat gaat wel 5 jaar duren en ik mag hooen dat we ooit nog kampioen worden.

Maar pisvee en kakkies liggen nu heel ver voor

26-07-2024 10:50

jerryisthename +31683

Valt wel mee joh....overdrijven is ook een vak. 🙄🚨
Feyenoord passeren we dit jaar nog. PSV is alleen maar extra als dat dit jaar gebeurt. Maar dat komt ook snel goed. 👍🏼

26-07-2024 11:10

dod +604

Er kan nog veel gebeuren deze transfermarkt. Als bij Fey bv Hancko, Geertruida en/of timber nog vertrekken, en bij psv schouten en veerman, dan zijn ze al meteen een aantal klassen minder. Het is maar de vraag of de nieuwe aankopen dan voltreffers gaan zijn, die fout heeft ajax ook gemaakt natuurlijk.
Bij ons gaat ook nog het een en ander gebeuren, en laten we hopen dat we tot die tijd zorgen dat we Europa league gaan halen.

26-07-2024 11:18

Moonlight +2225

Dat ver voor is betrekkelijk hoor. Feyenoord kwam er ook door een toevalig onder slot geweldige seizoen bij . Ajax kan in een seizoen terug zijn maar dan moet het wel de juiste spelers kopen. Een goede spits is een must.

26-07-2024 11:47

komopajax777 +13146

Het zijn spannende tijden.Gisteren bleek dat er nog het een en ander moet gebeuren om Ajax weer op niveau te krijgen.Al moet gezegd worden dat je niet kunt verwachten dat een voorbereiding van 6 weken genoeg is om Ajax weer op de rit te krijgen.De selectie zal eerst op orde gebracht moeten worden.Gelukkig is er nu wel een hele goede technische staf met een goede visie.Er was al veel meer structuur zichtbaar dan in de afgelopen twee jaar.Nu is het zaak om Europees voetbal te behalen, liefst in de EL en om in de eerste seizoenshelft zo min mogelijk puntenverlies te leiden.Het zal immers zeker een half jaar duren voordat het Ajax van Farioli echt een gezicht gaat krijgen.

26-07-2024 10:49

AFCA-pride +17322

Sosa, Akpom en Rulli zijn wel zekerheidjes.

Verder zal er door Ajax verkocht/verhuurd worden:
Unuvar, Rasmussen, Wijndal, Gorter, Bergwijn

26-07-2024 10:35

Craain +4953

Berghuis, Bergwijn, Akpom, Rensch, Taylor, Forbs, vd Boomen mogen van mij vertrekken... Brobbey ook tegen goede prijs...

26-07-2024 10:50

komopajax777 +13146

Rasmussen.Wat moet je daar van zeggen?Als buitenspeler ongeschikt en mentaal kwetsbaar.Hij is veel te flegmatiek.Momenteel zit hij tussen wal en schip.

26-07-2024 10:53

TwentseJood +3

Hij is ook helemaal geen buitenspeler.
Zou hem daarom wel eens in de spits willen zien ipv Akpom.

26-07-2024 11:20

stefanwillem +12004

Ik hoop dat twee van die spelers Rensch en Taylor zijn. Rensch was gisteren weer een ouderwets drama, dekken op 3/4 meter en zelfs als z’n tegenstander de bal verkeerd aannam had deze nog tijd zat om te herstellen. Gaf ook 3 ballen door het centrum waarbij hij mazzel had dat de tegenstander 2x hands maakt.
Taylor liep nu al gefrustreerd rond en deed op 1 enkele bal na wederom alles fout. Daarbij mogen van mij Berghuis en Akpom ook per direct wieberen. Berghuis liep er weer bij als een bejaarde en Akpom kan echt heel weinig met een bal. Dan zie ik 100x liever een Weghorst die er gisteren waarschijnlijk wel 2 had ingeramd.

26-07-2024 10:26

Craain +4953

Weghorst heb je er ook niet veel aan... Liever een beweeglijke spits die diepte kan spelen en combineren met andere spelers.

26-07-2024 10:54

stefanwillem +12004

Dat ben ik met je eens maar probeer zonder hoog budget maar eens zo’n spits te vinden. Op basis van wat ik gisteren heb gezien is Weghorst van harte welkom.

26-07-2024 11:07

ProperFootball +14493

Zou onze vriend ten Hag geen belangstelling hebben voor onze Bergwijn, voor een heel mooi prijsje? :-)

26-07-2024 10:16

AFCA-pride +17322

35mio😜

26-07-2024 10:35

Ajax1812 +9046

Sergi Roberto is dus serieus

26-07-2024 10:14

Bobje99 +7044

Is daar sprake van?

26-07-2024 10:21

Cohiba +2191

Als je beseft hoeveel geld we de afgelopen 3 jaar in verkeerde spelers hebben geïnvesteerd, is niet normaal hoeveel. En daar plukken we nu de vruchten van.

26-07-2024 10:06

Baco123 +6138

Jij verwoord jij het goed kerel, gewoon vreselijk slecht met je geld om gegaan en verkeerde spelers te halen waar Ajax totaal niet beter van is geworden de laatste jaren.

26-07-2024 11:46

Stefansuarez +19012

Ligt eraan wie de vervangers worden.

26-07-2024 10:06

konnie88 +18

Vind je? Mensen die blijkbaar niet gemotiveerd zijn om met een schone lei te beginnen, die kan je beter hoe dan ook laten gaan op dit moment denk ik (geldt dus zeker niet voor alle jaren, maar nu wel denk ik).

26-07-2024 11:27

Henkjanklaas +20599

We kunnen hier weer hele verhalen afsteken maar als we eerlijk zijn was het toch bijzonder matig tegen een niet geweldige tegenstander. Ik heb die uitwedstrijd vorig seizoen in Noorwegen nog in het vizier. Kropen we door het oog van de naald. Het is de hopen dat het tegen die Serviërs in de uitwedstrijd iets beter gaat.

26-07-2024 10:03

DEELM +11891

Als je dit zo leest kan het niet anders dan dat Bergwijn vertrekt. Had zelf al aangegeven na 2 jaar een evaluatie moment in te plannen. Voor hemzelf is het sportief geen succes geweest, maar voor Ajax al helemaal niet. Is de recordaankoop en verdient een salaris dat hij totaal niet waar maakt. Hij vertegenwoordigt daarbij nog een flinke marktwaarde die Ajax goed kan gebruiken en tel daarbij op dat je bij zijn vertrek ook geen enkele discussie krijgt over de aanvoerdersband en je kunt niet anders concluderen dan dat hij vertrekt.

Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als hij vertrekt. Niet omdat ik hem in beginsel een slechte voetballer vind, maar puur omdat hij echt totaal niet uitstraalt waar Ajax voor staat. Lijkt voornamelijk met zichzelf bezig te zijn en totaal niet door te hebben wat het betekent om aanvoerder te zijn. Ook heeft hij als speler gewoonweg niet geleverd en lijkt hij niet te beseffen hoeveel hij verdient en dat je 24/7 100% moet geven. Tot slot kan ik die achterlijk hand voor z'n gezicht niet meer aanzien als hij eindelijk weer eens gescoord heeft.

26-07-2024 10:00

Steeph +3867

Het is wel jammer hoor, want Bergwijn kan in een goed team echt wel functioneren. Zoveel pech voor hem hoe hij met de puinhoop van de afgelopen 2 jaar heeft moeten dealen, ondanks dat hij er zelf ook onderdeel van was.

26-07-2024 10:03

DEELM +11891

Ja inderdaad pech voor hem, maar als je voor 31mln wordt gehaald, 4,5mln per jaar verdient en aanvoerder bent mag je heel wat meer verwachten als Ajax zijnde. De ROI op Bergwijn is echt schrijnend en wat mij betreft is hij de grootste miskoop ooit.
Hopelijk komt er snel een club langs die ca. 20mln voor 'm wil betalen. S-A meldt u aub!

26-07-2024 10:13

w86 +9338

Van je recordaankoop mag je toch meer verwachten dan "kan functioneren in een goed team". Dat zou je over Taylor ofzo kunnen zeggen, of een goedkope aankoop als Gaaei, maar niet over je duurste speler allertijden.

26-07-2024 11:43

thtbk +271

Missen we helemaal niks aan. Wat een drama spelers zeg. Man wat ik mij lopen irriteren gisteren. Denk dat alleen ramaj, hato , brobbey haast de enige 3 spelers zijn met kwaliteit. De rest kun je rustig verkopen, ga je niet veel aan missen. Aanstormende talenten niet meegerekend (Baas/ godts)

26-07-2024 10:00

Enoh25 +1804

Alex.. ik bewonder je ambitie maar zie ook de realiteit. Het gaat ons gewoon even tijd kosten voor we de vruchten gaan plukken van beter beleid.

26-07-2024 09:59

Steeph +3867

Bergwijn, Brobbey, Berghuis sowieso. Misschien Ramaj nu door het geklungel van Farioli. Die Mislintat-middelmaat (Akpom, Gaaei, Medic, enfin...) kan onmogelijk een vertrekwens hebben, die hebben niets gepresteerd en zijn dolblij met het salaris dat de Duitser ze hebben voorgeschoteld.

Ik weet niet wat er nog uit de hoge hoed van Kroes gaat komen, maar we kunnen niks anders dan concluderen dat ook komend seizoen lood en loodzwaar zal worden.

26-07-2024 09:55

S.Ajacied +5193

Ik wil ook een keer een opstelling maken.

Godts - Brobbey - Traoré
Henderson - Mannsverk (op 6) - Berghuis
Hato - Baas/Kaplan - Sutalo - Aankoop
Ramaj

Nu heb je een redelijk controlerend middenveld, maar heb je met Berghuis en Hendo tegelijkertijd ook prima passers staan. Ik vind Taylor vaak een kip zonder kop. Rensch zou van mij weg mogen en dan graag een fatsoenlijke rechtsback halen. Ik verwacht nog dat Brobbey vertrekt, dan Weghorst halen aub. Bergwijn voor een mooi bedrag verkopen.

26-07-2024 09:55

gaalmeister +952

Mannverk Henderson Berghuis is denk ik het meest statische middenveld dat je met de huidige selectie kunt creëren

26-07-2024 10:59

Ajaxsupporter02 +13851

Wel statisch, maar Henderson, Tahirovic, Van den Boomen zou het meest statisch zijn.

26-07-2024 12:08

gaalmeister +952

Das waar, we hebben veel teveel statische middenvelders

29-07-2024 21:26

BogusOperandi +323

Doe maar niet meer Pietertje.

26-07-2024 11:19

konnie88 +18

Best prima, alleen vraag ik mij af wat we moeten met Berghuis. Hij heeft echt wel kwaliteiten, maar ik vraag mij echt af of hij nog de intensiteit kan brengen. Ik denk dat Ajax nog voor een goeie 10 moet gaan.

26-07-2024 11:30

Baco123 +6138

Goede opstelling turbo, mis alleen wel Taylor😉

26-07-2024 11:47

Baco123 +6138

Denk dat baas ook wel blijft staan voorlopig, vond hem gister goed spelen

26-07-2024 11:48

B2tob4 +12076

Zoals gisteravond weer bleek, heeft Ajax vooral behoefte aan “een makkelijk scorende spits”. Het veldspel oogt al veel beter dan voorheen, alleen het scorend vermogen ontbreekt nog.
Tis te hopen dat spelers zoals Bergwijn en Wijndal begrijpen dat zij beter hun heil elders kunnen zoeken, voor hun plek bestaan er inmiddels voldoende alternatieven. Voor hun beiden moet ook Kroes toch wel een € 20 miljoen kunnen ophalen..!

26-07-2024 09:55

Bobje99 +7044

Ik ben wel nog op zoek naar het team wat geen behoefte heeft aan een makkelijk scorende spits.

26-07-2024 10:23

Thomas15 +438

De wedstrijd van gisteren maakt veel duidelijk. Heb bij Pasveer altijd het gevoel als het er om gaat dat die zenuwachtig wordt. Hele voorbereiding was die kalm en gisteren toch last van zenuwen.

Afijn, moest misschien even inkomen maar daarna ging het wel goed. We hebben denk ik 2 kansen weggegeven uiteindelijk.

Rensch is gewoon een hele moeilijk imo. Technisch heel goed alleen wat te laconiek. Zou toch in dit geval Gaaui zien, die een goede voorbereiding heeft gehad.

Merk dat Sutalo vaak de kop van jut is maar gisteren speelde hij verdedigend echt wel een prima pot. Alleen aan de bal maakt hij te veel veilige keuzen. Had in de eerste helft tijd en de trap om Taylor paar keer weg te sturen maar deed dat niet.

Baas is prima speler en zou ik zeker erbij houden als backup voor LCV of LA. Kaplan vind ik op dit moment beter.

Hato op links vind ik echt een fijne zet omdat Hato gewoon weg goed kan voetballen en ik zie hem graag meehelpen aan een aanval. Doordat die LA staat komt ie hoog op het veld. KAn hierin zeker verbeteren maar denk echt een goede zet.

Mijn middenveld zou er zo uitzien
Henderson - Mannsverk (tussen de linies kan die spelen)
Berghuis (creativiteit)

Ik vind dat de looplijnen van Taylor niet goed. Verstopt zich vaak op de 16 terwijl hij daar niet moet staan imo. Als je het vergelijkt met Gravenberch die stond zeker 10 meter terug en daardoor ging het spel beter. Zonde wat qua techniek heeft Taylor het wel maar het inzicht is gewoon minder. Ook toen hij in een overtal situatie kwam gister, eindigde die ook met een hele zwakke pass.

Fitz jim kan prima als backup voor Berghuis

Voorin is het wle duidelijk dat Akpom gewoon een invaller is en niet basis materiaal. VErkopen en Weghorst halen. Brobbey - Weghorst is top imo

Forbs werd gisteren misbruikt, ik snap niet zo goed waarom hij 100 keer in de voeten wordt gespeeld. In de voorbereiding werd duidelijk dat ze Forbs wilde lanceren, gisteren niet gezien. Want ie gelanceerd wordt dan is ie zo gevaarlijk.

Gelukkig is Traore gehaald, die gaat op rechts onbetwiste basisspeler worden. Gisteren had je met Traore in de eerste helft wel gescoord.

26-07-2024 09:51

4Ever14 +6588

"Merk dat Sutalo vaak de kop van jut is maar gisteren speelde hij verdedigend echt wel een prima pot. "

Kreeg van de blinden onder ons ook de schuld van die schot op de paal, terwijl Baas daar buitenspel opheft en daardoor die schot genomen kon worden.

26-07-2024 12:37

Thomas15 +438

Klopt idd. Onder Farioli zal die echt wel beter gaan spelen imo

26-07-2024 12:54

Aspers73 +3188

Alle 26 zijn te koop lijkt mij.

26-07-2024 09:46

fmol11 +1236

Wat mij betreft is bijna iedereen van deze selectie te koop. Ik denk dat ik alleen Hato niet zou verkopen. De rest afhankelijk van het bod. De spelers met de hoge salarissen als eerste eruit. Hoewel je qua spel best Henderson, Berghuis en Bergwijn zou kunnen houden, kosten ze simpelweg veel te veel voor wat ze leveren.

Het grote probleem is wie ons van deze gasten gaat verlossen? Dan moet je toch hopen op clubs uit Amerika of ergens in het Midden-Oosten.

26-07-2024 09:45

AFCAjaxMidNineties +12638

Misschien toch maar een rijke oom uit Saudi Arabië of Qatar een brief sturen? Dit schiet echt niet op zo. Als je ze de transferrechten van hun aankopen voor minimaal 50% geeft kom je al een heel eind en ben je meteen weer boven Jan met wat leuke spelers erbij.

26-07-2024 09:32

AjaxAdvocaat +12677

Ajax City incoming

26-07-2024 09:34

JohnDylan +21787

Third party ownership van “transferrechten” is al een tijdje verboden door de FIFA/UEFA.

26-07-2024 09:47

vandenhaas4 +15047

Ik vrees dat Akpom en Brobbey tot die spelers horen. Sowieso zal je een nieuwe spits moeten halen als een van beide vertrekt, want Rijkhoff kan nog niet mee op volwassen niveau.

26-07-2024 09:32

NipeB +15790

Rijkhoff was beter in die korte tijd dan Akpom die de kans kreeg. Rijkhoff is spits van JA en tweede spits van Ajax 1 dit seizoen. Farioli is erg met hem bezig en hij is leergierig. Die breekt door dit seizoen. Akpom is ontzettend matig en echt geen eerste spits. Lekker verkopen. Die kan de rol die Farioli vraagt niet aan. Weghorst incoming. Brobbey redt het ook niet bij Farioli.

26-07-2024 09:35

Rockanje23 +36948

Rijkhoff viel dramatisch in. Liep als een kip zonder kop in de rondte. Hij heeft geen flauw idee wanneer hij naar de eerste paal moet gaan of wanneer naar de tweede, wanneer hij even iets in moet houden of een stapje terug moet doen weet hij ook niet. Positioneel is hij echt waardeloos. Een half jaartje training van Johnny Bosman hoe een spits moet lopen zou misschien helpen.

26-07-2024 09:40

vandenhaas4 +15047

Rijkhoff komt totaal niet aan de bak tegen volwassen verdedigers.

26-07-2024 09:46

Robertini +39023

Rijkhoff was beter? Hoe dan? Niets goed gedaan.

Akpom overigens ook niet, maar even slecht is dan het antwoord.

26-07-2024 09:50

Craain +4953

Het is niet trainbaar maar je moet het in je zich hebben... Trainbaar is misschien 10% verbeterd, te weinig...

26-07-2024 10:58

NipeB +15790

Wel waar. Legde paar keer bal goed opzij. Je zat kennelijk niet in het stadion. Akpom was gewoon passief, die wil duidelijk weg. Had geen enkele inzet.

26-07-2024 11:08

NipeB +15790

Is ook de spits van JA. Gaat dit jaar doorbreken. Je merkt dat Farioli enorm in hem geloofd want is precies de spits die in zijn profiel past. Eerste spits wordt Weghorst of type Weghorst. Zie je aankomen nu we met profielen werken. Scoort makkelijk, staat op de goede plek, zet druk, werkt hard en laat zich ook uitzakken. Vandaar het fanatieke coachen van Farioli op Rijkhoff in oefenwedstrijden. Die pakt dat op. Tegen Akpom zei hij helemaal niks. Rensch, ook geen man van Farioli. Hij is bezig met Gaaei. Als je de afgelopen weken goed volgt, weet je al wie weg willen, blijven en welke spelers goed liggen bij Farioli. Rijkhoff rijpt in JA en valt in als vervanger van Weghorst. Dat is het idee. Brobbey en Akpom zijn niet de spitsen die Farioli graag ziet.

26-07-2024 11:13

TwentseJood +3

Helemaal mee eens., Rijkhoff was een paar keer prima in de kaats, verder niet goed maar stukkem beter dan Akpom.

Zou ook Rasmussen wel eens in de spits willen zien ipv Akpom, aangezien het een spits is en zoals gisteren wederom duidelijk was, geen buitenspeler.

26-07-2024 11:27

Rockanje23 +36948

Dat is ook zo ja, weten waar je moet staan/ lopen is voor 90% aangeboren instinct/intuïtie. Een echte spits staat altijd op de goede plaats.

26-07-2024 11:53

TeringHenkie +28260

Rijkhoff kan mee op dit niveau....nog nooit zoveel onzin gehoord.

26-07-2024 12:20

NipeB +15790

Lekker onderbouwd ook. Nu is hij JA spits en tweede spits bij Ajax. Hij staat op de goede plek. Dat is alvast een stuk beter dan Brobbey die heel vaak niet op de goede plek staat.

26-07-2024 19:32

Duggoutdennis +6302

Waarom denk je Brobbey ook? Hij speelde alles vorig jaar, belangrijke basisspeler en heeft nog wat krediet terug te geven... Akpom snap ik wel en kan met een beetje geluk een mooi bedrag opleveren!

26-07-2024 10:08

vandenhaas4 +15047

Ik las een interview met hem waarin hij iets zei over dat Ajax een mooi bedrag aan hem zou overhouden. Dat in combinatie met interesse uit de top, doet me vermoeden dat hij wel eens weg zou kunnen gaan.

26-07-2024 12:52

Duggoutdennis +6302

Volgens mij doet hij die uitspraak al sinds zijn terugkomst, destijds zij die ook zoiets... Hij wil dat Ajax een mooi bedrag aan hem overhoudt omdat ze hem ook terug hebben gekocht...

26-07-2024 13:46

Bensco +7166

Na wat ik gisteren heb gezien moet er echt wel wat gebeuren wil er wat met deze selectie bereikt worden. Sommige spelers schitterden weer in individuele fouten. We moeten even geduld hebben maar ik heb nog geen indicatie gezien dat Farioli in staat is om van dit zooitje ongeregeld een goed lopend elftal te kunnen maken. Er is dus werk aan de winkel voor kroes.

26-07-2024 09:21

Belnaarhuis +4938

Als je tov vorig seizoen niet ziet hoeveel vooruitgang er nu al in zit dan houdt het op denk ik

26-07-2024 11:50

Bensco +7166

Er zit wel vooruitgang in, dat ontken ik ook niet maar is het voldoende voor plek 2/3 en eventuele plaatsing EL? Née absoluut niet. Je speelde gisteren tegen de nr4 van Servië, een ploeg die zich niet eens kon plaatsen voor de conference league. Een 1-0 overwinning is dan zeer geflatteerd. Ik denk dat we ons ook moeten realiseren dat deze selectie tot niet heel veel meer in staat is. Farioli mag misschien een goede trainer zijn en er in slagen om structuur aan te brengen maar hij is geen wonder dokter die van drollen diamanten kan maken. Met andere woorden, de directie moet aan de bak. We moeten echt beginnen met doorselecteren anders heb je echt een uitdaging aankomend seizoen

26-07-2024 12:22

1818 +1039

Lozen Rulli, Sosa, Sutalo, Akpom, Mannsvlerk, Rasmussen, Rensch, Avila wat een troep. Alleen Akpom heeft goede wedstrijden gespeeld maar was gisteren net als Rijkhoff om te janken

26-07-2024 09:15

AFCAjaxMidNineties +12638

Gaaei, Medic Forbs, Wijndal, Tahirovic, Fitz Jim (ja is ook echt absoluut geen Ajax 1 materiaal hoe graag velen dat blijkbaar ook willen). .

26-07-2024 09:34

Craain +4953

Akpom is altijd om te janken... Die kan niet voetballen.

26-07-2024 10:59

SuperMidoGodenzoonBananenpuddingTainio +4475

Qua wisselspelers zitten we goed op dit moment. Elke aankoop nu moet puur voor de basis zijn. Uitzondering zijn grote talenten die we voor een redelijk bedrag op kunnen pikken.

26-07-2024 09:10

pafo +1131

De situatie bij Ajax is slechter dan dat het er op het eerste gezicht uit ziet.
Je kan eigenlijk wel spreken van Een financiele crisis ondanks een fors eigen vermogen!
Jarenlang financieel wanbeleid en dat ga je dus op het veld terug zien.

26-07-2024 08:56

ProfessorX +19827

Ben benieuwd wat Farioli gaat doen na gisteren .

De echte basis lijkt mij voor nu wat we hebben

Ramaj ( wel duidelijk)

Gaaei ( rensch mijn hemel rechtop rennen en hoofd naar achteren was wel een 6) hier mag wel wat bij gekocht worden

Sutalo vond hem redelijk stabiel en na 2 weken voorbereiding denk ik dat hij beter gaat worden voor nu een 6 , ook hier mag wel wat bij gekocht worden

Kaplan ondanks een goede 1e helft Baas ( die moet blijven was ook een 6) maar is verdedigend sterker zowel koppend als in duel

Hato was gisteren een 6 , maar zit veel progressie in ( Baas kan op zowel lcv en linksback )

Henderson was gisteren ook een 6 wel een speler waar je een voorbeeld aan mag nemen zo blijft hij even staan , maar Mannsverk is allert .

Fitz- Jim ook een 6 ,maar je zag wel toen hij vervangen werd het middenveld instabieler hij werd vervangen door Berghuis en Berghuis is een leuke speler om andere rust te geven tegen het rechter rijtje voor de top of internationaal minder dus voor nu oke maar vervangbaar door nieuwe 6

Taylor een 5 van mij deed zijn best , maar kom op je looplijnen waren als een 10 over de flanken je eiste alles op liep in de weg en wilde veel te veel een stoorzender aan het worden op die positie dan lijkt vd Boomen een betere optie ondanks zijn traagheid maar misschien samen met Tahirovic( in opkomst ) voor nu oke

Rasmussen 6 onwennig met soms goede acties ,maar ook veel verkeerde acties kreeg van Rensch verkeerde ondersteuning 9 werd vervangen door Banel die redelijk inviel .
Traore wordt de man over rechts en wie komt erachter ?

Forbs 6 werkte kneiter hard wat een energie , maar soms dacht ik je sta verkeerd open om uit tesprinten en dan weer wel hoop werk aan maar zeker behouden zit veel potentie in .
Werd vervangen door Godts die had vaak ruzie met de bal ,m aar leuke acties die komt er ook wel en Bergwijn gaat denk ik hier niet inpassen zal mij verbazen.

Ten sloten de Spits Akpom 4 hij werkte hard vandaar toch nog een 4 , maar een goede sub of een man achter de spits als spits nee gaat het niet redden , Rijkhoff liep wel slim moet meer minuten maken en kan dat het beste doen in Jong samen met Vos en dat is helemaal niet erg.
Brobbey blijft die of is hij weg vragen maar zal zeker passen in dit systeem of hij de scorende spits kan worden ???? er moet zeker een scorende spits bij echt en klinkt raar maar een type Weghorst om het af te maken net als Luuk de Jong bij PSV killer

Lijkt me duidellijk dat Sosa Medic , Wijndal , Gorter , Rulli , Akpom, Bergwijn , Rensch, Taylor beter elders kunnen gaan kijken in mijn ogen daar waar ze wel in hun jasje komen te spelen

26-07-2024 08:48

jorn_de_smet +1785

Beetje vreemd dat iedereen een zes krijgt terwijl er duidelijk echte dissonanten tussen zaten. Rasmussen en akpom hemeltergend slecht. Ontdekken zich volledig van het spel, creëren nauwelijks iets en zijn te weinig aanspeelbaar. Ook druk zetten onvoldoende. Sutalo zag ik goede dingen doen maar heeft geen enkele cross pass gegeven ondanks instructies. Pasveer voelde zich iets te comfortabel met de keuze van farioli en ging de tegenstander inspelen.. Rensch was te betrappen op veel verkeerde keuzes

26-07-2024 09:25

NipeB +15790

Sutalo speelde prima behalve dat hij nog te voorzichtig is. Die is er pas kort bij, speelde toch de volle 90 minuten. Dan heb je wel passie en inzet, hoor. Ik denk dat Farioli veel vertrouwen in hem heeft. De spelers waar hij het meest mee bezig is, naar schreeuwt zijn degenen die hij juist ziet zitten. Sutalo gaat opbloeien.

26-07-2024 09:32

ProfessorX +19827

als je enkel na het moment kijk en verder niet geef je idd lagere cijfers waarom ik dan een 6 geef is een veelvoud van wat ik zie vandaar dat ik serieus objectveer en naar meerdere aspecten kijkt zoals ik al boven aangaf

26-07-2024 11:45

ProfessorX +19827

Dat denk ik ook Sutalo voelt zich beter op zijn gemak bij Farioli en dat geld voor meerdere spelers .

Rensch en Taylor zie je toch weer steeds terug vallen in het vorige seizoen veel opeisen zonder enige idee wat ze doen en dat zie je aan de ruimtes die ontstaan over de rechtse en midden kanten

26-07-2024 11:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.