Kluivert looft Ajax-school: 'De discipline heb ik vanuit mijn jeugd in Amsterdam'

door Jon van Dam 145

Bron Ajax.nl

Kluivert looft Ajax-school: 'De discipline heb ik vanuit mijn jeugd in Amsterdam'

door Jon van Dam 145

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Justin Kluivert kijkt met warme gevoelens terug op zijn tijd als jeugdspeler bij Ajax, zo laat hij weten in gesprek met de officiële clubkanalen. De huidig aanvaller van Bournemouth heeft naar eigen zeggen veel opgestoken bij de club waar hij in 2018 vertrok. Kluivert geeft aan dat hij zijn discipline creëerde bij Ajax.

Kluivert blikt voor de rubriek Team van Toen terug op de C1 van Ajax in het seizoen 2013/14. Kluivert speelde destijds samen met veel spelers die later in het profvoetbal zouden belanden. 'Veel jongens hebben het gehaald. Ik weet nog dat trainers vroeger zeiden dat er uit ieder team maar een of twee spelers het profvoetbal gingen halen. Toen keek ik altijd om me heen. Ik zag spelers als Matthijs de Ligt, Noa Lang, Donyell Malen, Ché Nunnely, Anderson López en Navajo Bakboord. Toen dacht ik: ben ik diegene die het gaat halen? Die stress had ik toen wel hoor.'

De voorhoede van Ajax C1 bestond dat seizoen uit Kluivert, Malen en Nunnely. Mede dankzij het drietal werd er beslag gelegd op de beker en wisten de Amsterdammers Feyenoord met 3-2 te verslaan in de landelijke finale. 'Als je nu met deze voorhoede in de Eredivisie speelt, ben je heel gevaarlijk. En dat was toen ook al zo. Zij waren op dat moment al een stapje verder, vond ik. De lat lag zo hoog en dat werkte goed voor mij', zo legt Kluivert uit.

Kluivert baalde van schifting na C1

Na het geslaagde seizoen werd er bepaald welke talenten er het jaar erop in de B1 mochten spelen. 'De toptalenten maakten direct de overstap naar de B1, de rest moest weg of ging naar de B2. Dat laatste gold voor mij en dat vond ik best lastig omdat Matthijs, Donyell, Navajo en Ché wel naar de B1 gingen. Zij mochten op het hoofdveld gaan spelen. Dat wilde ik ook en het heeft mij uiteindelijk gebrand in die tijd. Het zette mij en Noa na dit seizoen op scherp en dat heeft zijn werking gehad.'

Kluivert, die naar eigen zeggen na de C1 'veranderde van een jongetje naar een jongeman', maakte een aantal aanpassingen in zijn levensstijl. 'Ik gaf meer aandacht aan het mentale aspect: ik at goed, ik sliep voldoende en liet me behandelen als ik ergens last van had. Ze hebben geduld met me gehad. Ik moest mijn lichaam ontdekken en toen alle pijntjes weg waren ging het heel snel. Debuteren in Ajax 1 werd mijn enige en ultieme doel.'

Kluivert vond zichzelf niet de beste in de Ajax-jeugd

In januari 2017 werd de inmiddels 25-jarige Kluivert beloond voor zijn harde werken. Hij debuteerde tijdens de uitwedstrijd bij PEC Zwolle (1-3) in Ajax 1. 'Ik weet wat ik kan en geef nooit op, nu nog steeds niet. Dat komt door deze tijd, want ik was toen echt niet de beste.'

Pas na zijn vertrek bij Ajax ging Kluivert beseffen op welke jonge leeftijd hij in Ajax 1 terechtkwam. 'In de jeugd was ik gewend om ieder jaar kampioen te worden en finales te spelen. En in mijn eerste seizoen bij Ajax 1 stond ik direct in de finale van de UEFA Europa League. Het voelde "normaal", snap je wat ik bedoel? Maar achteraf dacht ik: wow, dit was heel bijzonder en ik ben zo blij dat ik dat heb meegemaakt. Wellicht gebeurt dat nooit meer. Maar vanuit de jeugd, als Amsterdamse jongen, in Ajax 1. Het was zo mooi.'

Kluivert, die zijn hattrick tijdens de 5-1 zege op Roda JC als mooiste moment bij Ajax beschouwt, heeft nog altijd profijt van zijn tijd in de hoofdstad. 'De discipline, op en naast het veld, heb ik vanuit mijn jeugd in Amsterdam. Weet je wat het is, de Ajax-school wordt letterlijk overal gewaardeerd en herkend. Met rondo's zeggen spelers vaak: "Jij komt van Ajax, toch?" Dat soort dingen.'

'Ajax is mijn cluppie'

Tot slot geeft Kluivert aan nog altijd alle ontwikkelingen rondom 'zijn' club Ajax in de gaten te houden. 'Natuurlijk, ik heb altijd gezegd: Ajax is mijn cluppie. Het doet me pijn hoe dit seizoen is gegaan, maar het komt goed.'

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Lees meer over:
Plaats reactie

seerseker +838

En dan zeg je na een jaar in het eerste gewoon 'de tering!' Dat is dan hoe dankbaar je bent.

29-05-2024 07:48

Dapperestrijders +4537

In jouw tijd waren er nog geen mobiele telefoons. Dat is nu wel anders met deze tiktok generatie.

29-05-2024 05:18

Ferd +38316

hoe oud denk je dat hij is? 50? De eerste iPhone kwam uit in 2007, kleine Kluivert was toen 8 jaar jong.

29-05-2024 07:27

AFCA7 +205

'Het komt goed' Waar heb ik dat eerder uit zijn mond gehoord? O ja, toen hij het had over het verlengen van zijn contract... Dat 'kwam toen ook goed'

28-05-2024 18:30

Bollenkemper +627

Reflecteren en daaruit leren. Ook zelfkritisch zijn. In mijn ogen wordt je alleen dan een betere speler. Kluivert wordt volwassener en dat zie je aan z’n reacties. Los daarvan ben ik nooit een fan geweest van het type speler kluivert. Ik gun hem het beste.

28-05-2024 12:44

LukaLitmanen +81952

Discipline in autorijden?

28-05-2024 10:11

MarcelvTol1971 +15297

Wat bedoel je Luka ?

28-05-2024 11:11

Ferd +38316

Luka weet het verschil tussen Patrick & Justin niet

29-05-2024 07:28

Robertini +39034

Dat er mensen zijn die hem terug willen... Alleen in naam een topspeler.

28-05-2024 09:36

brullie +7031

Dat was toen met geweldige jeugdtrainers. Die allemaal de deur zijn uit gejaagd.

28-05-2024 06:48

MrIvez +3501

Toch goed dat dit soort jongens zo positief over Ajax spreken, ze hebben toch de naam mee en doet het in de PL niet eens zo slecht

28-05-2024 00:30

markk +8882

What's next? Promes looft de Ajax school; "Op de Ajax school heb ik mij leren te beheersen en respectvol te zijn naar andere mensen"

28-05-2024 00:10

gi0vanni +7123

Het is PROmes.

28-05-2024 11:49

Ajaxinhartennieren +228

Oh the irony…….

27-05-2024 23:59

JariLitmanen87 +7934

Welke discipline.

Poen-discipline?

27-05-2024 23:20

Nr.10 +110947

Is een speler voor wie eigenlijk Ajax het plafond is qua sportief niveau. Hij kan misschien aardig mee in een grotere competitie, maar alleen bij een middenmoter, zal nooit de Europese top halen. Daarom is het zo zonde dat hij bizar snel is vertrokken, had eigenlijk als een soort Veltman of Schöne lang bij ons kunnen spelen. Hij zal misschien wat meer verdiend hebben nu, ook omdat hij veel transfers heeft gemaakt, maar de salarissen zullen niet zoveel hoger liggen bij Valencia, Nice of Bournemouth, dan bij Ajax.

27-05-2024 21:41

Oxxer +163817 moderator

Justin Kluivert speelt in de competitie waar bijna alle spelers en trainers heen willen, jaarsalaris bij het kleine Bournemouth €4,25M, geen enkele kans dat hij nu openstaat voor Ajax.

27-05-2024 21:11

Nr.10 +110947

Oh lees dit nu na mijn comment, dat is inderdaad toch wel een stukje meer dan wat hij bij Ajax had verdiend. Meer dan ik had verwacht.

27-05-2024 21:42

MNJ7 +8670

Bijna iedereen heeft n hekel aan Kluivert maar voor ons zou het een fantastische speler zijn.

27-05-2024 22:09

ajaxzeeland1986 +15

Toegevoegde waarde voor de selectie!’

27-05-2024 22:18

Ajax27 +19086

Waarom een fantastische speler? Is in alles een mindere versie van bijvoorbeeld Bergwijn. Bergwijn heeft enorm veel talent maar mist de werkethiek en mentaliteit om het echt in de (sub)top van Europa te maken. Maar het is niet voor niets dat iemand als Bergwijn na 1 goede wedstrijd direct weer voor Oranje wordt genoemd.

Kluivert wordt niet bij Oranje genoemd als mogelijke optie, ook niet na een aardig jaar in de PL.

Kluivert zou nu met z'n 25 jaar z'n prime jaren in moeten gaan en minstens 30-40 miljoen waard moeten zijn. Maar na AS Roma, RB Leipzig, OGC Nice, Valencia en nu Bournemouth is Kluivert in de afgelopen 6 jaar na z'n vertrek juist minder waard geworden dan toen ie bij ons ging.

Dus nee, als we weer iemand kopen die 3-4 miljoen salaris krijgt, dan moet het meer zijn dan Bergwijn. Naast de voetballende kwaliteiten zoeken we in die salariscategorie dan ook iemand die een echte leider kan zijn. Bergwijn en Berghuis hebben dat bijv niet gebracht. En dat zal Ajax toch wel verwacht hebbn na Tadic en Blind, dat zij dit over zouden nemen. Kluivert heeft dat helemaal niet, dat is gewoon een aardige voetballer. Maar aardige voetballers zoeken we niet. We zoeken jonge toptalenten die ahv echte leiders klaargestoomd worden voor de (sub)top van Europa.

28-05-2024 08:58

pietvanvliet +4413

Bournemouth mensen. Bournemouth.

Had ie discipline gehad, dan had ie nu bij een Engelse topclub gelopen.

27-05-2024 19:58

Nr.10 +110947

Denk het niet, lijkt me gedisciplineerd genoeg, heeft toch gewoon met kwaliteit te maken?

27-05-2024 21:43

Bensco +7166

Had die toch wel? Ik vond dat hij toentertijd een hoop potentie had. Maar met talent en potentie kom je maar tot een bepaalde hoogte. Verkeerde carrière keuzes en gebrek aan mentaliteit kun je daar simpelweg niet mee compenseren

28-05-2024 07:36

Nr.10 +110947

Veel talenten worden overschat door fans, vooral in de beginperiode of als ze nog niet op niveau hebben gespeeld.

28-05-2024 09:25

Ajax27 +19086

Niet discipline... gewoon puur talent wat ie mist. Denk je dat ie alleen door discipline in de B2 belandt? Denk je dat ie bij Ajax nog 1 minuut had gespeeld als ie was gebleven nadat Tadic kwam?

Hij is vroeg gegaan, ja. Maar dat was als ik me niet vergis na Tadic z'n komst, dus gewoon heel erg slim. Door z'n achternaam kon ie de eerste jaren nog bij hele aardige clubs terecht. En nu merk je gewoon dat dit is geweest en hij bij een club terecht komt wat z'n niveau is... Bournemouth.

Hij is in niets bijv beter dan Bergwijn.

28-05-2024 09:01

Web +178830

Wat vind onze nieuwe trainer hier van ?
Die zal heel veel invloed hebben bij transfers, mits het financieel haalbaar is

27-05-2024 19:08

Robertini +39034

Oef, ik vind niet dat je ons daar voor aansprakelijk kunt houden.

27-05-2024 18:40

barry1988 +23993

Ik hoop dat Ajax bereid is om ingecalculeerde financiële risico's te nemen. En de kosten iets voor de baten uit laat gaan. Wij moeten er al behoorlijk vroeg staan en kunnen het niet permitteren om Europees voetbal mis te lopen. Hopelijk maken ze niet dezelfde fout als vorig seizoen door eerst voor veel te moeten verkopen en je daardoor achter de feiten aanloopt.
Benieuwd wanneer we de eerste aankopen mogen verwelkomen.

27-05-2024 18:12

Robertini +39034

Op rechtsbuiten en 10 moeten we gewoon iemand halen, voor de andere posities is eerst verkopen best logisch.

27-05-2024 18:42

letsvencook +13054

‘ de discipline heb ik geleerd bij ajax, de liefde voor geld bij mijn ouders’

27-05-2024 18:00

Freddy +11366

Niet ouders maar moeder

27-05-2024 21:01

JantjeBeton +2965

Karmapunten!!!😜😜😜

28-05-2024 07:14

twynestar +28209

Leerden ze maar tactische discipline, zoals in Portugal en Spanje. Maar we laten de jongens vooral veel rondo's doen, lekker me de bal aan de voet enzo.

27-05-2024 17:59

Web +178830

En handbal spelletjes voor de sfeer
Spanje is heel goed bezig met de talenten

27-05-2024 19:10

Bensco +7166

Tja; Kluivert. Wat moet ik er over zeggen? Ik heb zijn carrière na Ajax altijd met een cynische grijns gevolgd. Hij zou het poster kind moeten zijn van verkeerde carrière keuzes. Weggaan is 1 ding maar vervolgens je trainer en club gaan zitten afkraken is next level. Hij was bij Ajax1 in potentie de nieuwe buitenspeler van oranje. Hij had alles in huis om dat niveau aan te tikken. Maar als je van je 19e tot je 25ste alleen maar op de bank zit je geld te tellen kan het aardig hard gaan. Ik denk ook niet dat die ineens een opleving meer gaat krijgen ofzo. 25 jaar oud, dat houdt in dat je je grootste fysieke groei inmiddels al achter de rug hebt, nog 2-3 jaar tot je fysieke top en vanaf dan gaat het aftakelen beginnen. Zelfs al zou die naar PSV gaan (acht ik hem gewoon toe in staat ook hoor) zal het sportief weinig opleveren.

27-05-2024 17:53

manucharyanedgar +0

Hij heeft behalve het eerste jaar bij Roma overal vaker gespeeld dan op de bank gezeten. Afgelopen 2 seizoenen prima gedaan bij Valencia en Bournemouth. Ik ben het ook niet eens met zijn keuzes van toen maar kom op man, is 6 jaar geleden. Geen reden om nu nog allemaal onzin uit te kramen. Hij was 18 of 19, toen deed ik ook vrij veel domme dingen.

27-05-2024 23:04

Kryptonite +76738

Volgens mij gingen wij de nadruk leggen op intelligentie binnen de club. Dan is Kluivert de laatste die je moet terughalen. Ben ook niet onder de indruk van hem als speler. Zijn techniek is niet goed genoeg en hij is ook geen veelscorende aanvaller. Uiteraard wel een versterking voor dit Ajax, maar ik hoop dat we er over een paar weken/maanden anders uitzien.

27-05-2024 17:36

twynestar +28209

Kluivert was op heel vlakken ook gewoon 'net niet', vond het niet zo'n gemis toen hij ging, veel minder dan bij Brobbey destijds.

27-05-2024 17:57

insectenverdelg +23379

Zat zeker wle potentie in Kluicert, alleen heeft voor Ajsx zijn verkoop goed uitgepraat.t van dat geld ia Tadic gehaald. Dat niveau zou Kluivert nooit aantikken bij Ajax

27-05-2024 18:19

YRGI +32921

We hebben nog een rechtsbuiten nodig.

27-05-2024 17:19

JaapStam +136640

Appie Nouri vergeten boys???!!! Hij wist niet hoe snel hij weg moest uit Amsterdam na de drama rondom Appie Nouri en ging vol voor het geld, met zijn golddigger mama!!! Hoef deze geldwolf niet meer terug te zien in Ajax1!!!

27-05-2024 17:18

YRGI +32921

Want je moet elke dag bij de familie Nouri op bezoek?

27-05-2024 17:19

JaapStam +136640

Dat maak jij er weer van simpele ziel!!! Hij kust het Ajax, AS Roma, OGC Nice, Valencia en Bournemouth logo!!! Is in niks een ras Ajacied!!!

27-05-2024 17:22

Bensco +7166

Mark my words, die mafkees acht ik gewoon in staat om bij Feyenoord of PSV te spelen als het hem uitkomt.. zal die ook wel het logo van kussen.

27-05-2024 17:55

twynestar +28209

Hij is dus geen supporter, oke thanks Jaap, kunnen we veel spelers bij voorbaat afstrepen.

27-05-2024 17:59

Web +178830

Dan doen ze bijna allemaal
Jaap
Het logo kussen

27-05-2024 19:06

manucharyanedgar +0

Noem mij eens een voetballer die geen geldwolf is.

27-05-2024 23:06

Robertini +39034

Wat heeft de Nouri-situatie met hem te maken? Ik vind hem ook een broodvoetballer hoor en hoef hem niet terug, maar dit is echt stokken zoeken om mee te slaan.

28-05-2024 09:36

Zuid2 +2523

Typische moderne buitenspeler, zou ook veel geschikter zijn dan molenpaard Bergwijn.

27-05-2024 17:12

Balgevoel +30817

Ik beschouw hem bij voorbaat sinds z'n transfer naar Engeland als onhaalbaar (tenzij hij niet zou spelen), maar denk dat hij met zijn snelheid, techniek en afronding, de Eredivisie heter maakt dan Noa Lang...

27-05-2024 17:19

linksbinnen +8081

Beiden totaal niet realistisch, maar ik zou Noa Lang liever bij ons terug zien.

27-05-2024 17:45

MosesD +14637

Wat zou deze jongen kosten? Kan op beide flanken en heeft veel diepgang.

27-05-2024 16:58

Balgevoel +30817

Inmiddels volgens Transfermarkt weer € 14mio waard. Contract tot 2028, speelt regelmatig (7 goals, 1 assist) dus ik denk niet dat je 'm voor minder dan € 30mio hebt - exclusief natuurlijk nog een Premier League-salaris. Doet het daar ook helemaal niet verkeerd, volgend jaar weer op het hoogste niveau daar... Lijkt mij kansloos.

27-05-2024 17:01

manucharyanedgar +0

Te laat nu inderdaad. Had vorige zomer al moeten gebeuren. Bournemouth heeft nog geen 11 miljoen voor hem betaald. Gelukkig hebben wij voor 5 miljoen meer Mikautadze weten te strikken.

27-05-2024 23:09

Delaney +14696

Zeer waarschijnlijk tussen de 25mln en 30mln euro, misschien zelfs meer.
En dan heeft hij ook nog een riant salaris nodig.
Terughalen is een leuke gedachte, maar ik denk niet realistisch op dit moment.

27-05-2024 17:02

Cocles +1846

En inkomend op 3…2…1…”Kluivert moet terug naar Ajax.”

27-05-2024 16:50

Ajacied33 +36659

En terecht, met of zonder dit artikel, Kluivert jr hoort bij Ajax. Ik zou het toejuichen als Ajax een poging gaat ondernemen om hem terug te halen. In het buitenland zoveel sterker geworden deze jongen

27-05-2024 17:13

Cocles +1846

En 0… 😉

27-05-2024 20:26

Michael 1974 +21971

Klinkt meer volwassen wat logisch is, maar prima teksten. Heb hem onvoldoende gevolgd of we hem terug zouden moeten willen, maar als hij goed genoeg is geworden, altijd welkom, en echte ajacied.

27-05-2024 16:48

Tommyshelby +128441

Kluivert is deze zomer nog te duur, maar ik hoop hem binnenkort weer bij Ajax te zien. Versterking aan de bovenkant en hij moet z’n vroege vertrek compenseren met wat prijzen.

27-05-2024 16:21

ST +23060

Ik heb liever hem dan Bergwijn erbij. Vinden jullie dat raar of niet?

27-05-2024 16:21

Web +178830

Bergwijn niet altijd bij de les, slechte aanvoerder
Maar ook ik vind het nog steeds een goede speler
Kluivert- Bergwijn
Ik denk toch Bergwijn?
Maar twijfel ook wel

27-05-2024 16:23

Balgevoel +30817

Nee, maar Kluivertje hadden we vorig seizoen moeten oppikken, toen Roma 'm zo graag kwijt wilde. Doet het namelijk helemaal zo slecht niet daar (7 goals, 1 assist) en is aanmerkelijk sterker geworden en zéker niet goedkoper. Trouwens, ik zou 'm meenemen naar het EK, maar goed.

27-05-2024 16:43

Web +178830

En een middenvelder als Wijnaldum thuis laten
Vleugel spelers houd al niet over

27-05-2024 16:50

Balgevoel +30817

Precies, Web. Met de middenvelders die er zijn (De Jong, Reijnders, Koopmeiners, Schouten, Simons, Gravenberch en ik denk ook dat Berghuis op 8 of 10 beter is dan Wijnaldum) is het compleet bezopen wat Koeman van plan lijkt te zijn.

27-05-2024 16:55

Praagout +1268

Nee hoor.

27-05-2024 16:48

Simpelishetmoeilijkst +25108

Hoop al heel lang dat Bergwijn verkocht wordt.

27-05-2024 17:53

Web +178830

Erg jammer dat het geld hem weg dreef
Ik meende dat dit bij zijn moeder weg kwam?

Ik vond het een groot talent, snelheid, goed schot en kon binnendoor en buiten om

Aan de andere kant
Tadic werd toen gehaald
Was dit ook gebeurd als Kluivert was gebleven

Ik was ook een groot fan van zijn vader
De laatste grote spits van Ajax

En hij is niet gratis de deur uitgelopen
Volgens mij rond de 16 miljoen verkocht?

27-05-2024 16:20

MosesD +14637

'weg kwam' jij komt uit het hoge noorden, Web? :-)

27-05-2024 16:59

Web +178830

Nee MosesD
Fouten en foutjes horen bij mij posten

27-05-2024 17:55

MosesD +14637

Is geen fout, ‘waar kwam iets weg’ ipv ‘waar kwam iets vandaan’ is Fries. 😊

27-05-2024 17:58

Bergkam +4653

Ben je KJ nu al vergeten?

27-05-2024 17:00

Web +178830

Oei hier heb je een punt
Hoe kan ik die vergeten 😂

27-05-2024 17:55

Ans B +19809

Volgens mij een bondje tussen Raiola en zijn moeder.
Dat interview in de T destijds, was m.i. volledig ingefluisterd door Raiola.
En zijn moeder zag geld en la dolce vita.
Kluivert was nog jong en beïnvloedbaar. Om die reden heb ik het hem nooit kwalijk genomen.
Disclaimer: allemaal aannames, deels gebaseerd op mensenkennis, deels op de onderbuik.

27-05-2024 18:16

manucharyanedgar +0

Prima reactie en goede disclaimer, ik denk er ongeveer hetzelfde over.

27-05-2024 23:12

TeringHenkie +28261

Zijn moeder zat met de gehele onderwereld wekelijks op de tribune!

27-05-2024 18:26

Jarl1989 +4356

Ik zal toch maar eens polsen voor 1 van onze flanken. Snel technisch en een goede leeftijd. Zo’n speler heb je nu echt wel nodig.

27-05-2024 16:19

Rob1976 +9448

"Tot slot geeft Kluivert aan nog altijd alle ontwikkelingen rondom 'zijn' club Ajax in de gaten te houden"

Ja, echte clubman deze Kluivert Jr. 🙄

27-05-2024 16:18

Dave +5840

Zucht opzouten kerel

27-05-2024 16:03

Patrick020 +22228

Jammer dat hij destijds zo vroeg is weg gegaan, anders zat hij waarschijnlijk wel op een hoger niveau.

27-05-2024 15:57

Aspers Art +2772

Vroeger gingen één of twee van de besten door, nu ook de middelmaat.

27-05-2024 15:56

barry1988 +23993

Stel wij verkopen Bergwijn en eventueel Henderson. Zou je dan Kluivert niet kunnen terug halen?
Hij kan op beide flanken, heeft veel ervaring opgedaan in het buitenland en is het type buitenspeler wat wij nu missen en waarmee Farioli graag speelt.

27-05-2024 15:51

leeke +10378

Dan zou ik eerder bij exselsior aankloppen,of voor een Saito

27-05-2024 16:12

Patrick020 +22228

@leeke voor een basisspeler is dat te licht, psv en Feyenoord halen die spelers ook voor de bank

27-05-2024 16:17

leeke +10378

Huh te licht....we spelen geen CL he.en je weet nooit hoe een speler zich ontwikkeld.Schouten kwam ook van exselsior toen hij naar Italië vertrok.

27-05-2024 17:03

barry1988 +23993

Driouech zou inderdaad ook een goede aankoop voor ons zijn.

27-05-2024 17:08

leeke +10378

Idd,jong creatief, scorend vermogen ,en kost geen 10 milj.grootste voordeel dat hij zich niet hoeft aan te passen aan het climaat,eten enz

27-05-2024 18:03

noppenkoning +41106

Nunnely maar 7 wedstrijden voor Heerenveen dit seizoen zie ik, was hij geblesseerd of gepasseerd?

27-05-2024 15:44

Koningtoto +59993

Geradicaliseerd.

27-05-2024 15:53

Koningtoto +59993

Lees net dat Mourinho Kaplan wil hebben.

27-05-2024 15:42

JJFajax +3547

Bron/link

27-05-2024 15:54

Koningtoto +59993

https://voetbal.headliner.nl/item/jose-mourinho-eist-komst-ahmetcan-kaplan-van-ajax-bij-aanstelling-besiktas-footballtransfers-14857

27-05-2024 15:57

ST +23060

Ik vertrouw die bron echt nooit. Zitten er altijd naast.

27-05-2024 16:22

JJFajax +3547

In Turkije kunnen ze alleen dikke salarissen geven aan oude spelers die transfervrij zijn. Geld voor spelers te kopen hebben ze niet, dus Kaplan kunnen ze sowieso niet betalen.

27-05-2024 17:58

Rodsje +14658

Zijn vertrek zorgde ervoor dat we Tadic konden halen en de rest is geschiedenis. Als ie op blote knieën zijn excuses aanbiedt mag ie terug

27-05-2024 15:24

daslogisch1 +10044

Was best een talent bij ons hoor, maar wat ik eerder schreef het is gewoon een broodvoetballer geworden. Was wel snel en klein en kon echt altijd wel een gaatje vinden in de 16 waar hij in kon scoren.

27-05-2024 15:22

ck69 +13059

Altijd -> soms

28-05-2024 11:58

AjaxHoorn +32989

Hoewel Kluivert een beetje aan de domme kant zit, moet je hem ook niet teveel kwalijk nemen. Erg jong al in Europa naam gemaakt. Op zijn 17e, net als de Ligt. Was gewoon een groot talent. Beetje gek gemaakt door Mino, zoals Mino met elke speler doet. Je moet de appjes maar eens lezen die de gastjes al op hun 14e krijgen. Bizar.

Ik volg hem niet meer echt eigenlijk. Hoe heeft hij zich ontwikkeld?

27-05-2024 15:19

OuweDibbes +11724

Mino wilde dat ook bij Joey Veerman doen. Vanuit Volendam naar Hoffenheim brengen. Zijn opa en oom vonden dat niet normaal, wilde lekker in de buurt in de toekomst misschien iets voor FC Utrecht, AZ of een Heereveen. Tja zie waar die nu staat.
Zeker met zijn vader, die eigenlijk beetje toch zijn carrière had verkloot. Zat nog veel meer in. had hij beter moeten weten. Nu hoor je bij de beste 14 van Bournemouth.. terwijl je op je zeventiende bij Ajax er veel meer in het verschiet lag.

27-05-2024 15:44

AjaxHoorn +32989

Zijn vader heeft hem geadviseerd om vooral te blijven. @Henkie, geen idee of Roxanne dat deed.

27-05-2024 19:05

TeringHenkie +28261

Gek gemaakt door mino ? Door zijn moeder bedoel je!!

27-05-2024 15:47

VOETBALisOORLOG +1780

Kluivert is helaas te vroeg vertrokken, anders had hij nu bij Manchester City gevoetbald.

27-05-2024 15:17

Ajax-Amsterdam +4190

Daar geloof ik niks van

27-05-2024 15:32

GNBL +89854 moderator

Blablablabla. Komt niks zinnigs uit deze jongen zijn mond.

27-05-2024 15:13

OuweDibbes +11724

Hou maar op met Ajax is je cluppie.. voor het dubbele salaris hield je jouw en ons cluppie eerst een halfjaar in het ongewis om daarna door de slijk te halen en zo goedkoop mogelijk te verkassen.

27-05-2024 15:12

JJFajax +3547

17 miljoen voor een jochie noem ik niet goedkoop

27-05-2024 15:57

JohnDylan +21807

Kluivert verdient bij Bournemouth momenteel bijna 5 miljoen euro per seizoen. Hij is voor Ajax maximaal de helft daarvan waard. Als hij na Bournemouth voor zo'n 2.5 miljoen euro (3 miljoen in seizoenen waarin Ajax in de Champions League speelt) per seizoen bij Ajax terug wil keren is hij voor mij zeker welkom.

27-05-2024 15:11

OuweDibbes +11724

Zegt alles voor Kluivert.. Iemand die het schijnbaar prima vind om voor dat salaris bij Bournemouth te hangen spelend voor een 10e plaats op je 25 jarige leeftijd. Wie had dat gedacht op zo n debuut op 17 jarige leeftijd. Heeft geen drive en geen mentaliteit.

27-05-2024 15:46

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Is dit echt waar? Compleet ziek toch dat een Engelse laagvlieger dit soort salarissen kan betalen aan vrij middelmatige spelers...

27-05-2024 16:16

JohnDylan +21807

In 2022/23 kreeg Bournemouth 135-140 miljoen euro voor de TV rechten. Het financiele gat tussen de Premier League en de rest van de wereld is enorm.

27-05-2024 16:53

Simpelishetmoeilijkst +25108

Klopt precies, en daarom is het zo moeilijk voor onze club echt mee te doen in Europa.

27-05-2024 17:59

Hijosdedioses +6556

Maar Justin waarom ben je een voetbalnomaad?

27-05-2024 15:07

FysioPat020 +25603

Kluivert >> Godts

27-05-2024 15:04

Capocapo +12001

"Ajax is mijn cluppie"
Dat hebben we gezien ja

27-05-2024 14:57

leeke +10378

Heeft Ajax toch gewoon een 17 a 18 milj opgeleverd, zijn er voor minder vertrokken.en die gasten worst niks kwalijk genomen

27-05-2024 16:16

Capocapo +12001

Zijn jouw woorden, die gasten moeten ook niet roepen dat Ajax hun club is.

27-05-2024 16:19

leeke +10378

Ach zag je Tadic na ieser doelpunt in Turkije....embleem kussen,deed hij dat ook niet bij Ajax.....zo werkt het nou eenmaal

27-05-2024 17:05

Balgevoel +30817

Tuurlijk is Tadic óók gewoon een demagoog eersteklas. Noemt supporters van Fener de beste die hij ooit had, likt ook daar z'n clubembleem af: dat pleasen zit gewoon een beetje in z'n aard opgesloten. Vind ik allemaal niet zo erg. We vergeten ook dat hij drie keer eerder nogal dicht bij een vertrek was: Barcelona, Milan (toen moest z'n contract voor het leven nog even worden opgewaardeerd) en Roma...

27-05-2024 17:13

Capocapo +12001

Precies dat. Heeft ook z'n waarde gehad voor Ajax. Kluivert pakte de eerste de beste kans om weg te wezen

27-05-2024 17:48

leeke +10378

Heeft hij toch gelijk in.nieuw avontuur,geld,....tja dat er mensen geloven in echte Ajacieden,of mensen die bij hun baas blijven als ze ergens anders het dubbele krijgen.dat noem ik nou dom.Die jongen heeft Ajax terug betaald ,door een goede transfer te maken. Er zijn voldoende spelers die Ajax niks of minder hebben opgebracht...MazzA ging gratis naar Bayer,vele malen erger

27-05-2024 18:07

Capocapo +12001

Mazraoui is de uitzondering naar mijn idee, Ajax heeft hem heel lang aan het lijntje gehouden in de jeugd/Jong Ajax

27-05-2024 18:21

leeke +10378

En bij Ajax 1 kon hij gewoon verlengen.allemaal onzin dus.Dankzij Ajax ben je mede geworden als voetballer die je bent,mag je echt wel wat voor terug doen. En dat heeft Kluivert dus gedaan

27-05-2024 18:43

behangdelul +32495

Wat heeft die een spijt!
Goed, ga dan maar weer geld tellen Justin, daar was het om te doen, komt het vast weer goed!

27-05-2024 14:47

4xEC1 +7712

Je merkt het aan alle interviews die hij tot nu toe geeft dat hij spijt heeft; geen slecht woord over Ajax, hij zal het alleen nooit zeggen.

27-05-2024 15:02

AjaxPassion +3899

Sterker nog, dat heeft hij al gezegd. Google maar eens.

27-05-2024 15:10

4xEC1 +7712

Echt joh? Dat heb ik dan gemist. Sterk dat hij het toch toegeeft, wat hij eerder nooit deed.

27-05-2024 15:27

behangdelul +32495

Die heb ik ook gemist hoor. Zal waarschijnlijk wel zijn geweest: spijt heb ik niet, maar het had anders kunnen lopen blablabla

27-05-2024 15:35

AjaxPassion +3899

Als het kan, terughalen!

27-05-2024 14:44
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.