'Huntelaar brengt bezoek aan Jensen in Noorwegen'

door Gino Haverkamp 130

'Huntelaar brengt bezoek aan Jensen in Noorwegen'

door Gino Haverkamp 130

Laatst geüpdatet

Ajax is Victor Jensen zeker niet uit het oog verloren. Klaas-Jan Huntelaar heeft de Deen namelijk bezocht in het Noorse Trondheim, waar Rosenborg BK zetelt. Ajax leent Jensen tot het einde van het jaar uit aan die club en Huntelaar kwam vanuit zijn functie als technische man even polshoogte nemen, zo meldt het Deense Tipsbladet.

Het medium stelt dat Ajax Jensen, die tot enkele optredens in het eerste elftal kwam, nog niet heeft afgeschreven. Huntelaar zou deze week in Trondheim zijn geweest. Zo zat de oud-spits op de tribune bij de wedstrijd tussen Rosenborg BK en Haugusund FK (3-3). Jensen speelde de volledige wedstrijd.

Op vrijdag was Huntelaar ook aanwezig bij de training van de Noorse club, waar Jensen uiteraard ook aan deelnaam. De Achterhoeker bevestigde tegenover de lokale pers dat hij inderdaad voor de huurling aanwezig was in Noorwegen.

Jensen komt flink aan spelen toe in Noorwegen

Jensen speelt vaak in het shirt van Rosenborg BK. Van de acht competitiewedstrijden heeft hij er zes meegemaakt. Scoren heeft hij nog niet gedaan, wel gaf de Deen deze jaargang twee assists.

Denk je dat Real Madrid zaterdag de Champions League wint? Zet in en krijg 2,30 keer je inzet terug. Let op: Gokken kan verslavend zijn, speel bewust 18+, hands24x7.nl.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ozymandias +159568

"Tapping back into Ajax, Edson Alvarez, the 24-year-old Mexico international, is another player rated highly by Ten Hag. Alvarez is a defensive midfielder who can perform at centre-back." - The Athletic

Wat zou het prachtig zijn als niet Antony nog Timber maar Álvarez uiteindelijk naar United gaat.

28-05-2022 16:33

Ferd +38321

daar hoop ik al even op. Niet dat ik zo'n Alvarez hater ben, ik zie zijn waarde echt wel, maar ik zie liever een betere voetballer op die plek.

29-05-2022 07:21

FrancescosRavioli +15149

Ja of gewoon alle drie niet?

29-05-2022 16:14

WantAmsterdam +116036

Huntelaar is echt tussenmenselijk prima onderlegd en een integer persoon. Op een duur kan echt prima groeien in die rol. Bij hem ben ik zeker dat we geen “dick-pick” soap of vergelijkbaars krijgen.

28-05-2022 13:35

Pietsnot +15019

Dit soort berichten zul je van Ratje Valentijn nooit lezen, die zoekt alleen maar relletjes

28-05-2022 13:06

Pietsnot +15019

Hij was er waarschijnlijk niet alleen voor Jensen

Benieuwd welke speler hij wil oppikken

28-05-2022 13:05

Babangida83 +23827

Dit zijn goede berichten. Erg goed dat hij dat doet. De valkuil hiervan wel, is dat je soms denkt dat je hem zelf in één wedstrijd beter kunt beoordelen dan je professionele scoutingsteam over een langere periode. Als hij die twee zaken goed uit elkaar weet te halen, dan wordt het een grote.

Ik vind Huntelaar met hoe hij in de media optreedt een natuurlijke onderhandelaar. Houdt altijd zijn kaarten op zak en wordt niet zenuwachtig van een laag bod.

28-05-2022 09:50

3sterren +20205

Het is ook een groot voordeel dat hij ook aan de andere kant van de tafel heeft gezeten als speler. Hij weet dat overvragen tot een einde van de onderhandeling kan leiden.
Overmars had dat voordeel natuurlijk ook, maar is na een verloop van tijd de balans kennelijk uit het oog verloren ...

28-05-2022 12:56

Henkjanklaas +20606

Dat doet hij beter dan Overmars die niet verder kwam dan wat schaars telefonisch contact met de verhuurde spelers.
Ben reuze benieuwd of hij in staat is een timber en antony voor de club te behouden

28-05-2022 09:17

OdjePils +6315

*poolshoogte

28-05-2022 09:04

Harrie.S63 +1699

Dit is toch géén CL niveau?

28-05-2022 08:50

Juichtoon +32345

Eerst op bezoek bij Kotarski nu bij Jensen. Is dit niet de verkeerde focus?
Onderwijl lees ik alleen maar dat alle toppers weggaan ook die met langdurige contracten.
Niet met klein bier bezig zijn als het groot bier niet geregeld is

27-05-2022 22:11

AjaxDaniel +14523

Het een sluit het ander niet uit. Vind het ook niet eerlijk om die contracten af te schuiven op Huntelaar (en Hamstra). Ryan en Jurriën hadden 1-2 jaar geleden al een langer contract moeten tekenen. Huntelaar krijgt deze situatie nu op zijn bord.

27-05-2022 22:17

Juichtoon +32345

Zeker...

27-05-2022 23:20

thajax +7423

En Ryaniola wilde dat toen niet

27-05-2022 23:48

HendrikAjax +16830

Vergeet Bandé niet en ja het is belangrijk dat dit wordt gedaan. Ondanks dat ze verhuurd zijn zijn dit nog steeds Ajacieden die we op een goede manier moeten behandelen.

27-05-2022 22:54

Harrie.S63 +1699

Voor kotarski was belangstelling van zijn huidige club om hem te kopen. Bij jenssen was het bekijken of hij beter is geworden.

28-05-2022 08:52

Babangida83 +23827

Ze zijn ook met Timber bezig.

Ik ken nog een linksback van Feyenoord, die ze bij Feyenoord niet goed vonden en later bij Lyon nog het Braziliaans elftal haalde. Als ze bij Ajax niet uit de verf komen, wil dat nog niet zeggen dat het slechte spelers zijn. Jensen heeft qua technische kwaliteiten alle karakteristieken van een Ajax speler. De vraag is of die bij Roosenborg er wel uitkomen. Daar tijd in investeren, kan je zomaar 18 miljoen opleveren.

28-05-2022 09:51

3sterren +20205

Dit is voor zover ik weet al de tweede keer dat hij een huurling bezoekt in het buitenland. Klaas-Jan maakt van Ajax een echte warme club. Lekker bezig.

En het zal mij niet verbazen als hij buiten zijn goede bedoelingen t.a.v. de huurlingen ook zijn ogen goed de kost geeft of hij misschien een ’buitenkansje’ mee terug kan nemen naar Amsterdam.

De voormalige spits loert nog steeds op een kans om te kunnen scoren ...

27-05-2022 22:07

AjaxDaniel +14523

Goed bezig. Overmars was een goede zakenman (vooral qua verkopen), maar sociaal leek hij mij nooit geweldig. En eigenlijk niet eens gemiddeld. Dat blijkt ook wel uit zijn schandaal...

27-05-2022 21:51

SneekAjax +2087

Hij toonde wel ballen

27-05-2022 23:36

BillSplate +9681

Hij durfde wel het onderste uit de kan te halen.

28-05-2022 00:12

arufred +9723

Helaas ook letterlijk.

28-05-2022 00:52

Babangida83 +23827

En transparantie.

28-05-2022 09:55

3sterren +20205

@BillSplate
En ook zijn onderkant ...

28-05-2022 12:58

PH2BOT +40050

KJH pakt get goed op.

27-05-2022 21:29

AFCAjaxMidNineties +12649

Vond Jensen meer hebben qua talent dan Taylor eerlijk gezegd.

27-05-2022 21:02

Panna +5042

Høntelaaaaaaaar!!!!!!

27-05-2022 20:45

thajax +7423

Misschien loopt er bij Rosenborg nog wel een andere leuke versterking rond. Hadden in de zero's altijd wel goede teams

27-05-2022 19:45

afcsjonnie426 +3959

Zeer goede zet geweest van ajax zoals ik het nu bekijk.
Vond hem bij rondo als een wijs man overkomen.
Lekkere nuchtere gozer met een goede kijk op t hedendaagse voetbal.

27-05-2022 19:42

AFCACruijff14 +161006

Ik riep (net als velen trouwens) dat Huntelaar een natuurlijke opvolger van Overmars was voor in de toekomst. Wisten wij veel dat Overmars zo snel al weg zou gaan, maar wel heel mooi dat Huntelaar dus precies in die rol lijkt te passen. Ik vermoed dat Hamstra meer de onderhandeling e.d. doet en dat Huntelaar er voor de voetbalvisie en kant is, dus afwegen waar Ajax wat nodig heeft en dan ook met namen komen. Of het onderhouden van contacten met de selectie van Ajax en de huurlingen. Kan wel eens een bijzonder goed duo zijn, Hamstra en Huntelaar.

Berichten als deze vandaag vind ik mooi. Overmars liet dit na, bv met Bandé. Dat heb ik altijd gek gevonden, want die spelers vertegenwoordigen waarde. En menselijk gezien hoor je het ook te doen.

27-05-2022 18:47

Qifesh +24917

Ja inderdaad misschien geef je zo'n gast een signaal, we houden je in de gaten doe je best..
(Met in het achterhoofd de schadebeperking.. dan kunnen we je nog eens evt kwijt voor een paar miljoen)

27-05-2022 20:33

trodat4030 +96403

Raar, ik heb dat hélemaal nooit gelezen. Ik las alleen maar dat KJH als spitsentrainer moest terugkomen, nooit als TDVZ. En ik lees nagenoeg alles op AS.

28-05-2022 02:47

Babangida83 +23827

Ik doe dagelijks onderhandelingen. En wat ik kan beoordelen op basis van rondo en uitlatingen in de pers, vind ik hem een sterke onderhandelaar.

Overmars was een harde onderhandelaar. Maar dat hoeft nog geen goede onderhandelaar te zijn. Onderhandelen is een lange termijn game, als je bij een voetbalclub werkt. Je moet altijd geloofwaardig overkomen en de beste tactiek is contracten optijd opwaarderen, zodat je altijd een goede uitgangspositie hebt. Als dit een keer niet lukt, moet je soms ook je verlies nemen. Dat deed Overmars niet. Hij had Gravenberch vorig seizoen al in de etalage moeten zetten, met het oog op zijn lange termijn geloofwaardigheid, vind ik.

28-05-2022 10:03

Ajaxadam1 +31667

Nou dit doet hij al beter dan Overmars

27-05-2022 18:17

Koningtoto +60016

Nu al beter dan Overmars. Die stuurde niet eens een appje

27-05-2022 17:56

Redrum +95943

In ieder geval niet naar spelers nee.

27-05-2022 19:03

Nr.10 +110979

Misschien maar beter ook… Bandé was zich de tering geschrokken.

27-05-2022 20:11

BillSplate +9681

Die heeft wel wat groters gezien hij de nationale ploeg.

28-05-2022 00:15

Ajax The Best +16432

Waren appjes niet net het probleem van Marc?

27-05-2022 19:46

JariJari +15116

Goed bezig. Ook met Bandé is er eindelijk contact geweest.

Een ieder geval iets dat ze beter doen dan in de periode Overmars. Hopelijk volgt er meer!

27-05-2022 17:38

36 +8575

Leuke voetballer maar komt tekort voor Ajax

27-05-2022 17:27

DMDTagz +3250

Toen verhuurde spelers niets van Overmars hoorden, was het niet goed. Nu doet Huntelaar dat anders, en dan is het wéér niet goed.

27-05-2022 17:16

trodat4030 +96403

Welkom op AS!

27-05-2022 17:41

Alvarez352009Ajax +12061

Waarschijnlijk zijn dat niet dezelfde mensen. De een vindt het een goed idee om bij verhuurde spelers langs te gaan de ander vindt het zonde van de tijd.

Ik zelf vind het een goede zaak. De spelers voelen zich serieus genomen en vertellen dat ook weer door aan anderen. Bij spelers, publiek, pers en trainers maakt het een goede indruk. Extra positieve reclame is altijd welkom.

27-05-2022 19:16

Ajax1114 +19393

Heeft hij geen betere dingen te doen dan deze trip naar een onbelangrijke speler ?

27-05-2022 16:57

insectenverdelg +23384

Want onderhandelen kan je anno 2022 niet vanuit Noorwegen?

27-05-2022 17:23

Qifesh +24917

Ook op de glijbaan

27-05-2022 20:36

FlyingDutchMan +17310

Of zijn kanon

27-05-2022 21:15

Ajaxbrl +13680

Dat is gewoon netjes van 'm , het bericht wat hij komt brengen zal minder leuk zijn...

27-05-2022 16:49

DankzijCruijff +48660

Doorselecteren. Komt tekort. Huntelaar kan zich echt beter bezighouden met veel urgentere contractverlengingen.

27-05-2022 16:43

Ozymandias +159568

Ik vind dit soort berichten altijd zo vreemd. Denk je nou echt dat Huntelaar niet zowel onderhandelingen kan doen als een dagje op en neer reizen naar Noorwegen? Dit is geen Football Manager waarin onderhandelingen ogenblikkelijk plaats vinden.

27-05-2022 17:30

DankzijCruijff +48660

Normaal gesproken zou ik je gelijk geven, maar ik kan me geen andere zomer heugen waarin er zo ontzettend veel speelde omtrent selectiebeleid. Zowel qua uitgaande spelers als directe kwaliteitsinjecties die aangekocht moeten worden. Om nog maar te zwijgen over al die écht talentvolle jongens waar snel mee om de tafel gezeten moet worden. Dan vind ik het inderdaad opmerkelijk dat één van de eerste berichten die je leest over de werkzaamheden van Huntelaar - na het aanstellen van Schreuder/het verder vormgeven van de staf en een uitgaande transfer van Ryan - is dat hij het vliegtuig heeft gepakt naar een net niet-talent a la Jensen.

Dat sluit niet uit dat hij op de achtergrond tegelijk nog heel veel andere dingen aan het doen is, maar opmerkelijk is het wel. Ik zeg alleen dat hij zich beter kan bezighouden met urgentere zaken; ik zeg niet dat hij zich daar niet mee bezighoudt. Het kan 'm ook zitten in de berichtgeving, dat we net dit nieuwtje meekrijgen en al het andere (noodzakelijkere) niet of nauwelijks. Dat het geen FM is lijkt me overigens een hoogst overbodige constatering.

On a positive note: hij besteedt iig aandacht aan verhuurde spelers waarvan iedereen denkt dat ze geen rol van betekenis gaan spelen. Dat werd Overmars wel eens verweten. Huntelaar laat hiermee iig zien dat hij wat menselijkere trekjes bezit. Da's fijn.

27-05-2022 20:44

3sterren +20205

@DankzijCruijff
”Ik zeg alleen dat etc.” en meteen daarachter aan in dezelfde zin: ”ik zeg niet dat hij zich daar niet etc.”
Het maakt het voor mij een beetje lastig om te ontrafelen wat je nu precies wilt zeggen ...
; )

28-05-2022 13:05

DankzijCruijff +48660

Kan gebeuren.

28-05-2022 13:07

fc Barcelona_ke +19239

wat doe Huntelaar dan in Noorwegen? onderhandelen over definitief verkoop? of hem in zomer direct terughalen?

27-05-2022 16:35

Maxwell_5 +6977

Veel negativiteit over Overmars… Zou het niet gewoon kunnen zijn dat er tijd en ruimte is voor dit soort bezoekjes aangezien Huntelaar en Hamstra een duo vormen? Omdat Huntelaar in het buitenland is, wil niet zeggen dat Hamstra ondertussen uit zijn neus zit te eten.

27-05-2022 16:31

Ozymandias +159568

Overmars en Hamstra werkten al een half jaar samen en deden nooit zoiets. Hebben Hamstra en Huntelaar opeens meer tijd dan Overmars en Hamstra hadden?

27-05-2022 17:32

Qifesh +24917

Die klaasjan heeft die Bande nog meegemaakt op de training.. dat scheelt ook.. Vooral bij de jeugd gaat klaasjan denk ik een grotere gunfactor krijgen dan overmars.. Huntelaar is voor de meeste Ajax jeugd gewoon een legend

27-05-2022 20:40

3sterren +20205

@Ozymandias
Ja, die werken efficiënter, want inmiddels weten we dat Marc veel tijd besteedde aan zijn hobby fotografie ...
; )

28-05-2022 13:07

3sterren +20205

@Qifesh
Klaas-Jan is misschien een gemakkelijker aanspreekpunt voor de jeugdige talenten, maar: ”money talks” ...

28-05-2022 13:09

Jarivanheumen +5684

Wat heeft overmars er qua contracten een enorme puinhoop van gemaakt. Onana, quintin timber, mazraoui, brobbey, gravenberch, rijkhof uit hun contract laten lopen. Afspraken maken met spelers dat ze voor een habbekrats weg mogen. Nu weer veel te laat met jurrien timber geweest. Dit moet onder het nieuwe duo echt beter.

27-05-2022 16:22

Ajax1114 +19393

Het is wel grappig dat ik deze berichten steeds vaker hoor nu. Als je dit echter een jaar geleden al zei werd je hier weggezet als trol .

27-05-2022 17:03

thajax +7423

Met inhalige verwende spelers is het lastig om te verlengen.
Mazraoui, Brobbey, Gravenberch en Rijkhoff konden prima verlengen, maar wilden veel meer geld. Dan gaat Ajax daar niet meteen aan toegeven.
Onana was al lang verkocht als die dopingzaak niet speelde. En als hij een sympathieke gozer was had hij alsnog bijgetekend. Maar helaas.
Q Timber had gekund eerder een contract. Maar hij zat vaak nog op de bank bij Jong. Taylor, Rensch, enz speelden op zijn plekkie. Toen kon hij verlengen, maar wilde hij meer perspectief. Dat lukt niet altijd. En je weet nooit hoe zo'n jongen het dan toet bij Utrecht. Geldt op een andere manier voor gasten als Flemming en Nunnely. Die zijn ook prima, maar niet goed genoeg voor Ajax. Die hoef je dan niet nog heel lang vast te leggen

27-05-2022 19:44

slumpf +4560

Bespaar je de moeite thajax, realiteitszin is hier vaak ver te zoeken.

27-05-2022 20:25

thajax +7423

Haha eens, vaak ook bij mij zelf hoor

27-05-2022 20:45

trodat4030 +96403

Rensch speelde helemaal niet op de plek van Q Timber in Jong.

28-05-2022 02:56

thajax +7423

Als we hem op rb wilden wel. Is vaak geopperd om hem Mazraoui te laten opvolgen

28-05-2022 12:24

3sterren +20205

@Hannes82
Een veelvuldig geblesseerde speler vertrouwen schenken via een enorme salarisverhoging is weliswaar heel nobel en uiterst sociaal, maar tegelijkertijd ook best wel een enorm risico, zakelijk gezien dan.

Achteraf is het altijd gemakkelijk om een ”koe in de kont te kijken”, of iets van dien aard ...

28-05-2022 13:16

WantAmsterdam +116036

Quinten: wilde niet verlengen omdat die speeltijd in Ajax 1 eiste, beste voor beide partijen.
Brobbey: kreeg een mooi contract voorgesteld en wilde niet verlengen
Gravenberch: Marc haalde het maximale eruit.
Rijkhoff: moet er aan beginnen? Geldwolf die met een kulverhaal kwa.

Onana: we weten niet of er niet al lang contract verhandelingen werden gevoerd, en we hadden hem zonder dat pilletje gewoon voor een bedrag kunnen verkopen.
Mazraoui: eens, hij had een langer contract moeten krijgen 2019, maar daarna was die ook altijd geblesseerd, totaal onbetrouwbaar. Gegokt en verloren ja.
Jurrien: daar lijkt het helaas op ja.

28-05-2022 00:28

trodat4030 +96403

Dat eiste Timber niet, hij zag gewoon in dat het er niet in zat. Dat zijn 2 compleet verschillende dingen. Raar en vooral erg triest dat je dat zo probeert uit te leggen.

28-05-2022 02:58

WantAmsterdam +116036

“Eiste” is een hard woord, maar ik gebruik het niet negatief, Ajax kon hem geen garantie geven op minuten in het eerste, hij wilde dat, dus vertrokken. Prima toch? Ajax heeft enorm veel talent op het middenveld en voor de ontwikkeling van Timber was het goed.
Wat eraan triest is kan je me graag uitleggen, want ik heb letterlijk niks negatiefs over quinten gezegd.

28-05-2022 03:52

Nr.10 +110979

Een pak van mijn hart, dat we Victor Jensen nog op de voet volgen bij Rosenborg...

ff serieus, heeft de Hunter niet wat beters te doen?

27-05-2022 16:20

slumpf +4560

365 dagen in een jaar, schrikkeljaren zelfs nog een extra. Twee dagen op en neer naar Noorwegen, met telefoon, internet en e-mail. Zal ajax niet aan ten onder gaan, gok ik.

27-05-2022 20:26

HendrikAjax +16830

En maakt wel een groot verschil voor Jensen. Heel mooi dat Huntelaar dit doet

27-05-2022 23:01

afca1985 +21212

Doorselecteren, totaal geen Ajaxmateriaal

27-05-2022 16:11

Steffenhagen +37784

Goed dat KJH dit doet maar in het geval van Jensen tevergeefs denk ik . Absoluut geen Ajax - materiaal . Niveautje Heerenveen o.i.d

27-05-2022 15:45

Tommyshelby +128457

Goed zo Klaas, potentie en niveau maakt niet uit, geef ze het gevoel dat je ze in de gaten houdt. Nu al beter dan bij Overmars.

27-05-2022 15:30

DMDTagz +3250

Precies!

27-05-2022 17:18

trodat4030 +96403

Goed, dit is wel iets wat in het vergetelhoekje van Marc zat. Die was daar echt veel te weinig mee bezig, je hoorde te vaak geluiden dat verhuurde spelers nooit iets hoorden van de club. Beetje minachting in mijn ogen. Goed dat KJH dit heeft herkend (misschien ook wel door eigen ervaringen bij AGOVV en De Graafschap?) en er wat mee doet.

27-05-2022 15:29

DeAanvalisDeBesteVerdediging +208

Hehe, eindelijk oog voor die verhuurde gasten. Dat ging blijkbaar niet goed in het verleden. Belangrijk vanuit menselijk oogpunt en economisch oogpunt!

27-05-2022 15:05

insectenverdelg +23384

Ze kregen zo nu en dan dickpic, maar daar bleef het dan ook bij. :)

27-05-2022 17:25

Slang +14994

Leuk signaal maar waarom? Heeft zijn contract al verlengd en is tot december verhuurd. Het is niet dat hij na de zomer een rol gaat spelen

27-05-2022 14:47

trodat4030 +96403

Waarom niet? Het is gewoon 1 van je medewerkers, dan is het helemaal prima om af en toe even contact te hebben. Gewoon om even interesse te tonen in het wel en wee van je medewerker. Het hoeft niet altijd meteen een achterliggende reden te hebben, toch?

27-05-2022 15:33

HendrikAjax +16830

Zodat de speler weet dat Ajax hem niet vergeten is

27-05-2022 15:38

Wamberto +2968

Weet je wat een boost dat geeft aan Jensen, dat Huntelaar persoonlijk langs komt? Dat geeft hem de focus op terugkeren.
Heel wat beter dan het idee te hebben dat Ajax je vergeet.

27-05-2022 22:32

MarcoB1971 +4776

Dit doet de Hunter erg goed, daar kan Overmars nog wat van leren. Maar die had die tijd nodig voor zijn foto’s.

27-05-2022 14:47

wijzijndebeste123 +163205

beter met n slaapzak voor t huis van jurrien timber gaan liggen met n contract en pen in de hand

27-05-2022 14:36

DrFootball +15141

Daar ligt het andere deel van H2 al...

27-05-2022 15:12

wijzijndebeste123 +163205

haha. beter met zn 2en. pakt de 1 de voordeur en de ander de achterdeur.

27-05-2022 15:13

strakkevoorzet +4189

Technische voetballer en zegt toch ook wel wat dan Ajax potentie in hem blijft zien. Wat mij betreft gewoon de kans geven in de voorbereiding. Taylor begon ook pas echt goed te spelen toen hij een paar wedstrijden achter elkaar in de basis mocht beginnen, wellicht kan Jensen ons ook verassen

27-05-2022 14:36

Telamon +9192

@strakke

Alsof Taylor ineens uit het niets een bepaald niveau heeft ;), was vanaf begin seizoen al net zo goed, vraag het Klaassen.

Het verschil is dat Taylor eerder loze minuutjes aan het eind van allang gespeelde wedstrijden kreeg, waarin alle urgentie, druk, drive en tempo uit was, dus in een lamlendig team dat de bal nog maar wat rondspeelt.

Taylor is er al een jaar meer dan klaar voor, Ajax was veel beter en verder geweest met hem in plaats van Alvarez.

En Taylor verrast niet, in Jong ook al duidelijk dat ie de juiste skillset heeft. Jensen toonde ook potentie, maar lijkt te lief en timide, beetje hetzelfde probleem als met Andersen toentertijd.

27-05-2022 14:43

strakkevoorzet +4189

Natuurlijk haalt Taylor niet uit het niets opeens dit niveau, dat komt omdat hij met betere voetballers om zich heen speelt en het vertrouwen kreeg een paar wedstrijden achter elkaar om te starten. Ik denk dat als Kudus ipv Taylor die kans had gekregen, dat Kudus nu niet meer uit de basis weg te denken was. Overigens vond ik Taylor bij Jong-Ajax er nooit echt met kop en schouders er boven uit steken, maar dat is mijn mening. Neemt niet weg dat hij het nu heel goed doet natuurlijk ;)

27-05-2022 15:15

trodat4030 +96403

'Ajax was veel beter en verder geweest met hem in plaats van Alvarez.'

Dit blijft natuurlijk enorme bullshit als je met Blind op linksback speelt. Taylor is geen speler die in de omschakeling direct naar de CV's sprint om of zelf, dan wel Martinez de vrijgekomen tegenstander van Blind op te vangen. Dat is Alvarez' specialiteit, maar van Taylor never nooit. Taylor is een controleur, Alvarez is een verdedigende(!) middenvelder. Met Taylor op 6 had je zomaar 10 goals meer tegen gekregen over de linkerflank. En Blind speelt met een fitte Martinez niet op 4, dus is 6 (daar waar jij dus Taylor posteert) de enige positie waar hij kan en dan is hij natuurlijk 2 klassen beter dan Taylor. Zonder Taylor tekort te doen overigens.

27-05-2022 15:51

Telamon +9192

@strakke

Kudus heeft al eerder kansen gehad, ook sporadisch, maar vooral uit vorm. Heeft wedstrijden nodig om zich weer in vorm te spelen, en dat vraagt dus inderdaad ook speeltijd.

Taylor was er echter al die tijd al klaar voor, getuige ook Klaassens uitspraak dat Taylor het hele seizoen al dit niveau haalt op trainingen.

Taylor is geen spectaculaire, beslissende speler, maar een verbindingsspeler, en als hij dat heel goed doet, valt hij juist minder op, want het wordt vaak ook voor lief genomen. Maar let je werkelijk op wat hij voor het team en medespelers en spel betekent, is dat enorm veel, want maakt zich onder meer ALTIJD aanspeelbaar.

27-05-2022 16:42

Telamon +9192

@Trodat

Je moet ook niet met Blind op linksback spelen. Ik zeg nergens Taylor gewoon in dit kansloze spel en team gooien ipv Alvarez, maar uiteraard ook heel veel andere, technische en tactische keuzes maken. Waaronder dus Alvarez eruit, Taylor erin, Blind op de bank, creatieve man erbij op het middenveld, wat diepgang op de flank, Tadic naar de spits, etc.

Je had dus mogelijk inderdaad meer goals tegen gehad als je met Taylor diezelfde kansloze speelwijze aan zou houden, gebaseerd op opvangen en breken, wat niet des Ajax is. Ajax is bij balverlies hoog en compact staan, vooruit verdedigen en collectief drukzetten. Dat gaat af en toe eens mis, maar te weinig om je hele spel enorm aan te passen, heel anders te gaan verdedigen en je spel bij balbezit volledig te verpesten door er maar een breker in te zetten die niet voetballen kan.

Blind vind ik persoonlijk totaal niet beter dan Taylor als 6. Taylor is feller, alerter, vlotter, sneller, explosiever, meer daadkrachtig, wendbaarder, gelijkwaardige basistechniek maar veel handiger en vlotter aan de bal met beter voetenwerk, is tweebenig, is veel actiever bezig met het spel door steeds vrij te lopen en aan te bieden, handelt sneller, na passen beweegt ie altijd weer door, en zo ook veel dynamischer. Ook completer, kan hoger op het veld ook veel betekenen, eigenlijk overal want meester van het combinatiespel, waar Blind meer voor het ruimere spel is gemaakt.

27-05-2022 16:51

trodat4030 +96403

Blind naar de bank. Daar ben ik gestopt met lezen en van de bank gepleurd van het lachen....

27-05-2022 17:46

strakkevoorzet +4189

Klaassen noemt zichzelf ook een goede speler en neemt ongenoegen met een plek op de bank, dus zou die uitspraken van hem niet al te serieus nemen ;). Ff zonder dolle, ik snap dat je grote fan bent van Taylor maar Kudus heeft ook alleen maar nutteloze invalbeurtjes van 10 of 5 minuten gekregen, net als Taylor in het begin van het seizoen. Ik denk dat een Kudus in vorm direct 1 van je beste voetballers uit de selectie is, zit echt veel meer potentie in dan in Taylor. Maar mijn optiek, Ten Hag was het blijkbaar ook niet met mij eens haha

27-05-2022 18:03

Telamon +9192

@trodat

Goed onderbouwd wel. Hoop dat je je niet bezeerd hebt.

27-05-2022 18:37

Telamon +9192

@strakke

Het beaamt mijn kijk op Taylor die bij eerdere invalbeurtjes in het seizoen al aantoond prima mee te kunnen, wat zeg ik, meteen meer dynamiek en combinatiespel bracht.

Het gaat niet om Taylor óf Kudus. Ten eerste kunnen ze samen op één middenveld, bijvoorbeeld:

Kudus-----Berghuis/Ihattaren
---------Taylor----------------

Ten tweede, zijn het wat andere types. Taylor is meer van de bal het werk laten doen, en van het pure combineren, Kudus is net wat meer a la Frenkie/Gravenberch, een speler die meer met de bal loopt, en zichzelf makkelijk vrij kan spelen en wegdraaien etc. Ben ik ook fan van, van zulke types. Maar daar kan je ook vrij afhankelijk van worden, is vaak geen tweede van, en ik het het combinatiespel altijd bovenaan staan. Daarin past Taylor in mijn ogen beter, want heel erg van het vrijlopen en aanbieden, strakke aannames, strakke secure passing, doorbewegen, etc.

De ideale passende spil, die enorm veel rust aan de bal brengt als team en meer balbezit als team, en veel minder balverlies, want iedereen kan vrijwel altijd de bal aan hem kwijt.

Kudus maakt het spel net wat opportunistischer. Taylor heeft verder ook in mijn ogen wel meer oog voor de creatieve pass, wat bij Ajax ook enorm belangrijk is, zeker als je eens wat diepgang creëert voorin.

Aan de bal en met de bal is Kudus natuurlijk je meest vlotte, wendbare, handige, explosieve middenvelder die je hebt, die zo op die manier man-meersituaties kan creëren. Taylor is meer de combinerende spil. Dat gaat ook prima samen. Iemand als Berghuis combineert makkelijker met Taylor, en dat versterkt elkaar dan, zoals Antony makkelijk met Mazraoui combineerde.

27-05-2022 18:45

Telamon +9192

Zo doe je dat, oog houden voor je spelers, in plaats van af te serveren en negeren.

27-05-2022 14:35

Kaito +188

Hoe wij met Deense talenten omgaan is precies zoals mijn oom in de casino achter de roulettetafel gokt: Een keer viel het balletje op nummer 20, vervolgens bleef hij met geld strooien op nummer 20 tot dat hij alles verloor.

27-05-2022 14:25

Ozymandias +159568

Het ligt volgens mij niet aan de scouting maar aan de begeleiding wanneer ze eenmaal in Nederland zijn. Jensen en Kjær waren fantastische spelers voor hun leeftijd maar hebben zich bij Ajax nauwelijks ontwikkeld. Zoals bijna elke buitenlandse speler die op jonge leeftijd (voor hun achttiende) naar Ajax komt stokt in zijn ontwikkeling.

27-05-2022 14:53

MosesD +14643

Eens. Sowieso moet dan nog altijd beter. Neres ging beter in zijn vel zitten toen Wamberto erbij betrokken werd. Ajax moet dat veel meer en beter doen.

27-05-2022 15:50

trodat4030 +96403

En waardoor stokken de Nederlandse talenten dan meer dan geregeld in hun ontwikkeling na hun 16e? Niet door begeleiding, want immers hebben (volgens jouw filosofie) alleen buitenlandse spelers begeleiding nodig. Ik vind het veel te kort door de bocht om te stellen dat het sec daardoor komt, dat heb ik je al eens vaker verteld. Ga eens na hoeveel spelers van Nederlandse komaf niet de potentie waarmaken die ze op hun 16e wordt toegedicht, dat zijn er ook legio.. Is dat nou écht alleen maar een buitenlandersprobleem? Ik geloof er geen ene flikker van, volgens mij is dat gewoon iets dat bij voetballers hoort. Of sporters in het algemeen, niet eens alleen maar voetballers. Te simpele conclusie in mijn ogen. Als dat echt het enige probleem zou zijn zou Ajax talloze miljoenen over de balk smijten door een simpel fenomeen als begeleiding, dat zou alláng opgevallen moeten zijn en zou alláng iets aan gedaan zijn. Het is gewoon sporter eigen.

27-05-2022 17:37

Ozymandias +159568

"En waardoor stokken de Nederlandse talenten dan meer dan geregeld in hun ontwikkeling na hun 16e?"

Het komt gemiddeld veel minder vaak voor dat de grootste Nederlandse toptalenten bij Ajax stokken in hun ontwikkeling dan dat de buitenlandse toptalenten stokken in hun ontwikkeling. De buitenlandse toptalenten stokken bijna allemaal in hun ontwikkeling bij Ajax.

27-05-2022 17:40

Jojo.14 +3658

Grote klasse! Echt een verbetering sinds de komst van Hamstelaar dat het contact met zulke jongens behouden blijft.

27-05-2022 14:25

HendrikAjax +16830

Inderdaad, dit was nog wel een probleempje bij Ajax dat zulke jongens genegeerd werden. Maar dat lijkt nu niet meer het geval na dit verhaal en het bezoek aan Kroatië van Huntelaar voor Bandé een tijdje geleden.

27-05-2022 14:41

NotForSale +2233

Hamstelaar hahahaha klinkt wel heel komiek :)

27-05-2022 16:03

Harrie.S63 +1699

Komt veel te kort

27-05-2022 14:22

rxbenb +1944

Goed van Huntelaar maar Jensen heeft toch echt geen toekomst bij ajax?

27-05-2022 14:20

036AFCA97 +146646

Dit doet Huntelaar kennelijk nu al beter dan Overmars.

Onder Overmars hoorden verhuurde spelers helemaal niks.

27-05-2022 14:18

sucre +15104

Overmars kon zich ook niet in 2-en splitsen..H2 wel😁

27-05-2022 14:21

Ozymandias +159568

Maar Hamstra werkte al een half jaar bij Ajax voordat Overmars vertrok en toen deden Overmars en Hamstra dat ook niet.

27-05-2022 14:54

NotForSale +2233

Het is Klaas die dit elke keer doet he

27-05-2022 16:04

Ozymandias +159568

Inderdaad, maar waarom deden Overmars en Hamstra dat samen niet? Hadden Overmars en Hamstra het samen drukker dan Hamstra en Huntelaar nu? Trouwens was het Hamstra en Huntelaar samen die naar Kroatië gingen om Bandé en Kotarski te bekijken.

27-05-2022 16:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.