Gravenberch: 'Ik mis de boys vooral'

door Davy Lo 114

Gravenberch: 'Ik mis de boys vooral'

door Davy Lo 114

Laatst geüpdatet

Ryan Gravenberch kende na zijn vertrek een moeizame start in Duitsland. Bij Bayern München kende hij een zware voorbereiding, concurrentiestrijd en competitie. De middenvelder moet vooral vanaf de bank de bank toekijken. Dit zou hem een WK kunnen kosten. Tegenover het Parool gaf de spelmaker een interview over zijn huidige situatie en gemis van Ajax.

Het leven als voetballer bij Bayern München is wel even andere koek dan bij Ajax. Als basisspeler vertrok hij de club om vervolgens bij een van de grootste Europese clubs te spelen. Ondanks de weinige speelminuten vermaakt Ryan Gravenberch zich in Duitsland. ‘Op zich gaat het wel oké. Ik verwachtte hier niet meteen in de basis te staan, maar had wel op iets meer speelminuten gehoopt’, zegt de 20-jarige spelmaker. In de zeven Bundesligawedstrijden die de middenvelder gespeeld heeft, kwam hij tot 100 minuten in het eerste elftal. ‘Het liefst had ik me wat meer kunnen laten zien. Ik ben gehaald voor de posities van controleur en linkshalf. Ik moest mezelf laten zien. Een basisplaats hangt van mezelf af.’

Bayern uit vorm 

Zonder Gravenberch in de basis verkeert de Recordmeister niet in een grootste vorm. De landskampioen staat na zeven wedstrijden op een teleurstellende vijfde plaats. ‘Dat is wel teleurstellend, zeker. We wonnen dik van Bochum en Frankfurt en nu lukt het al een paar weken net niet. Dat verklaren, vind ik lastig. Het is ook niet onrustig nu. Ik denk wel dat de break goed is om tot rust te komen en er straks fris tegenaan te gaan.’ In zijn tijd in Duitsland ziet Gravenberch veel verschillen met Ajax. ‘Alles gaat sneller. Fysiek zijn de spelers sterker. In de voorbereiding merkte ik dat al. Bij Ajax heb ik nooit een voorbereiding meegemaakt waarin we zo veel moesten lopen. Fysiek gaan ze in Duitsland veel verder. Dat zit vooral in de loopjes na de training. Dus als je al stuk zit, moet je nog sprints trekken en zorgen dat je binnen een bepaalde tijd blijft. Dat was pittig. Ik voel me wel fit nu.’

Het leven in Duitsland

Hoewel het aantal speelminuten teleurstellend is voor Gravenberch, heeft hij het buiten het veld wel naar zijn zin. “Ik woon sinds een maand in een mooi appartement in de stad. Mijn moeder is erbij. Mijn vader ook, al vliegt hij regelmatig naar Nederland. Na de training rust ik thuis vooral uit. Ik chill een beetje. Ik woon op een kwartier van de club. Daar ben ik voornamelijk met Nous en Matthijs. Je kunt hierdoor ook lekker met de Nederlandse boys communiceren. Dan heb je het over van alles.” Van de drie Nederlandssprekende spelers, is het Matthijs de Ligt die de meeste minuten maakt. Nous en ik zitten een beetje in hetzelfde schuitje, al mocht hij laatst eens in de basis beginnen. Maar ook hij had op meer minuten gehoopt.'

Het missen van de boys bij Ajax

Ondanks het feit dat Gravenberch met twee andere oud-Ajacieden bij Bayern München zit, mist hij zijn oude liefde wel. 'Ik mis de boys vooral. We zijn een hecht groepje. Deze interlandperiode zijn we een beetje verdeeld. Brian Brobbey en ik zitten hier. Devyne Rensch en Jurriën Timber zitten bij het grote Oranje. En Kenneth Taylor, die natuurlijk ook een beetje bij ons hoort, zit ook aan de andere kant.’

Weet Nederland van België te winnen? Het levert je 2,18 keer je inzet op!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

WillyBrokamp +11117

Had nu de grote man op het Ajax middenveld kunnen zijn...

25-09-2022 17:33

Arie Vink +4855

Mooi project daar in München, of niet Graaf?

25-09-2022 13:56

gusanito +5431

Veel te vroeg vertrokken. Waarschijnlijk gek gemaakt door mensen om hem heen die hem slecht begeleid en voornamelijk opgehemeld hebben. Ik vind Taylor nu al meer brengen voor m'n gevoel. Betere mentaliteit en effectiever met goals en assists. Ik denk dat Gravenberch af zal zakken eerlijk gezegd.

25-09-2022 13:20

RickyAFCA +1894

Kenneth die ook een beetje bij ons hoort... Hoezo beetje ?

25-09-2022 11:54

Noahdepoah2021 +4843

Tja de bonussen kunnen we wel vergeten zullen we maar zeggen.
Allianz arena…….gesponsord door een bedrijf wat groot geworden is door verzekeringspolissen niet uit te keren aan Joodse slachtoffers in de tweede Wereldoorlog en lucratieve verzekeringen afsloot op concentratiekampen. Je zal je salaris maar krijgen van een club die daardoor gesponsord wordt……

25-09-2022 11:16

ajaxwestland09 +28925

Money money money always funny

24-09-2022 21:03

Ozhan +1528

Wel bijzonder om te horen dat bij Bayern de trainingen harder zijn en dat met fysiek daardoor sterker is (aldus Gravenberch). Misschien kan Ajax hier wat mee.

Aan andere kant wat weet ik er nou van

24-09-2022 17:19

Gogopepa73 +3529

Ryan G. gaat het niet redden bij Bayern vrees ik. Hem zie je over 3 jaar bij psv. Helaas is die bijstandsclub vaak een soort reddingsboei voor ajaxspelers die het niet redden in het buitenland.

24-09-2022 17:14

Ozhan +1528

Zoals wie dan?

24-09-2022 17:20

Ajax1812 +9046

El Ghazi.

24-09-2022 18:20

Gogopepa73 +3529

Hoelang loop jij al mee?
Lerby, Arnesen, Kieft, Bosman, Wouters, Vink, Reiziger, Kluivert, Sibon, Siem de Jong en nu el Ghazi. En ik ben ws nog een paar vergeten. Sorry dat ik nu pas reageer maar het is weekend, andere prioriteiten.

24-09-2022 20:51

Ozhan +1528

Ik was El Ghazi alweer helemaal vergeten. Top transfer 😅

Maar ok ok. Ik snap je punt.

25-09-2022 08:35

Rockpotje +9524

Donyell Malen en Ki-Jana Hoever

25-09-2022 10:19

fc Barcelona_ke +19239

Ajax wil met je door, jij wil alleen meer geld zien en kiest ook liever een transfer naar Duitsland.

als je bij ons had gebleven, was je afstevenen voor WK selectieplekken!

nou ik ben blij dat je weg ben want we hebben met Taylor betere de opvolger in het huis!

24-09-2022 15:55

Gogopepa73 +3529

Zooo wat een haat! Heeft hij jouw wijf gebald? Doe ff gewoon gap.

24-09-2022 17:07

WillyBrokamp +11117

Ik zie nix raars...

25-09-2022 17:22

DEELM +11891

Met een beetje goede begeleiding had hij verlengd bij Ajax en nog minimaal een jaartje bij Ajax gespeeld. Dan had ie waarschijnlijk op 't wk gespeeld, nog meer ervaring opgedaan en was hij als nog betere speler bij Ajax vertrokken. Maar ja, meneer was uitgeleerd bij Ajax!

24-09-2022 14:50

Qifesh +24917

Wil in een snellere versnelling spelen.. speelde tussen twee opa's

24-09-2022 15:10

Op_een_oude_slof +4358

Heeft niet goed uitgepakt...voorals nog....

24-09-2022 21:08

DEELM +11891

Vond juist dat hijzelf het spel ook regelmatig vertraagde. Was het laatste half jaar minder, maar heb me daar regelmatig aan geïrriteerd.

25-09-2022 11:43

Qifesh +24917

Je wordt vanzelf trager met die twee opa's voor en achter je..

26-09-2022 10:38

RobDAZ +2726

Gravenberch heeft mij nooit kunnen overtuigen van allerhoogste voetbalniveau.

Ook niet netjes dat hij zonder transferwaarde deur is uitgewandeld bij club, waaraan hij alles te danken heeft.

Ik mis 'm niet.

24-09-2022 14:45

Qifesh +24917

Veel onjuistheden hier

24-09-2022 14:47

RobDAZ +2726

Correct me if I'm wrong

24-09-2022 14:51

Qifesh +24917

Nooit op niveau? Dan begrijp je niets van waarom Bayern hem wil, dat kun je ook zeggen.. Bayern is wereldniveau op scoutinggebied.

Ryan heeft transfergeld opgeleverd.

24-09-2022 15:08

thelordjoshua +10641

denk dat de winst na alles wb reiskosten etc aan die vent en salaris je erna niet verl overhoudt van die klein 20 miljoen. Geen mooi transferbedrag dus. En nee heeft nooit consistent kunnen laten zien dat ie wereldtop is. Zeker potentie maar nooit een consistente kracht binnen Ajax kunnen zijn naar mijn mening

24-09-2022 20:21

Qifesh +24917

Lol ok penningmeester.. Ze kopen hem toch ook voor de potentie, dat begreep hij ook wel..

24-09-2022 20:40

WantAmsterdam +115921

Nog altijd meer opgeleverd dan Nous.

24-09-2022 21:11

sucre +15104

25 miljoen is niet veel voor hem, maar ook niet niks....

24-09-2022 17:15

Medoz +4322

De ondraaglijke lichtheid van het bestaan...

24-09-2022 14:22

Dolblij +44852

Te vroeg vertrokken en zich wellicht op het niveau van Bayern lichtelijk verkeken. Succes gozer, je hebt dit zelf gewild.

24-09-2022 14:22

Het_Olympisch_Stadion +5626

Je moet uiteindelijk toch een eigen stijl vinden om het te doen. Hij ging weg bij Ajax omdat hij niet bepalend kon zijn, anderen stonden (en bleven) hoger in de hiërarchie volgens hem (maar vooral volgens zijn vader). Gek, want juist als teamspeler ipv individualist leek hij het best tot zijn recht te komen/ Ook geeft hij aan dat voor hem het sociale aspect in sport eigenlijk heel belangrijk is. Dat hebben sommigen en anderen dan weer niet, die kunnen zo elk seizoen verkassen. Al met al lijkt het erop dat hij het momenteel niet doet op een manier doet die echt bij hem past. Hopelijk vind hij zijn weg.

24-09-2022 14:21

Qifesh +24917

Nog een seizoen tussen blind en Tadic in pendelen? Meh

24-09-2022 14:48

thelordjoshua +10641

Blind en Tadic hebben meerdere seizoenen kunnen laten zien waarom ze een vaste kracht voor Ajax zijn. Gravenberch verre van. Tadic is de sleutel voor het mentale vlak v t team en Blind dr sleutel van de opbouw.

24-09-2022 20:23

Qifesh +24917

Je bent zo goed als en laatste wedstrijd regel gold wel voor sommigen en voor anderen is krediet geen rekbaar begrip meer.. ik hoef geen mascottes op het veld die het fysiek 433 niet meer aankunnen... En dat is niet erg, maar ik zie wel veel poppenkast en vriendjespolitiek.. Gravenberch heeft zich rotgelopen daar en hield zich Europees meermaals goed staande. Ryan was niet de bottleneck hoor..

24-09-2022 20:45

Matts +2131

Dit had iedereen ook wel een beetje verwacht, toch? Had gewoon nog 1 of 2 jaar moeten blijven. Overigens niet rouwig om, ik denk dat Taylor meer potentie heeft. Hoop wel dat hij het gaat redden daar, best een sympathieke gast. :)

24-09-2022 13:51

Bonno1978 +6450

Mensen in de ‘normale wereld’ zijn nog een kind op 19 jarige leeftijd. Dan komt er ineens veel geld om de hoek kijken en wordt een speler een product waar veel mensen aan kunnen verdienen. Het feit dat hij zegt: ‘ik mis de boys’, geeft aan waar het in essentie om draait: lekker spelen en genieten op het veld. Maar daar koos je dus niet voor Ryan. Je kiest voor veel geld en een plek op de bank. No hard feelings, maar dat is hoe het is. En met jou heel veel anderen. Al hoop ik dat je je kans nog gaat pakken..

24-09-2022 13:08

Qifesh +24917

Hij is wel fitter

24-09-2022 14:50

WantAmsterdam +115921

Het draait in het voetbal allang niet meer (alleen) om “lekker spelen en genieten op het veld” maar gewoon geld. Kijk eens naar de CL, kijk wat spelers als vooral Mbappé, maar ook Neymar, de Bruyne, Haaland, Mané en noem maar op.

24-09-2022 21:09

BakkalBijter +11624

En Taylor, zijn vervanger, gaat wel mee naar het WK. Vind ik stiekem toch wel lekker

24-09-2022 13:08

Bjorn +12265

Over 2 jaar weer terug bij Ajax voor ~11 miljoen.

24-09-2022 12:41

ricky10 +5856

Was gewoon nog minimaal twee seizoenen gebleven bij Ajax ipv voor veel geld naar Bayern te gaan. Als je twee seizoenen alles had laten zien was Bayern ook wel weer gekomen, maar zou je heel anders binnen komen. Dus niet huilen nu, eigen keus.

24-09-2022 12:31

Jezweetzelluf +725

Toch zou het mooi zijn als ajax toegelaten zou worden in de bundesliga. Iets meer weerstand! Spelers blijven dan ook langer!

24-09-2022 12:13

NaarCLbeker5 +919

In WOII was dat bijna geregeld.

24-09-2022 12:32

Nick14 +25889

En dan 1 keer per 5 jaar kampioen worden.
Weet niet of de aan de prijzen en huldigingen verslaafde Ajacied anno 2022 zoiets aankan hoor.

24-09-2022 13:40

Dolberg25 +8857

Wel mooiere pieken

24-09-2022 14:47

behangdelul +32489

Ryan is een visionair.

Die zag de bui al hangen met de energiecrisis en dacht:”Bro, met 3 mio doekoes gaat deze man het niet halen, je weet toch” ja en dan kies je voor 9.
Ryan helpt Ryan gewoon de winter door, je weet toch!

24-09-2022 12:04

Stamhoofd +11514

Volgens mij ben je in de war met Ryan Babel :p

24-09-2022 13:24

Noam +4075

Geldwolf. Geld verkozen boven een mooie carrière met spelmin op het WK.

24-09-2022 11:47

Sjonnie +18814

Het was hoogmoed om te denken dat-ie bij Ajax uitgeleerd was. (waren z'n eigen woorden)
Het is hoogmoed om te denken dat-ie nu al goed genoeg voor de basis zou zijn bij Bayern
Jongen heeft zo'n verkeerd zelfbeeld.
Gewoon dom of zijn entourage begeleidt hem niet goed.

Ach en oh ja: geld .... Tja

24-09-2022 11:46

Web +178830

Het grote geld maakt sportief heel veel kapot
Velen ontwikkelen zich niet door omdat ze te vroeg voor het geld kiezen
Maar sta maar eens in de schoenen van die jongen, en ze bieden je 9 miljoen per jaar


Bayern is ook door geld groot geworden
Wat velen niet willen zien

Wel heel erg naïef dat je denkt veel meer te spelen
Dat had hij kunnen ( moeten ) weten

24-09-2022 11:45

Adam24 +39063

Bij Bayern wordt al jaren financieel bijzonder goed beleid gemaakt. Uiteraard is er veel geld, maar dat is er bij Ajax (voor ED-begrippen) ook. Ik vind het alleen toch wat anders als je dat geld hebt verdiend door goed beleid te voeren of doordat er een oliesjeik een nieuwe hobby heeft gevonden, of dat er weer een groepje lokale bedrijven is dat wel 50 miljoen aan je wilt lenen (oliesjeik in het klein)

24-09-2022 11:50

Simpelishetmoeilijkst +25106

Precies. Bayern en Ajax zijn echte voetbal clubs, die uitstekend worden geleid, en dat ken je niet zeggen van een PSG, Manchester City, Chelsea,ManU, en andere clubs.

24-09-2022 12:56

Simpelishetmoeilijkst +25106

Precies. Bayern en Ajax zijn echte voetbal clubs, die uitstekend worden geleid, en dat ken je niet zeggen van een PSG, Manchester City, Chelsea,MsnU, r
En andere clubs.

24-09-2022 12:56

4bier +31367

Bekend verhaal. Zo zouden Bazoer en Brobbey zich ook weleens gevoeld hebben.

24-09-2022 11:39

thajax +7423

Nu al spijt

24-09-2022 11:39

Qifesh +24917

Wie zegt dat?

24-09-2022 15:14

WijZijnAjaxAmsterdam +11611

Daar begint het mee. Eigenschuld dikke bult Ryan. Nog minstens 2 jaar moeten blijven.

24-09-2022 11:38

Ajax The Best +16430

Dat had niemand verwacht dat hij weinig minuten zou maken. Wel mooi dat hij nog steeds op de bank mag zitten

24-09-2022 11:33

Flaco +19583

In de winterstop op huurbasis terug met optie tot koop van 5 mijloen.

24-09-2022 11:28

RobDAZ +2726

Gravenberch spreekt over verschillen met Ajax. Gelukkig wel. Zonder onderscheid win je nooit.
Ajax gelukkig geen kopie van Bayern.

Dat men in Duitsland meer loopt in het veld, dat is sinds mensenheugenis.
Ajax moet daar eigen usp tegenover stellen.
Dan maak je meeste kans om te winnen tegen tegenstander, die bv fysiek sterker is.

24-09-2022 11:26

Been +12426

De wijze woorden van Tadic blijken eens te meer van toepassing te zijn. Pas als je weg bent besef je wat je achter gelaten hebt.

24-09-2022 11:10

JJFajax +3547

Die zal over een jaartje of 2 wel rondlopen in Eindhoven, helaas te vroeg weg gegaan

24-09-2022 11:02

Dave +5840

Tot later Ryan, misschien wel in het zuiden van het land.

24-09-2022 10:46

Adam24 +39063

Ik vind het altijd zo vreemd dat dit spelers lijkt te verbazen. Iedereen kon toch zien dat de concurrentie moordend is op het middenveld van Bayern? Dat gezegd hebbende, denk ik wel dat er een plan met Gravenberch is. Bayern is geen club die spelers haalt om het halen en zeker niet als er een zakgeld op tafel moet komen. Maar Ryan zal zich toch ook wel bewust zijn van het feit dat dit een meerjarenplan moet zijn?

24-09-2022 10:15

Jeugd +24619

Stop nou eens met lullen over een plan. Wat is nou een plan en wat heb je eraan? Welke speler wordt nou gehaald zonder plan? Er zijn altijd belangen.
In de basis komt het erop neer dat je goed genoeg moet zijn. Als je bij Bayern basis wilt halen moet je bij de top van Europa horen. Gravenberch is dat duidelijk niet, dat wist hij zelf ook wel. Mazraoui is dat ook niet.
De Ligt heeft het wel in zich.
Logisch toch?
Je gaat of naar de subtop in een sterkere competitie, wst volgens mij een goede stap is, of je gaat banken bij de top tenzij je bij die zeldzame groep hoort waarover geen twijfel bestaat.
Kijk naar de bank bij topclubs, zit toch vol met klasbakken. Wat verwacht je nou?

24-09-2022 10:34

Adam24 +39063

Je kunt spelers natuurlijk op verschillende gronden halen. Of omdat ze meteen van toegevoegde waarde zijn (dan wel in de basis of voor de breedte), of omdat ze de potentie tonen om in de toekomst van toegevoegde waarde te kunnen zijn. Dat kan vooral met jongere spelers, zoals Gravenberch. Puur voor de breedte halen grote clubs liever ervaren spelers.

24-09-2022 11:00

cl=5! +5368

In mijn ogen heeft Nous dat ook wel in zich

24-09-2022 11:08

Jeugd +24619

Dus banken

24-09-2022 11:16

WillyBrokamp +11117

Ze kunnen ook moeilijk tegen Ryan zeggen: "je bent welkom jongen maar we hebben eigenlijk geen plan..."

25-09-2022 17:31

Ajax The Best +16430

Tuurlijk hebben ze een plan. Een reservespeler van een behoorlijk niveau die indien nodig wat minuten kan maken.

24-09-2022 11:35

ovopiet +1439

War kennen we zijn trainer ook weer van. O ja van Brobbey. Die moest hij ook kost wat kost hebben en vervolgens vertrok hij naar Bayern. Nu moest hij ook perse Gravenberch hebben en zit hij op de schopstoel.
Zo dadelijk een nieuwe trainer bij Bayern die natuurlijk alleen met ge gevestigde orde, en met een paar eigen aankopen wil spelen. En dan is er weer geen plaats voor een jonge veelbelovende speler. Jammer dan.

24-09-2022 10:09

WantAmsterdam +115921

Brobbey?
Brobbey ging naar Leipzig en toen hij binnen kwam was Nagelsman al vertrokken.

24-09-2022 21:00

Eurysaces +29499

Zijn vriendjes bij de selectie van het Nederlands elftal, hij met een grote zak geld op de bank. Ik denk dat hij gelukkig is.

24-09-2022 10:03

S.Ajacied +5187

Dit had iedereen op voorhand toch al voorspeld. Die gaat daar echt weinig spelen, veel te vroeg vertrokken. Eigen schuld.

24-09-2022 09:55

Steffenhagen +37750

Interessant wat hij zegt over fitheid . Heb bij Ajax dit seizoen het gevoel dat het fysiek niet top is . Vraag me af of een type als slot niet harder traint dan er bij Ajax wordt gedaan

24-09-2022 09:54

Bc te P +22130

Om echt kans te maken op aansluiting Europese top zal je als Ajax zijnde toch eens iets moeten doen met dit soort geluiden die je vaker hoort van spelers die naar t buitenland zijn gegaan. Betere conditie is betere prestaties.

24-09-2022 13:01

pat_socialmedia +412

Ryan voelt zich niet fitter omdat hij harder traint, maar omdat hij zelden speelt en tot het gaatje hoeft.
Banken met een zak geld en hopen op een mazzeltje.
Munchen is zeker geen straf, maar het zou zuur zijn als hij zijn plek bij Oranje verspeelt.

24-09-2022 09:52

valentino88 +2512

Ach bij oranje heeft hij nog nooit fatsoenlijk gespeeld. Dus voor nu voegt hij niet veel toe.

24-09-2022 11:03

WantAmsterdam +115921

Dat hebben spelers als de Roon en Koopmeiners ook niet.

24-09-2022 20:57

valentino88 +2512

Nou de Roon heeft toch wel laten zien een verdienstelijke stofzuiger te zijn. En koopmijners is momenteel de man bij Atalanta. Gravenberch heeft nog niks laten zien dit seizoen.

24-09-2022 21:45

Hans Verhagen +14053

Ik had hem er toch graag nog bij gehad. Jongen is gewoon niet uitgeleerd en komt nu weer te weinig aan spelen toe....Ook geen goed advies gehad van zijn zaakwaarnemer, maar Ryan had ik wb deze keuze wat hoger ingeschat.

24-09-2022 09:52

Altijdindestraat +39817

Hij mist vooral de boys...

24-09-2022 09:47

Hetzijnmaar +5453

Het blijft vreemd dat er bij Ajax minder intensief getraind wordt terwijl v/d Sar wel uitspreekt te willen aansluiten in de top van Europa
Tegen Liverpool kwamen we ook duidelijk loopvermogen en kracht te kort

24-09-2022 09:45

Eurysaces +29499

Tegen Liverpool kwamen we heel wat meer tekort dan loopvermogen en kracht.

Dat we uiteindelijk vermoeid raken, heeft ook te maken met het feit dat je een totaal ander spelletje speelt en iedereen met angst in de benen op het veld stond.

Extra trainen heeft alleen zin als het past in het programma. Extra sprintjes trekken na de training, betekend ook een ander herstel.

24-09-2022 10:02

WantAmsterdam +115921

Hij zegt toch niet dat we alleen loopvermogen en kracht te kort kwamen?
Tuurlijk zijn het meerdere dingen, maar loopvermogen/tempo was een grote factor.

24-09-2022 20:55

Maikel +6862

De voorbereiding qua conditie in de PL en BL is een héél andere dan die van Ajax. Het is gewoon veel intensiever en zwaarder. Ik ben vaak genoeg wezen kijken bij Borussia Mönchengladbach en Dortmund. Vraag maar iedere speler die vanuit de ED naar de BL gegaan is.

24-09-2022 10:33

burwatti +14206

Wat Bayern doet is echt bizar, als je ziet hoe spelers daar binnen komen vaak als magere tengere kereltjes, en het vergelijk met 2 jaar later dan zijn het echt fysieke monsters.

Denk dat Gravenberch dat zelfde gaat mee maken, hoop toch wel dat hij het daar gaat redden

24-09-2022 10:58

MankeNeliss +9814

Hij was bij Ajax al geen echte basis klant. Zat hier onder ten Hag ook een tijdje op de bank.
Wat eraan vooraf ging met dat ge-jojo tijdens de contract besprekingen was ook niet zo fijn voor Ajax. Hij liet zichzelf naar de uitgang lullen door de zaakwaarnemer. Nu zit hij op de bank en heet 'een speler voor de toekomst'. Suc7.

24-09-2022 09:40

WantAmsterdam +115921

Gravenberch heeft in iets meer dan 2 seizoenen meer dan 100 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld, hij was zo goed al altijd onbetwiste basisspeler. Het enige moment waar hij in de laatste twee seizoenen langer op de bank zat was toen hij van Corona terug kwam, toen zat ie 3 competitie wedstrijden op rij op de bank, maar werd wel steeds erin gebracht.

Maar voor de rest was hij een van de spelers met de meeste minuten, volgens mij waren er weinig spelers die (als ze fit waren) meer minuten hebben gemaakt, alleen Tadic en Blind.

24-09-2022 20:54

MonkeyTonk +812

De buitenlandse bank is meer de regel dan de uitzondering voor de 'pareltjes'.

24-09-2022 09:37

Harrier Du Bois +38578

Tja Graafie, te vroeg vertrokken kerel. Maar ook dat kan een bewezen dienst zijn, ik denk dat huidige talenten misschien wel beter nadenken over een vroegtijdig vertrek.

24-09-2022 09:28

WantAmsterdam +115921

Totdat ze 10 miljoen per jaar kunnen verdienen bij een van de grootste clubs ter wereld.
Maar goed, die dikke pizzabakker is dood, een probleem minder ieder geval.

24-09-2022 20:45

AFCACruijff14 +160939

Gelukkig heb je nu extra geld, Ryan. Fijn he.

24-09-2022 09:27

ajacieddieajaxziet +1203

Denk dat het best fijn is idd.

24-09-2022 09:47

BRAMHOUTEN +3813

Met die hoge energie rekening is dat best fijn

24-09-2022 10:08

WantAmsterdam +115921

“extra geld”.
Hij verdient meer dan drie keer zoveel als bij Ajax, in absolute cijfers zo een 7 miljoen meer per jaar.
Das natuurlijk wel heel mooi “extra geld” ja,

24-09-2022 20:42

AFCACruijff14 +160939

Ach, na 15 jaar topvoetbal heeft hij vermoedelijk wel 15> miljoen op de rekening, krijg je nooit meer op. Maar je hebt er wel een WK door gemist misschien. Dat onthouden mensen wel, WK prestaties. Bij Ajax had hij ook zat verdiend dat hij zich al miljonair had kunnen noemen.

24-09-2022 23:00

Robuust +2068

Volgens mij mist hij vooral een basisplaats.

24-09-2022 09:20

Soccerskins v2 +43202

Gravenberch heeft zich naar mijn gevoel weinig ontwikkeld in het eerste van Ajax. Hoe hij binnenkwam is hij ook weer vertrokken. Ik heb hem niet echt zien groeien in zijn rol binnen het elftal en misschien is dat ook wel de reden waarom Ten Hag destijds de voorkeur gaf aan Berghuis op 8 en Klaassen op 10.

24-09-2022 09:19

YRGI +32903

Berghuis moet ook weer terug naar achter om de opbouw te verzorgen. Kudus op 10. Brobbey in de spits.

24-09-2022 10:15

Soccerskins v2 +43202

Dat zou ik ook geen verkeerd idee vinden, alleen is het best oneerlijk naar Taylor toe. Die heeft het echt fantastisch gedaan vind ik.

24-09-2022 11:01

WantAmsterdam +115921

Daar ben ik het zeer oneens mee. Vergelijk zijn spel zonder nu met die 3 jaar geleden, gigantisch verschil. Graaf maakt veel vuile meters, veel verdedigend werk en is ook niet meer matig in de omschakeling.
Ook heeft die zich atletisch/fysiek verder ontwikkelt, al was die daar al ver in toen hij binnen kwam.

Graaf was niet zeer constant maar heeft het zeker niet slecht gedaan bij ons, Bayern haalt hem niet voor niks voor meer dan 20 miljoen binnen en betaalt hem 10 miljoen per jaar.

24-09-2022 20:41

insectenverdelg +23379

je had nog 2 jaar bij Ajax moeten blijven. Maar spelers denken vaak dat ze al verder zijn. Je was alleen nog niet zo dominant als je zou moeten zijn om te vertrekken. Jammer, maar er zijn ook andere wegen. Alleen als je dacht dat je even basis zou spelen bij Bayern dan heb je wel een bord voor je kop.

24-09-2022 09:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.