Hoger btw-tarief op Ajax-tickets in 2019

door Bart Veenstra 43

Hoger btw-tarief op Ajax-tickets in 2019

door Bart Veenstra 43

Laatst geüpdatet

Het btw-tarief op tickets voor Ajax gaat omhoog. Dat meldt de Amsterdamse club via Ajax.nl. Vanaf 1 januari wordt het btw-tarief op boodschappen, water, bezoek aan musea, attracties en voetbalwedstrijden aangepast van zes procent naar negen procent.

Deze verhoging gaat dus op voor seizoen- en losse kaarten. Ajax zal de Online Ticketshop vanaf 31 december tot en met 4 januari (10.00 uur) sluiten. In deze tijd zal de Amsterdamse club aanpassingen doorvoeren. Wanneer de ticketshop weer opengaat, is het nieuwe btw-tarief verwerkt in de kaartprijzen.

Mensen die nog gebruik willen maken van het huidige btw-tarief wordt dan ook aangeraden om voor 31 december 2018 kaarten te kopen. Het programma voor de tweede seizoenshelft van Ajax is hier te zien.

Lees meer over:
Plaats reactie

witchmaster11 +4

in maart mag je weer stemmen althans de meeste onder ons , en dan ligt de keuze bij jou en niet stemmen heeft geen zin , laat je geen oor aan naaien en stem goed en nee iik geef geen stem advies of raad deze site moet hier van verschoond blijven

30-12-2018 15:35

ajax4ever01 +13

als we in het stadion hesjes aan doen dan nemen we rood-witte hesjes :p

29-12-2018 22:46

Ozymandias +159568

Bedrijven gaan steeds minder belasting betalen terwijl de winsten steeds hoger worden en de normale burger steeds meer...

29-12-2018 18:44

Oliveira +0

Het heet (tijdelijke) vooruitgang! Het plan is om de bevolking zo hard mogelijk te naaien. Nederland gaat de VS achterna qua opzet van de economie, iets wat ik nou niet bepaald een fijn idee vind. Maar(illegale) migranten binnen halen blijft een populaire hobby. Iets dat natuurlijk de burger ook weer mag bekostigen.

29-12-2018 18:50

afcas +3761

tja, dat krijg je wanneer de politiek niet meer voor de bevolking werkt he.

29-12-2018 18:50

Murph +960

Daar bedoel jij de grote bedrijven mee waarschijnlijk .

29-12-2018 18:51

InOost +1073

Dat krijg je als je een midden rechtse regering hebt...

29-12-2018 19:38

Rik428 +1

Tjezes jongens wat een dom, zuur, ongefundeerd onderbuikpopulisme hier. Praat elkaar eens wat minder na. Als we gewoon alleen nog maar bier kopen merken we niks van deze maatregel. Allemaal een fijn 2019 gewenst, maak er wat van!

29-12-2018 23:27

ajax4ever01 +13

Jongens Ajax treft in deze geen schuld aan die verhoging. Dit mogen jullie die pluche lui uit Den Haag aanrekenen waar jullie op hebben gestemd. Ga maar eens na wat er in 2019 allemaal omhoog gaat door die btw.. daar gaat niemand vrolijk van worden.

29-12-2018 18:21

arie h +0

Je kan je natuurlijk ook afvragen waarom voetbalkaartjes uberhaupt in het lage belasting tarief vallen...Als ze gewoon in het 21 procent tarief vielen zouden de prijzen ook niet stijgen.

29-12-2018 23:31

ambtenaar +23

Gele hesjes aan volgende wedstrijd.

29-12-2018 15:48

mgtow +22318

Nog meer flappen voor Rutte om over de balk te sodeflikkeren.

29-12-2018 15:05

Radie125 +1629

kan ik vast mijn 3 seizoenskaart en streken voor 2019 2020

29-12-2018 13:10

TvdH +7

geen touw aan vast te knopen

29-12-2018 16:04

Mi-leak +7

Haha die is nog of al lam.

29-12-2018 16:16

Oliveira +0

Wtf betekend dit?

29-12-2018 18:04

kaashaas +4

Alleen de meester zelf weet wat dit betekend

29-12-2018 18:13

Ajacied33 +36681

Gisteren nog gelukkig 2 tickets kunnen scoren voor VVV thuis. Aan de andere kant, zoveel verschil is het niet eens dat je het zodanig merkt

29-12-2018 13:00

Oliveira +0

Grappig hoe de waardes van spelers alles maar blijven stijgen maar ter gelijke ook de kaartjes om wedstrijden te kunnen kijken. Het is niet alsof Ajax en andere clubs er armer op worden. Ik zou netjes vinden als ze een berekening maken gebaseerd op de gemiddelde koopkracht in plaats van een willekeurig percentage hanteren.

29-12-2018 12:43

f*ck010 +650

Precies! Uiteindelijk zullen clubs er alles aan doen om mee te kunnen met de transfergekte en dat zal dan helaas ook inhouden dat de kaartjes een stuk duurder worden. Reken maar dat een seizoenkaart volgend jaar een stuk duurder zal worden.

29-12-2018 12:52

Oliveira +0

Nog even en voetbal kijken is een elitaire privilege. De stijging in prijs van dit soort dingen is gewoon absurd. Het is volledig willekeurig.

29-12-2018 12:55

Radie125 +1629

Ach als je kijkt wat een seizoenskaart bij een willekeurige PL club betalen wij hier nog geen 20% van dat bedrag gemiddeld.

29-12-2018 13:13

MisterAFCA +6415

Er komt hier ook nog geen 20% van het tv geld binnen van wat ze daar krijgen... en de spelers zijn over het algemeen ook iets duurder. Scheve vergelijking...

29-12-2018 14:09

TvdH +7

ja, en een concert van U2 is ook duurder en die hebben maar 4 spelers

29-12-2018 16:06

MisterAFCA +6415

Vgm mis jij de strekking van het verhaal een beetje. Geeft niet hoor maar als je niet begrijpend kan lezen is het beter om niet reageren...

29-12-2018 18:24

Oliveira +0

Engelse clubs verdienen minimaal het tienvoud van wat Ajax en PSV binnen haalt. Jou vergelijking is ongefundeerd. Supporters moeten extra gaan betalen omdat de Nederlandse clubs te weinig verdienen aan kijkrechten. Dat is nogal een dikke middelvinger naar je eigen publiek. En waar ineens de 3%? Waar komt dit ineens vandaan? Het is meer een taks dan een geldige reden om bijvoorbeeld iets te bekostigen, of andere factoren dat ineens duurder is geworden of minder gunstig. Valt mij sowieso op in Nederland dat bedrijven voor elke willekeurige bullshit redenen de tarieven verhogen zonder dat ook is onderzocht of dit met enige onderbouwing nodig is.

29-12-2018 15:16

arie h +0

De enige reden dat de prijzen kunnen blijven stijgen is dat iedereen kaartjes blijft kopen he.

29-12-2018 23:36

Afstandsschot +2

"Het btw-tarief op water wordt aangepast van 6 naar 9 procent."

Blijft een vreemde zin om te lezen

29-12-2018 12:31

Fairsquare +0

Ja, want we hebben het hier zo slecht dat we omkomen van de honger.
Het niet eens zijn met beleid, oke. Maar kom op, niet doen alsof we in een naar land leven

29-12-2018 14:07

Cisco2 +0

Een buitenwijk in NL is nog altijd beter dan een buitenwijk in Frankrijk, Duitsland, VS, elk Aziatisch land, elk Zuid Amerikaans land, Engeland etc.

Buitenwijken zullen altijd blijven bestaan. De PVV en FvD gaan het alleen maar erger maken. Die partijen roepen populistische kreten zonder realistische onderbouwing.

29-12-2018 15:52

Bertus2002 +0

PVV populistisch? Ja. FvD? Zeker niet. Die Thierry Baudet is een rare vogel, maar is samen met Hiddema inhoudelijk sterk in debatten. Zo'n GroenLinks zijn pas populisten en roepen kreten zonder realistische onderbouwingen. Hun standpunten over immigratie, milieu en klimaat zijn simpelweg niet te behalen en onrealistisch.

29-12-2018 16:40

Cisco2 +0

FvD niet populistisch? Het klimaat akkoord onzin noemen en lekker makkelijk scoren door te zeggen dat we 200 miljard weggooien. Maar zelf opperen om Thorium centrales te bouwen.... Die techniek hebben we nog niet eens....

Het Marrakech packt een gevaar noemen (Het woord immigratie komt daar in voor, eng!) maar eigenlijk de afgelopen 3 jaar wel de punten uit dat packt (immigratie voorkomen, opvang in de regio) verdedigen in de kamer.

Het is goedkoop scoren bij het publiek door wat moeilijke termen te gebruiken en overal tegen te zijn.

29-12-2018 17:59

Bertus2002 +0

Het argument 'makkelijk scoren' gebruiken betekent al dat je geen betere argumenten hebt. Hoezo zouden zij makkelijk scoren? Taalgebruik is heel verschillend onder mensen en Baudet heeft uitgebreid zijn mening over het immigratie-pact en het Klimaatakkoord. Denk je echt dat zo'n klein landje als Nederland zo veel invloed gaat hebben? Zolang industriele grootmachten zoals de VS en China niet meedoen is zo'n peperduur project (waarvan de kosten overigens hoger ligger dan jij beweert) kansloos want zij zijn de grootste vervuilers.

We kunnen het er lang en breed over hebben, maar zo veel geld uitgeven en dan nog afhankelijk zijn van andere landen is toch te gek voor woorden?

29-12-2018 22:07

niquedegraaff +5289

Zelden zoveel onzin gelezen hier. FvD populistisch noemen is opzichzelf al populistisch... FvD heeft uitstekende standpunten en voert ook werkelijk uit wat ze vooraf in hun campagne hebben aangekondigd. Dat kan je niet van veel partijen zeggen.

30-12-2018 21:45

Murph +960

Dat is wat jij vind

29-12-2018 18:57

Bensco +7166

Klopt, ik heb nu aardig wat landen op deze aardkloot gezien maar hoe meer ik er zie, hoe meer ik me besef hoe goed wij het als Nederland wel niet voor elkaar hebben. Onze gezondheidszorg is de beste ter wereld evenals onze pensioenfondsen De infrastructuur is top, onderwijs nog steeds voor iedereen toegankelijk, we worden niet overhoop geschoten op straat en sociale zekerheid is nog steeds een garantie. Tuurlijk er zijn dingen die beter kunnen (hoge prijzen OV en autorijden) maar men beseft zich af en toe niet hoe goed het hier geregeld is. Maar wij nemen dingen voor gegeven. We roepen dat we het zwaar hebben maar lopen savonds wel naar de supermarkt om eten te kopen terwijl het in Afrika nog maar de vraag is of je überhaupt eet die dag. We klagen steen en been maar in China of Rusland wordt je bij het minste kritiek al vastgezet. Nee, wij hebben het zo slecht nog niet. Ik ben er maar al te blij mee dat ik Nederlander ben

29-12-2018 14:22

mgtow +22318

Kijk eens wat verder dan je neus lang is, simpele.

29-12-2018 15:07

Murph +960

Nog niet nee

29-12-2018 18:53

InOost +1073

Gooi de PVV en FvD daar ook maar bij.

29-12-2018 19:39

KlasseLasse +4

krijgt die schaal dan ook een extra goud randje???

29-12-2018 12:31

Labrador +10

Haha en de kaarten voor uitwedstrijden zijn juist goedkoper geworden.

29-12-2018 12:08
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.