'Klaiber, Magallán en Daramy mogen (tijdelijk) vertrekken; Ajax denkt mogelijk mee met Schuurs'

door Bart Veenstra 204

Bron De Telegraaf

'Klaiber, Magallán en Daramy mogen (tijdelijk) vertrekken; Ajax denkt mogelijk mee met Schuurs'

door Bart Veenstra 204

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Sean Klaiber, Lisandro Magallán en Mohamed Daramy mogen (tijdelijk) op zoek naar een nieuwe club. Dat meldt De Telegraaf woensdagochtend. Daarentegen wil Ajax Edson Álvarez, Perr Schuurs en Antony graag behouden.

Klaiber stond vorig seizoen nog aan de kant met een zware knieblessure. De rechtsback mocht zich deze voorbereiding laten zien aan de technische staf van Ajax, maar zou zijn gewogen en te licht bevonden. Zodoende zou Klaiber nu mogen uitkijken naar een andere club.

Ook Magallán mag vertrekken bij Ajax. De Argentijn, die in 2019 voor negen miljoen euro overkwam van Boca Juniors, werd in het verleden al verhuurd aan Deportivo Alaves, FC Crotone en RSC Anderlecht. Magallán heeft bij Ajax nog een contract van één jaar. Om ruimte te maken op de salarispost zou Ajax nu aansturen op een verhuur of zelfs transfervrij vertrek.

Tot slot mag ook Daramy tijdelijk vertrekken. De Deen werd vorig jaar nog voor twaalf miljoen euro overgenomen van FC Kopenhagen, maar komt in Amsterdam nauwelijks aan spelen toe. Het technische duo Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar staat open voor een verhuurperiode. Naar verluidt zou Club Brugge hem tijdelijk willen overnemen van Ajax, al zijn er meer geïnteresseerde partijen.

Wat doet Ajax met Álvarez, Schuurs en Antony?

Er zijn ook spelers die trainer Alfred Schreuder liever niet ziet vertrekken. Zo heeft Ajax aan Álvarez aangegeven dat hij in elk geval tot na het WK moet blijven. De Mexicaan heeft zich daar (vooralsnog) bij neergelegd, zo schrijft De Telegraaf.

Ajax laat ook Schuurs liever niet gaan, al heeft hij zelf wel zijn zinnen gezet op een transfer. De Limburger weet dat hij Jurriën Timber voor zich heeft en zodoende past hij voor wéér een rol als reserve. Nu de interesse toeneemt wil hij bij een club een vaste waarde worden. Ajax toont begrip voor het standpunt van de speler en zijn management, maar de club wil voor de te ontvangen transfersom - twaalf miljoen euro - een gelijkwaardige vervanger kunnen aantrekken. Onder meer Fiorentina en Torino zijn geïnteresseerd.

Ajax wil ook Antony maar al te graag behouden. De Amsterdammers vinden een vertrek van de Braziliaan onwenselijk en zien bovendien geen noodzaak om nóg een basisspeler te verkopen. Wel beseft men bij Ajax dat elke speler te koop is. 'De aanvankelijke bodemprijs van 80 miljoen euro is inmiddels al verhoogd tot – inclusief bonussen – honderd miljoen', besluit men.

Lees meer over:
Plaats reactie

Delaney +14701

Daramy verhuren aan FC Twente zou geen verkeerde gedachte zijn, ze spelen waarschijnlijk ook nog Europees mochten ze de voorrondes doorkomen.
Op die manier kun je hem tenminste goed beoordelen tijdens het seizoen, word toch een stuk moeilijker als hij aan een buitenlandse club word verhuurd.

27-07-2022 20:00

Kaatje +4791

Kik Pieri niet op het lijstje?

27-07-2022 15:53

fc Barcelona_ke +19239

Die zal wel bij jong melden vanwege weinig linksbenige verdedigers

27-07-2022 18:20

Bonno1978 +6457

100 miljoen, zo lekker om te lezen. Dat iemand belt met interesse. 'Hallo, hoeveel kost Antony?'...'ehh, 100 miljoen....wat zegt u? 100 miljoen...Klinkt lekker he? Fijne dag verder'...

27-07-2022 13:55

Snellejapie +11401

Zo, 12 miljoen euro door de plee heen. Lekker dan.

27-07-2022 12:46

SjakiedeWit +2636

Wat heeft Mo gekost?

30-07-2022 14:53

GarciaDeLaTorre +22893

Timber zou de duurste aankoop ooit voor Feyenoord worden. Voor een schokkend bedrag van 8,5 miljoen euro! Voor dat soort bedragen kopen wij onze miskopen (Magallan), geeft wel aan hoe ver we van die club af zitten.

27-07-2022 12:21

Kaatje +4791

Wij zien het als een koopje, maar als Ajax aan de deur had geklopt, had FC Utrecht geen 8,5 mln gevraagd. Misschien wel het dubbele.

27-07-2022 15:48

Cesc88 +6189

Off: Verdediger van Atalanta gepakt met doping, weet bijna zeker dat ze nu aan gaan kloppen voor Schuurs.

27-07-2022 12:21

RJB1979 +25548

Voor doping zijn ze toch echt te laat bij ons hoor. Die van ons zit in Milaan.

Zit vooral.

27-07-2022 12:52

Elknadeelhebzijnvoordeel +756

Ik snap niet zo goed waarom al deze spelers (tijdelijk) wegmoeten. Als er nu onverwachte zaken gebeuren (langdurige blessures, schorsingen, corona etc.) zit je straks weer met een te krappe selectie.
Waarom zou je zo'n Klaiber en Schuurs niet gewoon op de bank houden voor plan C. Beetje zuur voor hen dat ze dan nauwelijks spelen, maar in de voetballerij weet je dat die kans erbij hoort wanneer je een contract ergens tekent.
Clubbelang mag af en toe ook wel boven individueel belang worden geschaard, we zijn geen liefdadigheidsinstelling en we betalen ze ruim genoeg.

27-07-2022 12:20

gertjan_laarberg +0

Er bestaat een optie bij verhuur van spelers om ze elk moment terug te halen wanneer de club ajax in dit geval zou willen maar of ze daar gebruik van gaan maken weet ik niet

27-07-2022 13:36

Sjaak Polak +1837

En klaassen?

27-07-2022 12:19

oudzuid2 +7292

Daramy was ook echt een soort goedmakertje, tweede keus nadat die deal met die ene topper uiteindelijk toch niet doorging

27-07-2022 12:19

GarciaDeLaTorre +22893

Die topper die nu bij Stade Rennes of all clubs op de bank zit?

27-07-2022 12:19

thelordjoshua +10641

heeft net een blessure achter de rug. vandaar. verdiepen

27-07-2022 12:44

oudzuid2 +7292

gaat erom dat ie tweede keus was en nooit voor Ajax de hoogste prio had

27-07-2022 12:50

Sampaoli +39155

Zou Magallan zó slecht in de markt liggen dat hij zelfs transfervrij weg mag? Ongelooflijk. Klaiber snap ik, kunnen we nu nog aan verdienen. Schuurs ook. Daramy moeten we eigenlijk ook verkopen, heeft nog altijd een waarde van 8-10 miljoen nu.

27-07-2022 12:19

Elknadeelhebzijnvoordeel +756

Bij Anderlecht heeft hij redelijk veel gespeeld maar was men absoluut niet tevreden over hem.

27-07-2022 12:21

GarciaDeLaTorre +22893

Tsja, lees dat Arias transfervrij is aangeboden. Is wel een gifkikkertje en vrij technische jongen. Heeft wel erg weinig gespeeld de afgelopen seizoenen. Vorig seizoen maar 613 minuten en het seizoen ervoor maar 90... Snap dan direct dat Atleti hem wegdoet.

Een Colombiaan vraagt ook flink wat salaris. Omdat Arias een vrij onzekere factor is, zou ik lekker verder kijken.

27-07-2022 12:14

Daminem +400

Ik zou Schuurs verhuren aan een andere topclub waar hij wel aan spelen toe kan komen. Volgend seizoen gaat Timber weg en dan heb je met Schuurs echt wel een goede vervanger. Regeren is vooruitzien.

27-07-2022 12:14

trodat4030 +96403

Misschien zou een jaartje in de basis bij Manchester City Schuurs wel goed doen idd.

27-07-2022 13:02

Tabbink +1535

Lijkt me een goede keuze om deze jongens te laten gaan. Van Schuurs snap ik heel goed dat hij wil voetballen. Aardige voetballer maar helaas niet goed genoeg voor ons.

27-07-2022 12:09

HallelujahAmsterdam +10638

Voor Magallan en Klaiber een definitieve oplossing zoeken. Magallan heeft niemand overtuigd (behalve Overmars toen hij hem aankocht) , en ondanks de zware blessure van Klaiber is het vooral voor TH een nuttige aankoop geweest , die zelfs hij geen basis plek gunde. Omdat hij gewoon niet voldoet.

Schuurs moet ook uit z'n lijden verlost worden. Lijkt wel alsof deze jongen elk seizoen verzuipt met name na de voorbereiding. Genoeg tijd gehad om te aarden. Interviews waarin hij aangeeft 'ik mag niet weg van de club en trainer' , zijn goedmakertjes in z'n eigen hoofd , om vervolgens een seizoen met genoegen plaats te nemen op de bank.
Zelf ben ik wel een fan van Alvarez. Ziet er onbeholpen uit en z'n handelingssnelheid mag omhoog. Maar als je vooral kijkt naar wat ie wel bijdraagt , vooral bij 'bal verlies' of 'bal bezit tegenstander' , geeft hij balans aan de middenvelders die meer vooruit geschoven spelen.

27-07-2022 12:02

Ozymandias +159568

Ik neem aan dat Ten Hag direct toe zal slaan door Klaiber naar Manchester te halen...

27-07-2022 11:58

Web +178830

Ten Hag is niet gek

27-07-2022 12:02

Ozymandias +159568

Hij was gek genoeg om hem naar Ajax te halen. United heeft een mindere spelersgroep dan Ajax.

27-07-2022 12:04

HenryWaltonJonesjr +671

Klaiber is eigenlijk in deze selectie de beste rechtsback, had dat twee jaar geleden nooit zien komen, maar vandag moet je hem eigenlijk opstellen. "Beter" zal het voor die positie alleen maar zijn als je Timber daar laat spelen en dan met Bassey, Blind, Wijndal samen opstelt, maar Timber hoort gewoon als (R)CV te spelen.
Rensch en Regeer zijn gewoon (nog?) niet rijp voor die positie.

27-07-2022 11:57

NikiZimling +0

Maatje van mij heeft een nieuwe podcast over Ajax, waarin hij met een van de kakkies over ons en 010 praat. De Charisteas Podcast, zou lachen zijn als het groot wordt.

On topic: Ik breng Klaiber en Magallan op de fiets nog naar een nieuwe club als het moet.

27-07-2022 11:57

TafkaAjaxdordttt +2

Verkoop Alvarez nou gewoon lekker. Daramy idd verhuren, heb ik nog wel vertrouwen in. Ik zou een Unuvar en Fitz-Jim ook verhuren als ze naar een goede eredivisie club kunnen.

27-07-2022 11:48

Kingoffdatoilet +17128

Pijnlijk om te lezen dat ze Alvarez niet willen laten gaan. Is toch een jongen waar je nog centjes voor kunt pakken en er bij een vertrek niet op achteruit gaat. Ook wordt Schreuder dan gedwongen aantrekkelijk voetbal te spelen. Ik vind dat het clubbestuur op aantrekkelijk voetbal moet aansturen als de trainer daar geen ballen voor heeft.

27-07-2022 11:45

Kingoffdatoilet +17128

Klaiber ruilen voor Arias? Mogen ze wat mij betreft Magallan ook hebben.

27-07-2022 11:42

Telamon +9192

Alvarez die niet mag vertrekken, echt ongelooflijk. Voetballend haalt hij je enorm onderuit, verdedigend is het allemaal schijn. Statistisch niet best in de grondduels, wordt geregeld voorbij gelopen, maakt lompe overtredingen (teken dat hij niet goed kan verdedigen) met linke vrije trappen als gevolg.

Kortom, in alles haalt hij je naar beneden, maar nee, zogenaamd 'belangrijk'. Haalt het hele plezier in kijken naar Ajax voor me weg. Heb je zoveel goede voetballers voor iedere positie, zit er één tussen die de slechtst voetballend middenvelder op de Europees betaald voetbalvelden is.

En dan beoordeelt men hem vooral op potjes waarin de tegenstander inzakt, waardoor zijn gebreken veel minder naar voren komen. En men gaat er dan totaal aan voorbij dat sommige tegenstanders ook hoog compact staan en soms ook drukzetten, en dan valt hij keihard door de mand. Dat kan gewoon niet. Afgelopen seizoen was Ajax al weinig tot niks tegen eredivisieploegjes die hoog compact stonden. Daar is dus totaal niet van geleerd.

27-07-2022 11:34

In Bassey we trust +15361

Gewoon Schuurs weg doen en een andere halen. Die jongen heeft het nooit gehad.

27-07-2022 11:32

FCDuivendrecht +5466

“Klaiber te licht bevonden”. Goh, wat een verrassing, wie had dat nou zien aankomen?

27-07-2022 11:28

Masz +3731

Is een leuke voetballer maar meer iets voor 010. arghhhhh 🤐😵‍💫😵

27-07-2022 11:38

Jariking +5445

Arias is aangeboden. Was in zn psv tijd geen slechte maar mag niet zomaar gratis weg van Simeone.

27-07-2022 11:22

twynestar +28218

rensch naar het centrum. prima rechtsback hoor Arias

27-07-2022 11:32

Freddy +11374

Wat is er nog van over na een zware blessure en weinig speeltijd?

27-07-2022 11:46

MichelAngelo66 +22194

Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat hij transfer vrij is?

27-07-2022 11:43

Allesreiniger +3361

Vind het wel goed dat ze magallan’s contract zelfs vroegtijdig willen beëindigen (zo lees ik hem iig) als het niet van een verhuur komt. Verkoop lijkt mij uitgesloten.

Elke aandacht aan hem besteed is echt weggegooide energie. Liever dan vroegtijdig met pensioen dan nog een jaar mee laten hobbelen op trainingsveld 3

27-07-2022 11:07

Masz +3731

Indien er 4 spelers voor je staan is het inderdaad beter om je koffers te pakken.
Jammer maar niet iedereen slaagt bij Ajax.

27-07-2022 11:47

zivkabrimovic +261

Uiteindelijk heb je gewoon té veel middenvelders.

Tadic (Geen linksbuiten meer, en gaat uiteindelijk geen spits worden ben ik bang).
Berghuis
Klaassen
Kudus
Taylor
Alvarez
Blind (Bassey en Wijndal zullen niet zomaar gaan banken).

Talenten als Unuvar, Hlynsson, Delgado, Vos, Fitz Jim en Regeer heb je ook nog om te rouleren.

Hoe wil je dit in vredesnaam tevreden houden?
Mijn ideale middenveld ziet er zo uit:
Tadic Blind Kudus

27-07-2022 11:04

BakkalBijter +11624

En Ihattaren eventueel

27-07-2022 11:05

Masz +3731

Gisteren rouleerde de basis. Dat kan je deels per wedstrijd invullen.
Álvarez, Blind en Tadić blijven waarschijnlijk staan omdat die door Schreuder als leiders voor het behouden van de Ajax speelwijze worden gezien. Met Tadić als midvoor kan je dan nog genoeg per wedstrijd rouleren. Als 1 van de invallers dan elke keer(verschil tussen talent en top) weer schitterd dan veroverd die vanzelf een basisplaats.
Ik heb veel vertrouwen in het huidige team en zie het seizoen met vertrouwen tegemoed.

27-07-2022 11:58

Allesreiniger +3361

Snap je punt! Ik denk dat dat nog te doen is though als er maar voldoende gerouleerd wordt. Zeker als je vaker snel naar een deels andere speelstijl kan schakelen tijdens een wedstrijd. Krijgt iedereen zijn minuten en blijft tevreden (hopelijk) en een tegenstander krijgt het lastiger door variatie op het veld

27-07-2022 11:09

Ajax27 +19086

Je gaat niet rouleren om het rouleren. Je wisselt spelers om de wedstrijd een andere impuls te geven. Je kunt dus niet verwachten dat wekelijks de wisselspelers 20-30 minuten spelen.

Gelukkig is het seizoen lang, zit er een WK tussen, en zullen we vooral blij zijn met deze kwalitatief sterke selectie na de winter. Voor de winter zullen er wat ontevreden koppies rondlopen... maar iedereen zal z'n aandeel krijgen.

Ben vooral benieuwd wie er buiten de boot gaan vallen. Klaassen denk ik, Kudus en misschien zelfs wel iemand als Wijndal.

In het begin zal dit de start worden:
Bergwijn - Tadic - Antony
Berghuis - Klaassen - Alvarez
Wijndal - Blind - Timber - Rensch

Maar over 2 maanden zie ik best gebeuren dat deze er zo uitziet:
Bergwijn - Brobbey - Antony
Berghuis (8) - Tadic (10) - Klaassen (6)
Blind - Bassey - Timber - [aankoop]

27-07-2022 11:25

Allesreiniger +3361

Ja eens met wat je schrijft. We gaan het zien.

Qua opstelling denk/hoop ik eigenlijk dat we meer beginnen met jouw 2e opstelling maar dan met alvarez ipv klaassen. Aankoop mag wmb een keer worden ingevuld door een fitz-jim of Rensch (als die de draad oppakt en flink gaat groeien. Geen schuursje Rensch!)

27-07-2022 11:52

Ajax1969 +4162

Nee, daar ben ik het niet mee eens. Als je je goede naam als opleidingsclub wil houden, moet je talenten meer speeltijd geven dan de afgelopen jaren is gebeurd. Bovendien heeft het niet rouleren ook als nadeel dat als ze er moeten staan, vanwege blessures, ze nauwelijks speelminuten in de benen hebben.

27-07-2022 12:55

Timo.H +216

Geen plaats voor Kudus denk je Ajax27?

Oh lees, je bericht nu pas goed. Ik denk (zolang Kudus ook gewoon goed traint) dat Schreuder niet buiten hem kan. Ik zou dan ook heel graag zien;

Berghuis (10)
Kudus (8)
Klaassen/Blind/Taylor (6)

Voetballend rif zoals Schone/de Jong/vd Beek(Ziyech)

27-07-2022 13:12

Ajaxfan1980 +44

Je hebt Jensen ook nog mocht hij terugkomen in Dec. Rosenborg wil hem graag houden las ik

27-07-2022 11:12

AlexIbarra +19238

Volgens mij kun je ook iets meer in mogelijkheden denken, ipv onmogelijkheden.
Tadic is geen linksbuiten meer en Blind geen verdediger?
Voor mij is Tadic gewoon eerste of tweede linksbuiten achter Bergwijn. Wijndal en Bassey moeten heel vlot aanhaken of Blind wandelt gewoon weer links achterin.

Kudus kan op heel veel posities spelen maar als je hem als middenvelder ziet, brengt hij toch totaal iets anders dan Alvarez? Taylor doet het goed maar moet ook nog maar laten zien of hij 50+ wedstrijden een goed niveau kan halen.

Ben wel met je eens dat er voor de talenten niet heel veel minuten in lijken te zitten. Maar daarvoor hebben we Jong en eventueel verhuurmogelijkheden.
Het wordt weer een druk en rommelig seizoen dus ik zie het voorlopig even als luxepositie dat we keuzes hebben op het middenveld. Niet als een probleem om iedereen tevreden te kunnen houden.

We hebben al heel veel spelers laten gaan, laat deze groep (min de Bandé's, Klaibers etc.) zich maar bewijzen. Dan is er over 5 maanden alweer een transferperiode voor wie het niet gaat redden.

27-07-2022 11:23

Antonius Elshof +183

Tadic kan nog prima als hangende spits of op 10 !

27-07-2022 15:25

twynestar +28218

unuvar verhuren. rest van talenten maakt geen aanspraak om mee te mogen rouleren dit jaar.

27-07-2022 11:34

Daniel Rep +675

https://www.telegraaf.nl/sport/589135425/koophonger-ajax-nog-niet-gestild

KOOPHONGER AJAX NOG NIET GESTILD

Door MIKE VERWEIJ

AMSTERDAM - Ajax presenteerde zich in de benefietwedstrijd tegen Shakhtar Donetsk (3-1) dit seizoen voor het eerst aan de eigen fans. Toch staat nu – drie dagen voor de strijd om de Johan Cruijff Schaal met PSV en tien dagen voor de competitiestart bij Fortuna Sittard – al vast dat de selectie van Alfred Schreuder voor het sluiten van de transfermarkt op 1 september nog een aantal wijzigingen ondergaat. Op de transfermarkt maken technisch manager Gerry Hamstra en zijn rechterhand Klaas-Jan Huntelaar overuren.

Het mocht wat kosten: 85,6 miljoen euro om precies te zijn en met bonussen mogelijk zelfs 92,1 miljoen euro. Maar met de komst van Steven Bergwijn, Owen Wijndal, Brian Brobbey, Calvin Bassey en Francisco Conceiçao werd de nieuwe trainer Schreuder tot dusver op zijn wenken bediend. Bergwijn, Wijndal en Brobbey stonden bovenaan zijn verlanglijst en met de komst van de linksbenige Rangers-centrumverdediger Bassey werd razendsnel ingespeeld op het onvermijdelijke vertrek van Lisandro Martinez. De transfer van het Portugese wonderkind Conceiçao (van FC Porto) was voor 5 miljoen euro een buitenkansje.

Positieve balans

Ondanks het feit dat de clubleiding met lede ogen aanzag hoe Noussair Mazraoui (Bayern München) en André Onana (Internazionale) transfervrij de deur achter zich dichttrokken en ook Danilo (Feyenoord) en Zakaria Labyad (nog geen club) gratis vertrokken, is de transferbalans nog altijd positief. Martinez (Manchester United), Sébastien Haller (Borussia Dortmund), Ryan Gravenberch (Bayern München) en Nicolas Tagliafico (Olympique Lyon) brachten in totaal 110,8 miljoen euro in het laatje en dat bedrag kan door middel van bonussen oplopen tot 125,87 miljoen euro.

Hoewel het voor Nederlandse begrippen al historisch hoge uitgaven zijn, is de Amsterdamse koopwoede nog niet gestild. Een extra middenvelder wordt niet als overbodige luxe gezien, maar heeft geen prioriteit. Vanwege het vertrek van de spitsen Haller en Danilo zoekt Ajax met man en macht nog wel een extra nummer 9, terwijl de scouts ook op pad zijn gestuurd voor een rechtsback die de strijd kan aangaan met Devyne Rensch. Sean Klaiber, die vorig seizoen met een zware knieblessure aan de kant stond, is gewogen en te licht bevonden. De van FC Utrecht afkomstige verdediger mag uitkijken naar een andere club. Santiago Arias (30) is bij Ajax aangeboden. De voormalig PSV’er, die bij Atletico Madrid transfervrij mag vertrekken en met Colombia naar het WK wil, is qua salaris geen goedkope speler, wordt als ’interessant’ bestempeld, maar was het laatste seizoen een aantal keren geblesseerd. Desondanks kan hij goede statistieken overleggen.

27-07-2022 10:55

Daniel Rep +675

Uitgaande transfers

Ook miskoop Lisandro Magallan, die in januari 2019 voor 9 miljoen euro van Boca Juniors naar Amsterdam kwam, maar sindsdien in zeven wedstrijden 172 minuten in Ajax 1 speelde, mag weg. Magallan werd verhuurd aan Deportivo Alaves, FC Crotone en Anderlecht en deed het in België bijzonder goed. De Argentijn heeft een contract tot de zomer van 2023 en lijkt gezien zijn riante salaris van plan dat uit te dienen. Om ruimte te maken op de salarispost wordt door Ajax aangestuurd op een verhuur of transfervrij vertrek.

Bij Mohamed Daramy, die bij zijn komst van FC Kopenhagen een prijskaartje van 12 miljoen euro om zijn nek had, staan Hamstra en Huntelaar open voor een verhuurperiode. Club Brugge, dat vorig seizoen met de Amsterdammers streed om de handtekening van Daramy, zou hem alsnog tijdelijk willen inlijven. Maar er zijn meer geïnteresseerden.

En dan zijn er nog spelers die Schreuder liever niet ziet vertrekken. Edson Alvarez is te verstaan gegeven dat hij in elk geval tot na het WK moet blijven en de Mexicaan heeft zich daar (vooralsnog) bij neergelegd. Perr Schuurs heeft ook het etiket ’onmisbaar’, maar heeft zijn zinnen wél op een transfer gezet. De Limburgse rechter centrale verdediger heeft Jurriën Timber voor zich, past voor wéér een rol als reserve en wil – nu de interesse aanzwelt – bij een club een vaste waarde worden. In een gesprek met de speler en zijn management toonde Ajax begrip voor dat standpunt, maar werd wel aangegeven dat voor de transfersom die Ajax ontvangt minimaal een gelijkwaardige vervanger moet kunnen worden aangetrokken. Belangstellenden als Fiorentina en Torino weten inmiddels dat Schuurs rond de 12 miljoen euro én bonussen moet kosten.

Tot slot vecht Ajax voor het behoud van Antony. De Braziliaan wil zijn goede vorige seizoen met een droomtransfer bekronen, maar de Amsterdammers vinden dat onwenselijk en zien geen noodzaak om nóg een speler te verkopen. Tegelijkertijd is er het besef dat elke Ajax-speler te koop is. De aanvankelijke bodemprijs van 80 miljoen euro is inmiddels al verhoogd tot – inclusief bonussen – honderd miljoen. Duidelijk is dat het tot 1 september onrustig zal blijven.

27-07-2022 10:55

Martje +2928

Unuvar mag wat mij betreft ook verhuurd worden. Heeft meer uitdaging nodig dan de kkd en gaat bij ons nooit spelen.

27-07-2022 10:51

Allesreiniger +3361

Ik vrees dat ook terwijl ik hoop dat hij blijft en écht gaat doorbreken. Jaartje verhuur ana Twente zou niet gek zijn

27-07-2022 11:03

Web +178830

Als Klaiber weg mag, komt er een back
Anders doe je dit niet

27-07-2022 10:48

NeeI +107643

Hoezo niet? Niet goed genoeg, is niet goed genoeg.

27-07-2022 10:52

Web +178830

Ik zeg ook niet dat hij goed is
Maar Rensch is vaak geblesseerd en moet er niet aan denken dat ze dan Timber er weer neer zetten
Ben wel fan van Fritz- Jim

27-07-2022 11:48

Masz +3731

Wie staat er achter Rensch en Regeer? Ja maar je heb toch 11 spelers nodig en ook een rechtsback.
Of we moeten 343 gaan spelen? Denk het niet.

27-07-2022 12:06

Allesreiniger +3361

Klaiber heeft ook wel gemispeert in de voorbereiding met als hoogtepunt de voorbereiding voor het doelpunt bij RB Salzburg

27-07-2022 11:03

Nr.10 +110979

‘Fucking hell!!’
Dat was het einde van de Sjaan in Amsterdam.

27-07-2022 11:45

JariHeijden +5590

Rensch, Regeer en nu ook Fitz-Jim. Drie opties. Klaiber komt daarachter pas.

27-07-2022 11:28

Masz +3731

Is Fitz-Jim een rechts back?
Of kunnen we Taylor of iedereen die kan ballen daar neer zetten.

27-07-2022 12:08

Web +178830

Gisteren zag ik toch weer de oude Alvarez
Die had ik een tijd niet meer gezien
Utrecht en PSV naar de winter nog, daarna niet meer, nog wel een paar hele belangrijke goals gemaakt
Maar gisteren zat hij er weer fel op. Waar hij het toch van moet hebben, anders heb je niets aan hem

27-07-2022 10:46

Stefansuarez +19013

Waar is klaassen in dit verhaal

27-07-2022 10:41

Ricoteb +53174

Hopelijk op de bank

27-07-2022 10:41

Web +178830

Nergens
Moet hij weg dan?
Of zou hij ook nog nuttig kunnen zijn?
Vaste basis zal niet gebeuren denk ik

27-07-2022 10:48

Stefansuarez +19013

Liefst zie ik klaassen vertrekken.

FREE KUDUS Taylor,kudus ,berghuis,tadic allemaal alternatieven voor davy

27-07-2022 10:48

3*stars*3 +23369

Klaassen wil met oog op WK ook minuten maken.
Denk niet dat hij bij Ajax verzekerd is van die basisplek.
Wat hij hele voorbereiding laat zien is gewoon van een bedenkelijk niveau.
0,0% risico en als hij die goal niet maakt voegt hij echt helemaal niets toe.

Echte Ajacied natuurlijk maar sentimenten tellen niet.

27-07-2022 10:53

S.Ajacied +5193

Precies dit. Kudus moet gewoon in zijn plaats komen, want hij heeft net zoveel scorend vermogen en kan voetbaltechnisch veel beter mee. Klaassen verneukt vaak ook een hoop ballen, omdat hij niet altijd mee kan in het snelle tempo. Klaassen is een prima speler, maar hoop niet dat hij vaste basiskracht wordt.

27-07-2022 11:09

YRGI +32921

Vriendje van Schreuder speelt gewoon.

27-07-2022 11:48

Allesreiniger +3361

Ik hoop dat hij als invaller ook tevreden is. Zeker als we in december weer een vollopende ziekenboeg krijgen, kan meneer 1-0 weleens weer een hele belangrijke pion worden

27-07-2022 11:05

Masz +3731

Zeker eredivisie waardige voetballer. Ajaxied. Veel inzet. (Gelukkig) hebben we Taylor, Tadić, Kudus, Chico en Mo. En Berghuis.

27-07-2022 12:14

willycicci +3794

Bande, Magallan, Pierie en Klaiber zijn spelers die je per direct definitief moet lozen. Je zal op allen een verlies maken maar ze erbij houden heeft totaal geen nut.

Daramy, Unuvar en Hansen hebben vlieguren nodig op het hoogste niveau en moet je verhuren aan clubs ala Twente, Vitesse, Utrecht etc

Zo goed mogelijk schoon schip proberen te maken we hebben ook nog versterkingen nodig en het salarishuis kent hoge kosten van veel overbodige spelers

27-07-2022 10:40

louis60 +11472

Spelers verhuren buiten Nederland. Anders maken ze je het nog lastig in de ED. Ze willen zich dan extra bewijzen tegen ons.

27-07-2022 10:48

Oxxer +163839 moderator

Bande, Magallan, Pierie en Klaiber verdienen zoveel dat krijgen zij ergens anders niet. Dat was zijn goed recht, wel de reden waarom Labyad zonder morren jarenlang op de bank zat.

27-07-2022 10:51

Lagasj +2905

Met dank aan Ten Hag

27-07-2022 11:43

Oxxer +163839 moderator

Itt wat hij zegt na piemel-gate was ETH klaar bij Ajax. Daarna was hij alleen bezig zijn trackrecord te verbeteren, alles op safe.

27-07-2022 12:10

Masz +3731

Ook eeuwig zonde dat Zyech Donny en overige op de bank of tribune zitten en toch op hun kans wachten.
Dat schijnt bij topsalarissen te horen.

27-07-2022 12:26

Oxxer +163839 moderator

“ Ook eeuwig zonde dat Zyech Donny en overige op de bank of tribune zitten “

Verandering van omgeving na 8 jaar Eredivisie zoals Ziyech is logisch.

Ps: jij inmiddels door dat teksten tussen leestekens geciteerd zijn?

27-07-2022 12:54

AFCAHELLMOND +2240

Ik zou Klaiber nog ff houden voor op rechtsachter want de rest op die positie kan er ook geen zak van. Wie o wie moeten we kopen?

27-07-2022 10:31

Nr.10 +110979

Allemaal begrijpelijke besluiten. Als Klaiber vertrekt zal dat betekenen dat er een rb komt.
12 miljoen voor Schuurs vind ik wel aan de lage kant.
Brugge lijkt mij geweldig voor Daramy, de stap naar Ajax 1 is voor hem gewoon te groot gebleken.

27-07-2022 10:30

Ricoteb +53174

12 miljoen voor Schuurs is prima. Heeft vaak bewezen het niveau niet aan te kunnen. En wil ook nog weg. Zo’n bedrag voor een bankzitter zonder basisperspectoef lijkt me niet verkeerd. Bij Feyenoord en PSV is geen enkele verdediger dan bedrag waard.

27-07-2022 10:41

JariJari +15116

Fey kreeg al 15M voor augsnes toch? Schuurs is toch wel meer waard dan dat?

27-07-2022 11:56

Masz +3731

Is nog niet uit ontwikkeld. Moet nog kunnen groeien vooral als hij constant in de basis staat.
Botman doet het nu ook goed.

27-07-2022 12:28

Nr.10 +110979

@ricoteb. Ik ben het met alles wat je zegt eens, behalve dan dat ik 12 miljoen onder die condities nog steeds weinig vind. Volgens mij heeft hij ook een langdurig contract. Maar goed, ik dacht dan dat Ajax misschien wel 15 voor hem kan krijgen, dus misschien maakt het ook niet zoveel uit.

27-07-2022 13:29

Nr.10 +110979

Heeft Feyenoord die Aursnes ook nog verkocht? De tering.

27-07-2022 13:29

Oxxer +163839 moderator

Daramy heeft nauwelijks kansen gehad deels omdat Tadic alles speelt. Ik vind het te vroeg hem definitief af te schrijven.

27-07-2022 10:52

Nr.10 +110979

Ik ook. Daarom lijkt een verhuur mij ook goed.

27-07-2022 11:46

Oxxer +163839 moderator

Als iedereen fit is snap ik verhuur, alleen geen blessures.

27-07-2022 11:57

Masz +3731

Daarom verhuren.

27-07-2022 12:30

S.Ajacied +5193

Daramy lekker verhuren in Nederland aan FC Twente of Vitesse. Bij AZ heb je Karlsson, dus daar is de concurrentie ook hoog op links. Hij moet gewoon alles spelen om zich te ontwikkelen. Bij Ajax kunnen we hem wel een seizoen missen. We hebben de opties Tadic en van Axel Dongen nog achter Bergwijn.

27-07-2022 10:28

3*stars*3 +23369

Misschien dat een jaartje Kopenhagen ook goed is voor hem.
Weer in z’n vertrouwde omgeving en blijft hij in vizier van de bondscoach.

27-07-2022 10:54

S.Ajacied +5193

Zou ook een goede optie zijn, lekker vertrouwd.

27-07-2022 11:06

DiAngelo +2408

Alvarez hebben we echt nodig komend seizoen, zeker na het vertrek van Martinez....hij mag wel wat minder overtredingen gaan maken, maar aanvallend en voor de goal heeft hij nu meer zelfvertrouwen. Ben totaal geen Schuurs fan en nooit geweest, maar gisteren zag ik hem voor t eerst body en vertrouwen uit stralen, voetballen kon hij al, nu stond hij ook prima gepositioneerd. Ik denk dus voor t eerst....toch maar houden die Schuurs. Kudus wordt hopelijk de revelatie van dit seizoen, maakte me zorgen over Blind en Tadic maar die hebben een bepaalde klasse wat er op momenten toch weer van af spat. Bergwijn en Antony is genieten, houden zo.....nu nog een sterke spits en ik herhaal t maar weer, we missen een topkeeper wat pijn gaat doen. Magalan, Klaiber, Pieri verkopen, Darami verhuren aan bv Club Brugge en ik zou Taylor ook n jaar verhuren (Heerenveen ?) zodat hij genoeg speeltijd krijgt om verder te ontwikkelen. Berghuis kan t moeilijk gaan krijgen waar Ihattaren t nu al moeilijk heeft jammer genoeg.

27-07-2022 10:27

Nr.10 +110979

Schuurs heeft vaker goed wedstrijden in de voorbereiding gespeeld. Elk jaar denk je weer ‘zou het er dan nu uit komen?’ En elk jaar valt het weer tegen.

27-07-2022 10:31

DiAngelo +2408

Helemaal mee eens, maar wie weet dat ie t onder Schreuder op eens wel pakt...er is al zo veel ge-investeerd in die jongen. Het is voornamelijk mentaal schat ik in....hij zou n maandje de commando opleiding in moeten....dat zou schelen den ik. Voetballen kan tie wel.

27-07-2022 10:36

Nr.10 +110979

Volgens mij is het te makkelijk om te zeggen dat het mentaal is. Zijn timing en positionering zijn vaak slecht. Zoiets moet je ook gevoel voor hebben. Hij kan nog steeds niet koppen. Een Timber is een veel betere kopper ondanks dat Schuurs een kleine 10cm langer is. En hij is vaak niet scherp, hij heeft niet de focus van Timber of Martinez, maar dat is misschien inderdaad wel ‘mentaal’.
Ik vind het tijd om hem te verkopen, en aan een nieuw project op cv te beginnen, die achter Timber, Blind en Bassey kan groeien.
Enige argument om hem niet te verkopen lijkt me dat er al zoveel mutaties zijn geweest.

27-07-2022 10:40

Schip +23351

Daramy ook? Je ziet aan zijn manier van bewegen toch echt wel kwaliteiten. Stel dat Antony alsnog vertrekt, dan wil je mensen achter de hand hebben. Ihattaren is het tegendeel van een zekerheid. Berghuis is een middenvelder. In de jeugd hebben we geen echte rechtsbuiten van niveau.

Misschien is hij niet happy en wil hij weg als hij geen perspectief op speeltijd heeft. Zou ik kunnen begrijpen. Maar anders erbij houden. Schuurs idem, die jongen moet spelen. Maar waarom geen verhuur.

27-07-2022 10:24

Nr.10 +110979

Antony wordt niet meer verkocht. En als die wel wordt verkocht halen wij een vervanger die véél beter is dan Daramy want dan hebben we 100 miljoen.
Leuk dat hij mooi beweegt, maar wat ik van hem in Ajax 1 heb gezien tot nu toe, komt totaal niet in de buurt van het niveau Antony, Bergwijn, Tadic, en dat is dus het niveau. Verhuur lijkt mij juist zeer logisch. Belgische competitie is flink minder, daar kan hij hopelijk wel aanhaken en zich verder ontwikkelen. Stap direct naar Ajax 1 was gewoon te groot voor hem.

27-07-2022 10:34

Schip +23351

Verhuur zou inderdaad niet onlogisch zijn, zolang hij maar speelt en zich ontwikkelt. Zelfde voor Schuurs.

Of Antony wordt verkocht weet jij niet. Er wordt juist uitdrukkelijk aangegeven dat men dat niet gaat en wil zeggen, omdat iedere speler te koop is. Het hangt niet van Ajax af, maar enkel van United. Gaan ze dit op tafel leggen, dan is hij pleitos.

Ik zie Ajax dan geen kanon meer halen en eerder kiezen voor de huidige groep, mogelijk met nog iemand die op het beloftenlijstje staat.

27-07-2022 10:37

BakkalBijter +11624

Utd gaat geen 80-100 miljoen voor Antony betalen

27-07-2022 11:12

Nr.10 +110979

Ja dus wat ik zei: als hij wel verkocht wordt hebben wij 100 miljoen. Ik denk dat dit niet meer gaat gebeuren, Licha was de laatste.
Verder durf ik er veel geld op in te zetten dat als Antony tóch verkocht zou worden, wij een vervanger gaan halen, een dik kanon. Waarom zou je dan genoegen nemen met Daramy en Conceicao, waarvan het zeer onzeker is hoe die gaan presteren, met je 100 miljoen in je handen? Natuurlijk niet. Net als dat Bassey werd gehaald na verkoop van Martinez.

27-07-2022 11:29

JariJari +15116

Niet vergeten dat er ook 20% doorverkoop op Antony zit he.

27-07-2022 11:58

Nr.10 +110979

Oh ja. Nee dan kunnen we natuurlijk geen fatsoenlijke vervanger meer halen, dan blijft er niks over…

27-07-2022 12:03

Schip +23351

Ga daar de RvC maar eens in mee krijgen. H&H zullen wel willen en mogelijk hebben ze ook een scoutingslijstje klaar. Maar ik vraag me af of ze in die categorie alles hebben geïnventariseerd. In die vijver vist Ajax niet. Dus nee. dat geloof ik zeker niet. Het wordt eerder een type Antony uit Zuid Amerika, of een groot talent op de bank bij een PL topclub of i.d. Duur, maar niet zoals jij dat bedoelt.

Ik hoop dat we er niet achter zullen komen, dat Antony een mooie opwaardering (en verlenging) krijgt aangeboden en we een sterk seizoen gaan krijgen. Ik geloof er wel in, zodra Schreudertje wat koudwatervrees van zich af heeft geschud.

27-07-2022 12:04

willycicci +3794

We zien vaak een mooie voetballer en verwarren dat met een goede voetballer. Daramy zijn speelstijl is mooi dat wil zeggen de manier waarop hij rent, dribbelt zijn fysieke voorkomen etc. Youness, Sana, Andersen hadden ook mooie speelstijlen maar waren kwalitatief niet goed genoeg en hetzelfde geld voor Daramy op het moment. Er is zeker potentie maar dat geld voor elke jeugdspeler bij Ajax. Is hij beter dan Axel Van Dongen bijvoorbeeld? Hem verhuren is de beste optie hij heeft veel geld gekost en op de bank verpieteren heeft geen nut.

27-07-2022 10:48

Schip +23351

Zal best, maar dan lees je me verkeerd. Hij kan denk ik wel uitgroeien naar een goeie speler, omdat hij vrij gemakkelijk beweegt. Rendement is zeker een punt. Verhuur lijkt me ook best een optie, want hij speelt te weinig om te ontwikkelen. Vergelijking met die andere spelers lijkt me weinig op zijn plaats. Als Younes nou iets niet was, is dat een sierlijke speler.

27-07-2022 10:56

OntlastendeMiddenvelder +1987

Ik zie het nog wel zitten in Schuurs, maar dan niet meer bij Ajax.

27-07-2022 10:23

eros +4777

Bande krijgt de kans, Daramy mag weg?

27-07-2022 10:19

Richard.M +30

Hans Hateboer een optie? Wil zich waarschijnlijk wel in de kijker spelen voor het aankomende WK

27-07-2022 10:19

Meridian +1122

ohhh Alvarez wordt een beetje in de etalage gezet 🤣
Alvarez fanbois zullen janken 😭🤡

27-07-2022 10:16

Nr.10 +110979

Er staat toch juist dat hij niet weg mag? Na het WK ja, dat lijkt me logisch, dan heeft hij vier seizoenen bij ons gespeeld, en gaat hij naar een topcompetitie.

27-07-2022 10:36

Meridian +1122

Topcompetitie? Als ze een vacature hebben open staan voor clown bij het circus 🤣😭🤡

27-07-2022 11:48

lexy88 +8816

Mooi dat ze Klaiber gaan lozen. Komt wat rot over nu hij net terug is na een lange blessure, maar ik vind hem ook veel teveel popiejopie, zeker voor iemand die in het verleden zo negatief was over Ajax. Ik zal hem niet missen iig

27-07-2022 10:14

JantjeBeton +2965

@lexy88

Dus Messi zou je, ondanks zijn uitzonderlijke voetbalkwaliteiten, ook lozen, omdat hij een zeer irritant betweterig egoïstisch kutventje blijkt te zijn in het team (hetgeen ik niet vreemd zou vinden)? ;-) Of ben je gewoon niet zo te spreken over de voetbalkwaliteiten van Klaiber (net als de nieuwe staf blijkbaar)?

Met laatstgenoemde zou ik het overigens volledig met je eens zijn hoor, hoewel op zijn werklust niets aan te merken valt mijns inziens! :-)

27-07-2022 10:33

401Middenweg401 +5977

Heel eerlijk? Zo'n jankerd als Neymar hoef ik niet in ons shirt te zien. Omdat het een zeer irritant kutventje is. Spijt me erg, maar ik krijg al last van opkomend zuur als ik er aan denk om hem te zien rollen in de Arena.

27-07-2022 11:29

lexy88 +8816

Ja beiden natuurlijk. Maar ik vind het gewoon schijnheilig gedrag de hele tijd in die filmpjes van ajax tv. Ik denk joh, vroeger vond je Ajax kut, je hebt nog niets laten zien in het eerste elftal, stel je wat bescheiden op ipv dat schijtlollige gedrag de hele tijd, aandachttekort. En verder een beperkte speler ja, daar kan hij ook weinig aan doen. Die salarisruimte kan iig beter gebruikt worden

27-07-2022 11:36

Hetzijnmaar +5453

Dat doet H2 dus prima ff n inflatie correctie van 20 miljoen voor geïnteresseerde clubs zoals United
Te lang gewacht met de vraagprijs van 80 even een correctie naar 100 miljoen
Goed bezig H2 !!!

27-07-2022 10:13

Ibrahimotanzlatavic100 +0

Goedendag heren, wat bedoelen ze met Klaiber te licht bevonden? Niet goed genoeg qua spel of lichaamsgewicht? Sorry voor de misschien stomme vraag!:)

27-07-2022 10:13

Sjonnie +18814

Zet Pierie ook maar op die lijst ... waarom wordt hij eigenlijk niet genoemd met die 3 ??
Of is men van plan om Kik in te zetten als elftalbegeleider van de O17?

27-07-2022 10:07

Omar +17163

Zijn ze vergeten net als Bande

27-07-2022 10:08

Benleiden +7280

Niet vermelden waard, dat is nog erger.

27-07-2022 10:19

JordanAFCA +22481

100 miljoen voor Antony is wel lekker hoor

27-07-2022 10:06

daansonafca +2223

Tsja Schuurs ik weet het niet... Hij heeft veel kansen gehad en heeft ze niet altijd gepakt, maar toch blijf ik hem in potentie een goede speler vinden. Ik zou hem toch eerst verhuren om te kijken hoe en wat. Of verkopen met een terug koop optie want het zal me niet verbazen als die ergens anders de pannen van het dak speelt.

27-07-2022 10:05

pookie020 +3894

Ajax zou er goed aan doen om spelers te verhuren aan eredivisie clubs. Tenminste als er nog potentie aanwezig is. Klaiber Magallan Bande Pierie en zulke types kunnen verkocht worden natuurlijk. Maar een jongen als Daramy heeft waarschijnlijk nog flinke groei potentie, een club in de eredivise waar hij wekelijks speelt, lijkt me geweldig, Twente? Utrecht? AZ?

27-07-2022 09:59

Freddy +11374

Die hebben nu de selectie al behoorlijk rond. Dan moet je de keuze eerder maken.

27-07-2022 10:02

Danish_dynamite +1581

Wel een beetje een kut club maar voor talenten volgens mij prima: Vitesse? Is ook een club die de selectie nog lang niet rond heeft. Zie Daramy ook wel bij Heerenveen presteren, vaak meerdere Scandinavische jongens ook daar.

27-07-2022 10:24

BVA +143

Dat die gasten ooit door de scouting heen zijn gekomen is al een schande op zich…

27-07-2022 09:57

Prutser +2933

Klaiber was prima als backup mocht het echt tegenvallen. Altijd zijn best gedaan, hard gewerkt en nooit gezeurd.
Schuurs had en heeft een enorme potentie, alleen niet bij het Ajax spel. Die gaat vermoedelijk wel een Botman scenario af. Daramy heeft ook potentie, maar te veel mensen voor zich. Moet een seizoen lekker spelen en dan zijn kans pakken. Pierie had ook een prima seizoen als jonkie bij Heerenveen. Prima gok net als Schuurs.
Magallan, tsja. Mispeertje.

27-07-2022 10:11

Benleiden +7280

Schuurs potentie? Waarin of waarmee dan? Misschien als sweeper in een 532. Hij mist zoveel, dat het al een unicum is dat ie bij Ajax zolang heeft mogen blijven.

27-07-2022 10:21

sebastiaan1900 +5304

Hij komt goed tot z'n recht in een handbalverdediging

27-07-2022 10:33

Prutser +2933

Dat zeg ik, botman traject. Past niet in Ajax verdediging, maar als jong talent is het een goedkope gok die ook gerust heel goed had kunnen uitpakken. Hartstikke goed schot en lange pass. Maar niet met 50-60 meter in de rug.
Potentie en talent heeft hij echt. Maar wel in het juiste systeem.

27-07-2022 10:55

Prutser +2933

Als opbouwer in handbal had hij zeker goed kunnen spelen.

27-07-2022 10:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.