Israëlische media loven Ajax: 'De Nederlanders toonden geen enkel teken van verzadiging'

door Marco Bouwmeester 102

Bron Voetbal International

Israëlische media loven Ajax: 'De Nederlanders toonden geen enkel teken van verzadiging'

door Marco Bouwmeester 102

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax kan naast mooie woorden uit de binnenlandse media ook rekenen op complimenten uit de Israëlische media. Naast de complimenten voor Ajax wordt er ook kritiek geleverd op de zwakke prestatie van Maccabi Tel Aviv.

Maariv: 'Hoewel dit niet het meest getalenteerde Ajax van de laatste jaren is, was het meer dan genoeg om Maccabi te overklassen'

Het medium Maariv begint over het zwakke spel van Maccabi Tel Aviv. Het Israëlische Dagblad zag een sterk Ajax dat zomaar met hogere cijfers had kunnen winnen dan 5-0. 'Het enige goede nieuws voor Maccabi Tel Aviv was het eindsignaal. Een nachtmerrie van negentig minuten plus blessuretijd, waarin de Nederlanders geen enkel teken van verzadiging toonden. De uitslag had nog veel hoger kunnen uitvallen. Hoewel dit niet het meest getalenteerde Ajax van de laatste jaren is, was het meer dan genoeg om Maccabi te overklassen', schrijft het dagblad, geciteerd door Voetbal International.

De Israëlische ploeg staat er niet goed voor in Europees verband en bevindt zich momenteel in een vormdip. Het medium stelt voor dat trainer Zarko Lazetic zich met zijn ploeg volledig focust op de Israëlische competitie. 'Een overwinning op Bnei Sakhnin is hard nodig om de gele sneeuwbal niet nog sneller van de berg te laten rollen. Misschien zou Zarko Lazetic er verstandig aan doen de Europa League te laten voor wat het is. Kwalificatie voor de volgende ronde lijkt onhaalbaar, dus kan de prioriteit worden verlegd naar het verbeteren van de positie in de competitie.'

Tekst gaat verder onder deze foto.

fitz jim
Fitz-Jim viert de 5-0 van Ajax.

Israël Hayom: 'Het had nog veel erger kunnen aflopen voor Maccabi'

Ook het medium Israël Hayom is niet mals voor Maccabi Tel Aviv. Het dagblad stelt dat Ajax heel sterk voor de dag kwam in het Europa League-duel en dat de uitslag het gevolg is van een ontmoeting tussen een sterk en een zwak team. 'Ajax mag dan misschien niet het beste team van Europa zijn, maar daar had het donderdag alle schijn van. Het had nog veel erger kunnen aflopen voor Maccabi, dat niet in topvorm verkeert.'

'De kans op een resultaat was eerder theoretisch dan realistisch, maar verliezen kan op verschillende manieren en deze nederlaag was zwaar en pijnlijk', wordt er verder geschreven. 'De uitslag wordt bepaald als een sterk team tegenover een zwakke ploeg staat en dat was hier zonder twijfel het geval, maar het helpt niet mee dat Maccabi geen thuisbasis heeft en telkens wordt belast met lange, vermoeiende reizen. Dat is geen excuus, maar een feit.'

Sport5: 'Het voelde als een teleurstelling. Alleen Dynamo Kiev doet het slechter'

Tot slot wordt er ook in het medium Sport5 geschreven over de Europa League-wedstrijd van donderdagavond. Maccabi Tel Aviv verkeert in een slechte vorm en men had al moeite met inbeelden dat deze slechte vorm doorbroken zou worden tegen Ajax. 'Het was moeilijk te geloven dat Maccabi Tel Aviv uitgerekend in de Johan Cruijff ArenA een einde zou maken aan een reeks van drie nederlagen op rij, maar toch voelde het als een teleurstelling. Door het vierde verlies op rij staat Maccabi op de voorlaatste plaats in het tweede Europese toernooi. Alleen Dinamo Kiev doet het slechter', concludeert het medium.

Lees meer over:
Plaats reactie

Spielmacher +10863

De lokale Mocro´s waren ook niet te stoppen.

09-11-2024 01:01

Bollenkemper +716

Tja..vaak het probleem. Dat zie je ook in het topvoetbal (uitzonderingen daargelaten) maar veel Marokkaanse talenten redden het niet vanwege hun mentaliteit.

09-11-2024 01:46

Henkiemestkever +1057

Zijech wat een loser is me dat. Ware aard van simpele ziel komt bovendrijven. Ik ben Nooit geen fan geweest van deze nep Nederlandse

08-11-2024 21:39

Spielmacher +10863

Walgelijk die gast.

09-11-2024 18:59

axelAFCA1996 +833

30-1 Ajax - Galatasaray , als je er bent, doe ik een beroep op het volgende: Als die ene waarvan de naam niet vernoemt zal worden er in staat, zouden jullie dan je longen leeg willen fluiten bij maar elk balcontact, wissel, opkomst voor de wedstrijd etc? Zet het in je agenda, bedankt 🤍❤️🤍

08-11-2024 21:26

Henkiemestkever +1057

Voor mij bestaat dat tyfusjoch niet

08-11-2024 21:41

Schip +23639

WTF is er gisteren gebeurd man? Ik moest tot laat werken en miste dit. Een jodenjacht in onze eigen fxxxng stad???

08-11-2024 21:09

Henkiemestkever +1057

Ja door de moslimbroeders uit onze mooie Amsterdam. Jarenlang alle shit naar Nederland halen en dan verontwaardigd zijn dat dit door dat achterlijke volk en geloof gebeurd?

08-11-2024 21:42

Schip +23639

Moet wel zeggen dat de maccabi harde kern ook misbruik van de gastvrijheid van Amsterdam door die vlag te verbranden en leuzen te scanderen.

Maar je blijft met je tering tengels van los lopende fans af.

08-11-2024 21:58

behangdelul +32982

Vlaggen verbranden? Zijn er filmpjes van?
En staat dat in het zelfde perspectief als iemand die KO op de grond ligt nog een keer of 4 te kopschoppen?

09-11-2024 00:35

Schip +23639

Nee, daarom mijn laatste zin ook. Zo lang was mijn post toch niet? Schijnt dat de Maccabi harde kern ook een Marokkaanse taxi chauffeur in elkaar hebben geslagen?

09-11-2024 20:25

Mokum31 +6228

Die ene persoon hoef ik in ieder geval nooit meer in ons prachtige shirt te zien

08-11-2024 18:16

HStorm +3184

"Het enige goede nieuws voor Maccabi Tel Aviv was het eindsignaal."

Dat is wel een mooie...

08-11-2024 17:39

Jarikoning +7482

Waar was de harde kern om onze gasten te beschermen?

08-11-2024 16:33

emieltjuhh +18178

Ja lekker Ajax in slecht daglicht te zetten?

08-11-2024 17:48

Jarikoning +7482

Ze hebben de mond altijd vol over onze stad verdedigen.

08-11-2024 17:52

Linker-ruitenwisser +257

Fside heeft zelf aangegeven op te zouden treden. Ze waren weer eens nergens te bekennen

08-11-2024 21:21

Tinus +10474

Ik denk niet dat iemand vooraf had verwacht dat op verschillende plekken in de stad mensen achterna gezeten zouden worden.

08-11-2024 18:31

Jarikoning +7482

Zie hier de naievieteit van NL.
Scooterrijders en taxirijders. Noem de beesten bij de naam. Iedereen weet welke groep dit is. Wat alles verpest in dit.land.

08-11-2024 21:29

Jarikoning +7482

Uber en taxi rijders allemaal zelfde volk. Nooit gebruik van maken.

08-11-2024 21:45

Tinus +10474

Ja, dat zijn de mensen die ALLES verpesten in het land….. en je noemt mij naïef.

08-11-2024 23:45

Hersenspinsel +8381

DIT IS GVD EEN VOETBAL SITE.
EEN DIMENSIONALE MENINGEN OF NIET.

Dit is een voetbalsite @redactie

08-11-2024 16:26

PeterLarsson +13355

En we zouden geen hoofdletters gebruiken om je argument kracht bij te zetten ….

08-11-2024 17:58

axelAFCA1996 +833

We zijn hier tenslotte wel in het rubriekje: bijzaken

08-11-2024 21:28

JanBiesbos +29458

Heb je het al “laten voor wat het is”

08-11-2024 16:20

Middenweg-401 +543

Ziyech denkt daar anders over... Op zijn Instagram deelde hij in de ochtend een story waarin hij het opneemt voor Arabische knokploegen die op jacht gingen naar Joodse toeristen en voetbalsupporters.

08-11-2024 14:32

Juan62 +46858

Dit heeft toch geen zin om te hier te melden
Als we de mening van ieder voetballer met Marokkaanse roots hier gaan plaatsen

Dit maakt de polarisatie in ons land alleen maar groter.

08-11-2024 14:50

behangdelul +32982

Denk niet dat dat door een bericht hier komt best Juan. Dat is meer vanwege de ervaringen van de mensen. Ziyech is overigens echt af in mijn ogen.

08-11-2024 14:51

Juan62 +46858

Ik woon mijn hele leven al in Amsterdam, was altijd trots op mijn land en stad.
verder kom ik eigenlijk niet , ik weet niet meer wat te zeggen
voel me boos en verdrietig hierover, dit is niet waar onze mooie stad voor staat.
We stonden bekend om onze tollerantie, acceptatie , en succes als multiculturele samenleving.
Amsterdam is trouwens één van de steden die niet massaal pvv hebben gekozen , dat verzachte enigzins de verkiezingsuitslag .
hoop op een afkeurende reactie uit de Marrokkaanse gemeenschap

Ziyech was voor mij al een tijdje af na zijn eerdere uitlatingen

08-11-2024 15:02

cantharel +3529

Nee hoor lekker doodzwijgen dit zoals er al te veel onder het kleed word geschoven waar het lekker door kan etteren tot we straks in een moslim land wonen.

08-11-2024 15:05

Wouter.H +11164

Kwam eerder best realistisch en nuchter op me over maar heeft nu inderdaad inclusief die promes steunbetuigingen wel een keertje afgedaan. Het waren mooie jaren maar van mij mag hij wegblijven.

08-11-2024 15:14

Hunkelaars +3394

Oud-Ajacied Hakim Ziyech juicht op Instagram jacht op Joodse supporters in Amsterdam toe.
Wie er nog over denkt om dit soort uitschot binnen te halen.

08-11-2024 15:24

Godenzoon24 +15406

Die komt er niet zoals dat helaas nooit gebeurt bij een van de vele negatieve gebeurtenissen waarbij deze groep betrokken is!

08-11-2024 15:37

OuweDibbes +12074

Ik wens Ziyech iedergeval veel sterkte bij de Amerikaanse Douane over 2 jaar tijdens het WK.

08-11-2024 15:47

Opnaarde4eSter +1605

Je kletst uit je nek

08-11-2024 16:14

Tinus +10474

Waarom niet Juan? Ziyech is hier toch echt een held geweest. Ik kan me prima indenken dat hij warme gevoelens heeft voor het Palestijnse volk. Maar als je op deze manier dat gevoel kracht bij zet, dan ben je in mijn ogen gewoon onwaardig om nog langer als Ajacied door het leven te gaan.

08-11-2024 19:35

Aldek +5101

Volledig eens…. Wat een slap land / volk… je vooral niet laten horen laat staan dit soort mafketels oppakken.


Ogen sluiten en lekker toelaten 🤮

08-11-2024 20:49

Henkiemestkever +1057

Ja dat volk fokt maar door he

08-11-2024 21:45

afcaroon +890

Ziyech hoeft nooit meer terug te komen

08-11-2024 14:55

Henkiemestkever +1057

Lekker met z'n mattie naar Rusland

08-11-2024 21:46

cantharel +3529

Hopelijk zien we dat stuk vreten nooit meer terug in Amsterdam want daar zit geen enkele Ajacied op te wachten. Laat hem lekker in palestina zijn kunstjes gaan vertonen.

08-11-2024 15:00

Godenzoon24 +15406

Die moet je alleen daarom al helemaal nooit terug halen. Maar heb er nog wel een paar.

08-11-2024 15:36

Sterretje73 +5297

Linkse totaal onwetende nietsnutten en met haat geindoctrineerde moslims zijn hier hand in hand gegaan. Maar laten we aub niet alles over 1 kam scheren want de grootste groep moslims zou hier absoluut niet in meegaan net overigens als de meeste autochtone Nederlanders natuurlijk. Ziyech valt nu behoorlijk van zijn sokkel en mag wat mij betreft lekker wegblijven. Laten we hopen dat ze het hele zootje op de foto hebben staan en dat ze ze zo zwaar straffen dat ze de volgende keer wel 3x nadenken voordat ze nog een x zoiets uithalen...

08-11-2024 16:06

MarcelS16 +1707

Middeweg-401
Ziyech komt in januari met zijn ploeg naar de arena. Wij zullen hem dan duidelijk maken WAT wij er van vinden. Domme uitspraak van Ziyech!

08-11-2024 16:14

Ajaxxx19003 +128

Hoop dat hij door de hele arena wordt uitgefloten

08-11-2024 17:55

patrick37 +1746

Vieze rat

08-11-2024 17:59

NW23 +5097

Was zijn grootste fan maar bij mij is hij ook af. Of er moeten echt serieuze openbare excuses volgen, maar ik ben bang dat dit niet gaat gebeuren. Wat een mafketel. Hoeft wat mij betreft nooit meer in de Arena te komen.

08-11-2024 18:49

OuweDibbes +12074

Mijn deel van mijn familie is gestorven in Duitse werkkampen. Terecht gekomen omdat ze opkwamen voor de joodse gemeenschap waar ze opgroeide bij het Waterloopplein. Mijn oma die jiddisch sprak zou zich omdraaien in haar graf. Gelukkig hoeft ze dit niet mee te maken meer. In elk democratisch respecterend land zou de burgermeester af treden na deze pogrom. Ik schaam mij kapot als Amsterdammer en Nederlander.. en mijn Ajax hart jankt..

08-11-2024 13:35

Juan62 +46858

Dit kan je onze burgemeester niet aanrekenen
Er waren al ongekende maatregelen genomen
Dat er een opgevolgde oproep tot Jodenjacht zou komen is onvoorspelbaar , onmenselijk

Het schandalige gedrag van een gedeelte van de Amsterdamse bevolking is hier verantwoordelijk voor

Halsema de schuld geven is de omgekeerde wereld

08-11-2024 13:42

OuweDibbes +12074

Hoezo, dit gaat elke keer op keer, op keer verkeerd.. Je kan al een aantal jaren in Amsterdam als vrouw zijnde met een kort rokje, als man hand in hand, of als jood met een keppeltje bepaalde buurten niet meer in. Of is dit soms een complete verrassing? Als je het probleem weigert te erkennen, om tot een gerichte aanpak te komen dan dien je ander werk te doen. Dus Halsema ontlasten van haar schuld is de omgekeerde wereld.

08-11-2024 13:44

AjaxCitizen +2196

Falsema mag je zeker wat aanrekenen. Elke keer als er iets dreigt te gebeuren, faalt ze. BLM protesten, Pro-Palestina bezetting UVA en nu dit. Zo zijn er nog meer situaties waar ze verzuimde adequaat op te treden. Maar als het om voetbalsupporters gaat, kan ze dan wel weer hard optreden.

08-11-2024 13:46

Babangida83 +24011

Alles komt door Halsema. Dat weet iedereen toch? Ook het slechte weer vandaag.

08-11-2024 13:48

OuweDibbes +12074

Als het niet in haar activistische linkse agenda past, dan gebeurd het gewoon niet. En dat als ongekozen burgermeester.

08-11-2024 13:51

OuweDibbes +12074

Ach ja, als je niet inhoudelijk kan reageren, zeg dan niks Babangida83.

08-11-2024 13:52

Medoz +4322

Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding is in een vroeg stadium gevraagd om een veiligheidsanalyse te maken. Er zou geen sprake zijn van een bijzonder risico (wat niet alleen met terugwerkende kracht vrij naïef lijkt). Desondanks werd er stevig ingezet op veiligheid met veel politie en ME. Dat de veiligingsmaatregelen niet hebben gewerkt lijkt me eerder te liggen aan een gebrekkige analyse. Ik weet niet hoe dat rijmt met een links- activistische agenda van een burgemeester. Is dat inhoudelijk genoeg voor je?

08-11-2024 14:07

OuweDibbes +12074

Zegt meer over de vaardigheden van de nationaal coördinator terrorismebestrijding.
Met de demonstraties van afgelopen maanden in ons achterhoofd, ben je dus niet capabel en zou ik mij als ik van joodse komaf was, snel verhuizen hier, een burgermeester die van haar zelf vind dat zij de stad prima en daadkrachtig bestuurd, en terrorismebestrijding die na de dood van Theo van Gogh schijnbaar nog steeds geen benul heeft wat er ingodsnaam speelt in de samenleving. Misschien is dat inhoudelijk voor jou genoeg?

08-11-2024 14:09

Medoz +4322

Nee, het onderbouwt je punt niet. Wel lijken we het eens te zijn over de NCTV. Inhoudelijk zou zijn als je het aannemelijk kunt maken dat een links-activistische agenda van een burgemeester heeft gezorgd dat het uit de hand is gelopen. Mij maakt het persoonlijk niet uit of dat wel of niet zo is. Ik wil weten hóé het zit. Ongefundeerde opmerkingen helpen daarbij niet.

08-11-2024 14:12

OuweDibbes +12074

Geen onderbouwing? Ik hou mij nog in aangezien wij allemaal ajcieden zijn. Maar laten we nu even niet doen of dit een toevallig incident is. Er is 1 maand geleden vanuit de gemeente een campagne gestart tegen islamfobie.. Als je de afgelopen maand het nieuws volgt in Nederland, wordt de Joodse gemeenschap keihard in hen bek getieft.. Het is wachten op een volgend antisemitisch incident onder Femke, terwijl de roep om haar aftreden groter wordt, is dat roepen uit onderbuik.

08-11-2024 14:56

Godenzoon24 +15406

Ze staat alles toe. Ook die demo op een dag van Joodse herdenking. Zij is veel te soft. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En deze wond stinkt heel erg!

08-11-2024 15:40

OuweDibbes +12074

Zijn onderbuik gevoelens, als burgermeester vind je prima om een corona demonstraten in elkaar te tyfen maar dit zag je niet aankomen.

08-11-2024 15:48

Opnaarde4eSter +1605

Zielige ouwe dibbes.
Vergiftigd door de geblondeerde haatzaaier uit Venlo

08-11-2024 16:17

Jarikoning +7482

Halsema, Amsterdam, politie en heel NL zijn zo naief. Dit kon je weken aan zien komen maar we doen een bakje thee en laten alles zoals het was. Rip Adam. Rip NL.

08-11-2024 16:29

OuweDibbes +12074

@opnaarde4ester.Nee boos en geschokt wat er gisteren is gebeurd. Dat jij Wilders de schuld geeft omdat een groep mensen waaronder ik boos reageert zegt meer over jou. Misschien moet je tegen die joodse mensen die vanmiddag boos reageerde richting de gemeente meegeven dat het aan Wilders ligt.

08-11-2024 17:02

NW23 +5097

Dit kun je Halsema ZEKER WEL aanrekenen. Hou ajb op zeg. Als een pvv'er 5 km te hard rijdt is hij al onhoudbaar volgens deugend Nederland. Maar als onder het bewind van Halsema Nederland terug gaat naar de ergste periode in onze geschiedenis kunnen we het haar niet kwalijk nemen?

Alleen al vanwege deze gebeurtenis moet ze aftreden omdat zij hoofdverantwoordelijke is. Echter hier komt nog hij dat zij dit enorm gevoed heeft.

Het toestaan van pro-pally demonstraties, waar agressie en haat aan de orde van de dag zijn, op 7 oktober, bij het openen van het holocaust museum en ook op de dag van de wedstrijd van gister. Totaal onacceptabel dat zij die demonstraties op deze momenten heeft toegestaan. Dit is pure provocatie en zij heeft geen enkele grens getrokken en de haat en deze uitbarsting daarmee alleen maar gevoed. Halsema moet niet alleen aftreden maar ook strafrechtelijk vervolgd worden.

Ook voor het meten met twee maten trouwens. Bij een demonstratie van Ajax supporters was ze er wel als de kippen bij om het te verbieden en rondom corona was de mogelijkheid om te demonstreren en de behandeling van demonstranten ook heel anders. Dat heeft puur met haar politieke voorkeur te maken en dat is volstrekt ondemocratisch en onacceptabel. Zij moet gestraft worden.

Daarbij moet heel GroenLinks ook gewoon nationaal verboden worden. Het is gewoon een fascistenclub. De nazi's van deze tijd. Zij kunnen nog zo vaak roepen dat PVV of FVD extreme zijn, maar net zoals in de jaren 40 komt het fascisme ook nu van links (samen met hun Islamitisch verbond). Genoeg is genoeg. Iedere dag dat GroenLinks nog mag bestaan (samen met Denk trouwens) is een schande voor de Nederlandse samenleving.

08-11-2024 19:03

Picasso +6851

Dit is niet de schuld van Halsema of de politie. Dit is een gevolg van de verharding in de samenleving gevoed door de toenemende polarisatie.

08-11-2024 13:46

OuweDibbes +12074

Het is wel degelijk deels schuld van Halsema, keer op keer onderschat zij de verharding en daarom niet geschikt voor haar functie. Denk je dat dit onder Van der Laan was gebeurd? Tuurlijk speelt de oorlog mee waarop zij geen invloed heeft, maar nogmaals was dit onder Eberhard gebeurd?

08-11-2024 14:59

Tinus +10474

Ik denk en hoop dat de meeste Amsterdammers zich kapot schamen over wat er is gebeurd. Ik wel in ieder geval.
Halsema kan hier in mijn ogen weinig aan doen. Die probeert beide partijen de vrijheid te geven om hun grondrecht uit te voeren. Wat gisteren is gebeurd heeft echter niets te maken met vrijheid van meningsuiting, maar zijn ordinaire guerrilla praktijken. Daar is geen gemeenschap tegen bestand helaas. Je maag draait er gewoon van om.

08-11-2024 19:43

Bollenkemper +716

Halsema hier de schuld van geven vast echt te ver. Toch mag een ultra linkse burgemeester van onze groene hoofdstad toch wel haar nativiteit wat meer tonen. Deze gasten het gelijk het paspoort afpakken en niet gaan bagataliseren van we gaan met de verschillende gemeenschappen in gesprek. Actie en doorpakken.

09-11-2024 01:58

OuweDibbes +12074

Vanuit die gemeenschappen is het wederom oor dovend stil, geen krachtig signaal van dit pikken we niet. Wat mij betreft is het praten afgelopen en mag het nederlands paspoort worden afgepakt en tevens het infuus van allerlei sociale voorzieningen als je kind afgelopen donderdagavond strafbaar heeft gehandeld per direct worden gestopt.

09-11-2024 13:04

MAD020 +1052

Was er overigens nog wat aan de hand op Zuid vlak voor het einde van de wedstrijd? Leek iets te gebeuren.

08-11-2024 12:37

Breuk +25572

Kaarten voor Sociedad uit kun je nu wel helemaal vergeten.

08-11-2024 12:29

MAD020 +1052

Terwijl dit totaal NIKS met Ajax supporters te maken heeft.

08-11-2024 12:34

Ferd +38681

gewoon die Hamas jongens laten protesteren voor de wedstrijd in Sociedad.

08-11-2024 12:51

Ajaxfan16 +27601

Ja dat is mooi, alleen na afgelopen nacht is dat niks meer waard. We worden vanwege dat tuig nu ook verafschuwd in de hele wereld. Ondanks Ajax hier niks mee te maken heeft, geven ze ons ook allemaal de schuld. Gvd wat is dit kut zeg.

08-11-2024 12:07

WantAmsterdam +116453

Dat laatste is enorm kwalijk. De wedstrijd in het stadion en erom heen verliep heel vreedzaam en de twee supporters groepen konden vroeger goed met elkaar. We hebben als club en fans niks fout gedaan maar dit is nu helaas weinig waard.

08-11-2024 12:13

PeterLarsson +13355

Volgens mij wordt Ajax ook niks verweten , als land staan we internationaal gezien natuurlijk wel volkomen voor schut en mogen we ons kapot schamen.

08-11-2024 12:14

Juan62 +46858

De twee supportersgroepen zijn nog steeds goed met elkaar.
Het éénzijdige geweld kwam van mensen die niets met Ajax/voetbal te maken hebben

08-11-2024 12:16

WantAmsterdam +116453

Ik zeg niet dat ons iets wordt verweten maar zoals je zegt staat heel het land voor schut en zullen weinig mensen (zeker buiten de Ajax supporters) de wedstrijd nog voor het voetbal en Ajax herinneren.

08-11-2024 12:17

Ajaxfan16 +27601

Helemaal eens, in het stadion was het top. En wij hebben er als club ook echt niks mee te maken, dit was crimineel tuig. Alleen krijgt Ajax ook de schuld van vele, hoe onterecht dat ook is, het voelt wel harstikke kut. Het laat alleen maar zien dat dat tuig gewoon de stad over kunnen nemen wanneer ze dat willen, Halsema doet geen flikker.

08-11-2024 12:17

WantAmsterdam +116453

Wist niet hoe close ze nog zijn. Maar het is me duidelijk dat die ratten die deze schandelijke aanvallen deden niks met onze club te maken hebben.

08-11-2024 12:18

WantAmsterdam +116453

Ik heb het niet graag over politiek hier, en het hoort niet. Maar als je al die signalen niet serieus neemt (iedereen zag zoiets aankomen helaas) en je eigen stad niet kunt beschermen dan moet je lekker iets anders doen dan Amsterdamse politiek.

08-11-2024 12:20

PeterLarsson +13355

Ik zie echt niet in welke rol Ajax hierin heeft of had moeten hebben, nogmaals dit staat volkomen los van voetbal. Daarom zullen waarschijnlijk ook al deze reacties door de mods wel weer verwijderd worden…

08-11-2024 12:20

WantAmsterdam +116453

Ik heb het ook puur over de Amsterdamse burgemeester en haar regering.

08-11-2024 12:21

PeterLarsson +13355

Klopt , mijn reactie was naar ajaxfan16

08-11-2024 12:22

Ajaxfan16 +27601

PeterLarsson check de socials van Ajax, er wordt door velen Ajax echt wel wat verweten. En wij weten ook allemaal dat dit niet aan Ajax ligt, maar het voelt wel kut, dat vele anderen daar wel zo over denken.

08-11-2024 12:22

PeterLarsson +13355

Doel meer op de internationale media etc op de socials kan ieder kansloos figuur zijn gal spuwen

08-11-2024 12:25

Ferd +38681

het is niet de schuld van Halsema, zij is aan het demonstratierecht uit de grondwet gebonden. Ze deed het enige wat ze kon doen, de demonstratie verplaatsen en meer ME inzetten.

Als ze de demonstratie had verboden dan hadden die relschoppers een kort geding aangespannen en die hadden ze met de grondwet in de hand makkelijk gewonnen.

08-11-2024 12:54

WantAmsterdam +116453

Wat voor demonstratie? Er werden mensen opgewacht en aangevallen in verschillende delen van Amsterdam. Dit was geen demonstratie en had ook niks met een demonstratie te maken. Als je genoeg politie/beveiligers mobiliseert kun je dit voorkomen. Of tenminste enigszins onder controle houden. Natuurlijk is het de schuld van Halsema en haar regering.

08-11-2024 13:02

Ajaxfan16 +27601

Ferd dit was totaal geen demonstratie, dit was tuig die opzoek waren naar een confrontatie.

08-11-2024 13:04

altijdlastig +1122

Misschien tijd om een afknalrecht in te voeren dan. Helemaal klaar met al het tuig op deze wereld dat leeft om te doden onder het mom van een boek, steen of muur…hou toch op met al die onzin. Loop allemaal a.u.b. terug de jungle in dan kun je je weer als primaat gedragen.

08-11-2024 13:42

AjaxDUde123hk +597

Geweld en haat
Maar niet alles mag bij een demonstratie. Demonstratievrijheid geldt alleen bij vreedzame betogingen. Demonstraties waarbij deelnemers gebruik maken van geweld tegen personen of objecten vallen niet onder de bescherming van het demonstratierecht.

08-11-2024 14:29

AjaxDUde123hk +597

Geweld en haat
Maar niet alles mag bij een demonstratie. Demonstratievrijheid geldt alleen bij vreedzame betogingen. Demonstraties waarbij deelnemers gebruik maken van geweld tegen personen of objecten vallen niet onder de bescherming van het demonstratierecht.

08-11-2024 14:29

WantAmsterdam +116453

We worden weer enigszins gerespecteerd na meer dan 2 jaar ellende.

08-11-2024 11:27

Ajaxamsterdammmmm +1240

En dat respect is na vanacht meteen weer verdwenen, om je kapot te schamen

08-11-2024 11:41

WantAmsterdam +116453

Heb ik wat gemist?

08-11-2024 11:51

Juan62 +46858

precies en nergens maar ook nergens gaat het meer over de prestatie van Ajax

Wel over ''Amsterdammers'' die op jodenjacht gingen.
Terwijl Kristalnacht herdacht wordt...

De internationale pers melden over hoe het tolerante Nederland en helemaal Amsterdam verandert is in in .............ik heb er geen woorden voor
Tranen van onmacht woede en verdriet staan in mijn ogen

https://www.bbc.com/news

08-11-2024 11:51

PeterLarsson +13355

Zou zeggen kijk om 12 uur de persconferentie, wat een criminele bende een mooie avond weer teniet doet

08-11-2024 11:52

WantAmsterdam +116453

Tja, deze mensen hebben niks met Ajax te maken. De Ajax supporters zijn juist erg respectvol geweest volgens mij. Wel enorm treurig en zonde hoe zich dingen hebben ontwikkelt en zijn nu.
Maar ik had het puur over onze club en de prestaties op het veld.

08-11-2024 11:54

WantAmsterdam +116453

Btw ik woon buiten Nederland en volg de Nederlandse media minder dus niet gek dat ik dingen mis.

08-11-2024 11:55

Juan62 +46858

Het is wereldnieuws

https://www.bbc.com/news

08-11-2024 11:56

WantAmsterdam +116453

Inmiddels is de internationale pers er ook bij. Inderdaad een schande. Dit is niet hoe Amsterdam moet zijn. Juist de stad die we mokum noemen en die geprezen werd om haar tolerantie.

08-11-2024 11:57

oudzuid2 +7294

check nos.nl anders even. "vermeende" Joden overal in Amsterdam aangevallen

08-11-2024 11:59

ajaxfan83 +3631

En het ergste van alles vind ik persoonlijk dat dat tuig dit al geroepen heeft , dat ze dit zouden gaan doen toen de loting bekend werd maar er helaas gewoon niets aan gedaan , ik kreeg op mn werk te horen dat de Israëliërs Zelf begonnen waren, en ja dat zijn collegas van Turkse en Marokkaanse afkomst

08-11-2024 12:01

WantAmsterdam +116453

Inderdaad, Amsterdam en haar burgemeester heeft hard gefaald in het beschermen van deze mensen en in het bewaren van de rust in het algemeen.

08-11-2024 12:04

MPAjax +8484

BBC krijgt geld om onrust te stoken

08-11-2024 12:56

Juan62 +46858

Het is wereldnieuws niet alleen de BBC schrijft hierover

Verder slaat je opmerking helemaal nergens maar bewijst des te meer dat domheid en haar luide geschreeuw tegenwoordig de boventoon voert

08-11-2024 13:34

KarimB +12013

Das al lang weg man. Amsterdam is allang Amsterdam niet meer. Vroeger keek ik als Groningse jongen zwaar op tegen Amsterdam. De sfeer de trams de metro's alles. Prachtig. Nu mijdt ik Amsterdam het liefste omdat het niet meer "mijn" stad is als ik dat al zo zou mogen noemen.

08-11-2024 17:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.