Harde kern Ajax bedreigden directie

door marcoo 59

Harde kern Ajax bedreigden directie

door marcoo 59

Laatst geüpdatet

Ajax-hooligans hebben bestuurders en werknemers van de club afgelopen jaren stelselmatig bedreigd. Hun eisen werden onder druk vrijwel altijd ingewilligd, blijkt uit documenten en gesprekken. Directeuren moesten worden beveiligd, enkelen deden aangifte. Supporters stonden op een schoolplein van de kinderen van een directeur om die ‘van school te halen’. Een medewerker kreeg te horen dat zijn kinderen ‘in de fik’ zouden worden gestoken als niet aan de eisen van de supporters werd voldaan.

Voormalig veiligheidsmanager Ben-Jan van der Klis van de Haagse club ADO zegt dat ook daar sprake was van bedreigingen, maar dat supporters bij Ajax „dieper zijn geworteld in de club”. Oud-Ajax-directeur Frank Kales: „Je moet in de loopgraven hebben gezeten om te westen hoe het is.”

Onder druk van fanatieke supporters ontsloeg Ajax de veiligheidscoördinator en verving ze de beveiligingsorganisatie. Supporters vonden die „te hardhandig”. Ajax blijft hoe dan ook met de harde kern in gesprek. Oud-voorzitter Michael van Praag zocht een F-sider die in een seksclub mensen had vermoord op in de gevangenis.

Lees het hele artikel in het NRC Next of NRC Handelsblad.

Lees meer over:
Plaats reactie

hello dear +0

jol stap op

02-12-2010 19:24

Mokumboy +0

Volgens mij is dit bericht zwaar overtrokken. Tuurlijk zal er hier en daar wat gebeuren maar de media is natuurlijk zo op sensatie belust dat ze er weer een mooi verhaal van maken. Van den Boog liep anders nog heel leuk mee in die corteo en als van Praag naar een begrafenis ( zeiden ze gister in vi ) of naar polletje in de bak ja dat doen ze natuurlijk nooit als ze zwaar bedreigd zouden zijn. En als ze bedreigd zouden zijn zouden ze dan niet "doodgemaakt" worden als ze zich onder de fans zouden vertonen? En wat een mongolen zijn er hier weer die lopen te zeiken over de F-side en Vak410 die er niet eens wat van af weten.

02-12-2010 18:16

Sayanora +0

Inderdaad dat gezever van die mensen hier want er is geen totaal discussie tussen de oude garde en 410. En wie dat nog steeds denkt nodigen we uit voor een bezoekje in het supportershome dan kan je de belangrijkste gasten en groepen samen zien.
Genoeg harde kern jongens op 410 maar dat weten mensen niet als ze niet bij acties aanwezig zijn.

AFCA

02-12-2010 14:36

THLZRD +0

Jezus! Hou nou eens op met het F-Side / 410 gelul!!!

De ene is de andere niet, dus is het ook appel met peren vergelijken. Sommige vinden 410 leuker en andere F en weer andere beide niet en doen t op hun eigen manier. Trouwe supporters zijn er in alle soorten en maten.

Helaas zijn er teveel mooi weer supporters hier en mensen die weinig of nooit naar wedstrijden gaan. Prima dat je jezelf supporter noemt, maar hou je mening over zaken waar je geen verstand over hebt aub voor je!

02-12-2010 14:19

lisa020 +0

ik snap wat je bedoeld met mooi weer supporters. van die gloriehunters.
ik voel mezelf wel een ajaxsupporter omdat ik het altijd volg, me er veel mee bezig hou en van de club hou. alleen kan ik niet vaak naar wedstrijden door stage en me eigen voetbal

betekent het dan dat ik geen echte supporter ben??

wat een bulshit

02-12-2010 14:31

AFCAsphere +9

Dat bedoelt hij niet,
hij probeert te zeggen dat als je niks van de situatie/relatie tussen de F-side en 410 niet afweet, dat moet je je er niet mee bemoeien of er over praten. En dat hij die ''gloryhunters'' maar niks vind. Als je niet elke thuiswedstrijd kan komen kijken, door wat voor reden dan ook, dan is dat zo, je kan er misschien niks aan doen want je hebt andere afspraken. Ik heb dat ook. Ik heb in het weekend weinig tijd om wedstrijden van Ajax te bezoeken. Wel dit jaar al paar wedstrijden Europees en KNVB Beker tussendoor bezocht. Ik vind mezelf een echte Ajax supporter omdat als Ajax wint ik blij van binnen ben en als Ajax verliest mijn hart huilt, en dat bijv. mijn weekend helemaal naar de klote is. Ik ben geboren als Ajacied ik was samen met m'n vader en opa de enigste in de familie (iedereen anders 010) en ik heb altijd voor m'n clubbie gejuicht, in goeie en slechte tijden. Ik geef om Ajax, elke week kijk in uit naar de wedstrijd en kan ik niet naar de wedstrijd dan kijk ik het op tv. Het maakt niet altijd uit of je naar de wedstrijd gaat of niet, als je nog jong bent gaat het vaak moeilijk (geldgebrek, tijdgebrek, mag niet van je ouders), het is natuurlijk een beleving op zich en als je een seizoenskaart kan betalen en de tijd ervoor neemt dan voel je je natuurlijk al snel iets meer Ajacied dan anderen. Maar zolang je hart voor Ajax klopt dan vind ik dat je een Ajacied ben... behalve als je bij het klapvee hoort xD.

02-12-2010 17:42

CrazyJew +1

Ik vind echt wel dat vak 410 iets toevoegt. Sinds ze op hun huidige plek zitten hebben ze de F-side ook weer in beweging gekregen

02-12-2010 10:57

ELPISTOLERO +3

Stoer hoor! Niveautjeeeee!!

02-12-2010 09:54

masterrr +1

Als ik de gasten bij de bus zag staan, als debielen.. dan kan ik me wel wat voorstellen bij dit verhaal

02-12-2010 09:38

afcajax1828 +0

Niet aanvallend bedoeld of iets dergelijks hoor maar waarom gaat de f-side dan niet meer voor sfeer zorgen? Ik hoor ze nu alleen maar klagen over vak410. In het stadion hoor je de f-side ook maar een enkele keer. Begrijp me niet verkeerd hoor, heb echt wel respect voor de f-side...

02-12-2010 06:57

afcajax1828 +0

Niet aanvallend bedoeld of iets dergelijks hoor maar waarom gaat de F-side dan niet meer voor sfeer zorgen? Ik hoor ze nu alleen maar klagen over vak410. In het stadion hoor je de f-side ook maar een enkele keer. Heb overigens nu 18 jaar een seizoenkaart en heb echt wel respect voor wat de f-side voor Ajax betekent.

02-12-2010 06:57

Sayanora +0

Waarom snappen gasten zoals jij er helemaal niks van?? Juist door deze posts blijven mensen verkeerde info geloven!!! Er is geen fside groep zoals die vroeger was,dat zeg ik en dat zeggen ze zelf. Er is zoveel veranderd de laatste 10 jaar. Maar je houdt altijd mensen, zoals sommige clowns die op 127 staan die denken dat ze de fside omdat ze 2 keer per maand veilig in de combi zitten met hun fsider the real one trui hahaha. Nou ik kan je vertellen dat de echte harde kern een gemengde groep tussen groepen op 410 en zuid 1e ring en andere delen stadion of buiten het stadion is.
En wat een onzin ook met je dat de'fside' hekel heeft aan 410. Waarom gebeurd er niks dan,omdat er niks is. In het supportershome en er buiten gaan de bekende groepen van beide tribunes met elkaar goed om,en komen ze zelfs geregeld op elkaars vakken,vakanties samen oud en jong maar dat weet je niet omdat je maar weinig info weet. Dus stop aub met deze onzin,er is genoeg respect en staan zij aan zij als het moet.
F#ck alle wannabees!!!! Gelukkig zijn er nog mensen zoals rode olifant die altijd op internet hun frustratie uiten maar beter komt ie naar het supportersome en kan die het recht in iemands porem zeggen,lachspieren worden zeker verwend door zijn postst hahahaha.

AFCA

02-12-2010 14:17

Camel1981 +0

Triest gedoe tussen f-side en vak 410 en dat steunt dan samen 1 club laat me lachen...
En dit bedreigen dat gebeurd echt wel en niet alleen bij Ajax alleen zijn sommigen te dom om het te geloven want die goeie sfeer makers en f-side gasten zijn te goed en te heilig. Hou toch op!

02-12-2010 00:50

mokum-afca +0

Niemand heb hier gezegd dat er bij f-side alleen maar heilige jonges zitten, het is alleen algemeen bekend dat die journalisten er wel van houden om het verhaal te overdrijven. Die verhalen verkopen nou eenmaal wat beter.
Voor de rest vind ik die bronnen ook niet geweldig. Een gefrustreerde oud-directeur van ajax die is weg gestuurd en één of andere veiligheidsmanager. Omdat het mense met hoge functies waren moeten we maar geloven wat ze allemaal zeggen?
Volgens mij is dit verhaal maar voor 20% waar, rest is erbij verzonnen of overdreven

02-12-2010 01:31

Tifosi +0

whahahahah wat een bullshit verhaal weer... De media praat echt heel graag over Ajax en alles om Ajax heen.

01-12-2010 23:53

buitenveldert +0

Waarom is het bullshit als je elke wedstrijd 45000 mensen hebt zitten in het stadion dan zitten er altijd wel idioten tussen dat is gewoon een feit, kijk hoe het in onze samenleving is. Elk land en elke stad heeft idioten die van de overheid en betuursorganen de overhand krijgen en de normale man mag er onder lijden

02-12-2010 09:16

Cvitanich88 +0

alles word weer eens opgeblazen door de media!
sfeermaken, zingen enz.. ik ben echt blij dat 410 er is anders kunnen we beter naar een begravenis gaan met zn alle!

maar er moet een grens zijn en sommige mensen zijn zo opgefokt en doorgedraaid dat ze domme dingen doen voor een potje voetbal.

01-12-2010 23:42

PauloS +0

Ik walg van dit soort mensen, die ook nog het lef hebben zichzelf supporters te noemen. Dit soort mensen hoort in een TBS-kliniek.

01-12-2010 22:42

Smeagol +0

jij bent er zeker 1 die echt alles gelooft wat er in de krant komt te staan he!!!
SINTERKLAAS BESTAAT OOK ECHT HE!!

02-12-2010 09:32

stefan pluim +0

ook ik moet in deze de rode olifant helaas gelijk geven
al vindt ik de kritiek op 410 iets te, in principe doen die
gasten wel voor sfeer zorgen, alleen in mijn ogn ook te
weinig pro AJAX

01-12-2010 21:41

herman +0

dat gezang van olalala ollooo hooo is niet om aan te horen hoe gek moet je zijn omdat 2x 3 kwartier vol te houden allemaal adhd
helaas gaat het geluid op eredivisie life bij mij uit

01-12-2010 21:33

ili +0

Dat is clubliefde ;)

Maar als je voor de tv zit ken je dat minder mss

01-12-2010 21:34

Superarie +0

Dat is geen clubliefde.. het is irrtitant. Heb er best lang naast gezeten.. ben blij dat ze in ieder geval vertrokken zijn naar de andere kant!

Ik heb het alleen over sommige liedjes hoor.. :) verder zitten er best goeie gasten tussen ;)

02-12-2010 09:54

boye04 +0

Hoe kan je nou naar een wedstrijd kijken zonder geluid.
Is toch geen hol aan en zeker niet met de manier waarop Ajax op dit moment speelt. xD

01-12-2010 22:20

AjaxScc +0

Gelukkig kom je niet in het stadion ''echte'' Ajacied.

02-12-2010 09:39

Stuyvesant +1459

Goh, welke zender is eredivisie life? Die zender ken ik niet, wel eredivisie live.... En ik heb echt geen adhd.

Al die zeikerds op VAK410 (herman en DeRodeOlifant), kom ook eens in het stadion en zie wat VAK410 toevoegt aan de sfeer. Heel knap dat je weet waar je het over hebt als je alleen maar op de bank zit. Zet lekker "Daar hoorden ze engelen zingen" in als in je eentje op de bank zit.

En ja, de beleving op VAK 410 is anders dan op de F-side. Is ook prima, voor ieder wat wils. De een houdt meer van de Britse beleving van de F-side en de ander meer van de Italiaanse/Zuid-Amerikaanse beleving op VAK410. Daarnaast bestaat VAK410 echt niet alleen uit de mensen met een blote bast..... (Geloof me, mij wil je niet zonder shirt zien, ziet er niet uit.....)

02-12-2010 10:06

Barsbas +0

hey!
zijn wij (groepje van wat jongeren) jou niet een keer tegengekomen in de trein richting utrecht na ajax - nec vorig seizoen in de beker?

02-12-2010 23:27

Gabri1964 +0

zo pannenkoek teletext supporter ben jij ooit wel eens op vak410 geweest of OOIT wel eens in de Arena geweest

02-12-2010 11:15

geronimo +4

"enkelen deden aangifte" staat er en wat is daarmee gedaan door de politie?

01-12-2010 20:40

THLZRD +0

Laat ze eerst maar eens met goede bewijzen komen. Journalisten vertrouw ik al heel lang niet meer. Daarnaast, om hoeveel mensen gaat het? Genoeg om een hele harde kern te benoemen.

Rot op met die sensatie "journalisten".

En hou aub eens op met die f-Side/ 410 discussie. F-Side is de grootste en trouwste harde kern en 410 zingt altijd. Prima toch.

01-12-2010 19:49

marcoo +1

De AFCA supportersvereniging heeft zo 2000 à 3000 leden. (Dat is dus niet de officiële supportersvereniging.)
En volgens mij stond in het artikel dat het om zo 500 van die zeer fanatiek waren. Geloof ik.

01-12-2010 20:08

THLZRD +0

Mooi. Ik kan er alleen niks mee. Ik zit zelf ook op F, niet bij de AFCA supportervereniging en ken genoeg "harde kern" gasten die dat ook niet zijn. Daarnaast hebben zij zeker niks te maken met acties zoals omschreven in het artikel.
Maar goed, ben ik nu ook verdacht? Word ik gelijk getrokken met deze acties en mijn mede supporters dan? Mijn mede F-siders dan?

Ik heb in het verleden helaas te vaak onzin gehoord van deze zogenaamde journalisten. Ik las het op de site van de Telegraaf en las ook wat comments. Blijkbaar heeft heel kuddedier nederland zijn mening klaar en zijn journalisten vaak te snel met conclusies en stigmatisering.

Ons slogan blijft staan in deze situaties:

No one likes us, WE DON'T CARE!!!

01-12-2010 20:25

Sayanora +0

inderdaad wat een onzin allemaal,maar de fside is niet de grootste en trouwste meer zoals vroeger het was, tegenwoordig is dat de afca en daar zitten ook een groot deel van 410 bij en oude fside jongens en andere.
Fside is het gevoel van binnen,is geen groep meer verder.

AFCA DE GROOTSTE EN DE TROUWSTE

01-12-2010 23:05

gerard +317

Te gek voor woorden dit. Oppakken die hap.

01-12-2010 19:26

pwie +1

Vaag echt zielige mensen

01-12-2010 19:21

Mecrelovic +0

Waar blijft dat oude logo dan!?

01-12-2010 19:01

insectenverdelg +23600

Dat komt er niet, omdat Ajax geen patent meer kan eisen op dat logo. Kortom, iedereen, mag dat logo gebruiken. Nu kunnen ze mensen die het nieuwe logo gebruiken aanklagen. Ben zelf ook voorstander van het oude logo, maar dit is begrijpelijk voor me. Geloof ook dat de woordvoerders van de harde kern hier begrip voor hebben. Natuurlijk moesten er wel wat andere eisen ingewilgd worden ;)

01-12-2010 19:58

geraldinho +0

Dit zijn onzin reacties van sommigen.
Mensen, er worden mensen bedreigd! Dat slaat nergens op. Als supporter neem ik afstand van dit soort rand debielen. Ik heb zelf ook een seizoenkaart en baal er ook van als het niet goed gaat, maar dan heb je ook zoiets als normaal doen en beseffen dat het maar een spelletje is.

Dus doe alsjeblieft normaal

01-12-2010 18:57

DeRodeOlifant +0

vak410 houdt zich bezig met kattenkwaad en f-side met criminaliteit. Tot zover de media van deze week #dvd-tje opzetten doet van oude tijden in het Olympisch stadion, met fakkels, wapperende sjaaltjes, Andre Rieu en zichzelf afvragen of een mislukkeling als Suleymani destijds een fluitconcert of zoals nu op een eigen liedje zou worden getrakteert#

01-12-2010 18:42

DeRodeOlifant +0

De F-side is natuurlijk wel "DE" harde kern van Ajax natuurlijk. Het zijn jongens die al vanaf eind-jaren 70 meelopen met de club, en zowel diepe dalen als hoge pieken hebben meegemaakt. Het zijn geen misselijke jongens, orgineel op de tribunes, zetten liedjes in die de emotie van de club en wedstrijd perfect neerzetten, zijn orgineel en hebben een eigen identiteit en zijn geen kopie of wannabee van iets wat op Tifosi of zuid Amerikaanse taferelen moet lijken. Deze mannen zorgen er enerzijds voor dat de club door haar stakeholder de F-sdide verplicht wordt een echte Amsterdamse Bluf, Branie en gezonde Arrogantie moet uitdragen.....anders redt je het simpelweg als speler, bestuurder of trainer niet en zorgen deze jongens er persoonlijk voor dat je eruit ligt.
Ik praat niks van deze randzaken, zoals bedreigingen, goed. Maar geef mij maar die heerlijke F-side.....Onder de druk van vak 410 glijdt Ajax af naar wat het heet...een avondje Nac....gebeuren. Als het maar gezellig is, wij blijven zingen, prestaties op het veld maken ons niets uit, dit is onze club (voor 80% van vak 410 pas sinds 1995).
Nee, daarom was de Meer zo prachtig. Een groepje 20-igers had daar natuurlijk nooit een plekje kunnen afdwingen zoals nu vak 410. Dat had de F-side nooit toegelaten! Hun waren de baas.

Ook tegenstanders wilde het liefst maar een kant opspelen....van de F-side af. Tegenwoordig is het hopen dat de jalalalal en who hohoho monotone klankgeluiden uit vak410 niet alleen onze eigen 11 spelers maar vooral de tegenstander iets meer in slaap sust.
Maar met bibberende knietjes het veld betreden met het risico een staaf in je nek te krijgen als keeper(foute manier) of denigerende en tot op het bot vernederende liedjes toegeworpen te krijgen zit er helaas niet meer in voor de tegenstander. Tegenwoordig komt zelfs een mislukte speler als Suleymani nog met een overweldigend applaus en heroisering er vanaf.

01-12-2010 18:38

ili +0

jij probeert waar mogelijk VAK 410 af te kraken, en waarom?

Omdat VAK 410 het stokje overneemt, en dat kan jij niet hebben. Want ok, wij zijn jong, en wij zijn er sinds 2001, maar wij zijn degene die ervoor zorgen dat het nooit stil is. En dat kunnen mannen zoals jou moelijk verkroppen. Jammer, want als we nou eens ophielden met dat heen en weer gezeik en samen Ajax steunden, dan zou de sfeer heel wat beter zijn.

Als jij je niet kan vinden in het doel van 410 geeft dat niks. Maar loop de groep niet af te kraken en te pronken met de F-side. Geloof me niet vekeerd gozer, F-side was geweldig. Zij hebben Ajax op de kaart gezet. Niet altijd positief in het nieuws misschien maar toch. Maar jij moet als geen ander weten dat het allemaal veel minder is geworden met F-side. En als jij een echte bent, dan weet je wie op 410 de regie in handen hebben en weetje wat hun willen.

Dat is Ajax zo hard mogelijk steunen. Waar dan ook en hoe dan ook. Het liefst met zoveel mogelijk supporters. We moeten eens kappen met dat heen en weer gezeik en die boze gezichten over en weer. We zijn toch allemaal supporters?

1 Aanhang. 1 AFCA. 1 Ajax.

01-12-2010 18:49

DennyvdSar +0

Helemaal mee eens vooral je laatste zin doet het hem.
F-side is geweldig maar vak 410 maakt de sfeer, al zijn het jalallalala liedjes.. boeiend er is sfeer. Als vak 410 is een keer stil zou zijn hoor je niet veel in onze arena.

01-12-2010 18:57

Gezalfde +0

3 x 1, dat is vaker gebruikt..

01-12-2010 19:42

AFCA37 +12

Helemaal mee eens!!!!!! En je vergeet nog dat tegenwoordig de stewards vlagen afneemt en and dingen hahahahahah hadden ze jaren 80 en 90 moeten doen kwam niet een suppoost op het vak en haden die steward zo van de tribune afgeslagen geworden maar je verwoord het perfect jij begrijpt het!! En ik zei hier vd week al de kaarten worden steeds duurder komt ook door flut spelers als sulejmani met zn salaris en maar zeg hij gaat voorruit als ie keer goal heeft gemaakt tegen VVV....

01-12-2010 22:43

afcklaasf +0

Waarom kom jij niet eens met je grote mond in het home? altijd maar via deze site crap praten over ajax, schijtziek word ik er van, en denk dat ik niet de enige ben. altijd maar zeiken over 410. en de fside , als je het nog fside mag noemen vind je geweldig. kom eens naar het home zou ik zeggen en schuif bij de mannen aan, en laat dit stukje aan hen lezen. word je keihard uitgelachen of erger ;). mensen zoals jij moeten niet serieus worden genomen, waarschijnlijk ben je een soort van hetze begonnen tegen sommige delen van supp. of je komt thuis aandacht tekort. get a life

02-12-2010 15:56

AFCAsphere +9

AMEN!
Maar deze flikker durft niet naar het home te komen. Hij komt hier alleen maar praatjes vertellen en proberen onrust te veroorzaken. Maar het boeit ons niet wat je van VAK410 vind pik, we zijn net begonnen en nog lang niet klaar. Jij met je bullshit dat de F-side geen jongens als 410 zouden toelaten, zover ik het weet kunnen de oude garde goed met de 410'ers opschieten. Dus praat geen bullshit, en als je jezelf echt zo stoer vind kom het dan in het home vertellen? Dan nog iets, de F-side is niet meer wat het was in de jaren 80/90, de F-side zal altijd blijven bestaan maar het is niet zo dat het altijd hetzelfde zou blijven. Dus niet zeiken en wen aan 410, met je ''monotome'' liedjes, iedereen op Zuid doet mee dus balen voor je.

02-12-2010 17:30

Robinjo1988 +1

nou hup, de directie en jol gaan bedreigen. :-D

01-12-2010 17:55

DennieBoy +0

Nou het zal wel van jaren terug zijn.
Als het van deze tijd is, waarom zit het huidige bestuur er dan nog?!
Of die gasten geven geld om te mogen blijven ;)

01-12-2010 17:20

afcklaasf +0

waar heeft de media de laatste tijd last van? ze publiceren alleen maar crap over de harde kern van onze club, terwijl het hier om individuen gaat die allang niet meer in het stadion zitten doordat ze een sv hebben of vast zitten. word er eigelijk een beetje schijtziek van, dit is meer dan 8 jaar geleden, waarom plaatsen alsof het nu nog steeds zo gaat? vorig week plaatste de media al dat vak410 criminelen zijn en in drugs handelen, pff wat een bs. ja er word wel eens wat gesnoven op de tribune, maar dat wil nog niet zeggen dat het hele vak crimineel is en aan de drugs zit. door zulke publicaties kunnen veel mensen last krijgen met werk etc. mijn baas weet toevallig dat ik ook vaak op de trib zit en vroeg mij na de publicatie of het daadwerkelijk zo was en dat ik ook aan de drugs zat. en als de supporters de club zouden besturen, zouden we dan allang niet jc binnen hebben? f*ck de media en f*ck the police!

JA zulke dingen mogen niet gebeuren, maar tussen duizenden supp zitten er altijd een paar mafkezen bij, dat houd je niet tegen. Dat polletje en joey iets ergs hebben gedaan heeft NIKS met ajax te maken.

01-12-2010 17:20

micky +1

Lijkt wel een hetze en de Telegraaf is er ook weer als de kippen bij om diet artikel over te nemen.
Die zijn de laatste tijd ook goed bezig

01-12-2010 17:28

micky +1

Over hoeveel jaar terug hebben ze het dan?
Niet dat dit goed te praten is.
Maar het lijkt wel of ze alles uit de kast halen om een rel te schoppen

01-12-2010 17:19

ili +0

Ah flikker toch op. Nadat bericht over 410 zoeken alle kranten weer wat op. Want dit is natuurlijk de kans om supporters in negatief daglicht te zetten... pffff

01-12-2010 17:18

grotesmurf +4

Over wat voor eisen hebben we het dan? De afgelopen jaren? Kales en van Praag zijn al zo'n 10 jaar niet meer betrokken bij de club, daarbij was Kales een zeer enge man.. de vreugde was groot toen die 'wegens een verschil van mening qua te voeren beleid' opstapte. Dus ik vind het vreemd dat hij nu opeens hierover begint..

Dan is er ook nog is zo'n Ado veiligheidsmannager die er wat over zegt en wordt Ajax als Qjax geschreven. Moet ik dit artikel serieus nemen?

01-12-2010 17:02

marcoo +1

Je kan het hele artikel lezen in de krant op internet staat maar een beetje. Maar ik heb het gewoon gekopieerd van de site van het NRC en daar stond die fout van Qjax heb ik zelf ook overheen gelezen. Maar ik heb ook de krant hier liggen en ik zal de 12 punten opnoemen die Ajax heeft geaccepteerd na aanhoudend protest vanuit de F-Side.

1. Veiligheidscoördinator per direct uit functie.
Reactie Ajax; Ontslag van veiligheidscoördinator

2. Toetreding tot de ledenraad van Ajax door supporters geselecteerde afgevaardigden
Reactie; Eis besproken

3. Ajax functionaris moet begaan zijn met Ajax en haar supporters.
Reactie; Betrokkenheid speelt belangrijke rol bij aannemen personeel.

4. Ajax dient zich in redelijkheid achter de supporters te scharen.
Reactie; Mee eens.

5. Ajax dient discussie aangaande combivervoer openlijk aan te gaan.
Reactie; Ajax juicht afschaffen combivervoer toe.

6. Alternatieve vervoersregeling dient direct geëvalueerd te worden.
Reactie; Eis besproken.

7. Ajax dient direct de terugkeer van staanplaatsen te onderzoeken.
Reactie; Staanplaatsen zijn terug in stadion

8. Ajax dient de arena te verzoeken de gracht dicht te bouwen.
Reactie gracht word gedeeltelijk dichtgegooid

9. Ajax dient zo spoedig mogelijk een plan te presenteren om de Arena een Ajax gezicht te geven.
Reactie als de stoeltjes worden vervangen komen er rood wit stoeltjes.

10. De beveiligingsorganisatie WWS dient ontheven te worden uit haar functie.
Reactie; Gebeurd

11. Ajax dient prijsaanpassing transparant te maken.
Reactie eis ingewilligd.

12. Kaartenverkoop op de F-side zelf regelen.
Reactie gebeurt feitelijk al.

Sommige dingen lijken niet erg, zoals 9 enzo. Maar in dit artikel staat ook dat die ontworpen zijn om het stadion ookal is het half leeg, toch vol te laten lijken.

En daarnaast, ookal vind ik rood witte stoeltjes mooier, de manier waarop de F-side dit voor elkaar kreeg is niet goed te keuren. Door mensen en hun kinderen en familie te bedreigen.

Een aanrader is het artikel lezen echt interessant. Ookal weet ik zelf ook niet of ik alles moet geloven. Maar alsnog als er maar een paar dingen van waar zijn, zoals die kinderen ophalen op het schoolplein, dat kan gewoon niet door de beugel ookal is de voorzitter nog zo eng en zo enorme lul.

01-12-2010 17:21

micky +1

Wat een gelul dit zijn toch dingen die o.a de ASR hebben besproken.
Wat heeft dat met bedreigingen te maken?

01-12-2010 17:26

afcklaasf +0

idd, dit heeft niks met de bedreiging te maken. de ASR heeft hier gewoon over vergaderd. zo mis ik btw nog de belangrijkste, het oude logo. is ook besproken. mja NRC kan niet achterblijven met de hetze tegen ajax supp.

01-12-2010 17:34

marcoo +1

Oude logo staat ook in het NRC artikel.
Daar hebben ze wel over gepraat maar dat is tot nu toe de enige eis die nog niet is ingewilligd.

01-12-2010 17:35

glennmeijer +0

deze gasten moeten worden aangepakt dit zijn geen echte supporters

01-12-2010 16:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.