Geruchtenmolen: 'Van 't Schip ook volgend seizoen trainer van Ajax'

door Bart Veenstra 311

Bron AS

Geruchtenmolen: 'Van 't Schip ook volgend seizoen trainer van Ajax'

door Bart Veenstra 311

Bron AS

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is inmiddels gesloten, maar transfergeruchten blijven het hele jaar door komen. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Maandag 12 februari

'Van 't Schip ook volgend seizoen trainer van Ajax'

John van 't Schip is ook volgend seizoen de trainer van Ajax. Dat beweert de Griekse journalist Giannis Chorianopoulos van Sportime. Van 't Schip maakt dit seizoen in principe af als interim-trainer, waarna hij een rol gaat vertolken in het technisch management. Het is echter ook een mogelijkheid dat Van 't Schip - die eerder bondscoach was van Griekenland - trainer blijft van Ajax. Volgens Chorianopoulous is die kans zelfs groot op dit moment.

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10249

Met alle respect naar John, hoop ik dat dit bij een gerucht blijft

29-02-2024 17:56

JantjeBeton +2987

Hahaha, hoop het niet zeg, sorry Schip!!!🫣🥴

27-02-2024 21:46

Aurelius1 +19724

Het is wetenschappelijk bewezen dat trainers geen beslissende invloed hebben op de resultaten, in alle 7 topcompetities. Stop waisting time on trainers, focus op waar het echt om gaat: de kwaliteit van de spelers!

13-02-2024 14:15

KleineReus +6454

Je verwacht het niet hè.

Maar probeer je nu dmv het woord 'beslissende' nuance aan te brengen? Ze hadden toch geen enkele invloed?

13-02-2024 23:22

Aurelius1 +19724

Als een trainer een keer een koffiezetapparaat in de bestuurskamer plaatst heeft ie ergens invloed op ja, of als ie zo getikt is om muren en pijpleidingen af te breken zoals Gertjan Verbeek. Maar geen invloed op het resultaat. Net zoals de predikant in 1619 ook geen invloed had op het verloop van de pest.

We moeten af van de religie dat als van 't Schip een keer een arm om de schouder legt van Tahirovic, dat ie dan beter gaat presteren dan onder een andere trainer. Waanzin, we geloven toch ook niet dat wanneer een pastoor in de VS z'n hand op je voorhoofd legt, dat je dan plots weer kunt lopen? Rob Muntz, kom er maar in....

14-02-2024 01:15

KleineReus +6454

Een hoop geblaat zoals gewoonlijk. Er huist een groot miskend columnist in jou.

14-02-2024 07:04

Schip +23455

Schip heeft fantastisch werk geleverd. De aankopen er bij getrokken, vertrouwen gegeven aan de spelers, de jeugd proberen te ontwikkelen, de weg omhoog ingezet en rust gebracht.

Maar Ajax moet een onderscheidende toptrainer aan het roer hebben. Schip's reputatie wordt vrees ik enkel beschadigd bij een langer verblijf.

13-02-2024 11:57

BokkieBokstra +11312

Ik hoop dat van het Schip blijft, een prima trainer. Hij heeft rust in de tent gebracht, Ajax is weer wat beter gaan spelen en hij heeft oog voor jeugd zoals het hoort. Heb zelf weer lol in Ajax gekregen, zelfs na een 3-2 nederlaag. Er zitten leuke spelers in, ok, het zal beter moeten maar niets gaat in ene en het kost tijd.

Vond het commentaar van Van van het schip ook heel goed na afloop van de wedstrijd tegen Herenveen, geen gepiep over een bal ja of nee over de lijn.

13-02-2024 07:58

Schip +23455

Eens, hele volwassen trainer.

13-02-2024 11:57

brullie +7035

Prima...

13-02-2024 06:47

seerseker +874

Ik hoop het.

13-02-2024 02:48

afc020 +512

Ik heb vertrouwen in schip.. hij heeft het moeten doen met spelers die hij zelf niet heeft gehaald

13-02-2024 00:37

debarbaar +8250

Dat hoeven we niet serieus te nemen. Waarom zou er nu ook maar 1 domoor die beslissing hebben genomen of gaan nemen, nog voordat Kroes begonnen is.

12-02-2024 22:10

Joodhannus73 +3579

Omdat er nu domoren zitten...

12-02-2024 23:42

Standby +9958

Deze journalist is blijkbaar best betrouwbaar. Hij is in ieder geval niet iemand die onzin verkoopt. Ik hoop wel dat een andere journalist dit kan factchecken.

Als dit klopt dan zie ik het volgende seizoen somber tegemoet.

12-02-2024 22:09

debarbaar +8250

Ga er maar vanuit dat de wens de vader van de gedachte is. Waarom zou Ajax gaan verlengen dan? Zitten Michael van Praag en Danny Blind dan al op de stoel van Alex Kroes voordat hij begonnen is?

12-02-2024 22:12

Standby +9958

Van de Sar heeft Mislintat ook erop aangedrongen om een Nederlandse coach aan te nemen. Het kan zomaar zo zijn dat van Praag en Blind hetzelfde gaan doen, al hoop ik van niet.

Ik ga er ook niet vanuit dat Kroes in zijn eentje die beslissing gaat maken.

12-02-2024 22:35

xstaniox +15097

Ik ga ervan uit dat dit complete bullshit is, maar anders wordt Schip de 3e trainer op rij die vertrekt met een ontslag.
Niet doen dus

12-02-2024 21:45

RvhC74 +5371

Ajax maakt zichzelf inderdaad volkomen belachelijk als ze van het schip en zijn assistenten blijven zitten.

Het bestuur en Rvc hebben zichzelf volkomen belachelijk gemaakt bij de aanstelling van Schreuder, Mislitat en Steijn. Zelf een amateurclub had dit beter kunnen managen.

Het feit dat van Praag er drie jaar wil blijven zitten zegt alles over de stand van binnen Ajax. Waar is de tijd dat er met harde hand geregeerd werd zowel op bestuurlijk niveau als op het veld.

Alle aankopen van Mislitat zijn volslagen kansloos en belachelijk. Niemand meer dan ook niemand met Ajax DNA heeft dit tegen gehouden, WTF

Waar zijn alle capabele gasten ( in diverse geledingen) binnen Ajax gebleven, weg gelopen, ontslagen of weg gestuurd op alle vlakken, kijk naar Overmars, Vanenburg, Bogarde, Tadic, Blind jr

Ajax is volledig kapot gemaakt door onkundige mensen met hun eigen bv. Iedereen die je maar op enige manier wegens wanbestuur/wanbeleid aansprakelijk kunt stellen keihard veroordelen/aanpakken en geld terug eisen.

Kroes mag hopelijk binnenkort met harde hand regeren en orde op zaken stellen. Te beginnen op bestuurlijk niveau en technische beleid.

Vanenburg, Jonk, Bogarde, Bergkamp, FdB, Seedorf allemaal dat soort types terug halen en gebruik van van hún kwaliteiten en op de juiste posities zetten.

Geef gvd Ajax zijn gezicht terug!!!!!! Begin maar met overal het oude Ajax logo terug te halen, dat is het begin.

Komende zomer volledig de selectie kritisch doorlichten en Klopp er neer zetten ( misschien onmogelijk, proberen kan altijd) of een andere toptrainer die de spelers keihard durft aan te pakken en de juiste mentaliteit, branie en voetbal terug brengt.

Ajax SCHAAM JE KAPOT dat je het allemaal zo ver hebt laten komen.

Schaam jezelf vooral naar je supporters!!!!!

12-02-2024 21:27

debarbaar +8250

1. De commissarissen gaan niet over de trainer. 2. Het is een journalist van lik m'n vestje. 10L followers? Die heb ik ook en ik heb nergens verstand van. 3. Alex Kroes begint op 15 maart en moet de huidige TD van AZ nog aanstellen, zodat AZ dan per 1 juli volledig ontmantelt is. 4. Het getuigt niet van veel slimheid als je de talking points van Mike Verweij overneemt. Die is te dom om voor de duvel te dansen. Natuurlijk stel je een (president) commissaris aan voor een redelijke tijd en niet voor 6 maanden. Hoe lang denk je dat een zoektocht duurt? Daarnaast zijn commissarissen volstrekt onbelangrijk als de juiste financiële en voetbal persoon daar in zit. Die ontbraken bij Schreuder, Mislintat en Steijn. Je kan met een gerust hart gaan slapen. Dit is een broodjeaapverhaal.

12-02-2024 22:17

RvhC74 +5371

Wat een inhoudloze domme reactie alleen in dezelfde context als …… geschreven

12-02-2024 22:20

Kerel +1475

Ik moet zeggen, deze reactie had wel inhoud. Petje af.

28-02-2024 19:06

WeirdAJAX +12236

Ik ben niet overtuigd van Schip. Heeft ons uit het dal gehaald en zijn nek uitgestoken in een duistere tijd. Eeuwige dank daarvoor. Maar qua tactiek en hardheid weet ik niet of hij het heeft wat we nodig hebben. Ik vrees van niet.

12-02-2024 21:21

Dapperestrijders +4599

Ach, ach, waar baseert die Griek het op?

12-02-2024 21:13

DaNaRWaL +4333

Ik gun het hem wel, een nieuw seizoen met goede spelers om te kunnen laten zien wat hij kan!

12-02-2024 21:10

Alexander40 +6114

Schip gaat nooit, let wel nooit, boven Bosz en Slot eindigen. Gewoon tactisch niet sterk genoeg.

12-02-2024 20:41

Heimwee +6709

Het besef is er niet dat als je de champions league niet haalt het gat met psv en feyenoord onoverbrugbaar wordt, zij gaan echt niet met die miljoenen een minder elftal samenstellen zoals Ajax het wel heeft gedaan. Het totale wanbeleid van de afgelopen jaren wordt nu in rekening gebracht. Het is te hopen dat er een Arabier komt anders zie ik het somber in. De zo geroemde jeugdopleiding is ook nagenoeg dood, daar komt voorlopig niets meer uit dat bruikbaar is. Wat je zaait oogst je.

12-02-2024 19:59

MarcelS16 +1699

Schip is een soort vaderfiguur voor deze gasten. Het is zeker geen van Gaal. En een soort van Gaal heeft ajax nodig. Dus van het schip zal volgend seizoen geen trainer van ajax zijn. Hij is te zacht

12-02-2024 19:51

JanBiesbos +29059

Guido albers he niet te hard roepen anders stort alles bij ajax in elkaar

12-02-2024 19:48

Orangesoul +5988

Is Guido de nieuwe pispaal hier?

12-02-2024 21:34

JanBiesbos +29059

Schijnt wel overal dik met de arm in te zitten volgens aantal ingewijden, hoofdcoach, taylor, berghuis, fdb ,rob witschge etc

13-02-2024 01:38

fc Barcelona_ke +19255

Ik ben zeker juichen als hij mag blijven. Het is heel riskant als je straks weer nieuwe trainer en opnieuw opbouwen.. met goede selectie had schip gewoon bovenaan staan
Nieuwe neres
Nieuwe tagliafico
Nieuwe ziyech
Nieuwe westermann gaan we mooie seizoen tegenkom!

12-02-2024 19:22

MarcelvTol1971 +15360

Dus iemand in Griekenland roept iets in het plaatselijke suffertje en AS pikt dat op als zijnde nieuws.
Op X kan je blijkbaar van alles beweren, als het een keer uitkomt roep je zie je nou wel ik zei het toch en klopt het niet kraait er geen haan naar.

12-02-2024 19:13

MarkP +21743

Ik weet niet hoe hij bij van Gaal en blind ligt, ik zou het wel een soort luiheid en gebrek aan ambitie vinden als ze vh schip behouden. John heeft het prima gedaan als puinruimer maar is ongeschikt voor de lange termijn.

12-02-2024 18:33

Bruno04 +15777

De helft van wat hier elke keer het onderwerp “tactisch bakt ie er geen reet van” heeft zelf 0 benul van enige tactieken.

12-02-2024 18:23

YugoVik +33200

Ja maar wij zijn supporters en hij een trainer.. Dat maakt het nog erger dat hij tactisch niks weet..

12-02-2024 18:43

JJFajax +3547

Hij is echt geen koekenbakker zoals velen hem beschrijven

12-02-2024 19:00

JanBiesbos +29059

Kwakman zag in de rust al wat er mis ging en de staff deed geen reet

12-02-2024 19:50

ijzerchef +3152

Ik heb de laatste podcast interview met Beuker beluisterd en hij is heel ambitieus. Hij wilt echt een Champions League winnende selectie bouwen met Ajax en daar heb een bepaalde caliber coach voor nodig en ik denk niet dat van het Schip dat is. Ik sluit een verrassende buitenlandse coach niet uit.

12-02-2024 18:12

GNBL +89968 moderator

https://podcastluisteren.nl/pod/Gamechangers

#8

12-02-2024 19:23

wijzijndebeste123 +163967

Dank vriend

12-02-2024 19:25

TeringHenkie +28381

Gelukkig is het maar een gerucht!

🧂

12-02-2024 18:05

YugoVik +33200

Van 't schip is van het niveau steijn.. Same story different day!

12-02-2024 18:04

JJFajax +3547

Ja daarom stond Steijn 18de en van het schip 5de

12-02-2024 19:01

YugoVik +33200

Dan kun je nog wel van hetzelfde niveau zijn..

12-02-2024 19:02

Merrick +6754

Nee, de feiten wijzen anders uit. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

12-02-2024 19:26

YugoVik +33200

Welke feiten?.. Ik kijk naar het veldspel van Ajax 1 en daar zie ik amper verbetering in.. Tegen sparta en Heerenveens was het echt slecht..

12-02-2024 19:28

Ajaxfan31183 +16391

Ja het was slecht, maar schip kan praten als Brugman en zo kwaad worden als hij wil maar als de spelers echt niet thuis geven, kan de trainer er vrij weinig aan doen, en de opties op de bank zijn niet beter als de spelers op het veld,, dan kan je net zo veel roepen dat schip er niets van bakt , maar dat is de makkelijkste weg om dat te zeggen.

12-02-2024 19:51

mokum007 +6522

Jij hebt echt geen kijk op voetbal hé....

12-02-2024 19:20

YugoVik +33200

O jahwel hoor, volgens mij jij niet.. Er is amper verbetering

12-02-2024 19:21

Veli +1991

Waarom geen wijzigingen uitproberen op het middenveld.
Wij missen duidelijk iemand die key passes kan geven en de bal kan vasthouden.
Henderson is niet een echte aanwinst in mijn ogen.
Waarom vasthouden aan een systeem waar je de spelers niet voor hebt.
Allemaal overwegingen die ik als verantwoordelijkheid voor de huidige trainersstaf zie…….

12-02-2024 18:00

WillyBrokamp +11117

Ik mag toch hopen dat dit niet waar is...

12-02-2024 17:54

Raikkonen94 +641

Geloof ik niks van, anders hadden we Nederlandse media hier ook wel over gehoord. Laten we ook hopen dat het niet zo is. Niks dan respect dat hij er in is gestapt gezien zijn persoonlijke situatie, maar anders kun je volgend seizoen weer als verloren opschrijven.

12-02-2024 17:30

Spielmacher +10722

Lijkt me geen goed plan. We moeten Schip dankbaar zijn dat hij op een voor iedereen moeilijk moment wilde instappen, maar hij is niet de trainer die Ajax á la Van Gaal of Ten Hag naar voetbaltechnisch grote hoogte zal leiden.

Hij doet er beter aan toe te treden in een technische functie, anders verbrandt hij geheid en staat ie binnen een half seizoen net als Heitinga op straat en buiten de club. Hij moet zich ook voor zichzelf aan de lange termijn van Ajax verbinden, niet aan de korte, komt alleen maar verdriet van, voor iedereen.

12-02-2024 17:21

Orangesoul +5988

Laat Guido t maar niet horen? Zijn hele Ajax imperium stort dan in elkaar!

12-02-2024 21:38

Delaney +14781

Ik wist niet dat Verweij een Griekse neef had.

12-02-2024 17:21

MarcelvTol1971 +15360

Die is nog dikker

12-02-2024 19:14

Hans Verhagen +14116

Men moet vooral op mentaliteit selecteren. Na één goed duel denken er een paar dat alles weer vanzelf gaat. Er is iets mis met de instelling van sommige. Ten Hag hamerde hier tot in den treuren op en toen al werd er soms van het rechterrijtje punten gemorst. Ijzervreter als type Alvarez en Nico en ook Tadic hadden veel toegevoegde waarde.

12-02-2024 17:20

ajaxwestland09 +28977

Hahaha tuurlijk

12-02-2024 17:11

Ajax14AMS +25205

Hij doet het qua resultaten best goed met een waardeloze selectie. Zal ongetwijfeld beter worden met een goede selectie die in balans is.

12-02-2024 16:56

debetweter +10077

Haha. Hou op joh. Hij zei gisteren dat hij dacht dat hij verder was met de problemen in de verdediging. Foppe gaf een dag eerder al aan hoe je Brobbey af kon stoppen. Tactisch overklast en/of zichzelf overschat. Neemt niet weg dat ik John voor de rest een top vent vind.

12-02-2024 16:59

Ajax14AMS +25205

Kwaliteit is er niet zoals ik al zei.

12-02-2024 17:08

Sjaakvaak +26584

Haha er is beduidend meer kwaliteit dan bij een Heerenveen. Ook dan bij een Twente of AZ overigens.

12-02-2024 17:11

Ajax14AMS +25205

Individueel misschien maar als elftal niet.

Twee compleet verschillende dingen. Mislintat heeft waardeloos werk geleverd wat betreft het halen van Ajax-spelers die de selectie in balans maken.

Er zijn heel veel clubs in de Eredivisie met een beter TEAM dan Ajax.

12-02-2024 17:12

debetweter +10077

Het gaat erom dat hij dacht een deel van de problemen opgelost te hebben maar gisteren tactisch totaal overklast. Kwaliteit is geen excuus, volgens mij hebben we meerdere spelers die sterker zijn in het vasthouden van de bal dan Forbs. Forbs-Brobbey is geen combinatie. Als je met Forbs speelt wil je met een valse 9 spelen. Niet met een diepe spits iig. Zowel het type Brobbey als Forbs moet bediend worden.

12-02-2024 19:01

MarcelvTol1971 +15360

@Sjaakvaak : Wel beter dan AZ en ook beter dan Heerenveen maar Twente heeft een betere selectie dan dit Ajax.

12-02-2024 23:20

YugoVik +33200

Hij doet het goed?.. Deze selectie is beter dan die van Twente.. Van 't schip is een prutser..

12-02-2024 18:05

Ajax14AMS +25205

En hoeveel punten stonden we achter Twente voor hij kwam? LOL.

En Twente heeft een veel logischere selectie dan wij dus als TEAM zijn ze beter. Voetbal gaat niet om individuele kwaliteiten het is geen Ultimate team.

12-02-2024 19:03

YugoVik +33200

Het scheelt dat ik geen fifa speel....

12-02-2024 19:04

Ajax14AMS +25205

Lijkt er wel op met hoe jij praat en over voetbal denkt zo simpel.

Leuk dat we individueel beter zijn, maar als team is het middenmoot. Thanx Sven!

12-02-2024 19:25

YugoVik +33200

Ik vind jou wel aardig simpel, je schuift alles op de aankopen en Mislintat af, maar niet op van 't schip.. Van 't schip is geen tactisch genie en laat zich aftroeven door van wonderen..

12-02-2024 19:25

Ajax14AMS +25205

Ik zeg toch ook niet dat hij een tactisch genie is? Jij verzint dat.

Ik denk dat zelfs een goede trainer hier wat goeds van kan maken, en ja, dat ligt aan de selectie (en dus Mislintat).

Je kan van een ezel geen renpaard maken, en van deze troep geen goed elftal.

12-02-2024 19:31

MaximilianRosse +9197

Met alle respect voor John, die zijn nek uitsteekt in deze moeilijke periode, maar het is beter om volgend jaar een nieuwe trainer voor de groep te zetten.

12-02-2024 16:36

Heimwee +6709

Het is beter om volgend seizoen een nieuwe groep voor de trainer te zetten.

12-02-2024 19:51

MelleAfca +14307

Ongelukkige timing, tot gisteren redelijk positief hierover. Ik zou hoe dan ook eerder voor een constructie met Vos als hoofdtrainer en van ‘t Schip als assistent gaan, wellicht dat je dat wat kan gladstrijken door Schip het eerste jaar nog als ‘hoofdtrainer’ te houden. Feit is wel dat Ajax een tacticus nodig heeft om weer te kunnen bouwen.

12-02-2024 16:26

fluwelenlinker +11793

Gezien de financiële situatie en het wederom mislopen van CL is de combi Schip/Vos zeker een optie. Ajax moet in ieder geval iets met Dave Vos doen. Hij heeft het in zich, is bezeten van het spelletje en hoe het door Ajax gespeeld moet worden. De enige twijfel die ik heb, is of hij ook streng genoeg is want dat er spelers af en toe een schop onder hun kont nodig hebben is wel duidelijk. Daarvoor ken ik hem niet goed genoeg.
Dan is een type als De Boer misschien geen verkeerde om naast Vos te zetten. Ik vind het een lastige keuze.

12-02-2024 17:18

Juan62 +46194

Ongelooflijk toch hoe respectloos er hier over onze huidige trainer wordt gesproken.
Toen hij kwam omschreven velen hier hem als een held een echte Ajcied etc
Nu wordt hij als Steijn 2 omschreven, terwijl hij toch echt met dezelfde onevenwichtige selectie aan het werk is
We gingen van optisch laatste naar de 5de plek , gisteren verloor hij zijn eerste partij.
En hier braakt een groot gedeelte respectloze onzin uit,komen met oplossingen die te dom voor woorden zijn en proberen te scoren met domme kreten en John belachelijk maken.

Okee iedereen zijn eigen mening, maar zie ff in welke omstandigheden john hier kwam werken, ( en dan heb ik het niet over zijn prive situatie) maar hoe de selectie eraan toe was
sommige hier waren bang voor degradatie , en nu zeiken over een man die ons op de weg terug gebracht

Respectloos

12-02-2024 16:20

Sjaakvaak +26584

Zeiken op de persoon is inderdaad zeer respectloos. Kritiek hebben op zijn werk als coach, daar heeft men gewoon het recht toe.

Hij is echt bij lange na geen Steijn 2. Wel kan je vraagtekens zetten bij sommige wissels/opstellingen. Tevens is het wel erg makkelijk om dit zijn eerste verliespartij te noemen, de afgang tegen Hercules kan je net zo goed op zijn conto schrijven.

Zijn privesituatie is natuurlijk dieptriest en alle respect naar John dat hij desondanks bij ons aan de slag ging. Het is echter geen reden om geen kritiek te mogen hebben. John is een goeie gozer maar hij is geen waardig Ajax 1 trainer.

12-02-2024 17:13

YugoVik +33200

Hij is het niveau van steijn... Ik beoordeel hem hoe hij het team laat spelen en van 't schip is van het niveau Pec.

12-02-2024 18:12

burwatti +14297

Word ik nou niet echt bepaald gelukkig van.. aan de andere kant moet je kijken wat er verder beschikbaar is en als dat niet beter is tja..

12-02-2024 16:19

YRGI +32950

Aardige gozer, maar tactisch lijkt het nergens op.

12-02-2024 16:17

Web +178830

Binnenskamers weten ze goed dat er met deze selectie niet veel te halen is
En geen topper wil zijn naam beschadigen
Ben daar een van doordrongen
En Ajax moet door twee keer geen CL halen pas op de plaats maken

12-02-2024 15:57

KleineReus +6454

Niet mee eens. Na twee seizoenen van matige prestaties is het juist een heel goed instapmoment.

12-02-2024 15:59

Web +178830

Schat eerst maar eens de selectie in
Die overschat jij dan enorm

12-02-2024 16:00

KleineReus +6454

Jij houdt geen rekening met verwachtingen. Een trainer die matig presteert kan het wijten aan de algehele malaise waarin de club nou eenmaal verkeerd en heeft meer krediet dan in onze succesvollere periodes. Weet de trainer boven verwachting te presteren dan kan hij dat succes naar zich toe trekken. Denk dat er voldoende trainers zijn die dat best wel zien zitten. Tenzij je met toppers aan Klopp en Guardiola refereert, maar die komen toch al nooit.

En ja, deze selectie vereist een aantal reparaties. Tegelijkertijd hebben heel wat jonge spelers weer een jaartje op de teller. Ik zie het niet zo hopeloos in.

12-02-2024 16:10

Sjaakvaak +26584

Of jij onderschat hem gigantisch. We hebben op iedere positie meer kwaliteit dan AZ/Twente. En ik zou ook durven zeggen dat we kwalitatief beter zijn dan Feyenoord. We worden gewoon keihard afgestraft op teamspel, karakter en tactiek.

12-02-2024 17:15

Web +178830

Ajax moet deze begroting de beste zijn hoor
Karakters moet je na kijken met kopen

12-02-2024 19:06

bremovic +2204

Nee dankje

12-02-2024 15:54

Aldert Boersma +399

Niet aan beginnen , zal het elftal volgend jaar echt niet beter laten voetballen .
Tactisch heeft hij niet het vernuf , nieuw begin en een nieuwe coach volgend seizoen .

12-02-2024 15:49

Web +178830

Vorige week het gerucht dat er een nieuwe trainer komt

12-02-2024 15:49

Jake the Snake +17349

Iedereen wil weer beter dan Van ‘t Schip, maar beter moet wel beschikbaar zijn. Er is namelijk ook heel veel minder dan Van ‘t Schip. Zie al onze trainers na Ten Hag

12-02-2024 15:31

mokum007 +6522

Precies D,

12-02-2024 16:24

rodnet +10287

Dus de broer van Valkanis laat een boertje in een willekeurige Griekse krant en wij gaan dat serieus nemen...ik dacht het niet.

12-02-2024 15:31

Multi +33282

Met alle respect voor van 't Schip, maar ik hoop dat we toch echt voor iets beters gaan. Het is een topgozer die ons geweldig geholpen heeft tot dusver en hij verdient alle respect wetende waar hij mee begonnen is. Maar als we een volgende stap willen maken zal dat toch met een andere trainer moeten gebeuren.

Ben persoonlijk wel erg gecharmeerd van: Francesco Farioli. Jonge kerel die echt opkomend is en nu ook Nice mooi voetbal laat spelen. Pupil van Zerbi.

Staat ook een mooi artikel over hem en zijn stijl: https://www.coachesvoice.com/cv/francesco-farioli-style-of-play-tactics-nice/

Maar daarnaast zijn er natuurlijk ook genoeg andere smaken: Kjetil Knutsen, Thiago Motta die het ook aardig doet. Om maar wat te noemen.

12-02-2024 15:27

EeuwigeBankzitter +1531

Pure middelmaat, net als het overgrote merendeel aan spelers die de jeugdopleiding tegenwoordig voortbrengt! Wat dat betreft wel passend!

12-02-2024 15:25

JohnnyDoodle +2590

Het lijkt me heel onwaarschijnlijk, maar ALS het zo is dan is dat heel onverstandig. Deze groep jongens heeft een trainer nodig die tactisch sterk is én iedereen scherp houdt. Echt scherp. Keihard op de inhoud, hard en eerlijk op het persoon. Een combinatie van Ten Hag / De Boer en een klein beetje Van Gaal. Als er een buitenlandse kans voorbij komt die goed in dit profiel past zou ik het meteen doen. Geen light-versies meer aub.

12-02-2024 15:14

C14 +22411

Het zou alleen kunnen als Dave Vos zijn eerste assistent zou worden, en veelal de opstelling en tactiek bepaalt. Met Schip dan als uithangbord/coach voor de spelers. Hij heeft wel een heel prettige maar ik denk ook duidelijk aanpak en communicatie.

Maduro weg, dat is geen Ajaxtrainer.

12-02-2024 15:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.